Ow ja, zo ken ik er ook een. Hij is nog te gierig dat 'ie kijkt. Jezus man, en ergeren dat ik me daarop deed. Nu niet meer, ik betaal gewoon niets meer, en als ik het wel doe, betalen we ieder ons eigen deel. 
Het toppunt was nog wel dat hij jaren geleden een auto had, samen met zijn moeder. Daar reed hij dan in, hij kwam daarmee naar een gezamenlijke vriend van ons, etc. Anyway, ik kwam van mijn (nu ex)vriendin af, die in oosten des lands woonde, en reed daarheen, want ze hadden gebeld of ik ook langskwam. Nou goed zo gezegd zo gedaan, maar het was laat op de avond, en mijn lampje van de benzine ging aan, ten teken dat ik echt heel nodig moest gaan tanken. 
Dus ik kom daar aan met  de gedachte van "naar huis is 4 km, dat haal ik wel, en dan ga ik morgen wel tanken". Ik kon dus nog wel een paar km rijden. Let wel, als we ergens heengingen, deden we dat met MIJN auto, als we gewoon een stukkie gingen rijden, gingen we met MIJN auto etc etc. Als ik in die tijd 3x bij hem in de auto heb gezeten lieg ik er 2x bij. 
Nou goed, dus ik kom daar binnen, en ik ga zitten, en op een gegeven moment hadden we wat honger. Zoals vaker 's avonds gingen we dan patat halen die IK ook altijd ging halen met mijn auto, hij ging dan wel mee. Afijn, hij stelt het idee voor om patat te gaan halen wat ik prima vond. Omdat ik echte letterlijk elke x ging, mijn tank bijna leeg was, en hij ook met zijn auto daar was zei ik van "kun jij dan rijden, want ik rijd op damp zowat, m'n lampje is aan". 
En wat zegt hij dan ?! "Pfff, daar kun je echt nog wel mee op en neer naar de patat-kraam". Dat trok ik niet waarop ik pissed werd, precies heb gezegd wat ik van 'm dacht met z'n gierige gedoe. Vervolgens ben ik wel naar de friettent gegaan, want ik wist wat we allemaal wilden hebben, maar ik heb voor hem niets meegenomen. 
Toen ik terug kwam zat hij dus te wachten, maar hij kreeg niets en vroeg van "waar is dat van mij?" Ik zeg van "heb ik je niet meegenomen gierige kuttekop, als je wat wil stap je maar in je eigen auto en dan ga je zelf maar". Toen was ie boos en ging ie naar huis 
 Diezelfde gozer heeft het een paar jaar later gepresteerd om op mijn verjaardag te komen (hij weet goed wanneer ik jarig ben) zonder cadeau. Nu boeit me dat to-taal niet, bedoel, ik vier mijn verjaardag niet voor de cadeaus. Cadeaus is bij ons meestal geld, dus eigenlijk krijg ik elk jaar de tientjes terug die ik andere mensen geef en vice versa. 
Anyway, hij komt aan, en zegt doodleuk "ja ik heb niets meegenomen want ik had geen geld in huis". Let wel, hij kwam op de fiets, en de manier waarop hij fiets komt hij dan letterlijk langs een pinautomaat. 
![]()
 Nogmaals, het gaat me niet om dat tientje, maar om de kutsmoes van hem, terwijl het hem duidelijk ging om het feit dat ie geen geld wilde geven. DAT is waar ik me aan stoorde. 
Dit is niet iets van 2, 3x dat dit voor is gekomen. Ja deze voorbeelden wel, maar in al de jaren die ik hem ken zijn er ontelbare situaties geweest waarop hij probeerde zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Als je een x geen geld bij je hebt, dat kan gebeuren, maar niet constant. Hij heeft het ook gepresteerd om in een kroeg de ene keer dat hij meer gedronken had dan ik wel 50/50 te betalen, maar de week erna, toen ik 2 cola meer had gehad dan hem te zeggen van "nix ervan, jij hebt meer gedronken dan ik, dat kost me extra geld". Toen heb ik mijn eigen gedeelte betaald trouwens en ben ik gegaan. 
Kolerelijer.