abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2008 @ 11:36:49 #101
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60463062
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, het zijn dus gewoon vuile corporatisten. Die moeten al helemaal van mijn centen afblijven, ik heb totaal niet de behoefte om grote bedrijven te sponseren, ik heb veel meer waardering voor de kleine ondernemer.
Ja, corporatisten, dat lijkt me zo ongeveer de beste omschrijving in dit hele topic.
Veel samenwerking tussen het bedrijfsleven en de overheid (waar het bedrijfsleven ook zo vaak om schreeuwt).
Vraag is of dat erg slecht is... dat is een ander topic waard.
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Als het puur vanwege economische belangen was, hadden we allang het Chinese model ingevoerd van 'ontwikkelingshulp' lijkt me. En ik zie de economische belangen van het subsidieren van kunst al helemaal niet.
Kunst = verhoging van de waarde van de omgeving.
Heel vaak kom je door een investering in kunst netto een stuk beter uit.

p.s. even een @ het hele 'links' / 'rechts' gedoe hier. .

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 31-07-2008 11:42:24 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_60464010
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Linkse mensen meer belasting?

Dan ook:

Linkse mensen hogere uitkering.
Linkse mensen gratis gezondheidszorg.
Linkse mensen gratis OV.
Linkse allochtonen hoeven niet in te burgeren.

Rechtse mensen minder belasting?

Dan ook:

Geen uitkering voor rechtsen die werkloos worden.
Alleen betaalde zorgverzekering.
Openbaar Vervoer kaartjes geprijsd naar het maken van winst, niet voor maatschappelijk belang.
Rechtse studenten geen OV kaart.
Rechtse allochtonen moeten eerst vloeiend Nederlands spreken.

Tja... zo kun je ellenlange lijsten maken natuurlijk, ik had in 2006 ook al een lijstje.

Kortom: Als een links iemand meer belasting moet betalen, dan wil een links iemand daar ook iets voor terug krijgen wat een rechts iemand niet krijg. - en andersom natuurlijk.
akkoord
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:57:50 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60468623
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Linkse mensen meer belasting?

Dan ook:

Linkse mensen hogere uitkering.
Linkse mensen gratis gezondheidszorg.
Linkse mensen gratis OV.
Linkse allochtonen hoeven niet in te burgeren.

Rechtse mensen minder belasting?

Dan ook:

Geen uitkering voor rechtsen die werkloos worden.
Alleen betaalde zorgverzekering.
Openbaar Vervoer kaartjes geprijsd naar het maken van winst, niet voor maatschappelijk belang.
Rechtse studenten geen OV kaart.
Rechtse allochtonen moeten eerst vloeiend Nederlands spreken.

Tja... zo kun je ellenlange lijsten maken natuurlijk, ik had in 2006 ook al een lijstje.

Kortom: Als een links iemand meer belasting moet betalen, dan wil een links iemand daar ook iets voor terug krijgen wat een rechts iemand niet krijg. - en andersom natuurlijk.
Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:02:00 #104
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60468720
Hoe kun je nou belasting betalen als je een uitkering geniet?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60468739
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Ja leuk, dan komen de rechtsen ook nooit meer buiten want de weg mag men dan ook niet meer op. Door die belmmering van verplaatsing worden alle rechtsen werkeloos, en verhongeren omdat ze geen uitkering krijgen.
pi_60469087
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk, dan komen de rechtsen ook nooit meer buiten want de weg mag men dan ook niet meer op. Door die belmmering van verplaatsing worden alle rechtsen werkeloos, en verhongeren omdat ze geen uitkering krijgen.
Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.

Verder gaat dit topic natuurlijk niet over 'rechtsen' en 'linksen', dat verschil is marginaal. Het gaat over étatisten, mensen die hun denkbeelden met geweld aan het collectief menen te mogen opdringen, versus liberalen danwel libertariërs. Persoonlijk denk ik dat een 'opt-out' regeling een prima eerste stap zou kunnen zijn naar een vrijere samenleving. Zoals Tubeway en ik hierboven al aangaven: waar moeten we tekenen?
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:17:10 #107
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60469097
Totaal onzinnig plan natuurlijk, want dan worden alle mensen recht totdat ze bijvoorbeeld ontslagen worden dan zijn ze ineens links of wordt een topman ineens rechts om zo zijn top bonussen te kunnen innen etc etc...? Wat zou je tegen dergelijke ideologische verandering willen doen? Want anders wordt het gewoon van twee walletjes eten...
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:30:52 #108
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_60469473
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:49 schreef Pool het volgende:
Maar links hoeft dan natuurlijk niet mee te betalen aan alle soldaten in Irak en Afghanistan, dat wordt volledig door rechts gedragen. Net als de aankoop van de JSF trouwens. Bovendien hoeven linkse moordenaars maar 13 jaar in de cel, terwijl rechtse moordenaars worden opgehangen. Linkse dieven krijgen een taakstraf, voor rechtse dieven geldt een minimumstraf van 3 jaar en een three-strikes-out systeem.

En oja, rechts mag alle hyptheekrenteaftrek gaan betalen, dan doet links de huursubsidie. Rechts mag ook alle AOW van 65-plussers gaan betalen.

Het grootste probleem van het systeem komt echter bij D66 terecht. De D66-stemmers hebben geen mening, dus dan zouden ze ook voor niets hoeven te betalen!
D66 wordt overgenomen door de VVD. Probleem opgelost.

Verder vind ik het een briljant plan! De ultieme nuance, iedereen kiest zijn eigen strafmaat
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_60469796
Ik verzoek de belastingdienst vriendelijk doch dringend om mij per direct uit te schrijven.
pi_60469928
quote:

[..]

Het huidige wegennet bestaat al en is geen eigendom van 'links'.
pi_60470981
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:50 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het huidige wegennet bestaat al en is geen eigendom van 'links'.
En het onderhoud wordt door kaboutertjes gedaan die al blij zijn dat ze in een paddestoel langs de weg mogen wonen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 17:54:03 #112
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60471057
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.

Iedereen z´n eigen weg
das efficient.:')
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:23:56 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60471473
quote:

[..]

Hahahah, nice.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:39:41 #114
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471762
Geweldig idee!

* Boze_Appel wil ook weten waar hij moet tekenen.
Carpe Libertatem
pi_60471780
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:45 schreef Picchia het volgende:
Ik verzoek de belastingdienst vriendelijk doch dringend om mij per direct uit te schrijven.
ach, ze noemen je klant en ze leveren een product dus moet geen probleem zijn
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:41:02 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471791
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:54 schreef t-8one het volgende:
Iedereen z´n eigen weg
das efficient.:')
Gewoon zelf of via een mediator, danwel anwb-achtige organisatie regelen dat je ook op wegen van andere mag rijden voor een x bedrag, of gewoon tolwegen. De wegen in Frankrijk (terwijl er genoeg alternatieve omwegen zijn) worden er niet minder om gebruikt.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 18:45:32 #117
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_60471860
Where do i sign ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 18:51:24 #118
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60471970
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:45 schreef digitaLL het volgende:
Where do i sign ?
Volgens mij kunnen we ondertussen een handtekeningenactie beginnen.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:05:07 #119
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_60472217
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen we ondertussen een handtekeningenactie beginnen.
Anarcho capitalisme en libertarisme lijkt zich te verspreiden en dat is gezien de slechte staat van dienst van overheden niet verwonderlijk, en is de volgende stap van verlichting denk ik. God is dood en de staat gaat dood (hopelijk).
De volgende mp3 gaat over de mogelijke psychologische mechanismen achter etatisme. Het kan handvaten bieden hoe ze te ontmantelen.
Een van de beste podcasts imo van Stef.
Freedom disire slavery

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 31-07-2008 19:14:26 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:28:31 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60472686
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:05 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Anarcho capitalisme en libertarisme lijkt zich te verspreiden en dat is gezien de slechte staat van dienst van overheden niet verwonderlijk, en is de volgende stap van verlichting denk ik. God is dood en de staat gaat dood (hopelijk).
Misschien zoeken veel mensen nu eenmaal een godheid. De geschiedenis laat dat m.i. in ieder geval wel zien, van Zuid-Amerika tot Europa tot India tot Nieuw-Zeeland. Dat wordt onmogelijk tot belachelijk gemaakt door de wetenschap (of de aanhang ervan), waardoor men de godheden in andere dingen gaat zoeken, zoals voetbalcoaches en politici. Die blijken -tot stoornis van de aanhang- echter gewoon mensen te zijn, die vervolgens verguisd worden (hey, net zoals Jezus).

Nee, het kan altijd beter, maar dat de prestatie van de overheid een directe oorzaak zou zijn van de afkeer ervan, betwijfel ik.
quote:
De volgende mp3 gaat over de mogelijke psychologische mechanismen achter etatisme. Het kan handvaten bieden hoe ze te ontmantelen.
Een van de beste podcasts imo van Stef.
Freedom disire slavery
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:35:46 #121
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474115
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gewoon zelf of via een mediator, danwel anwb-achtige organisatie regelen dat je ook op wegen van andere mag rijden voor een x bedrag, of gewoon tolwegen. De wegen in Frankrijk (terwijl er genoeg alternatieve omwegen zijn) worden er niet minder om gebruikt.
zoiets als een overheid?
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 20:40:24 #122
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474205
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:35 schreef t-8one het volgende:
zoiets als een overheid?
Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:43:41 #123
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474269
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.
Je woont toch vrijwillig in Nederland?
Of dwingt iemand je?
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 20:48:29 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474366
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:43 schreef t-8one het volgende:
Je woont toch vrijwillig in Nederland?
Of dwingt iemand je?
Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:59:49 #125
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474577
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!

Is het hier niet fijn dan?
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 21:03:06 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474632
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:59 schreef t-8one het volgende:
Is het hier niet fijn dan?
Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.

Maar ik kots en kots nog een keer van het Nederlandse regels voor anderen, vrijheid voor jezelf. Nederlanders snappen weinig meer van vrijheid maar willen alleen maar verboden opleggen en andere mensen dwingen zich aan te passen aan hun leven.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:07:05 #127
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474700
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.

Maar ik kots en kots nog een keer van het Nederlandse regels voor anderen, vrijheid voor jezelf. Nederlanders snappen weinig meer van vrijheid maar willen alleen maar verboden opleggen en andere mensen dwingen zich aan te passen aan hun leven.
ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.
Maar of het afschaffen van een overheid nou de oplossing is.....
ok, lets go again
danku lieve fans
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:10:38 #128
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_60474778
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Linksen willen altijd minder bezuinigen en meer uitgeven.
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Dus: extra belasting alleen voor de linksen.
Dat lijkt me een goed idee, iedereen heeft dan zijn zin
Mogen ze dan ook meer inspraak in wat er met het geld gebeurt?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_60476307
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:07 schreef t-8one het volgende:

[..]

ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.
Maar of het afschaffen van een overheid nou de oplossing is.....
De overheid wat hebben die dan nog te zeggen, het komt allemaal van Brussel hoor wat er gebeuren mag in Europa volgens mij
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:29:50 #130
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60489292
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Verder gaat dit topic natuurlijk niet over 'rechtsen' en 'linksen', dat verschil is marginaal. Het gaat over étatisten, mensen die hun denkbeelden met geweld aan het collectief menen te mogen opdringen, versus liberalen danwel libertariërs. Persoonlijk denk ik dat een 'opt-out' regeling een prima eerste stap zou kunnen zijn naar een vrijere samenleving. Zoals Tubeway en ik hierboven al aangaven: waar moeten we tekenen?
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).
Maar dan betaal je een extra belasting die even hoog is als die van de WW en AWBZ
Teruggaaf van te veel betaalde vervangende belasting
quote:
Als u of uw werknemer gemoedsbezwaard is, kan het zijn dat u of uw werknemer bijdragevervangende belasting (in plaats van inkomensafhankelijke bijdrage Zvw) en premievervangende loonbelasting (in plaats van premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen) moet betalen. Als er te veel vervangende belasting is betaald, betalen wij die terug.
Dus daar heb je niet zoveel aan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60489394
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:29 schreef DiRadical het volgende:
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).
Maar dan betaal je een extra belasting die even hoog is als die van de WW en AWBZ
Teruggaaf van te veel betaalde vervangende belasting

Dus daar heb je niet zoveel aan
Was me bekend, een wassen neus idd.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:37:58 #132
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60489481
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef pisnicht het volgende:
Hoe kun je nou belasting betalen als je een uitkering geniet?
Oh, kun je met een uitkering een BTW terugvraag invullen.
Belaal je geen acijnzen en allerlie idiiote milieubelastingen op je water en gas verbruik?
Er zijn meer belastingen dan loonbelasting en ook mensen met een uitkering moeten de premies voor de volksverzekeringen betalen.
De potten van de werknemersverzekeringen zitten ook belachelijk vol.
Dat geld is van de werknemers en werkgevers en wordt gebruikt om de staatsschuld virtueel te verlagen (het is een aparte pot, maar de overheid mag het geld meerekenen het het berekenen van de staatsschuld)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:15:53 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60493043
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef Shakes het volgende:
Er is een punt.

Grof gezegd staan de 'linken' 'sociale' maatregeln voor. Nivelleren vinden ze bijzonder sociaal. Dus simpel gezegd iedereen die PVDA stemt verdeeld zijn inkomen met andere PVDA stemmers. Een stuk socialer dan geld afpakken die het niet met die maatregel eens zijn. Dan mag iedereen volgens zijn eigen ideologie leven maar wordt anderen niets opgelegd. Ideaal dus.

Groenlinks mag een flinke heffing leggen op autorijden voor hun eigen stemmers en die stemmers mogen ook niet van de A6 -A9 rijden. VVD'ers mogen maar beperkt gebruikmaken van de WW en geen uitkering onder de 27. Bij de SP levert iedere stemmer hun geld in bij de paritj waarbij ze dan een klein deel van krijgen. Voor de CDA stemmers wordt abortie en euthanasie afgeschaft. Bovendien krijgen ze meer kinderbijslag.

Niets wordt aan anderen opgelegd maar je krijgt waar je zelf voor kiest. Ideaal dus!
En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.
pi_60494026
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.
Vreselijk dit. Die lui moeten ze direct opsluiten en sleutel weggooien.
pi_60497036
quote:
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Nou nou, als je consequent liberaal bent, behandel je een links individu op het zijn van een individu, los van welke ideologie die aanhangt. Linksen betalen dus net zoveel belasting -helaas- als rechtsen -whatever links en rechts in jouw bekrompen wereldje ook mogen betekenen-.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:40:42 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60498108
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Niet perse. Immers rechtse belasting is nog steeds nodig voor de aanleg van nieuwe wegen, de subsidie van onze strijdkrachten, het onderhoud van dijken, waterwegen, het uitkeren van pensioen, politie, brandweer, marechaussee, douane, anti-terrorisme eenheden, onderwijs, universiteiten, grote projecten zoals de HSL, 5e schipholbaan, JSF, etc, en waarschijnlijk een hele lange waslijst aan dingen die ik totaal vergeet waar ook rechts gebruik van zal gaan maken.

Rechtsen zijn over het algemeen tegen uitkeringen, dus die kunnen we tegen belastingverlaging afschaffen voor rechtsen. Idem met gezondheidszorg voor iedereen. Je zou dan inderdaad mensen kunnen laten kiezen voor "categorie 1, 2, of 3" met lage, gemiddelde, of hoge belasting, maar daar tegenover dus bepaalde voorwaarden. Alleen kun je dan niet als je werkloos dreigt te worden (bijv. het gerucht dat er aan het einde van de maand een ontslagronde komt om te bezuinigen, en je gokt dat jij op de lijst staat....) even snel van categorie 1 naar 3 springen en toch een redelijke uitkering vangen.

Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.

Lagere en Hogere belastingen hebben voordelen en nadelen. Uitkeringen is het eerste waarin gesneden zal gaan worden, omdat men denkt deze toch niet nodig te hebben..... maar als je 3 kindertjes hebt en straks moet kiezen tussen lagere belastingen en 10.000 euro per kind per jaar, geen OV kaart, geen studiebeurs (zoals in de VS dus), of hogere belastingen en 3.000 euro per kind per jaar met OV kaart en uitwonende beurs als ze universitaire leeftijden bereiken..... dan denk ik dat veel rechtse ouders toch ook liever het huidige belastingniveau blijven betalen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60498783
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:
Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:16:31 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60500382
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelsel

Maar hoeveel kinderen je wil is natuurlijk een persoonlijke zaak, en we zijn hier geen Communistisch China met een 1-kinds beleid.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60501316
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:16 schreef maartena het volgende:
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelsel

Maar hoeveel kinderen je wil is natuurlijk een persoonlijke zaak, en we zijn hier geen Communistisch China met een 1-kinds beleid.
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken. De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:54:02 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60502420
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken.
De vuilnisman met een loontje van 20k betaald dan ook aanzienlijk minder belasting dan de bankdirecteur met zijn salaris van 300k.

Overigens het lasten verlagen van de lage inkomens (de vuilnisman), en de hogere inkomens wat meer belasten (de bankdirecteur) een typisch links idee.
quote:
De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.
Nee, maar we hebben het ook niet voor het zeggen waar onze belastingcenten heen gaan. Het zou een bureaucratisch zooitje worden als de rechtsen konden beslissen dat hun belastingcenten niet moeten gaan naar uitkeringen, kunst, en sociale projecten, en dat links kan beslissen dat hun belastingcenten niet gaan naar de JSF, defensie en de 5e Schipholbaan, om even wat willekeurige stereotypische kreten aan te halen.

En sowieso is het onzin om mensen in hokjes te blijven stoppen. Er zijn mensen die zelfs goede ideeen bij voorbaat veroordelen, omdat deze een oorsprong had in het andere politieke kleurgebied dan waar jij je comfortabel voelt..... totdat iemand van jouw politieke kleur zegt, "dat is een goed idee"!

Hier in de VS is het hele left vs right, conservative vs liberal nog veel erger, en Nederland gaat ook die kant op..... je moet onderhand rechts of links zijn, een middenweg kan eigenlijk niet, want dan weten ze niet in welk hokje je thuishoort. Ik ben D'66 stemmer, eigenlijk een typische midden-partij, maar het is niet de eerste keer dat ik hier op FOK! hoor dat het een rechtse of linkse partij is..... Je mag blijkbaar geen goede ideeen vinden in alle politieke kleuren, en je moet een kleur kiezen, anders klopt er iets niet.

Ik denk liever eerst na.

En nu vraag me af of ik nu rechtse of linkse belasting moet gaan betalen..... Is er geen middenweg?
-
pi_60503986
quote:

Wat een kul man. Onderwijs is tot en met high school volkomen gratis, in tegenstelling tot in NL. Een community college kost stukken minder dan een Harvard opleiding en is vrijwel niet duurder dan in NL; je kunt ermee overstappen naar grotere universiteiten en je bachelors of masters in korte tijd halen. Goede studenten krijgen -terecht- scholarships en grants en betalen dus nog minder.

Bovendien verdient men in de VS stukken meer en is de belasting stukken lager. Om je "argument" helemaal om zeep te helpen: in de VS heb je nota bene relatief meer mensen met een universitaire graad dan in NL.

OT: links is een stel parasieten dat hun "naastenliefde" (lees: stimuleren van apathie en asociaal gedrag, mensen afhankelijk maken van de overheid, promotie van schijtluizen die met z'n tienen toekijken hoe iemand afgetuigd wordt (als mensen voor alles naar de overheid kijken, dan krijg je dat...)) bekostigt op kosten van de normale burger. Links lullen, rechts vullen. Zelf in je ivoren torentje wonen en Jan Modaal tussen het islamitische geteisem laten wonen... je kind naar een priveschool sturen maar iedere burger die z'n kind niet op een zwarte school wil, uitmaken voor racist. En datzelfde "do as I say, not as I do" gedrag uit zich in de financiering van hun spilzucht: iedereen mag ervoor dokken.

Hah. De verzorgingsstaat met aan het hoofd een elite van journalisten, politici, onderwijzers en bureaucraten... wat een grap. Het volk wordt dag in dag uit geindoctrineerd en mag er vervolgens zelf ook nog voor betalen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:02:46 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60503997
Ik vraag me af en toe wel eens af in wat voor een sekte jij leeft.

Ach ja Texas, het Urk van de VS.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60504025
Hij woont toch in de VS?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60504040
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Ik vraag me af en toe wel eens af in wat voor een sekte jij leeft.

Ach ja Texas, het Urk van de VS.
Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60504054
Net zoals er niks tegen in te brengen valt dat iedereen die voor zijn lol in Texas gaat wonen niet spoort
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60504087
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net zoals er niks tegen in te brengen valt dat iedereen die voor zijn lol in Texas gaat wonen niet spoort
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.
-Mark Steyn
pi_60504100
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:17 schreef StefanP het volgende:
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.
Steef, Amerika is het land van het ongebreidelde kapitalisme en dat leidt tot ghetto's, geweld en grenzeloos graaien. Alles klopt zo mooi, verstoor hun illusie nou niet
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:24:39 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60504126
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.
Zeg ik dat? Alleen die grote roze bril die op hebt , hoe groot kan die zijn?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60504193
quote:

het is net alsof je de aandacht probeert te verleggen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60504238
Ik vind dat iedereen die geboren is op 14 juni 1988 een aparte status moet krijgen. Voor deze mensen wordt ook een nieuwe belastingschijf in het leven geroepen, namelijk 0% over het hele inkomen. Tevens hoeven deze mensen geen btw te betalen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:16:51 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60505304
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:00 schreef StefanP het volgende:

[..]
-bla-
Je weet dat de Amerikaanse overheid meer geld per caput investeert in universiteiten dan wij, hč?
Van jouw belastingcenten!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:38:20 #152
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60505502
Prima, maar dan ook minder sociaal vangnet voor de rechtsen natuurlijk.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:19:33 #153
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_60506014
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je weet dat de Amerikaanse overheid meer geld per caput investeert in universiteiten dan wij, hč?
Met lagere belastingen. Dus Nederlanders zijn volgens jouw redenering een hoop kneuzen bij elkaar. Meer belasting betalen terwijl er minder wordt geinvesteerd in het onderwijs.
Ik heb trouwens altijd gedacht dat de Ivy-league universiteiten + MIT grotendeels op prive kapitaal teren en community colleges op overheidsgeld blijven drijven.
pi_60506170
quote:

[..]

Niet perse. Immers rechtse belasting is nog steeds nodig voor de aanleg van nieuwe wegen, de subsidie van onze strijdkrachten, het onderhoud van dijken, waterwegen, het uitkeren van pensioen, politie, brandweer, marechaussee, douane, anti-terrorisme eenheden, onderwijs, universiteiten, grote projecten zoals de HSL, 5e schipholbaan, JSF, etc, en waarschijnlijk een hele lange waslijst aan dingen die ik totaal vergeet waar ook rechts gebruik van zal gaan maken.

Rechtsen zijn over het algemeen tegen uitkeringen, dus die kunnen we tegen belastingverlaging afschaffen voor rechtsen. Idem met gezondheidszorg voor iedereen. Je zou dan inderdaad mensen kunnen laten kiezen voor "categorie 1, 2, of 3" met lage, gemiddelde, of hoge belasting, maar daar tegenover dus bepaalde voorwaarden. Alleen kun je dan niet als je werkloos dreigt te worden (bijv. het gerucht dat er aan het einde van de maand een ontslagronde komt om te bezuinigen, en je gokt dat jij op de lijst staat....) even snel van categorie 1 naar 3 springen en toch een redelijke uitkering vangen.

Lagere en Hogere belastingen hebben voordelen en nadelen. Uitkeringen is het eerste waarin gesneden zal gaan worden, omdat men denkt deze toch niet nodig te hebben..... maar als je 3 kindertjes hebt en straks moet kiezen tussen lagere belastingen en 10.000 euro per kind per jaar, geen OV kaart, geen studiebeurs (zoals in de VS dus), of hogere belastingen en 3.000 euro per kind per jaar met OV kaart en uitwonende beurs als ze universitaire leeftijden bereiken..... dan denk ik dat veel rechtse ouders toch ook liever het huidige belastingniveau blijven betalen.

Ik vind de hoge tuition fees helemaal niet slecht, eerder motiverend. Ik heb in mijn studietijd in de VS vroeger nog nooit een ongemotiveerde student aan de uni gezien. In tegenstelling tot hier, waar men 6 jaar over een studie doet en 60% van hun tijd in de kroeg hangt.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:34:43 #155
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60518542
Tja als we allemaal zelf konden beslissen naar welke sector het belastinggeld naar toe gaat, dan denk ik dat er vele mensen zijn die graag belasting betalen als ze: betaalbare gezondheidszorg krijgen, goedkope en goedwerkende OV, goed onderwijs en werkgelegenheid krijgen. Helaas hebben we dat niet voor het zeggen. De belasting verhogen om oorlogen voor kapitalistische bedrijven te financieren lijkt me eerder iets waar 'rechts' gestraft voor moet worden
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:42:05 #156
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60518662
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Met lagere belastingen. Dus Nederlanders zijn volgens jouw redenering een hoop kneuzen bij elkaar. Meer belasting betalen terwijl er minder wordt geinvesteerd in het onderwijs.

Op het gebied van onderwijs: klopt.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:30:38 #157
46960 StefanP
polemicist
pi_60519319
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Aan onderzoek en R&D ja (bron). Waardoor vrijwel elke noemenswaardige uitvinding en verbetering van de afgelopen eeuw op het conto geschreven kan worden van de VS. Vliegtuigen, anesthesia, rekenmachines, computers, DNA, CDs, de lift, gloeilampen, kunstmatige harten, helikopters, MRI, het internet, microprosessors, magnetrons, de film, nylon, pacemakers, quasars, de geluidsopname, de telefoon, televisie, stofuigers, wasmachines, vaccins voor polia, de mazelen en meningitis - om maar een paar voorbeelden op te noemen. Wat heeft de EU gepresteerd? Helemaal niets - nop, nul. Daarom staan de briljantste studenten overal ter wereld te springen om naar de VS te mogen, terwijl Europa de afdankertjes mag hebben... precies de kategorie die ze zo graag hebben, gezien het algehele immigratiebeleid.

Maar goed, voor sommigen zijn de kosten voor onderzoek en R&D natuurlijk gelijk aan "investeringen in universiteiten."

Investering in innovatie != investering in bodemloze putten. En daar zit hem het verschil tussen de VS en de EU. Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen, door een kleine bijdrage aan onderzoek, terwijl je in de EU kapot gemaakt wordt door belastingen en je daar desondanks helemaal niets van terugziet... da's balen voor die linksen.

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 03-08-2008 00:37:22 ]
-Mark Steyn
pi_60519466
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen
Oh alsjeblieft zeg
pi_60519517
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh alsjeblieft zeg
Het klopt wel wat StefanP zegt. Alleen ik vind 25 vakantiedagen en 40 uur werken belangrijker dan die paar honderd dollar meer per maand in de VS en 10 vakantiedagen en voor meer dan 40 uur opzitten en pootjes geven aan een of andere baas.

En veel Europeanen met mij.

Dan maar geen jacuzzi en Hummer H3.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 3 augustus 2008 @ 00:48:15 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519558
quote:

[..]

Aan onderzoek en R&D ja
R&D komt van de federale overheid, de onderwijspoot komt van de state. En het totaal komt zeker hoger uit dan in Nederland, en per indivuele tak ook - al is dat lastig rekenen sinds Nederlandse universiteiten een lump sum krijgen.
pi_60519574
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het klopt wel wat StefanP zegt. Alleen ik vind 25 vakantiedagen en 40 uur werken belangrijker dan die paar honderd dollar meer per maand in de VS en 10 vakantiedagen en voor meer dan 40 uur opzitten en pootjes geven aan een of andere baas.

Ja, het is maar net wat je onder levensstandaard verstaat natuurlijk. Als je zoals Stefan enkel geilt op geld/spullen om een verder beroerde persoonlijkheid te compenseren, dan kan ik het me voorstellen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:50:47 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60519586
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neen het klopt niet. En over die vakantiedagen is ook maar natte vinger werk. Ik heb er nu al 25 na twee jaar werken in de VS. Hangt dus helemaal van de werkgever af.

En een jacuzzi is voor pipo's, doe dan een echt zwembad. Die Hummer is een auto voor drollen, ik wou dat ik er eentje op kon blazen. Wat een gedrochten.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:52:23 #163
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519603
quote:
Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen, door een kleine bijdrage aan onderzoek, terwijl je in de EU kapot gemaakt wordt door belastingen en je daar desondanks helemaal niets van terugziet... da's balen voor die linksen.
Levensstandaard volgens de Human Development Index:

1. Flag of Norway Norway 0.968 (▬)
2. Flag of Iceland Iceland 0.968 (▬)
3. Flag of Australia Australia 0.962 (▬)
4. Flag of Canada Canada 0.961 (▲ 2)
5. Flag of Ireland Ireland 0.959 (▼ 1)
6. Flag of Sweden Sweden 0.956 (▼ 1)
7. Flag of Switzerland Switzerland 0.955 (▲ 2)
8. Flag of Japan Japan 0.953 (▼ 1)
9. Flag of the Netherlands Netherlands 0.953 (▲ 1)
10. Flag of France France 0.952 (▲ 6)
11. Flag of Finland Finland 0.952 (▬)
12. Flag of the United States United States 0.951 (▼ 4)
13. Flag of Spain Spain 0.949 (▲ 6)
14. Flag of Denmark Denmark 0.949 (▲ 1)
15. Flag of Austria Austria 0.948 (▼ 1)
16. Flag of Belgium Belgium 0.946 (▼ 4)
17. Flag of the United Kingdom United Kingdom 0.946 (▲ 1)
18. Flag of Luxembourg Luxembourg 0.944 (▼ 6)
19. Flag of New Zealand New Zealand 0.943 (▲ 1)
20. Flag of Italy Italy 0.941 (▼ 3)

http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Human_Development_Index

Valt dus wel mee.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:53:11 #164
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60519618
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

rechtsen hebben gewoon een baan en zorgen voor zichzelf
Ja, die Nederlanders in wijken als de Schilderswijk zijn idd het topsegment van de rechtse samenleving.
-
pi_60519625
UN = links Floripas.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:56:22 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519658
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:53 schreef gelly het volgende:
UN = links Floripas.
Human Development Index = gewoon een logaritme, Gelly. Een logaritme dat ik ook nog wel uit kan rekenen.
pi_60519678
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Human Development Index = gewoon een logaritme, Gelly. Een logaritme dat ik ook nog wel uit kan rekenen.
Ik dacht StefanP even voor te zijn Floripas.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:52:37 #168
46960 StefanP
polemicist
pi_60520301
quote:

[..]

Oh alsjeblieft zeg
"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."

"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."

http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665646.pdf

Auw! Een Europese studie nog wel!

Of anders lees je gewoon dit boek, van een Duitser nota bene, die haarfijn je Europese illusies van solidariteit, een hoge levensstandaard, economische groei en welvaart ontkracht. Toepasselijk getiteld "European Myths, American Reality."

Ach joh, je bent niet eens in staat om verder te komen dan holle, loze retoriek. Bronnen zoeken, plaatsen of lezen gaat je pet ver te boven.
-Mark Steyn
pi_60520315
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."

Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

zondag 3 augustus 2008 @ 01:55:24 #170
46960 StefanP
polemicist
pi_60520327
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

Pijnlijk niet, de waarheid? Je bent werkelijk lachwekkend. Dom mannetje.
-Mark Steyn
pi_60520338
Ja, dat zal het zijn.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:57:38 #172
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60520343
quote:

"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Hoeveel Amerikanen zijn goed verzekerd als ze ziek worden? .
-
pi_60520463
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Neen het klopt niet. En over die vakantiedagen is ook maar natte vinger werk. Ik heb er nu al 25 na twee jaar werken in de VS. Hangt dus helemaal van de werkgever af.
Maar 10 is het minimum. In Nederland is dat 25. Hangt hier ook van de werkgever af, maar kan dus alleen maar meer worden.
quote:
En een jacuzzi is voor pipo's, doe dan een echt zwembad. Die Hummer is een auto voor drollen, ik wou dat ik er eentje op kon blazen. Wat een gedrochten.
Je bent al zo verAmerikaanst dat je het voorbeeld niet begrijpt?

zondag 3 augustus 2008 @ 02:12:50 #174
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60520475
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat een idee...
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:15:44 #175
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60520497
quote:

[..]

alsof oppervlakte en airco iets zegt over hoe welvarend iemand is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_60520521
quote:

[..]

Of anders lees je gewoon dit boek, van een Duitser nota bene, die haarfijn je Europese illusies van solidariteit, een hoge levensstandaard, economische groei en welvaart ontkracht. Toepasselijk getiteld "European Myths, American Reality."

Ach joh, je bent niet eens in staat om verder te komen dan holle, loze retoriek. Bronnen zoeken, plaatsen of lezen gaat je pet ver te boven.
Floripas. Hoe kun je dit verklaren?

Mogelijk gebruiken ze andere methodes voor de VN levensstandaard index
pi_60520556
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:19 schreef BasDirkse het volgende:

[..]

Joh, die hele vergelijking slaat als een drol op een drumstel.
pi_60520564
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:23 schreef gelly het volgende:
Joh, die hele vergelijking slaat als een drol op een drumstel.
Ik vroeg het niet aan jou. Ik vroeg het aan degenen die wél inhoudelijke bijdrages kunnen leveren..
pi_60520597
Ik ben bang dat je hetzelfde antwoord gaat krijgen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 03:25:05 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60521006
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent al zo verAmerikaanst dat je het voorbeeld niet begrijpt?
Jij bent nog zo groen dat je die post niet helemaal snapt.
pi_60521062
Socialisten meer belasting laten betalen????????????
MMMMMMhhhhhhh goed idee!!
Als je een socialist bent,dan leef je in armoede??
Want als je welgesteld bent, dan ben je geen socialist?
Greetz.
pi_60522394
quote:

Ja vooral de achtergrond van de onderzoeksinstantie daarmee konden we eingelijk de uitkomsten ook wel al voorspellen.
quote:
Timbro is a libertarian, free market think tank based in Stockholm, Sweden, that works to influence legislation and public opinion.
quote:
Of anders lees je gewoon dit boek,
Wat het opvallande is dat dit boekwerk door CATO wordt uitgeven.
quote:
The Cato Institute is a libertarian think tank headquartered in Washington, D.C.
Zo en nu geen libertarisch bronnen graag.
pi_60522541
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Levensstandaard volgens de Human Development Index:

1. Flag of Norway Norway 0.968 (▬)
2. Flag of Iceland Iceland 0.968 (▬)
3. Flag of Australia Australia 0.962 (▬)
4. Flag of Canada Canada 0.961 (▲ 2)
5. Flag of Ireland Ireland 0.959 (▼ 1)
6. Flag of Sweden Sweden 0.956 (▼ 1)
7. Flag of Switzerland Switzerland 0.955 (▲ 2)
8. Flag of Japan Japan 0.953 (▼ 1)
9. Flag of the Netherlands Netherlands 0.953 (▲ 1)
10. Flag of France France 0.952 (▲ 6)
11. Flag of Finland Finland 0.952 (▬)
12. Flag of the United States United States 0.951 (▼ 4)
13. Flag of Spain Spain 0.949 (▲ 6)
14. Flag of Denmark Denmark 0.949 (▲ 1)
15. Flag of Austria Austria 0.948 (▼ 1)
16. Flag of Belgium Belgium 0.946 (▼ 4)
17. Flag of the United Kingdom United Kingdom 0.946 (▲ 1)
18. Flag of Luxembourg Luxembourg 0.944 (▼ 6)
19. Flag of New Zealand New Zealand 0.943 (▲ 1)
20. Flag of Italy Italy 0.941 (▼ 3)

http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Human_Development_Index

Valt dus wel mee.
Who cares, ik acht deze staatjes belangrijker voor Economic Development:

Ease of Doing Business Index:

1 Singapore
2 New Zealand
3 United States
4 Hong Kong
5 Denmark

21 Netherlands

Of de Global Competitiveness Report:

1 United States
2 Switzerland
3 Denmark
4 Sweden
5 Germany

10 Netherlands

Of zelfs de Quality-of-life index:

13 United States 7.615
16 Netherlands 7.433

Wiki

[ Bericht 0% gewijzigd door axis303 op 03-08-2008 10:38:09 ]
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:32:31 #184
138914 Slappy
ambtenaar
pi_60522603
quote:

[..]

Oh alsjeblieft zeg
Klopt helemaal land vol Armoede,vol drugs verslavende
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:19:11 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60524111
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 03:35 schreef detlevico het volgende:
Socialisten meer belasting laten betalen????????????
MMMMMMhhhhhhh goed idee!!
Als je een socialist bent,dan leef je in armoede??
Want als je welgesteld bent, dan ben je geen socialist?
Greetz.
De Salonsocialisten mogen ook meer betalen hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:21:55 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60524153
Als dit systeem ingevoerd wordt, wordt ik een rechtse parasiet.

Lekker tussen 2 palmbomen in een hangmat en alle luxe die ik wens. Ondertussen wat bléren dat allerlei uitgaven teveel zijn en ondertussen allerlei bedrijven leegzuigen voor 'protectiegelden'.

Hééérlijk. En het mag, want iedereen bepaalt zijn eigen wetten en regels.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:14:38 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60525092
Wil je hier echt een discussie over? Graag!
quote:

[..]

Deze studie is niet oorspronkelijk Europees, maar komt uit een samenwerkingsverband van internationale Oostenrijkse-scholers. Maar goed, dat is nitpicking.
Wat wel belangrijk is, is dat deze studie
a) is gepleegd door economisch libertariërs, maar goed, argument is argument;
b) maar vooral: alweer achterhaald is, want de cijfers zijn alweer meer dan vijf jaar oud.

De VS zijn de laatste vijf jaar behoorlijk gedaald in de Human Development Index. Vergeet niet dat er in de tussentijd een boel crises zijn geweest op het gebied van kredietverschaffing en dergelijke.
quote:

Geldt eigenlijk hetzelfde voor als voor timbro: libertarisch en achterhaald.

Over die auto en die airco: die zijn nodig in (grote delen van) de VS. Urban planning maakt het hebben van een auto een eerste levensvoorwaarde, terwijl het in Nederland eigenlijk een tweede levensvoorwaarde is, omdat je op andere manieren naar je werk kunt komen. Airco heb je hier niet nodig wegens het klimaat. Het bezitten van een eigen huis is geen teken van een hogere levensstandaard.

Tot vijf jaar geleden was het zeker zo dat de armste helft van de VS meer te besteden had dan de armste helft van Nederland. Dat "besteden" is overigens inderdaad in spullen, en niet in non-tangibles, zoals gezondheidszorg.
Dat is alleen rap aan het veranderen.

De meest recente open te bekijken link die ik voor je heb (jij zit niet bij Jstor, neem ik aan?)
is deze uit 2005 van the Economist. Je kunt daar, heel fijn, expliciet zien welke factoren ze op welke manier variabel hebben gemaakt (dat maakt het narekenbaar). Daar zie je al dat de VS is gevallen van 1 naar 11, na de Nordisch-Europese landen, en die val zal zich doorzetten. Dat heeft niet eens zozeer te maken met inkomensval, maar met de gestegen olieprijzen. Benzine is een veel grotere portie van de uitgaven van arme mensen in de VS dan hier.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:17:34 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60525156
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 02:19 schreef BasDirkse het volgende:

[..]

Mogelijk gebruiken ze andere methodes voor de VN levensstandaard index
Zie mijn eerdere antwoord op Stefan P. Dat onderzoek is ouder.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:21:15 #189
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60525215
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:57 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Hoeveel Amerikanen zijn goed verzekerd als ze ziek worden? .
?
-
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:23:29 #190
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60525257
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

?
Veel minder dan in Nederland natuurlijk maar dat weet jij ook wel.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:27:05 #191
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60525319
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Veel minder dan in Nederland natuurlijk maar dat weet jij ook wel.
Weet ik ook, maar hij haalt zo'n heerlijk subjectief lijstje aan waarin alleen dingen genoemd zijn die compleet irrelevant zijn.
Leuk dat 70%+ z'n eigen huis heeft, maar dat zegt geen ene ruk als je vervolgens je leven lang tot in je nek in de schulden zit.
Is het niet zo dat je in Amerika, ook zonder werk, een hypotheek kan krijgen "omdat iedereen een huis moet kunnen bezitten". Staat mij iets vaags van bij.
De echt belangrijke zaken, zoals pensioen en verzekeringen enzo, laat ie gemakshalve maar even weg.
Overigens is de VS vergelijken met Europa sowieso een no-no, aangezien Europa veel minder één is dan de VS.
-
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:39:57 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60525546
Nou goed, dat laatste, dat zie je dus om de haverklap. Mensen vergelijken zelfs NL met de VS. Ja dan houdt 't voor mij eigenlijk al op. De verschillen tussen bijvoorbeeld CA ,TX en NY zijn al enorm.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:55:14 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60525822
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:39 schreef popolon het volgende:
Nou goed, dat laatste, dat zie je dus om de haverklap. Mensen vergelijken zelfs NL met de VS. Ja dan houdt 't voor mij eigenlijk al op. De verschillen tussen bijvoorbeeld CA ,TX en NY zijn al enorm.
Zoals StefanP als tegenhanger gemakshalve even de hele EU pakt, inclusief Ierland, Griekenland, Polen en Zweden?
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:12:46 #194
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60526134
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zoals StefanP als tegenhanger gemakshalve even de hele EU pakt, inclusief Ierland, Griekenland, Polen en Zweden?
Ik mis even waarom je Griekenland en Ierland hier specifiek noemt?
Griekenland heeft al jaren de Euro, is sinds eind jaren 80 een EU lid en de mensen die er wonen staan in de top wat betreft "hoe gelukkig zijn mensen in hun land".
Okay, economisch gaat het misschien niet zo. Maar dan had je Portugal ook wel mogen noemen.
En dan nog begrijp ik niet wat een land als Ierland in je lijstje doet.
-
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:24:29 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60526329
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik mis even waarom je Griekenland en Ierland hier specifiek noemt?
Griekenland heeft al jaren de Euro, is sinds eind jaren 80 een EU lid en de mensen die er wonen staan in de top wat betreft "hoe gelukkig zijn mensen in hun land".
Okay, economisch gaat het misschien niet zo. Maar dan had je Portugal ook wel mogen noemen.
En dan nog begrijp ik niet wat een land als Ierland in je lijstje doet.
Het ging erom dat als je de VS (terecht) niet goed met elkaar kan vergelijken omdat een connecticut niet te vergelijken is met een Louisiana, je de EU ook niet op één hoop kunt gooien omdat je de EU-uithoeken ook niet zo kunt vergelijken.
pi_60538033
Dit is potentie een leuk topic.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:23:34 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60538251
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan moet je bij SteefP zijn, niet bij mij.
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2008 @ 23:24:51 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60538288
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:24 schreef Floripas het volgende:
Het ging erom dat als je de VS (terecht) niet goed met elkaar kan vergelijken omdat een connecticut niet te vergelijken is met een Louisiana, je de EU ook niet op één hoop kunt gooien omdat je de EU-uithoeken ook niet zo kunt vergelijken.
Allebei hebben overkoepelende wetten die prima te vergelijken zijn
Carpe Libertatem
pi_60539093
Om nog maar even off topic te blijven: ik ben geen econoom, maar ik meen iets gelezen te hebben over hypotheekcrisis en leven van geld dat geleend is van de rest van de wereld. En dat in verband met de VSvA.
Maar zoals ik al zei: ik ben geen econoom.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60539261
En dan on topic: slecht idee, maar wel leuk om eens de mogelijke consequenties door te denken. Zoals al eerder gedaan is.
Het voornaamste probleem lijkt mij om uit te maken wie waarvoor belasting moet gaan betalen en wie waarvan mag profiteren.
Ik vind dit soort individualisering erg ook moreel ongewenst. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Dat betekent, dat als jij aan de beurt bent om te stikken, niemand zich om jou zal bekommeren. En die tijd komt, daar kun je zeker van zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')