quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:09 schreef renzell het volgende:
Wat fijn Sugar, echt! 'Gelukkig', zou ik haast zeggen, dat er iets is dat je concreet kunt doen om het beter te maken. Hopelijk werkt het ook, en snel. Zeiden ze daar ook iets over? Over of het door hoe jullie met hem omgaan, de pijn ook helemaal over kan gaan. Succes meis!![]()
Lis is inderdaad een mooi en gaaf poppetje zeg!Fijn dat het zo goed gaat Snoop!
Paradijsvogeltje: suiker werkt verslavend, ons lijf heeft het absoluut niet nodig, het is slecht voor je tanden en je wordt er dik van. Genoeg redenen om er voorzichtig mee te zijn, zeker bij kindjes.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:05 schreef pinquit het volgende:
sugar, wat fijn dat er een oplossing is!!ik hoop dat het erna wat beter gaat met het huilen dan enzo!
en snoopwat een heerlijk dametje heb je daar zeg
![]()
Ik kan het niet helpen als ik degene ben die dit soort topics sluit dat ik denk: "Shit."quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef dutchie het volgende:
[..]
Gericht aan Jelief:
Hoop dat je je daarna wat beter voelt.
Sugar, mooi dat dat bezoekje aan de osteopaat zoveel opgeleverd heeft.
Snoopy... Lis...
En het klinkt alsof ze een rustig babietje is. Of lees ik nou ergens overheen?
Die fles hebben wij ook. Heeft hier zeker geholpen. We hebben hem nog steeds trouwens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 04:15 schreef Xanthe het volgende:
Even een update over Merel en de krampjes en het spugen.
We hebben het ultieme middel gevonden tegen de krampjes en nu de krampjes weg zijn is ook het spugen over
En we hebben alleen een nieuwe fles gekocht de Bfree (vroeger bekend als de Dr Brown fles). Ook heeft ze nu minder vaak een voeding nodig. Als ik dit eerder geweten had!
ik heb volgens mij een filmpje van een beginnend-kruipje en ik ga proberen m op de pc te zetten.. hoopdat t lukt..quote:
wipstoeltje kan platquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:02 schreef dutchie het volgende:
Linda, ik zou nog even wachten met het wipstoeltje. Tenzij je haar helemaal plat kunt leggen. Is beter voor haar rugje.
En je mag met haar naar buiten zo gauw zo boven haar geboortegewicht is.
Als ze haar temperatuur goed vast kan houden kun je stoppen met de kruikjes. Maar het wordt wat kouder dus kan een kruikje geen kwaad.
Dan heb je tenminste al antwoord op 3 vragen.
Belana, hoe is het nu met het hoesten van Ezra (en van Liam ook, maar ander topic enzo)?
Mika deed dat in het begin ook. Toen heb ik hem met zijn handje op het lakentje neer gelegd en over zijn handjes het dekentje zeg maar. En dan heel strak instoppen. Zo kon hij in ieder geval niet onder de deken komen!!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:39 schreef linda856763 het volgende:
@ Xanthe: Eva's naveltje was oké. Een beetje bloeden was normaal volgens de wijkverpleegkundige.
En dat strak instoppen ga ik maar proberen. (zonder dekentje vind ik wel erg koud voor haar..) Vannacht lag ze even boos te zijn, en toen ik na 5 minuten ging kijken, lag ze achterstevoren aan het hoofdeinde van haar bed. Ik was te suf om een foto te maken... Achteraf vind ik het wel eng ook, ze kan dus ook zo zich onder haar dekentje wurmen. Dus strak instoppen it is!
Tuurlijk gaat het leven van een jonge ouder wel over rozen.... alleen als je net op die doorns staptquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:52 schreef Belana het volgende:
het leven van jonge ouders gaat niet over rozen
CB gaat uit van wat er in hun papieren staat wat kindjes moeten kunnen....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:09 schreef MeNicole het volgende:
CB zei vorige keer al dat als Mika bij het volgende bezoek zijn hoofd niet op kon tillen we naar de fysio moesten. Ik vind dat al zo vroeg gezegd. Ik kijk het nog gewoon even aan.
Dat trappelen hoort er gewoon bij hoor (lichaam ontdekken, signalen geven). Als je dat gaat beperken is het frustrerend voor zo'n kleintje, en dan gaat ze huilen. Dat wil je ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:39 schreef linda856763 het volgende:
En dat strak instoppen ga ik maar proberen. (zonder dekentje vind ik wel erg koud voor haar..) Vannacht lag ze even boos te zijn, en toen ik na 5 minuten ging kijken, lag ze achterstevoren aan het hoofdeinde van haar bed. Ik was te suf om een foto te maken... Achteraf vind ik het wel eng ook, ze kan dus ook zo zich onder haar dekentje wurmen. Dus strak instoppen it is!
O ja, die gebruik ik dus ook besef ik me ineens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:13 schreef kozakken het volgende:
Hier gewoon de zoutoplossing uit de apotheek. (Het goedkoopste en werkt ook als een tierelier)
Handdoekje onder het hoofdeind heeft ze al (was ook al tegen het spugen en hebben we laten liggen) , bedje heeft ook al "scheef" gestaan door de pootjes 5cm. te verhogen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Xanthe mij is verteld dat je dan het bedje aan het hoofdeinde omhoog moet zetten. Of een handdoek oid onder het matras leggen. Een ui onder bed schijnt te helpen, alleen hier niet.
Ochtendhumeurtje?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Overal..
als ik haar gewoon laat kruipen of bij haar speelgoed zet..
Het zijn ook echt van die momenten, want ze laat zich anders goed in de box zetten. Maar nu was niets goed.
moet je ff op de site kijken, het zijn zakjes van verschillende materialen met verschillende vullingen, erg leukquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:02 schreef Suzanna het volgende:
wat zijn 'sakkies' dan, Belana? ik kan me er echt niets bij voorstellen!
Oké! Wij hebben dus het lint netjes langs haar ruggetje mee laten gaan, en dr knieholtes enzo. We zullen later nog eens een poging wagen, of wachten op het CB - 23 oktober...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:56 schreef bixister het volgende:
linda, dat zou wel behoorlijk lang zijn ja! ze metenbij 't CB in een rechte bak, en strekken de benen van je kind niet al te plat omdat dat niet zo goed is voor de heupjes. misschien is de standaard-meting dus wel wat naar beneden vertekend.
We hebben zoutoplossing van daro. Zal vanmiddag als ik de auto voor de deur heb meteen spray gaan halen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 11:29 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, heb je een neusspray of een zoutoplossing die je moet druppelen? Dat scheelt namelijk een hoop. De neussprays werken veel beter (wel altijd eerst even testen of hij nog sprayt, soms doen ze het ineens niet meer en dan heb je voor niets dat ding in het kleine neusje geduwd...). Ik vind het ook makkelijker bij tegenstribbelende baby's, het gaat sneller en je hoeft niet op de druppeltjes te wachten (die kwamen ernaast).
Ik heb op google gezocht maar vond alleen maar dat het een verbastering van 'zakjes' was...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:56 schreef Belana het volgende:
[..]
moet je ff op de site kijken, het zijn zakjes van verschillende materialen met verschillende vullingen, erg leuk
Haar post bevat toch een linkje? Op het woordje hier klikkenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bixister het volgende:
ja, welke site is dat ook alweer belana. ik kom ook alleen maar zuid-afrikaanse sites tegen met google.
Ik weet niet of dat dan alleen aan haar neusje ligt... maar in ieder geval werkt een neusspray beter dan druppeltjes, dat weet ik wel zeker. In ieder geval bij mijn kinderenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Xanthe het volgende:
We hebben zoutoplossing van daro. Zal vanmiddag als ik de auto voor de deur heb meteen spray gaan halen.
Dit is zo niet te doen , lijkt wel of we een huilbaby hebben gekregen. Mijn meisje heeft dus vanochtend van 7 tot half 12 liggen slapen en toen heb ik dr maar wakker gemaakt voor een voeding. Maar net begon het weer van voren af aan en juist op het moment dat ik ook nog even probeerde wat rust te krijgen.
Ik ben bek af en zie nu alweer tegen de komende nacht op... Ze kan zelf zo toch ook nooit uitrusten?
ah, tnx, niet gezien.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:22 schreef reese.com het volgende:
[..]
Haar post bevat toch een linkje? Op het woordje hier klikken![]()
Klopt! wel lastig te zien op deze monitor, verschil tussen blauw en zwart...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:22 schreef reese.com het volgende:
[..]
Haar post bevat toch een linkje? Op het woordje hier klikken![]()
Die uren zijn ook de enige uren die ze echt goed geslapen heeft. Verder valt ze even in slaap om binnen 10 minuten weer snurkend (verstopte neus) wakker te worden , baby's hebben een slaapcyclus van ongeveer 50 minuten die maakt ze dus de rest van de dag niet vol. Op die manier bedoel ik dus dat ze nooit genoeg slaap kan krijgen gedurende de dag.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:16 schreef YPPY het volgende:
Vanochtend heeft ze lang geslapen Xanthe, dan rust ze toch uit?
Nou ja zeg, wat snel! Jetske kan ook haar hoofd nog niet goed optillen als ze op haar buik ligt. Dat is ook logisch als je ziet hoe zwaar ze was bij de geboorte en nu ook nog. Het is voor haar gewoon wat moeilijker dan voor kleinere babietjes. Als ik haar optil dan doet ze het wel prima. Volgende keer als we naar het CB moeten zouden ze gaan meten hoelang ze haar hoofd kan optillen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ik toch wel moet lachen als ze net zo doet als thuis...als ik haar op haar buik leg dan legt ze haar hoofd naar links of naar rechts gedraaid en gaat liggen lachenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:09 schreef MeNicole het volgende:
CB zei vorige keer al dat als Mika bij het volgende bezoek zijn hoofd niet op kon tillen we naar de fysio moesten. Ik vind dat al zo vroeg gezegd. Ik kijk het nog gewoon even aan.
Het gaat over echt waar maar negeren is gewoon het beste laat haar maar janken en instorten als een stervende zwaan. Klinkt hard maar des te eerder ben je van het gedrag afquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:47 schreef _evenstar_ het volgende:
IEmand tips hoe om te gaan met een dramaqueen om te gaanarwen probeert vaak haar zin door te drijven door te gaan huilen. En daar ga ik niet in mee. maar wat als ze nou echt een enorme keel opzet en ze erin blijft waardoor het mij lijkt of het wel echt is.
![]()
Nouja ik ga maar even troosten.. zal vast een fase zijn![]()
Hmm. Dilemma. Want sommige dingen wil ook echt niet missen - een paar verjaardagen enzo. Maar ik heb al wel besloten om haar dan gewoon in de reiswieg te laten, apart op een kamertje, geen gedoe, geen gekroel met vreemden, en dan zal het wel gaan hoop ik...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 07:16 schreef Belana het volgende:
linda, ik ben geloof ik de eerste 6 weken zeker niet weg gegaan met Ezra, die kleintje hebben idd zoveel te verwerken op een dag. Ik geloof dat ik 1 keer weg moest... nou, dat was een hele toestand, zowel voor ezra als voor mijen hij was ook helemaal van slag toen. Nu gaan dat soort dingen beter (hij is nu 3 maanden) hij kan wat meer hebben, maar nog steeds ben ik van de rust en regelmaat hoo, dat werkt gewoon het beste voor die ukkies
Oh, maar ik vind Eva ook best makkelijk hoor... Sinds we overgegaan zijn op hoe jij het omschrijft - even op schoot maar liefst gewoon kijken - niet te veel prikkels - is ze weer behoorlijk goed gehumeurd. We doen nu ook na het voeden haar gelijk in bed (meestal - mama wilde vanochtend even knuffelen dus we hebben samen nog even in bed gelegenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:45 schreef PM-girl het volgende:
Als ik zo lees hoe het gaat met Eva en Ezra, bedenk ik me dat Simon heel makkelijk is volgens mij. Na elke voeding gaat hij slapen, meestal slaapt hij direct in, soms piept hij nog wat en werkt het speentje.
We houden het bezoek rustig, alleen na het voeden gaat hij evt.op schoot bij mensen, maar alleen als we er achter staan, anders blijft het bij kijken.
Vraag me wel af hoe het slaap waak ritme er uit ziet de komende maanden, nu slaapt hij dus eigenlijk van voeding tot voeding, maar dat zal vlug veranderen denk ik. Vanmiddag de intake van het cb, kan ik meteen dat en andere dingen vragen.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:33 schreef Belana het volgende:
dat zal zeker schelen lindaik bedoelde het trouwens ook niet belerend hoor, maar dat weet je hopenlijk wel.
heb jij al een rekening gehad, of hebben ze tegen je gezegd wanneer dat ongeveer komt?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:25 schreef YPPY het volgende:
Ja, die had ik pinquit.
Ik ga nu tv kijken, dus een eventueel antwoord komt morgen pas.
Ik kreeg niet de indruk dat ze een ander alternatief hadden. Zoals bv met de voeding dat ik aangaf dat juist alles nu goed ging daarmee , ze dronk goed , groeit goed , plast en poept goed , spuugt niet meer zoveel (hooguit een mondje terug) en ze ook voor de voeding niet meer zo vaak kwam als eerst , bleef ze daarover heen praten dat mengen niet goed was en ging ze met de kinderarts overleggen daarover en toen ze terug kwam was het nog steeds zo dat ook hij vond dat dat niet goed was. Als Merel nu nog ontevreden zou zijn of nog zou spugen , diaree zou hebben oid. dan kan ik het me voorstellen dat ze zo zouden denken. Ik voel er weinig voor om over te stappen nu het naar mijn mening wel goed gaat. Maar ik krijg dus de indruk dat ik straks hierover zal moeten gaan liegen en tegen hun moet zeggen dat ik wel netjes ben overgestapt op de andere voeding.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:18 schreef Githa het volgende:
Xanthe, moeilijk hoor... wat geven zij als alternatief dan?
Tis ook alleen de indruk die ik krijg om mezelf straks niet ontzettend te moeten verdedigen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:13 schreef reese.com het volgende:
Xanthe, waarom zou je moeten liegen? Het is nog altijd jouw kind en het is je goed recht om te zeggen dat je niet bent overgestapt omdat het nu veel beter gaat en je niet een stap terug wil doen om maar weer lekker te gaan aanmodderen.
Je bent daar voor hulp maar zolang zij jouw kind niet 24/7 meemaken moeten ze niet je verbieden om te mengen omdat dat bij het standaard kind niet goed zou zijn. De hulp moet aangepast worden op jouw kind. Jouw kind niet op hun hulp.
Wanneer leren die lui eens dat de kunstvoeding wel een bepaalde standaard is maar dat een kind niet standaard is? Dat de meeste kinderen het 't beste doen op de standaard voeding betekent niet dat die van jou dat ook doet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:58 schreef Xanthe het volgende:
De reden dat het niet goed zou zijn om te mengen? Dat de voeding anders wel standaard gemengd zou zijn zoals bij de comfort dat dus het geval is. Overigens heb ik door de normaal ook extra zitten omdat ze wel heel vaak voor een fles blef komen en ze naar mijn mening dus te veel honger had. Dit hadden we bij Isis ook en toen mocht ik van het CB niet overstappen op alleen de extra en moest ik dit dus maar gaan mengen en gaan uitzoeken welke hoeveelheid het beste was. Bij Isis was dit 50/50 en bij Merel is het nu 1 schepje extra op 2 normaal. Sindsdien kwam ze niet meer om de 2 a 3 uur maar om de 3 a 4 uur en dan vaker neigend naar de 4 uur. En dan dus ivm. het spugen een half schepje nutriton.
Ja, heeft Kim ook gehad. Ging vanzelf weer over.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef linda856763 het volgende:
Arme Arwen!
Eva heeft nu een blaartje (of eeltplekje, weet niet wat het is) op de bovenlip. Viel me vandaag pas op. Dat is toch heel normaal en komt door het drinken? (ik meen het me te herinneren van mijn jongste zusjes)
Ja, dat kon eerst echt geen kwaad hoor!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Stond die nog hoog?
Maar wat knapwat gaan onze kindjes toch allemaal zo snel :x voor je het weet zijn ze alweer een jaar
![]()
ja klopt hoorquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef linda856763 het volgende:
Arme Arwen!
Eva heeft nu een blaartje (of eeltplekje, weet niet wat het is) op de bovenlip. Viel me vandaag pas op. Dat is toch heel normaal en komt door het drinken? (ik meen het me te herinneren van mijn jongste zusjes)
En wanneer gaan die blaartjes weer weg? Hier hebben beide meiden die blaartjes en Isis trekt m er eens in de zoveel tijd vanaf (als ie wat los laat) , heb het idee dat ze er in die periode ook wat last van heeft , maar hij komt telkens nog terug.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:19 schreef Belana het volgende:
[..]
ja klopt hoorkan geen kwaad. Ze zuigt dan gewoon heel hard, flinke goeie zuigreflex dus
Bij Eva liet het net al los, maar er zal dan vast nog wel weer een nieuwe komen. En het laatste korstje van haar naveltje liet net ook los, en haar naveltje ziet er mooi uit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:35 schreef Xanthe het volgende:
[..]
En wanneer gaan die blaartjes weer weg? Hier hebben beide meiden die blaartjes en Isis trekt m er eens in de zoveel tijd vanaf (als ie wat los laat) , heb het idee dat ze er in die periode ook wat last van heeft , maar hij komt telkens nog terug.
Amber beterschap!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:57 schreef Vicky het volgende:
Amber is vannacht verschrikkelijk aan het spoken geweest... Ze is onwijs vaak wakker geweest. En vannacht was het helemaal mis. Ze heeft ongeveeer een half uur nonstop gekrijst. Niets hielp.. Zo zielig.
Ze heeft een verstopt neusje, dus ze had het hartstikke benauwd en volgens mij komen er ook weer tanden en die deden natuurlijk ook pijn... En ze was ook nog eens een keertje ontzettend aan het winden...
Ze heeft vanaf een uurtje of 4 bij ons in bed geslapen.. Steeds werd ze ff wakker, huilen, draaien en met een speentje was het dan weer goed.. Om 7.30 is ze pas echt in slaap gevallen.. en nu ligt ze nog steeds in ons bed te slapen...
We hebben al een paar keer d'r neusje gesprayd en met luuf gesmeerd.. Vannacht toch maar een ui onder het bedje..
Evenstar, ik smeer nu met Bepanthenzalf, dat hielp vorige keer ook ontzettend goed toen Amber's billen kapot waren.
Ingrid, kwat knap van KimEn nu maar snel de box naar beneden
En je hebt Tobias toen nog 3 weken binnen kunnen houden toch? Hoeveel te vroeg was hij toen? (ik was toen nog niet echt een OUD-poster...quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:46 schreef Saffier het volgende:
Even crossposten vanuit zwangerschap en geboorte;
Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naamIk moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!
Raad ik je aan Eva wel in een slaapzakje te stoppen. Merel ligt normaal thuis dus in een slaapzakje en dan stoppen we haar toe met een lakentje en dekentje (lekker strak) , nou is haar kamertje ook fris zodat ze zo dus niet te warm ligt.quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:20 schreef linda856763 het volgende:
Maar als het zo aanhoudt, ga ik ook maar eens zo'n babysleep aanschaffen.
Je hebt gelijk, de vacuumpomp was nodig. Maar als ik zie wat Ive erdoor allemaal last van heeft gehad, vind ik dat wel heel veel. Het duurde 3 dagen na de bevalling voordat hij zover bijgekomen was van de bevalling/vacuumpomp dat hij goed kon drinken, hij heeft de eerste dagen hoofdpijn gehad, zijn bovenste werveltje is verschoven (en weer rechtgezet) en nu dit weer. Ik weet dat ik me er niet schuldig over moet voelen, maar dat doe ik wel een beetje.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:39 schreef Saffier het volgende:
(..)
Ostheopaten zijn echt geweldig! Je zult snel verandering/verbetering zien hoor Cattie. Voel je niet schuldig over de bevalling hoor, daar kon je echt niets aan doen. Zonder vacuum was het misschien niet goed gegaan met Ive, wel vervelend dat hij er nu last van heeft, maar hier komt hij wel weer overheen
Ze vindt het prachtig.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:22 schreef reese.com het volgende:
Yppy en Jarno, hoe gaat het met Anna sinds de ontdekking van het speelkleed? Doe eens vertellen, ikke nieuwsgierig.
hahaha, Ezra is 60 cm en 6 kilo, wat een verschil he! hij is lekker gegroeid iigquote:Op maandag 16 oktober 2006 12:51 schreef MeNicole het volgende:
Ik ook even met Mika naar weeguurtje geweest. Hij is nu 5580 gram en 62 cm. Waarschijnlijk al iets langer maar we konden het niet helemaal goed meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |