mag ni van politiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb je er ook neon onder hangen?![]()
in de kofferbak?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Ach, des te eerder krult 'ie om een boom...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
Deze heeft GSi velgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
maar dan in het wit
Opel Astra F, bouwjaar 1992.
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
jah was ik ook van plan.. en neon in groepenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:13 schreef nicomart het volgende:
inderdaad lampjes op je neon aan en uit te zetten is echt handig. Persoonlijk zou ik schakelaars gebruiken?
als je kan rijden is dr niks mis meequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
geinigquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef CiQNiZ het volgende:Ga anders ff naar Mathijssen Technics. Die hebben de juiste onderdelen voor dit soort werk. Kun je zelfs ipv 156 150PK (C20XE) gaan voor een C20LET (204PK + turbo)
inderdaad een goed planquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
Als het een 1.4i met een C14NZ monopoint injectie motorblok dan heeft hij nog minder dan 60pkquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet
maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...![]()
ik kan teminste WEL rijden..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:02 schreef bonke het volgende:
[..]
inderdaad een goed plan
zo kom je namelijk lekker snel van je sjonnies af he
ik ga er eerst ander blok in zetten en compleet aanpassen VOOR dat ik er een bodykit opzetquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet
maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...![]()
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bakquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
maar dan in het wit
Opel Astra F, bouwjaar 1992.
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Heeft stuurbekrachtiging ja..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:32 schreef Quint24 het volgende:
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft).![]()
oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden.![]()
Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen.![]()
dat mag jij vindenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:53 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak![]()
net zo kanslooos als je reactiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:04 schreef 1299 het volgende:
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.
Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te makenKanloos!
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:00 schreef daNpy het volgende:
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.
En dat is kut
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.quote:
Het wagentje heeft wel rwd! en is lekker licht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
Inhoudelijk reageren is ook niet aan jou uitbesteed is het wel? Een gare astra van die tijd is zelfs in GSI vorm totaal niet duur. Waarom zou je dan voor die paar knaken gaan besparen als je daarna er juist weer 10X zoveel geld tegenaan moet gooien.quote:
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:23 schreef 1299 het volgende:
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSIBlijft een opel he hahaahha
Jawel een werknemer van mij heeft ook een 16V GSI, zijn idd goed snel jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:31 schreef extreme het volgende:
[..]
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,
als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
True.. al heb ik zelf een auto van 10 jaar oud en daar ga ik ook een aardig bedrag in steken. Maar dan heb ik wel een auto met sloot vermogen waar de meeste sportieve auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Het uiterlijk laat ik dan ook ongemoeid. Ik heb liever een wolf in schaapskleren dan zo'n opzichtige kermiswagen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
ik heb een Mini Cooper uit '91waar inmiddels 12k in zit (voornamelijk in de techniek en de ombouw naar vol cabrio),quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
Dat Calibra blok waar hij het over had, heeft ongemodificeert 200+ PK's... (turbo). Stage 1 tuning kost je (voor een degelijke uitvoering) een redelijke 500 euro en levert je uiteindelijk 240pk'tjes op... Dat was stage 1.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:10 schreef rival het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.
dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!
en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |