Accu is er al uit. Staat al maanden op netstroom te knallen.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:39 schreef Crafty het volgende:
Ik weet niet of je het beseft maar je accu gaat maar zoveel tig uur mee... als je hem aan laat staan op je accu kun je de accu snel afboeken... op netstroom kost het vooral stroom... en de laptop zal wat korter leven omdat hij altijd aanstaat... maar das natuurlijk vrij logisch.
Nou dat is het punt. Ik heb er nu 1 die als servertje ingezet gaat worden.quote:
Da's het mooie. Die van mij is nog nooit warmer geworden dan 40 graden.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:46 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Wanneer mijn laptop een dag aan heeft gestaan is die aardig heet, dan klap ik hem dicht en gaat hij op slaapstand.
40?!quote:Op donderdag 21 december 2006 01:48 schreef Biogarde het volgende:
Da's het mooie. Die van mij is nog nooit warmer geworden dan 40 graden.
Moederboard, HDD en/of processor.quote:
Maar ik ben lui. En soms wil ik spontaan ff internetten en dan hoef ik niet dat ding op te starten.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:51 schreef Duracell het volgende:
Ik ga geen discussie aan waarom ofzo, maar vertrouw me.
Als je laptop (of elke comp) niet gebruikt voor niets. Zet hem uit. Accu, stroom, bios die leegloopt altijd goed.Internet niet onnodig open, enz enz
Met een goede laptop lukt 't wel op een stofvrije plek met constante temperatuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 01:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nou dat is het punt. Ik heb er nu 1 die als servertje ingezet gaat worden.
Staat nu al 2 maanden non-stop aan![]()
Dat is mij adviesquote:Op donderdag 21 december 2006 01:53 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar ik ben lui. En soms wil ik spontaan ff internetten en dan hoef ik niet dat ding op te starten.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 21 december 2006 02:08 schreef Duracell het volgende:
wat voor server trouwens?
Dan blijft de vraag , hoelang de laptop 't volhoudt.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:06 schreef Duracell het volgende:
[..]
Als ie als server draait is het een server. Maakt geen reet uit of het een laptop is.
FTP, mail, file, printer, website enz enzquote:
Mee eensquote:Op donderdag 21 december 2006 02:12 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag , hoelang de laptop 't volhoudt.![]()
Muziek, filmsquote:Op donderdag 21 december 2006 02:16 schreef Duracell het volgende:
[..]
FTP, mail, file, printer, website enz enz
Als je msn aanzet is het al een servertje
Als het een server is bied het iets aan, wat bied je aan? een websiteje ofozo? waarom moet ie aanblijven? zodat andere mensen wat kunnen zien of doen of zo zeg maar
Ok je hebt gelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:17 schreef Duracell het volgende:
[..]
Mee eens
Maar die zin klopte niet"een laptop is geen server"
Natuurlijk maakt dat wel uit. De MTBF van een harde schijf gebruikt in een laptop is lager dan van een server HD. Dit verschil wordt nog groter als de schijven 24/7 draaien. En als de laptop als hij aan staat ook daadwerkelijk belast wordt denk ik dat bijvoorbeeld de temperatuur van de Northbridge of processor vrij hoog op kan lopen, dat heeft ook een nadelige invloed op de levensduur.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:06 schreef Duracell het volgende:
Als ie als server draait is het een server. Maakt geen reet uit of het een laptop is.
Koop een externe HD, kun je makkelijk je muziek/films meenemen.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:17 schreef Biogarde het volgende:
Zodat m'n vrinden ook van mijn diensten kunnen genieten![]()
Maar da's niet real-time. En het gaat om vrienden in Duitslandquote:Op donderdag 21 december 2006 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koop een externe HD, kun je makkelijk je muziek/films meenemen.
Daar gaat het dus al mis.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:21 schreef Biogarde het volgende:
vrienden in Duitsland
HOLLANDSCHE vrienden in Duitslandquote:
Dude chillquote:Op donderdag 21 december 2006 02:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit. De MTBF van een harde schijf gebruikt in een laptop is lager dan van een server HD. Dit verschil wordt nog groter als de schijven 24/7 draaien. En als de laptop als hij aan staat ook daadwerkelijk belast wordt denk ik dat bijvoorbeeld de temperatuur van de Northbridge of processor vrij hoog op kan lopen, dat heeft ook een nadelige invloed op de levensduur.
Mijn advies aan TS, schaf een gewone computer aan, en gebruik de laptop alleen als je op reis bent of moet werken.
Ik had je nuanceringen nog niet gelezen toen ik begon met typen.quote:
haha, is coolquote:Op donderdag 21 december 2006 02:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik had je nuanceringen nog niet gelezen toen ik begon met typen.Nofi trouwens hoor, ik dacht wat lees ik nu weer voor onzin.
![]()
Die laptop heeft ze waarschijnlijk alquote:Op donderdag 21 december 2006 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom trouwens een laptop? Een PC kost minder en wordt minder warm dus je spullen gaan nog langer mee ook. En met de snelle ADSL lijnen van tegenwoordig kun je prima je eigen server draaien.
Op zich is een p3 laptop met dood scherm nog prima te gebruiken voor goedkope stille en kleine serverdoeleinden.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom trouwens een laptop? Een PC kost minder en wordt minder warm dus je spullen gaan nog langer mee ook. En met de snelle ADSL lijnen van tegenwoordig kun je prima je eigen server draaien.
Omdat ik die kocht voor weinig.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kun je die proc passief koelen?quote:Op donderdag 21 december 2006 02:39 schreef schvvmert het volgende:
Zelf heb ik graag wat HD ruimte voor de 24/7 bak en daarom een P-M 730 met adapter op s478 mobo.
Ik ben niet zo van de hardware, wel van de softwarequote:Op donderdag 21 december 2006 02:39 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Op zich is een p3 laptop met dood scherm nog prima te gebruiken voor goedkope stille en kleine serverdoeleinden.
Zelf heb ik graag wat HD ruimte voor de 24/7 bak en daarom een P-M 730 met adapter op s478 mobo.
Een Pentium Mobile processor geklokt op 730 MHz draaiend op een moederbord met socket 478. Ik ben overigens weer minder van de software, systemen bouwen vind ik veel leuker.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:43 schreef Duracell het volgende:
Ik ben niet zo van de hardware, wel van de softwareDus die laatste zin kan ik weinig mee
Klopt in grote mate. Om precies te zijn Dothan 1600/2m/533 Die kan draaien vanaf 733 Mhz tot 2.6 Ghz.quote:Op donderdag 21 december 2006 02:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een Pentium Mobile processor geklokt op 730 MHz draaiend op een moederbord met socket 478.
Heb je niet genoeg antwoorden gehad dan?quote:Op donderdag 21 december 2006 02:50 schreef Biogarde het volgende:
Zeg, houden we het een beetje ontopic?
Genoeg! Maar we dwalen af..quote:Op donderdag 21 december 2006 02:52 schreef Duracell het volgende:
[..]
Heb je niet genoeg antwoorden gehad dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |