abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:02:54 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41173909
Jaja.,

ik heb straks lekker ook een sjonnie auto met een regenpijp-uitlaat en een bodykit met speakers die je nog boven de uitlaat kan horen!


stoer he
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:06:13 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41174042


Zo hebben we dat maar weer gehad
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:08:59 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41174150
Heb je er ook neon onder hangen?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41174181
Wat voor bak krijg je?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:09:41 #5
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174187


maar dan in het wit


Opel Astra F, bouwjaar 1992.


standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:10:55 #6
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174230
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb je er ook neon onder hangen?
mag ni van politie maar ik ga lekker lampjes maken om neon aan / uit te zetten
pi_41174317
inderdaad lampjes op je neon aan en uit te zetten is echt handig. Persoonlijk zou ik schakelaars gebruiken?
pi_41174405
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan
pi_41174479
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:


standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
in de kofferbak?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_41174482
Ga anders ff naar Mathijssen Technics. Die hebben de juiste onderdelen voor dit soort werk. Kun je zelfs ipv 156 150PK (C20XE) gaan voor een C20LET (204PK + turbo)
pi_41174500
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan
Ach, des te eerder krult 'ie om een boom...
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_41174543
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]

maar dan in het wit


Opel Astra F, bouwjaar 1992.


standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Deze heeft GSi velgen. .
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:21:31 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41174672
met zwarte motorkap? dis taat hier op de parkeerplaats uit elkaar te vallen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_41174700
Jeej... een Slopel.....
uhuh@woei
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:25:41 #15
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174820
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

in de kofferbak?
GSI blokje:)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:26:17 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174848
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:13 schreef nicomart het volgende:
inderdaad lampjes op je neon aan en uit te zetten is echt handig. Persoonlijk zou ik schakelaars gebruiken?
jah was ik ook van plan.. en neon in groepen

binnen..
buiten voor
buiten links/rechts
buiten achter
enz enz
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:26:49 #17
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174866
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan
als je kan rijden is dr niks mis mee
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:27:18 #18
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41174880
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef CiQNiZ het volgende:
Ga anders ff naar Mathijssen Technics. Die hebben de juiste onderdelen voor dit soort werk. Kun je zelfs ipv 156 150PK (C20XE) gaan voor een C20LET (204PK + turbo)
geinig
ff zoeken op google..

thx
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:59:03 #19
54408 Parzival
Where it happens
pi_41175923
je gaat me vertellen dat je het cool vindt om een OPEL ASTRA te hebben.. get REAL!

maar veel plezier ermee hoor.. vergeet je je ANWB lidmaatschap niet..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_41176013
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan
inderdaad een goed plan
zo kom je namelijk lekker snel van je sjonnies af he
pies on joe toe
pi_41176258
Haal een Honda... (K)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_41176884
vergeet je roestbehandeling niet

maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:32:45 #23
127232 Quint24
Just follow the star
pi_41177142
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft).

oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden.

Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:35:16 #24
127232 Quint24
Just follow the star
pi_41177247
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet

maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...
Als het een 1.4i met een C14NZ monopoint injectie motorblok dan heeft hij nog minder dan 60pk
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:50:52 #25
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177780
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:02 schreef bonke het volgende:

[..]

inderdaad een goed plan
zo kom je namelijk lekker snel van je sjonnies af he
ik kan teminste WEL rijden..
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:51:37 #26
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177813
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet

maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...
ik ga er eerst ander blok in zetten en compleet aanpassen VOOR dat ik er een bodykit opzet
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53:24 #27
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_41177886
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]

maar dan in het wit


Opel Astra F, bouwjaar 1992.


standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53:57 #28
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177899
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:32 schreef Quint24 het volgende:
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft).

oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden.

Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen.
Heeft stuurbekrachtiging ja..
en ik weet dondersgoed wat allemaal vervangen moet worden..

verschil is dat de Astra GSI geen Calibra blok er in heeft, en die komt hier wel in..

gast die die site poste heb ik eventjes gekeken..
alles wordt aangepast.. en je heb dan straks 6 versnellingen in je autotje...


en dan kun je denken.. oh wat een kut astra.. maar als die astra naast jou autotje staat of wie dan ook.. is het geen kut astratje meer
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:55:30 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41177950
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:53 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak
dat mag jij vinden
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:00:06 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41178127
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.

En dat is kut
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41178312
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.

Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te maken Kanloos!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08:04 #32
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41178418
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:04 schreef 1299 het volgende:
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.

Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te maken Kanloos!
net zo kanslooos als je reactie
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:08:52 #33
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41178442
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:00 schreef daNpy het volgende:
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.

En dat is kut
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
pi_41178497
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

net zo kanslooos als je reactie
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.

dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!

en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is
pi_41178605
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
Het wagentje heeft wel rwd! en is lekker licht.
pi_41178643
waarom zou je een antieke 1.4 astra kopen om daar vervolgens bakken met geld in te stoppen, terwijl ze volledig gesjond met lilleke spoilers en flipflop verf onder de 500e op marktplaats te vinden zijn? (zegt ook wat over de restwaarde na je verbouwing zeg maar )

als je zonodig van je geld af moet kan je het ook wel naar mij overmaken
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41178816
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:

[..]

net zo kanslooos als je reactie
Inhoudelijk reageren is ook niet aan jou uitbesteed is het wel? Een gare astra van die tijd is zelfs in GSI vorm totaal niet duur. Waarom zou je dan voor die paar knaken gaan besparen als je daarna er juist weer 10X zoveel geld tegenaan moet gooien.

Ach over een jaar of 10 zie je vast het licht wel
pi_41178851
Het zal wel een hobby van Asmooh zijn en een hobby mag geld kosten.

Asmooh, laat ze maar lekker zeuren en doe lekker wat je leuk vind ook al kost het geld.
Als het puur oom het geld gaat hebben sommigen wel gelijk, dan kun je beter een GSI kopen.
Maar als het je om het sleutelen te doen is: GO for it!
pi_41178969
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSI Blijft een opel he hahaahha
pi_41179240
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:23 schreef 1299 het volgende:
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSI Blijft een opel he hahaahha
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,

als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41179295
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:31 schreef extreme het volgende:

[..]

een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,

als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
Jawel een werknemer van mij heeft ook een 16V GSI, zijn idd goed snel ja Al win ik stiekum wel net aan bi het stoplicht En hij heeft ook een goed exemplaar te pakken. Maar gemiddeld gezien heb je er toch wel aardig wat gedonder mee.
pi_41179387
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
pi_41179501
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
True.. al heb ik zelf een auto van 10 jaar oud en daar ga ik ook een aardig bedrag in steken. Maar dan heb ik wel een auto met sloot vermogen waar de meeste sportieve auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Het uiterlijk laat ik dan ook ongemoeid. Ik heb liever een wolf in schaapskleren dan zo'n opzichtige kermiswagen.
pi_41179562
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
ik heb een Mini Cooper uit '91waar inmiddels 12k in zit (voornamelijk in de techniek en de ombouw naar vol cabrio),

maar ik denk niet dat ik een leukere auto zou kunnen vinden
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_41179634
Mooie wagen man
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_41179656
10 jaar oud vind ik nog best gaan. Als je goed kijkt op autotrack kun je er toch wel wat leuke auto's voor een aardige prijs vinden van rond dat bouwjaar. Persoonlijk vind ik de Seat Ibiza wel wat hebben, is mischien te overwegen als eerste auto. Ik zou er alleen niks aan veranderen. Enige wat ik er aan zou doen is een schoonmaakbeurt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:42:37 #47
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41179702
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 20:18 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Deze heeft GSi velgen. .
en spatbordranden...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41179954
Opel uit 92?

ls je daar een 2.0 blok in hangt weet je zeker dat op alle punten waar hij nu aan het rotten is alles afbreekt

Misschien dat het in een scherpe bocht je overkomt
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:49:29 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41179961
Die C20XE krijg je er zowieso niet in zonder je complete voorzooitje mee te bouwen, heb ik ook moeten doen...alleen FF hoofdremcilinder remdrukverdeler achter en idd de schijfjes op de achteras zetten als je jezelf een beetje heel wilt houden

En idd er is géén verschil tussen een Calibra C20XE en een Astra C20XE blok, behalve dat er wat slangetjes van de koeling e.d. nét FF anders lopen geloof ik

Je kan trouwens nét zo makkelijk een Cali turbo blok erin hangen icm de 6 bak, alleen moet de bak dan even aangepast woren van 4WD naar FWD...reken dan wel voor een complete set (blok/bak/kabelboom + ECU) op een kleine 4000 ¤ en dan heb je nog niet eens een nieuwe föhn of dikkere intercooler, én dan moet ie nog FF goed ingebouwd worden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41180188
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:10 schreef rival het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.

dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!

en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is
Dat Calibra blok waar hij het over had, heeft ongemodificeert 200+ PK's... (turbo). Stage 1 tuning kost je (voor een degelijke uitvoering) een redelijke 500 euro en levert je uiteindelijk 240pk'tjes op... Dat was stage 1.

Nadeel blijft altijd FWD.
RWD/AWD

Veel succes ermee Asmooh! Het beste kun je je op het OpelForum registreren met dergelijke projecten... En Mathijsen Technics is een goed bedrijf. Er zijn zat mensen die hun onderdelen daar vandaan hebben om hun 1.2/1.4/1.6 whatever om te bouwen van soms 60pk naar zelfs 350pk... Reken er wel op dat je er met 5000 euro dan niet komt... Een goed gereviseerd C20LET blok kost je ruim 2500 Euro. Dan heb je de versnellingsbak nog niet... Plus dat je dan nog de nodige verstevegingen moet hebben + remmerij/schokbrekers, intercooler, enz. Maar je bent zeker niet de eerste met dit product, dus zat mensen die je goed op weg kunnen helpen.

Respect als je het echt wilt doen. Dan volg ik je topic hier op Fok! tot in elk detail
pi_41180317
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:49 schreef Sounddragon het volgende:

Je kan trouwens nét zo makkelijk een Cali turbo blok erin hangen
Absoluut Het verschil tussen een C20XE en C20LET is maar een paar duizend Euro

Weet je wat trouwens ook wel heel erg vet is... En wat je niet zo vaak ziet als een ingebouwde LET zijn TB's op een C20XE (throttlebodies)! Daar komt pas echt een vet gaaf geluid uit... En gaat op een C20XE MINSTENS net zo hard als een standaard LET!! In de bochten nog wel harder ook (geen turbo-gat)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:03:05 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41180543
Bij onZ op de club is er iemand bezig om een 3.0 V6 in zijn Astra te frommelen, wordt ook RDW gekeurd trouwens

En TB's met DTA hebben we er ook al meerdere van, en turbo's zijn al bijna niet meer apart

Ennehhh...Tb's houden een gechipte LET niet bij hoor
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41180813
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Bij onZ op de club is er iemand bezig om een 3.0 V6 in zijn Astra te frommelen, wordt ook RDW gekeurd trouwens

En TB's met DTA hebben we er ook al meerdere van, en turbo's zijn al bijna niet meer apart

Ennehhh...Tb's houden een gechipte LET niet bij hoor
Ik had het over een standaard LET... En in de bochten heeft een XE met TB's meer kans dan een LET hoor... Zeker met FWD... Omdat de power wat gelijkmatiger vedeeld is. Dus dan krijg je niet in een keer die 'schok' op de voorwielen zodat je de bocht niet meer uit kunt draaien.

Wat voor V6? Uit een Ommie? MV6? Of een uit Sennie? Wel een 24-klepper in ieder geval? En bij welke club zit je dan????

En wat voor bak heb jij?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:26:54 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41181528
Is uit een Omega geloof ik, maar hij heeft de koppen en inlaatspruitstuk van een Vectra (2.5 V6) gebruikt omdat anders de kap niet meer dicht gaat Is een heel ingewikkeld verhaal, soort van custom built blok nu, komt een F28 bak achter dmv een one off adapterplaat, kabelboom aangepast weet ik veel wat allemaal, echt supercool

spamt linkie van tha Club

V6 projekt

C20LET met 500+ Pkaatjes topique

Mijn voertuig :



Ligt een eenvoudige C20NE in, past beter bij mijn rijstijl, anders kan ik beter snelsluitingen op de kop zetten

[ Bericht 7% gewijzigd door Sounddragon op 26-08-2006 00:10:58 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41183800
Agja, Had Ashmoosh niet meer plannen, met zijn "Ferrari" e.d...?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 06:10:24 #56
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41188913
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 00:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
Agja, Had Ashmoosh niet meer plannen, met zijn "Ferrari" e.d...?
dat plan vond ik niet meer nodig..

simpel weg omdat aan zo'n auto veel en veel meer kan klooien, veel meer onderdelen voor te krijgen zijn en leuker is.


en mn nick is Asmooh, als je niet kan typen.. laat het dan!

en nu ontopic..

voor de rest: thx voor jullie reacties, ik zal zoeken naar een tuning opel forum
pi_41188921
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 06:10 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dat plan vond ik niet meer nodig..

simpel weg omdat aan zo'n auto veel en veel meer kan klooien, veel meer onderdelen voor te krijgen zijn en leuker is.


en mn nick is Asmooh, als je niet kan typen.. laat het dan!

en nu ontopic..

voor de rest: thx voor jullie reacties, ik zal zoeken naar een tuning opel forum
www.opelforum.nl

Ik mag overigens hopen dat je in het bezit bent van een baan die enigzins goed betaald, want je hebt volgens mij geen flauw idee wat het allemaal gaat kosten...

Het is niet een kwestie van " eventjes" een blok omhangen...nee, leegruimen die handel, en opnieuw beginnen. Daarbij is het chassis van een gsi net iets stugger waardoor hij het vermogen beter aankan. Voor de rest is het hele lijstje al ergens opgenoemd. Ook lijkt het me sterk dat je een rdw keuring gaat regelen voor je auto (dat doen er echt heeeeel weinig) dus loop je ook nog eens het risico dat als je crasht je voor de rest van je leven aan het betalen komt omdat de verzekering weigert uit te keren..

Nee, als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de materie..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:04:36 #58
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41188982
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 06:16 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

www.opelforum.nl

Ik mag overigens hopen dat je in het bezit bent van een baan die enigzins goed betaald, want je hebt volgens mij geen flauw idee wat het allemaal gaat kosten...

Het is niet een kwestie van " eventjes" een blok omhangen...nee, leegruimen die handel, en opnieuw beginnen. Daarbij is het chassis van een gsi net iets stugger waardoor hij het vermogen beter aankan. Voor de rest is het hele lijstje al ergens opgenoemd. Ook lijkt het me sterk dat je een rdw keuring gaat regelen voor je auto (dat doen er echt heeeeel weinig) dus loop je ook nog eens het risico dat als je crasht je voor de rest van je leven aan het betalen komt omdat de verzekering weigert uit te keren..

Nee, als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de materie..
Dat was ik ook van plan, als je zo stoer bent om je auto te verbouwen moet je ook zo stoer zijn om hem te laten keuren..

nou ik heb een garage gevonden.. ff opzoeken...

Motorblok + Versnellingsbak enz enz enz in bouwen koste me: 400 euro
aangezien ik motorblok eerst helemaal schoon gemaakt wil hebben en eventueel dingen vervangen wil hebben zou ik er nog 250 boven op rekenen

voor ombouwen van normaal naar GSI is ook al geregeld, want op internet kun je zo precies vinden wat je moet laten verstevigen.

dat gebeurd namelijk ook het eerste..
eerst alles laten verstevigen en daarna pas ombouwen.

p.s... ik laat het dus doen
pi_41189031
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:04 schreef Asmooh het volgende:

[..]

Dat was ik ook van plan, als je zo stoer bent om je auto te verbouwen moet je ook zo stoer zijn om hem te laten keuren..

nou ik heb een garage gevonden.. ff opzoeken...

Motorblok + Versnellingsbak enz enz enz in bouwen koste me: 400 euro
aangezien ik motorblok eerst helemaal schoon gemaakt wil hebben en eventueel dingen vervangen wil hebben zou ik er nog 250 boven op rekenen

voor ombouwen van normaal naar GSI is ook al geregeld, want op internet kun je zo precies vinden wat je moet laten verstevigen.

dat gebeurd namelijk ook het eerste..
eerst alles laten verstevigen en daarna pas ombouwen.

p.s... ik laat het dus doen
Dat is dus nooit een c20let...Klinkt meer als een c20xe. Dan is t nog de kwestie van een fatsoenlijk motorblok te vinden. Reken op een 600,- EX versnellingsbak...

Voor dat geld kun je echt beter een gsi kopen...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:35:38 #60
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41189035
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:33 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat is dus nooit een c20let...Klinkt meer als een c20xe. Dan is t nog de kwestie van een fatsoenlijk motorblok te vinden. Reken op een 600,- EX versnellingsbak...

Voor dat geld kun je echt beter een gsi kopen...
dit is alleen inbouwen schat

+ hobby
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:36:28 #61
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41189039
ff advies... wat vinden jullie mooiste kwa kleur

- Wit laten
- Zilver
- Zwart
- Heel erg licht blauw/zilver achtig... mengel moes daar van (momenteel nog mijn voorkeur)
pi_41189041
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:35 schreef Asmooh het volgende:

[..]

dit is alleen inbouwen schat

+ hobby
Je negeert het punt wat ik probeer te maken...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:42:07 #63
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41189056
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:37 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Je negeert het punt wat ik probeer te maken...
ik weet dat motorblok heel erg duur is, end at ik snel 1000 kwijt ben als ik een goed blok wil vinden.
En dat ik beter een GSI kan kopen, maar nu heb ik wat te doen aankomende tijden

daar gaat het me om, als ik weinig wou doen met een auto kocht ik wel een kant en klare vectra GTS ofzo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:47:16 #64
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_41189319
Opel slopel
Neem dan een honda ofzo maar opel is echt waardeloos gewoon
Because they will last that long.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:14:18 #65
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_41189467
ferrari, vliegtuig, volvo 470 turbo.. wat vergeet ik?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:13:50 #66
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41190006
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:47 schreef Pascal86 het volgende:
Opel slopel
Neem dan een honda ofzo maar opel is echt waardeloos gewoon
Is toch niet te betalen man, zo'n japanse opel...

Hoge
Onderhoudskosten
Na
Dure
Aanschaf

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:16:52 #67
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41191141
Stage 1. +40 pk?

*snap* word wakker
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:17:21 #68
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41191152
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:13 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Is toch niet te betalen man, zo'n japanse opel...

Hoge
Onderhoudskosten
Na
Dure
Aanschaf
Er is helemaal niks mis met Honda. maken 1 van de beste automotoren. Dat je er niet mee om kan gaan is punt 2.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_41191230
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
spamt linkie van tha Club
Toffe club... Eerste topic dat ik op het forum open zie ik 2000% zeker PNG voorbij komen alleen onder een andere naam
pi_41192614
OMFG dit ventje is ook nog serieus met zijn slopel astra? ...nog triester is het dat hij zelf al toegeeft dat et een sjonnie bak is ...loller!! eins:D111
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:41:25 #71
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41192743
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:17 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Er is helemaal niks mis met Honda. maken 1 van de beste automotoren. Dat je er niet mee om kan gaan is punt 2.
Geweldig als mensen meteen op z'n pik getrapt zijn!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:25:56 #72
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_41193592
volgens mij kan je dat geld beter stoppen in een soort cursus 'bevliegingen in toom houden'.
Maar respect als je dit gaat doen en wens je dan ook veel succes.
1 ding wat ik niet begrijp is je zegt dat je alles laat doen en daarna dat je wat te doen hebt aangaande het ombouwen van die 1.4
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_41195869
Ik zelf zou gaan voor een Ascona of een Manta.
RWD en genoeg ruimte om er een ander blok in te leggen.
Bovendien rij je dan tenminste iets speciaals ipv zo`n dertien in een dozijn Astra.
pi_41195913
Of een oude Senator 3 liter .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_41195967
Of een Monza, het gaat erom dat je af bent van dat achterlijke FWD.
De persoon die dat de standaard heeft gemaakt in Europa moeten ze afschieten.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:14:23 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41196016
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:21 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Toffe club... Eerste topic dat ik op het forum open zie ik 2000% zeker PNG voorbij komen alleen onder een andere naam
Klopt daar heet ie Plug ...en your point iZ ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:22:05 #77
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_41196182
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 23:09 schreef CiQNiZ het volgende:

[..]

Ik had het over een standaard LET... En in de bochten heeft een XE met TB's meer kans dan een LET hoor... Zeker met FWD... Omdat de power wat gelijkmatiger vedeeld is. Dus dan krijg je niet in een keer die 'schok' op de voorwielen zodat je de bocht niet meer uit kunt draaien.

Wat voor V6? Uit een Ommie? MV6? Of een uit Sennie? Wel een 24-klepper in ieder geval? En bij welke club zit je dan????

En wat voor bak heb jij?
Hehe, een Ommie en een Sennie,

Dan heb ik dus een Mannie
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:57:27 #78
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41197025
Na mijn auto aangeschaft te hebben in rotterdam ben ik eerst naar huis gereden.
Het was erg wennen, aangezien ik een 1.7 hiervoor had, ondanks alles kreeg ik de auto redelijk snel onder de knie.
En wist aardig goed op te trekken met 60pk en een 1.4 motor.

Ondanks dat deze auto nog geen stuur bekrachtiging heeft stuur hij wel erg fijn, tuurlijk is stuur bekrachtiging altijd fijner.. maar het is te doen.
Je zou er makkelijk mee kunnen rijden.

Een paar minpuntjes tegen over volvo 480:


- Je zit heel hoog
- De stoelen zitten NIET
- Hij heeft 1.4 liter met 60pk
- Hij heeft een top van 160 (volgens autoweek)
- Geen stuur bekrachtiging.


Voordelen tegenover volvo 480

- Hij is HEEL zuinig (nog)
- Veel bodykits voor te krijgen
- Startonderbreking
- Ligt redelijk fijn op de weg.


Na mijn eerste 150 kilometer gemaakt te hebben met deze auto is het zeker een auto om te houden na hier en daar een paar aanpassingen.

fotos

Van voor


van achter


zijkant


zijkant closeup


wiel...



best leuk glimmende wieldoppen
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:58:03 #79
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_41197047
dood aan die egoistische kut-Johnnies
Era Vulgaris
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:06:03 #80
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41197222
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:58 schreef Vassili_Z het volgende:
dood aan die egoistische kut-Johnnies
wist je dat je een ban kon krijgen voor dood wensing?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:30:05 #81
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41197785
pi_41197814
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:30 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
mooie grill en motorkap! zeer lelijke voorbumper!!!!

mensen die dat soort bumpers op hun auto zetten hebben geen smaak!
pi_41198080
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:57 schreef Asmooh het volgende:
.....
- Ligt redelijk fijn op de weg.
Heb je ooit wel eens iets anders gereden dan de astra of de volvo? Een wegligging (laat staan een goeie) is niet iets waar de Astra om bekend staat..

O ja, die spatbordrandjes hebben een iets hogere prioriteit dan het motorblok en alle autostyle-rommel die je er ongetwijfeld op gaat plakselen..
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:47:48 #84
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41198255
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens iets anders gereden dan de astra of de volvo? Een wegligging (laat staan een goeie) is niet iets waar de Astra om bekend staat..

O ja, die spatbordrandjes hebben een iets hogere prioriteit dan het motorblok en alle autostyle-rommel die je er ongetwijfeld op gaat plakselen..
ik vind die randjes gewoon niet mooi ja!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:48:11 #85
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41198268
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:31 schreef rival het volgende:

[..]

mooie grill en motorkap! zeer lelijke voorbumper!!!!

mensen die dat soort bumpers op hun auto zetten hebben geen smaak!
of jij heb een andere smaak
pi_41198319
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:47 schreef Asmooh het volgende:

[..]

ik vind die randjes gewoon niet mooi ja!
Als je rotte roestbruine spatbordranden niet mooi vind waarom koop je dan een opel?
pi_41198326
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:48 schreef Asmooh het volgende:

[..]

of jij heb een andere smaak
wat jij wilt!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:15:09 #88
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41199009
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je rotte roestbruine spatbordranden niet mooi vind waarom koop je dan een opel?
euhm die randjes kunne dr perfect af.. dan is het gewoon glad..

alleen ik had ff geen zin in verder te gaan met plastic afhalen..

anders had je het niet eens gezien
pi_41199044
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:15 schreef Asmooh het volgende:

[..]
anders had je het niet eens gezien
dat is dus het mooie van oude opels! we hoeven het niet te zien om het te weten! al voordat jij foto's postte wisten wij dat er roest zat!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:21:39 #90
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_41199179
dikke bash hier
Maarre Asmooh, je wilt dus van die witte 1.4 een vergelijkbare opel maken als die foto die je postte?
Gaat echt veel geld in zitten denk ik, misschien nog wel meer dan die ferrari..
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:22:01 #91
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41199186
jaahaaah dat weet ik nou wel

ik ga een anti roest behandeling doen...
en ik ga die wielkassen beetje verbouwen

want vind ze ni zo mooi..

heb al manier gevonden hoe je roest kon tegen gaan voor altijd..
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:23:12 #92
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41199212
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:21 schreef 2NutZ het volgende:
dikke bash hier
Maarre Asmooh, je wilt dus van die witte 1.4 een vergelijkbare opel maken als die foto die je postte?
Gaat echt veel geld in zitten denk ik, misschien nog wel meer dan die ferrari..
mwa...

500 euro bodykit..
200 euro uitlaat
500 euro spuiten


en dan issie al mooi
niet snel, maar wel mooi


duurdere dingen:

- nieuwe blok + bak
- vleugel deuren
- stoelen enz enz
pi_41199267
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:23 schreef Asmooh het volgende:

[..]

mwa...

500 euro bodykit..
200 euro uitlaat
500 euro spuiten


en dan issie al mooi
niet snel, maar wel mooi


duurdere dingen:

- nieuwe blok + bak
- vleugel deuren
- stoelen enz enz
500 euro spuiten? Wat is dat voor beunhaas dan?

Oh, en vleugeldeuren.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_41199288
500 euro bodykit.... heb je daar een link van?
pi_41200019
Gaat een hopeloos project worden dit

Als je op z'n minst de basis goed had gehad
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:55:38 #96
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41200100
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:26 schreef rival het volgende:
500 euro bodykit.... heb je daar een link van?
zoek es rond op inet
pi_41200180
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:55 schreef Asmooh het volgende:

[..]

zoek es rond op inet
ik weet dat er genoeg kits zijn rond die prijs... wil gewoon weten welke je op het oog had!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:08:08 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41200404
Begin eerst ff met witte knippers halen maandag, kosten een drol en zijn verkrijgbaar bij elke automaterialenboer

Daarna op MP een setje GSi achterlichtunits regelen, dan knapt ie al aardig op
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:11:52 #99
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41200523
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:58 schreef rival het volgende:

[..]

ik weet dat er genoeg kits zijn rond die prijs... wil gewoon weten welke je op het oog had!
volgens mij post ik net een plaatje dr van..
of lees je topic niet eens?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:12:57 #100
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_41200547
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Begin eerst ff met witte knippers halen maandag, kosten een drol en zijn verkrijgbaar bij elke automaterialenboer

Daarna op MP een setje GSi achterlichtunits regelen, dan knapt ie al aardig op
ik ga deze achterlichten halen





deze voorlampenj
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')