mag ni van politiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb je er ook neon onder hangen?![]()
in de kofferbak?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Ach, des te eerder krult 'ie om een boom...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
Deze heeft GSi velgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
maar dan in het wit
Opel Astra F, bouwjaar 1992.
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
jah was ik ook van plan.. en neon in groepenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:13 schreef nicomart het volgende:
inderdaad lampjes op je neon aan en uit te zetten is echt handig. Persoonlijk zou ik schakelaars gebruiken?
als je kan rijden is dr niks mis meequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
geinigquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:16 schreef CiQNiZ het volgende:Ga anders ff naar Mathijssen Technics. Die hebben de juiste onderdelen voor dit soort werk. Kun je zelfs ipv 156 150PK (C20XE) gaan voor een C20LET (204PK + turbo)
inderdaad een goed planquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:14 schreef Tarabass het volgende:
Ja, 2liter in een 1400 auto gooien met 1400 remmen en 1400 onderstel. Goed plan![]()
Als het een 1.4i met een C14NZ monopoint injectie motorblok dan heeft hij nog minder dan 60pkquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet
maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...![]()
ik kan teminste WEL rijden..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:02 schreef bonke het volgende:
[..]
inderdaad een goed plan
zo kom je namelijk lekker snel van je sjonnies af he
ik ga er eerst ander blok in zetten en compleet aanpassen VOOR dat ik er een bodykit opzetquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef garnage-patrick het volgende:
vergeet je roestbehandeling niet
maar jonge, een 1.4? dan heb je met een (sl)opel hooguit 60 pk... en dan ga je er een bodykit en te grote uitlaat onder hange om hem stoer te laten lijken...![]()
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bakquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:09 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
maar dan in het wit
Opel Astra F, bouwjaar 1992.
standaard zit er een 1.4 blokje in maar wil er een 156PK 2.0 blok in gooien, of hoger
Heeft stuurbekrachtiging ja..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:32 schreef Quint24 het volgende:
Je mag dan wel de : bezinepomp vervangen, voorwiel ophaning, versnellingsbak, inspuitcomputer+kabelboom, stabilisatorstang achter bij plaatsen, schrijfremmen achter, rembekrachtiger,remkracht verdeler, schijfremmen voor, remklauwen voor, radiateur, (en als je nog stuurbekrahtiging wild een ander stuurhuis, stuurbekraghtigingspomp, en een stuurbekraachtings potje bij plaatsen tenzij de 1.4 uit 1992 stuurbekrachting heeft).![]()
oh ja en hij moet dan nog door de RDW herkeurt worden.![]()
Kan je niet beter gelijk een Astra GSI kopen dan ben je voordeliger uit dan een astra 1.4i om te bouwen.![]()
dat mag jij vindenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:53 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Sjonnieauto?! vind het meer een 65+bak![]()
net zo kanslooos als je reactiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:04 schreef 1299 het volgende:
Tjah iederen beweerd z'n auto om te bouwen slechts een enkeling doet het daadwerkelijk. Als je echt wist waar je over praat kocht je wel gelijk een 16V GSI die is alvast een stuk beter opgewassen tegen al het geweld.
Een gaar roest doosje kopen met de intenties om hem sneller te makenKanloos!
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:00 schreef daNpy het volgende:
Enige BMW, Cosworth, Supra... allemaal grote verhalen maar het blijft een FWD.
En dat is kut
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.quote:
Het wagentje heeft wel rwd! en is lekker licht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:08 schreef Asmooh het volgende:
[..]
is jou.. 66 1300 Marathon Coupé niet kut dan?
Inhoudelijk reageren is ook niet aan jou uitbesteed is het wel? Een gare astra van die tijd is zelfs in GSI vorm totaal niet duur. Waarom zou je dan voor die paar knaken gaan besparen als je daarna er juist weer 10X zoveel geld tegenaan moet gooien.quote:
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:23 schreef 1299 het volgende:
Ach dr is nog zat te sleutelen aan een GSIBlijft een opel he hahaahha
Jawel een werknemer van mij heeft ook een 16V GSI, zijn idd goed snel jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:31 schreef extreme het volgende:
[..]
een GSI is wèl vies snel, en ondanks dat het leeuwendeel gaar getrapt is zijn er nog wel redelijke exemplaren te vinden, ook voor weinig,
als je met een 15 jaar oude 1.4 gaat rijden alsof het een GSI is, (want dat andere blok gaat er toch niet van komen) dan hang je wel regelmatig onder je auto ja.
True.. al heb ik zelf een auto van 10 jaar oud en daar ga ik ook een aardig bedrag in steken. Maar dan heb ik wel een auto met sloot vermogen waar de meeste sportieve auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Het uiterlijk laat ik dan ook ongemoeid. Ik heb liever een wolf in schaapskleren dan zo'n opzichtige kermiswagen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
ik heb een Mini Cooper uit '91waar inmiddels 12k in zit (voornamelijk in de techniek en de ombouw naar vol cabrio),quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:34 schreef Xbox_360 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk aan is om een roestbak ouder dan 13 jaar te kopen om geld te besparen om hem "sneller" te maken? Er wordt zoveel geld ingestoken dat ik bij mezelf denk: je kan toch beter al het geld dat je voor die onzin uit zou trekken bij elkaar leggen en gelijk een wat nieuwere auto kopen, met meer luxe, een nieuwere generatie moter, lagere kilomterstand enzovoort. Ik ben 18 en veel van mijn leeftijdsgenoten zie ik hetzelfde doen. Bakken met geld steken ze in tuning, bumpers, spoilers en velgen. En dan rijden ze tegen een paaltje aan omdat ze door hun lompe rijgedrag uit moeten wijken. Daat gaat je nieuwe bumper!
Dat Calibra blok waar hij het over had, heeft ongemodificeert 200+ PK's... (turbo). Stage 1 tuning kost je (voor een degelijke uitvoering) een redelijke 500 euro en levert je uiteindelijk 240pk'tjes op... Dat was stage 1.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:10 schreef rival het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk! wat je nu wilt doen is een auto opvoeren die er helemaal niet voor gemaakt is. kan je idd beter een astra gsi 16V kopen. die heeft het onderstel en de remmen ervoor.
dat je straks een calibra blok krijgt maakt niet veel verschil want als het hetzelfde bouwjaar is is het hetzelfde blokkie!
en jammer dat een golf gti 16v uit 86 je alsnog te snel af is![]()
Absoluutquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:49 schreef Sounddragon het volgende:
Je kan trouwens nét zo makkelijk een Cali turbo blok erin hangen
Ik had het over een standaard LET... En in de bochten heeft een XE met TB's meer kans dan een LET hoor... Zeker met FWD... Omdat de power wat gelijkmatiger vedeeld is. Dus dan krijg je niet in een keer die 'schok' op de voorwielen zodat je de bocht niet meer uit kunt draaien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Bij onZ op de club is er iemand bezig om een 3.0 V6 in zijn Astra te frommelen, wordt ook RDW gekeurd trouwens![]()
En TB's met DTA hebben we er ook al meerdere van, en turbo's zijn al bijna niet meer apart![]()
Ennehhh...Tb's houden een gechipte LET niet bij hoor![]()
dat plan vond ik niet meer nodig..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
Agja, Had Ashmoosh niet meer plannen, met zijn "Ferrari" e.d...?
www.opelforum.nlquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 06:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dat plan vond ik niet meer nodig..
simpel weg omdat aan zo'n auto veel en veel meer kan klooien, veel meer onderdelen voor te krijgen zijn en leuker is.
en mn nick is Asmooh, als je niet kan typen.. laat het dan!
en nu ontopic..
voor de rest: thx voor jullie reacties, ik zal zoeken naar een tuning opel forum
Dat was ik ook van plan, als je zo stoer bent om je auto te verbouwen moet je ook zo stoer zijn om hem te laten keuren..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 06:16 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
www.opelforum.nl
Ik mag overigens hopen dat je in het bezit bent van een baan die enigzins goed betaald, want je hebt volgens mij geen flauw idee wat het allemaal gaat kosten...
Het is niet een kwestie van " eventjes" een blok omhangen...nee, leegruimen die handel, en opnieuw beginnen. Daarbij is het chassis van een gsi net iets stugger waardoor hij het vermogen beter aankan. Voor de rest is het hele lijstje al ergens opgenoemd. Ook lijkt het me sterk dat je een rdw keuring gaat regelen voor je auto (dat doen er echt heeeeel weinig) dus loop je ook nog eens het risico dat als je crasht je voor de rest van je leven aan het betalen komt omdat de verzekering weigert uit te keren..
Nee, als ik jou was zou ik me eerst eens verdiepen in de materie..
Dat is dus nooit een c20let...Klinkt meer als een c20xe. Dan is t nog de kwestie van een fatsoenlijk motorblok te vinden. Reken op een 600,- EX versnellingsbak...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:04 schreef Asmooh het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan, als je zo stoer bent om je auto te verbouwen moet je ook zo stoer zijn om hem te laten keuren..
nou ik heb een garage gevonden.. ff opzoeken...
Motorblok + Versnellingsbak enz enz enz in bouwen koste me: 400 euro
aangezien ik motorblok eerst helemaal schoon gemaakt wil hebben en eventueel dingen vervangen wil hebben zou ik er nog 250 boven op rekenen
voor ombouwen van normaal naar GSI is ook al geregeld, want op internet kun je zo precies vinden wat je moet laten verstevigen.
dat gebeurd namelijk ook het eerste..
eerst alles laten verstevigen en daarna pas ombouwen.
p.s... ik laat het dus doen
dit is alleen inbouwen schatquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat is dus nooit een c20let...Klinkt meer als een c20xe. Dan is t nog de kwestie van een fatsoenlijk motorblok te vinden. Reken op een 600,- EX versnellingsbak...
Voor dat geld kun je echt beter een gsi kopen...
Je negeert het punt wat ik probeer te maken...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:35 schreef Asmooh het volgende:
[..]
dit is alleen inbouwen schat
+ hobby
ik weet dat motorblok heel erg duur is, end at ik snel 1000 kwijt ben als ik een goed blok wil vinden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Je negeert het punt wat ik probeer te maken...
Is toch niet te betalen man, zo'n japanse opel...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:47 schreef Pascal86 het volgende:
Opel slopel![]()
Neem dan een honda ofzo maar opel is echt waardeloos gewoon![]()
Er is helemaal niks mis met Honda. maken 1 van de beste automotoren. Dat je er niet mee om kan gaan is punt 2.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:13 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Is toch niet te betalen man, zo'n japanse opel...
Hoge
Onderhoudskosten
Na
Dure
Aanschaf
Toffe club... Eerste topic dat ik op het forum open zie ik 2000% zeker PNG voorbij komenquote:
Geweldig als mensen meteen op z'n pik getrapt zijn!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:17 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Er is helemaal niks mis met Honda. maken 1 van de beste automotoren. Dat je er niet mee om kan gaan is punt 2.
Klopt daar heet ie Plugquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:21 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Toffe club... Eerste topic dat ik op het forum open zie ik 2000% zeker PNG voorbij komenalleen onder een andere naam
Hehe, een Ommie en een Sennie,quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:09 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ik had het over een standaard LET... En in de bochten heeft een XE met TB's meer kans dan een LET hoor... Zeker met FWD... Omdat de power wat gelijkmatiger vedeeld is. Dus dan krijg je niet in een keer die 'schok' op de voorwielen zodat je de bocht niet meer uit kunt draaien.
Wat voor V6? Uit een Ommie? MV6? Of een uit Sennie? Wel een 24-klepper in ieder geval? En bij welke club zit je dan????
En wat voor bak heb jij?
wist je dat je een ban kon krijgen voor dood wensing?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:58 schreef Vassili_Z het volgende:
dood aan die egoistische kut-Johnnies
mooie grill en motorkap! zeer lelijke voorbumper!!!!quote:
Heb je ooit wel eens iets anders gereden dan de astra of de volvo? Een wegligging (laat staan een goeie) is niet iets waar de Astra om bekend staat..quote:
ik vind die randjes gewoon niet mooi ja!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens iets anders gereden dan de astra of de volvo? Een wegligging (laat staan een goeie) is niet iets waar de Astra om bekend staat..
O ja, die spatbordrandjes hebben een iets hogere prioriteit dan het motorblok en alle autostyle-rommel die je er ongetwijfeld op gaat plakselen..
of jij heb een andere smaakquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:31 schreef rival het volgende:
[..]
mooie grill en motorkap! zeer lelijke voorbumper!!!!
mensen die dat soort bumpers op hun auto zetten hebben geen smaak!
Als je rotte roestbruine spatbordranden niet mooi vind waarom koop je dan een opel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:47 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik vind die randjes gewoon niet mooi ja!
euhm die randjes kunne dr perfect af.. dan is het gewoon glad..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:49 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je rotte roestbruine spatbordranden niet mooi vind waarom koop je dan een opel?![]()
dat is dus het mooie van oude opels! we hoeven het niet te zien om het te weten! al voordat jij foto's postte wisten wij dat er roest zat!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:15 schreef Asmooh het volgende:
[..]
anders had je het niet eens gezien
mwa...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:21 schreef 2NutZ het volgende:
dikke bash hier
Maarre Asmooh, je wilt dus van die witte 1.4 een vergelijkbare opel maken als die foto die je postte?
Gaat echt veel geld in zitten denk ik, misschien nog wel meer dan die ferrari..
500 euro spuiten? Wat is dat voor beunhaas dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:23 schreef Asmooh het volgende:
[..]
mwa...
500 euro bodykit..
200 euro uitlaat
500 euro spuiten
en dan issie al mooi
niet snel, maar wel mooi
duurdere dingen:
- nieuwe blok + bak
- vleugel deuren
- stoelen enz enz
zoek es rond op inetquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:26 schreef rival het volgende:
500 euro bodykit.... heb je daar een link van?
volgens mij post ik net een plaatje dr van..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:58 schreef rival het volgende:
[..]
ik weet dat er genoeg kits zijn rond die prijs... wil gewoon weten welke je op het oog had!
ik ga deze achterlichten halenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Begin eerst ff met witte knippers halen maandag, kosten een drol en zijn verkrijgbaar bij elke automaterialenboer![]()
Daarna op MP een setje GSi achterlichtunits regelen, dan knapt ie al aardig op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |