gebeurd ook wel... maar beetje muziek is nooit wegquote:Op vrijdag 1 september 2006 09:20 schreef Hugster het volgende:
Nah dit is wel allemaal makkelijk over te zetten in andere auto's natuurlijk, dus het is geen verloren geld mocht de Astra rot gaan. Maar ik zou zelf toch echt eerst naar het roest laten kijken en de prioriteit niet bij een Car PC leggen
weet ik nog niet 100% zeker, misschien deshboard kastje. misschien ga ik het midden console (waar schakel ook zit, verbreden..quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:19 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Waar ga je je CarPC inbouwen? In het dashboard kastje neem ik aan? Ik zit er over te denken om het ook een keer te doen... Maar ik vraag me af of ik het echt wel ga gebruiken... Meestal heb ik de radio niet eens aan om gewoon de hele weg lang naar de turbo te luisteren
Leuk manquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:11 schreef Asmooh het volgende:
ik kom net bij de garaqge vandaan.
geen roest aan de onderkant, is nog helemaal perfect.
enige beetje roest is aan de buitenkant boven de wielen, aan de binnenkant geen eens.
de rest is nog allemaal perfecto
dus ik heb een zeer goede basis volgens hun.
verder mag ik mijn kat + middendemper ook er onderuit halen.
Kijk... Gaat de goeie kant op! Heb je al gereden met die uitlaat? En hoe klinkt ie nu? Opels klinken over het algemeen wel lekkerquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:33 schreef Asmooh het volgende:
volgende dat wordt gedaan vandaag:
- Kat er af (mag, is voor eind 92)
- Midden demper er af (mag ook als hij onder de 2DB blijft + dat hij kapot is)
Eind deze week ergens, of volgende week: die lelijke trekhaak er af
jaah, het klinkt wel aardig, maar dat gerammel van die kapotte middendemper zuigtquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:45 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Kijk... Gaat de goeie kant op! Heb je al gereden met die uitlaat? En hoe klinkt ie nu? Opels klinken over het algemeen wel lekkerOok die 1.4tjes! De 1.4 met sportuitlaat van een vriendin van me klonk beter dan de MV6 (3.0-24v V6!) van haar vriend ook met sportuitlaat
Mijn Opel is van net na '92... Ik laat de kat lekker zitten... Hij klinkt goed genoeg
Zonder kat gaat ie trouwens wel wat 'scherper'/'blikkeriger' klinken denk ik... Tis natuurlijk wat je zelf het mooiste vind... Ik zou het eerst met tussendemper vervanger proberen. Dat sowieso. Dan ook nog eens zonder kat. En dan vergelijken wat het mooiste klink...
Uiteraard moet die lelijke trekhaak er zo snel mogelijk van af
hij zal misschien iets veller worden zonder kat, maar zeker geen 15PK er bij...quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:58 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jaah, het klinkt wel aardig, maar dat gerammel van die kapotte middendemper zuigt
dus die gaat als eerste vervangen worden.
ik haal die kat dr sowieso af, aangezien me dag zo rond de 15pk winst geeft
en dat voel je (gemerkt met mn volvo 440)
jah misschien gaat het anders klinken, maar dat zet ik weer recht met een mooie open luchtfilter
dan klinkt het weer allemaal heel erg mooi.
en die trekhaak gaat er idd vanaf
tis maar een schatting hoor.. dat is iig wat men zegquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:00 schreef Repeat het volgende:
15 mickeymouse pk of met een dyno uitdraai?
omdat ik daar een hele mooie bodykit voor kon krijgenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Leuk project, dat zeker.. maar waarom een Astra?
kat + middendemper ja.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:10 schreef 1299 het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA x200..
15PK uit een 1.4 winst omdat je de kat eronder uit haalt.. dude
Dat wel, maar tis (net als je topictitel al zegt) een beetje typische autoquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:06 schreef Asmooh het volgende:
[..]
omdat ik daar een hele mooie bodykit voor kon krijgen
verder kun je veel doen er mee
zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dat wel, maar tis (net als je topictitel al zegt) een beetje typische auto
Overigens denk ik dat je prestatiewinst bijvoorbeeld 10% is, je uitgangsvermogen heeft er wel degelijk mee te maken.. Ga je met een 1.4 van 60 naar 66pk, dat lijkt me realistischer dan van 60 naar 75pk
onzin is een deur verderop. en nu opzouten uit mn topicquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een mooie bodykit voor je gevonden:
[[url=http://img145.imagevenue.com/loc326/th_16677_ferropel_122_326lo.jpg]afbeelding][/URL]
Werkt met magneetjes, kun je er met gemak opklikken.
Ah ja, zo is dat. Ik kraak 't niet af, vraag 't me alleen af. Zou niet mijn keuze zijn, maar wat heb ik er eigenlijk mee te maken?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85
verder heb ik topic title aangemaakt om dat merendeel van de fokkers alle auto's afkraken en afzeiken die een bodykit hebben en geen standaard uitlaat..
deel 2 zal wel weer normale title krijgen
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85
Bedoel je nu een openluchtfilter of een opelluchtfilter?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85
Dude, get your facts straight. Ik heb wel degelijk een auto, heb er zelfs meerdere op mijn naam staan, en ze rijden allemaal jouw kankergezwel op wielen naar z'n gootje. Misschien dat je in tha hood met je chemobak respect afdwingt maar waar ik lach je gewoon uit.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:12 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kat + middendemper ja.
en die 1.4 heeft er geen ene moer mee te maken
wss heb jij niet eens een auto..
verder hoef je hier niet te reageren hoor
edit: Dat verschil is dus je vermogenswinst. (meestal een pk of 8 à 10)
middendemper doet 3 - 5
sorry, openluchtfilter..quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bedoel je nu een openluchtfilter of een opelluchtfilter?
meerdere kut autotjes tellen als 1 auto..quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dude, get your facts straight. Ik heb wel degelijk een auto, heb er zelfs meerdere op mijn naam staan, en ze rijden allemaal jouw kankergezwel op wielen naar z'n gootje. Misschien dat je in tha hood met je chemobak respect afdwingt maar waar ik lach je gewoon uit.
Vermogenswinst bij een betere flow is wel degelijk marginaal aan het motorvermogen. Maar in jouw geval zal het niet meer dan 2PK zijn. En een openluchtfilter scheelt ook helemaal niks. Tenzij je huidige filter helemaal vol zit met teringzooi.
Gezien de rest van je ricer plannen heb je straks een openlucht filter die warme dampen van je motor opzuigt en heb je zelfs al snel 1 a 2PK minder
Ik heb 2 colt GTi's op mijn naam staan. 1.8 met 140PK nu jij weer met je playmobiel ding. Ik heb net gesmeden zuigers binnenquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:31 schreef Asmooh het volgende:
[..]
meerdere kut autotjes tellen als 1 auto..
dus op je naam heb je helemaal niks staan.
en schelden met kanker? ik hoop dat je het krjigt!
Verder, je auto kan snel zijn maar als jeniet kan rijden heeft het ook geen zin.
Luchtfilter geen verschil? dan moet je je eens verdiepen in autos.
verder, tyf maar op uit mn topic
Hoi, een echte tuner gaat aanpassingen uitvoeren naar eigen smaakquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef 1299 het volgende:
Een echte tuner gaat eerst motorisch de auto aanpassen en dan een keer het uiterlijk bewerken![]()
Waarom kom je hier alleen je aversie tegen de TS uitten? Smell's like teen spirit..quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dude, get your facts straight. Ik heb wel degelijk een auto, heb er zelfs meerdere op mijn naam staan, en ze rijden allemaal jouw kankergezwel op wielen naar z'n gootje. Misschien dat je in tha hood met je chemobak respect afdwingt maar waar ik lach je gewoon uit.
Nou en? Meld het en smeer em weer, zelfs ik, als niet-opel-fan en niet-tune-fan irriteer me aan je.quote:Vermogenswinst bij een betere flow is wel degelijk marginaal aan het motorvermogen. Maar in jouw geval zal het niet meer dan 2PK zijn. En een openluchtfilter scheelt ook helemaal niks. Tenzij je huidige filter helemaal vol zit met teringzooi.
Nou, geweldig, als de TS dat ding er voor de sier op zou zetten zou het je nog geen moer uit moeten maken. Je doet een beetje heel erg sneu, dus ik ben het met de TS eens: opzoutenquote:Gezien de rest van je ricer plannen heb je straks een openlucht filter die warme dampen van je motor opzuigt en heb je zelfs al snel 1 a 2PK minder![]()
aan de manier hoe jij denkt beter te zijn denk ik dat jeniet meer bent dan een simpele gekquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb 2 colt GTi's op mijn naam staan. 1.8 met 140PK nu jij weer met je playmobiel ding. Ik heb net gesmeden zuigers binnen
[afbeelding]
voor mijn turbo project. Ik zal aan je denken als ik mijn chemokuurtje ga halen
En goed kunnen rijden. Ik durf te wedden dat ik beter kan rijden dan jouw aangezien je zelf schrijft dat je eerst die gare doos van jou onder de knie moest krijgenAls ik verder jouw plannen lees dan durf ik te beweren dat ik meer van autotechniek snap dan jou.
Een echte tuner gaat eerst motorisch de auto aanpassen en dan een keer het uiterlijk bewerken![]()
Een colt...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef 1299 het volgende:
Ik heb 2 colt GTi's op mijn naam staan. 1.8 met 140PK nu jij weer met je playmobiel ding. Ik heb net gesmeden zuigers binnen
[afbeelding]
Een turboquote:voor mijn turbo project. Ik zal aan je denken als ik mijn chemokuurtje ga halen
Een geboren courreur en autotechneutquote:En goed kunnen rijden. Ik durf te wedden dat ik beter kan rijden dan jouw aangezien je zelf schrijft dat je eerst die gare doos van jou onder de knie moest krijgenAls ik verder jouw plannen lees dan durf ik te beweren dat ik meer van autotechniek snap dan jou.
Een echte betweterquote:Een echte tuner gaat eerst motorisch de auto aanpassen en dan een keer het uiterlijk bewerken![]()
Er zijn genoeg coltjes met 4X4 evo conversie en meer dan 400PK.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:42 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Een colt...![]()
[..]
Een turbo
[..]
Een geboren courreur en autotechneut
[..]
Een echte betweter![]()
En nou wegwezen schorem
Als je om aandacht verlegen zit, open dan je eigen topic![]()
Nou-Fucking-en?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:51 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg coltjes met 4X4 evo conversie en meer dan 400PK.
Laat hem en z'n autostyleboek dan lekker aankloten manquote:Ik beweer niet over boven natuurlijke rijervaring te beschikken. De TS haalt dat er zonder onderbouwing bij. Ook weet ik totaal nog niet alles over autotechniek in vergelijking met sommige mensen maar ook hier beweerd TS het beter te weten zonder enige kennis van mij.
Het punt is de manier waarop je jouw mening over dingen gewoon opdringt en alles wat anders is verkettert. Laat de TS toch lekker, misschien ambieert hij wel de in jouw ogen sjonnie-auto.quote:Het is nogal simpel om te beweren dat iemand die je project niet geweldig vind vast zelf geen auto heeft.
Dies wel geinigquote:
En mocht je dat wat moeilijker af gaan hoef je natuurlijk niet persé wat te zeggen. Er zijn genoeg andere post-opkrik topics op Fok!quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
respecteer dat ook.
Een Colt is zeker geen ferrari, maar ik probeer hem er ook niet zo uit te laten zienquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nou-Fucking-en?![]()
[..]
Laat hem en z'n autostyleboek dan lekker aankloten man
[..]
Het punt is de manier waarop je jouw mening over dingen gewoon opdringt en alles wat anders is verkettert. Laat de TS toch lekker, misschien ambieert hij wel de in jouw ogen sjonnie-auto.
[..]
Dies wel geinig
Maargoed, spaarzaam toedienen van bepaalde autostylegidsartikelen kunnen 'n auto net 'n beetje unieker maken dan de rest. Ieder doet dat op zijn of haar eigen manier.. respecteer dat ook.
Als je dat nou subtiel deedquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:07 schreef 1299 het volgende:
Iedereen zijn eigen plezier het is zijn feestje. Maar als ik dingen lees al 15PK extra door een andere uitlaat dan kan ik het niet laten om enig realiteitsbesef ten gehore te brengen.
Nee, want ik wacht op mn geld..quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:05 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
En mocht je dat wat moeilijker af gaan hoef je natuurlijk niet persé wat te zeggen. Er zijn genoeg andere post-opkrik topics op Fok!
TS is nu tussendemper er aan het tussenuithalen?
ik ga kijken of ik het kan opnemen voor jequote:Op vrijdag 1 september 2006 16:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als je dat nou subtiel deed
Ik was het op dat punt met je eens en heb geen ruzie met de bezoekers van dit draadje, dat heb je namelijk zelf in de hand![]()
Nagoed, ben ook wel benieuwd of de demper(s) er al af komen
Ben ook benieuwd naar de herrie
Ooit wel eens van de wet van Murphey gehoord?quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Nee, want ik wacht op mn geld..
jah tis ff heel gaar, ik kreeg vamorgen mijn loon van werk 1.
en normaal staat om 13.00 loon 2 er op, van andere werk.
maar dat staat er nu NOG niet op!
dus als dat er voor 5 uur opstaat, race ik naar denhaag en laat ik al die dempers er tussen uit halen.
zit het vandaag allemaal niet meer mee, en ze zijn morgen niet open.. gebeurd het pas maandag![]()
maar ik wil liefste vandaag hebben natuurlijk, ik baaal nu echt dat mijn bank zo traag is
omdat dit de 2e keer is (en precies de 2e keer dat ik het nodig had) te laat krijg.
alle andere keren heb ik nooit geld nodig en staat het er om 13.00 al dr op
dus ik hoop dat het er voor 17.00 opstaatdan kan ik dat gelijk ff doen
Coolquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik ga kijken of ik het kan opnemen voor je
ik ga de complete binnenkant zelf doen..quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef NiGeLaToR het volgende:
LoLiets doet mij vermoeden dat je niet heel veel vaste lasten hebt, naast de kosten aan je auto
We wachten rustig af, tis al bijna 17:00.
Kun je btw niet zelf aan die dempers klussen, of laat je alles/veel doen?
Vond ik wel de charme, zelf klussen, alleen moet je dan accepteren dat niet alles altijd in 1 keer goed gaat
haha jah dat ken ikquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ooit wel eens van de wet van Murphey gehoord?
Gisteren kon ik mijn Cali ophalen... Betaling geen probleem... DUS WEL... Nooit een probleem, altijd alles in de gaten, en als ik het écht een keer nodig heb dan kom ik wel te kort... Klote voel je je dan, ik zat al een hele dag zonder autoMaar toen kreeg ik uiteindelijk een dusdanige korting dat het net wel kon
En nu heb ik het geld wel weer gewoon
Dat soort dingen kan ik altijd samen met me pa doenquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:15 schreef Asmooh het volgende:
ik kan niet lassen vandaar dat ik dat laat doen
Het hoort erbij he... De reden waarom ik dat geld nodig had en mijn Cali op moest halen waren veel meer kut dan dat ik het geld net niet volledig hadquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:17 schreef Asmooh het volgende:
[..]
haha jah dat ken ik
das inderdaad zeer kuit, of als je bv vrijdag geld krijgt.. maar je wil donderdag wegen dat kwam echt op laatste moment dus je had alles al uitgegeven
ach dat zjin de "soms" leuke dingen
dan heb je inderdaad gelukquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:17 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Dat soort dingen kan ik altijd samen met me pa doen
Kan ik niks verkloten, maar toch zelf iets doen... (en kosten besparen)
heeh jah iddquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:18 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Het hoort erbij he... De reden waarom ik dat geld nodig had en mijn Cali op moest halen waren veel meer kut dan dat ik het geld net niet volledig had![]()
Haha ik heb het goed geregeld, ik woon op mezelf maar om nog interesse te tonen af en toe mijn vader en broertje eens bezoeken enzo, kunnen we meteen aan het werkquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:19 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dan heb je inderdaad gelukmaar ik woon niet thuis, ook niet op mezelf
woon bij mn tante.. en die heeft geen auto, geen rijbewijs, kan niet lassen enz
maar gelukkig is die garage waar ik zit heel goedkoop..
je komt binnen: ey ik moet die pot onder mn bak.. kost dah! hij: 90 euro, ik: eg nie! 75, hij: 80.. ok deal
zo gaat het daar
middendemper enzow koste me 40 euroen ik krijg daarvoor ook de kat wel weg
![]()
![]()
Probeer je het volgende in te beelden:quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:20 schreef Asmooh het volgende:
[..]
heeh jah idd
ach ik heb gehad met oude auto.. reed op de snelweg, kapte hij er opeens mee! en ik had een afspraak
echt dik 2 uur te laat (wachten op anwb enzow)
pff das inderdaad kut jaquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:24 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Haha ik heb het goed geregeld, ik woon op mezelf maar om nog interesse te tonen af en toe mijn vader en broertje eens bezoeken enzo, kunnen we meteen aan het werk
[..]
Probeer je het volgende in te beelden:
Lekke band (5cm gat), die in je wielkast aan het happen is (draagarm, enz. kapot), terwijl je met 20 + waarschuwingslichten en veeeeel rook en geur van brandend rubber maar naar de garage toe sukkelt
Dat overkwam me eergisteren... Nadat ik erachter kwam dat ik aan nieuwe voorbandjes toe was... (te glad: glee toen met 50 tegen een stoep op linksvoor)
Shit happens... Snel verholpen gelukkig, doet t weer perfect!
Ga dan gewoon gezellig naar een andere bank, of heb je een levenslang contract daar oid?quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:15 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Altijd traag en kut daar... (ik heb er zelf 2 rekeningen lopen)
Overzetten is een gedoe en tegenwoordig zijn alle banken kut. Moet gewoon een dag vrij nemen om naar de bank te gaanquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:55 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Ga dan gewoon gezellig naar een andere bank, of heb je een levenslang contract daar oid?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Asmooh het volgende:
[..]
zoiets, en dan nog de opeluchtfilter. doet al naar 80 - 85
Als meerdere mensen dat echt jammer vinden wil ik ook best een project-topic openen, maar omdat ik nu op 4 fora dat topic heb lopen vond ik het nog niet nodig om op fok hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:51 schreef CiQNiZ het volgende:
Weet je wat ik echt heel erg jammer vind... Hier in PTA heb je veeels te weinig topics waar mensen uitgebreid de veranderingen van hun auto's in neerzetten.
ik was dus telaat, dus jullie moeten ff wachtenquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:57 schreef Asmooh het volgende:
ik ga nu naar de garage!!
geld staat er op
de carpc hoef ik niet te kopen, die heb ik al.. alleen het scherm.quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja hoor,jij wel. Middendemper en kat weg en een ander luchtfilter erin en we hebben er 25 pk bij.
En zoals iemand al zei: als je reël bent zul je het met ons eens zijn dat je je geld aan het weggooien bent.
En Fok! is een discussieforum,dus als je wat post bestaat er een kans dat mensen het niet met je eens zijn en je idee enorm lachwekkend vinden.
Bovendien vind ik je plan van aanpak op zijn minst twijfelachtig.Eerst een car PC kopen? Zou je niet eerst eens de grote dingen doen en die details voor later bewaren?
Lijkt mij persoonlijk verstandiger.
Maar goed,waarschijnlijk zul je hier ook wel tegen in gaan.
![]()
Ik ga pas chippen als ik mn nieuwe blok hebquote:Op vrijdag 1 september 2006 17:56 schreef Goingin het volgende:
[..]
Als meerdere mensen dat echt jammer vinden wil ik ook best een project-topic openen, maar omdat ik nu op 4 fora dat topic heb lopen vond ik het nog niet nodig om op fok hetzelfde te doen.
@TS, al zitten denken aan chippen?
Want als je toch bezig bent met het uit- en inlaatsysteem te verbeteren zou ik zeer zeker aan een chip denken.
Je krijgt met het chippen van een NA-blok met standaard in- en uitlaatsysteem trouwens al meer vermogen als wanneer je bij een ongechipt blok alleen het in- en uitlaatsysteem zou aanpassen. Verwacht dus niet teveel van het alleen aanpassen van de uitlaat.
Was misschien wel slim geweest jaquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:32 schreef Goingin het volgende:
Had je dan niet beter kunnen wachten met investeren in een uitlaat en een tijdje standaard kunnen rijden terwijl je alle benodigde onderdelen bij elkaar verzamelt?
Op die manier kun je namelijk een mooi overzicht maken van wat er nog nodig is en dan als het zover is alles in 1x doen.
Voorbeeld: Zelf ben ik bezig met een Bmw E30 klaar te maken voor het circuit. Het blok gaat gereviseerd worden (kun je vergelijken met een ander blok erin hangen, wat jij gaat doen) maar de uitlaat is wel het laatste waar ik me zorgen om maak. Eerst zorgen dat het blok goed komt terwijl de carosserie bij de spuiter staat.
En voordat het zover is kan ik nog mooi even sparen voor de extra benodigdheden zodat straks alles zo in 1x in elkaar gezet kan worden.
Tip voor onderdelen: eBay
Kun je soms voor ontzettende prutsprijzen heel mooi spul op de kop tikken
Ben je er al uit welk blok t gaat worden?? C20NE? C20XE? C20LET...? Ja, zonder C, want je haalt je kat er toch onder uitquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Was misschien wel slim geweest ja
Maar ik vond het zo leuk staan![]()
En ik middendemper is kapot, dus die moet er sowieso uit
maar inderdaad, ik doe eerst het blok, maar das echt heel veel werk (zeg maar een maand). en om een maand stil te zitten vind ik ook niks
dus ondertussen doe ik beetje de buitenkant, beetje binnenkant.. van alles wat
Dan heb je mazzel,want bij het merendeel van de Opels hoor je de roestduivel knagen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en het idee lachwkkend snap ik dus niet..
want toen ik bij de garage was bleek de auto in perfecte staat te zijn, dat beetje roest dat was zo weg te halen en kunnen ze volgende keer doen als ik wil.
verder was nergens roest te bekennen, dus 85% van de posts hier waren al niet meer waar.
Ik discusseer toch ook met je,zij het dat ik idd wel laten merken dat ik het ,op zijn zachtst, nogal onzin vind om zoveel geld aan een slopel te verspijkeren.quote:in discussie forum juist ja! een discussie aangaan is niet iemand afzeiken maar er serieus om in gaan waarom je iets niet vind kunnen, of waarom juist wel. Dat is een discussie, alleen dat begrijpen blijkbaar een paar mensen hier niet.
jij wel?
Dat komt omdat de helft van de Sugababes/dudes bezoekers nog geen rijbewijs heeft en die vinden het al stoer als je een Lada koopt.quote:en de grote dingen moeten ook, maar misschien ben ik dat hier op fok vergeten er bij te zetten, want ik onderhoudt ook een topic op een forum waar ze op dit gebied wat serieuser zijn, guess what.. superdudes/sugababes. Jah de site die standaard door heel fok wordt afgezeken, maar op het forum zjin ze een stuk serieuser dan hier, ze kunnen daar wel normale reacties posten. Als je zelf al zei, dat je doet op een discussie forum.
Kloptquote:Als iemand het er niet mee eens is zeggen ze het ook, ze gaan niet iemand afzeiken, en dat doet grotendeels op fok dus wel, het is geen discussie forum meer maar een afzeik forum.
Kakker.ik wil niet zeiken maar ik ben geen kakker.Zoals al meer mensen zeg;je moet het lekker zelf weten maar je moet je afvragen of het verstandig is.Zeker als je alles door de garage moet laten doen wordt het een hele dure hobby.quote:En geld aan het weggooien, waarom geld aan het weggooien?
Omdat een tweaker elk half jaar een nieuwe pc koopt is dat geld weg gooien? Nee dat is zijn passie en hij/zij wil dat gewoon. Die mening moet je accepteren.
Als een fokker elke week een nieuwe polo wil kopen om zijn/haar "status" uit te beelden accepteer ik dat, ik ga niet elke fokker met een polo afzeiken, want ik ga me niet verlagen tot dat niveau.
Maar is er iemand met een auto, die hem wil verbouwen.. bodykit er om heen en motorisch, dan wordt die gene gelijk afgezeken omdat het niet aan het ideale "kakker" beeld voldoet?
LE-ZEN! In mijn posts zitten ook dingen die ik redelijk vind klinken.quote:Dat slaat dus nergens op, als je een discussie forum wil moet je discusseren, en dat zijn dus nuttige reacties posten.
Ja,want je kunt beter eerst zorgen dat die roest verdwijnt en je de auto motorisch en optisch verbouwt en dan de details toevoegt. Als ik een huis verbouw zet ik toch ook niet eerst de meubels neer om daarna te gaan verven.quote:Eerste 3 of 4 pagina's gingen over roest.. en een goede basis, nu de garage er naar heeft gekeken en zegt dat het een goede basis is gaan we zeiken over een carpc?
Of misschien andere dingen?
Juist wel.Als de discussie is gestopt komen ze met nieuwe discussiepunten aanzetten.Als dat geen discussieforum is.quote:Het begint er beetje op te lijken dat de meeste fokkers altijd wat te zeiken willen hebben, maakt niks uit wat het is.. als ze maar wat te zeiken hebben!
Zodra het tegendeel bewezen is, dan zoeken ze iets nieuws om over te zeiken.
Dat is inderdaad geen discussie forum meer.
Gelukkig hebben we ihn dit land vrijheid van meningsuiting en als ik je project kansloos vind ,dan mag ik dat rustig en public melden.quote:Verder zijn er ook genoeg mensen die Wél serieus reacties posten hier, daar ben ik ook erg blij om.
Het boeit me echt niks wat andere vinden, mensen die het een onzinnig project vinden: prima. niet mijn probleem, maar hou je mening voor je of kom met feiten waarom het een onzinnig project zou zijn.
Omdat de gemiddelde Japanner een betere wegligging heeft.En ze zijn wat betrouwbaarder dan de gemiddelde Europeaan.En omdat ze meestal meer vermogen hebben.Ik heb een Nissan Sunny 1.4 gehad en die had van zichzelf wel 80 pk.(maar dat was dan ook een 12-klepper.)quote:Waarom zou een opel astra een minder zinnig project zijn dan een colt? of een honda CRX of een of andere burgerbak? Omdat het niet voldoet aan het ideale "kakker" imago?
Dit heb je al 330 keer gezegd en ik heb volgens mij redelijk serieuze adviezen.Maar als jij niet tegen kritiek kunt houdt het wel snel op ja.quote:Als je echt een goed voorbeeld wil nemen dan doe je zoals je zelf zegt in je post, discusseren waarom iets in jou ogen onzinnig is.
En dat doen de meeste hier dus niet, die posten wat maar verder alleen om te zeiken.
Sorry, zeiken doe je op de wc.. wil je wat nuttigs posten, doe dat dan.
Heb je niks nuttigs te melden, ga dan naar onzin?
En nee, dit is niet eerste zoveel reacties waar ik me aan erger.
Overal op elke serieuse post zijn er een aantal users die gewoon niet weten wat serieus is, en die posten dus ook alleen maar bullshit in elke topic die ze tegen komen.
En ik heb het gevoel dat dat hier dus ook gebeurd.
Mijn auto is ouder dan die van jou.Maar wel betrouwbaar en daarom vind ik Opel zo bagger.En mijn auto heeft maar 1 klein roestplekje.Dat had de vorige Astra van mijn pa ook.Maar die was van 1997. En daarom wil ik geen Opel.quote:Dus alsjeblieft, als je een "kakker" imago heb, waar iedereen in jou ogen een voorbeeld aan moet nemen, maak dan je eigen topic waar je je 45.000 euro auto aan het "verbouwen" bent.
Maar kom niet in mijn topic kloten, omdat het een opel astra is en te min is voor jou.
Zoals ik al zei,dan heb je mazzel.Kleine tip;als je uitlaat er toch afgaat,tectyleer de onderkant van je auto dan ook gelijk.Dan weet je zeker dat het ding daar nog even roestvrij blijft.quote:Voor mij is het niet te min, en ik heb een goede basis, dat zei de garage ook. En aangezien hun hier naar hebben gekeken zou dat ook wel zo zijn.
Het boeit me wel degelijk.Alleen denk ik dat je er niet echt over nagedacht hebt.Je kon een body-kit voor een Astra krijgen en daarom heb je een Astra genomen.Persoonlijk zoek ik liever eerst een auto uit en dan pas de bijpassende onderdelen.Het voordeel van een Astra is wel dat er zoveel van zijn,dus mocht hij het een keer begeven dan ben je in ieder geval geen vermogen kwijt aan onderdelen.quote:Kijk, een auto is een auto! Wat ik met mijn auto wil doen is omdat ik dat mooi vind, en topic heb ik gemaakt om andere die het wél boeien op de hoogte te houden.
Als het je niet boeit, en dit is niet alleen voor jou maar voor elk persoon dat eerst post en dan eens leest.. reageer dan niet.
Dat was het voor nu ff
als je niks nuttigs kan posten POST DAN GEWOON NIETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTttquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:46 schreef Rev- het volgende:
je hebt niet eens meegespoten bumpers man
kerel rij hier ff in en spaar lekker voor een mooie auto
ik zal joden.. (ajax lui) nooit van mn leven dankbaar zijnquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:55 schreef Rev- het volgende:
was een wijs advies, ooit zul je me dankbaar zijn
Is dat roest? Verkoop je velgen en knap je carrosserie opquote:Op vrijdag 1 september 2006 20:20 schreef Asmooh het volgende:
ik koop gewoon een blok 2e hands op internet, daarna laat ikhem schoonmaken, nieuwe nokaas,of 2e handse.. iig de KS700 ofzoiets.. wasiets met 700
20XE, want LET is erg lastig te krijgen, ik ga wel proberen turbo er op te laten zetten
anyway..
ik ben aan het poetsen geweest.
NU zonder strepen leverbaar
[afbeelding]
dat is roest jah, en ja het zit alleen daar nergens anders.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:00 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Is dat roest? Verkoop je velgen en knap je carrosserie op![]()
![]()
is coolquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef CiQNiZ het volgende:
YO... 20XE? Ok... Ik weet nog wel iemand die er een heeft liggen. Ik adviseer je om het niet via Marktplaats oid te doen... Ik weet veel betrouwbare dingen te vinden in de Opel-wereld. Heb je in ieder geval een goed onderhouden blok. De jongen van dit motorblok is er altijd erg zuinig op geweest, en het blok is keurig onderhouden. Hij doet hem weg omdat hij de auto daarom heen getotaled heeft. Blok is verder in uitmuntende staat. Zeg het tegen die tijd maar, als je er aan toe bent om een blok aan te schaffen. Help ik je wel vinden met een betrouwbaar en goed blok.
Beetje zonde als je het niet aanpakt dan. Ga je straks complete auto verbouwen en dan roest dat ding je onder de kont vandaan... of was je nog van plan om dat te gaan plamuren/reviseren?quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat is roest jah, en ja het zit alleen daar nergens anders.
vamiddag is hele auto nagekeken door de garage..
Waarschijnlijk je luchtfilter (vuil)... Anders je lambdasonde (da's duur...)quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:26 schreef Asmooh het volgende:
gelukkig heb ik dat nooit gehad, er ging eergister ofzo opeens een lampje branden en zat al in de stres met: WTF is dat :|
En voor je achterwiel zit een donkere plek op de carroserie.Hebben ze dat gewoon overgekwast,of is er een nieuw stuk in gelast?quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat is roest jah, en ja het zit alleen daar nergens anders.
vamiddag is hele auto nagekeken door de garage..
Je hebt wel gelijk;als je niks nuttigs kan posten post dan niet.Alleen jammer dat je dat nu zelf even onderuit haalt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:58 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik zal joden.. (ajax lui) nooit van mn leven dankbaar zijn
Ik moet je weer een correctie geven....Als je de kat eronderuit haalt bij een c20xe (dus even 600cc en 8 kleppen meer) dan levert je dat 6 pk op. In jouw geval misschien 1 pk..quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:58 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jaah, het klinkt wel aardig, maar dat gerammel van die kapotte middendemper zuigt
dus die gaat als eerste vervangen worden.
ik haal die kat dr sowieso af, aangezien me dag zo rond de 15pk winst geeft
en dat voel je (gemerkt met mn volvo 440)
jah misschien gaat het anders klinken, maar dat zet ik weer recht met een mooie open luchtfilter
dan klinkt het weer allemaal heel erg mooi.
en die trekhaak gaat er idd vanaf
we gaan dat stuk er uit snijden, en er een nieuw stuk inlassen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:13 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Beetje zonde als je het niet aanpakt dan. Ga je straks complete auto verbouwen en dan roest dat ding je onder de kont vandaan... of was je nog van plan om dat te gaan plamuren/reviseren?
jah weet niet, maar dat wordt er uitgesneden uiteindelijk en daar lassen we een heel nieuw stuk, zonder roest inquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En voor je achterwiel zit een donkere plek op de carroserie.Hebben ze dat gewoon overgekwast,of is er een nieuw stuk in gelast?
sorry. schoot er ff uitquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk;als je niks nuttigs kan posten post dan niet.Alleen jammer dat je dat nu zelf even onderuit haalt.
waarom zou je geld inversteren in een ander merk auto uit een ander bouwjaar?quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:48 schreef ivosnivo het volgende:
Waarom geld investeren in een opel uit '92?
oke bedanktquote:Op zaterdag 2 september 2006 02:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik moet je weer een correctie geven....Als je de kat eronderuit haalt bij een c20xe (dus even 600cc en 8 kleppen meer) dan levert je dat 6 pk op. In jouw geval misschien 1 pk..
ik laat m wel ff biedenquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:03 schreef bonke het volgende:
vraag er 100 voordie dingenzijn namelijk duur
Ik bedoel maar zon wagentje uit '92 is gewoon 14 jaar oud man, daar ga je toch niks meer in investeren. Koop dan meteen een goeie auto.quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:17 schreef Asmooh het volgende:
[..]
waarom zou je geld inversteren in een ander merk auto uit een ander bouwjaar?
auto blijft een auto
Of op z'n minst een of andere GSI gekocht zodat je een begin hebtquote:Op zaterdag 2 september 2006 11:22 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik bedoel maar zon wagentje uit '92 is gewoon 14 jaar oud man, daar ga je toch niks meer in investeren. Koop dan meteen een goeie auto.
Ik dan jouw weer. De 20XE dus zonder C en zonder cat met 156 Pk die alleen in eerste kadetten lag is nl niet helemaal gelijk aan de latere C20XE, dus geen idee of je dan 6 pk krijgt, misschien 4, I dunno.quote:Op zaterdag 2 september 2006 02:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik moet je weer een correctie geven....Als je de kat eronderuit haalt bij een c20xe (dus even 600cc en 8 kleppen meer) dan levert je dat 6 pk op. In jouw geval misschien 1 pk..
Psies, je kat NOOIT weg doen, dingen zijn tussen de 250 en 400 ¤ nieuw, en je krijgt hem ECHT niet door de APK zonder....quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:17 schreef Quint24 het volgende:
Ik zou je kat niet weg doen als ik jouw was.
Want als er op je kentekenbewijs staat vermeld U9 of E2 dan hoort je kat er bij de APK keuring er onder te zitten anders wordt hij daarop afgekeurt.
Zet je foto's ff op Tinypic ofzoquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef PNG het volgende:
[..]
Ik dan jouw weer. De 20XE dus zonder C en zonder cat met 156 Pk die alleen in eerste kadetten lag is nl niet helemaal gelijk aan de latere C20XE, dus geen idee of je dan 6 pk krijgt, misschien 4, I dunno.![]()
Mijne trouwens gisteravond op weg naar 7e leven:
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd sommige mensen zijn gek dat ze dit met 13 jaar auto's nog doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |