abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:01:12 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42665176
Alle vooroordelen over de regenteske zakkenvullers bij de PvdA worden weer eens bevestigd
quote:
'Weinig controle op subsidies Bijlmer'

Het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost controleert vrijwel niet wat er met subsidies voor welzijnsinstellingen gebeurt. Daarbij heerst er een bestuurscultuur waarbij politici subsidies verstrekken aan stichtingen waar ze zelf belangen in hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. De stichtingen zijn vaak alleen in de Bijlmer actief en richten zich op hulpverlening aan vooral allochtonen. De Volkskrant bekeek begrotingen, jaarverslagen en subsidie-aanvragen. Een van de conclusies is dat vooral PvdA-bestuurders nauwe banden hebben met stichtingen die subsidies krijgen.

Volgens insiders is er sprake van belangenverstrengeling, corruptie en vriendjespolitiek. "Er is hier veel mis", zegt een oud-raadslid van het stadsdeel in de krant. "De hele raad kent de verhalen over belangenverstrengeling, corruptie en vriendjespolitiekl, maar iedereen zwijgt. Ze hebben allemaal boter op het hoofd." Het stadsdeelbestuur Zuidoost spreekt de beschuldigingen van de Volkskrant tegen. "Niet is aangetoond dat het stadsdeelbestuur inbreuk maakt op de integriteitscode voor raadsleden."
Pugna Pro Patria
pi_42665368
Weer een goede reden om stadsdeelraden af te schaffen. Nutteloze bureaucratische laag wat de burger nodeloos extra geld kost.

Laten die politici echt werk zoeken. Schandalig is het.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:19:23 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_42665761
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:39 schreef MrX1982 het volgende:
Weer een goede reden om stadsdeelraden af te schaffen. Nutteloze bureaucratische laag wat de burger nodeloos extra geld kost.

Laten die politici echt werk zoeken. Schandalig is het.
Eens.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:20:27 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42665821
Dit is natuurlijk niet goed, maar er zijn vast ook rechtse christenhonden met verstrengelde belangen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:26:23 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_42665856
Volgens mij had Bos toch ook een beetje gelijk.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:29:01 #7
89730 Drugshond
pi_42665888
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit is natuurlijk niet goed, maar er zijn vast ook rechtse christenhonden met verstrengelde belangen.
In dat geval zul je het eerst moeten bewijzen. Beetje krom om de problematiek om te draaien alsof de gehele politiek hieraan schuldig maakt.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:34:13 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42665942
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In dat geval zul je het eerst moeten bewijzen. Beetje krom om de problematiek om te draaien alsof de gehele politiek hieraan schuldig maakt.
Ik zie anders ook geen bewijzen voor het in de OP gestelde. Alleen een stel gefrustreerde ex-deelraadsleden, die iets roepen. Uit eigen ervaring (in een middelgrote gemeente) kan ik je verzekeren, dat belangenverstrengeling door het hele politieke spectrum heenloopt. Maar dat belangenverstrengeling uit rechtse hoek (met projectontwikkelaars bijvoorbeeld) hebben wel iets meer impact (lagere grondprijzen waar dan dure woningen op gebouwd worden bijvoorbeeld).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42665958
De hele politieke cultuur in Amsterdam-Zuidoost is zo verrot als de pest. Het is niet alleen de PvdA overigens, hoewel die partij wel de meerderheid heeft in de lokale politiek aldaar. Maar dit speelde ook al toen die meerderheid er niet was.

De centrale stad zou er goed aan doen het stadsdeel onder curatele te zetten, om vervolgens met een stofkam door het bestuur en de uitgaves te gaan. De deelraadsleden kun je niet afzetten, maar misschien dat een cursus of college politieke integriteit hier helpt.
pi_42665994
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zie anders ook geen bewijzen voor het in de OP gestelde. Alleen een stel gefrustreerde ex-deelraadsleden, die iets roepen. Uit eigen ervaring (in een middelgrote gemeente) kan ik je verzekeren, dat belangenverstrengeling door het hele politieke spectrum heenloopt. Maar dat belangenverstrengeling uit rechtse hoek (met projectontwikkelaars bijvoorbeeld) hebben wel iets meer impact (lagere grondprijzen waar dan dure woningen op gebouwd worden bijvoorbeeld).
In de Volkskrant worden wel voorbeelden genoemd...
quote:
Een voorbeeld van de verwevenheid is de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, tot begin dit jaar voorzitter van de welzijnsstichting Anand Joti. In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro.

Na een nieuwe motie van onder anderen Bhola in december 2005 kreeg Anand Joti dit jaar samen met het fysiotherapiecentrum Gooioord 50 duizend euro. Plus 7500 euro voor ‘testmateriaal’.

Politiecommissaris Ad Smit, districtschef in Zuidoost, signaleerde onlangs op een door het stadsdeel georganiseerde drugsconferentie het gebrek aan eisen dat aan stichtingen wordt gesteld. Hij zei zich eraan te ergeren dat in Zuidoost de hulpverleningsinstanties over elkaar heen struikelen, terwijl de resultaten gering zijn. ‘Laten dergelijke instanties prestatieafspraken maken met de politiek.’

De uitgaven van de stichtingen worden nauwelijks gecontroleerd. Het komt ook voor dat stichtingbestuurders zich beroepen op afspraken met het deelraadbestuur om geen verantwoording te hoeven afleggen. Het stadsdeel Zuidoost zegt in een schriftelijke reactie het niet eens te zijn met de bevindingen van de Volkskrant. ‘Niet is aangetoond dat het stadsdeelbestuur inbreuk maakt op de integriteitcode voor raadsleden.’

http://www.volkskrant.nl/(...)s_Amsterdam_Zuidoost
Het zijn eigenlijk een beetje Brabantse toestanden.

Daar had je ooit het KVP en het CDA die oppermachtig waren, en er ook een ons-kent-ons-cultuurtje op na hielden.
pi_42666032
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De OP bevat ook geen bewijzen. Ik heb ook nog wel een paar roddels over Brabantse raadsleden en wethouders van liberale en christen democratische signatuur die onder één hoedje spelen met aannemers en projectontwikkelaars. Net zo waardevol als de OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2006 10:53:45 (christen democratisch toegevoegd) ]
pi_42667683
Wordt het niets eens tijd om al die corrupte subsidieclubjes, werkgroepen en commissies eens een keer op te heffen.
Dit soort ongein kost de belastingbetaler miljoenen.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:24:03 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42667753
gelukkig staat het niet in nws. want als je een beetje in de stadscultuur van amsterdam komt zie je niks anders dan vriendjespolitiek en vreemde subsidieverstrekkingen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:12:51 #14
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42668838
Van GeenStijl:
quote:
De Pvda staat met twee modderpoten midden in de samenleving. Hoe kanslozer de omgeving en hoe uitzichtlozer de mensen, hoe meer Pvda'er er ronddarren. Zo ook in Amsterdam Zuidoost. Lekker uitzichtloos, dus een gemiddelde Pvda'er voelt zich hier als een vis in het water. Daar luisteren de arme mensen tenminste nog naar je. de Volkskrant deed eens onderzoek naar de handel en wandel van Pvda'ers en hun subsidies. Wat blijkt. Pvda-raadsleden verzinnen hun eigen subsidiepotjes. Dat werkt zo: eerst een bepaalde subsidiepost voor zielige mensen door de gemeenteraad drukken, om vervolgens als voorzitter van een zieligemensenstichting direct een aanvraag voor dit nieuwe subsidiepotje indienen en plunderen maar:"Check de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro." Daar kunnen wij nog wat van leren. Pik in, het is winter!
Pugna Pro Patria
pi_42668890
GeenStijl

Maar dit moet goed onderzocht worden - zijn echt van die VVD-toestanden.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:24:06 #16
89730 Drugshond
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:26:05 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669117
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:24 schreef Drugshond het volgende:
En ik maar denken dat de Volkskrant een linkse krant is.
- The times they are changing -

ik vind het vooral een fijne krant die kritisch is. de pvdalucht is er reeds vanaf.
pi_42669138
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het vooral een fijne krant die kritisch is. de pvdalucht is er reeds vanaf.
Nu de Telegraaf nog weg van dat Ritagedoe
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:30:37 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42669229
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef SCH het volgende:

Jaap
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_42669272
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Jaap
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:44:45 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669552
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu de Telegraaf nog weg van dat Ritagedoe
zulks lees ik niet.
pi_42669591
Weer een argument tegen subsidies.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:48:40 #23
89730 Drugshond
pi_42669631
quote:
PvdA wil onderzoek subsidies Amsterdam Zuidoost
Bron : Nieuws

(Novum) - De PvdA wil een onafhankelijk onderzoek naar de subsidiegelden in Amsterdam Zuidoost. De partij reageert daarmee op een artikel in de Volkskrant van zaterdag, waarin gesteld wordt dat deelraadsleden van het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost subsidiegelden toespelen aan instellingen waarin ze zelf een functie vervullen.

Volgens de Volkskrant, die onder meer begrotingen, jaarverslagen en subsidieaanvragen raadpleegde, controleert het stadsdeel Zuidoost nauwelijks wat er met de subsidies gebeurt. Raadsleden zouden in de raad een subsidie hebben ingesteld waarvoor hun organisatie later een aanvraag deed. Met name PvdA-raadsleden zouden zich schuldig maken aan het doorspelen van subsidiegelden.

De PvdA zegt nog geen enkele aanwijzingen te hebben dat de beschuldigingen kloppen. De partij stelt zelf ook een onderzoek in.
Beetje raar.... eerst subsidies uitdelen en achteraf gaan onderzoeken (na ophef) of het allemaal wel zijn bestemming heeft gevonden. Typisch Sinterklaas gedrag.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:49:50 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669652
dit zal ook wel, met het oog op de verkiezingen, niet echt positief gebruikt kunnen worden door de partij van bos.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:51:32 #25
89730 Drugshond
pi_42669729
Als je in Amsterdam woont en je binenkort weer de blauwe envelop mag invullen doe je dat toch ook knarsentandend. Echt niet motiverend om te werken of belasting te betalen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:54:53 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669752
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:53 schreef Corelli het volgende:
Als je in Amsterdam woont en je binenkort weer de blauwe envelop mag invullen doe je dat toch ook knarsentandend. Echt niet motiverend om te werken of belasting te betalen.
ik betaal me scheel aan de ozb. reinigingsbelasting is ook fors.
pi_42670259
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zulks lees ik niet.
Blinde kip. Kom op zeg. De Telegraaf is het laatste jaar echt de VVD-partijkrant, samen met Elsevier.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:47:40 #29
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42670808
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Blinde kip. Kom op zeg. De Telegraaf is het laatste jaar echt de VVD-partijkrant, samen met Elsevier.
De Telegraaf is het huisorgaan van de zittende coalitie. De hoofdredacteur van die krant is een graag geziene gast bij de fracties van CDA en VVD in Den Haag. Als Maxime Verhagen weer iets heeft om de PvdA te bashen belt hij even met de hoofdredactie in Amsterdam en de volgende morgen staat het met dikke letters op de voorpagina
Pugna Pro Patria
pi_42670835
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De Telegraaf is het huisorgaan van de zittende coalitie. De hoofdredacteur van die krant is een graag geziene gast bij de fracties van CDA en VVD in Den Haag. Als Maxime Verhagen weer iets heeft om de PvdA te bashen belt hij even met de hoofdredactie in Amsterdam en de volgende morgen staat het met dikke letters op de voorpagina
Dat vind je wel okay?
pi_42670919
Natuurlijk makkelijk om de PvdA de schuld te geven antuurlijk, maar ik heb eerder het gevoel dat de gemiddelde CDA/VVD stemmer niks met vrijwilligerswerk / sociale hulp doet.... en dus ook geen subsidie nodig heeft. DAn is het makkelijk buiten schot blijven ja
pi_42670973
Maar is het zo gek dat de subsidies in De Bijlmer vooral naar welzijnsprojecten voor allochtonen gaan? Ik dacht altijd dat de meerderheid daar allochtoon is?

Het is een wat suggestief stukje, helemaal met de kop van dit topic. Want sjoemelen suggereert dat er sprake is van fraude en bij zakkenvullers denk ik aan mensen die het in hun eigen zak steken. Dat blijkt nergens uit het verhaal.
pi_42671059
En na 22 november kunnen deze mensen misschien zelfs op landelijke niveau de subsidies gaan beheren...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42671206
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:56 schreef SCH het volgende:
Maar is het zo gek dat de subsidies in De Bijlmer vooral naar welzijnsprojecten voor allochtonen gaan? Ik dacht altijd dat de meerderheid daar allochtoon is?

Het is een wat suggestief stukje, helemaal met de kop van dit topic. Want sjoemelen suggereert dat er sprake is van fraude en bij zakkenvullers denk ik aan mensen die het in hun eigen zak steken. Dat blijkt nergens uit het verhaal.
Net alsof dat het minder kwalijk zou maken. Trouwens nergens in het artikel staat dat ze het niet in eigen zak steken.

Het zou me niet verbazen als dat wel gebeurt. Mja de overheid, geld uitgeven van een ander is altijd makkelijk en controle laat staan verantwoordelijkheid afleggen dat kennen ze niet bij de overheid.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:19:34 #35
89730 Drugshond
pi_42671420
quote:
En dat wordt altijd goed besteed zullen we maar zeggen.
quote:
Bron : NOS

Gemeente Amsterdam Zuid-Oost heeft van belastinggeld 80 kansloze jongeren naar een luxe vakantieressort in Tunesië gestuurd. PEWA, een re-integratiebureau/ jongerenwerkplaats heeft het ‘Culturele Zomerkamp’ georganiseerd. PEWA is een organisatie die subsidie krijgt van de gemeente om probleemjongeren uit achterstandswijken te helpen.

De reis kostte in totaal 30.000 euro. De jongeren moesten maar 75 euro te betalen waarvan ze er 50 terug kregen in Tunesische dinars. Een lekkere goedkope vakantie dus. En daar is het CDA in Amsterdam Zuid-Oost boos over. Henk de Boer, de voorzitter van de eenmansfractie, vindt het belachelijk dat de jongeren naar Tunesië zijn gegaan.

De Boer: ‘Van gemeenschapsgeld zijn 80 jongeren met 10 begeleiders naar Tunesië gegaan om cultuur te proeven. Om cultuur te proeven, nou vraag ik je. In Amsterdam wonen 120 culturen, daarvoor hoeven ze het land niet uit. Dan was het handig dat ze leerden afdingen, daarvoor kunnen ze wat mij betreft naar Beverwijk. Dan was het leuk dat ze anders eten konden eten, hebben we hier niet voldoende restaurants? Toen zei de organisatie dat het buitenland goed is om hun horizon te verbreden.Is onze horizon in Zuid-Oost niet breed genoeg?’

Roy Hofwijks van PEWA snapt niet waar de CDA zich druk om maakt. Volgens hem gaat PEWA al jaren met kansloze jongeren op reis en is daar nog nooit kritiek op geweest. Hofwijks: ‘Vorig jaar hebben we 120 jongeren meegenomen naar de Ardennen om te survivallen, deze vakanties zijn echt niets nieuws. Er zijn nog nooit vragen over gesteld.’

Toch is de woede van De Boer wel ergens op gebaseerd. Een journalist is met de groep mee op vakantie geweest en schreef daar afgelopen zaterdag een onthullend verslag over in Het Parool. De jongeren hingen de hele dag rond in het hotel of bij het zwembad. En op de laatste avond liep de vakantie zelfs uit de hand. Iedereen werd dronken, een meisje sloeg een jongen en iemand van het hotelpersoneel werd lastig gevallen.
Van cultuur snuiven komt volgens de journaliste niet veel.

PEWA heeft het culturele programma volgens de journaliste tot een dag beperkt; Roy Hofwijks in Het Parool: ‘De kans is groot dat de mensen na een dag afhaken en ik wil dat ze het allemaal zien, daarom hebben we alles op een dag gepland.’

En dan heeft De Boer nog vragen over de begeleiding van de jongeren. 90% van de jongeren die door PEWA begeleid wordt, heeft een strafblad. Het zijn dus geen lieverdjes. Professionele begeleiding is belangrijk, zeker in Tunesië waar de politie keihard de orde handhaaft. Een van de begeleiders is Roy Hofwijks zelf, hij heeft geen pedagogische opleiding, hetzelfde geldt voor zijn dochter. Van de overige begeleiders is nog niet zoveel bekend. Volgens De Boer zijn het allemaal oude bekenden van Hofwijks en was het voor hen ook een snoepreisje.
Als je gaat zoeken naar Roy Hofwijks (PVDA) op google kom je de meest leuke verhalen tegen wat er gebeurd met belastinggeld.
pi_42671525
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Net alsof dat het minder kwalijk zou maken. Trouwens nergens in het artikel staat dat ze het niet in eigen zak steken.[quote]
Tuurlijk maakt dat het minder erg - het geld is namelijk gewoon gebruikt voor projecten, dat is wat anders dan dat mensen het in hun eigen zak steken.

[quote]Het zou me niet verbazen als dat wel gebeurt. Mja de overheid, geld uitgeven van een ander is altijd makkelijk en controle laat staan verantwoordelijkheid afleggen dat kennen ze niet bij de overheid.
Man, wat klets je nou. Jij wilt dus dat er meer regels komen?
pi_42671572
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Man, wat klets je nou. Jij wilt dus dat er meer regels komen?
Gewoon die deelraden afschaffen zoals ik in mijn eerste post zei.
quote:
Tuurlijk maakt dat het minder erg - het geld is namelijk gewoon gebruikt voor projecten, dat is wat anders dan dat mensen het in hun eigen zak steken.
Dat zeg jij maar dat blijkt nergens uit. Daarnaast wat voor projecten. Dat is een ruim woord.
pi_42671597
quote:
pi_42671603
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gewoon die deelraden afschaffen zoals ik in mijn eerste post zei.
Tsja, de gemakkelijkste weg. Alsof die er voor niks zijn.
pi_42671621
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dat wordt altijd goed besteed zullen we maar zeggen.
[..]

Als je gaat zoeken naar Roy Hofwijks (PVDA) op google kom je de meest leuke verhalen tegen wat er gebeurd met belastinggeld.
Is altijd lastig om op basis van zo'n verhaal een oordeel te vellen. Het is niet zo moeilijk om welzijnswerkers belachelijk te maken.
pi_42671664
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:28 schreef SCH het volgende:
Tsja, de gemakkelijkste weg. Alsof die er voor niks zijn.
Die zijn er inderdaad voor niks. Volkomen overbodig zoals uit dit bericht wederom blijkt.
pi_42671671
quote:

Uit het volkskrantartikel, ook al geciteerd door Kozzmic:
quote:
Een voorbeeld van de verwevenheid is de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, tot begin dit jaar voorzitter van de welzijnsstichting Anand Joti. In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:41:34 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42671876
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

En dat mag wel natuurlijk. Maar o wee als een krant iets over het CDA of VVD schrijft, dan is het allemaal linkse propaganda enzo.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42671890
Oioioi dat klinkt niet goed. Erg vervelend. En natuurlijk slechte reclame in verkiezingstijd, maar da's nog het minst belangrijke.

Goed in ieder geval dat het nu boven water is gekomen, goed onderzoek doen en indien nodig hard aanpakken die smerige zakkenvullers.

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn. Ook treurig weer hoe GeenStijl nog wat olie op het vuur gooit. Erg moeilijk in dit rechtse medialandschap om als linkse partij staande te blijven.
pi_42671980
In het artikel in het Vervolg (niet gratis beschikbaar) staan meer uitwerkingen:

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:49:39 #46
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42672076
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:42 schreef Genverbrander het volgende:
Oioioi dat klinkt niet goed. Erg vervelend. En natuurlijk slechte reclame in verkiezingstijd, maar da's nog het minst belangrijke.

Goed in ieder geval dat het nu boven water is gekomen, goed onderzoek doen en indien nodig hard aanpakken die smerige zakkenvullers.

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn. Ook treurig weer hoe GeenStijl nog wat olie op het vuur gooit. Erg moeilijk in dit rechtse medialandschap om als linkse partij staande te blijven.
De top van de PvdA is nog wel redelijk goed bezig. Wouter Bos is een redelijk denkend, fatsoenlijk mens. Maar de grote kern van de PvdA is uiterst regentesk. Allemaal vriendjespolitiek, baantjesjagers, subsidiesponsen en nauwelijks Nederlands sprekende semi-Nederlanders. Het is inderdaad uiterst betreurenswaardig voor de PvdA dat nu net voor de verkiezingen weer eens duidelijk wordt dat bepaalde groepen PvdA'ers ordinaire zakkenvullers zijn en aan fatsoenlijk besturen nauwelijks toekomen. Stuitender is eigenlijk nog dat het PvdA-hoofdbestuur niet verder komt dan het starten van een 'onderzoek'.
Pugna Pro Patria
pi_42672154
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:42 schreef Genverbrander het volgende:

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn.

CDA en VVD voor dierenmishandeling
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42672161
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:49 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Maar de grote kern van de PvdA is uiterst regentesk.
Hou toch op, wat een onzin zeg. Iedere politieke partij is even corrupt, ga toch weg.
pi_42672183
quote:
Ik zie de overeenkomst niet?
pi_42672194
Gaat Zembla hier nog op inhaken om nog meer boven water te halen?

Oh nee, wacht, ik zie iets over het hoofd...
pi_42672197
Zo grappig. Links doet iets fout, en ter verdediging wordt dan maar aangevoerd dar rechts ook niet brandschoon is.

Ik geloof niet dat dat relevant is in dit geval, of wel?
Big dick.
pi_42672298
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:
Zo grappig. Links doet iets fout, en ter verdediging wordt dan maar aangevoerd dar rechts ook niet brandschoon is.

Eens.

[ Bericht 14% gewijzigd door Genverbrander op 14-10-2006 16:06:03 ]
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:06:07 #53
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42672490
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:58 schreef Genverbrander het volgende:
[quote]Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:

Jij
Pugna Pro Patria
pi_42672603
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Jij
Nee, ik vind het alleen naïef om te denken dat alleen binnen de PvdA zakkenvullers zitten, zoals jij beweert.
pi_42672784
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:

Waarom niet? De OP doet een suggestie die best bestreden mag worden, namelijk dat het vooral links is waar dit gebeurt.
pi_42672889
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit het volkskrantartikel, ook al geciteerd door Kozzmic:
[..]
Dat heb ik gelezen, maar dat is niet in je eigen zak steken. Het wordt gebruikt door een organisatie. Alleen wel door zijn eigen club en dat is inderdaad dubieus maar wat anders dan dat ie het in zijn eigen zak steekt.
pi_42672969
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet? De OP doet een suggestie die best bestreden mag worden, namelijk dat het vooral links is waar dit gebeurt.
precies. De TS heeft wel meer moeite om zijn gristelijke overtuiging te onderdrukken. te pas en te onpas word de nietsvermoedende fokker geconfronteerd met zijn balkenende-geblaat.

Ieder zo zijn held zullen we maar zeggen.
pi_42673035
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Natuurlijk makkelijk om de PvdA de schuld te geven antuurlijk, maar ik heb eerder het gevoel dat de gemiddelde CDA/VVD stemmer niks met vrijwilligerswerk / sociale hulp doet.... en dus ook geen subsidie nodig heeft. DAn is het makkelijk buiten schot blijven ja
* Het_hupt is VVD stemmer, werkt 50 tot 60 uur per week, dus weinig tijd voor vrijwillgerswerk, draag echter wel flink bij aan de sociale premies van menigeen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42673070
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

* Het_hupt is VVD stemmer, werkt 50 tot 60 uur per week, dus weinig tijd voor vrijwillgerswerk, draag echter wel flink bij aan de sociale premies van menigeen
Je hebt anders wel gemiddeld 10 posts per dan op FOK!

Tijd zat voor vrijwilligerswerk in het weekend en de avonduurtjes dus

pi_42673101
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Pardon? Ik werk meestal nog meer uren maar dat maakt toch niet uit.

Zat tijd over voor vrijwilligerswerk en dat doe ik dan ook. Ik ga al 5 jaar regelmatig op stap met een autistisch ventje zonder ouders - heeft ie meer aan dan aan sociale premies.

Hup, het hupt, aan de slag jij
pi_42673125
quote:

[..]

Dat is dan misschien wel zo, maar de verdediging 'rechts doet het ook' is wel de allerzwakste, zeker gezien het feit dat rechts het over het algemeen sowieso niet zo op subsidies heeft.

Maar goed, waar mensen werken maken mensen fouten. Ik ben dan wel rechts, maar als er op slinkse wijze wat te verdienen valt voel ik me daar zeker niet te slecht voor. De aandacht in dit topic zou dan ook eigenlijk moeten uitgaan naar het gebrek aan controle van de overheid, om dit soort misstanden te voorkomen. Want links of rechts, het vertrouwen van de kiezers wordt er door dit soort verhalen niet echt groter op.
Big dick.
pi_42673144
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:33 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dat is dan misschien wel zo, maar de verdediging 'rechts doet het ook' is wel de allerzwakste, zeker gezien het feit dat rechts het over het algemeen sowieso niet zo op subsidies heeft.

Maar goed, waar mensen werken maken mensen fouten. Ik ben dan wel rechts, maar als er op slinkse wijze wat te verdienen valt voel ik me daar zeker niet te slecht voor. De aandacht in dit topic zou dan ook eigenlijk moeten uitgaan naar het gebrek aan controle van de overheid, om dit soort misstanden te voorkomen. Want links of rechts, het vertrouwen van de kiezers wordt er door dit soort verhalen niet echt groter op.
Dat laatste is misschien waar maar het is juist een tendens om te korten op het ambtenarenapparaat en op de regels. Dat is niet echt in overeenstemming met betere controle door de overheid.
pi_42673288
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste is misschien waar maar het is juist een tendens om te korten op het ambtenarenapparaat en op de regels. Dat is niet echt in overeenstemming met betere controle door de overheid.
In die redenatie ga je ervan uit dat alle ambtenaren die nu aan het werk zijn daadwerkelijk nuttig werk doen.
Big dick.
pi_42673490
-edit-
Flames, andere kulposts zijn ook verwijderd

[ Bericht 46% gewijzigd door Sidekick op 14-10-2006 18:35:41 ]
pi_42674001
quote:

[..]

Waar staat dat in de OP?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:15:31 #66
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42674108
Socialisme is niet compleet zonder corruptie.
pi_42674166
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar staat dat in de OP?
quote:
Alle vooroordelen over de regenteske zakkenvullers bij de PvdA worden weer eens bevestigd
pi_42674390
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:17 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Daar staat toch helemaal niks over 'voornamelijk links' ?

Wel iets over de PvdA. Iets over de PvdA als bestuurderspartij. Niets over de 'linksigheid' van de PvdA en niks over links-niet-zijnde-PvdA.

Je kan het hooguit een veralgemenisering van een deelPvdA-rel naar de algemene PvdA vinden, maar er is geen veralgemenisering of verbijzondering naar 'links'. Dat maken anderen ervan. Jij, o.a.
pi_42674453
Het is wel Zuid-Oost he, kaffers en geld gaan gewoon niet zo goed samen.

zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:30:24 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42674517
Dit is al jaren bekend, er wordt alleen niks aan gedaan.
pi_42674535
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien is het niet erg genoeg
pi_42674546
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar staat toch helemaal niks over 'voornamelijk links' ?

Wel iets over de PvdA. Iets over de PvdA als bestuurderspartij. Niets over de 'linksigheid' van de PvdA en niks over links-niet-zijnde-PvdA.

Je kan het hooguit een veralgemenisering van een deelPvdA-rel naar de algemene PvdA vinden, maar er is geen veralgemenisering of verbijzondering naar 'links'. Dat maken anderen ervan. Jij, o.a.
Ja ja - het is al goed
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:34:27 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42674644
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is het niet erg genoeg
Allicht is het "niet erg genoeg" als het de eigen kliek is die zichzelf geld toeschuiven. Helaas.
pi_42674652
quote:
Het is deel van de cultuur van de Caraibischenederelanders daardoor is het ook niet zo makkelijk aan te pakken.
pi_42674788
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Allicht is het "niet erg genoeg" als het de eigen kliek is die zichzelf geld toeschuiven. Helaas.
Nou, beetje kort door de bocht. Het gaat erom of het geld goed wordt besteedt, daar lees ik niet zoveel over.

Alleen dat het naar allochtonen gaat. Gek hoor, in de Bijlmer
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:44:13 #76
89730 Drugshond
pi_42674900
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, beetje kort door de bocht. Het gaat erom of het geld goed wordt besteedt, daar lees ik niet zoveel over.

Mwah.
quote:
Bron : CDA raadslid
Nu die stichting Pewa van Roy Hofwijks (PvdA), goede vriend van Elvira Sweet (PvdA), stadsdeelvoorzitter. In zijn bedrijf zijn (toevallig) ook een paar deelraadsleden van de PvdA actief. Ana Alcantara (PvdA) en Randy Steena (PvdA). Tsja, dat past wel bij de rest van de deelraadsfractie van de PvdA, die ook een boterham verdient aan een subsidie verstrekt door diezelfde deelraad: Henk Lalji (stichting Vikaash), André Bohla (stichting Anand Joti), Lorna Coenen (stichting BBR). Allemaal lid van de PvdA en verantwoordelijk over de subsidie die zij aan zichzelf verstrekken. Erg makkelijk, want de PvdA heeft 17 van de 29 zetels in de deelraad.
Waar rook is... is vuur.
pi_42675088
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar gaat het artikel anders deels over. Kijk nog maar eens die stukjes na die ik plakte. Juist de besteding van de gelden wordt besproken - en het gebrek aan 'goedheid' ervan, dan wel het gebrek aan verantwoording erover.
quote:
Dat is niet wat in het artikel behandeld wordt. Wat behandeld wordt is dat het de politici zijn die het geld verdelen en diezelfde politici in de clubs zitten die het geld ontvangen.

Het gaat niet over het allochtoon gehalte ervan.
pi_42675108
Tsjah je moet niet verbaasd zijn, dat er bij herverdelingen van het geld doormiddel van subsidies e.d. overal geld blijft kleven bij ambtenaren en politici. Wat het meest schokkend is, is dat deze ambtenaren en politici niet alleen tevreden zijn met het loon wat ze krijgen voor herverdelen van andermans geld, maar dat er een nog groter gedeelte van de pot doormiddel van fraude wordt toegeeigend.

Laten we hopen dat in de toekomst zoveel mogelijk subsidies verdwijnen zodat er 1 subsidie overblijft waar de echte armen mee kunnen worden geholpen. Helaas zijn het de ambtenaren die hierover beslissen en die hebben natuurlijk geen baat bij een overzichtelijk systeem waar weinig mankracht voor nodig is. Dan zijn er namelijk minder ambtenarenbaantjes te verdelen, valt er veel minder te graaien en komt het ook nog eens sneller aan het licht.

[ Bericht 11% gewijzigd door Timmehhh op 14-10-2006 18:05:34 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_42676538
Cohen moet de eer aan zichzelf houden en aftreden.
Onder zijn leiding plegen zijn partijgenoten corruptie.
Links lullen rechts vullen blijkt waar te zijn.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:58:44 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42676610
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

ik zou het niet weten want zulks een krant lees ik dus niet, zoals ik al aangaf in woorden die een journalist, zelfs met diaree, moet begrijpen. geez.
pi_42677371
quote:
GeenStijl

Hoezo VVD?

Of loop je weer onzinnig te bashen, maar reageert verder niet op de kritek.
pi_42684279
Het ziet er naar uit dat deze affaire gaat overwaaien, het NOS-journaal stopte het tussen het 'korte andere nieuws'. Gelukje voor de PvdA. Ik hoop alsnog wel dat ze even goed de boel ondersteboven schudden, want dit kan natuurlijk niet. Bij de VVD of CDA zou je zoiets nog verwachten, maar bij een keurige en eerlijke partij als de PvdA past dit echt niet.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:56:04 #83
89730 Drugshond
pi_42684725
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

uche uche uche....... *proest*
watte?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:58:12 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42684756
De pvda wil zelf een onderzoek, voorlopig zijn dit dus nog onbewezen insinuaties
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:58:37 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42684771
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

uche uche uche....... *proest*
Hou jij even je mening voor je, mod
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:48:32 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686511
quote:
Typisch een voorbeeld van links lullen rechts vullen en dan ook nog met gemeenschapsgeld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:50:37 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42686584
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Typisch een voorbeeld van links lullen rechts vullen en dan ook nog met gemeenschapsgeld
Genuanceerd reageren als het over links gaat is jou echt vreemd, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42686592
quote:

[..]

inderdaad typisch voorbeeld van 'rechts vullen' dit.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:51:17 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42686606
wat een kutmoderatie, Martijn, duik jij eens even snel de keuken in of kom met iets concreets. Drugshond, als inval-polmod, je hebt je voorkeur voor je te houden, heb ik begrepen. Extrawaskracht, lul niet net zo slap als Martijn hier, en kom eens met concrete voorbeelden, of sluit anders het topic.

Je zou bijna bij Yvonne gaan klagen, ware het niet dat ze zelf 'op gevoel' vaart
pi_42686615
quote:
Links lullen links vullen dus.
pi_42686671
Ja FOK hoort blijkbaar ook al bij de rechtse media. Het is hard knokken voor de linkse partijen om tegen die negatieve stroom op te boksen.

Maar des te meer respect heb ik ervoor dat de PvdA goed stand houdt in de peilingen.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:53:31 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686681
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ook goed maar het feit blijft dat ze hun zakkenvullen met gemeenschapsgeld en dat vind ik een zeer slechte zaak. Zeker omdat de PvdA toch pretendeerd zo "sociaal , eerlijk en oprecht" te zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42686694
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

in ieder geval wel consequent dus.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:54:18 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42686710
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ook goed maar het feit blijft dat ze hun zakkenvullen met gemeenschapsgeld en dat vind ik een zeer slechte zaak. Zeker omdat de PvdA toch pretendeerd zo "sociaal , eerlijk en oprecht" te zijn
..en laat de spellingscontrolle er ook eens over voordat het uit je toetsenbord komt
pi_42686751
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Martijn, spaar me je vermoeiende woorden. Het gaat hier over één afdeling dat een onderdeel is van één stad, en het is nog niet eens zeker dat er wat aan de hand is. En als het wel zo is dan is het nog niet eens zakken vullen, maar meer de eigen instanties voortrekken bij subsidieverstrekking. Er is niets wat in de zakken verdwijnt.

Maar het is belachelijk om dit nu zo breed te trekken en het te hebben over de gehele PvdA, doe niet zo kortzichtig aub.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:00:19 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686874
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:55 schreef Genverbrander het volgende:
En als het wel zo is dan is het nog niet eens zakken vullen, maar meer de eigen instanties voortrekken bij subsidieverstrekking. Er is niets wat in de zakken verdwijnt.
En dan is dat minder erg? Het is wel gemeenschapsgeld wat verkeerd benut wordt door een afdeling van een partij welke misschien (laten we het niet hopen) de minister president gaat leveren. Ik vind dat toch een vrij serieuze zaak.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42686968
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan is dat minder erg? Het is wel gemeenschapsgeld wat verkeerd benut wordt door een afdeling van een partij welke misschien (laten we het niet hopen) de minister president gaat leveren. Ik vind dat toch een vrij serieuze zaak.
Als het waar is dan is het een ZEER serieuze zaak en de betrokkenen moeten meteen voor het gerecht worden gesleept en een taakstraf krijgen van 400 uur harken in een parkje. Maar als het geen zakkenvullen is moet je de term ook niet gebruiken, want er worden geen zakken gevuld.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:07:01 #99
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42687094
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:03 schreef Genverbrander het volgende:
Maar als het geen zakkenvullen is moet je de term ook niet gebruiken, want er worden geen zakken gevuld.
De zaken van de instanties waaraan misschien onterecht subsidies zijn toegekend zijn toch gevuld? Is dat geen zaken vullen dan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:21:30 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42687537
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De zaken van de instanties waaraan misschien onterecht subsidies zijn toegekend zijn toch gevuld? Is dat geen zaken vullen dan?
zaken vullen is vast goed voor de economie
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:28:41 #101
46960 StefanP
polemicist
pi_42687745
Waarom ben ik niet verbaasd

Die hele subsidiemolen moet gewoon stopgezet worden. DE OVERHEID HEEFT NIETS TE SUBSIDIEREN! Regel gewoon de zaakjes waar je bevoegdheid voor hebt, en laat de rest voor wat het is.

Nu weet je waarom 70% van je inkomen naar de overheid gaat, en waarom dat jaar in jaar uit stijgt. Omdat die clowns alles voor je willen bepalen, en en passant zelf ook nog eventjes een graantje mee willen pikken. Nepotisme en vriendjespolitiek moet met de dood bestraft worden, juist omdat het komt vanuit de hoek die beweert de burger te beschermen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:29:05 #102
89730 Drugshond
pi_42687754
Laten we eerst dat onderzoek eens afwachten......
Jaarverslagen en dergelijke doorlichten, en toetsen op rendement.
Komen vast wel leuke conclusies uit. Ik hoop wel dat ze de resultaten nog voor de verkiezingen bekend maken.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:32:42 #103
46960 StefanP
polemicist
pi_42687824
Waarschijnlijk verdwijnen de resultaten van dat onderzoek, als het al uitgevoerd wordt, in dezelfde kluis als materiaal over die burgemeester van Nijmegen die rustig dronken rond mag rijden.

De overheid heeft niets te subsidieren, dan valt er ook veel minder te frauderen. Als iets echt belangrijk is, dan wordt er sowieso al voor gezorgd. Die subsidies worden bepaald door een klein clubje clowns, dat geld uitgeeft aan dingen die ze zelf wel leuk vinden. Dat heeft helemaal niets meer met volksvertegenwoordiging te maken, het is machtsmisbruik.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:34:11 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42687853
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:29 schreef Drugshond het volgende:
Komen vast wel leuke conclusies uit. Ik hoop wel dat ze de resultaten nog voor de verkiezingen bekend maken.
( Heb je Martijn op z'n flikker gegeven?)
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:36:23 #105
89730 Drugshond
pi_42687936
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:28 schreef StefanP het volgende:
Waarom ben ik niet verbaasd

Die hele subsidiemolen moet gewoon stopgezet worden. DE OVERHEID HEEFT NIETS TE SUBSIDIEREN! Regel gewoon de zaakjes waar je bevoegdheid voor hebt, en laat de rest voor wat het is.
Kijken of je straks nog steeds dit soort teksten in dikke kapitalen post als je door een lullig bedrijfsongeval een jaartje thuis zit en daarna geen baan meer kunt vinden...

Als iedereen gezond en rijk was had ik ook rechts gestemd.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:39:16 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42687957
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:29 schreef Drugshond het volgende:
Idd, zeker want dat zou het stem gedrag in A'dam nog wel eens kunnen beinvloeden
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:34 schreef Aoristus het volgende:

[..]

( Heb je Martijn op z'n flikker gegeven?)
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42688015
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:38 schreef Genverbrander het volgende:
Kijken of je straks nog steeds dit soort teksten in dikke kapitalen post als je door een lullig bedrijfsongeval een jaartje thuis zit en daarna geen baan meer kunt vinden...
Dan is hij veel beter (en goedkoper) af met een private arbeidsongeschiktheids-verzekering dat hem een contractueel vastgelegde uitkering garandeert dan afhankelijk te zijn van wat de overheid hem toebedeelt.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:42:13 #109
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42688026
Het topic wordt steeds beter
pi_42688034
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dan is hij veel beter af met een private arbeidsongeschiktheids-verzekering dat hem een contractueel vastgelegde uitkering garandeert dan afhankelijk te zijn van wat de overheid hem toebedeelt.
ja als hij dat kan betalen wel ja.
pi_42688053
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:42 schreef Genverbrander het volgende:
ja als hij dat kan betalen wel ja.
Waarom zou dat goedkoper worden als de overheid het monopoliseert? Het wordt dan alleen maar duurder. En slechter.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:43:58 #112
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42688059
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dan is hij veel beter (en goedkoper) af met een private arbeidsongeschiktheids-verzekering dat hem een contractueel vastgelegde uitkering garandeert dan afhankelijk te zijn van wat de overheid hem toebedeelt.
Idd een dat kan veel goedkoper dan de oplossing van de overheid
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:45:08 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42688084
o, is het nu ineens een rechts promo-praatje geworden. Vertel eens, Martijn, waar haal je je winst vandaan?
pi_42688091
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waarom zou dat goedkoper worden als de overheid het monopoliseert? Het wordt dan alleen maar duurder. En slechter.
Ik blijf jouw staatloze ideeën fascinerend vinden. Ik kan het beeld van een overheidsloos land echter niet los zien van anarchie, criminaliteit en ongelijkwaardigheid.
pi_42688100
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:45 schreef Genverbrander het volgende:
Ik blijf jouw staatloze ideeën fascinerend vinden. Ik kan het beeld van een overheidsloos land echter niet los zien van anarchie, criminaliteit en ongelijkwaardigheid.
Dat komt door jarenlange staatspropaganda.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:46:38 #116
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42688105
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:45 schreef Aoristus het volgende:
o, is het nu ineens een rechts promo-praatje geworden. Vertel eens, Martijn, waar haal je je winst vandaan?
Als zo'n verzekering commercieel wordt opgezet met beleggingen enzo kan dat veel goedkoper dan bij de overheid die dat in een potje stopt en er verder niet veel mee doet.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:47:13 #117
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42688122
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als zo'n verzekering commercieel wordt opgezet met beleggingen enzo kan dat veel goedkoper dan bij de overheid die dat in een potje stopt en er verder niet veel mee doet.
Dat is een mening, maar daar gaat het draadje weer niet over he?
pi_42688141
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Belangrijker dan dat: er komt concurrentie, waardoor organisaties ineens geprikkeld worden om eens goed na te denken over het zo aantrekkelijk mogelijk maken van hun produkt, voor een zo aantrekkelijk mogelijke prijs.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:49:58 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42688174
quote:
Ik blijf jouw staatloze ideeën fascinerend vinden.
Geheel statenloos kan ook niet maar wel met een minimale overheid. Want de overheid heeft nu veel te veel macht en wil veel te veel regelen voor de burger. Dat kan allemaal veel minder en veel goedkoper.
quote:
Ik kan het beeld van een overheidsloos land echter niet los zien van anarchie, criminaliteit en ongelijkwaardigheid.
Net als dat ik het beel van een links kabinet niet los kan zien van een rem op de economie, meer uitkeringstrekkers, grotere staatsschuld etc etc.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42688239
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:49 schreef Martijn_77 het volgende:

Net als dat ik het beel van een links kabinet niet los kan zien van een rem op de economie, meer uitkeringstrekkers, grotere staatsschuld etc etc.
Ik wel.
pi_42688256
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:53 schreef Genverbrander het volgende:
Ik wel.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:54:55 #122
89730 Drugshond
pi_42688287
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:54 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Hoe GeenStijl. Je bent zeker een vieze Reaguurder.
pi_42688328
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Geloof ik niet. Je hebt een staat nodig om orde te scheppen in een land. Soms moet je centraal beleid voeren, ook al vinden sommigen het niet leuk. Een staat is de enige manier om 'problems of collective action' op te lossen.
pi_42688349
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:57 schreef Genverbrander het volgende:
Geloof ik niet. Je hebt een staat nodig om orde te scheppen in een land. Soms moet je centraal beleid voeren, ook al vinden sommigen het niet leuk. Een staat is de enige manier om 'problems of collective action' op te lossen.
Ik ben allang blij dat je inziet dat dat inderdaad een geloof is.
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:37:29 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42695915
Och, ik zag pas weer voorbij komen dat politici zelf claimden dat ze niet wisten dat een bezoek aan Yab Yum een mogelijke steekpenning was!

Alle partijen overigens, kom op, niet alleen het PvdA, niet zo schijnheilig doen hè.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:16:34 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42701792
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:54 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42701841
-edit-
Troll

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 15-10-2006 18:53:19 ]
pi_42729140
Wel typisch dat het topic vooral over de PvdA gaat. Weliswaar is dat de grootste partij in Zuidoost, maar de verantwoordelijk wethouder (die van Financiën) is een VVD'er.

Deze man, Pieter Litjens, zegt vandaag in een interview in Het Parool: "Het artikel in de Volkskrant bestaat uit veel suggestie en weinig harde bewijzen. Ik geloof ook niet dat er sprake is van onoirbare toestanden. Ook in de genoemde voorbeelden is bij mijn weten geen sprake van kwade opzet of misbruik van subsidiegeld."

Tegelijkertijd zegt hij ook: "Dat laat onverlet dat deelraadsleden er verstandig aan doen om elke schijn van belangenverstrengeling te vermijden."

Dat laatste staat natuurlijk voorop. Het is idioot dat er deelraadsleden in Zuidoost zijn die meebeslissen over subsidies voor verenigingen waarvan ze zelf bestuurslid of zelfs voorzitter zijn. Ik heb zelf in de politiek gezeten, en het was in de raad waar ik zat gebruikelijk om of dit soort functies stop te zetten of je te onthouden van stemming op het moment dat er besloten moest worden over iets dat je zelf raakte. Dat gebeurt aantoonbaar niet in Zuidoost, en alleen dat al zorgt ervoor dat de mensen nu de schijn tegen hebben.

In Zuidoost (ik werk er en ik ken mensen die er wonen) is van alles mogelijk, mits het initiatief maar een 'multicultureel' stempel heeft. Het gewone verenigingsleven hoeft echt niet op subsidie te rekenen, maar zo gauw het onder de vlag van integratie en multiculturaliteit kan worden geschaard kan alles. Controle op naleving van doelstellingen en uitgaves is er vervolgens nauwelijks. Zie ook het omstreden vakantiekampje in Tunesië van deze zomer. Daarvan heeft het stadsdeelbestuur inmiddels toegegeven dat 'die procedure waarschijnlijk niet gelopen is zoals die had moeten lopen'. Toch bizar zoiets, een subsidieontvanger zou toch op zijn minst vantevoren zijn bedoelingen duidelijk moeten maken zodat hij daar achteraf op kan worden aangesproken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:55:51 #130
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42729691
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:35 schreef Kozzmic het volgende:
Wel typisch dat het topic vooral over de PvdA gaat. Weliswaar is dat de grootste partij in Zuidoost, maar de verantwoordelijk wethouder (die van Financiën) is een VVD'er.

Deze man, Pieter Litjens, zegt vandaag in een interview in Het Parool: "Het artikel in de Volkskrant bestaat uit veel suggestie en weinig harde bewijzen. Ik geloof ook niet dat er sprake is van onoirbare toestanden. Ook in de genoemde voorbeelden is bij mijn weten geen sprake van kwade opzet of misbruik van subsidiegeld."

Tegelijkertijd zegt hij ook: "Dat laat onverlet dat deelraadsleden er verstandig aan doen om elke schijn van belangenverstrengeling te vermijden."

Dat laatste staat natuurlijk voorop. Het is idioot dat er deelraadsleden in Zuidoost zijn die meebeslissen over subsidies voor verenigingen waarvan ze zelf bestuurslid of zelfs voorzitter zijn. Ik heb zelf in de politiek gezeten, en het was in de raad waar ik zat gebruikelijk om of dit soort functies stop te zetten of je te onthouden van stemming op het moment dat er besloten moest worden over iets dat je zelf raakte. Dat gebeurt aantoonbaar niet in Zuidoost, en alleen dat al zorgt ervoor dat de mensen nu de schijn tegen hebben.

In Zuidoost (ik werk er en ik ken mensen die er wonen) is van alles mogelijk, mits het initiatief maar een 'multicultureel' stempel heeft. Het gewone verenigingsleven hoeft echt niet op subsidie te rekenen, maar zo gauw het onder de vlag van integratie en multiculturaliteit kan worden geschaard kan alles. Controle op naleving van doelstellingen en uitgaves is er vervolgens nauwelijks. Zie ook het omstreden vakantiekampje in Tunesië van deze zomer. Daarvan heeft het stadsdeelbestuur inmiddels toegegeven dat 'die procedure waarschijnlijk niet gelopen is zoals die had moeten lopen'. Toch bizar zoiets, een subsidieontvanger zou toch op zijn minst vantevoren zijn bedoelingen duidelijk moeten maken zodat hij daar achteraf op kan worden aangesproken.
Zat de SP niet in de coalitie daar?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:16:46 #131
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42736899
quote:

Zeer goeie post. Toont dit niet het falen van nederland subsidieland aan? Een fundamenteel punt is dat je met andermans geld toch wat minder zorgvuldig om gaat dan wanneer het je eigen geld is. Ten tweede zijn de mensen bij de overheid ook maar gewone mensen zoals jij en ik en weten echt niet beter dan wij wat goed en slecht is. Ik vind dat er een limiet moet komen op de overheidsuitgaven en die limiet mag best laag zijn.
pi_42737077
Ik vind het wel weer opvallend hoe weinig ophef hierover is. Waar zijn de NOVA's, Netwerk's en EénVandaag's? Ik had de ophef wel eens willen zien als er ergens in een stad allemaal lokale VVD politici op deze manier subsidiegeld naar hun eigen stichtingen sluizen...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:29:33 #133
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42737217
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:24 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind het wel weer opvallend hoe weinig ophef hierover is. Waar zijn de NOVA's, Netwerk's en EénVandaag's? Ik had de ophef wel eens willen zien als er ergens in een stad allemaal lokale VVD politici op deze manier subsidiegeld naar hun eigen stichtingen sluizen...
Misschien omdat de publieke omroepen zelf zo'n stichting zijn waar tegen de zin van het volk bakken met gemeenschapsgeld verdampen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:44:44 #134
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42749386
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:24 schreef Tikorev het volgende:
Dat ligt misschien aan de politieke voorkeur van de publieke omroepen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42750500
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat ligt misschien aan de politieke voorkeur van de publieke omroepen?
Ongefundeerd.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:52:28 #136
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42751786
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ongefundeerd.
Nee, juist wel.
Zie maar eens hoe Zembla op AHA dook.
Of neem een Pollakje of een Witteman.

neutrale pers....amehoela
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:11:19 #137
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42754464
quote:

Litjens was ook op AT5 volgens mij met een verhaal van dezelfde strekking. Ik kom een glimlach niet onderdrukken toen ik zag dat hij nou juist VVD was. Zegt ook wel weer genoeg over de stadsdeelpolitiek: het interesseert de meeste burgers geen ruk, en dat werkt machtsmisbruik allleen maar in de hand.
Zwak verhaal verder waarmee hij kwam: de centrale stad moet snel met een richtlijn komen zodat de raadsleden tenminste weten wat wel en niet mag Tering, je kan toch wel even bedenken dat het bevoordelen van kennissen nou niet echt de bedoeling is
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_42761602
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:38 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Als iedereen gezond en rijk was had ik ook rechts gestemd.
En dat heeft wat te maken met subsidies? Of haal je uitkeringen en subsidies door elkaar?
-Mark Steyn
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:17:42 #139
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42784857
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:21 schreef Genverbrander het volgende:
Ongefundeerd.
Bewijs jij dan is het tegendeel

Dit lijkt mij algenoeg bewijs:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:52 schreef Het_hupt het volgende:
Nee, juist wel.
Zie maar eens hoe Zembla op AHA dook.
Of neem een Pollakje of een Witteman.

neutrale pers....amehoela
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:28:38 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42785328
ach dit gemeentelijke akkefietje staat natuurlijk in schril contrast met aha/m. pvda is in ams al jaren bezig met mensen aanstellen die eigenlijk helemaal niks kunnen. dat is voor sommige partijen namelijk heel lastig, gezien de politieke intentie en maatschappelijke pretentie van hun achterban...

geeft niet. in een grote stad, waar pvda niet de grootste en meest invloedrijke is, al jaren, en alles te zeggen heeft, gaat alles toppie de floppie!

al moet het goedpraten soms, met bedrijfjes die op de loonlijst staan van pvda en onafhankelijk onderzoek uitbrengen, gebeuren. het gaat binnenkort vast beter.
pi_42827141
Volkskrant:
quote:
Dubbele pet is gewoon in gemeente

Bijna elke gemeente heeft ambtenaren, raadsleden en wethouders die subsidie geven of kapitaal verschaffen aan clubs die ze zelf besturen. Dat blijkt uit onderzoek van het accountants- en advieskantoor Deloitte. De bestuurscultuur waardoor de Amsterdamse deelraad Zuidoost in opspraak is geraakt, is volgens Deloitte gemeengoed in Nederland.

‘Per gemeente zijn er gemiddeld vijftien organisaties waarin lokale bestuurders zitten met twee voeten in één sok’, zegt Rein-Aart van Vugt, partner van Deloitte en expert op het terrein van bestuurlijke integriteit bij gemeenten.

‘Het gebeurt meestal met de beste bedoelingen’, benadrukt de accountant. ‘Men voelt zich betrokken bij stad of dorp. Men wil dicht op de burger zitten en dicht op de uitvoering van het beleid. Maar het is verschrikkelijk onverstandig.’

Met de kwalificatie ‘met twee voeten in een sok’ doelt Deloitte ook op politici en topambtenaren met nevenfuncties bij instellingen die aan de gemeente gelieerd zijn, zoals havenbedrijven, sociale diensten, welzijnsinstellingen, sociale werkplaatsen, theaters, energiebedrijven en sportclubs. En bij grote gemeenten komt het ook nogal eens voor dat de directeur ruimtelijke ordening ook directeur van de plaatselijke ontwikkelingsmaatschappij is.

‘Elk jaar komen meerdere bestuurders in de problemen door zo’n dubbelrol’, aldus Van Vugt. Een mooi voorbeeld is burgemeester Schutte van Urk, die eind vorig jaar zijn ambtsgeheim schond door de Urker visafslag te waarschuwen voor een aanstaande inval door justitie. Schutte, die vanwege de affaire ontslag moest nemen, was behalve burgemeester ook president-commissaris bij de visafslag. ‘Zo’n situatie is vrágen om moeilijkheden’, vindt Van Vugt.

Deloitte heeft inmiddels een gedragscode opgesteld voor goed bestuur bij gemeenten. Daarin wordt onder meer de bundeling van functies sterk ontraden.

Maar de meeste gemeenten zijn nog lang niet zover. Van Vugt: ‘Gemeenten hebben een grote achterstand als het gaat om aandacht voor good governance en het voorkomen van belangenverstrengeling.’

De Amsterdamse deelraad Zuidoost stemde deze week nog tegen een motie van de oppositie om dubbele-petconstructies te verbieden. De PvdA-bestuurders willen per se actief blijven in maatschappelijke organisaties. ‘Dat moet je helemaal niet willen’, vindt Van Vugt. ‘Althans niet in je eigen regio.’

‘Het is een emotioneel onderwerp’, zegt Ferry Houterman, voormalig VVD-raadslid in Amsterdam. Hij kreeg in 2002 voor elkaar dat Amsterdamse raadsleden en wethouders niet langer actief mogen zijn in organisaties waarvan de gemeente grootaandeelhouder is. ‘De rollen van kapitaalverschaffer en controleur gaan gewoon niet samen.’

Van Vugt hoopt op een nieuwe bestuurscultuur. ‘Het wachten is op het volgende incident.’
pi_42829788
Allemachtig zeg. Hier word je ook niet vrolijk van.
pi_42829971
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:01 schreef Genverbrander het volgende:
Ben je werkelijk verbaasd?? Het is anders het rechtstreekse gevolg van onze mooie democratie waar we een gekozen elite de mogelijkheid geven boven de wet te staan en privileges uit te reiken aan groeperingen van hun keuze. Eerst corruptie faciliteren en vervolgens moord en brand schreeuwen als het gebeurt is een beetje hypocriet vind je niet?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:14:17 #144
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42830095
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ben je werkelijk verbaasd?? Het is anders het rechtstreekse gevolg van onze mooie democratie waar we een gekozen elite de mogelijkheid geven boven de wet te staan en privileges uit te reiken aan groeperingen van hun keuze. Eerst corruptie faciliteren en vervolgens moord en brand schreeuwen als het gebeurt is een beetje hypocriet vind je niet?
Dus als je democratie een goede bestuursvorm vind faciliteer je corruptie? Kom op zeg, dit is net als het slachtoffer van een misdrijf tot dader torpederen. De uiteinde daders zijn verantwoordelijk en niet de randvoorwaarden die het mogelijk maken hun misdaad kunnen plegen.
pi_42830229
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dus als je democratie een goede bestuursvorm vind faciliteer je corruptie? Kom op zeg, dit is net als het slachtoffer van een misdrijf tot dader torpederen. De uiteinde daders zijn verantwoordelijk en niet de randvoorwaarden die het mogelijk maken hun misdaad kunnen plegen.
Alleen moet je dus niet vreemd opkijken als het gebeurt want die randvoorwaarden nodigen daartoe uit.

Overigens vind ik het net zo verkeerd wanneer een gekozen bestuurder een privilege uitreikt aan een groepering waar hij verder niets mee te maken heeft maar dat terzijde.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:00:07 #146
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42831212
Dat krijg je als je je belastinggeld laat verdelen door een stel onderontwikkelde allochtoontjes.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:25:08 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42843705
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 11:01 schreef Genverbrander het volgende:
Idd en dan wil links nog meer overheidsbemoeienis op veel punten dus dan werk je dit nog meer in de hand.

Dus daar zal zeker tegen opgetreden dienen te worden tegen de dubbele pet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:43:11 #148
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_42844292
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef zoalshetis het volgende:
ach dit gemeentelijke akkefietje staat natuurlijk in schril contrast met aha/m. pvda is in ams al jaren bezig met mensen aanstellen die eigenlijk helemaal niks kunnen. dat is voor sommige partijen namelijk heel lastig, gezien de politieke intentie en maatschappelijke pretentie van hun achterban...

geeft niet. in een grote stad, waar pvda niet de grootste en meest invloedrijke is, al jaren, en alles te zeggen heeft, gaat alles toppie de floppie!

al moet het goedpraten soms, met bedrijfjes die op de loonlijst staan van pvda en onafhankelijk onderzoek uitbrengen, gebeuren. het gaat binnenkort vast beter.
Leg mij eens uit waaorm ik zelf geen deel zou gaan utimaken van dat kliekje. Net als deze held
http://www.tvindalert.com/newspapers/2002/het_geheime.htm

subliem leesvoer, je wilt spontaan zelf een goed doel beginnen. In den haag staat immers een grote pot geld van 4 miljard waar ambtenaren grif geld van weg geven. Controlle? Who cares. Het is andermans geld
pi_44293268
AMSTERDAM - Het Bureau Integriteit van de gemeente Amsterdam heeft onderzoek gedaan naar PvdA-wethouder Els Verdonk van het stadsdeel Zuidoost. Zij zou zichzelf een bouwvergunning voor een afwijkende serre aan haar eigen huis hebben verleend. Het stadsdeelbestuur negeerde het besluit van de beroepscommissie om de vergunning niet te verlenen.

In een geheim gehouden rapport concludeert het Bureau Integriteit dat Verdonk onvoldoende heeft gedaan om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen. De wethouder heeft zich niet tijdig en consequent onthouden van bemoeienis met het dossier.

Verdonk is dit jaar de derde bestuurder van het stadsdeel met een integriteitsprobleem. Eerder raakte stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet (PvdA) in opspraak. Zij had verzwegen dat ze in haar eerste bestuursperiode tweemaal was veroordeeld voor rijden onder invloed.

Ook kwam naar buiten dat PvdA-raadslid Ama Carr vlak voor de deelraadsverkiezingen door de politie was gepakt voor het zonder rijbewijs besturen van een auto en het opgeven van een valse naam. De PvdA verbond geen gevolgen aan het gedrag van Sweet en Carr.

Het Bureau Integriteit, dat onlangs een onderzoek begon naar mogelijke belangenverstrengeling en vriendjespolitiek van stadsdeelbestuurders, hield zich vorig jaar bezig met Verdonk. De wethouder van ruimtelijke ordening verklaarde het dossier over de verbouwing van haar huis aan een collega-wethouder te hebben overgedragen. Het Bureau Integriteit kon daarvoor geen bewijs vinden. Wel vonden de onderzoekers een brief die ambtenaren namens de echtgenoot van Verdonk hadden geschreven.

Buren van Verdonk, die bezwaar hadden ingediend tegen de bouw van de serre, namen er geen genoegen mee dat de wethouder een bouwvergunning kreeg, terwijl de beroepscommissie van het stadsdeel hen in het gelijk had gesteld. Ze stapten naar de civiele rechter. Het stadsdeel moest de bouwvergunning alsnog intrekken.

Volgens een woordvoerder van het stadsdeel ‘omarmen’ wethouder Verdonk en de overige stadsdeelbestuurders de conclusies van het Bureau Integriteit. Zij zullen voortaan dossiers waarbij ze persoonlijk betrokken zijn meteen overdragen aan een collega.

Het Bureau Integriteit en de Amsterdamse Rekenkamer voeren onderzoeken uit naar de bestuurscultuur in Zuidoost. Aanleiding daarvoor is recente berichtgeving in de Volkskrant, waaruit bleek dat politici subsidies verstrekken aan stichtingen waarin ze zelf belangen hebben.

De onderzoeken richten zich niet alleen op de subsidies, maar ook op de rol van personen en politieke partijen daarbij. Het landelijke PvdA-bestuur doet eigen onderzoek naar de handelwijze van de lokale afdeling van de partij.

http://www.volkskrant.nl/(...)_zichzelf_vergunning

Met dank aan DS4 voor het oorspronkelijke topic waar al een slotje op zit...

Het is toch echt niet te geloven he... en dat moet dan het goede voorbeeld geven? Je moet zelf eens proberen een regeltje te overtreden, dan word je publiekelijk afgebrand. Maar de dames en heertjes bij de PvDA regelen voor zichzelf allerlei leuks. "Do as I say, not as I do" iemand?

Bah! Een stel liegende, stelende salonsocialisten. Het ergste is nog wel dat ze dit soort berichten binnenshuis houden. Gewoon even de uitspraak van dat Bureau Integriteit naast je neer leggen en het tot geheim verklaren. De burger hoeft immers niet te weten hoe je in de kas graait, de regels voor jezelf verdaait en hoe crimineel je zelf bezig bent.

100x
-Mark Steyn
  zondag 10 december 2006 @ 02:33:10 #150
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_44293472
Ach ach, selectieve verontwaardiging weer. Kijk eens paar posts boven je: het is gemeengoed in ongeveer elke gemeente, dus ook je zo geliefde vvd-mensjes doen er net zo hard mee. maar dat mag zeker wel van je aangezien ze niet van de pvda zijn?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_44294439
Selectieve verontwaardiging? Zeg eens, waar praat ik het van de VVD wel goed? Doe niet zo dom. Van mij mogen die aan dezelfde boom opgeknoopt worden als de PvDAers. Tuig is het. Als ambtenaar en vooral als politicus heb je een voorbeeldfunctie en elke overtreding van welke wet dan ook dient keihard aangepakt te worden. Ik heb niet voor niets een broertje dood aan ambtenaren, politici en de overheid. Ze pikken alles van je in, bepalen alles wat je mag maar ondertussen verkwanselen ze alles en zorgen ze bijzonder goed voor zichzelf.
-Mark Steyn
pi_50946848
Het is nu officieel bevestigd:

Ontslaan en geld terugvorderen is zeker nog niet genoemd?
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:33:30 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50947625
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elke partij in Amsterdam heeft de afgelopen vijf jaar gesjoemeld, en niet te zuinig ook.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:37:59 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50947759
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:09 schreef Wokkel het volgende:
Het is nu officieel bevestigd:

[afbeelding]

Ontslaan en geld terugvorderen is zeker nog niet genoemd?
Nee, natuurlijk niet ze zouden de burger hun geld eens terug geven....
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50947843
quote:
Gevaren belangenverstrengeling onvoldoende bekend

AMSTERDAM - Lokale politici hebben onvoldoende weet van de gevaren die op de loer liggen als zij zich inlaten met maatschappelijke organisaties. Doordat gemeenteraadsleden of leden van het college van burgemeester en wethouders hun baan mogen combineren met een functie bij dergelijke instellingen, is de schijn van belangenverstrengeling snel gewekt. Helemaal als een organisatie ook nog eens subsidie ontvangt van de betrokken politicus.

Dat concludeert Bureau Integriteit van de gemeente Amsterdam na een onderzoek naar welzijnssubsidies in stadsdeel Amsterdam-Zuidoost. Het bureau kreeg die opdracht naar aanleiding van berichten over belangenverstrengeling. Burgemeester Job Cohen overhandigde het rapport donderdag aan stadsdeelvoorzitter Elvira Sweet.

Uit het onderzoek blijkt dat de situatie in het stadsdeel in principe niet afwijkt van die elders in het land. Dat komt doordat de Nederlandse wetten en gedragscodes nauwelijks handreikingen geven ten aanzien van verwevenheid van lokale politiek en maatschappelijke organisaties, stelt het bureau. De gevaren van belangenverstrengeling worden onderschat. ()
volkskrant
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:40:42 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50947850
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Elke partij in Amsterdam heeft de afgelopen vijf jaar gesjoemeld, en niet te zuinig ook.
Vertel....

Wat heeft het CDA bijv. gedaan? Van de VVD kan ik me Frits Hoefnagel nog herinneren, maar dat is natuurlijk niet meteen representatief voor hele Amsterdamse VVD-afdeling.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:55:19 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50948624
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Van GeenStijl:
[..]

[14.gif]
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:29:42 #159
145677 Specsavers
Save your Specs
pi_50949510
Gevalletje Links lullen rechts graaien
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:59:26 #160
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50956729
quote:

[..]

Een partij als de PvdA had vrij spel, de stadsdeelbestuurders waren vaak mensen met weinig relevante bestuurservaring, vaak van allochtone afkomst, daarom meer vatbaar voor clientelisme en corruptie.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 03:58:06 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_50959746
Nog een reden dat de overheid zo klein mogelijk dient te zijn: om zakkenvullende, lanterfantende graaiers te dwingen een baan in het echte bedrijfsleven te vinden, waar ze veel meer moeite hebben met het jatten van alles wat los en vast zit en waar men elkaar niet lekker indekt.
-Mark Steyn
pi_50959753
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 03:58 schreef StefanP het volgende:
Nog een reden dat de overheid zo klein mogelijk dient te zijn: om zakkenvullende, lanterfantende graaiers te dwingen een baan in het echte bedrijfsleven te vinden, waar ze veel meer moeite hebben met het jatten van alles wat los en vast zit en waar men elkaar niet lekker indekt.
Hij is terug
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_50968143
quote:
PvdA zal optreden in Zuidoost

AMSTERDAM - PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole vindt het 'vollledig onacceptabel' dat PvdA-raadsleden in Amsterdam- Zuidoost zich schuldig hebben gemaakt aan belangenverstrengeling, waarbij ze ook persoonlijk voordeel hebben genoten.

''Dit kan absoluut niet,'' aldus Koole. Het partijbestuur gaat zich beraden op 'nadere stappen' tegen de politici. Die stappen kunnen uiteenlopen van een berisping tot het terugroepen van een gekozen vertegenwoordiger, tot in het uiterste geval royement.

Het rapport van de Amsterdamse Rekenkamer dient daarbij als uitgangspunt. Wel krijgen de betrokkenen nog een kans hun verhaal toe te lichten.

PvdA-bestuurders in Amsterdam hielden zich op de vlakte over de kwestie en vinden het een zaak voor de deelraad in Zuidoost.
Bron.
Aai over de bol en niet meer doen hè.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:32:12 #164
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50968503
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:21 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Aai over de bol en niet meer doen hè.
Toevallig heb ik betreffende dit onderwerp een paper geschreven, Koole is wel degelijk een integere man en dit zeg ik terwijl ik niks met de PvdA heb. Ik hoop dus dat Koole een voorbeeld gaat stellen.
pi_50973905
quote:

[..]

Ja alle linkse partijen sjoemelen in Amsterdam.
pi_50975268
Het is wel... bijzonder dat Amsterdam Z-O er wordt uitgepikt. De Volkskrant meldt zelf twee keer (hier en hier) dat dit in elke gemeente voor komt. Waarom dan zo'n heisa speciaal om Z-O?

Van volksvertegenwoordigers word ook juist verwacht dat men zich bezig houdt met de gemeenschap. Dit zijn ook zaken waar iedereen vanaf weet. Waarschijnlijk is men daar zelfs op geselecteerd. Op de pagina van de Z-O gemeenteraad staat zelfs ook nog duidelijk vermeld wie actief is in welke organisaties. Verraderlijk dat de PvdA nu doet alsof ze van niks wisten en ze zo afvalt.
pi_50975777
PvdA is toch die moslimpartij?
Het sjoemelen zit ze in de genen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:48:09 #168
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_50977079
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:06 schreef lionsguy18 het volgende:
PvdA is toch die moslimpartij?
Het sjoemelen zit ze in de genen.
pi_50986167
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:49 schreef VAK het volgende:
Het is wel... bijzonder dat Amsterdam Z-O er wordt uitgepikt. De Volkskrant meldt zelf twee keer (hier en hier) dat dit in elke gemeente voor komt. Waarom dan zo'n heisa speciaal om Z-O?

Van volksvertegenwoordigers word ook juist verwacht dat men zich bezig houdt met de gemeenschap. Dit zijn ook zaken waar iedereen vanaf weet. Waarschijnlijk is men daar zelfs op geselecteerd. Op de pagina van de Z-O gemeenteraad staat zelfs ook nog duidelijk vermeld wie actief is in welke organisaties. Verraderlijk dat de PvdA nu doet alsof ze van niks wisten en ze zo afvalt.
Niet elk geval is hetzelfde. Ik denk dat het vrij vaak voorkomt dat raadsleden op de een of andere wijze ook actief zijn in maatschappelijke organisaties. Daar is wat mij betreft niet zoveel mis mee, ook niet als deze organisaties subsidie krijgen van de gemeente. Zoals die SP'er in Zuidoost die lid is van een raad van toezicht van een sporthal die subsidie krijgt van de deelraad. Dat hoeft niet aan een schandpaal te worden genageld. Zolang er maar transparantie over is.

Het wordt anders als betrokkenen zichzelf financieel bevoordelen. Zoals het meest extreme geval in deze zaak: Andre Bhola die als deelraadslid een motie indient om subsidie te geven aan de organisatie Anand Joti, waarvan hijzelf voorzitter is. En met dat subsidiegeld schakelt hij vanuit zijn voorzitterschap vervolgens zichzelf in als cursusleider en schrijver van toneelstukken en laat hij familieleden profiteren door ze gratis aan de cursussen deel te nemen en ze in te huren als acteur. Zeer fout en wat mij betreft wordt deze meneer Bhola strafrechtelijk vervolgd en verliest hij zijn stemrecht.

Natuurlijk fraudeerden VVD'er Frits Huffnagel en Mokum Mobieler Gonny van Oudenallen voor veel meer geld en keerden die later gewoon weer terug als wethouder in Den Haag en Tweede Kamerlid, maar ik reken erop dat in tegenstelling tot de VVD en Mokum Mobiel het landelijk bestuur van de PvdA wel daadkrachtig ingrijpt en paal en perk stelt aan dit gedrag.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:41:56 #170
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50986231
Wat vreemd, volgens diverse pvda usenet woordvoerders zijn de pvda afdelingen gedecentraliseert en mogen zelfstandig en pvda-landelijk-afwijkend beleid maken en volgen!
En de raadsleden mogen hun 'verhaal' toelichten....
Welk 'verhaal' ? Ze weten de geldstromen en gaan er tussen zitten, want je kan jezelf dan zo goed toebedelen katjing, kassa.... pvd Arbeiders....?
Sanctie: thee drinken met Cohen?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_50986517
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:41 schreef fokthesystem het volgende:

En de raadsleden mogen hun 'verhaal' toelichten....
Hoor en wederhoor. Lijkt me niet anders dan fair.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:01:08 #172
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50986922
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

maar ik reken erop dat in tegenstelling tot de VVD en Mokum Mobiel het landelijk bestuur van de PvdA wel daadkrachtig ingrijpt en paal en perk stelt aan dit gedrag.
Als ik zo de geluiden uit de Amsterdamse PvdA hoor dan zal men van daaruit toch wel zeker gaan aandringen op maatregelen denk ik. Asscher zit absoluut niet te wachten op dit soort bijklussende wijkbestuurders.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_50987039
quote:

[..]

Natuurlijk fraudeerden VVD'er Frits Huffnagel en Mokum Mobieler Gonny van Oudenallen voor veel meer geld en keerden die later gewoon weer terug als wethouder in Den Haag en Tweede Kamerlid, maar ik reken erop dat in tegenstelling tot de VVD en Mokum Mobiel het landelijk bestuur van de PvdA wel daadkrachtig ingrijpt en paal en perk stelt aan dit gedrag.
Bij Gonny van Oudenallen lag het anders, dacht ik.
Zij stond op de lijst van de LPF (voordat haar gesjoemel bekend was)
Toen ze kon doorschuiven naar de tweede kamer was de LPF tegen.
Daarna is ze als eenpitter in de Twedde Kamer gaan zitten.
Mokum Mobiel kon hier niets aan doen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:26:02 #174
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50987730
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoor en wederhoor. Lijkt me niet anders dan fair.
Dat ben ik met je eens, alleen is dit toch wel klip en klaar m.i. anders was er wel een van de 'verdachten' die vertelde dat het niet zou kloppen. Maar helaas voor hen is naam en toenaam en welke baantjes alwaar al dik bekend.

Ook vertelt de PvdA wederom (weer een intern onderzoek... waar is de pvda overkoepelende overheid...?) niet wat de sancties kunnen zijn.

Het zal dus wel weer overwaaien....
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_50988689
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:26 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, alleen is dit toch wel klip en klaar m.i. anders was er wel een van de 'verdachten' die vertelde dat het niet zou kloppen. Maar helaas voor hen is naam en toenaam en welke baantjes alwaar al dik bekend.

Ook vertelt de PvdA wederom (weer een intern onderzoek... waar is de pvda overkoepelende overheid...?) niet wat de sancties kunnen zijn.

Het zal dus wel weer overwaaien....
De gevallen zijn niet hetzelfde. Het lijkt me alleen daarom al terecht dat er niet meteen in de media gebruld wordt dat ze allemaal geroyeerd moeten worden o.i.d. Daarbij gaat het om personen en is zorgvuldigheid geboden.

Alleen in het geval van Andre Bhola ligt de persoonlijke invloed om financieel gewin te halen er echt duimendik bovenop. Hij regelt met een zelf ingediende motie de subsidie voor de organisatie waarvan hij voorzitter is, en huurt vervolgens voor dat geld zichzelf als cursusleider en toneelschrijver in.

Bij de andere drie personen die van belangenverstrengeling met persoonlijk voordeel worden beschuldigd is dat minder duidelijk.
quote:
De heer Doest heeft persoonlijk voordeel gehad. De heer Doest verzorgt vanuit zijn eigen bedrijf de administratie voor de Bolletrie. Hij ontvangt daarvoor jaarlijks een bedrag van ca. ¤ 3.500. Door het niet stopzetten van de subsidie aan de Stichting de Bolletrie, komt de betaling die de heer Doest ontvangt voor het voeren van de financiële administratie niet in gevaar.
quote:
  • Twee instellingen waar mevrouw Eckardt een betrokkenheid bij heeft (Clienteninformatiepunt en Anand Joti) hebben feitelijk voordeel verkregen van door de stadsdeelraad aangenomen moties over subsidies.
  • Mevrouw Eckhardt-Angna heeft persoonlijk voordeel gehad. Vanuit door het stadsdeel verstrekte subsidies heeft mevrouw Eckhardt-Angna kosteloos twee cursussen gevolgd. Het gaat om de volgende cursussen: DVN + Cursus Hart- en Vaatziekten en Begeleiderstraining bij Centrum voor Beter Bewegen (CvBB).
  • quote:
    De organisatie waar de heer Lalji bij betrokken is – HCC Vikaash – heeft voordeel gehad van de besluitvorming in de raad. Een motie om de subsidie aan Vikaash stop te zetten is door de raad verworpen. De heer Lalji heeft actief geparticipeerd in de discussie en tevens deelgenomen aan de stemming over de motie.
    Bron: http://rekenkamer.amsterd(...)bsidies_zuidoost.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door Kozzmic op 30-06-2007 00:04:50 ]
    pi_50989638
    Ik kan weinig verkeerds zien in bv het handelen van mw Eckhardt.
    Lijken me prima (bonafide) instellingen.

In ZuidOost gaat het meestal mis bij instellingen met een "vreemde:" naam.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 11:29:43 #177
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_50995392
    Als je als bestuurder niet snapt dat je geen dubbele pet mag en kan opzetten, dan moet je snel de politiek verlaten.
    Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
    pi_50995498
    Ben ik met je eens vulcano maar soms zijn de grenzen wel wat vaag en onduidelijk en in sommige gevallen is het wel erg spijkers op laag water zoeken. Het zou eigenlijk betekenen dat politieke bestuurders nauwelijks nog andere functies kunnen hebben, terwijl dat meestal juist wel zo is.

Voor de vorm kunnen ze misschien beter niet meestemmen soms.

Sjoemelen zou betekenen dat het allemaal heel bewust gegaan is terwijl ik hier eerder de indruk heb dat het voor 75 procent of meer vooral onhandigheid is.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 12:23:00 #179
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_50996588
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 11:35 schreef SCH het volgende:
    Ben ik met je eens vulcano maar soms zijn de grenzen wel wat vaag en onduidelijk en in sommige gevallen is het wel erg spijkers op laag water zoeken. Het zou eigenlijk betekenen dat politieke bestuurders nauwelijks nog andere functies kunnen hebben, terwijl dat meestal juist wel zo is.

Voor de vorm kunnen ze misschien beter niet meestemmen soms.

Sjoemelen zou betekenen dat het allemaal heel bewust gegaan is terwijl ik hier eerder de indruk heb dat het voor 75 procent of meer vooral onhandigheid is.
    Subsidie aan jezelf aanvragen en toekennen?
    pi_50996671
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:23 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Subsidie aan jezelf aanvragen en toekennen?
    Oh, dan heb ik het niet goed gelezen. Quote dat even anders: dat het op hun eigen rekening kwam?
      zaterdag 30 juni 2007 @ 12:33:13 #181
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_50996899
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, dan heb ik het niet goed gelezen. Quote dat even anders: dat het op hun eigen rekening kwam?
    Ze zullen niet zo dom zijn om de subsidies direct op hun eigen rekening over te laten schrijven.
    pi_50996944
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:33 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ze zullen niet zo dom zijn om de subsidies direct op hun eigen rekening over te laten schrijven.
    Oh kijk, het ligt toch anders dan je suggereert. Maar beweer je nu dat ze zich persoonlijk verrijkt hebben? Heb je daar bronnen van?
    Ik begrijp dat er sprake is van belangenverstrengeling.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 12:39:21 #183
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_50997080
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh kijk, het ligt toch anders dan je suggereert. Maar beweer je nu dat ze zich persoonlijk verrijkt hebben? Heb je daar bronnen van?
    Indirect zal het daar wel op neer komen ja, zij krijgen loon en/of vergoedingen van nevenfuncties die ze zelf mogelijk hebben gemaakt en waar alleen zij toezicht op hadden.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 17:41:34 #184
    27166 mr.vulcano
    Op naar de top!
    pi_51005406
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Als een politicus subsidie toekent aan een organisatie waar het zelf deel van uitmaakt, dan is dat belangenverstrengeling. En elke politicus weet echt wel in welke stichting/organisatie zij nog meer actief zijn. Ik moet bij mijn werkgever ook elk jaar opgeven welke functies ik naast mijn werk heb en ik zit niet in de politiek. En tevens dien ik er dus ook zorg voor te dragen dat er geen belangenverstrengeling optreedt.
    Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
    pi_51031886
    quote:

[..]

Niet elk geval is hetzelfde. Ik denk dat het vrij vaak voorkomt dat raadsleden op de een of andere wijze ook actief zijn in maatschappelijke organisaties. Daar is wat mij betreft niet zoveel mis mee, ook niet als deze organisaties subsidie krijgen van de gemeente. Zoals die SP'er in Zuidoost die lid is van een raad van toezicht van een sporthal die subsidie krijgt van de deelraad. Dat hoeft niet aan een schandpaal te worden genageld. Zolang er maar transparantie over is.

Het wordt anders als betrokkenen zichzelf financieel bevoordelen. Zoals het meest extreme geval in deze zaak: Andre Bhola die als deelraadslid een motie indient om subsidie te geven aan de organisatie Anand Joti, waarvan hijzelf voorzitter is. En met dat subsidiegeld schakelt hij vanuit zijn voorzitterschap vervolgens zichzelf in als cursusleider en schrijver van toneelstukken en laat hij familieleden profiteren door ze gratis aan de cursussen deel te nemen en ze in te huren als acteur. Zeer fout en wat mij betreft wordt deze meneer Bhola strafrechtelijk vervolgd en verliest hij zijn stemrecht.

De Rekenkamer noemt 4 personen die ze van 'persoonlijk voordeel' beschuldigen. Bij Eckhardt-Angna en Lalji vind ik het volstrekt niet duidelijk dat men persoonlijk voordeel heeft gehad. Misschien is dat volgens een bepaalde definitie wel het geval, maar het geeft volstrekt de verkeerde indruk. Zo komt men wel als fraudeurs in de media terwijl het rapport een veel genuanceerder beeld schetst. Ik denk bijv. niet dat de meeste mensen iemand die een begeleiderstraining volgt een fraudeur zouden noemen.

Ook bij Bhola vind ik het beeld dat uit de bijlage verschijnt veel genuanceerder dan uit de media blijkt; zeker als je een idee hebt hoe dergelijke vrijwilligersorganisaties werken. De relevante bijlage in het rapport is erg onduidelijk, maar dit lijkt me van belang:

• Het toneelstuk is niet betaald uit subsidie direct aan Anand Joti (waar hij voorzitter van is). Subsidie is verstrekt aan AMC de Meren, die vervolgens de vereniging Anand Joti opdracht heeft gegeven om het toneelstuk te verzorgen. De Rekenkamer neemt hem kwalijk dat hij niet heeft aangegeven dat hij een opdracht heeft uitgevoerd voor het AMC, maar Bhola zelf vond dat hij de opdracht heeft uigevoerd voor Anand Joti. De ¤4.450 voor het toneelstuk was voor de hele toneelgroep, niet voor Bhola alleen.

• In het geval van de cursus hebben een CDA-er, een VVD-er en twee PvdA-ers (waaronder Bhola) een motie ingediend om ¤50.000 in te zetten tegen hart- en vaatziekten. Vanuit dit pakket is de cursus van Anand Joti verzorgd, die Bhola samen met drie anderen verzorgde voor in totaal ¤2.180. Niet aangegeven is hoeveel naar Bhola zelf ging. De motie was dus geen éénmansactie.

• Bij dergelijke verenigingen is participatie van familieleden niet ongewoon. Bij alle verenigingen worden leden uit het netwerk van de vrijwilligers getrokken. Voor Hindoestanen geldt t.o.v. NL-ers dat familie een relatief groter deel van het netwerk vormt. Bij sommige clubs is het inderdaad zo dat familieleden voorgetrokken worden, maar bij anderen doen zij ook daadwerkelijk het werk en is het moeilijk om andere vrijwilligers te vinden. Wat bij deze vereniging het geval is weet ik niet.

Het lijkt mij dus allemaal subtieler te liggen dan simpelweg 'profiteren'. Ook de bedragen (voor zover die afleidbaar zijn uit het rapport) lijken me niet buitensporig hoog voor het uitgevoerde werk.

En dan weer kijkend vanaf bovenaf: wat men dus heeft zijn 7 raadsleden die betrokken zijn geweest met stemmingen over subsidieverleningen aan verenigingen waarbij ze zelf betrokken zijn. Iets wat, volgens de onderzoeken die tot nu toe in andere gemeenten gedaan zijn, overal in Nederland gebeurt. Één lid heeft daarbij op een niet-transparante wijze rond de ¤2000-¤3000 (?) aan indirect subsidiegeld ontvangen. Dan vind ik de hele schandpaal ongepast voor de situatie. Dat de PvdA-voorzitter nu om het aftreden van alle 5 leden roept, zonder wederhoor toe te passen, vind ik reden voor zijn eigen ontslag.
  •   woensdag 4 juli 2007 @ 18:41:10 #186
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_51139988
    Ik begrijp ook niet goed waarom de Roy Hofwijks-verhalen, opgedrongen 'hulp' bij stemmen op enkele Amsterdamse stembureau's en niet te vergeten het wanbeleid rondom welzijnsmoloch Alcides niet wat meer aandacht genereren. Kennelijk konden er [url=http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/pvdatweedekans.htmltoen[/url] eenvoudiger afleidingen voor de massa bedacht worden. Op maar weer naar het volgende onderwerp op de politieke agenda.

De Rode Brug

Voor de liefhebbers is er natuurlijk nog wel aan informatie te komen. Bijvoorbeeld het rapport van Ernst & Young Security & Integrity Services BV: Oriënterend onderzoek naar het faillissement van de stichting Alcides, gedateerd op 20 juni 2005:
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_51148562
    Opmerkelijk was dat de PVDA de integriteit van de Rekenkamer ter discussie stelde.
    Ze wilden een contra-experise, uitgevoerd door een "gerenommeerd" buro.
    Aangezien de PVDA de absolute meerderheid heeft konden ze dat doen.

Maar veel dieper kun je als politieke partij niet zakken.
      woensdag 4 juli 2007 @ 22:25:28 #188
    134847 fokthesystem
    WIJ zijn 'HET'.
    pi_51148890
    quote:
    Commentaren
    woensdag 4 juli 2007

Corruptie Bijlmer komt door almacht PvdA

Politieke belangenverstrengeling in de Bijlmer is meer dan alleen een
    uitwas van Surinaams en Afrikaans cliëntelisme

Syp Wynia
    Vorige week kwam de Amsterdamse Rekenkamer tot de slotsom dat
    deelraadsleden in het stadsdeel Zuid-Oost zich schuldig hadden gemaakt
    aan belangenverstrengeling en het dienen van het eigenbelang. Het
    subsidiestelsel in Zuid-Oost was bovendien een puinhoop, iedere
    etnische groep had zijn eigen geldstromen.

De meest betrokken raadsleden, PvdA'ers, stapten echter niet op. Die
    kregen zelfs een door de PvdA betaald tegenonderzoek aangeboden
    , dat
    hun onschuld zou moeten aantonen. Pas toen het de landelijke PvdA-top,
    beducht voor schade elders, al te dol werd, werden de drie alsnog uit
    de fractie gezet.

Uitwas
    Het is aantrekkelijk om de gebeurtenissen in Zuid-Oost, de Bijlmer
    dus, als een uitwas van Surinaams en Afrikaans cliëntelisme te zien.
    Dat is het weliswaar ook, maar niet alleen dat.

Het dienen van bevriende belangengroepen door volksvertegenwoordigers
    is een gangbaar Nederlands fenomeen, een spel dat door autochtone
    volksvertegenwoordigers echter wat geraffineerder en minder opzichtig
    wordt gespeeld dan door de betrapte raadsleden.

Minstens zo belangrijk is, dat Amsterdam een eenpartijstaat is. De
    PvdA is al bijna een eeuw aan de macht, in de stedelijke gemeenteraad
    heeft de PvdA de helft van de gemeenteraadsleden en in Zuid-Oost zelfs
    de meerderheid.

Andere partijen hebben niets in de melk te brokkelen, of hebben zich
    maar te voegen naar de almachtige PvdA. Ambtenaren,
    woningbouwverenigingen, welzijnsclubs, het onderwijs - allemaal zijn
    ze nauw verbonden met het PvdA-weefsel.

Achterkamertjes
    Zo'n situatie leidt onafwendbaar tot institutionele corruptie.
    Beslissingen worden niet meer genomen in de raad of de deelraad, maar
    in de achterkamertjes van de PvdA. Ook gisteravond werd het uit de
    fractie zetten van de PvdA'ers in dergelijke achterkamertjes
    geregeld.

Een eenpartijstaat-situatie als in Amsterdam is inmiddels uniek in
    Nederland. Wil de democratie een zelfreinigend vermogen kennen, dan
    moet er wel democratie zijn. Maar in Amsterdam helpen de kiezers, de
    laatste decennia vooral ook de allochtone kiezers, de PvdA weer aan de
    vanzelfsprekend geworden macht. En die partij, bestuurders van die
    partij, kunnen vervolgens weer hun goddelijke gang gaan.
    Zouden Amsterdamse kiezers ooit wakker worden, en kiezen voor een
    meerpartijen-democratie, zoals de burgers van Rotterdam dat een jaar
    of vijf geleden hebben gedaan?
      woensdag 4 juli 2007 @ 23:07:50 #189
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_51150657
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Zouden Amsterdamse kiezers ooit wakker worden, en kiezen voor een
    meerpartijen-democratie, zoals de burgers van Rotterdam dat een jaar
    of vijf geleden hebben gedaan?
    Gelet de Amsterdamse bevolkingssamenstelling lijkt me dat een schier vaststaande onwaarschijnlijkheid.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      donderdag 5 juli 2007 @ 11:43:34 #190
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_51161578
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef qonmann het volgende:
    Opmerkelijk was dat de PVDA de integriteit van de Rekenkamer ter discussie stelde.

Wij van WC-eend adviseren......WC-eend!
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_51175885
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef qonmann het volgende:

Je hebt echt totaal geen idee hoe dit soort onderzoeken werken, hè?

Overigens, vandaag las ik in de Pers over deze affaire:
    quote:
    Daar sluit fractievoorzitter Mart van de Wiel van Leefbaar Zuidoost zich bij aan, maar hij toont ook begrip. ‘Als je het zo in je opvoeding hebt meegekregen, denk je misschien dat het zo hoort.’
    Wat een figuur. Hij beledigt zo niet alleen iemand persoonlijk, maar beledigt ook nog z'n ouders. Je zou denken dat hij 't over een hond heeft.
    pi_51176223
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:03 schreef VAK het volgende:

[..]

Je hebt echt totaal geen idee hoe dit soort onderzoeken werken, hè?
    Als je de integriteit van de rekenkamer ter discussie stelt dan houdt het op.
    pi_51178832
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:16 schreef qonmann het volgende:

[..]

Als je de integriteit van de rekenkamer ter discussie stelt dan houdt het op.
    Waarom?

Ten eerste: Quis custodiet ipsos custodes? Hoe valt de betrouwbaarheid vast te stellen als het niet wordt gecontroleerd door iemand anders? Ik ben zelf bekender met wetenschap, maar niemand's uitspraken zijn heilig.

Verder is en blijft het gewoon een onderzoek. Elk onderzoek bevat ´onzorgvuldigheden´; maakt niet uit door wie het wordt uitgevoerd. Elk onderzoek wordt beïnvloed door de insteek van het onderzoek; in dit geval werd gezocht naar misstanden. Elk onderzoek met sterke resultaten moet onafhankelijk geverifieerd worden. Hoezeer dit het resultaat beïnvloedt verschilt per onderzoek natuurlijk. Een tweede onderzoek met een andere insteek en andere onzorgvuldigheden kan tot heel andere resultaten leiden.

De onderzoekers van de Rekenkamer zijn ook maar mensen. Ze bovenmenselijke eigenschappen toedichten en boven alle twijfel plaatsen lijkt me onzinnig.

Tenslotte, als je denkt dat de rekenkamer nog nooit fouten heeft gemaakt:
    quote:
    Commotie over onderzoeksrapport, Rekenkamer van Middelburg schaadt reputatie oud-burgemeester

[...]

De wijze waarop de rekenkamer gehandeld heeft, is op zijn minst onzorgvuldig te noemen. Meerdere malen wordt Spahr van der Hoek bij naam genoemd, echter zonder dat het iets wezenlijks aan het rapport toevoegt. Juist een rekenkamer zou zich hier terughoudend in moeten opstellen.[...]

Door het rapport toch te behandelen heeft de raad hier een kans laten liggen om ook het functioneren van de rekenkamer eens kritisch tegen het licht te houden.

Maarten Hoogstad, adviseur De Lokale Rekenkamer
    Vind je nog steeds dat aan de Rekenkamer niet getwijfeld mag worden?
    pi_51179321
    Sjesus VAK, wat ben jij goed.
    pi_51179449
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 20:38 schreef VAK het volgende:

[..]

Waarom?

Ten eerste: Quis custodiet ipsos custodes? Hoe valt de betrouwbaarheid vast te stellen als het niet wordt gecontroleerd door iemand anders? Ik ben zelf bekender met wetenschap, maar niemand's uitspraken zijn heilig.

Verder is en blijft het gewoon een onderzoek. Elk onderzoek bevat ´onzorgvuldigheden´; maakt niet uit door wie het wordt uitgevoerd. Elk onderzoek wordt beïnvloed door de insteek van het onderzoek; in dit geval werd gezocht naar misstanden. Elk onderzoek met sterke resultaten moet onafhankelijk geverifieerd worden. Hoezeer dit het resultaat beïnvloedt verschilt per onderzoek natuurlijk. Een tweede onderzoek met een andere insteek en andere onzorgvuldigheden kan tot heel andere resultaten leiden.

De onderzoekers van de Rekenkamer zijn ook maar mensen. Ze bovenmenselijke eigenschappen toedichten en boven alle twijfel plaatsen lijkt me onzinnig.

Tenslotte, als je denkt dat de rekenkamer nog nooit fouten heeft gemaakt:
    [..]

Vind je nog steeds dat aan de Rekenkamer niet getwijfeld mag worden?
    Het gaat niet om de conclusies die de Rekenkamer trekt.
    Het gaat ook niet om de werkwijze die de Rekenkamer heeft gevolgd.
    Daarover kan je discusseren.
    En dat gebeurde ook voordat de eigenlijke vergadering begon.
    Gedurende het overleg is geen enkele conclusie door de PVDA bestreden.

Het gng erom dat de PVDA a priori zei dat de Rekenkamer iets wilde vinden (en ook vond) en dus niet integer was. Hiertegen verzet ik mij.
    Als je dat doet dan kun je als partij niet dieper zakken.

Het is in de Nederlandse politiek gelukkig niet gebruikelijk dat als de resultaten van een zelf opgestart onafhankelijk onderzoek je niet aasnpreken je dan een nieuw onderzoek eist met als reden dat het onderzoeksburo niet integer is.
    pi_51182179
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 20:56 schreef qonmann het volgende:

[..]

Het gaat niet om de conclusies die de Rekenkamer trekt.
    Het gaat ook niet om de werkwijze die de Rekenkamer heeft gevolgd.
    Daarover kan je discusseren.
    En dat gebeurde ook voordat de eigenlijke vergadering begon.
    Gedurende het overleg is geen enkele conclusie door de PVDA bestreden.

Het gng erom dat de PVDA a priori zei dat de Rekenkamer iets wilde vinden (en ook vond) en dus niet integer was. Hiertegen verzet ik mij.
    Als je dat doet dan kun je als partij niet dieper zakken.

Het is in de Nederlandse politiek gelukkig niet gebruikelijk dat als de resultaten van een zelf opgestart onafhankelijk onderzoek je niet aasnpreken je dan een nieuw onderzoek eist met als reden dat het onderzoeksburo niet integer is.
    Ik kan het met je eens zijn dat een hard ordeel over de beweegredenen van de Rekenkamer ook een goede onderbouwing moet hebben. Toch betekent dat niet dat je de Rekenkamer niet in twijfel mag trekken. Een nieuw onderzoek uitvoeren lijkt mij niet vreemd als er bijzondere resultaten uit komen, zelfs als men zelf heeft aangezet tot het onderzoek.
    pi_51201772
    Dit is echt weer de zoveelste bloody shame voor de Partij van de Ambtenaren.

Joop den Uyl draait zich om in zijn graf.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_51207256
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 15:02 schreef JohnDope het volgende:
    Dit is echt weer de zoveelste bloody shame voor de Partij van de Ambtenaren.

Joop den Uyl draait zich om in zijn graf.
    Hebben ze die niet gebalsemd en bijgezet in een mausoleum .

Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')