Mijn instelling is vrijheid en blijheid dus niemand hoeft mij als God te zien
![]()
Om misverstanden te voorkomen, ik doe waarvan ik denk dat het goed is of juist is. Ik doe wat ik moet doen.
Mensen proberen met rust te laten dus ook wel. Zoveel mogelijk mensen met rust laten. En dan hoop ik vanzelf dat ze mij met rust laten ook.
God ben ik nog niet, word ik wel nog. Eeuwig leven komt eraan.
Maar het gaat me om hoe mensen met elkaar omgaan dus. Via opvoeding krijg je dat mee. Ouders die jou de les lezen, school die jou de les leest. Onderling scholieren die elkaar pesten en het leven zuur maken. Op het werk lastige collega s
Vandaag op de zorg waar de vrouwelijke hulpverlener haar haar in een bepaalde houding deed om mooi te lijken voor mij. Begint ze zelfs te vertellen of ik niet over seks wil praten met haar
![]()
Ik kan zo een klacht indienen. Als ik over seks wil praten dan doe ik dat hier wel.
Als zij over seks wilt praten dan doet ze dat maar met haar man. Zo knap is ze niet. En bijster intelligent ook niet.
Ik ben daar dus niet van gediend. Dat betekend onprofessioneel gedrag. Ik ben daar puur wegens zakelijke redenen, en zelfs zakelijk is het niet. Ik heb ze niet nodig.
Snap dat ook niet. Alsof ik behoefte heb om daar te praten over seks. Ik heb andere middelen om te praten over seks.
Alsof ik afhankelijk ben daar.
Volgens mij wilde ze gewoon een reactie uitlokken. Die amateur. Ik zou haar moeten aanschijten.
Hoe ze het bracht ook.
En dan ben ik niet vies van seks-praat dus
![]()
Maar op een professionele instelling hoeft dat niet. Alsof zij mij weten te vertellen wat ik nodig heb. Die vrouw wilde dat gewoon hebben op dat moment.
Misschien ga ik wel een klacht indienen nog. Vaker is ze bezig met dingen tijdens het gesprek. Toespelingen maken de hele tijd. Haar goed doen en nog meer.
Ik vind dus echt dat je seksuele gevoelens en sowieso gevoelens buiten spel moet zetten als hulpverlener.
Je bent bezig met je werk en je hebt je in te houden.
Mondriaan zorg
![]()
Een bende amateuren bij elkaar
![]()
En over met rust laten dan maar. Om het spel te spelen en de post goed af te sluiten.
Je kunt dan zeggen dat die hulpverlener vrijheid moet krijgen en mij moet gaan versieren door met haar haar te wapperen en mij over seks te laten praten. Dat klopt dus niet.
Ze heeft gewoon zich in te houden. Ze heeft werk te doen. En als ze na 6 jaar nog steeds niet in de gaten heeft dat ik daar zit om te praten over wetenschap en de menselijke geest dan is ze dom.
En dan heb ik dat ook gezegd tegen haar. Ik heb andere methodes om over seks te praten als ik wil. Ik hoef dat niet met jou te doen. Ze wilt het wel, maar ik doe dat niet. Heb daar geen behoefte aan.
Ze is zinloos. Dat heb ik niet tegen haar gezegd. Maar ik denk het wel. Wie weet zeg ik dat nog wel eens.
Dat ze zinloos is
![]()
Overbodig.