abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41608717
Appelsap,beterschap

Groetjes,Minoes
pi_41608906
Appelsap, beterschap!

Niet tillen is best moeilijk vind ik persoonlijk. Soms is er echt niemand in de buurt die kan helpen of je doet het voor je er erg in hebt. Het is echt even omschakelen in je hoofd.
Sterkte ermee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41609177
jemig, een paar dagen hier niet geweest en dan gebeurt er zo veel.

Inky, van harte met jullie zoon Ryan.
Xanthe van harte met jullie dochter Merel

Waterfly gefeliciteerd met je zwangerschap
Gabberhead ook gefeliciteerd met de zwangerschap.

Afgelopen dinsdagmiddag weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Bloeddruk vond ze een beetje hoog, maar ik vond zelf dat het keurig was. Hartje van de baby gehoord, super fijn vind ik dat vooral omdat ik het nog niet zo goed voel.

Verder komen alle emoties van de laatste maanden eruit (verrassing van deze zwangerschap, overlijden van een oom en de problemen van onze dochter op school). Loop veel te huilen. Normaal kan ik alles wel aardig op een rijtje krijgen maar deze keer lukt het niet zo goed. het zullen de hormonen wel zijn denk ik dan maar.

Ik weet niet of ik de komende dagen veel puf heb om te posten, maar ik lurk wel mee en blijf op de hoogte.
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:36:17 #204
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41609234
hey Ka-stone! Nieuw? Van harte met je zwangerschap!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_41609455
Redelijk nieuw hier, Neuk
Ben nu 18 weken zwanger van 4e kindje. Ik heb twee zonen, een van 12 en van 3 jaar en een dochter van 9 jaar.
pi_41609739
Jeeeez ik hou het hier niet bij......

afijn beter laat dan nooit:

* Xanthe en man proficiat met jullie dochter Merel

* Gabberhead hiephiephiep met de zwangerschap.

* Ka-stone:

Net bij de HA geweest. hihihihi. Wat een typische vent. Om een lang verhaal kort te maken, hij feliciteerde ons, toen het standaardpraatje, VK-praktijk moet ik zelf zoeken en bellen medio oktober, zwangerschap is een puur natuurlijk procesbladibla en foliumzuur gelooft hij niet zo in??
Nu slik ik sowieso al altijd extra vitamine B waar dat in zit, maar ik ga lekker toch dalijk naar de drogist voor zo'n potje zwangerschapstotaal ofzo....

Huisartsen zijn rare mensen...
pi_41609822
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:57 schreef waterfly het volgende:
Jeeeez ik hou het hier niet bij......

afijn beter laat dan nooit:

* Xanthe en man proficiat met jullie dochter Merel

* Gabberhead hiephiephiep met de zwangerschap.

* Ka-stone:

Net bij de HA geweest. hihihihi. Wat een typische vent. Om een lang verhaal kort te maken, hij feliciteerde ons, toen het standaardpraatje, VK-praktijk moet ik zelf zoeken en bellen medio oktober, zwangerschap is een puur natuurlijk procesbladibla en foliumzuur gelooft hij niet zo in??
Nu slik ik sowieso al altijd extra vitamine B waar dat in zit, maar ik ga lekker toch dalijk naar de drogist voor zo'n potje zwangerschapstotaal ofzo....

Klinkt een beetje als een ouderwetse man.
Wil je zelf liever wel foliumzuur slikken? Anders gewoon doen hoor!
Hij gelooft er niet in, beetje vreemd, het is toch bewezen dat het effect heeft?
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:02:50 #208
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41609845
Hai waterfly, waarom neem je niet bv. roosvicee ipv gelijk pillen te gaan slikken. Volgens mij bevordert dat de stoelgang nl. ook niet echt en roosvicee heeft een flesje met speciaal voor zwangere ladies.

Folium is altijd goed

oops ik las iets met ijzergebrek... ergens... maar niet in jouw woorden hah :/
Iedere golf van de zee,
pi_41609851
Ka-stone wat vervelend, sterkte ermee.

Ik ben ook net terug van de huisarts.
Het is inderdaad gewoon een flinke verkoudheid, dus gewoon even lekker uitzieken.
pi_41609955
Waterfly, ik zou gewoon zsm een VK bellen om een afspraak te maken. Dan duurt het nog wel even voor je aan de beurt bent maar dan weten ze je naam vast. Dat kan handig zijn.
Verder vind ik het ook maar vreemd dat de huisarts zo over foliumzuur denkt. Ik zou het maar gewoon gaan gebruiken als je dat zelf al van plan was.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 8 september 2006 @ 10:17:28 #211
81992 Githa
pi_41610144
Ik zou ook gewoon vast een afspraak maken bij de VK hoor
Het was dat ik op zaterdagochtend een positieve test had en moest wachten tot maandag, anders had ik gelijk aan de telefoon gehangen
Ik vind het van de huisarts ook erg kwalijk dat hij zo reageerd op het nemen van foliumzuur.
pi_41610619
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:57 schreef waterfly het volgende:

Normaal gesproken heb je rond 10-12 weken de 1e afspraak bij de VK, dus dat is medio oktober. Dus het is idd erg handig om al eerder te bellen, zodat ze nog tijd hebben je in te plannen. En bovendien, als je daarvoor al vragen hebt, kun je ze dan ook al bellen.
En niet geloven in Foliumzuur.... Oké, heel veel wetenschappelijke onderzoeken worden wel weer tegengesproken door andere onderzoeken, maar volgens mij is het positieve effect van foliumzuur wel zo onomstotelijk vastgesteld...

Meld, trouwens! En eindelijk weer eens goed geslapen, tot 10.00! Mijn verkoudheid wordt beter en het piekeren wat minder, gelukkig.
Eva
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:46:35 #213
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41610803
Ben benieuwd hoe het met onze tweeling is
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:48:34 #214
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41610849
Minoes, balen dat je de uitslag nog neit had, maar als het goed is heb je hem nu wel gekregen.

Kastone, fijn dat alles ok was!

Chacama, het is al gezegd, maar rustig aan he! (mantra voor jou!)

Inky, fijn dat het zo super goed gaat en dat je je menneke kunt troosten!! Geef je bv, zo te lezen?

Meld!
Raar gedroomd vannacht. Ik was bevallen maar was er niet bij geweest! (onder narcose en daarna ook weggegaan ofzo?) Was iig met de vacuumpomp gebeurd.
Vriendje had het kind een hele andere naam gegeven dan ik wilde en ik had er ook weinig mee. Oja, ik moet borstvoeden. Op zich niet eng, maar wel akelig omdat het wel heel echt leek.
Gelukkig, dromen zijn bedrog!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:49:06 #215
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41610864
Linda, fijn dat je minder verkouden bent!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41611556
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:48 schreef PM-girl het volgende:
Meld!
Raar gedroomd vannacht. Ik was bevallen maar was er niet bij geweest! (onder narcose en daarna ook weggegaan ofzo?) Was iig met de vacuumpomp gebeurd.
Vriendje had het kind een hele andere naam gegeven dan ik wilde en ik had er ook weinig mee. Oja, ik moet borstvoeden. Op zich niet eng, maar wel akelig omdat het wel heel echt leek.
Gelukkig, dromen zijn bedrog!!
Het schijnt goed te zijn dat je zulke nare dromen hebt omdat je dan al vast die situaties kan verwerken voor het geval je ze gaat meemaken.
Ik heb een enorm onrustige nacht gehad. Kotsmisselijk om 6 uur dus ik dacht yessss kom maar op (iemand schreef hier dat het zo begon bij haar) maar helaas ..ik lag maar wakker en wakker en misselijk te wezen. Volle maan
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:40:17 #217
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41612067
http://www.nieuwnieuws.nl(...)_met_weekmake_1.html
quote:
Greenpeace is geschokt door de bevindingen van TNO. "Ik kan me van de afgelopen vijf jaar niet herinneren dat er zulke hoge concentraties weekmakers zijn aangetroffen in onderzoeken", aldus Bart van Opzeeland, namens Greenpeace verantwoordelijk voor de campagnes tegen giftige stoffen. "Weekmakers hebben een hormoonverstorende werking. Ze kunnen een rol spelen bij het ontstaan van kanker en ze hebben een negatieve invloed op de ontwikkeling van het ongeboren kind tijdens de zwangerschap. Na de geboorte zijn er ook gezondheidseffecten."
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:51:15 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41612364
En waar zitten die weekmakers dan in....waar moet ik allemaal op letten....

Oh, en hier in rot nacht achter de rug. Als ik hiervoor teken voor de komende 3 maanden dan ga ik voor een bevalling bij 36 weken. Dat scheelt dan weer een maand. Elke keer als ik wilde draaien werd ik wakker van de pijn. Geen hobby dus.... En dan manlief die er nog een schepje bovenop deed met zijn gesnurk. En ik elke keer maar zeggen: "als je wilt snurken, ga je maar op de andere kamer liggen." Het hielp niet. Ja voor 5 minuten want dan was ie stil...
Het rare was wel dat toen ik wakker werd ik geen pijn had. Pas toen ik 5 minuten had rond gelopen, kwam de pijn weer terug. Dus liggen heeft wel een positief effect, maar draaien niet. Zo kon ik gisterenavond nog niet op mijn rug liggen omdat het pijn deed en vanochtend heb ik toch heerlijk nog een uurtje liggen soezen op mijn rug...heel raar allemaal. Maar, ik doe het rustig aan...
Heb tot net gezelschap gehad van mijn schoonzusje. Die had zich vergist in een afspraak en kwam dus maar ff bij mij een bakkie doen. Gezellig hoor die aanspraak....EN morgen hoef ik niet te werken. Dan ga ik naar de verjaardag van een nichtje van me en van te voren even over de binnenban heen.....gewoon rustig achter de buggy. Handig hoor zo'n extra steuntje....

Appelsap.....verplicht rust!!!
PM en mjammetje.... het komt....het komt....het komt helemaal goed....
pi_41612521
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:51 schreef chacama het volgende:
En waar zitten die weekmakers dan in....waar moet ik allemaal op letten....
"Seksspeeltjes vol met weekmakers"
Eva
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:05:22 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41612721
quote:
Tja, dan toch maar even de kast opschonen en alleen de 'harde' items bewaren voor gebruik....
pi_41612784
Goedemorgen allemaal, na een zeer hectisch weekje even een snel berichtje want ik zit niet zo lekker in mijn vel.

Modjes als jullie een ander topic weten waar dit hoort mogen jullie het verzetten hoor!

Oma (85) vaders kant alzheimer zit sinds maandag in een verzorgingstehuis. Drama met wegbrengen en wil constant met je mee als je op bezoek gaan maar goed het is beter voor haar want in het bejaardentehuis ging niet meer.

Mijn opa (71) van mijn moeders kant heeft in 2000 een hele zware open hart operatie gehad en leeft al 6 jaar in geleende tijd zeg maar en werd/word constant vergeleken door artsen met een wandelende tijdbom. Hij heeft hier de babykamer samen met mijn man geschilderd en ze keken altijd samen naar het Nederlands Elftal en zodoende ook zaterdagavond. Deze opa en oma lopen naast hun schoenen van trots want van de tig kleinkids die er zijn en zes kids die ze zelf hebben wordt dit het eerste achterkleinkind. Weer terug naar zaterdagavond ik ben in de keuken en opa komt naar me toe en zegt ik maak de geboorte van mijn achterkleindochter niet meer mee (hij weet niet wat het wordt). Draait zich om en gaat weer naar de voetbalwedstrijd kijken terwijl ik nog zeg van u bent nog niet van plan om uit te stappen toch? Dinsdag trouwt een neefje van me en 4 oktober zijn mijn opa en oma zelf 50 jaar getrouwd met een feestje. Verder heel gezellig geweest en ze gaan naar huis niets aan de hand.

Later blijkt op de bank dat mijn opa tegen mijn man ook heeft gezegd dat hij het dokteren moe is en dat hij zelf geen zin meer heeft in de nieuwe onderzoeken die er aan zitten te komen. Nieuwe paecemaker of niet en dergelijke...

Woensdagavond om 9 uur afspraak bij de verloskundige en om tien voor zes gaat de telefoon mijn vader we hebben een volgend probleem. Opa blijft bij een tante van mij aan boord (schippersfamilie) dood en het halletje vinden ze hem. Ze weten alleen niet hoelang hij daar zonder zuurstof heeft gelegen en bellen 112 en krijgen door de telefoon instructies om hem te reanimeren. Mijn oom schreeuwt instructies naar mijn tante en oma staat erbij te kijken vol in shock. 5 minuten later neemt de brandweer het over en arriveren er twee ambulances. Na een poosje komt ook de ladderwagen en die halen hem van boord af. Conclusie alles is gestopt en alleen het hart tikt nog. Mee naar het ziekenhuis met zijn vier inmiddels gearriveerde dochters en weg met een noodvaart. In het ziekenhuis meteen aan de beademing en na uren wachten gaan ze met de kinderen praten. Waarschijnlijk zwaar hersenletsel en zijn bloeddruk is heel laag. Infuus en katheders en drains overal en hij reageert nergens op en ademt helemaal niet zelf. Verloskundige afgebeld en dondermiddag kan ik tussendoor. Woensdag op donderdag superslecht geslapen en gistermiddag werden we gebeld van je kan beter maar afscheid gaan nemen. Wij zijn bewust samen met een zusje van mij en mijn zwager gegaan en zien daar een grote man als een kasplantje liggen. Ik kan het niet loslaten en ben de hele nacht in de hazeslaapjes geweest en vandaag gaan ze proberen de beademing terug te voeren en zijn lichaam moet uit zichzelf opwarmen. Ze hebben zijn temp. teruggebracht tot 31.4 graden. Mocht dit het niet meer gaan doen dan kan het straks afgelopen zijn maar ik heb er heel veel moeite mee... Net niet zijn eerste achterkleinkind mogen kennen waarschijnlijk....

Sorry voor het superlange verhaal en nu ga ik alles teruglezen...

Met de beeb was alles prima alleen was mijn bloeddruk iets verhoogd 130/85 maar dat kon nu ook door de situatie komen. Chacama ik was nu 75 kilo dus weer iets gegroeid!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:16:02 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41612987
@ Mibos,

Jeetje meis, wat een hectische week voor je. Zoveel emoties die dan door je heen vliegen...heel veel sterkte met afscheid nemen, want als ik dit zo lees, vrees ik dat het daar op uit gaat komen...

Die hogere bloeddruk komt waarschijnlijk inderdaad wel door de zorgen, dus alles ok.

Ik ben trouwens dinsdag op controle geweest. Beeb ligt een beetje erg hoog, maar daar heb ik alleen maar last van. Bloeddruk bij mij was 110/65. Dus nog steeds uitstekend. Verder was ook ik weer gegroeid. Teller staat nu op 79....nog net niet die verschrikkelijk 8...maar die ga ik zeker zien..
pi_41613257
Alle nieuwe beebjes van de afgelopen week van harte welkom
We zijn net terug van een weekje Texel, dus heb nog een hoop bij te lezen
pi_41613429
Chacama inderdaad draait het waarschijnlijk daar op uit hoor! Er is niets wat werkt en hij reageert nergens op dus vandaar en dan nog de schade in zijn hoofd door het zuurstofgebrek. Realistisch gezien vind ik het ook goed al zou hij gaan want als een type plantje daar is hij altijd fel op tegen geweest en dat heeft hij ook vast laten leggen. Heb liever dat hij dan rustig inslaapt dan dat hij bv nog drie jaar in een rolstoel ligt achterover met een beademingsbuis in zijn keel en toch nergens van weet. Klinkt misschien hard maar dit is mijn mening en ook de zijne en dat weet ook iedereen dat als het er zo voor staat dat ze de behandeling stoppen.

Ik nu precies 6 kilo. En fijn dat het met de kleine zo goed gaat maar maak jij je ook niet te druk want ik lees af en toe ook dat je veels te onrustig bent.

Ryan en Merel welkom hier en ouders van harte gefeliciteerd... Waterfly en Gabberhead van harte met jullie zwangerschappen!

Popples jij ook heel veel sterkte met jou opa en het idee van een echo met het fluisteren wat het wordt is erg leuk. Bij mijn opa kan het van het een op het andere moment niet meer want zijn hersens werken niet meer dus hij zou nooit weten dat hij gelijk heeft. Hij is de enige die al vanaf het begin af aan een achterkleindochter roept namelijk... Heb het gisteravond wel in zijn oor gefluisterd mocht hij nog iets verstaan je weet maar nooit denk ik dan weer!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:36:58 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41613503
Mibos wat een hoop treurnis... Zowieso niet leuk om mee te maken maar ik kan me goed voorstellen dat het nu extra hard aan komt.
Iedere golf van de zee,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')