knap hoor van Jolie! Hier wil het dus niet zo vlotten, Liam plast af en toe op het potje, maar als ik hem een onderbroek aan doe dan plast ie daar rustig in over de grond en vind dat niet raar. We hebben nu trouwens hele handige wc brillen gekocht met in de deksel een verkleiner die je dan naar beneden kan klappen en we zetten hem regelmatig even op de wc. het komt wel allemaal.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oei Sesesta hoe ziet het er nu uit? Zoiets doen ze allemaal wel een keer denk ik.
Lishe, Jolie is ook gek op auto's niet om mee te spelen maar wel om buiten te bekijken. Ook brommertjes en vooral de bus eigenlijk vindt ze heel boeiend. Maar vanmorgen waren de poppen alleemaal gezellig op theevisite
En al de hele dag dezelfde schone onderbroek aan, alles op het potje geplast...
Nee hoor, ze is niet echt heel erg onder de indruk, helaas.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:11 schreef Anitra het volgende:
Gelukkig Senesta! Is ze nu zelf toch ook een beetje geschrokken?
Ik zit er ook aan te denken om over een maandje of 4/5 de speen af te schaffen. Overdag heeft ze nooit een speen, ik neem er ook nooit één mee als we weggaan ofzo. Alleen met inslapen heeft ze een speentje, vaak als ze slaapt heeft ze hem niet meer in idd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef texelonia het volgende:
I
Zat er wel aan te denken om bij Noah ook te beginnen hem van d espeen af te laten komen. Sinds een tijdje sabbelt ie vaak op zn vingers, dus dat leek me misschien een mooie vervanging van de speen. Bovendien als ik 's nachts bij hem ga kijken heeft ie bijna nooit een speen in, dus het is vooral om in te slapen denk ik. Heb alleen nog geen idee hoe ik het moet gaan aanpakken.... Hij lijkt me nog zo klein om compromissen te sluiten, als in samen een knuffel uitzoeken in ruil voor zijn speen ofzow. Aan de andere kant lijkt het me hoe langer je wacht met van de speen af komen hoe moeilijker het wordt...
Noah heeft hem overdag ook niet nee. Alleen tijdens (in)slapen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef Igraine het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over een maandje of 4/5 de speen af te schaffen. Overdag heeft ze nooit een speen, ik neem er ook nooit één mee als we weggaan ofzo. Alleen met inslapen heeft ze een speentje, vaak als ze slaapt heeft ze hem niet meer in idd.
Ik wil het het liefst ook doen voor dat je er idd compromissen om kan sluiten. Duimen ofzo doet ze ook niet, dus enorme zuigbehoefte heeft ze ook niet echt denk ik. Misschien maar beginnen bij de middagslaap en dan gewoon de speen niet geven?
Dan komt Iris er ook even bijzittenquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Go go Glenn
Wat goed zeg!!! Kom je Isa even vertellen hoe dat moet
![]()
Nee Anitra we wonen in Nederland hoor. We hebben er alleen voor gekozen om Glenn als eerste de Italiaanse taal bij te brengen en mijn man leert automatisch met Glenn mee. Dat gaat hartstikke goed. Ikzelf en mijn ouders (vaste oppas) zijn Italiaans. Hij 'sprak' natuurlijk wel al Nederlands met de kindertjes uit de buurt hier, maar nu komen er ook hele zinnen in het Nederlands uit. Dat deed hij voor de vakantie alleen maar in het Italiaans. 5 september gaat hij naar de psz, dan zal het wel helemaal hard gaan met het Nederlands.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:36 schreef Anitra het volgende:
EW wonen jullie dan in Italie? Ik dacht doordat jullie in het nederlands posten ook nederlands spraken thuis.
En dat werkt hier nu dus juist niet. Bij Noah is het vast ook anders dan bij Belana en Kozakken, omdat hier geen broertje/zusje is, en dus niet vanwege jaloezie.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:00 schreef bixister het volgende:
maar inderdaad, een grapje of een ander onverwachte actie: muziek draaien, samen gek dansen oid, wil wel eens helpen om de sfeer te doorbreken.
ijsjes heeft ze vadaag al een stuk of 4 op,quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:54 schreef Githa het volgende:Hestria en Michelle...
Wat zielig van je lipje...helemaal paars, gossie! Vraag aan je mama maar eens lekkere ijsjes dat zal vast helpen![]()
OOOhw, dat alles-is-leuk-wat-andere-kindjes-doen is zo herkenbaar![]()
Maar ze zijn ook een beetje van dezelfde leeftijd geloof ik.
Jordy wil alles geven aan andere kindjes, als ze het dan maar niet té leuk of té goed naar hun zin hebben
Foto?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:24 schreef Lishe het volgende:
Lb-ke. Luuke heeft ook een hoge wreef. (Aldus de dame van de schoenenwinkel. Misschien zijn het wel gewoon nog babyvetjes.) Ze heeft schoenen van Fred de la Bretoniere en die passen perfect. Met klittenband! (En schreeuwend rose) Ik heb ze uit de uitverkoop, geen idee wat ze kosten zo. Maar ze zijn er!
In het nieuwe stadshart van Almere zag ik laatst leuke schoenen. Een soort laarsjes met klittenband. Ik weet alleen niet meer in welke maat ze ze hadden. Ze zijn van Brakkies.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:12 schreef Luchtbel het volgende:
Klinkt ellendig allemaal. Succes.
Jolie en ik zoeken steeds fijne schoenen voor haar maar ze past maar heel weinig schoenen. Ze wil graag met klitteband maar dat is er maar weinig voor meisjes en zeker niet voor een hoge wreef. Zielig is het, zoveel passen. Zaterdag maar weer proberen. Nu heeft er net ook nog een kip in d'r sok gepikt (sokken in sandalen) op de kinderboerderij. Kutkip. En we moeten echt snel schoenen
Hier werkt de gang andersquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:42 schreef m@x het volgende:
De gang lijkt nu best goed te werken. Momenteel hoeven we bij vervelend gedrag alleen maar te vragen of hij naar de gang wil. Over het algemeen is de reactie "neeeeeeeeeee, neeeeeeee" en dan houdt hij op met klieren.
Dat doen we ook wel eens hoor. Hij is helemaal gek op het moment van de Cars dvd bijvoorbeeld. En dan is het ook weleens zo van dat als hij opschiet dat hij die dan mag kijken, of dat we iets anders gaan doen. Maar dat komt ook niet altijd uit en die dreigementen werken dan wel. En eigenlijk vind ik dat hij sommige dingen maar gewoon moet doen zonder iedere keer een beloning. Een gegeven vinger is bij Sven al snel een hand als we niet oppassenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:02 schreef Githa het volgende:
en als je nu eens zegt "dan mag je dadelijk * iets leuks* " ipv de straf ? ... want zo te lezen is Sven redelijk makkelijk van zijn negatieve gedrag af te halen.
Dat was idd het woordquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:16 schreef bixister het volgende:
was dat woord niet kl**tzak?
(ik vond 't ook een klassieker ja!!)
Ja nu rechts heb er een oor bij aanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:45 schreef Githa het volgende:
Rottdog, jij ook wéér een gehoorgang ontsteking? ...
En ja, ze hebben een neus voor bad timing![]()
we hadden het ook over 2 verschillende dingen volgens mij, zulke echte driftbuien/aanvallen zijn niet met een grapje weg te wuiven natuurlijk. anna kan er de laatste tijd ook wat van hoor, dan is ze echt met 't verkeerde been uit bed gestapt en kan om niks in razernij/groot verdriet uitbarsten. extra lastig omdat ze voorheen toch eigenlijk alleen maar huilde als er echt iets was, dus ik heb nu al een paar keer onterecht piet vreselijk op z'n kop gegeven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:01 schreef texelonia het volgende:
En dat werkt hier nu dus juist niet.
[..]
driftbuien [..]
ja dat werkt hier vaak ook het best hoor, alleen zijn sommige speeltjes op zo'n moment minder geschikt...quote:Ik heb hem vandaag veel zelf laten spelen en uitzoeken en dat werkt blijkbaar beter nu. Als ik het hem naar de zin ga maken doe ik het toch niet goed
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:06 schreef senesta het volgende:
Ik hou van ebay![]()
Wat vinden jullie van de nieuwe nike shox van Samara?
[afbeelding]
[afbeelding]
Is er eigenlijk een topic om ongegeneerd te pimpen met nieuwe kids outfits of schoenen?
Hebben jullie nooit dat je smelt als je je kindje in iets nieuws of gewoon erg leuks ziet?
Of heb ik dat alleen?![]()
Natuurlijk smelt ik altijd van mijn kindje maar sommige dingen staan gewoon zooo leuk![]()
Bij de zeemanquote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:37 schreef Belana het volgende:
Githa, een Bob de Bouwer riem? Oe, waar haal je die? dat zou Liam stoer vinden, hij heeft toevallig gisteren een helm en een hamer gekregen van mijn ouders en dat was al helemaal top.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:51 schreef Githa het volgende:
[..]
Bij de zeeman
In alle maten en voor maar 1,95![]()
kloptquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:09 schreef dutchie het volgende:
Ik háát Dora.
En die aap van haar, die háát ik ook.
De Tweenies die háát ik ook, want daar heb je datzelfde stemmetje als die van die geháte aap.En de rest van Tweenies vind ik ook rete-irri-tant.
ik heb geeb idee githa , maar slim is andersquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:28 schreef Githa het volgende:Jolie... wat vreselijk lief én knap!
Jordy slaapt nog en ik ben al even wakkerwaar ben ik meebezig
Heb je over een dik half uurtje de koffie klaarquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:42 schreef reni het volgende:
[..]
ik heb geeb idee githa , maar slim is anders![]()
tuurlijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:12 schreef Githa het volgende:
[..]
Heb je over een dik half uurtje de koffie klaar![]()
ikquote:
Ik kijk al die kinderseries nooit (doelgroep hèquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:13 schreef Githa het volgende:Dutch..... oke, oke, géén Dora!
Bob is ook véél coolermaar wie noemt zijn kat nu tiettus
![]()
Heb je een foto van de Bob-pop? Wij hebben er eentje hier, als het toevallig dezelfde is denk ik dat Jordy hem wel mag hebben van Christanquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:45 schreef Githa het volgende:
Jordy roept de hele dag "Bob...Bob...Bob bouwwwww...Bob"en nu is hij vanmiddag met oma naar de stad geweest en is hij zijn bob de bouwer pop verloren![]()
Hij heeft ook een riem van bob de bouwer en telkens als je vraagt waar Bob is dan gaat die trui omhoogóók als hij de riem niet aan heeft....
Sven ookquote:
Die hebben wij dan ook. Zal ik het vragen aan Christan morgen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:11 schreef Githa het volgende:
Nee, zelfs geen foto van Bob![]()
Maar het was een gewone bob met helm en een waterpomptang onder zijn riem.
Hij speelt er niet meer meequote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:14 schreef Githa het volgende:
Dat is super lief, maar ik wil niks van Christan afpakken hoorik kan voor Jordy best opzoek gaan voor een nieuwe.
Nou ja, zolang je het dan bij een dekbedhoes kan houden...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:51 schreef Lishe het volgende:
Gezien de tractordekbedhoezen..... Ik ben zoooo bang dat over een tijdje Luuke's hele mooie kamer ineens in K3 stijl moet ofzo. Of dat ze alles van de Disneyprinsessen wil. Want ik hou daar helemaal niet van. Dus tot die dag geniet ik maar dubbelop van alle (door mama uitgezochte) pracht en praal op haar kamer.
Vast wel, het is niet zo dat ik wanhopig op zoek ben hoor, mocht die indruk er zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:11 schreef bixister het volgende:
ik zag die bob-poppen laatst nog bij bart smit, misschien zijn ze daar nog te koop?
ik vind ze nog wel erg klein om daar al zoveel stem in te krijgen eigenlijk. maar goed, dan maar beschouwen als een mooie oefening in leren 'blij zijn met wat je hebt' lijkt me. kom nou, je gaat toch niet ieder half jaar de kinderkamer restylen omdat je kind het niet meer zo leuk vindt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:08 schreef reni het volgende:
en weet je wat dan nog veel erger is.
Ben je zelf eindelijk zo ver dat je de"babykamer" wil veranderen voor ze .in het geen wat ze graag willen, en dan krijg je na een half jaar als je geluk hebt mmm dit is eigenlijk niet meer helemaal leuk ik wil graag .................
Begint alles weer van voor af aan.![]()
Preciesquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:19 schreef bixister het volgende:
[..]
ik vind ze nog wel erg klein om daar al zoveel stem in te krijgen eigenlijk. maar goed, dan maar beschouwen als een mooie oefening in leren 'blij zijn met wat je hebt' lijkt me. kom nou, je gaat toch niet ieder half jaar de kinderkamer restylen omdat je kind het niet meer zo leuk vindt?
Volgens mij bedoel je dat eer je er zelf aan gewend bent dat je kind een peuter is met bijbehorende peuterkamer ze alweer toe zijn aan een grotere kindjes kamer. Je emoties daarbij lopen altijd 1 stapje achter in dit proces.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef reni het volgende:
ja doe maar , want ik krijg t toch niet neer gezet zoals ik het bedoel.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:56 schreef Sugar het volgende:
Zo zegt ze ook als we naar buiten gaan bij oké weer: "Lekkuh weertje! Lekkuh zommetje!" Ik lach me rot de hele dag. En moet haar steeds naar me toetrekken en tegen me aandrukken. Ze is wel echt álles, hoor.![]()
Wel fjin dat ze stilstaat en langer ljikt te worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:59 schreef Rottdog het volgende:
Poejmojn eigenlijk staat ze sinds de laatste weging stil kwa gewicht, kan wel merken aan kleding dat ze de lucht ingaat en haar buikje verdwijnt beetje bij beetje dus wie weet blijkt het straks allemaal mee te vallen. Over een mnd of 4 gaan we weer naar het CB omdat dan pas duidelijk is wat de verhouding tussen lengte en gewicht is. Het is gewoon een mooi bolle tantedie me de oren van de kop kletst en nu vraagt of ik wil opschieten want ze wil naar beeden (beneden).
dat klinkt echt super! wat zullen jullie genieten zeg!quote:Op maandag 28 augustus 2006 08:51 schreef m@x het volgende:
Volgens mij vindt hij het helemaal geweldig. Hij is zelf ook wel heel trots. Hij begint ook showtjes op te voeren. Op één been balanceren en dan heel trots kijken van "mama, kijk mij eens". Verder klimt ie op alles waar hij bij kan: de salontafel, de trap, ons bed, de bank, zijn eigen stoeltje, etc. Het is echt super om hem zo te zien.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 08:41 schreef Belana het volgende:
Mijn vk vertelde dat ze ergens gelezen had dat je het kan vergelijken met de volgende situatie:
je komt thuis en je man ligt met een andere vrouw in bed.
Hij zegt vervolgens tegen je: ik hou van jou schat, maar ik hou ook van haar...
en ze blijft!
Heb je ons wat te vertellen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:42 schreef Lishe het volgende:
Oeh Belana, ik schrik van die vergelijking van je verloskundige. Aan de ene kant erg verduidelijkend en aan de andere kant.... Wat doen we ze aan!!!!!!!
Was het maar zo. Ik schrijf het wel even van me af in het moeder topic...quote:
Ik ook hoor Rottdog maar MrBos kon er niet tegen om Myrthe te laten huilen. Gevolg was dus dat ze wel in d'r eigen bed sliep maar dat een van ons tweeen er naast kon gaan liggen, en dat was nou ook weer niet de bedoelingquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:51 schreef Rottdog het volgende:
Tjee LadyBos wat een gedoe, ik had gewoon doorgepakt snap het wel hoor daar niet van.
Ja, dat hebben wij ook gedaan en doen dat nog, want het is zo af en toe toch nog nodig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:05 schreef Martineke het volgende:
indd een hele mijlpaal, t kleine mannetje van ruim 10 pond word echt groot nu
en het gaat ook zo snel.....poehee....
dat hebben wij ook even gehad met Maxim dat hij ging huilen als wij nee zeiden, wij hebben het genegeerd en hij hield er snel mee op.
um.. we hadden haast en een kiwi gaat sneller. Natuurlijk niet echt een reden, maar ze doet gerust een half uur over een appel en een kiwi is er in 5 minuten in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
waarom per se een kiwi geven als ze om een appel vraagt? fruit is fruit toch?
Myhron is daar een tijdje terug ook mee begonnen, en die een maandje ouder dan Sara dus grote kans dat het bij de leeftijd hoort.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:30 schreef Fuente het volgende:
Belana, ik kan me indenken dat het best zwaar is zo. Succes met de tips die gegeven zijn, en zettum op!
Sara heeft iets nieuws ontdekt. Gaan huilen zodra wij 'nee Sara' zeggen..Voorbeeld: vanmorgen zat ze brood te eten, ze had niet zoveel trek, het ging met een tempo van niks. Op een gegeven moment pakte ze het bordje op en gooide het op z'n kop, 't brood vloog dus in het rond. Dus ik zei: nee Sara, dat mag niet. En meteen begon ze te huilen (zo'n verwend gillerig huiltje zonder traantjes). Gisteravond had ze hetzelfde toen ze van manlief niet naar buiten mocht kruipen en tijdens het aankleden gaat het ook niet naar haar wens en wordt er wat afgegild.
Wij hebben nu afgesproken dat we het gewoon compleet negeren, dus zodra ze naar aanleiding van een 'nee' gaat huilen, niets zeggen. Is dit de meest verstandige manier?
Moeilijk hoor, het echte 'opvoeden' gaat beginnen denk ik
Jij gaat door voor de GoudenTips-Awardquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver. Heb je hier wat aan?
Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bijquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:56 schreef m@x het volgende:
Oe, zinnetje doordrijvenDaar is Kai ook een ster in. Negeren werkt hier het beste en als hij door blijft gillen dan gaat hij even op de gang om af te koelen.
Tja op zich wel, al ben ik nog steeds bang dat ze door het raam valt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
Plakplastic op de ramen (van dat doorzichtige) houdt het breken iig wat tegen. Wij hebben draai-kiep ramen, daar is ook weinig voor te vinden, maar dat hebben we opgelost door een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver.
Heb je hier wat aan?
Ik hoef zelfs niet meer naar de gang.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:01 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |