abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:28:02 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44989270
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik niet, iemand anders wel: [Winter 2007] Mayrhofen
Niet gezien! Thx
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44989328
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:28 schreef Public_NME het volgende:
Niet gezien! Thx
net even zichtbaar gemaakt, stond heel ver weg
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:40:27 #228
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_44993926
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:35 schreef nicomart het volgende:
Hebben jullie nog tips voor mensen zoals ik die voor het eerst op wintersport gaan?
Neem alsjeblieft wel lessen, want zo'n borstelbaan blijkt toch heel anders te zijn dan echte sneeuw. Ik was twee jaar terug voor het eerst skiën en ging lessen samen met een vriend van me die al een paar keer op een borstelbaan redelijk goed naar beneden was gekomen. Nou, aan het begin van de lessen merkte je niks van z'n 'ervaring' en aan het eind van de lessen draaide ik rondjes om hem heen. Misschien was had hij niet veel talent of whatever, maar het was voor mij de bevestiging dat het verstandig wat dat ik de lessen genomen had en niet in Nederland was aangeklooid had.

Het jaar erop heb ik trouwens geen lessen meer genomen en ben gewoon de berg afgegaan. Ging prima, ook zwarte pistes. Je kunt zelf wel aanvoelen of je zonder les kunt of niet denk ik. Je gaat af en toe wel op je bek nog door een foutje, maar de basistechniek verleer je niet meer.

Je moet gewoon altijd op je eigen kunnen blijven letten en niet te overmoedig zijn Been there, done that

Overigens was de regen in Zwitserland toch minder dramatisch dan verwacht en hoorde vandaag van een vriend (die er al zit) dat het prima skiën is on top of the hill. Yeah
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_45002520
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:01 schreef Blik het volgende:

[..]

reisverzekering moet je sowieso altijd hebben als je verstandig bent. Bovendien zul je echt niks breken omdat je waarschijnlijk niet eens hard genoeg gaat om iets te breken.
Mijn ervaring is juist andersom, ga je hard en val je gebeurd er niets. Het doet juist pijn als je weinig snelheid hebt. Afgelopen vakantie m'n arm gebroken op een bijna vlak stuk groene piste. Lag ook wel aan de sneeuw, maar heb vaak genoeg gehad dat ik met weinig snelheid mezlef flink pijn heb gedaan en op hoge snelheden helemaal niets had na een val.
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:59:59 #230
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_45003986
Het enige wat helpt is jezelf zo klein mogelijk maken bij het vallen. Armen en benen naar binnen vouwen, kin op je borst en bidden voor een goede afloop. De meeste breuken en kneuzingen komen door ledematen die als reflex alle kanten uitschieten. Als je een beetje vaart hebt, gaat er op die manier snel iets kapot. Jezelf klein maken voelt alleen tegennatuurlijk: als je tegen de grond aan zeilt wil je de klap nu eenmaal opvangen met je armen of benen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:14:40 #231
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45004413
Voor de mensen die naar Oostenrijk (en dus door Duitsland)met eigen vervoer rijden; houden jullie je aan de veiligheidsregels? Wij hebben hesjes, dekens die nu verplicht zijn in Duitsland. Maar we zitten een beetje met de winterbanden, dat kost toch wel een hele bom duiten voor 2 auto's....
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_45004818
Yep alles gaat mee. Niet dat ik denk dat ze op die hesjes e.d. gaan controleren. Behalve natuurlijk als je langs de weg komt te staan. Een verbandtrommels is volgens mij ook verplicht in Oostenrijk.

Winterbanden zitten er ook onder. Zijn inderdaad een boel duiten, maar lijkt me niet geheel onverstandig. Is huren geen optie? Kost vaak iets van 100-150 per week. Dat is nog veel, maar minder als de aanschaf van een setje banden + velgen. Ik was voor een setje velgen en Firestone banden 470 kwijt
Zu hause ist alles besser
pi_45005641
heb geen hesje (of ik moet hem toevallig gekregen hebben)

Verbandtrommel ligt in de auto...
Sneeuwkettingen ook
Winterbanden onder de auto

Check check, nog iets vergeten !?
pi_45005836
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:14 schreef Public_NME het volgende:
Voor de mensen die naar Oostenrijk (en dus door Duitsland)met eigen vervoer rijden; houden jullie je aan de veiligheidsregels? Wij hebben hesjes, dekens die nu verplicht zijn in Duitsland. Maar we zitten een beetje met de winterbanden, dat kost toch wel een hele bom duiten voor 2 auto's....
Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.
pi_45006470
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:52 schreef linebear het volgende:
heb geen hesje (of ik moet hem toevallig gekregen hebben)

Verbandtrommel ligt in de auto...
Sneeuwkettingen ook
Winterbanden onder de auto

Check check, nog iets vergeten !?
ruitenwisservloeistof die bij -20 ook nog vloeibaar is.

mompelt iets over schade, schande, wijs worden etc. Ooit een jaar meegemaakt dat de leidingen totaal bevroren waren. Ieder twee kilometer moesten we stoppen om met verse sneeuw de ruiten schoon te maken, omdat we niets meer zagen door al het opspattend vuil, pekel, etc etc.
pi_45006535
mmmm, dat ben ik vergeten....
kan nog bij het benzinestation
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:22:15 #237
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45006557
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:59 schreef Luni het volgende:

[..]

Maat van me had winterbanden gehuurd, kostte ¤ 82 voor ik meen 10 dagen.
Heb je een adres?
pi_45006977
ben blij dat ik het kon regelen in mijn leasecontract...
kost me 3,15 per maand
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:37:03 #239
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45007083
Vignet voor Oostenrijk ook niet vergeten he
Nouja als je de snelweg gebruikt daar
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45007302
die koop ik wel aan de grens....
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:50:13 #241
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45007558
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:43 schreef linebear het volgende:
die koop ik wel aan de grens....
Me too morgen doe ik alles ook pas inpakken.. kopen whatever.. had er nog geen zin in vandaag

Die hesjes koop je trouwens bij bv. de anwb shop.. blokker dat soort winkeltjes
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_45007731
volgens mij ligt er een in de bak bij mij. Zal eens kijken. Anders pech gehad....

Straks lekker verder inpakken. Morgen gaan we op tijd weg....
Damn heb er zin an
pi_45008016
Ik heb vanochtend besloten om ook maar morgen overdag te rijden i.p.v. 's nachts. Even een overnachtingspensionnetje geboekt en zaterdag zit deze jongen in de eerste lift. Op twee pistes na is het hele gebied van 170 km open. Dus ik vermaak me wel denk ik.

Ik moet nog wassen, inpakken en naar de schouwburg vanavond. Dat wordt een kort nachtje, aangezien ik rond een uur of zeven wil vertrekken morgenvroeg.

Volgens mij moeten de hesjes onder handbereik liggen en mogen dus niet in de de kofferbak (in Italie althans) Tankstation verkoopt ze meestal ook wel.
pi_45010058
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Heb je een adres?
nee, was volgens mij ergens in Gouwerak, vlakbij Gouda.
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:07:45 #245
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45010508
Ik vetrek vrijdag op zaterdag uur of 3 snachts
Voor iedereen die ook gaat veel fun
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:23:11 #246
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_45010956
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:54 schreef Luni het volgende:

[..]

nee, was volgens mij ergens in Gouwerak, vlakbij Gouda.
Hmm kwikfit is 15-20e per dag, afhankelijk van de bandenmaat.
  donderdag 4 januari 2007 @ 18:19:37 #247
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_45012582
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef Svyatagor het volgende:
Het enige wat helpt is jezelf zo klein mogelijk maken bij het vallen. Armen en benen naar binnen vouwen, kin op je borst en bidden voor een goede afloop. De meeste breuken en kneuzingen komen door ledematen die als reflex alle kanten uitschieten. Als je een beetje vaart hebt, gaat er op die manier snel iets kapot. Jezelf klein maken voelt alleen tegennatuurlijk: als je tegen de grond aan zeilt wil je de klap nu eenmaal opvangen met je armen of benen.
Ik zou toch maar goed oppassen met dat 'klein maken' van je. Je moet zorgen dat je blijft glijden en ab-so-luut niet gaat rollen. Daar heb je wel meer kans op als je je klein maakt. Als je eenmaal aan het rollen bent geslagen breek je echt al je ledematen. Zelfde taktiek als op de motor dus: zorg dat je blijft glijden. (Daarom is een motorpak ook zo belangrijk, anders glij je op je huid. Au.)

Over die winterbanden: winterbanden zijn NIET per definitie verplicht gesteld door de Duitse wet. Geloof niet teveel indianen verhalen. Er is alleen verplicht gesteld dat je auto gereed moet zijn voor 'winterse omstandigheden'. Als jij een ongeluk krijgt buiten je schuld om dat je had kunnen voorkomen door je auto op die 'winterse omstandigheden' aan te passen, heb je inderdaad kans op een mede-aansprakelijkheid. Dit betekent echter nog niet dat je verwijtbaar gehandeld hebt. Je verzekering zal de schade dus betalen en jij valt een paar trappen in je no-claim omlaag. Verder big deal dus. Maargoed, de bandenfabrikant/verkopers lobby heeft goed zijn werk gedaan. De verkoop is door het dak gegaan door deze propaganda.

Een goed compact artikel over deze materie is http://www.verhuis.de/start/sublevel2/winterbanden.html

Ik vertrek zaterdagochtend naar Zwitserland en heb er nnaaaaaaaaaiend veel zin in Oh boy!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:08:28 #248
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45014232
Vraagje: Materiaal bij reis als extra boeken of op lokatie?

Wil op vakantie naar Bad Gastein, we hebben een optie
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:10:41 #249
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_45014316
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef WebForce het volgende:
Vraagje: Materiaal bij reis als extra boeken of op lokatie?

Wil op vakantie naar Bad Gastein, we hebben een optie
geen van beide! zelf kopen
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  donderdag 4 januari 2007 @ 19:21:33 #250
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_45014712
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 19:10 schreef Gstyles het volgende:

[..]

geen van beide! zelf kopen
Zoveel geld heb ik niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: