abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:01:12 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42665176
Alle vooroordelen over de regenteske zakkenvullers bij de PvdA worden weer eens bevestigd
quote:
'Weinig controle op subsidies Bijlmer'

Het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost controleert vrijwel niet wat er met subsidies voor welzijnsinstellingen gebeurt. Daarbij heerst er een bestuurscultuur waarbij politici subsidies verstrekken aan stichtingen waar ze zelf belangen in hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. De stichtingen zijn vaak alleen in de Bijlmer actief en richten zich op hulpverlening aan vooral allochtonen. De Volkskrant bekeek begrotingen, jaarverslagen en subsidie-aanvragen. Een van de conclusies is dat vooral PvdA-bestuurders nauwe banden hebben met stichtingen die subsidies krijgen.

Volgens insiders is er sprake van belangenverstrengeling, corruptie en vriendjespolitiek. "Er is hier veel mis", zegt een oud-raadslid van het stadsdeel in de krant. "De hele raad kent de verhalen over belangenverstrengeling, corruptie en vriendjespolitiekl, maar iedereen zwijgt. Ze hebben allemaal boter op het hoofd." Het stadsdeelbestuur Zuidoost spreekt de beschuldigingen van de Volkskrant tegen. "Niet is aangetoond dat het stadsdeelbestuur inbreuk maakt op de integriteitscode voor raadsleden."
Pugna Pro Patria
pi_42665368
Weer een goede reden om stadsdeelraden af te schaffen. Nutteloze bureaucratische laag wat de burger nodeloos extra geld kost.

Laten die politici echt werk zoeken. Schandalig is het.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:19:23 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_42665761
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:39 schreef MrX1982 het volgende:
Weer een goede reden om stadsdeelraden af te schaffen. Nutteloze bureaucratische laag wat de burger nodeloos extra geld kost.

Laten die politici echt werk zoeken. Schandalig is het.
Eens.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:20:27 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42665821
Dit is natuurlijk niet goed, maar er zijn vast ook rechtse christenhonden met verstrengelde belangen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:26:23 #6
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_42665856
Volgens mij had Bos toch ook een beetje gelijk.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:29:01 #7
89730 Drugshond
pi_42665888
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dit is natuurlijk niet goed, maar er zijn vast ook rechtse christenhonden met verstrengelde belangen.
In dat geval zul je het eerst moeten bewijzen. Beetje krom om de problematiek om te draaien alsof de gehele politiek hieraan schuldig maakt.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:34:13 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42665942
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In dat geval zul je het eerst moeten bewijzen. Beetje krom om de problematiek om te draaien alsof de gehele politiek hieraan schuldig maakt.
Ik zie anders ook geen bewijzen voor het in de OP gestelde. Alleen een stel gefrustreerde ex-deelraadsleden, die iets roepen. Uit eigen ervaring (in een middelgrote gemeente) kan ik je verzekeren, dat belangenverstrengeling door het hele politieke spectrum heenloopt. Maar dat belangenverstrengeling uit rechtse hoek (met projectontwikkelaars bijvoorbeeld) hebben wel iets meer impact (lagere grondprijzen waar dan dure woningen op gebouwd worden bijvoorbeeld).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42665958
De hele politieke cultuur in Amsterdam-Zuidoost is zo verrot als de pest. Het is niet alleen de PvdA overigens, hoewel die partij wel de meerderheid heeft in de lokale politiek aldaar. Maar dit speelde ook al toen die meerderheid er niet was.

De centrale stad zou er goed aan doen het stadsdeel onder curatele te zetten, om vervolgens met een stofkam door het bestuur en de uitgaves te gaan. De deelraadsleden kun je niet afzetten, maar misschien dat een cursus of college politieke integriteit hier helpt.
pi_42665994
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zie anders ook geen bewijzen voor het in de OP gestelde. Alleen een stel gefrustreerde ex-deelraadsleden, die iets roepen. Uit eigen ervaring (in een middelgrote gemeente) kan ik je verzekeren, dat belangenverstrengeling door het hele politieke spectrum heenloopt. Maar dat belangenverstrengeling uit rechtse hoek (met projectontwikkelaars bijvoorbeeld) hebben wel iets meer impact (lagere grondprijzen waar dan dure woningen op gebouwd worden bijvoorbeeld).
In de Volkskrant worden wel voorbeelden genoemd...
quote:
Een voorbeeld van de verwevenheid is de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, tot begin dit jaar voorzitter van de welzijnsstichting Anand Joti. In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro.

Na een nieuwe motie van onder anderen Bhola in december 2005 kreeg Anand Joti dit jaar samen met het fysiotherapiecentrum Gooioord 50 duizend euro. Plus 7500 euro voor ‘testmateriaal’.

Politiecommissaris Ad Smit, districtschef in Zuidoost, signaleerde onlangs op een door het stadsdeel georganiseerde drugsconferentie het gebrek aan eisen dat aan stichtingen wordt gesteld. Hij zei zich eraan te ergeren dat in Zuidoost de hulpverleningsinstanties over elkaar heen struikelen, terwijl de resultaten gering zijn. ‘Laten dergelijke instanties prestatieafspraken maken met de politiek.’

De uitgaven van de stichtingen worden nauwelijks gecontroleerd. Het komt ook voor dat stichtingbestuurders zich beroepen op afspraken met het deelraadbestuur om geen verantwoording te hoeven afleggen. Het stadsdeel Zuidoost zegt in een schriftelijke reactie het niet eens te zijn met de bevindingen van de Volkskrant. ‘Niet is aangetoond dat het stadsdeelbestuur inbreuk maakt op de integriteitcode voor raadsleden.’

http://www.volkskrant.nl/(...)s_Amsterdam_Zuidoost
Het zijn eigenlijk een beetje Brabantse toestanden.

Daar had je ooit het KVP en het CDA die oppermachtig waren, en er ook een ons-kent-ons-cultuurtje op na hielden.
pi_42666032
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:29 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De OP bevat ook geen bewijzen. Ik heb ook nog wel een paar roddels over Brabantse raadsleden en wethouders van liberale en christen democratische signatuur die onder één hoedje spelen met aannemers en projectontwikkelaars. Net zo waardevol als de OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2006 10:53:45 (christen democratisch toegevoegd) ]
pi_42667683
Wordt het niets eens tijd om al die corrupte subsidieclubjes, werkgroepen en commissies eens een keer op te heffen.
Dit soort ongein kost de belastingbetaler miljoenen.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:24:03 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42667753
gelukkig staat het niet in nws. want als je een beetje in de stadscultuur van amsterdam komt zie je niks anders dan vriendjespolitiek en vreemde subsidieverstrekkingen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:12:51 #14
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42668838
Van GeenStijl:
quote:
De Pvda staat met twee modderpoten midden in de samenleving. Hoe kanslozer de omgeving en hoe uitzichtlozer de mensen, hoe meer Pvda'er er ronddarren. Zo ook in Amsterdam Zuidoost. Lekker uitzichtloos, dus een gemiddelde Pvda'er voelt zich hier als een vis in het water. Daar luisteren de arme mensen tenminste nog naar je. de Volkskrant deed eens onderzoek naar de handel en wandel van Pvda'ers en hun subsidies. Wat blijkt. Pvda-raadsleden verzinnen hun eigen subsidiepotjes. Dat werkt zo: eerst een bepaalde subsidiepost voor zielige mensen door de gemeenteraad drukken, om vervolgens als voorzitter van een zieligemensenstichting direct een aanvraag voor dit nieuwe subsidiepotje indienen en plunderen maar:"Check de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro." Daar kunnen wij nog wat van leren. Pik in, het is winter!
Pugna Pro Patria
pi_42668890
GeenStijl

Maar dit moet goed onderzocht worden - zijn echt van die VVD-toestanden.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:24:06 #16
89730 Drugshond
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:26:05 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669117
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:24 schreef Drugshond het volgende:
En ik maar denken dat de Volkskrant een linkse krant is.
- The times they are changing -

ik vind het vooral een fijne krant die kritisch is. de pvdalucht is er reeds vanaf.
pi_42669138
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het vooral een fijne krant die kritisch is. de pvdalucht is er reeds vanaf.
Nu de Telegraaf nog weg van dat Ritagedoe
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:30:37 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42669229
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:15 schreef SCH het volgende:

Jaap
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_42669272
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Jaap
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:44:45 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669552
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu de Telegraaf nog weg van dat Ritagedoe
zulks lees ik niet.
pi_42669591
Weer een argument tegen subsidies.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:48:40 #23
89730 Drugshond
pi_42669631
quote:
PvdA wil onderzoek subsidies Amsterdam Zuidoost
Bron : Nieuws

(Novum) - De PvdA wil een onafhankelijk onderzoek naar de subsidiegelden in Amsterdam Zuidoost. De partij reageert daarmee op een artikel in de Volkskrant van zaterdag, waarin gesteld wordt dat deelraadsleden van het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost subsidiegelden toespelen aan instellingen waarin ze zelf een functie vervullen.

Volgens de Volkskrant, die onder meer begrotingen, jaarverslagen en subsidieaanvragen raadpleegde, controleert het stadsdeel Zuidoost nauwelijks wat er met de subsidies gebeurt. Raadsleden zouden in de raad een subsidie hebben ingesteld waarvoor hun organisatie later een aanvraag deed. Met name PvdA-raadsleden zouden zich schuldig maken aan het doorspelen van subsidiegelden.

