HI (Zwangere) MEIDEN, hier ben ik weer
Ik had natuurlijk meteen gister na m´n thuis komst willen posten, maar het was een gekkenhuis hier.
Maar nu is het ff rustig
![]()
Jullie hebben gelukkig al even een berichtje van de trotse papa gehad
![]()
, met alvast een foto van Ryan toen ik hem nog niet eens goed gezien had (ong. 30 min oud). Maar ik zal nog even een vehaaltje schreven, dit is nog maar de korte versie
![]()
, de lange zet ik tzt wel in geboorte verhalen...
Maandag heb ik jullie nog even gedag gezegd en daarna vertrokken naar het ziekenhuis. We werden ergens in de wacht gezet op een kamer en niemand die ons kon vertellen hoe laat we aan de beurt waren. Om 14:45 worden we plots opgehaald, en toen ging het opeens heel snel. Hele operatie procedure wordt afgedraaid en opeens zijn ze klaar om te gaan snijden. Hoho papa is er nog niet, owja dat is ook wel handig
![]()
Ryan Ingmar (onze namen samen
INGvild en
MARtin) wordt geboren
hij is 2726 gram en ongeveer 45 cm (en heeft maatje 44)
Hij gaat met papa mee de OK af, komt nog heel even terug bij mama (ik mag hem in en doek vast houden!) en dan weer snel weg met papa. Mama is 1,5u later weer terug op de afdeling en daar komt Ryan naar mama gereden in een couveuse. Mama moet even een traantje
![]()
laten als ze hem dan eindelijk (in z´n blootje) ziet .
Ryan moet helaas weg bij mama naar de kinderafdeling want ze willen hem nog observeren. Maar ik mag altijd (in bed) naar hem toe, om b.v. te voeden of gewoon te kijken. Ik wordt goed in de gaten gehouden en verzorgd, maar heb sinds 7u die ochtend niet meer gegeten en dat valt niet mee. Rond 23.30 ben ik slap, maar wil toch nog naar m´n ventje toe. Hij mag uit de couveuse ! en ik heb hem voor het eerst bij me en mag hem voeding geven. Het gaat al veel beter met hem, en hij hoeft geen antibiotica. En daarna krijgen we (dame met KS voor mij, we delen de kamer en haar kindje ligt met soort gelijke klachten ook op de kinderafdeling) beschuit met muisjes, ik knap meteen wat op. Moe en voldaan ga ik slapen.
Ik heb wel lekker geslapen, alleen leek het langer dan het was. Ik heb voornamelijk last van darm kramp en ben wat stijf. Om 6:30, terwijl wordt ik gewassen en onderzocht e.d., komt er een verpleegster melden dat Ryan ontroostbaar is en z´n moeder wil. Dus ik er natuurlijk snel naartoe, en het helpt ik ben het medicijn voor m´n kleine man. Het blijkt dat ie z´n couveuse niet zo leuk vind, en vindh et veeeeel lekkerder om bij mij te liggen
En dan hoogte punt van de dag ! Het ontbijt, ik heb nog nooit ´s ochtends 3 boterhammen op gekund, maar nu wel !! We moeten al even uit bed, het wordt verschoond. We lagen dubbel om elkaar want het was heel stuntelig, en lachen valt ook niet mee want dat doet pijn ! Nade lunch mag m´n infuus en catheter er al uit, en nu moet ik dus zelf naar de toilette! Maar het gaat goed, ben wel moe. Met Ryan gaat het ook goed, daarom mag zijn infuus (met glucose) er ook uit. En als z´n suiker daarna ook nog goed is mag hij misschien morgen met me mee naar de kamer.
Om 22u ben ik gaan rusten, wilde om 23.30 nog naar Ryan, maar ben doorgeslapen. Ik wordt om 4:30 wakker en voel me goed, geen darmkramp, en kom redelijk makkelijk zelfstandig uit bed ! Ik heb zin om naar Ryan te gaan dus meteen me laten brengen, met de rolstoel, voor de voeding van 5.30 en om 8.15 weer want dan mag ie voor het eerst in bad (kon met infuus niet). De kinderarts komt langs en geeft me het goede nieuws!, Ryan mag met me mee
![]()
Hij mag zelfs met me mee naar huis, wanneer ik mag
Mama is blij ! nog blijer wordt ik als ik naar de toilette ga, want ik doe een grote boodschap !!!
Het lopen e.d. gaat goed, en doet geen pijn (krijg alleen preventief 1000 mg paracetamol).
Ik loop wat rond en dan komt de arts binnen, ze vraagt hoe het gaat, ik zeg ik heb al ontlasting gehad. Zegt ze mooi, je mag naar huis !!!
Na 2 uur en 44 uur na de operatie, ben ik woensdag om 12 uur alweer thuis (en 5 minuten later is de kraamzorg er ook).
En nu heb ik m´n super woman slaapshirt aan ! Want iedereen, ook in het ziekenhuis, verbaasd zich er over dat ik al zo snel hersteld ben en al zoveel doe en kan. Ik kan Ryan nl helemaal zelf verzorgen (badje, luier en voeding). Maar gelukkig hoef ik het niet allemaal alleen te doen, papa zorgt ´s nachts voor hem
![]()
en overdag doen we het samen of ik met de kraamhulp.
Ryan is aan een inhaal slag begonnen, want hij wil meer voeding dan het schema, en dat mag ook, en dan nog heeft hij zuig behoetje over! Hij was gister 2580 en nu 2560, dus ruim boven de 10% die ze mogen afvallen de 1e week. En hij slaapt elke keer 3 a 4 uur lang door, soms protest maar dan wil ie b.v. een schone luier.
Ik heb me eerlijk gezegd ook nooi zorgen gemaakt over hem, vond het wel goed dat ie geobserveerd werd, dus ben ook niet geschrokken nadat ik terug kwam uit de OK.
Nou lekker klein verhaaltje is het geworden
![]()
Maar dat mag wel want ik heb 3 dagen posten in te halen
![]()
Binnenkort zal ik ook wat foto´s posten, maar allesop z´n tijd want het zijn best drukke dagen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Inky05 op 08-09-2006 00:09:43 ]