Ik zit voor 350E in een Franse blokkendoos, komt nog wel 400E bij voor een snowboard trouwens. Maar ik ga voornamelijk om te boarden.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:
is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.
vaste kosten:
Vervoerskosten 125
Skipas 200
Skihuur 100 (alleen ski's)
pension 300
Het restant:
hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
Meestal hebben wintersportgebieden wel een website waar dit soort info op te vinden is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:25 schreef Svyatagor het volgende:
Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
wat de fok is snowchamps?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:
Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in
Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.
Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:22 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.
Val Thorens al eens geprobeerd? Dat blijft mijn favoriet, leuk uitgaan en suuuuperpistes, enorm gebied (vooral als je voor de Trois Vallees skipas gaat).quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:22 schreef WebForce het volgende:
Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
- Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
- Goed uitgaan
- Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
- Niet al te duur ( studenten)
Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...
Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes).
Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...
Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
Risoul vond ik echt een toffe skiplek.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:45 schreef Blik het volgende:
in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef honderd het volgende:
Ohja nog iets:
Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.
Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
Mja, nu begin ik weer te twijfelen. Ga denk ik binnenkort even kijken of snowboarden leuk(er) vindt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
Heb gisteren gekeken, welke arie was jij nou?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:
Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in
Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.
Gastein is echt niet goedkoop....quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef WebForce het volgende:
Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...
edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?
In mijn ervaring is hij niet zo heel betrouwbaar. de site wordt niet vaak geupdate, al zetten ze er wel bij van wanneer de laatste meting is. De webcams waarnaar ze linken zijn wel leuk, en de sneeuwverwachting is ook wel vrij duidelijk, maar voor de rest...quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef linebear het volgende:
hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
Zo, even een testje gedaan!quote:Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef j0rrit het volgende:
M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen!Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.
Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.
Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lol filmpje zal wel erg vet beeldmateriaal opleveren, ik zelf gaan niet op wintersportquote:Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Zo, even een testje gedaan!Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling.
Anyway, de ATC-2K getest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |