quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:19 schreef ElisaB het volgende:
045casual heeft een ban, dus kan hier nu niet meer eageren. Die ban is in principe bedoeld als aansporing om op z'n minst even te reageren. Lezen kan ie nog wel, en als ie internet heeft, kan ie een hotmailaccountje aanmaken en ons even een mailtje sturen.
Verdere correspondentie verloopt voorlopig even per mail (ook met de koper en verkoper, waaronder Dagguzz)
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:57 schreef schvvmert het volgende:
Ik weet niet of 't hier thuishoort maar dat regelen de Modjes wel.![]()
Het is in V&A een stuk vertrouwder dan op allerlei anonieme verkoopsites.
Zelf heb ik hier tot nu alleen positieve ervaringen.
Wat ik wel altijd doe is even de postgeschiedenis van verkoper kijken.
Daarmee krijg je toch een beeld in hoeverre 't vertrouwd is
Fok! is een groot forum met ook 1Day users etc....
ben het met schvvmert eens. op andere anonieme verkoopsites koopt en verkoopt het stroever.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 01:11 schreef FredvZ het volgende:
De Vorige [V&A] Ervaringen is vol, hier verder
De laatste posts van het vorige topic:
[..]
[..]
Op donderdag 12 oktober 2006 00:57 schreef schvvmert het volgende:
Het is in V&A een stuk vertrouwder dan op allerlei anonieme verkoopsites.
Zelf heb ik hier tot nu alleen positieve ervaringen.
het is alleen jammer dat fok! niet zoveel mensen bereikt als bijv. marktplaats. Maar prima ervaringen tot nu toe hier hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:03 schreef Uiteraard het volgende:
[..]
ben het met schvvmert eens. op andere anonieme verkoopsites koopt en verkoopt het stroever.
Mensen reageren niet of heel langzaam.
Hij vermeld hier een site waar ie ook zijn handel heeft:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:29 schreef MK1GTI het volgende:
Slechte ervaring met Muckster:
hier heb ik een paar spellen van hem gekocht. Hij kreeg al een keer opmerkingen over spullen die vies waren. Één van de spellen doet het niet en is smerig op de printplaat. Hij zou het geld terugboeken mailde hij maar ik heb sindsdien niets meer van hem gehoord, ook na herhaling van mijn kant.
Geen stijl dus.
Het ging niet helemaal buiten Fok om.quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:40 schreef Snever het volgende:
Een hele goed deal gesloten met Schvvmert. Hij heeft buiten fok! om een hele mooie en super snelle pc voor mij gebouwd voor een niet al te groot bedrag. Meneer kwam hem zelfs brengen en heeft een paar dingen uitgelegd over de pc en een bakje koffie gedronken. Hele goede zaken dus en compleet te vertrouwen.
Hulde voor deze user
me too....prima dealquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:04 schreef Saekerhett het volgende:
Net een deal gedaan met AQuila360, perfect
38 euro overgemaakt, 5 minuten later kreeg ik de code voor een jaar Gold, en het werkt perfect, sta nu geregistreerd tot 11/2007
Bedankt en tot de volgende keerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:28 schreef Papabear het volgende:
Ik heb de 2 x 512 MB geheugen van Bealeo gekocht en ik ben zéér tevreden over de afhandeling:
1. Het E-mailcontact verliep erg vlot en soepel.
2. Het geheugen was uitstekend goed verpakt in antistatisch zakje in een DVD-hoesen opvul-schuim.
Ook na ontvangst nog even contact gehad om aan te geven dat het goed werkte en kreeg binnen een kwartier antwoord.
Kortom... Zeer tevreden over Bealeo![]()
Okquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:50 schreef Luc_Nilis het volgende:
ps: ElisaB. Ik zal je op de hoogte houden bij afronding! Merci!![]()
En snel binnen dusquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:04 schreef pierce het volgende:
Eveneens snel geld ontvangen van schvvmert in topic [TK] Diverse PC100, PC133 en ECC EDO geheugenmodules .
De spullen heb ik vandaag ter verzending aangeboden op het postkantoor.
Dat is een prima idee.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:02 schreef Werewolf het volgende:
Is het een idee om zo'n white/blacklist bij te houden?
Een blacklist is natuurlijk lastiger dan een whitelist.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:40 schreef schvvmert het volgende:
Er is geen beginnen aan om dat bij te houden voor alle users en kloons
Het idee is goed en ook al verschillende keren geprobeerd. Echter, ook al even vaak is het weer gestrand. Het is enorm arbeidsintensief (veel werk om bij te houden) en bovendien stelt het uiteindelijk niet veel voor: wie een deal echt helemaal verkloot, die doet dat meestal maar een keer. Gebeurt het vaker, of is het écht opzet, dan krijgt de persoon in kwestie een V&A ban. En niets of niemand staat zo iemand in de weg om een kloontje aan te maken eb weer opnieuw te beginnen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:31 schreef Werewolf het volgende:
Een blacklist is natuurlijk lastiger dan een whitelist.
Mensen kunnen namelijk ook door overmacht geen goede transactie kunnen doen. Om deze personen gelijk te veroordelen tot de blacklist is misschien ook niet altijd even eerlijk.
Een whitelist daarentegen is makkelijker aan te leggen volgens mij. Er zijn zat mensen die ik vaak voorbij zie komen in deze topics en die er om bekend staan snel te betalen en/of kwaliteit te leveren.
Met zo'n whitelist kunnen V&A newbies en users die niet vaak handelen in een oogopslag zien of de user met wie ze zaken doen betrouwbaar is.
Prima ideequote:Op zondag 22 oktober 2006 22:20 schreef TSPO het volgende:
Maak je eigen whitelist
Pas geleden zag ik bij iemand in z'n OP een rij links naar topics met goede ervaringen: als je graag wil dat mensen zien dat je ok bent kan je dit ook doen (links naar vorige topics en links naar iemands bericht in Ervaringen topic)
Door de structuur van Fok krijg je dan Topics die ook steeds dichtgaan. En idd zoals je in de laatste zin duidelijk maakt is de controle op dit forum vele malen groter dan op een anonieme verkoopsite.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het idee is goed en ook al verschillende keren geprobeerd. Echter, ook al even vaak is het weer gestrand. Het is enorm arbeidsintensief (veel werk om bij te houden) en bovendien stelt het uiteindelijk niet veel voor: wie een deal echt helemaal verkloot, die doet dat meestal maar een keer. Gebeurt het vaker, of is het écht opzet, dan krijgt de persoon in kwestie een V&A ban. En niets of niemand staat zo iemand in de weg om een kloontje aan te maken eb weer opnieuw te beginnen.
Dus lijkt het verstandiger gewoon goed op jezelf te passen, iemands postgeschiedenis na te kijken en verder je gezonde verstand te gebruiken
Dat is een kwalijke zaak. Is er inmiddels al voortgang?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:33 schreef SpookY22 het volgende:
Slechte ervaring tot nu toe met Wrinex in [TK] Paar NES-spellen oa Mario/Duckhunt Overeengekomen met betaling en verzending, inmiddels 3 weken geleden geld al over gemaakt, meerdere malen gemaild nog maar hoor niets of zie niets terug en ik zie ook geen game verschijnen.
Mail je me even als je iets hoort?quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:23 schreef SpookY22 het volgende:
Nope.....nog steeds niets ontvangen, wel liev dat er modjes actie aan het ondernemen zijn
Mede dankzij tussenkomst van ElisaB is het geld teruggestort en gisteren de telefoon teruggestuurt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef ElisaB het volgende:
Luc_Nilis en Sanger; mail me even (met linkjes en de gegevens die je van de gebruikers hebt), dan ga ik ermee aan de slag.
Als het goed is al heel lang geleden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:45 schreef koele het volgende:
ff iets anders...dat gratis versturen... is die actie afgelopen...?
helaasch.... tnxquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:48 schreef Snever het volgende:
[..]
Als het goed is al heel lang geleden.
NP hoorquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:06 schreef GalaxyMan het volgende:
hier wilde ik dus idd neerzetten - > sorry elisaB
Stuur even een mailtje met alle gegevens en linkjes, dan kunnen we ermee aan de slagquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:21 schreef MK1GTI het volgende:
Zou er een modje de moeite willen nemen om mij te helpen met Muckness? (zie pg 1) Na belofte het geld terug te storten laat hij gewoon niets meer horen en da's serieus geen stijl.
Bedankt voor de tipsquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:06 schreef GalaxyMan het volgende:
Aan alle mensen die zich opgelicht voelen of denken dat te zijn lees dan verder
hier wilde ik dus idd neerzetten - > sorry elisaB
Ik wil me nergens mee bemoeien ( doe ik lekker wel ) maar dit is mij dus een hele tijd terug ook eens overkomen
mijn advies ga naar de politie en doe aangifte ( ja dit is tegenwordig een aangifte laat je niet afschepen dat het een civiele zaak is !!! )
neem alles wat je van die gast hebt mee kopie's, mail-wisselingen ,adressen ,bankrekeningen, bevestigingen de hele mikmak Ook raad ik jullie aan om dit te vermelden op http://www.internetoplichting.nl deze gasten weten waar ze mee bezig zijn.ook is het zo hoe meer aangiftes des te sneller werkt de politie ermee
ow en aan 045casual en de rest van de oplichters -> er komt een dag dan overkomt het jezelf en dan voel je pas wat je de andere aan hebt gedaan ( mits je mens bent he )
dan nog effe erop terug komende aangaande een white-list
Dat werkt alleen als mensen ook een positieve reactie of uberhaubt een reaktie geven betreffende afhandelingen met aangekochte spullen
Ik bvb heb al voldoende verkocht via fok! hierzo maar nog geen 1 die er iets over heeft gezegt werkt dan natuurlijk ook wel tegen vind ik
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:03 schreef Tokay het volgende:
Mijn allereerste koopervaring in [V&A] was gelukkig meteen een heel goede ervaring:
[TK] muziek/concert dvd's
Met user Icemen is het heel goed zaken doen.
De muziek-DVD die ik van Icemen kocht bleek in onberispelijke staat, en is door hem keurig (in een bubbeltjesenveloppe) en snel (nog voor het bedrag op zijn rekening is bijgeschreven!) naar mij opgestuurd.
Hulde!![]()
Dank je voor het in vertrouwen nemen van een begin user.quote:Op vrijdag 3 november 2006 02:01 schreef schvvmert het volgende:
Goede koop gedaan bij: emagi [TK] 2 maal kingston Kvr667d2n5/1g en 2 maal Kvr667d2n5/512
Nogal nieuwe user dus ben 't zelf gaan ophalen, na duidelijk en snel mailcontact was een afspraak prima geregeld.![]()
Geheugen werkt perfect.![]()
Even een update en aanpassing:quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:33 schreef SpookY22 het volgende:
Slechte ervaring tot nu toe met Wrinex in [TK] Paar NES-spellen oa Mario/Duckhunt Overeengekomen met betaling en verzending, inmiddels 3 weken geleden geld al over gemaakt, meerdere malen gemaild nog maar hoor niets of zie niets terug en ik zie ook geen game verschijnen.
En heel graag gedaanquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:52 schreef SpookY22 het volgende:
In ieder geval wil ik de mods in het speciale geval ElisaB bedanken voor de bemiddeling
Zelfde prima ervaring met nogal!quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:25 schreef nogal het volgende:
En weer een goede evaring erbij dit keer met EdvandeBerg
ik had mijn geheugenkaartje aan hem verkocht. Duidelijke mailwisseling en alles is goed verlopen!
[TR] Memory Stick Micro (M2) voor Memory Stick Duo
Ook de betaling was supersnel en dan kan 't vlot geregeld zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:03 schreef Lookbehind het volgende:
Goede ervaring met schvvmert bij [TK] AMD64 3200+ Upgradeset op Abit KV8-Pro met 1 gig DDR
Snelle mailwisseling en na betaling werd het meteen opgestuurd zodat ik het de volgende dag binnen had.
M'n complimenten.![]()
Ten eerste, ik ben een hem. Ten tweede, we hebben niks afgesproken. Het meubel was onder voorbehoud aan jou verkocht. Ik heb je direct gemail'ed. Ik kreeg een aantal dagen geen antwoord. Als er dan iemand anders hem direct wilt ophalen, wat verwacht je dan dat ik zeg?quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:48 schreef Conflict het volgende:
Ik heb slechte ervaringen met Ricepuppet.
Na een slechte start in [TK] IKEA TV meubel - STORMARK hebben we contact gehad via de mail. Afgesproken dat ik het meubeltje dinsdag of woensdag zou komen halen.
Volgens haar heb ik niet snel genoeg gebeld om het exact af te spreken en heeft ze het gewoon zonder iets te laten weten aan een ander verkocht.
Saai en niet interessant. Ik bestempel jou dus ook als een trader zonderquote:Op woensdag 8 november 2006 18:02 schreef Conflict het volgende:
O en Ricepuppet, ik schreeuw niet, maar geef alleen ff door wat mijn ervaringen zijn met jou. Die waren slecht, verder ga ik niet in op je flauwe praatje, bekijk het maar. Als je je gebrek aan vertrouwen kenbaar had gemaakt dan had ik je twintig eurootjes wel ff over kunnen schrijven. Ik ben trouwens blij dat ik niks van je gekocht heb.
Ik heb geen geduldquote:Op donderdag 9 november 2006 09:01 schreef Ricepuppet het volgende:
[..]
Saai en niet interessant. Ik bestempel jou dus ook als een trader zonder
1. Geduld
2. Mensenkennis
3. Kennis in traden
Ik heb deze link, en alle quotes die erbij horen aan diverse mensen laten zien, en die vinden je manier van handelen ook triest. Klaar, over, geen gezeik meer.
Hij is ook al 24 dagen niet meer hier geweest, heeft miscchien ook wat te zeggen! Niet meteen van het slechtste uitgaan.....quote:Op donderdag 9 november 2006 23:18 schreef Dagguzz het volgende:
Ja daar ben ik weer, het lijkt wel of ik erom vraag.. ZUCHT! Heeft me nu al behoorlijk wat centen gekost![]()
Slechte ($@#%#$^#) ervaring met: Smilex2.0
Topic
10 oktober j.l. heb ik geld overgemaakt naar zijn rekening (na mail contact) Pakketje nooit ontvangen..
Na paar dagen geprobeert contact op te nemen via mail en v&a... Nog steeds geen reactie...
Dat had ik ookal gezien ja. Maartoch.. na meer slechte ervaringen ga je toch anders denken. En dat hij misschien op vakantie is, had hij natuurlijk ook kunnen melden.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:24 schreef RD4 het volgende:
[..]
Hij is ook al 24 dagen niet meer hier geweest, heeft miscchien ook wat te zeggen! Niet meteen van het slechtste uitgaan.....
Het zou een heel eind schelen als je de offtopic gewoon zou negeren. En alos je dat dan niet kan laten, om je dan in elk geval een beetje in te houdenquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:28 schreef akkom het volgende:
kan hier de offtopic nog eens verwijders worden aub.
ik word hier zo moe van he![]()
[TK] MP3-SPELER Samsung Nieuw
bedankt.
kom op, iedere idioot weet dat dat ding nooit verkocht gaat worden. Dat het een groot onzintopic is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het zou een heel eind schelen als je de offtopic gewoon zou negeren. En alos je dat dan niet kan laten, om je dan in elk geval een beetje in te houden
Als je denkt dat het mijn taak is om te beslissen wat er wel en niet verkocht gaat worden, dan heb je de rol van de mod op V&A nog niet helemaal begrepenquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:17 schreef Fatality het volgende:
kom op, iedere idioot weet dat dat ding nooit verkocht gaat worden. Dat het een groot onzintopic is.
Gooi er toch een slot op, had je ook zelf kunnen oordelen.
en waar bemoei je je wel niet mee als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:17 schreef Fatality het volgende:
[..]
kom op, iedere idioot weet dat dat ding nooit verkocht gaat worden. Dat het een groot onzintopic is.
Gooi er toch een slot op, had je ook zelf kunnen oordelen.
Idem ditoquote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef tisauch het volgende:
Nette afwikkeling door M_13 in [TK] Vinyl singles
Zeer tevreden.![]()
Sluit me hierbij aan heb de kapotte 360 van Mickey_Blue_eyes gekocht en hij had hem al verstuurd voordat het geld op zijn rekening stond. En netjes ingepakt enz TOP.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:11 schreef Klonk het volgende:
het is goed zaken doen met Mickey_Blue_Eyes
hier [CENTRAAL] Xbox360-games verkoop/ruil topic #6 een spel gekocht, geld overgemaakt, en hij heeft het gelijk op de bus gedaan
Idem, maar dan met piercequote:Op vrijdag 17 november 2006 21:00 schreef pierce het volgende:
Zeer goede ervaring met ElisaBnaar aanleiding van topic [TK] HP vs19e, 19" LCD monitor
Ze kwam hem zelfs langsbrengen, hulde!![]()
![]()
Eveneens met TARAraboemdijee, snel geregeld en goede afspraken gemaakquote:Op donderdag 23 november 2006 14:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Prima ervaring met DJJoris, zie [TK] Star Trek TNG Repack DVD's
Pakketje is vandaag aangekomen
idemquote:Op donderdag 16 november 2006 18:39 schreef Spookje81 het volgende:
Goede ervaring met koen_pijl
meteen na betalen is de cd op de post gegaan en andere dag was ie binnen
deze topic: [TK] Kamer opruiming, regelmatig updates
Pakketje is vandaag binnen gekomenquote:Op donderdag 9 november 2006 23:18 schreef Dagguzz het volgende:
Ja daar ben ik weer, het lijkt wel of ik erom vraag.. ZUCHT! Heeft me nu al behoorlijk wat centen gekost![]()
Slechte ($@#%#$^#) ervaring met: Smilex2.0
Topic
10 oktober j.l. heb ik geld overgemaakt naar zijn rekening (na mail contact) Pakketje nooit ontvangen..
Na paar dagen geprobeert contact op te nemen via mail en v&a... Nog steeds geen reactie...
Het geheugenkaartje is vandaag binnengekomen!quote:Op woensdag 29 november 2006 18:38 schreef ruud.nl het volgende:
peeweetje![]()
Hij vertelde zaterdag het geheugenkaartje verstuurd te hebben, maar tot op heden nog niets ontvangen.![]()
We wachten nog even af...
Eerdere zaken met ondeugend en Five_Horizons verliepen wel soepel.
Je bent helaas niet de enige. TTM kan zich verheugen op een actie van de FA's, want daar heb ik zojuist om gevraagdquote:Op zondag 3 december 2006 21:45 schreef centenbakkie het volgende:
thethirdmark
nog geen geld overgemaakt ik wacht al 1.5 week
Wel, niks aan toe te voegen eigenlijk.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef super-muffin het volgende:
Goede ervaring met Mickey_Blue_Eyes uit [CENTRAAL] Nintendo DS verkoop/ruil topic deel 5
Snel verzonden
Mee eens!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:00 schreef super-muffin het volgende:
Goede ervaring met Mickey_Blue_Eyes uit [CENTRAAL] Nintendo DS verkoop/ruil topic deel 5
Snel verzonden
Ik zag het. Wil je zo vriendelijk zijn niet (offtopic) in andere topics Bilbao hierop aan te spreken?quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik wach al een tijdje op het geheugen wat ik gekocht heb van Bilbao
Vrees niet, ik zal mede-users niet gaan stalken ofzo. Ik wilde hem alleen nog even vriendelijk herinneren in het topic waar ik zeker wist dat ie vaker kwam, aangezien het zijn eigen topic is. Zelf kijk ik best vaak in 'my active topics' maar misschien doen anderen dit niet.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zag het. Wil je zo vriendelijk zijn niet (offtopic) in andere topics Bilbao hierop aan te spreken?
Bedankt. Nogmaals, ik ga er vanuit dat hij te goeder trouw is en even anderen dingen aan zijn hoofd heeft. Ga er nog steeds van uit dat dit op een simpele, vriendelijke manier op te lossen is. Ik beschuldig niemand nergens van.quote:Ik heb 'm een berichtje gestuurd. Binnenkort ontvangt ie ook nog een mailtje.
Toppiequote:Op zaterdag 9 december 2006 22:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Vrees niet, ik zal mede-users niet gaan stalken ofzo. Ik wilde hem alleen nog even vriendelijk herinneren in het topic waar ik zeker wist dat ie vaker kwam, aangezien het zijn eigen topic is. Zelf kijk ik best vaak in 'my active topics' maar misschien doen anderen dit niet.
[..]
Bedankt. Nogmaals, ik ga er vanuit dat hij te goeder trouw is en even anderen dingen aan zijn hoofd heeft. Ga er nog steeds van uit dat dit op een simpele, vriendelijke manier op te lossen is. Ik beschuldig niemand nergens van.
Ik begin een beetje ongerust en ongeduldig te worden.quote:
Ik heb bericht. Heb je PM? Stuur me anders even een mailtje, dan geef ik antwoord!quote:Op woensdag 13 december 2006 13:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik begin een beetje ongerust en ongeduldig te worden.
Je hebt mail.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb bericht. Heb je PM? Stuur me anders even een mailtje, dan geef ik antwoord!
Je hebt antwoordquote:Op woensdag 13 december 2006 18:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Je hebt mail.
Hoezo?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:37 schreef Snever het volgende:
Wattan?
Daar is dit topic toch voor, om een beetje te kunnen zoeken met wie je niet zaken moet doen of juist wel?quote:
Ikquote:
Thank U!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik
Doe geen zaken met Bilbao of Claire_danes. Het is één en dezelfde en het gaat je geld kosten. Zo duidelijk?
Yep. Ik ben gepwned (ofzo)quote:Op donderdag 14 december 2006 12:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik
Doe geen zaken met Bilbao of Claire_danes. Het is één en dezelfde en het gaat je geld kosten. Zo duidelijk?
Aangifte, advocaat of als laatste redmiddel een huisbezoek?quote:Op donderdag 14 december 2006 13:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Yep. Ik ben gepwned (ofzo)
http://www.internetoplich(...)cgi?num=1150216190/0
Ik heb hem gemailed dat ik verwacht dat ie z'n afspraken nakomt of mijn geld terugstort binnen een paar dagen
Anders wordt het een bezoekje aan het politiebureau met papierwerk en de instructies van bovengenoemde site.
Als je kijkt naar de link zie je dat dit iemand is die een heel spoor aan dit soort ellende achter zich laat, iederen smoesjes verkoopt en alles zo voor zich uit kan schuiven en misschien dicht ie het ene gat met het andere.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:49 schreef pierce het volgende:
[..]
Aangifte, advocaat of als laatste redmiddel een huisbezoek?
Ik had laatst ook nogal wat problemen (niet op fok overigens) met apparatuur die ik ontvangen had maar niet werkte(het kwam er op neer dat het gewoon een oplichter was). Na wat dreigen met aangifte en een advocaat was het zaakje zo geregeld![]()
Was de beste man niet over de brug gekomen dan had ik overigens alsnog aangifte gedaan en mijn advocaat ingeschakeld.
Ga er maar vanuit dat iemand die met opzet mensen oplicht, altijd bereid is een stapje verder te gaan dan jij. Hoe verleidelijk ook om langs te gaan; weet goed wat je doet en pas goed op jezelf. Er is maar weinig dat het waard is om je voor het ziekenhuis in te laten slaan (of erger).quote:Op donderdag 14 december 2006 13:49 schreef pierce het volgende:
Aangifte, advocaat of als laatste redmiddel een huisbezoek?
Ik had laatst ook nogal wat problemen (niet op fok overigens) met apparatuur die ik ontvangen had maar niet werkte(het kwam er op neer dat het gewoon een oplichter was). Na wat dreigen met aangifte en een advocaat was het zaakje zo geregeld![]()
Was de beste man niet over de brug gekomen dan had ik overigens alsnog aangifte gedaan en mijn advocaat ingeschakeld.
Jezus...wat eenquote:Op donderdag 14 december 2006 13:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Yep. Ik ben gepwned (ofzo)
http://www.internetoplich(...)cgi?num=1150216190/0
Ik heb hem gemailed dat ik verwacht dat ie z'n afspraken nakomt of mijn geld terugstort binnen een paar dagen
Anders wordt het een bezoekje aan het politiebureau met papierwerk en de instructies van bovengenoemde site.
Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat zijn accounts en ip adres geblokkeerd zijn om zo verdere teleurstellingen te voorkomen? Wat overigens niet weg neemt dat hij een ander i'net abo kan gebruiken.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat iemand die met opzet mensen oplicht, altijd bereid is een stapje verder te gaan dan jij. Hoe verleidelijk ook om langs te gaan; weet goed wat je doet en pas goed op jezelf. Er is maar weinig dat het waard is om je voor het ziekenhuis in te laten slaan (of erger).
Ik ookquote:Op donderdag 14 december 2006 15:10 schreef pierce het volgende:
Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat zijn accounts en ip adres geblokkeerd zijn om zo verdere teleurstellingen te voorkomen?
Alles wat je in dat opzicht regelt, is schijnzekerheid. In het algemeen gesproken (dus niet specifiek over deze knul): er is áltijd wel een weg om opgeworpen barrieres te omzeilen. Heb je een ip-ban, dan ga je bij de buren internetten (of je doet iets met een proxy). Staat je echte naam op i-net, dan gebruik je een andere naam. Staat je giro-nummer ergens, dan open je een nieuwe rekening.quote:Wat overigens niet weg neemt dat hij een ander i'net abo kan gebruiken.
Zou een blacklist op basis van username, echte naam en/of rekeningnummer geen optie zijn, of mag dat privacy technisch gezien niet? En dan bijvb. geen overzicht van alle geblokkeerde gebruikers maar een database die alleen op basis van het rekeningnummer een ok of niet ok geeft?
heeeeeey jopquote:Op vrijdag 15 december 2006 00:46 schreef whizzer2250 het volgende:
Zo edvandeberg... Aardig he die Patick... (aka claire_danes, bilbao) the MoFo heeft mij ook opgelicht maar dan voor 135 euro (camera) Ik heb aangifte gedaan maar politie doet zoals gewoonlijk niet meer dan donuts eten. Heb hem daarna nog wel gesproken via MSN. Mocht je intresse hebben, ik heb het mobiele telefoon nummer van de heer Patrick M. Ook heb ik zijn MSN. Let me know: jop_broekhof {at} hotmail.com!
En dat blijft zo door gaan als er actie wordt ondernomen. Op internetoplichting vertelt men dat ook, je moet minstens met een paar gevallen komen, voordat ze er werk van maken.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:07 schreef whizzer2250 het volgende:
@ ed (hmm klinkt raar) Heb geen post daar gemaakt... Zie na 4 maanden het nu er niet meer van. Die kerel kan gewoon ze gang gaan aangezien de politie geen fuck kan doen... Nou ja "kerel" hij is 18 ofzo...
Lijkt mij wel een goed idee.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:57 schreef MosPos het volgende:
Nog ff een vraagje
Is het een idee om [WAARDE] topics te openen. Daar kun je je producten opzetten, en dan kijken hoeveel het waard zou zijn, doordat users kunnen "bieden".
Zo te zien durfde hij Cynix niet op te lichten. Er zijn nu 2 gedupeerden op Fok en dat is 't geen civiele zaak meer maar een strafzaak en is de politie verplicht om aangifte op te nemen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
[TK] Archos Gmini 500 (80 GB)
Is hier nog iemand met hem in zee gegaan?
Nope, ik heb (gelukkig) niks betaald.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
[TK] Archos Gmini 500 (80 GB)
Is hier nog iemand met hem in zee gegaan?
Ik geef hem nog een kans. Mijn zaak is nog 'vers'quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:51 schreef whizzer2250 het volgende:
heb ook even gepost op opgelicht.nl (of hoe dat ook heet). Maar ja, ik zal de politie morgen even bellen met de belofte van Patrick en dat er nog iemand opgelicht is... Edvandeberg, doe aub aangifte! Mocht je dat doen, kan je dan even een referentie maken naar mijn zaak? Ik heb aangifte gedaan in Haarlemen mijn mutatie nummer is: PL 1222/06-096688
Zie je mailquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik geef hem nog een kans. Mijn zaak is nog 'vers'
Misschien dat hij, nu ik het zaakje weer aanzwengel, hier jou toch gaat betalen. Ik hoop het van harte, aangezien hij jou precies 3x zoveel schuldig is. En als hij mij niet terugbetaalt op korte termijn, heeft ie twee aangiftes bovenop de XP-licentiezwendelaangiftes.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:27 schreef whizzer2250 het volgende:
kans? hij? Je hebt meer kans om de Amerikaanse lotto te winnen ook al doe je niet mee dan dat je geld van die pauper krijgt.
Hou je me op de hoogte over eventuele betalingen? Hij zou misschien jouw en mijn claim samen overboeken.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:15 schreef whizzer2250 het volgende:
das wel weer zo... Ik hoop echt dat die kerel eens in zijn leven wat goeds doet. Ik zal dus morgen contact op nemen met de politie om mijn aangifte ook weer een duw te geven...
Via welk mailadres krijg je contact? Via dat core-design adres krijg ik geen antwoord meer.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:35 schreef whizzer2250 het volgende:
Ik hou je zeker op de hoogte en mocht hij het overmaken naar mij dan krijg je uiteraard jou deel! Ik zal hem ook voorstellen dat ik mijjn aangifte intrek als ik mijn geld terug krijg.. Miss niet de beste oplossing maar hij heeft mij voor 135 euro opgelicht en dat is toch wel weer behoorlijk wat geld.
Sorry dat ik je reactie over het hoofd zag.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:51 schreef sjimz het volgende:
Mocht iemand nog wat juridische ondersteuning nodig hebben Pm me dan.
Ik wil laten zien dat de politie wel kan helpen!
En u heeft een pm terugquote:Op zondag 17 december 2006 21:40 schreef whizzer2250 het volgende:
Ik heb de heer sjimz ondertussen gepm-ed
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel, zeggen ze altijd :pquote:Op zondag 17 december 2006 23:59 schreef JK1982 het volgende:
Ik heb een uitstekende ervaring gehad met Gojira (Nee lutsers, niet zo..)
Ging om dit topique: [TK] Qtek S200 NL (Simlock vrij)
Snelle respons op mijn mails, duidelijke afspraken en redelijk (ook qua afhandeling etc.)
Toestel was ook echt in nieuwstaat, geen verzwegen beschadigingen etc.![]()
Laatste aanmaning gestuurd naar onze vriend Bilbao met cc naar Whizzer2250 en ElisaB.quote:Op zondag 17 december 2006 21:40 schreef whizzer2250 het volgende:
Ik heb de heer sjimz ondertussen gepm-ed
Ja. Ik snap trouwens niet waarom ze je zelf niet een verhaaltje laten typen en dat zij dan achteraf dat aanpassen. Ik weet zeker dat ik zelf een samenhangender en directer verhaal kan schrijven.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:28 schreef whizzer2250 het volgende:
PL 1222/06-096688
Duurde het bij jou ook zo lang
Goed bezig.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:12 schreef whizzer2250 het volgende:
Heb Patrick net via MSN gesproken en hij zei dat hij vanmorgen 150 euro naar mij heeft overgemaakt en het bedrag van EdvandeBerg. Dus we zullen zien....
Hij zal waarschijnlijk eerst een ander moeten tillen voor ie de centjes heeft om ons terug te betalen.quote:Op donderdag 21 december 2006 00:12 schreef whizzer2250 het volgende:
Heb Patrick net via MSN gesproken en hij zei dat hij vanmorgen 150 euro naar mij heeft overgemaakt en het bedrag van EdvandeBerg. Dus we zullen zien....
Tis toch niet iemand uit Wieringerwerf he?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:32 schreef pierce het volgende:
Niks meer vernomen van Duracell![]()
Betaald, maar niks ontvangen... op mails wordt niet gereageerd.
Laatste mail is van 11-12-2006.
Die tijden zeggen niets. Bekende bug; zelfs van accounts die zijn uitgelogd en waarvan het wachtwoord door de schredder is gegaan geeft de software nog aan dat ze regelmatig inloggen. Onbetrouwbaar; bekende bugquote:Op donderdag 21 december 2006 18:40 schreef whizzer2250 het volgende:
Laatste bezoek: 2 uur, 58 minuten geleden.
Hij is dus wel nog online geweest....
heeft afgelopen nacht nog gepost. Laptop altijd aan!quote:Op donderdag 21 december 2006 19:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die tijden zeggen niets. Bekende bug; zelfs van accounts die zijn uitgelogd en waarvan het wachtwoord door de schredder is gegaan geeft de software nog aan dat ze regelmatig inloggen. Onbetrouwbaar; bekende bug
Al een betaling gezien? Giro naar bank per internetbankieren staat er volgens mij een dag later op....quote:
Vergeet 't maar, iemand die zijn zaken doet hoofdzakelijk op I-net en dan met overschrijvingen werken?quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:37 schreef whizzer2250 het volgende:
volgens Patrick zou het 5 dagen durenMaar iig, er staat nog niks bijgeschreven.
Ja, meneer Batterijtje waar bent u?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:32 schreef pierce het volgende:
Niks meer vernomen van Duracell![]()
Betaald, maar niks ontvangen... op mails wordt niet gereageerd.
Laatste mail is van 11-12-2006.
Ik heb al zijn gegevens mocht je interesse hebben,quote:Op zondag 24 december 2006 09:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, meneer Batterijtje waar bent u?
Ik heb ook betaald en vooralsnog geen spelletjes...
Betaald: 15 december.
Een advocaat voor een tientje?quote:Op zondag 24 december 2006 11:02 schreef pierce het volgende:
Als meneer niet snel reageert krijgt hij een aangifte tegen zich en een brief van mijn advocaat(dan weet je het vast als je meeleest! )
rechtsbijstandverzekering ofzo?quote:Op maandag 25 december 2006 11:57 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een advocaat voor een tientje?![]()
Werkt jouw advocaat gratis of zo?
Ja, mijn schoonvader is advocaatquote:Op maandag 25 december 2006 11:57 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een advocaat voor een tientje?![]()
Werkt jouw advocaat gratis of zo?
Ik heb nix ontvangen. Jij?quote:Op zaterdag 23 december 2006 01:28 schreef whizzer2250 het volgende:
Verwacht ook niks anders maar ja... ik geef hem iig de kans.
Nou moe, hij komt op MSN, ik spreek 'm aan, floep weer offline..quote:Op zondag 24 december 2006 11:02 schreef pierce het volgende:
Ik heb al zijn gegevens mocht je interesse hebben,
adres, gsm nr etc.
Mail staat in m'n profiel
Als meneer niet snel reageert krijgt hij een aangifte tegen zich en een brief van mijn advocaat(dan weet je het vast als je meeleest! )
quote:19-12-2006 22:19:17 Duracell Oblivion hoi hoi
19-12-2006 22:19:26 Oblivion Duracell Had jij nog wat gepost?
19-12-2006 22:19:37 Duracell Oblivion Heb gister pas verstuurd :$
Ik heb hem gister gebeld, hij zei dat hij het geheugen had opgestuurd, maar ik heb dus niks ontvangen.quote:Op donderdag 28 december 2006 12:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou moe, hij komt op MSN, ik spreek 'm aan, floep weer offline..
Vind het nu wel een beetje irritant worden...![]()
Ik heb ook zijn gegevens.
Maar wil gewoon mijn spelletjes, waarvan hij heeft gezegd dat hij ze heeft opgestuurd..
[..]
Thrackan was snel ter plaatse om me de -in-perfecte-staat-verkerende-psp-games te overhandigenquote:Op donderdag 28 december 2006 16:56 schreef Thrackan het volgende:
Dylanesque, goeie ervaring! in [CENTRAAL] koop/ruiltopic voor PSP games
plusje: inventieve user, ik was vergeten mijn nummer te mailen, maar hij heeft het even opgezocht en me alsnog gebeld toen ik onderweg was.
Snelle afhandeling, alles prima!
Tja, vind het maar raar...quote:Op donderdag 28 december 2006 16:58 schreef pierce het volgende:
[..]
Ik heb hem gister gebeld, hij zei dat hij het geheugen had opgestuurd, maar ik heb dus niks ontvangen.
Hij ging gister het geld naar me terug overmaken, ben benieuwd.
Mocht ik het niet hebben deze week dan kan hij alsnog een brief van mijn advocaat ontvangen met alle kosten van dien.
En die zijn een stuk hoger dan die ¤ 10,- die ik van hem krijg....
ik heb hem gelzenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:40 schreef Oblivion het volgende:
Buzzer, u heeft ook mail!
Ja, * pierce heeft ook nog 10 euro tegoed van Duracell uit topic http://forum.fok.nl/topic/952872quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:29 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb hem gelzen
Ik hoop morgen of overmorgen even wat meer tijd te hebben en dan ga ik er mee aan de slag. (hoe druk kun je het hebben in de kerstvakantie)
ZIjn er noig meer mensen hier die iets van Duracell te goed hebben ?
nog steeds geen nieuws ?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:54 schreef Oblivion het volgende:
Gezien, nu maar afwachten.
Nope ik ook niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:56 schreef buzzer het volgende:
[..]
nog steeds geen nieuws ?
Ik heb in ieder geval nog geen antwoord op mijn mail gehad
Nu ElisaB op on-actief is, wie is het aanspreekpunt 'moeilijke/vervelende zaken'?quote:
Ik had het gezien vannacht.quote:Op zondag 31 december 2006 10:31 schreef buzzer het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/926664/6/50#44879236
je mag naar mij mailen. Hoewel ik niet echt ingevoerd ben in die zaak. Maar ik hou op de achtergrond wel kontakt met ElisaBquote:Op zondag 31 december 2006 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nu ElisaB op on-actief is, wie is het aanspreekpunt 'moeilijke/vervelende zaken'?
Whizzer2250 en ik hebben nog een appeltje te schillen met Claire-Danes alias Bilboa
Ik ben nog niet non-actief heurquote:Op zondag 31 december 2006 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nu ElisaB op on-actief is, wie is het aanspreekpunt 'moeilijke/vervelende zaken'?
Whizzer2250 en ik hebben nog een appeltje te schillen met Claire-Danes alias Bilboa
Volgens mij komt hij ook in het oude hardware topic op Tweakers?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:06 schreef W4 het volgende:
Even een waarschuwing: ik heb bij k8skaaay een Athlon cpu-tje gekocht met koeler, maar helaas werd deze zonder koeler verzonden. Inmiddels is dit ruim een maand geleden en zijn we in het topic en per e-mail nog geen steek verder gekomen. Sinds 10 december heb ik niets meer vernomen van hem helaas ...
Kijk, het gaat bij mij niet om een groot bedrag, maar hij komt zijn beloften niet na. In het bovengenoemde topic verkoopt hij ook duurdere dingen, dus wees gewaarschuwd ...
het zou me niet verbazen als k8skaaay een kloon is, aangezien hij pas recent is geregistreerd en redelijk weet hoe het hier werkt ... is dat na te gaan aan de hand van ip-adres of zoiets ??![]()
kun je dat hier even c/p én, je moet er namelijk voor inloggen om het lezenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:47 schreef KopieerMachine het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/161671
Hopelijk kunnen jullie het nog netjes afhandelen
Klikquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:22 schreef buzzer het volgende:
[..]
kun je dat hier even c/p én, je moet er namelijk voor inloggen om het lezen
kWoon in Maassluis, nabij Vlaardingen, Schiedam en het Westland. Zou erg mooi zijn !!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Volgens mij komt hij ook in het oude hardware topic op Tweakers?
Anyway, waar woon je? Ik heb er misschien nog wel eentje voor je (gratis)
Gaat niet lukken; in woon nét onder Utrecht.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:00 schreef W4 het volgende:
[..]
kWoon in Maassluis, nabij Vlaardingen, Schiedam en het Westland. Zou erg mooi zijn !!
Wacht eens even, die kerel heet dennis zag ik ergens.... Er was een tijdje terug ook zo'n manneke actief hier die vanalles en nog wat beloofde en 'kocht' en meerdere malen zijn afspraken niet nakwam.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:06 schreef W4 het volgende:
Even een waarschuwing: ik heb bij k8skaaay een Athlon cpu-tje gekocht met koeler, maar helaas werd deze zonder koeler verzonden. Inmiddels is dit ruim een maand geleden en zijn we in het topic en per e-mail nog geen steek verder gekomen. Sinds 10 december heb ik niets meer vernomen van hem helaas ...
Kijk, het gaat bij mij niet om een groot bedrag, maar hij komt zijn beloften niet na. In het bovengenoemde topic verkoopt hij ook duurdere dingen, dus wees gewaarschuwd ...
het zou me niet verbazen als k8skaaay een kloon is, aangezien hij pas recent is geregistreerd en redelijk weet hoe het hier werkt ... is dat na te gaan aan de hand van ip-adres of zoiets ??![]()
Klik voor onze vriend Dennisquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wacht eens even, die kerel heet dennis zag ik ergens.... Er was een tijdje terug ook zo'n manneke actief hier die vanalles en nog wat beloofde en 'kocht' en meerdere malen zijn afspraken niet nakwam.
Deze! 045casual
Kijk hier maar eens:
[V&A] ERVARINGEN
[V&A] ERVARINGEN
Is dit niet dezelfde?
Probeer Terw_Dan van Tweakers eens voor medewerking, da's namelijk Hamergek van hier. Is moderator op GoTquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:22 schreef buzzer het volgende:
[..]
kun je dat hier even c/p én, je moet er namelijk voor inloggen om het lezen
Hij is geen Mod op GoTquote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Probeer Terw_Dan van Tweakers eens voor medewerking, da's namelijk Hamergek van hier. Is moderator op GoT![]()
Misschien kunnen ze daar wat pressie op K8skaaay uitoefenen om zijn beloften/verantwoordelijkheden na te komen.
quote:k8skaaay
$this->slibBekijk myReact van k8skaaayBekijk de gallery van k8skaaayBerichten: 148
Reg. datum: 28 november 2005
--------------------------------------------------------------------------------
Ik doe eigenlijk niet aan 'goede voornemens'
Maar heb wel een paar dingen die ik toch wil gaan doen.
- PHP5 icm JavaScript en OOP (Ik schrijf al OOP, maar dan nog meer)
- MySQL vervangen door PgSQL
- Mijn OpenSource project afronden en releasen.
- Meer linux gaan doen dan dat ik nu doe.
- En mijn nieuwe servert in een datarack plaatsen.
Dan wás ie dat wel volgens mij.quote:
Neem even contact opquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dan wás ie dat wel volgens mij.
Anyway, in dat geval: dion_b is moderator in het 'oude hardware ruiltopic' waar ondergetekende en k8skaaay ook posten.
W4 wil je even alles in een mailtje vatten incl linkjes naar de betreffende topics en posts etcquote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:06 schreef W4 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |