Landen als Bulgarije trekken mij eerlijk gezegd niet zo, ik heb er te weinig over gehoord, en heb geen idee hoe het zit met sneeuwzekerheid e.d. Ik ga dan toch liever naar frankrijk, ondanks dat het wat duurder is.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:
Sölden is een goed gebied, en veel apre ski gelegen heden, maar ook prijzig.
Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
en lekkere steile zwarte afdalingen naar het dal voor de beginners.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Scorp[AM] het volgende:
Les deux alpes was echt tof!
vorig jaar geweest
superveel gave pistes, blauwe.. groene.. rode..
en natuurlijk De Gletsjer!
Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:
Sölden is een goed gebied, en veel apre ski gelegen heden, maar ook prijzig.
Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
dan heb ik het over een totaal plaatje, bier drinken, spullen huren, ski pas, hotel/chalet, eten en drinken, etc.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:36 schreef IareWeasel het volgende:
[..]
Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.
Dat zal op zich wel meevallen toch? Vorig jaar hadden we in ieder geval prima sneeuw. Voordat we aankwamen was er nog een flink pak gevallen. De laatste dagen werd het wel iets minder goed, maar zeker nog niet slecht..quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:29 schreef XL het volgende:
[..]
..
Met slechte sneeuw bovendien want dat hoort bij december.
..
heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!quote:Op maandag 4 september 2006 12:28 schreef Roellie80 het volgende:
We zijn ondertussen met z'n 5en
een vriendin wil graag naar Oostenrijk omdat; "het eten is daar veeeel goedkoper dan in Frankrijk"
zou dat zo zijn? Ik kan me juist voorstellen dat Oostenrijk juist duurder is.
of heeft ze wel degelijk hier een punt?
het duurst... qua wat dan?quote:Op maandag 4 september 2006 13:39 schreef Kletz het volgende:
[..]
heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!
Frankrijk is het duurst daarna Zwitserland gevolgd door Oostenrijk en italie. Tjechie Roemenie zijn goedkoop.
Ik ga voor Oostenrijk! jij kan toch wel duits lullen.
Wat grappig dat je het kent! Ik heb het idee dat er niet veel mensen zijn die het kennen.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:41 schreef Vogue het volgende:
Bad Gastein is mooi! Prachtig plaatsje
Leuk zegquote:Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Vogue het volgende:
Ja, in januari, voor mijn werk. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het zo onbekend is. Ok, het skigebied ligt niet direct naast de deur, maar het plaatsje is wel heel erg mooi, dus waarom niet wat verder rijden? Welk hotel ga je heen, Sonnenwend?
whehequote:Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Soezen het volgende:
Ik ga ook voor Oostenrijk!!
ik ook! wanneer? en boarde?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
Saalbach / Hinterglemm. Ga dit jaar voor de 3de keer
![]()
er zijn zat goedkope appartementen! Goed gaan Anton wel even pushen maar dan moet Aalt ook eigenlijk wel mee gaan!quote:Op donderdag 7 september 2006 11:40 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
whehe
Heb je al op site's gekeken naar eventuele aanbiedingen?
en we moeten Anton nog even een beetje pushen denk ik.. hij reageerde vrij positief toen ik hem vroeg afgelopen weekend![]()
Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ikquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
Saalbach / Hinterglemm. Ga dit jaar voor de 3de keer
![]()
Portes du Soleil en Trois Vallées is idd super.quote:Op maandag 4 september 2006 20:47 schreef Vogue het volgende:
Sportlife als je naar een mooi gebied wil raad ik je les Portes du Soleil aan (les Gets, Morzine, Chatel, Avoriaz). Zeer ruim en ook gezellig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld le Grand Massif (Flaine).
La Rosière is een vrij nieuwe bestemming op de Nederlandse markt, maar daar vind je voornamelijk veel appartementen en maar weinig hotels. Het skigebied heet Espace San Bernardo en het heeft zo'n 180 km aan pistes. Het ligt half in Italie, da's ook wel weer leuk. Les Trois Vallées is natuurlijk helemaal top, groter dan dat vind je zowiezo niet (wereldwijd).
Dan zit ik er ookquote:Op donderdag 7 september 2006 11:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ik![]()
Lekker skieën trouwens
Het is maar net wat je onder een 'redelijk' gebied verstaat ? Wat wil je verder nog ? Gezelligheid ? Grote pistes ? Leuke afdalingen ? Dat soort dingen.quote:Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:
Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?
De groep is van beginner tot ver gevorderd.
Je zou naar Vars kunnen gaan in de Franse Zuidelijke alpen. Is wel wat verder van huis, maar niet te duur en het skigebied is behoorlijk. Ook Orcieres-Merlette is een redelijk skigebied, evenals Pra-Loup. Maar dan moet je niet in maart gaan, want dan begint de sneeuw er al papperig te worden. T/m eind februari is het er prima te doen. Ik geloof dat Husk er losse pendels naar aanbiedt.quote:Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:
Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?
De groep is van beginner tot ver gevorderd.
Als je me maar niet omver skiet dan...quote:Op maandag 11 september 2006 23:35 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Dan zit ik er ook![]()
Ook lekker skiien![]()
Kan ik niet belovenquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:02 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
[..]
Als je me maar niet omver skiet dan...![]()
Zijn één van deze bestemmingen (redelijk dicht) in de buurt van een wintersport gebied?quote:Op dit moment heeft SkyEurope een hele reeks tickets in de aanbieding gegooid.
Tot 15 december kan je tegen gereduceerd tarief vliegen.
Nu zou ik graag begin december even het snowboardje pakken en een paar dagen wintersporten.
Alleen heb ik geen verstand van sneeuw in oost Europa.
Amsterdam - Bratislava
Amsterdam - Praag
Amsterdam - Boedapest
Amsterdam - Krakau
Amsterdam - Innsbruck
Hmm, dat ligt op 40km afstand van het vliegveld. Dat is wel te doen.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef kaputwiehund het volgende:
Mocht er nog niet voldoende sneeuw liggen in de lager gelegen gebieden kun je nog altijd naar de Stubaiergletscher.
Omdat ik de vorige per ongeluk wiste bij een merge-actiequote:Op zondag 1 oktober 2006 19:42 schreef Vogue het volgende:
Waarom veranderd de TT steedsIs dat niet een heel klein beetje onnodig?
Dacht het niet. Deze winter ga ik weer vrolijk een maand knallen op m'n latten!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:11 schreef Roellie80 het volgende:
Mensen,
Er moet natuurlijk wel weer ge-board worden deze aankomende winter,
Dit jaar ga ik voor de 3e keer naar La Toussuire, dat ligt direct naast Le Corbier en maakt deel uit van hetzelfde 300km piste skigebied. Als je naar Le Corbier gaat, dan ga je ongetwijfeld met Husk of niet?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:48 schreef linebear het volgende:
is Le Corbier een leuk gebied ?! Ga ook weer eens lekker boarden. Heb er nu al zin in
Ja die, kon even niet op de naam komenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:30 schreef Sport_Life het volgende:
Slalom ski's? Je bedoelt Carve Ski's?
Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
Carve ski's zijn gewoon wat modernere ski's, heeft niks met slalommen te maken (ja je kan er beter bochten mee maken). Elke nieuwe ski die je tegenwoordig koopt is een Cave ski.
Bigfoots, snowblades?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:45 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.
Kan nu alleen even niet op het typen komen van de ski's
quote:
Bij de het ski station beneden in het dorp moet je gewoon op de drukte afgaanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Kun je mij iets meer vertellen omtrent mayerhofen, ga 10 maart met 8 man die kant op.
Leuke apreski? is het duur, mooie route's etc
alvast bedankt.
[..]
Les Menuires en La Toussuire, wel even lezen hè?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Waar gaat iedereen naar toe !?
Ik ga naar Söldenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Nou ja, er hangt niet zo'n oliebollen kerstsfeer zoals we dat in Nederland gewend zijn. Er hangt echt een feestsfeer rond oud & nieuw, met name dankzij de jongeren aanwezig. Je bent een godsvermogen kwijt om een beetje leuke tent binnen te komen. But then again, in Nederland is dat niet veel beter. En iedere ladderzatte onverlaat wenst je op straat spontaan "Bonne année".quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!(Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje
![]()
.
Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?![]()
Denk Saalbach Hinterglemm voor de 3de keerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
42 seconden.. is dat met ski of snowboard? Met goede poeder sneeuw zal ik met board nog wel in de buurt kunnen komenquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:21 schreef j0rrit het volgende:
Is misschien grappig voor de liefhebbers, aangezien er veel mensen naar Les Sybelles gaan. We zijn de afgelopen jaren bezig ons persoonlijke record keer op keer te verbreken. Het record bestaat uit het volgende: Lift Nr. 4 in La Toussuire zoals hieronder op de kaart staat aangegeven omhoog, duurt zo'n 7 á 8 minuten. Vervolgens in 42 seconden naar beneden knallen tot aan de lift, waar de denkbeeldige finish ligt. Als je de lift uitkomt gelijk rechtsaf naar beneden, en dan nog een keer rechtsaf de piste op. Op deze piste worden soms ook slalomwedstrijden gehouden.
Dit record hebben we getimed door één persoon beneden bij de 'finish' te laten staan, en een persoon boven die telefonisch in contact staat met de persoon die timed. De bovenste contactpersoon roept 'start', waarop wij beginnen te skiën en de persoon beneden de stopwatch start. Eenmaal beneden aangekomen klokt hij af, en zodoende heb je een aardig precies systeem. De start ligt naast het huisje aldaar, de finish ligt precies gelijk aan de lift waarmee je omhoog bent gegaan.
We hebben geen ESF leraren zo ver gekregen om mee te doen, daar zij een voorbeeldfunctie hebben.
Ben benieuwd wie er ook een poging doet!
[afbeelding]
Wij zoeken ook nog een chaletje/appartementje voor een romantisch wintersport weekje met z;n tweetjes...mag ik vragen waar je geboekt hebt? Ik krijg de indruk dat wintersport accomodaties toch zijn gebaseerd op groepen, niet op stelletjes.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!(Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje
![]()
.
Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?![]()
In Tignes (Le Lac) kun je wel aardig wandelen, en ook Les Deux Alpes kent diverse paden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:13 schreef linebear het volgende:
wij zijn gaan ook met zijn 2 en zijn eigenlijk ook nog op zoek...
Naar een gebied waar je ook mooie wandelgebieden hebt. Mijn vriend gaat niet skien/boarden en ik wel....
Ik ben 1 keer in Oosstenrijk geweest, maar dat is bijna 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:48 schreef Vogue het volgende:
Miss Sly, Samoens is een heel leuk klein romantisch stadje met heel veel kleine restaurantjes, leuke winkels en oude gebouwen. Het ligt bij het skigebied le Grand Massif. Er gaan gratis skibussen naar de liften want het ligt niet direct naast de piste. Een leuke accommodatie daar is "La Cour", ik weet zo niet uit mijn hoofd of het enorm duur is, maar volgens mij valt dat wel mee.
Ook Valloire is een leuk dorpje met genoeg restaurantjes maar dat ligt wat verder naar het zuiden. Of je zou naar Morzine kunnen gaan, daar ga je je ook niet vervelen, alleen zijn er veel Engelsen. In Morzine kan ik je appartementen "le Chalet" aanraden, maar die hebben maar 4 types en ik weet niet of ze al volgeboekt zitten.
Wil je persé naar Frankrijk? Want ook in Oostenrijk zijn leuke skidorpen, zelf vond ik Kaprun erg leuk (hotel Vötters), en st Johann en Zell am See.
Wij zitten met kerst in Les Marmots; http://winter.husk.nl/index.cgi?SESSID=7c8b31718a4ee15f25df6f14c7e98470&site=3&contentpage=Accommodatie&accoid=1127&superid=499&id=25&dest=499, via Husk dus. Geloof dat we 1 of 2 bedden moeten opkopen, maja het is nou eenmaal zo. Kost ons met zn 2en zo'n 800 euro incl 1 paar ski's huren voor haar (ik koop nog n snowboard). Ik heb een paar dagen lopen zoeken en dit was voor ons het beste, enig nadeel is dat er in St. jean d'arves vrij weinig nachtleven is, maargoed daarvoor gaan we ook niet met zn 2en weg.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zoeken ook nog een chaletje/appartementje voor een romantisch wintersport weekje met z;n tweetjes...mag ik vragen waar je geboekt hebt? Ik krijg de indruk dat wintersport accomodaties toch zijn gebaseerd op groepen, niet op stelletjes.
Als we een keertje gaan stappen gaan we naar Le Corbier of St Sorlin d'arves (rijden bussen), maar als je elke dag wilt stappen kun je beter naar Val Tho gaan bijv. Ik vind het niet te vergelijken met Salau trouwens. Salau zijn veel meer pubers en bij Val Tho zijn het meer studenten (20+). De sfeer is veel leuker/volwassener in valtho.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Wij willen een leuk appartementje of niet te duur hotelletje (ook niet superbudget!) met bad in een skigebied dat ook niet al te moeilijke pistes heeft (zijn geen van beide erg goede ski-ers) en waar we ook lekker uit eten kunnen of een keertje kunnen stappen. Ik hoorde dat Val Thorens het Salou van de wintersport is? Zoiets hoeft dan voor ons ook niet zo nodig, maar ook geen totaal ingeslapen dorpje waar helemaal niets te beleven valt
Foutje, niet La Cour, maar Les Valmontsquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:
WoeiWat leuk! Valloire is een heel leuk stadje!
Maar heb je ook een La Cour in Valloire? Ik dacht dat je die alleen in Samoens had
Waar heb je geboekt trouwens?
Ah leuk, les Valmonts van Eurogroup, dat is een mooie acco, alleen zijn de appartementen wel een beetje klein. Ze hebben wel een mooi zwembad. En het ligt vlakbij de piste en de lift loopt erlangs. Het ligt op ongeveer 200 m van het centrum van Valloire op een berghelling dus de ligging is prima, je kan op de ski's naar het dorp. 's Avonds heb je denk ik wel een auto nodig. Als je er trouwens bent, de bar in hotel du Centre is erg gezelligquote:Op woensdag 1 november 2006 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Foutje, niet La Cour, maar Les Valmonts
geboekt bij Jiba.nl
ben er 10 jaar geleden in Gasthof Clara geweest. toen had ik nog bijna geen ski-ervaring dus toen was het er leuk skieen, nu als gevorderde zou het gebied voor mij te klein zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:20 schreef linebear het volgende:
Niemand dus ervaring met Pertisau.... Ach ja, we zullenw el een top tijd hebben
We zijn maar met 2-en dus van heel kleinhebben we niet gauw last. at wordt pas vervelend als je met een groep bent, is mijn ervaringquote:Op donderdag 2 november 2006 10:01 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ah leuk, les Valmonts van Eurogroup, dat is een mooie acco, alleen zijn de appartementen wel een beetje klein. Ze hebben wel een mooi zwembad. En het ligt vlakbij de piste en de lift loopt erlangs. Het ligt op ongeveer 200 m van het centrum van Valloire op een berghelling dus de ligging is prima, je kan op de ski's naar het dorp. 's Avonds heb je denk ik wel een auto nodig. Als je er trouwens bent, de bar in hotel du Centre is erg gezelligEn je kan er ook lekker eten.
Wordt de eerste keer dus echt voorpret kan ik nog niet hebben, ben benieuwd of ik het leuk ga vinden. Ga wel een keertje een introductieles pakken bij Snowworldquote:Op vrijdag 10 november 2006 13:45 schreef linebear het volgende:
niemand meer voorpret ?!
nog 55 dagen trouwens
Saint Sorlin d'Arves maakt deel uit van Les Sybelles. Onder dit gebied vallen onder andere La Toussuire en Le Corbier, waar touroperator Husk diverse reizen naar organiseert. Saint Sorlin d'Arves is met 120km piste het grootste gebied binnen Les Sybelles, wat 310km piste totaal te bieden heeft.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:
Wij gaan met 10 man richting Saint Sorlin d'Arves
Heb echt nog nooit van het plaatsje gehoord, heeft er hier iemand ervaringen?
Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:32 schreef Piwie het volgende:
We gaan waarschijnlijk naar Mayrhofen in Oostenrijk.
Ik ga met vrienden me dus we zullen gegarandeerd gaan apres skien!! Maar het apres skien lijkt me toch niet zo heel duur, ofwel?? Ik neem aan dat je geen entre hoeft te betalen bij die kroegjes?!
Nog tips, ik ga 27 januari naar Zell am See.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Vogue het volgende:
In Oostenrijk vind ik Kaprun en Zell am See leuk.
Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.
Maar op vaste kosten kun je wel wat bezuinigen; een bus+appartement+skipas arrangement heb je soms al voor 200 euro als je niet in de (school)vakanties gaat. Tel daar nog 100 e bij op voor je skihuur, dan kost het je verder alleen wat je daar uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan dus ook wel aantikken.
ok, ik heb geen ervaring met Oostenrijk, maar één ding is inderdaad wel zeker, het is altijd duurder dan je denkt.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:17 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.
yeah, t hoort bij les sybellesquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:
Wij gaan met 10 man richting Saint Sorlin d'Arves
Heb echt nog nooit van het plaatsje gehoord, heeft er hier iemand ervaringen?
Igluski - snow historyquote:Op zondag 19 november 2006 15:57 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een idee waar ik gemiddelde sneeuwhoogtes in een bepaald gebied voor bepaalde data kan vinden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de sneeuwzekerheid in de periode half - eind december. We gaan trouwens naar Le Corbier in Les Sybelles. Op dit moment ligt er op de berg wel wat sneeuw en wordt er ook wel redelijk wat sneeuw verwacht de komende week, maar in het dorpje zelf wil het nog niet echt opschieten, overdag worden temperaturen van 13 graden gehaald en vorige week zelfs 19.![]()
Dank jequote:
Ik zit voor 350E in een Franse blokkendoos, komt nog wel 400E bij voor een snowboard trouwens. Maar ik ga voornamelijk om te boarden.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:
is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.
vaste kosten:
Vervoerskosten 125
Skipas 200
Skihuur 100 (alleen ski's)
pension 300
Het restant:
hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
Meestal hebben wintersportgebieden wel een website waar dit soort info op te vinden is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:25 schreef Svyatagor het volgende:
Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
wat de fok is snowchamps?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:
Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in
Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.
Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:22 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.
Val Thorens al eens geprobeerd? Dat blijft mijn favoriet, leuk uitgaan en suuuuperpistes, enorm gebied (vooral als je voor de Trois Vallees skipas gaat).quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:22 schreef WebForce het volgende:
Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
- Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
- Goed uitgaan
- Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
- Niet al te duur ( studenten)
Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...
Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes).
Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...
Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
Risoul vond ik echt een toffe skiplek.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:45 schreef Blik het volgende:
in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef honderd het volgende:
Ohja nog iets:
Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.
Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
Mja, nu begin ik weer te twijfelen. Ga denk ik binnenkort even kijken of snowboarden leuk(er) vindt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
Heb gisteren gekeken, welke arie was jij nou?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:
Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in
Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.
Gastein is echt niet goedkoop....quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef WebForce het volgende:
Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...
edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?
In mijn ervaring is hij niet zo heel betrouwbaar. de site wordt niet vaak geupdate, al zetten ze er wel bij van wanneer de laatste meting is. De webcams waarnaar ze linken zijn wel leuk, en de sneeuwverwachting is ook wel vrij duidelijk, maar voor de rest...quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef linebear het volgende:
hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
Zo, even een testje gedaan!quote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef j0rrit het volgende:
M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen!Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.
Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.
Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lol filmpje zal wel erg vet beeldmateriaal opleveren, ik zelf gaan niet op wintersportquote:Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Zo, even een testje gedaan!Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling.
Anyway, de ATC-2K getest.
overschat jezelf niet, ga niet direct van allerlei pistes af die wellicht nog te moeilijk zijn voor je (zo'n borstelbaan en indoorbaan is niet hetzelfde als echte sneeuw op echte pistes)quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
[afbeelding]
Hebben jullie nog tips voor mensen zoals ik die voor het eerst op wintersport gaan?
Neem of les of een goede verzekering, maar het liefste allebeiquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
[afbeelding]
Hebben jullie nog tips voor mensen zoals ik die voor het eerst op wintersport gaan?
jij gaat alles alvast voorbereiden op mijn komst dan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:55 schreef MissHobje het volgende:
Jaha er valt lekker wat sneeuw nu steedsga zo door.. want ik ga vrijdag op zaterdag al weg
![]()
reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:50 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Neem of les of een goede verzekering, maar het liefste allebei
zonder gekheid. Skieen op borstel -of indoorbaan is iets heel anders dan in de bergen. Het lijkt mij verstandig om lessen te gaan volgen. Bovendien kan dat beregezellig zijn, zeker als met een paar man bent.
Vanuit een stilstaande positie kan je ook ongelukkig vallen hoor...quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:
reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
-knip-
zelfs als je stilstaat en omvalt kun je wat breken (sleutelbeen ofzo) dus snelheid zegt geen ene holquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:
reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
Soldenquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:56 schreef Stansfield het volgende:
Waar ga je heen?
Tuurlijk.. ik rag die piste wel ff af voor jequote:Op woensdag 3 januari 2007 13:58 schreef nicomart het volgende:
[..]
jij gaat alles alvast voorbereiden op mijn komst dan?
Ja, dat is toch ook zo. Daarom heeft het niks met snelheid te makenquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef Blik het volgende:
Dan moet je wel enorme pech hebben, dan kun je ook makkelijk iets breken als je op een fiets zit
wat iedereen zegt: lekker lessen nemenquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
[afbeelding]
Kijk eens.. zonnetje en sneeuw in Soelden
Ga over 9 dagen voor het eerst op skivakantie met 6 vrienden en ik moet zeggen.. Ik heb er superveel zin in!
Heb ooit op de HAVO (jaar of 8 geleden) wat lessen gehad op een borstelbaan en ben de afgelopen 2 weken nog 2 keer in zoetermeer geweest en daar ook nog een uurtje les bij genomen. Ik kom nu toch redelijk de bergen af, dus ga wel met vertrouwen afreizen denk ik.
Pardon???quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
Waar ga jij vrijdag heen ??? toevallig ook Solden ??quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:56 schreef linebear het volgende:
kijk elke dag zeker 10 keer op de lokale site.... ziet er zo mooi wit uit
Kan echt niet wachten totdat het vrijdag is... heb er zin an
Ja dat is niet zo gek natuurlijkquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:32 schreef linebear het volgende:
nee, maar wel naar oostenrijk.... Pertisau
Ligt er eindelijk sneeuw, is er opeens lawine gevaar
Ik niet, iemand anders wel: [Winter 2007] Mayrhofenquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:19 schreef Public_NME het volgende:
Iemand ervaring met Mayrhofen?
Niet gezien! Thxquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik niet, iemand anders wel: [Winter 2007] Mayrhofen
Neem alsjeblieft wel lessen, want zo'n borstelbaan blijkt toch heel anders te zijn dan echte sneeuw. Ik was twee jaar terug voor het eerst skiën en ging lessen samen met een vriend van me die al een paar keer op een borstelbaan redelijk goed naar beneden was gekomen. Nou, aan het begin van de lessen merkte je niks van z'n 'ervaring' en aan het eind van de lessen draaide ik rondjes om hem heen. Misschien was had hij niet veel talent of whatever, maar het was voor mij de bevestiging dat het verstandig wat dat ik de lessen genomen had en niet in Nederland was aangeklooid had.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
Mijn ervaring is juist andersom, ga je hard en val je gebeurd er niets. Het doet juist pijn als je weinig snelheid hebt. Afgelopen vakantie m'n arm gebroken op een bijna vlak stuk groene piste.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef Public_NME het volgende:
Voor de mensen die naar Oostenrijk (en dus door Duitsland)met eigen vervoer rijden; houden jullie je aan de veiligheidsregels? Wij hebben hesjes, dekens die nu verplicht zijn in Duitsland. Maar we zitten een beetje met de winterbanden, dat kost toch wel een hele bom duiten voor 2 auto's....
ruitenwisservloeistof die bij -20 ook nog vloeibaar is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:52 schreef linebear het volgende:
heb geen hesje (of ik moet hem toevallig gekregen hebben)
Verbandtrommel ligt in de auto...
Sneeuwkettingen ook
Winterbanden onder de auto
Check check, nog iets vergeten !?
Heb je een adres?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:59 schreef Luni het volgende:
[..]
Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.
Me tooquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:43 schreef linebear het volgende:
die koop ik wel aan de grens....
Hmm kwikfit is 15-20e per dag, afhankelijk van de bandenmaat.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:54 schreef Luni het volgende:
[..]
nee, was volgens mij ergens in Gouwerak, vlakbij Gouda.
Ik zou toch maar goed oppassen met dat 'klein maken' van je. Je moet zorgen dat je blijft glijden en ab-so-luut niet gaat rollen. Daar heb je wel meer kans op als je je klein maakt. Als je eenmaal aan het rollen bent geslagen breek je echt al je ledematen. Zelfde taktiek als op de motor dus: zorg dat je blijft glijden. (Daarom is een motorpak ook zo belangrijk, anders glij je op je huid. Au.)quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef Svyatagor het volgende:
Het enige wat helpt is jezelf zo klein mogelijk maken bij het vallen. Armen en benen naar binnen vouwen, kin op je borst en bidden voor een goede afloop. De meeste breuken en kneuzingen komen door ledematen die als reflex alle kanten uitschieten. Als je een beetje vaart hebt, gaat er op die manier snel iets kapot. Jezelf klein maken voelt alleen tegennatuurlijk: als je tegen de grond aan zeilt wil je de klap nu eenmaal opvangen met je armen of benen.
geen van beide!quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef WebForce het volgende:
Vraagje: Materiaal bij reis als extra boeken of op lokatie?
Wil op vakantie naar Bad Gastein, we hebben een optie
Bij ons maakt het niet veel uit qua prijs, je kan het beste ff googlen!quote:
Wanneer?? Ik ga begin maart naar Bad Gasteinquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef WebForce het volgende:
Vraagje: Materiaal bij reis als extra boeken of op lokatie?
Wil op vakantie naar Bad Gastein, we hebben een optie
hmm ja dan wordt het lastig, maar je kan zeker indien je beginner ben voldoen met een (goedkoper) setje.. dan zou je ondertussen, wanneer je steeds meer ervaren wordt, kunnen sparen voor beter spulliequote:
zelf kopen ben ik vanaf gestapt nadat ik mijn ski's kapot geskied heb... met huren heb je altijd het nieuwste van het nieuwste materiaal (tenminste de zaak waar ik het huur wel) en kun je nog wat experimenteren met verschillende soorten ski's.quote:
Ik huur alleen bij bedrijven waar ze ieder jaar het nieuwste spul in de verhuur hebben en waar je zelf je ski's uit kan zoekenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:47 schreef j0rrit het volgende:
Alleen heb je de kans met huren dat je afgeskied materiaal krijgt. Alle flex is dan uit de ski, ook al ziet hij er nog aardig uit. Daarnaast heb je niet in de hand of je bijvoorbeeld Atomics mee naar huis krijgt of bijvoorbeeld Völkl.
Zelf heb ik zo'n 5 jaar geleden Atomic Bèta Race 9.16SL Titanium gekocht voor ¤750,-. Aangezien ik 3 weken per jaar ski, kost me dit ¤50,- per week. Dit bedrag zal steeds verder afnemen naar mate de ski ouder wordt natuurlijk. Ze zijn nog perfect en geweldig stijf. Iedere 2 weken laat ik ze weer prepareren voor 2 tientjes en klaar!
Kom maar op met die huurbedragen.
je kan er in ieder geval schaatsenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef ook_gek het volgende:
Ik ga eind feb naar westendorf![]()
Deze foto is van 31-12-06...
[afbeelding]
Hmmmmmmm veel sneeuw![]()
Eens.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:23 schreef Gstyles het volgende:
Zelf board ik nu alweer 6 jaar en ik ben vanaf het begin bezig op een setje.. dat wil ik ook wel een keer vervangen, maar tot nu toe aardig veel plezier mee gehad. De set was indertijd 300 eurie (ja omgerekend dan).. Wel heb ik het zelf onderhouden (waxen en randen scherpen) Als je zuinig met je spullen omgaat kun je er lang plezier van hebben..Mijn advies is, koop een mooie set of het nou ski's zijn of een board is. Bij de perry had je een paar jaar geleden ski sets van Atomic, volgens mijn pa die er mee skiet perfect
ben bang dat ik er door heen zakquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:11 schreef nicomart het volgende:
[..]
je kan er in ieder geval schaatsen
heb nog 2 maanden te gaan ongeveerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:24 schreef MissHobje het volgende:
Nopg 13 uur en dan naar Solden![]()
enne OOK_gek.. die foto zegt natuurlijk niets![]()
Ik nog 7 weken ofzoquote:
nog een week en dan ga ik naar soldenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:24 schreef MissHobje het volgende:
Nopg 13 uur en dan naar Solden![]()
enne OOK_gek.. die foto zegt natuurlijk niets![]()
ff offtopic; is dat niet heel erg gevaarlijk met de sneeuwcondities daar? (lawines etc)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:02 schreef Sport_Life het volgende:
ik ga zondagavond weer naar z-frankrijk. Dit keer om te klimmen , maar met de huidige temperatuur valt het nog wel onder "wintersport".
Ik wens je veel sneeuw toequote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef nicomart het volgende:
[..]
nog een week en dan ga ik naar solden
Heb echt superveel zin gewoon
Wat moet je nog doen dan ? ik zit al klaar etc..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:51 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vertrek over 6 schamele uurtjes. Ben nog niet klaar met mn shit regelen, moet nog slapen en dan 10 uur rijden. Fuck zis.
Heb net mn tas ingepakt, artikelen uitgeprint voor mn scriptie (zodat ik nog kan studeren na het skiën, yeah rightquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wat moet je nog doen dan ? ik zit al klaar etc..
ben gewoon zowaar een keer helemaal netjes op tijd qua planning
Jij ook veel plezier, sneeuw en een heerlijke tijd toegewenst..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik wens je veel sneeuw toeen gezelligheid
Lekker kut met stappen?! Wij gaan naar Mayrhofen, huis in het centrum, 400m v/d skilift. (je kan in Mayrhofen ook niet op de piste zitten aangezien ze geen dalafdaling hebbenquote:Op zondag 7 januari 2007 00:52 schreef Knoekie het volgende:
Ik ga naar Saalbach/Hinterglemm, hebben we een huis op de piste
We gaan maar 1 keer stappen. En dan moeten we alleen 2 km naar beneden lopen. En dan met een bus stukje rijden. Ja, dat omhoog lopen is niet zo leukquote:Op zondag 7 januari 2007 01:02 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Lekker kut met stappen?! Wij gaan naar Mayrhofen, huis in het centrum, 400m v/d skilift. (je kan in Mayrhofen ook niet op de piste zitten aangezien ze geen dalafdaling hebben)
Och wij zitten in een huis met 50 man, dus gezellig is het wel. En het is een wintersport vakantie héquote:Op zondag 7 januari 2007 10:11 schreef nicomart het volgende:
Vind toch dat het stappen er ook een beetje bijhoort. Zou het dus ook totaal niet geschikt vinden zoals jij hebt..
Echt hoog kunnen we waarschijnlijk niet klimmen idd, maar we hebben gebiedjes die beginnen bij zeeniveauquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:15 schreef Public_NME het volgende:
[..]
ff offtopic; is dat niet heel erg gevaarlijk met de sneeuwcondities daar? (lawines etc)
Waar koop je dat soort mutsen?!quote:Op zondag 7 januari 2007 16:49 schreef ook_gek het volgende:
ik heb mijn wintersport mutsen al klaar liggen![]()
3 kippen en 1 monster met een lange tocn![]()
internetquote:
Die zijn wel melig jaquote:Op zondag 7 januari 2007 17:14 schreef ook_gek het volgende:
de laatste 3 heb ik hier besteld.
http://www.feestnummers.nl/
had ze in 3 dagen in huis![]()
ok das wel lachen dan.. Maar ja wintersport.. Ik ga in de zomer ook altijd voor de cultuur naar de zonquote:Op zondag 7 januari 2007 13:52 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Och wij zitten in een huis met 50 man, dus gezellig is het wel. En het is een wintersport vakantie hé![]()
10 feb ga ik alquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:28 schreef Coconut het volgende:
[..]
Wanneer?? Ik ga begin maart naar Bad Gastein![]()
Ah leuk! Wel even een verslagje posten als je terug bent he!quote:Op zondag 7 januari 2007 22:56 schreef WebForce het volgende:
10 feb ga ik al. Heb afgelopen vrijdag geboekt!
Ga ik zeker doen!quote:Op maandag 8 januari 2007 09:11 schreef Coconut het volgende:
[..]
Ah leuk! Wel even een verslagje posten als je terug bent he!
quote:Op zondag 7 januari 2007 17:14 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga met m'n ouders en vriend met de auto. Vrijdag 's ochtends vroeg weg, 's avonds ergens net voor of net over de Oostenrijkse grens overnachten (moeten we nog even boeken), zodat we zaterdagochtend op tijd in Bad Gastein zijn.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef WebForce het volgende:
Ga ik zeker doen!
Hoe en waar ga jij precies?
Ik reis met de trein en verblijf in een appartement (we zijn met z'n drieen).
vertel wat wil je kwijt?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |