abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:35:46 #121
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474115
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 18:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gewoon zelf of via een mediator, danwel anwb-achtige organisatie regelen dat je ook op wegen van andere mag rijden voor een x bedrag, of gewoon tolwegen. De wegen in Frankrijk (terwijl er genoeg alternatieve omwegen zijn) worden er niet minder om gebruikt.
zoiets als een overheid?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 20:40:24 #122
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474205
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:35 schreef t-8one het volgende:
zoiets als een overheid?
Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:43:41 #123
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474269
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een organisatie waar je vrijwillig aan mee doet is geen overheid. Maar leuk geprobeerd.
Je woont toch vrijwillig in Nederland?
Of dwingt iemand je?
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 20:48:29 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474366
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:43 schreef t-8one het volgende:
Je woont toch vrijwillig in Nederland?
Of dwingt iemand je?
Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:59:49 #125
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474577
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, toen ik een zaadcel was had ik besloten. Kom als ik nou dat eitje ontmoet dan ga ik lekker vrijwillig naar Nederland, daar is het fijn!

Is het hier niet fijn dan?
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 21:03:06 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60474632
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:59 schreef t-8one het volgende:
Is het hier niet fijn dan?
Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.

Maar ik kots en kots nog een keer van het Nederlandse regels voor anderen, vrijheid voor jezelf. Nederlanders snappen weinig meer van vrijheid maar willen alleen maar verboden opleggen en andere mensen dwingen zich aan te passen aan hun leven.
Carpe Libertatem
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:07:05 #127
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_60474700
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Met de belasting, betutteling en bemoeizucht ... nee ... maar ik heb wel fijne vrienden en familie hier, dus verander ik liever het leven hier door bewustzijn van een betere manier dan te verhuizen en iedereen laten rotten.

Maar ik kots en kots nog een keer van het Nederlandse regels voor anderen, vrijheid voor jezelf. Nederlanders snappen weinig meer van vrijheid maar willen alleen maar verboden opleggen en andere mensen dwingen zich aan te passen aan hun leven.
ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.
Maar of het afschaffen van een overheid nou de oplossing is.....
ok, lets go again
danku lieve fans
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:10:38 #128
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_60474778
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:11 schreef SeLang het volgende:
Linksen willen altijd minder bezuinigen en meer uitgeven.
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Dus: extra belasting alleen voor de linksen.
Dat lijkt me een goed idee, iedereen heeft dan zijn zin
Mogen ze dan ook meer inspraak in wat er met het geld gebeurt?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_60476307
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:07 schreef t-8one het volgende:

[..]

ohw, daar kan ik nog wel een beetje inkomen.
Maar of het afschaffen van een overheid nou de oplossing is.....
De overheid wat hebben die dan nog te zeggen, het komt allemaal van Brussel hoor wat er gebeuren mag in Europa volgens mij
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:29:50 #130
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60489292
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die 'rechtsen' houden anders meer dan genoeg geld over om zelf wegen aan te leggen.

Verder gaat dit topic natuurlijk niet over 'rechtsen' en 'linksen', dat verschil is marginaal. Het gaat over étatisten, mensen die hun denkbeelden met geweld aan het collectief menen te mogen opdringen, versus liberalen danwel libertariërs. Persoonlijk denk ik dat een 'opt-out' regeling een prima eerste stap zou kunnen zijn naar een vrijere samenleving. Zoals Tubeway en ik hierboven al aangaven: waar moeten we tekenen?
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).
Maar dan betaal je een extra belasting die even hoog is als die van de WW en AWBZ
Teruggaaf van te veel betaalde vervangende belasting
quote:
Als u of uw werknemer gemoedsbezwaard is, kan het zijn dat u of uw werknemer bijdragevervangende belasting (in plaats van inkomensafhankelijke bijdrage Zvw) en premievervangende loonbelasting (in plaats van premie volksverzekeringen en premies werknemersverzekeringen) moet betalen. Als er te veel vervangende belasting is betaald, betalen wij die terug.
Dus daar heb je niet zoveel aan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60489394
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:29 schreef DiRadical het volgende:
Er bestaat een opt-out regeling voor bepaalde belastingen (gemoedsbezwaarden).
Maar dan betaal je een extra belasting die even hoog is als die van de WW en AWBZ
Teruggaaf van te veel betaalde vervangende belasting

Dus daar heb je niet zoveel aan
Was me bekend, een wassen neus idd.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:37:58 #132
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60489481
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:02 schreef pisnicht het volgende:
Hoe kun je nou belasting betalen als je een uitkering geniet?
Oh, kun je met een uitkering een BTW terugvraag invullen.
Belaal je geen acijnzen en allerlie idiiote milieubelastingen op je water en gas verbruik?
Er zijn meer belastingen dan loonbelasting en ook mensen met een uitkering moeten de premies voor de volksverzekeringen betalen.
De potten van de werknemersverzekeringen zitten ook belachelijk vol.
Dat geld is van de werknemers en werkgevers en wordt gebruikt om de staatsschuld virtueel te verlagen (het is een aparte pot, maar de overheid mag het geld meerekenen het het berekenen van de staatsschuld)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:15:53 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60493043
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:38 schreef Shakes het volgende:
Er is een punt.

Grof gezegd staan de 'linken' 'sociale' maatregeln voor. Nivelleren vinden ze bijzonder sociaal. Dus simpel gezegd iedereen die PVDA stemt verdeeld zijn inkomen met andere PVDA stemmers. Een stuk socialer dan geld afpakken die het niet met die maatregel eens zijn. Dan mag iedereen volgens zijn eigen ideologie leven maar wordt anderen niets opgelegd. Ideaal dus.

Groenlinks mag een flinke heffing leggen op autorijden voor hun eigen stemmers en die stemmers mogen ook niet van de A6 -A9 rijden. VVD'ers mogen maar beperkt gebruikmaken van de WW en geen uitkering onder de 27. Bij de SP levert iedere stemmer hun geld in bij de paritj waarbij ze dan een klein deel van krijgen. Voor de CDA stemmers wordt abortie en euthanasie afgeschaft. Bovendien krijgen ze meer kinderbijslag.

Niets wordt aan anderen opgelegd maar je krijgt waar je zelf voor kiest. Ideaal dus!
En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.
pi_60494026
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de Partijd voor Vrijheid, Diversiteit en Kinderliefde mag seks hebben met kinderen.
Vreselijk dit. Die lui moeten ze direct opsluiten en sleutel weggooien.
pi_60497036
quote:
Zou het daarom niet logisch zijn als de linksen ook meer belasting zouden betalen?
Nou nou, als je consequent liberaal bent, behandel je een links individu op het zijn van een individu, los van welke ideologie die aanhangt. Linksen betalen dus net zoveel belasting -helaas- als rechtsen -whatever links en rechts in jouw bekrompen wereldje ook mogen betekenen-.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:40:42 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60498108
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:57 schreef Martijn_77 het volgende:
Alleen als je rechtsen dan alles gaat ontzeggen moet je niet naar minder maar naar geen belasting gaan voor de rechtsen
Niet perse. Immers rechtse belasting is nog steeds nodig voor de aanleg van nieuwe wegen, de subsidie van onze strijdkrachten, het onderhoud van dijken, waterwegen, het uitkeren van pensioen, politie, brandweer, marechaussee, douane, anti-terrorisme eenheden, onderwijs, universiteiten, grote projecten zoals de HSL, 5e schipholbaan, JSF, etc, en waarschijnlijk een hele lange waslijst aan dingen die ik totaal vergeet waar ook rechts gebruik van zal gaan maken.

Rechtsen zijn over het algemeen tegen uitkeringen, dus die kunnen we tegen belastingverlaging afschaffen voor rechtsen. Idem met gezondheidszorg voor iedereen. Je zou dan inderdaad mensen kunnen laten kiezen voor "categorie 1, 2, of 3" met lage, gemiddelde, of hoge belasting, maar daar tegenover dus bepaalde voorwaarden. Alleen kun je dan niet als je werkloos dreigt te worden (bijv. het gerucht dat er aan het einde van de maand een ontslagronde komt om te bezuinigen, en je gokt dat jij op de lijst staat....) even snel van categorie 1 naar 3 springen en toch een redelijke uitkering vangen.

Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.

Lagere en Hogere belastingen hebben voordelen en nadelen. Uitkeringen is het eerste waarin gesneden zal gaan worden, omdat men denkt deze toch niet nodig te hebben..... maar als je 3 kindertjes hebt en straks moet kiezen tussen lagere belastingen en 10.000 euro per kind per jaar, geen OV kaart, geen studiebeurs (zoals in de VS dus), of hogere belastingen en 3.000 euro per kind per jaar met OV kaart en uitwonende beurs als ze universitaire leeftijden bereiken..... dan denk ik dat veel rechtse ouders toch ook liever het huidige belastingniveau blijven betalen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60498783
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:
Kijk, in de VS hebben we een lagere belasting.... maar iemand naar een fatsoenlijke universiteit sturen begint bij $10.000 tot $15.000 per jaar (afhankelijk per staat en school, en universiteiten als Harvard of Davis ben je al snel $25.000 per jaar kwijt), en als je 3 kinderen hebt in de leeftijd van tieners, dan gaat dat een hele flinke duit kosten, met als gevolg dat er best veel mensen zijn die of in hele zware schulden terecht komen, studenten dagelijks van 04:00 tot 09:00 vijf uur werken in een vroege ploegendienst VOOR naar college te gaan, of gewoon helemaal niet naar de universiteit kunnen. In Nederland is het gemiddeld zo'n 2 a 3000 euro per jaar volgens mij exclusief levensonderhoud, en dan krijg je nog eens een uitwonende beurs van een goede 250 euro per maand of zo plus een OV kaart.
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:16:31 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60500382
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zal wel weer veel sentimentele reacties oproepen, maar kiezen mensen niet zelf voor 3 kinderen? Je zou ook met 2 of 1 kind(eren) genoegen kunnen nemen, dan worden de totale kosten al lager. Kinderen zijn bepaald niet gratis en goede ouders zorgen er voor dat zij de kosten van dat kind ook kan dragen als ze kinderen nemen.
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelsel

Maar hoeveel kinderen je wil is natuurlijk een persoonlijke zaak, en we zijn hier geen Communistisch China met een 1-kinds beleid.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60501316
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:16 schreef maartena het volgende:
Zelfs met 1 kind en 10.000 euro per (enig) kind, geen studiebeurs, geen OV of 3.000 euro met studiebeurs en OV kaart denk ik dat veel rechtsen toch liever kiezen voor het linkse belastingstelsel

Maar hoeveel kinderen je wil is natuurlijk een persoonlijke zaak, en we zijn hier geen Communistisch China met een 1-kinds beleid.
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken. De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:54:02 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60502420
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is anders ook wel weer raar dat een vuilnisman mee betaalt aan de 13 in een dozijn universitaire studie van de kinderen van de directeur van de bank. Die vuilnisman zou dat geld denk ik beter kunnen gebruiken.
De vuilnisman met een loontje van 20k betaald dan ook aanzienlijk minder belasting dan de bankdirecteur met zijn salaris van 300k.

Overigens het lasten verlagen van de lage inkomens (de vuilnisman), en de hogere inkomens wat meer belasten (de bankdirecteur) een typisch links idee.
quote:
De politiek kan niks goedkoper maken, enkel de kosten anders verdelen.
Nee, maar we hebben het ook niet voor het zeggen waar onze belastingcenten heen gaan. Het zou een bureaucratisch zooitje worden als de rechtsen konden beslissen dat hun belastingcenten niet moeten gaan naar uitkeringen, kunst, en sociale projecten, en dat links kan beslissen dat hun belastingcenten niet gaan naar de JSF, defensie en de 5e Schipholbaan, om even wat willekeurige stereotypische kreten aan te halen.

En sowieso is het onzin om mensen in hokjes te blijven stoppen. Er zijn mensen die zelfs goede ideeen bij voorbaat veroordelen, omdat deze een oorsprong had in het andere politieke kleurgebied dan waar jij je comfortabel voelt..... totdat iemand van jouw politieke kleur zegt, "dat is een goed idee"!

Hier in de VS is het hele left vs right, conservative vs liberal nog veel erger, en Nederland gaat ook die kant op..... je moet onderhand rechts of links zijn, een middenweg kan eigenlijk niet, want dan weten ze niet in welk hokje je thuishoort. Ik ben D'66 stemmer, eigenlijk een typische midden-partij, maar het is niet de eerste keer dat ik hier op FOK! hoor dat het een rechtse of linkse partij is..... Je mag blijkbaar geen goede ideeen vinden in alle politieke kleuren, en je moet een kleur kiezen, anders klopt er iets niet.

Ik denk liever eerst na.

En nu vraag me af of ik nu rechtse of linkse belasting moet gaan betalen..... Is er geen middenweg?
-
pi_60503986
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:40 schreef maartena het volgende:

Wat een kul man. Onderwijs is tot en met high school volkomen gratis, in tegenstelling tot in NL. Een community college kost stukken minder dan een Harvard opleiding en is vrijwel niet duurder dan in NL; je kunt ermee overstappen naar grotere universiteiten en je bachelors of masters in korte tijd halen. Goede studenten krijgen -terecht- scholarships en grants en betalen dus nog minder.

Bovendien verdient men in de VS stukken meer en is de belasting stukken lager. Om je "argument" helemaal om zeep te helpen: in de VS heb je nota bene relatief meer mensen met een universitaire graad dan in NL.

OT: links is een stel parasieten dat hun "naastenliefde" (lees: stimuleren van apathie en asociaal gedrag, mensen afhankelijk maken van de overheid, promotie van schijtluizen die met z'n tienen toekijken hoe iemand afgetuigd wordt (als mensen voor alles naar de overheid kijken, dan krijg je dat...)) bekostigt op kosten van de normale burger. Links lullen, rechts vullen. Zelf in je ivoren torentje wonen en Jan Modaal tussen het islamitische geteisem laten wonen... je kind naar een priveschool sturen maar iedere burger die z'n kind niet op een zwarte school wil, uitmaken voor racist. En datzelfde "do as I say, not as I do" gedrag uit zich in de financiering van hun spilzucht: iedereen mag ervoor dokken.

Hah. De verzorgingsstaat met aan het hoofd een elite van journalisten, politici, onderwijzers en bureaucraten... wat een grap. Het volk wordt dag in dag uit geindoctrineerd en mag er vervolgens zelf ook nog voor betalen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:02:46 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60503997
Ik vraag me af en toe wel eens af in wat voor een sekte jij leeft.

Ach ja Texas, het Urk van de VS.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60504025
Hij woont toch in de VS?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60504040
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Ik vraag me af en toe wel eens af in wat voor een sekte jij leeft.

Ach ja Texas, het Urk van de VS.
Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60504054
Net zoals er niks tegen in te brengen valt dat iedereen die voor zijn lol in Texas gaat wonen niet spoort
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60504087
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net zoals er niks tegen in te brengen valt dat iedereen die voor zijn lol in Texas gaat wonen niet spoort
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.
-Mark Steyn
pi_60504100
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:17 schreef StefanP het volgende:
Zo joh, wat een ontopic reactie! Heel goed van je.
Steef, Amerika is het land van het ongebreidelde kapitalisme en dat leidt tot ghetto's, geweld en grenzeloos graaien. Alles klopt zo mooi, verstoor hun illusie nou niet
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:24:39 #148
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60504126
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach man, geloof jij die kolder dat er in de VS niemand naar school kan? Wat een totale onzin zeg. Of ben je het niet eens met het feit dat de EU bestuurd worden door een regenteske elite? Want daar valt al even weinig tegen in te brengen als tegen het feit dat in de VS meer mensen een universitaire graad hebben dan in NL.
Zeg ik dat? Alleen die grote roze bril die op hebt , hoe groot kan die zijn?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60504193
quote:

het is net alsof je de aandacht probeert te verleggen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60504238
Ik vind dat iedereen die geboren is op 14 juni 1988 een aparte status moet krijgen. Voor deze mensen wordt ook een nieuwe belastingschijf in het leven geroepen, namelijk 0% over het hele inkomen. Tevens hoeven deze mensen geen btw te betalen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')