abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41359717
Mensen,
Er moet natuurlijk wel weer ge-board worden deze aankomende winter,

Ik ben alvast bezig me te orienteren op de verschillende locaties. Wij zijn van plan om met 5-6 man met eigen vervoer te gaan. Vorig naar naar Pra Loup (fr) geweest en dit was zeer geslaagd. Ik heb begrepen dat de franse piste's stijl zijn vergeleken bij veel andere bestemmingen.. klopt dit?

Waar moeten we naar toe? Frankrijk, Oostenrijk of Tjechie?
Wat is goedkoop? Waar zijn de goede piste's? Welke reisorganisatie?
Ga je liever in december (waarschijnlijk wat rustiger dus meer ruimte) of kies je voor februari waarbij je een gezellige drukte in de kroeg treft?

Deel je ervaring en help mij en andere en leuke vakantie te boeken
pi_41360006
Saalbach / Hinterglemm . Ga dit jaar voor de 3de keer
pi_41360503
Mijn voorkeur ligt bij Oostenrijk, vanwege de Oostenrijkse 'gemütlichkeit' en de goed onderhouden pistes en liften. Ik ga dan ook al jaren naar Fügen in Tirol, met één superskipas kan je het hele Zillertal in.
Vorig jaar zijn we voor één keer naar Frankrijk gegaan in Devoluy, maar wat daar opvalt is dat er nauwelijk ge-apres skied wordt, dat de liften een matige capaciteit hebben en matig worden onderhouden. De pistes zelf zijn wel erg breed en groot, en de drukte valt relatief mee, dus het is wel mooi skiën/boarden.

Apres Ski: Oostenrijk
Pistes: Frankrijk (Groot en rustig), Oostenrijk (Conditie Pistes, liften en voorzieningen)
Prijs: Tjechië
pi_41361214
Eten: Italie

Dit jaar waarschijnlijk voor het vierde jaar naar de dolomieten
Zu hause ist alles besser
pi_41399822
Ik ging voor roemenie goedkoop en redelijke piste's
pi_41423784
Misschien enigzins vroeg voor een wintersport topic, maar toch heb ik alvast wat advies nodig..

We zijn van plan om met een groepje van waarschijnlijk 4-6 mensen in de kerstvakantie op wintersport te gaan. Vorig jaar zijn er drie van ons voor het eerst op wintersport geweest met een reis georganiseerd door de studievereniging. We zijn met Sportura reizen naar St. Francois Longchamp geweest in het gebied Le Grand Domaine. Daar hebben we 6 dagen gesnowboard, 5 ochtenden hebben we les gehad. Als beginnend boarder zijn we niet echt verder gekomen dan groene en blauwe pistes en hebben we niet al te veel van het gebied gezien. Dit jaar willen we wel wat meer verschillende pistes doen en dus wat meer zien van het gebied.
Dit jaar gaan we dus zelf. Drie van ons hebben één jaar ervaring met snowboarden, de rest die misschien meegaat, doet het voor het eerst. Even een lijstje met eisen waaraan de vakantie moet voldoen:

• Vooral groene en blauwe pistes, en een paar rode voor het eind van de week.
  • Appartement moet direct aan het skigebied liggen, dus niet eerst een pendelbus oid
  • Vanwege tentamens e.d. zijn we genoodzaakt om in de kerstvakantie te gaan, 29 december lijkt met meest waarschijnlijk als vertrekdag.
  • We willen een dag of 8 kunnen boarden, dus een reis van een dag of 10.
  • Het wordt een busreis, eigen vervoer is helaas geen optie.
  • Verder zou het leuk zijn als er 's avonds wat te doen, niet dat we elke dag tot 5uur 's morgens gaan après skieen, maar we moeten toch ff een biertje kunnen pakken.
  • Niet ál te duur, we zijn student. Aan de andere kant betaal ik wel liever een paar tientjes extra voor een goed gebied e.d.
  • ...

Ik geloof dat ik de belangrijkste dingen wel heb gehad. We hebben dus wat advies nodig over het gebied en de reis. Ik had al even gekeken bij Husk, misschien dat jullie nog andere goede organisaties weten. Qua gebied lijkt me Frankrijk het beste, staat toch bekend om goede brede pistes, goed te doen voor niet al te vergevorderden.

Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat jullie ons wat advies kunnen geven, tips voor het plannen van de vakantie e.d. zijn ook meer dan welkom.
  •   zaterdag 2 september 2006 @ 15:08:13 #7
    52707 BunnyHunter
    Sterker door strijd!!
    pi_41423955
    Sölden is een goed gebied, en veel apre ski gelegen heden, maar ook prijzig.

Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
    Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
    Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
    pi_41424172
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:

Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
    Landen als Bulgarije trekken mij eerlijk gezegd niet zo, ik heb er te weinig over gehoord, en heb geen idee hoe het zit met sneeuwzekerheid e.d. Ik ga dan toch liever naar frankrijk, ondanks dat het wat duurder is.
    pi_41424268
    Les deux alpes was echt tof!
    vorig jaar geweest

superveel gave pistes, blauwe.. groene.. rode..
    en natuurlijk De Gletsjer!
    to ignore the past is to solicit disrespect
    to ignore the present is to invite laziness
    to ignore the future is to beg for disaster
      zaterdag 2 september 2006 @ 15:29:50 #10
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41424427
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Scorp[AM] het volgende:
    Les deux alpes was echt tof!
    vorig jaar geweest

superveel gave pistes, blauwe.. groene.. rode..
    en natuurlijk De Gletsjer!
    en lekkere steile zwarte afdalingen naar het dal voor de beginners.
    Met slechte sneeuw bovendien want dat hoort bij december.

Het is dan ook lekker koud waardoor je goede kans hebt op zo'n gletsjer-avontuur
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_41424566
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:

Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.
    pi_41425014
    Ben jaren achterelkaar naar Frankrijk en Oostenrijk geweest maar vorig jaar
    voor het eerst naar Italië, zeker een aanrader. Het zit een beetje tussen Oostenrijk
    en Frankrijk in qua moeilijkheidsgraad en aprés ski en het is ook nog goed koop.
      zaterdag 2 september 2006 @ 16:00:33 #13
    52707 BunnyHunter
    Sterker door strijd!!
    pi_41425052
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:36 schreef IareWeasel het volgende:

[..]

Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.
    dan heb ik het over een totaal plaatje, bier drinken, spullen huren, ski pas, hotel/chalet, eten en drinken, etc.

Veel sneeuwzekerheid en vriendelijke mensen, goed en veel eten erg goedkoop en goed te drinken bier, veel vrijheid en niet zo druk op de pistes als in frankrijk waardoor de sneeuw ook beter blijft.

niets mis mee
    Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
    Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
    pi_41430355
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:29 schreef XL het volgende:

[..]
    ..
    Met slechte sneeuw bovendien want dat hoort bij december.
    ..
    Dat zal op zich wel meevallen toch? Vorig jaar hadden we in ieder geval prima sneeuw. Voordat we aankwamen was er nog een flink pak gevallen. De laatste dagen werd het wel iets minder goed, maar zeker nog niet slecht..

Eigenlijk maken jullie het nu alleen maar lastiger. Frankrijk lijkt me nog steeds wel de beste keuze, hoewel niet goedkoop. De meeste georganiseerde reizen zijn volgens mij ook naar Frankrijk, of heb ik dat mis?
    pi_41435910
    Morzine-Avoriaz..
    Als je in Avoriaz zit skie je uit je hotel de piste op

Goedkoop ? nee nie echt
    pi_41478772
    We zijn ondertussen met z'n 5en

een vriendin wil graag naar Oostenrijk omdat; "het eten is daar veeeel goedkoper dan in Frankrijk"

zou dat zo zijn? Ik kan me juist voorstellen dat Oostenrijk juist duurder is.
    of heeft ze wel degelijk hier een punt?
    pi_41480373
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 12:28 schreef Roellie80 het volgende:
    We zijn ondertussen met z'n 5en

een vriendin wil graag naar Oostenrijk omdat; "het eten is daar veeeel goedkoper dan in Frankrijk"

zou dat zo zijn? Ik kan me juist voorstellen dat Oostenrijk juist duurder is.
    of heeft ze wel degelijk hier een punt?
    heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!

Frankrijk is het duurst daarna Zwitserland gevolgd door Oostenrijk en italie. Tjechie Roemenie zijn goedkoop.

Ik ga voor Oostenrijk! jij kan toch wel duits lullen.
    Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
    Trek dan de conclusie en niet jezelf.
      maandag 4 september 2006 @ 13:43:16 #18
    12515 Ezri
    Ex Astris Scientia
    pi_41480433
    Val Thorens, Frankrijk, is een aanrader! Mega skigebied, leuke apresski, appartementen direct aan de piste.
    pi_41481597
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:39 schreef Kletz het volgende:

[..]

heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!

Frankrijk is het duurst daarna Zwitserland gevolgd door Oostenrijk en italie. Tjechie Roemenie zijn goedkoop.

Ik ga voor Oostenrijk! jij kan toch wel duits lullen.
    het duurst... qua wat dan?

maargoed.. het zal wel
    Oostenrijk it iz... ik weet dat de accomodatie duurderis dan Frankrijk. maar wat jij wil
    pi_41481993
    Het is inderdaad zo dat Frankrijk qua eten het duurst is. Frankrijk is over het algemeen zelfs op 5 punten duurder dan de rest:

- snelweg (tol)
    - skiles (ESF)
    - eten en drinken
    - accommodatie
    - liftpas

Maaaaaaar... daar staat dan weer wel tegenover dat de pistes superieur zijn aan die in de rest van Europa

Ik heb het overigens over een individuele wintersport vakantie. Als je met een bus gaat, naar een appartementencomplex dat vaak is opgekocht door de organisatie, kan je vaak juist heel goedkoop naar Frankrijk)
    pi_41482562
    Wij (ik + vriendin) zijn ook al een beetje aan het kijken voor komende winter.. haar idee was om rond kerst te gaan, nou ik vind alles prima zolang er maar geboard kan worden, maar is het niet stervensdruk daar op de pistes met kerst? (ik heb het dan over Frankrijk).
    Normaalgesproken gingen we altijd buiten de vakanties om, lekker rustig op de pistes!
      maandag 4 september 2006 @ 16:02:06 #22
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_41483579
    Ik zou kiezen voor Solden Oostenrijk
    Hebben alles daar.. misschien iets prijziger als je het meer budget in je hoofd hebt.
    Ik ga er zelf ook weer heen, meteen begin januari.. ik houd nl. niet van die mega drukte en in deze periode kun je overal zo terecht, geen wacht tijden of iets.. en je hebt de hele piste.

Ts heb je veel ervaring of juist niet.. dat kan ook doorslaggevend zijn vind ik.
    Dan heb je al aan een kleiner ski-gebied genoeg..
    Dan is het misschien ook leuk om bv naar Mayrhofen of Zell am See te gaan
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_41488930
    umh ja gebied moet wel redelijk groot zijn, val tho (kleine gebied, dus niet hele gebied) had ik vorig jaar na zo'n 3 dagen wel helemaal gehad met mn board.
    Overigens werk ik nu in een ski/snowboard shop dus met een beetje mazzel mag ik een mooi board uitkiezen om mee te nemen met wintersport .
    Damn ik heb er echt veel zin in!!!
    pi_41492788
    Sportlife als je naar een mooi gebied wil raad ik je les Portes du Soleil aan (les Gets, Morzine, Chatel, Avoriaz). Zeer ruim en ook gezellig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld le Grand Massif (Flaine).
    La Rosière is een vrij nieuwe bestemming op de Nederlandse markt, maar daar vind je voornamelijk veel appartementen en maar weinig hotels. Het skigebied heet Espace San Bernardo en het heeft zo'n 180 km aan pistes. Het ligt half in Italie, da's ook wel weer leuk. Les Trois Vallées is natuurlijk helemaal top, groter dan dat vind je zowiezo niet (wereldwijd).
      dinsdag 5 september 2006 @ 13:41:29 #25
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_41513953
    Dit jaar met negen vrienden naar Konigsleiten. We gaan met oud en nieuw dus dat moet super gezellig worden denk ik zo.
    pi_41553224
    Ik ga 2 maart naar Bad Gastein, Oostenrijk
    amokaapjeeh O+
    pi_41561201
    Bad Gastein is mooi! Prachtig plaatsje
    pi_41563761
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 20:41 schreef Vogue het volgende:
    Bad Gastein is mooi! Prachtig plaatsje
    Wat grappig dat je het kent! Ik heb het idee dat er niet veel mensen zijn die het kennen.
    Ben je er weleens geweest?
    amokaapjeeh O+
    pi_41564160
    Ja, in januari, voor mijn werk. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het zo onbekend is. Ok, het skigebied ligt niet direct naast de deur, maar het plaatsje is wel heel erg mooi, dus waarom niet wat verder rijden? Welk hotel ga je heen, Sonnenwend?
    pi_41567150
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Vogue het volgende:
    Ja, in januari, voor mijn werk. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het zo onbekend is. Ok, het skigebied ligt niet direct naast de deur, maar het plaatsje is wel heel erg mooi, dus waarom niet wat verder rijden? Welk hotel ga je heen, Sonnenwend?
    Leuk zeg Moet je met de auto of bus om bij de piste te komen? Ik zit in het Hapimag resort:

(het grote beige gebouw (kasteel) en die felgekleurde huizen horen er ook bij geloof ik)
    amokaapjeeh O+
    pi_41578461
    Ik ga ook voor Oostenrijk!!
    echte mannen eten geen honing!! die kauwen op bijen
    pi_41578512
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Soezen het volgende:
    Ik ga ook voor Oostenrijk!!
    whehe

Heb je al op site's gekeken naar eventuele aanbiedingen?
    en we moeten Anton nog even een beetje pushen denk ik.. hij reageerde vrij positief toen ik hem vroeg afgelopen weekend
    pi_41578519
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
    ik ook! wanneer? en boarde?
    pi_41578533
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:40 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

whehe

Heb je al op site's gekeken naar eventuele aanbiedingen?
    en we moeten Anton nog even een beetje pushen denk ik.. hij reageerde vrij positief toen ik hem vroeg afgelopen weekend
    er zijn zat goedkope appartementen! Goed gaan Anton wel even pushen maar dan moet Aalt ook eigenlijk wel mee gaan!
    echte mannen eten geen honing!! die kauwen op bijen
    pi_41578611
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
    Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ik

Lekker skieën trouwens
    pi_41593295
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 20:47 schreef Vogue het volgende:
    Sportlife als je naar een mooi gebied wil raad ik je les Portes du Soleil aan (les Gets, Morzine, Chatel, Avoriaz). Zeer ruim en ook gezellig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld le Grand Massif (Flaine).
    La Rosière is een vrij nieuwe bestemming op de Nederlandse markt, maar daar vind je voornamelijk veel appartementen en maar weinig hotels. Het skigebied heet Espace San Bernardo en het heeft zo'n 180 km aan pistes. Het ligt half in Italie, da's ook wel weer leuk. Les Trois Vallées is natuurlijk helemaal top, groter dan dat vind je zowiezo niet (wereldwijd).
    Portes du Soleil en Trois Vallées is idd super.
    Ben een aantal keer geweest (wintersport) waarvan 1 keer oostenrijk (wat ik meer voor de beginner vind, maar dat zal 't gebied wel geweest zijn )
    verder vind ik Avoriaz echt super! Morzine, Les Menuires ook.

M'n ouders waren naar Flaine geweest, zij vonden 't wel leuk maar minder leuk dan bijv. Avoriaz..
    Voor dit jaar zit ik te denken aan Val Thorens
    pi_41723153
    Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?

De groep is van beginner tot ver gevorderd.
    pi_41724469
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ik

Lekker skieën trouwens
    Dan zit ik er ook

Ook lekker skiien
    pi_41724495
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:40 schreef P-azz het volgende:

[..]

ik ook! wanneer? en boarde?
    In Februari.

Nee ik ga skiien, boarden vind ik niks
      dinsdag 12 september 2006 @ 00:20:49 #40
    95095 Pizzaman
    pi_41725728
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:
    Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?

Het is maar net wat je onder een 'redelijk' gebied verstaat ? Wat wil je verder nog ? Gezelligheid ? Grote pistes ? Leuke afdalingen ? Dat soort dingen.
    pi_41726860
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:

Je zou naar Vars kunnen gaan in de Franse Zuidelijke alpen. Is wel wat verder van huis, maar niet te duur en het skigebied is behoorlijk. Ook Orcieres-Merlette is een redelijk skigebied, evenals Pra-Loup. Maar dan moet je niet in maart gaan, want dan begint de sneeuw er al papperig te worden. T/m eind februari is het er prima te doen. Ik geloof dat Husk er losse pendels naar aanbiedt.
    pi_41730395
    Ja, we moeten persé in de vakantie, wegens enkele personen die in het onderwijs werken. Dat wordt dus van 24-2 t/m 3-3.
    pi_41731134
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:35 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Dan zit ik er ook

Ook lekker skiien
    Als je me maar niet omver skiet dan...
    pi_41738687
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 11:02 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Als je me maar niet omver skiet dan...
    Kan ik niet beloven
      woensdag 13 september 2006 @ 09:13:58 #45
    49959 SnowBite
    deze zin past hier niet helema
    pi_41761397
    Dan ook de vraag maar even hier
    quote:
    Op dit moment heeft SkyEurope een hele reeks tickets in de aanbieding gegooid.
    Tot 15 december kan je tegen gereduceerd tarief vliegen.

Nu zou ik graag begin december even het snowboardje pakken en een paar dagen wintersporten.
    Alleen heb ik geen verstand van sneeuw in oost Europa.

Amsterdam - Bratislava
    Amsterdam - Praag
    Amsterdam - Boedapest
    Amsterdam - Krakau
    Amsterdam - Innsbruck
    Zijn één van deze bestemmingen (redelijk dicht) in de buurt van een wintersport gebied?
    En is er op die bestemmingen in begin december al genoeg sneeuw?
      woensdag 13 september 2006 @ 09:16:59 #46
    95095 Pizzaman
    pi_41761472
    Innsbruck ligt redelijk dicht in de buurt van verschillende wintersportgebieden. Of er genoeg sneeuw ligt hangt een beetje af van hoe het seizoen gaat worden. Begin december is het meestal nog een beetje magertjes.
    pi_41761801
    Mocht er nog niet voldoende sneeuw liggen in de lager gelegen gebieden kun je nog altijd naar de Stubaiergletscher.
      woensdag 13 september 2006 @ 20:04:15 #48
    49959 SnowBite
    deze zin past hier niet helema
    pi_41780363
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef kaputwiehund het volgende:
    Mocht er nog niet voldoende sneeuw liggen in de lager gelegen gebieden kun je nog altijd naar de Stubaiergletscher.
    Hmm, dat ligt op 40km afstand van het vliegveld. Dat is wel te doen.
    Maar vertel eens, wat is dat voor plaats? Goede sneeuw/veel pistes of meer een paar ijsbanen?
    pi_41793821
    geen flauw idee, nooit geweest . Zoek eens op deze pagina. Kun je behoorlijk wat informatie op vinden:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=97
    pi_41911971
    wij willen met 10 personen op skivakantie ergens in januari.
    Het liefst met ons allen in 1 huis (chalet)
    Goede en grote piste's
    Goede apreski dus app of chalet vlak bij centrum
    Oosterijk of Frankrijk maakt niet zo veel uit

We zijn onlangs in soll geweest in appartement magreth en dat is een ideale accomodatie.

Heeft iemand van jullie nog goeie suggesties

alvast bedankt voor jullie reacties
    pi_41960710
    Met een beetje geluk kan ik dit jaar 3 keer boarde

Met de kerst weten we nog niet.. Val Thorens ?
    Met de voorjaarsvakantie gaan we standaard naar Zillertal, Kaltenbach.. altijd gezellig
    En dan nog een keer buiten het seizoen om
    pi_42288517
    Waarom veranderd de TT steeds Is dat niet een heel klein beetje onnodig?
    pi_42319484
    Rond oudjaar zit ik in Mayernhoven
    hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
    pi_42420295
    Ik ga 2 februari voor het eerst op wintersport! Ik ga snowboarden en we gaan naar Val Thorens
    pi_42425144
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 19:42 schreef Vogue het volgende:
    Waarom veranderd de TT steeds Is dat niet een heel klein beetje onnodig?
    Omdat ik de vorige per ongeluk wiste bij een merge-actie

Maar deze blijft het nu
    pi_42432952
    Wij willen misschien dit jaar in de kerstvakantie op wintersport gaan met 5 mensen. Het probleem is echter dat er 2 personen al best wel gevorderd zijn en de overige 3 nog nooit gewintersport hebben. Is er een gebied dat aan onze behoeften kan voldoen?

~x~
    pi_42439590
    Meer dan genoeg. Welk land heb je in gedachten?
    pi_42451050
    De 2 experts hadden het over Oostenrijk. Ikzelf behoor dus tot de newbies, hoelang duurt het om het skien dusdanig onder de knie te hebben dat je alleen een piste af kan zonder te vallen? Heb namelijk niet echt zin de hele week in zon laf groepje te zitten, en maar 1 dag zelf te kunnen skien.
    pi_42463111
    Meestal heb je 's ochtends skiles, een uur of 3, en kan je 's middags vrij skien. De meeste skilessen duren 6 dagen.

Ik kan je in Oostenrijk Flachau aanraden, in Salzburgerland aan de grens met Tirol. Als je van feesten en véél apres-ski houdt moet je naar Saalbach/Hinterglemm gaan, skigebied is echter wel wat simpel voor de echt gevorderde skiër. Ook Kaprun/St Johann is een prima skigebied, en daarbij hele gezellige plaatsjes met veel barretjes en winkels. Als je met kerst wil gaan skiën moet je onderhand wel gaan boeken, bij ons vliegen de stop sales me rond de oren, allemaal voor de week van 23/12 tot 29/12 en 17/2 - 23/2.
      zondag 8 oktober 2006 @ 15:18:29 #60
    49091 MasterMido
    ja das lekker
    pi_42480182
    waar kan je het goedkoopst boeken om in Tjechie te wintersporten?
    We willen met 4 man op wintersport zo goedkoop mogelijk we zijn geen super skiers/boarders.

Zelf al wat dingen gevonden maar misschien heeft iemand nog een goedkoop adresje.
      zondag 8 oktober 2006 @ 15:49:06 #61
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_42480970
    Misschien ook leuk.. snowmagazine op net 5 is nu zeg maar
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_42484714
    is Le Corbier een leuk gebied ?! Ga ook weer eens lekker boarden. Heb er nu al zin in
    pi_42497414
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:11 schreef Roellie80 het volgende:
    Mensen,
    Er moet natuurlijk wel weer ge-board worden deze aankomende winter,
    Dacht het niet. Deze winter ga ik weer vrolijk een maand knallen op m'n latten!

Vanaf 06-01 lekker 2,5 weken naar Les Trois Valleés (600km), waar wij ons appartement hebben in Les Menuires (Reberty 2000). Mooi in het laagseizoen en lekker rustig m'n Atomic's uitlaten. Lac du Lou vanaf La Masse achterlangs naar Val Thorens zwaar off-piste door de powder en meer van dat soort gekkigheid. Geweldig! Ter afwisseling zo nu en dan de snowblades erbij om kramp in de bovenbeenspieren te ontwikkelen. Heb er nu al zin in! En als ik dan eindelijk terug ben, dan moet ik anderhalve week later weer naar La Toussuire (300km) om de resterende maand skitijd op te vullen aldaar. Wat een straf.

Maar vanwege de extremere dingen (off-piste jumps, 360° en andere rotzooi) werd mij aangeraden om een verzekering af te sluiten bij de Nederlandse Bergsport Vereniging of iets in die trant. Schijnt iets van ¤100,- te kosten en ben je zodoende gedekt tegen off-piste skiën en dergelijke. Dus als je ten val komt wordt de helikoptervlucht eventueel gedekt, en zelfs bij overlijden wordt alles afgehandeld. Zo ver laat ik het niet komen, maar toch een veilig idee natuurlijk. De ziekenhuiskosten kunnen immers aardig hoog oplopen. Wie heeft er ervaring met zo'n verzekering?

Pimp tevens even met je materiaal, is wel leuk om te zien waar andere mensen op knallen..?
    pi_42498000
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 17:48 schreef linebear het volgende:
    is Le Corbier een leuk gebied ?! Ga ook weer eens lekker boarden. Heb er nu al zin in
    Dit jaar ga ik voor de 3e keer naar La Toussuire, dat ligt direct naast Le Corbier en maakt deel uit van hetzelfde 300km piste skigebied. Als je naar Le Corbier gaat, dan ga je ongetwijfeld met Husk of niet? Iedereen die richting die contreien gaat lijkt wel met die touroperator te gaan.

Anyway. Grappig gebied. Als beginner kun je er leuk skiën en boarden, al sta je regelmatig in een sleeplift. In het dal van Le Corbier overheersen de stoeltjesliften, maar daarbuiten ben je genoodzaakt diverse sleepliften te nemen. Als gevorderde ben je er na een week echt wel uitgekeken. Opzich vindt je er wel leuke off-piste mogelijkheden, al zijn deze 'afdalingen' van korte duur. Zo ondervond tevens ook een Nederlands meisje vorig jaar, die overleed vlak nadat ik weg was. Wel heb je bij Le Corbier aaneengesloten een stuk of 4 halfpipes naast elkaar van diverse formaten. Keuze zat dus, en het ligt enigzins afgelegen waardoor het niet al te crowded is. Helemaal niet zelfs. In La Toussuire richting het centrum is nog een mooie 'wand' te vinden van een paar honderd meter lang. Grappige uitdaging voor tussendoor. Over het algemeen gaan wij altijd in Februari, dan worden de sneeuwcondities op sommige plekken aardig twijfelachtig na een volledige week zon te hebben gehad. Maar dat valt niet van tevoren te voorspellen natuurlijk.

Uitgaan is wel te doen in Le Corbier, al moet je er wel zelf iets van maken natuurlijk.
    pi_42504175
    Inderdaad hebben we dit weekend bij Husk gekeken Dit wordt de twee wintersport vakantie, dus ben een redelijke beginner...
    Mmmm, sleepliften vind ik niet echt leuk, maar ja we redden dat wel...

Uitgaan is niet het belangrijkste voor mij. Kom daar toch het om te boarden tenslotte....

We gaan begin januari.... en heb er nu al zo veel zin an
    pi_42507413
    welke sites organisaties zijn gespecialiseerd in italië?Normaal gaan we met meer mensen en regelen we alles zelf, maar nu gan ik alleen met mijn vriendin en het lijkt ons leuk om naar italie te gaan. Maar info, zoals vliegen, trein., bus of auto plaatsen etc. van kenners is altijd welkom;)
    Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
    pi_42507831
    Er is maar weinig aanbod van accomodaties in Italie. Je kunt het dus beter zelf regelen.

Over het algemeen kun je via de plaatselijke VVV zoeken op beschikbare accomodaties. Ik weet niet waar je naar toe wilt maar voor Val Gardena kun je kijken op Val Gardena of voor Alta Badia op Alta Badia Ik heb hier goede ervaringen mee. De reis zul je ook zelf moeten boeken., bijvoorbeel via treinreiswinkel
    pi_42510841
    ik heb net een vakantie geboekt voor 8 personen naar mayerhofen.
    Appartement Burtscher iemand toevallig hier al geweest? hoe is het verder met de prijzen daarzo?? en is het mogelijk een dalafdaling te maken of moeten we met de lift naar beneden. Verder nog iemand tips, qua route's etc.

alvast bedankt voor de reacties
    pi_42557861
    Even patsen met mijn equipment hoor! Show ook die van jullie even, is wel leuk om te zien wat anderen gebruiken!

Atomic Beta Race 9.16SL hyper carbon power channels titanium (160cm) + Xentrix 412 race binding. Hele mond vol! Hele fijne, stijve ski die onwijs hard loopt. Laat nog steeds al die vol carbon rotzooi ver achter zich, ondanks dat ze alweer ruim 5 jaar oud zijn. Ze zijn wel aardig aan het gewicht moet ik eerlijk zeggen.

Salomon Minimax 99 snowblades, voor als je instant kramp in je bovenbeenspieren wilt ontwikkelen. Mên, een hele dag op deze dingen knallen en carven en doen is onwijs zwaar! Heeft wel een gigantisch hoge funfactor!

Dit alles wordt aangestuurd door de super stijve, compromisloze Head Worldcup Ti N97. Geeft geweldige feedback en optimale controle op hoge snelheden. Geen loopstand of andere rommel.

En het geheel wordt afgewerkt met een Cebe Ripper helm. 8)

Die helm is overigens niet geheel onverstandig. Vorig jaar was ik ook lekker ver buiten de bewoonde wereld aan het off-piste knallen, en kwam vervolgens onder de rulle sneeuw een flinke rots tegen. Sloeg over de kop voordat ik het door had. Gelukkig kwam ik niet met m'n hoofd op een ijsplaat of rots terecht, maar dat weet je nooit...

Post jullie spul ook even!
    pi_42559747
    Eind oktober koop ik ook een nieuw boardje... als ik genoeg korting krijg van mn baas
    pi_42560894
    Ik ga altijd met school, dus helm en skischoenen leen ik van hen. de Ski's kan je van iemand daar lenen (eigenaar van een skihal) Meestal neem ik de slalom ski's
    pi_42562453
    Slalom ski's? Je bedoelt Carve Ski's?
    pi_42562583
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:30 schreef Sport_Life het volgende:
    Slalom ski's? Je bedoelt Carve Ski's?
    Ja die, kon even niet op de naam komen

Waren trouwens wel ski's die nog nooit gebruikt waren Van die testdingen
    pi_42562711
    Carve ski's zijn gewoon wat modernere ski's, heeft niks met slalommen te maken (ja je kan er beter bochten mee maken). Elke nieuwe ski die je tegenwoordig koopt is een Cave ski.
    pi_42563042
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
    Carve ski's zijn gewoon wat modernere ski's, heeft niks met slalommen te maken (ja je kan er beter bochten mee maken). Elke nieuwe ski die je tegenwoordig koopt is een Cave ski.
    Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.

Kan nu alleen even niet op het typen komen van de ski's
    pi_42563256
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:45 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.

Kan nu alleen even niet op het typen komen van de ski's
    Bigfoots, snowblades?
    pi_42563371
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 23:51 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Bigfoots, snowblades?
    Atomic....

Ze waren rood
    pi_42568289

pi_42568974
    Kun je mij iets meer vertellen omtrent mayerhofen, ga 10 maart met 8 man die kant op.
    Leuke apreski? is het duur, mooie route's etc

alvast bedankt.
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 21:25 schreef stFz het volgende:
    Rond oudjaar zit ik in Mayernhoven
    pi_42599775
    Ik zat voor dit jaar te denken aan Alp D'Huez, de week van kerst . Is het daar een beetje gezellig daar met die tijd? (en niet stervensdruk? ). Leuke van Alp D'Huez is dat je met die skikaart 1 dag naar een ander gebied kan, waaronder Serre Chevalier waar ik 2x ben geweest en ook mijn vriendin heb ontmoet .

En wat zijn nog meer leuke gebieden met de kerst? .
      donderdag 12 oktober 2006 @ 03:11:34 #81
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_42600238
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef roelmaster18 het volgende:
    Kun je mij iets meer vertellen omtrent mayerhofen, ga 10 maart met 8 man die kant op.
    Leuke apreski? is het duur, mooie route's etc

alvast bedankt.
    [..]
    Bij de het ski station beneden in het dorp moet je gewoon op de drukte afgaan dan merk je vanzelf wel waar het super gezellig is
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      donderdag 12 oktober 2006 @ 13:34:11 #82
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_42608476
    Ik ga voor het eerst skieen deze winter, via www.studentenwintersport.nl Met een groep van 800 studenten naar Risoul (Fr.). Heeft 180 km piste. Betaal 440 euro p.p. en dat is incl. materiaalhuur, skipas, ontbijt en avondeten en lessen.

Heb er zin in, gaan ook veel vrienden van me mee.
    pi_42617670
    Waar gaat iedereen naar toe !?
    pi_42620449
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
    Les Menuires en La Toussuire, wel even lezen hè?
      donderdag 12 oktober 2006 @ 22:18:28 #85
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_42624872
    quote:
    Ik ga naar Sölden Oostenrijk
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_42693039
    quote:
    Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves! (Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje .

Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?
    pi_42695148
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves! (Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje .

Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?
    Nou ja, er hangt niet zo'n oliebollen kerstsfeer zoals we dat in Nederland gewend zijn. Er hangt echt een feestsfeer rond oud & nieuw, met name dankzij de jongeren aanwezig. Je bent een godsvermogen kwijt om een beetje leuke tent binnen te komen. But then again, in Nederland is dat niet veel beter. En iedere ladderzatte onverlaat wenst je op straat spontaan "Bonne année".

Als je in Les Sybelles zit, volgens mij is Le Corbier dan het centrale uitgaansgebied. Weet niet hoe het in St. Jean D'Arves precies gesteld is? Volgens mij rijden er ook pendelbussen, maar dat doe je volgens mij liever niet.
    pi_42695373
    quote:
    Denk Saalbach Hinterglemm voor de 3de keer
    pi_42695491
    Is misschien grappig voor de liefhebbers, aangezien er veel mensen naar Les Sybelles gaan. We zijn de afgelopen jaren bezig ons persoonlijke record keer op keer te verbreken. Het record bestaat uit het volgende: Lift Nr. 4 in La Toussuire zoals hieronder op de kaart staat aangegeven omhoog, duurt zo'n 7 á 8 minuten. Vervolgens in 42 seconden naar beneden knallen tot aan de lift, waar de denkbeeldige finish ligt. Als je de lift uitkomt gelijk rechtsaf naar beneden, en dan nog een keer rechtsaf de piste op. Op deze piste worden soms ook slalomwedstrijden gehouden.

Dit record hebben we getimed door één persoon beneden bij de 'finish' te laten staan, en een persoon boven die telefonisch in contact staat met de persoon die timed. De bovenste contactpersoon roept 'start', waarop wij beginnen te skiën en de persoon beneden de stopwatch start. Eenmaal beneden aangekomen klokt hij af, en zodoende heb je een aardig precies systeem. De start ligt naast het huisje aldaar, de finish ligt precies gelijk aan de lift waarmee je omhoog bent gegaan.

We hebben geen ESF leraren zo ver gekregen om mee te doen, daar zij een voorbeeldfunctie hebben.

Ben benieuwd wie er ook een poging doet!

pi_42695715
    tiefschnee
    pi_42696122
    Ik heb nog niks te showen, moet nog alles kopen / lenen
    pi_42696169
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:30 schreef Knoekie het volgende:
    tiefschnee

...of buckelpistes! (Als er ritme in zit althans)
    pi_42719891
    ik ga samen met mijn vriendin 13-01 tot 20-01 naar Val Thorens met een Trois Vallees pas natuurlijk
    lekker vertoefen in Village Montana, direct aan de piste.

het wordt pas de 7e keer dat ik naar Val Thorens ga dus ik heb echt totaal geen idee wat ik moet verwachten
    (afgelopen januari en april ook al een keer geweest)

mijn materiaal de laatste week wintersport:

de skies waren huurskies omdat ik mijn eigen ski's afgelopen januari kapotgemaakt heb met een val (iets teveel torsie op de ski gekomen: stabilisator afgebroken, dat heeft mijn kruisband ook niet leuk gevonden)

ik heb er alweer zin in
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    pi_42720569
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 13:21 schreef j0rrit het volgende:
    Is misschien grappig voor de liefhebbers, aangezien er veel mensen naar Les Sybelles gaan. We zijn de afgelopen jaren bezig ons persoonlijke record keer op keer te verbreken. Het record bestaat uit het volgende: Lift Nr. 4 in La Toussuire zoals hieronder op de kaart staat aangegeven omhoog, duurt zo'n 7 á 8 minuten. Vervolgens in 42 seconden naar beneden knallen tot aan de lift, waar de denkbeeldige finish ligt. Als je de lift uitkomt gelijk rechtsaf naar beneden, en dan nog een keer rechtsaf de piste op. Op deze piste worden soms ook slalomwedstrijden gehouden.

Dit record hebben we getimed door één persoon beneden bij de 'finish' te laten staan, en een persoon boven die telefonisch in contact staat met de persoon die timed. De bovenste contactpersoon roept 'start', waarop wij beginnen te skiën en de persoon beneden de stopwatch start. Eenmaal beneden aangekomen klokt hij af, en zodoende heb je een aardig precies systeem. De start ligt naast het huisje aldaar, de finish ligt precies gelijk aan de lift waarmee je omhoog bent gegaan.

We hebben geen ESF leraren zo ver gekregen om mee te doen, daar zij een voorbeeldfunctie hebben.

Ben benieuwd wie er ook een poging doet!

[afbeelding]
    42 seconden.. is dat met ski of snowboard? Met goede poeder sneeuw zal ik met board nog wel in de buurt kunnen komen

Wat zijn nou eigenlijk leuke/mooie pistes in dat gebied??
      Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:40:28 #95
    5428 crew  miss_sly
    pi_42851608
    quote:
    Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wij zoeken ook nog een chaletje/appartementje voor een romantisch wintersport weekje met z;n tweetjes...mag ik vragen waar je geboekt hebt? Ik krijg de indruk dat wintersport accomodaties toch zijn gebaseerd op groepen, niet op stelletjes.
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_42857288
    wij zijn gaan ook met zijn 2 en zijn eigenlijk ook nog op zoek...

Naar een gebied waar je ook mooie wandelgebieden hebt. Mijn vriend gaat niet skien/boarden en ik wel....
    pi_42857447
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 09:13 schreef linebear het volgende:
    wij zijn gaan ook met zijn 2 en zijn eigenlijk ook nog op zoek...

Naar een gebied waar je ook mooie wandelgebieden hebt. Mijn vriend gaat niet skien/boarden en ik wel....
    In Tignes (Le Lac) kun je wel aardig wandelen, en ook Les Deux Alpes kent diverse paden.
    pi_42857683
    Wij willen een leuk appartementje of niet te duur hotelletje (ook niet superbudget!) met bad in een skigebied dat ook niet al te moeilijke pistes heeft (zijn geen van beide erg goede ski-ers) en waar we ook lekker uit eten kunnen of een keertje kunnen stappen. Ik hoorde dat Val Thorens het Salou van de wintersport is? Zoiets hoeft dan voor ons ook niet zo nodig, maar ook geen totaal ingeslapen dorpje waar helemaal niets te beleven valt
    pi_42859096
    Miss Sly, Samoens is een heel leuk klein romantisch stadje met heel veel kleine restaurantjes, leuke winkels en oude gebouwen. Het ligt bij het skigebied le Grand Massif. Er gaan gratis skibussen naar de liften want het ligt niet direct naast de piste. Een leuke accommodatie daar is "La Cour", ik weet zo niet uit mijn hoofd of het enorm duur is, maar volgens mij valt dat wel mee.

Ook Valloire is een leuk dorpje met genoeg restaurantjes maar dat ligt wat verder naar het zuiden. Of je zou naar Morzine kunnen gaan, daar ga je je ook niet vervelen, alleen zijn er veel Engelsen. In Morzine kan ik je appartementen "le Chalet" aanraden, maar die hebben maar 4 types en ik weet niet of ze al volgeboekt zitten.

Wil je persé naar Frankrijk? Want ook in Oostenrijk zijn leuke skidorpen, zelf vond ik Kaprun erg leuk (hotel Vötters), en st Johann en Zell am See.
      Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:55:05 #100
    5428 crew  miss_sly
    pi_42859211
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 11:48 schreef Vogue het volgende:
    Miss Sly, Samoens is een heel leuk klein romantisch stadje met heel veel kleine restaurantjes, leuke winkels en oude gebouwen. Het ligt bij het skigebied le Grand Massif. Er gaan gratis skibussen naar de liften want het ligt niet direct naast de piste. Een leuke accommodatie daar is "La Cour", ik weet zo niet uit mijn hoofd of het enorm duur is, maar volgens mij valt dat wel mee.

Ook Valloire is een leuk dorpje met genoeg restaurantjes maar dat ligt wat verder naar het zuiden. Of je zou naar Morzine kunnen gaan, daar ga je je ook niet vervelen, alleen zijn er veel Engelsen. In Morzine kan ik je appartementen "le Chalet" aanraden, maar die hebben maar 4 types en ik weet niet of ze al volgeboekt zitten.

Wil je persé naar Frankrijk? Want ook in Oostenrijk zijn leuke skidorpen, zelf vond ik Kaprun erg leuk (hotel Vötters), en st Johann en Zell am See.
    Ik ben 1 keer in Oosstenrijk geweest, maar dat is bijna 20 jaar geleden weet ik niet veel meer van dus. Frankrijk ben ik 2 keer geweest, en dat beviel wel goed, maar wil niet zeggen dat we niet eens iets anders kunnen proberen

Ik ga je opties zeker even bekijken, dank je wel
    pi_42869657
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 23:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij zoeken ook nog een chaletje/appartementje voor een romantisch wintersport weekje met z;n tweetjes...mag ik vragen waar je geboekt hebt? Ik krijg de indruk dat wintersport accomodaties toch zijn gebaseerd op groepen, niet op stelletjes.
    Wij zitten met kerst in Les Marmots; http://winter.husk.nl/index.cgi?SESSID=7c8b31718a4ee15f25df6f14c7e98470&site=3&contentpage=Accommodatie&accoid=1127&superid=499&id=25&dest=499, via Husk dus. Geloof dat we 1 of 2 bedden moeten opkopen, maja het is nou eenmaal zo. Kost ons met zn 2en zo'n 800 euro incl 1 paar ski's huren voor haar (ik koop nog n snowboard). Ik heb een paar dagen lopen zoeken en dit was voor ons het beste, enig nadeel is dat er in St. jean d'arves vrij weinig nachtleven is, maargoed daarvoor gaan we ook niet met zn 2en weg.

Verder heb je nog http://www.chalettravel.nl, is onderdeel van Sportura. Maar ook daar betaal je je scheel aan het bedden opkopen.
    pi_42869761
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 10:09 schreef miss_sly het volgende:
    Wij willen een leuk appartementje of niet te duur hotelletje (ook niet superbudget!) met bad in een skigebied dat ook niet al te moeilijke pistes heeft (zijn geen van beide erg goede ski-ers) en waar we ook lekker uit eten kunnen of een keertje kunnen stappen. Ik hoorde dat Val Thorens het Salou van de wintersport is? Zoiets hoeft dan voor ons ook niet zo nodig, maar ook geen totaal ingeslapen dorpje waar helemaal niets te beleven valt
    Als we een keertje gaan stappen gaan we naar Le Corbier of St Sorlin d'arves (rijden bussen), maar als je elke dag wilt stappen kun je beter naar Val Tho gaan bijv. Ik vind het niet te vergelijken met Salau trouwens. Salau zijn veel meer pubers en bij Val Tho zijn het meer studenten (20+). De sfeer is veel leuker/volwassener in valtho.
    pi_43023041
    yeah, we hebben geboekt 6 januari gaan we naar Pertisau, Oostenrijk...
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:02:47 #104
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_43100364

Ik ga naar Alpe D'Huez in februari

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_43100977
    * kaputwiehund gaat in de eerste week van maart naar Corvara
      Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:26:56 #106
    5428 crew  miss_sly
    pi_43101020
    Geboekt voor eind januari in Valloire, La Cour

Thanks, Vogue, goede tip
    pi_43101617
    Woei Wat leuk! Valloire is een heel leuk stadje!

Maar heb je ook een La Cour in Valloire? Ik dacht dat je die alleen in Samoens had

Waar heb je geboekt trouwens?
    pi_43134894
    Het schijnt dat wij in februari naar Kirchberg in Oostenrijk gaan, vlakbij Kitzbuhel.

Kan iemand mij daar iets over vertellen, hoe zijn de ervaringen qua pistes en apres ski?
    loboor
      Moderator woensdag 1 november 2006 @ 13:36:03 #109
    5428 crew  miss_sly
    pi_43135056
    quote:
    Op dinsdag 31 oktober 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:
    Woei Wat leuk! Valloire is een heel leuk stadje!

Maar heb je ook een La Cour in Valloire? Ik dacht dat je die alleen in Samoens had

Waar heb je geboekt trouwens?
    Foutje, niet La Cour, maar Les Valmonts
    geboekt bij Jiba.nl
    pi_43135130
    Ik ga in Februari voor de 3de keer naar Saalbach/Hinterglemm
      woensdag 1 november 2006 @ 17:40:37 #111
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_43143640
    Het wordt 15 graden in Risoul, waar wij naartoe gaan. Is verdomme warmer dan hier!
    pi_43157097
    Volgende week nieuw board kopen, waarschijnlijk Nitro Naturales!
    pi_43163951
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Foutje, niet La Cour, maar Les Valmonts
    geboekt bij Jiba.nl
    Ah leuk, les Valmonts van Eurogroup, dat is een mooie acco, alleen zijn de appartementen wel een beetje klein. Ze hebben wel een mooi zwembad. En het ligt vlakbij de piste en de lift loopt erlangs. Het ligt op ongeveer 200 m van het centrum van Valloire op een berghelling dus de ligging is prima, je kan op de ski's naar het dorp. 's Avonds heb je denk ik wel een auto nodig. Als je er trouwens bent, de bar in hotel du Centre is erg gezellig En je kan er ook lekker eten.
    pi_43165536
    Niemand dus ervaring met Pertisau.... Ach ja, we zullenw el een top tijd hebben
    pi_43165659
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 11:20 schreef linebear het volgende:
    Niemand dus ervaring met Pertisau.... Ach ja, we zullenw el een top tijd hebben
    ben er 10 jaar geleden in Gasthof Clara geweest. toen had ik nog bijna geen ski-ervaring dus toen was het er leuk skieen, nu als gevorderde zou het gebied voor mij te klein zijn.

het Gasthof was wel erg mooi en luxe
    pi_43168254
    Ben geen echte gevorderde, dus dat scheelt. Maar de skipas schijnt voor het hele gebied te gebruiken te zijn. Dus dat is wel goed....
    pi_43168331
    Eind februari stuif ik lekker door de Oostenrijkse poeder!
    pi_43170771
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 10:01 schreef Vogue het volgende:

[..]

Ah leuk, les Valmonts van Eurogroup, dat is een mooie acco, alleen zijn de appartementen wel een beetje klein. Ze hebben wel een mooi zwembad. En het ligt vlakbij de piste en de lift loopt erlangs. Het ligt op ongeveer 200 m van het centrum van Valloire op een berghelling dus de ligging is prima, je kan op de ski's naar het dorp. 's Avonds heb je denk ik wel een auto nodig. Als je er trouwens bent, de bar in hotel du Centre is erg gezellig En je kan er ook lekker eten.
    We zijn maar met 2-en dus van heel kleinhebben we niet gauw last. at wordt pas vervelend als je met een groep bent, is mijn ervaring

We zullen eens bij dt hotel gaan kijken als we er zijn
    pi_43425298
    niemand meer voorpret ?!

nog 55 dagen trouwens
    pi_43427669
    Ikke wel Alleen is het nog maar de vraag waar ik zelf ga skien. Omdat ik de hele dag met mijn hoofd in de sneeuw zit (als zijnde op mijn werk), weet ik gewoon niet waar ik zelf heenwil

Ik twijfel tussen Samoens (omdat dat gewoon een geweldig stadje is), Valloire, eventueel Meribel of Arc 1950 of toch Oostenrijk? In Oostenrijk vind ik Kaprun, St Johann, Zell am See, Gerlos en Serfaus leuk.

Moeilijk moeilijk, want ik moet zowiezo vanaf januari weer op inkoop richting wintersportgebied, en dan wil ik eigenlijk wel in een gebied skien dat ik zelf niet inkoop, dus ik denk dat het toch Oostenrijk gaat worden (ik doe voornamelijk Frankrijk). Ik denk dat ik in Oostenrijk ook wel zo goed als bijna gratis accommodatie kan krijgen en ik heb nog 5 vakantiedagen over van dit jaar die ik meeneem, dus ik denk dat ik in de 1e week van januari of ergens in maart ga skien.
    pi_43430878
    Doe eens gek, ga naar Italie
    pi_43432133
    Hmm, Italie is ook wel wat. Misschien naar Lathuile, aan de andere kant van La Rosiere. Maar daar kan ik geen goedkope acco krijgen.
      vrijdag 10 november 2006 @ 19:46:03 #123
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_43435865
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 13:45 schreef linebear het volgende:
    niemand meer voorpret ?!

nog 55 dagen trouwens
    Wordt de eerste keer dus echt voorpret kan ik nog niet hebben, ben benieuwd of ik het leuk ga vinden. Ga wel een keertje een introductieles pakken bij Snowworld
      dinsdag 14 november 2006 @ 19:15:11 #124
    54310 Keano
    PSV / Celtic
    pi_43552435
    Wij gaan met 10 man richting Saint Sorlin d'Arves

Heb echt nog nooit van het plaatsje gehoord, heeft er hier iemand ervaringen?
    "These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
    pi_43553462
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:

Saint Sorlin d'Arves maakt deel uit van Les Sybelles. Onder dit gebied vallen onder andere La Toussuire en Le Corbier, waar touroperator Husk diverse reizen naar organiseert. Saint Sorlin d'Arves is met 120km piste het grootste gebied binnen Les Sybelles, wat 310km piste totaal te bieden heeft.

Opzich is het best leuk skiën voor een week, maar veel langer moet je er niet wezen vind ik. Is ook tevens afhankelijk van je niveau.
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:30:24 #126
    113732 Piwie
    Waaronder?
    pi_43555044
    Ik ben van plan om de carnaval dit jaar eens over te slaan en te gaan skien, alleen heb ik geen flauw idee wat dat allemaal kost. Heb gelezen dat je een skipas, hotel, ski-uitrusting, uit gaan daar enz. kan iemand me vetellen wat dat ongeveer kost?
    We willen naar Mayrhofen gaan. Kan je daar goed skien en apres skien?
    pi_43568262
    is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.

vaste kosten:
    Vervoerskosten 125
    Skipas 200
    Skihuur 100 (alleen ski's)
    pension 300

Het restant:
    hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
    pi_43585204
    We gaan waarschijnlijk naar Mayrhofen in Oostenrijk.
    Ik ga met vrienden me dus we zullen gegarandeerd gaan apres skien!! Maar het apres skien lijkt me toch niet zo heel duur, ofwel?? Ik neem aan dat je geen entre hoeft te betalen bij die kroegjes?!
      woensdag 15 november 2006 @ 21:13:52 #129
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_43589291
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 19:32 schreef Piwie het volgende:
    We gaan waarschijnlijk naar Mayrhofen in Oostenrijk.
    Ik ga met vrienden me dus we zullen gegarandeerd gaan apres skien!! Maar het apres skien lijkt me toch niet zo heel duur, ofwel?? Ik neem aan dat je geen entre hoeft te betalen bij die kroegjes?!
    Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.
    Maar op vaste kosten kun je wel wat bezuinigen; een bus+appartement+skipas arrangement heb je soms al voor 200 euro als je niet in de (school)vakanties gaat. Tel daar nog 100 e bij op voor je skihuur, dan kost het je verder alleen wat je daar uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan dus ook wel aantikken.
    Check mijn band Glorybox
    pi_43601670
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Vogue het volgende:
    In Oostenrijk vind ik Kaprun en Zell am See leuk.
    Nog tips, ik ga 27 januari naar Zell am See.
    pi_43603990
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 21:13 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.
    Maar op vaste kosten kun je wel wat bezuinigen; een bus+appartement+skipas arrangement heb je soms al voor 200 euro als je niet in de (school)vakanties gaat. Tel daar nog 100 e bij op voor je skihuur, dan kost het je verder alleen wat je daar uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan dus ook wel aantikken.
    Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.
    pi_43615359
    Haha.. Ik ben echt dom! Ging kijken naar een nieuwe skijas bij Bever en heb gelijk maar m'n skies meegenomen om ze te laten prepareren voor ¤5,-. Was immers een aanbieding, dus tevens een impulsieve aktie van mijn kant. Helemaal vergeten dat ik zaterdagavond zou gaan skiën in Snowworld - Zoetermeer, alleen bedacht ik dat pas toen ik thuis kwam. ...dan maar op m'n snowblades.
      donderdag 16 november 2006 @ 18:02:50 #133
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_43615475
    quote:
    Op donderdag 16 november 2006 12:17 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.
    ok, ik heb geen ervaring met Oostenrijk, maar één ding is inderdaad wel zeker, het is altijd duurder dan je denkt.
    Check mijn band Glorybox
    pi_43618412
    valt best mee...
    we zitten in hotel incl. ontbijt en avondeten voor 265 de man.
    Ok, dit is exclusief materiaalhuur en skipas....
    pi_43628971
    Dan komt daar dus nog even 250 euro bij. Dat klinkt heel redelijk. Zit de reis er ook al bij?

Ik besloten om naast mijn vakantie naar Corvara (Alta Badia) in maart begin januari een dag of vier naar Ortisei in Val Gardena te gaan. Kom maar op met die sneeuwvlokken. Kan bijna niet meer wachten.
    pi_43638115
    Enige wat ik moet betalen is tol... auto is van de zaak
    en benzine kan ik declareren...

Ik kan ook echt niet meer wachten.
      vrijdag 17 november 2006 @ 15:28:39 #137
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_43638152
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:

yeah, t hoort bij les sybelles

wel een okay gebied, ook niet zo duur

aan de piste eten en genoeg pistekm om je een weekje te vermaken
    pi_43687089
    Iemand een idee waar ik gemiddelde sneeuwhoogtes in een bepaald gebied voor bepaalde data kan vinden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de sneeuwzekerheid in de periode half - eind december. We gaan trouwens naar Le Corbier in Les Sybelles. Op dit moment ligt er op de berg wel wat sneeuw en wordt er ook wel redelijk wat sneeuw verwacht de komende week, maar in het dorpje zelf wil het nog niet echt opschieten, overdag worden temperaturen van 13 graden gehaald en vorige week zelfs 19.

Hier overigens een linkje naar een aantal webcams daar in de buurt: http://pv.viewsurf.com/?id=30&vue=344

En hier de weersverwachting voor punt du corbier, op de berg dus. Dat zier er wel goed uit, maarja de sneeuwgrens mag nog wel een stukje dalen.
    pi_43705653
    Ben in de meeste gebieden in Frankrijk geweest en ook in veel in Italie en Oostenrijk, maar de allermooiste pistes heeft toch wel: Les Arcs!
    pi_43708309
    quote:
    Op zondag 19 november 2006 15:57 schreef Schuifpui het volgende:
    Iemand een idee waar ik gemiddelde sneeuwhoogtes in een bepaald gebied voor bepaalde data kan vinden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de sneeuwzekerheid in de periode half - eind december. We gaan trouwens naar Le Corbier in Les Sybelles. Op dit moment ligt er op de berg wel wat sneeuw en wordt er ook wel redelijk wat sneeuw verwacht de komende week, maar in het dorpje zelf wil het nog niet echt opschieten, overdag worden temperaturen van 13 graden gehaald en vorige week zelfs 19.
    Igluski - snow history
    pi_43709265
    quote:
    Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Igluski - snow history
    Dank je

Niet heel erg bemoedigend overigens, soms maar 1 cm in december Gelukkig is er vannacht iig wel sneeuw gevallen. Hopen dat het de komende weken wel flink kan sneeuwen en niet te warm meer wordt.
    pi_43714683
    ik kijk elke dag wel op sneeuwhoogte.nl en op de website van de plaats zelf. Daar hebben ze webcams hangen. Vorige week en die week er voor was er flink wat sneeuw gevallen. Ging het weer dooien. Nu is het weer groen
      dinsdag 21 november 2006 @ 10:10:58 #143
    91820 Thije
    Ipsa scientia potestas est
    pi_43740462
    Ik ga 26 december naar Fugen met familie. Dit als voorproefje voor Val Thorens waar ik 26 januari heen ga met vrienden.
    pi_43878985
    Volgens mij ga ik m'n zwembroek meenemen ipv snowboard spullen. Komende week 18 graden.
    pi_44183966
    laat het verdomme eens sneeuwen
    pi_44184168
    in Val Thorens ligt wel sneeuw, maar nog niet echt veel
      woensdag 6 december 2006 @ 09:09:57 #147
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_44184877
    Het gaat de komende uren sneeuwen in de hogere Alpen.
    Check mijn band Glorybox
    pi_44185906
    De weersvoorspellingen spreken elkaar zo'n beetje allemaal tegen. Dat er sneeuw/regen gaat vallen de komende dagen zijn ze het allemaal wel over eens. Wat de temperatuur gaat doen blijft volstrekt onduidelijk. De ene site spreekt van een definitieve inval van de winter vanaf +/- 15 december. De andere heeft het over historisch hoge temperaturen. Het gebrek aan sneeuw is niet zozeer het probleem, maar meer de hoge temperaturen. Daardoor kunnen ook de sneeuwkanonnen niet ingeschakeld worden.

Wat iedereen echter schijnt te vergeten is dat het nog vroeg ontzettend in het seizoen is. De afgelopen jaren zijn we verwend met veel sneeuw begin december. Dit jaar zal het allemaal wat later worden.
    pi_44193402
    Als er 27 januari maar een dik pak ligt!
    pi_44212337
    Zo is het
    pi_44218856
    ik zie dat het gaat sneeuwen de komende dagen in Pertisau... echt helemaal super
      donderdag 7 december 2006 @ 12:45:50 #152
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_44219896
    in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
    pi_44248619
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:
    is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.

vaste kosten:
    Vervoerskosten 125
    Skipas 200
    Skihuur 100 (alleen ski's)
    pension 300

Het restant:
    hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
    Ik zit voor 350E in een Franse blokkendoos, komt nog wel 400E bij voor een snowboard trouwens. Maar ik ga voornamelijk om te boarden.
      vrijdag 8 december 2006 @ 14:25:07 #154
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_44250807
    Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
    Check mijn band Glorybox
    pi_44250975
    quote:
    Op vrijdag 8 december 2006 14:25 schreef Svyatagor het volgende:
    Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
    Meestal hebben wintersportgebieden wel een website waar dit soort info op te vinden is.

In Bad Gastein zou het vandaag ook gaan sneeuwen, maar ik zie nog niks Maar ach, ik ga toch pas in maart gelukkig.
    amokaapjeeh O+
      vrijdag 8 december 2006 @ 16:00:45 #156
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_44254100

ziet er al lekker uit (in de buurt van de gletscher Solden)
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      zaterdag 9 december 2006 @ 17:21:07 #157
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_44279084
    Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in

Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.

Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
    niets
    pi_44281545
    jaaaaaaaa het sneeuwt
      zaterdag 9 december 2006 @ 19:31:45 #159
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_44282518
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:

Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.

Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
    wat de fok is snowchamps?
    pi_44284108
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 19:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

wat de fok is snowchamps?
    Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.
      zaterdag 9 december 2006 @ 20:53:33 #161
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_44285283
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 20:22 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.

http://www.rtl.nl/programma/rtlwintersport/home/
    niets
      dinsdag 12 december 2006 @ 22:22:13 #162
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_44373973
    Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
    - Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
    - Goed uitgaan
    - Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
    - Niet al te duur ( studenten )

Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...

Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes ).

Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...

Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
      dinsdag 12 december 2006 @ 22:25:03 #163
    12515 Ezri
    Ex Astris Scientia
    pi_44374088
    quote:
    Op dinsdag 12 december 2006 22:22 schreef WebForce het volgende:
    Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
    - Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
    - Goed uitgaan
    - Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
    - Niet al te duur ( studenten )

Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...

Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes ).

Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...

Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
    Val Thorens al eens geprobeerd? Dat blijft mijn favoriet, leuk uitgaan en suuuuperpistes, enorm gebied (vooral als je voor de Trois Vallees skipas gaat). Er gaan veel studenten heen.
    pi_44456767
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 12:45 schreef Blik het volgende:
    in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
    Risoul vond ik echt een toffe skiplek.

Dit jaar waarschijnlijk naar Val Thorens, kan niet wachten.
    pi_44456956
    Ohja nog iets:

Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.

Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:44:55 #166
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_44459361
    Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...

edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?

[ Bericht 26% gewijzigd door WebForce op 15-12-2006 15:54:43 ]
    pi_44470848
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef honderd het volgende:
    Ohja nog iets:

Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.

Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
    Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
    pi_44480768
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
    Mja, nu begin ik weer te twijfelen. Ga denk ik binnenkort even kijken of snowboarden leuk(er) vindt.
    pi_44517062
    Gewoon beide doen, doe ik ook . Hoewel heb laatst maar eens een nieuw board gekocht, dus houd het voorlopig even hierbij .
    pi_44518946
    quote:
    Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:

Heb gisteren gekeken, welke arie was jij nou?

Er gingen wel veel van die popie-jopie "ervaren" boaders op hun plaat. Tevens vlak langs personen in de lift scheren om even te laten merken dat zij stoer zijn.
    pi_44524599
    Kijk dit filmpje, en deze!

Te ziek!

..ze hebben me dus toch vast weten te leggen..
    pi_44570418
    doe volgend jaar ook maar mee aan snowchamps.... volgens mij kan ik net zo goed boarden als de mensen die door zijn...
    pi_44606231
    M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen! Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.

Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.

Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.

pi_44606842
    * Sport_Life board gewoon met de camera in de hand, werkt perfect . Wat kost zo'n halmcam eigenlijk?
    pi_44609806
    $99,- + $34,- verzendkosten en ¤35,- van onze vrienden op Schiphol. Maakt zo'n ¤135,- totaal. Dit is echter wel exclusief batterijen en SD kaartje.
      woensdag 20 december 2006 @ 23:02:29 #176
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_44613656
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef WebForce het volgende:
    Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...

edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?
    Gastein is echt niet goedkoop....
    pi_44650482
    hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
    Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
    Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
      vrijdag 22 december 2006 @ 10:13:24 #178
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_44651575
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef linebear het volgende:
    hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
    Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
    Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
    In mijn ervaring is hij niet zo heel betrouwbaar. de site wordt niet vaak geupdate, al zetten ze er wel bij van wanneer de laatste meting is. De webcams waarnaar ze linken zijn wel leuk, en de sneeuwverwachting is ook wel vrij duidelijk, maar voor de rest...
    Check mijn band Glorybox
    pi_44653794
    wat is wel een betrouwbare site !?
    pi_44653968
    wat denk je van de site van het dorp/gebied zelf? klikklik
    pi_44656646
    geeft dezelfde info als sneeuwhoogte
    die site ken ik al hoor
    pi_44657205
    :-) had ook niet anders verwacht.

daar staat een datum van bijwerken bij. Volgens heeft de afgelopen week niet of nauwelijks gesneeuwd in de Alpen, dus zo gek is het niet dat de sheeuwhoogte niet spectaculair veranderd.
    pi_44657770
    dat is waar.... hoop dat het snel gaat sneeuwen komende week. Maar ziet er niet echt naaruit
      woensdag 27 december 2006 @ 09:52:55 #184
    128955 Mojave
    hoi -- > doei
    pi_44763210
    Maandag naar Garmisch maar ligt 50cm Altschnee.... kut zooi en er komt ook niks nieuws bij zo te zien...
    FCT
    pi_44764424
    quote:
    Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef j0rrit het volgende:
    M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen! Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.

Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.

Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
    Zo, even een testje gedaan! Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling. Anyway, de ATC-2K getest.
    pi_44764991
    quote:
    Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Zo, even een testje gedaan! Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling. Anyway, de ATC-2K getest.
    Lol filmpje zal wel erg vet beeldmateriaal opleveren, ik zelf gaan niet op wintersport misschien dagje winterberg ofzo, in iedergeval nog een paar keer naar snowworld.
    ............................
    pi_44767497
    Ja, ben erg benieuwd! Neem in ieder geval m'n laptop mee, dus kan rustig met Premiere 2.0 Pro aan de slag. 'Real' time uploaden gaat niet lukken vanuit daar, of er moet een onbeveiligde accesspoint in de buurt zitten. Zou wel leuk zijn.

Iemand op m'n werk was vorige week naar Winterberg geweest, en daar lag geen sneeuw zei hij. Dus volledig aprèsski een week lang, of heet het nu preski?
    pi_44787906
    Ik kwam laatst ergens een link tegen naar een site met de weersvoorspelling op de lange termijn, maar kan hem niet meer vinden, iemand een tip?
    pi_44836684
    Ik kijk zelf met name op www.wetter.com.
    Heb je een voorspelling voor de komende 7 dagen, vooral wat betreft Oostenrijk is hij goed gedataileerd.
    Voor een 6 tot 10 daagse voorspelling kun je eens op weather.yahoo.com kijken, helaas wat minder gedetailleerd. Misschien is deze link al bekend bij je, maar op www.sneeuwhoogte.nl hebben ze ook de sneeuwverwachting voor de komende 6 dagen staan.
      vrijdag 29 december 2006 @ 21:22:57 #190
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_44839106
    Ik kijk sinds kort ook op www.wintersporters.nl, ik denk dezelfde metingen als op sneeuwhoogte.nl, maar wel veel andere info.
    Check mijn band Glorybox
    pi_44852566
    Thanx!

Lichte sneeuw op komtst!
    pi_44885702
    Ik ga aanstaande zaterdag naar Brixen in Oosterijk. Voor het eerst daar naar toe. Weet iemand of het een beetje een goed gebeid is en of er al veel sneeuw ligt?
    pi_44887095
    quote:
    Op zaterdag 30 december 2006 12:17 schreef Luni het volgende:
    Thanx!

Lichte sneeuw op komtst!
    Wow, er is zeker 2cm gevallen en het is nu weer 5°C.
    pi_44891611
    Zo, ben net terug van een weekje Les Arcs. We hebben alle dagen kunnen skieen, gelukkig ligt het vrij hoog (1.800 - 3.200 meter), maar ik heb nog nooit zulke slechte pistes meegemaakt! Alle leuke zwarte pistes waren gesloten, verder veel ijsplekken, en het gras dat door de pistes heen kwam en veel keien op de piste. Echt slecht. Ik heb ook nog nooit zoveel ongelukken gezien op de piste. Wel mooi weer gehad en toch wel plezier gehad hoor. Maar ik heb te doen met de mensen die deze week gaan, het is alleen maar slechter geworden.

Gelukkig mag ik het over twee maanden nog eens over doen.
    pi_44913271
    Klinkt niet goed. Maar er gaat bijvallen natuurlijk!

Nog 5 dagen!
      maandag 1 januari 2007 @ 22:24:29 #196
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_44927163
    Hmm in heel zwitserland heeft het geregend Geen sneeuw meer te bekennen en ik moet vanaf zaterdag nog de pistes onveilig gaan maken Kut.
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
    pi_44934573
    Nog drie nachtjes slapen . Laatste sneeuw is alweer van 18 december, maar nagenoeg alle pistes zijn geopend. Laat die Italianen maar schuiven met hun kunstsneeuw.
    pi_44939783
    jaaaaa ik ook nog 3 nachten slapen en dan gaan we richting oostenrijk.
    Ziet er wit uit nu
    pi_44940324
    Het sneeuwt in Les Menuires!

pi_44940453
    en in Val Thorens dan natuurlijk ook

ze verwachten 20 tot 40cm verse sneeuw vandaag
      dinsdag 2 januari 2007 @ 17:31:28 #201
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_44946196
    in Risoul is ook weer een aantal centimeter bij gevallen, gelukkig maar
    pi_44970546

Kijk eens.. zonnetje en sneeuw in Soelden

Ga over 9 dagen voor het eerst op skivakantie met 6 vrienden en ik moet zeggen.. Ik heb er superveel zin in!
    Heb ooit op de HAVO (jaar of 8 geleden) wat lessen gehad op een borstelbaan en ben de afgelopen 2 weken nog 2 keer in zoetermeer geweest en daar ook nog een uurtje les bij genomen. Ik kom nu toch redelijk de bergen af, dus ga wel met vertrouwen afreizen denk ik.

Hebben jullie nog tips voor mensen zoals ik die voor het eerst op wintersport gaan?
    pi_44970786
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
    [afbeelding]

Hebben jullie nog tips voor mensen zoals ik die voor het eerst op wintersport gaan?
    overschat jezelf niet, ga niet direct van allerlei pistes af die wellicht nog te moeilijk zijn voor je (zo'n borstelbaan en indoorbaan is niet hetzelfde als echte sneeuw op echte pistes)

begin dus rustig, neem skiles en je zal een hele leuke vakantie hebben
    pi_44970962
    quote:
    [afbeelding]

Neem of les of een goede verzekering, maar het liefste allebei

zonder gekheid. Skieen op borstel -of indoorbaan is iets heel anders dan in de bergen. Het lijkt mij verstandig om lessen te gaan volgen. Bovendien kan dat beregezellig zijn, zeker als met een paar man bent.
    pi_44971046
    Gewoon lekker 2 of 3 dagen les nemen en lekker blauwe pisten afgaan.
      woensdag 3 januari 2007 @ 13:55:15 #206
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_44971083
    Jaha er valt lekker wat sneeuw nu steeds ga zo door.. want ik ga vrijdag op zaterdag al weg
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_44971120
    Waar ga je heen?
    pi_44971173
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:55 schreef MissHobje het volgende:
    Jaha er valt lekker wat sneeuw nu steeds ga zo door.. want ik ga vrijdag op zaterdag al weg
    jij gaat alles alvast voorbereiden op mijn komst dan?
      woensdag 3 januari 2007 @ 14:01:04 #209
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_44971250
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:50 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Neem of les of een goede verzekering, maar het liefste allebei

zonder gekheid. Skieen op borstel -of indoorbaan is iets heel anders dan in de bergen. Het lijkt mij verstandig om lessen te gaan volgen. Bovendien kan dat beregezellig zijn, zeker als met een paar man bent.
    reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.

Neem idd les, en vraag aan je instructeur wat je het beste kan doen. Hij kan het beste inschatten of je al van een groene piste af kan.

Ik ga zelf ook voor het eerst skieen, de 26ste ga ik naar Risoul. Heb daar ook 10 uur les bij genomen. Ben ook 1 keer naar Zoetermeer geweest om een oefenles te nemen en dat ging vrij aardig moet ik zeggen (in tegenstelling tot wat andere knurften in de groep). Ik ga nog een keer op een dinsdag daar skieen op een studentenavond (21,50 voor 4 uur skieen incl. materiaal)
    pi_44971325
    Sneeuw!

amokaapjeeh O+
    pi_44971405
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:
    reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
    -knip-
    Vanuit een stilstaande positie kan je ook ongelukkig vallen hoor...

Even nog een tip wat betreft de reisverzekering; let erop dat je wel wintersportdekking hebt. Dit zit niet standaard in het pakket.
    amokaapjeeh O+
    pi_44971437
    quote:

zelfs als je stilstaat en omvalt kun je wat breken (sleutelbeen ofzo) dus snelheid zegt geen ene hol
      woensdag 3 januari 2007 @ 14:08:25 #213
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_44971457
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:56 schreef Stansfield het volgende:
    Waar ga je heen?
    Solden

dat zit wel goed dus

kijk geloof ik wel 10 keer per dag de wintercams en de sneeuw berichten
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 13:58 schreef nicomart het volgende:

[..]

jij gaat alles alvast voorbereiden op mijn komst dan?
    Tuurlijk.. ik rag die piste wel ff af voor je
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      woensdag 3 januari 2007 @ 14:08:58 #214
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_44971477
    Dan moet je wel enorme pech hebben, dan kun je ook makkelijk iets breken als je op een fiets zit
    pi_44971550
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef Blik het volgende:
    Dan moet je wel enorme pech hebben, dan kun je ook makkelijk iets breken als je op een fiets zit
    Ja, dat is toch ook zo. Daarom heeft het niks met snelheid te maken
    amokaapjeeh O+
    pi_44972889
    quote:
    [afbeelding]

Kijk eens.. zonnetje en sneeuw in Soelden

Ga over 9 dagen voor het eerst op skivakantie met 6 vrienden en ik moet zeggen.. Ik heb er superveel zin in!
    Heb ooit op de HAVO (jaar of 8 geleden) wat lessen gehad op een borstelbaan en ben de afgelopen 2 weken nog 2 keer in zoetermeer geweest en daar ook nog een uurtje les bij genomen. Ik kom nu toch redelijk de bergen af, dus ga wel met vertrouwen afreizen denk ik.

wat iedereen zegt: lekker lessen nemen . Het beste is 1 of 2 uur privé les, leer je het meeste van. Goedkoopste/leukste/gezelligste is gewoon 3 of 4 ochtenden les met zo'n klasje.
    pi_44972961
    quote:

[..]

Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
    Pardon???

Ik heb een doorlopende bergsportverzekering bij de NKBV, betaal gewoon 1x per jaar contributie en ben altijd verzekerd . laatst de polisvoorwaarden nog eens doorgelezen (in de bus naar frankrijk ), als ik overlijd krijgen mn ouders een bedrag van 6 cijfers ofzo op hun rekening en als ik verlamd raak word ik ook rijk maar zover laat ik het niet komen .
    pi_44972997
    kijk elke dag zeker 10 keer op de lokale site.... ziet er zo mooi wit uit

Kan echt niet wachten totdat het vrijdag is... heb er zin an
      woensdag 3 januari 2007 @ 15:21:06 #219
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_44973815
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 14:56 schreef linebear het volgende:
    kijk elke dag zeker 10 keer op de lokale site.... ziet er zo mooi wit uit

Kan echt niet wachten totdat het vrijdag is... heb er zin an
    Waar ga jij vrijdag heen ??? toevallig ook Solden ??
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_44974244
    nee, maar wel naar oostenrijk.... Pertisau

Ligt er eindelijk sneeuw, is er opeens lawine gevaar
      woensdag 3 januari 2007 @ 15:35:10 #221
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_44974331
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 15:32 schreef linebear het volgende:
    nee, maar wel naar oostenrijk.... Pertisau

Ligt er eindelijk sneeuw, is er opeens lawine gevaar
    Ja dat is niet zo gek natuurlijk
    Mare jij ook veel plezier
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_44974450
    jij ook vanavond nog mijn huisje poetsen, morgen de laatste spullen pakken en off we go
    pi_44980104
    hoorde op het nieuws dat nu lawinealarm fase 4 is afgekondigd in Tirol omdat er zo veel sneeuw is gevallen..
      woensdag 3 januari 2007 @ 22:19:11 #224
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_44988823
    Ik ga met 5 maten naar Mayrhofen van 24 Feb- 3 mrt. Van mij hoefde het allemaal niet zo in de school vakantie en naar een stap-oord, maarja toch maar weer wel...
    Iemand ervaring met Mayrhofen?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_44989192
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 22:19 schreef Public_NME het volgende:
    Iemand ervaring met Mayrhofen?
    Ik niet, iemand anders wel: [Winter 2007] Mayrhofen
      woensdag 3 januari 2007 @ 22:28:02 #226
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_44989270
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik niet, iemand anders wel: [Winter 2007] Mayrhofen
    Niet gezien! Thx
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_44989328
    quote:
    Op woensdag 3 januari 2007 22:28 schreef Public_NME het volgende:
    Niet gezien! Thx
    net even zichtbaar gemaakt, stond heel ver weg
      donderdag 4 januari 2007 @ 00:40:27 #228
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_44993926
    quote:
    Neem alsjeblieft wel lessen, want zo'n borstelbaan blijkt toch heel anders te zijn dan echte sneeuw. Ik was twee jaar terug voor het eerst skiën en ging lessen samen met een vriend van me die al een paar keer op een borstelbaan redelijk goed naar beneden was gekomen. Nou, aan het begin van de lessen merkte je niks van z'n 'ervaring' en aan het eind van de lessen draaide ik rondjes om hem heen. Misschien was had hij niet veel talent of whatever, maar het was voor mij de bevestiging dat het verstandig wat dat ik de lessen genomen had en niet in Nederland was aangeklooid had.

Het jaar erop heb ik trouwens geen lessen meer genomen en ben gewoon de berg afgegaan. Ging prima, ook zwarte pistes. Je kunt zelf wel aanvoelen of je zonder les kunt of niet denk ik. Je gaat af en toe wel op je bek nog door een foutje, maar de basistechniek verleer je niet meer.

Je moet gewoon altijd op je eigen kunnen blijven letten en niet te overmoedig zijn Been there, done that

Overigens was de regen in Zwitserland toch minder dramatisch dan verwacht en hoorde vandaag van een vriend (die er al zit) dat het prima skiën is on top of the hill. Yeah
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
    pi_45002520
    quote:

[..]

Mijn ervaring is juist andersom, ga je hard en val je gebeurd er niets. Het doet juist pijn als je weinig snelheid hebt. Afgelopen vakantie m'n arm gebroken op een bijna vlak stuk groene piste. Lag ook wel aan de sneeuw, maar heb vaak genoeg gehad dat ik met weinig snelheid mezlef flink pijn heb gedaan en op hoge snelheden helemaal niets had na een val.
      donderdag 4 januari 2007 @ 13:59:59 #230
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_45003986
    Het enige wat helpt is jezelf zo klein mogelijk maken bij het vallen. Armen en benen naar binnen vouwen, kin op je borst en bidden voor een goede afloop. De meeste breuken en kneuzingen komen door ledematen die als reflex alle kanten uitschieten. Als je een beetje vaart hebt, gaat er op die manier snel iets kapot. Jezelf klein maken voelt alleen tegennatuurlijk: als je tegen de grond aan zeilt wil je de klap nu eenmaal opvangen met je armen of benen.
    Check mijn band Glorybox
      donderdag 4 januari 2007 @ 14:14:40 #231
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45004413
    Voor de mensen die naar Oostenrijk (en dus door Duitsland)met eigen vervoer rijden; houden jullie je aan de veiligheidsregels? Wij hebben hesjes, dekens die nu verplicht zijn in Duitsland. Maar we zitten een beetje met de winterbanden, dat kost toch wel een hele bom duiten voor 2 auto's....
    pi_45004818
    Yep alles gaat mee. Niet dat ik denk dat ze op die hesjes e.d. gaan controleren. Behalve natuurlijk als je langs de weg komt te staan. Een verbandtrommels is volgens mij ook verplicht in Oostenrijk.

Winterbanden zitten er ook onder. Zijn inderdaad een boel duiten, maar lijkt me niet geheel onverstandig. Is huren geen optie? Kost vaak iets van 100-150 per week. Dat is nog veel, maar minder als de aanschaf van een setje banden + velgen. Ik was voor een setje velgen en Firestone banden 470 kwijt
    pi_45005641
    heb geen hesje (of ik moet hem toevallig gekregen hebben)

Verbandtrommel ligt in de auto...
    Sneeuwkettingen ook
    Winterbanden onder de auto

Check check, nog iets vergeten !?
    pi_45005836
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef Public_NME het volgende:
    Voor de mensen die naar Oostenrijk (en dus door Duitsland)met eigen vervoer rijden; houden jullie je aan de veiligheidsregels? Wij hebben hesjes, dekens die nu verplicht zijn in Duitsland. Maar we zitten een beetje met de winterbanden, dat kost toch wel een hele bom duiten voor 2 auto's....
    Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.
    pi_45006470
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 14:52 schreef linebear het volgende:
    heb geen hesje (of ik moet hem toevallig gekregen hebben)

Verbandtrommel ligt in de auto...
    Sneeuwkettingen ook
    Winterbanden onder de auto

Check check, nog iets vergeten !?
    ruitenwisservloeistof die bij -20 ook nog vloeibaar is.

mompelt iets over schade, schande, wijs worden etc. Ooit een jaar meegemaakt dat de leidingen totaal bevroren waren. Ieder twee kilometer moesten we stoppen om met verse sneeuw de ruiten schoon te maken, omdat we niets meer zagen door al het opspattend vuil, pekel, etc etc.
    pi_45006535
    mmmm, dat ben ik vergeten....
    kan nog bij het benzinestation
      donderdag 4 januari 2007 @ 15:22:15 #237
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45006557
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 14:59 schreef Luni het volgende:

[..]

Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.
    Heb je een adres?
    pi_45006977
    ben blij dat ik het kon regelen in mijn leasecontract...
    kost me 3,15 per maand
      donderdag 4 januari 2007 @ 15:37:03 #239
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45007083
    Vignet voor Oostenrijk ook niet vergeten he
    Nouja als je de snelweg gebruikt daar
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_45007302
    die koop ik wel aan de grens....
      donderdag 4 januari 2007 @ 15:50:13 #241
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45007558
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 15:43 schreef linebear het volgende:
    die koop ik wel aan de grens....
    Me too morgen doe ik alles ook pas inpakken.. kopen whatever.. had er nog geen zin in vandaag

Die hesjes koop je trouwens bij bv. de anwb shop.. blokker dat soort winkeltjes
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_45007731
    volgens mij ligt er een in de bak bij mij. Zal eens kijken. Anders pech gehad....

Straks lekker verder inpakken. Morgen gaan we op tijd weg....
    Damn heb er zin an
    pi_45008016
    Ik heb vanochtend besloten om ook maar morgen overdag te rijden i.p.v. 's nachts. Even een overnachtingspensionnetje geboekt en zaterdag zit deze jongen in de eerste lift. Op twee pistes na is het hele gebied van 170 km open. Dus ik vermaak me wel denk ik.

Ik moet nog wassen, inpakken en naar de schouwburg vanavond. Dat wordt een kort nachtje, aangezien ik rond een uur of zeven wil vertrekken morgenvroeg.

Volgens mij moeten de hesjes onder handbereik liggen en mogen dus niet in de de kofferbak (in Italie althans) Tankstation verkoopt ze meestal ook wel.
    pi_45010058
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 15:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb je een adres?
    nee, was volgens mij ergens in Gouwerak, vlakbij Gouda.
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:07:45 #245
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45010508
    Ik vetrek vrijdag op zaterdag uur of 3 snachts
    Voor iedereen die ook gaat veel fun
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      donderdag 4 januari 2007 @ 17:23:11 #246
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45010956
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 16:54 schreef Luni het volgende:

[..]

nee, was volgens mij ergens in Gouwerak, vlakbij Gouda.
    Hmm kwikfit is 15-20e per dag, afhankelijk van de bandenmaat.
      donderdag 4 januari 2007 @ 18:19:37 #247
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_45012582
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef Svyatagor het volgende:
    Het enige wat helpt is jezelf zo klein mogelijk maken bij het vallen. Armen en benen naar binnen vouwen, kin op je borst en bidden voor een goede afloop. De meeste breuken en kneuzingen komen door ledematen die als reflex alle kanten uitschieten. Als je een beetje vaart hebt, gaat er op die manier snel iets kapot. Jezelf klein maken voelt alleen tegennatuurlijk: als je tegen de grond aan zeilt wil je de klap nu eenmaal opvangen met je armen of benen.
    Ik zou toch maar goed oppassen met dat 'klein maken' van je. Je moet zorgen dat je blijft glijden en ab-so-luut niet gaat rollen. Daar heb je wel meer kans op als je je klein maakt. Als je eenmaal aan het rollen bent geslagen breek je echt al je ledematen. Zelfde taktiek als op de motor dus: zorg dat je blijft glijden. (Daarom is een motorpak ook zo belangrijk, anders glij je op je huid. Au.)

Over die winterbanden: winterbanden zijn NIET per definitie verplicht gesteld door de Duitse wet. Geloof niet teveel indianen verhalen. Er is alleen verplicht gesteld dat je auto gereed moet zijn voor 'winterse omstandigheden'. Als jij een ongeluk krijgt buiten je schuld om dat je had kunnen voorkomen door je auto op die 'winterse omstandigheden' aan te passen, heb je inderdaad kans op een mede-aansprakelijkheid. Dit betekent echter nog niet dat je verwijtbaar gehandeld hebt. Je verzekering zal de schade dus betalen en jij valt een paar trappen in je no-claim omlaag. Verder big deal dus. Maargoed, de bandenfabrikant/verkopers lobby heeft goed zijn werk gedaan. De verkoop is door het dak gegaan door deze propaganda.

Een goed compact artikel over deze materie is http://www.verhuis.de/start/sublevel2/winterbanden.html

Ik vertrek zaterdagochtend naar Zwitserland en heb er nnaaaaaaaaaiend veel zin in Oh boy!
    deed het licht uit
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:08:28 #248
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_45014232
    Vraagje: Materiaal bij reis als extra boeken of op lokatie?

Wil op vakantie naar Bad Gastein, we hebben een optie
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:10:41 #249
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_45014316
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef WebForce het volgende:

geen van beide! zelf kopen
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:21:33 #250
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_45014712
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Zoveel geld heb ik niet...
    pi_45014829
    wij vertrekken morgen om 9 uur... zullen rond Munchen een hotel gaan zoeken of zo. Hopelijk gaat het sneller en zitten en al in Oostenrijk morgen
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:28:34 #252
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45014941
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:21 schreef WebForce het volgende:

[..]

Bij ons maakt het niet veel uit qua prijs, je kan het beste ff googlen!
    pi_45014948
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef WebForce het volgende:

Wanneer?? Ik ga begin maart naar Bad Gastein
    amokaapjeeh O+
      donderdag 4 januari 2007 @ 20:33:24 #254
    75736 Gstyles
    pi_45017198
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:21 schreef WebForce het volgende:

[..]

hmm ja dan wordt het lastig, maar je kan zeker indien je beginner ben voldoen met een (goedkoper) setje.. dan zou je ondertussen, wanneer je steeds meer ervaren wordt, kunnen sparen voor beter spullie
    pi_45029944
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

zelf kopen ben ik vanaf gestapt nadat ik mijn ski's kapot geskied heb... met huren heb je altijd het nieuwste van het nieuwste materiaal (tenminste de zaak waar ik het huur wel) en kun je nog wat experimenteren met verschillende soorten ski's.

ik koop in ieder geval nooit meer ski's
    schoenen daarentegen heb ik wel gekocht
    pi_45030445
    Alleen heb je de kans met huren dat je afgeskied materiaal krijgt. Alle flex is dan uit de ski, ook al ziet hij er nog aardig uit. Daarnaast heb je niet in de hand of je bijvoorbeeld Atomics mee naar huis krijgt of bijvoorbeeld Völkl.

Zelf heb ik zo'n 5 jaar geleden Atomic Bèta Race 9.16SL Titanium gekocht voor ¤750,-. Aangezien ik 3 weken per jaar ski, kost me dit ¤50,- per week. Dit bedrag zal steeds verder afnemen naar mate de ski ouder wordt natuurlijk. Ze zijn nog perfect en geweldig stijf. Iedere 2 weken laat ik ze weer prepareren voor 2 tientjes en klaar!

Kom maar op met die huurbedragen.
    pi_45032107
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 08:47 schreef j0rrit het volgende:
    Alleen heb je de kans met huren dat je afgeskied materiaal krijgt. Alle flex is dan uit de ski, ook al ziet hij er nog aardig uit. Daarnaast heb je niet in de hand of je bijvoorbeeld Atomics mee naar huis krijgt of bijvoorbeeld Völkl.

Zelf heb ik zo'n 5 jaar geleden Atomic Bèta Race 9.16SL Titanium gekocht voor ¤750,-. Aangezien ik 3 weken per jaar ski, kost me dit ¤50,- per week. Dit bedrag zal steeds verder afnemen naar mate de ski ouder wordt natuurlijk. Ze zijn nog perfect en geweldig stijf. Iedere 2 weken laat ik ze weer prepareren voor 2 tientjes en klaar!

Kom maar op met die huurbedragen.
    Ik huur alleen bij bedrijven waar ze ieder jaar het nieuwste spul in de verhuur hebben en waar je zelf je ski's uit kan zoeken Ik huur ze dus ook in NL

(een bekende klant zijn helpt natuurlijk ook)

het kost mij dus 90 euro voor een week huur, maar dan heb ik dus wel ieder jaar het nieuwste van het nieuwste
      vrijdag 5 januari 2007 @ 11:23:46 #258
    75736 Gstyles
    pi_45033126
    Zelf board ik nu alweer 6 jaar en ik ben vanaf het begin bezig op een setje.. dat wil ik ook wel een keer vervangen, maar tot nu toe aardig veel plezier mee gehad. De set was indertijd 300 eurie (ja omgerekend dan).. Wel heb ik het zelf onderhouden (waxen en randen scherpen) Als je zuinig met je spullen omgaat kun je er lang plezier van hebben.. Mijn advies is, koop een mooie set of het nou ski's zijn of een board is. Bij de perry had je een paar jaar geleden ski sets van Atomic, volgens mijn pa die er mee skiet perfect
      vrijdag 5 januari 2007 @ 11:49:39 #259
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45033858
    Ik ga eind feb naar westendorf

Deze foto is van 31-12-06...

Hmmmmmmm veel sneeuw
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_45034546
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef ook_gek het volgende:
    Ik ga eind feb naar westendorf

Deze foto is van 31-12-06...

[afbeelding]

Hmmmmmmm veel sneeuw
    je kan er in ieder geval schaatsen
      vrijdag 5 januari 2007 @ 12:19:24 #261
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_45034874
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:23 schreef Gstyles het volgende:
    Zelf board ik nu alweer 6 jaar en ik ben vanaf het begin bezig op een setje.. dat wil ik ook wel een keer vervangen, maar tot nu toe aardig veel plezier mee gehad. De set was indertijd 300 eurie (ja omgerekend dan).. Wel heb ik het zelf onderhouden (waxen en randen scherpen) Als je zuinig met je spullen omgaat kun je er lang plezier van hebben.. Mijn advies is, koop een mooie set of het nou ski's zijn of een board is. Bij de perry had je een paar jaar geleden ski sets van Atomic, volgens mijn pa die er mee skiet perfect
    Eens.

Als je niet echt superfanatiek bent, en geld wil besparen, koop je gewoon je eigen (simpele) gear. Ik heb vijf jaar geleden een setje (board + bindingen) in NL gehuurd, met daarna een optie op kopen aan het eind van het seizoen. Was een fijn boardje, dus ik wilde hem wel kopen. Aangezien ik vrij groot ben is de plank na mij (ik was de eerste gebruiker) nog één keer een week verhuurd, en zag hij er nog perfect uit. Maar omdat het een ex-rental was, mocht ik hem geloof ik voor 200 gulden meenemen. En met dat setje doe ik nu al vijf jaar. Scheelt elk jaar weer 100 euro huurprijs. Wel eigen schoenen nieuw gekocht.
    Check mijn band Glorybox
      vrijdag 5 januari 2007 @ 12:48:08 #262
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45035869
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 12:11 schreef nicomart het volgende:

[..]

je kan er in ieder geval schaatsen
    ben bang dat ik er door heen zak
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    pi_45036872
    Nog 14 uur te gaan voordat ik richting Les Menuires vertrek!
    pi_45036959
    Ik ga over 15 uur naar Brixen
      vrijdag 5 januari 2007 @ 13:24:24 #265
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45037216
    Nopg 13 uur en dan naar Solden

enne OOK_gek.. die foto zegt natuurlijk niets
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      vrijdag 5 januari 2007 @ 13:48:50 #266
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45038052
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:24 schreef MissHobje het volgende:

heb nog 2 maanden te gaan ongeveer
      vrijdag 5 januari 2007 @ 13:53:22 #267
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45038213
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

heb nog 2 maanden te gaan ongeveer
    Ik nog 7 weken ofzo
    pi_45044363
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:24 schreef MissHobje het volgende:

nog een week en dan ga ik naar solden
    Heb echt superveel zin gewoon
    pi_45044738
    Voor de mensen die bijna gaan, hopelijk een goede vakantie met wat sneeuw en anders leuke terrasjes
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_45048348
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik nog 7 weken ofzo
    Ik moet nu weer een heel jaar wachten
    pi_45058096
    ik ga zondagavond weer naar z-frankrijk. Dit keer om te klimmen , maar met de huidige temperatuur valt het nog wel onder "wintersport" .
    Halverwege februari weer een paar dagen boarden in frankrijk!
      zaterdag 6 januari 2007 @ 00:15:23 #272
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45061033
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 23:02 schreef Sport_Life het volgende:
    ik ga zondagavond weer naar z-frankrijk. Dit keer om te klimmen , maar met de huidige temperatuur valt het nog wel onder "wintersport" .
    ff offtopic; is dat niet heel erg gevaarlijk met de sneeuwcondities daar? (lawines etc)
    pi_45061281
    Noh 27 dagen
      zaterdag 6 januari 2007 @ 00:36:13 #274
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45061703
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef nicomart het volgende:

[..]

nog een week en dan ga ik naar solden
    Heb echt superveel zin gewoon
    Ik wens je veel sneeuw toe en gezelligheid
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      zaterdag 6 januari 2007 @ 00:51:08 #275
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_45062156
    Ik vertrek over 6 schamele uurtjes. Ben nog niet klaar met mn shit regelen, moet nog slapen en dan 10 uur rijden. Fuck zis.
    deed het licht uit
      zaterdag 6 januari 2007 @ 01:12:45 #276
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_45062847
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 00:51 schreef Oosthoek het volgende:
    Ik vertrek over 6 schamele uurtjes. Ben nog niet klaar met mn shit regelen, moet nog slapen en dan 10 uur rijden. Fuck zis.
    Wat moet je nog doen dan ? ik zit al klaar etc..
    ben gewoon zowaar een keer helemaal netjes op tijd qua planning
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      zaterdag 6 januari 2007 @ 01:23:42 #277
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_45063177
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 01:12 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Wat moet je nog doen dan ? ik zit al klaar etc..
    ben gewoon zowaar een keer helemaal netjes op tijd qua planning
    Heb net mn tas ingepakt, artikelen uitgeprint voor mn scriptie (zodat ik nog kan studeren na het skiën, yeah right ) en mn lijstje afgewerkt. Nu snel slapen, want morgen nog een boel te doen voordat we weg kunnen. Sneeuw sneeuw sneeuw woohooo!
    deed het licht uit
    pi_45068893
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 00:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ik wens je veel sneeuw toe en gezelligheid
    Jij ook veel plezier, sneeuw en een heerlijke tijd toegewenst..
    Probeer alles een beetje heel te houden voor me
    pi_45086193
    Voor de mensen die nu weg gaan of zijn, graag een verslagje als je weer terug bent natuurlijk, kan interessant zijn voor anderen die nog nadenken over een bestemming!
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_45096505
    Waar gaan jullie allemaal naartoe?

Ik ga naar Saalbach/Hinterglemm, hebben we een huis op de piste
      zondag 7 januari 2007 @ 01:02:01 #281
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45096850
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 00:52 schreef Knoekie het volgende:
    Ik ga naar Saalbach/Hinterglemm, hebben we een huis op de piste
    Lekker kut met stappen?! Wij gaan naar Mayrhofen, huis in het centrum, 400m v/d skilift. (je kan in Mayrhofen ook niet op de piste zitten aangezien ze geen dalafdaling hebben )
    pi_45098526
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 01:02 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Lekker kut met stappen?! Wij gaan naar Mayrhofen, huis in het centrum, 400m v/d skilift. (je kan in Mayrhofen ook niet op de piste zitten aangezien ze geen dalafdaling hebben )
    We gaan maar 1 keer stappen. En dan moeten we alleen 2 km naar beneden lopen. En dan met een bus stukje rijden. Ja, dat omhoog lopen is niet zo leuk
    pi_45102223
    Vind toch dat het stappen er ook een beetje bijhoort. Zou het dus ook totaal niet geschikt vinden zoals jij hebt..
    pi_45102414
    Nog een maand en 2 dagen en dan gaan we naar L2D!
    Nu nog even een eigen board etc kopen, huurspul zuigt.
    Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
    Agnes: Yes, I know.
    Elin: But we are so fucking cool.
    pi_45106700
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 10:11 schreef nicomart het volgende:
    Vind toch dat het stappen er ook een beetje bijhoort. Zou het dus ook totaal niet geschikt vinden zoals jij hebt..
    Och wij zitten in een huis met 50 man, dus gezellig is het wel. En het is een wintersport vakantie hé
    pi_45107803
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 00:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

ff offtopic; is dat niet heel erg gevaarlijk met de sneeuwcondities daar? (lawines etc)
    Echt hoog kunnen we waarschijnlijk niet klimmen idd, maar we hebben gebiedjes die beginnen bij zeeniveau . Ik maak me eigenlijk meer zorgen onderweg, oude mazda met zomerbandjes en zonder sneeuwkettingen. Maargoed tis maar een klein wagentje dus mocht de boel gaan schuiven dan houden we dat wel even tegen .

Maar lawines zullen we geen last van hebben en als het echt gevaarlijk is zoeken we een ander gebied op.
      zondag 7 januari 2007 @ 16:49:46 #287
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45112723
    ik heb mijn wintersport mutsen al klaar liggen

3 kippen en 1 monster met een lange tocn
      zondag 7 januari 2007 @ 17:05:58 #288
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45113338
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 16:49 schreef ook_gek het volgende:
    ik heb mijn wintersport mutsen al klaar liggen

3 kippen en 1 monster met een lange tocn
    Waar koop je dat soort mutsen?!
      zondag 7 januari 2007 @ 17:10:42 #289
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45113511
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 17:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar koop je dat soort mutsen?!
    internet
    effe link zoeken
      zondag 7 januari 2007 @ 17:14:44 #290
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45113647

de laatste 3 heb ik hier besteld.
    http://www.feestnummers.nl/

had ze in 3 dagen in huis
      zondag 7 januari 2007 @ 17:25:19 #291
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_45113982
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 17:14 schreef ook_gek het volgende:

de laatste 3 heb ik hier besteld.
    http://www.feestnummers.nl/

had ze in 3 dagen in huis
    Die zijn wel melig ja
      zondag 7 januari 2007 @ 20:42:35 #292
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45121163
    geloof me je krijgt daar een aandacht mee dat wil jij niet weten.

Mensen die spontaan foto's van je maken he
    Of ze vragen of je met hun op de foto wilt gaan
    pi_45125872
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 13:52 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Och wij zitten in een huis met 50 man, dus gezellig is het wel. En het is een wintersport vakantie hé
    ok das wel lachen dan.. Maar ja wintersport.. Ik ga in de zomer ook altijd voor de cultuur naar de zon
      zondag 7 januari 2007 @ 22:56:50 #294
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_45127638
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:28 schreef Coconut het volgende:

[..]

Wanneer?? Ik ga begin maart naar Bad Gastein
    10 feb ga ik al . Heb afgelopen vrijdag geboekt!
    pi_45135096
    quote:
    Op zondag 7 januari 2007 22:56 schreef WebForce het volgende:
    10 feb ga ik al . Heb afgelopen vrijdag geboekt!
    Ah leuk! Wel even een verslagje posten als je terug bent he!
    amokaapjeeh O+
      maandag 8 januari 2007 @ 09:14:27 #296
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_45135128
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 09:11 schreef Coconut het volgende:

[..]

Ah leuk! Wel even een verslagje posten als je terug bent he!
    Ga ik zeker doen!

Hoe en waar ga jij precies?

Ik reis met de trein en verblijf in een appartement (we zijn met z'n drieen).
    pi_45135140
    quote:
    pi_45135404
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef WebForce het volgende:
    Ga ik zeker doen!

Hoe en waar ga jij precies?

Ik reis met de trein en verblijf in een appartement (we zijn met z'n drieen).
    Ik ga met m'n ouders en vriend met de auto. Vrijdag 's ochtends vroeg weg, 's avonds ergens net voor of net over de Oostenrijkse grens overnachten (moeten we nog even boeken), zodat we zaterdagochtend op tijd in Bad Gastein zijn.
    We hebben een 3 kamer appartement in het Hapimag resort.

amokaapjeeh O+
      maandag 8 januari 2007 @ 16:00:27 #299
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_45145441
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 09:15 schreef Luni het volgende:

[..]

vertel wat wil je kwijt?
    pi_45148918
    Eind februari vertoef ik weer in hartje Kirchberg
    pi_45153839
    En ik ga komende vrijdagnacht richting Koenigsleiten. Ik neem voor de zekerheid mijn zwembroek en ook maar mee, want als ik de weersvoorspelling moet geloven wordt het eind van de week zo'n 6 graden . Ach ja, ik heb toch geen winterbanden onder mijn auto liggen, dus hoef ik in dit geval ook niet bang te zijn voor de Duitse polizei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')