abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:40:36 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_42828298
klinkt redelijk hetzelfde als uit 'wat je baby verteld': wakker, luier, eten, arm/box/spelen bij slaaptekens naar bed.
Het idee met de tijd tussen de voedingen doe ik hier ook. hier tussen 2,5 en 5 uur.
Klinkt goed en als een lekker werkbaar plan
pi_42828542
Het is wel goed om een soort onderbouwing te hebben voor wat je doet. Maar ik heb het wel lichtelijk aangepast. Volgens het boek moeten Anna's handjes onder de deken, maar dat pikt ze echt niet. Ze heeft ze graag naast haar hoofdje en het leek me geen probleem dat te veranderen. Ze beweegt niet zoveel dat ze zichzelf wakker houdt.

Slaapt Storm nog?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:59:55 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42828602
Nee joh. Die ligt te huilen in zijn bedje.

Heeft van 8.05 u. tot 8.35 u. geslapen en van 9.05 u. tot 9.35 u. De rest van de tijd brabbelend, sputterend of echt huilend. En ik ga er dan om de zoveel tijd even heen. Soms slaapt ie bijna als ik vetrek, soms is ie klaarwakker en begint het huilen meteen weer.
Moeilijk is het. Maar ik zie al winst ten opzichte van gisteren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42828683
Wat goed Gisteren maar 10 minuten achter elkaar en nu al een half uur. Een verdrievoudiging, zeker niet gek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:08:06 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42828731
Had ik trouwens al verteld dat Storm afgelopen woensdag (dus met 6.5 week) al 5240 gram woog? Echt een beertje is het, he? Of vinden jullie dat niet veel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42829613
Dat is een flinke vent! Merel woog gisteren met precies weken iets van een kg minder 4200 nog wat...(Ben het vergeten nog even na te vragen voordat ik de deur uit ging).
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:02:05 #157
81992 Githa
pi_42829810
Jongetje zijn altijd wat zwaarder hé... Jordy was met 50 dagen ( 7 weken zoiets) 59 cm en woog 5065 gram, lengte speelt ook mee sugar
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:05:37 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42829885
Sugar...wat moeilijk zeg dan huilt hij echt veel en slaapt heel weinig. Wel fijn dat je al verbetering t.o.v. gisteren ziet. Sterkte met het doorzetten

Wat is hij goed aangekomen trouwens zeg! Wat een beertje idd.
pi_42831780
Sarah is vandaag precies 4 maanden!
En Cas, jij ook!

Sinds Sarah op 4 flessen zit, gaat het super! Ze drinkt eindelijk haar flesjes weer rustig 'leeg'. Soms laat ze 30-60ml staan, maar 2 flesjes drinkt ze helemaal op. Ik geef haar nu 230ml per fles.

Vanaf vanavond wil ik gaan beginnen met 1 schepje Nutrix door de laatste fles te doen, maar wordt dat veel dikker? En hoe doe je dat? Gewoon de standaard schepjes van Nutrilon en dan 1 schepje Nutrix?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:28:14 #160
81992 Githa
pi_42831909
Dat wordt niet heel veel dikker op het pak staat hoeveel schepjes je op een fles moet doen, kijkt niet zo heel nauw hoor.
Wel zou ik een pap speen of een 123 speen aanschaffen voor de papfles of anders een gaatje bijprikken met een hete naald
pi_42832012
Het gaat natuurlijk ook anders smaken, omdat het iets dikker wordt. Denk dat ik gewoon eerst 1 schepje doe en het dan ga opbouwen. Ik heb al een 123 speen
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42832180
Rijstebloem valt toch ook onder bijvoeding? Is er een speciale reden dat Sarah nu al een papfles krijgt? (of heb ik het altijd verkeerd begrepen en is het wel de bedoeling dat ze met vier maanden al pap krijgen en met zes maanden pas groente/fruit?)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:43:51 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42832265
Rijstebloem valt ook onder bijvoeding dus ik zou ook wachten met de 6 maanden, maar ieders keus.

Gisteren met Arwen wezen fietsen naar opa, oh wat is dat heerlijk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42832472
Ja fietsen lijkt mij ook heerlijk met zo'n kleintje brabbelend voorop

Mika heeft gister van een vriendin van mijn moeder heeeel veel kleren gekregen. Die vriendin had dat van haar dochter die 2 zoontjes heeft en die die kleren niet meer passen. Het is echt zo veel. In het totaal 81 stuks. En ook nog allemaal van dat merk spul (ik zu dat nooit zo snel zelf kopen omdat ze er zo snel uitgroeien). En ook nog 2 hele gave winterjassen Maar nu hoef ik tot aan zijn verjaardag zo'n beetje geen kleren meer te kopen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:06:45 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42832838
ooh ja fietsen ik wil ook zo graag maar kga braaf wachten tot 9 maanden
ik denk dat max het echt geweldig vind
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:07:14 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42832854
en ik zie 2 streepjes bij max eindelijk tandjes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42834140
Sarah krijgt nu 4 flessen van 230 ml, maar die drinkt ze niet helemaal op. Ze drinkt gemiddeld zo'n 860ml per dag. En omdat Sarah eigenlijk 1000ml moet hebben en eigenlijk ook niet naar de 4 flessen mag (zegt het CB) heb ik zoiets van, dan maar 1 schepje Nutrix erdoor bij de laatste fles.
Ik heb dus zelf besloten naar de 4 flessen te gaan, omdat Sarah niet om de 3 a 3,5 uur wilde drinken. Ook kreeg ik haar soms om 10uur niet meer wakker.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42834202
Hoe gaat het met Storm en het slapen?

Anna ligt al weer anderhalf uur stil in bed. Wat een rust. M'n schoonmoeder opperde al dat het kan komen van de prikjes gisteren (nee! ze is voortaan altijd zo voorbeeldig!).
*OUD heilige*
pi_42836182
* Tamea heeft Finn een uurtje geleden opgehaald van het kdv. Hij heeft al minstens 6 poepluiers gehad vandaag en heeft nu ook een soort van uitslag van hele kleine rode stipjes op z'n buik. Geen koorts, maar we gaan zo toch maar even naar de huisarts, want het zit me allemaal net niet lekker. Hij drinkt ook niet echt lekker de laatste dagen, erg wisselvallig, maar gelukkig heeft ie net wel nog 160 ml bv op (kdv had nog 1 fles staan die ik nu maar gegeven heb).
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:58:34 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42836288
Hahaha, idd YPPY, niks gevolg van prikjes, gevolg van Ria Blom en uwer geduld!

Storm heeft tot kwart voor elf (toen was het echt wel weer tijd voor een fles) dus steeds afwisselend gehuild en geslapen en gesputterd.

Na de fles een badje gedaan, geknuffeld en in de wipstoel gelegen. Toen weer bedje in en gehuild voor de verandering. Maar!!! Vanaf 13.10 u. is ie helemaal stil, tot nu nog zelfs!!! Ik moet er wel bij zeggen dat hij alle keren dat ie toch is gaan slapen, dat wel pas deed nadat ik net geweest was. Hij is dus nog niet vanuit eigen huilen ineens in slaap gevallen, maar steeds na een heel kort aaitje van mij inclusief speentje. Maar ik vind het al heeeeeeeeeel wat!

Wat heerlijk dat het bij Anna zo goed gaat, joh.
pi_42836429
Wow, Anna en Storm wat voorbeeldig zijn jullie Lekker zo door gaan
pi_42836632
Arme Finn, hopelijk is het iets simpels dat zo over gaat.

Goed zeg Sugar, hij doet het echt goed.

Net voor de derde keer varkentje Jan voorgelezen. Dat is een leuk boek met uitklappagina's. Vanavond is er vlakbij een boekenmarkt, kijken of ik iets kan vinden voor de afwisseling. Verhalen snapt ze toch niet, maar zoiets met platen is wel erg leuk. Als het zo door blijft gaan, krijg ik zowaar tijd voor mezelf.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:19:13 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42836856
Fijn he, Yppy?
Ik heb de badkamer al geschrobd. En inderdaad, ik wil vanavond ook naar buiten en iets doen. Ik vind de hele dag thuis zijn wel een opgave, hoor.

Tamea, beterschap voor Finn! Heel naar als er zoiets geks is. Sterkte.
pi_42837179
Mijn mams is speciaal voor Merel naar de apotheek gereden om de voeding te halen en de fles van 13.00 heeft ze die ook meteen gehad. En er is direct een verbetering opgetreden! Geen gehuil na de voeding!!!
Alleen zou ik de voeding per 24 uur klaar moeten maken van de kinderarts en er staat expleciet op de verpakking dat dit niet mag. Dus toch maar even gebeld met nestlé en die zeggen dat dit dus absoluut niet mag omdat melkprodukten veel bacteriën bevatten en deze melk ook niet opgewarmd mag worden. De kinderarts zelf is niet meer bereikbaar omdat hij de komende weken op vakantie is. Ik denk dat ik me dus maar houd aan wat nestlé zegt en dus enigzins moet afwijken van het advies van de arts. Ik ben benieuwd hoe het zich de komende dagen gaat ontwikkelen.
Overigens zegt nestlé dat deze voeding wel vaker gebruikt word bij kindjes met kma , dat het meestal wel goed gaat , omdat de voeding die je anders moet geven geen suikers bevat en daardoor bitter van smaak is.
In bed heeft ze nog wel even liggen huilen maar dit was een heel ander huiltje dan normaal , wat rustiger.
pi_42837642
Nestle mag geen uitspraken daar over doen want voor voeding onder de 6 maanden mogen ze geen informatie geven! Dat het niet per 24 uur klaar mag worden gemaakt klopt, dat staat immers ook op het pak. Wat een arts ook zegt over het bereiden van de voeding, je moet altijd het pak na lezen want sommige dingen veranderen in en aan de bereiding van voedingen en de artsen kunnen dat niet allemaal bij houden.

Ik hoop echt dat het voor Merel helpt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')