abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44218856
ik zie dat het gaat sneeuwen de komende dagen in Pertisau... echt helemaal super
  donderdag 7 december 2006 @ 12:45:50 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_44219896
in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
pi_44248619
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:
is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.

vaste kosten:
Vervoerskosten 125
Skipas 200
Skihuur 100 (alleen ski's)
pension 300

Het restant:
hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
Ik zit voor 350E in een Franse blokkendoos, komt nog wel 400E bij voor een snowboard trouwens. Maar ik ga voornamelijk om te boarden.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:25:07 #154
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44250807
Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_44250975
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:25 schreef Svyatagor het volgende:
Waar halen jullie eigenlijk je sneeuwinfo vandaan? Ik ken alleen maar sneeuwhoogte.nl, en die is niet altijd even goed volgens mij...
Meestal hebben wintersportgebieden wel een website waar dit soort info op te vinden is.

In Bad Gastein zou het vandaag ook gaan sneeuwen, maar ik zie nog niks Maar ach, ik ga toch pas in maart gelukkig.
amokaapjeeh O+
  vrijdag 8 december 2006 @ 16:00:45 #156
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_44254100

ziet er al lekker uit (in de buurt van de gletscher Solden)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:21:07 #157
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_44279084
Net weer RTL Wintersport gekeken. Krijg er weer helemaal zin in

Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.

Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
niets
pi_44281545
jaaaaaaaa het sneeuwt
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:31:45 #159
71115 Rnej
I walk the line
pi_44282518
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:

Waarom ik dit keek? Ik deed mee aan dat snowchamps, alleen ben ik een snowboarder dus volgende week is mijn/onze uitzending dus.

Weet iemand nog goede sites om last-minutes te boeken voor deze kerst ?
wat de fok is snowchamps?
pi_44284108
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

wat de fok is snowchamps?
Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:53:33 #161
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_44285283
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:22 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Een groep wankers die aardig kunnen snowboarden/skiën, maar tóch de moeite hebben genomen om naar Snowworld af te reizen. Vervolgens een geweldig staaltje recreatieve wintersport laten zien, waaruit de beste wordt verkozen. Deze is vervolgens de kampioen.

http://www.rtl.nl/programma/rtlwintersport/home/
niets
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:22:13 #162
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_44373973
Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
- Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
- Goed uitgaan
- Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
- Niet al te duur ( studenten )

Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...

Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes ).

Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...

Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:25:03 #163
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_44374088
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:22 schreef WebForce het volgende:
Iemand tips voor eenm mooi gebied voor mij en een vriend van me, onze eisen:
- Goede/veel pistes (van het niveautje hoger)
- Goed uitgaan
- Goed bereikbaar met bus, trein, whatever
- Niet al te duur ( studenten )

Vorig jaar zijn we naar Les Deux Alpes geweest, super skigebied, alleen het uitgaan is niet van hoge kwaliteit. En we hebben daar de pistes wel gezien...

Voorkeur van die vriend van me gaat uit naar Oostenrijk, maar ik ben echt leek mbt wintersport (vorig jaar voor het eerst geweest en met succes ).

Les Deux Alpes heeft een skigebied van +- 200 km, dat vind je niet overal natuurlijk het mag afwjiken, maar niet al te veel...

Jaja veel eisen, maar zoals ik al zei ben ik echt een leek dus...
Val Thorens al eens geprobeerd? Dat blijft mijn favoriet, leuk uitgaan en suuuuperpistes, enorm gebied (vooral als je voor de Trois Vallees skipas gaat). Er gaan veel studenten heen.
pi_44456767
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:45 schreef Blik het volgende:
in Risoul is gister een mooi pak gevallen, dat is in ieder geval wel mooi
Risoul vond ik echt een toffe skiplek.

Dit jaar waarschijnlijk naar Val Thorens, kan niet wachten.
pi_44456956
Ohja nog iets:

Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.

Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:44:55 #166
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_44459361
Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...

edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?

[ Bericht 26% gewijzigd door WebForce op 15-12-2006 15:54:43 ]
pi_44470848
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:25 schreef honderd het volgende:
Ohja nog iets:

Ik ben me nu een beetje aan orienteren op eigen Ski´s en skischoenen. Aangezien ik toch nooit iets voor me verjaardag weet te vragen vraag ik dit maar. Nu was ik een beetje aan rondkijken op Perrysport.nl en zie ik nogal grote prijsverschillen.

Heeft iemand nog goede aanraders voor Ski´s e.d? Ik kan wel redelijk skieën, maar doe het vooral voor plezier, beetje kutten, beetje van de piste af beetje springen, maar niks exteems oid. Aanraders? Schoenen zou ik echt moeten passen voordat ik daar zeker van ben natuurlijk, maar aanraders zijn altijd welkom
Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
pi_44480768
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:35 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Over het algemeen geldt: Hoe duurder de ski(schoen), des te stijfer en/of beter het materiaal is. Ga je voor het eerst sken, voldoet een goede aanbieding voor een setprijs van 300E prima, wil je er meer uithalen, betaal je ook meer:).
Mja, nu begin ik weer te twijfelen. Ga denk ik binnenkort even kijken of snowboarden leuk(er) vindt.
pi_44517062
Gewoon beide doen, doe ik ook . Hoewel heb laatst maar eens een nieuw board gekocht, dus houd het voorlopig even hierbij .
pi_44518946
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 17:21 schreef Ewaldus het volgende:

Heb gisteren gekeken, welke arie was jij nou?

Er gingen wel veel van die popie-jopie "ervaren" boaders op hun plaat. Tevens vlak langs personen in de lift scheren om even te laten merken dat zij stoer zijn.
pi_44524599
Kijk dit filmpje, en deze!

Te ziek!

..ze hebben me dus toch vast weten te leggen..
pi_44570418
doe volgend jaar ook maar mee aan snowchamps.... volgens mij kan ik net zo goed boarden als de mensen die door zijn...
pi_44606231
M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen! Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.

Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.

Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.

pi_44606842
* Sport_Life board gewoon met de camera in de hand, werkt perfect . Wat kost zo'n halmcam eigenlijk?
pi_44609806
$99,- + $34,- verzendkosten en ¤35,- van onze vrienden op Schiphol. Maakt zo'n ¤135,- totaal. Dit is echter wel exclusief batterijen en SD kaartje.
  woensdag 20 december 2006 @ 23:02:29 #176
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_44613656
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef WebForce het volgende:
Iemand suggesties voor het boeken van een weekje skieeen/snowboarden voor 3 personen in Gastein? Zo goedkoop mogelijk...

edit: En in de eerste week maart is het daar nog wel okay lijkt mij toch?
Gastein is echt niet goedkoop....
pi_44650482
hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:13:24 #178
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44651575
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:12 schreef linebear het volgende:
hoe betrouwbaar is de site www.sneeuwhoogte.nl ?!?
Vroeg het me af gewoon, want de hoogte van de sneeuw in Pertisau blijft constant het zelfde
Slechts 20 cm... Hopelijk is dat een beetje voldoende
In mijn ervaring is hij niet zo heel betrouwbaar. de site wordt niet vaak geupdate, al zetten ze er wel bij van wanneer de laatste meting is. De webcams waarnaar ze linken zijn wel leuk, en de sneeuwverwachting is ook wel vrij duidelijk, maar voor de rest...
Check mijn band Glorybox
pi_44653794
wat is wel een betrouwbare site !?
pi_44653968
wat denk je van de site van het dorp/gebied zelf? klikklik
Zu hause ist alles besser
pi_44656646
geeft dezelfde info als sneeuwhoogte
die site ken ik al hoor
pi_44657205
:-) had ook niet anders verwacht.

daar staat een datum van bijwerken bij. Volgens heeft de afgelopen week niet of nauwelijks gesneeuwd in de Alpen, dus zo gek is het niet dat de sheeuwhoogte niet spectaculair veranderd.
pi_44657770
dat is waar.... hoop dat het snel gaat sneeuwen komende week. Maar ziet er niet echt naaruit
  woensdag 27 december 2006 @ 09:52:55 #184
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_44763210
Maandag naar Garmisch maar ligt 50cm Altschnee.... kut zooi en er komt ook niks nieuws bij zo te zien...
FCT
pi_44764424
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef j0rrit het volgende:
M'n Oregon Scientific ATC-2K Helmet Cam is binnen! Volledige review van het apparaat is hier te vinden. Moet alleen nog even een 2gb SD kaartje erbij kopen, die heb ik nog niet helaas. Met dit kaartje kan ik 60 minuten opnemen met 640x480 @ 30FPS. Meer dan voldoende om leuke beelden te maken tijdens het skiën, wat alweer over 17 dagen gedurende 2 weken plaats gaat vinden.

Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van het geheel erg aardig is! De camera voelt robuust aan, en dankzij de schroefdop achterop blijven alle aansluitingen 'waterdicht' afgeschermd. Nou ja, waterdicht. De fabrikant raadt af om ermee onder water te filmen, maar ik ben al fragmenten tegen gekomen waar deze camera onder water is gebruikt.

Binnenkort maar even testen voordat ik op vakantie ga.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo, even een testje gedaan! Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling. Anyway, de ATC-2K getest.
pi_44764991
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Zo, even een testje gedaan! Hij staat hier op You Tube, alleen spot ik zojuist een enorme typfout in de aftiteling. Anyway, de ATC-2K getest.
Lol filmpje zal wel erg vet beeldmateriaal opleveren, ik zelf gaan niet op wintersport misschien dagje winterberg ofzo, in iedergeval nog een paar keer naar snowworld.
............................
pi_44767497
Ja, ben erg benieuwd! Neem in ieder geval m'n laptop mee, dus kan rustig met Premiere 2.0 Pro aan de slag. 'Real' time uploaden gaat niet lukken vanuit daar, of er moet een onbeveiligde accesspoint in de buurt zitten. Zou wel leuk zijn.

Iemand op m'n werk was vorige week naar Winterberg geweest, en daar lag geen sneeuw zei hij. Dus volledig aprèsski een week lang, of heet het nu preski?
pi_44787906
Ik kwam laatst ergens een link tegen naar een site met de weersvoorspelling op de lange termijn, maar kan hem niet meer vinden, iemand een tip?
pi_44836684
Ik kijk zelf met name op www.wetter.com.
Heb je een voorspelling voor de komende 7 dagen, vooral wat betreft Oostenrijk is hij goed gedataileerd.
Voor een 6 tot 10 daagse voorspelling kun je eens op weather.yahoo.com kijken, helaas wat minder gedetailleerd. Misschien is deze link al bekend bij je, maar op www.sneeuwhoogte.nl hebben ze ook de sneeuwverwachting voor de komende 6 dagen staan.
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:22:57 #190
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44839106
Ik kijk sinds kort ook op www.wintersporters.nl, ik denk dezelfde metingen als op sneeuwhoogte.nl, maar wel veel andere info.
Check mijn band Glorybox
pi_44852566
Thanx!

Lichte sneeuw op komtst!
pi_44885702
Ik ga aanstaande zaterdag naar Brixen in Oosterijk. Voor het eerst daar naar toe. Weet iemand of het een beetje een goed gebeid is en of er al veel sneeuw ligt?
pi_44887095
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:17 schreef Luni het volgende:
Thanx!

Lichte sneeuw op komtst!
Wow, er is zeker 2cm gevallen en het is nu weer 5°C.
pi_44891611
Zo, ben net terug van een weekje Les Arcs. We hebben alle dagen kunnen skieen, gelukkig ligt het vrij hoog (1.800 - 3.200 meter), maar ik heb nog nooit zulke slechte pistes meegemaakt! Alle leuke zwarte pistes waren gesloten, verder veel ijsplekken, en het gras dat door de pistes heen kwam en veel keien op de piste. Echt slecht. Ik heb ook nog nooit zoveel ongelukken gezien op de piste. Wel mooi weer gehad en toch wel plezier gehad hoor. Maar ik heb te doen met de mensen die deze week gaan, het is alleen maar slechter geworden.

Gelukkig mag ik het over twee maanden nog eens over doen.
pi_44913271
Klinkt niet goed. Maar er gaat bijvallen natuurlijk!

Nog 5 dagen!
  maandag 1 januari 2007 @ 22:24:29 #196
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_44927163
Hmm in heel zwitserland heeft het geregend Geen sneeuw meer te bekennen en ik moet vanaf zaterdag nog de pistes onveilig gaan maken Kut.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_44934573
Nog drie nachtjes slapen . Laatste sneeuw is alweer van 18 december, maar nagenoeg alle pistes zijn geopend. Laat die Italianen maar schuiven met hun kunstsneeuw.
pi_44939783
jaaaaa ik ook nog 3 nachten slapen en dan gaan we richting oostenrijk.
Ziet er wit uit nu
pi_44940324
Het sneeuwt in Les Menuires!

pi_44940453
en in Val Thorens dan natuurlijk ook

ze verwachten 20 tot 40cm verse sneeuw vandaag
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')