Dat is ook lelijk. Zonde dat er smokers zijn met zo een mentaliteitquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja sommige mensen leren het nooit.
Was ook een keer op een feest bij iemand en we zaten allemaal in de tuin. Ik zat een joint te draaien en zo'n kerel vraagt aan me, hee mag ik er ook één draaien. Ik was knetter dronken dus ik vond het allemaal wel best en anders had ik die zelf wel gedraaid als die andere op was. Dus wij die twee joints gerookt en ik ging weg... even later kom ik terug en zit die gek gewoon een joint te draaien uit z'n eigen (enorme!) zak wiet. "owow, ik dacht dat je al weg was" "jaa dat zal best gast"
Zeker, zo weet je ook wie je vrienden zijn. Zo had een maat van mij een paar jaar geleden veel geld. Vaak deden we dingen op zijn kosten, vond hij niet erg, zo lang we het maar naar ons zin hadden. Nu zit hij wat krapper bij kas en hij weet gewoon dat hij op ons kan rekenen als hij geld nodig heeft, waar die ook dankbaar gebruik van maakt, en terechtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Die heeft niemand, dat zijn namelijk geen vrienden.
Voor vrienden meet je niet af, de ene keer betaal jij meer de andere keer de ander. De ene keer zit jij ruim in de centen, de andere keer de ander. Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Euhm right, toen ik van de zomer 1000km moest rijden voorde vakantie, vond ik wel dat mn vrienden maar mee moesten betalen aan de benzine. Ik bedoel, ik ga geen 150euro aan benzine zelf betalen. Dat doe je dan met zn 4en imo als je samen op vakantie gaat. Verder kan t me niet zoveel schelen.. Maar in die vakantie vond ik wel dat ze mee moesten betalenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:54 schreef rashudo het volgende:
Wat dacht je van het concept 'benzinegeld'![]()
Dat is wel extreem tof.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:55 schreef heiden6 het volgende:
Wij hadden een tijdje terug een nieuwe collega, die zou bij ons ingewerkt worden en na een paar weken vertrekken. Ze was continu peuken aan het bietsen, en nu zijn wij allemaal niet zo moeilijk, maar op een gegeven moment was het wel een beetje overdreven. Het principe dan, die paar peuken...
Maar ach, niets van gezegd. Op haar laatste dag neemt ze voor alle mensen bij wie ze heeft lopen bietsen een pakje mee, precies het goede merk, met de mededeling dat ze zo had lopen bietsen dat ze dat wel netjes vond.
Nee, dat vind ik ook. Je moet niet verplicht zijn mee te lappen. Iedereen moet de keuze hebben om voor zichzelf te betalen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:34 schreef MouseOver het volgende:
Wat is er mis mee om in krappe tijden toch mee te gaan naar een eetcafeetje omdat dat gezellig is maar vervolgens wel een beetje op je gerechtkeuze te letten en dat dus gewoon dat bedrag op tafel te leggen?
Ik heb meer respect voor iemand die in een dergelijke situatie voor deze keuze kiest dan iemand die de 25ste al compleet blut is of dan maar alleen thuis blijft zitten omdat hij een groepsdruk opgelegd voelt. Gierige profiteurs zijn een ander verhaal maar dit is wel erg eenzijdig.
Lees het topic eens door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
Zijn er soms wat mensen 'going Dutch' vergeten? Ieder voor zich betalen aan het eind, dat kan toch gewoon?
Als de 1 biefstuk en 6 bier wil, en de ander een salade en 2 wijn, dan hoef je toch niet allebei evenveel te betalen, of heb ik het dan mis? Ik zie daar niks gierigs in, die indruk krijg ik echter wel.
Al die uitdrukking met "dutch" erin komen ook voort uit het feit dat Nederlanders als gierig bekend staanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
Zijn er soms wat mensen 'going Dutch' vergeten? Ieder voor zich betalen aan het eind, dat kan toch gewoon?
Als de 1 biefstuk en 6 bier wil, en de ander een salade en 2 wijn, dan hoef je toch niet allebei evenveel te betalen, of heb ik het dan mis? Ik zie daar niks gierigs in, die indruk krijg ik echter wel.
We moeten er trots op zijn!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
Al die uitdrukking met "dutch" erin komen ook voort uit het feit dat Nederlanders als gierig bekend staan
Gaat erom wat je vantevoren afspreekt. Als je afspreekt om te lappen, dan kan het zijn dat de één meer betaalt dan hij/zij persoonlijk genuttigd heeft. Lappen moet ook niet verplicht zijn. Natuurlijk mag je voor jezelf betalen, maar dan moet je daar wel consequent in zijn en niet toch een drankje aannemen van een ander.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
ook erg idd, ik heb altijd het geld de eerstvolgende keer weer bij mee, maar in de meeste gevallen nog op de avond zelfquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:39 schreef 455H07E het volgende:
Een beetje off topic, maar het betreft ook gierige kutmensen. Waar ik ook zo een hekel aan heb is als je mensen geld uitleent, dat je ZELF dan weer om het geld moet vragen terwijl je HEN een GUNST doet. Alsof je vergeet dat je geld geleent hebt, Echt bullshit! Ik vind het echt fucked up om zelf om het geld te vragen, en doe dat meestal dan ook niet (tenzij groot bedrag). Maar moet je de volgende keer ook niet aankomen bij mij om te lenen.
Dat verbaast mij dus ook. Als ik 1 keer bij iemand merk dat hij of zij zo op de centen is dat het kennelijk nodig is om mij een oor aan te naaien, of wil struikelen over een Euro, dan gebeurt dat daarna echt nooit meer. Het is me de irritatie gewoon niet waard. Ze zoeken maar lekker iemand anders om iets mee te gaan doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:22 schreef MrSASO het volgende:
Jezus, wat chillen jullie hier met fokking aasgieren man.
Dat soort mensen moet ik echt niet in mijn buurt hebben, ik zou helemaal gek worden.
Vooral de verhalen van Nawien zijn erg herkenbaar.
yakquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:09 schreef Typmuts het volgende:
Wij hadden een gozer in de vriendengroep en als we gingen stappen gaf hij bijna nooit een rondje.
Op een gegeven moment gaf hij dan toch een rondje, maar wel met de mededeling:
"Alleen maar bier, wijn of fris, want de rest vind ik te duur!". En dan ondertussen wel steeds een baco of zo bestellen als iemand anders een rondje geeft.... De eikel.
Mensen die de TS beschrijft ken ik er ook zat van! Zoooo irritant!
kijk! dat vind ik dus een goede zaak!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:35 schreef lesley het volgende:
ik doe dus uit principe niet mee aan rondjes, ik heb het niet zo ruim, en ben altijd bang dat ik dan het laatste rondje niet meer haal. en dan wordt je nog raar aangekenen ook terwijl ik alleen maar eerlijk wil zijn.
Afschrijving, omgquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:57 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden een meisje bij ons in de vriendengroep,en als je daar bij in de auto zat berekende ze benzinegeld en afschrijving,echt te gestoord voor worden.
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.quote:
Echt idioot,maar het is echt waar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.![]()
![]()
![]()
Logisch. Ik houd niet zo van een pot omdat ik graag gewoon bestel wat ik lekker vind, en meestal duurder uit ben dan de meesten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:33 schreef Aventura het volgende:
Groepsetentjes: prima om dan de rekening te splitsen. Ik doe daar niet moeilijk over. Behalve dan als de verhouding volkomen scheef is omdat anderen een compleet bacchanaal begonnen zijn (lees: bij alle Fokmeets), terwijl ik bijvoorbeeld 1 cola light en een koffie heb besteld. Dan zit je gewoon andermans gelag te betalen. Beter is dan om een tussenrekening te maken en als er dan nog mensen willen doorzuipen, dan voor eigen rekening
Niks gierigs aan hoor.
Natuurlijk, omgekeerd werkt het ook zo.. soms heb ik een dure smaak, als het te gek wordt bied ik uit mezelf aan om wat meer bij te dragen. Gelukkig gaat dit bij de meeste mensen die ik ken helemaal vanzelf.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Logisch. Ik houd niet zo van een pot omdat ik graag gewoon bestel wat ik lekker vind, en meestal duurder uit ben dan de meesten.
Kijk, dit soort proletengedrag is dus echt zeer storend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef junkiexp het volgende:
Iedereen 10 euro in de pot,en dan alleen wijn bier of fris halen.
Als je zo nodig een of ander duur exotisch kutdrankie wil moet je het zelf maar halen.
naja, het was 1 biertje... dan ben ik de beroerdste niet. en ik hoef het van die persoon ook evt nog niet eens terug. maar als iemand die ik ken een paar keer vraagt of ik even pils haal, en dan even later een grote bek openscheurt als ik het vraag word ik echt helemaal gekquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer niet altijd even slim, drank halen voor allemaal mensen die je niet kent. Da's gewoon geld weggooien, want van die mensen krijg je fucking nooit iets terug. Daar ben ik dus ook mee gestopt..
m'n vader heeft zo ook nog verhalen iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.![]()
![]()
![]()
Helemaal mee eens, zéér asociaal om dat te doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat meen je niet
Dus jij het lef om als minderjarige/net meerderjarige de kinderen van iemand anders op te voeden![]()
Die man is bezig om z'n kinderen een beetje op te voeden en dan spring jij er zo doorheen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |