abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42374205
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef kless het volgende:
Melk direct van de koe lust je waarschijnlijk niet eens...
Dus wel. Smaakt blijkbaar hetzelfde als melk uit de winkel.
pi_42374232
Jezus, krijg je van veel eiwitten nu ook al ineens kanker? En diabetes? WTF heeft melk met diabetes te maken?? Melk bevat btw niet veel vet, genoeg is een beter woord.

"Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis."

Yeah right Hartproblemen en astma door melk .

Zo, ik heb mijn dagelijkse aantal posts in dit topic wel weer gehaald.
pi_42374261
Tegenwoordig is melk niet echt meer gezond...tenminste...1 glas zal niet slecht voor je zijn, maar "je lichaam schreeuwt om zuivel" is bullshit.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:59:40 #29
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_42374265
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:57 schreef Nashje het volgende:

[..]

... het is veel vetter en smerig lauw.... smaak lijkt er een beetje op maar je hebt het idee dat je pure koffiemelk naarbinnen werkt maar dan vetter.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_42374285
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:57 schreef Nashje het volgende:

[..]

Hoe naief
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:03:44 #31
26753 ScottishAsshole
Wha daur meddle wi' me?
pi_42374405
quote:
Melk is goed voor elk, we zijn er allemaal mee grootgebracht en drinken dan ook gemiddeld twee glazen melk per dag. Hiermee behoren we tot een van de grootste zuivelconsumenten van de wereld. In Nederland krijgen we bijna nooit iets te horen over de kanttekeningen die geplaatst worden bij het drinken van koemelk.

Kalk
De mens heeft calcium nodig om de botten te versterken om zo botontkalking ofwel osteoporose tegen te gaan. In Nederland wordt al vanaf de jaren '60 reclame gemaakt om veel melk te drinken voor sterkere botten

Prof. Walter Willett, voedselwetenschapper aan de Harvard University, onderzoekt al sinds1976 de relatie tussen zuivel en osteoporose. Hij zegt dat uit onderzoek blijkt dat er helemaal geen verband is tussen het drinken van veel melk en het voorkomen van botbreuken. Dat druist toch in tegen alles wat wij altijd gehoord hebben. En Willett staat hier niet alleen in. Prof. Colin Campbell, biochemicus Cornell University, deelt deze mening. Hij is zelfs van mening dat door de eiwitten in de melk, een zuur wordt aan gemaakt die juist voor een afbraak van het bot zorgt.

En dat blijkt ook wel uit het volgende: 12 op de 10.000 Nederlanders heeft een heupbreuk gehad. Ook in Zweden, waar veel zuivel wordt gedronken, breken veel mensen een heup. Namelijk wel 20 op de 10.000. In landen waar veel minder zuivel wordt geconsumeerd, zoals China en Japan, ligt het getal veel lager. In China namelijk 10 op de 10.000 en in Japan zelfs 9 op de 10.000.

Het staat vast dat het menselijk lichaam calcium nodig heeft voor zijn botten. Volgens Willet krijgen we al genoeg binnen via ons normale dieet. Het is in ieder geval belangrijk veel buiten te zijn om vitamine D binnen te krijgen. En veel groene groenten te eten. Een koe komt ook aan het calcium door het eten van groen gras.

Lactose intolerantie
Het overgrote deel van de wereld wordt trouwens ziek van het drinken van melk, ze zijn lactose-intolerant. Dit betekent dat zij de melksuikers, de lactose, niet goed kunnen verteren. Alhoewel moedermelk ook lactose bevat, kunnen baby's dat wel verteren. Dit stopt over het algemeen wanneer er gestopt wordt met borstvoeding. Behalve bij de Europeanen en Noord Amerikanen, zij zijn zo geëvolueerd dat ze melk kunnen blijven drinken. Maar was dat wel de bedoeling van Moeder Natuur?

Negentig procent van de Aziaten, zeventig procent van de Afrikanen en vijftig procent van de Zuid Amerikanen zijn lactose intolerant. Terwijl maar vijftien procent van de blanken niet tegen het drinken van melk kan. Maar liefst zeventig procent van de wereldbevolking kan helemaal niet tegen melk. En het is opvallend dat als je stopt met melk drinken, je lichaam vanzelf lactose-intolerant wordt.

Beide wetenschappers zijn ervan overtuigd dat het menselijk lichaam niet gebouwd is om koemelk te drinken.Volgens hen is koemelk bedoeld voor het kalf, net zoals moedermelk is bedoeld voor de baby.

Langdurige effecten
De samenstelling van koemelk is wezenlijk anders dan die van onze eigen moedermelk. Zo zit er veel meer groeihormonen in. En dat is ook niet raar, een kalf moet natuurlijk veel meer botdichtheid ontwikkelen dan de mens.

Dat is nog niet alles. We komen steeds meer te weten over de langdurige effecten van het drinken van melk. Zo zijn de vetten en eiwitten in de melkproducten desastreus voor ons cholesterol met alle gevaren van dien. Een glas volle melk bestaat maar liefst uit 23 procent van de benodigde dagelijkse hoeveelheid dierlijke vetten, ook wel bekend als verzadigd vet. Algemeen bekend is dat deze vetten de cholesterol verhogen en daarmee de kans op hart en vaatziekten aanzienlijk vergroten.

Professor Campbell verrichtte de zogeheten China Study, waarin hij zegt dat mensen die dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, zoals zuivel, tot 17 keer meer kans hebben op hartziektes dan mensen die hun voedingsstoffen halen uit onder meer fruit en groenten, zoals de Chinezen. Prof. Katan, hoogleraar voedingsleer Wageningen Centre of Food Sciences, zet wel kanttekeningen bij dit onderzoek. Er zijn eventueel nog andere verbanden te leggen. Chinezen bewegen misschien meer, roken minder, zijn slanker, eten minder ongezond. Volgens Katan is de uitkomst dus niet zomaar aan eiwit toe te schrijven.

Toch vindt Katan wel dat het vet in melk beter te vermijden is. Melk is heel rijk aan verzadigde vetzuren. Die verhogen je cholesterol en dat leidt tot aderverkalking en tot hartinfarcten. Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom mooie producten. De Amerikaan Campbell is juist van mening dat niet alleen het vet het risico op hart- en vaatziektes verhoogd, maar dat de eiwitten die in zuivel zitten nog meer risico vormen en dan heeft het drinken van magere producten volgens hem geen enkele zin.

Melk en kanker
Er worden ook steeds meer verbanden gelegd tussen het consumeren van zuivel en kanker. Deze onderzoeksresultaten zijn nog maar net boven water gekomen en moeten nog verder onderzocht worden. De meningen verschillen hierover nog enorm.

Volgens Campbell zijn de kankercijfers, net zoals de Hart- en Vaatziektecijfers, in Amerika vele malen hoger dan in Azië. We hebben in ons lichaam het zogeheten eiwit IGF-1, de Insuline-like Growth Factor. Deze hebben wij nodig om ons lichaam te laten groeien en te versterken. Wanneer we volgroeid zijn en daarna nog steeds een overdadige inname van dierlijke eiwitten, zoals bijvoorbeeld melk, binnenkrijgen dan kan het IGF-1 nergens meer heen, want we zijn al volgroeid. Het gevaar is dat zij zich dan vestigen aan kankercellen, waardoor de kans op kanker vele malen groter wordt. Dat melk niet alleen slecht is voor de gezondheid blijkt uit onderzoeken dat calcium juist helpt tegen het risico op darmkanker.

In Nederland wordt niet veel ruchtbaarheid gegeven aan deze kant van het verhaal over melk. Melk is namelijk een belangrijk onderdeel van de Nederlandse economie. De organisatie die in Nederland verantwoordelijk is om melk aan de man te brengen is de Nederlandse Zuivel Organisatie. Zij voelen zich niet geroepen om deze kanttekeningen in de openbaarheid te brengen. Ook al hebben de reclames van de NZO een voorlichtend karakter, het is goed om in gedachte te houden dat het een commerciële organisatie is. Op de website van de NZO en Zuivelonline.nl kunnen vragen over melk worden gesteld.

Ook het Voedingscentrum blijft zich achter de wetenschap verschuilen en houdt vast aan de 2 tot 3 glazen melk per dag. De onderzoeken van bijvoorbeeld Campbell en Willett vindt het Voedingscentrum niet voldoende om haar informatie te veranderen.
Bron: Tros Radar

Vind het wel grappig dat als je stopt met melk drinken je vanzelf intolerant wordt, dat moet toch iets zeggen!!
pi_42374425
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef kless het volgende:

[..]

... het is veel vetter en smerig lauw.... smaak lijkt er een beetje op maar je hebt het idee dat je pure koffiemelk naarbinnen werkt maar dan vetter.
Ja het zal tuurlijk wel iets anders smaken dan uit de winkel, maar het is makkelijk te drinken. Toevallig nog gisteren bij Try Before You Die geweest.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:06:41 #33
41885 kless
pi_42374503
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:04 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ja het zal tuurlijk wel iets anders smaken dan uit de winkel, maar het is makkelijk te drinken. Toevallig nog gisteren bij Try Before You Die geweest.
nope.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_42374551
Naar mijn weten is melk ongezond. Drink het ondertussen ook al ruim 8 jaar niet meer.
Wat ik me nog kan herinneren van melk is dat je het je slijm productie stimuleert, en dat het zwaar te verteren is voor een mens.

Melk is voor kalfjes en niet voor mensen
Nu met transparante user-icon!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:11:09 #35
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_42374666
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:49 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Dat is zoiezo niet waar
Sowieso schrijven we tegenwoordig (en altijd al eigenlijk) zo: sowieso.

En dat is sowieso waar.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_42374690
Ik word er iig misselijk van. Dus ik drink het zelden tot nooit.
Dat is gelijk ook de reden waarom ik me voor kan stellen dat het niet goed voor je is.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:12:47 #37
41885 kless
pi_42374721
kaas, roomboter, koffie melk, TOETJES!!!
en natuurlijk al die sausjes die je maakt met melk..
Ik consumeer lekker door!!!

Het enige probleem is dat dierlijke vetten vaak afvalstoffen bevatten die niet afgebroken kunnen worden en o.a. vaak kankerverwekkend zijn.

maar die chocolade pudding met slagroom laat ik er niet om staan, En m'n kaasplankje ook niet!!
iGEM
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 oktober 2006 @ 23:14:53 #38
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_42374802
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef beelz het volgende:

[..]

Sowieso schrijven we tegenwoordig (en altijd al eigenlijk) zo: sowieso.

En dat is sowieso waar.
Niet waar er is echt wel wat slecht aan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_42375083
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:06 schreef kless het volgende:

[..]

nope.
.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:23:37 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42375119
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:12 schreef kless het volgende:
kaas, roomboter, koffie melk, TOETJES!!!
en natuurlijk al die sausjes die je maakt met melk..
Ik consumeer lekker door!!!

Het enige probleem is dat dierlijke vetten vaak afvalstoffen bevatten die niet afgebroken kunnen worden en o.a. vaak kankerverwekkend zijn.

maar die chocolade pudding met slagroom laat ik er niet om staan, En m'n kaasplankje ook niet!!
mmmmmmm chocoladepudding...

[ Bericht 5% gewijzigd door SpecialK op 04-10-2006 23:36:45 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:24:10 #41
41885 kless
pi_42375139
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

.
daar ben ik niet geweest
iGEM
pi_42375222
ik drink nooit melk... eet wel kaas
Maar zo is het wel, toch?
pi_42375223
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:24 schreef kless het volgende:

[..]

daar ben ik niet geweest
Het was geen vraagzin.
pi_42375275
Alles met mate. Er is niks aan de hand, zolang je het met mate gebruikt.
pi_42375299
Je krijgt toch wel kanker.

You can run, but you can't hide.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:49:13 #46
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_42375841
mooie vrouw, in de OP.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:56:41 #47
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42376030
nederlanders zijn toch 1 van de gezondste mensen ter wereld?
en als we ook nog is 1 van de meeste melkdrinkers zijn ter wereld
kan je concluderen dat melk hoogstwaarschijnlijk niet echt erg ongezond is
oke beetje krom en fout maar toch doei k het
pi_42376065
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:49 schreef JeOma het volgende:
mooie vrouw, in de OP.
Komt omdat ze veel melk drinkt
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:28:38 #49
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_42376848
Ojee ik drink veel melk.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:40:47 #50
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_42377120
Drink voor de gein eens 2 pakken melk binnen 4 uur en ga dan naar de WC. Die zoete geur die je dan ruikt is gewoon onverteerde lactose
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')