abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41359717
Mensen,
Er moet natuurlijk wel weer ge-board worden deze aankomende winter,

Ik ben alvast bezig me te orienteren op de verschillende locaties. Wij zijn van plan om met 5-6 man met eigen vervoer te gaan. Vorig naar naar Pra Loup (fr) geweest en dit was zeer geslaagd. Ik heb begrepen dat de franse piste's stijl zijn vergeleken bij veel andere bestemmingen.. klopt dit?

Waar moeten we naar toe? Frankrijk, Oostenrijk of Tjechie?
Wat is goedkoop? Waar zijn de goede piste's? Welke reisorganisatie?
Ga je liever in december (waarschijnlijk wat rustiger dus meer ruimte) of kies je voor februari waarbij je een gezellige drukte in de kroeg treft?

Deel je ervaring en help mij en andere en leuke vakantie te boeken
pi_41360006
Saalbach / Hinterglemm . Ga dit jaar voor de 3de keer
pi_41360503
Mijn voorkeur ligt bij Oostenrijk, vanwege de Oostenrijkse 'gemütlichkeit' en de goed onderhouden pistes en liften. Ik ga dan ook al jaren naar Fügen in Tirol, met één superskipas kan je het hele Zillertal in.
Vorig jaar zijn we voor één keer naar Frankrijk gegaan in Devoluy, maar wat daar opvalt is dat er nauwelijk ge-apres skied wordt, dat de liften een matige capaciteit hebben en matig worden onderhouden. De pistes zelf zijn wel erg breed en groot, en de drukte valt relatief mee, dus het is wel mooi skiën/boarden.

Apres Ski: Oostenrijk
Pistes: Frankrijk (Groot en rustig), Oostenrijk (Conditie Pistes, liften en voorzieningen)
Prijs: Tjechië
pi_41361214
Eten: Italie

Dit jaar waarschijnlijk voor het vierde jaar naar de dolomieten
Zu hause ist alles besser
pi_41399822
Ik ging voor roemenie goedkoop en redelijke piste's
pi_41423784
Misschien enigzins vroeg voor een wintersport topic, maar toch heb ik alvast wat advies nodig..

We zijn van plan om met een groepje van waarschijnlijk 4-6 mensen in de kerstvakantie op wintersport te gaan. Vorig jaar zijn er drie van ons voor het eerst op wintersport geweest met een reis georganiseerd door de studievereniging. We zijn met Sportura reizen naar St. Francois Longchamp geweest in het gebied Le Grand Domaine. Daar hebben we 6 dagen gesnowboard, 5 ochtenden hebben we les gehad. Als beginnend boarder zijn we niet echt verder gekomen dan groene en blauwe pistes en hebben we niet al te veel van het gebied gezien. Dit jaar willen we wel wat meer verschillende pistes doen en dus wat meer zien van het gebied.
Dit jaar gaan we dus zelf. Drie van ons hebben één jaar ervaring met snowboarden, de rest die misschien meegaat, doet het voor het eerst. Even een lijstje met eisen waaraan de vakantie moet voldoen:

• Vooral groene en blauwe pistes, en een paar rode voor het eind van de week.
  • Appartement moet direct aan het skigebied liggen, dus niet eerst een pendelbus oid
  • Vanwege tentamens e.d. zijn we genoodzaakt om in de kerstvakantie te gaan, 29 december lijkt met meest waarschijnlijk als vertrekdag.
  • We willen een dag of 8 kunnen boarden, dus een reis van een dag of 10.
  • Het wordt een busreis, eigen vervoer is helaas geen optie.
  • Verder zou het leuk zijn als er 's avonds wat te doen, niet dat we elke dag tot 5uur 's morgens gaan après skieen, maar we moeten toch ff een biertje kunnen pakken.
  • Niet ál te duur, we zijn student. Aan de andere kant betaal ik wel liever een paar tientjes extra voor een goed gebied e.d.
  • ...

Ik geloof dat ik de belangrijkste dingen wel heb gehad. We hebben dus wat advies nodig over het gebied en de reis. Ik had al even gekeken bij Husk, misschien dat jullie nog andere goede organisaties weten. Qua gebied lijkt me Frankrijk het beste, staat toch bekend om goede brede pistes, goed te doen voor niet al te vergevorderden.

Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat jullie ons wat advies kunnen geven, tips voor het plannen van de vakantie e.d. zijn ook meer dan welkom.
  •   zaterdag 2 september 2006 @ 15:08:13 #7
    52707 BunnyHunter
    Sterker door strijd!!
    pi_41423955
    Sölden is een goed gebied, en veel apre ski gelegen heden, maar ook prijzig.

Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
    Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
    Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
    pi_41424172
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:

Voor mooie ski gelegen heden zonder of met een beetje apre ski moet je in bulgarije kijken hier ben je dan wel makkelijk 4 tot 500 euro goedkoper uit als het niet meer is
    Landen als Bulgarije trekken mij eerlijk gezegd niet zo, ik heb er te weinig over gehoord, en heb geen idee hoe het zit met sneeuwzekerheid e.d. Ik ga dan toch liever naar frankrijk, ondanks dat het wat duurder is.
    pi_41424268
    Les deux alpes was echt tof!
    vorig jaar geweest

superveel gave pistes, blauwe.. groene.. rode..
    en natuurlijk De Gletsjer!
    to ignore the past is to solicit disrespect
    to ignore the present is to invite laziness
    to ignore the future is to beg for disaster
      zaterdag 2 september 2006 @ 15:29:50 #10
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41424427
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Scorp[AM] het volgende:
    Les deux alpes was echt tof!
    vorig jaar geweest

superveel gave pistes, blauwe.. groene.. rode..
    en natuurlijk De Gletsjer!
    en lekkere steile zwarte afdalingen naar het dal voor de beginners.
    Met slechte sneeuw bovendien want dat hoort bij december.

Het is dan ook lekker koud waardoor je goede kans hebt op zo'n gletsjer-avontuur
    Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
    pi_41424566
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:08 schreef BunnyHunter het volgende:

Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.
    pi_41425014
    Ben jaren achterelkaar naar Frankrijk en Oostenrijk geweest maar vorig jaar
    voor het eerst naar Italië, zeker een aanrader. Het zit een beetje tussen Oostenrijk
    en Frankrijk in qua moeilijkheidsgraad en aprés ski en het is ook nog goed koop.
      zaterdag 2 september 2006 @ 16:00:33 #13
    52707 BunnyHunter
    Sterker door strijd!!
    pi_41425052
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:36 schreef IareWeasel het volgende:

[..]

Voor minder dan 500 euro naar Frankrijk in die periode is niet onrealistisch. Het lijkt me dus sterk dat het in Bulgarije 500 euro goedkoper is.
    dan heb ik het over een totaal plaatje, bier drinken, spullen huren, ski pas, hotel/chalet, eten en drinken, etc.

Veel sneeuwzekerheid en vriendelijke mensen, goed en veel eten erg goedkoop en goed te drinken bier, veel vrijheid en niet zo druk op de pistes als in frankrijk waardoor de sneeuw ook beter blijft.

niets mis mee
    Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
    Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
    pi_41430355
    quote:
    Op zaterdag 2 september 2006 15:29 schreef XL het volgende:

[..]
    ..
    Met slechte sneeuw bovendien want dat hoort bij december.
    ..
    Dat zal op zich wel meevallen toch? Vorig jaar hadden we in ieder geval prima sneeuw. Voordat we aankwamen was er nog een flink pak gevallen. De laatste dagen werd het wel iets minder goed, maar zeker nog niet slecht..

Eigenlijk maken jullie het nu alleen maar lastiger. Frankrijk lijkt me nog steeds wel de beste keuze, hoewel niet goedkoop. De meeste georganiseerde reizen zijn volgens mij ook naar Frankrijk, of heb ik dat mis?
    pi_41435910
    Morzine-Avoriaz..
    Als je in Avoriaz zit skie je uit je hotel de piste op

Goedkoop ? nee nie echt
    pi_41478772
    We zijn ondertussen met z'n 5en

een vriendin wil graag naar Oostenrijk omdat; "het eten is daar veeeel goedkoper dan in Frankrijk"

zou dat zo zijn? Ik kan me juist voorstellen dat Oostenrijk juist duurder is.
    of heeft ze wel degelijk hier een punt?
    pi_41480373
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 12:28 schreef Roellie80 het volgende:
    We zijn ondertussen met z'n 5en

een vriendin wil graag naar Oostenrijk omdat; "het eten is daar veeeel goedkoper dan in Frankrijk"

zou dat zo zijn? Ik kan me juist voorstellen dat Oostenrijk juist duurder is.
    of heeft ze wel degelijk hier een punt?
    heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!

Frankrijk is het duurst daarna Zwitserland gevolgd door Oostenrijk en italie. Tjechie Roemenie zijn goedkoop.

Ik ga voor Oostenrijk! jij kan toch wel duits lullen.
    Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
    Trek dan de conclusie en niet jezelf.
      maandag 4 september 2006 @ 13:43:16 #18
    12515 Ezri
    Ex Astris Scientia
    pi_41480433
    Val Thorens, Frankrijk, is een aanrader! Mega skigebied, leuke apresski, appartementen direct aan de piste.
    pi_41481597
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 13:39 schreef Kletz het volgende:

[..]

heb je het over mijn vriending? KLOOTZAK!!!

Frankrijk is het duurst daarna Zwitserland gevolgd door Oostenrijk en italie. Tjechie Roemenie zijn goedkoop.

Ik ga voor Oostenrijk! jij kan toch wel duits lullen.
    het duurst... qua wat dan?

maargoed.. het zal wel
    Oostenrijk it iz... ik weet dat de accomodatie duurderis dan Frankrijk. maar wat jij wil
    pi_41481993
    Het is inderdaad zo dat Frankrijk qua eten het duurst is. Frankrijk is over het algemeen zelfs op 5 punten duurder dan de rest:

- snelweg (tol)
    - skiles (ESF)
    - eten en drinken
    - accommodatie
    - liftpas

Maaaaaaar... daar staat dan weer wel tegenover dat de pistes superieur zijn aan die in de rest van Europa

Ik heb het overigens over een individuele wintersport vakantie. Als je met een bus gaat, naar een appartementencomplex dat vaak is opgekocht door de organisatie, kan je vaak juist heel goedkoop naar Frankrijk)
    pi_41482562
    Wij (ik + vriendin) zijn ook al een beetje aan het kijken voor komende winter.. haar idee was om rond kerst te gaan, nou ik vind alles prima zolang er maar geboard kan worden, maar is het niet stervensdruk daar op de pistes met kerst? (ik heb het dan over Frankrijk).
    Normaalgesproken gingen we altijd buiten de vakanties om, lekker rustig op de pistes!
      maandag 4 september 2006 @ 16:02:06 #22
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_41483579
    Ik zou kiezen voor Solden Oostenrijk
    Hebben alles daar.. misschien iets prijziger als je het meer budget in je hoofd hebt.
    Ik ga er zelf ook weer heen, meteen begin januari.. ik houd nl. niet van die mega drukte en in deze periode kun je overal zo terecht, geen wacht tijden of iets.. en je hebt de hele piste.

Ts heb je veel ervaring of juist niet.. dat kan ook doorslaggevend zijn vind ik.
    Dan heb je al aan een kleiner ski-gebied genoeg..
    Dan is het misschien ook leuk om bv naar Mayrhofen of Zell am See te gaan
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_41488930
    umh ja gebied moet wel redelijk groot zijn, val tho (kleine gebied, dus niet hele gebied) had ik vorig jaar na zo'n 3 dagen wel helemaal gehad met mn board.
    Overigens werk ik nu in een ski/snowboard shop dus met een beetje mazzel mag ik een mooi board uitkiezen om mee te nemen met wintersport .
    Damn ik heb er echt veel zin in!!!
    pi_41492788
    Sportlife als je naar een mooi gebied wil raad ik je les Portes du Soleil aan (les Gets, Morzine, Chatel, Avoriaz). Zeer ruim en ook gezellig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld le Grand Massif (Flaine).
    La Rosière is een vrij nieuwe bestemming op de Nederlandse markt, maar daar vind je voornamelijk veel appartementen en maar weinig hotels. Het skigebied heet Espace San Bernardo en het heeft zo'n 180 km aan pistes. Het ligt half in Italie, da's ook wel weer leuk. Les Trois Vallées is natuurlijk helemaal top, groter dan dat vind je zowiezo niet (wereldwijd).
      dinsdag 5 september 2006 @ 13:41:29 #25
    95095 Pizzaman
    16:00 Cup-a-soup.
    pi_41513953
    Dit jaar met negen vrienden naar Konigsleiten. We gaan met oud en nieuw dus dat moet super gezellig worden denk ik zo.
    pi_41553224
    Ik ga 2 maart naar Bad Gastein, Oostenrijk
    amokaapjeeh O+
    pi_41561201
    Bad Gastein is mooi! Prachtig plaatsje
    pi_41563761
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 20:41 schreef Vogue het volgende:
    Bad Gastein is mooi! Prachtig plaatsje
    Wat grappig dat je het kent! Ik heb het idee dat er niet veel mensen zijn die het kennen.
    Ben je er weleens geweest?
    amokaapjeeh O+
    pi_41564160
    Ja, in januari, voor mijn werk. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het zo onbekend is. Ok, het skigebied ligt niet direct naast de deur, maar het plaatsje is wel heel erg mooi, dus waarom niet wat verder rijden? Welk hotel ga je heen, Sonnenwend?
    pi_41567150
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 21:50 schreef Vogue het volgende:
    Ja, in januari, voor mijn werk. Ik was eigenlijk verbaasd over het feit dat het zo onbekend is. Ok, het skigebied ligt niet direct naast de deur, maar het plaatsje is wel heel erg mooi, dus waarom niet wat verder rijden? Welk hotel ga je heen, Sonnenwend?
    Leuk zeg Moet je met de auto of bus om bij de piste te komen? Ik zit in het Hapimag resort:

(het grote beige gebouw (kasteel) en die felgekleurde huizen horen er ook bij geloof ik)
    amokaapjeeh O+
    pi_41578461
    Ik ga ook voor Oostenrijk!!
    echte mannen eten geen honing!! die kauwen op bijen
    pi_41578512
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:38 schreef Soezen het volgende:
    Ik ga ook voor Oostenrijk!!
    whehe

Heb je al op site's gekeken naar eventuele aanbiedingen?
    en we moeten Anton nog even een beetje pushen denk ik.. hij reageerde vrij positief toen ik hem vroeg afgelopen weekend
    pi_41578519
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
    ik ook! wanneer? en boarde?
    pi_41578533
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:40 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

whehe

Heb je al op site's gekeken naar eventuele aanbiedingen?
    en we moeten Anton nog even een beetje pushen denk ik.. hij reageerde vrij positief toen ik hem vroeg afgelopen weekend
    er zijn zat goedkope appartementen! Goed gaan Anton wel even pushen maar dan moet Aalt ook eigenlijk wel mee gaan!
    echte mannen eten geen honing!! die kauwen op bijen
    pi_41578611
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 13:20 schreef Knoekie het volgende:
    Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ik

Lekker skieën trouwens
    pi_41593295
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 20:47 schreef Vogue het volgende:
    Sportlife als je naar een mooi gebied wil raad ik je les Portes du Soleil aan (les Gets, Morzine, Chatel, Avoriaz). Zeer ruim en ook gezellig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld le Grand Massif (Flaine).
    La Rosière is een vrij nieuwe bestemming op de Nederlandse markt, maar daar vind je voornamelijk veel appartementen en maar weinig hotels. Het skigebied heet Espace San Bernardo en het heeft zo'n 180 km aan pistes. Het ligt half in Italie, da's ook wel weer leuk. Les Trois Vallées is natuurlijk helemaal top, groter dan dat vind je zowiezo niet (wereldwijd).
    Portes du Soleil en Trois Vallées is idd super.
    Ben een aantal keer geweest (wintersport) waarvan 1 keer oostenrijk (wat ik meer voor de beginner vind, maar dat zal 't gebied wel geweest zijn )
    verder vind ik Avoriaz echt super! Morzine, Les Menuires ook.

M'n ouders waren naar Flaine geweest, zij vonden 't wel leuk maar minder leuk dan bijv. Avoriaz..
    Voor dit jaar zit ik te denken aan Val Thorens
    pi_41723153
    Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?

De groep is van beginner tot ver gevorderd.
    pi_41724469
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Ik ook! 10 februari met een groep van 18 vrienden geloof ik

Lekker skieën trouwens
    Dan zit ik er ook

Ook lekker skiien
    pi_41724495
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 11:40 schreef P-azz het volgende:

[..]

ik ook! wanneer? en boarde?
    In Februari.

Nee ik ga skiien, boarden vind ik niks
      dinsdag 12 september 2006 @ 00:20:49 #40
    95095 Pizzaman
    pi_41725728
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:
    Ik zoek een reis naar een redelijk uitgebreid gebied met +/- 5 à 6 personen voor weinig. Iemand nog briljante ideeën?

Het is maar net wat je onder een 'redelijk' gebied verstaat ? Wat wil je verder nog ? Gezelligheid ? Grote pistes ? Leuke afdalingen ? Dat soort dingen.
    pi_41726860
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:01 schreef Roellio het volgende:

Je zou naar Vars kunnen gaan in de Franse Zuidelijke alpen. Is wel wat verder van huis, maar niet te duur en het skigebied is behoorlijk. Ook Orcieres-Merlette is een redelijk skigebied, evenals Pra-Loup. Maar dan moet je niet in maart gaan, want dan begint de sneeuw er al papperig te worden. T/m eind februari is het er prima te doen. Ik geloof dat Husk er losse pendels naar aanbiedt.
    pi_41730395
    Ja, we moeten persé in de vakantie, wegens enkele personen die in het onderwijs werken. Dat wordt dus van 24-2 t/m 3-3.
    pi_41731134
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:35 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Dan zit ik er ook

Ook lekker skiien
    Als je me maar niet omver skiet dan...
    pi_41738687
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 11:02 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:

[..]

Als je me maar niet omver skiet dan...
    Kan ik niet beloven
      woensdag 13 september 2006 @ 09:13:58 #45
    49959 SnowBite
    deze zin past hier niet helema
    pi_41761397
    Dan ook de vraag maar even hier
    quote:
    Op dit moment heeft SkyEurope een hele reeks tickets in de aanbieding gegooid.
    Tot 15 december kan je tegen gereduceerd tarief vliegen.

Nu zou ik graag begin december even het snowboardje pakken en een paar dagen wintersporten.
    Alleen heb ik geen verstand van sneeuw in oost Europa.

Amsterdam - Bratislava
    Amsterdam - Praag
    Amsterdam - Boedapest
    Amsterdam - Krakau
    Amsterdam - Innsbruck
    Zijn één van deze bestemmingen (redelijk dicht) in de buurt van een wintersport gebied?
    En is er op die bestemmingen in begin december al genoeg sneeuw?
      woensdag 13 september 2006 @ 09:16:59 #46
    95095 Pizzaman
    pi_41761472
    Innsbruck ligt redelijk dicht in de buurt van verschillende wintersportgebieden. Of er genoeg sneeuw ligt hangt een beetje af van hoe het seizoen gaat worden. Begin december is het meestal nog een beetje magertjes.
    pi_41761801
    Mocht er nog niet voldoende sneeuw liggen in de lager gelegen gebieden kun je nog altijd naar de Stubaiergletscher.
      woensdag 13 september 2006 @ 20:04:15 #48
    49959 SnowBite
    deze zin past hier niet helema
    pi_41780363
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef kaputwiehund het volgende:
    Mocht er nog niet voldoende sneeuw liggen in de lager gelegen gebieden kun je nog altijd naar de Stubaiergletscher.
    Hmm, dat ligt op 40km afstand van het vliegveld. Dat is wel te doen.
    Maar vertel eens, wat is dat voor plaats? Goede sneeuw/veel pistes of meer een paar ijsbanen?
    pi_41793821
    geen flauw idee, nooit geweest . Zoek eens op deze pagina. Kun je behoorlijk wat informatie op vinden:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=97
    pi_41911971
    wij willen met 10 personen op skivakantie ergens in januari.
    Het liefst met ons allen in 1 huis (chalet)
    Goede en grote piste's
    Goede apreski dus app of chalet vlak bij centrum
    Oosterijk of Frankrijk maakt niet zo veel uit

We zijn onlangs in soll geweest in appartement magreth en dat is een ideale accomodatie.

Heeft iemand van jullie nog goeie suggesties

alvast bedankt voor jullie reacties
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')