zoiets als een overheid?quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gewoon zelf of via een mediator, danwel anwb-achtige organisatie regelen dat je ook op wegen van andere mag rijden voor een x bedrag, of gewoon tolwegen. De wegen in Frankrijk (terwijl er genoeg alternatieve omwegen zijn) worden er niet minder om gebruikt.
Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.quote:
Je woont toch vrijwillig in Nederland?quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.
Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:43 schreef t-8one het volgende:
Je woont toch vrijwillig in Nederland?
Of dwingt iemand je?
quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!
Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:59 schreef t-8one het volgende:
Is het hier niet fijn dan?
ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.
Maar ik kots en kots nog een keer van het Nederlandse regels voor anderen, vrijheid voor jezelf. Nederlanders snappen weinig meer van vrijheid maar willen alleen maar verboden opleggen en andere mensen dwingen zich aan te passen aan hun leven.
Mogen ze dan ook meer inspraak in wat er met het geld gebeurt?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Linksen willen altijd minder bezuinigen en meer uitgeven.
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Dus: extra belasting alleen voor de linksen.
Dat lijkt me een goed idee, iedereen heeft dan zijn zin
De overheid wat hebben die dan nog te zeggen, het komt allemaal van Brussel hoor wat er gebeuren mag in Europa volgens mijquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:07 schreef t-8one het volgende:
[..]
ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.
Maar of het afschaffen van een overheid nou de oplossing is.....
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.
Verder gaat dit topic natuurlijk niet over 'rechtsen' en 'linksen', dat verschil is marginaal. Het gaat over étatisten, mensen die hun denkbeelden met geweld aan het collectief menen te mogen opdringen, versus liberalen danwel libertariërs. Persoonlijk denk ik dat een 'opt-out' regeling een prima eerste stap zou kunnen zijn naar een vrijere samenleving. Zoals Tubeway en ik hierboven al aangaven: waar moeten we tekenen?
Dus daar heb je niet zoveel aanquote:Als u of uw werknemer gemoedsbezwaard is, kan het zijn dat u of uw werknemer bijdragevervangende belasting (in plaats van inkomensafhankelijke bijdrage Zvw) en premievervangende loonbelasting (in plaats van premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen) moet betalen. Als er te veel vervangende belasting is betaald, betalen wij die terug.
Was me bekend, een wassen neus idd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:29 schreef DiRadical het volgende:
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).
Maar dan betaal je een extra belasting die even hoog is als die van de WW en AWBZ![]()
![]()
Teruggaaf van te veel betaalde vervangende belasting
Dus daar heb je niet zoveel aan
Oh, kun je met een uitkering een BTW terugvraag invullen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef pisnicht het volgende:
Hoe kun je nou belasting betalen als je een uitkering geniet?
En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef Shakes het volgende:
Er is een punt.
Grof gezegd staan de 'linken' 'sociale' maatregeln voor. Nivelleren vinden ze bijzonder sociaal. Dus simpel gezegd iedereen die PVDA stemt verdeeld zijn inkomen met andere PVDA stemmers. Een stuk socialer dan geld afpakken die het niet met die maatregel eens zijn. Dan mag iedereen volgens zijn eigen ideologie leven maar wordt anderen niets opgelegd. Ideaal dus.
Groenlinks mag een flinke heffing leggen op autorijden voor hun eigen stemmers en die stemmers mogen ook niet van de A6 -A9 rijden. VVD'ers mogen maar beperkt gebruikmaken van de WW en geen uitkering onder de 27. Bij de SP levert iedere stemmer hun geld in bij de paritj waarbij ze dan een klein deel van krijgen. Voor de CDA stemmers wordt abortie en euthanasie afgeschaft. Bovendien krijgen ze meer kinderbijslag.
Niets wordt aan anderen opgelegd maar je krijgt waar je zelf voor kiest. Ideaal dus!
Vreselijk dit. Die lui moeten ze direct opsluiten en sleutel weggooien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.
Nou nou, als je consequent liberaal bent, behandel je een links individu op het zijn van een individu, los van welke ideologie die aanhangt. Linksen betalen dus net zoveel belasting -helaas- als rechtsen -whatever links en rechts in jouw bekrompen wereldje ook mogen betekenen-.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Niet perse. Immers rechtse belasting is nog steeds nodig voor de aanleg van nieuwe wegen, de subsidie van onze strijdkrachten, het onderhoud van dijken, waterwegen, het uitkeren van pensioen, politie, brandweer, marechaussee, douane, anti-terrorisme eenheden, onderwijs, universiteiten, grote projecten zoals de HSL, 5e schipholbaan, JSF, etc, en waarschijnlijk een hele lange waslijst aan dingen die ik totaal vergeet waar ook rechts gebruik van zal gaan maken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:
Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelselquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken. De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:16 schreef maartena het volgende:
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelsel
Maar hoeveel kinderen je wil is natuurlijk een persoonlijke zaak, en we zijn hier geen Communistisch China met een 1-kinds beleid.
De vuilnisman met een loontje van 20k betaald dan ook aanzienlijk minder belasting dan de bankdirecteur met zijn salaris van 300k.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken.
Nee, maar we hebben het ook niet voor het zeggen waar onze belastingcenten heen gaan. Het zou een bureaucratisch zooitje worden als de rechtsen konden beslissen dat hun belastingcenten niet moeten gaan naar uitkeringen, kunst, en sociale projecten, en dat links kan beslissen dat hun belastingcenten niet gaan naar de JSF, defensie en de 5e Schipholbaan, om even wat willekeurige stereotypische kreten aan te halen.quote:De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.
Wat een kul man. Onderwijs is tot en met high school volkomen gratis, in tegenstelling tot in NL. Een community college kost stukken minder dan een Harvard opleiding en is vrijwel niet duurder dan in NL; je kunt ermee overstappen naar grotere universiteiten en je bachelors of masters in korte tijd halen. Goede studenten krijgen -terecht- scholarships en grants en betalen dus nog minder.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:
Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.
Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Ik vraag me af en toe wel eens af in wat voor een sekte jij leeft.
Ach ja Texas, het Urk van de VS.
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net zoals er niks tegen in te brengen valt dat iedereen die voor zijn lol in Texas gaat wonen niet spoort
Steef, Amerika is het land van het ongebreidelde kapitalisme en dat leidt tot ghetto's, geweld en grenzeloos graaien. Alles klopt zo mooi, verstoor hun illusie nou nietquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:17 schreef StefanP het volgende:
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.
Zeg ik dat? Alleen die grote roze bril die op hebt , hoe groot kan die zijn?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |