Dus helemaal wakker ben je nog niet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:50 schreef nokwanda het volgende:
Genoeg uren geslapen iig wel. Of dat uitgeslapen is weet ik nog niet
lekker koffiequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Heeee Metro
En nok natuurlijk
Ik ga ff douwe egberts koffie zettenKan het niet vaak genoeg zeggen met die koffie zetten
Tis geweldig die koffie
quote:
Soms ben ik mezelf in de droom, dan kijk ik door mijn eigen ogen. Maar soms vind ik het wel vermakelijk om het meer als ee nsoort film mee te makenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moet niet jezelf achtervolgen denk ik. Je moet door de ogen van jezelf kijken of jezelf zien van bovenaf. Je moet zelf controle hebben denk ik. Zelf actie ondernemen als het nodig is. Zelf kunnen handelen en niet dat je kijkt naar jezelf als het mis gaat, niet blijven kijken als het mis blijft gaan, gaat het mis dan moet je gewoon in actie komen zoals ik zei, meteen actie ondernemen zodat je echt de controle krijgt over je hele dromen. Is makkelijk gezegd natuurlijk maar je moet dan gewoon alert zijn op dat moment. Zelf echt actief de hoofd-rolspeler zijn. En als het mis dreigt te gaan moet je gewoon kunnen antciperen in de droom.
Bewuster dromen. Niet het slachtoffer zijn denk ik.
Wakker zijn in de droom. De droom meemaken en de details zien. Is het donker dan druk je op het licht-knopje. Word je achtervolgd dan neem je een sluip-route of je pakt een sniper
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Soms ben ik mezelf in de droom, dan kijk ik door mijn eigen ogen. Maar soms vind ik het wel vermakelijk om het meer als ee nsoort film mee te maken
Maar tis eigenlijk de eerste echte droom die ik weer heb sinds mijn relatie over is. Voelt wel weer eens goed
Ja, als een roosjequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Goede morgen Marietje
Lekker geslapen?
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:16 schreef Metro2005 het volgende:
Dat denk ik ook wel ja. Als je niet goed in je vel zit dan droom je ook niet goed. Dromen is altijd wel mooi om inzichten in dingen te krijgen of om domweg goed te ontspannen.
Wowwwwquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:18 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, als een roosjeEn jij?
Ik kwam vanmorgen allemaal leuke beestjes tegen. Toen ik mijn fiets bij het station pakte uit het rek zat er een mus op het stuur, en ik had net broodjes gehaald bij de AH.
Mus: 'tsjiep" , ik: 'hoi musje', dus snel een stukje brood van een bolletje geplukt en aan haar gegeven, binnen no time zater er 3 mussen![]()
En toen ik op de fiets zat zag ik een heel klein hagedisachtig iets midden op het fietspad zitten, die ik maar ff in het gras heb gezet tegen platrijden enzo. Ik hoor net van een collega dat het een salamandertje was![]()
Heb een fotootje met mijn telefoon genomen:
[afbeelding]
Dus een leuk begin van de dag![]()
Ahw leuk joh !quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:18 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik kwam vanmorgen allemaal leuke beestjes tegen. Toen ik mijn fiets bij het station pakte uit het rek zat er een mus op het stuur, en ik had net broodjes gehaald bij de AH.
Mus: 'tsjiep" , ik: 'hoi musje', dus snel een stukje brood van een bolletje geplukt en aan haar gegeven, binnen no time zater er 3 mussen![]()
En toen ik op de fiets zat zag ik een heel klein hagedisachtig iets midden op het fietspad zitten, die ik maar ff in het gras heb gezet tegen platrijden enzo. Ik hoor net van een collega dat het een salamandertje was![]()
[afbeelding]
Prima.....!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe gaat het met de monsters Vamp
Evanescene - Call me when you're sober
Mooi zo, dus jij hebt even rust nuquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:43 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Prima.....!
2 zijn er naar school...
1 slaapt en 1 zit voor de tv![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:18 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mooi zo, dus jij hebt even rust nu
Geniet er maar vanquote:
Haaiquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:46 schreef draculettetje het volgende:
hallo
geniet daar maar even van danquote:
Nou inderdaad, volgens mij veranderd je leven wel echt compleet wanneer je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
geniet daar maar even van dan![]()
Lijkt me een hele drukte hoor, 4 kiddo's![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:46 schreef draculettetje het volgende:
hallo
lotushouding = kleermakerszitquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:52 schreef Dromenvanger het volgende:
Lezen voor het slapen gaan is geen slecht ideeOm toch het brein te stimuleren om een verhaal aan te maken, met een verhaal in het hoofd richting slaap gaan. Wie weet helpt dat wel om toch in een verhaal terecht te komen 's nachts.
Kaarsje aan doe ik ook vaak genoeg, wierrook zal ik eens gaan proberen. Wierrook is geen slecht ritueel te noemen
En wie weet even mediteren in de lotus-houding. Of even yoga doen of wat dan ook.
Moet alleen nog uitzoeken hoe de lotus-houding eruit ziet.
mwahquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
geniet daar maar even van dan![]()
Lijkt me een hele drukte hoor, 4 kiddo's![]()
mwahquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou inderdaad, volgens mij veranderd je leven wel echt compleet wanneer je kinderen hebt.
Niet dan? Lijkt me toch anders dan zonder kinderen.quote:
Kleermakerszit gebruik ik vaker als ik nog snel een sigaret rook in bed, zit niet helemaal slecht. Ik krijg er in ieder geval geen krampen van.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
lotushouding = kleermakerszit
ik vind het zelf waardeloos zitten
Klopt ook wel hoor!! Voordat ik kids kreeg zat ik regelmatig in de kroeg, op festivals enz...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet dan? Lijkt me toch anders dan zonder kinderen.
De eerste was mn eerste onverwacht kadootje...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb je bewust voor kinderen gekozen of ging het per ongeluk?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:32 schreef vamperotica het volgende:
[..]
De eerste was mn eerste onverwacht kadootje...
Het leek de papa en mij wel leuk om dan vrij snel daarna nog een mormeltje op de wereld te zetten....
Maar dat ik, toen de eerste pcies een half jaar oud was, een positieve zwangerschapstest deed was niet helemaal de bedoeling....
Nr 3 zat ook niet in de planning...Daar is zelfs nog twijfel over geweest wie de daar de vader van is......
En nr 4, was ook weer een erg onverwachts kadootje
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:32 schreef vamperotica het volgende:
[..]
De eerste was mn eerste onverwacht kadootje...
Het leek de papa en mij wel leuk om dan vrij snel daarna nog een mormeltje op de wereld te zetten....
Maar dat ik, toen de eerste pcies een half jaar oud was, een positieve zwangerschapstest deed was niet helemaal de bedoeling....
Nr 3 zat ook niet in de planning...Daar is zelfs nog twijfel over geweest wie de daar de vader van is......
En nr 4, was ook weer een erg onverwachts kadootje
En dat "monsters" is ook echt liefkozend bedoeld!!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Kinderen zouden een geschenk moeten zijn VampMaar je kunt toch alsnog anders ertegen aan kijken. Weet niet hoe jij tegen je kinderen aankijkt nu omdat ze niet in de planning zaten. Maar je kinderen zien als geschenk lijkt me toch de enige manier om goed met kinderen om te gaan.
Ze zien als geschenk ondanks dat ze niet in de planning lagen.
Doe je dat niet dan maak je het jezelf en waarschijnlijk ook je kinderen moeilijk.
Niet dat ik zeg dat jij je kinderen doet "haten" nu, maar ik zie bij jou niet vaak echte blijdschap over het ouderschap. En volgens mij werkt zo'n situatie dus niet goed. Je zit nu met 4 kinderen "opgescheept" en dan is het beste ervan maken de enige oplossing denk ik toch.
Hopelijk bemoei ik me niet teveel ermee nu.
Tis wel voor mij een les nu, dat ik straks voorzichtig ga zijn dus. Kinderen krijgen als de tijd daar is ook. Met enige voorbereiding. Maar dat is niet altijd te plannen. Soms gebeurt het wel eens dat het anders loopt.
4 kinderen hebben en dan niet helemaal blij zijn werkt denk ik echt niet goed. Je gaat je vanzelf minder inzetten en de taak wordt zwaarder omdat je geen plezier eraan beleefd. Je ziet het dan als opdracht inplaats van missie. Je ziet het niet als missie om je kinderen het beste te geven. En vanzelf zul je ook niet zo snel de juiste vinger in de pak krijgen als ze lastig zijn.
Maar dan praat ik ook in zijn algemeenheid erover. Ik weet niet veel van de situatie bij jou thuis af. Alleen dat jij je kinderen monsters noemt vaak
Hoe oud zijn je kinderen ? Moeten ze nog richting de pubertijd gaanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:55 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En dat "monsters" is ook echt liefkozend bedoeld!!
Ik ben dol op mn kids en zie ze ook idd als kadootjes...Dat zijn ze in mijn ogen als ze "gepland" zijn en in mijn geval dus "onverwachte kadootjes" !!!
Soms zou ik ze wel achter het behang willen plakken, denk dat elke ouder dat wel wil!!
![]()
Het moe zijn komt vooral door het meoten wennen aan de nieuwe situatie, zowel geestelijk, als lichamelijk.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan is het ook algemeen bedoeld dus. Ik zeg dus niet dat het zo bij jou is nu. Ik weet niet eens goed hoe het thuis is bij jou. Alleen dat je soms erg moe wordt van de situatie. Maar dan is het dus nodig dat je anders met de situatie omgaat denk ik toch.
Als jij je opsteld dat je kinderen ongewenst zijn ( wat ik nu niet beweer dat je doet, ik zeg het als zijnde het is mogelijk) dan zullen je kinderen dat merken. Ook als je niet aanwezig bent op de juiste momenten dat je nodig bent.
Dan groeien ze vanzelf wel eens op tot blaag. Omdat ze de juiste aandacht missen. En of ze blaag zijn dat beweer ik niet, ze zullen alleen minder snel gehoorzamen en hun eigen gang gaan.
En nu even sigaar roken
Het geluk ligt in eigen handen altijd. Maar bij 4 kinderen kan dat al snel even anders zijn. Het is een zware taak denk ik. 1 kind kan al handen vol werk "veroorzaken". Heb je te maken met 4 kinderen dan moet je toch echt het juiste overzicht blijven houden volgens mij. Anders is het grote chaos.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Het moe zijn komt vooral door het meoten wennen aan de nieuwe situatie, zowel geestelijk, als lichamelijk.
Ik heb een hele snelle bevalling gehad en heb t idee dat mn lichaam n behoorlijke klap heeft gehad, maar nog niet helemaal doorheeft wat er nou pcies gebeurd is!![]()
Blagen zijn het zeker...Maar dan positief gezien...Ze zitten vol kattekwaad, maar wel kattekwaad met een twinkeling van plezier in hun ogen en niet om kwaad te doen...
Er voor ze zijn op alle momenten dat ze me nodig hebben....dat kan ik alleen proberen en weet pas als ze volwassen zijn of dat ook gelukt is....
Wat ik wel belangrijk vind is dat ze weten dat ze altijd bij me terecht kunnen...ongeacht wat.....
Voedertijd voor de monsters!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb ik iedereen weg gejaagd
Ik ga even in het droom-topic filosoferen verder.
quote:
Okeyquote:
NIet alleen de audio , ook de buitenkant wil ik eigenlijk eens grondig aanpakken maarjaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Is toch okeyTunen van de auto van de stereo dus
Wat is daar zo erg aan behalve dat het geld kost?
Ik ben zo aan het oppeppen omdat ik anders de hele dag aan het slapen ben
Dan kan ik beter peppen en dromen inplaats van slapen.
Hoewel ik nu even wat anders ga doen dus. Even alles laten bezinkenDus ik ga even 10-15 minuten op de bank liggen, en meteen proberen om die droom van vannacht terug te halen.
Opvangen weer
Even rust en daarna weer verder als het even lukt.
Proberen om door te gaan straks. Eerst ff opladen
Inderdaad zonde van het geld als je maar tijdelijk die auto hebt. Als je nu zwemt in het geld, dan kun je nog een oud dafje uit 1970 opknappen helemaal.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
NIet alleen de audio , ook de buitenkant wil ik eigenlijk eens grondig aanpakken maarjahet kost inderdaad veel geld en ten tweede was deze auto bedoeld als tijdelijk, dus ook zonde om daar bakken met geld in te steken
Dat is het makkelijke aan een of twee kinderen hebben. Ze kunnen altijd mee. Tenminste... dat kon die van mij altijd wel, naar festivals iig. Heb de halve wereld met hem afgereist vanaf zijn 4de en dat was alleen maar heerlijk. Maar met 4 is dat niet echt makkelijk, al was het maar om de poen die dat kost.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Klopt ook wel hoor!! Voordat ik kids kreeg zat ik regelmatig in de kroeg, op festivals enz...
En nu.....![]()
Ik ben ook heel blij dat ik die ene heb hoor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:09 schreef Marietje_34 het volgende:
Geen kinderen hebben is nog makkelijker...![]()
Neehoor, grapje. Ook al koester ik mijn vrijheid, er zijn zeker ook momenten dat ik het best verdrietig vind dat ik het nooit meegemaakt heb om mamma te worden.
logisch tochquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat ik die ene heb hoor.
was zeer gewenst en geen ongelukje en 100 % welkom.
Maar dan nog... soms..... behang en zo.
Maar meestal niet.
Sja, voor mannen ligt dat wat anders dan voor vrouwenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:19 schreef Dromenvanger het volgende:
......
Maar kinderen moet ik nu ook even niet aan denken, kan altijd nog. Ik ben niet eens 30 dus ik heb nog een zee van tijd. De eeuwigheid
Op het nieuws was gisteren of vandaag dat vrouwen steeds later met kinderen beginnen, en vaak genoeg zie je ook vrouwen van eind 40 of zelfs eind 50 die nog kinderen op de wereld zetten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Sja, voor mannen ligt dat wat anders dan voor vrouwen![]()
*shrug* het met iemand samen doen heeft ook twee kanten. Soms ben ik zelfs blij dat ik het alleen gedaan heb. Als ik naar vriendinnen keek die het met man deden maar die het moeilijker hadden dan ik..... het hoeft niet zo te zijn hoor. Maar het alleen doen hoeft ook niet zo moeilijk te zijn. Ik bedoel maar.... het heeft allemaal een goeie en slechte kant.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:27 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
logisch toch
Toen mijn beste vriendin moeder werd heb ik echt last gehad van klepperende eierstokken![]()
Daarvoor nooit zo eigenlijk. En nu soms af en toe nog een beetje![]()
Maar er zijn ook momenten dat ik mijn vriendin als alleenstaande moeder niet benijd hoor. Het heeft 2 kanten...
klopt, ik heb het ook gelezen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Op het nieuws was gisteren of vandaag dat vrouwen steeds later met kinderen beginnen, en vaak genoeg zie je ook vrouwen van eind 40 of zelfs eind 50 die nog kinderen op de wereld zetten.
Vooral vrouwen die nu carriere willen maken die zullen wachten met kinderen.
En wie weet vinden ze nog wel vruchtbaarheids-pillen uit. Anders kun je nog altijd via een reageerbuis een kind krijgen. Gaat toch met reageer-buizen of niet? Een reageer-buis baby noemen ze dat toch? Of heb ik dat fout gehoord of gelezen? Manieren om de vruchtbaarheid te stimuleren.
Plenty of mogelijkheden.
Als man is het inderdaad anders, maar als je als man zijnde richting de 40 gaat dan heb je toch vaak vanzelf een vrouw die ook die leeftijd heeft.
Maar dat hoeft niet altijd. Je hebt ook mannen van 45 die een vriendin van 24 aan de haak slaan
Nog ff muziek omzetten en ik ga weer even buiten zitten. De duivels op de drum en the prodigy plus alles van rage against the machine en nog meer. 3 GB in totaal. Van alles om te peppuh!!!!!
Tot zo
Ik loop vaak van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Doosje sigaren erbij en koffie, straks 2 flessen bier en vooral doorgaan.
Vooral doorgaan. Het gaat weer lekker hier![]()
Helemaal mee eens hoorquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
*shrug* het met iemand samen doen heeft ook twee kanten. Soms ben ik zelfs blij dat ik het alleen gedaan heb. Als ik naar vriendinnen keek die het met man deden maar die het moeilijker hadden dan ik..... het hoeft niet zo te zijn hoor. Maar het alleen doen hoeft ook niet zo moeilijk te zijn. Ik bedoel maar.... het heeft allemaal een goeie en slechte kant.
Wat mij heel moeilijk lijkt is dat je dan niemand hebt ook om de leuke dingen mee te delen, ik kan soms echt samen met mijn man genieten van dingen die voor een ander niet eens zo bijzonder hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:27 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
logisch toch
Toen mijn beste vriendin moeder werd heb ik echt last gehad van klepperende eierstokken![]()
Daarvoor nooit zo eigenlijk. En nu soms af en toe nog een beetje![]()
Maar er zijn ook momenten dat ik mijn vriendin als alleenstaande moeder niet benijd hoor. Het heeft 2 kanten...
klopt, dat ervaart zij ook wel. Aan de andere kant, toen ze nog bij haar ex was stond ze er ook totaal alleen voor omdat hij liever in de kroeg zat. Dan maar beter echt alleen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat mij heel moeilijk lijkt is dat je dan niemand hebt ook om de leuke dingen mee te delen, ik kan soms echt samen met mijn man genieten van dingen die voor een ander niet eens zo bijzonder hoeven te zijn.
De vertedering bij kleine voor andere onbeduidende dingen, dingen die gewoon niet zo leuk zijn als je het een ander verteld.
En daarbij natuurlijk de praktische dingen, een keer uitslapen, even snel naar de winkel alleen, etc
Ja inderdaad, daar heb je helemaal niets aan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
klopt, dat ervaart zij ook wel. Aan de andere kant, toen ze nog bij haar ex was stond ze er ook totaal alleen voor omdat hij liever in de kroeg zat. Dan maar beter echt alleen.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Nog een vroege vogel
Uitgeslapen?
Ik ga ff koffie zetten nu. 2e pot. Lekker is dat op de vroege morgen
mogge droomquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Nu genoeg, spontane posts waren het. Vraag me soms af waarom het geschreven wordt. Het komt er spontaan uit en dan schrijf ik het gewoon op.
En nu gewoon weer ouwehoeren hoewel dit ook ouwehoeren is.
Plezier Plezier Plezier!!!!
Maar eerst aan de slag.
Plezier komt nog wel een keer. Maar soms is het hier serieus en dan moet ik gewoon "gal" spugen.
Goede morgenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
mogge droom![]()
Gewoon doorgaan met gal spuwen hevind het wel leuk om te lezen altijd.
Doe maar... ik heb alleen nog maar decafquote:
Zal ik een kopje doorzenden via de lucht of via email?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 08:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Doe maar... ik heb alleen nog maar decaf![]()
Heeft beep krampjes?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:09 schreef vamperotica het volgende:
Vampje zit aan de venkelthee
Das een mooie optiequote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:10 schreef nokwanda het volgende:
Geen enkele nieuwszender of krant of welk medium dan ook is vrij van invloeden en echt neutraal.
In geen enkele tijd en geen enkel land.
Dus.... als je echt zelf een mening wil vormen lees je en luister en kijk je ze allemaal.
Toch is dat niet helemaal goed. Ik bedoel. Je spreekt mensen aan. Je spreekt als journalist misschien wel 100,000 mensen aan als je een redelijk groot publiek hebt, heb je te maken met een zender als CNN dan spreek je over miljoenen, dan zou die redactie toch echt wel neutraal moeten zijn, anders is het massa hersenspoel-gedrag en dan geldt iedere kleine invloed opgelegd door CNN als ongewenst, erg ongewenst zelfs.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:16 schreef Metro2005 het volgende:
Elke vorm van media is enigszins gekleurd, daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Je hebt altijd de mening van bv de journalist of reporter die meespeelt. Emoties ed.
Ohjee, hoop dat het snel over isquote:
Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft isquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:23 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Toch is dat niet helemaal goed. Ik bedoel. Je spreekt mensen aan. Je spreekt als journalist misschien wel 100,000 mensen aan als je een redelijk groot publiek hebt. Je zou het nieuws dan moeten brengen voor al die mensen zodat al die 100,000 mensen een eigen mening kunnen vormen.
De mening van die ene journalist die zou helemaal niet ter zake mogen doen. Die mening van die journalist die is van lager belang.
Het gaat om de mening van de kijker, lezer of luisteraar. Die moeten een juiste mening kunnen vormen. Daarom is neutraal nieuws zo belangrijk. Zodat iedereen een eigen mening kan vormen. Zonder invloed.
Ik denk het welquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft is?
Ik niet. Ik weet dat mijn mening gekleurd is maar sta er desondanks wel kritisch tegenover. Weet dat ook de regeringen van deze slachtoffers morgen ook slachtoffers zullen maken onder de burgers van de andere groep. En dat is even tragisch.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft is?
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:25 schreef nokwanda het volgende:
Daarom, DV, heb ik als tiener al geleerd om erg kritisch te zijn waar het dat betreft. En nog leer ik soms en krijg ik nieuwe inzichten in verschillende kanten aan een zaak/oorlog.
Hier ben ik het helemal mee eensquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:05 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan voeg ik nog 1 ding toe
Ik denk echt dat onderdrukking invloed heeft op andere mensen. Vooral mensen met een open mind en die sowieso meer in verbinding staan met alles.
Als er gewoon fout wordt omgegaan met mensen en mensen worden opgesloten en mensen worden de mond dood gemaakt dan voelen anderen dat ook. De een zal het niet zo snel voelen maar ondanks dat zal hij het toch meemaken. Hij merkt het verschil niet omdat hij niet open staat voor dat verschil. Maar het verschil is zeker aanwezig. Die mensen weten niet hoe het voelt om in een cel te leven dus.
Hoe het voelt om gebrek aan vrijheid te ervaren omdat ze zelf geen vrijheid ervaren. Je kunt pas verschil in vrijheid ervaren als je beseft hoe het voelt om je vrij te voelen. En dan bedoel ik met cel geen gevangenis maar gewoon de cel in het bestaan. Hoe het voelt om met je geest in een cel te zitten. Ik voel vaak genoeg dat die cel weg is helemaal, dan is het onbeperkt veel ruimte in het bewustzijn. En dat is tevens weer het moment dat het helder is. Dan lijk ik te kunnen vliegen met beide benen op de grond. Vliegen in het hoofdMet het hoofd vliegen. Geen vliegende vliegen in het hoofd. Gewoon het gevoel van de zevende hemel is dat.
Als je als mens zomaar in deze maatschappij leeft zonder je te beseffen hoe het voelt, dan voel je geen vrijheid. Als je als mens alleen maar leeft om te werken en te eten en nog meer, dan zul je ook niet weten hoe het is.
Maar dan zullen er genoeg mensen zijn die wel beseffen dat de algemene sfeer van belang is waar ieder individu invloed op heeft. Ik heb dat al vaak gezegd. 100 miljoen depressieve mensen bepalen in zekere mate de stemming van de totale wereld-bevolking. Vanwege het grote geheel dus ook.
Niemand op deze wereld is gezond en heeft vrijheid. Volgens mij is het zo dat we met z'n allen ziek zijn en dat we met z'n allen op elkaar aangewezen zijn. En daarom juist moet er actief worden ingegrepen tegen landen die onderdrukken en landen die mensen-rechten schenden.
En dan kan ik de grens doortrekken naar lichamelijke ziektes nog en geestelijke ziektes.
We hebben te maken met het grote geheel, het Goddelijke geheel. En is het geheel ziek dan is het deel ziek, en is het deel ziek dan is het geheel ziek.
En zo ga ik nu even ......niets doen
Ik geloof echt in deze theorie. Dat er gewoon overal ziektes in zitten. En dat je zelfs kunt spreken dat aids invloed heeft op alle mensen. Is een aids-patient ziek en voelt hij zich klote en slecht, dan is het geestelijk minder en dan krijg je weer het geval dat het een reactie veroorzaakt richting de algemene stemming en het algemene gevoel.
En dan had ik zelfs aids fout geformuleerd. Juist bij aids kan ik beter zeggen. Zelfs aids komt over alsof aids niets voorsteld als ziekte.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Vannacht werd Samara wakker en ik ging dus beneden een flesje drinken voor haar maken.
Ik loop met mijn duffe hoofd naar beneden en toen ik bijna beneden was keek ik op.
Ik zag echt een dikke vette mega spin!!!
Whaaaa ik krijg nu nog kriebels.
Ik heb manlief uit zijn bed gesleurd en die heeft hem buiten gezet, brrr wat een grOOOte spin was dat.
Brr, en bedankt voor je medeleven hequote:
Tja zal je zien dat ik een spin pak met grootheidswaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moet gewoon over die angst heenkomen senesta. Geef je anders op voor een programma waar je moet gaan liggen in een bak vol vogelspinnen
Ben je voor eens en voor altijd verlost van je spinnen-fobie. Over de drempel stappen dus. De enige manier om van je angst af te komen. Zoveel mogelijk spinnen optillen en aanraken en aaien. Spinnen bijten niet. In de meeste gevallen dus niet. De kans dat je gebeten wordt door een giftige spin is klein.
Precies wat ik dacht inderdaadquote:
Dat was een Camel spider, die kom ik ook liever niet tegen hoorquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Brr, en bedankt voor je medeleven he![]()
Ach, even op je tong bijten en dan lukt dat welquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja zal je zien dat ik een spin pak met grootheidswaan.![]()
Nee ik denk niet dat ik daar overheen ga komen.
Het idee er één aan te raken, brr lopen de rillingen over mijn rug.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat was een Camel spider, die kom ik ook liever niet tegen hoordie zijn een halve meter lang ofzo
![]()
In mijn huis lopen helaas ook regelmatig spinnen, gelukkig heb ik een kat die me beschermd(lees: hard wegrent van spinnen
)
Katje mag ook af en toe zijn pleziertjesquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En jij bent zo'n grote vent... lat je dat kleine katje dat doen
Dan zou ik Spiderwoman moeten zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Het voordeel van een beet van een spin dat is dat je misschien spider-man kan worden
Nog eens laten bijten dan maarquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan zou ik Spiderwoman moeten zijn.
Heb wel eens een leuke beet te pakken gehad.
Week lang met een heel erg dikke achterpoot gezeten waar nauwelijks op te lopen viel en voordat het niet meer blauw was en niet meer vervelde waren we een maand verder.
dan moet die spin of hierheen komen, of ikmoet weer naar Zuid afrika gaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:27 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nog eens laten bijten dan maar
Wie niet waagt die niet wint
nèt gepaktquote:
wel aardigquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
Middag mirage, alles goed?
En dat is voorquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
wel aardig
vanochtend ben ik naar het ziekenhuis geweest en hebben ze "slikfoto's" gemaakt.
Ze nemen iets dat op kalk (?) lijkt, voegen daar een klein beetje water aan toe..
het resultaat, een nog dikker papje dan vla, moet je drinken.
één slok per keer.
In je mond nemen.. even wachten .. en slikken..
ze volgen het goedje dan naar beneden.
Dit wordt een paar keer herhaald.
één keer recht van voren, één maal opzij en één schuin.
Vervolgens werd een boterham in stukjes erdoor gesmeerd (het proefde echt als een hap kalk/cement) en werd het proces herhaald.
4 september krijg ik de uitslag.
Ik ben benieuwd.
mijn eten blijft hangen (al een tijdje).quote:
Oei okee, heel veel sterkte ermee.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:31 schreef Mirage het volgende:
Maar er is wel meer loos en het is ook niet duidelijk of de zaken verband houdne met elkaar.
Het lijkt van niet (maar kan natuurlijk wel).
Ik heb ook iedere keer pijn op mijn rug en op mijn borstkast.
Laatst hebben ze mij al een longfoto laten maken om te kijken of daar iets zit,
maar dat leek in orde.
(ze verdachten mij van longembolie, ik was heel bang dat ze iets ernstigers tegen kwamen)
Maar dat leek in orde.
Ik loop er al wat langer mee, maar ik kwam nooit aan mijzelf toe.
Het duurt ontzettend lang voordat ik naar ene arts ga.. en altijd als ik mezelf een schop verkoop "en nu ga je", is er iets loos in mijn omgeving en gaat dat voor.
Maar nu ben ik begonnen en nu gaan ze door tot ze weten wat er loos is.
Gewoon naar zuid africa !!!!!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
dan moet die spin of hierheen komen, of ikmoet weer naar Zuid afrika gaan.
Het eerste is voor mij het goedkoopst, het tweede geniet mijn absolute voorkeur. heb ik nog wel een spinnebeetje voor over hoor. Zo erg was het nou ook weer niet. En ik heb van die tabletjes die ik toen kreeg daaaagen lang verrukkelijk geslapen
Veel sterkte ermeequote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:31 schreef Mirage het volgende:
Maar er is wel meer loos en het is ook niet duidelijk of de zaken verband houdne met elkaar.
maar dat leek in orde.
(ze verdachten mij van longembolie, ik was heel bang dat ze iets ernstigers tegen kwamen)
Maar dat leek in orde.
Het duurt ontzettend lang voordat ik naar ene arts ga.. en altijd als ik mezelf een schop verkoop "en nu ga je", is er iets loos in mijn omgeving en gaat dat voor.
Dit speelt nou al zo lang. Ik zit even terug te denken aan de tijd dat je zwanger was en zo vaak moest overgeven dat je haast niet meer gewoon kon slikken. Vroeg me af of er toen iets helemaal fout is gegaan wat over het hoofd gezien is.een raar klein sheurtje of een ontsteking.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:31 schreef Mirage het volgende:
maar dat leek in orde.
Maar dat leek in orde.
Tuurlijk heb je gelijk. Mijn zoon is immers ook King Kefentse the first of Lesothoquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:35 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Gewoon naar zuid africa !!!!!
Je doet net of je van koninklijke adel bent en wilt gratis vervoer en huisvesting. Alles gratis omdat jij hare majesteit Nokwanda de eerste bent
Waarom zou jij minder zijn dan onze Bea![]()
Ik ben ondertussen terug van gesprek. Veel blah blah blah. En lah lah lah. Hoppah. In principe stelt het echt geen sodemieter voor allemaal. Waar maak ik me soms druk om. Ik ga toch lekker door. Daar een beetje vertellen dat het goed gaat, dat ik mijn hersens laat oplossen, dan word er gelachen gelukkig. En zo gaat dat door
Zolang ze me niet vertellen dat ik gek ben is alles goed
Maar Nok, je gaat vanaf nu als Koninklijke adel door het leven. I insist on that
Rasta adel van mijn part
Dan moeten we daar snel verandering in brengenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je gelijk. Mijn zoon is immers ook King Kefentse the first of Lesotho![]()
Maar ja..... helaas ben ik dan wel een koningin zonder bijbehorend inkomen..... opgelsoten in de gouden kooi der Nederlanden en zonder recht op staatsbezoeken.
Zelf eten verbouwen is nog leuk ookquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:25 schreef nokwanda het volgende:
op zich niks mis met arbeid. Zolang je betrokken bent bij wat je doet en je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan het functioneren van de maatschappij waarin je leeft en weet waarom je dat doet.
Zi is het niet fout om je eigen eten te verbouwen. Het daarna eten brengt heel veel voldoening. Nou ben ik daar niet zo handig in, maar we hebben wel eens bij kennissen elders gelogeerd die dan vroegen: wat wil je eten vandaag? okay..... ga maar plukken in de tuin wat je wil eten dan.
Het zorgt wel dat men wat meer respect krijgt voor wat je eet. Net als wanneer je moet slachten voor je vlees kunt eten. Echt.... het maakt echt dat ik niet zo vaak vlees eet.
Ik ben niet zo afgestompt dat ik dat iedere dag zou kunnen doen hoor.
Maar wat ik wil zeggen is dat door de differentiatie in arbeid de andere mens geenidee heeft wat de een doet en waarom. Want men is er nooit direct bij betrokken.
Zo komen er steeds meer rare functies bij met namen waarvan je denkt: is dit echt nodig? Of is dit gewoon sociale werkverschaffing waar iemand vet voor betaald krijgt.
Net zoals mensen die in commissietje zus en zo zitten omdat het zo fucking interessant staat maar die heel vaak alleen adviesjes uitbrengen en zelf verder niet echt veel doen... lipservice dus.
Zoveel mensen die niet doen wat ze doen met hun hart maar om andere redenen.
sport stuur heb ik niet neequote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Opvoeren die auto
300 Km per uur binnen de bebouwde komEn als ze je aanhouden zeg je gewoon dat je die 30 voor 300 aanzag. Wel ff opletten dat kinderen de weg niet oversteken maar dat lukt wel
Heb je ook een sport-stuur of ga je die nog aanschaffen of wil je die niet?
Koop je die spullen via internet of via een winkel?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
sport stuur heb ik niet neehoeft ook niet zo nodig.
Ik kijk gewoon wat ik goedkoop 2e hands kan krijgen allemaalgewoon een beetje budget opleuken zeg maar
![]()
Via internetquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:37 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Koop je die spullen via internet of via een winkel?
2e hands is okey als je niet stinkend rijk bentEn vaak genoeg van goede kwaliteit volgens mij. Producten die nieuw zijn die gaan daarbij ook vaak genoeg kapot door fabrieksfouten.
Das het betere werkquote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Via internet![]()
Bv sport uitlaat kost nieuw bijna 400 euro voor mijn auto. Deze is misschien 1000km oud en kost me 7 tientjes![]()
zo moet je het hebben. Je moet er alleen wel geduld voor hebben. Er moet maar net iemand zijn die van zo'n ding af wil
Waarom stel je het uit dan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Als het aan mij ligt liever vandaag dan morgen
Haastige spoed is zelden goedquote:
Haal je maar niets in je hoofd, je hebt het enkel tegen jezelf.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Toevallig dat het tegen jou was.
Over die gespannenheid even. Het gaat ook erom dat mensen mij met rust moeten laten. En volgens mij liet jij me niet met rust toen met dat conflictquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:27 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Haal je maar niets in je hoofd, je hebt het enkel tegen jezelf.
Je moet helemaal niksquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:09 schreef Dromenvanger het volgende:
The shining heeft het vaker gehad over het niveau waar we in samen leven. Dat we op hetzelfde niveau moeten leven toch of niet the shining?
uhm....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:03 schreef nokwanda het volgende:
Doet het hier raar of ligt het aan mij?
Nu niet meer neequote:
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:46 schreef vamperotica het volgende:
Pffff...... Kleintjes met pijn zijn zooooooooow zielig
owhjee, wat heeft de kleine?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:46 schreef vamperotica het volgende:
Pffff...... Kleintjes met pijn zijn zooooooooow zielig
yup.....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Grootjes met pijn ook
maar als kleintjes pijn hebben is dat zowel vor de kleintjes als voor de grootjes zielig.
krampjes...quote:
Dan voel je je knap machteloos jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:05 schreef vamperotica het volgende:
[..]
yup.....
Dat gekrijs... Dat gespartel...die blik in zn oogjes.....![]()
Niet dat soort kramp. Maag en darm krampjes komen bijna standaard voor bij baby's omdat hun hele systeem moet wennen aan het opnemen van voedsel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Is er geen zalf om op de spieren te doen zodat de kramp verdwijnt? Geen tijger-balsem want dat is te sterk dus voor kinderen. Een wonder-zalfje bij de apotheek of heb je dat al geprobeerd? Wonder zalf of wonder olie dus
Gisteren tijdens tv kijken kwam ik een commercial tegen van milde pillen die gewrichts-pijnen doen oplossen. 1 pilletje en van alle spierpijn af. Zo'n middel bedoel ik dus
Vandaag moet ik even op gang komen, gisteren had ik niet zo moeten happen bij the_shining. Hoewel ik vandaag vast en zeker nog een stuk ga schrijven over je eigen domein. Hoe ik op de opleiding geleerd hebt over functie-scheiding en hoe ik scheiding belangrijk vind als het gaat om domeinen van mensen. Dat je echt een veilige haven moet hebben waar niemand in mag komen. Een veilige haven en alsnog interactie. Zelfs interactie via telepathie van mijn part, maar dat is dan bij onderling overleg zo.
Merk dan echt dat ik ontspoord raak als ik te heftig reageer
Maar ik pak het nog wel op allemaal. Vandaag pak ik boel op.
Ik denk dat ik een circel om me heen moet bouwen, een circel die van mij is. Een circel waar mijn energie in blijft zitten. Een circel die hermetisch is afgesloten helemaal. Een circel waar totaal geen invloed van buitenaf in kan komen. Dat is een echt domein. En zo'n domein ga ik nog maken voor mezelf. Zodat niets naar buiten gaat zonder mijn toestemming en zodat niets naar binnen komt zonder mijn toestemming.
Want zis is my life
Ik dacht dat het een kind was van 5 jaar ofzo.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet dat soort kramp. Maag en darm krampjes komen bijna standaard voor bij baby's omdat hun hele systeem moet wennen aan het opnemen van voedsel.
Waar heeft ie krampen? Buik ofzo?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
krampjes...
Nou ja, maak er maar krampen van
Maar voor kleintjes vind ik het nog zieliger...die snappen nog niet wat er aan de hand is en je kunt ze het niet uitleggen...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Grootjes met pijn ook
maar als kleintjes pijn hebben is dat zowel vor de kleintjes als voor de grootjes zielig.
sterkte ermee vamp, ik hoop dat de venkelthee snel helpt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
krampjes...
Nou ja, maak er maar krampen van
Hier doet het trouwens niet raar, het gaat lekker snel zelfs. Geen hapering tijdens het opvragen van de pagina en het posten van een bericht.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:03 schreef nokwanda het volgende:
Doet het hier raar of ligt het aan mij?
Goeie-morgenquote:
Dan had je een slechte lijn in 1998, want wij hadden lekker al isdn met gewoon het dubbele!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hier doet het trouwens niet raar, het gaat lekker snel zelfs. Geen hapering tijdens het opvragen van de pagina en het posten van een bericht.
Zoals het hoort gelukkig, als fok! hapert dan vind ik dat echt irritant. Gelukkig is het niet meer zo erg als vroeger.
En nog beter, ik heb een snellere verbinding. Stel je moet nog met 4 KB per seconde online zijn
In het begin hier was het echt 4 KB per secondein 1998.
Telefoonlijn mee begonnen, daarna via de glas-vezel maar ook dat was traag. Hoewel ik niet meer weet hoe traag het was. Ik kan me niet meer voorstellen hoe traag het was. Toen was het niet eens traag omdat je niet beter wist toen. Is het altijd traag dan weet je niet beter.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:58 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Dan had je een slechte lijn in 1998, want wij hadden lekker al isdn met gewoon het dubbele!![]()
jee Miragequote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:31 schreef Mirage het volgende:
maar dat leek in orde.
Maar dat leek in orde.
nee gelukkig nietquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Toch niet je laatste ex of wel?
Kom op vrouwenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:03 schreef nokwanda het volgende:
Tis hier vandaag weer een mannenzaak, hey
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |