Omdat ik de vorige per ongeluk wiste bij een merge-actiequote:Op zondag 1 oktober 2006 19:42 schreef Vogue het volgende:
Waarom veranderd de TT steedsIs dat niet een heel klein beetje onnodig?
Dacht het niet. Deze winter ga ik weer vrolijk een maand knallen op m'n latten!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:11 schreef Roellie80 het volgende:
Mensen,
Er moet natuurlijk wel weer ge-board worden deze aankomende winter,
Dit jaar ga ik voor de 3e keer naar La Toussuire, dat ligt direct naast Le Corbier en maakt deel uit van hetzelfde 300km piste skigebied. Als je naar Le Corbier gaat, dan ga je ongetwijfeld met Husk of niet?quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:48 schreef linebear het volgende:
is Le Corbier een leuk gebied ?! Ga ook weer eens lekker boarden. Heb er nu al zin in
Ja die, kon even niet op de naam komenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:30 schreef Sport_Life het volgende:
Slalom ski's? Je bedoelt Carve Ski's?
Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:36 schreef Sport_Life het volgende:
Carve ski's zijn gewoon wat modernere ski's, heeft niks met slalommen te maken (ja je kan er beter bochten mee maken). Elke nieuwe ski die je tegenwoordig koopt is een Cave ski.
Bigfoots, snowblades?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:45 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ze waren heel kort, 60 cm geloof ik.
Kan nu alleen even niet op het typen komen van de ski's
quote:
Bij de het ski station beneden in het dorp moet je gewoon op de drukte afgaanquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Kun je mij iets meer vertellen omtrent mayerhofen, ga 10 maart met 8 man die kant op.
Leuke apreski? is het duur, mooie route's etc
alvast bedankt.
[..]
Les Menuires en La Toussuire, wel even lezen hè?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Waar gaat iedereen naar toe !?
Ik ga naar Söldenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
Nou ja, er hangt niet zo'n oliebollen kerstsfeer zoals we dat in Nederland gewend zijn. Er hangt echt een feestsfeer rond oud & nieuw, met name dankzij de jongeren aanwezig. Je bent een godsvermogen kwijt om een beetje leuke tent binnen te komen. But then again, in Nederland is dat niet veel beter. En iedere ladderzatte onverlaat wenst je op straat spontaan "Bonne année".quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!(Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje
![]()
.
Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?![]()
Denk Saalbach Hinterglemm voor de 3de keerquote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:52 schreef linebear het volgende:
42 seconden.. is dat met ski of snowboard? Met goede poeder sneeuw zal ik met board nog wel in de buurt kunnen komenquote:Op zondag 15 oktober 2006 13:21 schreef j0rrit het volgende:
Is misschien grappig voor de liefhebbers, aangezien er veel mensen naar Les Sybelles gaan. We zijn de afgelopen jaren bezig ons persoonlijke record keer op keer te verbreken. Het record bestaat uit het volgende: Lift Nr. 4 in La Toussuire zoals hieronder op de kaart staat aangegeven omhoog, duurt zo'n 7 á 8 minuten. Vervolgens in 42 seconden naar beneden knallen tot aan de lift, waar de denkbeeldige finish ligt. Als je de lift uitkomt gelijk rechtsaf naar beneden, en dan nog een keer rechtsaf de piste op. Op deze piste worden soms ook slalomwedstrijden gehouden.
Dit record hebben we getimed door één persoon beneden bij de 'finish' te laten staan, en een persoon boven die telefonisch in contact staat met de persoon die timed. De bovenste contactpersoon roept 'start', waarop wij beginnen te skiën en de persoon beneden de stopwatch start. Eenmaal beneden aangekomen klokt hij af, en zodoende heb je een aardig precies systeem. De start ligt naast het huisje aldaar, de finish ligt precies gelijk aan de lift waarmee je omhoog bent gegaan.
We hebben geen ESF leraren zo ver gekregen om mee te doen, daar zij een voorbeeldfunctie hebben.
Ben benieuwd wie er ook een poging doet!
[afbeelding]
Wij zoeken ook nog een chaletje/appartementje voor een romantisch wintersport weekje met z;n tweetjes...mag ik vragen waar je geboekt hebt? Ik krijg de indruk dat wintersport accomodaties toch zijn gebaseerd op groepen, niet op stelletjes.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren geboekt met de kerstdagen naar St Jean D'Arves!(Les Sybelles). Met zn tweetjes in een romantisch challetje
![]()
.
Weet iemand hoe de sfeer is met kerst in die Franse skidorpen?? Moeten we onze eigen kerstboompje maar meenemen?![]()
In Tignes (Le Lac) kun je wel aardig wandelen, en ook Les Deux Alpes kent diverse paden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:13 schreef linebear het volgende:
wij zijn gaan ook met zijn 2 en zijn eigenlijk ook nog op zoek...
Naar een gebied waar je ook mooie wandelgebieden hebt. Mijn vriend gaat niet skien/boarden en ik wel....
Ik ben 1 keer in Oosstenrijk geweest, maar dat is bijna 20 jaar geledenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:48 schreef Vogue het volgende:
Miss Sly, Samoens is een heel leuk klein romantisch stadje met heel veel kleine restaurantjes, leuke winkels en oude gebouwen. Het ligt bij het skigebied le Grand Massif. Er gaan gratis skibussen naar de liften want het ligt niet direct naast de piste. Een leuke accommodatie daar is "La Cour", ik weet zo niet uit mijn hoofd of het enorm duur is, maar volgens mij valt dat wel mee.
Ook Valloire is een leuk dorpje met genoeg restaurantjes maar dat ligt wat verder naar het zuiden. Of je zou naar Morzine kunnen gaan, daar ga je je ook niet vervelen, alleen zijn er veel Engelsen. In Morzine kan ik je appartementen "le Chalet" aanraden, maar die hebben maar 4 types en ik weet niet of ze al volgeboekt zitten.
Wil je persé naar Frankrijk? Want ook in Oostenrijk zijn leuke skidorpen, zelf vond ik Kaprun erg leuk (hotel Vötters), en st Johann en Zell am See.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |