quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:50 schreef CrazyMoon het volgende:
Het gaat nu stukken beter. Ik maak me niet druk meer, ze heeft gewoon niet meer nodig denk ik.
Ze krijgt nu 4 flessen van 230ml, maar laat daar gemiddeld zo'n 100ml per dag van staan. Valt mee dus. Vandaag de 3e dag dat ze op 4 flessen zit, hopen dat het weer gaat lukken.
Ik denk dat het verschillende dingen waren, waardoor ze zo slecht dronk. Te snel achter elkaar (om de 3 uur), sprongetje en ze was verkouden. Ze is nu nog steeds een beetje verkouden, maar nu ik haar om de 4 uur ongeveer een fles geef gaat het stukken beter.
Gisteren weer wezen babyzwemmen. Dit keer maar niet kopje onder omdat Sarah nog een beetje verkouden is. Verder gingen anderen van zo'n grote glijbaan af :S Nou, dat hebben wij maar niet gedaan. Durf niet eens met Sarah op de arm die hoge trap op te lopen.. En verder heeft het toch geen zin, Sarah is daar nog veel te klein voor. Die spettert heerlijk in het water.
Ze schaterde het steeds uit van plezier! Zo lief! Op de buik zwemmen vind ze heerlijk, op de rug wat minder. En verder vind ze het leuk als ik haar uit water til en dan met een klein plonsje weer in het bad en dan nog wel met haar hoofdje boven water hoorDan gaat ze zo lachen!
Ik lag vanmorgen helemaal in een deuk. Na de fles had ik haar een beetje op mijn schouder voor een boertje. En elke keer als ik haar een kusje gaf op haar wang, draaide ze haar hoofd heel snel om en ging met haar tongetje over mijn wang en maar sabbelen haha
Dat doet ze ook als ik haar een kusje op dr mondje geef of als ik met haar knuffel Lollifant, en dan het slurfje bij haar mondje langs ga, dan doet ze em ook open en begint te happen en met haar tongetje te sabbelen. zo lief!!
voor alle verkouden kindjes!
Cattie, ik hoop dat het snel beter gaat met Ive en dat hij er geen last meer van heeft.
snoopy, wat goed zeg dat Lis zo lekker groeit. En dat op bv en kvsuper!
Owja, Sarah mag al weer bijna naar maat 68. Sommige shirtjes passen haar al niet meer, en een paar broekjes zijn al iets aan de korte kant2 weken geleden was ze al weer 64,5cm.
Over 3 dagen is ze al weer 4 maanden! Net als Cas
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:05 schreef Vicky het volgende:
Amber gaat in een bad van Eucalyptus engister had ik wat tocotolinbalsam om de muur gedaan en de temperatuur wat hoger gegooid.. maar echt stomen was het niet...
HOe kan ik het beste stomen?
Om 21.30 lagen we er alle 3 in. Om 0.40 werd Amber wakker, hebben haar eenpaar keer geprobeerd in bed te krijgen, zonder resultaat. Uiteindelijk lag ze er om 2.40 weer in en toen was het stil. Rond 5.00 uur heb ik haar nog gehoord, speentje gegeven en ze bleef murmelen. Heb onze slaapkamerdeur dicht getrokken en tegen Mies gezegd dat ze het kon bekijken lachen
Uiteindelijk is ze gaan slapen en slaapt ze nu nog, maar ik ga haar zo wakker maken...
Vorig jaar verloor ik vandaag mijn slijmprop....
morgen gaan we verhuizen
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:24 schreef dutchie het volgende:
Vicky gewoon met Amber in de badkamer gaan zitten met de douche aan. Lekker warm zetten zodat de badkamer in de stoom komt te staan (dus geen afvoer aan), daar komt het al lekker los van. En ga anders gewoon samen onder de douche staan, helpt ook goed.
Succes met verhuizen en je- bui.
CM wat gaat het hard hè?
Gister de groeiboekjes van onze beider knulletjes eens naast elkaar gelegd. Léon was op Cas zijn leeftijd een kilo zwaarder.En dan was Léon nog niet eens de grootste van de 2004-lichting. En als je Cas ziet is hij echt niet ondermaats en dunnetjes. Je kunt het op de foto's ook wel zien hoor. Léon was echt zo'n Michelin-mannetje. Cas is gewoon lekker gezond. En wat aankomen betreft; Léon kwam meer in kilo's aan, Cas ca. een 1/2 kilo per maand. Apart hè?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:
* Vicky gaat vanavond even lekker stomen met Amber...
straks misschien nog ff wegen en meten op het cb. Ben heel benioeuwd hoeveel Amber is gegroeid in 1 jaar
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:41 schreef sjak het volgende:
Tjee, morgen wordt Amber alweer een jaar! Ben je al aan het voorbereiden Vicky? Wordt het een groot feest?
CM, Sarah alweer 4 maanden, tjonge... Wat grappig dat ze bij jullie van de glijbaan afgaan met die kinderen, dat zou ik ook nog niet doen hoor.
Wat een groot verschil tussen je mannen, Dutchie. Leuk om dat zo te zien. Doe je bij allebei wel hetzelfde of hadje het idee dat Leon meer at dan Cas?
Wat veel zieke kindjes zijn er zeg, bah. Beterschap allemaal. Die van mij is ook nog ziek, ik vind het zo zielig. Als ze moet hoesten dan hoest ze een beetje, maar daarna gaat ze gelijk hard huilen omdat haar keel zo'n zeer doetEn ik krijg het snot er niet uit met dat opzuigapparaat
![]()
ikvind het superdingen.. heb ze ook en gebruik ze best vaak...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef dutchie het volgende:
Zeg zeg! Durf je wel.
Sorry Yp, ik had het niet goed gelezen denk ik. Volgens mij wilde ik ook gewoon wattenstaafje lezen, om gewoon dat verhaal te doen.
Sjak, is dat 'wat' die babywattenstaafjes?
Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mamaquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef MeNicole het volgende:
Papa is toch veel makkelijker te zeggen dan mama? Waarom hoor ik uit Mika dan steeds mama komenIk vind het wel heel grappig klinken ook al gaat het onbewust!
Maakt het wel makkelijk. Dan kun je beiden op komen draven als ze roept, ze spreekt tenslotte geen voorkeur uit. Of stiekem toch wel?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:20 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mama
Wat vervelend zeg cattie. Ik vind het wel goed dat jullie nu even het "echte" medische circuit ingaan. Ik zou persoonlijk ook goed na willen laten kijken wat er is voor ze gaan behandelen. Sterkte ermee!quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:11 schreef cattie het volgende:
Ive lijkt wel last te hebben van de behandeling, het slapen gaat erg moeilijk. Morgen gaat mijn man met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
hahah! gaaf tochquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:03 schreef MeNicole het volgende:
Mijn zoon heeft een heel verschrikkelijk poloshirt aan maar het staat hem zo stoer![]()
Denk ik wel. Maar wat me opvalt is dat ze toch beter reageerd op de comfort waar het dus aldoor heen zit dan wanneer ik het zelf toevoegde. Metname de comfort is ook een stuk dikker qua voeding. En ze heeft heel goed geslapenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:47 schreef Sugar het volgende:
Storm sliep vannacht bij opa en oma, dus ik weet niet hoe hij het deed.
Wat wel lastig is, is dat hij dus met forte-voeding nog steeds om de 3 uur komt. Gisteren waren we voor Maria op het cb en raadde de arts me nog Johannesbroodpitmeel aan voor Storm. Dat geeft dan langer een vol gevoel?
wauw bedankt renzquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:15 schreef renzell het volgende:
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
![]()
http://www.keukenkikker.nlquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef pinquit het volgende:
[..]
wauw bedankt renz![]()
wij eten inderdaad ook veel indischliefst zo pittig mogelijk, al kan dat natuurlijk ook later toegevoegd worden.
een week of 2 vooruit is toch perfect? langer hoeft ook niet hoor. past misschien niet eens in de vriezer![]()
ooehhh *maaltijden verzinnen gaat*![]()
Nee er is eigenlijk nog helemaal niet naar haar gekeken vanwege het snotteren en het slechte slapen. Maar hij zal het morgen vast wel gaan doen en anders vraag ik er zelf wel even naar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:05 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, ik neem aan dat haar oortjes ook zijn onderzocht? Die verkoudheid kan ook een druk op de oortjes geven waardoor ze gaan huilen (maar ja, dat is dan vooral als ze liggen, dus 's nachts)...
(zat hier ineens aan te denken, Emma heeft last van haar oortjes en slaapt alleen als ze een paracetamol krijgt goed door).
Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:
Iemand nog tips om Kim te laten slapen overdag? Ze heeft vandaag vanaf ca. 12 uur niet geslapen.
Niks helpt.
Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:08 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.
Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.
Laten liggen heb ik ruim een uur gedaan. Soms gaat ze spelen, en meestal daarna krijsen en schoppen.
De ene keer helpt het wel en valt ze in slaap, de andere helpt het niet, zoals vandaag.
Ze is dus de laatste tijd vaak lang wakker overdag.
Ik vraag me ook af of het erg is/ kwaad kan.
's nachts nu gelukkig wel weer.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.
Het gaat een stuk beter. Ze is nog wel snipverkouden en moet af en toe nog wat hoesten maar ze drinkt gelukkig weer. Ze spuugt nog wel een beetje maar ik heb niet het idee dat alles er uit gaat, dat geeft wel wat rust. Gisteren heb ik nog bij de huisarts gezeten omdat ik ineens vond dat ze om haar mondje blauw ging zien. Dat blijkt wel vaker voor te komen bij een verkoudheid, hij noemde het een masker. Het komt wel doordat ze dan iets minder zuurstof heeft. Ik vond het maar wat eng, zeker omdat ik zelf een achtergrond met hartproblemen heb. Ik ben soms zo bang dat zij dat ook gaat krijgen, al is de kans maar zo klein en ze hebben haar er al op nagekeken...maar toch als dit soort dingen gebeuren... Goed, dat is een ander onderwerp.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:50 schreef bixister het volgende:
sjak hoe gaat 't nu met jetske?
Ik kon me, toen Amber net een maand of 3 was, niet meer voorstellen dat er ooit eens niet is geweest, zeg maar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:26 schreef sjak het volgende:
[..]Jetske is vandaag alweer 3 maanden! Tjonge, en wat een verschil al met drien maanden geleden, ze hoort er al zo helemaal bij
Wat heerlijk, Belana!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Onze nieuwe oppas vind hem ook helemaal geweldig, en zo makkelijkIs ie ook idd. altijd vrolijk mijn mannetje, zelfs als ie net na een hoestaanval/niesaanval/boeraanval alles eruit gegooid heeft, dan nog lacht ie
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd al snel duidelijk dat Merel gebaat was om ingewikkeld te worden omdat ze steeds wakker werd van haar armpjes die ze zo lekker rond zwaaide. De kinderarts verwijst je hiervoor door naar babymassage en deze mevrouw bekijkt het gedrag van de baby en hoe je als ouder met je kind omgaat en geeft je hierbij extra tips , leertje babymassage en als zij het ook nodig vind leert ze je ook inwikkelen en inbakeren. Alleen zijn ze er tegenwoordig niet meer zo happig op om direct te beginnen met inwikkelen en inbakeren , dus kregen we de 1e keer alleen maar theorie en vervolgens massage. Maar omdat Merel zo ontzettend veel bleef huilen en er eigenlijk geen rust meer in huis was + dat Merel te weinig slaap begon te krijgen zijn we dus wel begonnen met inwikkelen. En heeft zij overleg gehad met de kinderarts , als Merel zou blijven huilen moest ik deze week contact met hem opnemen. Tja nou had ik eigenlijk sinds vorige week weinig meer te klagen over de nachten , maar overdag huilt ze nog steeds heel veel en aangezien hij haar de dag van ons ontslag uit het ziekenhuis nog had gezien ivm. het snotteren heb ik dit dus ook maar direct aangekaart , daarvoor wilde hij haar nu toch graag weer zien omdat ik heb aangegeven het idee te hebben dat ze daar toch echt wel last van heeft. Dus eigenlijk loopt Merel al vanaf haar geboorte nog in het ziekenhuis , we komen er nog elke week voor de babymassage.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Xanthe, waarom loop jij eigenlijk met Merel bij de kinderarts helemaal?
Op het vele huilen en het snotteren na gaat alles best goed met Merel hoor. Ze groeit goed.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:04 schreef Belana het volgende:
aha xanthe, het maakt dat het allemaal zo ernstig klinkt terwijl dat op zich toch wel meevalt? Ik bedoel, ze is niet doodziek ofzo toch? Er is toch hoop ik niks aan de hand verder?
ja iddquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier![]()
Als ik jou was zou ik lekker bij die 2 in bed kruipen hoor
Ja, maar de dokter ging in de loop van de voormiddag langskomen en ik vind dat zo vervelend om dan nog in bed te liggen stinken...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier![]()
Als ik jou was zou ik lekker bij die 2 in bed kruipen hoor
En nem zie!!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:12 schreef Sugar het volgende:
Ik ben optimistisch, want we hebben een doel, structuur en een plan. Ha!
Regelmaat en inbakeren natuurlijk, dat had ik zelf ook verzonnen en gaan we nu echt echt echt toepassen. Vandaag en morgen is Maria naar het kdv, dus gaat het ook makkelijker. In het weekend kunnen Sebas en ik samen ook zorgen voor die regelmaat, doordat de ander dingen met Maria kan doen buiten de deur. En misschien regel ik voor maandag en dinsdag dan ook nog iemand.
In elk geval heb ik een plan, hoop en moed. Ha!
Ja dat las ik net ook. Raar allemaal... Het papier wat ik voor de verzekering heb meegekregen staat toch duidelijk het volgende op;quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:59 schreef _evenstar_ het volgende:
trouwens nan sensitive voor lactose intolerantie en das niet het zelfde als KMA..![]()
Volgens de apotheker koste de verpakking 8,50 , vond ik op zich nog meevallen. Ben benieuwd of ze dan wel de juiste prijs heeft door gegeven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:26 schreef _evenstar_ het volgende:
das voor de vergoedingomdat de sensitive wel aanzienlijk duurder is als normale voeding
Als de apotheek het niet op voorraad heeft zal ik als ik jou was even naar de supermarkt gaan want daar word ook de Nan sensitive verkocht.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:28 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Volgens de apotheker koste de verpakking 8,50 , vond ik op zich nog meevallen. Ben benieuwd of ze dan wel de juiste prijs heeft door gegeven.
Fietsen met zijn benen helpt tegen de stijfheid en koelende zak erop schijnt ook te helpen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef kozakken het volgende:
Romme is echt ons grote kleine beertje!
5735 gram en 61 cm(en dat met 9 weken)
En twee spuiten!!Ging wel goed en hij viel in de wandelwagen in slaap. Maar nu dus niet meer...
Hij moet zo huilen, dus ik ga maar lekker eens even uitgebreid met mijn mannetje bankhangen.
Nijn is da bomb manquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is verliefd op nijntje...
Dat scheelt bijna twee kilo!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef kozakken het volgende:
En twee spuiten!!Ging wel goed en hij viel in de wandelwagen in slaap. Maar nu dus niet meer...
Hij moet zo huilen, dus ik ga maar lekker eens even uitgebreid met mijn mannetje bankhangen.
Moet dat fijn zijn kozakken na al de beginzorgenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef kozakken het volgende:
Nee zijn 2 verschillende soorten voedingen kijk maar eens op de site van nestlé. Anitra legt het al goed uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:
is dat niet dezelfde?
Ik vind het ook heel erg naar hoor, maar ik zie even geen andere oplossing en het kan gewoon niet zo doorgaan. Op een gemiddelde nacht staan mijn man en ik beide 4x voor hem op, dus 8x in totaal en in combinatie met ons werk enzo is dat heel erg slopend. Nu door de huisarts uitgesloten is dat het iets lichamelijks is (voor zover dat kan) en hij overdag nergens last van lijkt te hebben, gaan we dit maar proberen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef Martineke het volgende:
(..)
en gelukkig verschillen meningen, en ik zit ook niet in die situatie, maar een kind laten liggen van ruim 3 maanden vind ik zo zieligik zou het in ieder geval niet kunnen.
maar wel veel succes Cattieje moet doen wat je gevoel je ingeeft, dan is het altijd goed!
Klopt. Lucie doet het er goed en krampvrij op.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:46 schreef _evenstar_ het volgende:
En ik zeg niet dat Merel geen KMA heeft hoor alleszins.. hoop serieus dat het niet zo is. maar dat de sensitiv wel helpt omdat de stukjes wellicht beter verteerbara zijn voor haar.
Dacht dat lucie van Macka geen kma had maar wel beter baatte bij extra care voeding ( soort gelijk aan sensitive) naast de BV.
Dat ga ik ook zeker doen, maar we zijn zo geschrokken van zijn reactie dat we niet willen dat Ive weer die behandeling krijgt. Ik weet dat het soms even erger wordt voordat het beter wordt, maar dit was buiten proportioneel. Ik voel me erg schuldig dat ik hem zoveel pijn heb laten doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:25 schreef kozakken het volgende:
(..)
Cattie, het kan natuurlijk ook gewoon reactie zijn geweest van Ive op de behandeling. Mss dat het juist later veel meer effect heeft. Is het geen idee om je osteopaat te bellen en te vertellen hoe je het allemaal ervaart op het moment? -nu bemoeimodus uitzet en gewoon een dikkevoor alle gedoe en zorgen-
Kendahl worstelt ze er idd ook weer onder vandaan. Dus nu gebruik de wantjes tegen het krabben ook voor de warmte. Helpt wel een beetje. Kennemans ligt nu lekker te ronken in de wieg boven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 09:55 schreef YPPY het volgende:
Het is wel goed om een soort onderbouwing te hebben voor wat je doet. Maar ik heb het wel lichtelijk aangepast. Volgens het boek moeten Anna's handjes onder de deken, maar dat pikt ze echt niet. Ze heeft ze graag naast haar hoofdje en het leek me geen probleem dat te veranderen. Ze beweegt niet zoveel dat ze zichzelf wakker houdt.
Slaapt Storm nog?
Miereneukgedrag wellicht van mij, maar specialere voeding als nutramigen/pepti/allergycare etc.. mag niet per 24 uur gemaakt worden.. en als een kinderarts zegt dat dat wel mag is die niet helemaal bij met zijn kennis.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:48 schreef poemojn het volgende:
Voor dieetvoeding gelden andere regels AnitraSucces ermee Xanthe, hopelijk helpt het Merel goed!
Ja, vlinderkusjes..quote:
Oh, hele zachte liefdevolle kusjes. Kusjes op de wangetjes, op het hoofdje, op het neusje, de handjes, voetjes, buikje enz...quote:
ben geweest, maar er zat niet veel soeps tussen voor babietjes..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:11 schreef YPPY het volgende:
In de Harmonie aan de Dalemwal pinquit. Ga je ook?
Goed!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:56 schreef YPPY het volgende:
Hoe is Storm de nacht doorgekomen?
Haha, bizar is dat hèquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:58 schreef linda856763 het volgende:
Brave kindertjes!
Wij gaan vandaag ook uit logeren.Wat moet er veel mee voor zo'n ukkie. 2 sets kleertjes, veel luiers, flesjes, poeder, kruikje, babyfoon, kinderwagenbak voor het slapen, maxicosi voor in de auto, muziekschildpad(
) , badspulletjes, etcetc. En ik kom er maar niet aan toe om mijn eigen spullen in te pakken...
Dus dat ga ik nu doen...
Daarom geef ik hem ook zo zacht mogelijk speelgoedquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:55 schreef MeNicole het volgende:
Zo heeft Mika van de week zijn voeten ondekt. En dan moet ie heel hard lachen![]()
Ik heb vanmiddag een nieuwe rammelaar voor hem gekocht. Hij snapt alleen niet helemaal dat ie hem met de handen vast moet pakken. Hij steekt telkens zijn hele arm erdoor en dan gaat ie er naar kijken. En af en toe slaat ie er zichzelf mee voor het hoofd en dan begint ie heel hard te huilen![]()
Dat heb ik bij Mika ook al geprobeert maar dat kan ie niet vastpakken. Hij heeft ook wel een rammelaar van Nijntje een stoffen. Maar die is veel te breed voor zijn kleine handjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Daarom geef ik hem ook zo zacht mogelijk speelgoedzo sloeg hij gisteren een pluche eendje tegen zijn gezicht....hij had ook amper door dat hij iets vast had.
Je weet van die knuffeldoekjes? Sommigen van die dingen hebben een lange puntmuts. Daaraan hang ik ze op aan de babygym, zodat hij die kan pakken. Ik geef hem ook 2-dimensionaal speelgoed, m.a.w.: dun speelgoed, van die knisperbeestjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:05 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dat heb ik bij Mika ook al geprobeert maar dat kan ie niet vastpakken. Hij heeft ook wel een rammelaar van Nijntje een stoffen. Maar die is veel te breed voor zijn kleine handjes![]()
Oh hij is wakker. Ik kan naar de cafetaria![]()
Nee, alleen gisterennacht, maar toen vermoedde ik al dat het een per ongeluk keertje was!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:29 schreef Sugar het volgende:
En PM-girl, slaapt Simon normaal al door dan?![]()
Ze verleid je gewoon met die oogjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:41 schreef Belana het volgende:
je hebt ook stoffen rammelaartjes met een gat erin zodat ze hun armpje erdoor kunnen doen
Ezra heeft een paar weken geleden zijn armen en handen al ontdekt, ik vind dat zo prachtig om te zien, die verbaasde blik erbij
en hij kan zo heerlijk schaterlachenis echt zo'n prachtig geluid. of dan dat lachje en zijn hoofdje wegdraaien alsof ie verlegen is
Arwen heeft het wel door he? (hoe ze haar mama moet bespelen)
Hé! Die staat hier ook in de vensterbank! Straks maar eens proberen of ze het leuk vind!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:54 schreef Macka66 het volgende:
Lucie is helemaal in de ban van ritmes spelen en zingen. Als papa en mama dat doen dan hè.en ik zingen samen tweestemmig voor haar. En ik zing alleen voor haar terwijl ik ritmes op het kikkerwoodblock tik. Ze begint al te lachen als ze 'm ziet en swingt helemaal mee met haar armpjes en beentjes. Zo ongelofelijk leuk! (Misschien moest ik maar eens de docentencursus Muziek Op Schoot gaan doen...)
[afbeelding]zo'n kikkerwoodblock dus
Ik heb 'm gekocht bij de Beukeboom in Rotterdam, een winkel met heel veel vooral houten speelgoed. Hij is gemaakt in Vietnam, en ze hebben 'm bij winkels die het assortiment van Handicrafts verkopen. Misschien hebben Wereldwinkel-achtige winkels 'm ook wel.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:34 schreef YPPY het volgende:
Die kikker is leuk! Waar komt die vandaan? Ik vind het erg leuk om te zingen en zoiets is wel een erg leuk kerstcadeautje.
Je kind kan het aanvoelen als moeders zelf niet lekker in haar vel zit tijdens zo'n periode.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is onrustig, kan dat door de menstruatie komen?
Ik weet niet of dit hier past, ik wil ook best een topic hierover openen. Ik hoor het wel.quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:45 schreef E.T. het volgende:
Dat ligt er ook aan hoevaak en hoelang ze overdag slaapt. Saskia gaat bijv. sinds ze drie maanden is, na het eten in bad (of onder de douche) en dan naar bed. Pas de laatste maanden is het soms een half uurtje later maar normaal gesproken is het uiterlijk 7 uur/half 8. Ze slaapt dan tot een uur of 8 gemiddeld.
Ik weet nog dat ik de utinodigingen voor haar eerste verjaardag schreef en vroeg of iedereen tussen 12 en 3 wilde komen omdat ze dan lekker wakker was. Daarvoor en daarna sliep ze dus blijkbaar. Toen deed ze dus 2 slaapjes van 1,5 a 2 uur overdag en dan na het eten naar bed.
Zou het dan echt vitamengebrek zijn? Terwijl ik altijd netjes probeer mijn fruit en groenten te nemen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:47 schreef E.T. het volgende:
dutch, als jij nu eens flink versgeperste jus gaat drinken enzo.. dat wil wel eens doorwerken![]()
Ik dekn eerder dat versgeperst sinaasappel sap wat zal doen door alle vezels die erin zitten.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:23 schreef dutchie het volgende:
[..]
Zou het dan echt vitamengebrek zijn? Terwijl ik altijd netjes probeer mijn fruit en groenten te nemen.
Wat fijn om te horen Xanthe. Moet een hele opluchting zijn voor je. Ga lekker genieten van je meisjequote:Op zondag 22 oktober 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:
Hier een heel ander kindje sinds ze op de nieuwe voeding zit. Echt een wereld van verschil!
Na de voeding kan ik nu echt even genieten van haar en haar wakkere moment. Nu hoor ik ook veel meer verschil in haar verschillende soorten huiltjes , dus nu eindelijk tijd om er achter te gaan komen wat de verschillende huiltjes betekenen.
haai ingrid.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit hier past, ik wil ook best een topic hierover openen. Ik hoor het wel.
Kims slapen is nog steeds een beetje raar. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed.
Ze slaapt 's morgens bijna de hele ochtend door. 7.15/7.30 1e fles, omdat Djeez dan naar het werk gaat, wordt ze altijd wakker. Dan een schone luier, en dan wil ze weer slapen. Ze slaapt dan tot 11.00/12.00.
En dan blijft ze de hele middag wakker. Ookal is ze wel moe. Iig wrijft ze in haar oogjes en gaapt ze. Ik leg haar dan op bed, maar slapen, ho maar!
Krijsen, huilen, schoppen tegen de spijlen of het hoofd of voeteneinde. De 5-10-15 minuten methode helpt niet. Niks helpt.
Na 1uur, of 1,5 uur geef ik het op en haal haar uit bed. Vaak is ze dan na 10 minuten rustig en gaat ze bv, in de box spelen. Ze is dan verder niet vervelend ofzo.
Soms valt ze van uitputting rond 17.00 in slaap. Lang niet altijd.
En dan avondeten, nog ff spelen en dan naar bed. Dan gaat ze lang niet altijd slapen. Soms een uurtje en is dan weer klaarwakker. En weer krijsen ed. Zo gaat het dan de hele avond, vaak halen we haar er dan weer uit na een uur of 1,5 uur.
Na de laatste fles, ca 22.00 gaat ze vaak wel slapen.
Iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen? Het lijkt me niet goed voor Kim, zo weinig slaap.
Meestal is ze dan niet jengelig ofzo, maar gewoon vrolijk, maar toch.
Volgens wijkvk moeten we haar laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. Nou, dat werkt dus niet.
Ja, maar die zeggen alleen maar laten huilen en af en toe kijken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:14 schreef dutchie het volgende:
Heb je het al eens voorgelegd bij het cb Ingrid?
Je weet het ws zelf wel, maar haar er alsnog uithalen na die 5-10-15 minuten geeft haar gemengde signalen. Dan werkt het dus niet.
Lastig.
Hier ook, ik kan de vlek nog zien zittenquote:Op maandag 23 oktober 2006 10:36 schreef renzell het volgende:
Fonske![]()
Julius heeft een keer z� hard z'n best liggen doen, dat ie de muur naast de commode (waar nog zeker 30 centimeter tussen zit) onder sproeide.![]()
Hoe beviel het Anna daar Yppy?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:30 schreef YPPY het volgende:
Hier was het gordijn het slachtoffer, ze was pas drie dagen toen.
Vanochtend was Anna maar liefst twee uur alleen op het kdv. Had niet verwacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben. Nu is ze weer lekker thuis.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:15 schreef Anitra het volgende:
evenstar dikke kus en knuffel voor joui en Arwenook voor je man hoor
Goede vraag!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef renzell het volgende:
Ingrid, waarom moet Kim eigenlijk nog wakker gemaakt worden voor die late fles? Ze mag toch al lang doorslapen? (of mis ik iets en is dit een hele stomme vraag?)
Hij vind alles wel leuk maar ik vind niet alles geschikt voor hem. We hebben ook de telletubbies geprobeerd maar daar word ie helemaal "wild" van. Dus we houden het alleen bij een paar minuten Dribbelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:08 schreef Tamea het volgende:
En vindt Mika andere programma's ook zo interessant MeNicole? Finn vindt de TV zowat altijd ontzettend boeiend, wat er ook op is, dat ding lijkt wel een babymagneet in zich te hebben. (Ik zet hem dus tegenwoordig meestal zo neer dat ie de TV niet kan zien)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |