Juist! En dat is nou precies waar het bij film om draait.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:34 schreef Doff het volgende:
Of iets je raakt of niet is natuurlijk persoonlijk.
Maar verwoord het dan ook zoquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Juist! En dat is nou precies waar het bij film om draait.
Dat deed ik ook, alleen jij las het anders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:39 schreef Doff het volgende:
Maar verwoord het dan ook zo.
Bovendien, als je nergens op kan reageren, het SoK-ideaal, dan wordt het een redelijk flauw topic.
En wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:16 schreef Doff het volgende:
Maar als je bij Lynch gaat zeuren omdat het verhaal kut is kan je net zo goed Age Ventura af gaan zeiken omdat je een hekel hebt aan Jim Carrey.
Oh, van mij moet niemand iets, hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.
Voorbeelden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:56 schreef slindenau het volgende:
Mag "ik kreeg er een slappe van" ook
Ehm... een slappe zak?quote:
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:24 schreef JelleS het volgende:
Je kan The Shawshank Redemption moeilijk slecht vinden.
'Tarantino'quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:18 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik vond Kill Bill echt een kutfilmHeel slecht verhaal, zwaar overdreven slachtpartijen en het geheel kwam nogal droog en emotieloos over. Snap niet hoe iedereen om me heen zo enthausiast kon zijn van die rotzooi.
dan zal ik maar de woorden van Maikel gebruiken:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:30 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.![]()
zoiets zei Maikel_1981 toenquote:Dat de film je niet interessant vindt of er niets aan vindt kan natuurlijk, maar hij is niet slecht. Het is gewoon een goed gemaakte film.
De kans bestaat wel dat mensen hem slecht vinden, maar negen van de tien keer kunnen ze dat dan niet onderbouwenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:30 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n onzinopmerking, over welke film hij ook gemaakt wordt. Een film kan nog zo'n goede regisseur hebben, nog zo mooie filmtechniek en zulke superdialogen - nog steeds bestaat de kans dat mensen hem slecht vinden. Het is natuurlijk niet zo dat je een film niet slecht kan vinden, alleen omdat hij in theorie goed zou moeten zijn.![]()
quote:
Ik zeg ook niet dat die reden de juiste is, of dat ik deze goedkeur, maar ik vermoed wel dat veel mensen anders tegen een film aankijken wanneer ze weten dat dit een 'Tarantino' is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Slechte reden om een film goed te vinden![]()
Lees mijn post nog eens. Dat een film volgens het boekje een goede film zou moeten zijn (jouw "goed gemaakt") wil nog niet zeggen dat iedereen hem dan ook maar goed moet vinden. Misschien vind ik toevallig films juist goed als de camera alle kanten op schiet en de acteurs bagger zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:45 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dan zal ik maar de woorden van Maikel gebruiken:
[..]
zoiets zei Maikel_1981 toen
Wat krijgen we nou, 'onderbouwen'?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:49 schreef franktic het volgende:
De kans bestaat wel dat mensen hem slecht vinden, maar negen van de tien keer kunnen ze dat dan niet onderbouwen
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:27 schreef Timo20 het volgende:
Dat is natuurlijk onzin
als je een mening hebt moet je `m ook kunnen onderbouwen.
das logisch. Maar als je zegt dat je een film niets vindt, en dan zegt bv "omdat ik de acteer stijl niet goed vind" dan heb je tenminste wel gezegd waarom je een film niet goed vindt. Alleen zeggen "wat een k*t film" oid. is zo`n loos argument.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef m021 het volgende:
[..]
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.
Het komt namelijk toch steeds weer op meningen neer.
- Waarom vind je de film niks?
-> ik vind de acteerstijl niet goed.
- Waarom houd je niet van deze acteerstijl?
-> omdat het me te gemaakt overkomt.
- Wat is er erg aan gemaakt acteren?
- ...
etc. Je kunt nooit feiten aandragen waarom je iets een goede/slechte film vindt, slechts persoonlike opvattingen. En daarom is discussiëren over hoe goed of slecht een film is pure onzin.
Als je argumenten geeft, dan krijg je weer "quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
das logisch. Maar als je zegt dat je een film niets vindt, en dan zegt bv "omdat ik de acteer stijl niet goed vind" dan heb je tenminste wel gezegd waarom je een film niet goed vindt. Alleen zeggen "wat een k*t film" oid. is zo`n loos argument.
ja das ook weer waarquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je argumenten geeft, dan krijg je weer "dat is gewoon niet juist
, het is sterk acteerwerk, het zijn stoere twists, het is een pakkend verhaal" en als je dan reageert met "Tja, dat vind ik dus niet.", dan krijg je weer zo'n "Nou, ga jij dan maar American Pie kijken." of iets anders denigrerends. Het lijken wel Pink Floyd-fans.
Vooruit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:53 schreef Frollo het volgende:
Niemand moet iets natuurlijk. Maar 'baggerfilm' vind ik toch wat magertjes.
Hear, hear.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:03 schreef m021 het volgende:
In dit geval niet. Als je een wetenschappelijk onderzoek afkraakt, ja, dan moet je met argumenten komen. Maar met films kan je gewoon zeggen dat je iets niks vindt. Net zoals je niet van kaas houdt of death metal kutmuziek vindt.
Het komt namelijk toch steeds weer op meningen neer.
- Waarom vind je de film niks?
-> ik vind de acteerstijl niet goed.
- Waarom houd je niet van deze acteerstijl?
-> omdat het me te gemaakt overkomt.
- Wat is er erg aan gemaakt acteren?
- ...
etc. Je kunt nooit feiten aandragen waarom je iets een goede/slechte film vindt, slechts persoonlike opvattingen. En daarom is discussiëren over hoe goed of slecht een film is pure onzin.
De film is de graphic novel. Dan kan je 't nog rommel vinden, maar dan vraag ik me af hoe je de graphic novel wel sterk zou kunnen vinden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:36 schreef Verbal het volgende:
Sin City... lees dan de strip graphic novel. All style, no substance. Whatsoever.
V.
Doe eens!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan hele essays schrijven over de kutheid van Irréversible.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:28 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mwah, ik weet niet of ik 't met jullie eens ben. Zelfs bij Mulholland Dr. snap ik wel wat anderen er goed aan vinden, ik kon er alleen niets mee. Ik kan geen enkele (door anderen gehypte) film bedenken die ik daadwerkelijk echt slecht vond zonder dat ik mijn persoonlijke voorkeuren daarbij liet meespelen. Volgens mij kun je tot op zekere hoogte best objectief vaststellen of een film goed in elkaar steekt of niet. Of jij daar dan ook persoonlijk door geraakt wordt is natuurlijk een tweede. Maargoed, daartussen bevindt zich een gigantisch grijs gebied.
Overigens vind ik het wel vrij prettig als men hier zijn of haar keuzes toelicht. Dat er mensen zijn die daar negatief op reageren, hoort er gewoon bij. Ik zie nou eenmaal liever een onderbouwde reactie van Verbal waarom 'ie Fight Club bagger vindt dan 'kutfilm'.
Ik vond Dogville een kutfilm. Waarom? De film deed me he-le-maal niets. Ik vond de setting waarin het speelde uitermate vervelend, waardoor de personages en het verhaal me ijskoud lieten. De film duurde 3 uur en ik voelde me gedurende elke van die 180 minuten hetzelfde. Alsof ik 3 uur naar een lantaarnpaal had zitten kijken, wat een zelfde emotionele impact gehad zou hebben. 0 dus.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:28 schreef BlaatschaaP het volgende:
Overigens vind ik het wel vrij prettig als men hier zijn of haar keuzes toelicht. Dat er mensen zijn die daar negatief op reageren, hoort er gewoon bij. Ik zie nou eenmaal liever een onderbouwde reactie van Verbal waarom 'ie Fight Club bagger vindt dan 'kutfilm'.
Dankje!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond Dogville een kutfilm. Waarom? De film deed me he-le-maal niets. Ik vond de setting waarin het speelde uitermate vervelend, waardoor de personages en het verhaal me ijskoud lieten. De film duurde 3 uur en ik voelde me gedurende elke van die 180 minuten hetzelfde. Alsof ik 3 uur naar een lantaarnpaal had zitten kijken, wat een zelfde emotionele impact gehad zou hebben. 0 dus.
Feit blijft dat dit een gevoel beschrijft, want je wou mij met geen enkel argument op andere gedachten kunnen brengen. Het gevoel dat bij die film hoort blijft.
Neequote:
Ik vroeg me altijd al af waarom sommige mensen wegliepen bij deze film, want ik vond hem niet echt schokkend, eerder doodsaai.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
Daar heb ik geen problemen mee. Waarom niet? Omdat die films niet die de pretentie hebben meer te zijn dan een goedkoop horrorfilmpje, geen cinema met een grote C. Wes Craven heeft met zijn platte verkrachtingen in Last House one the Left nooit iets anders beoogd dan exploitatief entertainment. Nooit heeft die zich termen als diepgang toegeëigend of het nodig gevonden om te durven beweren dat er een alles overtreffende boodschap achter zit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
En wat vind je eigenlijk van geluidseffecten in bijvoorbeeld horrofilms? Waarbij de spanning vaak opgeroepen wordt door een onheilspellend muziekje en je je rotschrikt van een knallende viool.
Ik ben benieuwd.
Woah, dat ben ik niet met je eens. Ik heb het niet over the Grudge of Gothika ofzo, maar alle horrorfilms maken optimaal gebruik van geluid.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar heb ik geen problemen mee. Waarom niet? Omdat die films niet die de pretentie hebben meer te zijn dan een goedkoop horrorfilmpje, geen cinema met een grote C. Wes Craven heeft met zijn platte verkrachtingen in Last House one the Left nooit iets anders beoogd dan exploitatief entertainment. Nooit heeft die zich termen als diepgang toegeëigend of het nodig gevonden om te durven beweren dat er een alles overtreffende boodschap achter zit.
Ik heb eerst de film gezien, toen vond ik 'm al kut. Maar toen las ik de uitlatingen van Noé waarbij die zichzelf uitgebreid op de borst klopte en werd het mijn favoriete haatfilm.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
Volgens mij heb je die film trouwens alleen al afgeschreven omdat je de regisseur niet echt mag. Als je voor de rest niets van de achtergrond had afgeweten, had je 'm dan hetzelfde beoordeeld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |