helaas, je hebt geen gevoel voor humorquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:53 schreef spoor4 het volgende:
The Big Lebowski.
Alleen die scene met het uitzaaien van de as kon ik om lachen, voor de rest vond ik de film niet bijzonder.
niemand vindt m cool, maar ik wel!quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef cohen het volgende:
biodome
Volgens mij is dat niet echt een film waar iedereen positief over is...quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:01 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
Davinci Code....Ze hebben keihard hun best gedaan om voor iedereen die te lam is om te lezen het boek 1:1 op doek te krijgen. Was echt een "grande" tegenvaller. Erg jammer. Boek was wel leuk
Naja.."LOS ANGELES - De verfilming van het boek ,,Da Vinci Code'' heeft een maand na de première wereldwijd al 640 miljoen dollar in het laatje gebracht. Dat maakte Sony Pictures maandag bekend. De film doet het vooral buiten Noord-Amerika goed."quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:02 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet echt een film waar iedereen positief over is...
is ook een giga kudt filmquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:53 schreef spoor4 het volgende:
The Big Lebowski.
Alleen die scene met het uitzaaien van de as kon ik om lachen, voor de rest vond ik de film niet bijzonder.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:06 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
is ook een giga kudt film
snap ook niet wat men er goed aan vindt
helaas, ook jij hebt geen gevoel voor humor.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:06 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
is ook een giga kudt film
snap ook niet wat men er goed aan vindt
ik heb tot 3 keer aan toe geprobeerd deel 1 te kijken en elke keer viel ik na een half uur in slaap (en nee ik ben niet steeds opnieuw begonnen steeds verder gegaan waar ik gebleven was) wat een kutfilms zijn dat zeg! idd veel te langdradig!quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:03 schreef vencodark het volgende:
Davinci Code vond ik ook echt een schijtfilm. Ik was bijna vergeten dat ik hm in de bios heb gezien. Mijn toenmalige vriend wilde er graag heen omdat hij het boek ook had gelezen. Zelfs het boek kan me niets interesseren.
En ohja, Lotr, alle 3 vind ik ze om één of andere reden niet echt boeiend. Vind het allemaal veel te lang en te dramatisch.
Deel 1 kan ik nog wel bijhouden hoewel ik daar meestal ook bij in slaap val. Deel 2 is helemaal geen sodemieter aan. Deel 3 vond ik nog wel boeiend omdat ik toch wel wilde weten hoe het afliep maar als ik die films de komende 10 jaar niet hoef te zien ben ik een gelukkig mens.![]()
Ik heb nu al meer gelachen dan toen ik die film keekquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:12 schreef Laton het volgende:
[..]
idem, jezus wat een kansloze figuren hiero
Inderdaad.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:03 schreef vencodark het volgende:
En ohja, Lotr, alle 3 vind ik ze om één of andere reden niet echt boeiend. Vind het allemaal veel te lang en te dramatisch.
Deel 1 kan ik nog wel bijhouden hoewel ik daar meestal ook bij in slaap val. Deel 2 is helemaal geen sodemieter aan. Deel 3 vond ik nog wel boeiend omdat ik toch wel wilde weten hoe het afliep maar als ik die films de komende 10 jaar niet hoef te zien ben ik een gelukkig mens.![]()
Ik denk niet dat iedereen dat een goeie film vindt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Vita è bella, die vind ik ongeveer even grappig, ontroerend, gevoelig als al de andere rommel waren Benigni aan meedoet (met uitzondering van Jarmusch-films).
8.4 op IMDb is voor mij iedereen genoegquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedereen dat een goeie film vindt.
The Dudequote:Op maandag 28 augustus 2006 13:20 schreef Mike het volgende:
...
Overigens, The Big Lebowski wordt beter elke keer dat je 'm kijkt. Geweldige film.
ja, dat moetquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:25 schreef slindenau het volgende:
Moet dat nou, een topic waar alle 'kenners' kunnen kotsen (KKK) op internationaal gewaardeerde & 'blockbuster' films
.
Jij snapt de TT niet helemaal?quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:25 schreef slindenau het volgende:
Moet dat nou, een topic waar alle 'kenners' kunnen kotsen (KKK) op internationaal gewaardeerde & 'blockbuster' films
.
A. als iedereen zegt dat iets goed is hoeft het nog niet goed te zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:53 schreef slindenau het volgende:
Ik snap 'em best, een film waar iedereen lovend over is (dus in principe al niet al te slecht kan zijn) maar waar jij als 'kenner' van de echte klassiekers toch wat puntjes van kritiek vind. Dit vind ik een beetje jammer, want bij elke film zul je altijd wel wat tegenstanders vinden. Maar moet je dan gelijk gaan zeuren van "oh wat saai, ik vond er niks aan, etc"?
Dus omdat iedereen een film goed vindt, moet ik 'm ook maar geweldig vinden? Dat heeft niks met kennis van klassiekers te maken. De algemene opinie van bv Napoleon Dynamite is vrij goed, maar ik vond er geen zak aan. En daar is dit topic voor. Smaken verschillen. Get over it.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:53 schreef slindenau het volgende:
Ik snap 'em best, een film waar iedereen lovend over is (dus in principe al niet al te slecht kan zijn) maar waar jij als 'kenner' van de echte klassiekers toch wat puntjes van kritiek vind. Dit vind ik een beetje jammer, want bij elke film zul je altijd wel wat tegenstanders vinden. Maar moet je dan gelijk gaan zeuren van "oh wat saai, ik vond er niks aan, etc"?
ja ... goede films bestaan niet... mensen die bepaalde films goed vinden wel...quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:58 schreef slindenau het volgende:
Aha, de persoonlijke mening! Grappig, dan ben je nog wel even bezig.
Goede films bestaan in mijn optiek wel degelijk. Met een cast die kan acteren (geloofwaardig een karakter neerzettgen, kan je ook subjectief zien...maar dat doe ik even niet), een verhaal dat logisch is zonder plotholes en verder goed materiaal en techniek zodat het er 'goed' uitziet. Of je het daarna eens bent met de keuzes (qua verhaal en manier van filmen) is een tweedequote:Op maandag 28 augustus 2006 15:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
ja ... goede films bestaan niet... mensen die bepaalde films goed vinden wel...
Als je hem niets vind....waarom kijk je hem dan 15 keerquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
Denk al iets van 15 keer gezien, met en zonder vrienden, maar iedereen vind het een intrigerende film![]()
je eerste zin zegt genoegquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:02 schreef slindenau het volgende:
[..]
Goede films bestaan in mijn optiek wel degelijk. Met een cast die kan acteren (geloofwaardig een karakter neerzettgen, kan je ook subjectief zien...maar dat doe ik even niet), een verhaal dat logisch is zonder plotholes en verder goed materiaal en techniek zodat het er 'goed' uitziet. Of je het daarna eens bent met de keuzes (qua verhaal en manier van filmen) is een tweede.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:20 schreef Mike het volgende:
Overigens, The Big Lebowski wordt beter elke keer dat je 'm kijkt. Geweldige film.
Ik persoonlijk vind "de nieuwe Magnolia" dan ook niet echt een aanbevelingquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:08 schreef Sasandra het volgende:
Crash
Gebombardeerd tot "De nieuwe Magnolia".... niet.![]()
Oh ja, en dan nog zo een: The Machinist.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Paardesnikkel het volgende:
Memento. Gewoon niet heel boeiend eigenlijk.
Ik vond het eerste half uur ook niet zo boeiend, daarna werd het steeds beterquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:48 schreef PDOA het volgende:
...maar die jij geen hol aan vond?
Laat ik maar van wal steken:
Napoleon Dynamite. Een aantal vrienden waren helemaal lyrisch over deze film ('je ligt in een deuk, echt waar!'), dus ik 'm bij de videotheek gehaald, zak chips opengetrokken en... en half uur later weer uitgezet.
Edit: beter zoquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie.
Er zit een fantastische scene in Clerks 2 over LOTR. Echt hilarish dat stukje!quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie. Ik vind het maar bitter weinig soeps, maar als je dan die IMDb-scores ziet en denkt aan die Oscarregen voor Return of the King... Nou ja, misschien heb ik gewoon een te hoge standaard als het gaat om basiszaken als plot, verhaal, script en karakterontwikkeling. Echt films voor simpele zielen.
Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijdquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef vencodark het volgende:
Vind het wel fijn dat LOTR nog veel genoemd wordt. Iedereen die ik zo'n beetje spreek is gek van LOTR.
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef RuneRose het volgende:
Ja, en daarom hoef je het nog niet leuk te vinden, Slidenau. Loop niet zo te zaniken man.
Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.
En ik zanik niet (te veel) hoor...maar een beetje toelichting kan geen kwaad. Dingen roepen kan iedereen.
Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.
Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
Ja, omdat je anders bezig blijft met vragen "waarom". Beter in één keer (vervelend) duidelijk maken dat een onderbouwing gewenst is dan tig keer naar de waarom vragen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.
Dan kan zeer zeker natuurlijk, maar zet dat er dan wel even bijquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:35 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?
Dat was dan ook de bedoeling he.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef SaskiaR het volgende:
Daarbij ook nog ontzettend onrustig gefilmd, zodat het pijn deed aan je ogen.
Ja, dat is het bij mij ook eigenlijk. Qua special effects kan ik niet anders zeggen dat het een mooi gemaakte film is en ik begrijp ook best de mensen die hm adoreren maar niet voor mij.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijd.
[..]
jippie, een medestanderquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:33 schreef PDOA het volgende:
Saving Private Ryan
Toen ik 'm in de bios zag vond ik 'm geweldig, maar nadat ik 'm een paar keer op tv had gezien kwam ik al snel tot de conclusie dat eigenlijk alleen de eerste (Normandie) - en laatste 20 minuten (Tank-aanval bij die brug) de moeite waard zijn. Voor de rest zitten alle foute Spielberg-momenten er in: van de ontzettend dramatische muziek (John Williams trademark, hoewel hij voor Schindler's List wel een mooie ingetogen soundtrack afleverde) tot patriotisme tot een uitermate melodramatisch slot. Ik doel dan op de allerlaatste scene op het kerkhof waar 'Private' Ryan ter aarde stort en aan zijn vrouw vraagt of hij een goed leven heeft gehad. Gimme a fucking break!
Gelukkig werd dit in Band of Brothers heel wat beter uitgewerkt.
nee dat blijkt jaquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:39 schreef Anyanka het volgende:
Hele reeks:
- Memento
- American Beauty
- *alles van Tarantino*
- *alle onrealistische maffia(achtige)films* (Godfather, Scarface)
Tsja, ik heb gewoon niets met 'goede' films.
Zou je dat aub willen toelichten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:45 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Casablanca
uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.
Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....
daar heb je dan weer gelijk inquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:46 schreef slindenau het volgende:
[..]
Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.
Hmmja dat kan, zelf had ik voor Kill Bill (en nu nog steeds) vrij weinig Aziatische vechtkunst films gezien...dus echt veel was er bij mij niet te verneukenquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:49 schreef flyguy het volgende:
[..]
daar heb je dan weer gelijk in
alleen dat vond ik met kill bill dus het geval.... een van mijn favogenres een beetje amerikaniseren![]()
Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Wie vindt Titanic dan een goede film?
Idd heb ook gehoord dat hij behoorlijk verstand heeft van films en dat probeert ie te mixen in zijn films alleen ik vind het soms geforceerd en niet altijd even goed gedaan. Maar begrijp me niet verkeerd ik vond hem goed in FDTD en resevoir dogs steekt goed in elkaar, maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.
Verder vind ik dat als iemand de laatste jaren liefde voor film heeft vertoond dat het Quentin Tarantino is, ik denk dat ik geen enkele andere filmmaker ken met zo'n uitgebreide kennis (de man is werkelijk een wandelende filmencyclopedie) van films en hij heeft er werkelijk duizenden gezien.
Dat hij 'jat' uit andere films bewijst alleen maar zijn liefde voor zijn grote hobby/voorbeelden.
Dat z'n films je niet aanstaan is een 2 e
![]()
ben dan wel benieuwd waarom niet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...
Nou... ik...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Wie vindt Titanic dan een goede film?
Hihi, dit had ik ook ja! Ik las allemaal dat mensen dachten dat het echt was, en allemaal super bang waren ofzo...maar het was in mijn ogen een matige thriller die mij echt niet bang kreegquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:51 schreef DJJoris het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blair Witch Project absoluut niets aan vond, na afloop had ik echt iets van "was dit het nou?" wat een ongeloofelijk slechte film vind ik het.
quote:
Figures..quote:Geslacht Vrouw
vond het verhaal niet boeiend, dialogen idem, de acteurs speelden hun rol dan wel weer goed, maar de karakters die ze moesten spelen vond ik ongeloofwaardig, de knippen vond ik integenstelling tot resevoir dogs niet funktioneel en zo kan ik nog wel doorgaan.quote:
Wat een baggerfilm.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
Denk al iets van 15 keer gezien, met en zonder vrienden, maar iedereen vind het een intrigerende film![]()
quote:
dudequote:
en uiteraard:quote:Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Jules: They don't call it a Quarter Pounder with cheese?
Vincent: No man, they got the metric system. They wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is.
Jules: Then what do they call it?
Vincent: They call it a Royale with cheese.
Jules: A Royale with cheese. What do they call a Big Mac?
Vincent: Well, a Big Mac's a Big Mac, but they call it le Big-Mac.
Jules: Le Big-Mac. Ha ha ha ha. What do they call a Whopper?
Vincent: I dunno, I didn't go into Burger King.
quote:Jules: Whoa, whoa, whoa, whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
Vincent: It's not. It's the same ballpark.
Jules: Ain't no fuckin' ballpark neither. Now look, maybe your method of massage differs from mine, but, you know, touchin' his wife's feet, and stickin' your tongue in her Holiest of Holies, ain't the same fuckin' ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same fuckin' sport. Look, foot massages don't mean shit.
Vincent: Have you ever given a foot massage?
Jules: [scoffs] Don't be tellin' me about foot massages. I'm the foot fuckin' master.
Vincent: Given a lot of 'em?
Jules: Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be ticklin' or nothin'.
Vincent: Would you give a guy a foot massage?
[Jules gives Vincent a long look, realizing he's been set up]
Jules: Fuck you.
Vincent: You give them a lot?
Jules: Fuck you.
Vincent: You know, I'm getting kinda tired. I could use a foot massage myself.
Jules: Man, you best back off, I'm gittin' a little pissed here.
geweldigquote:Jules: Look, just because I don't be givin' no man a foot massage don't make it right for Marsellus to throw Antwan into a glass motherfuckin' house fuckin' up the way the nigger talks. Motherfucker do that shit to me, he better paralyze my ass cuz I'll kill the motherfucker, know what I'm sayin'?
Vincent: I ain't saying it's right. But you're saying a foot massage don't mean nothing, and I'm saying it does. Now look, I've given a million ladies a million foot massages, and they all meant something. We act like they don't, but they do, and that's what's so fucking cool about them. There's a sensuous thing going on where you don't talk about it, but you know it, she knows it, fucking Marsellus knew it, and Antwan should have fucking better known better. I mean, that's his fucking wife, man. He can't be expected to have a sense of humor about that shit. You know what I'm saying?
Jules: That's an interesting point. Come on, let's get into character.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
tja erg voorspelbaar, maar toch redelijk schokkend en erg goed gefilmd.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef SaskiaR het volgende:
Requiem for a dream... wat een saaie, voorspelbare, clichématige film was dat zeg... voor Amerikanen misschien schokkend, maar voor Nederlanders niks nieuws, alleen maar ranzige beelden. Daarbij ook nog ontzettend onrustig gefilmd, zodat het pijn deed aan je ogen.
Traffic is trouwens ook al zo'n voorspelbare drugsfilm (dit is de enige film waarbij ik in de bios in slaap gevallen ben).
ik vond het een wat slap aftreksel van Fargo, toch vond ik hem op bepaalde punten best aardig en grappig.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:53 schreef spoor4 het volgende:
The Big Lebowski.
tegenargument, uiteraardquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:02 schreef flyguy het volgende:
is dit een tegenargument of een bevestiging?
Een slap aftreksel? Ik zie werkelijk geen enkele overeenkomstquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef utvoske het volgende:
ik vond het een wat slap aftreksel van Fargo, toch vond ik hem op bepaalde punten best aardig en grappig.
dan zou ik ze nog maar eens allebei na elkaar bekijken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:45 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Een slap aftreksel? Ik zie werkelijk geen enkele overeenkomst
weet je hoeveel films je dan nog kunt gaan op noemenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:53 schreef utvoske het volgende:
[..]
dan zou ik ze nog maar eens allebei na elkaar bekijken.
tips : losgeld waarmee alles mis gaat, ontvoering die mislukt of geen ontvoering is, criminelen bij wie niets lukt, etc
voldoende zo?
ja, heb je ook gezien wie de regisseur en schrijver is van beide films? Lijkt me voldoende overeenkomsten. Steve Buscemi en peter stormare spelen in beide films mee...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:16 schreef Timo20 het volgende:
[..]
weet je hoeveel films je dan nog kunt gaan op noemen
En dat noem jij dan "quotable". Lappen tekst van een halve pagina lang.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dude
een van de meest quotable films ooit als je `t mij vraagt:
[..]
en uiteraard:
[..]
[..]
geweldig![]()
![]()
moet `m gauw nog eens kijken![]()
Wat een nonargument, weet je wel hoeveel er gequote wordt uit Showgirls?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dude
een van de meest quotable films ooit als je `t mij vraagt:
\
Ja en weet jij wel hoe briljant Showgirls is?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wat een nonargument, weet je wel hoeveel er gequote wordt uit Showgirls?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:29 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Valt mij op dat slechts één iemand The Matrix noemt.
Het gaat om films waar iedereen positief over isquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:01 schreef Maikel_1981 het volgende:
[..]
Ja en weet jij wel hoe briljant Showgirls is?
Dan kan je dit topic wel gelijk opdoeken, want er geen enkele film ter aarde waar iedereen positief over isquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:34 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het gaat om films waar iedereen positief over is
Bedankt voor deze verhelderende mededelingquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:17 schreef Jonnyboy het volgende:
Pulp Fuction boeit mij ook niet echt...
Inderdaad.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:30 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dan kan je dit topic wel gelijk opdoeken, want er geen enkele film ter aarde waar iedereen positief over is.
Die film is absoluut niet eng, maar daarom toch niet slecht of tegenvallend?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
The silence of the lambs. EngUhm, nee, niet echt.
Denk dat het vooral komt door de rollen van William Dafoe en die behaarde gast (kan ff niet op de naam komen), die zijn echt wel heel sterk vind ik. Voor de rest ben ik het wel een beetje met je eens en wordt de film wat mij betreft ietwat overschat. Toch wel aangenaam om te kijken, daar niet van.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:36 schreef Hephaistos. het volgende:
The Boondock Saints!
Die schijnt iedereen geweldig te vinden, en staat ook erg hoog op Moviemeter en IMDB. Ik vond het een lachwekkend slecht verhaal, matig acteer-spel, en humor die me hoogstens af en toe een glimlach kon ontlokken.
Mja, je moet die film mijns inziens ook niet kijken met de predispositie dat hij 'eng' zou moeten zijn om goed te zijn. Je moet eigenlijk vooral kijken naar de karakters en de manier waarop ze doorheen de film worden opgebouwd. En de algehele wereld die de film schept, moet je over je heen laten komen - zonder assumpties. Dan werkt hij pas, wat mij betreft.quote:The silence of the lambs. Eng Uhm, nee, niet echt.
pardonquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:33 schreef Dos37 het volgende:
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le
ik heb me erzelf doorheen moeten slepen.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:40 schreef Caas het volgende:
The Shawshenk Redemption
Begrijp me niet verkeerd, vind het gewoon een goede film, maar hoe die film wordt opgehemeld vind ik allemaal een beetje overdreven hoor. Het is gewoon een goede film maar voor mij heeft het niks speciaals of bijzonders wat de film voor mij boven andere films doet uitsteken.
Pfff, beetje omslachtig maar wie begrijpt wat ik bedoel?![]()
En hierbij hebben we de grapjas van `t jaarquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:01 schreef Beatlesque het volgende:
Amélie Ben ik gaan kijken op aandringen van allerlei mensen en met erg hoge verwachtingen (meestal ben ik wel gecharmeerd van de Franse cinema) maar jemig, zeg...Wat 'n zielig hoopje bijeengeraapte 'geneugten des levens'.
Ik heb me misschien in totaal vijf minuten geamuseerd en de rest van de tijd gestoord aan die rotkop van 'n Audrey Tatou oid.
The Lord of the Rings-trilogie Godzijdank komen steeds meer mensen tot het inzicht dat deze film schandalig profiteert van 'n goed verhaal maar op zichzelf echt geen reet voorstelt.
The Virgin Suicides Sowieso, die dochter van Coppola vind ik maar 'n vervelende manier van regisseren hebben. Maar TVS spant echt de kroon. Dit was ergernis van begin tot eind. Ik neem aan dat het de bedoeling is met de meisjes mee te voelen, in plaats daarvan hoopte ik dat ze zichzelf maar snel van kant zouden maken, dat stelletje zeikerds.
Hm, ff denken of ik er nog meer weet...
Nee ik ben serieus, niet sarcastisch. Ook al is Die Hard de gezichtsbepaler van actiefilms, ik vond het gewoon suf. Air Force 1 (vliegtuig) of zelfs Under Siege II (trein) vond ik nog beter eigenlijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:56 schreef sjeppert het volgende:
[..]
heiligschennis
of is het sarcastisch bedoelt
quote:Let me tell you what 'Like a Virgin' is about. It's all about a girl who digs a guy with a big dick. The entire song. It's a metaphor for big dicks.
Ho ho ho. Je moet echt een genie zijn om dit soort frasen op film te zetten kennelijk.quote:Nice Guy Eddie: Ain't that a sad sight, Daddy, the man walks in the prison a white man, walks out talkin' like a fuckin' nigger. You know what, I think it's all that black semen been pumped up your ass so far, now it's backed into your fuckin brain, and it's coming out your mouth!
quote:Op maandag 4 september 2006 10:17 schreef Frollo het volgende:
Je gaat niet in op het 'zielloos' en dat is nu juist mijn grootste probleem met LotR.
Het ziet er allemaal prachtig uit, zeker, maar ik vind de personages totaal niet interessant en het boeit me dan ook echt niet wat er met ze gebeurt en of ze slagen in hun queeste. En maar met gepijnigde blikken over die vlakte turen.
De beelden zijn weliswaar fraai, maar ook zo... tja, het is exact wat je ervan verwacht als je het boek leest. Er komt nogal wat kijken bij zulke spectaculaire megaproducties, en het is heel knap dat Jackson dat allemaal weet te handelen, maar net als bij King Kong weet hij er geen eigenheid in te brengen, geen visie, geen persoonlijkheid.
Hoge production values, maar ik vind het niks.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:21 schreef Frollo het volgende:
Gollum is knap gemaakt, absoluut. Op zijn overacting na is het zelfs het enige personage waar ik een klein beetje sympathie voor kan voelen. De overige karakters laten te weinig persoonlijkheid zien om mee te kunnen relaten.
Ach, ik vind het te pompeus allemaal, technisch perfect, maar niet menselijk en daarom niet spannend. En te langdradig bovendien, het heeft geen timing, geen sjeu. Elke gebeurtenis is precies even belangrijk en krijgt dus evenveel aandacht in de vertelling. Maar dat is ook een manco van het boek natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:39 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Films als Mullholland Dr., Donnie Darko en Eternal Sunshine. Het verhaal slaat elke keer gewoon nergens op, maar het zijn dan zogenaamd fantastische films vanwege een of andere achterliggende gedachte die meestal kant nog wal raakt.
Waarom zou het verhaal/de achterliggende gedachte ergens op moeten slaan? Ooit van fantasy / sci-fi gehoordquote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:39 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Films als Mullholland Dr., Donnie Darko en Eternal Sunshine. Het verhaal slaat elke keer gewoon nergens op, maar het zijn dan zogenaamd fantastische films vanwege een of andere achterliggende gedachte die meestal kant nog wal raakt. Zelfde heb ik een beetje met Magnolia, die kikkerregen. Het verhaal moest ergens een keer eindigen, nou dan laten we het toch kikkers regenen. Wat daar nou verder achter zit? Ik zal wel niet slimmer zijn, maar ik vind dat echt zo ongeveer de matigste scene in een film die ik ooit heb gezien (of iig in een film die serieus bedoeld is).
Dat klopt, maar in bijvoorbeeld het geval van Mulholland Dr. is er wel degelijk sprake van een 'normaal' verhaal. Deze is alleen niet op een normale wijze verteld. En tja, als iemand dan niet de moeite neemt wat verder te kijken dan wat hij/zij gewend is kan ik me voorstellen dat diegene het niks vindt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef slindenau het volgende:
[..]
Waarom zou het verhaal/de achterliggende gedachte ergens op moeten slaan? Ooit van fantasy / sci-fi gehoord. Als het verhaal geen betrekking heeft op onze werkelijkheid is het niet gelijk een lulverhaal hoor
.
[...]
i agree.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef Jivis het volgende:
Lucky Number Slevin. Holle personages die me niet konden boeien. Ook de plottwist vond ik verre van interessant.
Wat zijn er toch mensen met weinig verstandquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:22 schreef Verbal het volgende:
Fight Club. Meest gehypete pejoratieve prut ooit.
V.
Mwah, ze vinden Fight Club goed, maar om die nou meteen dom te noemenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:32 schreef Stabdogg het volgende:
[..]
Wat zijn er toch mensen met weinig verstand
Ik vond Trainspotting meer gehypet eigenlijk en een stuk slechter ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:22 schreef Verbal het volgende:
Fight Club. Meest gehypete pejoratieve prut ooit.
V.
Ook gehyped, maar toch echt minder erg. Niet veel, maar toch.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vond Trainspotting meer gehypet eigenlijk en een stuk slechter ook.
wat een saaie film he?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:01 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
Davinci Code....Ze hebben keihard hun best gedaan om voor iedereen die te lam is om te lezen het boek 1:1 op doek te krijgen. Was echt een "grande" tegenvaller. Erg jammer. Boek was wel leuk
Ze had mijn zus kunnen zijnquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:02 schreef slindenau het volgende:
Draag jij nu ook prada, zhe?
Waarom moet er zonodig altijd "iets" zijn met iemand die films als Mulholland Dr. niets vindt?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in bijvoorbeeld het geval van Mulholland Dr. is er wel degelijk sprake van een 'normaal' verhaal. Deze is alleen niet op een normale wijze verteld. En tja, als iemand dan niet de moeite neemt wat verder te kijken dan wat hij/zij gewend is kan ik me voorstellen dat diegene het niks vindt.![]()
Whehe, "The Devil Wears Prada"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ze had mijn zus kunnen zijn
[afbeelding]
als ik rijk was ja dan zou ik dat dragen hoezo?
Wat een onzin. Hij zegt dat het verhaal nergens op slaat, nou prima, maar dat is gewoon niet zo. Als hij nou had gezegd dat hij de ingewikkelde vertelstijl van Mullholland Dr. overbodig vindt, mij best.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom moet er zonodig altijd "iets" zijn met iemand die films als Mulholland Dr. niets vindt?
Ze nemen de moeite niet om wat verder te kijken, ze hunkeren naar een rechtlijnig plot, ze kijken met de verkeerde instelling. Kan je hem niet gewoon kut vinden omdat je hem kut vindt?
Blijkbaar kan je complexere films alleen maar matig vinden uit oppervlakkigheid, luiheid of domheid.
Oeh, ja, die was ik vergeten. Wat een overschatte kutfilm inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. Dat vind ik echt een baggerfilm.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. [...] Helaas had ik de flim al gefikt voor ik hem gekeken had, kostte me nog een dvd ook. [...]
Ik ga niet eens moeite doen om dat te begrijpen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:31 schreef Off-ShoRe het volgende:
Ik zou flink balen als ik Pulp Fiction niet goed vond.
Ben ik met je eens. Ik was net zoveel onder de indruk van deze film als van de C&A reclames op TV.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Vita è bella, die vind ik ongeveer even grappig, ontroerend, gevoelig als al de andere rommel waren Benigni aan meedoet
Ik vond Sin City ook een tegenvaller, maar ik wil 'm wel op dvd hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Oeh, ja, die was ik vergeten. Wat een overschatte kutfilm inderdaad.
V.
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:54 schreef Doff het volgende:
Sowieso, al die hyperbolische 'kut'-typeringen e.d. van films die gewoon kwalitatief echt wel wat in huis hebben zijn gewoon verrekte storend.
Fijne relativering. Dan weet ik vanaf nu dat woorden als kut e.d. niets inhouden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.
Zo vond ik Dogville een kutfilm. Niks meer, niks minder.
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahoudenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.
Zo vond ik Dogville een kutfilm. Niks meer, niks minder.
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahouden
Top 3 dus hè? Dan blijven er niet veel plaatsen over voor, ach doe eens gek, Police Acadamy 1 tm 6quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:01 schreef metalheadBOC het volgende:
Ik vote voor Amelie. ken eigenlijk niemand die hem slecht vond maar bij mij staat ie toch echt in de top 3 van meest slechte films allertijden.
Tuurlijk, Sin City gaat 100% continue enkel over geweld. Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. Dat vind ik echt een baggerfilm. Op z'n tijd hou ik wel van een beetje zinloos geweld in een film, maar deze 'film' gaat over niks anders. Helaas had ik de flim al gefikt voor ik hem gekeken had, kostte me nog een dvd ook. Krijgt een dikke acht ook bij imdb, ongelovelijk.
tja... daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:36 schreef Smots het volgende:
[..]
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.
Ik erger me aan nogal arrogante fanboys die het niet kunnen hebben dat hun favorietjes worden bekritiseerd en alles met "bullshit", "onzin" en "quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahouden
Dankjewel. Weet niet waar je dat soort typeringen vandaan tovert (arrogante fanboy? Cool...). Het gaat me juist om dat gesmijt met termen als bullshit en onzin en kut enz. Maar als je bij Lynch gaat zeuren omdat het verhaal kut is kan je net zo goed Age Ventura af gaan zeiken omdat je een hekel hebt aan Jim Carrey.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik erger me aan nogal arrogante fanboys die het niet kunnen hebben dat hun favorietjes worden bekritiseerd en alles met "bullshit", "onzin" en "" van tafel vegen.
Nou ja, ergeren is veel gezegd, ik lach er eens mee.
Mij persoonlijk zal het worst wezen als ze films uit m'n top 10 afbreken, ze doen maar, dat kijken ze maar naar dingen die ze wel fijn vinden.
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:36 schreef Smots het volgende:
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.
Dat is wat mij betreft al een argument dat een iflm je raakt of nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.
Nouja, dat klinkt al heen anders dan dat iemand zegt dat het gewoon compleet kut is. Of iets je raakt of niet is natuurlijk persoonlijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft al een argument dat een iflm je raakt of niet
Tegensprekendquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
Juist! En dat is nou precies waar het bij film om draait.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:34 schreef Doff het volgende:
Of iets je raakt of niet is natuurlijk persoonlijk.
Maar verwoord het dan ook zoquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Juist! En dat is nou precies waar het bij film om draait.
Dat deed ik ook, alleen jij las het anders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:39 schreef Doff het volgende:
Maar verwoord het dan ook zo.
Bovendien, als je nergens op kan reageren, het SoK-ideaal, dan wordt het een redelijk flauw topic.
En wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:16 schreef Doff het volgende:
Maar als je bij Lynch gaat zeuren omdat het verhaal kut is kan je net zo goed Age Ventura af gaan zeiken omdat je een hekel hebt aan Jim Carrey.
Oh, van mij moet niemand iets, hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.
Voorbeelden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:56 schreef slindenau het volgende:
Mag "ik kreeg er een slappe van" ook
Ehm... een slappe zak?quote:
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:24 schreef JelleS het volgende:
Je kan The Shawshank Redemption moeilijk slecht vinden.
'Tarantino'quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:18 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik vond Kill Bill echt een kutfilmHeel slecht verhaal, zwaar overdreven slachtpartijen en het geheel kwam nogal droog en emotieloos over. Snap niet hoe iedereen om me heen zo enthausiast kon zijn van die rotzooi.
dan zal ik maar de woorden van Maikel gebruiken:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:30 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.![]()
zoiets zei Maikel_1981 toenquote:Dat de film je niet interessant vindt of er niets aan vindt kan natuurlijk, maar hij is niet slecht. Het is gewoon een goed gemaakte film.
De kans bestaat wel dat mensen hem slecht vinden, maar negen van de tien keer kunnen ze dat dan niet onderbouwenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:30 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.![]()
quote:
Ik zeg ook niet dat die reden de juiste is, of dat ik deze goedkeur, maar ik vermoed wel dat veel mensen anders tegen een film aankijken wanneer ze weten dat dit een 'Tarantino' is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Slechte reden om een film goed te vinden![]()
Lees mijn post nog eens. Dat een film volgens het boekje een goede film zou moeten zijn (jouw "goed gemaakt") wil nog niet zeggen dat iedereen hem dan ook maar goed moet vinden. Misschien vind ik toevallig films juist goed als de camera alle kanten op schiet en de acteurs bagger zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dan zal ik maar de woorden van Maikel gebruiken:
[..]
zoiets zei Maikel_1981 toen
Wat krijgen we nou, 'onderbouwen'?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:49 schreef franktic het volgende:
De kans bestaat wel dat mensen hem slecht vinden, maar negen van de tien keer kunnen ze dat dan niet onderbouwen
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:27 schreef Timo20 het volgende:
Dat is natuurlijk onzin
als je een mening hebt moet je `m ook kunnen onderbouwen.
das logisch. Maar als je zegt dat je een film niets vindt, en dan zegt bv "omdat ik de acteer stijl niet goed vind" dan heb je tenminste wel gezegd waarom je een film niet goed vindt. Alleen zeggen "wat een k*t film" oid. is zo`n loos argument.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef m021 het volgende:
[..]
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.
Het komt namelijk toch steeds weer op meningen neer.
- Waarom vind je de film niks?
-> ik vind de acteerstijl niet goed.
- Waarom houd je niet van deze acteerstijl?
-> omdat het me te gemaakt overkomt.
- Wat is er erg aan gemaakt acteren?
- ...
etc. Je kunt nooit feiten aandragen waarom je iets een goede/slechte film vindt, slechts persoonlike opvattingen. En daarom is discussiëren over hoe goed of slecht een film is pure onzin.
Als je argumenten geeft, dan krijg je weer "quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
das logisch. Maar als je zegt dat je een film niets vindt, en dan zegt bv "omdat ik de acteer stijl niet goed vind" dan heb je tenminste wel gezegd waarom je een film niet goed vindt. Alleen zeggen "wat een k*t film" oid. is zo`n loos argument.
ja das ook weer waarquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je argumenten geeft, dan krijg je weer "dat is gewoon niet juist
, het is sterk acteerwerk, het zijn stoere twists, het is een pakkend verhaal" en als je dan reageert met "Tja, dat vind ik dus niet.", dan krijg je weer zo'n "Nou, ga jij dan maar American Pie kijken." of iets anders denigrerends. Het lijken wel Pink Floyd-fans.
Vooruit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:53 schreef Frollo het volgende:
Niemand moet iets natuurlijk. Maar 'baggerfilm' vind ik toch wat magertjes.
Hear, hear.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef m021 het volgende:
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.
Het komt namelijk toch steeds weer op meningen neer.
- Waarom vind je de film niks?
-> ik vind de acteerstijl niet goed.
- Waarom houd je niet van deze acteerstijl?
-> omdat het me te gemaakt overkomt.
- Wat is er erg aan gemaakt acteren?
- ...
etc. Je kunt nooit feiten aandragen waarom je iets een goede/slechte film vindt, slechts persoonlike opvattingen. En daarom is discussiëren over hoe goed of slecht een film is pure onzin.
De film is de graphic novel. Dan kan je 't nog rommel vinden, maar dan vraag ik me af hoe je de graphic novel wel sterk zou kunnen vinden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:36 schreef Verbal het volgende:
Sin City... lees dan de strip graphic novel. All style, no substance. Whatsoever.
V.
Doe eens!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan hele essays schrijven over de kutheid van Irréversible.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:28 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mwah, ik weet niet of ik 't met jullie eens ben. Zelfs bij Mulholland Dr. snap ik wel wat anderen er goed aan vinden, ik kon er alleen niets mee. Ik kan geen enkele (door anderen gehypte) film bedenken die ik daadwerkelijk echt slecht vond zonder dat ik mijn persoonlijke voorkeuren daarbij liet meespelen. Volgens mij kun je tot op zekere hoogte best objectief vaststellen of een film goed in elkaar steekt of niet. Of jij daar dan ook persoonlijk door geraakt wordt is natuurlijk een tweede. Maargoed, daartussen bevindt zich een gigantisch grijs gebied.
Overigens vind ik het wel vrij prettig als men hier zijn of haar keuzes toelicht. Dat er mensen zijn die daar negatief op reageren, hoort er gewoon bij. Ik zie nou eenmaal liever een onderbouwde reactie van Verbal waarom 'ie Fight Club bagger vindt dan 'kutfilm'.
Ik vond Dogville een kutfilm. Waarom? De film deed me he-le-maal niets. Ik vond de setting waarin het speelde uitermate vervelend, waardoor de personages en het verhaal me ijskoud lieten. De film duurde 3 uur en ik voelde me gedurende elke van die 180 minuten hetzelfde. Alsof ik 3 uur naar een lantaarnpaal had zitten kijken, wat een zelfde emotionele impact gehad zou hebben. 0 dus.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:28 schreef BlaatschaaP het volgende:
Overigens vind ik het wel vrij prettig als men hier zijn of haar keuzes toelicht. Dat er mensen zijn die daar negatief op reageren, hoort er gewoon bij. Ik zie nou eenmaal liever een onderbouwde reactie van Verbal waarom 'ie Fight Club bagger vindt dan 'kutfilm'.
Dankje!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond Dogville een kutfilm. Waarom? De film deed me he-le-maal niets. Ik vond de setting waarin het speelde uitermate vervelend, waardoor de personages en het verhaal me ijskoud lieten. De film duurde 3 uur en ik voelde me gedurende elke van die 180 minuten hetzelfde. Alsof ik 3 uur naar een lantaarnpaal had zitten kijken, wat een zelfde emotionele impact gehad zou hebben. 0 dus.
Feit blijft dat dit een gevoel beschrijft, want je wou mij met geen enkel argument op andere gedachten kunnen brengen. Het gevoel dat bij die film hoort blijft.
Neequote:
Ik vroeg me altijd al af waarom sommige mensen wegliepen bij deze film, want ik vond hem niet echt schokkend, eerder doodsaai.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
Daar heb ik geen problemen mee. Waarom niet? Omdat die films niet die de pretentie hebben meer te zijn dan een goedkoop horrorfilmpje, geen cinema met een grote C. Wes Craven heeft met zijn platte verkrachtingen in Last House one the Left nooit iets anders beoogd dan exploitatief entertainment. Nooit heeft die zich termen als diepgang toegeëigend of het nodig gevonden om te durven beweren dat er een alles overtreffende boodschap achter zit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
En wat vind je eigenlijk van geluidseffecten in bijvoorbeeld horrofilms? Waarbij de spanning vaak opgeroepen wordt door een onheilspellend muziekje en je je rotschrikt van een knallende viool.
Ik ben benieuwd.
Woah, dat ben ik niet met je eens. Ik heb het niet over the Grudge of Gothika ofzo, maar alle horrorfilms maken optimaal gebruik van geluid.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar heb ik geen problemen mee. Waarom niet? Omdat die films niet die de pretentie hebben meer te zijn dan een goedkoop horrorfilmpje, geen cinema met een grote C. Wes Craven heeft met zijn platte verkrachtingen in Last House one the Left nooit iets anders beoogd dan exploitatief entertainment. Nooit heeft die zich termen als diepgang toegeëigend of het nodig gevonden om te durven beweren dat er een alles overtreffende boodschap achter zit.
Ik heb eerst de film gezien, toen vond ik 'm al kut. Maar toen las ik de uitlatingen van Noé waarbij die zichzelf uitgebreid op de borst klopte en werd het mijn favoriete haatfilm.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Volgens mij heb je die film trouwens alleen al afgeschreven omdat je de regisseur niet echt mag. Als je voor de rest niets van de achtergrond had afgeweten, had je 'm dan hetzelfde beoordeeld?
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De film is de graphic novel. Dan kan je 't nog rommel vinden, maar dan vraag ik me af hoe je de graphic novel wel sterk zou kunnen vinden.
Hm.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dus dát er dus geen film van gemaakt had hoeven worden. Als in: lees dan het boek, want de film is net een stripverhaal. Sjonge. En verder...? Uhhhhhhhhhhhh.
V.
Hilarisch saaie kutfilm inderdaad! Wie verzint die drek?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:55 schreef Loohcs het volgende:
The Green Mile
De mix van de best realistische problemen op een dodencel en de onrealistische bovennatuurlijke krachten in deze film kan mij niet bekoren.
Inderdaad, rare film. Begint wel aardig, maar wordt al snel vies en onaangenaam.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:11 schreef JelleS het volgende:
Je moet Ett Hål i mitt hjärta (A Hole in My Heart) van Lukas Moodysson maar eens gaan kijken SoK. Hij ziet het zelf als zijn beste film. Tis dat er een lekker wijf in zit, anders had ik hem meteen al afgezet. Je zit 2 uur te wachten tot er echt iets gaat veranderen, en uiteindelijk zie je twee mensen ronddraaien in een wasmachine. Fin.
Maar goed, beetje misplaatst hier, want iedereen vindt het kut.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Hilarisch saaie kutfilm inderdaad! Wie verzint die drek?
Vond het geen slechte film, maar had er inderdaad wel meer van verwacht.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:45 schreef =HellFire= het volgende:
OH WACHT! Ik heb er nog wel eentje. Heat! Die vond ik eerlijk gezegd ook verdomd saai en traag. En dat met Pacino en DeNiro in de hoofdrollen. Vreemd he.
Tsja... zo kun je alle kritiek wegwuiven... 'het is toch nooit goed *snif* 'quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 17:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hm.
En als het heel anders was geweest dan de strip, dan was het ongetwijfeld ook niet goed geweest, want niet trouw genoeg of zo. Het is ook nooit goed.
Quentin Tarantinoquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja... zo kun je alle kritiek wegwuiven... 'het is toch nooit goed *snif* '
Het was gewoon een gehypete en overgewaardeerde niets-dan-stijl-oefening.
'WOOOOOOOOOW, Quentin TARANTINO heeft *GASP* ook een stuk GEREGISSEERD!!! *GASP*'
Pffffffffffffft.
V.
Nu weten we het wel. Verbal's mening is superieur, elke andere is stom en Verbal zelf is de enige met écht oog voor kwaliteit.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
'WOOOOOOOOOW, Quentin TARANTINO heeft *GASP* ook een stuk GEREGISSEERD!!! *GASP*'
Pffffffffffffft.
V.
Ik vond de scene van Tarantino de zwakste uit de hele film. En op het lijstje van 10/15 regisseurs waarbij ik steeds enorm uitkijk naar de volgende film, is Tarantino al een jaar of 6 verdwenen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Pffffffffffffft.
V.
Het is ook maar een mening, hoor. Gebracht in de stijl van Verbal. Die ik eigenlijk een beetje vergelijkbaar vind met die van kamagurkaquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nu weten we het wel. Verbal's mening is superieur, elke andere is stom en Verbal zelf is de enige met écht oog voor kwaliteit.![]()
Lijstjes.quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
het lijstje van 10/15 regisseurs waarbij ik steeds enorm uitkijk naar de volgende film
Welke scene was dat ook alweer?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond de scene van Tarantino de zwakste uit de hele film. En op het lijstje van 10/15 regisseurs waarbij ik steeds enorm uitkijk naar de volgende film, is Tarantino al een jaar of 6 verdwenen.
De scene in de auto met Del Toro en Owen die alle vaart uit de film zoog. Dat was toch mijn ervaring van die scene.quote:
Och lieve schat toch... deed het pijniepijnie?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nu weten we het wel. Verbal's mening is superieur, elke andere is stom en Verbal zelf is de enige met écht oog voor kwaliteit.![]()
![]()
Als je zo je films uitkiest, zal je wel veel cinematische teleurstellingen meegemaakt hebben. Jezus zeg..quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:29 schreef -Britt- het volgende:
Ik heb vandaag de film Shopgirl gekeken, die titel klonk leuk. Het leek me een echt meidenfilm. Ik dacht het zal wel over mode gaan.
hoezo?quote:Op donderdag 28 december 2006 12:04 schreef Marble het volgende:
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain.
Hij vond er niks aan, gok ik.quote:
hehe, ja dat snap ik. Maar waarom?quote:
zelfs die vinden zijn films goedquote:Op vrijdag 29 december 2006 00:52 schreef TC03 het volgende:
Bizar. Ik ken niemand die zijn films niet goed vindt. De 2fast2furious-paupers niet meegeteld natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |