abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:42:20 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733229
Het vervolg op Het grote kleine babietjes topic deel 90

Babietjes

27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 23-10-2006 09:00:57 ]
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:45:07 #2
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733287
En de laatste 5 berichtjes:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:50 schreef CrazyMoon het volgende:
Het gaat nu stukken beter. Ik maak me niet druk meer, ze heeft gewoon niet meer nodig denk ik.
Ze krijgt nu 4 flessen van 230ml, maar laat daar gemiddeld zo'n 100ml per dag van staan. Valt mee dus. Vandaag de 3e dag dat ze op 4 flessen zit, hopen dat het weer gaat lukken.
Ik denk dat het verschillende dingen waren, waardoor ze zo slecht dronk. Te snel achter elkaar (om de 3 uur), sprongetje en ze was verkouden. Ze is nu nog steeds een beetje verkouden, maar nu ik haar om de 4 uur ongeveer een fles geef gaat het stukken beter.

Gisteren weer wezen babyzwemmen. Dit keer maar niet kopje onder omdat Sarah nog een beetje verkouden is. Verder gingen anderen van zo'n grote glijbaan af :S Nou, dat hebben wij maar niet gedaan. Durf niet eens met Sarah op de arm die hoge trap op te lopen.. En verder heeft het toch geen zin, Sarah is daar nog veel te klein voor. Die spettert heerlijk in het water.
Ze schaterde het steeds uit van plezier! Zo lief! Op de buik zwemmen vind ze heerlijk, op de rug wat minder. En verder vind ze het leuk als ik haar uit water til en dan met een klein plonsje weer in het bad en dan nog wel met haar hoofdje boven water hoor Dan gaat ze zo lachen!

Ik lag vanmorgen helemaal in een deuk. Na de fles had ik haar een beetje op mijn schouder voor een boertje. En elke keer als ik haar een kusje gaf op haar wang, draaide ze haar hoofd heel snel om en ging met haar tongetje over mijn wang en maar sabbelen haha
Dat doet ze ook als ik haar een kusje op dr mondje geef of als ik met haar knuffel Lollifant, en dan het slurfje bij haar mondje langs ga, dan doet ze em ook open en begint te happen en met haar tongetje te sabbelen. zo lief!!

voor alle verkouden kindjes!

Cattie, ik hoop dat het snel beter gaat met Ive en dat hij er geen last meer van heeft.

snoopy, wat goed zeg dat Lis zo lekker groeit. En dat op bv en kv super!

Owja, Sarah mag al weer bijna naar maat 68. Sommige shirtjes passen haar al niet meer, en een paar broekjes zijn al iets aan de korte kant 2 weken geleden was ze al weer 64,5cm.

Over 3 dagen is ze al weer 4 maanden! Net als Cas
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:05 schreef Vicky het volgende:
Amber gaat in een bad van Eucalyptus engister had ik wat tocotolinbalsam om de muur gedaan en de temperatuur wat hoger gegooid.. maar echt stomen was het niet...

HOe kan ik het beste stomen?

Om 21.30 lagen we er alle 3 in. Om 0.40 werd Amber wakker, hebben haar eenpaar keer geprobeerd in bed te krijgen, zonder resultaat. Uiteindelijk lag ze er om 2.40 weer in en toen was het stil. Rond 5.00 uur heb ik haar nog gehoord, speentje gegeven en ze bleef murmelen. Heb onze slaapkamerdeur dicht getrokken en tegen Mies gezegd dat ze het kon bekijken lachen

Uiteindelijk is ze gaan slapen en slaapt ze nu nog, maar ik ga haar zo wakker maken...

Vorig jaar verloor ik vandaag mijn slijmprop....

morgen gaan we verhuizen
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:24 schreef dutchie het volgende:
Vicky gewoon met Amber in de badkamer gaan zitten met de douche aan. Lekker warm zetten zodat de badkamer in de stoom komt te staan (dus geen afvoer aan ), daar komt het al lekker los van. En ga anders gewoon samen onder de douche staan, helpt ook goed.
Succes met verhuizen en je - bui.

CM wat gaat het hard hè?

Gister de groeiboekjes van onze beider knulletjes eens naast elkaar gelegd. Léon was op Cas zijn leeftijd een kilo zwaarder. En dan was Léon nog niet eens de grootste van de 2004-lichting. En als je Cas ziet is hij echt niet ondermaats en dunnetjes. Je kunt het op de foto's ook wel zien hoor. Léon was echt zo'n Michelin-mannetje. Cas is gewoon lekker gezond. En wat aankomen betreft; Léon kwam meer in kilo's aan, Cas ca. een 1/2 kilo per maand. Apart hè?
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:
* Vicky gaat vanavond even lekker stomen met Amber...

straks misschien nog ff wegen en meten op het cb. Ben heel benioeuwd hoeveel Amber is gegroeid in 1 jaar
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:41 schreef sjak het volgende:
Tjee, morgen wordt Amber alweer een jaar! Ben je al aan het voorbereiden Vicky? Wordt het een groot feest?

CM, Sarah alweer 4 maanden, tjonge... Wat grappig dat ze bij jullie van de glijbaan afgaan met die kinderen, dat zou ik ook nog niet doen hoor.

Wat een groot verschil tussen je mannen, Dutchie. Leuk om dat zo te zien. Doe je bij allebei wel hetzelfde of hadje het idee dat Leon meer at dan Cas?
Wat veel zieke kindjes zijn er zeg, bah. Beterschap allemaal. Die van mij is ook nog ziek, ik vind het zo zielig. Als ze moet hoesten dan hoest ze een beetje, maar daarna gaat ze gelijk hard huilen omdat haar keel zo'n zeer doet En ik krijg het snot er niet uit met dat opzuigapparaat
Lekker douchen!
pi_42733335
Sjak, we vieren het zondag. Amber heeft zaterdag al een paar kadootjes gehad...

Maar zondag is het dus groot feest. Ga straks naar de bakker de taart bestellen met deze voorkant.
Amber krijgt haar eigen taartje, ga een appeltaart voor haar maken met sojaslagroom.

Vanavond gaan we wel versieren! Het kado is al in elkaar gezet, alleen moetn er nog batterijen in.

Ik vind het wel ff raar hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42733366
Ik heb ook zo'n neusuitzuigapparaat en hier is het elke keer weer vechten.. Amber brult de hele boel bij elkaar maar dat is dan maar even jammer.. tis voor haar eigen bestwil...

Vervelend dat het niet lukt...

Ik moet zo lachen om Amber. Ze haalt steeds het laatje leeg waar de onderzetters in zitten. Dan legt ze de onderzeters op tafel of op de grond, pakt ze weer van tafel of van de grond en doet ze terug in het laatje. En zo gaat het maar door.. Kan ze een hele tijd mee zoet zijn...

Van de week gaf ze een stukje komkommer aan Michel, toen pakte ze het weer terug, nam een hapje en gaf het weer aan Michel...

Ze is zooo lekker bijdehand
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42733438
Zie je het zitten sjak? Wij hebben wat anders geleerd van de kraamhulp. Een watje natmaken met koud water (de kraan even laten lopen) en dan een puntje draaien. Dat puntje doe je in een neusgat en met een draaiende beweging eruit halen. Bij ons is dit nog voldoende, maar Anna is niet ziek. Nog niet, morgen eerste keer kdv, daarna vast wel.

Een jaar al, geen baby meer dan Vicky. Lijkt me raar inderdaad, zo groot al.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:55:16 #6
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733503
Bij ons is het ook gelijk na het eerste bezoekje aan het kdv begonnen, dus veel sterkte Yppy!
Als ik het zie zitten krijg ik het er wel uit maar je hoort haar vooral erg rochelen en snotteren.
Wat een mooie taart gaat dat worden, Vicky! Ik kijk nu al uit naar de foto's van jullie feest en het feestvarken uiteraard!
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:57:15 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733546
Sjak, naar mijn idee eet Cas net zo vaak als Léon. Maar of hij ook net zoveel eet als Léon geen idee. Misschien is mijn melk ook anders van samenstelling als toen. Ik kan me nog wel herinneren dat er bij de flesjes van Léon een dikkere laag room opzat als bij Cas.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat Léon geen afleiding had tijdens het voeden. Nu loopt Léon er constant omheen als Cas eet. Dat drinkt ms ook lastiger.
Maar Cas doet het verder goed hoor. Ik vind het alleen zo apart, 2 broers met 'dezelfde' voeding en zo'n groot verschil. En nu is grote broer een spriet en ziet Cas er gewoon gezond uit.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:59:39 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733601
Yppy ik vind dat trouwens een eng idee met zo'n wattenstaafje in haar neus. Vriendin van mij heeft daarmee ooit haar zoontjes oor mee doorgeprikt. Letterlijk, je wilt niet weten hoe dat bloedde.
Oppassen dus.
pi_42733626
Nee, geen wattenstaafje, een watje. Anders zou ik het niet durven. Dat veert gewoon terug, ik heb het bij mezelf geprobeerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42733636
Wat denk je wel niet van me trouwens.
*OUD heilige*
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:01:18 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733639
Je hebt nu die speciale babywattenstaafjes, Dutchie. Daarmee kun je niet zo ver in oren en neuzen poeren omdat ze dan verdikken.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:02:22 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733667
Dutch, ze scheldt je uit:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:00 schreef YPPY het volgende:
Nee, geen wattenstaafje, watje.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:05:15 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733714
Zeg zeg! Durf je wel.

Sorry Yp, ik had het niet goed gelezen denk ik. Volgens mij wilde ik ook gewoon wattenstaafje lezen, om gewoon dat verhaal te doen.

Sjak, is dat 'wat' die babywattenstaafjes?
pi_42733733
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef dutchie het volgende:
Zeg zeg! Durf je wel.

Sorry Yp, ik had het niet goed gelezen denk ik. Volgens mij wilde ik ook gewoon wattenstaafje lezen, om gewoon dat verhaal te doen.

Sjak, is dat 'wat' die babywattenstaafjes?
ikvind het superdingen.. heb ze ook en gebruik ze best vaak...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:08:21 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733782
Ik vind ze ook wel prettig, vooral dan om haar oortjes schoon te maken. Jetske vindt het prettiger dan als ik het met een washandje of hydrofielluier doe. En ik weet het, je moet niet in de gehoorgang gaan, maar voor de oorschelp werkt het prima.
Lekker douchen!
pi_42734955
Papa is toch veel makkelijker te zeggen dan mama? Waarom hoor ik uit Mika dan steeds mama komen Ik vind het wel heel grappig klinken ook al gaat het onbewust!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:11:28 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_42735284
Ive kan ook mama "zeggen" als hij huilt!

Ive lijkt wel last te hebben van de behandeling, het slapen gaat erg moeilijk. Morgen gaat mijn man met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
pi_42735507
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef MeNicole het volgende:
Papa is toch veel makkelijker te zeggen dan mama? Waarom hoor ik uit Mika dan steeds mama komen Ik vind het wel heel grappig klinken ook al gaat het onbewust!
Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mama
pi_42735542
Amber zegt alleen maar mamma en heeeeel soms pappa of dadda
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42735567
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mama
Maakt het wel makkelijk. Dan kun je beiden op komen draven als ze roept, ze spreekt tenslotte geen voorkeur uit. Of stiekem toch wel?
Syllables govern the world
pi_42736224
amber is morgen 1!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42736542
Mijn zoon heeft een heel verschrikkelijk poloshirt aan maar het staat hem zo stoer
Liefde
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:31:45 #23
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42738934
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:11 schreef cattie het volgende:
Ive lijkt wel last te hebben van de behandeling, het slapen gaat erg moeilijk. Morgen gaat mijn man met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
Wat vervelend zeg cattie. Ik vind het wel goed dat jullie nu even het "echte" medische circuit ingaan. Ik zou persoonlijk ook goed na willen laten kijken wat er is voor ze gaan behandelen. Sterkte ermee!
Lekker douchen!
pi_42738978
Cattie voor jou en Ive
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42738995
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:03 schreef MeNicole het volgende:
Mijn zoon heeft een heel verschrikkelijk poloshirt aan maar het staat hem zo stoer
hahah! gaaf toch bij max staat dat heel erg oude-mannetjes achtig. en hij is er iets te dik voor, zodat het kraagje verdwijnt onder al zijn onderkinnetjes

max lijkt na zijn boterham een bekertje opvolgmelk niet te lusten. echt alsof hij het vies vind. maar 's avonds enzo vind ie het wel lekker maf he

ohja, kan je gekookte aardappels invriezen?
ik denk dat ik toch maar over ga op 'echt' eten. zelfgekookt dus
en was dan van plan om gewoon hele prakjes met vlees en aardappels erbij in te vriezen.
en toen vroeg ik me dat opeens af. iemand?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:33:53 #26
103793 kozakken
Living the life
pi_42738996
Cattie, houd je man er rekening mee dat sommige huisartsen iets minder gecharmeerd zijn van bv. een osteopaat?
Hier is het nl. de gewone fysio en anders zit je meteen (vinden zij) in het alternatieve circuit.
Daarnaast is een osteopaat op een heel ander (subtiel) niveau bezig dan bv een fysio. Dus het kan best zijn dat de huisarts zo'n conclusie veel te ver vindt doorvoeren.
Succes met alles Lastig he, om je weg zo te vinden.
Ik zag vandaag bij de babymassage ook een kindje dat 6 weken alleen maar gehuild heeft en nu dankzij de osteopaat weer wat rust heeft. (Wat een lief menneke was dat trouwens ook )

Babymassage was erg fijn en leuk en goed. Alleen maar Romme-tijd
pi_42743571

Vanmiddag met Kim naar cb geweest. Ze weegt nu 8170gr en is (nog steeds ) 69cm.
Onverwachts kreeg ze nog een prik. Daardoor was ze de rest van de middag erg jengelig. Ze viel net ineens in de box in slaap. Want anders moesten we over 2 weken voor de prik komen. Nu moet ze pas 2 februari weer heen. En dan op het peuterspreekuur.! Kim wordt 6 december alweer 1! Schiet al aardig op!

Vicky, alvast gefeliciteerd!

Geen idee of je aardappels kan invriezen. Volgens mij niet, dacht dat ze dan heel vies zacht worden.
pi_42744898
Pinquit, kan max niet met de pot mee eten qua aardappels en groente?
pi_42745647
Vandaag weer wezen wegen....

Amber weegt 9830 en is 73 cm groot. Toen ze geboren was woog ze 3400 en was ze 49 cm..
Oftewel 24 cm en 6430 gegroeid in 12 maanden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42749143
maar je kan frieten toch ook invriezen

enne owlet, ik vind zoutloze aardappels en groente echt viess dusch..
pi_42749577
Ik haal dat ene aardappeltje en groentetje net iets eerder uit de (zoutloze) pan en dan doe ik er voor ons nog even een beetje zout bij. Kan het voor mijn dochter even afkoelen en hebben wij toch een beetje zout. Met de pot mee is echt wel gemakkelijk vind ik
Variety is the spice of life
pi_42752244
Leek het hier even beter te gaan , begint Merel overdag ineens veel te huilen en ook weer veel te spugen. Ze begint alleen nu meestal al vlak na de voeding te huilen. We hebben nu toch maar besloten om over te gaan op comfort. Heb het ondertussen in huis en we starten er vanavond al mee , kan volgens mij makkelijk omdat de voedingswaarden helemaal gelijk zijn aan de normaal , alleen jbpmeel zit er extra in.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:15:01 #33
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42752533
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos ) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:27:53 #34
105888 renzell
pi_42752969
Oh ja, tuinbonen! Tuinbonen met kip en aardappels!!! Als een tierelier.
pi_42762169
ik mag nog net ff hier posten.. tis nog geen 8.45

Amber heeft doorgeslapen Ze lag er om 20.45 in, was om 1.00 heeeeeel even wakker en ligt nu nog te knorren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42762196
Wij hebben vast het hapjeskookboek van AH ingeslagen. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.

Dat is lang geslapen Amber!

Anna viel gisteren om 9 uur in mijn armen in slaap, we verwachtten dat ze zo wakker zou worden, maar om kwart voor 10 sliep ze nog. D'r maar in bed gelegd en wij zijn ook gaan slapen. Vier uur was ze wakker en sinds die tijd heeft ze maar een half uur geslapen. Nou ja, ze hangt nu weer in de draagzak te slapen Straks naar het kdv voor de intake. Valt ze daar in slaap, wedden?
*OUD heilige*
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:29:29 #37
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42762465
Merlijn zijn eerste boventandje is door Meneer besloot ook maar meteen uit te slapen vanmorgen ipv om 6.15 al wakker te worden. Miranda moest hem om 7.05 wakker maken om hem klaar te gaan maken voor het kdv
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:47:32 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42762630
Wat een goede én slechte slapertjes weer! Geniet en sterkte voor de betreffende ouders.

Storm sliep vannacht bij opa en oma, dus ik weet niet hoe hij het deed.
Wat wel lastig is, is dat hij dus met forte-voeding nog steeds om de 3 uur komt. Gisteren waren we voor Maria op het cb en raadde de arts me nog Johannesbroodpitmeel aan voor Storm. Dat geeft dan langer een vol gevoel?

Donderdagochtend komt de wijkvk langs om te bespreken hoe we hem wat rustiger krijgen, met name overdag en wat de voedingen betreft. De nachten zijn ook niet rustig, maar dan slaapt ie in elk geval wel sneller dan overdag. Na ja, we zien wel. Hopelijk haalt het iets uit, ik vind het rot dat ie zoveel huilt en zo moeilijk gaat slapen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42762639
Dag allemaal!! Wij gaan verhuizen naar het volgende topic!! Tot snel!!

Dikke voor alle kindjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42763566
Hier ook al zo'n goede slaper. Gister om 10 uur de laatste voeding en geslapen tot 5 uur en nu is ze net weer wakker , dus ga haar er maar snel uit pakken.

Amber gefeliciteerd! Ik hoop dat je een leuke dag hebt.
pi_42763601
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:47 schreef Sugar het volgende:

Storm sliep vannacht bij opa en oma, dus ik weet niet hoe hij het deed.
Wat wel lastig is, is dat hij dus met forte-voeding nog steeds om de 3 uur komt. Gisteren waren we voor Maria op het cb en raadde de arts me nog Johannesbroodpitmeel aan voor Storm. Dat geeft dan langer een vol gevoel?
Denk ik wel. Maar wat me opvalt is dat ze toch beter reageerd op de comfort waar het dus aldoor heen zit dan wanneer ik het zelf toevoegde. Metname de comfort is ook een stuk dikker qua voeding. En ze heeft heel goed geslapen
pi_42763868
Hier vannacht een slecht slaper. Het is de hele week al een beetje bagger (dacht eerst dat het misschien aan dromen lag ofzo) maar vannacht was ie om de 2 uur wakker. Gelukkig heeft ie er zelf geen last van en is hij de vrolijkheid himself
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:38:50 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42766074
Dag ambertje en vicky

Een voor alle slaap perikelen en een dikke voor merlijn zijn tandje

Gisteren belafspraak met de dietiste gehad op naar 4 maal 200 CC + 8 schepjes + 1 fantomalt.
Aan de hand van het gewicht zat ze nl wel heel erg mager aan der calorien en dan zat het spugen er nog niet van afgetrokken. Volgende week woensdag weer naar de arts.
Ben benieuwd allemaal.
Ze is wel lekker vrolijk, brabbelt de heel dag door vermaakt zichzelf over het algemeen prima .
Enige lastige vind ik dat als je haar op schoot hebt ze zich er gewoon af gooit , want ze wilt lopen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42766682
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:15 schreef renzell het volgende:
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos ) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
wauw bedankt renz
wij eten inderdaad ook veel indisch liefst zo pittig mogelijk, al kan dat natuurlijk ook later toegevoegd worden.

een week of 2 vooruit is toch perfect? langer hoeft ook niet hoor. past misschien niet eens in de vriezer
ooehhh *maaltijden verzinnen gaat*
pi_42766696
dag ambertje!! veel plezeier in het dreumestopic
pi_42766808
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef pinquit het volgende:

[..]

wauw bedankt renz
wij eten inderdaad ook veel indisch liefst zo pittig mogelijk, al kan dat natuurlijk ook later toegevoegd worden.

een week of 2 vooruit is toch perfect? langer hoeft ook niet hoor. past misschien niet eens in de vriezer
ooehhh *maaltijden verzinnen gaat*
http://www.keukenkikker.nl

Daar staan lekkere dingen op
Liefde
pi_42766892
dankjewel minicole

haha ik bedoel natuurlijk MEnicole
pi_42766986
Owja nog een vraag blijf bezig

max moet de laatste tijd heel vaak huilen van de onbenulligste dingen
een dingetje dat kraakt, een lagemannenstem, maar van bijvoorbeeld een langsscheurende auto heeft ie geen last
echt zo raar. gisteren wilde ik een lampje naar me toe 'buigen' en dat piepte/kraakte zacht, max zet het op een brullen
hebben meer kindjes dit?
pi_42767047
Ja Pinquit! Op Max' leeftijd had mijn dochter dat ook. Auto's, vreemde mensen, andere kinderen, de weegschaal op het CB, de kinderwagen die piepte, de haardroger. Ineens kon ze dan zomaar in huilen uitbarsten. Gaat over
pi_42767128
ok dan is het goed niet dat ik dacht dat er wat mis was hoor... maar gewoon
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:38 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767753
Dag Amber, ik zie je over een tijdje wel weer in het andere topic!
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:53 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767817
pinquit, er is ook een topic over zelf eten koken voor je kleine, maar dat moet je dan even zoeken

Nee hoor: Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 2
Lekker douchen!
pi_42772192
We zijn vandaag in overleg geweest met de kinderarts omdat Merel nog steeds erg veel huilt alleen nu dus vooral overdag en omdat de comfort toch weer voor diaree zorgt door de jbpmeel en ook omdat Merel nu al 6 weken loopt te snotteren.
Morgen zijn we er tussen gepropt om langs te komen zodat hij haar kan onderzoeken waarom ze zo snotterig blijft en worden er mogelijk foto's gemaakt. Verder moet Merel nu over op dieet voeding Enfamil AR omdat ze dus toch last blijft houden van de jbpmeel. Morgen krijgen we nog een verwijskaart voor de voeding omdat deze voeding in aanmerking komt voor een vergoeding bij de verzekeraar en een verwijskaart voor de echo van de heupjes die ze half december krijgt.
pi_42772420
Xanthe, wat fijn dat jullie er morgen tussen mogen! Hoop dat Merel goed reageerd op de Enfamil!

Dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42773458
sjak hoe gaat 't nu met jetske?
pi_42773934
Xanthe, ik neem aan dat haar oortjes ook zijn onderzocht? Die verkoudheid kan ook een druk op de oortjes geven waardoor ze gaan huilen (maar ja, dat is dan vooral als ze liggen, dus 's nachts)...
(zat hier ineens aan te denken, Emma heeft last van haar oortjes en slaapt alleen als ze een paracetamol krijgt goed door).

Wat een gedoe allemaal zeg, naar de kinderarts voor de voeding én verkoudheid constant én die heupjes... sterkte met alles!

Evenstar, ben benieuwd wat eruit komt straks. Fijn dat Arwen ondanks de weinige calorieën toch vrolijk en beweeglijk is! dat stelt je vast wel een (klein) beetje gerust. Sterkte verder met alle voedingsperikelen ...

Pinquit, dat overgevoelige voor geluid heeft Noa ook gehad een tijdje, mijn moeder lachte dan bijvoorbeeld redelijk hard en dan begon ze gelijk te huilen. Emma heeft daar totaal geen last van, dat is een bikkel ... maar Noa is nog steeds wel een beetje gevoelig voor geluiden. Denk dat het gewoon het type kindje is... en dat het vooral een fase is waarin ze het extra hebben. Het ging wel over hoor, na een tijdje! (gelukkig)
pi_42775592
Xanthe, fijn dat jullie morgen tussendoor mogen langskomen!

Arwen, gelukkig ben je vrolijk enzo! Sterkte met alles verder!

Keukenkikker vind ik een leuke site, heb er weleens iets voor ons 3en van geprobeerd en het beviel goed!
Vind het soms wel lastig om te bedenken wat we gaan eten. Vooral omdat Kim nog niet alles mag, zoals prei, zuurkool ed.
Maar in dat geval geef ik gewoon een potje.

Iemand nog tips om Kim te laten slapen overdag? Ze heeft vandaag vanaf ca. 12 uur niet geslapen.
Niks helpt.
pi_42778198
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:05 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, ik neem aan dat haar oortjes ook zijn onderzocht? Die verkoudheid kan ook een druk op de oortjes geven waardoor ze gaan huilen (maar ja, dat is dan vooral als ze liggen, dus 's nachts)...
(zat hier ineens aan te denken, Emma heeft last van haar oortjes en slaapt alleen als ze een paracetamol krijgt goed door).
Nee er is eigenlijk nog helemaal niet naar haar gekeken vanwege het snotteren en het slechte slapen. Maar hij zal het morgen vast wel gaan doen en anders vraag ik er zelf wel even naar.
Ik ben allang blij dat we morgen nog konden komen anders moesten we nl. 3 weken wachten omdat hij 2 weken op vakantie gaat. Enige nadeel is dat doordat we ertussen gepropt worden misschien wel langer moeten wachten , niet echt handig met 2 kleine kindjes aangezien Isis op het moment behoorlijk de grenzen aan het uittesten is. Ben dus nog even aan het kijken of ik een oppas kan regelen.
pi_42778279
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:
Iemand nog tips om Kim te laten slapen overdag? Ze heeft vandaag vanaf ca. 12 uur niet geslapen.
Niks helpt.
Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:42:01 #60
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779188
Xanthe, succes morgen!

Ive heeft maandag de rest van de dag en dinsdag (en de nacht ertussen) nog veel last gehad van de behandeling door de osteopaat. Hij was echt erg uit zijn doen. Vandaag is mijn man met hem naar de huisarts gegaan, zij heeft hem helemaal nagekeken en heel goed het schedeltje onderzocht. Zij kon niets vinden, de schedeldelen zitten volgens haar heel mooi los. Lekker tegenstrijdig dus... Maar gezien de reactie door Ive op de behandeling hebben we besloten niet weer naar de osteopaat te gaan, het was gewoon niet oke hoeveel last Ive daarvan had.
Maar nu weten we dus nog steeds niet wat er is... En daar baal ik van.
Omdat Ive overdag nergens last van heeft en lekker vrolijk is, zitten we er nu aan te denken dat hij al gewend is aan de aandacht 's nachts. Dus willen we gaan kijken of het helpt als we niet naar hem toe gaan, maar dat hij uit zichzelf weer gaat slapen als hij wakker wordt. Dat vind ik heel moeilijk (Wat als hij wel ergens last van heeft? Dan is het toch echt heel naar om hem te laten huilen!) Maar we weten even niets anders meer. En mijn schoonvader vertelde dat mijn man en zijn broer hetzelfde hadden en daarbij hielp het wel.
pi_42779275
Cattie, heel tegenstrijdig, maar wel fijn dat de ha zegt dat het verder goed zit! En idd, dan maar (even) niet meer naar de osteopaat..

Hoop dat het even geen aandacht geven 's nachts gaat helpen! OP het andere forum waar ik schrijf zeggen ze ook dat het kan helpen. Er gaat ws. een nacht of 4/5 overheen voordat het goed gaat..

Succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:06:03 #62
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779833
Dat worden 4/5 zware nachten ben ik bang...
Maar 1 van die nachten gaat Ive uit logeren (dat heeft mijn schoonvader zelf aangeboden, omdat hij ons graag wil helpen, erg lief!).
pi_42780714
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:08 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.
Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.

Laten liggen heb ik ruim een uur gedaan. Soms gaat ze spelen, en meestal daarna krijsen en schoppen.
De ene keer helpt het wel en valt ze in slaap, de andere helpt het niet, zoals vandaag.
Ze is dus de laatste tijd vaak lang wakker overdag.
Ik vraag me ook af of het erg is/ kwaad kan.
pi_42780848
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.

Laten liggen heb ik ruim een uur gedaan. Soms gaat ze spelen, en meestal daarna krijsen en schoppen.
De ene keer helpt het wel en valt ze in slaap, de andere helpt het niet, zoals vandaag.
Ze is dus de laatste tijd vaak lang wakker overdag.
Ik vraag me ook af of het erg is/ kwaad kan.
Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.
Liefde
pi_42780971
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.
's nachts nu gelukkig wel weer.
Ik zat net te denken dat het wel van de prik kan komen.
Ze was ook erg aan het jengelen. Dat doet ze haast nooit.
pi_42784761
Als ze echt heel erg moe zijn, vallen ze wel moeilijker in slaap, maar zolang ze niet jengelig is en gewoon nog normaal vorlijk en gezellig wakker zou ik er geen probleem van maken denk ik. Finn slaapt overdag vaak ook erg weinig, maar hij is supervrolijk, dus zolang hij dat blijft, hoeft ie van mij ook niet meer te slapen dan ie nu doet. Als ie echt moe is, slaapt ie rustig wel de hele dag op z'n voedingen na, dus hij haalt de schade wel in als hij dat n odig vindt.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:33:51 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42785554
Cattie als je zoiets gaat proberen, bouw het een beetje om het weekend heen. Dan kan je man ook meehelpen en ook tegelijk ook bijkomen overdag. Sterkte hoor, het blijft moeilijk om zoiets te doen (en vooral de twijfel of je er wel goed aan doet)
pi_42786538
Mijn baby blijft maar wakker Misschien dat ie dan vannacht weer een keertje door slaapt. Maar tis wel gezellig want Kevin ligt al in bed. Nu heb ik nog een beetje gebabbel op de achtergrond
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:05:16 #69
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42787035
Maxim sliep ook haast nooit toen hij nog onder het jaar was, heb er geen probleem van gemaakt. schijnbaar had hij dat niet nodig.
Romijn slaapt heel wisselend, ene keer lang, andere keer een krap (half)uurtje. vind het alweer allemaal prima.

en gelukkig verschillen meningen, en ik zit ook niet in die situatie, maar een kind laten liggen van ruim 3 maanden vind ik zo zielig ik zou het in ieder geval niet kunnen.
maar wel veel succes Cattie je moet doen wat je gevoel je ingeeft, dan is het altijd goed!

en groot nieuws Romijn zn eerste tandje breekt bijna door ik zie al zon mooi streepje in zn tandvlees staan, en dat plus die mooie rode koontjes op zn wangetjes hij word gewoon groooooooot
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:26:32 #70
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42788034
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:50 schreef bixister het volgende:
sjak hoe gaat 't nu met jetske?
Het gaat een stuk beter. Ze is nog wel snipverkouden en moet af en toe nog wat hoesten maar ze drinkt gelukkig weer. Ze spuugt nog wel een beetje maar ik heb niet het idee dat alles er uit gaat, dat geeft wel wat rust. Gisteren heb ik nog bij de huisarts gezeten omdat ik ineens vond dat ze om haar mondje blauw ging zien. Dat blijkt wel vaker voor te komen bij een verkoudheid, hij noemde het een masker. Het komt wel doordat ze dan iets minder zuurstof heeft. Ik vond het maar wat eng, zeker omdat ik zelf een achtergrond met hartproblemen heb. Ik ben soms zo bang dat zij dat ook gaat krijgen, al is de kans maar zo klein en ze hebben haar er al op nagekeken...maar toch als dit soort dingen gebeuren... Goed, dat is een ander onderwerp.

Jetske is vandaag alweer 3 maanden! Tjonge, en wat een verschil al met drien maanden geleden, ze hoort er al zo helemaal bij
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:11:35 #71
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42790067
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:26 schreef sjak het volgende:

[..]

Jetske is vandaag alweer 3 maanden! Tjonge, en wat een verschil al met drien maanden geleden, ze hoort er al zo helemaal bij
Ik kon me, toen Amber net een maand of 3 was, niet meer voorstellen dat er ooit eens niet is geweest, zeg maar.
Hetzelfde nu met Iris
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 oktober 2006 @ 06:57:17 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795277
Xanthe, waarom loop jij eigenlijk met Merel bij de kinderarts helemaal?

cattie, soms moet je dingen uitproberen hoor, dat is wel zo, dus wie weet. wel vervelend dat Ive zo'n last heeft gehad van het bezoekje bij de ostheopaat. moeilijk ook om te beoordelen wie er nu "gelijk" heeft he? Maar jullie moeten je gevoel volgen daarin.

Romijn al een tandje wat gaat dat hard!

Ezra eet nu zo goed (flessen van 180/190 cc) dat ie op 5 flessen zit en gisteravond om half 8 al op bed lag en tot kwart over 6 heeft ie geslapen vandaag is het schema dan weer anders, hij was gisteren gewoon erg vroeg wakker al, maar ik ben heel blij dat het zo goed gaat.

Onze nieuwe oppas vind hem ook helemaal geweldig, en zo makkelijk Is ie ook idd. altijd vrolijk mijn mannetje, zelfs als ie net na een hoestaanval/niesaanval/boeraanval alles eruit gegooid heeft, dan nog lacht ie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:27:02 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795361
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Onze nieuwe oppas vind hem ook helemaal geweldig, en zo makkelijk Is ie ook idd. altijd vrolijk mijn mannetje, zelfs als ie net na een hoestaanval/niesaanval/boeraanval alles eruit gegooid heeft, dan nog lacht ie
Wat heerlijk, Belana!

Ik zou dat ook graag willen dat Storm makkelijker en rustiger was. Het is niet meer voortdurend huilen, maar wel dagdelen echt heel veel. Die dagdelen vind ik dus heel moeilijk, we kunnen hem dan ook niet echt troosten.
Straks komt de wijkvk en hopelijk hebben we daar wat aan.

Sjak, wat fijn dat Jetske zich weer wat beter voelt en vooral ook dat ze zo helemaal haar plekje heeft gevonden en gekregen in jullie gezinnetje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:30:49 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795378
zo moeilijk lijkt dat me, als je kindje zoveel huilt. Ezra had het laatste na zijn prikjes en poe, wat vond ik dat zielig. Maar ook kon ik me meteen voorstellen dat je er als ouders gek van wordt als dat de hele dag zo is. komt de wijkverpleegkundige praten met jullie of kijken naar Storm?
het is wel een enorm poepie om te zien hoor Sugar, ik vind dat ie nu heel erg op maria lijkt ook.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:34:10 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795396
Ik denk dat ze vooral komt praten en misschien ook iets bekijken.
Lastig is ook dat we Storm niet -zoals destijds bij Maria die onrustig was- die echte regelmaat kunnen bieden om goed te gaan slapen. Er gebeurt gewoon meer en Maria wil ook naar buiten, wil soms ook slapen (dan is Storm eventjes in bed laten huilen dus geen optie). Dus ik kan niet 24/7 met hem thuis zijn en bij de eerste tekenen van moeheid hem in bed leggen. Wie weet zou dat helpen, maar dat zit er gewoon niet zomaar in.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:43:46 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795431
Ja dat is wel moeilijker met een 2e, dat merk ik ook, maar toch ben ik het wel gaan doen. Ezra gaat nu zo'n 3 keer per dag naar zijn bedje en dan heeft Liam ook even pech. 1 slaapje dan slaapt Liam ook, dus das geen probleem, maar hij zal zich ook een beetje moeten aanpassen. het geeft wel meer rust ook. misschien toch eens proberen?
stormy waters...
sailin'
pi_42795454
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Xanthe, waarom loop jij eigenlijk met Merel bij de kinderarts helemaal?
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd al snel duidelijk dat Merel gebaat was om ingewikkeld te worden omdat ze steeds wakker werd van haar armpjes die ze zo lekker rond zwaaide. De kinderarts verwijst je hiervoor door naar babymassage en deze mevrouw bekijkt het gedrag van de baby en hoe je als ouder met je kind omgaat en geeft je hierbij extra tips , leertje babymassage en als zij het ook nodig vind leert ze je ook inwikkelen en inbakeren. Alleen zijn ze er tegenwoordig niet meer zo happig op om direct te beginnen met inwikkelen en inbakeren , dus kregen we de 1e keer alleen maar theorie en vervolgens massage. Maar omdat Merel zo ontzettend veel bleef huilen en er eigenlijk geen rust meer in huis was + dat Merel te weinig slaap begon te krijgen zijn we dus wel begonnen met inwikkelen. En heeft zij overleg gehad met de kinderarts , als Merel zou blijven huilen moest ik deze week contact met hem opnemen. Tja nou had ik eigenlijk sinds vorige week weinig meer te klagen over de nachten , maar overdag huilt ze nog steeds heel veel en aangezien hij haar de dag van ons ontslag uit het ziekenhuis nog had gezien ivm. het snotteren heb ik dit dus ook maar direct aangekaart , daarvoor wilde hij haar nu toch graag weer zien omdat ik heb aangegeven het idee te hebben dat ze daar toch echt wel last van heeft. Dus eigenlijk loopt Merel al vanaf haar geboorte nog in het ziekenhuis , we komen er nog elke week voor de babymassage.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:04:52 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795559
aha xanthe, het maakt dat het allemaal zo ernstig klinkt terwijl dat op zich toch wel meevalt? Ik bedoel, ze is niet doodziek ofzo toch? Er is toch hoop ik niks aan de hand verder?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:09:49 #79
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795591
Ja, Belana, ik probeer het ook wel vaak, we geven niet op. Maar hij huilt dan wel echt hard, dus juist tijdens Maria's slaapje gaat het niet. Daarvoor en daarna proberen we het steeds, op de momenten dat we buiten de deur zijn na. Maar we gaan elke dag wel 1 of 2 keer de deur uit, daardoor is het toch maar 2 of 3 keer per dag proberen in bed te laten slapen.
Nou ja, hij slaapt nu!!!
pi_42795613
Sugar, het is inderdaad even wennen om een ritme erin te krijgen met een tweede. Vond ik erg lastig en tegelijik slapen zat er al helemaal niet in bij Emma en Noa. Helaas. Maar nu gaat hte wel een stuk beter (vanaf 6 maanden ongeveer al geloof ik) en hebben ze wel een goed ritme gevonden voor overdag.
In ieder geval leg ik Emma op bed als ze moe en zeurderig is, anders gaat het helemaal mis. Noa heeft dan ook even 'pech' mijns inziens. Wat je wel kunt doen om ze allebei toch buiten te laten komen is misschien te wandelen met de kinderwagen en Maria ernaast of met kiddyboard? (of heb je een dubbele wagen?) Is natuurlijk wel een stuk vermoeiender.

Sterkte met dat huilen van Storm, lijkt me echt heel erg ...

Edit: ik zie dat ik laat ben geweest met posten, Noa kwam er tussen. Beetje spuit-elf dus mijn reactie
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:14:57 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795634
Ja, wandelen doen we de hele dag, Suzanna! (duowagen idd)
Dan slaapt ie ook goed, maar ik wil (ik wil, ik wil, ik wil ) dat ie dat ook in zijn bedje doet. De tijd zal het wel beter maken.
pi_42795656
Ja, tuurlijk wil je dat!! Is zoveel prettiger als hij gewoon een makkelijke slaper wordt. Helaas is Emma dat ook nooit geweest (het komt nu, ze slaapt meestal zelfs gelijk als ik haar in bed leg en dat is zo'n verschil) en wist ik nooit zo goed hoe ermee om te gaan behalve niet te snel eruit halen om het zo min mogelijk onrustig te maken voor haar. Uiteindelijk moeten ze het toch leren om zelf in slaap te vallen.

Ik kan me herinneren dat je bij Maria ook een periode hebt gehad dat ze heel slecht sliep...misschien dat je wat van de dingen die je toen deed kunt herinneren en dat die ook bij Storm helpen? Of is hij een heel ander kindje?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:23:48 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795697
ja het is ook moeilijk, er zijn geen ultieme tips
Ik realiseer me zo vreselijk hoe ik het wederom getroffen heb (Liam was als baby ook heel makkelijk)
Ik hoop zo dat jullie een beetje je weg gaan vinden snel, want dat is wel nodig geloof ik.
voor je
stormy waters...
sailin'
pi_42795739
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:04 schreef Belana het volgende:
aha xanthe, het maakt dat het allemaal zo ernstig klinkt terwijl dat op zich toch wel meevalt? Ik bedoel, ze is niet doodziek ofzo toch? Er is toch hoop ik niks aan de hand verder?
Op het vele huilen en het snotteren na gaat alles best goed met Merel hoor. Ze groeit goed.
Daarom denk ik ook (dat gevoel had ik al toen we nog in het ziekenhuis lagen) dat ze erg last heeft van het snotteren , het zit ook niet echt in d'r neusje volgens mij maar wat hoger en dat ze daarom dus veel huilt. De regelmaat is er wel en dat word ook verder wel gezegd bij de babymassage dat we het ook verder allemaal wel goed doen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:31:12 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795771
Hij huit alweer (en hij is niet de enige).
Maria bakerden we in, doen we bij Storm ook. Helpt wel, helpt niet. Alles helpt wel en niet. Wisselend allemaal. En vooral om gek en moedelooos van te worden als moeder. Maar daarvoor zijn andere topics.
pi_42796083
sugar (en xanthe ook), wat zwaar. ik herken 't wel hoor, anna was ook zo'n veel en veel moeilijker slaper dan piet, onuitstaanbaar af en toe. en ook ingebakerd kon zij soms nog lang tekeer gaan, daar word je inderdaad moedeloos van. maar: het gaat voorbij, houd dat voor ogen, het zal op den duur echt beter gaan.
pi_42796264
Sugar wat herkenbaar (dat meehuilen met je kleintje als je denkt dat hij eindelijk in slaap gevallen is maar dan tóch weer begint te huilen...) ... heel heel heel veel liefs en sterkte van mij, ik voel zo met je mee. Echt heel moeilijk zo'n moeilijk slapertje. Hier hielp het inbakeren ook niet echt, bij allebei de kinderen, maar niet inbakeren ging nog minder goed. Bij Emma heb ik een tijdje een bakerzak gebruikt, en dat was ook weer niet strak genoeg (ze ging met allebei de handjes naar boven en zat dan klem, huilen huilen dus...) ... maar als je denkt dat zoiets kan helpen bij jou, misschien een idee?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:08:41 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797425
Ik voel me net als Belana een mazzelaar met, tot nu toe, makkelijke kindjes als ik jullie problemen zo lees.
Sugar, zoals je Storm omschrijft lijkt hij op mijn jongste neefje. Mijn zus had eerst een dochtertje gekregen die heel lief en meegaand is en toen kwam mijn neefje er achteraan. Die jongen kan gillen, krijzen onvermoeibaar!
En toch hè, het is zo'n schatje. Als ik dat bolletje met rode haar zie huppelen word ik daar helemaal blij van. Ik hoor het gegil niet eens meer. Maar voor mijn zus is het wel om moedeloos van te worden. Ze trekt het zich ook veel te veel aan. Hij wordt in januari 2. Ze proberen van alles uit om het te verminderen. Vooral in het begin was het erg moeilijk, ook voor mijn nichtje. Hij was altijd al tussen 5 en 6 wakker en gilde dan de boel bij elkaar. Ik zei dan heel wijs vanaf de zijlijn: "Laat maar gillen, anders heeft hij het door dat dat dus werkt." Maar ja, mijn nichtje had ook haar slaap nodig, dus haalde mijn zus hem er toch maar uit. Soms klinkt het allemaal prachtig die regeltjes, maar het werkt niet altijd zo.
Sterkte, ik kan je dus helaas geen tips geven.
pi_42797758
Hai.

Ik zit hier moederziel alleen beneden achter de computer. Mocht mijn Fonske niet meenemen van mn lief. Die twee liggen nu samen gezellig boven in bed te slapen...
pi_42797830
Bass-Miss, welkom hier
Als ik jou was zou ik lekker bij die 2 in bed kruipen hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42797842
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier
ja idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42797858
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier
Ja, maar de dokter ging in de loop van de voormiddag langskomen en ik vind dat zo vervelend om dan nog in bed te liggen stinken...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:45:13 #93
103793 kozakken
Living the life
pi_42798182
BM: HE KRAAMVROUW!!!! Als er iemand lekker in zijn bedje mag liggen stinken...
grapjas roept en streng kijkt

Zometeen met Romme naar het bureau voor de eerste prik. En wegen en meten. Ben heel benieuwd naar de nieuwe nummers.
Romme is iets pittiger dan Jonne. Hij slaapt nog niet de hele nacht door, huilt wat meer en het kost me wat meer moeite om hem te leren kennen. En hoe dat komt... Tja. combi van 2e kindje dus ook aandacht voor Jonne nodig en daarnaast was ik gewoon vergeten dat ik dat met Jonne ook moest: leren kennen.
Mijn moeder riep vanmorgen nog tegen me: wat ben je blij dat de eerste 6-8 weken achter de rug zijn he. (Ze kent me zooo goed. Zou dat komen omdat ze al 32 jaar ervaring met me heeft )
Ik vind het uitzoeken en leren kennen best mooi en fijn. Maar dat ik nu wat beter weet en snap hoe Romme in elkaar zit vind ik nog veeeel fijner
pi_42798368
Dokters hebben vast vaker moeders in bed gezien. Dat vind ik zo gezellig, 's ochtends even samen in bed.

Arme Romme. Anna moet straks ook voor de eerste prik Gatsie. Heb er al buikpijn van.

Op het kdv gaan ze Anna een ritme leren. Zeggen ze. Ik ben benieuwd.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:12:57 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42798882
Ik ben optimistisch, want we hebben een doel, structuur en een plan. Ha!

Regelmaat en inbakeren natuurlijk, dat had ik zelf ook verzonnen en gaan we nu echt echt echt toepassen. Vandaag en morgen is Maria naar het kdv, dus gaat het ook makkelijker. In het weekend kunnen Sebas en ik samen ook zorgen voor die regelmaat, doordat de ander dingen met Maria kan doen buiten de deur. En misschien regel ik voor maandag en dinsdag dan ook nog iemand.

In elk geval heb ik een plan, hoop en moed. Ha!
pi_42798956
Ja, ik weet wel. Maar het voelt gewoon niet goed, ik heb daar echt een hekel aan als ik recht uit bed kom en er is iemand.
En daarbij denk ik ook wel dat het goed is dat die twee ook een beetje aan mekaar alleen wennen.
pi_42798966
Als je zelf al optimistisch bent, scheelt dat al een hoop. Dat merk ik bij Anna. Heeft Storm nu niet ook een sprongetje? Dat hebben wij nu en ze lopen gelijk op wat dat betreft. Goed plan om het samen met iemand te doen, dat maakt het al een stuk makkelijker.
Succes!
*OUD heilige*
pi_42798975
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:12 schreef Sugar het volgende:
Ik ben optimistisch, want we hebben een doel, structuur en een plan. Ha!

Regelmaat en inbakeren natuurlijk, dat had ik zelf ook verzonnen en gaan we nu echt echt echt toepassen. Vandaag en morgen is Maria naar het kdv, dus gaat het ook makkelijker. In het weekend kunnen Sebas en ik samen ook zorgen voor die regelmaat, doordat de ander dingen met Maria kan doen buiten de deur. En misschien regel ik voor maandag en dinsdag dan ook nog iemand.

In elk geval heb ik een plan, hoop en moed. Ha!
En nem zie!!
Ha!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:20:45 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42799088
Goed zo Sugar. Ik ben ook echt heel erg blij met de regelmaat die wij hebben. Het doet iedereen hier zo goed! Ik merk dat Jetske nu erg moet wennen aan de "nieuwe" regelmaat op de creche, zij houden zich helaas niet echt aan mijn schema (of eigenlijk echt niet). Als ze thuis komt van de creche dan moet ze erg veel huilen nu, nou ja, daar gaan wij ook wel weer onze weg in vinden.

BM, ze moeten ook aan elkaar wennen hoor, daar heb je gelijk in. En als je dan die lieve foto van ze ziet Denk je wel aan jezelf, je bent net bevallen.
Lekker douchen!
pi_42799545
Kun je dat niet bespreken daar sjak? Bij ons vroegen ze specifiek wat voedings- en slaaptijden waren en hoe wij met haar omgingen. Soms schuiven ze een kwartiertje (als er bijv. meerdere baby's om dezelfde tijd moeten eten), maar vaak is dat niet nodig.
*OUD heilige*
pi_42799800
Fons is goedgekeurd. Hij weegt nu 4.390 kilo, dus niet veel afgevallen en meet volgens deze dokter 56 cm ipv 53.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:04:06 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42800251
Fonske is een mooi beertje, die foto met papa is te lief

Sugar hoop voor storm en jou dat er regelmaat komt heel veel sterkte en je kunt het!

Xanthe ook sterkte!!

Hoe is Romme zijn prikje gegaan?

en Cas en ezra die het zo goed doen.. en Dutchie ik ken dta gevoel van gat in de lucht springen ook wel, maar toch ook weer niet.
Ze slaapt van baby af aan door, is geen huilbabytje, nooit egweest.. ook niet als ze pijn heeft.. en dat maakt het ook weer lastig.. je wordt zo vaak niet serieus genomen Omdat het geen typisch allergie/reflux kindje is.

Straks als ik het zadel omlaag krijg voor het eerst fietsen met Arwen
pi_42801439
Zo weer thuis het duurde even voordat we aan de beurt waren. Ze is helemaal onderzocht en de conclusie was koemelkallergie. De voeding die de apotheek dus gisteren besteld had op zijn aanraden mag toch niet gebruikt worden en hij heeft nan sesitive voor geschreven. En natuurlijk is ook deze voeding niet op voorraad en duurt het nog een dag voordat we kunnen beginnen.
En nu maar eens iets gaan lezen over kma en hopen dat ze nu de goede kant op gaat. Over 3 weken moeten we terug naar de kinderarts.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:57:16 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42801620
Ach xanthe wat naar , moet je een dubbel gevoel geven.. aan de ene kant hoop je dat het het is en dat de nieuwe voeding de oplossing gaat bieden. Aan de andere kant hoop je dit gewoonweg niet voor je meissie.. als je vragen hebt stel ze/mail etc.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:59:41 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42801689
oh en tip.. vraag om een ph metrie kma gaat nml vaka gepaard met reflux en of wordt verward met KMA.. zelfs door artsen vriendin van me haar zoontje had ook diagnose KMA achteraf bleek hij reflux te hebben, DMV goede medicatie voor de reflux kan die alles hebben.

trouwens nan sensitive voor lactose intolerantie en das niet het zelfde als KMA..

[ Bericht 18% gewijzigd door _evenstar_ op 19-10-2006 13:05:31 ]
pi_42801884
Xanthe KMA is balen, maar Nan sensitive is verkrijgbaar bij de supermakt en hoeft dus niet besteld te worden. Deze melk is hypoallergeen en lactose vrij. Word gebruikt bij krampjes, diaree en opgeblazen buikjes.
pi_42802373
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:59 schreef _evenstar_ het volgende:

trouwens nan sensitive voor lactose intolerantie en das niet het zelfde als KMA..
Ja dat las ik net ook. Raar allemaal... Het papier wat ik voor de verzekering heb meegekregen staat toch duidelijk het volgende op;
Ernstige koemelkallergoe vastgesteld volgens de 'landelijke standaard voor de diagnose en behandeling van voedselovergevoeligheid bij zuigelingen op het consultatiebureau'(eliminatie, belasting, reëliminatie)

En dan vervolgens bij dieetadvies koemelkeiwit vrij , dagdosering 6x 120ml voor een duur van 6 maanden met ingang vanaf vandaag.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:26:21 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42802472
das voor de vergoeding omdat de sensitive wel aanzienlijk duurder is als normale voeding
pi_42802542
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:26 schreef _evenstar_ het volgende:
das voor de vergoeding omdat de sensitive wel aanzienlijk duurder is als normale voeding
Volgens de apotheker koste de verpakking 8,50 , vond ik op zich nog meevallen. Ben benieuwd of ze dan wel de juiste prijs heeft door gegeven.
pi_42802679
De prijs klopt Xanthe. De melk is nl verpkat in 500 gram ipv 900gram.
Is er een provocatietest geweest? want anders mag hij dat zo niet neerzetten, die test is nl verplicht voor het vergoeden van de verzekering. Als bij dieetadvies staat koemelkeiwitvrij dieet dan is het heel raar dat hij een voeding voorschrijft die gewoon hypoallergeen is.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:34:08 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42802695
dan lijkt me stug dat je er een verwijzing voor nodig hebt zie sensitive ook niet bij de bestellijst van tefaportanje staan ( moets daar bestelling doen voor neocate)
Ik ken de sensitive alleen maar als melk voor krampjes en lactose overhevoeligheid.
Geen benul van prijzen, echter zijn de HA voedingen vaak iets duurder, ook de preventief Ha voedingen.
pi_42802797
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:28 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Volgens de apotheker koste de verpakking 8,50 , vond ik op zich nog meevallen. Ben benieuwd of ze dan wel de juiste prijs heeft door gegeven.
Als de apotheek het niet op voorraad heeft zal ik als ik jou was even naar de supermarkt gaan want daar word ook de Nan sensitive verkocht.
pi_42802840
Kendahl is verliefd op nijntje...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:41:09 #114
103793 kozakken
Living the life
pi_42802918
Romme is echt ons grote kleine beertje!
5735 gram en 61 cm (en dat met 9 weken)

En twee spuiten!! Ging wel goed en hij viel in de wandelwagen in slaap. Maar nu dus niet meer...
Hij moet zo huilen, dus ik ga maar lekker eens even uitgebreid met mijn mannetje bankhangen.
pi_42803027
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef kozakken het volgende:

En twee spuiten!! Ging wel goed en hij viel in de wandelwagen in slaap. Maar nu dus niet meer...
Hij moet zo huilen, dus ik ga maar lekker eens even uitgebreid met mijn mannetje bankhangen.
Fietsen met zijn benen helpt tegen de stijfheid en koelende zak erop schijnt ook te helpen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:46:33 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42803113
En xanthe dit bedoel ik niet als een aanval oid op je, alleszins.. maar of de kinderarts is gewoon niet gespecialiseerd in KMA of heeft het je verkeerd uitgelegd.. Ik ben geen arts, en ik meen niet beter te weten.
Maar heb het vaker meegemaakt ( zit met een clubje meiden te mailen waarvan ze ook verkeerde diagnoses gekregen hebben e.d. ) en kindjes als arwen en djulian die wel serieus een KMA hebben worden dara egwoon de dupe van.
En ik zeg niet dat Merel geen KMA heeft hoor alleszins.. hoop serieus dat het niet zo is. maar dat de sensitiv wel helpt omdat de stukjes wellicht beter verteerbara zijn voor haar.
Dacht dat lucie van Macka geen kma had maar wel beter baatte bij extra care voeding ( soort gelijk aan sensitive) naast de BV.

hier krijg ik vast commentaar op maar allez het zij zo..
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:47:02 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42803134
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is verliefd op nijntje...
Nijn is da bomb man
pi_42803284
quote:

Dat scheelt bijna twee kilo! (en een paar dagen)
*OUD heilige*
pi_42803353
Kendahl was vorige week maandag op het cb met 13 weken: 5190 gram. Met zijn geboorte woog hij 2690...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:54:18 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42803393
quote:

Moet dat fijn zijn kozakken na al de beginzorgen kusjes voor romme voor de spuitjes
pi_42803762
Evenstar ik begrijp er nu zelf ook daadwerkelijk niets meer van. De kinderarts waar ik ben geweest loopt al meer dan 20 jaar mee en staat hier bekend als zeer goede en bekwame arts en hij heeft toch daadwerkelijk gezegd tegen me dat ze kma zou hebben. Maar ondertussen vallen er een aantal puzzelstukjes op hun plaats want hij zei al direct dat ik nu geen dingen moest gaan lezen hierover en dat hij een eigenwijze arts was. Hij wilde eerst deze voeding proberen en als er dan over 3 weken weinig tot geen verbetering zou hebben plaats gevonden zou hij een andere voeding voorschrijven...
Maar ergens zou ik het ook absoluut niet erg vinden als ze geen kma blijkt te hebben. Maar hopenlijk heeft ze wel baat bij deze voeding...

En de voeding is niet te koop in de supermarkt of drogisterijen , ze hebben alleen de 'nan ha'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:19:02 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42804231
PV fijn dat kendhal het ondanks zijn vroege start zo goed doet

En xanthe, hopenlijk vind je het niet erg dat ik mijn bedenkingen heb bij de arts.. vind het verdrietig dat hij en wij je zo verwarrend maken.
qua voeding anders bij dorgisterij kijken, hier heetf het kruidvat ze wel iig.
Ik ben geen betweter zo wil ik niet overkomen, al lijtk dat voor sommigen wellicht wel zo.
Maar de verwijzing voor bepaalde voeding bij KMA zijn voedingen die besteld moeten worden bij speciale lveranciers .. tefa-portanje is gespecialiseerd in speciale zuigelingen voeding en daar staat sensitiv niet bij..
De arts zal zeker vakbekwama zijn twijfel ik niet aan... maar specialisatie nee..
En een arts mag de diagnose niet op voorhand al stellen.. hij mag alleen zeggen dat er spraken KAn zijn van KMA en DMV de voeding die hij voorschrijft minimaal 6 weken te proberen ( genoeg tijd om eventuele verbetering te zien en rust in het lijfje te geven ) en dan moet weer de normale voeidng gegeven worden.
Wanneer daar verschil in is en de problemen er weer zijn. Dan mag pas de diagnose KMA gesteld worden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:22:22 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42804322
Arwen heeft zelf ook geen officiele provocatie test gehad, Dit omdat deze bij haar niet nodig was ivm het overduidelijke verschil wanneer ze de neocate kreeg tegenover de nutramigen die al speciaal voor KMA is.
toen wij met de bijvoeding begonnen zijn heeft ze echter wel provocatie gehad ( ei incident;( ) waardoor nu dus wel wettelijk is vastgesteld dat ze KMA/KEA heeft .
pi_42804442
Ook de kruidvat heeft het hier niet.
Etos en Da heb ik ook al gebeld evenals diverse apotheken en supermarkten in de omgeving en allen verkopen alleen de hypo alergene nan.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 14:28:48 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42804506
is dat niet dezelfde?
pi_42804689
Dat is op de lactose na hetzelfde. De sensitive heeft geen lastose er in en de gewone hypoallergene voeding wel.
pi_42804700
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:
is dat niet dezelfde?
Nee zijn 2 verschillende soorten voedingen kijk maar eens op de site van nestlé. Anitra legt het al goed uit.
Overigens is de sensitive ook niet te bestellen door drogisterijen (behalve de DA) en supermarkten.
pi_42805637
Ah, hier zijn jullie! Ik had het hele topic gemist...

Xanthe, wat vervelend en wat verwarrend, dat gedoe met KMA of toch niet? Hopelijk geeft de nieuwe voeding wel goede resultaten.
Sugar, fijn dat je een plan hebt! Hopelijk geeft het rust...

Hier gaat het prima. Eva is lief en ze slaapt nog steeds lekker. Ze zal zo wel wakker worden voor haar volgende voeding. Ze drinkt nu eigenlijk wat meer dan mag volgens het rekensommetje, maar ik weet haar gewicht ook niet meer precies, ze is vorige week maandag voor het laatst gewogen, en toen was ze 3550 gram. Als ze in hetzelfde tempo doorgroeit, is ze a.s. maandag, als we voor het eerst naar het CB gaan, tegen de 4 kilo . Ze gaat zo hard!
Eva
pi_42807048
't Is idd zo dat je baby's niet kunt vergelijken. Een nicht van paplief kwam dinsdag langs. Haar dochter is 11 maanden en weegt niet het dubbele van haar geboortegewicht, maar dat lijkt me logisch als je bedenkt dat zij 4780 woog.

edit: Kendahl begint trouwens een beetje eenkennig te worden. Volgens mijn moeder is hij er vroeg bij.. wie heeft er hier ervaring met eenkennigheid?

[ Bericht 26% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 19-10-2006 16:00:43 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:17:19 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_42808167
Romme, wat ga je lekker fijn kozakken! maar die prikken zijn niet fijn idd ik hoop dat ie zich niet al te rot voelt.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:30:29 #131
103793 kozakken
Living the life
pi_42808666
hij ligt nu lekker te slapen terwijl zijn oudste broer de hele grond hier bezaaid heeft met kastanjes En die worden door de tractor overal en nergens naar toe gestransporteerd en vervolgens door tractor Tom weer eruit gehaald en er weer in en daarna weer....
Vanmiddag was even lastig met Romme. Hij was zo verdrietig en kon eigenlijk zijn rust niet vinden. Maar ja, het lijkt wel alsof de fles de boel weer op 0 heeft gezet en hij met een soort van schone lei weer begonnen is. Ligt nu lekker in de wandelwagen te slapen.

En ja.. het is heel fijn dat het zo lekker gaat met Romme.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:32:30 #132
24188 Belana
kloon van belana
pi_42808745
ik heb Ezra paracetamol gegeven hoor met die prikken, ik vond hem zo zielig!

hoort hier niet, maar wat is Jonne lekker aan het spelen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:38:41 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_42810846
Xanthe, wat rot! Hopelijk werkt de andere voeding!
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef Martineke het volgende:
(..)

en gelukkig verschillen meningen, en ik zit ook niet in die situatie, maar een kind laten liggen van ruim 3 maanden vind ik zo zielig ik zou het in ieder geval niet kunnen.
maar wel veel succes Cattie je moet doen wat je gevoel je ingeeft, dan is het altijd goed!
Ik vind het ook heel erg naar hoor, maar ik zie even geen andere oplossing en het kan gewoon niet zo doorgaan. Op een gemiddelde nacht staan mijn man en ik beide 4x voor hem op, dus 8x in totaal en in combinatie met ons werk enzo is dat heel erg slopend. Nu door de huisarts uitgesloten is dat het iets lichamelijks is (voor zover dat kan) en hij overdag nergens last van lijkt te hebben, gaan we dit maar proberen.
Als hij huilt gaan we trouwens wel even bij hem kijken, of hij nog goed onder de dekens ligt enzo, maar pakken hem niet meer op. Behalve dan voor voedingen, die krijgt hij nog 2x per nacht.
  † In Memoriam † donderdag 19 oktober 2006 @ 17:50:20 #134
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42811195
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:46 schreef _evenstar_ het volgende:
En ik zeg niet dat Merel geen KMA heeft hoor alleszins.. hoop serieus dat het niet zo is. maar dat de sensitiv wel helpt omdat de stukjes wellicht beter verteerbara zijn voor haar.
Dacht dat lucie van Macka geen kma had maar wel beter baatte bij extra care voeding ( soort gelijk aan sensitive) naast de BV.
Klopt. Lucie doet het er goed en krampvrij op.

De lactatiekundige vermoedde mede KMA omdat Lucie (droge) schilferige rode uitslag in haar gezicht had. Hoewel ik dat uit eigen ervaring herkende als seborrhoïsch eczeem (niet voedingsgerelateerd) heb ik natuurlijk wel getest op KMA. Seborrhoïsch eczeem komt wel in de familie voor (oa bij mezelf), voedselallergieën niet. Lucie had dan ook dat eczeem plus moeite met verteren van 'normale' kv, en geen KMA.

Sterkte met het uitvinden van wat er precies is, Xanthe. Lijkt me erg lastig!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:52:33 #135
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42811262
mijn beeb met 1 tand is vandaag bij cb geweest, wederom 2 prikjes gekregen. heel hard huilen moest hij gelukkig was dat snel over.

meneer is nu 9550 gram en 69.5 cm lang.
850 gr gegroeid en 1.5 cm in 1 maand.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:20:19 #136
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42815396
Lekker al die groeiende beebs. Wat leuk dat Romijn alweer 1 tand heeft!
Jetske is niet zo hard gegroeid, 200 gram de afgelopen maand. Maar op het CB waren ze er erg relaxed over, ze vond het zelfs goed dat ze was aangekomen als je bedenkt dat ze de afgelopen week niets (weinig) wilde drinken en veel gespuugd heeft. Ze is nu 6110 gram en 62 cm
Lekker douchen!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:25:22 #137
103793 kozakken
Living the life
pi_42815559
Oh.. Jetske doet het ook al zo goed!
Hoe gaat het met Ronja? Heb het gevoel dat ik al zo lang niets gehoord heb over dat mooie meiske.

En wat een gedoe met al die 'zorgenkindjes' rondom voeding enzo
Zo te zien heel wat cb-bezoekjes vandaag geweest

Cattie, het kan natuurlijk ook gewoon reactie zijn geweest van Ive op de behandeling. Mss dat het juist later veel meer effect heeft. Is het geen idee om je osteopaat te bellen en te vertellen hoe je het allemaal ervaart op het moment? -nu bemoeimodus uitzet en gewoon een dikke voor alle gedoe en zorgen-
pi_42815920
Na met mijn moeder gepraat te hebben krijg ik zelf het gevoel dat het best mogelijk zou kunnen zijn dat ze kma heeft. Mijn moeder kan nl. ook niet tegen koemelk. Verder heb ik eens gekeken naar de klachten die bij kma voorkomen en ze heeft toch wel aardig wat van de punten (en anders is dat natuurlijk erg toevallig). Merel heeft erg veel last van darmkrampjes , spugen , het 'snotteren' blijkt na onderzoek een luchtweg probleem te zijn (wat ook in de familie voorkomt dmv. astma en bronichitis) , af en toe een loopneus (maar dit is niet elke dag) , rode plekjes op de wangen en schrale /onrustige huid op de wangen.
Maar toch hoop ik nog dat het niet zo is natuurlijk....
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:39:26 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_42816066
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:25 schreef kozakken het volgende:
(..)

Cattie, het kan natuurlijk ook gewoon reactie zijn geweest van Ive op de behandeling. Mss dat het juist later veel meer effect heeft. Is het geen idee om je osteopaat te bellen en te vertellen hoe je het allemaal ervaart op het moment? -nu bemoeimodus uitzet en gewoon een dikke voor alle gedoe en zorgen-
Dat ga ik ook zeker doen, maar we zijn zo geschrokken van zijn reactie dat we niet willen dat Ive weer die behandeling krijgt. Ik weet dat het soms even erger wordt voordat het beter wordt, maar dit was buiten proportioneel. Ik voel me erg schuldig dat ik hem zoveel pijn heb laten doen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:42:30 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_42816137
Maar ehm... miss is het juist buitenproprotioneel vanwege het feit dat er nu van alles is gaan werken. Ik herken het reageren na een behandeling hier nl wel van mezelf. Echt een dag meer last om daarna gewoon een week bijna pijnvrij te zijn.
Vandaar dat ik het zelf nog een kans zou geven.

Maar dat is niet zo belangrijk als je eigen gevoel. Want ouders en intuitie laten niet met zich spotten
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:12:00 #141
108648 cattie
lieve moeder
pi_42817105
Bij mezelf zou ik het waarschijnlijk ook nog wel een kans geven, maar bij Ive...
Hij is echt 2 dagen helemaal van slag geweest met pijn en hij begint nu pas weer zijn vrolijke zelf te zijn en dat vind ik wel erg lang. Het voelt niet goed om hem dat aan te doen. Daarnaast heeft de huisarts hem "goedgekeurd", wat dus tegenstrijdig is met hetgeen de osteopaat zei. Dat is ook lastig, maar maakt wel dat ik sneller geneigd ben om de reactie op de behandeling als buiten proportioneel te zien. En daarnaast wil mijn man het niet meer hebben en ik wil niet iets tegen zijn wensen in doen. Hij heeft namelijk een erg sterk vaderinstinct.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:26:26 #142
103793 kozakken
Living the life
pi_42817544
Joh, ik kan het me absoluut voorstellen. Vooral omdat je zo zoekt naar de goede weg.
Maar ik vind wel dat een huisarts ook wel eens steekjes kan laten vallen. Zeker omdat zij geen fysiothereapeut zijn. Dat is toch een heel ander vak.
(Of kinderarts. Die kunnen ook zo lekker tegenstrijdig zijn)
Moeilijk he, die kleine kindjes 'lezen'

-edit- het lijkt wel alsof ik je aanval op jullie beslissing. dat is absoluut niet het geval. Het is meer zoals ik dat in een normaal gesprek met je ook zou doen. Verschillende kanten belichten. Maar laat ik absoluut nogmaals zeggen dat ik vind dat de intuitie van de ouders echt het belangrijkste is. Vertrouw op je gevoel!
pi_42827404
Wat ben ik blij dat Anna 'gewoon' bv kan drinken en dat ik niet de moeilijkheden met allergieen tegenkom.

1 tand, ziet dat er niet ontzettend grappig uit?
Anna kwijlt al een paar dagen, ben bang dat er hier ook een tandje aan zit te komen

Je hebt gedaan wat je dacht dat het best was cattie, wel jammer dat Ive er zo slecht op reageert. Maar wel mooi dat je huisarts vond dat het goed was.

Gisteren waren we op het CB. Deze wijkverpleegkundige was leuk, ze vond Anna (3 x zelfs) erg alert. Ze gedroeg zich daar dan ook voorbeeldig. In de wachtkamer was het minder. We moesten drie kwartier wachten en daarvan hebben we een half uur rondgelopen. De prikjes waren niet leuk maar Anna was superstoer. Vlak na de prikjes krijste ze het uit, maar toen ze aangekleed en wel in de draagzak hing, was het goed. Thuis nog even flink gehuild en dat was het.
Omdat de krampjes ver over zijn, gaan we de rust en regelmaat invoeren. Van het CB heb ik het boekje van Ria Blom geleend. Zondag wilden we daarmee beginnen, maar ze was vanochtend zo goed uitgerust, dat ik nu maar begonnen ben. Gisteren al een 'vast ritueel' ingevoerd (zo erg dat ik hetzelfde boekje drie keer heb voorgelezen) en dan vandaag de rest erbij.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:28:26 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42827513
Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen, YPPY.
Storm heeft gisteren overdag steeds maar hooguit 10 minuten 'geslapen' (stil geweest). De rest van de tijd huilde hij in z'n bedje. Erg zielig, vind ik, maar ik heb toch het gevoel dat we moeten volhouden. We zijn natuurlijk wel af en toe naar hem toegegaan om eventjes kort een aai te geven en een speentje.
Vannacht sliep ie goed!

En nu, na de voeding en wat 'spelen', ligt ie weer in bed. Flink gehuild, maar nu is ie stil!!!
pi_42827591
Goed gedaan Storm. Als hij goed slaapt, slaap je zelf ook beter. En nu ook weer stil. Goede start.

De eerste dag is het moeilijkste volgens het boek. En dag 1 begint hier goed. Ze is een klein uurtje opgeweest en nu weer in bed. Ik sla alleen wel 'de box' over, omdat ze al tijdens de 'op de armfase' ging gapen.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:43:19 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42827617
Heeft ze niet gehuild nog, sinds ze in bed ligt?
pi_42827656
Nee Wat een grap he?
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:49:21 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42827681
Zeer goede grap!!!

Storm laat zich wel weer horen nu. Maar het klinkt als kraaien en beetje sputteren, geen gehuil nog. Dus ik laat me niet zien.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:55:11 #149
103793 kozakken
Living the life
pi_42827726
Goed hoor Yppy en Sugar!
(hoe werkt het rust en regelmaat verhaal van ria blom eigenlijk?)
Ken wel het boek van Tracy Hogg, wat je baby verteld. Daar heb ik ook wel iets aan vanwege de regelmaat die daar instaat. (Trouwens, vooral de ik-heb-slaap-signalen vond ik erg nuttig. Rest beetje met korrel zout)
pi_42828202
We houden vol.

Het is wel erg makkelijk, ze is nog steeds aan het slapen. Heb ik mooi de was op kunnen hangen, oud beddegoed uitgezocht voor het Leger des Heils, nieuwe was opgezet en opgeruimd.

Het is een dun boekje en eigenlijk best makkelijk kozakken. Maar het volhouden he, dat is het probleem. Het gaat uit van het ritme wakker worden, drinken, luier, op de arm, alleen in de box en bij het eerste slaapteken weer in bed. Als ze dan huilen, half uur (ik doe een kwartier) laten huilen. Als het huilen stopt, begint de tijd opnieuw. Er moet minimaal 2 en maximaal 4 uur tussen een voeding zitten. Het idee is ook dat ze uitgerust zijn, waardoor ze beter drinken en beter tegen nieuwe indrukken kunnen. Omdat ze maar even op zijn, slapen ze weer snel en rusten ze beter. Een vicieuze (?) cirkel de goede kant op. Volgens de wvk kunnen ze binnen 45 minuten weer in bed liggen. Ik had er 50 vanochtend.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:40:36 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_42828298
klinkt redelijk hetzelfde als uit 'wat je baby verteld': wakker, luier, eten, arm/box/spelen bij slaaptekens naar bed.
Het idee met de tijd tussen de voedingen doe ik hier ook. hier tussen 2,5 en 5 uur.
Klinkt goed en als een lekker werkbaar plan
pi_42828542
Het is wel goed om een soort onderbouwing te hebben voor wat je doet. Maar ik heb het wel lichtelijk aangepast. Volgens het boek moeten Anna's handjes onder de deken, maar dat pikt ze echt niet. Ze heeft ze graag naast haar hoofdje en het leek me geen probleem dat te veranderen. Ze beweegt niet zoveel dat ze zichzelf wakker houdt.

Slaapt Storm nog?
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:59:55 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42828602
Nee joh. Die ligt te huilen in zijn bedje.

Heeft van 8.05 u. tot 8.35 u. geslapen en van 9.05 u. tot 9.35 u. De rest van de tijd brabbelend, sputterend of echt huilend. En ik ga er dan om de zoveel tijd even heen. Soms slaapt ie bijna als ik vetrek, soms is ie klaarwakker en begint het huilen meteen weer.
Moeilijk is het. Maar ik zie al winst ten opzichte van gisteren.
pi_42828683
Wat goed Gisteren maar 10 minuten achter elkaar en nu al een half uur. Een verdrievoudiging, zeker niet gek.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:08:06 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42828731
Had ik trouwens al verteld dat Storm afgelopen woensdag (dus met 6.5 week) al 5240 gram woog? Echt een beertje is het, he? Of vinden jullie dat niet veel?
pi_42829613
Dat is een flinke vent! Merel woog gisteren met precies weken iets van een kg minder 4200 nog wat...(Ben het vergeten nog even na te vragen voordat ik de deur uit ging).
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:02:05 #157
81992 Githa
pi_42829810
Jongetje zijn altijd wat zwaarder hé... Jordy was met 50 dagen ( 7 weken zoiets) 59 cm en woog 5065 gram, lengte speelt ook mee sugar
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:05:37 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42829885
Sugar...wat moeilijk zeg dan huilt hij echt veel en slaapt heel weinig. Wel fijn dat je al verbetering t.o.v. gisteren ziet. Sterkte met het doorzetten

Wat is hij goed aangekomen trouwens zeg! Wat een beertje idd.
pi_42831780
Sarah is vandaag precies 4 maanden!
En Cas, jij ook!

Sinds Sarah op 4 flessen zit, gaat het super! Ze drinkt eindelijk haar flesjes weer rustig 'leeg'. Soms laat ze 30-60ml staan, maar 2 flesjes drinkt ze helemaal op. Ik geef haar nu 230ml per fles.

Vanaf vanavond wil ik gaan beginnen met 1 schepje Nutrix door de laatste fles te doen, maar wordt dat veel dikker? En hoe doe je dat? Gewoon de standaard schepjes van Nutrilon en dan 1 schepje Nutrix?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:28:14 #160
81992 Githa
pi_42831909
Dat wordt niet heel veel dikker op het pak staat hoeveel schepjes je op een fles moet doen, kijkt niet zo heel nauw hoor.
Wel zou ik een pap speen of een 123 speen aanschaffen voor de papfles of anders een gaatje bijprikken met een hete naald
pi_42832012
Het gaat natuurlijk ook anders smaken, omdat het iets dikker wordt. Denk dat ik gewoon eerst 1 schepje doe en het dan ga opbouwen. Ik heb al een 123 speen
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42832180
Rijstebloem valt toch ook onder bijvoeding? Is er een speciale reden dat Sarah nu al een papfles krijgt? (of heb ik het altijd verkeerd begrepen en is het wel de bedoeling dat ze met vier maanden al pap krijgen en met zes maanden pas groente/fruit?)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:43:51 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42832265
Rijstebloem valt ook onder bijvoeding dus ik zou ook wachten met de 6 maanden, maar ieders keus.

Gisteren met Arwen wezen fietsen naar opa, oh wat is dat heerlijk
pi_42832472
Ja fietsen lijkt mij ook heerlijk met zo'n kleintje brabbelend voorop

Mika heeft gister van een vriendin van mijn moeder heeeel veel kleren gekregen. Die vriendin had dat van haar dochter die 2 zoontjes heeft en die die kleren niet meer passen. Het is echt zo veel. In het totaal 81 stuks. En ook nog allemaal van dat merk spul (ik zu dat nooit zo snel zelf kopen omdat ze er zo snel uitgroeien). En ook nog 2 hele gave winterjassen Maar nu hoef ik tot aan zijn verjaardag zo'n beetje geen kleren meer te kopen
Liefde
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:06:45 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42832838
ooh ja fietsen ik wil ook zo graag maar kga braaf wachten tot 9 maanden
ik denk dat max het echt geweldig vind
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:14 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42832854
en ik zie 2 streepjes bij max eindelijk tandjes!
pi_42834140
Sarah krijgt nu 4 flessen van 230 ml, maar die drinkt ze niet helemaal op. Ze drinkt gemiddeld zo'n 860ml per dag. En omdat Sarah eigenlijk 1000ml moet hebben en eigenlijk ook niet naar de 4 flessen mag (zegt het CB) heb ik zoiets van, dan maar 1 schepje Nutrix erdoor bij de laatste fles.
Ik heb dus zelf besloten naar de 4 flessen te gaan, omdat Sarah niet om de 3 a 3,5 uur wilde drinken. Ook kreeg ik haar soms om 10uur niet meer wakker.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42834202
Hoe gaat het met Storm en het slapen?

Anna ligt al weer anderhalf uur stil in bed. Wat een rust. M'n schoonmoeder opperde al dat het kan komen van de prikjes gisteren (nee! ze is voortaan altijd zo voorbeeldig!).
*OUD heilige*
pi_42836182
* Tamea heeft Finn een uurtje geleden opgehaald van het kdv. Hij heeft al minstens 6 poepluiers gehad vandaag en heeft nu ook een soort van uitslag van hele kleine rode stipjes op z'n buik. Geen koorts, maar we gaan zo toch maar even naar de huisarts, want het zit me allemaal net niet lekker. Hij drinkt ook niet echt lekker de laatste dagen, erg wisselvallig, maar gelukkig heeft ie net wel nog 160 ml bv op (kdv had nog 1 fles staan die ik nu maar gegeven heb).
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:58:34 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42836288
Hahaha, idd YPPY, niks gevolg van prikjes, gevolg van Ria Blom en uwer geduld!

Storm heeft tot kwart voor elf (toen was het echt wel weer tijd voor een fles) dus steeds afwisselend gehuild en geslapen en gesputterd.

Na de fles een badje gedaan, geknuffeld en in de wipstoel gelegen. Toen weer bedje in en gehuild voor de verandering. Maar!!! Vanaf 13.10 u. is ie helemaal stil, tot nu nog zelfs!!! Ik moet er wel bij zeggen dat hij alle keren dat ie toch is gaan slapen, dat wel pas deed nadat ik net geweest was. Hij is dus nog niet vanuit eigen huilen ineens in slaap gevallen, maar steeds na een heel kort aaitje van mij inclusief speentje. Maar ik vind het al heeeeeeeeeel wat!

Wat heerlijk dat het bij Anna zo goed gaat, joh.
pi_42836429
Wow, Anna en Storm wat voorbeeldig zijn jullie Lekker zo door gaan
pi_42836632
Arme Finn, hopelijk is het iets simpels dat zo over gaat.

Goed zeg Sugar, hij doet het echt goed.

Net voor de derde keer varkentje Jan voorgelezen. Dat is een leuk boek met uitklappagina's. Vanavond is er vlakbij een boekenmarkt, kijken of ik iets kan vinden voor de afwisseling. Verhalen snapt ze toch niet, maar zoiets met platen is wel erg leuk. Als het zo door blijft gaan, krijg ik zowaar tijd voor mezelf.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:19:13 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42836856
Fijn he, Yppy?
Ik heb de badkamer al geschrobd. En inderdaad, ik wil vanavond ook naar buiten en iets doen. Ik vind de hele dag thuis zijn wel een opgave, hoor.

Tamea, beterschap voor Finn! Heel naar als er zoiets geks is. Sterkte.
pi_42837179
Mijn mams is speciaal voor Merel naar de apotheek gereden om de voeding te halen en de fles van 13.00 heeft ze die ook meteen gehad. En er is direct een verbetering opgetreden! Geen gehuil na de voeding!!!
Alleen zou ik de voeding per 24 uur klaar moeten maken van de kinderarts en er staat expleciet op de verpakking dat dit niet mag. Dus toch maar even gebeld met nestlé en die zeggen dat dit dus absoluut niet mag omdat melkprodukten veel bacteriën bevatten en deze melk ook niet opgewarmd mag worden. De kinderarts zelf is niet meer bereikbaar omdat hij de komende weken op vakantie is. Ik denk dat ik me dus maar houd aan wat nestlé zegt en dus enigzins moet afwijken van het advies van de arts. Ik ben benieuwd hoe het zich de komende dagen gaat ontwikkelen.
Overigens zegt nestlé dat deze voeding wel vaker gebruikt word bij kindjes met kma , dat het meestal wel goed gaat , omdat de voeding die je anders moet geven geen suikers bevat en daardoor bitter van smaak is.
In bed heeft ze nog wel even liggen huilen maar dit was een heel ander huiltje dan normaal , wat rustiger.
pi_42837642
Nestle mag geen uitspraken daar over doen want voor voeding onder de 6 maanden mogen ze geen informatie geven! Dat het niet per 24 uur klaar mag worden gemaakt klopt, dat staat immers ook op het pak. Wat een arts ook zegt over het bereiden van de voeding, je moet altijd het pak na lezen want sommige dingen veranderen in en aan de bereiding van voedingen en de artsen kunnen dat niet allemaal bij houden.

Ik hoop echt dat het voor Merel helpt!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:07:33 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42838397
yppy boekenmarkt? waaarr
pi_42838510
Zo actief ben ik nog niet geweest Sugar. Heb wel drie wassen gedaan, veel gestreken, op bed gelegen met de poezen en opgeruimd. Vond ik al heel wat.

In de Harmonie aan de Dalemwal pinquit. Ga je ook?
*OUD heilige*
pi_42839770
Wow, YPPY, wat hyperactief

Dokter vond het goed dat ik even was gekomen, maar ze kon weinig anders doen dan constateren dat alles wijst op een hardnekkig virusje. Dus gewoon blijven opletten en als er iets verandert (koorts, uitdrogen etc.) terugkomen. We zieken het dus maar fijn even uit.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:51:44 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42839808
Vallen en opstaan nog met Storm. Hij heeft wel echt lang geslapen van 13.10 u. tot 15.35 u.!
Maar nu na de fles gaapte hij alweer snel, dus heb ik hem alweer in bed gelegd. En het feest is weer compleet. Arm ding. Maar toch is ie vrolijk als ie wakker is. Het zal zo wel weer gaan, hoop ik.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:52:18 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42839824
Hopelijk is het echt snel weg dan, tamea.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:54:58 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42839890
oh das lekker dichtbij.. hm kga er even over denken moet ff een oppas vinden dan
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:56:20 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42839933
stond dat in de krant ofzo?
pi_42840657
Ja, in die huis-aan-huisblaadjes.

Ze slaapt echt goed zeg. Om toch iets ontopics te zeggen.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:28:07 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42840814

heerlijk zeg!!

max slaapt vandaag ook ineens weer 's middags.
heerlijk ook even bijkomen.
hij is zoo onrustig en druk en wild en pfff.. echt een jochie
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:28:09 #185
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42840815
Yppy, wat leuk dat jullie al voorlezen! Vanaf hoe jong deden jullie dat? En hoe reageert Anna erop?

Xanthe, fijn dat de voeding goed is gevallen bij Merel!

Sugar, wat lijkt me dat moeilijk, een kindje dat zoveel huilt. Sterkte ermee!

Simon doet het goed, drinkt sinds gisteren weer bv uit de fles, uiteindelijk wil ik uitkomen op een live/kolf combinatie eigenlijk. Straks heeft hij even krampjes gehad maar nu ligt ie weer heerlijk te pitten!
En vannacht hebben we zomaar voor het eerst doorgeslapen! (nouja, het waren maar zes uurtjes, maar het was een nacht!). Om elf uur ongeveer de laatste voeding en om kwart over zes kwam ie weer (vanaf zes uur heet het officieel ochtend toch?) Ben benieuwd of dit per ongeluk was gegaan!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42840918
Al sinds de tweede week PM-girl, toen begonnen de problemen. Tot twee dagen geleden was het als troostmiddel, net als zingen. Nu dus voor het leuk. Anna zit heel rustig te kijken naar alle bladzijdes die ik uit-en-in-klap. Ik zit dan op bed met het boek tegen m'n knieen en Anna tegen mij.

Zes uur is al lang, heeft ie goed gedaan.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:45:39 #187
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42841256
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:55 schreef YPPY het volgende:
Het is wel goed om een soort onderbouwing te hebben voor wat je doet. Maar ik heb het wel lichtelijk aangepast. Volgens het boek moeten Anna's handjes onder de deken, maar dat pikt ze echt niet. Ze heeft ze graag naast haar hoofdje en het leek me geen probleem dat te veranderen. Ze beweegt niet zoveel dat ze zichzelf wakker houdt.

Slaapt Storm nog?
Kendahl worstelt ze er idd ook weer onder vandaan. Dus nu gebruik de wantjes tegen het krabben ook voor de warmte. Helpt wel een beetje. Kennemans ligt nu lekker te ronken in de wieg boven.
pi_42841326
Voor dieetvoeding gelden andere regels Anitra Succes ermee Xanthe, hopelijk helpt het Merel goed!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:07:37 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42841760
Kendahl kwijlt heel veel en slaapt niet door de afgelopen twee nachten. Kan trouwens ook komen omdat papa afwezig was, maar zou hij dat door hebben? Hij heeft 's nachts ook weer trek lijkt het. Hoe zit dat met tandjes?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:14:47 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42841956
kan heel goed dat kendahl door heeft dat papa er niet was hoor

geen idee hoe dat met tandjes zit, sommige kindertjes hebben er nul last van, sommige wel.
kwijlen kan ook komen door de ontwikkeling van de speekselklieren.
ik heb ook ongeveer 20 keer gedacht dat max zn tandjes kwamen maar er is nu pas iets. sja.. iets..
kortom; het kan vanalles zijn. naar he
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:17:53 #191
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42842024
Mja ach... Ik geloof dat hij zich wel okee voelt. Maar hij wordt echt een beetje eenkennig, beetje kieskeurig bij wie hij wel en niet wil zitten. En hij wil heel veel uitgedaagd worden, anders verveelt hij zich. Dus zoveel mogelijk spelletjes en vlinderkusjes
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:46:19 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42842646
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 17:48 schreef poemojn het volgende:
Voor dieetvoeding gelden andere regels Anitra Succes ermee Xanthe, hopelijk helpt het Merel goed!
Miereneukgedrag wellicht van mij, maar specialere voeding als nutramigen/pepti/allergycare etc.. mag niet per 24 uur gemaakt worden.. en als een kinderarts zegt dat dat wel mag is die niet helemaal bij met zijn kennis.
pi_42842684
Vlinderkusjes

Eva heeft een minder dagje geloof ik. Ze komt moeilijk in slaap en huilt wat meer dan normaal. Mijn man is vandaag thuis, en dat is wel fijn. Want moeders zit op de bank zich te verbijten , wetende dat naar Eva toe gaan geen zin heeft, dat ze er niet blijer van wordt als ik haar oppak. (want dat had ik al een paar keer geprobeerd...) Vader voelt veel beter haar huiltjes aan, en wanneer ze moegehuild is, en wanneer ik wel naar haar toe 'mag'. Fijn, zo'n coach.

Maar nu slaapt ze eindelijk

Oh, Sugar en Yppy, heel veel sterkte met de rust en regelmaat enzo. Mijn kind huilt helemaal niet veel, volgens de boekjes, maar ik vind het al erg moeilijk te verdragen. En toch lijkt doorbijten soms de beste manier, tegen alle moederschuldgevoelens in..
Eva
pi_42844066
Ik bedoelde de voorlichting, niet het klaarmaken. Dieetvoeding mag bijv wel in de aanbieding.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:15:09 #195
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42845326
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:47 schreef linda856763 het volgende:
Vlinderkusjes
Ja, vlinderkusjes..
pi_42845478
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:15 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, vlinderkusjes..
Wat zijn vlinderkusjes
Eva
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:27:27 #197
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42845819
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:18 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Wat zijn vlinderkusjes
Oh, hele zachte liefdevolle kusjes. Kusjes op de wangetjes, op het hoofdje, op het neusje, de handjes, voetjes, buikje enz...
pi_42847156
Het is zo moeilijk nu. Ze heeft al drie keer een kwartier liggen huilen en slaapt nog niet. Ik denk steeds maar aan supernanny, dat ze daar soms uren bezig zijn en dat we vol moeten houden. Arme Anna.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:15:03 #199
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42847280
Yppy, zegt Ria blom ook iets over clusteren?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42849557
Nee, maar nu je het zegt zou dat best eens 'het probleem' kunnen zijn. We zitten ook met een erg gehorige flat, dus ik ga haar uit bed halen en morgen opnieuw beginnen.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:30:40 #201
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42849646
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 16:11 schreef YPPY het volgende:

In de Harmonie aan de Dalemwal pinquit. Ga je ook?
ben geweest, maar er zat niet veel soeps tussen voor babietjes..
pi_42857593
We hebben haar gisteravond toch maar uit bed gehaald en bij mij in slaap laten vallen. Vannacht en vanochtend weer volgens 'de regeltje' en dat ging goed. Al was ze vannacht ruim een half uur boze geluidjes aan het maken daarna viel ik in slaap, dus ik weet niet hoe lang ze door ging. Ze ligt er nu weer een kwartier in en nog geen geluid gehoord.

Hoe is Storm de nacht doorgekomen?

ik heb wel wat voorleesboeken meegenomen en een pop-up over paashazen, ze snapt toch niet wat ze ziet
*OUD heilige*
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:14:55 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_42857718
Goed zo Anna!

Vannacht was de derde nacht dat we Ive niet meer oppakken als hij huilt 's nachts (en geen honger heeft) en het lijkt al effect te hebben! Of het was puur toeval. Ive is vannacht 3x wakker geworden, 2x ivm honger en 1x door een verstopt neusje (en dan pak ik hem natuurlijk wel op). Geweldig! En vannacht gaat hij uit logeren, ben heel benieuwd hoe dat gaat.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:51:04 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_42860371
wat lekker dat het hier allemaal beter gaat! goed zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_42860548
Brave kindertjes!

Eva had een rare nacht, ze kwam twee keer, en nu krijgt ze eigenlijk een flesje teveel vandaag...Maar ik vind het wel best hoor, op andere dagen drinkt ze dan niet al haar flesjes leeg, dus dat compenseert wel weer ergens. En zo niet, dan toch!

Wij gaan vandaag ook uit logeren. Wat moet er veel mee voor zo'n ukkie. 2 sets kleertjes, veel luiers, flesjes, poeder, kruikje, babyfoon, kinderwagenbak voor het slapen, maxicosi voor in de auto, muziekschildpad( ) , badspulletjes, etcetc. En ik kom er maar niet aan toe om mijn eigen spullen in te pakken... Dus dat ga ik nu doen...
Yppy en Sugar, sterkte weer vandaag met de regelmaat, en alle andere moeders en babietjes ook een knuffel, zomaar
Eva
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:04:56 #206
94046 PM-girl
pi_42861891
Simon heeft vannacht niet doorgeslapen, maar verder prima gedaan wat hij moest doen. Alleen bij het badje vanmorgen bloedde zijn naveltje ineens weer, is dat erg?
*
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:06:29 #207
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42861922
Kendahl ontdekt zijn lichaam!!!
... en nu is hij moe....

[ Bericht 5% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 21-10-2006 15:13:12 (wijziging) ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:15:16 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_42864635
wel een beetje in de gaten houden denk ik PM, anders ff de vk bellen misschien.

PV, wat bedoel je nou toch weer?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:29:32 #209
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42865027
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:56 schreef YPPY het volgende:
Hoe is Storm de nacht doorgekomen?
Goed!
Ik werd om 2.15 u. wakker en vroeg me af of ik een voeding gemist had of Storm. Hij heeft gewoon de voeding van 23.00 u. helemaal overgeslagen! Dus van 19.30 u. tot 3.30 u. geslapen!!! Dat is doorslapen, maar dan net op het verkeerde moment. Maar ik vind het knap genoeg!
Na de voeding van 3.30 u. ging hij ook weer zonder huilen slapen, tot 6.30 u. Heel mooi dus.

Vandaag gaat het wisselend, maar wel steeds beter! Fijn is het. Hij is ook echt veeeeeeeeel relaxter tijdens wakkere momenten, veel meer contact aan het maken en veel meer rust zien we.

Wat goed dat Anna het ook zo goed doet, joh.

PV, ik snap je ook niet.

En PM-girl, slaapt Simon normaal al door dan?
pi_42865036
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:58 schreef linda856763 het volgende:
Brave kindertjes!

Wij gaan vandaag ook uit logeren. Wat moet er veel mee voor zo'n ukkie. 2 sets kleertjes, veel luiers, flesjes, poeder, kruikje, babyfoon, kinderwagenbak voor het slapen, maxicosi voor in de auto, muziekschildpad( ) , badspulletjes, etcetc. En ik kom er maar niet aan toe om mijn eigen spullen in te pakken... Dus dat ga ik nu doen...
Haha, bizar is dat hè Volgensmij hadden wij toen we voor het eerst een weekendje bij m'n ouders bleven (die wonen eik te ver voor even een dagje op bezoek) meer spullen bij ons dan toen we vorig jaar 3 weken gingen kamperen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:39:33 #211
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42865237
Ik bedoel dus dat Kendahl zijn armpjes enzo heeft gezien. Hij was steeds zijn arm aan het strekken en keek ernaar.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:41:34 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_42865282
ow dat is lief
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:44:46 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42865356
Storm die beter slaapt en anna die beter slaapt en ive ook al vooruitgang

Arwen liet zich zelf van de bank afglijden zat naast haar draait ze zich op der buikje en poef land op der voetjes met een voldane blik.. zoekt mij handen.. pakt mijn vingers in pitbullgreep en maak het zoveelste rondje woonkamer/keuken vanvandaag vermoeiend hoor
pi_42865599
Zo heeft Mika van de week zijn voeten ondekt. En dan moet ie heel hard lachen
Ik heb vanmiddag een nieuwe rammelaar voor hem gekocht. Hij snapt alleen niet helemaal dat ie hem met de handen vast moet pakken. Hij steekt telkens zijn hele arm erdoor en dan gaat ie er naar kijken. En af en toe slaat ie er zichzelf mee voor het hoofd en dan begint ie heel hard te huilen
Liefde
pi_42865731
Normaal slaapt Mika maar een uurtje. Nu heb ik giga honger, wil ik een patatje gaan halen slaapt ie al bijna 2 uur
Liefde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:03:11 #216
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42865790
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:55 schreef MeNicole het volgende:
Zo heeft Mika van de week zijn voeten ondekt. En dan moet ie heel hard lachen
Ik heb vanmiddag een nieuwe rammelaar voor hem gekocht. Hij snapt alleen niet helemaal dat ie hem met de handen vast moet pakken. Hij steekt telkens zijn hele arm erdoor en dan gaat ie er naar kijken. En af en toe slaat ie er zichzelf mee voor het hoofd en dan begint ie heel hard te huilen
Daarom geef ik hem ook zo zacht mogelijk speelgoed zo sloeg hij gisteren een pluche eendje tegen zijn gezicht....hij had ook amper door dat hij iets vast had.
pi_42865846
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Daarom geef ik hem ook zo zacht mogelijk speelgoed zo sloeg hij gisteren een pluche eendje tegen zijn gezicht....hij had ook amper door dat hij iets vast had.
Dat heb ik bij Mika ook al geprobeert maar dat kan ie niet vastpakken. Hij heeft ook wel een rammelaar van Nijntje een stoffen. Maar die is veel te breed voor zijn kleine handjes

Oh hij is wakker. Ik kan naar de cafetaria
Liefde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:20:03 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42866164
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:05 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat heb ik bij Mika ook al geprobeert maar dat kan ie niet vastpakken. Hij heeft ook wel een rammelaar van Nijntje een stoffen. Maar die is veel te breed voor zijn kleine handjes

Oh hij is wakker. Ik kan naar de cafetaria
Je weet van die knuffeldoekjes? Sommigen van die dingen hebben een lange puntmuts. Daaraan hang ik ze op aan de babygym, zodat hij die kan pakken. Ik geef hem ook 2-dimensionaal speelgoed, m.a.w.: dun speelgoed, van die knisperbeestjes.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:41:24 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_42868032
je hebt ook stoffen rammelaartjes met een gat erin zodat ze hun armpje erdoor kunnen doen

Ezra heeft een paar weken geleden zijn armen en handen al ontdekt, ik vind dat zo prachtig om te zien, die verbaasde blik erbij
en hij kan zo heerlijk schaterlachen is echt zo'n prachtig geluid. of dan dat lachje en zijn hoofdje wegdraaien alsof ie verlegen is

Arwen heeft het wel door he? (hoe ze haar mama moet bespelen )
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:47:59 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42868180
Ja, dat doet Ken ook. Dat lachen en dan hoofdje verstoppen. Idd net alsof hij verlegen is.
Ik heb boven ook nog zo'n stoffen rammelaar in de kast liggen. Straks tevoorschijn halen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:18:59 #221
94046 PM-girl
pi_42868861
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:29 schreef Sugar het volgende:

En PM-girl, slaapt Simon normaal al door dan?
Nee, alleen gisterennacht, maar toen vermoedde ik al dat het een per ongeluk keertje was!

Fijn dat Storm zo goed heeft geslapen, super!!

Ik moet trouwens maandag toch naar de ha voor mijn borstontsteking en spruw, meteen even vragen wat hij van het naveltje vindt.
*
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:04:05 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42869839
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:41 schreef Belana het volgende:
je hebt ook stoffen rammelaartjes met een gat erin zodat ze hun armpje erdoor kunnen doen

Ezra heeft een paar weken geleden zijn armen en handen al ontdekt, ik vind dat zo prachtig om te zien, die verbaasde blik erbij
en hij kan zo heerlijk schaterlachen is echt zo'n prachtig geluid. of dan dat lachje en zijn hoofdje wegdraaien alsof ie verlegen is

Arwen heeft het wel door he? (hoe ze haar mama moet bespelen )
Ze verleid je gewoon met die oogjes
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:54:55 #223
141844 Macka66
pi_42871146
Lucie is helemaal in de ban van ritmes spelen en zingen. Als papa en mama dat doen dan hè. en ik zingen samen tweestemmig voor haar. En ik zing alleen voor haar terwijl ik ritmes op het kikkerwoodblock tik. Ze begint al te lachen als ze 'm ziet en swingt helemaal mee met haar armpjes en beentjes. Zo ongelofelijk leuk! (Misschien moest ik maar eens de docentencursus Muziek Op Schoot gaan doen...)
zo'n kikkerwoodblock dus
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:02:10 #224
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42871279
Kendahl is onrustig, kan dat door de menstruatie komen?
pi_42871524
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:54 schreef Macka66 het volgende:
Lucie is helemaal in de ban van ritmes spelen en zingen. Als papa en mama dat doen dan hè. en ik zingen samen tweestemmig voor haar. En ik zing alleen voor haar terwijl ik ritmes op het kikkerwoodblock tik. Ze begint al te lachen als ze 'm ziet en swingt helemaal mee met haar armpjes en beentjes. Zo ongelofelijk leuk! (Misschien moest ik maar eens de docentencursus Muziek Op Schoot gaan doen...)
[afbeelding]zo'n kikkerwoodblock dus
Hé! Die staat hier ook in de vensterbank! Straks maar eens proberen of ze het leuk vind!
pi_42876520
Wat is een normale bedtijd voor ons meissie van bijna 11 maanden?
  zondag 22 oktober 2006 @ 09:45:05 #227
3011 E.T.
pi_42879900
Dat ligt er ook aan hoevaak en hoelang ze overdag slaapt. Saskia gaat bijv. sinds ze drie maanden is, na het eten in bad (of onder de douche) en dan naar bed. Pas de laatste maanden is het soms een half uurtje later maar normaal gesproken is het uiterlijk 7 uur/half 8. Ze slaapt dan tot een uur of 8 gemiddeld.

Ik weet nog dat ik de utinodigingen voor haar eerste verjaardag schreef en vroeg of iedereen tussen 12 en 3 wilde komen omdat ze dan lekker wakker was. Daarvoor en daarna sliep ze dus blijkbaar. Toen deed ze dus 2 slaapjes van 1,5 a 2 uur overdag en dan na het eten naar bed.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 22 oktober 2006 @ 11:12:56 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_42880565
Wat goed van alle goed slapende kindjes!
Ive heeft zijn handjes en armpjes ook al ontdekt, zo schattig, dan houdt hij ze dicht bij zijn gezicht, zo dichtbij dat hij scheel gaat kijken! Nu kijkt hij af en toe naar zijn voetjes.

Mijn schoonvader belde net, Ive heeft bij hun ook redelijk goed geslapen! Om 23.30 uur gingen ze slapen (Ive dus ook), om 3 uur een flesje, om 4.30 uur wakker, maar viel snel weer in slaap, om 6.00 uur een flesje en om 8.00 uur wakker voor de dag. Voor zijn doen prima dus! Hopelijk blijft het zo. Wij hebben heerlijk 10 uur geslapen, maar da's meer iets voor het andere topic.

edit: en om 14.00 uur gaan we hem weer ophalen!

[ Bericht 10% gewijzigd door cattie op 22-10-2006 11:36:46 ]
pi_42881265
Evenstar, in het zh werd voor Amber de Allergycare ook van te voren klaargemaakt. Of het voor 24 uur was weet ik niet, maar het werd wel met een paar flesjes tegelijkertijd gedaan.

Wij doen het nog steeds. Maken voor 24 uur flesjes klaar en die staan koel in de koelkast.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:34:36 #230
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42881921
Goed zeg van Storm, echt lang!

Gisteren waren we bij m'n schoonouders. Anna heeft daar een half uur boven in de wandelwagen geslapen en een half uur beneden in de box. En dat tijdens de beruchte van 6 tot 10 uurtjes die ze heeft. Ze protesteert nu flink als ze weer in bed ligt, maar ik houd mezelf voor dat het de moeilijke dagen zijn uit het boekje.

Leuk, die baby's die zichzelf ontdekken.

Wij hebben een platte uil van de hema. Anna kan hema kan hem nog niet vastpakken, maar lacht wel gigantisch als ze hem ziet.

Die kikker is leuk! Waar komt die vandaan? Ik vind het erg leuk om te zingen en zoiets is wel een erg leuk kerstcadeautje.

Bij mij was Anna wel onrustiger voor de menstruatie PV.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 13:46:05 #231
141844 Macka66
pi_42884183
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:34 schreef YPPY het volgende:
Die kikker is leuk! Waar komt die vandaan? Ik vind het erg leuk om te zingen en zoiets is wel een erg leuk kerstcadeautje.
Ik heb 'm gekocht bij de Beukeboom in Rotterdam, een winkel met heel veel vooral houten speelgoed. Hij is gemaakt in Vietnam, en ze hebben 'm bij winkels die het assortiment van Handicrafts verkopen. Misschien hebben Wereldwinkel-achtige winkels 'm ook wel.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:40:35 #232
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42886387
Cas heeft al 5 dagen niet gepoept. Nu weet ik dat dat kan bij bv-kindjes, maar ik vind het nu wel lang duren hoor. 1 keer eerder mee gemaakt (viel net tijdens onze vakantie) en toen heeft meneer een paar uur pittig gekrijst, om vervolgens alles maar dan ook alles te laten gaan.
Zit ik niet nog een keer op te wachten eik, ookal was hij daarna wel heel erg opgelucht. Lijkt me gewoon niet echt gezond.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:47:06 #233
3011 E.T.
pi_42886594
dutch, als jij nu eens flink versgeperste jus gaat drinken enzo.. dat wil wel eens doorwerken
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:48:25 #234
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42886626
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is onrustig, kan dat door de menstruatie komen?
Je kind kan het aanvoelen als moeders zelf niet lekker in haar vel zit tijdens zo'n periode.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:58:09 #235
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42886915
Wat is die Beukenboom winkel leuk! Daar moet ik echt eens heen.

Vervelend dutchie. Op het borstvoedingsforum is een topic met wat tips hierover.
*OUD heilige*
pi_42887117
Zielig voor Cas!
pi_42887548
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 09:45 schreef E.T. het volgende:
Dat ligt er ook aan hoevaak en hoelang ze overdag slaapt. Saskia gaat bijv. sinds ze drie maanden is, na het eten in bad (of onder de douche) en dan naar bed. Pas de laatste maanden is het soms een half uurtje later maar normaal gesproken is het uiterlijk 7 uur/half 8. Ze slaapt dan tot een uur of 8 gemiddeld.

Ik weet nog dat ik de utinodigingen voor haar eerste verjaardag schreef en vroeg of iedereen tussen 12 en 3 wilde komen omdat ze dan lekker wakker was. Daarvoor en daarna sliep ze dus blijkbaar. Toen deed ze dus 2 slaapjes van 1,5 a 2 uur overdag en dan na het eten naar bed.
Ik weet niet of dit hier past, ik wil ook best een topic hierover openen. Ik hoor het wel.

Kims slapen is nog steeds een beetje raar. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed.
Ze slaapt 's morgens bijna de hele ochtend door. 7.15/7.30 1e fles, omdat Djeez dan naar het werk gaat, wordt ze altijd wakker. Dan een schone luier, en dan wil ze weer slapen. Ze slaapt dan tot 11.00/12.00.
En dan blijft ze de hele middag wakker. Ookal is ze wel moe. Iig wrijft ze in haar oogjes en gaapt ze. Ik leg haar dan op bed, maar slapen, ho maar!
Krijsen, huilen, schoppen tegen de spijlen of het hoofd of voeteneinde. De 5-10-15 minuten methode helpt niet. Niks helpt.
Na 1uur, of 1,5 uur geef ik het op en haal haar uit bed. Vaak is ze dan na 10 minuten rustig en gaat ze bv, in de box spelen. Ze is dan verder niet vervelend ofzo.
Soms valt ze van uitputting rond 17.00 in slaap. Lang niet altijd.
En dan avondeten, nog ff spelen en dan naar bed. Dan gaat ze lang niet altijd slapen. Soms een uurtje en is dan weer klaarwakker. En weer krijsen ed. Zo gaat het dan de hele avond, vaak halen we haar er dan weer uit na een uur of 1,5 uur.

Na de laatste fles, ca 22.00 gaat ze vaak wel slapen.

Iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen? Het lijkt me niet goed voor Kim, zo weinig slaap.
Meestal is ze dan niet jengelig ofzo, maar gewoon vrolijk, maar toch.

Volgens wijkvk moeten we haar laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. Nou, dat werkt dus niet.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:23:50 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42887683
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:47 schreef E.T. het volgende:
dutch, als jij nu eens flink versgeperste jus gaat drinken enzo.. dat wil wel eens doorwerken
Zou het dan echt vitamengebrek zijn? Terwijl ik altijd netjes probeer mijn fruit en groenten te nemen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:24:51 #239
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42887711
Scheten laten an hij trouwens nog wel.
pi_42887912
Hier een heel ander kindje sinds ze op de nieuwe voeding zit. Echt een wereld van verschil!
Na de voeding kan ik nu echt even genieten van haar en haar wakkere moment. Nu hoor ik ook veel meer verschil in haar verschillende soorten huiltjes , dus nu eindelijk tijd om er achter te gaan komen wat de verschillende huiltjes betekenen.
pi_42887980
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:23 schreef dutchie het volgende:

[..]

Zou het dan echt vitamengebrek zijn? Terwijl ik altijd netjes probeer mijn fruit en groenten te nemen.
Ik dekn eerder dat versgeperst sinaasappel sap wat zal doen door alle vezels die erin zitten.
pi_42888078
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:
Hier een heel ander kindje sinds ze op de nieuwe voeding zit. Echt een wereld van verschil!
Na de voeding kan ik nu echt even genieten van haar en haar wakkere moment. Nu hoor ik ook veel meer verschil in haar verschillende soorten huiltjes , dus nu eindelijk tijd om er achter te gaan komen wat de verschillende huiltjes betekenen.
Wat fijn om te horen Xanthe. Moet een hele opluchting zijn voor je. Ga lekker genieten van je meisje
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:00:25 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_42888651
dutch, jus dórange werkt een beetje laxerend, heb altijd begrepen dat dat met bv geven kan doorwerken in de moedermelk, ik denk dat ET dat bedoelt
wel rot zeg! Maar het kan idd met BV.

Ingrid, ik heb met de kinderen altijd gekeken naar hun eigen slaapritme, dus als Kim niet wil slapen, waarom haar dan op bed leggen 's middags? als ze al tot 11/12 uur slaapt... Je zou er een beetje mee kunnen spelen door haar toch 's morgens eerder uit bed te halen, misschien dat dat werkt, dat ze dan 's middags gaat slapen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:07:12 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42893053
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:19 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit hier past, ik wil ook best een topic hierover openen. Ik hoor het wel.

Kims slapen is nog steeds een beetje raar. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed.
Ze slaapt 's morgens bijna de hele ochtend door. 7.15/7.30 1e fles, omdat Djeez dan naar het werk gaat, wordt ze altijd wakker. Dan een schone luier, en dan wil ze weer slapen. Ze slaapt dan tot 11.00/12.00.
En dan blijft ze de hele middag wakker. Ookal is ze wel moe. Iig wrijft ze in haar oogjes en gaapt ze. Ik leg haar dan op bed, maar slapen, ho maar!
Krijsen, huilen, schoppen tegen de spijlen of het hoofd of voeteneinde. De 5-10-15 minuten methode helpt niet. Niks helpt.
Na 1uur, of 1,5 uur geef ik het op en haal haar uit bed. Vaak is ze dan na 10 minuten rustig en gaat ze bv, in de box spelen. Ze is dan verder niet vervelend ofzo.
Soms valt ze van uitputting rond 17.00 in slaap. Lang niet altijd.
En dan avondeten, nog ff spelen en dan naar bed. Dan gaat ze lang niet altijd slapen. Soms een uurtje en is dan weer klaarwakker. En weer krijsen ed. Zo gaat het dan de hele avond, vaak halen we haar er dan weer uit na een uur of 1,5 uur.

Na de laatste fles, ca 22.00 gaat ze vaak wel slapen.

Iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen? Het lijkt me niet goed voor Kim, zo weinig slaap.
Meestal is ze dan niet jengelig ofzo, maar gewoon vrolijk, maar toch.

Volgens wijkvk moeten we haar laten huilen, dan valt ze vanzelf in slaap. Nou, dat werkt dus niet.
haai ingrid.
wat naar dat kim niet wil slapen ook al is ze moe.
max sliep een tijd geleden ook vaak na de nacht de ochtend nog vol. en dan was het overdag ook een beetje pet.
Toen dacht ik; sjah hij maakt dan dus opgeteld een nacht van ongeveer 13/14 uur, dus best logisch dat je dan niet meer gaat slapen, zou ik ook niet doen

bij max is dit overgegaan toen ik hem 's ochtends uit bed haalde en gewoon 'de dag begon'. dan bleef ie wakker tot een uur of 11/11:30 en dan weer ff lekker slapen.
msischien is het een idee om kim er 's ochtends toch uit te halen zodat ze voor haar middageten niet meer slaapt.

en anders als het niet werkt, probeer rustpuntjes voor haar in de dag te lassen. dat als ze dan niet slaapt ze misschien tijdens tik tak/een verhaaltje voorlezen of tijdens een wandelingetje lekker uitrust.
pi_42894902
Belana en Pinquit bedankt! Zal proberen om haar s' Morgens eruit te halen en kijken of dat helpt. Ik laat het wel weten! Blij dat Kim niet de enige is!
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:14:31 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42899213
Heb je het al eens voorgelegd bij het cb Ingrid?
Je weet het ws zelf wel, maar haar er alsnog uithalen na die 5-10-15 minuten geeft haar gemengde signalen. Dan werkt het dus niet.
Lastig.

Volgens mij heb ik het nu trouwens niet zo slim gedaan. Heb net de verse jus gedronken en Cas krijgt nog om 22.00 voeding. Hoop niet dat hij vannacht ineens besluit wel te gaan poepen.

Yppy bedankt voor het draadje. Stelt wel gerust. Nou ja, afgezien van de verhalen als 'toen hij eenmaal wel poepte zat de bank onder of de gordijnen onder.'
Ik doe hem maar een driedubbele luier voor.

[ Bericht 22% gewijzigd door dutchie op 22-10-2006 21:24:37 ]
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:50:31 #247
3011 E.T.
pi_42900605
dutch, ik bedoelde het idd zoals Belana uitlegde
pi_42902523
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:14 schreef dutchie het volgende:
Heb je het al eens voorgelegd bij het cb Ingrid?
Je weet het ws zelf wel, maar haar er alsnog uithalen na die 5-10-15 minuten geeft haar gemengde signalen. Dan werkt het dus niet.
Lastig.
Ja, maar die zeggen alleen maar laten huilen en af en toe kijken.
DAt doe ik , maar helpt niet.
Dus jij denkt dat ik/we haar dan de hele dag moet laten huilen en in bed moet laten liggen.

Of helemaal niet proberen op bed te leggen.
idd lastig.

Maar; hou je vast! Kim slaapt nu sinds 20.15 en is nog niet wakker geworden. Terwijl ze normaal om 22.00 de fles zou moeten hebben.
We wachten wel wanneer ze zelf komt.
Komt hier nog niet zo vaak voor, dat ze blijft slapen.
pi_42905614
ingrid, ik vind 't niet zo raar dat je 't na een uur of na anderhalf uur opgeeft, en ik denk ook niet dat dat nou zo'n gemengd signaal geeft. dan kun je dat slaapje mijns inziens echt wel beschouwen als 'niet gelukt', en op een later moment kun je 't dan wel weer een keer proberen toch. anders kom je ook maar weinig aan wat positieve momenten samen met kim toe.
  † In Memoriam † maandag 23 oktober 2006 @ 08:51:42 #250
81992 Githa
pi_42909975
Ik zou er ook niet zo'n probleem van maken Ingrid, omdat ze wel van 22.00 tot de volgende morgen slaapt.
Overdag heb ik er nooit een punt van gemaakt als Jordy niet wilde slapen.
Het gaat straks vast wel beter, die kleintje zoeken steeds weer een ander ritme.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:48:23 #251
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42910626
Zoals ik al zei; lastig.
Heb je al geprobeerd om haar gewoon in bed te leggen zonder dat ze al echt moe is? Gewoon om te kijken hoe dat gaat?
En Githa heeft gelijk, als ze verder gewoon 'levendig' is dan zou ik er ook niet zo'n probleem van maken. Het ene kindje heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander.

Nou, wat denken jullie?
Gisteravond voor de laatste voeding heeft Cas lekker de boel ondergepoept. Paps helemaal in de stress: "Kom helpen nu!"
Maar goed het is eruit en ook zonder pijn.
pi_42910743
Fons gaat in bad. Fons krijgt verse kleertjes aan. Fons kakt zich helemaal onder...
Gelukkig stond zijn badje nog klaar...
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:06:48 #253
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42910919
yakkie Bass-Miss gelukkig heb ik maar één keer meegemaakt dat Merlijn zich helemaal ondergekakt heeft
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:36:53 #254
105888 renzell
pi_42911465
Fonske
Julius heeft een keer zò hard z'n best liggen doen, dat ie de muur naast de commode (waar nog zeker 30 centimeter tussen zit) onder sproeide.
pi_42911516
Dat onderpoepen hebben we hier nog niet gehad. Eva's poep is ook niet zo dun, ik geloof dat dat met de flesvoeding te maken heeft?

Wij zijn net terug van het CB. Mijn brave Eva, die normaal zo onverstoorbaar is, heeft de hele boel daar bij elkaar gebruld want het was net tijd voor haar flesje (nou eigenlijk nog niet, maar ze was heel vroeg vanochtend, dus toch wel...) Gelukkig kon ik na de controle haar gelijk het flesje geven, ik had er al één meegenomen. Verder alles prima: 4040 gram (490 gram gegroeid in 2 weken ) en 55 cm. Ik dacht een wat bobbelig achterhoofd te voelen opeens, dus ik vroeg me af of we daar rekening mee moesten houden, maar de CB-arts vond het juist zo'n mooi rond stuiterbolletje. Sja, ik ben dat natuurlijk gewend, weet niet anders. En verder alles goed.

We hebben soms nog wel wat gedoe met de voedingstijden. De ene keer komt ze na 3 uur, de andere keer na 5 uur, het is niet echt te voorspellen. Hoeft ook niet, maar soms verschuift alles zo dat ze een 'inhaalflesje' nodig heeft, dus fles nr 7 op een dag. CB-arts vond dat niet erg, dus ik ook niet. Voorlopig ga ik maar niet meer in haar flesje doen. Eva lijkt nog tevreden met 110 cc, en ze groeit hard zat, harder hoeft nou ook weer niet....
Eva
  maandag 23 oktober 2006 @ 12:28:04 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42912271
Emma heeft de loopwagen ontdekt!! En ze doet het zo goed, erachter lopen... (en af en toe omvallen of omver gereden worden door haar grote zus met buggy'tje) ...

Vanochtend was ze écht grappig. Ik kwam haar kamer binnen (had gehoord dat ze wakker was, maar ze zat te spelen) en daar zat ze rechtop in haar bedje, met haar knuffeldoek (een zachte hydrofielluier) helemaal over haar hoofdje heen! Ik zei tegen haar: 'Emma, waar ben je dan?' en hoorde een zacht gegiechel. Ik wachtte tot ze zelf de doek eraf zou halen, maar dat deed ze niet! Toen ik hem eraf haalde lachte ze weer hardop, zo schattig ... echt een spelletje was ze aan het spelen met me. Daarna deed ze weer elke keer de doek over haar oogjes en 'kiekeboe' weer eraf.
pi_42913157
Fons is deze morgen weer eens gewogen. Hij weegt intussen 4,750 kilo. En dat met al dat gekots!
En één van onze katten wou ook kost wat kost gewogen worden, maar zij haalde maar 4,110 kilo
pi_42914379
goh, eindelijk kan ik weer op fok komen
hahaha bass-miss
en goed zeg van Fons, hij groeit goed!!

Hier heeft Sarah nog niet echt een ritme, ik voed nu echt op verzoek, dus ja.. het ritme komt ooit nog wel weer Ze krijgt nu 4 flesjes van 230ml en drinkt bijna alles op!!

ow, Emma, wat lief!!!! kiekeboe spelen
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42915248
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:36 schreef renzell het volgende:
Fonske
Julius heeft een keer z� hard z'n best liggen doen, dat ie de muur naast de commode (waar nog zeker 30 centimeter tussen zit) onder sproeide.
Hier ook, ik kan de vlek nog zien zitten
pi_42916157
Hier was het gordijn het slachtoffer, ze was pas drie dagen toen.

Vanochtend was Anna maar liefst twee uur alleen op het kdv. Had niet verwacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben. Nu is ze weer lekker thuis.
*OUD heilige*
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:32:05 #261
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42916198
Merlijn doet sinds gisteren echt kruipen. Hij deed al eerdre af en toe een poging maar gisteren was hij er echt veel mee bezig
pi_42916373
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:30 schreef YPPY het volgende:
Hier was het gordijn het slachtoffer, ze was pas drie dagen toen.

Vanochtend was Anna maar liefst twee uur alleen op het kdv. Had niet verwacht dat ik er zoveel moeite mee zou hebben. Nu is ze weer lekker thuis.
Hoe beviel het Anna daar Yppy?
pi_42916434
Merlijn

Whaha.. heerlijk die ondergepieste pappa's en mamma's..

Amber had op een gegeven moment last van spuitpoep.. nou het zat echt OVERAL! heb er zelfs foto's van gemaakt
Gelukkig heeft e een oranje muur, dus het valt niet zo op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42917371
Toen ik wegging, zat ze heel rustig bij een leidster op de arm. De oudere kinderen waren redelijk druk, daardoor werd ze wat onrustig. Ze hebben haar daarom in een hoekje in een hangmat gehangen, dat vond ze leuk. Over twee weken komt er een baby bij die een dag jonger is dan Anna. Dat vind ik wel leuk. In het ziekenhuis kwamen we elkaar ook al tegen.
*OUD heilige*
pi_42917451
yppy maf he hoe sterk die verbondenheid kennelijk is, bijna lichamelijk dat gemis dan. maar fijn dat 't goed ging en voor jezelf ook wel goed weer af en toe een tijdje lekker je gang kunnen gaan.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:21:06 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42919816
BM, ik zag Fons in een super mooie draagzak....waar is die van....?

* met mijn excuses dat ik zo maar ff kom binnenvallen*
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:11:32 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42921113
Merlijntje die kruipt
spuitpoep hoe stil hou stil
yppy goed zo meisje

Hier weer bezoekje ziekenhuis gehad, ze is erg miniem aangekomen, 45 gram in 1 maand ,maar niet te allarmerend.
Uit bloedonderzoek kwam zeer ernstige Koemelk allergie en minder ernstige allergie voor eiwitten.
De reflux was nog steeds pet, maar paste wel in het plaatje van de allergie.
Daar ze van 1 maal 20 mg veel last kreeg ( verslikken en er in blijven hangen, waardoor ze geen lucht kreeg) nu proberen om 2 maal daags 10 mg.
Daarbij verstoppen haar darmpjes doorweinig vocht dus ook 2 maal daags 2 mg medicatie voor te poepen.
Maandag uitslag van de urine, en dan komt er waarschijnlijk nog poeder voor zout bij.
Ik lijk wel een laborant intussen met al dat gemeng
Als de losec nu weer zelfde reactie geeft, gaan ze met een jaar zoiets passage foto's maken om te kijken of het anatomisch allemaal wel klopt.

Intussen maar weer afwachten en regelmatig blijven wegen.

En in de tussentijd hopen dat ze er over heen groeien zal.
pi_42921215
evenstar dikke kus en knuffel voor joui en Arwen ook voor je man hoor
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:18:06 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42921289
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:15 schreef Anitra het volgende:
evenstar dikke kus en knuffel voor joui en Arwen ook voor je man hoor
pi_42922281
Evenstar

Kim heeft zondag van 20.15 t/m 7.15 geslapen! Zonder flesje tussendoor. Ze wilde niet. Dit was eenmalig. We dachten dat ze 's nachts wel zou komen. Ik schrok om 5.30 wakker en ging meteen bij Kim kijken. Ze lag lekker te slapen en ik wilde een fles geven, maar daar was ze het niet mee eens.

Maandag ging ze ook rond 20.15 slapen. Toen werd ze 22.30 wakker voor een flesje en ging daarna weer verder slapen. Ook rond 7.15 weer wakker.
En 's middags een uur geslapen.

Gisteren was ze hangerig en ging ze niet slapen tussendoor. Om 22.00 laatste fles en daarna slapen t/m 7.30

En nu ligt ze bijna een uur op bed te brabbelen. En ik hoor nu luid gebonk, dus ga dr maar uit bed halen.

Verder gaat alles goed met Kim!
Eten, drinken, poepen, plassen. Brabbelen, gillen en hard lachen. Kruipen , op de knieeen zitten, optrekken, proberen te staan, wat soms ff lukt, etc.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:55:19 #271
105888 renzell
pi_42922481
Ingrid, waarom moet Kim eigenlijk nog wakker gemaakt worden voor die late fles? Ze mag toch al lang doorslapen? (of mis ik iets en is dit een hele stomme vraag? )
pi_42922991
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef renzell het volgende:
Ingrid, waarom moet Kim eigenlijk nog wakker gemaakt worden voor die late fles? Ze mag toch al lang doorslapen? (of mis ik iets en is dit een hele stomme vraag? )
Goede vraag!

Maar, ik had begrepen dat Kim nog minstens 2 flessen melk nodig heeft. Dus dan de 1e " gewone" fles en de laatste een papfles. (nu ga ik twijfelen)
En soms red ze het niet. dan zou ze dus na het avondeten niks meer mogen hebben?
pi_42923035
Ohja, ze wordt wel vaak zelf wakker voor de laatste fles, dus denken we dat ze het nog nodig heeft.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:14:54 #274
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42923138
Ik denk niet dat het gaat om of Kim wel of niet een late fles mag, maar meer om of ze hem wel of niet nodig heeft. Ik zou haar er niet voor wakker maken in ieder geval. Als ze honger heeft meldt ze zich vanzelf wel. Dat wakker worden kan natuurlijk ook uit gewoonte zijn.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42925728
Wat een ingewikkeld gedoe zo evenstar. Je hebt vast een schema op de koelkast hangen om het nog bij te kunnen houden?

Heeft iemand van jullie ervaring met peek a blocks? Ik zag die bij het kruidvat in de aanbieding liggen en het zag er zo leuk uit. Alleen vond ik het iets te duur om 'zomaar' te proberen. Lijkt me een leuk kerstcadeautje.
*OUD heilige*
pi_42926003
Jeetje Evenstar, wat vervelend allemaal voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:47:48 #277
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42926167
Yppy, die schijnen erg leuk te zijn (heb erover gehoord). Er was hier een topic over pasgeleden... misschien dat je het nog kunt vinden.

Evenstar, sterkte met alle gedoe en zorgen om jullie kleintje. Ik voel met jullie mee ...

Ingrid, Emma drinkt altijd nog een flesje na het avondeten (rond 11 uur) maar als ze er niet zelf voor wakker zou worden zou ik hem niet geven. Elke dag is weer anders he, de ene dag hebben ze meer honger dan de ander. Emma eet niet elke dag even goed, dus dan is het vaak wel nodig.
pi_42926256
Wij maakten Amber niet wakker. We hielden haar na de groentehap op en meestal kreeg (en krijgt) ze rond 20.30 uur een papfles en daarna ging ze glijk naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42926567
ja wij hebben er ook een aantal yppy, en hier waren ze wel een tamelijk succes.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:51:43 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_42928031
Eindelijk kan ik weer op fok en kan ik zeggen hoe groot mijn mannetje al is!
Ive kan omrollen!
Van zijn buik naar zijn rug "gooit" hij zich helemaal om! Van zijn rug naar zijn buik komt hij tot 3/4, zijn armpje zit dan nog een beetje in de weg.
pi_42928169
Ive wat goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42930593
Mika heeft vanmorgen tot half 9 geslapen En toen weer tot half 12 (toen heb ik hem wakker gemaakt want ik moets echt weg )
En Mika vind Dribbel helemaal geweldig. Kan ie heel aandachtig naar de tv kijken en meezwingen met de muziek
Liefde
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:09:13 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_42932166
Ive jij grote knul! Ezra begint af en toe verwoed pogingen te doen ook, maar komt nog niet echt ver
stormy waters...
sailin'
pi_42932685
Wiew wat vind ik mijn kleine vent toch leuk. Die zit voor de tv Dribbel te kijken en giga hard te lachen als er gezongen word Gaan die beentjes helemaal op en neer en als ze stoppen met zingen dan ligt ie helemaal stil te wachten tot er weer gezongen word

Heb trouwens van de week geprobeerd samen met Mika een boekje te lezen maar dat vind ie helemaal niks. Word ie helemaal hyper van. Hij is veel te nieuwsgierig en met zo'n boekje voor je neus kan je de wijde wereld niet goed bekijken
Liefde
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:27:50 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_42932807
Wat leuk van Mika!
En Ezra: [Jacques d'Ancona accent] gewoon doorgaan! [/Jacques d'Ancona accent]
pi_42933455
We hebben gister met Mika gezwommen maar hij vind het helemaal niks. Het zwemmen op zich was het probleem niet maar het water was zooo koud. En dat voor een babybadje Ie er iemand die een speciaal "babyzwembad" in de buurt van Almelo weet?
Liefde
pi_42933717
Ik kom hier eigenlijk veel te weinig.. merk toch dat ik het zo leuk vind om alle verhaaltjes te lezen over de ontwikkelingen van kindjes die (bijna) net zo oud als Merlijn zijn!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42936426
Woei, Finn is weer beter. Zelfs z'n verkoudheid lijkt nu eindelijk zo goed als voorbij. Alleen het slapen is nog niet helemaal zoals we van hem gewend zijn, maar hij drinkt en plast weer goed, hoest niet meer en heeft ook geen uitslag en diarree meer.
Papa heeft trouwens een leuk nieuw spelletje ontdekt; naar de spiegel kijken met Finn. Finn gaat dan ontzettend hard lachen naar dat leuke lachende jochie in de spiegel en proberen hem beet te pakken Om dan te ontdekken dat dat niet gaat en dan stoot ie z'n handjes tegen de spiegel Echt lief

Wat knap van Ive dat ie om kan rollen nu.
En vindt Mika andere programma's ook zo interessant MeNicole? Finn vindt de TV zowat altijd ontzettend boeiend, wat er ook op is, dat ding lijkt wel een babymagneet in zich te hebben. (Ik zet hem dus tegenwoordig meestal zo neer dat ie de TV niet kan zien)
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:08:03 #289
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42946916
goed van Ive dat hij kan rollen zeg
Romijn gaat alleen nog maar op zn zij liggen, maar vooralsnog rolt hij nog niet. ik verwacht het eigenlijk wel binnenkort.
zn broer deed het met 5 maanden, en dat is Romijn nu bijna. maar ach, we hebben de tijd.
pi_42947240
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:08 schreef Tamea het volgende:
En vindt Mika andere programma's ook zo interessant MeNicole? Finn vindt de TV zowat altijd ontzettend boeiend, wat er ook op is, dat ding lijkt wel een babymagneet in zich te hebben. (Ik zet hem dus tegenwoordig meestal zo neer dat ie de TV niet kan zien)
Hij vind alles wel leuk maar ik vind niet alles geschikt voor hem. We hebben ook de telletubbies geprobeerd maar daar word ie helemaal "wild" van. Dus we houden het alleen bij een paar minuten Dribbel
Liefde
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:34:20 #291
94046 PM-girl
pi_42949413
Ive, goed van jou zeg!

Evenstar, sterkte met alle allergie-beslommeringen.

Van de week weer naar het CB geweest en rapapaaa, Simon was in 1 week 310 gram aangekomen!!! Maandag gaan we naar de arts voor de eerste keer.
*
pi_42949612
Zoheej! Wat zit er in jouw borsvoeding?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_42950651
Netjes PM!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:19:00 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42950825
PM moet dat een supergevoel zijn, ondanks de moeute die het je kosste/kost om te zien dat hij heel goed groeit.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:02:00 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42958236
Het gaat echt helemaal niet met Storm, de laatste 2 dagen. Hele dag aan het huilen, terwijl de regelmaat hem eerder goed deed. Hij was veel meer ontspannen. Nou, nu niet meer.

Ben vandaag al bij de ha geweest om te laten bekijken of ie misschien weer beginnend spruw heeft, maar ze dacht van niet. En verder waren longetjes ook schoon en geen oordingen. Maar hij huilt, huilt, huilt en slaapt niet overdag. 's Nachts wel gewoon.

PM, super dat Simon zo lekker gegroeid is!!!
pi_42958366
Wauw PM, echt goed!

Vervelend Sugar, ook voor Storm en dat terwijl het een tijdje steeds beter ging. Houd je het wel vol zo?
*OUD heilige*
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:07:59 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42961650
Sugar, is misschien inbakeren een optie voor jullie? Ik heb geen idee hoe ja daar tegenoverstaat, maar ik denk ik roep het toch even .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:20:06 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_42961946
Sugar wat rot!

Ive wil niet slapen, hij is helemaal over de rooie.... Het was vandaag zijn kdv dag en ik heb hem daarna (stom stom stom ) te laat naar bed gebracht waardoor hij nu te moe is om te slapen... Zo zielig! Maar terwijl ik dit tik (pc kamer is naast babykamer) wordt hij opeens redelijk stil, ligt op zijn vingers ze sabbelen (ik hoor sabbelgeluidjes), dus hopelijk valt hij zo wel in slaap.
pi_42962198
Sugar, wat vreselijk moeilijk en naar allemaal. Vond je ha het verder niet vreemd dan dat hij zo huilt?
Lijkt me ook niet echt bevorderend voor je eigen gemoedstoestand dit.

PM, fijn dat hij zo gegroeid is.

Vanmiddag was ik met Lis naar het ziekenhuis voor controle bij de kinderarts. Ze was vorige week nog 5 gram onder haar geboortegewicht, dus wilden ze haar voor de zekerheid nog een keer zien. Ze was zo'n 235 gram aangekomen in 10 dagen dus dat is prachtig We hoeven lekker niet meer terug te komen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42963679
sugar wat rot zeg!

Goedzo Lis!

Kim slaapt nu 's avonds beter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')