abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 22:31:06 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_42373057

Ik weet het niet meer ik hoor zovaak dat melk ongezond is in bladen e.d. is dat nou zo ?! of kan ik het elke dag gewoon drinken

Ik heb ook gehoord dat je er kanker van krijgt enzo

ff googlen :

http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/main/artikelen/melk1.html
quote:
Met melk meer kans op testis (zaadbal) kanker

Te veel eiwitten (melk) veroorzaakt extra verlies van kalk via de nieren

Melk vormt een slijmlaag op de ingewanden

De noodzaak om Nederland aan de melk te krijgen was een economische
quote:
Melk, kaas en boter verhogen de kans op borstkanker
Zuivel is misschien wel de belangrijkste factor bij het ontwikkelen van borstkanker. Tijdens een onderzoek onder 250 vrouwen met borstkanker in de provincie Vercelli in het noordwesten van Italië werd vastgesteld dat deze vrouwen een beduidend grotere hoeveelheid melk, vette kaas en boter bleken te gebruiken dan 499 gezonde vrouwen van dezelfde leeftijd in Italië en Frankrijk.
quote:
Artsen waarschuwen tegen zuivel
Ouders zouden moeten worden gewaarschuwd voor de mogelijke gevaren van koeienmelkproducten voor hun kinderen, aldus de Physicians Committee on Responsible Medicine. De overheid zou in haar voedingsrichtlijnen melk niet als een noodzakelijk of aan te bevelen voedingsmiddel moeten noemen. Melk is ongezond, stelt de commissie, omdat het te veel vet bevat, diabetes veroorzaakt bij kinderen die daar gevoelig voor zijn en leidt tot buikkramp, allergieën en problemen met de spijsvertering.
ook op fok.nl stond het :

Drink melk! (en krijg kanker)
quote:
Melk is goed voor elk! Melk, de witte motor. Melk moet! Met melk meer mans. Melk is goed voor je botten. Met drie glazen melk per dag word je een grote jongen. Melk is gezond… Melk is gezond? Ja, dat doet de melkmaffia ons geloven. Maar melk en melkproducten zoals kaas en slagroom zijn helemaal niet gezond. Sterker nog, ze veroorzaken talloze ziektes, zoals diabetes en kanker. Wist je niet, hè? Tuurlijk niet, want dan zou de economie instorten. Maar als je echt gezond wilt leven schaf je het eten en drinken van melk vandaag nog af.

Het is bizar hoe de melkmaffia ons heeft doen laten geloven dat melk goed is, gezond voor lijf en leden, dat je botten er sterker door worden en dat je er oud mee kunt worden. Maar de enige reden dat wij melk drinken is om de economie op te krikken. Even terug naar begin jaren dertig. Er was een enorm melkoverschot en het ging slecht met de economie. Dus werd besloten deze twee feiten samen te brengen: wat als er meer melk gedronken zou worden, dan zou én het overschot worden opgeheven én het zou beter gaan met de economie. Dus werd het Zuivelbureau opgericht, een zogenaamd onafhankelijke instantie die melk bij ons moest promoten. Het zat het Zuivelbureau mee, de kids in de jaren dertig waren mager en schraal en melk maakte hen dikker. Een welkom wapen voor het bureau dus. De jeugd werd de doelgroep: ‘Melk moet’, ‘Joris Driepinter’ en de ‘M-brigade’ brachten de kinderen aan de melk. Maar wat niemand door had was dat het Zuivelbureau geen overheidsinstantie was, maar werd gefinancierd door de industrie zelf. Belangenverstrengeling dus, een bedenksel van de Melkmaffia. Drie glazen melk per dag was het devies. En waarom denk je? Juist, om melk te verkopen.

Melk is niet gezond en nooit gezond geweest. In feite is een half glas melk net zo ongezond als twee speklapjes. Melk bevat dierlijke vetten en eiwitten. En waarom drinken wij het eigenlijk? Melk is zuigelingenvoeding, om te zorgen dat een kalf in twee jaar tijd een grote, dikke vette koe wordt. Dat betekent dat hij van 2 kilo ruim 2000 kilo gaat wegen. In twee jaar tijd! De mens is bovendien het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Zelfs gorilla’s - mensapen- drinken geen melk.
Maar je hebt kalk nodig voor je botten, hoor ik jullie denken. Nou, die kalk hoef je niet uit melk te halen. In bladgroente zit bijvoorbeeld meer dan voldoende kalk. Bovendien krijg je van melk geen stevigere botten, onderzoek wees namelijk uit dat melk botbreuken bevordert. Wie teveel eiwitten binnenkrijgt veroorzaakt namelijk verlies van kalk via de nieren!

De Harvard Universiteit deed onderzoek bij 120.000 verpleegsters. Gedurende twaalf jaar werd hun melkconsumptie en hun lichamelijke conditie bijgehouden. Vrouwen die twee of meer glazen melk per dag dronken hadden 45% meer kans op een botbreuk, dan vrouwen die één glas of minder dronken. En deze onderzoeken zijn in meer landen gedaan, allemaal met dezelfde conclusies: melk maakt je botten zwakker.

Het ergste is dat de melkmaffia kinderen aanzet tot het drinken van melk. Alsof je kinderen op het schoolplein een zakje cocaïne toestopt of paar XTC-pillen. Terwijl het fenomeen schoolmelk niet is weg te denken van het schoolplein. Vreemd, omdat melk een kind kapot maakt. Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt.
Deze ziektes zijn niet alleen een gevaar voor kinderen, ook voor volwassenen is het funest. Misschien heb je wel een van bovenstaande klachten en drink je veel melk of eet je veel melkproducten. Je zou het in ieder geval kunnen proberen het te laten staan. Gek he, dat er miljoenen worden gepompt in campagnes om ons te laten stoppen met roken, drinken en ongezond eten en dat er geen een Postbus 51-spotje is dat ons waarschuwt voor melk. Maar intussen kost het miljarden om aandoeningen door het drinken van melk te bestrijden.

Behalve melk om te drinken hebben we ook melk om te eten: kaas, toetjes, yoghurt, slagroom, ijs. Het is allemaal net zo slecht. Maar het is soms zo lekker, zul je zeggen. Dat klopt. Ik ben zelf overgevoelig voor melk(producten) maar ik houd van kaas en slagroom. En ik eet het ook wel eens. Kijk, ik vertel jou niet dat je moet stoppen met het innemen van melkproducten. Mag je helemaal zelf weten. Net zoals jij zelf mag weten of je rookt, blowt, drinkt, slikt of elke dag fastfood eet.
Maar je zou op zijn minst een keer kunnen Googlen om te kijken of melk misschien niet zo goed is als jij dacht. Je hoeft mij en de duizenden onderzoeken die het tegendeel bewijzen echt niet klakkeloos te geloven. Zolang je de Melkmaffia ook maar niet klakkeloos gelooft.

Proost!

[ Bericht 39% gewijzigd door Paul op 04-10-2006 22:54:53 ]
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_42373117
TE is nooit goed. Enne, je krijgt er van die smerige slijmproductie van. Blegh!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:33:20 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42373159
ik had begrepen dat ons lichaam helemaal niet bedoeld was voor het opnemen van lactose na de peutertijd. Al helemaal niet dat van een ander dier.

Daarnaast had ik begrepen dat koeienmelk iig kankerverwekkend is en dat de calcium helemaal niet wordt opgenomen door je botten. maar gewoon weer lekker mee naar buiten gaat.

Maarja ik ben geen voedingsdeskundige.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_42373287
Wat in bladen staat moet je niet altijd geloven, melk ongezond lijkt me behoorlijke stierenstront, tenzij je 5 liter per dag drinkt of allergisch bent. Bovendien zijn er miljoenen mensen die t elke dag drinken, als het echt zo ongezond zou zijn slaat de GGD wel alarm.
Te huur, per minuut of voor een uur.
pi_42373420
Mijn melk wat doe je?
Ik blijf bij de indoctrinatie van vroeger: Melk is gezond en je moet er heel veel van drinken.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:40:06 #6
157147 theepot
at your service
pi_42373476
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Eindewege het volgende:
Wat in bladen staat moet je niet altijd geloven, melk ongezond lijkt me behoorlijke stierenstront, tenzij je 5 liter per dag drinkt of allergisch bent. Bovendien zijn er miljoenen mensen die t elke dag drinken, als het echt zo ongezond zou zijn slaat de GGD wel alarm.
Nee wat hier staat moet je zeker geloven
pi_42373571
koeienmelk kankerverwekkend maak dat de kat wijs!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:43:46 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42373623
wel.
Huilen dan.
pi_42373638
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Eindewege het volgende:
Het is ook niet super ongezond, maar echt gezond is het volgens mij ook weer niet .

De melk van een koe is bedoeld voor kalfjes, niet voor mensen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:44:27 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42373656
en 't is nog lekker ook.
Huilen dan.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:44:44 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42373671
De tegenstrijdige verhalen komen omdat het voor sommige mensen wel gezond is en voor andere niet.

In principe zijn mensen lactose-intolerant, maar door gewenning groei je daar meestal overheen. Kinderen kunnen de extra calcium goed gebruiken en vrouwen hebben er vanaf dat ze een jaar of 40 zijn ook weer extra behoefte aan ivm botontkalking. Vrouwen van 15-40 en mannen van 15+ hebben het spul gewoon niet nodig.

Daarnaast blokkeert calcium de opname van vitamine C waardoor het dus min of meer in de weg kan zitten in je voedingspatroon als je het eigenlijk niet nodig hebt.
Vampire Romance O+
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:45:43 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42373714
ja op die manier kan ik het ook... een varken mag je niet eten want blabla kom op zeg.. plantjes mag je niet eten want dat was weer voor de koe

mensen drinken al honderden jaren melk, en als ons lichaam er niet voor gemaakt was is het nu wel aangepast aan het drinken van melk

Huilen dan.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:46:11 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42373737
Met mate is niets ongezond. Als je het lekker vindt, kun je gerust dagelijks een glas drinken. Maar het voegt weinig toe verder. Ik vind het vies, altijd al gevonden
pi_42373769
Melk is gezond, punt uit. Bevat bijna perfecte verhouding K:E:V en daarnaast een bijna volledig aminozurenprofiel. "Walter Willett" mag naar huis toe met z'n vage vermoedens over groeihormonen die nu, jaren later, nóg niet bewezen zijn ("maar drink toch maar geen melk meer" ).
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 22:48:14 #15
80791 crew  Paul
pi_42373826
Ik heb ook gehoord dat je er kanker van krijgt enzo

ff googlen :

http://utopia.knoware.nl/users/wwitsel/main/artikelen/melk1.html
quote:
Met melk meer kans op testis (zaadbal) kanker

Te veel eiwitten (melk) veroorzaakt extra verlies van kalk via de nieren

Melk vormt een slijmlaag op de ingewanden

De noodzaak om Nederland aan de melk te krijgen was een economische
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 22:49:25 #16
80791 crew  Paul
pi_42373880
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef LedZep het volgende:
Melk is gezond, punt uit.
Dat is zoiezo niet waar
pi_42373900
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:45 schreef Isdatzo het volgende:
ja op die manier kan ik het ook... een varken mag je niet eten want blabla kom op zeg.. plantjes mag je niet eten want dat was weer voor de koe
Dat vind ik niet echt vergelijkbaar, maargoed.
pi_42373920
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef LedZep het volgende:
punt uit.
Dat lijkt mij niet.
pi_42373951
Melk is goed voor elk.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:52:26 #20
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42374008
De theorie achter de kankerverwekkendheid van melk is als volgt:

Als kalfjes geboren moeten worden dan moeten ze snel en hard groeien. De melk die ze bij mama drinken is daar erg geschikt voor. (Ook bij baby's is moedermelk daar heel geschikt voor).

Echter als wij mensen, ons hele leven lang, dat 'krachtvoer' blijven drinken krijgen we steeds impulsen om hard te groeien, en dat strookt niet met wat er nodig is.

Wat is kanker? Kanker is een wildgroei van cellen. Eea is met elkaar in verband gebracht.

Tevens is er onderzocht of er in landen waar relatief weinig melk wordt gedronken meer botbreuken voorkomen. Dit is niet zo.

Ik zou niet weten waar het hele onderzoek staat, maar het was een tijd geleden op National Geographic of Discovery ofzo. Het klonk allemaal best aannemelijk.
pi_42374023
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:50 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet.
Dat lijkt mij wel. Jouw argument is geen argument, want er zijn zoveel dingen die eigenlijk niet door ons gegeten (zouden moeten) worden.

En zolang er GEEN ENKELE reden is om geen melk te drinken, zijn er ook geen nadelen en is het dus ook niet slecht.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:54:37 #22
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_42374091
Melk direct van de koe lust je waarschijnlijk niet eens...

Als je melkfabriek er mee klaar is... is net het wit water met beetje vet en wat eiwitjes en suikers en wat mineralen.

Ongezond? neuh.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_42374106
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:52 schreef ScottishAsshole het volgende:
De theorie achter de kankerverwekkendheid van melk is als volgt:

Als kalfjes geboren moeten worden dan moeten ze snel en hard groeien. De melk die ze bij mama drinken is daar erg geschikt voor. (Ook bij baby's is moedermelk daar heel geschikt voor).

Echter als wij mensen, ons hele leven lang, dat 'krachtvoer' blijven drinken krijgen we steeds impulsen om hard te groeien, en dat strookt niet met wat er nodig is.

Wat is kanker? Kanker is een wildgroei van cellen. Eea is met elkaar in verband gebracht.

Tevens is er onderzocht of er in landen waar relatief weinig melk wordt gedronken meer botbreuken voorkomen. Dit is niet zo.

Ik zou niet weten waar het hele onderzoek staat, maar het was een tijd geleden op National Geographic of Discovery ofzo. Het klonk allemaal best aannemelijk.
Ten eerste is niet aangetoond dat dat daadwerkelijk slecht voor je is, zoals ik al zei. Ten tweede is het BS dat je van veel groeihormonen woekercellen krijgt; dat is simpelweg een mutatie van het organisme.

Oh ja, beweging is natuurlijk veel beter om botbreuken te voorkomen dan calcium, maar dat terzijde.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 22:55:14 #24
80791 crew  Paul
pi_42374116
OP aangepast
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:56:15 #25
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_42374158
ik krijg hoofdpijn van melk drinken. zeker als ik meer dan 1 glaasje ( 20cl ) per dag pak...
pi_42374205
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef kless het volgende:
Melk direct van de koe lust je waarschijnlijk niet eens...
Dus wel. Smaakt blijkbaar hetzelfde als melk uit de winkel.
pi_42374232
Jezus, krijg je van veel eiwitten nu ook al ineens kanker? En diabetes? WTF heeft melk met diabetes te maken?? Melk bevat btw niet veel vet, genoeg is een beter woord.

"Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis."

Yeah right Hartproblemen en astma door melk .

Zo, ik heb mijn dagelijkse aantal posts in dit topic wel weer gehaald.
pi_42374261
Tegenwoordig is melk niet echt meer gezond...tenminste...1 glas zal niet slecht voor je zijn, maar "je lichaam schreeuwt om zuivel" is bullshit.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:59:40 #29
41885 kless
pi_42374265
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:57 schreef Nashje het volgende:

[..]

... het is veel vetter en smerig lauw.... smaak lijkt er een beetje op maar je hebt het idee dat je pure koffiemelk naarbinnen werkt maar dan vetter.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_42374285
quote:

[..]

Hoe naief
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:03:44 #31
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42374405
quote:
Melk is goed voor elk, we zijn er allemaal mee grootgebracht en drinken dan ook gemiddeld twee glazen melk per dag. Hiermee behoren we tot een van de grootste zuivelconsumenten van de wereld. In Nederland krijgen we bijna nooit iets te horen over de kanttekeningen die geplaatst worden bij het drinken van koemelk.

Kalk
De mens heeft calcium nodig om de botten te versterken om zo botontkalking ofwel osteoporose tegen te gaan. In Nederland wordt al vanaf de jaren '60 reclame gemaakt om veel melk te drinken voor sterkere botten

Prof. Walter Willett, voedselwetenschapper aan de Harvard University, onderzoekt al sinds1976 de relatie tussen zuivel en osteoporose. Hij zegt dat uit onderzoek blijkt dat er helemaal geen verband is tussen het drinken van veel melk en het voorkomen van botbreuken. Dat druist toch in tegen alles wat wij altijd gehoord hebben. En Willett staat hier niet alleen in. Prof. Colin Campbell, biochemicus Cornell University, deelt deze mening. Hij is zelfs van mening dat door de eiwitten in de melk, een zuur wordt aan gemaakt die juist voor een afbraak van het bot zorgt.

En dat blijkt ook wel uit het volgende: 12 op de 10.000 Nederlanders heeft een heupbreuk gehad. Ook in Zweden, waar veel zuivel wordt gedronken, breken veel mensen een heup. Namelijk wel 20 op de 10.000. In landen waar veel minder zuivel wordt geconsumeerd, zoals China en Japan, ligt het getal veel lager. In China namelijk 10 op de 10.000 en in Japan zelfs 9 op de 10.000.

Het staat vast dat het menselijk lichaam calcium nodig heeft voor zijn botten. Volgens Willet krijgen we al genoeg binnen via ons normale dieet. Het is in ieder geval belangrijk veel buiten te zijn om vitamine D binnen te krijgen. En veel groene groenten te eten. Een koe komt ook aan het calcium door het eten van groen gras.

Lactose intolerantie
Het overgrote deel van de wereld wordt trouwens ziek van het drinken van melk, ze zijn lactose-intolerant. Dit betekent dat zij de melksuikers, de lactose, niet goed kunnen verteren. Alhoewel moedermelk ook lactose bevat, kunnen baby's dat wel verteren. Dit stopt over het algemeen wanneer er gestopt wordt met borstvoeding. Behalve bij de Europeanen en Noord Amerikanen, zij zijn zo geëvolueerd dat ze melk kunnen blijven drinken. Maar was dat wel de bedoeling van Moeder Natuur?

Negentig procent van de Aziaten, zeventig procent van de Afrikanen en vijftig procent van de Zuid Amerikanen zijn lactose intolerant. Terwijl maar vijftien procent van de blanken niet tegen het drinken van melk kan. Maar liefst zeventig procent van de wereldbevolking kan helemaal niet tegen melk. En het is opvallend dat als je stopt met melk drinken, je lichaam vanzelf lactose-intolerant wordt.

Beide wetenschappers zijn ervan overtuigd dat het menselijk lichaam niet gebouwd is om koemelk te drinken.Volgens hen is koemelk bedoeld voor het kalf, net zoals moedermelk is bedoeld voor de baby.

Langdurige effecten
De samenstelling van koemelk is wezenlijk anders dan die van onze eigen moedermelk. Zo zit er veel meer groeihormonen in. En dat is ook niet raar, een kalf moet natuurlijk veel meer botdichtheid ontwikkelen dan de mens.

Dat is nog niet alles. We komen steeds meer te weten over de langdurige effecten van het drinken van melk. Zo zijn de vetten en eiwitten in de melkproducten desastreus voor ons cholesterol met alle gevaren van dien. Een glas volle melk bestaat maar liefst uit 23 procent van de benodigde dagelijkse hoeveelheid dierlijke vetten, ook wel bekend als verzadigd vet. Algemeen bekend is dat deze vetten de cholesterol verhogen en daarmee de kans op hart en vaatziekten aanzienlijk vergroten.

Professor Campbell verrichtte de zogeheten China Study, waarin hij zegt dat mensen die dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, zoals zuivel, tot 17 keer meer kans hebben op hartziektes dan mensen die hun voedingsstoffen halen uit onder meer fruit en groenten, zoals de Chinezen. Prof. Katan, hoogleraar voedingsleer Wageningen Centre of Food Sciences, zet wel kanttekeningen bij dit onderzoek. Er zijn eventueel nog andere verbanden te leggen. Chinezen bewegen misschien meer, roken minder, zijn slanker, eten minder ongezond. Volgens Katan is de uitkomst dus niet zomaar aan eiwit toe te schrijven.

Toch vindt Katan wel dat het vet in melk beter te vermijden is. Melk is heel rijk aan verzadigde vetzuren. Die verhogen je cholesterol en dat leidt tot aderverkalking en tot hartinfarcten. Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom mooie producten. De Amerikaan Campbell is juist van mening dat niet alleen het vet het risico op hart- en vaatziektes verhoogd, maar dat de eiwitten die in zuivel zitten nog meer risico vormen en dan heeft het drinken van magere producten volgens hem geen enkele zin.

Melk en kanker
Er worden ook steeds meer verbanden gelegd tussen het consumeren van zuivel en kanker. Deze onderzoeksresultaten zijn nog maar net boven water gekomen en moeten nog verder onderzocht worden. De meningen verschillen hierover nog enorm.

Volgens Campbell zijn de kankercijfers, net zoals de Hart- en Vaatziektecijfers, in Amerika vele malen hoger dan in Azië. We hebben in ons lichaam het zogeheten eiwit IGF-1, de Insuline-like Growth Factor. Deze hebben wij nodig om ons lichaam te laten groeien en te versterken. Wanneer we volgroeid zijn en daarna nog steeds een overdadige inname van dierlijke eiwitten, zoals bijvoorbeeld melk, binnenkrijgen dan kan het IGF-1 nergens meer heen, want we zijn al volgroeid. Het gevaar is dat zij zich dan vestigen aan kankercellen, waardoor de kans op kanker vele malen groter wordt. Dat melk niet alleen slecht is voor de gezondheid blijkt uit onderzoeken dat calcium juist helpt tegen het risico op darmkanker.

In Nederland wordt niet veel ruchtbaarheid gegeven aan deze kant van het verhaal over melk. Melk is namelijk een belangrijk onderdeel van de Nederlandse economie. De organisatie die in Nederland verantwoordelijk is om melk aan de man te brengen is de Nederlandse Zuivel Organisatie. Zij voelen zich niet geroepen om deze kanttekeningen in de openbaarheid te brengen. Ook al hebben de reclames van de NZO een voorlichtend karakter, het is goed om in gedachte te houden dat het een commerciële organisatie is. Op de website van de NZO en Zuivelonline.nl kunnen vragen over melk worden gesteld.

Ook het Voedingscentrum blijft zich achter de wetenschap verschuilen en houdt vast aan de 2 tot 3 glazen melk per dag. De onderzoeken van bijvoorbeeld Campbell en Willett vindt het Voedingscentrum niet voldoende om haar informatie te veranderen.
Bron: Tros Radar

Vind het wel grappig dat als je stopt met melk drinken je vanzelf intolerant wordt, dat moet toch iets zeggen!!
pi_42374425
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef kless het volgende:

[..]

... het is veel vetter en smerig lauw.... smaak lijkt er een beetje op maar je hebt het idee dat je pure koffiemelk naarbinnen werkt maar dan vetter.
Ja het zal tuurlijk wel iets anders smaken dan uit de winkel, maar het is makkelijk te drinken. Toevallig nog gisteren bij Try Before You Die geweest.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:06:41 #33
41885 kless
pi_42374503
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:04 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ja het zal tuurlijk wel iets anders smaken dan uit de winkel, maar het is makkelijk te drinken. Toevallig nog gisteren bij Try Before You Die geweest.
nope.
iGEM
pi_42374551
Naar mijn weten is melk ongezond. Drink het ondertussen ook al ruim 8 jaar niet meer.
Wat ik me nog kan herinneren van melk is dat je het je slijm productie stimuleert, en dat het zwaar te verteren is voor een mens.

Melk is voor kalfjes en niet voor mensen
Nu met transparante user-icon!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:11:09 #35
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_42374666
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:49 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Dat is zoiezo niet waar
Sowieso schrijven we tegenwoordig (en altijd al eigenlijk) zo: sowieso.

En dat is sowieso waar.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_42374690
Ik word er iig misselijk van. Dus ik drink het zelden tot nooit.
Dat is gelijk ook de reden waarom ik me voor kan stellen dat het niet goed voor je is.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:12:47 #37
41885 kless
pi_42374721
kaas, roomboter, koffie melk, TOETJES!!!
en natuurlijk al die sausjes die je maakt met melk..
Ik consumeer lekker door!!!

Het enige probleem is dat dierlijke vetten vaak afvalstoffen bevatten die niet afgebroken kunnen worden en o.a. vaak kankerverwekkend zijn.

maar die chocolade pudding met slagroom laat ik er niet om staan, En m'n kaasplankje ook niet!!
iGEM
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 23:14:53 #38
80791 crew  Paul
pi_42374802
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef beelz het volgende:

[..]

Sowieso schrijven we tegenwoordig (en altijd al eigenlijk) zo: sowieso.

En dat is sowieso waar.
Niet waar er is echt wel wat slecht aan
pi_42375083
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:06 schreef kless het volgende:

[..]

nope.
.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:23:37 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42375119
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:12 schreef kless het volgende:

Het enige probleem is dat dierlijke vetten vaak afvalstoffen bevatten die niet afgebroken kunnen worden en o.a. vaak kankerverwekkend zijn.

maar die chocolade pudding met slagroom laat ik er niet om staan, En m'n kaasplankje ook niet!!
mmmmmmm chocoladepudding...

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 04-10-2006 23:36:45 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:24:10 #41
41885 kless
pi_42375139
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

.
daar ben ik niet geweest
iGEM
pi_42375222
ik drink nooit melk... eet wel kaas
Maar zo is het wel, toch?
pi_42375223
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:24 schreef kless het volgende:

[..]

daar ben ik niet geweest
Het was geen vraagzin.
pi_42375275
Alles met mate. Er is niks aan de hand, zolang je het met mate gebruikt.
pi_42375299
Je krijgt toch wel kanker.

You can run, but you can't hide.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:49:13 #46
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_42375841
mooie vrouw, in de OP.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:56:41 #47
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42376030
nederlanders zijn toch 1 van de gezondste mensen ter wereld?
en als we ook nog is 1 van de meeste melkdrinkers zijn ter wereld
kan je concluderen dat melk hoogstwaarschijnlijk niet echt erg ongezond is
oke beetje krom en fout maar toch doei k het
pi_42376065
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:49 schreef JeOma het volgende:
mooie vrouw, in de OP.
Komt omdat ze veel melk drinkt
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:28:38 #49
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_42376848
Ojee ik drink veel melk.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:40:47 #50
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_42377120
Drink voor de gein eens 2 pakken melk binnen 4 uur en ga dan naar de WC. Die zoete geur die je dan ruikt is gewoon onverteerde lactose
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_42377204
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Drink voor de gein eens 2 pakken melk binnen 4 uur en ga dan naar de WC. Die zoete geur die je dan ruikt is gewoon onverteerde lactose
Wat is je statement?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:45:51 #52
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42377231
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Wat is je statement?
drink 2liter water ga dan naar de wc en moet is opletten hoe doorzichtig kleurloos je pis is
pi_42377261
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:45 schreef Boomstam het volgende:

[..]

drink 2liter water ga dan naar de wc en moet is opletten hoe doorzichtig kleurloos je pis is
Drink 2 liter water ga dan naar de wc en moet is opletten hoe doorzichtig kleurloos (tautologie!?) je pis is.
Wat wil je daarmee zeggen dan?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:52:53 #54
12888 Skull-splitter
pi_42377355
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Wat is je statement?
Lactose wordt door het menselijk lichaam niet afgebroken en is redelijk funest voor je nieren...

Magoed, teveel wijn of teveel rood vlees schijnt ook niet goed te zijn...
pi_42377400
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:52 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lactose wordt door het menselijk lichaam niet afgebroken en is redelijk funest voor je nieren...
Bij mij wel. Je hebt het enzym lactase nodig. Niet iedereen heeft dat, maar dat merk je snel genoeg. En lactose wordt omgezet in 2 andere stoffen alvorens het in je lichaam komt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:56:58 #56
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42377439
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:47 schreef DDM het volgende:

[..]

Drink 2 liter water ga dan naar de wc en moet is opletten hoe doorzichtig kleurloos (tautologie!?) je pis is.
Wat wil je daarmee zeggen dan?
me gele zeik is ook doorzichtig hoor

en me statement is, wat je zuipt pis je ook weer uit
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:58:49 #57
12888 Skull-splitter
pi_42377478
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:55 schreef DDM het volgende:

[..]

Bij mij wel. Je hebt het enzym lactase nodig. Niet iedereen heeft dat, maar dat merk je snel genoeg. En lactose wordt omgezet in 2 andere stoffen alvorens het in je lichaam komt.
Dude, iedereen kan het afbreken, maar niet als je veel drinkt... Lang leve evolutie.
pi_42377495
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:56 schreef Boomstam het volgende:

[..]

me gele zeik is ook doorzichtig hoor

en me statement is, wat je zuipt pis je ook weer uit
Daarom zet ik er ook een !? achter he. Daar kan je over discussieren. Maar dat is toch ook logisch dat wat je drinkt ook weer uitpist. Dat heeft niets met melk te maken hoor. Dat is normaal. Anders kom je aan in gewicht enzo en ga je dood.
pi_42377547
quote:

[..]

En daarom zeg ik, 'alles met mate'.
pi_42377557
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dude, iedereen kan het afbreken, maar niet als je veel drinkt... Lang leve evolutie.
quote]Op donderdag 5 oktober 2006 00:52 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[/quote]

Net zei je nog van niet. Maar als je in 1 keer te veel drinkt dan kunnen je darmen dat niet aan. Heeft niets met veel (over langere tijd) drinken te maken.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:05:27 #61
12888 Skull-splitter
pi_42377596
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:03 schreef DDM het volgende:

[..]

quote]Op donderdag 5 oktober 2006 00:52 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Net zei je nog van niet. Maar als je in 1 keer te veel drinkt dan kunnen je darmen dat niet aan. Heeft niets met veel (over langere tijd) drinken te maken.
[/quote]

OK, nuance: je hebt externe factoren nodig om het af te breken Sue me.
pi_42377816
Wat een gelul. Rooie bieten......
  donderdag 5 oktober 2006 @ 02:35:58 #63
41885 kless
pi_42378607
quote:

[..]

Bij mijn weten komt lactose het lijf niet in...dus hoe dat spul dan in mn nieren komt ???

-toevoeging- Als je zelf geen enzymen aan kan maken kan je ook nog de mazzel hebben dat een deel van die halve kilo bacterien in je darm dat wel even voor je wil splitsen

[ Bericht 14% gewijzigd door kless op 05-10-2006 02:40:10 (toevoeging) ]
iGEM
pi_42379248
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niet "iedereen", alleen die paar blanke mafkezen die een keer tamelijk positief gemuteerd zijn door een gen-error. Niet gemuteerde originele rassen, zoals échte aziaten en échte negers, kunnen het niet.

En als je als blanke een aantal maanden geen lactose consumeerd kun je het ook niet meer.. Denk dat het enzym niet meer wordt opgebouwd als je het niet gebruikt.. (met als gevolg dat je meteen naar de WC moet rennen als je het tóch drinkt).

ontopic: ik geloof niet in melk.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:12:48 #65
157147 theepot
at your service
pi_42379739
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:12 schreef kless het volgende:

Vandaar
pi_42379769
Koeienmelk is voor kalfjes. Niet voor mensen.

(desalniettemin drink ik ook gemiddeld 1 glas per dag hoor)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:50:53 #67
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_42380105
ja melk is gezond. Het bevat calcium etc.

maar als je 3 pakken per uur drinkt zalhet vast niet goed voor je zijn. D'uh///
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:24:15 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42398688
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:03 schreef ScottishAsshole het volgende:

[..]

Vind het wel grappig dat als je stopt met melk drinken je vanzelf intolerant wordt, dat moet toch iets zeggen!!
Ja, als je niet meer sport sterven je spieren ook af, dat moet toch iets zeggen!
Als je iedere dag 3 flessen sterke drank drinkt merk je er op den duur ook niks meer van, dat moet toch iets zeggen!

Huilen dan.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:25:11 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_42398716
al die onzin..

als er een trein in je oog zit is het ook niet gezond, dus; niet meer met de trein gaan mensen

teminste zo redeneren julie
Huilen dan.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:40:05 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42399254
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:25 schreef Isdatzo het volgende:
al die onzin..

als er een trein in je oog zit is het ook niet gezond, dus; niet meer met de trein gaan mensen

teminste zo redeneren julie
HUILHUIL SNARFSNARF
pi_42399274
Heel veel dingen zijn ongezond als je er teveel van eet/drinkt. Mensen zijn zo overvoerd met 'melk is gezond' dat veel mensen ook ontzettend veel melk drinken, en dat ook aan hun kinderen opdringen. Sommige vriendinnetjes van mij vroeger kregen meer dan een liter per dag, paar glazen bij 't ontbijt, paar glazen bij de lunch, minstens 1 glas als ze uit school kwamen, dan nog bij 't avondeten... ik kan me voorstellen dat de vetten, lactose en kalk dan te veel worden.

Zelf hou ik me er niet zoveel mee bezig, ik kan pure melk ook niet hebben, krijg buikpijn van een glas melk. Met voedsel als buffer gaat 't wel goed, over de muesli ofzo, hoewel ik daar ook nooit een hele sloot overheen gooi. En geitenmelk drink ik wel, vet/calcium zit daar wel in, alleen niet die lactose. Maar 't is wel duidelijk beter te verteren; afgezien van de reclame enzo klopt dat in mijn eigen ervaring ook.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 oktober 2006 @ 22:16:16 #72
80791 crew  Paul
pi_42405791
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:40 schreef Sheriam het volgende:
Heel veel dingen zijn ongezond als je er teveel van eet/drinkt. Mensen zijn zo overvoerd met 'melk is gezond' dat veel mensen ook ontzettend veel melk drinken, en dat ook aan hun kinderen opdringen. Sommige vriendinnetjes van mij vroeger kregen meer dan een liter per dag, paar glazen bij 't ontbijt, paar glazen bij de lunch, minstens 1 glas als ze uit school kwamen, dan nog bij 't avondeten... ik kan me voorstellen dat de vetten, lactose en kalk dan te veel worden.

Zelf hou ik me er niet zoveel mee bezig, ik kan pure melk ook niet hebben, krijg buikpijn van een glas melk. Met voedsel als buffer gaat 't wel goed, over de muesli ofzo, hoewel ik daar ook nooit een hele sloot overheen gooi. En geitenmelk drink ik wel, vet/calcium zit daar wel in, alleen niet die lactose. Maar 't is wel duidelijk beter te verteren; afgezien van de reclame enzo klopt dat in mijn eigen ervaring ook.
Elke druppel melk is slecht
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:27:57 #73
157147 theepot
at your service
pi_42406362
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, als je niet meer sport sterven je spieren ook af, dat moet toch iets zeggen!
Als je iedere dag 3 flessen sterke drank drinkt merk je er op den duur ook niks meer van, dat moet toch iets zeggen!

• je spieren sterven nooit af.
  • iedere dag 3 flessen sterke drank merk je wel, je lever sterft af
  • melk is voor kalfjes ! SAVE THE CALVES !
  • pi_42406479
    oh oh, ik drink een liter melk per dag.
    Ga ik nu dood?
    How you play the cards you are dealt is all that matters.
    pi_42406772
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 00:28 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Ojee ik drink veel melk.
    Dan ga je dood.

Ik ook trouwens,want ik vind melk heerlijk.

Aan de andere kant: tegenwoordgi krijg je ,als je de berichtgeving mag geloven, overal kanker van.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 00:04:18 #76
    26753 ScottishAsshole
    Wha daur meddle wi' me?
    pi_42409833
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 19:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Sorry maar bouw jij een intolerantie tegen sporten of sterke drank op als je het een hele tijd niet doet/drinkt.

Waar heb je het over man

En ja je mag er flauwe grapjes over maken, maar je opmerking sloeg nergens op
    pi_42412610
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 22:16 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Elke druppel melk is slecht
    Bullshit
      Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:57:28 #78
    80791 crew  Paul
    pi_42416872
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 02:14 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Bullshit
    Niet
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:01:53 #79
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42416997
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 22:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

want ik vind melk heerlijk.
    Ik ook.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:10:48 #80
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_42417275
    Die hele 'drink twee glazen melk per dag hype' is intussen wel achterhaald, als ik me niet vergis. Heb idd ook vernomen dat het voor een enomische reden had dat we massaal aan de melk moesten, maar dat het in principe niet zoveel uitmaakt of je het nu wel of niet drinkt.
    Volgens is de mens de enige soort die z'n leven lang melk blijft drinken, en niet een van onszelf, maar van een dier.

Zelf drink het het overigens amper. Word er misselijk van.
    (Un)masking for the greater good.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:46:29 #81
    157147 theepot
    at your service
    pi_42418288
    je drinkt toch ook geen melk van je vrouw..
    pi_42421398
    quote:
    Op vrijdag 6 oktober 2006 10:57 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Niet
    Ga jij je dan maar flink zorgen maken over wat je eet en drinkt, want als je melk ongezond noemt, ookal drink je het met mate, dan zou ik als ik jou was maar niks meer eten aangezien het zo onderhand allemaal kankerverwekkend is. Paranoïde ten top
      zondag 8 oktober 2006 @ 14:39:46 #84
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_42479161
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 22:27 schreef theepot het volgende:

[..]

• je spieren sterven nooit af.
  • iedere dag 3 flessen sterke drank merk je wel, je lever sterft af
  • melk is voor kalfjes ! SAVE THE CALVES !
  • Dude, óf je spieren afsterven.. kijk eens naar ruimtevaarders zou ik zeggen
    en je lichaam raakt wel aan de drank gewend, ik zeg niet dat het niet slecht is voor je lever, maar je lichaam went er wel aan
    ja en biefstuk is voor de leeuwen, zo kan ik het ook
    Huilen dan.
      zondag 8 oktober 2006 @ 14:41:51 #85
    26753 ScottishAsshole
    Wha daur meddle wi' me?
    pi_42479199
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 14:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dude, óf je spieren afsterven.. kijk eens naar ruimtevaarders zou ik zeggen
    en je lichaam raakt wel aan de drank gewend, ik zeg niet dat het niet slecht is voor je lever, maar je lichaam went er wel aan
    ja en biefstuk is voor de leeuwen, zo kan ik het ook
    Ze worden minder, maar ze sterven niet af kerel
    En drank wordt je niet intolerant voor als je het hele lange tijd niet drinkt.
    pi_42480202
    Ik drink meer dan 1 liter melk per dag, krijg ik nu kanker/hartkwalen/bronchitis/andere zooi?
    pi_42480588
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 15:19 schreef Ricky_ het volgende:
    Ik drink meer dan 1 liter melk per dag, krijg ik nu kanker/hartkwalen/bronchitis/andere zooi?
    Ja je gaat dood man!
    pi_42480939
    In deze paragraaf staat wel een enorme riedel non-argumenten achter elkaar:
    quote:
    Melk is niet gezond en nooit gezond geweest. In feite is een half glas melk net zo ongezond als twee speklapjes. Melk bevat dierlijke vetten en eiwitten. En waarom drinken wij het eigenlijk? Melk is zuigelingenvoeding, om te zorgen dat een kalf in twee jaar tijd een grote, dikke vette koe wordt. Dat betekent dat hij van 2 kilo ruim 2000 kilo gaat wegen. In twee jaar tijd! De mens is bovendien het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Zelfs gorilla’s - mensapen- drinken geen melk.
    1: Sinds wanneer zijn speklapjes ongezond? Dat is ook alleen maar iets wat iedereen aangeluld wordt. Spek (of vlees in z'n algemeenheid) is helemaal niet ongezond, mits onderdeel van een gevarieerd eetpatroon. Zoals alles.

2: Dan wordt er geinsinueerd dat melk wel heeeeel erg vet moet zijn omdat een kalfje op dit dieet zo snel groot wordt. Zal bst, maar er wordt voorbij gegaan aan het simpele feit dat de melk (zelfs volle melk) die je in de winkel haalt weinig te maken heeft met de melk die rechtstreeks uit de koe komt. Geloof je het niet, ga eens bij een boerderij vragen of je een slokej mag proberen. Dan weet je pas wat vet is .
    Oh, daarnaast weegt een kalf geen 2 kilo, maar bij geboorte gemiddeld rond de 45 kilo. En een koe geen 2000, maar zo'n 650-800 kilo. Niet alleen een hoop gelul, maar nog gebaseerd op foutieve gegevens ook.

3: De mens is het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Ja, en? Dus? De mens is het enige dier dat z'n voedsel kookt, bakt, grilt of braadt. En kruidt. Dat wij de enige zijn die dat doen is geen argument om het niet te doen.
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_42494438
    Sinds ik melk (en melkproducten) volledig in de ban heb gedaan kan ik zeggen dat ik me nu wel veel gezonder voel. Bovendien is mijn huid enorm rustig geworden, terwijl ik vroeger behoorlijk veel last had van een onrustige huid. Haal mijn kostbare eiwitjes wel uit andere voedingsbronnen. Sowieso krijg ik nu een verschrikkelijk onrustige maag als ik een softijsje eet oid, een glas melk zal ik nooit meer drinken dus (softijs trouwens ook niet meer).
    pi_42494582
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 22:44 schreef MouseOver het volgende:
    De tegenstrijdige verhalen komen omdat het voor sommige mensen wel gezond is en voor andere niet.

In principe zijn mensen lactose-intolerant, maar door gewenning groei je daar meestal overheen. Kinderen kunnen de extra calcium goed gebruiken en vrouwen hebben er vanaf dat ze een jaar of 40 zijn ook weer extra behoefte aan ivm botontkalking. Vrouwen van 15-40 en mannen van 15+ hebben het spul gewoon niet nodig.

Daarnaast blokkeert calcium de opname van vitamine C waardoor het dus min of meer in de weg kan zitten in je voedingspatroon als je het eigenlijk niet nodig hebt.
    Calcium zit niet alleen in melk hoor
      zondag 8 oktober 2006 @ 22:24:21 #91
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42495054
    Ik ben echt melk en vla verslaafd. Ik kan me niet zonder voorstellen? Ik heb altijd gedacht dat het goed voor je was.
    pi_42495253
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 22:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Ik ben echt melk en vla verslaafd. Ik kan me niet zonder voorstellen? Ik heb altijd gedacht dat het goed voor je was.
    Oei oei.
    pi_42496591
    leven is ongezond jung
    pi_42497642
    Uit gesloten topic:
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 23:11 schreef ooge het volgende:
    http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html

ben ik weereens in de propaganda getrapt valt het allemaal wel mee met melk
      zondag 8 oktober 2006 @ 23:28:18 #95
    41885 kless
    pi_42497821
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 23:00 schreef riX- het volgende:
    leven is ongezond jung
    `

het idee "van leven ga je dood "
    En iedereen krijgt kanker, alleen sommigen hebben de mazzel dat ze dood gaan door iets anders.
    iGEM
      maandag 9 oktober 2006 @ 13:27:17 #96
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_42508819
    quote:
    Ab-so-luut niet! Rauwe melk smaakt compleet anders. Ik heb vroeger in een dorp gewoond en tegenover ons zat een klein boerderijtje (midden in een woonwijk) met een boer die nog een stuk of 8 koeien had. Ik kwam daar toen ik klein was erg vaak (vroeg ik of ik de stal mocht vegen enzo ) en kreeg ook regelmatig rauwe melk. Dat kwam overigens niet direct van de koe, maar uit het koelvat, en dat was eigenlijk best wel heel erg lekker

Maar, het is VEEL vetter dan volle melk, en met de halfvolle melk helemaal niet te vergelijken. Volle melk wordt namelijk toch echt afgeroomd, en bovendien gepasteuriseerd, waardoor de smaak zeker wel veranderd.

Ik ging daar ook vaak langs om melk te halen, m'n vader kookte dat dan, vond 'ie lekker. Maar dan komen er van die ranzige vellen op drijven, en als ik iets vies vind...
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef kless het volgende:
    Als je het direct van de koe drinkt is het inderdaad lauw, maar dat lijkt me ook smerig. Gekoeld is het best lekker. Het lijkt absoluut niet op koffiemelk, het is volle melk met een extra scheut room erin, maar dan net iets anders omdat het niet gepasteuriseerd is. Koffiemelk is gesteriliseerd en bovendien ingedikt.
    "[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
      maandag 9 oktober 2006 @ 13:30:41 #97
    120647 BadKeukenTegel
    Heer ende Meester
    pi_42508899
    Ongezond is het zeker, melk moet ik altijd van kotsen.
    Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
      maandag 9 oktober 2006 @ 13:32:54 #98
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_42508974
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 13:30 schreef BadKeukenTegel het volgende:
    Ongezond is het zeker, melk moet ik altijd van kotsen.
    Misschien moet je je eens laten testen op lactose intollerantie dan. Of het spul niet 's ochtends na een avond flink zuipen drinken.
    "[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
    pi_42513949
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 13:32 schreef Catbert het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens laten testen op lactose intollerantie dan. Of het spul niet 's ochtends na een avond flink zuipen drinken.
    Daar ga je niet van kotsen. Simpelweg omdat wat eenmaal in de darmen zit niet meer terug kan naar de maag.
      maandag 9 oktober 2006 @ 16:17:33 #100
    97348 Matness
    Matt about you
    pi_42514011
    ik ben al een aantal jaar gestopt met melk drinken, en merk er verder niks van eigenlijk.
    eet nog wel toetjes, boter, en kaas.
    maar zeker niet dagelijks.
      maandag 9 oktober 2006 @ 18:25:31 #101
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_42518171
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 14:41 schreef ScottishAsshole het volgende:

[..]

Ze worden minder, maar ze sterven niet af kerel
    En drank wordt je niet intolerant voor als je het hele lange tijd niet drinkt.
    kerel, als ze minder worden, sterft er iets af.. of dacht jij dat het gewoon *poef* wat celletjes weg, zou gaan?

en als je lang genoeg er niets aan doet en je gaat er dan weer mee lopen scheuren ze gewoon af hoor..
    Huilen dan.
    pi_42518236
    Wat een bullshit dat je spieren afsterven als je ze even niet meer gebruikt
      maandag 9 oktober 2006 @ 18:35:57 #103
    102800 PallominnoXIII
    Ik haat mijn nickname.
    pi_42518592
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:27 schreef LedZep het volgende:
    Wat een bullshit dat je spieren afsterven als je ze even niet meer gebruikt
    Als je je spieren lang niet gebruikt hopen zich nogal een boel stofjes opd ie niet leuk zijn voor je niertjes

Omdat de spieren niet gebruikt worden sterven ze echt wel af, en niet in de rottende zin maar ze slinken en gaan kapot

(En door die troep die dat afgeeft krijg je nierfalen, btw)
    pi_42518843
    Drink ook geen melk meer ik eet alleen nog toetjes en yoghurt.
    pi_42519117
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:35 schreef PallominnoXIII het volgende:

[..]

Als je je spieren lang niet gebruikt hopen zich nogal een boel stofjes opd ie niet leuk zijn voor je niertjes

Omdat de spieren niet gebruikt worden sterven ze echt wel af, en niet in de rottende zin maar ze slinken en gaan kapot

Als je echt 24 uur per dag zou slapen ja .
    pi_42519137
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

kerel, als ze minder worden, sterft er iets af.. of dacht jij dat het gewoon *poef* wat celletjes weg, zou gaan?

en als je lang genoeg er niets aan doet en je gaat er dan weer mee lopen scheuren ze gewoon af hoor..
    Een spier kan ook minder worden doordat de cellen in volume afnemen. Daarvoor hoeft niets af te sterven.
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:35 schreef PallominnoXIII het volgende:

[..]

En door die troep die dat afgeeft krijg kan je nierfalen krijgen.
    pi_42519531
    en wat met de lactoseintolerantie die je kan krijgen van overdosissen?
    no pain, no gain
      maandag 9 oktober 2006 @ 19:21:31 #108
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_42520375
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 18:49 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als je echt 24 uur per dag zou slapen ja .
    als je niet weet waar je het over hebt houd dan gewoon je mond man
    Huilen dan.
    pi_42520781
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk.
    pi_42520797
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee ik weet inderdaad helemaal niks van spieren af
      donderdag 12 oktober 2006 @ 22:11:21 #111
    140141 ivosnivo
    ada fare stop stalking me
    pi_42624618
    wel gezond
    pi_42625219
    Ik drink iedere dag 2 glazen melk vanaf mn geboorte, op vakantie vervang ik dat voor bier en cocktails, maar verder altijd wel melk. Wat smaakt er nu beter bij de boterham (op soep na dan )
      donderdag 12 oktober 2006 @ 22:35:28 #113
    102800 PallominnoXIII
    Ik haat mijn nickname.
    pi_42625535
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 22:27 schreef Koenijntje het volgende:
    Ik drink iedere dag 2 glazen melk vanaf mn geboorte, op vakantie vervang ik dat voor bier en cocktails, maar verder altijd wel melk. Wat smaakt er nu beter bij de boterham (op soep na dan )
    Wou net zeggen

Broodje hagelslag met melk. Hmm
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:01:24 #114
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42630044
    Ik dacht dat er een zekere correlatie tussen melkconsumptie en prostaatkanker bestond.
    Melk drinken verlaagde dan weer de kans op darmkanker.

Ooit een beetje in verdiept ( naar aanleiding van een vorig topic hierover ), herinner me vooral veel pseudo-wetenschappelijke sites (oa één die beweerde dat melk en niet roken de oorzaak van longkanker was )
    Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
      vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:13:49 #115
    115894 BocaDillo
    kloon van anoniem
    pi_42632481
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 22:35 schreef PallominnoXIII het volgende:

[..]

Wou net zeggen

Broodje hagelslag met melk. Hmm
    Dat gist en rot zo lekker in je maag he
    pi_42639345
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 08:13 schreef BocaDillo het volgende:

[..]

Dat gist en rot zo lekker in je maag he
    Dat wordt normaal afgebroken en uitgescheten, heerlijk
    pi_42695905
    quote:
    Op vrijdag 13 oktober 2006 01:01 schreef ThinkTank het volgende:
    Ik dacht dat er een zekere correlatie tussen melkconsumptie en prostaatkanker bestond.
    Melk drinken verlaagde dan weer de kans op darmkanker.

Ooit een beetje in verdiept ( naar aanleiding van een vorig topic hierover ), herinner me vooral veel pseudo-wetenschappelijke sites (oa één die beweerde dat melk en niet roken de oorzaak van longkanker was )
    Is dus maar net waar je voorkeur naar uit gaat, prostaatkanker of darmkanker
    pi_42696203
    Een of ander onderzoek 'wijst uit' dat iets kankerverwekkend is, ze worden helemaal hysterisch en zweren consumering van het betreffende product voor de rest van hun leven af.

Ik neem nog een broodje pindakaas (OOK KANKERVERWEKKEND OMGG!!!!!!) met een flinke beker melk. Heerlijk.

Stelletje jankerds.
      zondag 15 oktober 2006 @ 17:54:33 #119
    157147 theepot
    at your service
    pi_42701212
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:50 schreef 16meter het volgende:
    Een of ander onderzoek 'wijst uit' dat iets kankerverwekkend is, ze worden helemaal hysterisch en zweren consumering van het betreffende product voor de rest van hun leven af.

Ik neem nog een broodje pindakaas (OOK KANKERVERWEKKEND OMGG!!!!!!) met een flinke beker melk. Heerlijk.

Stelletje jankerds.
    Jongen als jij melk wil drinken, dan doe je dat toch.
      zondag 15 oktober 2006 @ 18:53:04 #120
    140141 ivosnivo
    pi_42702522
    Mensen die geen melk drinken zien er vaak anders uit.
    pi_42702788
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:50 schreef 16meter het volgende:

Stelletje jankerds.
    uh pindakaas is niet kankerverwekkend, pindakaas is super gezond.
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:04:10 #122
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42702818
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
    Hoe bedoel je?
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:04:33 #123
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42702831
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:03 schreef frenkck het volgende:

[..]

Gelukkig maar.
    pi_42702996
    quote:

[..]

zondag 15 oktober 2006 @ 19:14:13 #125
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42703043
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:12 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Ja wat is het nou?
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 18:53 schreef ivosnivo het volgende:
    Wat bedoelde je nou precies?
    pi_42703178
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ja wat is het nou?
    Ik quotte je toch niet? Hoe dan ook, 16meter bedoelde dat 'broodje pindakaas is kankerverwekkend' eerder sarcastisch, dus imo een beetje dom om daar serieus op in te gaan.
    pi_42703187
    Ik heb veel melk gedronken in mijn leven, nu niet meer.. krijg er puistjes van (net als kaas dus). Verder is melk wel lekkel.. maar water doet ook.
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:21:30 #128
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42703230
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Ik quotte je toch niet? Hoe dan ook, 16meter bedoelde dat 'broodje pindakaas is kankerverwekkend' eerder sarcastisch, dus imo een beetje dom om daar serieus op in te gaan.
    O ik bedoelde gewoon van, is het nou wel of niet gezond? Aan je reactie te zien dacht ik dat je het niet met hem eens was.
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:22:12 #129
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42703242
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef XiChico het volgende:
    Ik heb veel melk gedronken in mijn leven, nu niet meer.. krijg er puistjes van (net als kaas dus). Verder is melk wel lekkel.. maar water doet ook.
    Nu weet ik meteen waarvan het komt.
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:23:18 #130
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_42703270
    Ik drink iedere dag melk. Al mijn leven lang. En heeft totaal geen nadelige gevolgen voor mijn huid ofzo gehad. Ik zie er nog steeds even stralend uit.
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:25:48 #131
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42703325
    * ThinkTank checkt fotoboek
      zondag 15 oktober 2006 @ 19:28:06 #132
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_42703398
    Als je er een beetje chocoladepoeder ingooit, neutraliseert het het geheel.

Dan wordt het weer gezond. Eah woar.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_42705098
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

O ik bedoelde gewoon van, is het nou wel of niet gezond? Aan je reactie te zien dacht ik dat je het niet met hem eens was.
    Volgensmij is dit een faker, wel een erg goede deze keer
      zondag 15 oktober 2006 @ 20:48:55 #134
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42705365
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 20:41 schreef riX- het volgende:

[..]

Volgensmij is dit een faker, wel een erg goede deze keer
    ?
    pi_42705617
    -edit: doe normaal

[ Bericht 94% gewijzigd door Mylene op 15-10-2006 21:01:40 ]
    pi_42706421
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Ik hecht vaak toch wel serieus waarde aan onderzoeken waaruit blijkt dat iets kankerverwekkend is. Iedereen zegt wel dat tegenwoordig alles kankerverwekkend is, maar dat is natuurlijk totale onzin. Zijn genoeg voedingsproducten die bijna niet bijdragen aan de bervordering van kanker (schade aan je lichaamscellen).
    pi_42707384
    quote:

[..]

...
      zondag 15 oktober 2006 @ 22:07:43 #138
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42707694
    O ik snap ik het, frenkck snapte niet dat het sarcastisch bedoelde was (ik eerst ook niet hoor ). Nouja ik HOOP in ieder geval dat het sarcastisch bedoeld was want pindakaas is m'n favoriete broodbeleg!
    pi_42708508
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 22:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    O ik snap ik het, frenkck snapte niet dat het sarcastisch bedoelde was (ik eerst ook niet hoor ). Nouja ik HOOP in ieder geval dat het sarcastisch bedoeld was want pindakaas is m'n favoriete broodbeleg!
    Inderdaad .

En Frenkck probeert intelligent te overkomen met "uh... maar" ..
    pi_42708530
    quote:
    Heb je nou zelf nóg niet door, dat je je zelf gigantisch voor schud zet ?
      zondag 15 oktober 2006 @ 22:54:36 #141
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42708657
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 22:49 schreef riX- het volgende:

[..]

Ik zet mezelf zovaak voor schut. En heb jij dan wel altijd meteen sarcasme door?
      zondag 15 oktober 2006 @ 23:19:04 #142
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_42709246
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 22:49 schreef riX- het volgende:

[..]

Offtopic; goede avatar.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      maandag 16 oktober 2006 @ 10:12:20 #143
    157147 theepot
    at your service
    pi_42716171
    quote:
    Wat een mooi verkapte sarcasme
    pi_42726212
    Ik heb me voorgenomen een tijd geen melkproducten te eten om te kijken of ik daarmee van acne afkom, ik heb er alleen 1 klein probleempje mee. Ik vindt kaas zo lekker
    Is sojakaas een beetje te eten en waar kun je dat krijgen? Ik had al zitten kijken bij de appie tussen de afdeling kaas maar daar zie ik 't niet liggen..
    Dit is een Signature....
      maandag 16 oktober 2006 @ 22:48:46 #145
    147338 miss_schaapje
    schaapjes zijn lief..
    pi_42726353
    ze zeggen dat het goed voor je botten enzo is maar das helemaal niet waar !!
    miss_schaapje
    pi_42731881
    quote:
    Op maandag 16 oktober 2006 22:48 schreef miss_schaapje het volgende:
    ze zeggen dat het goed voor je botten enzo is maar das helemaal niet waar !!
    Ga toch weg met je pseudo-wetenschap zeg
    pi_42731886
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef SpecialK het volgende:
    ik had begrepen dat ons lichaam helemaal niet bedoeld was voor het opnemen van lactose na de peutertijd. Al helemaal niet dat van een ander dier.

Daarnaast had ik begrepen dat koeienmelk iig kankerverwekkend is en dat de calcium helemaal niet wordt opgenomen door je botten. maar gewoon weer lekker mee naar buiten gaat.

Maarja ik ben geen voedingsdeskundige.
    Eindelijk iemand die het snapt.
    Single ply roofing, pay less, worthless.
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:53:19 #148
    140141 ivosnivo
    pi_42731931
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 07:44 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt.
    Nog iemand die het niet begrijpt Je moet wel goed zorgen voor je lichaam hoor, anders rot het weg.
    pi_42731936
    Brood en aardappelen zijn overigens ook giftig voor je lichaam (van oorsprong). Ik zou ze maar niet meer eten heur
    pi_42731976
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 07:53 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Nog iemand die het niet begrijpt Je moet wel goed zorgen voor je lichaam hoor, anders rot het weg.
    Gebeurde dat nou maar met jou.
    Single ply roofing, pay less, worthless.
    pi_42738945
    Zuurstof is ook schadelijk voor je lichaam. Zou maar niet meer gaan ademen als ik jullie was.
    pi_42739040
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 13:32 schreef DDM het volgende:
    Zuurstof is ook schadelijk voor je lichaam. Zou maar niet meer gaan ademen als ik jullie was.
    Ik wilde dat net zeggen
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 19:23 schreef schatje het volgende:
    Ik drink iedere dag melk. Al mijn leven lang. En heeft totaal geen nadelige gevolgen voor mijn huid ofzo gehad. Ik zie er nog steeds even stralend uit.
    Hier hetzelfde. Ik heb wel het gevoel dat mijn tanden & botten daardoor sterker zijn.
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:25:06 #153
    140141 ivosnivo
    pi_42743766
    quote:
    Op dinsdag 17 oktober 2006 13:35 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ik wilde dat net zeggen
    [..]

Hier hetzelfde. Ik heb wel het gevoel dat mijn tanden & botten daardoor sterker zijn.
    Nu je het zegt, ik heb 0 gaatjes en nog nooit iets gebroken. Ik zuip 2 liter melk per dag.
    pi_42746402
    Teveel melk is niet goed overigens... Krijg je juist meer kans op botbreuken (ookal heb je nog niks gebroken).
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:08:58 #155
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42746440
    Ik heb nooit griep en ik drink elke dag melk. Nou, dan weet je het wel.
    The love you take is equal to the love you make.
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:14:49 #156
    157147 theepot
    at your service
    pi_42746592
    Ik heb nog nooit een auto-ongeluk gehad, en drink iedere dag melk. Nou, dan weet je het wel.
    pi_42749606
    Ik neem iedere dag een beker Goedemorgen drinkontbijt, beleg tussen de middag minstens één broodje met kaas of brie én eet iedere avond een zuiveltoetje

Jaaa, ik leef graag op het randje .
    pi_42751896
    Ik ben geniaal en ik drink elke dag melk. Nou, dan weet je het wel dus.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 10:52:48 #159
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42764899
    Logica zegt dat het niet klopt om melk te drinken van een ander dier, zeker niet wanneer je volwasen bent. Alleen al om die simpele reden drink ik geen melk en gebruik ik erg weinig zuivel.

Nu ik de OP van dit topic lees wordt ik daar alleen maar in gesterkt.
    Ik heb al een boek.
    pi_42766694
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 10:52 schreef Rio het volgende:
    Logica zegt dat het niet klopt om melk te drinken van een ander dier, zeker niet wanneer je volwasen bent. Alleen al om die simpele reden drink ik geen melk en gebruik ik erg weinig zuivel.

Nu ik de OP van dit topic lees wordt ik daar alleen maar in gesterkt.

Je kunt het ook weer overdrijven hoor. TE veel melk is niet goed nee, maar TE weinig ook weer niet .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 12:07:49 #161
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42766827
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:02 schreef Nuna het volgende:

[..]

Je kunt het ook weer overdrijven hoor. TE veel melk is niet goed nee, maar TE weinig ook weer niet .
    Says who? Melk heb je alleen maar nodig als baby en dan nog alleen van dezelfde diersoort.
    Ik heb al een boek.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 12:12:46 #162
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42766965
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:07 schreef Rio het volgende:

[..]

Says who? Melk heb je alleen maar nodig als baby en dan nog alleen van dezelfde diersoort.
    Dat sluit toch helemaal niet uit dat je er ook na je babytijd waardevolle voedingsstoffen uit kunt halen?
    pi_42766988
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:07 schreef Rio het volgende:

[..]

Het woord calcium is bij jou totaal onbekend?
    pi_42767601
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Er zijn, behalve melk, nog een heleboel andere dingen waar calcium inzit. Bonen, groene groenten als broccoli, spruiten en boerenkool... bovendien absorbeer je de calcium die daar inzit beter dan de calcium uit melk. Verder wordt tegenwoordig aan veel vruchtensappen calcium toegevoegd, of kun je extra voedingssuplementen nemen.

En dan heb ik 't nog niet eens over allerlei andere melk producten -kaas, yoghurt, kwark etc. Want hoewel sommigen in dit draadje ook tegen dat soort producten zijn, zijn die voor anderen (zoals ikke ) wel te verteren, omdat daar veel minder of zelfs helemaal geen lactose inzit. Dat is voor veel mensen de boosdoener.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 13:38:15 #165
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42769287
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat sluit toch helemaal niet uit dat je er ook na je babytijd waardevolle voedingsstoffen uit kunt halen?
    Kijk naar de natuur. Waarom zijn er dan niet meer diersoorten die na de kraamtijd melk gebruiken?
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 12:13 schreef Nuna het volgende:

[..]

Zit ook in vitaminepillen (waardoor het dan feitelijk vitamine+mineraalpillen zijn, maar dat terzijde).
    Je weet ook dat melk kalk aan je botten onttrekt? Kom eens met een argument om mij aan de melk te krijgen dan?
    Ik heb al een boek.
    pi_42769361
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef Rio het volgende:

[..]

Kijk naar de natuur. Waarom zijn er dan niet meer diersoorten die na de kraamtijd melk gebruiken?
    [..]

Zit ook in vitaminepillen (waardoor het dan feitelijk vitamine+mineraalpillen zijn, maar dat terzijde).
    Je weet ook dat melk kalk aan je botten onttrekt? Kom eens met een argument om mij aan de melk te krijgen dan?
    Kom jij maar eens met een bron voor dat soort kletspraat.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 13:44:49 #167
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42769494
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:40 schreef LedZep het volgende:

[..]

Kom jij maar eens met een bron voor dat soort kletspraat.
    Laten we eens met de OP beginnen, dan zoek ik ondertussen naar meer bronnen.

edit 15 seconden later (gaat meer over andere risico's, maar toch):
    quote:
    Harvard School of Public Health, on the Consumption of Dairy Products (2005):
    “The recommendation to drink three glasses of low-fat milk or eat three servings of other dairy products per day to prevent osteoporosis is another step in the wrong direction. … Three glasses of low-fat milk add more than 300 calories a day. This is a real issue for the millions of Americans who are trying to control their weight. What's more, millions of Americans are lactose intolerant, and even small amounts of milk or dairy products give them stomachaches, gas, or other problems. This recommendation ignores the lack of evidence for a link between consumption of dairy products and prevention of osteoporosis. It also ignores the possible increases in risk of ovarian cancer and prostate cancer associated with dairy products.”
    edit nog 15 seconden later:
    quote:
    And dairy products may actually cause osteoporosis, not prevent it, since their high-protein content leaches calcium from the body. Population studies, backed up by a groundbreaking Harvard study of more than 75,000 nurses, suggest that drinking milk can actually cause osteoporosis.
    Meer hier

Nu mag jij vertellen waarom je dat onzin vindt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Rio op 18-10-2006 13:49:50 ]
    Ik heb al een boek.
    pi_42769711
    In de OP zie ik niet veel meer dan een bullshit verhaaltje dat suggereert dat alle verzadigde vetten en zelfs eiwitten (??) slecht voor je zijn, en
    "Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt."

Migraine? Nooit van gehoord, kom maar eens met een bron
    Astma / bronchitius? Lijkt me HEEL sterk
    Voorhoofdholteontsteking? Komt bij mijn weten altijd nog door overtollig slijm
    Hartproblemen? Door de verzadigde vetten zeker
    Verkoudheid? Oh.. er zit nu dus ook al een virus in melk
    Kanker? Door de GH dan weer? En kinderen / kalveren hebben daar geen last van? Oh, die moeten nog groeien. Vergeet je even dat ook bij een volwassen mens de celvervanging doorgaat tot de dood.
    Diabetes? Door melk? WTF? Grootste onzin.

Onderzoekje van Harvard (ik zie geen bron..). Ach, 2 glazen melk en je hebt 45% meer kans op een botbreuk. Lijkt me een schoolvoorbeeld van een doordat/nadat-redenatie.

En och nee toch, melk is te vergelijken met XTC of cocaine? OMG!
    pi_42769831
    Enige argument in de eerste link is dat melk veel kcal bevat, waardoor Amerikanen nog dikker worden. Tja, als je massaal sla gaat eten en je beweegt nooit word je ook dik. Lactose intolerantie als argument aanvoeren is hetzelfde als zeggen dat je nooit pindakaas mag eten omdat er mensen zijn die er allergisch voor zijn.

Tweede link geeft aan dat dieeten hoog in proteine botten afbreekt. Vraag ik me toch af waarom het paleo-dieet (het natuurlijke dieet) voor 40% uit proteine bestaat. Zullen die voorouders toch behoorlijk veel botten breken dan .
      woensdag 18 oktober 2006 @ 13:58:25 #170
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42769934
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:51 schreef LedZep het volgende:
    In de OP zie ik niet veel meer dan een bullshit verhaaltje dat suggereert dat alle verzadigde vetten en zelfs eiwitten (??) slecht voor je zijn, en
    "Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt."

Migraine? Nooit van gehoord, kom maar eens met een bron
    Astma / bronchitius? Lijkt me HEEL sterk
    Hartproblemen? Door de verzadigde vetten zeker
    Verkoudheid? Oh.. er zit nu dus ook al een virus in melk
    Kanker? Door de GH dan weer? En kinderen / kalveren hebben daar geen last van? Oh, die moeten nog groeien. Vergeet je even dat ook bij een volwassen mens de celvervanging doorgaat tot de dood.
    Diabetes? Door melk? WTF? Grootste onzin.

Onderzoekje van Harvard (ik zie geen bron..). Ach, 2 glazen melk en je hebt 45% meer kans op een botbreuk. Lijkt me een schoolvoorbeeld van een doordat/nadat-redenatie.

En och nee toch, melk is te vergelijken met XTC of cocaine? OMG!
    En je tegenargumenten zijn?
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:55 schreef LedZep het volgende:
    Enige argument in de eerste link is dat melk veel kcal bevat, waardoor Amerikanen nog dikker worden. Tja, als je massaal sla gaat eten en je beweegt nooit word je ook dik. Lactose intolerantie als argument aanvoeren is hetzelfde als zeggen dat je nooit pindakaas mag eten omdat er mensen zijn die er allergisch voor zijn.

Tweede link geeft aan dat dieeten hoog in proteine botten afbreekt. Vraag ik me toch af waarom het paleo-dieet (het natuurlijke dieet) voor 40% uit proteine bestaat. Zullen die voorouders toch behoorlijk veel botten breken dan .
    Eerste link: klopt. vandaar mijn toevoeging boven de quote. Dat mensen dikker worden van vet wisten we natuurlijk al.

Nogmaals: ik ben geen diëtist oid, mijn logica zegt gewoon dat het vreemd is om als (volwassen) dier melk van een ander dier te nuttigen. Het nut ontgaat mij totaal. Logica is mijn geloofsovertuiging in de meeste gevallen.
    Ik heb al een boek.
    pi_42770051
    Nou, ik zou eerst wel eens willen weten hoe het nou komt dat melk de veroorzaker is van:
    -migraine (is volgens mij gewoon niets aan te doen, een chronische kwaal)
    -astma /bronchitus
    -voorhoofdholteontsteking
    -hartproblemen (kan ik nog inkomen vanwege mogelijk hoog vet, maar is niet waterdicht)
    -verkoudheid
    -kanker
    -diabetes

Als ik daar degelijke bronnen (bij voorkeur pubmed) van kan krijgen ga ik het misschien geloven. Op dit moment heb ik simpelweg geen ENKELE reden om te geloven dat melk daar de oorzaak van is, simpelweg omdat ik niet kan bedenken welk bestandsdeel in melk daar voor zou kunnen zorgen.
    pi_42770110
    Je zou je ook kunnen afvragen waarom een koe zo ontzettend veel melk produceert overigens (veel meer dan haar kalveren drinken). Als we het dan over logica hebben vind ik het logisch dat dat overschot evolutionair gezien voor andere diersoorten bedoeld is. Maar dat is geen wetenschap, slechts een gedachte.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 14:04:34 #173
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42770125
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef LedZep het volgende:
    Nou, ik zou eerst wel eens willen weten hoe het nou komt dat melk de veroorzaker is van:
    -migraine (is volgens mij gewoon niets aan te doen, een chronische kwaal)
    -astma /bronchitus
    -voorhoofdholteontsteking
    -hartproblemen (kan ik nog inkomen vanwege mogelijk hoog vet, maar is niet waterdicht)
    -verkoudheid
    -kanker
    -diabetes

Als ik daar degelijke bronnen (bij voorkeur pubmed) van kan krijgen ga ik het misschien geloven. Op dit moment heb ik simpelweg geen ENKELE reden om te geloven dat melk daar de oorzaak van is, simpelweg omdat ik niet kan bedenken welk bestandsdeel in melk daar voor zou kunnen zorgen.
    Ben ik met je eens, maar jij redeneert dus ook vanuit je eigen logica. Dat gezegd hebbende: wat is volgens jou de toegevoegde waarde van het nuttigen van melk, behalve dat je het misschien lekker vindt?

Overigens, je kunt op die mandier net zo min beredeneren wat een reden zou kunnen zijn dat bestanddelen van melk preventief werken tegen genoemde aandoeningen. Zo kun je bezig blijven natuurlijk, afhankelijk vanuit welk standpunt je redeneert.
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef LedZep het volgende:
    Je zou je ook kunnen afvragen waarom een koe zo ontzettend veel melk produceert overigens (veel meer dan haar kalveren drinken). Als we het dan over logica hebben vind ik het logisch dat dat overschot evolutionair gezien voor andere diersoorten bedoeld is. Maar dat is geen wetenschap, slechts een gedachte.
    Ik denk wanneer je naar gewone, wilde runderen kijkt (ipv Fries stamboekvee) je een heel ander beeld krijgt. De natuur zit niet onlogisch in elkaar namelijk. Integendeel.
    Ik heb al een boek.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 14:07:36 #174
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42770226
    quote:
    And dairy products may actually cause osteoporosis, not prevent it, since their high-protein content leaches calcium from the body.
    Volle melk bevat ongeveer gelijke hoeveelheden vet en proteïne. Kip (4:1), lamsvlees (2:1) en steak (3:2) bevatten in verhouding meer proteïne en zijn in dit opzicht dus schadelijker dan melk.
    pi_42770341
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:58 schreef Rio het volgende:

Nogmaals: ik ben geen diëtist oid, mijn logica zegt gewoon dat het vreemd is om als (volwassen) dier melk van een ander dier te nuttigen. Het nut ontgaat mij totaal. Logica is mijn geloofsovertuiging in de meeste gevallen.
    Nou ja, dat is ook je goed recht. Alleen zeggen dat melk calcium uit je botten onttrekt? Dan zullen mijn botten nu wel erg broos moeten zijn.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 14:23:11 #176
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42770696
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:51 schreef LedZep het volgende:
    [..]
    Heb ooit gehoord dat je beter geen melk kan drinken als je een redevoering moet houden omdat het meer slijmen zou veroorzaken.
    quote:
    Kanker? Door de GH dan weer?
    Volgens studies krijgen melkdrinkers meer prostaat- en minder darmkanker...
      woensdag 18 oktober 2006 @ 14:47:05 #177
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42771482
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:11 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou ja, dat is ook je goed recht. Alleen zeggen dat melk calcium uit je botten onttrekt? Dan zullen mijn botten nu wel erg broos moeten zijn.
    En maar gewoon aannemen dat je botten er sterker van worden omdat de calcium er (de melk) nu eenmaal in zit is ook te kort door de bocht nietwaar?
    Ik heb al een boek.
    pi_42772705
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:04 schreef Rio het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar jij redeneert dus ook vanuit je eigen logica. Dat gezegd hebbende: wat is volgens jou de toegevoegde waarde van het nuttigen van melk, behalve dat je het misschien lekker vindt?

Overigens, je kunt op die mandier net zo min beredeneren wat een reden zou kunnen zijn dat bestanddelen van melk preventief werken tegen genoemde aandoeningen. Zo kun je bezig blijven natuurlijk, afhankelijk vanuit welk standpunt je redeneert.
    [..]

Ik denk wanneer je naar gewone, wilde runderen kijkt (ipv Fries stamboekvee) je een heel ander beeld krijgt. De natuur zit niet onlogisch in elkaar namelijk. Integendeel.
    Ik drink melk om een specifieke reden; ik doe behoorlijk fanatiek aan krachtsport en melk is een van de meest anabole voedingsmiddelen die er zijn. Het is een goede, makkelijke manier om energie, eiwit en vetten binnen te krijgen.

Ik denk niet eens dat melk zo heel veel toegevoegde waarde heeft voor 'gewone' mensen met 'gewone' voeding. Maar ik denk ook zéker niet dat het slecht is.
    pi_42776479
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:47 schreef Rio het volgende:

[..]

En maar gewoon aannemen dat je botten er sterker van worden omdat de calcium er (de melk) nu eenmaal in zit is ook te kort door de bocht nietwaar?
    Onder andere, ja. Hoewel calcium niet alleen in melk zit natuurlijk.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 17:27:03 #180
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42776921
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:23 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Heb ooit gehoord dat je beter geen melk kan drinken als je een redevoering moet houden omdat het meer slijmen zou veroorzaken.
    [..]
    Oeps, schrap dat maar...
    quote:
    Diet: One of the common urban myths is that milk makes mucus. Of course, certain persons may be allergic to milk, but the popular belief that avoiding milk prevents sinusitis is a myth. On the other hand, it seems to be the kind of information that sells popular books.
    bron
    pi_42777073
    We komen hier toch niet uit. Er zijn zowel wetenschappelijke artikelen met pro's en wetenschappelijke artikelen met contra's. Daarnaast staat er hier ook ontzettend veel onzin.
    pi_42781865
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:55 schreef LedZep het volgende:
    Lactose intolerantie als argument aanvoeren is hetzelfde als zeggen dat je nooit pindakaas mag eten omdat er mensen zijn die er allergisch voor zijn.
    Lactose intolerantie is niet echt een 'allergie'; een groot deel van de wereldbevolking kan lactose niet verteren, en ook in dit deel van de wereld zijn wij er pas enige duizenden jaren geleden aan gewend; daarvoor kon niemand lactose verdragen. Lactose intolerantie was de natuurlijke situatie, lactose gewenning is een zeer recente aanpassing. Een echte allergie is een overdreven reactie van een persoon op een (voedings)stof _terwijl dat normaliter niet gebeurt_.

Ik ben trouwens niet zo streng anti-melk, mensen die lactose kunnen verdragen moeten zelf weten hoeveel ze drinken, maar dat neemt niet weg dat je opmerking 'wel eens van calcium gehoord' gewoon onzin is omdat dat in veel andere voedingsmiddelen ook zit. Zelfs als je alle melk-producten vermijdt kan je makkelijk genoeg binnenkrijgen uit de dingen die ik in m'n eerste paragraafje noemde. Alleen al van de groenten als je een beetje let op wat je eet, en als je weinig groenten eet zijn er al die toevoegingen in die sappen van tegenwoordig!
      woensdag 18 oktober 2006 @ 20:06:43 #183
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42782031
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:02 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ik ben trouwens niet zo streng anti-melk, mensen die lactose kunnen verdragen moeten zelf weten hoeveel ze drinken, maar dat neemt niet weg dat je opmerking 'wel eens van calcium gehoord' gewoon onzin is omdat dat in veel andere voedingsmiddelen ook zit. Zelfs als je alle melk-producten vermijdt kan je makkelijk genoeg binnenkrijgen uit de dingen die ik in m'n eerste paragraafje noemde. Alleen al van de groenten als je een beetje let op wat je eet, en als je weinig groenten eet zijn er al die toevoegingen in die sappen van tegenwoordig!
    En die opmerking vind ik dan weer 'gewoon onzin', want beweert LedZep dat je calcium alleen uit melk kunt halen? Ik dacht het niet.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 20:10:35 #184
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42782186
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef Rio het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een redenering van lik-mijn-vestje. Waarom moet 'de natuur' maatgevend zijn voor wat wij beter wel en beter niet kunnen eten?
    pi_42782638
    De quote was "Melk heb je alleen maar nodig als baby en dan nog alleen van dezelfde diersoort." De reactie "Het woord calcium is bij jou totaal onbekend?"

Dat lijkt er wel erg op alsof je perse melk nodig hebt voor je calcium. Als ik zou willen beweren dat melk gewoon 1 van de vele bronnen van calcium is, zou ik dat echt niet zo uitdrukken.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 20:24:22 #186
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42782732
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:22 schreef Sheriam het volgende:
    De quote was "Melk heb je alleen maar nodig als baby en dan nog alleen van dezelfde diersoort." De reactie "Het woord calcium is bij jou totaal onbekend?"

Dat lijkt er wel erg op alsof je perse melk nodig hebt voor je calcium. Als ik zou willen beweren dat melk gewoon 1 van de vele bronnen van calcium is, zou ik dat echt niet zo uitdrukken.
    Ik lees dat als 'calcium heb je ook nodig ná je babytijd'. Maar goed, ik ben van de pro-melklobby.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 20:48:43 #187
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42783719
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een redenering van lik-mijn-vestje. Waarom moet 'de natuur' maatgevend zijn voor wat wij beter wel en beter niet kunnen eten?
    Euh, ja. Ik ben geen geitenwollensokkenhippie, maar vraag je je niet af waarom geen enkel ander dier na de kraamtijd ook maar ene reet om melk geeft? Ik namelijk wel.
    Ik heb al een boek.
    pi_42785657
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:22 schreef Sheriam het volgende:

Nee, hoor. Als je verder leest, dan weet je dat ik het zo niet bedoelde:
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 17:15 schreef Nuna het volgende:

[..]

Onder andere, ja. Hoewel calcium niet alleen in melk zit natuurlijk.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 23:36:13 #189
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42790920
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:48 schreef Rio het volgende:

[..]

Euh, ja. Ik ben geen geitenwollensokkenhippie, maar vraag je je niet af waarom geen enkel ander dier na de kraamtijd ook maar ene reet om melk geeft? Ik namelijk wel.
    Ken weinig katten of honden die een bordje melk weigeren...
      woensdag 18 oktober 2006 @ 23:38:09 #190
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42790980
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 23:36 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Ken weinig katten of honden die een bordje melk weigeren...
    Ik bedoel de vrije natuur, niet de gedomesticeerde.
    Ik heb al een boek.
      woensdag 18 oktober 2006 @ 23:39:01 #191
    32680 LaZZ
    I choose not to choose
    pi_42791007
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 23:03 schreef ScottishAsshole het volgende:

[..]

En wat moet dat zeggen? Dat is precies hetzelfde met vlees. Van een heleboel soorten vlees is weldegelijk aangetoond dat het goed voor je is.
    Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
    pi_42792212
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 21:35 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als je verder leest, dan weet je dat ik het zo niet bedoelde:
    [..]

Die reactie kwam pas nadat ik al gereageerd had met m'n hele lijstje van andere calcium bronnen, dus je reactie daar zegt weinig over hoe je 'm oorspronkelijk bedoeld had.

Maar wat maakt 't ook uit, vaak reageren we maar met een enkel zinnetje op zo'n forum en da's niet altijd 100% duidelijk. Ik kan dat spul toch niet drinken maar ik neem nog een lekker stukkie kaas!
      donderdag 19 oktober 2006 @ 07:05:38 #193
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42795294
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 20:48 schreef Rio het volgende:

[..]

Ze zouden het misschien wel drinken als het kon. Het moederdier is natuurlijk gericht op het jong en zodra er een volgend in aantocht is, moet broer of zus zich in ieder geval zonder zien te redden. Zo simpel is het.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 09:15:57 #194
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42796431
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 07:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze zouden het misschien wel drinken als het kon. Het moederdier is natuurlijk gericht op het jong en zodra er een volgend in aantocht is, moet broer of zus zich in ieder geval zonder zien te redden. Zo simpel is het.
    Ben jij zelf soms een melkveehouder?
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:10:47 #195
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42798833
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 09:15 schreef Rio het volgende:

[..]

Ben jij zelf soms een melkveehouder?
    Hoezo, ik heb het over jouw 'natuur', niet over een melkveebedrijf toch?
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:11:55 #196
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42798855
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoezo, ik heb het over jouw 'natuur', niet over een melkveebedrijf toch?
    Je bent zo pro dat het bijna opvallend is namelijk.
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:15:14 #197
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42798947
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:11 schreef Rio het volgende:

[..]

Je bent zo pro dat het bijna opvallend is namelijk.
    Helaas is het onzin. Ik ben zelfs nog nooit van mijn leven in een melkveebedrijf geweest.

Maar goed, ik begrijp hieruit dat je argumenten voor een inhoudelijke reactie zijn uitgeput?
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:30:42 #198
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42799314
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Helaas is het onzin. Ik ben zelfs nog nooit van mijn leven in een melkveebedrijf geweest.

Maar goed, ik begrijp hieruit dat je argumenten voor een inhoudelijke reactie zijn uitgeput?
    Nee, dat niet hoor. Heb er gewoon geen zin meer in, we komen er toch niet uit. Wij beiden ons eigen standpunt en anderen het hunne, ik kan er mee leven.
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:42:20 #199
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
      donderdag 19 oktober 2006 @ 11:44:05 #200
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42799655
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:30 schreef Rio het volgende:

[..]

Nee, dat niet hoor. Heb er gewoon geen zin meer in, we komen er toch niet uit. Wij beiden ons eigen standpunt en anderen het hunne, ik kan er mee leven.
    't Ging mij met name om het argument dat dieren in de natuur alleen als baby melk drinken. Die redenering vind ik nog steeds wankel.
    pi_42799713
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 00:18 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Die reactie kwam pas nadat ik al gereageerd had met m'n hele lijstje van andere calcium bronnen, dus je reactie daar zegt weinig over hoe je 'm oorspronkelijk bedoeld had.

Maar wat maakt 't ook uit, vaak reageren we maar met een enkel zinnetje op zo'n forum en da's niet altijd 100% duidelijk. Ik kan dat spul toch niet drinken maar ik neem nog een lekker stukkie kaas!
    Ja, oke. Maar ik heb het hier dan ook niet over mensen met een lactose intolerantie. In een glaasje melk zit een belangrijk deel aan calcium die je nodig hebt voor je ADH. Natuurlijk kun je de benodigde calcium ook uit andere producten halen.

Het gaat hierom of melk goed of slecht voor je is. Nou, calcium is dus wel degelijk goed voor je botten en tanden. Dat kun je niet ontkennen. Als je melk niet kunt/wilt drinken, prima. Maar veel verhalen die hier staan vind ik gewoon onzin
      donderdag 19 oktober 2006 @ 12:23:49 #202
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42800818
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Ging mij met name om het argument dat dieren in de natuur alleen als baby melk drinken. Die redenering vind ik nog steeds wankel.
    Okee, als het daarom gaat wil ik nog wel even doorgaan. Let wel: ik ga er van uit dat alles in de natuur logisch in elkaar zit en vanuit dat punt redeneer ik. Ik be- of veroordeel niemand.

Een aantal dingen begrijp ik en zijn in mijn ogen onweerlegbaar;

• in (soorteigen) moedermelk zitten onmisbare bouw- en voedingsstoffen die je tijdens je eerste levensfase zeer hard nodig hebt, dat staat buiten kijf.
    - Mijn mening is dat moedermelk echter voornamelijk bestaat omdat baby's zelf nog geen eten kunnen zoeken, nog geen tanden hebben, nog niet kunnen jagen, hun spijsverteringsstelsel nog niet 'af' is, etc.
  • melk produceren kost de moeder veel energie. Zodra de zuigeling enigszins buiten melk kan en 'gewoon' voedsel kan nuttigen, stopt daarom (logischerwijs) de melkproduktie. De nodige bouwstoffen haalt de kleine dan uit het gewone voedsel (soms nog aangevuld met verminderde melkproduktie van de moeder)
    - het zou de moeder immers onnodig verzwakken en bovendien de zuigeling niet helpen om zelfstandig te worden als er steeds maar melk blijft komen
  • geen enkel ander volwassen dier drinkt melk, laat staan van een andere diersoort. De mens buiten beschouwing latende is de gedachte daaraan ook enorm ridicuul.
    - daar zal toch wel een logische en gegronde oorzaak aan ten grondslag liggen?

• Mensen zijn omnivoren
    - dat maakt de inname van melk volkomen overbodig, aangezien we onze vitaminen en mineralen etc uit zoveel andere voedingsstoffen kunnen halen

(Ik laat hierbij buiten beschouwing dat sommige mensen louter melk drinken omdat ze het lekker vinden. Waar het mij om gaat is dat mensen melk drinken omdat ze menen er iets aan te hebben).
  • Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 12:30:36 #203
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42800997
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 12:23 schreef Rio het volgende:

[..]

Okee, als het daarom gaat wil ik nog wel even doorgaan. Let wel: ik ga er van uit dat alles in de natuur logisch in elkaar zit en vanuit dat punt redeneer ik. Ik be- of veroordeel niemand.

• in (soorteigen) moedermelk zitten onmisbare bouw- en voedingsstoffen die je tijdens je eerste levensfase zeer hard nodig hebt, dat staat buiten kijf.
    - Mijn mening is dat moedermelk echter voornamelijk bestaat omdat baby's zelf nog geen eten kunnen zoeken, nog geen tanden hebben, nog niet kunnen jagen, hun spijsverteringsstelsel nog niet 'af' is, etc.
  • melk produceren kost de moeder veel energie. Zodra de zuigeling enigszins buiten melk kan en 'gewoon' voedsel kan nuttigen, stopt daarom (logischerwijs) de melkproduktie. De nodige bouwstoffen haalt de kleine dan uit het gewone voedsel (soms nog aangevuld met verminderde melkproduktie van de moeder)
    - het zou de moeder immers onnodig verzwakken en bovendien de zuigeling niet helpen om zelfstandig te worden als er steeds maar melk blijft komen
  • geen enkel ander volwassen dier drinkt melk, laat staan van een andere diersoort. De mens buiten beschouwing latende is de gedachte daaraan ook enorm ridicuul.

• Mensen zijn omnivoren
    - dat maakt de inname van melk volkomen overbodig, aangezien we onze vitaminen en mineralen etc uit zoveel andere voedingsstoffen kunnen halen

(Ik laat hierbij buiten beschouwing dat sommige mensen louter melk drinken omdat ze het lekker vinden. Waar het mij om gaat is dat mensen melk drinken omdat ze menen er iets aan te hebben).
  • We vallen wel in herhaling. Want je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het dan zo ridicuul is dat wij als volwassen dieren nog melk drinken, en dan nog wel van een ander dier. Je veronderstelt dat daar een logische en gegronde oorzaak aan ten grondslag ligt, maar welke die dan is, daar moeten we maar naar raden.

Dat er nog andere bronnen zijn om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen, vind ik ook geen valide argument om geen melk te drinken. Je kunt het namelijk ook omdraaien: waarom zou je broccoli eten voor de calcium, je kunt immers net zo goed melk drinken voor de calcium!
    pi_42801032
    quote:
    Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef LedZep het volgende:
    Ieder zoogdier produceert tijdens de zoogperiode meer melk dan noodzakelijk, mits voldoende voedingsstoffen aanwezig zijn. Bij koeien is echter door fokmethodes de productie ook nog eens verdubbeld in de laatste 60 jaar. Melkproductie bij koeien wordt op peil gehouden d.m.v. zwanger maken koeien. Al met al niet echt een natuurlijke bezigheid. Met de evolutie heeft het in ieder geval weinig te maken, meer met manipulatie van de mens die dollartekens in de ogen heeft.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 13:22:18 #205
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42802361
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We vallen wel in herhaling. Want je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het dan zo ridicuul is dat wij als volwassen dieren nog melk drinken, en dan nog wel van een ander dier. Je veronderstelt dat daar een logische en gegronde oorzaak aan ten grondslag ligt, maar welke die dan is, daar moeten we maar naar raden.

Dat er nog andere bronnen zijn om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen, vind ik ook geen valide argument om geen melk te drinken. Je kunt het namelijk ook omdraaien: waarom zou je broccoli eten voor de calcium, je kunt immers net zo goed melk drinken voor de calcium!
    Zo blijven we het verhaal van de ander afstemmen op onze eigen standpunten natuurlijk. Broccoli/melk, de keuze is snel gemaakt. Broccoli is normaal voor ons spijsverteringsstelsel, melk niet.

Als je nou een beetje oplet; ik beargumenteer het juist wél, en wel vanuit de optiek dat de mens de enige diersoort is die het doet. Waarom? Omdat we koeien fokken? Melk drinken van een ander dier is ridicuul. Die melk is afgestemd op jonge kalfjes, niet op mensen. Maar ik heb geen zin in welles/nietes, dat is oeverloos. Ik ga wel lurken hier, ik heb d'r geen kracht meer voor. Melkdrinkze, proost!

[ Bericht 4% gewijzigd door Rio op 19-10-2006 13:27:27 ]
    Ik heb al een boek.
    pi_42802547
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:22 schreef Rio het volgende:

[..]

Als je nou een beetje oplet; ik beargumenteer het juist wél, en wel vanuit de optiek dat de mens de enige diersoort is die het doet.
    Zoals ik al eerder heb gezegd: Wij zijn ook de enige diersoort die z'n eten kookt, bakt, braadt en grillt. En kruiden gebruikt. En de enige diersoort die kleding draagt.
    Ga je daar ook mee stoppen omdat we de enige soort zijn die dat doet?

Het argument is nietszeggend; Dat we de enige zijn die iets doen is absoluut geen reden om het niet te doen.
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 13:40:06 #207
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42802875
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd: Wij zijn ook de enige diersoort die z'n eten kookt, bakt, braadt en grillt. En kruiden gebruikt. En de enige diersoort die kleding draagt.
    Ga je daar ook mee stoppen omdat we de enige soort zijn die dat doet?

Het argument is nietszeggend; Dat we de enige zijn die iets doen is absoluut geen reden om het niet te doen.
    Wel jammer, dat Rio de handdoek in de ring gooit.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 13:43:49 #208
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42803002
    quote:

[..]

Zo blijven we het verhaal van de ander afstemmen op onze eigen standpunten natuurlijk. Broccoli/melk, de keuze is snel gemaakt. Broccoli is normaal voor ons spijsverteringsstelsel, melk niet.

Als je nou een beetje oplet; ik beargumenteer het juist wél, en wel vanuit de optiek dat de mens de enige diersoort is die het doet. Waarom? Omdat we koeien fokken? Melk drinken van een ander dier is ridicuul. Die melk is afgestemd op jonge kalfjes, niet op mensen. Maar ik heb geen zin in welles/nietes, dat is oeverloos. Ik ga wel lurken hier, ik heb d'r geen kracht meer voor. Melkdrinkze, proost!
    Met maar blijven herhalen dat het ridicuul is, zonder daar nou meer onderbouwing voor aan te dragen dan 'wij zijn de enige diersoort die het doet', is inderdaad oeverloos.

Die melk is ook voedzaam voor (volwassen) mensen. Daarom zijn ze koeien gaan houden. Wij zijn de enige diersoort die daartoe in staat is. Als dieren dat konden bedenken en in de praktijk zouden kunnen brengen, zouden ze dat ook doen.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 13:54:26 #209
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42803399
    Okee, jullie een punt; van die kleding is waar en Lienekien ook een punt met het vermogen tot het houden van koeien. Laat ik dan eindigen met te zeggen, herstel, nogmaals te benadrukken dat ik het uit persoonlijke overwegingen nutteloos acht. De handdoek in de ring gooien, ach, hoewel dat nauwelijks voorkomt mag dat ook wel eens toch? Het is namelijk nooit mijn bedoeling geweest mijn keuze te hoeven verdedigen. Ik mis overigens van jullie zijde ook argumentatie. Dat melk goed voor je is zijn de meningen nu eenmaal over verdeeld. Als het jullie zo na aan het hart ligt zou ik willen zeggen: probeer me over te halen.

Kort samengevat: ik zie de toegevoegde waarde van melk voor mensen niet. Ik probeer geen zieltjes te winnen.
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 14:01:14 #210
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42803643
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:54 schreef Rio het volgende:
    Okee, jullie een punt; van die kleding is waar en Lienekien ook een punt met het vermogen tot het houden van koeien. Laat ik dan eindigen met te zeggen, herstel, nogmaals te benadrukken dat ik het uit persoonlijke overwegingen nutteloos acht. De handdoek in de ring gooien, ach, hoewel dat nauwelijks voorkomt mag dat ook wel eens toch? Het is namelijk nooit mijn bedoeling geweest mijn keuze te hoeven verdedigen. Ik mis overigens van jullie zijde ook argumentatie. Dat melk goed voor je is zijn de meningen nu eenmaal over verdeeld. Als het jullie zo na aan het hart ligt zou ik willen zeggen: probeer me over te halen.

Kort samengevat: ik zie de toegevoegde waarde van melk voor mensen niet. Ik probeer geen zieltjes te winnen.
    Het zal mij een zorg zijn of je wel of geen melk drinkt. Die keuze hoef je voor mij niet te verdedigen. Zieltjes winnen interesseert me dus ook niet. Argumentatie vind ik wel interessant en dit bewuste argument over melk had ik nou al zo vaak gehoord/gelezen dat ik daar de discussie wel eens over aan wilde gaan. Gewoon kijken of je het staande kon houden.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 14:48:08 #211
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42805084
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het zal mij een zorg zijn of je wel of geen melk drinkt. Die keuze hoef je voor mij niet te verdedigen. Zieltjes winnen interesseert me dus ook niet. Argumentatie vind ik wel interessant en dit bewuste argument over melk had ik nou al zo vaak gehoord/gelezen dat ik daar de discussie wel eens over aan wilde gaan. Gewoon kijken of je het staande kon houden.
    Meer argmunenten heb ik niet nee. Maar ik mis de jouwe nog steeds (je ziet, ik kan mijn mond niet houden).
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 14:49:01 #212
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42805115
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 14:48 schreef Rio het volgende:

[..]

Meer argmunenten heb ik niet nee. Maar ik mis de jouwe nog steeds (je ziet, ik kan mijn mond niet houden).
    Mijn argumentatie om melk te drinken? Ik vind het lekker.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 15:05:09 #213
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42805651
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn argumentatie om melk te drinken? Ik vind het lekker.
    Haha. Dan zijn we bij deze door onze gespreksstof heen ben ik bang
    Ik heb al een boek.
    pi_42806126
    Melk is volgens mij prima als je in de groei bent. Als je ouder wordt niet meer denk ik persoonlijk. Sterker nog, ik meen te herinneren dat zuivelproducten de hersenfuncties sneller doen aftakelen. Alzheimer enzo.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 15:24:15 #215
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42806292
    In drink echt elke dag melk en vla.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 15:34:48 #216
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_42806695
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 15:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    In drink echt elke dag melk en vla.
    Dan ga je dood! Ooit! Zeker weten!
    Vampire Romance O+
      donderdag 19 oktober 2006 @ 15:54:57 #217
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42807399
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 15:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dan ga je dood! Ooit! Zeker weten!
    Dat. En kanker er bij.
    Ik heb al een boek.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 16:06:34 #218
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42807771
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 15:54 schreef Rio het volgende:

[..]

Dat. En kanker er bij.
    Heb ik toch al gehad.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 16:14:08 #219
    126305 ThinkTank
    account opgedoekt
    pi_42808072
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met maar blijven herhalen dat het ridicuul is, zonder daar nou meer onderbouwing voor aan te dragen dan 'wij zijn de enige diersoort die het doet', is inderdaad oeverloos.

Die melk is ook voedzaam voor (volwassen) mensen. Daarom zijn ze koeien gaan houden. Wij zijn de enige diersoort die daartoe in staat is. Als dieren dat konden bedenken en in de praktijk zouden kunnen brengen, zouden ze dat ook doen.
    Mieren beschermen bladluizen en eten de honingdauw die ze afscheiden. Er zijn genoeg voorbeelden van symbiose of parasitisme in de dierenwereld.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 16:24:06 #220
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42808432
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 16:14 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Mieren beschermen bladluizen en eten de honingdauw die ze afscheiden. Er zijn genoeg voorbeelden van symbiose of parasitisme in de dierenwereld.
    Ja, ik zat ook aan die bladluizen te denken. Slimme dieren, die mieren.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 16:29:03 #221
    44494 Rio
    Republikeinen; tsss...
    pi_42808616
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 16:14 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Die schoot ook door mijn hoofd ja, vond het alleen niet helemaal te vergelijken met het houden van echt vee zoals mensen dat doen. Toch opzienbarend van die mieren.
    Ik heb al een boek.
    pi_42809367
    quote:

[..]

Ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk. Als je vanaf je geboorte al melk hebt gedronken en dat blijft doen, past je lichaam zich automatisch aan. Dan is melk wél normaal voor je spijsverteringsstelsel.
    pi_42810118
    quote:

[..]
  •   donderdag 19 oktober 2006 @ 19:52:41 #224
    140141 ivosnivo
    pi_42814559
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:54 schreef Rio het volgende:

Melk heb je nodig om spiers te kweken.
    pi_42817160
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 19:52 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Melk heb je nodig om spiers te kweken.
    Ach, nodig, nodig.. echt noodzakelijk is het niet

spierEN
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:09:12 #226
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_42840260
    quote:

[..]

• Mensen zijn omnivoren

• Het feit dat mensen omnivoren zijn zou je ook kunnen gebruiken als argument voor een voedselpatroon MET melk. Omdat we omnivoren zijn hebben we een spijsverteringssysteem dat nogal flexibel is. Het stelt ons in staat te overleven met diverse soorten voedsel in de omgeving. Waarom zou Melk daar op later leeftijd niet meer bijhoren.

Het feit dat moeders stoppen met het produceren van melk wil geenszins zeggen dat het na die tijd slecht is om melk te drinken.

Overigens moeten we wel uitkijken waar we over discussieren. Je kan praten over de vraag "is melk schadelijk?" en over de vraag "is melk nodig?" als het niet nodig is wil dat niet zeggen dat het meteen schadelijk is. Een mens krijgt zoveel Vitamine C binnen (Vitamine C zit als conserveringsmiddel in veel voedselproducten) dat we daar niets extra's van hoeven te nemen. Als we dat toch doen (dus aanzienlijk meer consumeren dan de ADH) is dat ook niet meteen schadelijk. Maar nodig is het dus niet om vitamine C te slikken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_42862268
    Wat is volgens de melk industrie het belangrijkste argument om melk te drinken? Calcium, goed voor de botten wordt er al jaren gezegd. Als dat argument wegvalt doordat excessieve calcium inname osteoporose veroorzaakt en melk in verband wordt gebracht met een groot aantal andere aandoeningen, waarom zou je het dan drinken/gebruiken? Er wordt niet altijd beweerd dat melk de oorzaak is voor verschillende aandoeningen, maar zeker minstens als brandstof dient. Neem oestrogeen, bijvoorbeeld. Zit in melk en fungeert als brandstof voor kanker. Er zit anti-biotica in, pus en minstens 50 soorten hormonen en ga zo maar door.

Al zie je de resultaten van iets ongezonds niet direct, het is er wel. Het enige probleem is dat mensen er geen ruk om geven wat er mogelijk wel of niet over een aantal jaren gebeurt. Daarom blijft men producten gebruiken waar slechte stoffen inzitten. Of het nou gefrituurde hap, sigaretten, melk, alcohol of pharmaceutische producten zijn, het maakt niet uit.(wist je dat de gemiddelde vrouw per jaar zo'n 2 kilo chemicalien door haar lichaam heen filtert?)

Het is deze instelling die een veelvoud van de mensen hanteren die ervoor zorgt dat de kanker cijfers en die van andere aandoeningen ieder jaar verder stijgen en verbaasd dat we er met zijn allen over zijn!!!. Ach, het belangrijkste is dat we blijven consumeren!
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:23:22 #228
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_42862334
    Durf jij nog wel adem te halen, Panzerknacker?
    pi_42865588
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 14:23 schreef Lienekien het volgende:
    Durf jij nog wel adem te halen, Panzerknacker?
    Alles met mate Lienekien. Goed, ik zal je nog een klein voorbeeldje geven.(off-topic) Hier in Canada en ook in Europa is het in producten toegestaan om een bepaalde hoeveelheid kankerverwekkende stoffen te verwerken in producten.(voorbeeld: formaldehyde in schuursponsjes) Zolang het maar niet boven een bepaald niveau komt is het zogezegd "veilig" voor de consument. Wat nou als je meerdere van dit soort producten dagelijks gebruikt? Dan overschrijdt je makkellijk die grens van wat zogezegd "veilig" is. Op dit moment heb je als Canadees tot 33% kans om kanker te krijgen in de loop van je leven en er wordt geen zak aan gedaan. Ja er worden nieuwe geneesmethodes ontwikkeld en geneesmiddelen maar aan preventie wordt geen zak gedaan, omdat daar geen geld mee verdiend kan worden. Kanker is booming business voor een heleboel bedrijven, evenals osteoporose en vele andere aandoeningen.

Wellicht dat je denkt dat ik paranoia ben, maar dat ben ik echt niet. Ik heb simpelweg onderzocht wat ik en mijn familie gebruik en moest tot de conclusie komen dat je beter een hoop van de producten die je in het dagelijkse leven gebruikt links kan laten liggen al met al is het een stuk simpeler en goedkoper zo.

[ Bericht 15% gewijzigd door Panzerknacker op 21-10-2006 18:19:54 ]
    pi_42865734
    Ik drink elke dag wel 2 liter melk, in het verleden ook wel vaak 3 liter per dag!

Nergens last van en voel me kiplekker!
      zondag 22 oktober 2006 @ 21:46:30 #231
    157361 jors
    stripheld
    pi_42900418
    volgens mijn moeder is het kankerverwekkend
    off the wall
      zondag 22 oktober 2006 @ 21:50:47 #232
    136021 gateh
    be different
    pi_42900622
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 21:46 schreef jors het volgende:
    maar ik had gelezen...
    osdorp posse!
      zondag 22 oktober 2006 @ 23:43:51 #233
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_42904675
    quote:
    Op zondag 22 oktober 2006 21:46 schreef jors het volgende:
    volgens een vriendin van een tante van een neef van een kennis is het best gezond
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_42906054
    Geef mij maar moedermelk!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')