abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42533435
Amber was vannacht aan het dromen.. Die is 3x wakker geworden, ik eruit maar toen ik bij haa rkamer kwam was het weer stil Vanmorgen werd ze wakker en zat ze helemaal onder de poep... heb haar lekker onder de douche gezet.. vind ze alleen niet zo leuk...

Ze gaat steeds staan zonder steuntje te gebruiken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42533925
Iemand die me hier een tip kan geven hoe ik Mika zijn nekspieren beter kan "trainen"? Hij kan alleen zijn hoofd rechtop houden als ik hem rechtop houdt zeg maar. Als ie op zijn buik ligt krijgt ie zijn hoofd niet omhoog. Nu moest ik vorige week van het CB oefenen door hem op zijn buik te leggen met een opgerolde handdoek onder zijn oksels en dan iets op zijn billen drukken zodat hij zijn hoofd wel op moet tillen. Maar hij doet het gewoon niet Hij laat zij hoofd gewoon hangen hoelang ik hem ook zo laat liggen. Meneertje eigenwijs
Maar iemand een idee?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:33:36 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_42534041
Geen idee MeNicole...

Ive is verkouden... Hij hoest en proest en niest wat af. Best zielig en zijn (en onze) nachtrust heeft er flink onder geleden. Maar vanochtend ligt hij alweer vrolijk te lachen, dus zo erg is het nou ook weer niet.
Vanochtend na de voeding van 7 uur heb ik hem naast me in bed gelegd (mijn man was toch al opgestaan) en zijn we samen nog in slaap gevallen. Daarna werd ik wakker omdat hij vrolijk lach te babbelen en te lachen enzo. Dat is lekker wakker worden!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:35:21 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_42534079
nou menicole, ik heb me daar nooit druk om gemaakt met Liam, ik heb nooit geoefend e.d. ik vind dat eigenlijk zo'n onzin namelijk. En Liam kan inmiddels best zijn hoofd rechtop houden hoor
Ezra doet het toevallig wel al uit zichzelf.
dus ik heb geen tips voor je

och Ive ook al verkouden! wat zielig toch!

[ Bericht 7% gewijzigd door Belana op 10-10-2006 10:04:58 ]
stormy waters...
sailin'
pi_42534156
@ Xanthe: Eva's naveltje was oké. Een beetje bloeden was normaal volgens de wijkverpleegkundige.

En dat strak instoppen ga ik maar proberen. (zonder dekentje vind ik wel erg koud voor haar..) Vannacht lag ze even boos te zijn, en toen ik na 5 minuten ging kijken, lag ze achterstevoren aan het hoofdeinde van haar bed . Ik was te suf om een foto te maken... Achteraf vind ik het wel eng ook, ze kan dus ook zo zich onder haar dekentje wurmen. Dus strak instoppen it is!

edit: nog zo'n nachtbraker dus! Is er storm op komst?
Eva
pi_42534215
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:39 schreef linda856763 het volgende:
@ Xanthe: Eva's naveltje was oké. Een beetje bloeden was normaal volgens de wijkverpleegkundige.

En dat strak instoppen ga ik maar proberen. (zonder dekentje vind ik wel erg koud voor haar..) Vannacht lag ze even boos te zijn, en toen ik na 5 minuten ging kijken, lag ze achterstevoren aan het hoofdeinde van haar bed . Ik was te suf om een foto te maken... Achteraf vind ik het wel eng ook, ze kan dus ook zo zich onder haar dekentje wurmen. Dus strak instoppen it is!
Mika deed dat in het begin ook. Toen heb ik hem met zijn handje op het lakentje neer gelegd en over zijn handjes het dekentje zeg maar. En dan heel strak instoppen. Zo kon hij in ieder geval niet onder de deken komen!!
Liefde
pi_42534637
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 07:52 schreef Belana het volgende:
het leven van jonge ouders gaat niet over rozen
Tuurlijk gaat het leven van een jonge ouder wel over rozen.... alleen als je net op die doorns stapt
Heb uiteindelijk nog 2 uurtjes kunnen slapen en dat heb ik mede te danken aan het feit dat Isis een uitslaper is
Ik houd maar voor ogen dat het uiteindelijk allemaal wat makkelijker gaat worden

MeNicole na het masseren (Merel zit op babymassage) dan rollen we haar zeg maar af. Dat houd in dat we via haar benen haar rug afrollen zover als Merel toelaat. Hiermee verleng je de nek spieren en dit schijnt een positieve werking te hebben op de kracht. Maar ik zou dit niet op eigen houtje doen , maar even in overleg met je fysiotherapeut.
pi_42534733
CB zei vorige keer al dat als Mika bij het volgende bezoek zijn hoofd niet op kon tillen we naar de fysio moesten. Ik vind dat al zo vroeg gezegd. Ik kijk het nog gewoon even aan.
Liefde
pi_42534803
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:09 schreef MeNicole het volgende:
CB zei vorige keer al dat als Mika bij het volgende bezoek zijn hoofd niet op kon tillen we naar de fysio moesten. Ik vind dat al zo vroeg gezegd. Ik kijk het nog gewoon even aan.
CB gaat uit van wat er in hun papieren staat wat kindjes moeten kunnen....
Maar elk kind ontwikkeld zich op zijn/haar manier en dat dit vaak overeenkomt met wat er van ze verwacht word , houd nog niet in dat dit altijd zo verloopt.
Natuurlijk kun je die dingen wel extra in de gaten houden , maar meestal komt alles vanzelf wel hoor.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:56:24 #85
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42535782
PM, gefeliciteerd met Simon

Wat leuk om te lezen dat al die kleintjes het zo goed doen Cattie, beterschap voor Ive

Met Robin gaat het prima. Oogje goed, meneer loopt vloeiend rond de tafel, gaat overal staan, ook zonder dat ie zichzelf ergens aan kan optrekken, kruipt sinds kort op handen en knieën *dat heeft lang geduurd ), vindt de Tweenies, de Teletubbies en Bumba errug leuk (en hij kan zo lekker dansen op de muziekjes ).
Vanmiddag moeten we weer na het CB en krijgt hij twee prikjes. Vorige keer kreeg hij een minnetje omdat ie nog niet zelf kon gaan zitten.. nouja, dat heeft ie nu ruimschoots ingehaald
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_42535892
Weet niet helemaal welk topic ik zijn moet maar vraag het hier maar even. Kevin is volgende maand jarig. Nu wil ik hem namens Mika iets geven. Wat is een leuk idee? Als iemand iets heeft wil diegene dan even een PM sturen anders kan Kevin het lezen
Liefde
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:04:46 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_42536028
PM is verzonden!
pi_42536227
Dalijk komt Robin spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42542515
Sarah drinkt nog steeds slecht.. ik probeer haar toch minimaal 800ml per dag te laten drinken, en gelukkig redt ze dat nog. Vanmorgen dronk ze zo 230ml op, en 4 uur later maar 80ml.
Zal dat komen omdat ze een beetje verkouden is? Maar zelfs toen ze niet verkouden was dronk ze al niet meer zo goed. Ik weet dat ik me hier niet zo druk om moet maken, de een drinkt meer dan de ander, maar toch... het is mijn kleine meid en ik wil dat ze gewoon weer goed gaat drinken en niet meer zo onrustig is als ze de fles krijgt...
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:45:42 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42542890
CM, gebruik je al neusspray voor babies vlak voor het voeden? Dat werkt hier bij de verkouden Cas als een tierelier. Hij inhaleert diep van de schrik, niest een paar keer heel hard en alles komt er dan uit. Dan heeft hij weer lucht en drinkt veel beter.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42543025
Nee, dat wilde ik vandaag maar eens gaan halen. Misschien dat dat helpt?
Maar ze is niet zo heel erg verkouden, het loopt er niet uit zeg maar, het is alleen wat benauwend geloof ik. Maar welke neusspray is goed? die van VSM?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:53:04 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42543148
Ik gebruik zelf die van Otrivin voor babies. Is een soort zoutoplossing.
pi_42543860
Ok, zal ik daar eens naar kijken, thanx!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:38:53 #94
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42544930
Robin en Amber hebben lekker gespeeld
Net op het CB geweest. Robin weegt 10550 gram en is 75,5 cm lang. Niks aangekomen en 1,5 cm gegroeid in 2 weken tijd. Hij kreeg nu overal een plusje bij wat hij kan en doet en hij is geslaagd voor de "propjestest". Prikjes weer gehad. Ff huilen en het was weer goed.

CM, in het heel begin hebben wij zoutoplossing van Daro gebruikt (moet je in het neusje druppelen) en later Otrivin Baby.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:13:30 #95
103793 kozakken
Living the life
pi_42546268
Hier gewoon de zoutoplossing uit de apotheek. (Het goedkoopste en werkt ook als een tierelier )

Oh linda, wij gebruiken hier voor het slapen de baby sleep zodat ze niet kunnen omrollen e.d.

Heb het met Jonne ivm zijn voorkeurshouding ook gebruikt en hier werkt het heel goed. Vooral omdat Romme ook echt geen rugslaper is. (Net zoals zijn mama die het liefste op haar buik slaapt )
pi_42546313
Kendahl vind het niet zo leuk om met zijn handjes onder de deken te liggen, dus nu laten we die er maar bovenop liggen. En ze liggen toch meestal al snel naast zijn hoofd.
Krijgt vaak wel koude handjes ervan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42547997
Volgens mij vind Eva het niet erg om op haar buik te liggen, maar soms vind ze het erg om uberhaupt in bed te liggen - en dat getrappel van haar zorgt dan dat ze bloot ligt. Ik weet niet of zo'n babysleep daar tegen helpt? Maar ik zal het wel in gedachten houden, voor als het nodig is...
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:56:38 #98
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42547999
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:39 schreef linda856763 het volgende:
Dat trappelen hoort er gewoon bij hoor (lichaam ontdekken, signalen geven). Als je dat gaat beperken is het frustrerend voor zo'n kleintje, en dan gaat ze huilen. Dat wil je ook niet.
Je kunt Eva wat extra laagjes kleding aandoen en haar dan in de trappelzak leggen. Zo kan ze naar hartelust trappelen en blijft ze wel goed warm. Hoef je ook niet meer bang te zijn dat ze in een dekentje verstrikt raakt. (Het is bovendien ook zo , zo'n kleintje in een trappelzak)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:03:05 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42548215
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:13 schreef kozakken het volgende:
Hier gewoon de zoutoplossing uit de apotheek. (Het goedkoopste en werkt ook als een tierelier )
O ja, die gebruik ik dus ook besef ik me ineens.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:37:13 #100
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42553371
Wennie wat is de 'propjestest'?
Fijn dat Robin overal voor geslaagd is op het cb. Leuk is dat he, spelen met kindjes van dezelfde leeftijd?
Hier ook de zoutoplossing van de apotheek als Tobias verkouden is, gelukkig is dat maar heel erg weinig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:11:17 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_42554398
Ezra heeft zijn prikjes weer gehad, hij is er wel wat huilerig van, erg zielig.
Verder is ie nu 6 kilo en 60 cm. Hij is 100 gram per week aangekomen, hetgeen wel het minimum is zo'n beetje, maar op zich niet zorgwekkend, dus de wijkverpleegkundige zei ook: hij regelt het zelf wel hoe hij eet en hoeveel en zolang hij maar zo blijft aankomen gaat het wel goed. das een pak van mijn hart eerlijk gezegd.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:32:52 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_42557674
Goed zo Ezra, lekker groeien! Ookal is hij het minimum aangekomen, het is wel oke! En ik vind 6 kg en 60 cm ook zeker niet klein.
pi_42557882
Saffier, dat vroeg ik me ook af maar de propjestest is een "test" waarbij er kleine propjes papier neergelegd worden en die moet je kindje dan tussen duim en wijsvinger oppakken..

Amber heeft die "test" niet gehad, terwijl wel op het zelfde cb als Wennie komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42557959
Hai!

Beterschap voor de zieken.

Hier alles ok. Kim kan heel eventjes zelf zitten. Volgens mij vind ze het gewoon niks aan en vertikt ze het.Heb snel een foto als bewijs gemaakt! Maar is dat erg of vreemd? Ze is 10 maanden.
Ze trekt zich nu op en zit wel vaak op de knietjes en dan houd ze zich met 1 hand ergens aan vast.
Ook zwaait ze nu.

Het slapen is de laatste dagen pet. Hopelijk is dat een fase. Of het komt door de verjaardag van Djeez, afgelopen zondag.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:42:30 #105
103793 kozakken
Living the life
pi_42558072
Fijn Belana! Dan doet Ezra het goed. gelukkig maar
En die kleine eigenwijsjes. HIer ook zo'n portretje die echt wel zelf bepaald hoeveel hij drinkt of niet.
En dat pak nu niet weer bovenop je hart pakken he Belaan
pi_42560159
Met Eva gaat het nu heel goed! Ze drinkt op haar tijd, en waar ze zin in heeft, maar ze drinkt per dag genoeg. Als ze haar flesje min of meer leeg heeft, leggen we haar in bed, en dan- evt na wat gejengel/gehuil slaapt ze weer lekker, 3 tot 4 uur lang. Wat een rust om haar niet meer uren in slaap te wiegen... Wij, en volgens mij zij ook, werden daar doodmoe van.

Fijn dat Ezra voldoende gegroeid is Belana!
En goed zeg Kim, dat je even kunt zitten. - en ach, blijven zitten kan ze nog lang genoeg...
Eva
  woensdag 11 oktober 2006 @ 06:35:01 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_42567338
Ingrid, alle kindje hebben hun eigen tempo hoor met de dingen, zo kon Liam pas lopen toen ie 1,5 was en een ander kind kan dat met een jaar al, dus geen zorgen!
Linda, wat lekker dat het beter gaat met slapen enzo, dat geeft wel rust!
wij zijn nu bezig wat meer ritme aan te brengen, dus zo'n 3 keer per dag gaat Ezra naar boven naar zijn bedje. (voorheen deed ie zijn slaapjes in de box, daar heb ik een matrasje op maat inliggen) De box wordt nu te onrustig, hij heeft echt meer rust nodig om te slapen. dus er begint op deze manier wat regelmaat in te komen.
En kozakken, ik zal het niet doen ik had het op zich al steeds meer los gelaten, ook omdat je er toch weinig aan doet en dit is iig even de bevestiging dat ie echt zijn eigen plan trekt
Ben trouwens zo blij met ons CB als ik de verhalen hier wel eens lees! Nooit moeilijke toestanden, nuchtere mensen met goeie adviezen, erg fijn!
stormy waters...
sailin'
pi_42567521
Hier deden ze de 'propjestest' met rozijntjes

Belana, fijn dat Ezra lekker groeit.

Ik heb hier een klein marmotje volgens mij. Het enige dat ze doet is slapen en zelfs voor eten moet ik haar wakker maken. Echt zo lief klein en warm en lief

Donderdag moeten we al naar het CB om de gehoortest over te laten doen aan haar linkeroortje. Die muts wist geloof ik niet zo goed hoe het apparaat werkte We kunnen haar dan gelijk even wegen.
Ze drinkt haar flesjes ook niet helemaal leeg maar omdat ze ook aan de borst drinkt ga ik er vanuit dat ze het zelf aanvult. En zolang ze van die enorme plasluiers heeft komt het vast wel goed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42570040
Waarom vind mijn kleine vent het toch zo grappig als ie gepoept heeft Ligt ie in de box komt er behoorlijk wat gekreun weg (en een gigantische lucht ) en is het gekreun gestopt begint ie heel hard te lachen. Denk dat ie echt niet helemaal goed wijs is Wil niet eens weten of in je broek poepen lekker is

Ik heb ook maar belsoten dat ik niet meer ga oefenen voor zijn nek. Leg hem nog wel iedere keer even op zijn buik maar gewoon voor de gezellig. Hij vind dat oefenen helemaal nix en ben er nu al een anderhalf week mee bezig en het helpt ook (nog) nix. Er komt ooit wel een tijd dat ie zijn hoofd wel rechtop houdt.

Ik had maandagavond in een keer dat ik hem zo groot vond. Ik pakte hem op en had echt het gevoel of ie heel zwaar was geworden en zo lang En gister was mijn vriendin hier en die had hem vast en toen had ik helemaal zoiets van men Waar is mijn kleine net geboren mannetje gebleven? Het gaat veel te snel. Zit er niet ergens een knopje dat ik hem op pauze kan zetten zodat ie even zo blijft? Maar het word wel steeds leuker En ik ben zo verliefd en hij ruikt zo lekker en hij is zoooo mooi en hij lacht helemaal te gek en hij is nog steeds en word steeds meer van mij
Liefde
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:42:08 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42570147
Das een mooi gewicht hoor belana fijn dat ezra lekker groeit na die strubbelige opstart

En propjes test hmm , daar hoed ikn me dus geen zorgen om te maken goed hoor robin, hoe is het trouwens met de oogjes?

Ingrid zoals belana al eerder zei, elk kindje heeft zijn eigen tijd. no worries

Snoopy fijn dat lismae het zo goed doet alleen jammer dta de hoortest verkeerd egdaan was

Eva die beter slaapt en haar patroontje ontdekt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:47:52 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42570277
IEmand tips hoe om te gaan met een dramaqueen om te gaan arwen probeert vaak haar zin door te drijven door te gaan huilen. En daar ga ik niet in mee. maar wat als ze nou echt een enorme keel opzet en ze erin blijft waardoor het mij lijkt of het wel echt is.

Nouja ik ga maar even troosten.. zal vast een fase zijn
pi_42570301
Weer een rusteloze nacht. Madam had om 22.00 een fles gehad en kwam zich netjes weer melden om 1.30 so far so good. Fles leeg , flink geboerd en terug naar bed , want ik sliep zelf alweer bijna tijdens het voeden. En toen was het mis... huilen.... Even laten huilen maar ze stopte niet , troosten dmv. mijn handen werkte ook niet , pink in dr mond en ze was redelijk rustig. Ze zwaait ontzettend met dr armen , verschrikkelijk rusteloos was ze. Maar als ze dan in slaap gevallen leek te zijn en ik mijn pink uit dr mond haalde ging het even goed en dan begon ze weer van voren af aan. Kreeg het idee dat dit kwam door haar verstopte neus , maar zoutoplossing werkt niet.
Uiteindelijk nog maar een beetje drinken gegeven in de hoop dat dat zou werken... ook niet... Ze is gewoon onrustig geweest tot half 7 en toen na een voeding weer in slaap gevallen en nu slaapt ze nog...
Iemand enig idee wat ik hieraan kan gaan doen? Is op de zij slapen beter als je neus verstopt zit?
pi_42570598
Xanthe mij is verteld dat je dan het bedje aan het hoofdeinde omhoog moet zetten. Of een handdoek oid onder het matras leggen. Een ui onder bed schijnt te helpen, alleen hier niet.

Belaan en Evenstar tnx! Had ik ff nodig. Weet eik ook wel dat ik me er niks van aan moet trekken. Dat het vanzelf wel komt. Kim kon al heel snel haar hoofdje omhoog houden als ze op de buik ligt. En rollen. En ze brabbelt al een hele tid. Ze heeft het ws gewoon nog te druk met andere dingen.
Volgende week cb, ben benieuwd hoe lang ze is en wat ze weegt. En de box en bed moeten nu omlaag. Ze gaat zich nu echt optrekken.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:08:51 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42570738
Kim kan al heul veul hoor ik maakte me ook wel zorgen over het wel of niet kunnen zitten.
Denk ook dat je automatisch vergelijkt met kindjes van hier. Amber zat al heul snel en arwen wanneer ze er zin aan heeft.
Amber was gewoon turbosnel en arwen trekt haar eigen lijntje.
Moet zeggen vind het wel wat lastig om te bapelen wanneer en hoe en wat ergens met mee te gaan tegenover arwen.
Ze is zo loop gierig, op schoothouden beteknt dat ze je handen echt wegduwt/trekt zodat ze je vingers vats kan pakken.
Om zo als een piutbull niet meer los te laten en ze gooit zich gewoon van schoot af
En maar lopen en lopen.
Tuurlijk ga ik daar wel eens in mee en speel ik elke dag veel met haar.
Maar zoals vanochtend nu uurtje gespeeld samen dan een uurtje zelf spelen. En dan gaat ze cht haar keel opzetten en huilen en zodra je dichterbij komt lachen.
Totdat ik het zat ben en ik dus niet meer kom kijken.
En dan blijft ze er in en komen er echt wel tranen met tuiten en dan is ze zelfs op schoot of al lopend niet te troosten. Ik heb haar maar even op bed gelegd..
Ik had gehoopt dat dit nog even gespaard zou blijven
pi_42570988
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Xanthe mij is verteld dat je dan het bedje aan het hoofdeinde omhoog moet zetten. Of een handdoek oid onder het matras leggen. Een ui onder bed schijnt te helpen, alleen hier niet.
Handdoekje onder het hoofdeind heeft ze al (was ook al tegen het spugen en hebben we laten liggen) , bedje heeft ook al "scheef" gestaan door de pootjes 5cm. te verhogen.
Het werkt allemaal niet hier. En de ui zie ik niet zitten Ik slaap er zelf direct naast.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:27:38 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42571187
Evenstar, bedoel je dat ze gaat huilen als ze in de box zit? Bij mij werkte het eigenlijk ook alleen nog 's ochtends om ze in de box te zetten, gelijk na het slapen. Dan spelen ze een tijdje in de box (Noa en Emma allebei) en na een tijdje mogen ze eruit. Als ze eenmaal los hebben gelopen/gekropen en ik ze dan probeer even in de box te zetten is het idd tranen met tuiten, maar als het nodig is trek ik me daar eigenlijk weinig van aan. Het is ook veiliger bijvoorbeeld als ik met Emma naar boven ga, als Noa nog even in de box zit. Ze kan al overal bij en klimt bijvoorbeeld ook op de tafel als ik weg ben anders.

's Middags zet ik ze dan ook nog een tijdje in de box, na het middagslaapje. Gaat eigenlijk best goed meestal! Als ze echt gaan piepen laat ik ze wel weer los, maar het is tijdens het eten zó handig als ze in de box zitten (helaas komt dat dus bijna nooit voor).
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:29:54 #117
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42571236
Xanthe, heb je een neusspray of een zoutoplossing die je moet druppelen? Dat scheelt namelijk een hoop. De neussprays werken veel beter (wel altijd eerst even testen of hij nog sprayt, soms doen ze het ineens niet meer en dan heb je voor niets dat ding in het kleine neusje geduwd...). Ik vind het ook makkelijker bij tegenstribbelende baby's, het gaat sneller en je hoeft niet op de druppeltjes te wachten (die kwamen ernaast).
  woensdag 11 oktober 2006 @ 11:30:03 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42571242
Overal..
als ik haar gewoon laat kruipen of bij haar speelgoed zet..
Het zijn ook echt van die momenten, want ze laat zich anders goed in de box zetten. Maar nu was niets goed.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:01:10 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_42572014
Ezra heeft als kraamcadeautje een keer "sakkies" gekregen en die zijn dus echt geweldig! zie hier hij kan ze heerlijk in zijn handjes houden en op kluiven en naar kijken, echt een aanrader!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:02:35 #120
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42572068
wat zijn 'sakkies' dan, Belana? ik kan me er echt niets bij voorstellen!
pi_42573038
We zijn vanochtend op kraambezoek geweest bij een vriendin die 4 dagen na mij bevallen is (bevalling from hell - ongelooflijk!) en wat een verschil in kindjes! Zij heeft een jongetje, was ongeveer even zwaar als Eva, maar een veel groter hoofd, grote handen, grote voeten, grote oren . Een echt jongetje. En wat is Eva dan klein in vergelijking.
We hebben haar trouwens net even gemeten met het meetlint: 60 cm. Dat kan toch niet kloppen? Ik heb ongeveer van haar kruintje tot haar voeten gemeten, en dan het meetlint een beetje meeplooien...

Eva huilt soms ook even alsof ze nooit meer zal ophouden, maar na een minuutje of wat is dat wel weer over. Ik laat haar liggen, want de ervaring leert intussen dat als ik haar oppak, ze uiteindelijk veel langer uit haar doen is. Tenzij het echt aanhoudt, dan ga ik wel troosten. Maar Arwen is al wat ouder natuurlijk, weet niet of dat wat uitmaakt...
Eva
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2006 @ 12:44:10 #122
81992 Githa
pi_42573124
Je moet het meelint juist niet meeplooien Linda, dan meet je natuurlijk langer.
Je kan beter het meetlint op de tafel leggen en Eva daar bovenop leggen en dan van kruin tot hiel meten
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:54:07 #123
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42573405
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Overal..
als ik haar gewoon laat kruipen of bij haar speelgoed zet..
Het zijn ook echt van die momenten, want ze laat zich anders goed in de box zetten. Maar nu was niets goed.
Ochtendhumeurtje?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42573457
linda, dat zou wel behoorlijk lang zijn ja! ze metenbij 't CB in een rechte bak, en strekken de benen van je kind niet al te plat omdat dat niet zo goed is voor de heupjes. misschien is de standaard-meting dus wel wat naar beneden vertekend.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:56:28 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_42573461
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:02 schreef Suzanna het volgende:
wat zijn 'sakkies' dan, Belana? ik kan me er echt niets bij voorstellen!
moet je ff op de site kijken, het zijn zakjes van verschillende materialen met verschillende vullingen, erg leuk
stormy waters...
sailin'
pi_42573488
evenstar, 't is een faaaase.
pi_42574504
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:56 schreef bixister het volgende:
linda, dat zou wel behoorlijk lang zijn ja! ze metenbij 't CB in een rechte bak, en strekken de benen van je kind niet al te plat omdat dat niet zo goed is voor de heupjes. misschien is de standaard-meting dus wel wat naar beneden vertekend.
Oké! Wij hebben dus het lint netjes langs haar ruggetje mee laten gaan, en dr knieholtes enzo. We zullen later nog eens een poging wagen, of wachten op het CB - 23 oktober...
Eva
pi_42575488
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:29 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, heb je een neusspray of een zoutoplossing die je moet druppelen? Dat scheelt namelijk een hoop. De neussprays werken veel beter (wel altijd eerst even testen of hij nog sprayt, soms doen ze het ineens niet meer en dan heb je voor niets dat ding in het kleine neusje geduwd...). Ik vind het ook makkelijker bij tegenstribbelende baby's, het gaat sneller en je hoeft niet op de druppeltjes te wachten (die kwamen ernaast).
We hebben zoutoplossing van daro. Zal vanmiddag als ik de auto voor de deur heb meteen spray gaan halen.
Dit is zo niet te doen , lijkt wel of we een huilbaby hebben gekregen. Mijn meisje heeft dus vanochtend van 7 tot half 12 liggen slapen en toen heb ik dr maar wakker gemaakt voor een voeding. Maar net begon het weer van voren af aan en juist op het moment dat ik ook nog even probeerde wat rust te krijgen.
Ik ben bek af en zie nu alweer tegen de komende nacht op... Ze kan zelf zo toch ook nooit uitrusten?
pi_42577685
linda, wij hebben Iris ook wel eens zo opgemeten (met een rolmaat ) en ik weet niet meer of dat nou overeenkwam of niet

Iris begint te kluiven op 2 vingertjes. Is het nu beter om toch een speentje aan te wennen (ik heb geprobeerd en soms vindt het wel fijn)? Wat is ook alweer beter?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:11:23 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42577972
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:56 schreef Belana het volgende:

[..]

moet je ff op de site kijken, het zijn zakjes van verschillende materialen met verschillende vullingen, erg leuk
Ik heb op google gezocht maar vond alleen maar dat het een verbastering van 'zakjes' was... ik zal wel wat verkeerd gedaan hebben..
pi_42578019
ja, welke site is dat ook alweer belana. ik kom ook alleen maar zuid-afrikaanse sites tegen met google.
pi_42578199
Vanochtend heeft ze lang geslapen Xanthe, dan rust ze toch uit?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42578405
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:12 schreef bixister het volgende:
ja, welke site is dat ook alweer belana. ik kom ook alleen maar zuid-afrikaanse sites tegen met google.
Haar post bevat toch een linkje? Op het woordje hier klikken
Syllables govern the world
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:45:09 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42579186
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 14:03 schreef Xanthe het volgende:

We hebben zoutoplossing van daro. Zal vanmiddag als ik de auto voor de deur heb meteen spray gaan halen.
Dit is zo niet te doen , lijkt wel of we een huilbaby hebben gekregen. Mijn meisje heeft dus vanochtend van 7 tot half 12 liggen slapen en toen heb ik dr maar wakker gemaakt voor een voeding. Maar net begon het weer van voren af aan en juist op het moment dat ik ook nog even probeerde wat rust te krijgen.
Ik ben bek af en zie nu alweer tegen de komende nacht op... Ze kan zelf zo toch ook nooit uitrusten?
Ik weet niet of dat dan alleen aan haar neusje ligt... maar in ieder geval werkt een neusspray beter dan druppeltjes, dat weet ik wel zeker. In ieder geval bij mijn kinderen ...
Wat ik vaak gemerkt heb is dat het een vicieuze cirkel wordt, ze slapen te weinig 's nachts, dus ook overdag, dus ook 's nachts weer. Lastig en vervelend en vermoeiend en frustrerend... sterkte. Weet verder helaas ook geen tips... die perioden heb ik nog steeds af en toe en eigenlijk is het altijd moeilijk te vinden wat nou echt helpt. Helaas.
pi_42579428
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:22 schreef reese.com het volgende:

[..]

ah, tnx, niet gezien.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 15:55:33 #136
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42579608
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:22 schreef reese.com het volgende:

[..]

Klopt! wel lastig te zien op deze monitor, verschil tussen blauw en zwart... maaaaarrrr gevonden! (sorry Belana)
pi_42580074
wat een leuke dingen zijn die 'sakkies' zeg, leuk Belana!!

Gisteren de neusspray gehaald van Otrivin voor baby's. Het werkt geloof ik nog niet helemaal, maar ja.. gaat ook niet zo snel denk ik
Net ook even de hulplijn van Icare gebeld omdat Sarah dus zo onrustig drinkt.
Ze schreeuwt, overstrekt haarzelf, loopt rood aan, wordt weer rustig, wil weer drinken, paar seconden later weer schreeuwen enz..
wordt er zo moedeloos van, want ik heb geen idee wat er is! En dit deed ze ook al voordat ze verkouden was..
ow, Sarah wordt weer wakker
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42580172
Ben benieuwd wat ze je konden vertellen bij die hulplijn CM.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42580307
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 15:16 schreef YPPY het volgende:
Vanochtend heeft ze lang geslapen Xanthe, dan rust ze toch uit?
Die uren zijn ook de enige uren die ze echt goed geslapen heeft. Verder valt ze even in slaap om binnen 10 minuten weer snurkend (verstopte neus) wakker te worden , baby's hebben een slaapcyclus van ongeveer 50 minuten die maakt ze dus de rest van de dag niet vol. Op die manier bedoel ik dus dat ze nooit genoeg slaap kan krijgen gedurende de dag.
pi_42580712
Nu snap ik het, als ze verder 's nachts niet slaapt is het niet veel inderdaad. Wel zielig als ze door de verkoudheid niet kan slapen. Anna slaapt ook erg weinig, maar daar lijkt ze geen probleem mee te hebben, alleen wij
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 11 oktober 2006 @ 17:08:52 #141
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42582140
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:09 schreef MeNicole het volgende:
Nou ja zeg, wat snel! Jetske kan ook haar hoofd nog niet goed optillen als ze op haar buik ligt. Dat is ook logisch als je ziet hoe zwaar ze was bij de geboorte en nu ook nog. Het is voor haar gewoon wat moeilijker dan voor kleinere babietjes. Als ik haar optil dan doet ze het wel prima. Volgende keer als we naar het CB moeten zouden ze gaan meten hoelang ze haar hoofd kan optillen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ik toch wel moet lachen als ze net zo doet als thuis...als ik haar op haar buik leg dan legt ze haar hoofd naar links of naar rechts gedraaid en gaat liggen lachen
Lekker douchen!
pi_42584179
Yppy, je avatar!
Eva
pi_42584506
Ze kijkt zo leuk.
*OUD heilige*
pi_42584778
Ze IS leuk
Ik de mensen van [Centraal] Icons klaar terwijl u wacht #57 ga gaan ook een Eva avatar maken...

[ Bericht 29% gewijzigd door linda856763 op 11-10-2006 19:01:09 ]
Eva
pi_42584908
Leuk!

Ik moet nu alleen beter zoeken naar mijn posts, dat gele viel lekker op.
*OUD heilige*
pi_42585401
in opties even aanvinken dat je eigen posts een ander kleurtje krijgen
Eva
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:36:52 #147
108648 cattie
lieve moeder
pi_42586566
Wat zielig, de verkouden babies! Ive had er ook last van, maar dat lijkt alweer over te zijn.

Vandaag moest mijn man 's middags werken terwijl het pappadag is, daarom is Ive naar mijn schoonvader en zijn vrouw gegaan. Ze hebben allemaal genoten geloof ik! Ze vonden Ive zo'n lief, vrolijk mannetje en hadden zich erg met hem vermaakt en hij met hun. Ik vind het heel fijn dat het zo goed is gegaan. Ive is nu wel heel moe, dus hij ligt nu lekker in zijn bedje.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:35:39 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42588615
yppy, even vraagje aan u!
had jij kraamzorg bij kraamzorg de waarden?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42588878
Die organisatie had ik in elk geval wel, pinquit, dus als je een vraag hebt, weet ik het misschien ook.

Ik heb ook even je goede idee gestolen YPPY
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:43:39 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42588898
Belana je kleine mannetje komt er wel hoor! Vervelend he die prikjes?
Morgen krijgt Tobias zijn voorlopig laatste, zijn we er eventjes vanaf! Ik ben benieuwd of wij ook de propjestest krijgen, bedankt voor de uitleg dames!
Snoopy, wat doet je marmotje het heerlijk, kom je zelf al een beetje bij?
Hier een frummel wat van 2 naar één slaapje wil, maar hij redt het écht nog niet. Ik leg hem wel stevast in bed als ik de eerste moe-zijn-signalen zie, maar de laatste tijd ligt hij dan rustig 45 min te spelen in bed, tja dat kan hij ook in de box natuurlijk dus dan ga ikhem maar weer halen. De volgende dag moet hij het dan wel weer dubbel en dwars inhalen! En dit keer heeft hij behoorlijk last van tandje nummer 6 wat doorkomt, zielig hoor.
Pinquit ik heb ook kraamzorg van De Waarden gehad.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')