Denk aan je hárt, jonge!quote:Op woensdag 1 november 2006 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer dat vele mensen lopen te zeuren......Mensen die in het zuiden wonen:hier helemaal niks gehad blablablablabla.....
werdt ook niet verteld toch??? En nu krijg je nog een bericht dat al die ophef voor niks is geweest? EN wat againzender al zegt: Hij weet het al als die nog thuis zit...je moest erg gewoon eens middenin zitten...en de zwaartepunt was wel degelijk tussen 4 en 6.
Zal ik doenquote:
Zo klinkt lekkerquote:Op woensdag 1 november 2006 18:50 schreef highway101 het volgende:
In Hamburg is de haven overstroomt door hoogwater. Op de Duitse Noordzee waren golven tot 17 meter (!)
Eerst saharazand en nu zeezoutquote:De hoge golven hebben ook een ander effect gehad. Het schuim dat van de koppen van de golven afwaaide is door de storm door de lucht gemengd. Door de stijgende lucht boven het warme zeewater is het zeezout uit het schuim tot op buienhoogte doorgedrongen en inmiddels vallen er in heel Nederland “zoute” buien. Brillen en voorruiten van auto’s vertonen witte vlekjes van opgedroogd zout. Pluk een appel en hij smaakt zout. Daarmee wordt het fenomeen “zure”regen uit de jaren tachtig aangevuld met het ultramoderne “zoute”regen anno 2006.
Leuk verslag. Leuke filmpjes. Toch nog aardig wat schade. En bedankt voor de kaartjesquote:
Klopt maar dat zijn windstoten, ook de 10 die daar staat zijn voornamelijk de windstoten.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef highway101 het volgende:
deze kaart:
[afbeelding]
Is dat nou een windkracht 11 op Schiermonnikoog?
Damn dat is niet mis zeg, het lijkt net een orkaan.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:20 schreef highway101 het volgende:
Hamburg, Noord Duitsland. Deze miljoenenstad heeft de grootste haven van Duitsland, en een open verbinding met zee, via de kilometersbrede Elbe. Door de stormvloed liep een stuk stad/haven onder water. Men spreekt over 9 meter (!) boven normaal.
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06443/HH-1.JPG]afbeelding][/url]
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06443/HH-2.JPG]afbeelding][/url]
Thnx en graag gedaanquote:Op woensdag 1 november 2006 19:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Leuk verslag. Leuke filmpjes. Toch nog aardig wat schade. En bedankt voor de kaartjes.
Hier geen storm, wel buien. Ook nog 2 bijzonnen:
[afbeelding]
Nee, dat is 10. Tel de lijnen maar na.quote:Op woensdag 1 november 2006 19:15 schreef highway101 het volgende:
deze kaart:
[afbeelding]
Is dat nou een windkracht 11 op Schiermonnikoog?
Thnxquote:Op woensdag 1 november 2006 20:54 schreef Againzender het volgende:
Leuk verslag Speedyfijn dat je die windkaarten even gesaved had!
Pas alleen even de datum boven je verslag aan
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer dat vele mensen lopen te zeuren......Mensen die in het zuiden wonen:hier helemaal niks gehad blablablablabla.....
werdt ook niet verteld toch??? En nu krijg je nog een bericht dat al die ophef voor niks is geweest? EN wat againzender al zegt: Hij weet het al als die nog thuis zit...je moest erg gewoon eens middenin zitten...en de zwaartepunt was wel degelijk tussen 4 en 6.
Ja kan kloppen het is bij Appelscha nu -0.2 graden. Eerste nachtvorstjequote:Op woensdag 1 november 2006 23:08 schreef highway101 het volgende:
IJsvorming op de auto's in Zwolle inmiddels.
Ik denk dat als de storm in de spits had plaatsgevonden, de gevolgen wat erger waren.quote:
Ik denk dat het de weeralarm voor het noorden wel waard is geweest, als je ziet hoeveel bomen er om zijn gewaaid, en triest ook zoveel paarden zijn verdronken... (neem ik de eigenaar van de paarden kwalijk hij had de paarden weg moeten halen. want mede hiervoor wordt een weeralarm afgegeven!!)quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
Uiteraard zijn mensen die schade hebben altijd te beklagen en had ik me wat genuanceerder uit kunnen laten, maar onder de streep was het vannacht m.i. niet de storm die aangekondigd werd.
hier in het binnenland is het ook koud, maar het vriest niet. EN gelukkig de wind is gaan liggenquote:Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef kree het volgende:
zozo het vriest al zo te lezen, hier aan de kust nog 5.3 graden. Wel koud brrrrrrrrr
Je moet weten dat het weeralarm alleen gelde voor het noorden. En dat was dagen van te vooren al duidelijk. En je kan toch niet zeggendat daar geen flinke schade is aangericht.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Nou goed, ik was wat ongenuanceerd, excuses. Maar was het echt het weeralarm waard? Een weeralarm wordt aangekondigd als er daadwerkelijk kans op flinke schade voor mens en natuur is. Hier in deze reeks zijn vorig jaar enkele weeralarmen afgedaan als onnodig. De schade die ik onderweg gezien heb (lees: enkele afgerukte takken net als op de foto's in dit topic, wellicht een enkele boom) staan in schril contrast met wat ik verwacht als een weeralarm afgekondigd wordt. Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
Uiteraard zijn mensen die schade hebben altijd te beklagen en had ik me wat genuanceerder uit kunnen laten, maar onder de streep was het vannacht m.i. niet de storm die aangekondigd werd.
Het lijkt me dus echt wel een weeralarm waard.quote:De waterstand passeerde het zogeheten 'alarmpeil'. Bij Delfzijl werd, zo stelt mevrouw Hogendorp, 4,83 meter boven NAP gemeten. Een hogere waterstand is volgens haar in de provincie Groningen niet eerder geregistreerd. Het vorige record stamt uit 1905. De woordvoerster van het waterschap verklaart dat er toen 4,60 meter boven NAP stond.
Idd. Het vriest nog niet overal in het oosten, maar het gaat waarschijnlijk op een uitgebreide schaal vriezen.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:35 schreef kree het volgende:
zozo het vriest al zo te lezen, hier aan de kust nog 5.3 graden. Wel koud brrrrrrrrr
Bij deze:quote:Op woensdag 1 november 2006 23:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan denk ik meer aan de situatie (gokje van datum, de weerdeskundigen verbeteren me) januari 1991.
kan me niets meer van herinneren...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bij deze:
De zeer zware storm van 25 januari 1990
En dat was wel weer heel extreem, en de directe aanleiding om iets als een weeralarmeringssysteem op te zetten.
ik woon nu gvd drie jaar aan het water, ik wil nu wel eens een keertje van huis naar de kroeg schaatsenquote:Op donderdag 2 november 2006 20:51 schreef DemonRage het volgende:
Ik moest vanochtend weer zo'n vervelende laag ijs van m'n auto krabben.
De winter mag wat mij betreft wegblijven.
Mooie wolken inderdaad, helaas geen echt toestel bij mij, maar dit is wat ik rond 15:45 in Amsterdam Slotervaart naar het oosten zag:quote:Op donderdag 2 november 2006 21:24 schreef IedeK. het volgende:
Hier was het vandaag ontzettend lekker weer, een lekker zonnetje, weinig wind en mooie wolkenpartijen. Zo zag ik een mooi aambeeld met een halve regenboog ervoor.
Hier ook. Maar toch minder als de laatste dagen.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:24 schreef IedeK. het volgende:
Hier was het vandaag ontzettend lekker weer, een lekker zonnetje, weinig wind en mooie wolkenpartijen. Zo zag ik een mooi aambeeld met een halve regenboog ervoor.
Dank je, en dat met m'n telefoonquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:05 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier ook. Maar toch minder als de laatste dagen.
Mooie foto's Againzender en Speedy.
Je hebt heel veel gemistquote:Op zaterdag 4 november 2006 04:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ai, dat heb ik dan gemist..zelfs niet eens meegelezen omdat ik niet dicht bij internet was. Nou ja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |