abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:39:06 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42421055
Het vervolg op Het grote kleine babietjes topic deel 89

Babietjes

18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 14-10-2006 21:49:19 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:41:45 #2
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42421120
En de laatste postjes:
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:09 schreef renzell het volgende:
Wat fijn Sugar, echt! 'Gelukkig', zou ik haast zeggen, dat er iets is dat je concreet kunt doen om het beter te maken. Hopelijk werkt het ook, en snel. Zeiden ze daar ook iets over? Over of het door hoe jullie met hem omgaan, de pijn ook helemaal over kan gaan. Succes meis!

Lis is inderdaad een mooi en gaaf poppetje zeg! Fijn dat het zo goed gaat Snoop!

Paradijsvogeltje: suiker werkt verslavend, ons lijf heeft het absoluut niet nodig, het is slecht voor je tanden en je wordt er dik van. Genoeg redenen om er voorzichtig mee te zijn, zeker bij kindjes.
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:05 schreef pinquit het volgende:
sugar, wat fijn dat er een oplossing is!! ik hoop dat het erna wat beter gaat met het huilen dan enzo!

en snoop wat een heerlijk dametje heb je daar zeg
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef dutchie het volgende:

[..]
Gericht aan Jelief:
Hoop dat je je daarna wat beter voelt.

Sugar, mooi dat dat bezoekje aan de osteopaat zoveel opgeleverd heeft.

Snoopy... Lis...
En het klinkt alsof ze een rustig babietje is. Of lees ik nou ergens overheen?
Ik kan het niet helpen als ik degene ben die dit soort topics sluit dat ik denk: "Shit."
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 14:39:45 #3
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42422752
Lis wat ben je een moppie , je klinkt erg gelukkig Snoop

*Shit* in de geest van nieuwe aanmaken dutch of toch de luiers

Ach gossie die arme Storm hopelijk hebben jullie snel succes van de osteopaat Sugar
pi_42426922
kady bijna 1
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:06:14 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42432922
Rottdog, het topic dus hč.
pi_42433695
Ach, Eva wil nu ff helemaal niks. Op de arm is niet goed, speentje niet, pink niet, samen liggen niet, lopen niet, luier niet, flesje niet....Ik ben nu al een uur aan het proberen om haar in slaap te krijgen, en nu heb ik haar maar even neergelegd. Ik geloof dat ze zich dit keer maar even in slaap moet huilen, ik weet het anders ook niet meer
Eva
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:41:02 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42434214
ze is 10 dagen he, vandaag? Misschien een regeldag?
Ik roep ook maar wat hoor
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42434534
Linda Helaas zo geen tips voor je.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:19:38 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42435708
Idd regeldag? Krampjes?
Het vervelende op die leeftijd is dat je pas weet wat het was als het over is. Je hebt er even niets aan nu, maar het gaat over.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:27:55 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42436002
Misschien gewoon 'mama-honger'? Ze is nog maar 10 dagen.. best moeilijk om dan alleen in je wieg te moeten liggen terwijl je de warmte en de hartslag van mama nog zo vers in je geheugen hebt liggen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42445829
Even een update over Merel en de krampjes en het spugen.
We hebben het ultieme middel gevonden tegen de krampjes en nu de krampjes weg zijn is ook het spugen over
En we hebben alleen een nieuwe fles gekocht de Bfree (vroeger bekend als de Dr Brown fles). Ook heeft ze nu minder vaak een voeding nodig. Als ik dit eerder geweten had!
pi_42447637
Xanthe, wat fijn!! Hoop dat de krampjes wegblijven!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42447794
Mamahonger was het ook niet, want bij mij zijn vond ze ook niet leuk. Toch een flesje geprobeerd, na een uurtje, en toen was ze in slaap! .
Misschien waren het ook te veel prikkels, we hadden een paar mensen op kraambezoek gisteravond...
De rust is weergekeerd.

Fijn Xanthe!
Eva
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:15:45 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_42448713
wat voor middel is dat dan xanthe? en wat doet die fles precies dan? *nieuwsgierig is

linda, kan best idd, dat het te druk was, Ezra had daar in het begin ook last van
stormy waters...
sailin'
pi_42448909
ik denk dat de fles het middel is belana.

fijn dat ze zoveel minder last heeft van krampjes Xanthe! en hoe gaat 't verder met je 2 meiden? is Isis al een beetje gewend aan de nieuwe situatie?

Linda, hopelijk is de rust vandaag weer wedergekeerd.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:29:56 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_42449018
ow ik begreep het verkeerd
das mooi dat zo'n fles helpt heej!!
stormy waters...
sailin'
pi_42451561
Die flessen zijn alleen wel duur vind ik , maar ja als ons meisje zich daardoor beter voelt...

Isis vind alles wel leuk geloof ik. Ze is erg nieuwsgierig en komt dan ook vaak even kijken bij Merel als ze in de woonkamer is. Kusjes geven , lichaams delen aanwijzen en benoemen. Als ze Merel hoort huilen roept ze al direct Minaaaa! (zo noemt ze Merel dus).
Isis word echt "groot" nu , maar dat lijkt natuurlijk al snel naast zo'n klein meisje als Merel.
Merel doet het verder gelukkig wel goed , is goed gegroeid in gewicht en lengte (afgelopen dinsdag was ze 52cm en dus 4cm gegroeid in een maand).

Hoeveel tijd mag er maximaal eigenlijk tussen de voedingen zitten? Merel komt sinds ze deze fles heeft niet meer om de 3 uur maar om de 5 uur ongeveer (vannacht zat er zelfs 7 uur tussen).
pi_42456242
max kan tijgeren/kruipen of iets dat er op lijkt!!! joehooeeeee!!
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:03:07 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_42456807
xanthe, wat het makkelijkst is als richtlijn, is haar gewicht nemen, dat maal 150 doen, dat is de hoeveelheid aangemaakte voeding die ze in 24 uur ongeveer moet hebben, je kunt dat dan zelf verdelen over een aantal flessen. Ik laat er zelf overdag maximaal 4 uur tussen zitten, maar als er 's nachts meer tussen zit is dat alleen maar prettig toch?

pinquit, dat roept om een filmpje
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:48:23 #20
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42460842
Vicky; je dochter is bijna 1!
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:48:39 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:56:47 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42461075
Max whoei
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42462871
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 04:15 schreef Xanthe het volgende:
Even een update over Merel en de krampjes en het spugen.
We hebben het ultieme middel gevonden tegen de krampjes en nu de krampjes weg zijn is ook het spugen over
En we hebben alleen een nieuwe fles gekocht de Bfree (vroeger bekend als de Dr Brown fles). Ook heeft ze nu minder vaak een voeding nodig. Als ik dit eerder geweten had!
Die fles hebben wij ook. Heeft hier zeker geholpen. We hebben hem nog steeds trouwens.
pi_42463809
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:03 schreef Belana het volgende:

pinquit, dat roept om een filmpje
ik heb volgens mij een filmpje van een beginnend-kruipje en ik ga proberen m op de pc te zetten.. hoopdat t lukt..
pi_42463977
ik wil nog even wat mindere dingetjes kwijt:

max spuugt nogsteeds veel.. weet niet of het nou normaal is om bij bijvoeding ook nog te spugen eik... (evenstar??)
toen hij vaker pap kreeg ging het al beter, dacht zelf omdat het dikker was, maar nu merk ik dat ie ook gewoon zn avondeten enzo gaat uitspugen.
hij komt niks tekort ofzo, maar toch.. ?
CB zei dat ik een aardappel door zn eten moet prakken.

verder wordt max steeds ongeduldiger
echt niet normaal, tijdens het eten, tussen elke hap door begint ie te brommen (zeg maar gerust schreeuwen)
errrg jammer. iemand tips?
ik probeer zoveel mogelijk met hem naar buiten te gaan, dat blijft ie fijn vinden, alleen jammer dat het weer zo tegenzit. (vandaag viel het reuze mee met het weer!! )
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:37:21 #26
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42464330
Pinquit ik heb geen tips voor je, succes ermee. Wat goed van het kruipen/tijgeren!

We hebben de giegel-Ernie gekocht voor Tobias eigenlijk voor zijn verjaardag, maar omdat we maar 2 weken mochten ruilen meteen maar uitgeprobeerd hij is er doodsbang voor echt tranen met tuiten, hij werd pas weer rustig toen hij uit het zicht was. Zolang hij niet beweegt of geluid maakt vind Tobias hem erg leuk, maar o wee als dat anders is. Ben nu blij dat hij hem niet pas over 3 weken krijgt, kan hij er nu alvast aan wennen. Maar wat vond ik dat kleine ventje zielig zeg! Ik heb hem nog nooit bang gezien. Voorlopig zetten we hem maar niet meer aan. Over een paar dagen kijken we nog wel een keer.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42464414
oooh dat is zooo zielig inderdaad
eerst vond max het geluid van de stofzuiger heerlijk, maar de laatste tijd echt ook brullen!!

laatst kwam mijjn vader even langs om wat gaten te boren, door hout, dat maakt echt een rotgeluid en max schrok zich rot!! (ik zelf ook )

en ik ging n tijdje geleden mn benen scheren met de ladyshave, en toen was max ook in de badkamer, nou ben maar gelijk gestopt, hij vond het niet leuk
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:53:21 #28
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42464814
Dit is echt de eerste keer dat hij zo bang is, van alle andere geluiden trekt hij zich niet zoveel aan. Als ik er niet van schrik, doet Tobias dat ook niet. Sinds een week of 2 droomt hij wel steeds heftiger, soms ook huilen maar dan blijft het bij een kreetje en dan is het weer stil. Net werd hij huilend en overstuur wakker, we hebben hem eruitgehaald en nog een fles gegeven nu ligt hij al een tijd weer lekker te slapen
Ylana
pi_42464919
dat begint bij max ook steeds meer te komen; dat overstuur wakker worden.

sja, steeds meer bewust van alles en nogwat enzo, maar je schrikt er wel van!
en t klinkt ook zo zielig he, die slaaphuiltjes enzo
pi_42465188
Pfoei, vermoeiend, zo'n huiluurtje - of eigenlijk twee. Vanavond weer kraambezoek, Eva hebben we beneden gevoed, maar ze deed al moeilijk met de fles, en daarna heeft ze 2 uur lang af en aan gehuild, en tegen me aangelegen. Ik heb besloten om haar maar niet meer mee naar beneden te nemen als er bezoek is, de prikkels kan ze niet hebben denk ik. En blijkbaar is haar huiluurtje 's avonds. Het toppunt is bij 6 weken las ik ergens, en daarna zakt het misschien wat af? Ik hoop het maar.
En ik ben benieuwd wanneer ze in de box of in de wipstoel wil. Nu wil ze nog niet - alleen maar bij ons op de arm, of slapen.
Wat weet ik eigenlijk weinig van zo'n babietje. Ik ben warempel blij dat de wijkverpleegster maandag komt, dan kan ik haar wat dingetjes vragen...

en verder lees ik met iedereen mee, maar ik kan nog zo weinig er op zeggen - ik weet dr nog bijna niets van!
Eva
pi_42465281
lastig he, in het begin, wordt wel minder hoor

eva weet ook weinig van jullie nog, raar eigenlijk he?! dat dat allemaal goed groeit geleidelijk
jullie gaan elkaar leren kennen, heus! en dat is heel heel leuk maar heeft jammergenoeg ook veel minder leuke momenten.

het is inderdaad handiger om eva gewoon in stilte, lekker gezellig saampjes, te voeden.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:09:37 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42465290
Ja, heel triest is dat. Er zitten ook wat tanden dwars (nr 6 is voor de helft door) daar leek hij net ook last van te hebben. Gelukkig helpen de druppels heel erg goed hier.
Vandaag was een drukke dag voor Tobias, dat merk je bij hem dan met het slapen (of het wakker worden dan eigenlijk ) Hij is ook bezig met lopen langs de bank en de tafel enzo en optrekken aan álles en hij vind dat hij best los kan lopen om er dan na een half stapje achter te komen dat hij dat eerst moet léren. Hij is heel wat blauwe plekken rijker inmiddels! Je merkt echt dat hij 's nachts heel veel te verwerken heeft.
Hopelijk slaapt hij morgen weer lekker uit, vanmorgen was het 8.40!
Ylana
pi_42465357
alles tegelijk ineens! het is ook zo leuk, om steeds meer te kunnen
lekker inhalen 's nachts, heerlijk dat ie van die lange nachten maakt! is ie in iedergeval uitgerust
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:13:04 #34
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42465399
Linda je groeit vanzelf met je kindje mee. Ze worden niet geboren met een gebruiksaanwijzing, die moet je er zelf bij schrijven en dat duurt even! Maar ik heb Tobias ook altijd met zo veel mogelijk rust gevoed. Al die prikkels was gewoon te veel. Ze is ook nog zo klein en moet aan zoveel dingen wennen, neem lekker de tijd, ruimte en rust samen!
Wel gek, jij komt net in dit topic meekletsen en ik schuif alweer bijna een topicje op!
Ylana
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:20:05 #35
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42465591
En wij ook Pinquit , die lange nachten zijn een luxe, dat besef ik heel erg goed, maar je gaat er ook wel weer heel snel aan wennen . Hij doet idd heel veel tegelijk, we moeten hem echt af en toe naar bed of de box ofzo brengen zodat hij eventjes tot zichzelf kan komen, anders blijft hij gewoon doorgaan. Hij geeft dus niet snel op, maar zodra hij iets kan is hij ook meteen weer klaar voor het volgende. Kiekeboe is 5 x leuk, maar daarna niet meer, 'dat ken ik nou wel' zie je hem dan denken en meneer gaat gewoon iets anders doen .
Ylana
pi_42465645
whahaha, maar dát is fijn!! aangezien de meeste kinderen het 20 keer willen
wel super dat ie zichzelf zo kan vermaken zeg begrijp ik uit je post, msischien is het niet eens zo?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:31:22 #37
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42465916
Klopt helemaal! Laat hem maar lekker gaan, dan kan hij heel lang lekker bezig zijn, maar als je dan mee komt spelen heeft hij er ook niet snel genoeg van!
Ylana
pi_42467453
Gossie, Kendahl is net in slaap gevallen in de box....
Slaapt en eet veel de laatste tijd. Maar als hij dan wakker is, is hij ook echt wakker en in voor spelen en fijne aandacht. Ik heb het idee dat hij zijn draai heeft gevonden. 's Nachts slaapt hij nu ook zo'n beetje door. (Rond de zes uur slaap.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 07-10-2006 23:35:11 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42473982
Amber staat steeds los

Gister deed ze zelfs 1 stapje los!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:34:18 #40
108648 cattie
lieve moeder
pi_42474948
Goed zo Amber en Kendahl!

Ive slaapt nog bij lange na niet door. De krampjes lijken nu gelukkig bijna over te zijn, maar mijn hoop dat dan de nachten beter zouden zijn is niet uitgekomen. Hij komt nog 2x per nacht voor een voeding, maar dat vind ik niet zo erg. Daarnaast wordt hij namelijk vanaf een uur of 3 regelmatig elk uur en soms zelfs vaker, wakker. En dat is wel heel erg veel... Ik ga morgen een afspraak met een osteopaat maken, misschien dat die iets voor ons kan doen, want dit is nogal slopend.
Verder gaat het geweldig met Ive, overdag is hij hartstikke vrolijk, drinkt goed, speelt lekker enzo!
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:14:34 #41
103793 kozakken
Living the life
pi_42477135
Succes allemaal hoor!
Hier merk ik echt dat we de eerste zoek-het-uit-weken door zijn. Die komen wel weer terug, maar de eerste fase hebben we gehad.
Blijven vragen Linda als je iets wilt weten. Dat vind ik juist zo fijn van dit topic. Om je eigen ideeen en gedachten gewoon eens langs die van een ander te kunnen leggen.
Soms kom je dan op zulke goede ideeen (en soms ook niet )

Wat rottig he catte, die krampjes en nachten. Ik hoop dat de osteopaat ook jullie kan helpen. Ik denk niet dat een osteopaat het wondermiddel is, maar een goed hulpmiddel is het zeker! Daarom ben ik er zelf ook zo enthousiast over. (Maar dat hadden jullie vast al wel door )

Met Romme gaat het goed. Wel af en toe erg van de leg. Maar vaak weet ik achteraf wel waarom. Of omdat ik hem te laat heb weggelegd om te slapen, of omdat hem iets dwars zit of... of...
Gelukkig gaan de nachten hier steeds ietsje beter. Maar het minder slapen begint nu wel z'n tol te eisen.
Gelukkig hebben kozakkenman en ik dit weekend allebei een ochtend wat meer 'mogen' slapen. Want Jonne is ook al om kwart over zes/half zeven wakker. Die maakt het ons lastig om tussen de flessen van Romme door wat extra slaap te pakken. Maar we hebben door dat een kant van het bed meer rust wordt gegund, dus zaterdag heb ik daar vanaf half zeven gelegen en kozakkenman vanmorgen. (gisteren tot half tien geslapen en kozakkenman vandaag tot kwart over negen )
pi_42477750
Ik vind het ook heerlijk om hier eens mijn vragen en onzekerheden neer te leggen. En morgen komt de wijkverpleegster, en eerst vond ik dat nog stom, al dat medische volk aan de deur, maar nu vind ik het wel prettig.
Vragen tot nu toe:
Wanneer kan ik met haar naar buiten?
Moet ik doorgaan met de kruikjes (volgens mij maken we haar thermostaat een beetje lui - kan dat )
Vanaf wanneer in het wipstoeltje/box?
Geneest haar naveltje goed? -het bloedt nog steeds een beetje
Nog tips voor troosten/in slaap krijgen?
Is ze gegroeid?

Ze komt wel een uur, dus tijd zat om dit allemaal te bespreken, lijkt me

Fijn dat het goed gaat met Romme! En hopelijk kan de osteopaat wat vinden, Cattie!
Em Amber staat! (ik vond de foto uit het andere topic zo lief, die dikke pamper-kont )
Eva
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:02:33 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42479742
Linda, ik zou nog even wachten met het wipstoeltje. Tenzij je haar helemaal plat kunt leggen. Is beter voor haar rugje.
En je mag met haar naar buiten zo gauw zo boven haar geboortegewicht is.
Als ze haar temperatuur goed vast kan houden kun je stoppen met de kruikjes. Maar het wordt wat kouder dus kan een kruikje geen kwaad.
Dan heb je tenminste al antwoord op 3 vragen.

Belana, hoe is het nu met het hoesten van Ezra (en van Liam ook, maar ander topic enzo)?
pi_42481679
Dat naveltje kun je ook even laten zien aan de wijkverpleegkundige.
Bij Merel bleef het ook steeds vochtig en toen zij kwam heeft ze gekeken en bleek er een stukje wild vlees te zitten. Dit is toen met zilvernitraat aangestipt en daarna was het over (soms moet het 2 keer aangestipt worden) nu is haar naveltje ook mooi droog zoals ze dat noemen.
Het is iets wat regelmatig voorkomt.

Tips die ik krijg over het troosten is erg tegenstrijdig in vergelijking met wat de meeste mensen doen en ik moet zeggen dat het meestal wel helpt ;
Niet lopen en steeds van houding verwisselen. Je kindje op 1 manier vast pakken en het liefst enigzins begrenzen dat wil zeggen druk dr lekker tegen je aan en houd dr een beetje stevig vast (zelf doe ik het bui tegen buik met Merels hoofd op mijn arm) , een andere houding kan zijn je kindje op je arm en dan als voorbeeld ; het hoofd aan de linkerkant en dan je rechter been over je linker been leggen , dan de bips tegen je rechter been aan leggen.
Troosten in bed kun je vaak ook doen door te laten weten dat je aanwezig bent dmv. je stem of een hand op het hoofdje en/of buik te leggen.
Helaas is Merel een meisje dat zich in slaap huilt. Steeds uit bed pakken om te troosten word ze dan erg onrustig van en raakt ze dus overvemoeid , we moeten er dus nu aan wennen dat ze rustig 10 tot 20 minuten gaat huilen voordat ze s'avonds gaat slapen. Wat dan vaak wel goed als troost werkt is onze pink aanbieden om op te sabbelen (speentjes wil ze niet) en vaak valt ze dan wel in slaap , maar soms is ze zelfs dan nog ontroostbaar.

De box kun je al gewoon gebruiken volgens mij hoor. Maar voor je kleintje kan het ook nog erg groot zijn en veel prikkels opleveren.
pi_42481767
Box kan idd wel, maar dan 1 of 2 speeltjes erin, of 1 mobiel, anders zijn er idd te veel prikkels
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:59:00 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42483074
ik bedenk me ineens dat het spugen van max ook kan komen doordat ik hem teveel eten geef.
nog meer potjes-kindjes hier? hoeveel geef je je kindje te eten?

hier is het namelijk zo; wat ik geef, dat eet ie..
pi_42483230
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:02 schreef dutchie het volgende:
Linda, ik zou nog even wachten met het wipstoeltje. Tenzij je haar helemaal plat kunt leggen. Is beter voor haar rugje.
En je mag met haar naar buiten zo gauw zo boven haar geboortegewicht is.
Als ze haar temperatuur goed vast kan houden kun je stoppen met de kruikjes. Maar het wordt wat kouder dus kan een kruikje geen kwaad.
Dan heb je tenminste al antwoord op 3 vragen.

Belana, hoe is het nu met het hoesten van Ezra (en van Liam ook, maar ander topic enzo)?
wipstoeltje kan plat
ze was na 4 dagen al weer boven haar gebgewicht
en haar temp is nog steeds niet standaard boven de 36.5, maar die kruikjes blijf ik dan wel aanslepen.

De telegramstijl was omdat ik Eva op de arm had. Ze slaapt nu hoop ik...
Eva
pi_42483911
Sarah is verkouden. Ik denk dat ze daarom de laatste dagen zo slecht drinkt.. morgen dus maar een keer geen babyzwemmen!
ow, ze huilt. Tijd voor een flesje
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:42:48 #49
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42484518
Ik kom Simon aanmelden! Geboren 2-10-2006.

Leuk om hier nu met herkenning te kunnen lezen, al kan ik nu nog weinig toevoegen, zoals Linda het ook zegt.
Simon heeft af en toe ook last van krampjes, tot nu toe met de pink goed op t elossen, maar wei weet ga ik ook wel op zoek naar Bfree, heb er al meer positiefs over gelezen.
Maarja, ik denk dat wat krampjes er ook wel bijhoort.
Simon is bijna op zijn geboortegewicht terug (3770 gram), morgen wordt hij weer gewogen. Naveltje ziet er goed uit, alleen zijn huidje is erg droog, omdat hij te laat was.
Zijn temperatuur is eigenlijk constant goed geweest (itt de mijne) dus we kunnen van de week naar buiten!
Wij houden ook zoveel mogelijk de 3 R's aan, alleen wij geven de fles en daarna als het rustig is bij bezoek zitten, anders niet (sommig bezoek eist hem gewoon op, snap dat niet).
En per keer bespreken we van te voren wat ons gevoel zegt bij die mensen, wel of niet vasthouden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:05:41 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_42485314
bezoek heeft niks te eisen vind ik, het is jullie kindje, hebben ze gewoon pech.

misschien nog weinig toe te voegen, maar het is leuk om te lezen hoe het gaat met jullie
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')