De PvdA zegt nog geen enkele aanwijzingen te hebben dat de beschuldigingen kloppen. De partij stelt zelf ook een onderzoek in.
Beetje raar.... eerst subsidies uitdelen en achteraf gaan onderzoeken (na ophef) of het allemaal wel zijn bestemming heeft gevonden. Typisch Sinterklaas gedrag.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:49:50 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669652
dit zal ook wel, met het oog op de verkiezingen, niet echt positief gebruikt kunnen worden door de partij van bos.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:51:32 #25
89730 Drugshond
pi_42669729
Als je in Amsterdam woont en je binenkort weer de blauwe envelop mag invullen doe je dat toch ook knarsentandend. Echt niet motiverend om te werken of belasting te betalen.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:54:53 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42669752
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:53 schreef Corelli het volgende:
Als je in Amsterdam woont en je binenkort weer de blauwe envelop mag invullen doe je dat toch ook knarsentandend. Echt niet motiverend om te werken of belasting te betalen.
ik betaal me scheel aan de ozb. reinigingsbelasting is ook fors.
pi_42670259
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zulks lees ik niet.
Blinde kip. Kom op zeg. De Telegraaf is het laatste jaar echt de VVD-partijkrant, samen met Elsevier.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:47:40 #29
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42670808
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Blinde kip. Kom op zeg. De Telegraaf is het laatste jaar echt de VVD-partijkrant, samen met Elsevier.
De Telegraaf is het huisorgaan van de zittende coalitie. De hoofdredacteur van die krant is een graag geziene gast bij de fracties van CDA en VVD in Den Haag. Als Maxime Verhagen weer iets heeft om de PvdA te bashen belt hij even met de hoofdredactie in Amsterdam en de volgende morgen staat het met dikke letters op de voorpagina
Pugna Pro Patria
pi_42670835
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De Telegraaf is het huisorgaan van de zittende coalitie. De hoofdredacteur van die krant is een graag geziene gast bij de fracties van CDA en VVD in Den Haag. Als Maxime Verhagen weer iets heeft om de PvdA te bashen belt hij even met de hoofdredactie in Amsterdam en de volgende morgen staat het met dikke letters op de voorpagina
Dat vind je wel okay?
pi_42670919
Natuurlijk makkelijk om de PvdA de schuld te geven antuurlijk, maar ik heb eerder het gevoel dat de gemiddelde CDA/VVD stemmer niks met vrijwilligerswerk / sociale hulp doet.... en dus ook geen subsidie nodig heeft. DAn is het makkelijk buiten schot blijven ja
pi_42670973
Maar is het zo gek dat de subsidies in De Bijlmer vooral naar welzijnsprojecten voor allochtonen gaan? Ik dacht altijd dat de meerderheid daar allochtoon is?

Het is een wat suggestief stukje, helemaal met de kop van dit topic. Want sjoemelen suggereert dat er sprake is van fraude en bij zakkenvullers denk ik aan mensen die het in hun eigen zak steken. Dat blijkt nergens uit het verhaal.
pi_42671059
En na 22 november kunnen deze mensen misschien zelfs op landelijke niveau de subsidies gaan beheren...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42671206
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:56 schreef SCH het volgende:
Maar is het zo gek dat de subsidies in De Bijlmer vooral naar welzijnsprojecten voor allochtonen gaan? Ik dacht altijd dat de meerderheid daar allochtoon is?

Het is een wat suggestief stukje, helemaal met de kop van dit topic. Want sjoemelen suggereert dat er sprake is van fraude en bij zakkenvullers denk ik aan mensen die het in hun eigen zak steken. Dat blijkt nergens uit het verhaal.
Net alsof dat het minder kwalijk zou maken. Trouwens nergens in het artikel staat dat ze het niet in eigen zak steken.

Het zou me niet verbazen als dat wel gebeurt. Mja de overheid, geld uitgeven van een ander is altijd makkelijk en controle laat staan verantwoordelijkheid afleggen dat kennen ze niet bij de overheid.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:19:34 #35
89730 Drugshond
pi_42671420
quote:
En dat wordt altijd goed besteed zullen we maar zeggen.
quote:
Bron : NOS

Gemeente Amsterdam Zuid-Oost heeft van belastinggeld 80 kansloze jongeren naar een luxe vakantieressort in Tunesië gestuurd. PEWA, een re-integratiebureau/ jongerenwerkplaats heeft het ‘Culturele Zomerkamp’ georganiseerd. PEWA is een organisatie die subsidie krijgt van de gemeente om probleemjongeren uit achterstandswijken te helpen.

De reis kostte in totaal 30.000 euro. De jongeren moesten maar 75 euro te betalen waarvan ze er 50 terug kregen in Tunesische dinars. Een lekkere goedkope vakantie dus. En daar is het CDA in Amsterdam Zuid-Oost boos over. Henk de Boer, de voorzitter van de eenmansfractie, vindt het belachelijk dat de jongeren naar Tunesië zijn gegaan.

De Boer: ‘Van gemeenschapsgeld zijn 80 jongeren met 10 begeleiders naar Tunesië gegaan om cultuur te proeven. Om cultuur te proeven, nou vraag ik je. In Amsterdam wonen 120 culturen, daarvoor hoeven ze het land niet uit. Dan was het handig dat ze leerden afdingen, daarvoor kunnen ze wat mij betreft naar Beverwijk. Dan was het leuk dat ze anders eten konden eten, hebben we hier niet voldoende restaurants? Toen zei de organisatie dat het buitenland goed is om hun horizon te verbreden.Is onze horizon in Zuid-Oost niet breed genoeg?’

Roy Hofwijks van PEWA snapt niet waar de CDA zich druk om maakt. Volgens hem gaat PEWA al jaren met kansloze jongeren op reis en is daar nog nooit kritiek op geweest. Hofwijks: ‘Vorig jaar hebben we 120 jongeren meegenomen naar de Ardennen om te survivallen, deze vakanties zijn echt niets nieuws. Er zijn nog nooit vragen over gesteld.’

Toch is de woede van De Boer wel ergens op gebaseerd. Een journalist is met de groep mee op vakantie geweest en schreef daar afgelopen zaterdag een onthullend verslag over in Het Parool. De jongeren hingen de hele dag rond in het hotel of bij het zwembad. En op de laatste avond liep de vakantie zelfs uit de hand. Iedereen werd dronken, een meisje sloeg een jongen en iemand van het hotelpersoneel werd lastig gevallen.
Van cultuur snuiven komt volgens de journaliste niet veel.

PEWA heeft het culturele programma volgens de journaliste tot een dag beperkt; Roy Hofwijks in Het Parool: ‘De kans is groot dat de mensen na een dag afhaken en ik wil dat ze het allemaal zien, daarom hebben we alles op een dag gepland.’

En dan heeft De Boer nog vragen over de begeleiding van de jongeren. 90% van de jongeren die door PEWA begeleid wordt, heeft een strafblad. Het zijn dus geen lieverdjes. Professionele begeleiding is belangrijk, zeker in Tunesië waar de politie keihard de orde handhaaft. Een van de begeleiders is Roy Hofwijks zelf, hij heeft geen pedagogische opleiding, hetzelfde geldt voor zijn dochter. Van de overige begeleiders is nog niet zoveel bekend. Volgens De Boer zijn het allemaal oude bekenden van Hofwijks en was het voor hen ook een snoepreisje.
Als je gaat zoeken naar Roy Hofwijks (PVDA) op google kom je de meest leuke verhalen tegen wat er gebeurd met belastinggeld.
pi_42671525
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Net alsof dat het minder kwalijk zou maken. Trouwens nergens in het artikel staat dat ze het niet in eigen zak steken.[quote]
Tuurlijk maakt dat het minder erg - het geld is namelijk gewoon gebruikt voor projecten, dat is wat anders dan dat mensen het in hun eigen zak steken.

[quote]Het zou me niet verbazen als dat wel gebeurt. Mja de overheid, geld uitgeven van een ander is altijd makkelijk en controle laat staan verantwoordelijkheid afleggen dat kennen ze niet bij de overheid.
Man, wat klets je nou. Jij wilt dus dat er meer regels komen?
pi_42671572
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Man, wat klets je nou. Jij wilt dus dat er meer regels komen?
Gewoon die deelraden afschaffen zoals ik in mijn eerste post zei.
quote:
Tuurlijk maakt dat het minder erg - het geld is namelijk gewoon gebruikt voor projecten, dat is wat anders dan dat mensen het in hun eigen zak steken.
Dat zeg jij maar dat blijkt nergens uit. Daarnaast wat voor projecten. Dat is een ruim woord.
pi_42671597
quote:
pi_42671603
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gewoon die deelraden afschaffen zoals ik in mijn eerste post zei.
Tsja, de gemakkelijkste weg. Alsof die er voor niks zijn.
pi_42671621
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En dat wordt altijd goed besteed zullen we maar zeggen.
[..]

Als je gaat zoeken naar Roy Hofwijks (PVDA) op google kom je de meest leuke verhalen tegen wat er gebeurd met belastinggeld.
Is altijd lastig om op basis van zo'n verhaal een oordeel te vellen. Het is niet zo moeilijk om welzijnswerkers belachelijk te maken.
pi_42671664
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:28 schreef SCH het volgende:
Tsja, de gemakkelijkste weg. Alsof die er voor niks zijn.
Die zijn er inderdaad voor niks. Volkomen overbodig zoals uit dit bericht wederom blijkt.
pi_42671671
quote:

Uit het volkskrantartikel, ook al geciteerd door Kozzmic:
quote:
Een voorbeeld van de verwevenheid is de werkwijze van het PvdA-raadslid André Bhola, tot begin dit jaar voorzitter van de welzijnsstichting Anand Joti. In het najaar van 2004 stelde hij de stadsdeelraad voor 50 duizend euro vrij te maken voor een gezondheidscampagne voor allochtone ouderen. De raad ging akkoord. Een dag later vroeg Bhola als voorzitter van Anand Joti uit deze nieuwe subsidiepot 32 duizend euro.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:41:34 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42671876
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

En dat mag wel natuurlijk. Maar o wee als een krant iets over het CDA of VVD schrijft, dan is het allemaal linkse propaganda enzo.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42671890
Oioioi dat klinkt niet goed. Erg vervelend. En natuurlijk slechte reclame in verkiezingstijd, maar da's nog het minst belangrijke.

Goed in ieder geval dat het nu boven water is gekomen, goed onderzoek doen en indien nodig hard aanpakken die smerige zakkenvullers.

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn. Ook treurig weer hoe GeenStijl nog wat olie op het vuur gooit. Erg moeilijk in dit rechtse medialandschap om als linkse partij staande te blijven.
pi_42671980
In het artikel in het Vervolg (niet gratis beschikbaar) staan meer uitwerkingen:

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:49:39 #46
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42672076
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:42 schreef Genverbrander het volgende:
Oioioi dat klinkt niet goed. Erg vervelend. En natuurlijk slechte reclame in verkiezingstijd, maar da's nog het minst belangrijke.

Goed in ieder geval dat het nu boven water is gekomen, goed onderzoek doen en indien nodig hard aanpakken die smerige zakkenvullers.

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn. Ook treurig weer hoe GeenStijl nog wat olie op het vuur gooit. Erg moeilijk in dit rechtse medialandschap om als linkse partij staande te blijven.
De top van de PvdA is nog wel redelijk goed bezig. Wouter Bos is een redelijk denkend, fatsoenlijk mens. Maar de grote kern van de PvdA is uiterst regentesk. Allemaal vriendjespolitiek, baantjesjagers, subsidiesponsen en nauwelijks Nederlands sprekende semi-Nederlanders. Het is inderdaad uiterst betreurenswaardig voor de PvdA dat nu net voor de verkiezingen weer eens duidelijk wordt dat bepaalde groepen PvdA'ers ordinaire zakkenvullers zijn en aan fatsoenlijk besturen nauwelijks toekomen. Stuitender is eigenlijk nog dat het PvdA-hoofdbestuur niet verder komt dan het starten van een 'onderzoek'.
Pugna Pro Patria
pi_42672154
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:42 schreef Genverbrander het volgende:

Overigens wel weer jammer dat de TS meteen weer aan het generaliseren slaat en als een gek gaat schijten op 'links', blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om genuanceerd te zijn.

CDA en VVD voor dierenmishandeling
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42672161
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:49 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Maar de grote kern van de PvdA is uiterst regentesk.
Hou toch op, wat een onzin zeg. Iedere politieke partij is even corrupt, ga toch weg.
pi_42672183
quote:
Ik zie de overeenkomst niet?
pi_42672194
Gaat Zembla hier nog op inhaken om nog meer boven water te halen?

Oh nee, wacht, ik zie iets over het hoofd...
pi_42672197
Zo grappig. Links doet iets fout, en ter verdediging wordt dan maar aangevoerd dar rechts ook niet brandschoon is.

Ik geloof niet dat dat relevant is in dit geval, of wel?
Big dick.
pi_42672298
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:
Zo grappig. Links doet iets fout, en ter verdediging wordt dan maar aangevoerd dar rechts ook niet brandschoon is.

Eens.

[ Bericht 14% gewijzigd door Genverbrander op 14-10-2006 16:06:03 ]
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:06:07 #53
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42672490
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:58 schreef Genverbrander het volgende:
[quote]Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:

Jij
Pugna Pro Patria
pi_42672603
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Jij
Nee, ik vind het alleen naïef om te denken dat alleen binnen de PvdA zakkenvullers zitten, zoals jij beweert.
pi_42672784
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:54 schreef HassieBassie het volgende:

Waarom niet? De OP doet een suggestie die best bestreden mag worden, namelijk dat het vooral links is waar dit gebeurt.
pi_42672889
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 15:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit het volkskrantartikel, ook al geciteerd door Kozzmic:
[..]
Dat heb ik gelezen, maar dat is niet in je eigen zak steken. Het wordt gebruikt door een organisatie. Alleen wel door zijn eigen club en dat is inderdaad dubieus maar wat anders dan dat ie het in zijn eigen zak steekt.
pi_42672969
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet? De OP doet een suggestie die best bestreden mag worden, namelijk dat het vooral links is waar dit gebeurt.
precies. De TS heeft wel meer moeite om zijn gristelijke overtuiging te onderdrukken. te pas en te onpas word de nietsvermoedende fokker geconfronteerd met zijn balkenende-geblaat.

Ieder zo zijn held zullen we maar zeggen.
pi_42673035
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Natuurlijk makkelijk om de PvdA de schuld te geven antuurlijk, maar ik heb eerder het gevoel dat de gemiddelde CDA/VVD stemmer niks met vrijwilligerswerk / sociale hulp doet.... en dus ook geen subsidie nodig heeft. DAn is het makkelijk buiten schot blijven ja
* Het_hupt is VVD stemmer, werkt 50 tot 60 uur per week, dus weinig tijd voor vrijwillgerswerk, draag echter wel flink bij aan de sociale premies van menigeen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42673070
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

* Het_hupt is VVD stemmer, werkt 50 tot 60 uur per week, dus weinig tijd voor vrijwillgerswerk, draag echter wel flink bij aan de sociale premies van menigeen
Je hebt anders wel gemiddeld 10 posts per dan op FOK!

Tijd zat voor vrijwilligerswerk in het weekend en de avonduurtjes dus

pi_42673101
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Pardon? Ik werk meestal nog meer uren maar dat maakt toch niet uit.

Zat tijd over voor vrijwilligerswerk en dat doe ik dan ook. Ik ga al 5 jaar regelmatig op stap met een autistisch ventje zonder ouders - heeft ie meer aan dan aan sociale premies.

Hup, het hupt, aan de slag jij
pi_42673125
quote:

[..]

Dat is dan misschien wel zo, maar de verdediging 'rechts doet het ook' is wel de allerzwakste, zeker gezien het feit dat rechts het over het algemeen sowieso niet zo op subsidies heeft.

Maar goed, waar mensen werken maken mensen fouten. Ik ben dan wel rechts, maar als er op slinkse wijze wat te verdienen valt voel ik me daar zeker niet te slecht voor. De aandacht in dit topic zou dan ook eigenlijk moeten uitgaan naar het gebrek aan controle van de overheid, om dit soort misstanden te voorkomen. Want links of rechts, het vertrouwen van de kiezers wordt er door dit soort verhalen niet echt groter op.
Big dick.
pi_42673144
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:33 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dat is dan misschien wel zo, maar de verdediging 'rechts doet het ook' is wel de allerzwakste, zeker gezien het feit dat rechts het over het algemeen sowieso niet zo op subsidies heeft.

Maar goed, waar mensen werken maken mensen fouten. Ik ben dan wel rechts, maar als er op slinkse wijze wat te verdienen valt voel ik me daar zeker niet te slecht voor. De aandacht in dit topic zou dan ook eigenlijk moeten uitgaan naar het gebrek aan controle van de overheid, om dit soort misstanden te voorkomen. Want links of rechts, het vertrouwen van de kiezers wordt er door dit soort verhalen niet echt groter op.
Dat laatste is misschien waar maar het is juist een tendens om te korten op het ambtenarenapparaat en op de regels. Dat is niet echt in overeenstemming met betere controle door de overheid.
pi_42673288
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste is misschien waar maar het is juist een tendens om te korten op het ambtenarenapparaat en op de regels. Dat is niet echt in overeenstemming met betere controle door de overheid.
In die redenatie ga je ervan uit dat alle ambtenaren die nu aan het werk zijn daadwerkelijk nuttig werk doen.
Big dick.
pi_42673490
-edit-
Flames, andere kulposts zijn ook verwijderd

[ Bericht 46% gewijzigd door Sidekick op 14-10-2006 18:35:41 ]
pi_42674001
quote:

[..]

Waar staat dat in de OP?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:15:31 #66
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42674108
Socialisme is niet compleet zonder corruptie.
pi_42674166
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Waar staat dat in de OP?
quote:
Alle vooroordelen over de regenteske zakkenvullers bij de PvdA worden weer eens bevestigd
pi_42674390
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:17 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Daar staat toch helemaal niks over 'voornamelijk links' ?

Wel iets over de PvdA. Iets over de PvdA als bestuurderspartij. Niets over de 'linksigheid' van de PvdA en niks over links-niet-zijnde-PvdA.

Je kan het hooguit een veralgemenisering van een deelPvdA-rel naar de algemene PvdA vinden, maar er is geen veralgemenisering of verbijzondering naar 'links'. Dat maken anderen ervan. Jij, o.a.
pi_42674453
Het is wel Zuid-Oost he, kaffers en geld gaan gewoon niet zo goed samen.

zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:30:24 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42674517
Dit is al jaren bekend, er wordt alleen niks aan gedaan.
pi_42674535
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Misschien is het niet erg genoeg
pi_42674546
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar staat toch helemaal niks over 'voornamelijk links' ?

Wel iets over de PvdA. Iets over de PvdA als bestuurderspartij. Niets over de 'linksigheid' van de PvdA en niks over links-niet-zijnde-PvdA.

Je kan het hooguit een veralgemenisering van een deelPvdA-rel naar de algemene PvdA vinden, maar er is geen veralgemenisering of verbijzondering naar 'links'. Dat maken anderen ervan. Jij, o.a.
Ja ja - het is al goed
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:34:27 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42674644
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is het niet erg genoeg
Allicht is het "niet erg genoeg" als het de eigen kliek is die zichzelf geld toeschuiven. Helaas.
pi_42674652
quote:
Het is deel van de cultuur van de Caraibischenederelanders daardoor is het ook niet zo makkelijk aan te pakken.
pi_42674788
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Allicht is het "niet erg genoeg" als het de eigen kliek is die zichzelf geld toeschuiven. Helaas.
Nou, beetje kort door de bocht. Het gaat erom of het geld goed wordt besteedt, daar lees ik niet zoveel over.

Alleen dat het naar allochtonen gaat. Gek hoor, in de Bijlmer
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:44:13 #76
89730 Drugshond
pi_42674900
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, beetje kort door de bocht. Het gaat erom of het geld goed wordt besteedt, daar lees ik niet zoveel over.

Mwah.
quote:
Bron : CDA raadslid
Nu die stichting Pewa van Roy Hofwijks (PvdA), goede vriend van Elvira Sweet (PvdA), stadsdeelvoorzitter. In zijn bedrijf zijn (toevallig) ook een paar deelraadsleden van de PvdA actief. Ana Alcantara (PvdA) en Randy Steena (PvdA). Tsja, dat past wel bij de rest van de deelraadsfractie van de PvdA, die ook een boterham verdient aan een subsidie verstrekt door diezelfde deelraad: Henk Lalji (stichting Vikaash), André Bohla (stichting Anand Joti), Lorna Coenen (stichting BBR). Allemaal lid van de PvdA en verantwoordelijk over de subsidie die zij aan zichzelf verstrekken. Erg makkelijk, want de PvdA heeft 17 van de 29 zetels in de deelraad.
Waar rook is... is vuur.
pi_42675088
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar gaat het artikel anders deels over. Kijk nog maar eens die stukjes na die ik plakte. Juist de besteding van de gelden wordt besproken - en het gebrek aan 'goedheid' ervan, dan wel het gebrek aan verantwoording erover.
quote:
Dat is niet wat in het artikel behandeld wordt. Wat behandeld wordt is dat het de politici zijn die het geld verdelen en diezelfde politici in de clubs zitten die het geld ontvangen.

Het gaat niet over het allochtoon gehalte ervan.
pi_42675108
Tsjah je moet niet verbaasd zijn, dat er bij herverdelingen van het geld doormiddel van subsidies e.d. overal geld blijft kleven bij ambtenaren en politici. Wat het meest schokkend is, is dat deze ambtenaren en politici niet alleen tevreden zijn met het loon wat ze krijgen voor herverdelen van andermans geld, maar dat er een nog groter gedeelte van de pot doormiddel van fraude wordt toegeeigend.

Laten we hopen dat in de toekomst zoveel mogelijk subsidies verdwijnen zodat er 1 subsidie overblijft waar de echte armen mee kunnen worden geholpen. Helaas zijn het de ambtenaren die hierover beslissen en die hebben natuurlijk geen baat bij een overzichtelijk systeem waar weinig mankracht voor nodig is. Dan zijn er namelijk minder ambtenarenbaantjes te verdelen, valt er veel minder te graaien en komt het ook nog eens sneller aan het licht.

[ Bericht 11% gewijzigd door Timmehhh op 14-10-2006 18:05:34 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_42676538
Cohen moet de eer aan zichzelf houden en aftreden.
Onder zijn leiding plegen zijn partijgenoten corruptie.
Links lullen rechts vullen blijkt waar te zijn.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:58:44 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42676610
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

ik zou het niet weten want zulks een krant lees ik dus niet, zoals ik al aangaf in woorden die een journalist, zelfs met diaree, moet begrijpen. geez.
pi_42677371
quote:
GeenStijl

Hoezo VVD?

Of loop je weer onzinnig te bashen, maar reageert verder niet op de kritek.
pi_42684279
Het ziet er naar uit dat deze affaire gaat overwaaien, het NOS-journaal stopte het tussen het 'korte andere nieuws'. Gelukje voor de PvdA. Ik hoop alsnog wel dat ze even goed de boel ondersteboven schudden, want dit kan natuurlijk niet. Bij de VVD of CDA zou je zoiets nog verwachten, maar bij een keurige en eerlijke partij als de PvdA past dit echt niet.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:56:04 #83
89730 Drugshond
pi_42684725
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

uche uche uche....... *proest*
watte?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:58:12 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42684756
De pvda wil zelf een onderzoek, voorlopig zijn dit dus nog onbewezen insinuaties
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:58:37 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42684771
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

uche uche uche....... *proest*
Hou jij even je mening voor je, mod
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:48:32 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686511
quote:
Typisch een voorbeeld van links lullen rechts vullen en dan ook nog met gemeenschapsgeld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:50:37 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42686584
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Typisch een voorbeeld van links lullen rechts vullen en dan ook nog met gemeenschapsgeld
Genuanceerd reageren als het over links gaat is jou echt vreemd, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42686592
quote:

[..]

inderdaad typisch voorbeeld van 'rechts vullen' dit.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:51:17 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42686606
wat een kutmoderatie, Martijn, duik jij eens even snel de keuken in of kom met iets concreets. Drugshond, als inval-polmod, je hebt je voorkeur voor je te houden, heb ik begrepen. Extrawaskracht, lul niet net zo slap als Martijn hier, en kom eens met concrete voorbeelden, of sluit anders het topic.

Je zou bijna bij Yvonne gaan klagen, ware het niet dat ze zelf 'op gevoel' vaart
pi_42686615
quote:
Links lullen links vullen dus.
pi_42686671
Ja FOK hoort blijkbaar ook al bij de rechtse media. Het is hard knokken voor de linkse partijen om tegen die negatieve stroom op te boksen.

Maar des te meer respect heb ik ervoor dat de PvdA goed stand houdt in de peilingen.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:53:31 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686681
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ook goed maar het feit blijft dat ze hun zakkenvullen met gemeenschapsgeld en dat vind ik een zeer slechte zaak. Zeker omdat de PvdA toch pretendeerd zo "sociaal , eerlijk en oprecht" te zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42686694
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

in ieder geval wel consequent dus.
  zondag 15 oktober 2006 @ 00:54:18 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42686710
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ook goed maar het feit blijft dat ze hun zakkenvullen met gemeenschapsgeld en dat vind ik een zeer slechte zaak. Zeker omdat de PvdA toch pretendeerd zo "sociaal , eerlijk en oprecht" te zijn
..en laat de spellingscontrolle er ook eens over voordat het uit je toetsenbord komt
pi_42686751
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Martijn, spaar me je vermoeiende woorden. Het gaat hier over één afdeling dat een onderdeel is van één stad, en het is nog niet eens zeker dat er wat aan de hand is. En als het wel zo is dan is het nog niet eens zakken vullen, maar meer de eigen instanties voortrekken bij subsidieverstrekking. Er is niets wat in de zakken verdwijnt.

Maar het is belachelijk om dit nu zo breed te trekken en het te hebben over de gehele PvdA, doe niet zo kortzichtig aub.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:00:19 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42686874
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 00:55 schreef Genverbrander het volgende:
En als het wel zo is dan is het nog niet eens zakken vullen, maar meer de eigen instanties voortrekken bij subsidieverstrekking. Er is niets wat in de zakken verdwijnt.
En dan is dat minder erg? Het is wel gemeenschapsgeld wat verkeerd benut wordt door een afdeling van een partij welke misschien (laten we het niet hopen) de minister president gaat leveren. Ik vind dat toch een vrij serieuze zaak.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42686968
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan is dat minder erg? Het is wel gemeenschapsgeld wat verkeerd benut wordt door een afdeling van een partij welke misschien (laten we het niet hopen) de minister president gaat leveren. Ik vind dat toch een vrij serieuze zaak.
Als het waar is dan is het een ZEER serieuze zaak en de betrokkenen moeten meteen voor het gerecht worden gesleept en een taakstraf krijgen van 400 uur harken in een parkje. Maar als het geen zakkenvullen is moet je de term ook niet gebruiken, want er worden geen zakken gevuld.
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:07:01 #99
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42687094
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:03 schreef Genverbrander het volgende:
Maar als het geen zakkenvullen is moet je de term ook niet gebruiken, want er worden geen zakken gevuld.
De zaken van de instanties waaraan misschien onterecht subsidies zijn toegekend zijn toch gevuld? Is dat geen zaken vullen dan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 oktober 2006 @ 01:21:30 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42687537
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 01:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De zaken van de instanties waaraan misschien onterecht subsidies zijn toegekend zijn toch gevuld? Is dat geen zaken vullen dan?
zaken vullen is vast goed voor de economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')