abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41257117
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?

Denk al iets van 15 keer gezien, met en zonder vrienden, maar iedereen vind het een intrigerende film
Als je hem niets vind....waarom kijk je hem dan 15 keer .

Ik heb zoiets met Pirates of the Carribean, best leuke film hoor, maar zo geweldig dat ie in de IMDB top250 thuishoort, vind ik hem zeker niet.

[edit]
Oh ik zie dat iemand om onderbouwing vroeg: Ik vind er gewoon niets bijzonders aan, verhaal is vrij simpel. Qua karakters is Jack nog wel grappig, maar de rest niets bijzonders. Het acteerwerk vond ik ook niet opvallend. De muziek is ook vrij standaard voor een film als dit, waarbij de schrijver duidelijk zwaar beinvloed is door Hans Zimmer. Kortom, niets bijzonders

[ Bericht 25% gewijzigd door JedaiNait op 28-08-2006 15:09:49 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:03:49 #52
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41257150
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:02 schreef slindenau het volgende:

[..]

Goede films bestaan in mijn optiek wel degelijk. Met een cast die kan acteren (geloofwaardig een karakter neerzettgen, kan je ook subjectief zien...maar dat doe ik even niet), een verhaal dat logisch is zonder plotholes en verder goed materiaal en techniek zodat het er 'goed' uitziet. Of je het daarna eens bent met de keuzes (qua verhaal en manier van filmen) is een tweede .
je eerste zin zegt genoeg
The more debt, the better
pi_41257245
Ontopic:

Reservoir Dogs,

Een stel dieven die tegen elkaar staan te schreeuwen, beschuldigingen en wijzen met geweren...daarnaast nog wat langdradige verhalen wat er voorafging...en één actiescene zo tegen het eind. Wat te veel gelul en te weinig actie voor dat type film, kon mij de eerste keer nog wel boeien...maar nu ik 'em vaker gezien heb vind ik 'em toch wat saai.
pi_41257304
Crash

Gebombardeerd tot "De nieuwe Magnolia".... niet.
A spoonful of sugar...
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:09:36 #55
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_41257323
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:20 schreef Mike het volgende:
Overigens, The Big Lebowski wordt beter elke keer dat je 'm kijkt. Geweldige film.

Had hetzelfde met O Brother, where art thou? Toen ik 'm voor het eerst keek, had ik nadat ie was afgelopen zo iets van... waar heb ik nou naar gekeken??

Toen ik 'm voor de 2e en 3e keer zag, was ie echt veel leuker om naar te kijken, en het zijn nu 2 van m'n favorieten. Echt filmervaringen die je ff moet laten "groeien" om het maar op z'n engels te zeggen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_41257414
Memento. Gewoon niet heel boeiend eigenlijk.
pi_41257448
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:08 schreef Sasandra het volgende:
Crash

Gebombardeerd tot "De nieuwe Magnolia".... niet.
Ik persoonlijk vind "de nieuwe Magnolia" dan ook niet echt een aanbeveling

Magnolia dus. Wat een saaie, pretentieuze bedoening was dat.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_41257588
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Paardesnikkel het volgende:
Memento. Gewoon niet heel boeiend eigenlijk.
Oh ja, en dan nog zo een: The Machinist.
Tja, als iemand aan geheugenverlies lijdt, kun je er van allerlei plotwendingen met de haren bijslepen. Hoe overtuigend mager Christian Bale in deze film ook was; het is allemaal al eerder gedaan. ( Zie Memento)
A spoonful of sugar...
pi_41257625
The Machinist vond ik nog boeiender dan Memento eigenlijk.
pi_41257777
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:48 schreef PDOA het volgende:
...maar die jij geen hol aan vond?

Laat ik maar van wal steken:

Napoleon Dynamite. Een aantal vrienden waren helemaal lyrisch over deze film ('je ligt in een deuk, echt waar!'), dus ik 'm bij de videotheek gehaald, zak chips opengetrokken en... en half uur later weer uitgezet.
Ik vond het eerste half uur ook niet zo boeiend, daarna werd het steeds beter
pi_41258110
Saving Private Ryan

Toen ik 'm in de bios zag vond ik 'm geweldig, maar nadat ik 'm een paar keer op tv had gezien kwam ik al snel tot de conclusie dat eigenlijk alleen de eerste (Normandie) - en laatste 20 minuten (Tank-aanval bij die brug) de moeite waard zijn. Voor de rest zitten alle foute Spielberg-momenten er in: van de ontzettend dramatische muziek (John Williams trademark, hoewel hij voor Schindler's List wel een mooie ingetogen soundtrack afleverde) tot patriotisme tot een uitermate melodramatisch slot. Ik doel dan op de allerlaatste scene op het kerkhof waar 'Private' Ryan ter aarde stort en aan zijn vrouw vraagt of hij een goed leven heeft gehad. Gimme a fucking break!

Gelukkig werd dit in Band of Brothers heel wat beter uitgewerkt.
pi_41258143
Blair Witch Project - Door die irritante te drukke camerabewegingen geen moment in het verhaal kunnen komen en misschien o.a. daarom ook geen seconde eng/spannend geweest
Saving Private Ryan- zo boeiend dat ik hem nog nooit in 1 keer helemaal heb gezien
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:39:14 #63
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_41258306
De Lord of the Rings-trilogie. Ik vind het maar bitter weinig soeps, maar als je dan die IMDb-scores ziet en denkt aan die Oscarregen voor Return of the King... Nou ja, misschien heb ik gewoon een te hoge standaard als het gaat om basiszaken als plot, verhaal, script en karakterontwikkeling. Echt films voor simpele zielen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_41258413
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie.
Edit: beter zo

[ Bericht 4% gewijzigd door slindenau op 28-08-2006 15:54:31 ]
pi_41258669
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie. Ik vind het maar bitter weinig soeps, maar als je dan die IMDb-scores ziet en denkt aan die Oscarregen voor Return of the King... Nou ja, misschien heb ik gewoon een te hoge standaard als het gaat om basiszaken als plot, verhaal, script en karakterontwikkeling. Echt films voor simpele zielen.
Er zit een fantastische scene in Clerks 2 over LOTR. Echt hilarish dat stukje!
pi_41259078
Signs
AI
Crash

zijn de eersten die in me opkomen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:31:16 #67
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41260038
Crash: Zogenaamd arthouse, maar gewoon een simpel filmpje, met een wel heel erg simpel plot. Maar goed, het is dan ook geschreven door Haggis, dat zegt al genoeg.

Fight Club: Tweede keer vond ik hem wel wat beter, maar het blijft een middelmatige film. Camerawerk is matig, plottwist verpest juist de hele film. Er zijn ook gewoon dingen die niet kloppen, en daar erger ik me vaak aan.
pi_41261335
alsof je zo'n tijdsverspilling nog eens gaat uitztten
pi_41262154
Al eerder genoemd: Magnolia, wat een onzin vond ik die film zeg. Ander regent het ff geen water...
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_41262279
The Green Mile
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:39:25 #71
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_41262360
Hele reeks:
- Memento
- American Beauty
- *alles van Tarantino*
- *alle onrealistische maffia(achtige)films* (Godfather, Scarface)

Tsja, ik heb gewoon niets met 'goede' films.
...as always
pi_41262399
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.

Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:41:48 #73
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41262432
Lord of the rings ... sorry maar ik kom er echt niet in..
OOЯ
pi_41262582
Vind het wel fijn dat LOTR nog veel genoemd wordt.
Iedereen die ik zo'n beetje spreek is gek van LOTR en snapt niet dat ik het bagger vindt.
Fok is waar je je lotgenoten vind.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:46:27 #75
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41262588
Ja, en daarom hoef je het nog niet leuk te vinden, Slidenau. Loop niet zo te zaniken man.
pi_41262643
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef vencodark het volgende:
Vind het wel fijn dat LOTR nog veel genoemd wordt. Iedereen die ik zo'n beetje spreek is gek van LOTR.
Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijd .
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef RuneRose het volgende:
Ja, en daarom hoef je het nog niet leuk te vinden, Slidenau. Loop niet zo te zaniken man.
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.
En ik zanik niet (te veel) hoor...maar een beetje toelichting kan geen kwaad. Dingen roepen kan iedereen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:54:30 #77
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41262812
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:

[..]
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.
En ik zanik niet (te veel) hoor...maar een beetje toelichting kan geen kwaad. Dingen roepen kan iedereen.
Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:35:44 #78
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_41263885
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.

Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?
...as always
pi_41264268
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:54 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.
Ja, omdat je anders bezig blijft met vragen "waarom". Beter in één keer (vervelend) duidelijk maken dat een onderbouwing gewenst is dan tig keer naar de waarom vragen.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:35 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?
Dan kan zeer zeker natuurlijk, maar zet dat er dan wel even bij . Net zoals RuneRose zegt, als je die specifieke Tarantino stijl niks vinds ben je al snel klaar met 'em.
pi_41264668
Crash was echt pathetische bagger.
Maar Brokeback Mountain sloeg echt alles, wat een gedrocht was dat.

En Ron Howard moet inmiddels toch echt een verbod op film maken krijgen, wat een talentloze droeftoeter is dat toch zeg...
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:09:46 #81
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_41264896
Ik heb niks met The Matrix, Fight Club, Star Trek en Woody Allen-films, maar bijv. The Big Lebowski :
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_41264937
Requiem for a dream... wat een saaie, voorspelbare, clichématige film was dat zeg... voor Amerikanen misschien schokkend, maar voor Nederlanders niks nieuws, alleen maar ranzige beelden. Daarbij ook nog ontzettend onrustig gefilmd, zodat het pijn deed aan je ogen.
Traffic is trouwens ook al zo'n voorspelbare drugsfilm (dit is de enige film waarbij ik in de bios in slaap gevallen ben).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:11:58 #83
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41264969
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef SaskiaR het volgende:
Daarbij ook nog ontzettend onrustig gefilmd, zodat het pijn deed aan je ogen.
Dat was dan ook de bedoeling he.
pi_41265831
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:

[..]

Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijd .
[..]
Ja, dat is het bij mij ook eigenlijk. Qua special effects kan ik niet anders zeggen dat het een mooi gemaakte film is en ik begrijp ook best de mensen die hm adoreren maar niet voor mij.
pi_41266308
Casablanca
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:06:16 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41267090
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 15:33 schreef PDOA het volgende:
Saving Private Ryan

Toen ik 'm in de bios zag vond ik 'm geweldig, maar nadat ik 'm een paar keer op tv had gezien kwam ik al snel tot de conclusie dat eigenlijk alleen de eerste (Normandie) - en laatste 20 minuten (Tank-aanval bij die brug) de moeite waard zijn. Voor de rest zitten alle foute Spielberg-momenten er in: van de ontzettend dramatische muziek (John Williams trademark, hoewel hij voor Schindler's List wel een mooie ingetogen soundtrack afleverde) tot patriotisme tot een uitermate melodramatisch slot. Ik doel dan op de allerlaatste scene op het kerkhof waar 'Private' Ryan ter aarde stort en aan zijn vrouw vraagt of hij een goed leven heeft gehad. Gimme a fucking break!

Gelukkig werd dit in Band of Brothers heel wat beter uitgewerkt.
jippie, een medestander
idd. het stuk in Normandie is gaaf maar de rest is veel te sentimenteel.

En gasten: Memento niet boeiend?
wat vinden jullie dan boeiend? Memento is echt meesterlijk
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:39 schreef Anyanka het volgende:
Hele reeks:
- Memento
- American Beauty
- *alles van Tarantino*
- *alle onrealistische maffia(achtige)films* (Godfather, Scarface)

Tsja, ik heb gewoon niets met 'goede' films.
nee dat blijkt ja
pi_41267137
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:45 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Casablanca
Zou je dat aub willen toelichten.
pi_41267311
Saving Private Ryan vond ik een vreselijke film... net als een user hier boven me. Alleen heb ik het nooit een goede film gevonden, ook niet in de bios.
pi_41268574
DANCES WITH WOLVES, TITANIC, CRASH (Hag is) zijn zo de eerste titels die in mij opkomen, verder bijna alles van Brian DePalma, Oliver Stone en Ron Howard. Waarom? Ik vind dat de heren geen enkel gevoel voor film vertonen terwijl ze dat wel hebben.

Brian DePalma heeft dat bewezen met THE PHANTOM OF THE PARADISE
Oliver Stone heeft dat bewezen met U TURN
Ron Howard hangt net onder het randje maar ik denk dat hij het wél kan, maar het komt er nooit uit bij hem, tenminste zo ervaar ik zijn films
pi_41268642
Wie vindt Titanic dan een goede film?
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:43:12 #91
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41268687
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:

uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....
pi_41268790
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....
Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:48 #93
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41268935
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:46 schreef slindenau het volgende:

[..]

Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.
daar heb je dan weer gelijk in

alleen dat vond ik met kill bill dus het geval.... een van mijn favogenres een beetje amerikaniseren
pi_41269037
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:49 schreef flyguy het volgende:

[..]

daar heb je dan weer gelijk in

alleen dat vond ik met kill bill dus het geval.... een van mijn favogenres een beetje amerikaniseren
Hmmja dat kan, zelf had ik voor Kill Bill (en nu nog steeds) vrij weinig Aziatische vechtkunst films gezien...dus echt veel was er bij mij niet te verneuken .
pi_41269156
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.

Verder vind ik dat als iemand de laatste jaren liefde voor film heeft vertoond dat het Quentin Tarantino is, ik denk dat ik geen enkele andere filmmaker ken met zo'n uitgebreide kennis (de man is werkelijk een wandelende filmencyclopedie) van films en hij heeft er werkelijk duizenden gezien.

Dat hij 'jat' uit andere films bewijst alleen maar zijn liefde voor zijn grote hobby/voorbeelden.

Dat z'n films je niet aanstaan is een 2 e

maandag 28 augustus 2006 @ 21:05:43 #96
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41269586
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.

Verder vind ik dat als iemand de laatste jaren liefde voor film heeft vertoond dat het Quentin Tarantino is, ik denk dat ik geen enkele andere filmmaker ken met zo'n uitgebreide kennis (de man is werkelijk een wandelende filmencyclopedie) van films en hij heeft er werkelijk duizenden gezien.

Dat hij 'jat' uit andere films bewijst alleen maar zijn liefde voor zijn grote hobby/voorbeelden.

Dat z'n films je niet aanstaan is een 2 e

Idd heb ook gehoord dat hij behoorlijk verstand heeft van films en dat probeert ie te mixen in zijn films alleen ik vind het soms geforceerd en niet altijd even goed gedaan. Maar begrijp me niet verkeerd ik vond hem goed in FDTD en resevoir dogs steekt goed in elkaar, maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:12:49 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41269885
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:05 schreef flyguy het volgende:

[..]
maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...
ben dan wel benieuwd waarom niet?
pi_41270461
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Nou... ik...
pi_41271546
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blair Witch Project absoluut niets aan vond, na afloop had ik echt iets van "was dit het nou?" wat een ongeloofelijk slechte film vind ik het.
pi_41271596
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:51 schreef DJJoris het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blair Witch Project absoluut niets aan vond, na afloop had ik echt iets van "was dit het nou?" wat een ongeloofelijk slechte film vind ik het.
Hihi, dit had ik ook ja! Ik las allemaal dat mensen dachten dat het echt was, en allemaal super bang waren ofzo...maar het was in mijn ogen een matige thriller die mij echt niet bang kreeg .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')