abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:16:51 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60505304
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:00 schreef StefanP het volgende:

[..]
-bla-
Je weet dat de Amerikaanse overheid meer geld per caput investeert in universiteiten dan wij, hè?
Van jouw belastingcenten!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:38:20 #152
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60505502
Prima, maar dan ook minder sociaal vangnet voor de rechtsen natuurlijk.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:19:33 #153
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_60506014
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je weet dat de Amerikaanse overheid meer geld per caput investeert in universiteiten dan wij, hè?
Met lagere belastingen. Dus Nederlanders zijn volgens jouw redenering een hoop kneuzen bij elkaar. Meer belasting betalen terwijl er minder wordt geinvesteerd in het onderwijs.
Ik heb trouwens altijd gedacht dat de Ivy-league universiteiten + MIT grotendeels op prive kapitaal teren en community colleges op overheidsgeld blijven drijven.
pi_60506170
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Niet perse. Immers rechtse belasting is nog steeds nodig voor de aanleg van nieuwe wegen, de subsidie van onze strijdkrachten, het onderhoud van dijken, waterwegen, het uitkeren van pensioen, politie, brandweer, marechaussee, douane, anti-terrorisme eenheden, onderwijs, universiteiten, grote projecten zoals de HSL, 5e schipholbaan, JSF, etc, en waarschijnlijk een hele lange waslijst aan dingen die ik totaal vergeet waar ook rechts gebruik van zal gaan maken.

Rechtsen zijn over het algemeen tegen uitkeringen, dus die kunnen we tegen belastingverlaging afschaffen voor rechtsen. Idem met gezondheidszorg voor iedereen. Je zou dan inderdaad mensen kunnen laten kiezen voor "categorie 1, 2, of 3" met lage, gemiddelde, of hoge belasting, maar daar tegenover dus bepaalde voorwaarden. Alleen kun je dan niet als je werkloos dreigt te worden (bijv. het gerucht dat er aan het einde van de maand een ontslagronde komt om te bezuinigen, en je gokt dat jij op de lijst staat....) even snel van categorie 1 naar 3 springen en toch een redelijke uitkering vangen.

Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.

Lagere en Hogere belastingen hebben voordelen en nadelen. Uitkeringen is het eerste waarin gesneden zal gaan worden, omdat men denkt deze toch niet nodig te hebben..... maar als je 3 kindertjes hebt en straks moet kiezen tussen lagere belastingen en 10.000 euro per kind per jaar, geen OV kaart, geen studiebeurs (zoals in de VS dus), of hogere belastingen en 3.000 euro per kind per jaar met OV kaart en uitwonende beurs als ze universitaire leeftijden bereiken..... dan denk ik dat veel rechtse ouders toch ook liever het huidige belastingniveau blijven betalen.

Ik vind de hoge tuition fees helemaal niet slecht, eerder motiverend. Ik heb in mijn studietijd in de VS vroeger nog nooit een ongemotiveerde student aan de uni gezien. In tegenstelling tot hier, waar men 6 jaar over een studie doet en 60% van hun tijd in de kroeg hangt.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:34:43 #155
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60518542
Tja als we allemaal zelf konden beslissen naar welke sector het belastinggeld naar toe gaat, dan denk ik dat er vele mensen zijn die graag belasting betalen als ze: betaalbare gezondheidszorg krijgen, goedkope en goedwerkende OV, goed onderwijs en werkgelegenheid krijgen. Helaas hebben we dat niet voor het zeggen. De belasting verhogen om oorlogen voor kapitalistische bedrijven te financieren lijkt me eerder iets waar 'rechts' gestraft voor moet worden
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:42:05 #156
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60518662
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Met lagere belastingen. Dus Nederlanders zijn volgens jouw redenering een hoop kneuzen bij elkaar. Meer belasting betalen terwijl er minder wordt geinvesteerd in het onderwijs.

Op het gebied van onderwijs: klopt.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:30:38 #157
46960 StefanP
polemicist
pi_60519319
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Aan onderzoek en R&D ja (bron). Waardoor vrijwel elke noemenswaardige uitvinding en verbetering van de afgelopen eeuw op het conto geschreven kan worden van de VS. Vliegtuigen, anesthesia, rekenmachines, computers, DNA, CDs, de lift, gloeilampen, kunstmatige harten, helikopters, MRI, het internet, microprosessors, magnetrons, de film, nylon, pacemakers, quasars, de geluidsopname, de telefoon, televisie, stofuigers, wasmachines, vaccins voor polia, de mazelen en meningitis - om maar een paar voorbeelden op te noemen. Wat heeft de EU gepresteerd? Helemaal niets - nop, nul. Daarom staan de briljantste studenten overal ter wereld te springen om naar de VS te mogen, terwijl Europa de afdankertjes mag hebben... precies de kategorie die ze zo graag hebben, gezien het algehele immigratiebeleid.

Maar goed, voor sommigen zijn de kosten voor onderzoek en R&D natuurlijk gelijk aan "investeringen in universiteiten."

Investering in innovatie != investering in bodemloze putten. En daar zit hem het verschil tussen de VS en de EU. Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen, door een kleine bijdrage aan onderzoek, terwijl je in de EU kapot gemaakt wordt door belastingen en je daar desondanks helemaal niets van terugziet... da's balen voor die linksen.

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 03-08-2008 00:37:22 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60519466
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen
Oh alsjeblieft zeg
pi_60519517
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh alsjeblieft zeg
Het klopt wel wat StefanP zegt. Alleen ik vind 25 vakantiedagen en 40 uur werken belangrijker dan die paar honderd dollar meer per maand in de VS en 10 vakantiedagen en voor meer dan 40 uur opzitten en pootjes geven aan een of andere baas.

En veel Europeanen met mij.

Dan maar geen jacuzzi en Hummer H3.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:48:15 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519558
quote:

[..]

Aan onderzoek en R&D ja
R&D komt van de federale overheid, de onderwijspoot komt van de state. En het totaal komt zeker hoger uit dan in Nederland, en per indivuele tak ook - al is dat lastig rekenen sinds Nederlandse universiteiten een lump sum krijgen.
pi_60519574
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het klopt wel wat StefanP zegt. Alleen ik vind 25 vakantiedagen en 40 uur werken belangrijker dan die paar honderd dollar meer per maand in de VS en 10 vakantiedagen en voor meer dan 40 uur opzitten en pootjes geven aan een of andere baas.

Ja, het is maar net wat je onder levensstandaard verstaat natuurlijk. Als je zoals Stefan enkel geilt op geld/spullen om een verder beroerde persoonlijkheid te compenseren, dan kan ik het me voorstellen.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:50:47 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60519586
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neen het klopt niet. En over die vakantiedagen is ook maar natte vinger werk. Ik heb er nu al 25 na twee jaar werken in de VS. Hangt dus helemaal van de werkgever af.

En een jacuzzi is voor pipo's, doe dan een echt zwembad. Die Hummer is een auto voor drollen, ik wou dat ik er eentje op kon blazen. Wat een gedrochten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:52:23 #163
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519603
quote:
Laten de Amerikanen nou een levensstandaard hebben waar niemand in west Europa aan kan tippen, door een kleine bijdrage aan onderzoek, terwijl je in de EU kapot gemaakt wordt door belastingen en je daar desondanks helemaal niets van terugziet... da's balen voor die linksen.
Levensstandaard volgens de Human Development Index:

1. Flag of Norway Norway 0.968 (▬)
2. Flag of Iceland Iceland 0.968 (▬)
3. Flag of Australia Australia 0.962 (▬)
4. Flag of Canada Canada 0.961 (▲ 2)
5. Flag of Ireland Ireland 0.959 (▼ 1)
6. Flag of Sweden Sweden 0.956 (▼ 1)
7. Flag of Switzerland Switzerland 0.955 (▲ 2)
8. Flag of Japan Japan 0.953 (▼ 1)
9. Flag of the Netherlands Netherlands 0.953 (▲ 1)
10. Flag of France France 0.952 (▲ 6)
11. Flag of Finland Finland 0.952 (▬)
12. Flag of the United States United States 0.951 (▼ 4)
13. Flag of Spain Spain 0.949 (▲ 6)
14. Flag of Denmark Denmark 0.949 (▲ 1)
15. Flag of Austria Austria 0.948 (▼ 1)
16. Flag of Belgium Belgium 0.946 (▼ 4)
17. Flag of the United Kingdom United Kingdom 0.946 (▲ 1)
18. Flag of Luxembourg Luxembourg 0.944 (▼ 6)
19. Flag of New Zealand New Zealand 0.943 (▲ 1)
20. Flag of Italy Italy 0.941 (▼ 3)

http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Human_Development_Index

Valt dus wel mee.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:53:11 #164
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60519618
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

rechtsen hebben gewoon een baan en zorgen voor zichzelf
Ja, die Nederlanders in wijken als de Schilderswijk zijn idd het topsegment van de rechtse samenleving.
-
pi_60519625
UN = links Floripas.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:56:22 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60519658
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:53 schreef gelly het volgende:
UN = links Floripas.
Human Development Index = gewoon een logaritme, Gelly. Een logaritme dat ik ook nog wel uit kan rekenen.
pi_60519678
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Human Development Index = gewoon een logaritme, Gelly. Een logaritme dat ik ook nog wel uit kan rekenen.
Ik dacht StefanP even voor te zijn Floripas.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:52:37 #168
46960 StefanP
polemicist
pi_60520301
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh alsjeblieft zeg
"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."

"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."

http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175665646.pdf

Auw! Een Europese studie nog wel!

Of anders lees je gewoon dit boek, van een Duitser nota bene, die haarfijn je Europese illusies van solidariteit, een hoge levensstandaard, economische groei en welvaart ontkracht. Toepasselijk getiteld "European Myths, American Reality."

Ach joh, je bent niet eens in staat om verder te komen dan holle, loze retoriek. Bronnen zoeken, plaatsen of lezen gaat je pet ver te boven.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60520315
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:52 schreef StefanP het volgende:

[..]

"If the European Union were a state in the USA it would belong to the poorest group of states."

Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

zondag 3 augustus 2008 @ 01:55:24 #170
46960 StefanP
polemicist
pi_60520327
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom.

Pijnlijk niet, de waarheid? Je bent werkelijk lachwekkend. Dom mannetje.
-Mark Steyn
pi_60520338
Ja, dat zal het zijn.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:57:38 #172
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_60520343
quote:

"Most Americans have a standard of living which the majority of Europeans will never come anywhere near [...]. in the U.S. a large 45.9% of the 'poor' own their homes, 72.8% have a car and almost 77% have air conditioning, which remains a luxury in most of Western Europe. The average living space for poor American households is 1,200 square feet. In Europe, the average space for all households, not just the poor, is 1,000 square feet."
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Hoeveel Amerikanen zijn goed verzekerd als ze ziek worden? .
-
pi_60520463
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:50 schreef popolon het volgende:

[..]

Neen het klopt niet. En over die vakantiedagen is ook maar natte vinger werk. Ik heb er nu al 25 na twee jaar werken in de VS. Hangt dus helemaal van de werkgever af.
Maar 10 is het minimum. In Nederland is dat 25. Hangt hier ook van de werkgever af, maar kan dus alleen maar meer worden.
quote:
En een jacuzzi is voor pipo's, doe dan een echt zwembad. Die Hummer is een auto voor drollen, ik wou dat ik er eentje op kon blazen. Wat een gedrochten.
Je bent al zo verAmerikaanst dat je het voorbeeld niet begrijpt?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:12:50 #174
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60520475
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:36 schreef descendent1 het volgende:
Alleen als 'de rechtsen' dan geen gebruik mogen maken van alle sociale voorzieningen die door 'links geld' zijn gecreeerd...
M.a.w. Wat een idee...
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:15:44 #175
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60520497
quote:

[..]

alsof oppervlakte en airco iets zegt over hoe welvarend iemand is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')