abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43430878
Doe eens gek, ga naar Italie
Zu hause ist alles besser
pi_43432133
Hmm, Italie is ook wel wat. Misschien naar Lathuile, aan de andere kant van La Rosiere. Maar daar kan ik geen goedkope acco krijgen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:46:03 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_43435865
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:45 schreef linebear het volgende:
niemand meer voorpret ?!

nog 55 dagen trouwens
Wordt de eerste keer dus echt voorpret kan ik nog niet hebben, ben benieuwd of ik het leuk ga vinden. Ga wel een keertje een introductieles pakken bij Snowworld
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:15:11 #124
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_43552435
Wij gaan met 10 man richting Saint Sorlin d'Arves

Heb echt nog nooit van het plaatsje gehoord, heeft er hier iemand ervaringen?
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_43553462
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:

Saint Sorlin d'Arves maakt deel uit van Les Sybelles. Onder dit gebied vallen onder andere La Toussuire en Le Corbier, waar touroperator Husk diverse reizen naar organiseert. Saint Sorlin d'Arves is met 120km piste het grootste gebied binnen Les Sybelles, wat 310km piste totaal te bieden heeft.

Opzich is het best leuk skiën voor een week, maar veel langer moet je er niet wezen vind ik. Is ook tevens afhankelijk van je niveau.
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:30:24 #126
113732 Piwie
Waaronder?
pi_43555044
Ik ben van plan om de carnaval dit jaar eens over te slaan en te gaan skien, alleen heb ik geen flauw idee wat dat allemaal kost. Heb gelezen dat je een skipas, hotel, ski-uitrusting, uit gaan daar enz. kan iemand me vetellen wat dat ongeveer kost?
We willen naar Mayrhofen gaan. Kan je daar goed skien en apres skien?
pi_43568262
is nogal afhankelijk van waar je naar toegaat en met wie. Ik ga zelf altijd naar Italie en let daarbij niet echt op de kosten.

vaste kosten:
Vervoerskosten 125
Skipas 200
Skihuur 100 (alleen ski's)
pension 300

Het restant:
hetgene wat ik op, onder en naast de piste naar binnen werk. Ik ben geen fanatieke apres skier, dus die kosten vallen mee. Als je wel stevig wilt gaan feesten kost dat veel centjes. Al met al ben ik ieder jaar zo rond de 1.000 en 1.100 euro kwijt. Maar je kunt ook voor 750 euro (en minder) in een Franse blokkendoos gaan zitten
pi_43585204
We gaan waarschijnlijk naar Mayrhofen in Oostenrijk.
Ik ga met vrienden me dus we zullen gegarandeerd gaan apres skien!! Maar het apres skien lijkt me toch niet zo heel duur, ofwel?? Ik neem aan dat je geen entre hoeft te betalen bij die kroegjes?!
  woensdag 15 november 2006 @ 21:13:52 #129
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43589291
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:32 schreef Piwie het volgende:
We gaan waarschijnlijk naar Mayrhofen in Oostenrijk.
Ik ga met vrienden me dus we zullen gegarandeerd gaan apres skien!! Maar het apres skien lijkt me toch niet zo heel duur, ofwel?? Ik neem aan dat je geen entre hoeft te betalen bij die kroegjes?!
Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.
Maar op vaste kosten kun je wel wat bezuinigen; een bus+appartement+skipas arrangement heb je soms al voor 200 euro als je niet in de (school)vakanties gaat. Tel daar nog 100 e bij op voor je skihuur, dan kost het je verder alleen wat je daar uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan dus ook wel aantikken.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_43601670
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef Vogue het volgende:
In Oostenrijk vind ik Kaprun en Zell am See leuk.
Nog tips, ik ga 27 januari naar Zell am See.
pi_43603990
quote:
Op woensdag 15 november 2006 21:13 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Geen entree, maar biertjes op de berg zijn nooit zo goedkoop. Reken maar op een euro of drie ofzo.
Maar op vaste kosten kun je wel wat bezuinigen; een bus+appartement+skipas arrangement heb je soms al voor 200 euro als je niet in de (school)vakanties gaat. Tel daar nog 100 e bij op voor je skihuur, dan kost het je verder alleen wat je daar uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan dus ook wel aantikken.
Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.
pi_43615359
Haha.. Ik ben echt dom! Ging kijken naar een nieuwe skijas bij Bever en heb gelijk maar m'n skies meegenomen om ze te laten prepareren voor ¤5,-. Was immers een aanbieding, dus tevens een impulsieve aktie van mijn kant. Helemaal vergeten dat ik zaterdagavond zou gaan skiën in Snowworld - Zoetermeer, alleen bedacht ik dat pas toen ik thuis kwam. ...dan maar op m'n snowblades.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:02:50 #133
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43615475
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:17 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Oostenrijk is geen Frankrijk. Een busreis naar Mayerhofen + acco + pas voor 200 euro ga je never nooit vinden. Aleen de pas kost waarschijnlijk al bijna 200 euro Biertje gaat volgens meer richting de 4 euro voor 0,4. Vergeet eventuele lessen niet.
ok, ik heb geen ervaring met Oostenrijk, maar één ding is inderdaad wel zeker, het is altijd duurder dan je denkt.
Check mijn band Glorybox
pi_43618412
valt best mee...
we zitten in hotel incl. ontbijt en avondeten voor 265 de man.
Ok, dit is exclusief materiaalhuur en skipas....
pi_43628971
Dan komt daar dus nog even 250 euro bij. Dat klinkt heel redelijk. Zit de reis er ook al bij?

Ik besloten om naast mijn vakantie naar Corvara (Alta Badia) in maart begin januari een dag of vier naar Ortisei in Val Gardena te gaan. Kom maar op met die sneeuwvlokken. Kan bijna niet meer wachten.
pi_43638115
Enige wat ik moet betalen is tol... auto is van de zaak
en benzine kan ik declareren...

Ik kan ook echt niet meer wachten.
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:28:39 #137
71115 Rnej
I walk the line
pi_43638152
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:15 schreef Keano het volgende:

yeah, t hoort bij les sybelles

wel een okay gebied, ook niet zo duur

aan de piste eten en genoeg pistekm om je een weekje te vermaken
pi_43687089
Iemand een idee waar ik gemiddelde sneeuwhoogtes in een bepaald gebied voor bepaalde data kan vinden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de sneeuwzekerheid in de periode half - eind december. We gaan trouwens naar Le Corbier in Les Sybelles. Op dit moment ligt er op de berg wel wat sneeuw en wordt er ook wel redelijk wat sneeuw verwacht de komende week, maar in het dorpje zelf wil het nog niet echt opschieten, overdag worden temperaturen van 13 graden gehaald en vorige week zelfs 19.

Hier overigens een linkje naar een aantal webcams daar in de buurt: http://pv.viewsurf.com/?id=30&vue=344

En hier de weersverwachting voor punt du corbier, op de berg dus. Dat zier er wel goed uit, maarja de sneeuwgrens mag nog wel een stukje dalen.
pi_43705653
Ben in de meeste gebieden in Frankrijk geweest en ook in veel in Italie en Oostenrijk, maar de allermooiste pistes heeft toch wel: Les Arcs!
pi_43708309
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:57 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een idee waar ik gemiddelde sneeuwhoogtes in een bepaald gebied voor bepaalde data kan vinden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de sneeuwzekerheid in de periode half - eind december. We gaan trouwens naar Le Corbier in Les Sybelles. Op dit moment ligt er op de berg wel wat sneeuw en wordt er ook wel redelijk wat sneeuw verwacht de komende week, maar in het dorpje zelf wil het nog niet echt opschieten, overdag worden temperaturen van 13 graden gehaald en vorige week zelfs 19.
Igluski - snow history
pi_43709265
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:05 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Igluski - snow history
Dank je

Niet heel erg bemoedigend overigens, soms maar 1 cm in december Gelukkig is er vannacht iig wel sneeuw gevallen. Hopen dat het de komende weken wel flink kan sneeuwen en niet te warm meer wordt.
pi_43714683
ik kijk elke dag wel op sneeuwhoogte.nl en op de website van de plaats zelf. Daar hebben ze webcams hangen. Vorige week en die week er voor was er flink wat sneeuw gevallen. Ging het weer dooien. Nu is het weer groen
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:10:58 #143
91820 Thije
Ipsa scientia potestas est
pi_43740462
Ik ga 26 december naar Fugen met familie. Dit als voorproefje voor Val Thorens waar ik 26 januari heen ga met vrienden.
pi_43878985
Volgens mij ga ik m'n zwembroek meenemen ipv snowboard spullen. Komende week 18 graden.
pi_44183966
laat het verdomme eens sneeuwen
pi_44184168
in Val Thorens ligt wel sneeuw, maar nog niet echt veel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 6 december 2006 @ 09:09:57 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44184877
Het gaat de komende uren sneeuwen in de hogere Alpen.
Check mijn band Glorybox
pi_44185906
De weersvoorspellingen spreken elkaar zo'n beetje allemaal tegen. Dat er sneeuw/regen gaat vallen de komende dagen zijn ze het allemaal wel over eens. Wat de temperatuur gaat doen blijft volstrekt onduidelijk. De ene site spreekt van een definitieve inval van de winter vanaf +/- 15 december. De andere heeft het over historisch hoge temperaturen. Het gebrek aan sneeuw is niet zozeer het probleem, maar meer de hoge temperaturen. Daardoor kunnen ook de sneeuwkanonnen niet ingeschakeld worden.

Wat iedereen echter schijnt te vergeten is dat het nog vroeg ontzettend in het seizoen is. De afgelopen jaren zijn we verwend met veel sneeuw begin december. Dit jaar zal het allemaal wat later worden.
pi_44193402
Als er 27 januari maar een dik pak ligt!
pi_44212337
Zo is het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')