Nee ik ben serieus, niet sarcastisch. Ook al is Die Hard de gezichtsbepaler van actiefilms, ik vond het gewoon suf. Air Force 1 (vliegtuig) of zelfs Under Siege II (trein) vond ik nog beter eigenlijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:56 schreef sjeppert het volgende:
[..]
heiligschennis
of is het sarcastisch bedoelt
quote:Let me tell you what 'Like a Virgin' is about. It's all about a girl who digs a guy with a big dick. The entire song. It's a metaphor for big dicks.
Ho ho ho. Je moet echt een genie zijn om dit soort frasen op film te zetten kennelijk.quote:Nice Guy Eddie: Ain't that a sad sight, Daddy, the man walks in the prison a white man, walks out talkin' like a fuckin' nigger. You know what, I think it's all that black semen been pumped up your ass so far, now it's backed into your fuckin brain, and it's coming out your mouth!
quote:Op maandag 4 september 2006 10:17 schreef Frollo het volgende:
Je gaat niet in op het 'zielloos' en dat is nu juist mijn grootste probleem met LotR.
Het ziet er allemaal prachtig uit, zeker, maar ik vind de personages totaal niet interessant en het boeit me dan ook echt niet wat er met ze gebeurt en of ze slagen in hun queeste. En maar met gepijnigde blikken over die vlakte turen.
De beelden zijn weliswaar fraai, maar ook zo... tja, het is exact wat je ervan verwacht als je het boek leest. Er komt nogal wat kijken bij zulke spectaculaire megaproducties, en het is heel knap dat Jackson dat allemaal weet te handelen, maar net als bij King Kong weet hij er geen eigenheid in te brengen, geen visie, geen persoonlijkheid.
Hoge production values, maar ik vind het niks.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:21 schreef Frollo het volgende:
Gollum is knap gemaakt, absoluut. Op zijn overacting na is het zelfs het enige personage waar ik een klein beetje sympathie voor kan voelen. De overige karakters laten te weinig persoonlijkheid zien om mee te kunnen relaten.
Ach, ik vind het te pompeus allemaal, technisch perfect, maar niet menselijk en daarom niet spannend. En te langdradig bovendien, het heeft geen timing, geen sjeu. Elke gebeurtenis is precies even belangrijk en krijgt dus evenveel aandacht in de vertelling. Maar dat is ook een manco van het boek natuurlijk.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:39 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Films als Mullholland Dr., Donnie Darko en Eternal Sunshine. Het verhaal slaat elke keer gewoon nergens op, maar het zijn dan zogenaamd fantastische films vanwege een of andere achterliggende gedachte die meestal kant nog wal raakt.
Waarom zou het verhaal/de achterliggende gedachte ergens op moeten slaan? Ooit van fantasy / sci-fi gehoordquote:Op donderdag 12 oktober 2006 00:39 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Films als Mullholland Dr., Donnie Darko en Eternal Sunshine. Het verhaal slaat elke keer gewoon nergens op, maar het zijn dan zogenaamd fantastische films vanwege een of andere achterliggende gedachte die meestal kant nog wal raakt. Zelfde heb ik een beetje met Magnolia, die kikkerregen. Het verhaal moest ergens een keer eindigen, nou dan laten we het toch kikkers regenen. Wat daar nou verder achter zit? Ik zal wel niet slimmer zijn, maar ik vind dat echt zo ongeveer de matigste scene in een film die ik ooit heb gezien (of iig in een film die serieus bedoeld is).
Dat klopt, maar in bijvoorbeeld het geval van Mulholland Dr. is er wel degelijk sprake van een 'normaal' verhaal. Deze is alleen niet op een normale wijze verteld. En tja, als iemand dan niet de moeite neemt wat verder te kijken dan wat hij/zij gewend is kan ik me voorstellen dat diegene het niks vindt.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:17 schreef slindenau het volgende:
[..]
Waarom zou het verhaal/de achterliggende gedachte ergens op moeten slaan? Ooit van fantasy / sci-fi gehoord. Als het verhaal geen betrekking heeft op onze werkelijkheid is het niet gelijk een lulverhaal hoor
.
[...]
i agree.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef Jivis het volgende:
Lucky Number Slevin. Holle personages die me niet konden boeien. Ook de plottwist vond ik verre van interessant.
Wat zijn er toch mensen met weinig verstandquote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:22 schreef Verbal het volgende:
Fight Club. Meest gehypete pejoratieve prut ooit.
V.
Mwah, ze vinden Fight Club goed, maar om die nou meteen dom te noemenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:32 schreef Stabdogg het volgende:
[..]
Wat zijn er toch mensen met weinig verstand
Ik vond Trainspotting meer gehypet eigenlijk en een stuk slechter ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:22 schreef Verbal het volgende:
Fight Club. Meest gehypete pejoratieve prut ooit.
V.
Ook gehyped, maar toch echt minder erg. Niet veel, maar toch.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik vond Trainspotting meer gehypet eigenlijk en een stuk slechter ook.
wat een saaie film he?quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:01 schreef Evil_Boterbloem het volgende:
Davinci Code....Ze hebben keihard hun best gedaan om voor iedereen die te lam is om te lezen het boek 1:1 op doek te krijgen. Was echt een "grande" tegenvaller. Erg jammer. Boek was wel leuk
Ze had mijn zus kunnen zijnquote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:02 schreef slindenau het volgende:
Draag jij nu ook prada, zhe?
Waarom moet er zonodig altijd "iets" zijn met iemand die films als Mulholland Dr. niets vindt?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in bijvoorbeeld het geval van Mulholland Dr. is er wel degelijk sprake van een 'normaal' verhaal. Deze is alleen niet op een normale wijze verteld. En tja, als iemand dan niet de moeite neemt wat verder te kijken dan wat hij/zij gewend is kan ik me voorstellen dat diegene het niks vindt.![]()
Whehe, "The Devil Wears Prada"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ze had mijn zus kunnen zijn
[afbeelding]
als ik rijk was ja dan zou ik dat dragen hoezo?
Wat een onzin. Hij zegt dat het verhaal nergens op slaat, nou prima, maar dat is gewoon niet zo. Als hij nou had gezegd dat hij de ingewikkelde vertelstijl van Mullholland Dr. overbodig vindt, mij best.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom moet er zonodig altijd "iets" zijn met iemand die films als Mulholland Dr. niets vindt?
Ze nemen de moeite niet om wat verder te kijken, ze hunkeren naar een rechtlijnig plot, ze kijken met de verkeerde instelling. Kan je hem niet gewoon kut vinden omdat je hem kut vindt?
Blijkbaar kan je complexere films alleen maar matig vinden uit oppervlakkigheid, luiheid of domheid.
Oeh, ja, die was ik vergeten. Wat een overschatte kutfilm inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. Dat vind ik echt een baggerfilm.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. [...] Helaas had ik de flim al gefikt voor ik hem gekeken had, kostte me nog een dvd ook. [...]
Ik ga niet eens moeite doen om dat te begrijpen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:31 schreef Off-ShoRe het volgende:
Ik zou flink balen als ik Pulp Fiction niet goed vond.
Ben ik met je eens. Ik was net zoveel onder de indruk van deze film als van de C&A reclames op TV.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Vita è bella, die vind ik ongeveer even grappig, ontroerend, gevoelig als al de andere rommel waren Benigni aan meedoet
Ik vond Sin City ook een tegenvaller, maar ik wil 'm wel op dvd hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Oeh, ja, die was ik vergeten. Wat een overschatte kutfilm inderdaad.
V.
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:54 schreef Doff het volgende:
Sowieso, al die hyperbolische 'kut'-typeringen e.d. van films die gewoon kwalitatief echt wel wat in huis hebben zijn gewoon verrekte storend.
Fijne relativering. Dan weet ik vanaf nu dat woorden als kut e.d. niets inhouden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.
Zo vond ik Dogville een kutfilm. Niks meer, niks minder.
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahoudenquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Als een film je helemaal niks doet mag je 't toch een kutfilm noemen? Ook al kun je er wellicht wat objectieve kwaliteiten in ontdekken, als de film je koud laat, mag je er een 'kut'-typering aan hangen.
Zo vond ik Dogville een kutfilm. Niks meer, niks minder.
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahouden
Top 3 dus hè? Dan blijven er niet veel plaatsen over voor, ach doe eens gek, Police Acadamy 1 tm 6quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:01 schreef metalheadBOC het volgende:
Ik vote voor Amelie. ken eigenlijk niemand die hem slecht vond maar bij mij staat ie toch echt in de top 3 van meest slechte films allertijden.
Tuurlijk, Sin City gaat 100% continue enkel over geweld. Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 08:57 schreef sol1tair het volgende:
Sin City. Dat vind ik echt een baggerfilm. Op z'n tijd hou ik wel van een beetje zinloos geweld in een film, maar deze 'film' gaat over niks anders. Helaas had ik de flim al gefikt voor ik hem gekeken had, kostte me nog een dvd ook. Krijgt een dikke acht ook bij imdb, ongelovelijk.
tja... daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:36 schreef Smots het volgende:
[..]
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.
Ik erger me aan nogal arrogante fanboys die het niet kunnen hebben dat hun favorietjes worden bekritiseerd en alles met "bullshit", "onzin" en "quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:28 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
hij zegt toch dat hem niet uitmaakt of je het een kutfilm vind of niet. Hij ergert zich alleen dat sommige nogal wat bullshit argumenten erop nahouden
Dankjewel. Weet niet waar je dat soort typeringen vandaan tovert (arrogante fanboy? Cool...). Het gaat me juist om dat gesmijt met termen als bullshit en onzin en kut enz. Maar als je bij Lynch gaat zeuren omdat het verhaal kut is kan je net zo goed Age Ventura af gaan zeiken omdat je een hekel hebt aan Jim Carrey.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik erger me aan nogal arrogante fanboys die het niet kunnen hebben dat hun favorietjes worden bekritiseerd en alles met "bullshit", "onzin" en "" van tafel vegen.
Nou ja, ergeren is veel gezegd, ik lach er eens mee.
Mij persoonlijk zal het worst wezen als ze films uit m'n top 10 afbreken, ze doen maar, dat kijken ze maar naar dingen die ze wel fijn vinden.
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 14:36 schreef Smots het volgende:
Bullshitargumenten zijn onlosmakelijk verbonden aan zo'n beetje elk online forum.
Dat is wat mij betreft al een argument dat een iflm je raakt of nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom moet je überhaupt een argument hebben? Een film raakt je in een bepaalde mate en daar baseer je je beoordeling op.
Nouja, dat klinkt al heen anders dan dat iemand zegt dat het gewoon compleet kut is. Of iets je raakt of niet is natuurlijk persoonlijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft al een argument dat een iflm je raakt of niet
Tegensprekendquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
Denk al iets van 15 keer gezien, met en zonder vrienden, maar iedereen vind het een intrigerende film![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |