Als je hem niets vind....waarom kijk je hem dan 15 keerquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:54 schreef 7eVeNL het volgende:
Donnie Darko?
Denk al iets van 15 keer gezien, met en zonder vrienden, maar iedereen vind het een intrigerende film![]()
je eerste zin zegt genoegquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:02 schreef slindenau het volgende:
[..]
Goede films bestaan in mijn optiek wel degelijk. Met een cast die kan acteren (geloofwaardig een karakter neerzettgen, kan je ook subjectief zien...maar dat doe ik even niet), een verhaal dat logisch is zonder plotholes en verder goed materiaal en techniek zodat het er 'goed' uitziet. Of je het daarna eens bent met de keuzes (qua verhaal en manier van filmen) is een tweede.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:20 schreef Mike het volgende:
Overigens, The Big Lebowski wordt beter elke keer dat je 'm kijkt. Geweldige film.
Ik persoonlijk vind "de nieuwe Magnolia" dan ook niet echt een aanbevelingquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:08 schreef Sasandra het volgende:
Crash
Gebombardeerd tot "De nieuwe Magnolia".... niet.![]()
Oh ja, en dan nog zo een: The Machinist.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef Paardesnikkel het volgende:
Memento. Gewoon niet heel boeiend eigenlijk.
Ik vond het eerste half uur ook niet zo boeiend, daarna werd het steeds beterquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:48 schreef PDOA het volgende:
...maar die jij geen hol aan vond?
Laat ik maar van wal steken:
Napoleon Dynamite. Een aantal vrienden waren helemaal lyrisch over deze film ('je ligt in een deuk, echt waar!'), dus ik 'm bij de videotheek gehaald, zak chips opengetrokken en... en half uur later weer uitgezet.
Edit: beter zoquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie.
Er zit een fantastische scene in Clerks 2 over LOTR. Echt hilarish dat stukje!quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:39 schreef Marble het volgende:
De Lord of the Rings-trilogie. Ik vind het maar bitter weinig soeps, maar als je dan die IMDb-scores ziet en denkt aan die Oscarregen voor Return of the King... Nou ja, misschien heb ik gewoon een te hoge standaard als het gaat om basiszaken als plot, verhaal, script en karakterontwikkeling. Echt films voor simpele zielen.
Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijdquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef vencodark het volgende:
Vind het wel fijn dat LOTR nog veel genoemd wordt. Iedereen die ik zo'n beetje spreek is gek van LOTR.
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef RuneRose het volgende:
Ja, en daarom hoef je het nog niet leuk te vinden, Slidenau. Loop niet zo te zaniken man.
Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet, maar gewoon roepen: "dit" of "alles van hem" vind ik tè makkelijk.
En ik zanik niet (te veel) hoor...maar een beetje toelichting kan geen kwaad. Dingen roepen kan iedereen.
Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.
Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
Ja, omdat je anders bezig blijft met vragen "waarom". Beter in één keer (vervelend) duidelijk maken dat een onderbouwing gewenst is dan tig keer naar de waarom vragen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Het oevre van Tarantino is niet echt groot. Dus het is heel goed mogelijk dat je al zijn films drie keer niets vind. Zeker omdat het één bep. stijl is. En je zankit wel. Je bent al vanaf begin af aan aan het zeuren over dit topic. En als je nu gewoon zou vragen waarom, maar het moet allemaal op een erg vervelend toontje. En je blijft ook maar doorgaan.
Dan kan zeer zeker natuurlijk, maar zet dat er dan wel even bijquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:35 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Maar misschien vindt niet iedereen die "bepaalde eigenschap die hem uniek maakt" even aantrekkelijk in zijn films. Dat kán toch?
Dat was dan ook de bedoeling he.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:11 schreef SaskiaR het volgende:
Daarbij ook nog ontzettend onrustig gefilmd, zodat het pijn deed aan je ogen.
Ja, dat is het bij mij ook eigenlijk. Qua special effects kan ik niet anders zeggen dat het een mooi gemaakte film is en ik begrijp ook best de mensen die hm adoreren maar niet voor mij.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ach, je kan het toch best een mooie film vinden (qua locaties, effecten, props en hoe het in beeld wordt gebracht, of de muziek)...dat het verhaal je niet aanspreekt kan altijd.
[..]
jippie, een medestanderquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:33 schreef PDOA het volgende:
Saving Private Ryan
Toen ik 'm in de bios zag vond ik 'm geweldig, maar nadat ik 'm een paar keer op tv had gezien kwam ik al snel tot de conclusie dat eigenlijk alleen de eerste (Normandie) - en laatste 20 minuten (Tank-aanval bij die brug) de moeite waard zijn. Voor de rest zitten alle foute Spielberg-momenten er in: van de ontzettend dramatische muziek (John Williams trademark, hoewel hij voor Schindler's List wel een mooie ingetogen soundtrack afleverde) tot patriotisme tot een uitermate melodramatisch slot. Ik doel dan op de allerlaatste scene op het kerkhof waar 'Private' Ryan ter aarde stort en aan zijn vrouw vraagt of hij een goed leven heeft gehad. Gimme a fucking break!
Gelukkig werd dit in Band of Brothers heel wat beter uitgewerkt.
nee dat blijkt jaquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:39 schreef Anyanka het volgende:
Hele reeks:
- Memento
- American Beauty
- *alles van Tarantino*
- *alle onrealistische maffia(achtige)films* (Godfather, Scarface)
Tsja, ik heb gewoon niets met 'goede' films.
Zou je dat aub willen toelichten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:45 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Casablanca
uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:40 schreef slindenau het volgende:
Oh hulde, ik zie hier toch wat geweldige argumentaties langskomen. De tranen schieten ervan in mijn ogen.
Het is wel heel makkelijk om "Alles van Tarantino" neer te zetten hè? Niks leukers dan iemand die wat succes heeft in de filmwereld te bashen, dat doet het altijd goed.
Niet dat ik al het werk van Tarantino even geweldig vind, zie mijn enige on-topic post, maar hij heeft wel een bepaalde eigenschap die hem uniek maakt in de filmwereld waar re-makes en na-apen aan de orde van de dag zijn (is).
Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
uhm als er 1 iemand jat is het tarentino maar dat geeft ie dan zelf ook rustig toe....
daar heb je dan weer gelijk inquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:46 schreef slindenau het volgende:
[..]
Jatten is ook niet altijd een schande, maar jatten & verneuken wel.
Hmmja dat kan, zelf had ik voor Kill Bill (en nu nog steeds) vrij weinig Aziatische vechtkunst films gezien...dus echt veel was er bij mij niet te verneukenquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:49 schreef flyguy het volgende:
[..]
daar heb je dan weer gelijk in
alleen dat vond ik met kill bill dus het geval.... een van mijn favogenres een beetje amerikaniseren![]()
Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Wie vindt Titanic dan een goede film?
Idd heb ook gehoord dat hij behoorlijk verstand heeft van films en dat probeert ie te mixen in zijn films alleen ik vind het soms geforceerd en niet altijd even goed gedaan. Maar begrijp me niet verkeerd ik vond hem goed in FDTD en resevoir dogs steekt goed in elkaar, maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:55 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Het feit dat hij Oscars wint schijnt het zo te zijn dat het dan een topper moet wezen.
Verder vind ik dat als iemand de laatste jaren liefde voor film heeft vertoond dat het Quentin Tarantino is, ik denk dat ik geen enkele andere filmmaker ken met zo'n uitgebreide kennis (de man is werkelijk een wandelende filmencyclopedie) van films en hij heeft er werkelijk duizenden gezien.
Dat hij 'jat' uit andere films bewijst alleen maar zijn liefde voor zijn grote hobby/voorbeelden.
Dat z'n films je niet aanstaan is een 2 e
![]()
ben dan wel benieuwd waarom niet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
maar bijvoorbeeld pulp fiction wordt door veel mensen hoog aangeschreven en dat snap ik niet want zo heel bijzonder is de film niet...
Nou... ik...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:42 schreef JedaiNait het volgende:
Wie vindt Titanic dan een goede film?
Hihi, dit had ik ook ja! Ik las allemaal dat mensen dachten dat het echt was, en allemaal super bang waren ofzo...maar het was in mijn ogen een matige thriller die mij echt niet bang kreegquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:51 schreef DJJoris het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Blair Witch Project absoluut niets aan vond, na afloop had ik echt iets van "was dit het nou?" wat een ongeloofelijk slechte film vind ik het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |