het gaat morgen weer regenen hoorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:11 schreef IkWilbert het volgende:
De atmosfeer staat op ontploffen? Heb je al naar buiten gekeken???![]()
Wat een weertje
Best lekker weertje jaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:11 schreef IkWilbert het volgende:
De atmosfeer staat op ontploffen? Heb je al naar buiten gekeken???![]()
Wat een weertje
oeh, gaat het regenen? Spannend!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
het gaat morgen weer regenen hoor
quote:
EDIT: oh kut, dit dus:quote:
quote:Blinkt Oktober in zonnegoud
De winter volt dan snel en koud
Valt wel mee hoorquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:36 schreef -skippybal- het volgende:
Dikke vette buienlijn bij het Kanaal![]()
Mooie foto's Gappiequote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:29 schreef Gappie het volgende:
En toch zag het er dreigend uit afgelopen weekendWas weekendje naar Limburg geweest en schitterend weer gehad.. Had ff paar pics geschoten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het waait er ook aardig zie ik bij het voetbal, en het is een koude wind lijkt het.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Veel regen in Turkije. Helga van Leur gaf aan dat op sommige plaatsen meer dan 200 mm in 12 uur is gevallen.
Ikm kan ook niet op weerweerd, al sinds gisteravond niet meerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:34 schreef i2Them2 het volgende:
Speedy, weet jij wat er met weerwoord is? Ik kom er niet op.
Vannacht is hier 1,6mm gevallen. Nu is het bewolkt en 15,0 graden.
Is weer up, zie ikquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:30 schreef IkWilbert het volgende:
Weerwoord ligt er inderdaad uit, kom er ook niet op. Ik neem aan dat men hier mee bezig is om deze problemen op lossen.
En mogelijke storm natuurlijkquote:
Ja hoop ook dat die er gaat komen..quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En mogelijke storm natuurlijk
Oja, die weerforum laat zich wel heel erg lang op zich wachten zeginmiddels is er weer een nieuwe bij gekomen
als ze geen weerforum willen dat moeten ze dat gewoon gaan zeggen....begin eerlijk gezegt nu gewoon twijfels te krijgen.
Zou geen verkeerd idee zijnquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja hoop ook dat die er gaat komen..
Ze zeggen wel steeds dat ze er aan denken enzo.. maar toch!
hehe misschien een actie voer topic erover starten ??![]()
quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:52 schreef highway101 het volgende:
Inderdaad het mag wel eens wat kouder worden
heee is dat niet die nieuwe geluidswal aan de A12.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:52 schreef highway101 het volgende:
Inderdaad het mag wel eens wat kouder worden
Verder komen er wat modellen voor donderdag-vrijdag met een uitdiepende stormdepressie op de Noordzee. 'Helaas' lijkt 'ie wat noordelijk te trekken als een zware storm, over Denemarken naar de Oostzee.quote:Dinsdag lijkt een onstuimige- en natte dag te worden met mogelijk aan de kust stormachtige westelijke wind, kracht 8. In het zuidoosten is er kans op zware windstoten tot ongeveer 95 km/uur. Daar is dan lokaal de kans dat bomen omwaaien, omdat de meeste bomen nog veel blad hebben. Het wordt 15 of 16 graden.
misschien dat we dan eens in de buurt van de 'normale' temperaturen komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:12 schreef -skippybal- het volgende:
GFS gaat eindelijk eens voor iets wat in de buurt komt van afkoeling:
[afbeelding]
Wel ver weg, maar je moet toch wat met die kaarten van nu....
Is idd nog wel een heel eind weg. Eerst nog warm, maar afkoeling lijkt er wel aan te komen:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:12 schreef -skippybal- het volgende:
GFS gaat eindelijk eens voor iets wat in de buurt komt van afkoeling:
[afbeelding]
Wel ver weg, maar je moet toch wat met die kaarten van nu....
Ja, die wind wordt even opletten. Die depressie wordt steeds weer net even anders beschreven per modelrun.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:07 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Is idd nog wel een heel eind weg. Eerst nog warm, maar afkoeling lijkt er wel aan te komen:
[afbeelding]
Misschien donderdag avond/nacht een lekker windje voor het noordwesten.
[afbeelding]
Ik ook niet, vandaag was het hooguit 14, dus morgen (ik zie morgen als NADAT ik geslapen hebquote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:29 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Vandaag zou je bedoelen.![]()
Kan het me niet echt voorstellen trouwens, maar we zien morgen wel!
27 oktober 2002 hadden we een dikke stormquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:03 schreef Klonk het volgende:
voor sommige stukken van het zuiden van Duitsland voorspelde ze gisteren 27 graden, hadden wij vandaag maar dan een paar jaar geleden geen sneeuw ? (2002 of 2003 meen ik)
Met wat geluk wel jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zie ik kou in aantocht, skippybal?
de waarschuwingen op de Noordzee voor windkracht 10 zijn ondertussen wel iets verder naar het zuiden uitgebreid, maar voorlopig lijkt er niet meer in te zitten dan een 8 aan de Hollandse kust. Ook lekker hoor aan het strandquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Met wat geluk wel ja![]()
Ik zit er trouwens aan te denken om vannacht op Scheveningenstrand te gaan slapen ivm met die soort van storm. Zou er daar genoeg wind komen of gaat het een tegenvaller worden??
Het zou toch eens moeten gaan sneeuwen daar in Europaquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:44 schreef highway101 het volgende:
bijna 30 graden gister in Liechtenstein
Ik heb wel het lef om te zeggen dat we eind volgende week de eerste natte sneeuw gaan zien met al dat warme waterquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:26 schreef i2Them2 het volgende:
Dus het wordt frisser. Ik zie hier ook dat er volgende week zaterdag 5% kans is op sneeuw![]()
![]()
Jij hebt echt lefquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb wel het lef om te zeggen dat we eind volgende week de eerste natte sneeuw gaan zien met al dat warme water![]()
wtfquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:47 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Jij hebt echt lef![]()
De ensemble makers niet:
[afbeelding]
Same here.. Ik weet wat je zou moeten zien, maar ik snap het niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:48 schreef highway101 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit iets van die Ensembles
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=396922&tid=396922&exp=1quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 07:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Same here.. Ik weet wat je zou moeten zien, maar ik snap het niet.
Ga me zo wel een outsider voelen :S
Idd. In november ook trouwens. Dan lekker veel zon met om de paar uur een stevige winterse bui bij een temperatuur van rond het vriespuntquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:07 schreef -skippybal- het volgende:
Dit mag van mij wel in December, januari, februari gaan gebeuren:
[afbeelding]
15 graden vandaag in Arnhemquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Is het al koud? Kan ik schaatsen in Januari, als ik eventjes terug ben?
Rond vier / vijf uur.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Mooie lucht. Hier heb ik ze niet gezien. Hoe laat was dat?
ja, zag het. Toch even in de gaten houden, als het wat zuidelijker trekt heb je de volle bak wind aan de kust.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:16 schreef aloa het volgende:
Dinsdag/woensdag misschien windkracht 8, maar geen storm.
meestal is het een goed teken als jij je in dit topic meldt (zie sig)......quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:56 schreef Oom_Agent het volgende:
ja pcies !! kom maar met die wind.........
noway geen wind, ik heb een pest aan wind als ik naar me werk moet fietsenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:56 schreef Oom_Agent het volgende:
ja pcies !! kom maar met die wind.........
Ik 11quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:31 schreef WEST het volgende:
[..]
noway geen wind, ik heb een pest aan wind als ik naar me werk moet fietsendan heb ik 5 km tegenwind
![]()
Doe het gelijk goed en knal er een dikke 12 in met windstoten van 200 km/h, nieuwe recquote:
Nachtvorst in het zichtquote:
als het een beetje helder wordt 's nachts moet het wel lukken met die nachtvorst lijkt mij.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nachtvorst in het zicht![]()
Het is wel weer afwachten of het door zet
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:55 schreef -skippybal- het volgende:
Voor de mensen in het noorden - noordwesten ja....
weer.nlquote:Bomen in de herfsttooi, zoals platanen, zullen flink wat blad gaan verliezen. Dat zal zeker opgaan voor de bomen die dicht op de noordkust staan. In de nacht van dinsdag op woensdag wordt er juist daar korte tijd een noord- tot noordwesterstorm verwacht. De eerste herfststorm van het seizoen. De bijbehorende (zeer) zware windstoten, op de Afsluitdijk tot 100 km/uur geven de meeste overlast aan het verkeer. De meeste schade wordt wellicht nog veroorzaakt aan bomen die nog vol in het groene blad staan. Misschien is het verstandig om morgen de auto of de fiets niet onder een boom te parkeren. Pas als aan het einde van de week de nachtvorst komt zal het blad overal snel gaan vallen.
Bron: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/extra/guidance.phpquote:WIND: HiRLAM OK! Alle modellen geven rond het secundair laag een sterk windveld dat de Noordzee komt afzakken. Hirlam en ook UKRM geven boven de Noordelijke Noordzee morgenavond en in de nacht naar woensdag kans op zware storm (10 Bft ). Boven onze kustdistricten neemt morgenavond de wind toe tot stormachtig 8 (met boven land mogelijk zware windstoten), rond middernacht en in de nacht naar woensdag maakt het noordelijk kustgebied kans op NW-storm (9 Bft). Woensdagoverdag neemt de wind vervolgens geleidelijk weer in kracht af.
The KNMI website is unable to accept your request!quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:29 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Bron: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/extra/guidance.php
quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:32 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
The KNMI website is unable to accept your request!
![]()
Winter? Wat is datquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:32 schreef -skippybal- het volgende:
Elk jaar rond November is het hetzelfde met mij. Proberen elke run zo snel mogelijk te zien, alle grafiekjes, pluimen, guidances en weet ik allemaal wat uit te pluizen. Ik ga weer naar de bieb om weerboeken te lenen, registreer me weeer op weerfora waar ik m'n accounts niet meer van weet...
Nu dus ook weer. Ik wou wat vroeger naar bed toe gaan vandaag maar zie nu dat het alweer 22.30 is.
Dan nog maar even wachten op de nieuwe GFS om te kijken wat die storm en WC doen![]()
Er gaat zoveel tijd in zitten, kutwinter![]()
Dat ene tot 6 November maar dan laterquote:
Maar wel met instabiele lucht. Om daarna een winter te krijgen om U tegen te zeggenquote:We gaan weer boven het gemiddelde zitten.
join the club.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:32 schreef -skippybal- het volgende:
Elk jaar rond November is het hetzelfde met mij. Proberen elke run zo snel mogelijk te zien, alle grafiekjes, pluimen, guidances en weet ik allemaal wat uit te pluizen. Ik ga weer naar de bieb om weerboeken te lenen, registreer me weeer op weerfora waar ik m'n accounts niet meer van weet...
Nu dus ook weer. Ik wou wat vroeger naar bed toe gaan vandaag maar zie nu dat het alweer 22.30 is.
Dan nog maar even wachten op de nieuwe GFS om te kijken wat die storm en WC doen![]()
Er gaat zoveel tijd in zitten, kutwinter![]()
Inderdaad, het is nu nog te vroeg.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat ene tot 6 November maar dan later![]()
[..]
Maar wel met instabiele lucht. Om daarna een winter te krijgen om U tegen te zeggen![]()
haha....ja dat was wat he !!quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
meestal is het een goed teken als jij je in dit topic meldt (zie sig)......
Net nog ff terug gelezen. Echt mooi, ookal zat ik toen in Frankrijk. Er mag volgend jaar nog wel een keer zoiets overkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:12 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
haha....ja dat was wat he !!![]()
Zal me wat vaker melden![]()
Jazeker!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:18 schreef Bommel12 het volgende:
is er nu nog storm opkomst of?
Dat we ons daar al over opwinden... zegt wel veel over het huidige klimaat.quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:21 schreef Bommel12 het volgende:
wanneer kunnen we het verwachten ???
Bron: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/quote:Vanavond draait de wind naar het noordwesten en neemt verder toe, langs de kust tot stormachtig, 8 bft, en in de nacht en vroege ochtend in het noordelijk kustgebied tot storm, windkracht 9. Ook boven land is er vrij veel wind en bij buien neemt de kans op hagel, onweer en (zeer) zware windstoten toe. In de loop van woensdag neemt de noord tot noordwestenwind geleidelijk in kracht af. De kans op buien, ook met hagel en onweer blijft groot, vooral in kustprovincies.
Zeker weer als ik op de fiets zit morgenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:17 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Dus lekker ruig weer. Vooral die onweersbuien met hagel en zeer zware windstoten![]()
.
het luwt inderdaad een beetje, maar ik heb er stevige buien voor teruggekregen!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier valt de wind bijna weg, op naar de storm
Yes!!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:58 schreef highway101 het volgende:
Vannacht is er in het Waddengebied enkele uren kans op zware storm, windkracht 10 met in de Provincies Groningen en Friesland mogelijk zeer zware windstoten van meer dan 100 km per uur. Elders in het land waait een harde wind, waarbij met name ten noorden van de grote rivieren zware windstoten van ongeveer 80 km per uur kunnen voorkomen. De wind neemt in de loop van de ochtend weer in kracht af.
de verkeersinformatiedienst.
Nou Speedy geniet er van. Die storm is er nu eindelijkquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
VET!!!!!!!!!!!!eindelijk, super
morgen vrij
En helaas geen filmpjes, geen camera die filmpjes kan makencam zal waarschijndelijk wel gaan draaien
Komt over kleine half uurtje ongeveer, eerst wordt iedereen gesmstquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:17 schreef Againzender het volgende:
Raar dat de site van het KNMI niets meldt. Het lijkt wel of die sinds het eind van de middag niet meer is bijgewerkt
Dijkbewaking langs de Waddenzee: NW storm is altijd goed oor flinke opzet van het water!
Daar ben ik ook heel erg bang voor, ben zelfs bang dat de bomen achter het gaan begeven, dan nog niet eens over het park gesproken die al eerder werdt getroffen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
Oooh, een noordwester, dan gaan we wat pannen verliezen hier!
SMS-en is niet de taak van het KNMI. Het KNMI geeft een weeralarm, en andere meteobedrijven pikken dit op en sturen een SMS. Op 25 november vorig jaar ging de site van het KNMI direct om bij het geven van het alarm.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Komt over kleine half uurtje ongeveer, eerst wordt iedereen gesmst
site is duidelijk over de zeik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
NU wel weeralarmmelding op KNMI-site. Al zou ik verwachten dat je op die melding WEERALARM zou kunnen klikken voor meer info.
Yupquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
site is duidelijk over de zeik.
volgens mij is de site een half uurtje voor de weeralarm melding gestopt met refreshen. Zal wel een ongelukkig samenloop van omstandigheden zijn.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Dat idee had ik ook al. Het KNMI zou toch beter moeten weten na de eerder Weeralarm-meldingen
.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo 'mooi' als dit weeralarm zal 't wel niet worden. Legendarische dag was dat
.
Die gaat vannacht wel omquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Leuke meldingen zetten sommige mensen op P2000:
19:25:27 31-10-06 11 G BRAN Prio 2 Staat een boom op instorten Jumbo De Stede 21 DEN HAAG ( GV ) 0031
Ik zat in Groningen die dag en wilde nog terug naar Maastricht. In Groningen ook geen sneeuw gezien, maar onderweg net na Assen toch maar besloten om een hotel op te zoeken. Lekker tegen nationaal park Dwingelose Heide aan. Heerlijk; zeker toen ik de verkeersinfo op de radio hoordequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Heel die dag geen vlok sneeuw gezien, geen minuut vertraging gehad, maar toch een fantastische dag
![]()
Ik wel, die dag zal ik niet licht meer vergetenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heel die dag geen vlok sneeuw gezien, geen minuut vertraging gehad, maar toch een fantastische dag
![]()
Kijk hier voor de waterstanden:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:05 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Humz.... Noord wester...... gelijktijdig met de vloed...... Ik hoop dat onze dijken het houden......
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kijk hier voor de waterstanden:
http://www.actuelewaterdata.nl/waterstand/
volgens mij het normale niveauquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat houdt 't "astronomisch getij" in?
volgens mij wel ja. het gewone getij zonder invloed van de wind.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:27 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
volgens mij het normale niveau
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef SpeedyGJ het volgende:ik kan toch filmpjes maken!
![]()
Kortom, morgen wat stormfilmpjes![]()
Filmpjes, filmpjes, filmpjes!!quote:Op woensdag 1 november 2006 01:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mensen mensen please
De storm is echter alleen voor het noorden bestemt!!!!!!
Friesland
Groningen
De wadden krijgen mogelijk een 10 te verwerken.
Voor de rest de windstoten...vooral bij nadering van een bui kan de wind enorm uithalen
Zonet een enorme windvlaag, net gekeken en weet het hast 80% zeker dat de bomen achter in de tuin een stuk is afgeknakt! Morgen volgen de foto's wel. Allemachtig zeg wat een geweld
Het is nu erg gevaarlijk om filmpjes te maken, tenslotte zie je ook geen ene fuck. Morgen vroeg zodra het licht wordt ga ik op pad...met een beetje geluk staat er nog een storm....rondje park zou kunnen maar ik moet echt oppassen...zojuist ben ik zeker van dat er een tak is afgeknapt, het ging net ongelovelijk hard, als dit morgen vroeg nog zo is, dan zie je mij niet in het park verschijnen om te filmen..ik hou liever afstand.quote:Op woensdag 1 november 2006 02:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Filmpjes, filmpjes, filmpjes!!
Wanneer ga je de wandeling doen dan?
Ik maak me nu toch meer zorgen om de waterstand rond Delfzijl dan om wat wind! Het water is daar in 100 jaar of langer niet zo hoog geweest, dat betekent een erg serieuze test van de waterkeringen.quote:Op woensdag 1 november 2006 05:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het allemaal toch iets heftiger uitpakt dan werdt verwacht. Hier een dikke 9 a 10, 100% zeker.
en dat weet je natuurlijk na een autoritjequote:Op woensdag 1 november 2006 17:34 schreef Coelho het volgende:
Vandaag van Apeldoorn naar Leeuwarden geweest en terug (rond 8.30 daar) en het viel allemaal wel mee. Veel ophef om niks.
Denk aan je hárt, jonge!quote:Op woensdag 1 november 2006 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer dat vele mensen lopen te zeuren......Mensen die in het zuiden wonen:hier helemaal niks gehad blablablablabla.....
werdt ook niet verteld toch??? En nu krijg je nog een bericht dat al die ophef voor niks is geweest? EN wat againzender al zegt: Hij weet het al als die nog thuis zit...je moest erg gewoon eens middenin zitten...en de zwaartepunt was wel degelijk tussen 4 en 6.
Zal ik doenquote:
Zo klinkt lekkerquote:Op woensdag 1 november 2006 18:50 schreef highway101 het volgende:
In Hamburg is de haven overstroomt door hoogwater. Op de Duitse Noordzee waren golven tot 17 meter (!)
Eerst saharazand en nu zeezoutquote:De hoge golven hebben ook een ander effect gehad. Het schuim dat van de koppen van de golven afwaaide is door de storm door de lucht gemengd. Door de stijgende lucht boven het warme zeewater is het zeezout uit het schuim tot op buienhoogte doorgedrongen en inmiddels vallen er in heel Nederland “zoute” buien. Brillen en voorruiten van auto’s vertonen witte vlekjes van opgedroogd zout. Pluk een appel en hij smaakt zout. Daarmee wordt het fenomeen “zure”regen uit de jaren tachtig aangevuld met het ultramoderne “zoute”regen anno 2006.
Leuk verslag. Leuke filmpjes. Toch nog aardig wat schade. En bedankt voor de kaartjesquote:
Klopt maar dat zijn windstoten, ook de 10 die daar staat zijn voornamelijk de windstoten.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef highway101 het volgende:
deze kaart:
[afbeelding]
Is dat nou een windkracht 11 op Schiermonnikoog?
Damn dat is niet mis zeg, het lijkt net een orkaan.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:20 schreef highway101 het volgende:
Hamburg, Noord Duitsland. Deze miljoenenstad heeft de grootste haven van Duitsland, en een open verbinding met zee, via de kilometersbrede Elbe. Door de stormvloed liep een stuk stad/haven onder water. Men spreekt over 9 meter (!) boven normaal.
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06443/HH-1.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06443/HH-2.JPG]afbeelding][/url]
Thnx en graag gedaanquote:Op woensdag 1 november 2006 19:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Leuk verslag. Leuke filmpjes. Toch nog aardig wat schade. En bedankt voor de kaartjes.
Hier geen storm, wel buien. Ook nog 2 bijzonnen:
[afbeelding]
Nee, dat is 10. Tel de lijnen maar na.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef highway101 het volgende:
deze kaart:
[afbeelding]
Is dat nou een windkracht 11 op Schiermonnikoog?
Thnxquote:Op woensdag 1 november 2006 20:54 schreef Againzender het volgende:
Leuk verslag Speedyfijn dat je die windkaarten even gesaved had!
Pas alleen even de datum boven je verslag aan
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer dat vele mensen lopen te zeuren......Mensen die in het zuiden wonen:hier helemaal niks gehad blablablablabla.....
werdt ook niet verteld toch??? En nu krijg je nog een bericht dat al die ophef voor niks is geweest? EN wat againzender al zegt: Hij weet het al als die nog thuis zit...je moest erg gewoon eens middenin zitten...en de zwaartepunt was wel degelijk tussen 4 en 6.
Ja kan kloppen het is bij Appelscha nu -0.2 graden. Eerste nachtvorstjequote:Op woensdag 1 november 2006 23:08 schreef highway101 het volgende:
IJsvorming op de auto's in Zwolle inmiddels.
Ik denk dat als de storm in de spits had plaatsgevonden, de gevolgen wat erger waren.quote:
Ik denk dat het de weeralarm voor het noorden wel waard is geweest, als je ziet hoeveel bomen er om zijn gewaaid, en triest ook zoveel paarden zijn verdronken... (neem ik de eigenaar van de paarden kwalijk hij had de paarden weg moeten halen. want mede hiervoor wordt een weeralarm afgegeven!!)quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
Uiteraard zijn mensen die schade hebben altijd te beklagen en had ik me wat genuanceerder uit kunnen laten, maar onder de streep was het vannacht m.i. niet de storm die aangekondigd werd.
hier in het binnenland is het ook koud, maar het vriest niet. EN gelukkig de wind is gaan liggenquote:Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef kree het volgende:
zozo het vriest al zo te lezen, hier aan de kust nog 5.3 graden. Wel koud brrrrrrrrr
Je moet weten dat het weeralarm alleen gelde voor het noorden. En dat was dagen van te vooren al duidelijk. En je kan toch niet zeggendat daar geen flinke schade is aangericht.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
Uiteraard zijn mensen die schade hebben altijd te beklagen en had ik me wat genuanceerder uit kunnen laten, maar onder de streep was het vannacht m.i. niet de storm die aangekondigd werd.
Het lijkt me dus echt wel een weeralarm waard.quote:De waterstand passeerde het zogeheten 'alarmpeil'. Bij Delfzijl werd, zo stelt mevrouw Hogendorp, 4,83 meter boven NAP gemeten. Een hogere waterstand is volgens haar in de provincie Groningen niet eerder geregistreerd. Het vorige record stamt uit 1905. De woordvoerster van het waterschap verklaart dat er toen 4,60 meter boven NAP stond.
Idd. Het vriest nog niet overal in het oosten, maar het gaat waarschijnlijk op een uitgebreide schaal vriezen.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef kree het volgende:
zozo het vriest al zo te lezen, hier aan de kust nog 5.3 graden. Wel koud brrrrrrrrr
Bij deze:quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
kan me niets meer van herinneren...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bij deze:
De zeer zware storm van 25 januari 1990
En dat was wel weer heel extreem, en de directe aanleiding om iets als een weeralarmeringssysteem op te zetten.
ik woon nu gvd drie jaar aan het water, ik wil nu wel eens een keertje van huis naar de kroeg schaatsenquote:Op donderdag 2 november 2006 20:51 schreef DemonRage het volgende:
Ik moest vanochtend weer zo'n vervelende laag ijs van m'n auto krabben.
De winter mag wat mij betreft wegblijven.
Mooie wolken inderdaad, helaas geen echt toestel bij mij, maar dit is wat ik rond 15:45 in Amsterdam Slotervaart naar het oosten zag:quote:Op donderdag 2 november 2006 21:24 schreef IedeK. het volgende:
Hier was het vandaag ontzettend lekker weer, een lekker zonnetje, weinig wind en mooie wolkenpartijen. Zo zag ik een mooi aambeeld met een halve regenboog ervoor.
Hier ook. Maar toch minder als de laatste dagen.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:24 schreef IedeK. het volgende:
Hier was het vandaag ontzettend lekker weer, een lekker zonnetje, weinig wind en mooie wolkenpartijen. Zo zag ik een mooi aambeeld met een halve regenboog ervoor.
Dank je, en dat met m'n telefoonquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:05 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ook. Maar toch minder als de laatste dagen.
Mooie foto's Againzender en Speedy.
Je hebt heel veel gemistquote:Op zaterdag 4 november 2006 04:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ai, dat heb ik dan gemist..zelfs niet eens meegelezen omdat ik niet dicht bij internet was. Nou ja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |