abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:05:18 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084606
Het voelt ook aan alsof het juist is dus, ik ben niet zomaar bezig, dit is gewoon een weg die ik bewandel met blinddoek. Ik kan ook niet anders doen als dit. Er is geen andere mogelijkheid. Dit is de manier dus.

Zal wel nog andere dingen ernaast gaan doen dat zeker te weten van wel. Maar ik ga niet als een mak lammetje in een hoekje zitten. Fight for your right, to party!!! En nog veeeel meer

Zo vaak moet er verzet gevoerd worden, zo vaak moet je staan waar je voor staat. Zo vaak moet je je niet klein laten maken. Dan heb ik het vaak over de psychiatrie maar dat is ook slechts een onderdeel.

Waar je ook als mens gaat of staat, overal is het van belang om op te komen voor je eigen mening en ook te staan waar je voor staat.

Je door niemand klein laten maken.

Zelfs niet door de grootste instanties.

Voorheen was ik zo dat ik al snel het hoog ging buigen, ook bij mensen onderling. Maar dat is niet mijn doelstelling richting de toekomst. Met opgeheven hoofd door het leven gaan dus. En de eerste de beste die op mijn domein komt op de plek zetten.

Dat geldt dus nogmaals voor individuen als voor instellingen.

Nu zal het af en toe nog aanpassen zijn, maar ik stippel nog wel een route uit. Heb nog een eeuwigheid te gaan. Dit gevecht is nog lang niet voorbij

En het is leuk om te vechten tegen de gevestigde orde. Wat niet goed in elkaar zit, moet afgebroken worden

Dan ben ik veel actief op internet, maar ook dat is bedoeld om een juiste instelling te produceren en door te gaan. Niet in slaap vallen en vooral ook een mening vormen over de gang van zaken op dit moment. En tevens bedoeld om mijn denken sterker te maken. Zodat straks mind-controll beter gaat.

Met de mind alles bepalen

Vanaf de hangmat alles aansturen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_41084625
beastie boys
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:12:02 #129
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084640
Beastie boys

Heb die gisteren ook op mijn mp3-speler overgezet. En nog meer.

Goede muziek sla ik nooit af

Even weg. Over 10 minuten ben ik terug, waarschijnlijk over 5 minuten.

Ik voel me dus echt goed als ik gewoon schrijf wat ik denk, ik schrijf spontaan op wat ik denk, ik hou me zelden tot nooit in en dat is gewoon okey. Heb ook geen zin om een blad voor de mond te nemen hier.

In het echt zal ik voorzichtiger omgaan met woorden. Ik kan niet gaan schelden en tieren zomaar, want dan gaat mijn hartslag omhoog. En tevens gaat de andere partij er vaak slecht mee om. Als de andere partij ook opgefokt raakt en ik hou me niet rustig, dan krijg ik binnen 5 minuten of korter een hart-aanval.

Heb dat al eens ervaren, alsof mijn hart ontplofte. Dan raak ik zo opgefokt dat het maar blijft doorgaan, dan komt er een druk naar voren en dan lijkt het einde oefening te zijn.

Wat dat betreft ben ik een tijdbom zodra ik ga opfokken, vandaar doe ik het rustig aan in het echt

Als ik hier schrijf ben ik dus ook rustig
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:22:13 #130
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084716
Weet je wat het ook is. Kritisch blijven, altijd kritisch blijven. En er zeker vanuit gaan dat ieder mens het bij het foute eind kan hebben. Zeker bij het kijken van het nieuws en nog meer, de opinie niet zomaar aannemen als waarheid. En zeker niet achter de massa aanhuppelen. Altijd een eigen mening blijven houden en kritisch kijken naar alles wat gezegd wordt.

Gisteren op SBS6 hadden ze het over Rudi Carell die in de hemel is en dat Rudi Carell tegen iemand anders zei dat hij hem wel in de hemel zag. En dan brengen ze het zo dat je het bijna gaat geloven ook. En dat is dus fout. De hemel bestaat waarschijnlijk niet eens, overleden mensen zullen vast en zeker nog via energie in leven zijn maar er is geen verblijfplaats waar heer de God op zijn stoel zit en nog meer. Sowieso heb ik vrij weinig met Rudi Carell, die man heeft zijn hele leven in Duitsland gewoond als Nederlander. Zo'n bekende Nederlander was het ook alweer niet. Was eerder een landsverrader.

En dan mag je ook mijn woorden niet geloven, ieder is vrij om te geloven wat hij of zij wilt. Maar op tv hebben ze al snel de neiging om een mening op te dringen, om een stemming te creeëren en zo blijft er vrij weinig over van het individu. Dan heb je kranten nog en veel meer. Kortom: De media. Vast en zeker zal er neutrale media zijn, maar vaak is het gewoon zo dat ze bezig zijn met hersenspoelen. En dat is een kwalijke zaak.

Maar sommige mensen of programma's die brengen zaken alsof het waarheid is. Dan is het nu programma's, geloofs-instellingen die zijn al helemaal aan het hersen-spoelen en miljoenen mensen die trappen erin. Miljoenen tot miljarden mensen die niet eens een eigen mening en oordeel vormen over hoe het in elkaar kan zitten. Lekker makkelijk is dat, niet zelf hoeven nadenken.

En ook vaak zoet-sappig erbij.

Maar goed, gewoon altijd kritisch blijven bij alles. Als je alles moet geloven wat er beweerd wordt dan heb je wat te doen ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 08:27:16 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:28:45 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084763
Ik denk dat de algemene stemming daardoor bepaald wordt. De media stuurt aan en zo sturen meer zaken aan. Geen vrije wereld en geen vrij besef. Alles wordt van bovenaf bepaald. De mensen weten niet eens meer voor zichzelf te denken.

Alles wordt voorbedacht. Alles wordt op een fout presenteer-blaadje gepresenteerd. En de waarheid komt zo nooit aan het daglicht. Omdat mensen niet eens meer weten hoe ze moeten denken. Mensen zijn het denken verleerd. Of misschien hebben mensen nooit kunnen denken.

En waarover denken? Wat is belangrijk om over na te denken?

Of het met de pap-lepel wordt ingegoten dus.

De clou van het verhaal komt er nog aan

Het leren denken voor jezelf. 100 procent individueel zijn. Onafhankelijk van de mening van een ander, laat staan van de mening van de media. 100 procent vrij in je besef en opvattingen.

Een mening die je zelf gevormd hebt, zonder dat die mening gevormd is door al die externe zaken.

Een krant erbij genomen, daar wordt ook kant en klaar verteld hoe jij moet denken als lezer. De journalist die zijn mening geeft en dan wordt het vaak zo gebracht dat je gewoon echt gaat aannemen dat het zo is. Tevens het feit dat er voor jou gedacht wordt. Waarom zijn journalisten uberhaupt nodig? Laat mensen lekker zelf een mening vormen. Worden ze veel wijzer van.

En dan hoop ik niet dat ik nu bezig ben met een mening op te leggen, ik gooi alleen nu een balletje op.

En nu rustig aan weer

Dus ik ga ff buiten hangen maar.

Als je 10 miljoen mensen hebt met dezelfde mening, dan is dat zonde, en dan is 10 miljoen wereldwijd gezien erg weinig. En vaak hebben mensen niet eens een eigen mening. Ik bedoel, vaak weten mensen niet eens meer wat ze moeten denken tegenwoordig.

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 08:41:22 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:42:56 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084883
Nu genoeg, spontane posts waren het. Vraag me soms af waarom het geschreven wordt. Het komt er spontaan uit en dan schrijf ik het gewoon op.

En nu gewoon weer ouwehoeren hoewel dit ook ouwehoeren is.

Plezier Plezier Plezier!!!!

Maar eerst aan de slag.

Plezier komt nog wel een keer. Maar soms is het hier serieus en dan moet ik gewoon "gal" spugen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:44:31 #133
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41084903
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Nu genoeg, spontane posts waren het. Vraag me soms af waarom het geschreven wordt. Het komt er spontaan uit en dan schrijf ik het gewoon op.

En nu gewoon weer ouwehoeren hoewel dit ook ouwehoeren is.

Plezier Plezier Plezier!!!!

Maar eerst aan de slag.

Plezier komt nog wel een keer. Maar soms is het hier serieus en dan moet ik gewoon "gal" spugen.
mogge droom
Gewoon doorgaan met gal spuwen he vind het wel leuk om te lezen altijd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:50:09 #134
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084956
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

mogge droom
Gewoon doorgaan met gal spuwen he vind het wel leuk om te lezen altijd.
Goede morgen

Fijn dat je het graag leest

Ik schrijf het dus ook op om een inzicht te krijgen voor mezelf

Ik was net aan het denken over media. Het draait in de media om de feiten. In principe zouden ze alleen de feiten moeten aankaarten. Totaal geen eigen mening van de journalist. Is het een eigen mening dan is het een neutrale mening. De journalist mag geen aanhanger zijn van links of rechts of wat dan ook. Compleet neutraal.

Het nieuws wordt compleet neutraal gebracht, en de lezer, luisteraar of kijker die vult zelf het verhaal verder in. Zonder opgelegde mening van de redactie.

Op die manier worden de opvangers van de media tenminste niet op een dwaalspoor gebracht. En op die manier laat je mensen tenminste zelf eens nadenken. Zonder de welbekende pap-lepel. Alsof de kijker of lezer een kleuter is.

En zo heb ik een beetje inzicht nu. Ik moet dus altijd oppassen bij alles wat ik lees, hoor en zie. Heb al snel de neiging om op een dwaalspoor te komen en dan moet ik weer mezelf herstellen. Kan me dus ook voorstellen dat andere mensen die zich helemaal niet bewust zijn van het feit dat de media je kan beinvloeden, helemaal geen eigen mening meer overhouden.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:50:25 #135
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41084959
Even verse koffie zetten
pi_41085011
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Even verse koffie zetten
Doe maar... ik heb alleen nog maar decaf
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:00:00 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085073
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 08:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Doe maar... ik heb alleen nog maar decaf
Zal ik een kopje doorzenden via de lucht of via email?

Ik heb douwe egberts die ik nu ga zetten.

Even over het nieuws nog, het gaat dus om de informatie. Neutrale informatie. Persoonlijke meningen van de journalist doen niet ter zake en zijn zelfs ongewenst. Als de journalist of redactie een persoonlijke mening wil laten zien dan openen ze maar een persoonlijke web-log. Met de nadruk op persoonlijk Een persoonlijke mening en voorkeur dus.

Maar goed. Je hebt dus ook CNN. Vraag me sterk af hoe neutraal die zender is

En zo heb je veel meer zenders die uitzenden.

NOS schijnt zelfs niet neutraal te zijn wat ik een keer gelezen heb, maar of dat waar is weet ik niet, NOS neigt naar links of iets dergelijks. En RTL nieuws hebben betrekkingen met de VVD. Een of andere top-functionis van dat nieuws heeft zakelijke betrekkingen met de VVD en toen waren ze aan het twijfelen over de betrouwbaarheid ervan. Maar het hele verhaal weet ik dus niet zeker.

Zo zul je maar weinig zenders vinden die echt neutraal zijn. Wie weet geen enkele.

Zo zul je hier op de frontpage ook genoeg nieuws-schrijvers hebben die een kant kiezen van links of rechts, en vervolgens verwerken ze die mening in hun bericht. Door de klemtoon anders te leggen via het schrijven.

Spijker me niet vast op die neutraliteit van het NOS journaal of RTL nieuws. Ik weet het niet. RTL nieuws is niet slecht en NOS ook niet. Maar toch is er wel eens een bepaald sfeertje.

In ieder geval niet zo erg als CNN.

Nu stop ik dus ook. Ik ga me zometeen ff concentreren op dat gesprek van zometeen. Ik denk dat ik ga zwijgen. Ik denk dat ik alleen maar ja en nee ga zeggen Ik ga in staking

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 09:05:48 ]
pi_41085212
Vampje zit aan de venkelthee
pi_41085230
Geen enkele nieuwszender of krant of welk medium dan ook is vrij van invloeden en echt neutraal.
In geen enkele tijd en geen enkel land.
Dus.... als je echt zelf een mening wil vormen lees je en luister en kijk je ze allemaal.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_41085239
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:09 schreef vamperotica het volgende:
Vampje zit aan de venkelthee
Heeft beep krampjes?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_41085271
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heeft beep krampjes?
Yup.....
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:16:18 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41085323
Elke vorm van media is enigszins gekleurd, daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Je hebt altijd de mening van bv de journalist of reporter die meespeelt. Emoties ed.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:21:13 #143
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085409
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:10 schreef nokwanda het volgende:
Geen enkele nieuwszender of krant of welk medium dan ook is vrij van invloeden en echt neutraal.
In geen enkele tijd en geen enkel land.
Dus.... als je echt zelf een mening wil vormen lees je en luister en kijk je ze allemaal.
Das een mooie optie

Alles bekijken en kritisch bekijken. Toch vreemd dat alles een bepaalde invloed heeft. En ook vreemd dat je zelden eens ziet dat ze iets aan de kaak stellen. Zelden zie ik iets waarbij je echt tot denken wordt aangezet.

Het wordt nogmaals allemaal voorgekauwd en dan neem je het tot je, en ondertussen ben je geen steek wijzer geworden. Alsof al het huiswerk voor jou gedaan wordt. Ook in de kranten. Alles wordt voorgekauwd.

Dan lees ik niet alle kranten en zeker niet iedere dag, wil dat wel eens vaker gaan doen. En dan echt eens letten op de manier waarop geschreven wordt. Welke boodschap er wordt uitgezonden en nog meer.

Koffie is ondertussen klaar. Ik ga me ook vandaag niet verder druk maken erover. Maak me sowieso nu ook niet druk.

Toch, de opinie van de massa. Hoe mensen denken. Hoe mensen een mening vormen. Wat mensen bezig houdt de hele dag. Of mensen het allemaal voor koek en ei aannemen en ga zo door.

Wat valt er aan te nemen allemaal? Het bestaan ook. Maar dat heeft niets met nieuws-zenders te maken. Hoe mensen tegen het bestaan aankijken. Wat het bestaan precies inhoudt ook wel. Wat het betekend om in leven te zijn. Om hier in deze kosmos in leven te zijn.

Nieuws gaat vaak over oorlog en moorden. Ook goed om te weten maar ik richt me vaak op hele andere zaken. Hoewel ik de opinie van de massa toch belangrijk vind. Zeker als het gaat in hoeverre mensen eens stil durven te staan bij alles. En in hoeverre mensen in staat zijn om stil te staan bij alles.

Sowieso stil staan, heb vaak het idee dat de meeste mensen alleen maar in beweging kunnen zijn, altijd maar doorgaan met doorgaan. Nooit eens stil staan bij de vraag. " Is this life?".
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:23:03 #144
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085433
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:16 schreef Metro2005 het volgende:
Elke vorm van media is enigszins gekleurd, daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Je hebt altijd de mening van bv de journalist of reporter die meespeelt. Emoties ed.
Toch is dat niet helemaal goed. Ik bedoel. Je spreekt mensen aan. Je spreekt als journalist misschien wel 100,000 mensen aan als je een redelijk groot publiek hebt, heb je te maken met een zender als CNN dan spreek je over miljoenen, dan zou die redactie toch echt wel neutraal moeten zijn, anders is het massa hersenspoel-gedrag en dan geldt iedere kleine invloed opgelegd door CNN als ongewenst, erg ongewenst zelfs.

De mening van die ene journalist die zou helemaal niet ter zake mogen doen. Die mening van die journalist die is van lager belang.

Het gaat om de mening van de kijker, lezer of luisteraar. Die moeten een juiste mening kunnen vormen. Daarom is neutraal nieuws zo belangrijk. Zodat iedereen een eigen mening kan vormen. Zonder invloed.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:23:12 #145
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41085436
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:12 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Yup.....
Ohjee, hoop dat het snel over is
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:24:22 #146
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41085451
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:23 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Toch is dat niet helemaal goed. Ik bedoel. Je spreekt mensen aan. Je spreekt als journalist misschien wel 100,000 mensen aan als je een redelijk groot publiek hebt. Je zou het nieuws dan moeten brengen voor al die mensen zodat al die 100,000 mensen een eigen mening kunnen vormen.

De mening van die ene journalist die zou helemaal niet ter zake mogen doen. Die mening van die journalist die is van lager belang.

Het gaat om de mening van de kijker, lezer of luisteraar. Die moeten een juiste mening kunnen vormen. Daarom is neutraal nieuws zo belangrijk. Zodat iedereen een eigen mening kan vormen. Zonder invloed.
Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft is ?

En inderdaad wat nok zei, gewoon meerdere nieuwszenders volgen. Ik had pas zelfs nog iets raars. was iemand overleden, de ene zender zei dat ie 63 was geworden en de andere zender dat ie 65 was geworden wat is het nou.
pi_41085461
Daarom, DV, heb ik als tiener al geleerd om erg kritisch te zijn waar het dat betreft. En nog leer ik soms en krijg ik nieuwe inzichten in verschillende kanten aan een zaak/oorlog.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:26:00 #148
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085480
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zou jij 100% objectief het nieuws kunnen verslaan als je midden op een slagveld staat, met allemaal lijken rondom om je, waar kinderen vermoord worden en waar zojuist weer een autobom ontploft is ?
Ik denk het wel

Omdat ik inzie hoe belangrijk neutraal nieuws is. En ook omdat ik vind dat je emoties buiten spel moet zetten als je het nieuws brengt. Je moet het nieuws brengen zoals het nieuws is. De feiten.

Maar ik ben geen nieuws-lezer dus. Ik zou wel mijn uiterste best doen om totaal geen partij te kiezen.

Ik zou dus geen partij kiezen maar ik zou wel willen vertellen hoe het verhaal in elkaar steekt. De reden van de oorlog en de achterliggende verbanden en nog meer. Het verhaal brengen.

En dan kun je alsnog toevoegen dat het tragisch is dat er oorlog is. Maar dan niet vingertje wijzen want bij oorlog heb je 2 partijen die oorlog voeren meestal. Vrede komt van 2 kanten.

Ik zou dus best emoties kunnen laten zien, maar dan niet verder dan het vermelden dat oorlog klote is en nog meer. Dus niet zeggen die is fout en doet dat, daarom zus en zo. Nee, oorlog is een ziekte en bestaat al vanaf het begin waarschijnlijk. Er zijn geen schuldigen, het is een ziekte die in de mensheid zit. En ziektes die ontstaan vanzelf.

Zo denk ik dus erover en dan hoop ik wederom niet dat ik hypocriet ben en nu zelf aan het hersenspoelen ben

Ik geef maar mijn mening ook, mijn mening wordt niet door 100 miljoen CNN kijkers bekeken dagelijks. Dus ik ben onschuldig Ik geef dus mijn visie en mening op hoe nieuws gebracht moet worden. Objectief??? Ik neem zo graag mogelijk afstand.

En nu knaagt iets in mij dat zegt dat het hypocriet is als ik vermeld dat ik een mening laat zien en ondertussen dat ene zeg.

Maar goed, nogmaals, je kunt het ook met een bepaalde toon zeggen. 2 kanten van het verhaal oplichten zoals hier nu gebeurt. Niet eenzijdig nieuws brengen maar meerzijdig nieuws.

Eergisteren had ik trouwens 2 vandaag gezien, ging erover dat Amerika een man ontvoerd had die een vals paspoort had wat helemaal niet het geval was. Die man hebben ze geblinddoekt afgevoerd en hebben ze 2 jaar in eenzame opsluiting opgesloten. Die man is alles kwijt wat hij had. Eigen zaak en heeft zijn kind niet geboren zien worden.

Uit Pakistan of Afghanistan kwam die man. Verdacht van terrorisme. Zomaar 2 jaar door Amerika ontvoerd en in een eenzame cel gezet. Die man had totaal niets fout gedaan, zelfs zijn paspoort was in orde dus.. Hoe crimineel is Amerika? Ik stel dus de vraag erbij. Ik zeg niet dat Amerika crimineel is. Ik laat de lezer nadenken en zelf invullen.

Dat mis ik vaker op tv.

En dan is dit ook als voorbeeld bedoeld

2 vandaag is trouwens een top programma

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 09:37:45 ]
pi_41085495
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik niet. Ik weet dat mijn mening gekleurd is maar sta er desondanks wel kritisch tegenover. Weet dat ook de regeringen van deze slachtoffers morgen ook slachtoffers zullen maken onder de burgers van de andere groep. En dat is even tragisch.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:28:33 #150
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085519
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:25 schreef nokwanda het volgende:
Daarom, DV, heb ik als tiener al geleerd om erg kritisch te zijn waar het dat betreft. En nog leer ik soms en krijg ik nieuwe inzichten in verschillende kanten aan een zaak/oorlog.

Ik leer het nu pas. Omdat ik een eigen mening belangrijk vind dus. Een mening gevormd door maar 1 persoon en dat ben ik zelf. Ook belangrijk om helder te blijven.

De zaak van alle mogelijke kanten bekijken ook, en niet slechts 1 kant van het verhaal bekijken. Alle mogelijke invalshoeken bestuderen. En zodoende het juiste inzicht verschaffen.

Mij helpt dat om de ogen te openen, ik word dus echt helder als ik inzicht krijg in bepaalde zaken. Maakt niet uit waar die inzichten over gaan. Ieder nieuw inzicht is meegenomen. En vaak voelt een inzicht vanzelfsprekend aan als ik helder word. Dan weet ik van mezelf dat zo'n inzicht bij me past.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:39:17 #151
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085717
Objectief blijven. Soms moeilijk. Zoals net met Amerika en die man die onschuldig 2 jaar lang is opgesloten en 3 keer geblinddoekt is afgevoerd door Amerika. Op die momenten kan ik ook moeilijk neutraal blijven en heb ik ook al snel de neiging om te zeggen dat Amerika van alle kanten ziek is.

Dan laat ik dus ook even de emoties gaan. Omdat het programma veelzeggend was dus. En altijd de heilige neutrale zijn?

Is dat uberhaupt gewenst? Ik wilde zeggen of dat mogelijk is, maar is het wel gewenst?

Dus Metro je hebt waarschijnlijk gelijk

Gewoon vuur spugen

Zeggen wat je denkt? Ik kan dat makkelijk maken Ik werk niet voor CNN
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:47:41 #152
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085875
Volgens mij neemt Amerika het niet zo nauw met mensen-rechten.

Dat verslag op 2 vandaag dus. Totaal gebrek aan respect voor het menselijke individu. En dan kun je zeggen dat het maar gaat om 1 persoon maar ieder persoon waar de mensen-rechten van worden geschaadt dat moet afgestraft worden.

Waarschijnlijk gebeurt dat nog overal ter wereld.

Tis toch niet normaal dat een land het kan maken om een man zomaar te overvallen, te blinddoeken en af te voeren terwijl zo iemand totaal onschuldig is. Het meest grote criminele feit is dat, en Amerika kan dat maken zomaar? Criminele feiten zijn het, en dat 9/11 voor bezorgdheid zorgt doet niet ter zake, ze hebben geen onschuldige mensen 2 jaar lang in isoleer op te sluiten. Daar moeten ze wat aan doen. Criminele feiten gedaan door landen en instellingen. Laat ze daar maar eens op richten, eens de aandacht verschuiven van de bevolking richting de landen.

En sowieso over mensen-rechten, je hebt als mens vaak meer verplichtingen dan wat anders.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:51:00 #153
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41085962
kan daar dus wel pissig om worden. Zeker als je het persoonlijke verhaal van het slacht-offer hoort op tv. Kan me die situatie helemaal voorstellen. Die man werd gek van die 2 jaar eenzame opsluiting. Heeft tegen zichzelf lopen praten omdat niemand was waar hij mee kon praten.

En dan ook nog onschuldig zijn ook nog.

Daarbij loopt de grootste moordenaar los rond. George W Bush.

In wat voor wereld leven wij?

En dan ben ik even niet neutraal, hoeft ook niet. Ik ben geen nieuws-poster hier. Ik ben gebruiker en ik wil gewoon een gesprek voeren Meer niet
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:05:00 #154
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41086285
En dan voeg ik nog 1 ding toe

Ik denk echt dat onderdrukking invloed heeft op andere mensen. Vooral mensen met een open mind en die sowieso meer in verbinding staan met alles.

Als er gewoon fout wordt omgegaan met mensen en mensen worden opgesloten en mensen worden de mond dood gemaakt dan voelen anderen dat ook. De een zal het niet zo snel voelen maar ondanks dat zal hij het toch meemaken. Hij merkt het verschil niet omdat hij niet open staat voor dat verschil. Maar het verschil is zeker aanwezig. Die mensen weten niet hoe het voelt om in een cel te leven dus.

Hoe het voelt om gebrek aan vrijheid te ervaren omdat ze zelf geen vrijheid ervaren. Je kunt pas verschil in vrijheid ervaren als je beseft hoe het voelt om je vrij te voelen. En dan bedoel ik met cel geen gevangenis maar gewoon de cel in het bestaan. Hoe het voelt om met je geest in een cel te zitten. Ik voel vaak genoeg dat die cel weg is helemaal, dan is het onbeperkt veel ruimte in het bewustzijn. En dat is tevens weer het moment dat het helder is. Dan lijk ik te kunnen vliegen met beide benen op de grond. Vliegen in het hoofd Met het hoofd vliegen. Geen vliegende vliegen in het hoofd. Gewoon het gevoel van de zevende hemel is dat.

Als je als mens zomaar in deze maatschappij leeft zonder je te beseffen hoe het voelt, dan voel je geen vrijheid. Als je als mens alleen maar leeft om te werken en te eten en nog meer, dan zul je ook niet weten hoe het is.

Maar dan zullen er genoeg mensen zijn die wel beseffen dat de algemene sfeer van belang is waar ieder individu invloed op heeft. Ik heb dat al vaak gezegd. 100 miljoen depressieve mensen bepalen in zekere mate de stemming van de totale wereld-bevolking. Vanwege het grote geheel dus ook.

Niemand op deze wereld is gezond en heeft vrijheid. Volgens mij is het zo dat we met z'n allen ziek zijn en dat we met z'n allen op elkaar aangewezen zijn. En daarom juist moet er actief worden ingegrepen tegen landen die onderdrukken en landen die mensen-rechten schenden.

En dan kan ik de grens doortrekken naar lichamelijke ziektes nog en geestelijke ziektes.

We hebben te maken met het grote geheel, het Goddelijke geheel. En is het geheel ziek dan is het deel ziek, en is het deel ziek dan is het geheel ziek.

En zo ga ik nu even ......niets doen

Ik geloof echt in deze theorie. Dat er gewoon overal ziektes in zitten. En dat je zelfs kunt spreken dat aids invloed heeft op alle mensen. Is een aids-patient ziek en voelt hij zich klote en slecht, dan is het geestelijk minder en dan krijg je weer het geval dat het een reactie veroorzaakt richting de algemene stemming en het algemene gevoel.

En dan had ik zelfs aids fout geformuleerd. Juist bij aids kan ik beter zeggen. Zelfs aids komt over alsof aids niets voorsteld als ziekte.

Ik word helder als ik zo bezig ben hiermee. Ik voel dat de cel oplost. De structuur van de cel. En dan weet ik niet hoe het precies werkt maar er is een bepaald systeem dat alles in leven houdt. En dan zijn er tevens systemen die het slechte in leven houden. En juist die systemen moeten worden afgebroken. Zodat alleen het juiste systeem over blijft.

Het gezonde systeem dus En wie weet betekend een gezond systeem dat er helemaal geen systeem meer is. Maar dat weet ik niet zeker.

Ben blij dat ik mijn gedachten-kronkels zo kwijt kan. Vertel dat ook vaker thuis, als ik het niet hier kwijt zou kunnen zou ik niet weten waar ik het anders kwijt moet. Ik had op een typmachine kunnen schrijven maar dat is niet geweldig en zo kan ik het delen en krijg ik misschien af en toe feedback hier

Tot zo

Even buiten sigaar roken.

De spanning is weer helemaal weg nu

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 10:11:14 ]
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:22:17 #155
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41086770
De spanning gaat van de ketel af op deze manier. Door het op te schrijven gaat de spanning van de ketel en ineens lijkt het leven makkelijk te zijn. De realiteit lijkt ook anders te zijn. Alsof het in slaap valt. Alsof alle spanning weg is wederom. Alsof ik rust heb gevonden door het zo te schrijven Ook het licht is anders, kan zijn dat mijn ogen minder onder druk staan of het licht is echt anders om me heen. Ontwaking ontwaking. Red Alert Red Alert , they coming from above to attack but they won't succeed

Maar goed, lalalalal.

Hoppah!!!!

1 bier, 2 bier, 3 bier

Wat overblijft is onzin. Heb geen zin meer in serieuze zaken. Toet toet!!!!

We all live in Amerika!!!! Coca cola, wunder bra!!!!!

Und vor Paris steht Mickey Mouse.

This is not a love song

En zo moet ik onzin doen. Anderssssssssssssssssss.

Is het fout

Dus ik heb me eruit gehaald, ik heb me vandaag eruit gehaald. Ik ben ontsnapt voor nu. Kijken wanneer ik weer terug val. Maar nu is het even ultieme rust en ontsnapping. Het is niet ultiem maar wel beter dan ooit. Alsof het doorzichtig is allemaal. Alsof het transparant is ook.

Alsof .....

Tot straks dan maar.

En vergeet niet ...Zis is ....the beginning

Moest er ff uit. Ik moest even onzin schrijven want ik was te serieus en dat is verboden via de wet. De wet zegt dat je nooit te serieus mag zijn.
pi_41086813
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:05 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan voeg ik nog 1 ding toe

Ik denk echt dat onderdrukking invloed heeft op andere mensen. Vooral mensen met een open mind en die sowieso meer in verbinding staan met alles.

Als er gewoon fout wordt omgegaan met mensen en mensen worden opgesloten en mensen worden de mond dood gemaakt dan voelen anderen dat ook. De een zal het niet zo snel voelen maar ondanks dat zal hij het toch meemaken. Hij merkt het verschil niet omdat hij niet open staat voor dat verschil. Maar het verschil is zeker aanwezig. Die mensen weten niet hoe het voelt om in een cel te leven dus.

Hoe het voelt om gebrek aan vrijheid te ervaren omdat ze zelf geen vrijheid ervaren. Je kunt pas verschil in vrijheid ervaren als je beseft hoe het voelt om je vrij te voelen. En dan bedoel ik met cel geen gevangenis maar gewoon de cel in het bestaan. Hoe het voelt om met je geest in een cel te zitten. Ik voel vaak genoeg dat die cel weg is helemaal, dan is het onbeperkt veel ruimte in het bewustzijn. En dat is tevens weer het moment dat het helder is. Dan lijk ik te kunnen vliegen met beide benen op de grond. Vliegen in het hoofd Met het hoofd vliegen. Geen vliegende vliegen in het hoofd. Gewoon het gevoel van de zevende hemel is dat.

Als je als mens zomaar in deze maatschappij leeft zonder je te beseffen hoe het voelt, dan voel je geen vrijheid. Als je als mens alleen maar leeft om te werken en te eten en nog meer, dan zul je ook niet weten hoe het is.

Maar dan zullen er genoeg mensen zijn die wel beseffen dat de algemene sfeer van belang is waar ieder individu invloed op heeft. Ik heb dat al vaak gezegd. 100 miljoen depressieve mensen bepalen in zekere mate de stemming van de totale wereld-bevolking. Vanwege het grote geheel dus ook.

Niemand op deze wereld is gezond en heeft vrijheid. Volgens mij is het zo dat we met z'n allen ziek zijn en dat we met z'n allen op elkaar aangewezen zijn. En daarom juist moet er actief worden ingegrepen tegen landen die onderdrukken en landen die mensen-rechten schenden.

En dan kan ik de grens doortrekken naar lichamelijke ziektes nog en geestelijke ziektes.

We hebben te maken met het grote geheel, het Goddelijke geheel. En is het geheel ziek dan is het deel ziek, en is het deel ziek dan is het geheel ziek.

En zo ga ik nu even ......niets doen

Ik geloof echt in deze theorie. Dat er gewoon overal ziektes in zitten. En dat je zelfs kunt spreken dat aids invloed heeft op alle mensen. Is een aids-patient ziek en voelt hij zich klote en slecht, dan is het geestelijk minder en dan krijg je weer het geval dat het een reactie veroorzaakt richting de algemene stemming en het algemene gevoel.

En dan had ik zelfs aids fout geformuleerd. Juist bij aids kan ik beter zeggen. Zelfs aids komt over alsof aids niets voorsteld als ziekte.
Hier ben ik het helemal mee eens
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:30:46 #157
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41086974
We leven in een complex systeem met al die ziektes en politieke macht die totaal niet weet wat een menselijk leven waard is.

Het systeem is gewoon complex. En ondertussen is het vaak een complete hel om de dag door te komen.

Maar ik zal straks even verder gaan weer.

Laatste tijd heb ik gelukkig momenten dat ik denk dat het eindelijk voorbij is allemaal. Maar dan heb je ook altijd weer momenten dat ik compleet weer vast kom te liggen in dat web. En daarom ook hier zoveel nog aanwezig.

Er komt een tijd dan hang ik dit toetsenbord aan een palm-boom en lig ik de hele dag in de hangmat. Of dan ga ik andere dingen doen.

Maar er valt nog genoeg te ontsnappen. Mezelf richting de uitgang schrijven.

Nu echt even naar buiten. Het lijkt nu alsof er niets aanwezig is in mijn hoofd en om mijn hoofd. Vaak heb ik het gevoel dat ik vast geketend ben aan alle kanten. Alsof ik totaal geen bewegings-vrijheid heb.

En nu dus wel die vrijheid

En dat is het belangrijkste

Vrijheid in de ruimste zin van het woord. Daar kan geen enkele drugs tegenop.

Tot zo.

Nu echt even muziek buiten en even genieten van de frisse lucht
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:47:25 #158
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41087429
Buiten is het lekker met die nazomer zon

Heerlijk die zon

De mid-zomer zon is me te krachtig, deze milde zon mag het hele jaren duren

Ik denk dus dat er ergens diep in het systeem de oorzaak zit van het hele probleem. Dan noem ik het even systeem gemakshalve, maar ergens is de wortel van al het kwaad. En die wortel moet eruit getrokken worden. Waarschijnlijk heb ik dat ook al eens gezegd.

Ik merk in mijn persoonlijke situatie dat ik me echt genezen kan voelen als ik aan het spitten ben, ik voel gewoon een grote last van mijn schouders gaan. Het klaart zelfs op in mijn leven. Het wordt lichter en makkelijker. Niet alleen lichter voor ogen maar het hele gevoel wordt lichter.

Daarom ga ik dus ook steeds door met nadenken over oorzaken van problemen en nog meer. Het inzicht krijgen is al voldoende. En dan doe ik het niet eens om mijn gelijk te krijgen of om interessant te doen. Het in kaart brengen is gewoon okey. Omdat het grote probleem ook mijn probleem is, heb ik inzicht in het grote probleem, dan lost mijn eigen probleem dus ook op.

En waarschijnlijk valt er nog genoeg te spitten hier en daar. Hoewel het vaak echt einde oefening lijkt te zijn hier. Maar of het uberhaupt ooit einde oefening wordt

Ben weer naar de zon nu

Heb weinig in de zon gezeten deze zomer, dus ik ga nagenieten van de nazomer

Hoelang ik het volhou buiten is de vraag, vanzelf ga ik verder met "nadenken". Altijd doorgaan met zoeken. Ik noem het liever zoeken dan nadenken. Zoeken naar de oorzaken van mijn eigen ellende ook wel. Heb ik wat gevonden in de zoektocht, dan heb ik altijd de neiging om snel op te schrijven hier zodat ik het niet vergeet en om het te delen hier Dan moet ik mijn ei kwijt

Ben dus weer weg

Heb er wel zin in

Alles komt goed, mijn leven komt nog helemaal goed

Beter dan goed

Alles soll recht kommen

Ik trek gewoon de wortel van al het kwaad eruit Wortel trekken, de wortel van 4 =2. Maar er zullen vast en zeker meer wortels zijn die diep genesteld zitten in het systeem.

Wie weet moet de hoofdwortel eruit getrokken worden
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:50:20 #159
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41087500
Ja tis echt mooi weer ineens. Gister ook gelijk even van geprofiteerd en de dashboardlampjes vd auto vervangen (pokkeklus die je alleen kan doen met mooi weer )
Wel fijn dat ik straks ook in de winter zie hoe hard ik rij
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 10:56:53 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41087674
Goedemorgen allemaal!

Vannacht werd Samara wakker en ik ging dus beneden een flesje drinken voor haar maken.
Ik loop met mijn duffe hoofd naar beneden en toen ik bijna beneden was keek ik op.
Ik zag echt een dikke vette mega spin!!!
Whaaaa ik krijg nu nog kriebels.
Ik heb manlief uit zijn bed gesleurd en die heeft hem buiten gezet, brrr wat een grOOOte spin was dat.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:06:09 #161
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_41087910
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Vannacht werd Samara wakker en ik ging dus beneden een flesje drinken voor haar maken.
Ik loop met mijn duffe hoofd naar beneden en toen ik bijna beneden was keek ik op.
Ik zag echt een dikke vette mega spin!!!
Whaaaa ik krijg nu nog kriebels.
Ik heb manlief uit zijn bed gesleurd en die heeft hem buiten gezet, brrr wat een grOOOte spin was dat.

Zoiets ?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:07:49 #162
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41087939
Spinnen zijn geen slechte dieren

Je moet alleen niet bang zijn voor spinnen, anders ben je bang

Soms lost het echt op Het lost verdorie op allemaal Alsof alles aan het oplossen is. Ik zeg dit dus vaker, het lost allemaal compleet op. Alsof er een chemische reactie aan het plaats vinden is. Wie weet een chemische reactie in mijn hoofd

Zul je zien dat ik straks geen hersens meer heb

Lossen alle hersens op in het niets. Maar dit is dus een grapje, hoewel dat niet eens zo slecht hoeft te zijn, en of het een grapje is dat is maar de grote vraag, volgens mij bedoel ik dit echt serieus, en wie weet is het wel waarheid, dat er straks echt niets meer overblijft van mijn stoffelijke lichaam. Geen hersens en alsnog weten hoe het zit. Een leeg hoofd zonder hersens.

Een of ander chemisch zuur die alle hersens doet oplossen tot lucht. En dan het lichaam dat gaat oplossen helemaal.

Deja vus, want dit heb ik al eens gezegd. Waarschijnlijk voel ik me nu hetzelfde als toen. Ik heb dit 3 maanden geleden ook al geschreven Toen was ik ook aan het oplossen.

Maar goed, het is nog niet voorbij.

Het is nog niet voorbij. Als ik aan mijn lichaam voel, dan voel ik nog steeds botten, dus misschien moeten mijn botten ook nog verdwijnen

En daarna het bloed dat verdwijnt, plus de organen.

Helemaal dood tot een droom-karakter. Geen stoffelijk lichaam meer
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 11:11:06 #163
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41088027
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Brr, en bedankt voor je medeleven he
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:12:21 #164
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41088061
Je moet gewoon over die angst heenkomen senesta. Geef je anders op voor een programma waar je moet gaan liggen in een bak vol vogelspinnen

Ben je voor eens en voor altijd verlost van je spinnen-fobie. Over de drempel stappen dus. De enige manier om van je angst af te komen. Zoveel mogelijk spinnen optillen en aanraken en aaien. Spinnen bijten niet. In de meeste gevallen dus niet. De kans dat je gebeten wordt door een giftige spin is klein.

Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 11:15:10 #165
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41088137
Hij was volgens mij donkerder en echt groot.
En ik ben echt bang voor spinnen, rationeel weet ik best dat het onzin is, maar als ik er één zie kan ik daar opeens niet meer zo bij.

Verder bijna niets, muizen, ratten, doet me allemaal niets.
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 11:17:09 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41088179
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moet gewoon over die angst heenkomen senesta. Geef je anders op voor een programma waar je moet gaan liggen in een bak vol vogelspinnen

Ben je voor eens en voor altijd verlost van je spinnen-fobie. Over de drempel stappen dus. De enige manier om van je angst af te komen. Zoveel mogelijk spinnen optillen en aanraken en aaien. Spinnen bijten niet. In de meeste gevallen dus niet. De kans dat je gebeten wordt door een giftige spin is klein.

Tja zal je zien dat ik een spin pak met grootheidswaan.
Nee ik denk niet dat ik daar overheen ga komen.
Het idee er één aan te raken, brr lopen de rillingen over mijn rug.
pi_41088326
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zoiets ?
Ieeeeeeeeeeeuuuuuw
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 11:24:52 #168
121347 crew  senesta