Yup, plus dat ze al vrij snel overgaan op sondevoeding als een prematuurtje niet goed wil drinken. Freek heeft daardoor nog lang problemen gehad, en de eerste drie maanden mochten we zijn voetjes idd ook niet aanraken, door het vele prikken begon ie meteen te huilen als je daar aan zat.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:24 schreef poemojn het volgende:
[..]
Kindje van kennis van ons moest ivm geelzien onder de lamp en steeds geprikt worden, was echt getraumatiseerd toen ze weer thuiskwamen.. Verkrampte als pa/ma wilde oppakken en knuffelen, was heel bang als je aan haar benen zat, enz. Ze hebben 't de eerste tijd erg moeilijk gehad daarmee (en icm onzekerheid moeder over eigen lichaam & begeleiding ziekenhuis is de bv toen ook heel snel mislukt). Dat kan dan bij een couveusekindje ook een gevolg zijn denk ik.
Sterkte Moonah!
Dat was het ook. Maar goed, ik schrijf dit alleen maar omdat ik het zelf erg onderschat heb, en me dat allemaal vrij rauw op mijn dak viel. Zelfs Dreumes kreeg met de geboorte (36w5d) nog een infuusje, en het gaat je zwaar aan je hart als je ze met een vrij grote naald ziet zoeken naar een adertje in een heel klein handje. Niet leukquote:
O sorry... het gaat zo snel soms hier dat ik het amper kan volgen. Bij mij was die misselijkheid ook weer terug maar die is sinds een weekje weer weg dus ik hoop voor jou dat die snel verdwijnt (tenzij het voor een goed doel isquote:Op woensdag 6 september 2006 12:14 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dit schreef ik vanmorgen. Beetje misselijk verder, bezig met foto's uitzoeken en wachten tot de hond opgehaald mag worden...
Verder hoop ik dat het over een weekje of 2 komt ofzo! (en niet 4)
Lijkt me ook niet nee. Dan toch liever nog maar nog een paar weekjes blijven zitten idd.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:44 schreef Leah het volgende:
Dat was het ook. Maar goed, ik schrijf dit alleen maar omdat ik het zelf erg onderschat heb, en me dat allemaal vrij rauw op mijn dak viel. Zelfs Dreumes kreeg met de geboorte (36w5d) nog een infuusje, en het gaat je zwaar aan je hart als je ze met een vrij grote naald ziet zoeken naar een adertje in een heel klein handje. Niet leuk![]()
Het aliëngevoel.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:46 schreef appelsap het volgende:
Lijkt me echt vreemd om dat voor het eerst te zien, dat er iets uit je buik steekt ineens.
quote:* Wat moet je doen als je je kindje niet meer voelt?
Je kan je kindje voor het eerst gaan voelen tussen de 20e en 22e week. Als het je tweede of volgende is meestal wat sneller.
Tot een zwangerschapsduur van 28 tot 30 weken is het normaal dat je je kindje nog niet elke dag voelt. Je kindje is nog te klein om in elke houding die hij of zij aanneemt voelbaar te bewegen.
Als je vanaf 28 tot 30 weken twijfelt ga dan op bed liggen, op je zij. Leg je handen op je buik en kijk of je je kindje in twee uur tijd minimaal 6 keer voelt (elk schopje of elke schuifbeweging is eenmaal). Voel je je kindje minder dan 6 keer dan bel je de verloskundige. Hij of zij zal dan de Gynaecoloog vragen een hartfilmpje van de baby te maken en een echo.
http://www.verloskundige.net/Index.asp?Page_Id=7
hmmm dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:29 schreef poemojn het volgende:
Sterkte Popples
Ik had deze info in m'n hoofd zitten
[..]
Sterkte Popples, ik zou een echo geven in een lijstje en hem stiekem het geslacht en naam in zijn oor fluisteren, een geheimpje zeg maar tussen jullie 3.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:21 schreef Popples het volgende:
ik heb even een heel ander vraagje.
mijn opa(68) heeft acute leukemie en vandaag hebben we te horen gekregen dat zijn bloedplaatjes weer afbreken. dus nu is het afwachten tot het over is. hij zal zijn eerste kleinkind niet meer zien.
we weten wat het het word en dat willen we nu ook gaan vertellen en de naam aan hem bekend maken. maar heeft nog iemand een leuk idee om het toch op een mooie manier te vertellen?
of nog een ander idee om hem erbij te betrekken want december zal hij misschien niet meer halen.
Dat vind ik wel een heel mooi idee eigenlijk.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:16 schreef Brighteyes het volgende:
Of mss een 3d echo maken met hem erbij?
misschien wel een idee maar dan moet ze eigenlijk wel een aanleiding hebben of niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 23:26 schreef Leah het volgende:
Maar als je uit zou leggen aan je VK Popples? Nee heb je, ja kan je krijgen Dan krijg je misschien geen 3d, maar wie weet wel nog een gewone echo waar je je Opa bij kan laten zijn?
Dat geboortekaartje vind ik ook een goed idee.
quote:Op donderdag 7 september 2006 07:30 schreef Prowl het volgende:
luchtbel ik ben nu 24 en halve week.
maar ik zie het wel positief hoor want ik kan hem dit nog meegeven mijn oma's zijn beide in februari overleden dus die weten dat nu helemaal niet.
ik heb het gister met manlief er over gehad en we willen misschien toch een 3d echo laten maken met hem erbij.![]()
ik ben popples![]()
Ingvild heeft Ryan de eerste dag maar een klein uurtje gezien denk ik. Echt heel snel even over het scherm vlak na de geboorte. Toen een paar minuutjes bij mama in de armen op de OK.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:31 schreef sjak het volgende:
Inky en Martin van harte gefelicitreerd met jullie zoontje Ryan [afbeelding]
Weten jullie nu al wat er nou aan de hand was dat hij ineens zo snel ging ademen? Heb je door dat gedoe hem nog wel tegen je aan kunnen voelen en ben je begonnen met BV (of wilde je dat niet?)
Goed zo, je bent druk met een beebje maken, de rest komt wel weer!quote:Op donderdag 7 september 2006 10:29 schreef chacama het volgende:
geplande keizersnee
Hier in elk geval een goede nachtrust gehad. De rugpijn is nog niet minder, maar vanmiddag mag ik naar de chiropracter....
Ik wil nog steeds teveel, maar begin mezelf te beperken. Dus dat gaat op zich goed....
nachtrust is sowieso goed voor mens.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:29 schreef chacama het volgende:
Hier in elk geval een goede nachtrust gehad. De rugpijn is nog niet minder, maar vanmiddag mag ik naar de chiropracter....
Mooi zo.quote:Ik wil nog steeds teveel, maar begin mezelf te beperken. Dus dat gaat op zich goed....
ik heb gisteren in het zkh nog gevraagd naar het opwekken van de bevalling bij ons omdat ons kindje nu 6 pond is, en dat is een mooi gewicht. Waarom wachten tot het nog verder groeit, terwijl het in ons belang is, bij een stuitbevalling, dat het kindje klein is. Maar de gyn zei dat de groei in de laatste weken vooral in het lijfje gaat zitten (spekkies kweken dusquote:Op donderdag 7 september 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
Maar ik kan (als ik 40 weken uitdraag) toch geen kind baren met de grootte van 46 weken
Daar zit ik ook wel mee. Volgens mijn moeder (vroedvrouw) zal het gewoon een stuk langer duren voor de laatste cm weggewerkt is en het kindje kan passeren. Omdat het schedeltje dan meer tijd nodig heeft om zich aan te passen en er niet zo snel doorheen kan dan een klein hoofdje. M.a.w., dan krijgen we een ventje met een punthoofd.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
Maar ik kan (als ik 40 weken uitdraag) toch geen kind baren met de grootte van 46 weken
Je hebt mail!quote:Op donderdag 7 september 2006 11:26 schreef owlet het volgende:
Linda, ik heb wel belangstelling!
ik zie net dat Chacama Xanthe al niet meer meegerekend heeft, dus dan schuift alles een week op. Ook goed?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:55 schreef PM-girl het volgende:
Liever ietsje eerder voor mij, Linda, ruilen?Of we gaan voor duo!
quote:
Als je invloed hebtquote:Op donderdag 7 september 2006 11:58 schreef PM-girl het volgende:Xanthe en man en Isis, gefeliciteerd met Merel, mooie naam!!
Dat betekent voor Mjammetje dat ze deze week nog bevalt?!
Moet van Chacama, dus jaquote:Op donderdag 7 september 2006 11:58 schreef PM-girl het volgende:Xanthe en man en Isis, gefeliciteerd met Merel, mooie naam!!
Dat betekent voor Mjammetje dat ze deze week nog bevalt?!
Nou PM girl, dat wordt dus vandaag of 7 oktober. Ik zou toch maar ergens tussenin gaan zittenquote:Op donderdag 7 september 2006 12:09 schreef chacama het volgende:
7 september: volle maan
14 september: laatste kwartier
22 september: nieuwe maan
30 september: eerste kwartier
7 oktober: volle maan
14 oktober: laatste kwartier
22 oktober: nieuwe maan
29 oktober: eerste kwartier (EINDE ZOMERTIJD!!!!)
5 november: volle maan
12 november: laatste kwartier
20 november: nieuwe maan (mijn stille bevaldatum-wens)
28 november: eerste kwartier
5 december: volle maan (SINTERKLAAS.....binnenhouden die kids!!!!)
Dat dus.....quote:Op donderdag 7 september 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
Wellicht ben ik nu ook wel weer erg overmoedig.
De arts heeft me nu (geloof ik..) toch wel gerust weten te stellen. Ze heeft het liefst dat ik nog 2 weekjes wacht met bevallen. "Al kan het geen kwaad als hij nu zou komen."quote:Maar ik kan (als ik 40 weken uitdraag) toch geen kind baren met de grootte van 46 weken
Maar goed, ik heb vanmiddag weer controle en dan zal ik me eens goed laten informeren.
Gets...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:42 schreef chacama het volgende:
Even gillen.........ben ergens allergisch voor. Mijn hele gezicht jeukt....wordt er gek van!!!! En het zal door mijn gekrab ook niet veel beter zijn....
wat heb ik anders gedaan dan anders....? gesteriliseerde melk gedronken ipv gepasturiseerd. En ik ben met bloembollen bezig geweest..... ARGHHHHHHHH ik word GEK!!!
Dan maak je ook maar geen zorgen....quote:Op donderdag 7 september 2006 15:41 schreef Moonah het volgende:
Xanthe, Xantheman en Isis....
Hieperdepiep voor jullie dochter en zusje! Van harte gefeliciteerd!
[..]
Dat dus.....![]()
[..]
De arts heeft me nu (geloof ik..) toch wel gerust weten te stellen. Ze heeft het liefst dat ik nog 2 weekjes wacht met bevallen. "Al kan het geen kwaad als hij nu zou komen."
En qua grootte maakt zíj zich iig géén zorgen. Ook het grotere hoofdje is absoluut niet uitzonderlijk of buiten proportie. We gaan gewoon voor een normale bevalling. En er valt toch nooit van te voren te zeggen hoe eea gaat lopen. Er zijn vrouwen bij wie een 6-ponder uiteindelijk met een ks gehaald moet worden, en er zijn vrouwen die er 'gewoon' een 11-ponder uitpersen. Ze vond onze situatie zeker niet zorgwekkend. Dus tja, dan moet ik me ook maar geen zorgen meer maken he...
En bedankt weer he, voor de steun en het medeleven dames.![]()
Ja en alleen in mijn gezicht...dus ik denk de bloembollen, want anders zou ik het overal moeten hebben.....denk ik.... Argghhh... ga inderdaad even mijn handen en gezicht wassen. Maar eerst de rest opruimen, anders blijf ik bezig.....en een schone doek zoeken...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gets...
Net op komen zetten?
Koud washandje?
quote:Op donderdag 7 september 2006 15:53 schreef Neuk het volgende:
ps. hoe sta jij tegenover mannen die hun zwangere vrouw vertellen wat ze wel en niet mogen eten?![]()
![]()
Anders mss voor de zekerheid even huisarts bellen? Nu zal hij er nog wel zijn. Als je vannacht een jeukaanval krijgt is het lastiger....quote:Op donderdag 7 september 2006 15:46 schreef chacama het volgende:
[..]
Ja en alleen in mijn gezicht...dus ik denk de bloembollen, want anders zou ik het overal moeten hebben.....denk ik.... Argghhh... ga inderdaad even mijn handen en gezicht wassen. Maar eerst de rest opruimen, anders blijf ik bezig.....en een schone doek zoeken...
oops!quote:Op donderdag 7 september 2006 15:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ga jij het nog eens dunnetjes over doen!
quote:
Ik hoef toch niet in herhaling te vallen Neuk?quote:
Neuk! Ik moet hem nog twee weken binnenhouden van de arts.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:06 schreef Neuk het volgende:
[..]
![]()
* Neuk krijgt nu gekke ideetjes...![]()
2 dikbuikige vrouwen, naakt enzo... knuffelend op een rolstoel
![]()
![]()
Oooooh boy...... zorg dan wel dat ie op de rem staat.....quote:Op donderdag 7 september 2006 16:06 schreef Neuk het volgende:
[..]
![]()
* Neuk krijgt nu gekke ideetjes...![]()
2 dikbuikige vrouwen, naakt enzo... knuffelend op een rolstoel
![]()
![]()
Ja, da's waar ook. Wáár blijft de man van Sugar als je hem nodig hebt?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:13 schreef chacama het volgende:
enne voor de progestaldingesen hoef je het niet te doen...![]()
Nou, even aankijken dus maar.quote:over jeuk gesproken..... uhm die in mijn gezicht dan....het trekt nu weg. Heb even goed ontsmet (lang leve de unicur..of zoiets) en even een dagcreme opgedaan. Het ziet nog een beetje rood, maar ik heb geen behoefte meer om te krabben.... en de bollen hangen, dus daar hoef ik ook niet meer aan te zitten...
Wat wil je dáár nou weer mee suggereren? Krijg je spannende gedachten?quote:en dat terwijl en net een mevrouw in rolstoel de winkel inkomt.....
Ha.... en dat zei de ontzwangerende 'muts' herselfquote:Op donderdag 7 september 2006 16:20 schreef dutchie het volgende:
Hormonen hè Snoop, doe je niks tegen.
neuh, de grote witte hond die ze bij zich had, zorgde dat ik meteen alert was op andere zaken...dus ik wacht wel tot vanavondquote:Op donderdag 7 september 2006 16:21 schreef Moonah het volgende:
Wat wil je dáár nou weer mee suggereren? Krijg je spannende gedachten?![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef Neuk het volgende:
Sorry voor de commotie!
Over tot de normale gang van zaken:
Ik heb last van mijn rug, boer de godganse dag van alles en nogwat op en ik vind dat dat kind wel eens mag gaan indalen. Wie heeft er tips om em omlaag te krijgen?
Dat stukje over twee hoogzwangere knuffelende vrouwen deed 't um wel bij mij... en ik ben bang dattie ook niet snel weer hoog komt.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef Neuk het volgende:
Sorry voor de commotie!
Over tot de normale gang van zaken:
Ik heb last van mijn rug, boer de godganse dag van alles en nogwat op en ik vind dat dat kind wel eens mag gaan indalen. Wie heeft er tips om em omlaag te krijgen?
Oeh, Neuk.....quote:Op donderdag 7 september 2006 16:23 schreef Neuk het volgende:
boer de godganse dag van alles en nogwat op
Zit jij wel in het goede forum?quote:Wie heeft er tips om em omlaag te krijgen?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:28 schreef bastardhost het volgende:
[..]
Dat stukje over twee hoogzwangere knuffelende vrouwen deed 't um wel bij mij... en ik ben bang dattie ook niet snel weer hoog komt.
Nou en! Ik ben toch al zwanger!!!quote:Op donderdag 7 september 2006 16:28 schreef bastardhost het volgende:
[..]
Dat stukje over twee hoogzwangere knuffelende vrouwen deed 't um wel bij mij... en ik ben bang dattie ook niet snel weer hoog komt.
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, Neuk.....![]()
![]()
[..]
Zit jij wel in het goede forum?
nu word ik nieuwsgierig.... is dat alleen als je zwanger ben....of ben je dat anders ook...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef Neuk het volgende:
[..]
ik vrees dat ik een perverse zwangere doos ben
![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:28 schreef bastardhost het volgende:
Dito voor jouw buikje, schat!quote:Op donderdag 7 september 2006 16:39 schreef bastardhost het volgende:
Echt... één blik op je buik en geen mens geloofd het stuk over onbevlekt
en nu terug in lurk-mode
Wat ontzettend lief.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:01 schreef Inky05 het volgende:
Ik heb wel lekker geslapen, alleen leek het langer dan het was. Ik heb voornamelijk last van darm kramp en ben wat stijf. Om 6:30, terwijl wordt ik gewassen en onderzocht e.d., komt er een verpleegster melden dat Ryan ontroostbaar is en z´n moeder wil. Dus ik er natuurlijk snel naartoe, en het helpt ik ben het medicijn voor m´n kleine man. Het blijkt dat ie z´n couveuse niet zo leuk vind, en vindh et veeeeel lekkerder om bij mij te liggen![]()
We zijn beide al thuis (sinds gister 12u)quote:Op donderdag 7 september 2006 18:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Inky, dat klinkt heerlijk! Die foto van Ryan was ook zo
Duimen dat zn glucose goed blijft en dan karren maar naar huis
Niet goed gelezenquote:Op donderdag 7 september 2006 18:27 schreef Inky05 het volgende:
[..]
We zijn beide al thuis (sinds gister 12u)
O ja, die hielprikquote:Sinds de 2e meting is zijn suiker goed geweest (boven de 3)
Wel zielig elke keer die hielprik, maar soms was ik erbij en kon hem troosten.
*kijkt nu een beetje beteuterd*quote:Op donderdag 7 september 2006 20:38 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom ga je in vredesnaam naar de chiropractor om nog geen half uur nadat je daar geweest ben de adviezen in de wind te slaan? Beetje zonde van het geld en zijn/haar tijd of niet?
Mijn rug is nu nog goed. Het is alleen echt onderin het bekken. Het staat gewoon nog steeds scheef. Ik voel het gewoon. En helaas kan hij daar dus niets aan doen. Het enige waar ik wel op moet letten is dat ik niet ga over-corigeren, want dan trekt het in 1 lijn mijn rug in en dan ontstaat die verstijving inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:41 schreef Belana het volgende:
chaca... tja... op een gegeven moment houdt het tijdens een zwangerschap ook op voor de chiropractor helaas. wat ik wel prettig vond, wat de mijne doet, is dus kraken en daarna via de drukpunten alle afvalstoffen afvoeren, dan drukt ze op de spieraanhechtingen naast de wervelkolom, dat doet dan vreselijk zeer en trekt weg. dan is er heel veel stijfheid weg uit je rug. Dat vond ik echt heel prettig op het laatst. sterkte die laatste tijd joh! en wel voorzichtig doen he!
5 kilo is heel zwaar! Dat is 2 keer een pasgeboren babietje...quote:Op donderdag 7 september 2006 20:48 schreef chacama het volgende:
*kijkt nu een beetje beteuterd*
Nou, zo was het niet. Maar ik moest wel boodschappen doen. Had alles gepland, zodat ik niet (zwaar) hoefde te tillen. Dus boodschappen in de kar, boodschappen op de band, dan weer in de kar en bij de auto pas in de tassen. En lief kon ze dan thuis uit de auto tillen. Ik dacht alleen dat ik 5 kg aardappels wel zou kunnen tillen. Dat is immers niet zo zwaar....maar blijkbaar dus toch wel. Voor de volgende keer laat ik de aardappels dus gewoon zitten.....
Hij had niet gezegd dat ik niet meer mocht tillen, maar dat concludeerde ik dus wel na het tillen van die aardappelsquote:Op donderdag 7 september 2006 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
5 kilo is heel zwaar! Dat is 2 keer een pasgeboren babietje...
Ik snap dat soort dingen nooit zo heel goed. Naar de dokter gaan, klagen, hulp krijgen en dan alsnog doen wat je gezegd is niet te doen. Ga dan niet.
Maar goed, aardappels zijn dan ook heel belangrijk natuurlijk.
Van de Prenatalquote:Op donderdag 7 september 2006 20:04 schreef minoes_ het volgende:
Linda,waar heb jij die blije doos vandaan dan?Ik heb me alleen nog gemeld bij prenatal,maar heb eig.geen idee hoe "de doos"daar heetEr ligt ook nog een bon van felicitas,maar dan krijg je weer zo'n muts op visite,daar zit ik ook niet op te wachten.
Zo te lezen moet het dan wel een hele snelle bevalling wordenquote:Op donderdag 7 september 2006 23:09 schreef E.T. het volgende:
Voor degenen die een downtime-baby willen.. a.s. zaterdag is jullie kans![]()
Forum update zaterdag 9 september
Klinkt een beetje als een ouderwetse man.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:57 schreef waterfly het volgende:
Jeeeez ik hou het hier niet bij......
afijn beter laat dan nooit:
* Xanthe en man proficiat met jullie dochter Merel![]()
* Gabberhead hiephiephiepmet de zwangerschap.
* Ka-stone:![]()
Net bij de HA geweest. hihihihi. Wat een typische vent. Om een lang verhaal kort te maken, hij feliciteerde ons, toen het standaardpraatje, VK-praktijk moet ik zelf zoeken en bellen medio oktober, zwangerschap is een puur natuurlijk procesbladibla en foliumzuur gelooft hij niet zo in??
Nu slik ik sowieso al altijd extra vitamine B waar dat in zit, maar ik ga lekker toch dalijk naar de drogist voor zo'n potje zwangerschapstotaal ofzo....
Huisartsen zijn rare mensen...![]()
Normaal gesproken heb je rond 10-12 weken de 1e afspraak bij de VK, dus dat is medio oktober. Dus het is idd erg handig om al eerder te bellen, zodat ze nog tijd hebben je in te plannen. En bovendien, als je daarvoor al vragen hebt, kun je ze dan ook al bellen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:57 schreef waterfly het volgende:
Net bij de HA geweest. hihihihi. Wat een typische vent. Om een lang verhaal kort te maken, hij feliciteerde ons, toen het standaardpraatje, VK-praktijk moet ik zelf zoeken en bellen medio oktober, zwangerschap is een puur natuurlijk procesbladibla en foliumzuur gelooft hij niet zo in??
Nu slik ik sowieso al altijd extra vitamine B waar dat in zit, maar ik ga lekker toch dalijk naar de drogist voor zo'n potje zwangerschapstotaal ofzo....
Huisartsen zijn rare mensen...![]()
Het schijnt goed te zijn dat je zulke nare dromen hebt omdat je dan al vast die situaties kan verwerken voor het geval je ze gaat meemaken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:48 schreef PM-girl het volgende:
Meld!
Raar gedroomd vannacht. Ik was bevallen maar was er niet bij geweest! (onder narcose en daarna ook weggegaan ofzo?) Was iig met de vacuumpomp gebeurd.
Vriendje had het kind een hele andere naam gegeven dan ik wilde en ik had er ook weinig mee. Oja, ik moet borstvoeden. Op zich niet eng, maar wel akelig omdat het wel heel echt leek.
Gelukkig, dromen zijn bedrog!!
quote:Greenpeace is geschokt door de bevindingen van TNO. "Ik kan me van de afgelopen vijf jaar niet herinneren dat er zulke hoge concentraties weekmakers zijn aangetroffen in onderzoeken", aldus Bart van Opzeeland, namens Greenpeace verantwoordelijk voor de campagnes tegen giftige stoffen. "Weekmakers hebben een hormoonverstorende werking. Ze kunnen een rol spelen bij het ontstaan van kanker en ze hebben een negatieve invloed op de ontwikkeling van het ongeboren kind tijdens de zwangerschap. Na de geboorte zijn er ook gezondheidseffecten."
"Seksspeeltjes vol met weekmakers"quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:51 schreef chacama het volgende:
En waar zitten die weekmakers dan in....waar moet ik allemaal op letten....
Tja, dan toch maar even de kast opschonen en alleen de 'harde' items bewaren voor gebruik....quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:57 schreef linda856763 het volgende:
[..]
"Seksspeeltjes vol met weekmakers"
![]()
Prima, er heeft er één boxarrest wegens het ontvreemden van allerlei speledingen uit de handen van zijn zus. Of bedoel je de mijne niet?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:46 schreef Neuk het volgende:
Ben benieuwd hoe het met onze tweeling is
heerlijk nog maar 1 week!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:12 schreef ik80 het volgende:
Jippie nog maar 1 week werken!!
Ik heb net de baby doos gehaald bij de kruidvat, daar zit echt niks in.
Oke, een speen. Maar misschien gaat ze wel duimen.
Kunnen ze die doos dan niet de helft kleiner maken?
Goed zo, daarna lekker relaxen!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:12 schreef ik80 het volgende:
Jippie nog maar 1 week werken!!
Tut tut....quote:Ik heb net de baby doos gehaald bij de kruidvat, daar zit echt niks in.
Oke, een speen. Maar misschien gaat ze wel duimen.
Kunnen ze die doos dan niet de helft kleiner maken?
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:22 schreef chacama het volgende:
Minoes dat zijn nog eens mooie resultaten...en daar mag je dan zooooo lang op wachten.
Kozakken gefeliciteerd....ik wil wel mee om je te begeleiden......
En hier heb ik me een beetje zitten 'vervelen', mag van mezelf (en jullie) niet te veel doen dus ben ik maar met cijfertjes aan de slag gegaan....
In het babietjes topic staan 30 kindjes geboren tot nu toe. Van deze 30 zijn er 21 een jongen en dus slechts 9 een meid.....
Er moeten nog 20 kindjes dit jaar binnen FOK op de wereld komen..... Om FOK een afspiegeling van de maatschappij te laten zijn en de kans op dubbele ***FOK***-kinderen te verhogen zullen er toch meer meiden geboren moeten worden. Er zouden in de komende 4 maanden nog maar 5 jongens op uitgeperst mogen worden (waarvan die van Moonah nummer 1 wordt......) en de rest moeten meiden zijn....
zeer subjectieve conclusie van dit zeer beperkte onderzoek.... de kans dat ik een meid krijg is 75%.
Natuuuuurlijk wordt mijn kind nummer 1!!! Met stip zelfs!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:22 schreef chacama het volgende:
(waarvan die van Moonah nummer 1 wordt......)
Jup, zit al de hele dag op twee bestellingen te wachten en heb 4 uur lang zitten balen dat mijn internet eruit lag....terwijl het de router was (hoezo blond).quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Natuuuuurlijk wordt mijn kind nummer 1!!! Met stip zelfs!![]()
![]()
Djeez, jij verveelt je écht he?![]()
![]()
Oja, dat is waar ook. En bij de Etos krijg je wel 2quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Goed zo, daarna lekker relaxen!
[..]
Tut tut....![]()
Er zat ook een (lees één!!!) luier bij, een plastic opbergdoosje voor kunstvoeding en een monsterflesje Natusan. Dus niet zo mopperen hoor.... Het is toch zeker gratis...
Ik dacht gisteren presíes hetzelfde als jij! Echt een waardeloze kutdoos van het Kruidvat.![]()
![]()
Jajaja..........maar met het oog op de toekomst is het niet geheel onhandig als er meiden op de wereld worden gezet. Ik heb mijn best gedaan bij de eerste trouwens, dus praktisch gesproken zou ik ooit weleens oma kunnen worden.....mits ze zelf moeder wil worden (omg...ze is pas 3)quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:29 schreef Neuk het volgende:
chacama: jongens zijn toch veel leuker! Daarom zie je in de winkel veel leukere en vooral veel meer meisjeskleertjes hangen.... anders is daar al helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niets aan
Pff, ik kom om in de rompertjes.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:30 schreef pinquit het volgende:
ik vind het flauw dat ze die inhoud veranderen
en rompertje! die had ik niet!!
En dan staat de teller op 2....of moet ik jou er ook bij tellen Neuk?!?!?!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:34 schreef PM-girl het volgende:
Ik had ook geen rompertje! Maar wel net zon flutdoos van het kv.
Karin, lekker zo een weekje weg zeg!
Minoes, van harte met je goede uitslag!
En Chacama, zulke dingen had ik ook zitten bedenken alleen nog niet uitgezocht! Ik dacht juist dat er meer meiden geboren waren/ zullen worden, maar jouw cijferonderzoek wijst anders uit.
Maar toch denk ik ook een jongen te krijgen!
Besteed je tijd toch eens nuttig zeg.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:34 schreef PM-girl het volgende:
En Chacama, zulke dingen had ik ook zitten bedenken alleen nog niet uitgezocht!
en da's precies de reden waarom ik het nu dus niet doe!!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pff, ik kom om in de rompertjes.
En zo'n gratis ding heeft ws toch een beertje op zijn buik dus die hoef ik sowieso niet.
Ach, toch grappig dat we massaal in die commerciele zooi trappen. Nu zitten we voor jaaaaren vast aan allerlei spam in onze brievenbus omdat we zo graag één gratis luier in een te grote doos willen hebben!![]()
Ik denk alleen een jongen he, we weten het niet! maar in mijn droom vannacht was het wederom een jongen...!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef chacama het volgende:
[..]
En dan staat de teller op 2....of moet ik jou er ook bij tellen Neuk?!?!?!
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:29 schreef Neuk het volgende:
chacama: jongens zijn toch veel leuker! Daarom zie je in de winkel veel leukere en vooral veel meer meisjeskleertjes hangen.... anders is daar al helemaaaaaaaaaaaaaaaaal niets aan
Vooruit.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:40 schreef PM-girl het volgende:
En Moonah, na foto's inplakken is een beetje bijlezen en schrijven op Fok vanuit mn luie hangstoel toch best nuttig?
Mwoah, valt wel mee. Ik heb gehoord/gelezen dat het vel van oudere moedersquote:HEbben jullie trouwens ook zon last van jeuk? Het lijkt wel aldsof mijn vel letterlijk te klein wordt!
Ik wilde het zelf niet zeggen....maar ben blij dat je ff zegt....en dat van Isa is ook helemaal waar!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nietus!!!!! Fleur is een geweldige meid met alle leuke jongensdingen inbegrepen
![]()
Net als Isa trouwens![]()
Mmm, en de jonge blommen krabben zich een ongeluk!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vooruit.
*strijkt met hand over hart.
Maar die statistieken van Chacama zijn nuttiger.
[..]
Mwoah, valt wel mee. Ik heb gehoord/gelezen dat het vel van oudere moedersbeter meerekt.
Huhquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:49 schreef chacama het volgende:
die Quote van Moonah
Oh, spank jezelf maar lekker. Ik voel me daar toch niet door aangesproken.quote:ouderen mensen zitten meestal wat ruimer in hun vel, waardoor het meer meerekt.....(zal het zelf maar alvast doen)....
Nou, dáár word ik dus af en toe echt gék van. mijn hemel, wat kan dat pijn doen. Soms kan ik er niet van eten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:49 schreef PM-girl het volgende:
Ik zat overigens gisteren maagzuur weg te zuchten (helpt soms!),
Haha! Nou reken maar dat je ze zult herkennen als ze beginnen....quote:zegt vriendje ineens, je zegt het toch wel als de weeën beginnen he!
Ik weet nog niet hoe ze voelen,maar ik geloof niet dat ik die geluidloos voor mezelf kan houden!
Nee, morgen gaat niet lukken, maar dinsdag zit ik weer op de zaak en als het rustig is, zal ik het wel eens even uitzoeken. Dan zal ik ook meteen even kijken hoe het in 2005 zat met de babies.....quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:00 schreef linda856763 het volgende:
Oe Chacama, voor morgen: check dan ook even het peuter topic en dreumessen enzo, om te kijken of de verhoudingen daar misschien al weer rechtgetrokken worden
en Moonah: op het rompertje staat: 100% baby. En op de speen: 'I
mama'. Is het niet cute?
![]()
moet me toch eens uitleggen hoe ik meerdere mensen in 1 reactie quotequote:
Heel simpel...quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef chacama het volgende:
[..]
moet me toch eens uitleggen hoe ik meerdere mensen in 1 reactie quote
ooooh wat stom van me..... wilde ik dus mijn bericht aan moonah wijzigen, quote ik mezelf...... uhm.......blond.
Zo ongeveer dusquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:06 schreef linda856763 het volgende:
ik doe dan op quote drukken met rechts en dan openen in nieuw tabblad (of venster in Explorer) en dan de hele boel copy en pasten naar het oorspronkelijke reactiescherm en dat met alles waar ik op wil reageren. Maar misschien kan het makkelijker
quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:06 schreef linda856763 het volgende:
ik doe dan op quote drukken met rechts en dan openen in nieuw tabblad (of venster in Explorer) en dan de hele boel copy en pasten naar het oorspronkelijke reactiescherm en dat met alles waar ik op wil reageren. Maar misschien kan het makkelijker
Is familie van je he?quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:10 schreef Neuk het volgende:
[..]
Is familie van je he?![]()
![]()
*wegrent*
*wegwaggelt*
Nieuw topic is pas bij 300 postsquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:20 schreef chacama het volgende:
Met het risico dat ik dadelijk ook nog een nieuwe topic moet openen....
OK.....weer wat geleerd.... enne Sjeen....wacht maar...over 2 weken zul je het beleven!! Dan leg ik Fleur wel uit dat jullie een binnen zandbak hebben
Sorry Chacama, mijn beebje wordt ook een jongetjequote:Op vrijdag 8 september 2006 16:22 schreef chacama het volgende:
Minoes dat zijn nog eens mooie resultaten...en daar mag je dan zooooo lang op wachten.
Kozakken gefeliciteerd....ik wil wel mee om je te begeleiden......
En hier heb ik me een beetje zitten 'vervelen', mag van mezelf (en jullie) niet te veel doen dus ben ik maar met cijfertjes aan de slag gegaan....
In het babietjes topic staan 30 kindjes geboren tot nu toe. Van deze 30 zijn er 21 een jongen en dus slechts 9 een meid.....
Er moeten nog 20 kindjes dit jaar binnen FOK op de wereld komen..... Om FOK een afspiegeling van de maatschappij te laten zijn en de kans op dubbele ***FOK***-kinderen te verhogen zullen er toch meer meiden geboren moeten worden. Er zouden in de komende 4 maanden nog maar 5 jongens op uitgeperst mogen worden (waarvan die van Moonah nummer 1 wordt......) en de rest moeten meiden zijn....
zeer subjectieve conclusie van dit zeer beperkte onderzoek.... de kans dat ik een meid krijg is 75%.
* anne_Chris fluistertquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:08 schreef Neuk het volgende:
[..]
kan makkelijker als je firefox gebruikt en dan in tabbladen werkt
Mooooooooi, dan kun we die in elk geval ook noteren....quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:17 schreef ik80 het volgende:
ik80-meisje
Smeer je je in met een of ander?quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:40 schreef PM-girl het volgende:
[..]
HEbben jullie trouwens ook zon last van jeuk? Het lijkt wel aldsof mijn vel letterlijk te klein wordt!
Ik zal er inderdaad eens over bellen, want om de een of andere reden zakt bij ons ook de no-claim weg....quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:32 schreef poemojn het volgende:
Hebben jullie ook zo'n gedoe om de no-claim?
Ik heb net de no-claim van vorig jaar terug moeten betalen. Het ziekenhuis had eind vorig jaar nog de rekening van de curettage vanwege miskraam ingediend bij agis.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:32 schreef poemojn het volgende:
Hebben jullie ook zo'n gedoe om de no-claim? De mijne is helemaal op volgens ONVZ, opgegaan aan zwangerschapskosten (echo's en bloedonderzoeken). Maar volgens hun eigen website (http://www.onvz.nl/zorg.htm?id=3005) & medewerkers hoort dat niet, zwangerschapskosten horen je no-claim niet aan te tasten. Als ik kon aantonen dat die kosten van de zwangerschap komen zouden zij het weer herzien. Leuk, ben de hele middag met ziekenhuizen en laboratoria aan 't bellen geweest om ze zo ver te krijgen dat ze me een briefje willen sturen waarmee ik kan aantonen dat dat zo is. Het stomme is dat niet iedereen dat meteen wil doen ivm mijn privacy: om die te beschermen mag de verzekeraar niet weten wat ze waarom bij mij uitvoeren.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |