Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:02 |
Jaja., ik heb straks lekker ook een sjonnie auto met een regenpijp-uitlaat en een bodykit met speakers die je nog boven de uitlaat kan horen! stoer he ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:06 |
![]() Zo hebben we dat maar weer gehad ![]() | |
sungaMsunitraM | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:08 |
Heb je er ook neon onder hangen? ![]() | |
T1andonly | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:09 |
Wat voor bak krijg je? | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:09 |
![]() maar dan in het wit ![]() Opel Astra F, bouwjaar 1992. standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:10 |
quote:mag ni van politie ![]() ![]() | |
Psychonikeo | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:13 |
inderdaad lampjes op je neon aan en uit te zetten is echt handig. Persoonlijk zou ik schakelaars gebruiken? ![]() | |
Tarabass | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:14 |
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan ![]() | |
Kluupkluup | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:16 |
quote:in de kofferbak? ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:16 |
![]() | |
zjosken | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:17 |
quote:Ach, des te eerder krult 'ie om een boom... | |
CiQNiZ | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:18 |
quote:Deze heeft GSi velgen. ![]() | |
lipje | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:21 |
met zwarte motorkap? dis taat hier op de parkeerplaats uit elkaar te vallen ![]() | |
wapperdamklubik | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:22 |
Jeej... een Slopel..... ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:25 |
quote:GSI blokje:) | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:26 |
quote:jah was ik ook van plan.. en neon in groepen ![]() binnen.. buiten voor buiten links/rechts buiten achter enz enz | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:26 |
quote:als je kan rijden is dr niks mis mee ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:27 |
quote:geinig ![]() ff zoeken op google.. thx ![]() | |
Parzival | vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:59 |
je gaat me vertellen dat je het cool vindt om een OPEL ASTRA te hebben.. get REAL! maar veel plezier ermee hoor.. vergeet je je ANWB lidmaatschap niet.. | |
bonke | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:02 |
quote:inderdaad een goed plan ![]() zo kom je namelijk lekker snel van je sjonnies af he ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:09 |
Haal een Honda... (K) | |
garnage-patrick | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:26 |
vergeet je roestbehandeling niet ![]() maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken... ![]() | |
Quint24 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:32 |
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft). ![]() oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden. ![]() Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen. ![]() | |
Quint24 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:35 |
quote:Als het een 1.4i met een C14NZ monopoint injectie motorblok dan heeft hij nog minder dan 60pk ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:50 |
quote:ik kan teminste WEL rijden.. | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:51 |
quote:ik ga er eerst ander blok in zetten en compleet aanpassen VOOR dat ik er een bodykit opzet | |
Gstyles | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53 |
quote:Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53 |
quote:Heeft stuurbekrachtiging ja.. en ik weet dondersgoed wat allemaal vervangen moet worden.. verschil is dat de Astra GSI geen Calibra blok er in heeft, en die komt hier wel in.. gast die die site poste heb ik eventjes gekeken.. alles wordt aangepast.. en je heb dan straks 6 versnellingen in je autotje... en dan kun je denken.. oh wat een kut astra.. maar als die astra naast jou autotje staat of wie dan ook.. is het geen kut astratje meer | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:55 |
quote:dat mag jij vinden | |
daNpy | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:00 |
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD. En dat is kut ![]() | |
1299 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:04 |
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld. Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te maken ![]() | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08 |
quote:net zo kanslooos als je reactie | |
Asmooh | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08 |
quote:is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan? ![]() | |
rival | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:10 |
quote:hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor. dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie! en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is ![]() | |
Fiets-toeter | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:13 |
quote:Het wagentje heeft wel rwd! en is lekker licht. | |
extreme | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:14 |
waarom zou je een antieke 1.4 astra kopen om daar vervolgens bakken met geld in te stoppen, terwijl ze volledig gesjond met lilleke spoilers en flipflop verf onder de 500e op marktplaats te vinden zijn? (zegt ook wat over de restwaarde na je verbouwing zeg maar ![]() als je zonodig van je geld af moet kan je het ook wel naar mij overmaken ![]() | |
1299 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:18 |
quote:Inhoudelijk reageren is ook niet aan jou uitbesteed is het wel? Een gare astra van die tijd is zelfs in GSI vorm totaal niet duur. Waarom zou je dan voor die paar knaken gaan besparen als je daarna er juist weer 10X zoveel geld tegenaan moet gooien. Ach over een jaar of 10 zie je vast het licht wel ![]() | |
vannelle | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:19 |
Het zal wel een hobby van Asmooh zijn en een hobby mag geld kosten. Asmooh, laat ze maar lekker zeuren en doe lekker wat je leuk vind ook al kost het geld. Als het puur oom het geld gaat hebben sommigen wel gelijk, dan kun je beter een GSI kopen. Maar als het je om het sleutelen te doen is: GO for it! ![]() | |
1299 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:23 |
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSI ![]() | |
extreme | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:31 |
quote:een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig, als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja. | |
1299 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:32 |
quote:Jawel een werknemer van mij heeft ook een 16V GSI, zijn idd goed snel ja ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:34 |
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper! | |
1299 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:37 |
quote:True.. al heb ik zelf een auto van 10 jaar oud en daar ga ik ook een aardig bedrag in steken. Maar dan heb ik wel een auto met sloot vermogen waar de meeste sportieve auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Het uiterlijk laat ik dan ook ongemoeid. Ik heb liever een wolf in schaapskleren dan zo'n opzichtige kermiswagen. | |
extreme | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:38 |
quote:ik heb een Mini Cooper uit '91waar inmiddels 12k in zit (voornamelijk in de techniek en de ombouw naar vol cabrio), maar ik denk niet dat ik een leukere auto zou kunnen vinden ![]() | |
Steve-O | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:40 |
Mooie wagen man | |
Xbox_360 | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:41 |
10 jaar oud vind ik nog best gaan. Als je goed kijkt op autotrack kun je er toch wel wat leuke auto's voor een aardige prijs vinden van rond dat bouwjaar. Persoonlijk vind ik de Seat Ibiza wel wat hebben, is mischien te overwegen als eerste auto. Ik zou er alleen niks aan veranderen. Enige wat ik er aan zou doen is een schoonmaakbeurt ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:42 |
quote:en spatbordranden... ![]() | |
BaraCuda | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:49 |
Opel uit 92? ![]() ls je daar een 2.0 blok in hangt weet je zeker dat op alle punten waar hij nu aan het rotten is alles afbreekt ![]() Misschien dat het in een scherpe bocht je overkomt ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:49 |
Die C20XE krijg je er zowieso niet in zonder je complete voorzooitje mee te bouwen, heb ik ook moeten doen...alleen FF hoofdremcilinder remdrukverdeler achter en idd de schijfjes op de achteras zetten als je jezelf een beetje heel wilt houden ![]() En idd er is géén verschil tussen een Calibra C20XE en een Astra C20XE blok, behalve dat er wat slangetjes van de koeling e.d. nét FF anders lopen geloof ik ![]() Je kan trouwens nét zo makkelijk een Cali turbo blok erin hangen icm de 6 bak, alleen moet de bak dan even aangepast woren van 4WD naar FWD...reken dan wel voor een complete set (blok/bak/kabelboom + ECU) op een kleine 4000 ¤ en dan heb je nog niet eens een nieuwe föhn of dikkere intercooler, én dan moet ie nog FF goed ingebouwd worden ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:55 |
quote:Dat Calibra blok waar hij het over had, heeft ongemodificeert 200+ PK's... (turbo). Stage 1 tuning kost je (voor een degelijke uitvoering) een redelijke 500 euro en levert je uiteindelijk 240pk'tjes op... Dat was stage 1. Nadeel blijft altijd FWD. RWD/AWD ![]() Veel succes ermee Asmooh! Het beste kun je je op het OpelForum registreren met dergelijke projecten... En Mathijsen Technics is een goed bedrijf. Er zijn zat mensen die hun onderdelen daar vandaan hebben om hun 1.2/1.4/1.6 whatever om te bouwen van soms 60pk naar zelfs 350pk... Reken er wel op dat je er met 5000 euro dan niet komt... Een goed gereviseerd C20LET blok kost je ruim 2500 Euro. Dan heb je de versnellingsbak nog niet... Plus dat je dan nog de nodige verstevegingen moet hebben + remmerij/schokbrekers, intercooler, enz. Maar je bent zeker niet de eerste met dit product, dus zat mensen die je goed op weg kunnen helpen. Respect als je het echt wilt doen. Dan volg ik je topic hier op Fok! tot in elk detail ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:58 |
quote:Absoluut ![]() ![]() Weet je wat trouwens ook wel heel erg vet is... En wat je niet zo vaak ziet als een ingebouwde LET zijn TB's op een C20XE (throttlebodies)! Daar komt pas echt een vet gaaf geluid uit... En gaat op een C20XE MINSTENS net zo hard als een standaard LET!! In de bochten nog wel harder ook (geen turbo-gat) | |
Sounddragon | vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:03 |
Bij onZ op de club is er iemand bezig om een 3.0 V6 in zijn Astra te frommelen, wordt ook RDW gekeurd trouwens ![]() En TB's met DTA hebben we er ook al meerdere van, en turbo's zijn al bijna niet meer apart ![]() Ennehhh...Tb's houden een gechipte LET niet bij hoor ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:09 |
quote:Ik had het over een standaard LET... En in de bochten heeft een XE met TB's meer kans dan een LET hoor... Zeker met FWD... Omdat de power wat gelijkmatiger vedeeld is. Dus dan krijg je niet in een keer die 'schok' op de voorwielen zodat je de bocht niet meer uit kunt draaien. Wat voor V6? Uit een Ommie? MV6? Of een uit Sennie? Wel een 24-klepper in ieder geval? En bij welke club zit je dan???? En wat voor bak heb jij? ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:26 |
Is uit een Omega geloof ik, maar hij heeft de koppen en inlaatspruitstuk van een Vectra (2.5 V6) gebruikt omdat anders de kap niet meer dicht gaat ![]() ![]() spamt linkie van tha Club V6 projekt C20LET met 500+ Pkaatjes topique Mijn voertuig : ![]() Ligt een eenvoudige C20NE in, past beter bij mijn rijstijl, anders kan ik beter snelsluitingen op de kop zetten ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 26-08-2006 00:10:58 ] | |
Diemietuhriej | zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:20 |
Agja, Had Ashmoosh niet meer plannen, met zijn "Ferrari" e.d...? | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 06:10 |
quote:dat plan vond ik niet meer nodig.. simpel weg omdat aan zo'n auto veel en veel meer kan klooien, veel meer onderdelen voor te krijgen zijn en leuker is. en mn nick is Asmooh, als je niet kan typen.. laat het dan! en nu ontopic.. voor de rest: thx voor jullie reacties, ik zal zoeken naar een tuning opel forum ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 26 augustus 2006 @ 06:16 |
quote:www.opelforum.nl Ik mag overigens hopen dat je in het bezit bent van een baan die enigzins goed betaald, want je hebt volgens mij geen flauw idee wat het allemaal gaat kosten... Het is niet een kwestie van " eventjes" een blok omhangen...nee, leegruimen die handel, en opnieuw beginnen. Daarbij is het chassis van een gsi net iets stugger waardoor hij het vermogen beter aankan. Voor de rest is het hele lijstje al ergens opgenoemd. Ook lijkt het me sterk dat je een rdw keuring gaat regelen voor je auto (dat doen er echt heeeeel weinig) dus loop je ook nog eens het risico dat als je crasht je voor de rest van je leven aan het betalen komt omdat de verzekering weigert uit te keren.. Nee, als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de materie.. | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:04 |
quote:Dat was ik ook van plan, als je zo stoer bent om je auto te verbouwen moet je ook zo stoer zijn om hem te laten keuren.. nou ik heb een garage gevonden.. ff opzoeken... Motorblok + Versnellingsbak enz enz enz in bouwen koste me: 400 euro aangezien ik motorblok eerst helemaal schoon gemaakt wil hebben en eventueel dingen vervangen wil hebben zou ik er nog 250 boven op rekenen ![]() voor ombouwen van normaal naar GSI is ook al geregeld, want op internet kun je zo precies vinden wat je moet laten verstevigen. dat gebeurd namelijk ook het eerste.. eerst alles laten verstevigen en daarna pas ombouwen. p.s... ik laat het dus doen ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:33 |
quote:Dat is dus nooit een c20let...Klinkt meer als een c20xe. Dan is t nog de kwestie van een fatsoenlijk motorblok te vinden. Reken op een 600,- EX versnellingsbak... Voor dat geld kun je echt beter een gsi kopen... | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:35 |
quote:dit is alleen inbouwen schat ![]() + hobby | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:36 |
ff advies... wat vinden jullie mooiste kwa kleur - Wit laten - Zilver - Zwart - Heel erg licht blauw/zilver achtig... mengel moes daar van (momenteel nog mijn voorkeur) | |
DeeCruise | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:37 |
quote:Je negeert het punt wat ik probeer te maken... | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:42 |
quote:ik weet dat motorblok heel erg duur is, end at ik snel 1000 kwijt ben als ik een goed blok wil vinden. En dat ik beter een GSI kan kopen, maar nu heb ik wat te doen aankomende tijden ![]() daar gaat het me om, als ik weinig wou doen met een auto kocht ik wel een kant en klare vectra GTS ofzo ![]() | |
Pascal86 | zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:47 |
Opel slopel ![]() Neem dan een honda ofzo maar opel is echt waardeloos gewoon ![]() | |
blup | zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:14 |
ferrari, vliegtuig, volvo 470 turbo.. wat vergeet ik? | |
Herr.Flick | zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:13 |
quote:Is toch niet te betalen man, zo'n japanse opel... Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf ![]() | |
Robbiej | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:16 |
Stage 1. +40 pk? *snap* word wakker ![]() | |
Robbiej | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:17 |
quote:Er is helemaal niks mis met Honda. maken 1 van de beste automotoren. Dat je er niet mee om kan gaan is punt 2. | |
CiQNiZ | zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:21 |
quote:Toffe club... Eerste topic dat ik op het forum open zie ik 2000% zeker PNG voorbij komen ![]() ![]() | |
OxygeneFRL | zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:35 |
OMFG dit ventje is ook nog serieus met zijn slopel astra? ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:41 |
quote:Geweldig als mensen meteen op z'n pik getrapt zijn! ![]() ![]() | |
2NutZ | zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:25 |
volgens mij kan je dat geld beter stoppen in een soort cursus 'bevliegingen in toom houden'. Maar respect als je dit gaat doen en wens je dan ook veel succes. 1 ding wat ik niet begrijp is je zegt dat je alles laat doen en daarna dat je wat te doen hebt aangaande het ombouwen van die 1.4 | |
MrSASO | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:08 |
Ik zelf zou gaan voor een Ascona of een Manta. RWD en genoeg ruimte om er een ander blok in te leggen. Bovendien rij je dan tenminste iets speciaals ipv zo`n dertien in een dozijn Astra. | |
junkiexp | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:10 |
Of een oude Senator 3 liter ![]() | |
MrSASO | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:12 |
Of een Monza, het gaat erom dat je af bent van dat achterlijke FWD. De persoon die dat de standaard heeft gemaakt in Europa moeten ze afschieten. | |
Sounddragon | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:14 |
quote:Klopt daar heet ie Plug ![]() ![]() | |
GSi | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:22 |
quote:Hehe, een Ommie en een Sennie, Dan heb ik dus een Mannie ![]() ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:57 |
Na mijn auto aangeschaft te hebben in rotterdam ben ik eerst naar huis gereden. Het was erg wennen, aangezien ik een 1.7 hiervoor had, ondanks alles kreeg ik de auto redelijk snel onder de knie. En wist aardig goed op te trekken met 60pk en een 1.4 motor. Ondanks dat deze auto nog geen stuur bekrachtiging heeft stuur hij wel erg fijn, tuurlijk is stuur bekrachtiging altijd fijner.. maar het is te doen. Je zou er makkelijk mee kunnen rijden. Een paar minpuntjes tegen over volvo 480: - Je zit heel hoog - De stoelen zitten NIET - Hij heeft 1.4 liter met 60pk - Hij heeft een top van 160 (volgens autoweek) - Geen stuur bekrachtiging. Voordelen tegenover volvo 480 - Hij is HEEL zuinig (nog) - Veel bodykits voor te krijgen - Startonderbreking - Ligt redelijk fijn op de weg. Na mijn eerste 150 kilometer gemaakt te hebben met deze auto is het zeker een auto om te houden na hier en daar een paar aanpassingen. fotos Van voor ![]() van achter ![]() zijkant ![]() zijkant closeup ![]() wiel... ![]() best leuk glimmende wieldoppen ![]() | |
Vassili_Z | zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:58 |
dood aan die egoistische kut-Johnnies | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:06 |
quote:wist je dat je een ban kon krijgen voor dood wensing? | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:30 |
![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:31 |
quote:mooie grill en motorkap! zeer lelijke voorbumper!!!! mensen die dat soort bumpers op hun auto zetten hebben geen smaak! | |
DonJames | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:41 |
quote:Heb je ooit wel eens iets anders gereden dan de astra of de volvo? Een wegligging (laat staan een goeie) is niet iets waar de Astra om bekend staat.. O ja, die spatbordrandjes hebben een iets hogere prioriteit dan het motorblok en alle autostyle-rommel die je er ongetwijfeld op gaat plakselen.. | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:47 |
quote:ik vind die randjes gewoon niet mooi ja! | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:48 |
quote:of jij heb een andere smaak | |
DonJames | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:49 |
quote:Als je rotte roestbruine spatbordranden niet mooi vind waarom koop je dan een opel? ![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:50 |
quote:wat jij wilt! ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:15 |
quote:euhm die randjes kunne dr perfect af.. dan is het gewoon glad.. alleen ik had ff geen zin in verder te gaan met plastic afhalen.. anders had je het niet eens gezien ![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:16 |
quote:dat is dus het mooie van oude opels! we hoeven het niet te zien om het te weten! al voordat jij foto's postte wisten wij dat er roest zat! | |
2NutZ | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:21 |
dikke bash hier ![]() Maarre Asmooh, je wilt dus van die witte 1.4 een vergelijkbare opel maken als die foto die je postte? Gaat echt veel geld in zitten denk ik, misschien nog wel meer dan die ferrari.. | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:22 |
jaahaaah dat weet ik nou wel ![]() ik ga een anti roest behandeling doen... en ik ga die wielkassen beetje verbouwen want vind ze ni zo mooi.. heb al manier gevonden hoe je roest kon tegen gaan voor altijd.. | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:23 |
quote:mwa... 500 euro bodykit.. 200 euro uitlaat 500 euro spuiten en dan issie al mooi ![]() niet snel, maar wel mooi ![]() duurdere dingen: - nieuwe blok + bak - vleugel deuren - stoelen enz enz | |
Diemietuhriej | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:25 |
quote:500 euro spuiten? Wat is dat voor beunhaas dan? ![]() Oh, en vleugeldeuren. ![]() ![]() ![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:26 |
500 euro bodykit.... heb je daar een link van? | |
BaraCuda | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:52 |
Gaat een hopeloos project worden dit ![]() Als je op z'n minst de basis goed had gehad ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:55 |
quote:zoek es rond op inet ![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:58 |
quote:ik weet dat er genoeg kits zijn rond die prijs... wil gewoon weten welke je op het oog had! | |
Sounddragon | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:08 |
Begin eerst ff met witte knippers halen maandag, kosten een drol en zijn verkrijgbaar bij elke automaterialenboer ![]() Daarna op MP een setje GSi achterlichtunits regelen, dan knapt ie al aardig op ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:11 |
quote:volgens mij post ik net een plaatje dr van.. of lees je topic niet eens? | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:12 |
quote:ik ga deze achterlichten halen ![]() ![]() deze voorlampenj | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:14 |
quote:oww oke... ik dacht dat je gewoon een plaatje van een astra postte.... de motorkap is zeker stoer gedaan zo.... maarja.. die bumper ![]() eneuhmm die achterlichten zijn kansloos! kommop nou man... heb je geen smaak? | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:15 |
quote:nee dat is die ik heb uitgekozen.. en ik heb wel smaak.. maar ik vind die achterlichten gwoon mooi? | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:17 |
quote:ja dat is moeilijk te begrijpen! maar smaken verschillen inderdaad! vind de angel eyes wel stoer... | |
Wojworshebn | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:20 |
Vind het een erg on-strak plan eigenlijk ![]() | |
1299 | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:46 |
Hahah dit topic bezorgd mij non-stop lachbuien. Vleugeldeuren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Haikuh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:57 |
Als ik je wat mag afraden, dan is het om te beginnen de vleugeldeuren. En die achterlampen, staan echt serieus alleen als je een donkere auto hebt, en niet een witte.... serieus geloof me. Ze staan heel mooi, op een zwarte maar echt niet op een witte ![]() En die vleugeldeuren, dat heb ik gezien op de autobeurs gezien, bij verschillende.. zorg dat je een doosje paracetamol in de auto hebt, want je zal met regelmaat tegen de deur aanplakken met je koppie ![]() Maarja, smaken verschillen (maar goed ook) en daarbij .. auto's moeten VET COEL zijn, en moeten totaal niets bijdragen aan de veiligheid of gebruikersgemak ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:04 |
quote:PNG is OK | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:06 |
quote: ![]() | |
Haikuh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:10 |
quote:was erg sarcastish me post... maareh, zijn we het erover eens dat deze lampjes niet kunnen , niet op wit zwart of donkere auto's ![]() | |
rival | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:17 |
quote:vergeef mij! dat had ik niet door! ![]() wij zijn het echt wel eens! ![]() | |
Haikuh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:58 |
quote:überhaubt een opel... wie koopt nou een opel ![]() | |
Cyberdogg | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:21 |
quote:Kankerkansloos. Net of die remmen het kunnen houden om hard van 220 naar 120 oid te vertragen. Laat staan meerdere malen. Je kan pas rijden met zo'n setup als je er heel voorzichtig mee doet. | |
Sounddragon | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:45 |
Alleen zwarte angeleyes zijn cool, en dan NIET op een witte, én in combi met een booskijker of motorkapverlenging anders zijn het net visglazen ![]() En die achterlichten zijn best mooi...op een jap ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:48 |
quote:Lees anders FF het hele topic ![]() Je KAN geen zwaardere motor inbouwen in een Astra zonder dat je de remmen en assen aanpast, en ja, die GSi remmen houden het prima ![]() | |
mast3r | zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:02 |
Als er een fokker over de dam is volgen ermeer. ![]() | |
Vassili_Z | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:11 |
quote:Moet ik nu bang zijn? Ik zeg het gewoon lekker nog een keer: dood aan die egoistische kut-Johnnies! ![]() | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:34 |
quote:[imghttp://img102.exs.cx/img102/6455/achterklep117xb.jpg[/img] staat best kut fok: http://img102.exs.cx/img102/6455/achterklep117xb.jpg | |
Asmooh | zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:37 |
quote:waar op bazeer jij dat ik 220 rij? | |
daNpy | zondag 27 augustus 2006 @ 01:26 |
quote:Nee, die rijdt heerlijk. Vanmorgen nog mee gedrift trouwens. Gaat met dit weer perfect, met een FWDer zal je wel hendig sjiek tegen de boom aan slibberen. Zekuhr met tweehondertvijftig peekaa weeetje ![]() Oja, het is jouw. Volgende keer dus zelf ff opletten voor je anderen van typefouten beticht ![]() | |
Go0s | zondag 27 augustus 2006 @ 01:29 |
Waarom koop je eerst van die achtelijke feestverlichting (lees: lexus-look muk)? Als ik jou was zou ik eerst voor een paar mooie wielen gaan van minimaal 15". | |
Goingin | zondag 27 augustus 2006 @ 01:30 |
quote:Met een beetje vermogen onder de kap rij je zo 220... | |
Haikuh | zondag 27 augustus 2006 @ 01:51 |
quote:Helaas, niets te zien ? (link werkt niet, en copy&plak ook niet) | |
GizartFRL | zondag 27 augustus 2006 @ 12:06 |
Een witte opel??? Wit met bruin zul je bedoelen. | |
Cyberdogg | zondag 27 augustus 2006 @ 12:26 |
quote:Wat u zegt. | |
Badabingea | zondag 27 augustus 2006 @ 12:28 |
Pauperbak ![]() | |
Cyberdogg | zondag 27 augustus 2006 @ 12:30 |
Goh ![]() | |
Sounddragon | zondag 27 augustus 2006 @ 13:11 |
quote:[zeikmode=on] tweehonderdvijftig bedoel je neem ik aan ??? ![]() muggenziften is zooooo easy ![]() | |
Geqxon | zondag 27 augustus 2006 @ 14:11 |
Ashbak, wanneer ga je hem naar een Ferrari 355 ombouwen? | |
GSi | zondag 27 augustus 2006 @ 15:43 |
quote:Wat doe je wijs joh! | |
CiQNiZ | maandag 28 augustus 2006 @ 00:07 |
quote:PNG is OK ![]() Tof om te zien dat ie bij die club lid is... Aangezien ik bij veel meetingen aanwezig ben geweest, zal ik hem vast wel eens gezien hebben eigenlijk ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 28 augustus 2006 @ 17:51 |
hahahahahahahaha, wat een kostelijk topic ![]() Ik had vandaag nog niet zo hard gelachen, mijn dank is groot ![]() Welk middel heb je dan gevonden om de roest voor altijd tegen te gaan zoals je post? Ik gok op: je Slopel wegdoen, want die is niet roestvrij te houden ![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 28 augustus 2006 @ 18:38 |
hij is tenminse optimistisch hehe ![]() | |
GSi | maandag 28 augustus 2006 @ 18:44 |
quote:Kaal maken, paar m2 plaat er in lassen, alles verzinken, rust arrestor erop smeren, daarna tektyleren en dan blijft ie wel weer een paar weekjes goed ![]() | |
Dromer | dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:53 |
Nieuwe auto, vrienden laten lopen? of andere auto kopen? blijft ook leuk. (al meerdere malen aan gerefereerd in dit topic, zag ik) | |
dekilo | dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:49 |
quote:Hoeft niet ik had 5 jaar geleden een kadett GSi 2.0 waarbij de linker draagarm uit het chassis afbrak in de bocht. Toen maar weer fijn jap gaan rijden. Roest van binnenuit! Was van de buitenkant niks aan te zien. | |
mcDavid | dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:23 |
Als je zo veel geld in een auto gaat steken, waarom koop je dan niet gewoon gelijk een fatsoenlijke bak? | |
Maikalo | dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25 |
Ik heb het idee dat hier iemand wordt afgezeikt op het feit dat hij zojuist een roestige opel heeft gekocht? | |
DonJames | dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:54 |
quote:Nee, op het feit dat hij denk dat er van zo'n rot gebakje een heule snelle wagen te maken valt waar iedereen respect voor heeft zodat z'n street-credibility weer wat omhoog gekrikt wordt.. wat een ernstige deuk heeft opgelopen na z'n laatste neppe-plastic-ferrari-MR2-plan | |
RealZeus | dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:14 |
quote:Persoonlijk zou ik gaan voor een auto.En niet voor de bult roest op wielen die TS heeft gekocht. Mijn pa heeft ook een slopel,laatst net een vette rekening gehad want de oliepomp was na 150.000 kilometer al kapot.Dag 1000 euro. Daar reviseer ik mijn hele auto voor,een lekker trage edoch betrouwbare en op 1 plekje na roestvrije Peugeot 205 diesel uit 1990. ![]() Maar wel lekker goedkoop rijden en onderdelen kosten niks. | |
garnage-patrick | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:51 |
jonge koop die lampen en alles nou nog niet! weetje wat je aan het doen bent, je er heel snel proberen der uit te laten zien... met je bodykit en alles... maar als je bij het stoplicht staat, en we rijden evensnel weg... als ik op 100 zit zit jij op 50 en bij 120 a 130 houd het op. omdat je 60pk die auto niet meer harder vooruit kan trekken, omdat er een veel te grote bumper opzit... | |
WhiteAssNigga | dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:58 |
Dit wil ik blijven volgen. Vandaar, TVP. | |
Sloper | woensdag 30 augustus 2006 @ 11:29 |
Jij ging toch in zo´n gepimpte MR2 rijden? ![]() | |
Maikalo | woensdag 30 augustus 2006 @ 11:32 |
quote: ![]() Zoiets? | |
DonJames | woensdag 30 augustus 2006 @ 12:00 |
quote:Nee, het was nog veeel erger ![]() | |
D. | woensdag 30 augustus 2006 @ 12:29 |
tvp leuk om een kansloos iemand nog verder te zien afglijden ![]() | |
Metro2005 | woensdag 30 augustus 2006 @ 13:16 |
Mijn god zeg. Ik vind auto's tunen zelf ook leuk maar dit is wel een erg kansloos begin. Zo te zien al roest, geen meegespoten bumpers en een basis versie. Waarom pak je niet een opel astra die iets luxer en netter is. Dit kost je alleen maar heel veel tijd, frustratie en geld om uberhaupt die bak een beetje strak te krijgen en dan heb je nog een basis 1.4 Een goede basis is echt belangrijk als je gaat tunen. En wat hier al gezegd werd, remmen ed van een 1.4 zullen een stuk minder zijn dan die van bv een GSI versie (ik vermoed hier bv trommelremmetjes achter ipv schijven, misschien kleine ongeventileerde schijfremmen voor? dat remt echt voor geen meter met een zwaarder blok en vlottere rijstijl) Maargoed, als je ermee doorgaat: respect en blijf wel posten en updaten hier! (en koop in godsnaam niet van die foute achterlichten maar koop een knap setje wielen om mee te beginnen en spuit je bumpers in kleur mee, ziet het er al gelijk 1000x beter uit) | |
Asmooh | woensdag 30 augustus 2006 @ 19:32 |
Dat gebeurd ook allemaal,. ik doe het heel erg rustig.. beetje bij beetje en ik zal ondanks dat merendeel hier een hekel heeft aan autotuning en zelf ook maar een fiets heeft toch blijven updaten.. eerste update is mijn uitlaat die ik er vrijdag onder ga zetten. ![]() | |
CiQNiZ | woensdag 30 augustus 2006 @ 19:41 |
quote:Ik blijf volgen... Astra F ![]() | |
DonJames | woensdag 30 augustus 2006 @ 20:24 |
quote:Het type zou eigenlijk Astra FeO moeten heten.. voor de scheikundigen onder ons | |
Haikuh | donderdag 31 augustus 2006 @ 00:42 |
quote:• oxidatie van het staaloppervlak (schematische voorstelling) : 2Fe + O2 → 2FeO • ontgassing (H2, CO, CO2) • ontbinding van vet en olierestanten BlaBla... ja wel duidelijk lijkt me, wat je bedoeld.. Achja, ieder zijn lief hebberij.... ![]() | |
PNG | donderdag 31 augustus 2006 @ 01:31 |
Net als de vorig model Prelude FeO of elke oude Yotota FeO, of Impry zijn auto die nog geen 25% met zijn RWD blah wegligging heeft van een Astra F, No offense, supergave auto en hobby, maar waar is dat andere mensen afzeiken voor nodig ? Ik rij al 22 rondjes rondom Impry heen op circuit. Als je Niels/Rallyastra derop los laat ist bij T13 al zwaaien. Waarom zie je nooit Supra's IVs oid op de ring ? Staan ergens veraf op de parking, wel op 1 dag net zoveel als hele bestand in NL. Omdat finaal aan gort gereden wordt door 'locals' met M3 CSL of lokaal Golfje, of lease joekeltje van de baas met 300 ronden ervaring. Op S2000 forum las ik van de week dat ze vanaf 100.000 eraf willen ivm slijtage toerentallen. Wel ander geld gebeuren ook, en bij nieuwe 5 serie Diesels slaan vanaf 80.000 km de koppelomvormers van de automatische versnellingsbakken aan gort. Magoed. Magoed. Ontopic: TS, koop een goede, en vooral geen kroepoek auto, koop goede, wax de binnenschermen, tectyl de rest, en met je 60 pk ga je nog geen deuk in pak boter slaan. Deze verkopen iig, weg dermee, en koop een goede als basis. Op de foto's issie zo rot als tierelier, koop een goede iig als basis. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door PNG op 31-08-2006 01:37:33 ] | |
DeeCruise | donderdag 31 augustus 2006 @ 03:32 |
Goed, ik zal het nog eens verduidelijken...Het is NIET verstandig om van een 1.4 een 150pk bezittende auto te maken..Echt niet.. Hobby is prima, en om je te laten zien dat je je tijd ook anders kan omkrijgen hier een foto van de wagen van een vriend van me. Hier hebben we ook wat tijd in gestoken (hij zag er dus eerst zo uit als op de foto hierboven) ![]() | |
marcito | donderdag 31 augustus 2006 @ 03:43 |
quote:Voor de niet spaans-taligen onder ons, een Astra Feo betekent letterlijk vertaald: Astra LELIJK. HOE toepasselijk hahaha | |
Sloper | donderdag 31 augustus 2006 @ 10:57 |
quote:Zo, jij had em goed hangen! ![]() | |
j22flyingdownwind | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:01 |
Idd, geen touw aan vast te knopen | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:05 |
Daar heeft PNG soms last van.. maar als je goed leest snap je het wel en in dit geval heeft hij nog gelijk ook ![]() PNG ![]() | |
1299 | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:13 |
Drugs are bad mkay | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:13 |
PNG heeft altijd wel een goed punt... C20XE ![]() | |
talin77 | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:20 |
quote:pssst Calibra blok in een Astra gaat niet passen ! punt 1 ophangingspunten komen niet overeen maar das nog wel zelf te doen alleen is een caibra blok alleen al breder dan er ruimte is in een Astra motorruimte ! en dan kom je nog niet weg met je aandrijfassen of je moet je wielen een centimeter of 30 buiten je wielkasten willen hebben staan maar ja dan kom je weer niet weg met je vering en ophanging. 6 versnellingen ?? 5 vooruit en 1 achteruit ja ! | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:22 |
quote:Pssssst, wat lul je nou? Calibra blok past wél in een Astra. C20NE, C20XE én C20LET passen bijvoorbeeld prima ![]() De C20NE en C20XE zijn btw ook gewoon in de Astra geleverd (2.0i en 2.0i-16v) Als je bewijs wilt hebben hoor ik het wel. Oja, F28 past óók in een Astra. Jammer he ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:25 |
quote:C20LET ![]() ![]() | |
D. | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:26 |
quote:eens een kut-Astra, altijd een kut-Astra ![]() m.a.w. 'you can't polish a turd' | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:27 |
quote:* check ![]() | |
Maikalo | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:27 |
quote:Die zit in de V6 DTM? | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:29 |
quote:Nee. In de V6 zit een F25 ![]() | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:31 |
quote:bron: Mathijssen Technics | |
CiQNiZ | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:32 |
Hier trouwens een plaatje van een Astra F met Calibra Turbo motor ingebouwd (C20LET):![]() | |
1299 | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:33 |
Wow bizar ze hebben uitgevonden hoe je het centerdif vast kan lassen ofzo? ![]() | |
pieter_pontiac | donderdag 31 augustus 2006 @ 11:38 |
Opel ![]() Astra ![]() 1.4 ![]() Enhet dan proberen goed te praten met wilde plannen om hem om te bouwen ![]() | |
Metro2005 | donderdag 31 augustus 2006 @ 15:21 |
quote:Kijk een mooie opel, het kan wel ![]() ![]() Ik hou wel van strak tunen, mijn vorige wagentje lijkt er wel wat op, niet extreem veel aan gedaan overigens: sideskirts, achterspoiler, 4cm verlaagd, openluchtfilter en sportuilaat. Geen overdreven vleugels of wat erop. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Metro2005 op 31-08-2006 15:27:20 ] | |
Mr._T-Rex | donderdag 31 augustus 2006 @ 16:34 |
quote:kijk, dit vind ik nou de eerste mooie astra die ik ooit gezien heb ![]() Maar de TS moet idd snel die roestbak wegdoen! | |
Asmooh | donderdag 31 augustus 2006 @ 16:59 |
verder wat mensen zeggen kan me geen moer schelen. en roestbak, ga zelf eerst je rijbewijs halen. als je niet wil zien, dan reageer je niet in topic. topic is alleen bedoeld voor mensen die het WEL willen volgen. dit is uiteindelijk de einddemper geworden ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Asmooh op 31-08-2006 17:39:07 ] | |
Wimo. | donderdag 31 augustus 2006 @ 17:02 |
Al die RWD fappers hier ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 augustus 2006 @ 17:11 |
Opel Kadett *0* slechte tvp | |
RealZeus | donderdag 31 augustus 2006 @ 17:44 |
quote:Wat verwacht je dan op Fok! ? Jij meldt dat je een rotte Opel Astra met een geweldig PK-wonder (1.4 60 pk) gaat ombouwen tot een mega-bak. Je realiseert je volgens mij niet helemaal waar je aan begint. Voordat je hem kunt verbouwen zul je eerst die rotte stukken er uit moeten snijden en er nieuwe in moeten lassen.Doe je dat niet,dan ga je op een dag door een hobbeltje en blijft je body-kit eenzaam achter op de natte klinkerweg. Voor het geld wat jij nu nodig hebt om je auto in kleur te spuiten had je ook een Astra kunnen kopen met meer vermogen,in kleur gespoten spiegels en bumpers en minder roest.Waarschijnlijk was die uitvoering ook wel wat luxer geweest. Volgens mij heb je nu zo'n simpel basis dingetje waar nog geen toerenteller in zit. En iedereen wil het volgen om de doodsimpele reden dat we ons allemaal kapot lachen omdat we nu al vermoeden dat het niet zo nice and easy gaat als jij nu denkt. Je einddemper vind ik wel mee vallen,ik heb ook van die Sjonnie's gezien met een uitlaatpijp waar menig CV-ketel zich niet voor zou schamen. | |
Goingin | donderdag 31 augustus 2006 @ 17:51 |
Een rotte auto komt zowiezo al niet meer zo makkelijk door de APK. TS komt zichzelf dus gauw genoeg tegen als hij eerst flink investeert in de "extra's". Auto kopen is niet duur, auto blijven rijden wel. | |
Asmooh | donderdag 31 augustus 2006 @ 18:37 |
quote:tjah dat is jou mening. daarbij wat verwacht je op fok, als jullie jezelf bter vinden dan de rest dan ben je ook zo goed om normale reacties te plaatsen. maar dat is weer te min, dat is het probleem met fok, ze vinden zichzelf altijd beter.. fok is gewoon geen stijl.. net zo kansloos | |
Dromer | donderdag 31 augustus 2006 @ 20:06 |
quote: ![]() | |
Asmooh | donderdag 31 augustus 2006 @ 20:34 |
quote:erg nuttige reactie, is dat alles dat je in de kast heb? | |
D. | donderdag 31 augustus 2006 @ 20:45 |
quote:Dat kan je wel schelen lees ik in je posthistorie ![]() quote:tuurlijk wel, een beetje leedvermaak moet kunnen lijkt me Daar vraag je ook om met een topic als dit ![]() | |
1299 | donderdag 31 augustus 2006 @ 22:40 |
Hij is iig lekker luchtig en krotant als ik de wielkast zo bekijk ![]() | |
Rev- | donderdag 31 augustus 2006 @ 22:43 |
een blik in mijn glazen bol![]() zowiezo, slOPEL ![]() | |
Badabingea | donderdag 31 augustus 2006 @ 23:01 |
Die roesten onder je reet weg ![]() | |
Goingin | vrijdag 1 september 2006 @ 00:09 |
Zonde van je stoel als je ermee over het wegdek schuurt ![]() | |
DeeCruise | vrijdag 1 september 2006 @ 04:43 |
quote: ![]() Enne, je begrijpt me nog steeds niet. Ik zet die foto er niet voor niks bij! Ik wil daar dus mee zeggen dat dat al een gsi was! Vandaaruit zijn we verder gaan kijken naar de mogelijkheden. Als je een goede basis hebt dan is het makkelijk tunen. Daarbij gaat bij mij dan ook de voorkeur uit om eerst de motor onder handen te nemen, en daarna pas naar het uiterlijk van de car te kijken. Het is nl moeilijk ombouwen als je auto al af is met alle risico op beschadigingen e.d. Overigens is de car op de foto sinds gisteren geschrapt, volgende week beginnen aan de volgende motorombouw ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door DeeCruise op 01-09-2006 06:01:29 ] | |
tvdleur | vrijdag 1 september 2006 @ 04:53 |
ik had eind '99 al zon lease kreng van 97 en die begon al en mn broer toendertijd 1 uit 94 en die was al gelast... Die opeltjes kan je beter laten staan als je er meer mee wil doen. Die dingen koop je om nog een jaar (met nwe apk) goedkoop in te rijden en geen flikker meer aan uit te geven. Wat ze hierboven al zeggen, je had beter die paar duizend uit kunnen geven aan een betere of een nieuw model. En al helemaal als je er motorisch nog iets uit wil halen... ![]() En over meningen hier: mensen geven je wel de realiteit, misschien niet wat je wil horen (wat ik me best kan voorstellen, je bent er trots op), maar wees eens realistisch en ga een kostenplaatje maken.... Ik kan je nou al op een papiertje geven dat ik goedkoper uit zal zijn om een astra tig jaar jonger aan te schaffen met meer opties en dergelijke en een grotere motor dan dat jij zal hebben als je klaar bent. En dat zeg ik helaas niet om je te op te naaien. Maar succes, ik ga dit volgen. Hoop dat je die "uitdaging schitter, gave hobby, beetje sleutelen en dan weer rijden" gedachte vol kan houden. Je bent niet in een week pimp my ride klaar... [ Bericht 13% gewijzigd door tvdleur op 01-09-2006 05:08:49 ] | |
Dromer | vrijdag 1 september 2006 @ 08:30 |
quote:Oh.. ik moet het uitleggen! Uitleg: Jij jankt Fok! verkeerd dit, Fok! verkeerd dat, Fok! stom zus, Fok! stom zo.. Dus ik zeg: wat doe je hier dan nog. (of houd je van zelfkastijding?) En als je graag een nuttige reactie wil: www.vandale.nl | |
#ANONIEM | vrijdag 1 september 2006 @ 08:34 |
tvp, zulke bitchfights zijn leuk om te volgen! | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 08:42 |
Ontopic: Jammer dat het een DTM is geworden, maar dat is natuurlijk persoonlijk... Ik heb zelf een dubbele rechte einddemper onder mijn Opel (vierkante sierstukken). Maar dat is op mijn Opel gewoon de standaard einddemper ![]() Offtopic: Hij mag dan wel roesten (ik heb veel rottere gezien waar ook veel aan gedaan is) maar het blijft gewoon een betrouwbare auto. Die 1.4 blokjes zijn ook gewoon ouwe rauwdauwers... Lekker blijven doortrappen, en niks aan de hand ![]() ![]() ![]() TS: Keep us posted! | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 1 september 2006 @ 08:51 |
quote:Leuk dat je dat erbij haalt ![]() Want de meeste Toyota motoren vanaf eind 80 (A,S,E,M,JZ) zijn non-interference Dus die hebben ook geen problemen met defecte distributie riemen ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 1 september 2006 @ 08:59 |
quote:Dat is ook te zien hoor dat er veel uren in die auto zitten. Ik had het over mijn vorige auto, dat ik daar niet vreselijk veel aan gedaan had in verhouding omdat ik niet zo van dat over the top hou. En die astra die je laat zien is qua uiterlijk zeker niet over de top. en dat is juist een compliment ![]() ![]() | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 09:11 |
quote:Hahahaha ik wou net zeggen ja ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 09:11 |
ontopic.. vandaag begin ik met beetje luxe ![]() dit scherm ga ik halen voor mijn carpc ![]() # Display size: 7inch new Panasonic digital panel # Resolution: 800*480(WVGA) # Chromatic system: PAL/NTSC auto switch # Power: 12V # Consumption: 8-12W # Video: Two CVBS input # Optional function: 1.VGA support 640*480-1280*768 # With Touch panel (adopt the broad and reliable 4lines resistance touch board) # Size of the products: (W)17.6x (H)12.5 x (D)2.5(cm) | |
Hugster | vrijdag 1 september 2006 @ 09:13 |
Whehehe meesterlijk leedvermaak dit ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 09:17 |
quote:Mijn excuses, dat wist ik niet ![]() | |
Maikalo | vrijdag 1 september 2006 @ 09:17 |
quote:Weet je zeker dat er geen roest onder je opel zit? | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 09:19 |
quote:Waar ga je je CarPC inbouwen? In het dashboard kastje neem ik aan? Ik zit er over te denken om het ook een keer te doen... Maar ik vraag me af of ik het echt wel ga gebruiken... Meestal heb ik de radio niet eens aan om gewoon de hele weg lang naar de turbo te luisteren ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 09:20 |
quote:Wat heeft dit nou weer met dat scherm te maken? ![]() | |
Hugster | vrijdag 1 september 2006 @ 09:20 |
Nah dit is wel allemaal makkelijk over te zetten in andere auto's natuurlijk, dus het is geen verloren geld mocht de Astra rot gaan. Maar ik zou zelf toch echt eerst naar het roest laten kijken en de prioriteit niet bij een Car PC leggen ![]() | |
Maikalo | vrijdag 1 september 2006 @ 09:25 |
quote:Inderdaad, als er roest onder zit eerst daar je werk insteken en een goeie coating erover doen o.i.d. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 10:39 |
quote:gebeurd ook wel... maar beetje muziek is nooit weg | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 10:41 |
quote:weet ik nog niet 100% zeker, misschien deshboard kastje. misschien ga ik het midden console (waar schakel ook zit, verbreden.. en dan de pc aan de zijkant maken.. het scherm ga ik denk ik een stuk uitsnijden en kijken of ik de kap van een vectra kan krijgen en daar het scherm in bouwen.. moet nog even kijken wat ik ga doen. scherm stel ik btw ff uit tot volgende week, ga vandaag eerst mijn complete pc maken, en daar onderdelen voor kopen.. haal ik volgende week het scherm ![]() die ene week ![]() want ik ga in huis wat verbouwen. Desktop: athlon 1333 met 640mb wordt mn server, alleen met 256mb. Pentium 3 667 met 0mb wordt een P3 667 met 384mb als carpc. Nieuwe desktop wordt een celeron 3.2ghz met 512mb. dan is alles beetje af. Pentium 2 266 gooi ik weg. Celeron 400 (huidige server) wordt mn 2e chatpc. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 14:11 |
ik kom net bij de garaqge vandaan. geen roest aan de onderkant, is nog helemaal perfect. enige beetje roest is aan de buitenkant boven de wielen, aan de binnenkant geen eens. de rest is nog allemaal perfecto ![]() dus ik heb een zeer goede basis volgens hun. verder mag ik mijn kat + middendemper ook er onderuit halen. | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 14:24 |
quote:Leuk man ![]() ![]() ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 14:31 |
![]() ![]() ![]() zodra ik de bodykit heb wordt de einddemper weer aangepast, zodat hij perfect op de bodykit kan.. is lastig om te doen zonder de kit ![]() hij hangt er nu iig zo bij | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 14:33 |
volgende dat wordt gedaan vandaag: - Kat er af (mag, is voor eind 92) - Midden demper er af (mag ook als hij onder de 2DB blijft + dat hij kapot is) Eind deze week ergens, of volgende week: die lelijke trekhaak er af ![]() | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 14:38 |
![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 14:45 |
quote:Kijk... Gaat de goeie kant op! Heb je al gereden met die uitlaat? En hoe klinkt ie nu? Opels klinken over het algemeen wel lekker ![]() ![]() Mijn Opel is van net na '92... Ik laat de kat lekker zitten... Hij klinkt goed genoeg ![]() Zonder kat gaat ie trouwens wel wat 'scherper'/'blikkeriger' klinken denk ik... Tis natuurlijk wat je zelf het mooiste vind... Ik zou het eerst met tussendemper vervanger proberen. Dat sowieso. Dan ook nog eens zonder kat. En dan vergelijken wat het mooiste klink... Uiteraard moet die lelijke trekhaak er zo snel mogelijk van af ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 14:58 |
quote:jaah, het klinkt wel aardig, maar dat gerammel van die kapotte middendemper zuigt ![]() dus die gaat als eerste vervangen worden. ik haal die kat dr sowieso af, aangezien me dag zo rond de 15pk winst geeft ![]() en dat voel je (gemerkt met mn volvo 440) jah misschien gaat het anders klinken, maar dat zet ik weer recht met een mooie open luchtfilter ![]() dan klinkt het weer allemaal heel erg mooi. en die trekhaak gaat er idd vanaf ![]() | |
Repeat | vrijdag 1 september 2006 @ 15:00 |
15 mickeymouse pk of met een dyno uitdraai? | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 15:03 |
Leuk project, dat zeker.. maar waarom een Astra? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 september 2006 @ 15:05 |
quote:hij zal misschien iets veller worden zonder kat, maar zeker geen 15PK er bij... succes verder... | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:06 |
quote:tis maar een schatting hoor.. dat is iig wat men zeg ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:06 |
quote:omdat ik daar een hele mooie bodykit voor kon krijgen ![]() verder kun je veel doen er mee ![]() | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 15:10 |
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA x200.. 15PK uit een 1.4 winst omdat je de kat eronder uit haalt.. dude ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:12 |
quote:kat + middendemper ja. en die 1.4 heeft er geen ene moer mee te maken wss heb jij niet eens een auto.. verder hoef je hier niet te reageren hoor edit: Dat verschil is dus je vermogenswinst. (meestal een pk of 8 à 10) middendemper doet 3 - 5 | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 15:15 |
quote:Dat wel, maar tis (net als je topictitel al zegt) een beetje typische auto ![]() Overigens denk ik dat je prestatiewinst bijvoorbeeld 10% is, je uitgangsvermogen heeft er wel degelijk mee te maken.. Ga je met een 1.4 van 60 naar 66pk, dat lijkt me realistischer dan van 60 naar 75pk ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:18 |
quote:zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85 ![]() verder heb ik topic title aangemaakt om dat merendeel van de fokkers alle auto's afkraken en afzeiken die een bodykit hebben en geen standaard uitlaat.. deel 2 zal wel weer normale title krijgen ![]() | |
Geqxon | vrijdag 1 september 2006 @ 15:18 |
Ik heb een mooie bodykit voor je gevonden:![]() Werkt met magneetjes, kun je er met gemak opklikken. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:19 |
quote:onzin is een deur verderop. en nu opzouten uit mn topic | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 15:20 |
quote:Ah ja, zo is dat. Ik kraak 't niet af, vraag 't me alleen af. Zou niet mijn keuze zijn, maar wat heb ik er eigenlijk mee te maken? ![]() Gloof wel dat die aanpassingen prestatiewinst oplevert, tis soms alleen moeilijk te beoordelen hoeveel.. daar zou een keer een bank-meting leuk voor kunnen zijn. Verder gaat 't erom hoe die rijd ![]() Mijn ervaring is wel dat je met een opvallende auto altijd aan de kant gezet wordt. Sinds ik een anonieme S40 rijd mag ik bij controles altijd doorrijden, mijn opgeleukte Audi 80 pikten ze er altijd uit ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 1 september 2006 @ 15:22 |
quote: ![]() No Fear sticker erbij en hup zo naar de 90 pk ![]() | |
Geqxon | vrijdag 1 september 2006 @ 15:24 |
quote:Bedoel je nu een openluchtfilter of een opelluchtfilter? | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 15:28 |
quote:Dude, get your facts straight. Ik heb wel degelijk een auto, heb er zelfs meerdere op mijn naam staan, en ze rijden allemaal jouw kankergezwel op wielen naar z'n gootje. Misschien dat je in tha hood met je chemobak respect afdwingt maar waar ik lach je gewoon uit. Vermogenswinst bij een betere flow is wel degelijk marginaal aan het motorvermogen. Maar in jouw geval zal het niet meer dan 2PK zijn. En een openluchtfilter scheelt ook helemaal niks. Tenzij je huidige filter helemaal vol zit met teringzooi. Gezien de rest van je ricer plannen heb je straks een openlucht filter die warme dampen van je motor opzuigt en heb je zelfs al snel 1 a 2PK minder ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:28 |
quote:sorry, openluchtfilter.. nu blij.. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:31 |
quote:meerdere kut autotjes tellen als 1 auto.. dus op je naam heb je helemaal niks staan. en schelden met kanker? ik hoop dat je het krjigt! Verder, je auto kan snel zijn maar als jeniet kan rijden heeft het ook geen zin. Luchtfilter geen verschil? dan moet je je eens verdiepen in autos. warme dampen? jij weet helemaal niks van mn plannen verder, tyf maar op uit mn topic | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 15:36 |
1.4tjes hebben wel vaker wat 'meer' vermogen dan opgegeven door de fabriek... Dat komt door dyno vaak naar boven. Aangezien ze regelmatiger op de dyno gaan met katvervanger, tussendemper vervanger en open luchtfilter lijkt die ~70pk snel gehaald natuurlijk ![]() ![]() Je hoeft dus niet meteen persé een K&N te kopen... Ik had bijvoorbeeld veel betere ervaringen met een Carbon Kelk van een paar tientjes dan met een K&N die veeel duurder was... Juist door de manieren hoe Opel zijn sensoren meten en in elkaar zitten leveren open luchtfilters wel degelijk (wat) vermogen op... | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 15:36 |
quote:Ik heb 2 colt GTi's op mijn naam staan. 1.8 met 140PK nu jij weer met je playmobiel ding. Ik heb net gesmeden zuigers binnen ![]() voor mijn turbo project. Ik zal aan je denken als ik mijn chemokuurtje ga halen ![]() En goed kunnen rijden. Ik durf te wedden dat ik beter kan rijden dan jouw aangezien je zelf schrijft dat je eerst die gare doos van jou onder de knie moest krijgen ![]() Een echte tuner gaat eerst motorisch de auto aanpassen en dan een keer het uiterlijk bewerken ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 15:38 |
quote:Hoi, een echte tuner gaat aanpassingen uitvoeren naar eigen smaak ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 15:40 |
quote:Waarom kom je hier alleen je aversie tegen de TS uitten? Smell's like teen spirit.. quote:Nou en? Meld het en smeer em weer, zelfs ik, als niet-opel-fan en niet-tune-fan irriteer me aan je. quote:Nou, geweldig, als de TS dat ding er voor de sier op zou zetten zou het je nog geen moer uit moeten maken. Je doet een beetje heel erg sneu, dus ik ben het met de TS eens: opzouten ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 15:40 |
quote:aan de manier hoe jij denkt beter te zijn denk ik dat jeniet meer bent dan een simpele gek ![]() en nu pleur je maar op of maak je eigen topic aan | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 15:42 |
quote:Een colt... ![]() quote:Een turbo ![]() quote:Een geboren courreur en autotechneut ![]() quote:Een echte betweter ![]() En nou wegwezen schorem ![]() Als je om aandacht verlegen zit, open dan je eigen topic ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 15:51 |
Weet je wat ik echt heel erg jammer vind... Hier in PTA heb je veeels te weinig topics waar mensen uitgebreid de veranderingen van hun auto's in neerzetten. Asmooh doet dit op een leuke manier, en zet veranderingen inclusief foto's en toekomstplannen neer. Zijn ideeën en onderbouwingen (nog even ter herinnering: dit is zeldzaam op PTA, imho!). Dit allemaal nu nog steeds ondanks al het gezeik op Asmooh of op zijn auto en steekt zelfs de draak met dit soort figuren op een leuke manier (zie topic-titel). Kom op man... Gelukkig heeft Asmooh lekker de tering aan deze zeikerds en gaat ie lekker door met posten! Ik blijf dit topic (en volgende topics) trouw volgen, en serieus blijven posten, net als Asmooh. Niet iedereen heeft de zelfde smaak en doelen in het leven, leg je er bij neer dat niet iedereen een Toyota of Colt GTI of wat dan ook als zijn/haar ambitie in het leven ziet. Asmooh, ga zo door! Dit soort topics mis ik echt op Fok! ![]() | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 15:51 |
quote:Er zijn genoeg coltjes met 4X4 evo conversie en meer dan 400PK. Ik beweer niet over boven natuurlijke rijervaring te beschikken. De TS haalt dat er zonder onderbouwing bij. Ook weet ik totaal nog niet alles over autotechniek in vergelijking met sommige mensen maar ook hier beweerd TS het beter te weten zonder enige kennis van mij. Het is nogal simpel om te beweren dat iemand die je project niet geweldig vind vast zelf geen auto heeft. ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 16:00 |
quote:Nou-Fucking-en? ![]() quote:Laat hem en z'n autostyleboek dan lekker aankloten man ![]() quote:Het punt is de manier waarop je jouw mening over dingen gewoon opdringt en alles wat anders is verkettert. Laat de TS toch lekker, misschien ambieert hij wel de in jouw ogen sjonnie-auto. quote:Dies wel geinig ![]() Maargoed, spaarzaam toedienen van bepaalde autostylegidsartikelen kunnen 'n auto net 'n beetje unieker maken dan de rest. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier.. respecteer dat ook. | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:05 |
quote:En mocht je dat wat moeilijker af gaan hoef je natuurlijk niet persé wat te zeggen. Er zijn genoeg andere post-opkrik topics op Fok! ![]() TS is nu tussendemper er aan het tussenuithalen? | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 16:07 |
quote:Een Colt is zeker geen ferrari, maar ik probeer hem er ook niet zo uit te laten zien ![]() Iedereen zijn eigen plezier het is zijn feestje. Maar als ik dingen lees al 15PK extra door een andere uitlaat dan kan ik het niet laten om enig realiteitsbesef ten gehore te brengen. | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 16:09 |
quote:Als je dat nou subtiel deed ![]() Ik was het op dat punt met je eens en heb geen ruzie met de bezoekers van dit draadje, dat heb je namelijk zelf in de hand ![]() Nagoed, ben ook wel benieuwd of de demper(s) er al af komen ![]() Ben ook benieuwd naar de herrie ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:10 |
quote:Nee, want ik wacht op mn geld.. jah tis ff heel gaar, ik kreeg vamorgen mijn loon van werk 1. en normaal staat om 13.00 loon 2 er op, van andere werk. maar dat staat er nu NOG niet op! ![]() dus als dat er voor 5 uur opstaat, race ik naar denhaag en laat ik al die dempers er tussen uit halen. zit het vandaag allemaal niet meer mee, en ze zijn morgen niet open.. gebeurd het pas maandag ![]() ![]() maar ik wil liefste vandaag hebben natuurlijk, ik baaal nu echt dat mijn bank zo traag is ![]() omdat dit de 2e keer is (en precies de 2e keer dat ik het nodig had) te laat krijg. alle andere keren heb ik nooit geld nodig en staat het er om 13.00 al dr op ![]() dus ik hoop dat het er voor 17.00 opstaat ![]() ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:12 |
quote:ik ga kijken of ik het kan opnemen voor je ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 16:12 |
LoL ![]() ![]() We wachten rustig af, tis al bijna 17:00. Kun je btw niet zelf aan die dempers klussen, of laat je alles/veel doen? Vond ik wel de charme, zelf klussen, alleen moet je dan accepteren dat niet alles altijd in 1 keer goed gaat ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:12 |
quote:Ooit wel eens van de wet van Murphey gehoord? ![]() Gisteren kon ik mijn Cali ophalen... Betaling geen probleem... DUS WEL... Nooit een probleem, altijd alles in de gaten, en als ik het écht een keer nodig heb dan kom ik wel te kort... Klote voel je je dan, ik zat al een hele dag zonder auto ![]() ![]() ![]() | |
1299 | vrijdag 1 september 2006 @ 16:13 |
Zit je bij de Postbank zeker of niet? ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:14 |
quote:Cool ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:15 |
quote:Altijd traag en kut daar... (ik heb er zelf 2 rekeningen lopen) ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:15 |
quote:ik ga de complete binnenkant zelf doen.. ik kan niet lassen vandaar dat ik dat laat doen ![]() ene nee ik heb idd geen veel vaste lasten ![]() alles dat ik moest betalen deed ik van mn andere loon dat ik vamorgen al had ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:15 |
quote:je bent de 2e die het vraagt, maar helaas.. abn ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:17 |
quote:haha jah dat ken ik ![]() das inderdaad zeer kuit, of als je bv vrijdag geld krijgt.. maar je wil donderdag weg ![]() ![]() ach dat zjin de "soms" leuke dingen ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:17 |
quote:Dat soort dingen kan ik altijd samen met me pa doen ![]() Kan ik niks verkloten, maar toch zelf iets doen... (en kosten besparen ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:18 |
quote:Het hoort erbij he... De reden waarom ik dat geld nodig had en mijn Cali op moest halen waren veel meer kut dan dat ik het geld net niet volledig had ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:19 |
quote:dan heb je inderdaad geluk ![]() ![]() woon bij mn tante.. en die heeft geen auto, geen rijbewijs, kan niet lassen enz ![]() maar gelukkig is die garage waar ik zit heel goedkoop.. je komt binnen: ey ik moet die pot onder mn bak.. kost dah! hij: 90 euro, ik: eg nie! 75, hij: 80.. ok deal ![]() zo gaat het daar ![]() middendemper enzow koste me 40 euro ![]() ![]() ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:20 |
quote:heeh jah idd ![]() ach ik heb gehad met oude auto.. reed op de snelweg, kapte hij er opeens mee! en ik had een afspraak ![]() echt dik 2 uur te laat (wachten op anwb enzow) | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:24 |
quote:Haha ik heb het goed geregeld, ik woon op mezelf maar om nog interesse te tonen af en toe mijn vader en broertje eens bezoeken enzo, kunnen we meteen aan het werk ![]() quote:Probeer je het volgende in te beelden: Lekke band (5cm gat), die in je wielkast aan het happen is (draagarm, enz. kapot), terwijl je met 20 + waarschuwingslichten en veeeeel rook en geur van brandend rubber maar naar de garage toe sukkelt ![]() Dat overkwam me eergisteren... Nadat ik erachter kwam dat ik aan nieuwe voorbandjes toe was... (te glad: glee toen met 50 tegen een stoep op linksvoor) Shit happens... Snel verholpen gelukkig, doet t weer perfect! | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 16:25 |
Ik ben weg ![]() Veel succes er mee.. Ik hoop voor je dat je voor 17:00 je geld hebt... Dan zie ik vanavond je updates wel weer ![]() ![]() En geluid is altijd cool om ff te horen ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:26 |
quote:pff das inderdaad kut ja ![]() gelukkig heb ik dat nooit gehad, er ging eergister ofzo opeens een lampje branden en zat al in de stres met: WTF is dat :| maar dat ging heel snel uit en daarna nooit meer gezien ![]() dus ik geloof het wel ![]() maar bij zoiets, pff dan zou ik hem echt aan de kant zetten en anwb bellen ![]() ik bel die lui echt voor elk kleine dingetje ![]() maar als je zo'n pa heb is inderdaad erg makkelijk ja ![]() | |
Aarde | vrijdag 1 september 2006 @ 16:30 |
![]() ![]() tvp | |
WhiteAssNigga | vrijdag 1 september 2006 @ 16:55 |
quote:Ga dan gewoon gezellig naar een andere bank, of heb je een levenslang contract daar oid? | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 16:57 |
ik ga nu naar de garage!! geld staat er op ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 1 september 2006 @ 16:57 |
quote:Overzetten is een gedoe en tegenwoordig zijn alle banken kut. Moet gewoon een dag vrij nemen om naar de bank te gaan ![]() Sterf banken! | |
RealZeus | vrijdag 1 september 2006 @ 17:11 |
quote: ![]() En zoals iemand al zei: als je reël bent zul je het met ons eens zijn dat je je geld aan het weggooien bent. En Fok! is een discussieforum,dus als je wat post bestaat er een kans dat mensen het niet met je eens zijn en je idee enorm lachwekkend vinden. Bovendien vind ik je plan van aanpak op zijn minst twijfelachtig.Eerst een car PC kopen? Zou je niet eerst eens de grote dingen doen en die details voor later bewaren? Lijkt mij persoonlijk verstandiger. Maar goed,waarschijnlijk zul je hier ook wel tegen in gaan. ![]() | |
Goingin | vrijdag 1 september 2006 @ 17:56 |
quote:Als meerdere mensen dat echt jammer vinden wil ik ook best een project-topic openen, maar omdat ik nu op 4 fora dat topic heb lopen vond ik het nog niet nodig om op fok hetzelfde te doen. @TS, al zitten denken aan chippen? Want als je toch bezig bent met het uit- en inlaatsysteem te verbeteren zou ik zeer zeker aan een chip denken. Je krijgt met het chippen van een NA-blok met standaard in- en uitlaatsysteem trouwens al meer vermogen als wanneer je bij een ongechipt blok alleen het in- en uitlaatsysteem zou aanpassen. Verwacht dus niet teveel van het alleen aanpassen van de uitlaat. [ Bericht 43% gewijzigd door Goingin op 01-09-2006 18:06:27 ] | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 18:01 |
quote:ik was dus telaat, dus jullie moeten ff wachten ![]() morgen om 9.00 bij de garage zijn ![]() | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 18:15 |
quote:de carpc hoef ik niet te kopen, die heb ik al.. alleen het scherm. en het idee lachwkkend snap ik dus niet.. want toen ik bij de garage was bleek de auto in perfecte staat te zijn, dat beetje roest dat was zo weg te halen en kunnen ze volgende keer doen als ik wil. verder was nergens roest te bekennen, dus 85% van de posts hier waren al niet meer waar. in discussie forum juist ja! een discussie aangaan is niet iemand afzeiken maar er serieus om in gaan waarom je iets niet vind kunnen, of waarom juist wel. Dat is een discussie, alleen dat begrijpen blijkbaar een paar mensen hier niet. jij wel? en de grote dingen moeten ook, maar misschien ben ik dat hier op fok vergeten er bij te zetten, want ik onderhoudt ook een topic op een forum waar ze op dit gebied wat serieuser zijn, guess what.. superdudes/sugababes. Jah de site die standaard door heel fok wordt afgezeken, maar op het forum zjin ze een stuk serieuser dan hier, ze kunnen daar wel normale reacties posten. Als je zelf al zei, dat je doet op een discussie forum. Als iemand het er niet mee eens is zeggen ze het ook, ze gaan niet iemand afzeiken, en dat doet grotendeels op fok dus wel, het is geen discussie forum meer maar een afzeik forum. En geld aan het weggooien, waarom geld aan het weggooien? Omdat een tweaker elk half jaar een nieuwe pc koopt is dat geld weg gooien? Nee dat is zijn passie en hij/zij wil dat gewoon. Die mening moet je accepteren. Als een fokker elke week een nieuwe polo wil kopen om zijn/haar "status" uit te beelden accepteer ik dat, ik ga niet elke fokker met een polo afzeiken, want ik ga me niet verlagen tot dat niveau. Maar is er iemand met een auto, die hem wil verbouwen.. bodykit er om heen en motorisch, dan wordt die gene gelijk afgezeken omdat het niet aan het ideale "kakker" beeld voldoet? Dat slaat dus nergens op, als je een discussie forum wil moet je discusseren, en dat zijn dus nuttige reacties posten. Eerste 3 of 4 pagina's gingen over roest.. en een goede basis, nu de garage er naar heeft gekeken en zegt dat het een goede basis is gaan we zeiken over een carpc? Of misschien andere dingen? Het begint er beetje op te lijken dat de meeste fokkers altijd wat te zeiken willen hebben, maakt niks uit wat het is.. als ze maar wat te zeiken hebben! Zodra het tegendeel bewezen is, dan zoeken ze iets nieuws om over te zeiken. Dat is inderdaad geen discussie forum meer. Verder zijn er ook genoeg mensen die Wél serieus reacties posten hier, daar ben ik ook erg blij om. Het boeit me echt niks wat andere vinden, mensen die het een onzinnig project vinden: prima. niet mijn probleem, maar hou je mening voor je of kom met feiten waarom het een onzinnig project zou zijn. Waarom zou een opel astra een minder zinnig project zijn dan een colt? of een honda CRX of een of andere burgerbak? Omdat het niet voldoet aan het ideale "kakker" imago? Als je echt een goed voorbeeld wil nemen dan doe je zoals je zelf zegt in je post, discusseren waarom iets in jou ogen onzinnig is. En dat doen de meeste hier dus niet, die posten wat maar verder alleen om te zeiken. Sorry, zeiken doe je op de wc.. wil je wat nuttigs posten, doe dat dan. Heb je niks nuttigs te melden, ga dan naar onzin? En nee, dit is niet eerste zoveel reacties waar ik me aan erger. Overal op elke serieuse post zijn er een aantal users die gewoon niet weten wat serieus is, en die posten dus ook alleen maar bullshit in elke topic die ze tegen komen. En ik heb het gevoel dat dat hier dus ook gebeurd. Dus alsjeblieft, als je een "kakker" imago heb, waar iedereen in jou ogen een voorbeeld aan moet nemen, maak dan je eigen topic waar je je 45.000 euro auto aan het "verbouwen" bent. Maar kom niet in mijn topic kloten, omdat het een opel astra is en te min is voor jou. Voor mij is het niet te min, en ik heb een goede basis, dat zei de garage ook. En aangezien hun hier naar hebben gekeken zou dat ook wel zo zijn. Kijk, een auto is een auto! Wat ik met mijn auto wil doen is omdat ik dat mooi vind, en topic heb ik gemaakt om andere die het wél boeien op de hoogte te houden. Als het je niet boeit, en dit is niet alleen voor jou maar voor elk persoon dat eerst post en dan eens leest.. reageer dan niet. Dat was het voor nu ff | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 18:16 |
quote:Ik ga pas chippen als ik mn nieuwe blok heb ![]() dit blok hou ik maximaal een maand, vind ik het beetje onzinnig ![]() Klopt, maar aan de andere kant is het nu allemaal al aangepast ![]() ![]() | |
Goingin | vrijdag 1 september 2006 @ 18:32 |
Had je dan niet beter kunnen wachten met investeren in een uitlaat en een tijdje standaard kunnen rijden terwijl je alle benodigde onderdelen bij elkaar verzamelt? Op die manier kun je namelijk een mooi overzicht maken van wat er nog nodig is en dan als het zover is alles in 1x doen. Voorbeeld: Zelf ben ik bezig met een Bmw E30 klaar te maken voor het circuit. Het blok gaat gereviseerd worden (kun je vergelijken met een ander blok erin hangen, wat jij gaat doen) maar de uitlaat is wel het laatste waar ik me zorgen om maak. Eerst zorgen dat het blok goed komt terwijl de carosserie bij de spuiter staat. En voordat het zover is kan ik nog mooi even sparen voor de extra benodigdheden zodat straks alles zo in 1x in elkaar gezet kan worden. Tip voor onderdelen: eBay Kun je soms voor ontzettende prutsprijzen heel mooi spul op de kop tikken | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 18:33 |
quote:Was misschien wel slim geweest ja ![]() Maar ik vond het zo leuk staan ![]() En ik middendemper is kapot, dus die moet er sowieso uit ![]() maar inderdaad, ik doe eerst het blok, maar das echt heel veel werk (zeg maar een maand). en om een maand stil te zitten vind ik ook niks ![]() dus ondertussen doe ik beetje de buitenkant, beetje binnenkant.. van alles wat ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 20:07 |
quote:Ben je er al uit welk blok t gaat worden?? ![]() Jammer dat je er morgen pas terecht kunt... Ik heb altijd een hekel aan wachten ![]() ![]() ![]() Ga je je blok uit een donorauto halen? Of koop je m los? | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 20:20 |
ik koop gewoon een blok 2e hands op internet, daarna laat ikhem schoonmaken, nieuwe nokaas,of 2e handse.. iig de KS700 ofzoiets.. wasiets met 700 ![]() 20XE, want LET is erg lastig te krijgen, ik ga wel proberen turbo er op te laten zetten ![]() anyway.. ik ben aan het poetsen geweest. NU zonder strepen leverbaar ![]() | |
RealZeus | vrijdag 1 september 2006 @ 21:26 |
quote:Dan heb je mazzel,want bij het merendeel van de Opels hoor je de roestduivel knagen. quote:Ik discusseer toch ook met je,zij het dat ik idd wel laten merken dat ik het ,op zijn zachtst, nogal onzin vind om zoveel geld aan een slopel te verspijkeren. quote:Dat komt omdat de helft van de Sugababes/dudes bezoekers nog geen rijbewijs heeft en die vinden het al stoer als je een Lada koopt. En als je al weet dat mensen op Fok voor lul gezet worden en je gaat er ook nog op in,wie is er dan dom bezig?Je wist het van te voren toch al? quote:Klopt ![]() quote:Kakker.ik wil niet zeiken maar ik ben geen kakker.Zoals al meer mensen zeg;je moet het lekker zelf weten maar je moet je afvragen of het verstandig is.Zeker als je alles door de garage moet laten doen wordt het een hele dure hobby. quote:LE-ZEN! In mijn posts zitten ook dingen die ik redelijk vind klinken. quote:Ja,want je kunt beter eerst zorgen dat die roest verdwijnt en je de auto motorisch en optisch verbouwt en dan de details toevoegt. Als ik een huis verbouw zet ik toch ook niet eerst de meubels neer om daarna te gaan verven. quote:Juist wel.Als de discussie is gestopt komen ze met nieuwe discussiepunten aanzetten.Als dat geen discussieforum is. quote:Gelukkig hebben we ihn dit land vrijheid van meningsuiting en als ik je project kansloos vind ,dan mag ik dat rustig en public melden. quote:Omdat de gemiddelde Japanner een betere wegligging heeft.En ze zijn wat betrouwbaarder dan de gemiddelde Europeaan.En omdat ze meestal meer vermogen hebben.Ik heb een Nissan Sunny 1.4 gehad en die had van zichzelf wel 80 pk.(maar dat was dan ook een 12-klepper.) quote:Dit heb je al 330 keer gezegd en ik heb volgens mij redelijk serieuze adviezen.Maar als jij niet tegen kritiek kunt houdt het wel snel op ja. quote:Mijn auto is ouder dan die van jou.Maar wel betrouwbaar en daarom vind ik Opel zo bagger.En mijn auto heeft maar 1 klein roestplekje.Dat had de vorige Astra van mijn pa ook.Maar die was van 1997. En daarom wil ik geen Opel. quote:Zoals ik al zei,dan heb je mazzel.Kleine tip;als je uitlaat er toch afgaat,tectyleer de onderkant van je auto dan ook gelijk.Dan weet je zeker dat het ding daar nog even roestvrij blijft. quote:Het boeit me wel degelijk.Alleen denk ik dat je er niet echt over nagedacht hebt.Je kon een body-kit voor een Astra krijgen en daarom heb je een Astra genomen.Persoonlijk zoek ik liever eerst een auto uit en dan pas de bijpassende onderdelen.Het voordeel van een Astra is wel dat er zoveel van zijn,dus mocht hij het een keer begeven dan ben je in ieder geval geen vermogen kwijt aan onderdelen. Kleine tip mijnerzijds: je moet niet zo happen.Je zit erg snel op de kast en dat vind de gemiddelde Fokker errug leuk.Het is een forum,geen garage. | |
Rev- | vrijdag 1 september 2006 @ 21:46 |
je hebt niet eens meegespoten bumpers man ![]() kerel rij hier ff in en spaar lekker voor een mooie auto | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 21:51 |
quote:als je niks nuttigs kan posten POST DAN GEWOON NIETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTtt | |
Rev- | vrijdag 1 september 2006 @ 21:55 |
was een wijs advies, ooit zul je me dankbaar zijn | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 21:58 |
quote:ik zal joden.. (ajax lui) nooit van mn leven dankbaar zijn ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 1 september 2006 @ 22:00 |
quote:Is dat roest? Verkoop je velgen en knap je carrosserie op ![]() ![]() | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 22:04 |
YO... 20XE? Ok... Ik weet nog wel iemand die er een heeft liggen. Ik adviseer je om het niet via Marktplaats oid te doen... Ik weet veel betrouwbare dingen te vinden in de Opel-wereld. Heb je in ieder geval een goed onderhouden blok. De jongen van dit motorblok is er altijd erg zuinig op geweest, en het blok is keurig onderhouden. Hij doet hem weg omdat hij de auto daarom heen getotaled heeft. Blok is verder in uitmuntende staat. Zeg het tegen die tijd maar, als je er aan toe bent om een blok aan te schaffen. Help ik je wel vinden met een betrouwbaar en goed blok. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 22:08 |
quote:dat is roest jah, en ja het zit alleen daar nergens anders. vamiddag is hele auto nagekeken door de garage.. | |
Asmooh | vrijdag 1 september 2006 @ 22:08 |
quote:is cool ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 1 september 2006 @ 22:13 |
quote:Beetje zonde als je het niet aanpakt dan. Ga je straks complete auto verbouwen en dan roest dat ding je onder de kont vandaan... of was je nog van plan om dat te gaan plamuren/reviseren? | |
CiQNiZ | vrijdag 1 september 2006 @ 22:16 |
quote:Waarschijnlijk je luchtfilter (vuil)... Anders je lambdasonde (da's duur...) Op zich niks aan de hand als ie meteen weer uit springt. Als het steeds vaker gebeurd en hij komt zelfs uiteindelijk in noodloop terecht (je weet meteen wat ik bedoel als het gebeurd ![]() ![]() | |
RealZeus | vrijdag 1 september 2006 @ 22:39 |
quote:En voor je achterwiel zit een donkere plek op de carroserie.Hebben ze dat gewoon overgekwast,of is er een nieuw stuk in gelast? | |
RealZeus | vrijdag 1 september 2006 @ 22:40 |
quote:Je hebt wel gelijk;als je niks nuttigs kan posten post dan niet.Alleen jammer dat je dat nu zelf even onderuit haalt. | |
ivosnivo | vrijdag 1 september 2006 @ 22:48 |
Waarom geld investeren in een opel uit '92? | |
firecow | zaterdag 2 september 2006 @ 00:27 |
omdat roest in is ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 2 september 2006 @ 02:41 |
quote:Ik moet je weer een correctie geven....Als je de kat eronderuit haalt bij een c20xe (dus even 600cc en 8 kleppen meer) dan levert je dat 6 pk op. In jouw geval misschien 1 pk.. | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:15 |
quote:we gaan dat stuk er uit snijden, en er een nieuw stuk inlassen. | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:16 |
quote:jah weet niet, maar dat wordt er uitgesneden uiteindelijk en daar lassen we een heel nieuw stuk, zonder roest in ![]() | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:17 |
quote:sorry. schoot er ff uit | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:17 |
quote:waarom zou je geld inversteren in een ander merk auto uit een ander bouwjaar? auto blijft een auto | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:18 |
quote:oke bedankt ![]() dan weet ik dat ![]() | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 08:19 |
anyway, vandaag dus alweer naar de garage om die middendemper en kat er uit te halen ![]() zn gast vroeg of hij mijn kat mog, ga dr mooi 20 euro voor vragen ![]() | |
bonke | zaterdag 2 september 2006 @ 09:03 |
vraag er 100 voor ![]() ![]() | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 09:22 |
quote:ik laat m wel ff bieden ![]() | |
Asmooh | zaterdag 2 september 2006 @ 09:22 |
ontopic: ik ga zo doezze en naar de garage toe ![]() | |
Quint24 | zaterdag 2 september 2006 @ 11:17 |
Ik zou je kat niet weg doen als ik jouw was. Want als er op je kentekenbewijs staat vermeld U9 of E2 dan hoort je kat er bij de APK keuring er onder te zitten anders wordt hij daarop afgekeurt. | |
ivosnivo | zaterdag 2 september 2006 @ 11:22 |
quote:Ik bedoel maar zon wagentje uit '92 is gewoon 14 jaar oud man, daar ga je toch niks meer in investeren. Koop dan meteen een goeie auto. | |
BaraCuda | zaterdag 2 september 2006 @ 11:26 |
quote:Of op z'n minst een of andere GSI gekocht zodat je een begin hebt ![]() | |
Quint24 | zaterdag 2 september 2006 @ 11:27 |
Ik knap momenteel een Mercedes 190e van 16 jaar oud op! Als Asmooh dat leuk vind om te doen laat hem dan lekker gaan. Het is zijn geld en hij mag er meedoen wat hij wilt. ![]() | |
PNG | zaterdag 2 september 2006 @ 12:29 |
quote:Ik dan jouw weer. De 20XE dus zonder C en zonder cat met 156 Pk die alleen in eerste kadetten lag is nl niet helemaal gelijk aan de latere C20XE, dus geen idee of je dan 6 pk krijgt, misschien 4, I dunno. ![]() Mijne trouwens gisteravond op weg naar 7e leven: ![]() ![]() Idd sommige mensen zijn gek dat ze dit met 13 jaar auto's nog doen. | |
Sounddragon | zaterdag 2 september 2006 @ 13:00 |
quote:Psies, je kat NOOIT weg doen, dingen zijn tussen de 250 en 400 ¤ nieuw, en je krijgt hem ECHT niet door de APK zonder.... ![]() | |
CiQNiZ | zaterdag 2 september 2006 @ 13:16 |
quote:Zet je foto's ff op Tinypic ofzo ![]() | |
Dromer | zaterdag 2 september 2006 @ 14:35 |
quote:Knap je hem op of hang je er ook alleen een zeer grote uitlaat onder? |