abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:36:05 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_40994198
vervolg van Dreumes en peutertopic deel 40

Dreumesjes:

1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)

Peuters:

30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 25-08-2006 20:05:02 ]
stormy waters...
sailin'
pi_40994229
Wauw Jolie ook al richting zindelijk, knap hoor! En wat lief die poppen op theevisite

Noah is ook dol op auto's, maar daar is het ook een jongen voor De hele dag hoor je "auto" en als ie buite een auto hoort rijden in de verte roept ie al "auto", als ie een auto hoort toeteren doet ie "toet" na. Thuis speelt ie ook altijd met autootjes, zo lief. Overal overheen rijden, over zichzelf, over de bank, etc. En sindskort parkeert ie steeds alle auto's naast elkaar.

Owjee senesta Ik heb vroeger ook eens samen met een vriendinnetje mn eigen haar geknipt Kan me er niks meer van herinneren, behalve dat ik er altijd van baalde dat ik voor jongetje uit werd gemaakt door mn vanaf toen korte haar Maar ja eigen schuld dikke bult he Hopelijk valt de schade bij Samara mee.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:38:25 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_40994258
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:28 schreef Luchtbel het volgende:
Oei Sesesta hoe ziet het er nu uit? Zoiets doen ze allemaal wel een keer denk ik.

Lishe, Jolie is ook gek op auto's niet om mee te spelen maar wel om buiten te bekijken. Ook brommertjes en vooral de bus eigenlijk vindt ze heel boeiend. Maar vanmorgen waren de poppen alleemaal gezellig op theevisite

En al de hele dag dezelfde schone onderbroek aan, alles op het potje geplast...
knap hoor van Jolie! Hier wil het dus niet zo vlotten, Liam plast af en toe op het potje, maar als ik hem een onderbroek aan doe dan plast ie daar rustig in over de grond en vind dat niet raar. We hebben nu trouwens hele handige wc brillen gekocht met in de deksel een verkleiner die je dan naar beneden kan klappen en we zetten hem regelmatig even op de wc. het komt wel allemaal.
Ik maak me meer "zorgen" over het van de speen af komen. In januari wordt ie 3 en ik vind het wel eens wat worden, maar hij hangt verschrikkelijk aan zijn knuffel en speen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:43:36 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40994397
Oh nou Belana, ik ben er echt niet zo mee bezig om eerlijk te zijn. Ik vind het ook ingewikkeld want dan thuisblijven enzo soms maar ja zij probeert het wel. Mijn vriend heeft ook meer geduld met zulke dingen. We oefenen nu steeds een beetje s ochtends in het weekend enzo en ik denk dat ik amar wacht tot het moment dat ze geen luiers meer wil ofzo. Ik heb ook geen idee hoe je zoiets aan moet pakken. Met die speen ook niet, lastig soms he dat groter worden. En dat proberen te begeleiden.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:58:13 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40994836
Overigens hadden we haar een onderbroek en hemd setje beloofd van de week. Ze wilde zo graag een 'proostsetje' (iets dat bij elkaar hoort) Roze met wit gestreept had ze gezien bij Hans Textiel maar alleen het hemd was er. Jolie nukkig, iets anders wilde ze niet. Geen andere kleur, niks met een poes erop. Uiteindelijk wilde ze wel een roze onderbroek erbij dan, met pijpjes. Zegt ze bij de kassa tegen die mevrouw 'Zelfde als papa' Die mevrouw moest heel hard lachen en vroeg of haar vader ook een roze onderbroek had 'Ja zelfdes met een hemptje ook'
pi_40994865
Ik zou wel één ding tegelijk doen, of zindelijk worden, of van de speen af... En als Jolie zelf met zindelijk worden bezig is lijkt me dat juist een goed moment er op in te springen. Maar ja hoe enzow, daar heb ik nog geen idee van, ook niet hoe ik het zelf tegen die tijd aan zal pakken. Komt tijd komt raad, hoop ik

Zat er wel aan te denken om bij Noah ook te beginnen hem van d espeen af te laten komen. Sinds een tijdje sabbelt ie vaak op zn vingers, dus dat leek me misschien een mooie vervanging van de speen. Bovendien als ik 's nachts bij hem ga kijken heeft ie bijna nooit een speen in, dus het is vooral om in te slapen denk ik. Heb alleen nog geen idee hoe ik het moet gaan aanpakken.... Hij lijkt me nog zo klein om compromissen te sluiten, als in samen een knuffel uitzoeken in ruil voor zijn speen ofzow. Aan de andere kant lijkt het me hoe langer je wacht met van de speen af komen hoe moeilijker het wordt...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:05:08 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40995087
Nou waar blijft mijn raad dan

Jolie heeft niet zo veel d'r speen hoor, alleen soms als ze moe is overdag of verdrietig. De komende weken met dat hele oppasgedoe ga ik sowieso niet daaraan beginnen. Misschien moet je gewoon es kijken wat er gebeurd als je het niet meer geeft ofzo? Weet ik veel
pi_40995105
Jolie wat goed! En die foto is

Djulian is thuis zindelijk, gaat naar de wc en op het potje, maar buiten de deur is het nog eng. Bij opa en oma op de wc lukt tegenwoordig ook al. Onderbroekentraining ga ik volgende week weer mee beginnenheb een hele voorraad klaar liggen En dan kijken of het goed gaat.
Overigens is hij heel ondeugend vandaag en toen ik wakker werd stond hij binnen een paar seconden naast me, hij had smorgens om mij gevraagd toen papa hem uit bed haalde
  Moderator zondag 20 augustus 2006 @ 14:10:43 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40997085
Nou de schade lijkt mee te vallen als ik een leuk schuin staartje in haar haar doen valt het niet eens op, iets anders zit er voorlopig niet in denk ik.
Het zit echt schuin voor, gelukkig iets achter haar pony dus valt het niet heel erg op.
Ik schrok van het haar gisteren maar ik denk dat het nog wel aardig weg te moffelen is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40997107
Gelukkig Senesta! Is ze nu zelf toch ook een beetje geschrokken?
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:57:55 #11
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41002467
Gelukkig Senesta!
Jolie, zon lief poppenmoedertje. Ze zal vast een heerlijke zus zijn!

Leah! Ik heb gevoeld, maar de fontanel is volgens mij nog niet helemaal gesloten. Of het moet nog een beetje week voelen, ook al issie dicht. Dus tja. Ik weet niet of ik nu de hele wetenschap aan het wankelen gebracht heb?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Moderator zondag 20 augustus 2006 @ 17:04:33 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41002607
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:11 schreef Anitra het volgende:
Gelukkig Senesta! Is ze nu zelf toch ook een beetje geschrokken?
Nee hoor, ze is niet echt heel erg onder de indruk, helaas.
Het enige waar ze nu van baalt is dat ze geen 2 staartjes in kan net als Taa lie ( K3).
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:15:51 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_41002924
ik laat het zindelijk worden ook voor wat het is hoor, heb dat los gelaten. soms zetten we hem dan idd op de wc, toch ff wennen soms ofzo en verder komt dat wel. diep speen, poeh! en dan in combi met de knuffel he.... dat zou echt drama zijn als ik die weg nam. Ook dat laten we nog maar ff zo Hij is nog zo klein eigenlijk
stormy waters...
sailin'
pi_41005293
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef texelonia het volgende:
I

Zat er wel aan te denken om bij Noah ook te beginnen hem van d espeen af te laten komen. Sinds een tijdje sabbelt ie vaak op zn vingers, dus dat leek me misschien een mooie vervanging van de speen. Bovendien als ik 's nachts bij hem ga kijken heeft ie bijna nooit een speen in, dus het is vooral om in te slapen denk ik. Heb alleen nog geen idee hoe ik het moet gaan aanpakken.... Hij lijkt me nog zo klein om compromissen te sluiten, als in samen een knuffel uitzoeken in ruil voor zijn speen ofzow. Aan de andere kant lijkt het me hoe langer je wacht met van de speen af komen hoe moeilijker het wordt...
Ik zit er ook aan te denken om over een maandje of 4/5 de speen af te schaffen. Overdag heeft ze nooit een speen, ik neem er ook nooit één mee als we weggaan ofzo. Alleen met inslapen heeft ze een speentje, vaak als ze slaapt heeft ze hem niet meer in idd.

Ik wil het het liefst ook doen voor dat je er idd compromissen om kan sluiten. Duimen ofzo doet ze ook niet, dus enorme zuigbehoefte heeft ze ook niet echt denk ik. Misschien maar beginnen bij de middagslaap en dan gewoon de speen niet geven?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41005335
Ik schrok me vanmiddag trouwens rot, ik was was in het wasmachine aan het doen en Myhron stond achter me. Kijk ik twee tellen later weer, zie ik haar niet. Staat ze al op de 6e tree van de trap naar boven
pi_41005925
Bij Myrthe is de fontanel wel dicht, maar dat is ie al een tijdje. Tot zover uw reporter uit Almere !
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:16:07 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_41006169
Ik denk dat het best handig is om er zo vroeg mogelijk mee te stoppen igraine achteraf denk ik dat wij dat verkeerd hebben aangepakt namelijk... ik hoop dat met Ezra anders te doen.
stormy waters...
sailin'
pi_41007827
Tex als je ziet dat Noah op zijn vingers sabbelt is de kans ook aanwezig/groot dat hij misschien gaat duimen als je de speen weg haalt. Dit ging Jans dus doen toen we de speen afgewend hadden. Aangezien dat weer slechter was (voor haar nog meer ivm het praten toen) hebben wij de speen weer gegeven. Ze heeft hem hier alleen als ze slaapt (zowel smiddags als savonds) Vaak als ze eenmaal slaapt is hij inderdaad uit haar mondje en slaapt ze gewoon met dr mondje netjes dicht. Dan maakt het me eigenlijk ook niet zo uit als ze dus een speen nog heeft. Ze heeft er zelfs 3 en soms 4 (we kwamen en komen tijdens het opruimen ineens weer allemaal speentjes tegen op de gekste plekken, achter de wasmachien bv ) En ze begon er echt van te juichen. Weer een speen gilde ze Ze draait ze dus helemaal in dr handjes als ze slaapt. In elke hand 1 of 2 spenen en 1 in dr mond. Het zijn een beetje dr kroeltjes ofzo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:18:51 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_41008080
zo hebben wij dat ook heel lang gedaan jessie, alleen met slapen, maar toen Ezra geboren was, was het ineens drama hier in huis en tja, dan ben je ook wat toegeeflijker... ik probeer het er nu weer in te brengen dat het alleen in bed is, dat vind ik ook niet zo erg.
stormy waters...
sailin'
pi_41008247
O maar dat was tijdens de vakantie hier ook zo hoor. Met het kamperen dan he.
Daar was alles anders, ze sliep wat moeilijk tot niet overdag en was daardoor overdag wat sneller geirriteerd. Tijdens het kamperen mocht ze dan dus ook overdag haar speen. Bij de thuiskomsten tussendoor dat steeds weer afgewned. Ze baalde wel, maar het ging eigenlijk best goed.
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:55:08 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41011783
Hier ook nog steeds het speenbeleid aan het bepalen. Ze mag hem niet overdag, maar in de auto nog wel. Zeker als het rond slaapmomenten is dat we in de auto zitten. Verder mag ze hem alleen in haar ledikantje. Ze pakt zo af en toe haar duim of vinger, maar ook dat mag niet beneden. Uiteindelijk is het ook hier het doel om van dan ding af te komen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook tot mijn zesde heb geduimd. En ze heeft hem inderdaad alleen met inslapen. Ach, wat Belade zegt...ze zijn nog zo klein.....

En ze heeft er trouwens behoorlijk wat moeite mee dat we het ledikantje op de nieuwe kamer hebben staan. Het kost behoorlijk wat tijd om d'r tot rust te krijgen. En als ze letterlijk tegen me zegt dat ze bang is en het eng vind, dan steekt dat toch heel erg.....maar met troosten en geruststellen houden we maar vol...
  zondag 20 augustus 2006 @ 21:59:17 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_41011991
moeilijk lijkt dat me chaca, dat van de nieuwe kamer. maar alleen volhouden maakt dat het went waarschijnlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_41012243
Hier gaat het super met slapen MrBos moest d'r gisteren alleen naar bed brengen, mama was een avondje uit Hij is naast het bedje op de grond gaan liggen (hebben er maar even een matras neergelegd) en ze viel vrij snel in slaap. Vannacht werd ze om 4 uur wakker, ik ben er heen gegaan, heb d'r weer neergelegd (ze stond rechtop in bed), ben op de grond gaan liggen en ze ging meteen weer slapen. Toen ze sliep ben ik gauw weer naar m'n eigen bedje gegaan Ze heeft geslapen tot 8 uur, dus wel 11 uur lang ! Is dus 2 uur langer dan normaal !!

Vanmiddag heeft ze d'r slaapje in de auto gedaan, vanavond heb ik d'r op bed gelegd, ze huilde eventjes maar toen ik aanstalten maakte om dan maar naast het bedje op de grond te gaan liggen was het meteen over. Na een minuut ben ik weer opgestaan en heb nog wat gerommeld boven, en binnen 5 minuten sliep ze
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:13:31 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41012526
Heerlijk Ladybos dat het goed gaat. Het blijft wennen als je kleintje moeite heeft met slapen. Het is voor mij erg nieuw. Voorheen was het om acht uur in bed. En dan hoorde ik ze nog wel praten en zingen en boekjes lezen, maar nu is het echt huilen en groot verdriet. Heel slecht voor een mama met hormonsters...
pi_41012723
super Ladybos
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:13 #26
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41012730
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef Igraine het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over een maandje of 4/5 de speen af te schaffen. Overdag heeft ze nooit een speen, ik neem er ook nooit één mee als we weggaan ofzo. Alleen met inslapen heeft ze een speentje, vaak als ze slaapt heeft ze hem niet meer in idd.

Ik wil het het liefst ook doen voor dat je er idd compromissen om kan sluiten. Duimen ofzo doet ze ook niet, dus enorme zuigbehoefte heeft ze ook niet echt denk ik. Misschien maar beginnen bij de middagslaap en dan gewoon de speen niet geven?
Noah heeft hem overdag ook niet nee. Alleen tijdens (in)slapen.
Ik zat er idd ook aan te denken om met middagslaapje te beginnen. Maar later dacht ik, misschien is dat wel heel verwarrend, dat ie hem de ene keer wel mag en de andere keer niet?

Wat die vingers betreft, de speen is al heel lang voor alleen in bed en die vingers doet ie pas sinds kort. Ik heb geen idee of dat iets met de speen of zuigbehoefte ofzow te maken heeft. Maar ik kan het altijd proberen toch? Als ie idd gaat duimen kunnen we altijd de speen weer teruggeven. En verder vraag ik me af, wanneer kun je dan wel stoppen met de speen, als ze in plaats daarvan gaan duimen? Als ze over een jaar weer gaat duimen als je met de speen stopt, of over 5 jaar?
©Dumbo
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:49 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41012760
Ladybos wat fijn dat het slapen zo goed gaat
©Dumbo
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:23:40 #28
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41022629
* ff ongelezen binnenvalt*

Glenn plast sinds deze vakantie op de wc
Hij wil geen luier meer om, alleen als hij gaat slapen. Ben zooo trots op hem.

We zijn de afgelopen 2 weken bij Roberts vader in Frankrijk geweest. Daar heeft hij natuurlijk alleen maar Nederlands om zich heen gehoord, en Frans natuurlijk , maar zijn Nederlands is nu ook gelijk met sprongen vooruit gegaan. Wel met een licht Italiaanse tongval, maar zo schattig
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 11:00:20 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41023501
Go go Glenn Wat goed zeg!!! Kom je Isa even vertellen hoe dat moet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41024469
EW wonen jullie dan in Italie? Ik dacht doordat jullie in het nederlands posten ook nederlands spraken thuis.

Myrthe wat goed
  Jubileum moderator maandag 21 augustus 2006 @ 12:39:25 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41026415
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Go go Glenn Wat goed zeg!!! Kom je Isa even vertellen hoe dat moet
Dan komt Iris er ook even bijzitten Geweldig Glenn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:07:57 #32
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41027518
We hebben de eerste dag op de PSZ overleefd

Op mijn "Suus mama gaat naar huis toe hoor.." stapte madam resoluut naar het raam om te zwaaien...
En ik wou nog een kusje...

Toen ik haar ging ophalen was ze heel geconcentreerd aan het spelen en heb ik even genietend staan kijken. Toen ik haar na 5 minuten gluren riep, keek ze op, roep heel blij "mama!!" en rende met open armen op me af!

Het is helemaal goed gegaan, ze wou niet naar huis en ze heeft heel hard gespeeld!

foto's Kinderfototopic deel 82
verslag van Suus Kinderpraatjes deel 7
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_41028595
Wat fijn dat het zo goed ging Ireth! Groot lijken ze ineens tussen allemaal andere peutertjes he.

Glenn Knap van je! En Jolie en Myrthe
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2006 @ 15:44:14 #34
81992 Githa
pi_41032317
Suus al naar de PSZ wat goed hé!...

Myrthe goed geslapen

Glenn op de wc geplast

Jolie de hele dag droog

Wat een wonder kindjes op Fok he
Jordy zei net "drinkuh van mama" Mama helemaal trots springt op om drinken te halen
Hij begint zomaar ineens zoveel meer te zeggen en ook zo duidelijk
Alleen zijn naam wil nog niet zo lukken
Ik: "mama....Jordy...mama...Jordy " ondertussen wijzend naar mezelf en Jordy
Jordy: "mama...Jom jom= John de papa "
Ik: "neeee, mama.....Jordy"
Jordy: "mamaa...mamaaaaaaaaaa"
Ik: "mama........Jordy"
Jordy: BOB als in bob de bouwer...

Hoezo tactvol van onderwerp veranderen
pi_41034510
Hehehe Jordy, boefje ! Myrthe noemt zichzelf Mitte

Vanochtend was ze trouwens al om 5 uur uitgeslapen En vanmiddag wilde ze ook niet gaan slapen Maar we hebben al 3 nachten het bed voor onszelf nou ja, onszelf en 25 muggen dan
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:06:31 #36
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41036573
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:36 schreef Anitra het volgende:
EW wonen jullie dan in Italie? Ik dacht doordat jullie in het nederlands posten ook nederlands spraken thuis.
Nee Anitra we wonen in Nederland hoor. We hebben er alleen voor gekozen om Glenn als eerste de Italiaanse taal bij te brengen en mijn man leert automatisch met Glenn mee. Dat gaat hartstikke goed. Ikzelf en mijn ouders (vaste oppas) zijn Italiaans. Hij 'sprak' natuurlijk wel al Nederlands met de kindertjes uit de buurt hier, maar nu komen er ook hele zinnen in het Nederlands uit. Dat deed hij voor de vakantie alleen maar in het Italiaans. 5 september gaat hij naar de psz, dan zal het wel helemaal hard gaan met het Nederlands.
pi_41036796
Ik snap hem!
Het is zo leuk als kindjes 2 talig zijn
Schakelt hij goed over of maakt hij ook combi zinnen? Als hij op PSZ zit zal het zeker hard gaan!
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:17:31 #38
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41036858
Die combi zinnen valt wel mee. Hij antwoordt in de taal waarin hij aangesproken wordt. Als hij het in het Nederlands niet weet houdt hij het gewoon op ja of nee
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:21:49 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41036987
Alle namen moet ik opschrijven geloof ik, maar goed. Iedereen die zindelijk is of er druk mee bezig is .

Voor de PSZ gangers....natuurlijk ook een .

WIj hebben een dagje Plopsa indoor achter de rug. Erg leuk en erg gezellig. Zorg er alleen wel voor dat je peuter minimaal 96 centimeter is. Dan hoef je niet de volle mep te betalen, maar mag ze onder begleiding wel bijna overal in. En toen we Fleur vroegen wat ze het leukste vond was haar zeer gerichte antwoord...allemaal was leukste.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 18:40:41 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41037566
Picture this...

'Mama, kijk miertje...'
Isa staat in een hoekje van de keuken en komt na deze zin richting de tafel gelopen.
Nog eens ' Kijk, mama miertje...'
Het handje gaat boven de tafel en Isa laat het 'miertje' los.
Mama kijkt en geeft van schrik een gilletje, want het verwachtte miertje blijkt een uit
de kluiten gewassen kever te zijn
Samen het 'miertje' in een kopje gedaan en netjes buiten gezet, zodat het kon gaan
buitenspelen...
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:36:58 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41041080
Zo gaat het hier ook met Joshua en zijn 2 talen. Hij praat nu net zo makkelijk engels als nederlands.
Joshua is zindelijk, en ook met ondergoed en broeken aan. Dat was nog wel even wennen voor hem, maar hij moest wel op het kdv. De ongelukjes beperkten zich vandaag tot 1, en dat is een hele vordering. Als hij een hele dag thuis is dan heeft ie helemaal geen ongelukjes en wel gewoon kleren aan.
pi_41042870
Joshua wat goed
Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat jullie ook 2 talen hebben idd.
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen ook 2 talig op zal voeden, maar daar is niks van gekomen. En als ik zie wat een aanleg Djen heeft voor talen dan is dat gewoon zonde.
Bij Djulian zou de 2 taligheid wat vanzelf sprekender zijn omdat zijn opa duits is, alleen ik ben erg slecht in duits en spreek het dus niet. Zijn opa spreekt gewoon Nederlands (erg gebrekking, maar het is meer Nederlands dan Duits ) Ik ben absoluut geen Duitsland liefhebber, maar dat is zijn afkomst en dat hoort hij ook te weten, zit er dus wel aan te denken om iets te gaan doen, vooral omdat via Rick zijn werk talencursus gratis is.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:28:32 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053367
ik ben boos en tegelijk verdrietig. Liam is zoooooo vervelend, brutaal en jankerig. Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik kan alleen nog maar boos doen zelf ook. Ik vind mijn eigen kind dus gewoon niet leuk op het moment. Bij alles is het of een grote mond, of janken... en dat al weken achter elkaar... pffff....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:31:06 #45
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41053402
Oh Belana
T is een fase zeggen ze he, maar Tobias heeft ook net deze fase uitgekozen om eens lekker lang te laten duren, dus ik ken je gevoel...
Je weet het zelf vast ook, maar kribbig terug doen maakt het erger. Het enige wat ik af en toe doe (of probeer) is maar gewoon negeren als ie zo doet, en extra lief doen als hij ook lief is.
Maar het is niet leuk he?
pi_41053429
Belana
Hier zit ik er ook ff doorheen. Noah krijgt om alles een driftbui, word er echt knettergek van. Je weet van tevoren niet waarom ie een driftbui gaat krijgen, dus durf je gewoon bijna niks meer te doen Het gezeik begint al als ik hem uit bed haal, dus nu zit ik met een ochtendhumeur achter de pc en heb ik even geen zin om me al teveel met Noah bezig te houden
Zeker als je wel probeert voor hem leukedingen te doen, dat je van tevoren denkt "dat vindt ie vast leuk!" en dan komt er weer de ene driftbui na de andere, om niks, en dan denk je ook, dan kan ik net zo goed niet m'n best voor je doen
©Dumbo
pi_41053456
Oeh Belana, dat valt niet mee. En al helemaal nu niet denk ik.
Ik kan me voorstellen dat je nu ook niet even wat sneller kwaad en verdrietig wordt dan anders. Vermoeidheid speelt daarin natuurlijk een grote rol en al het nieuwe dat op Liam afkomt.
Heel veel sterkte en
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:45:08 #48
103793 kozakken
Living the life
pi_41053656
Oeh Belana...
Kan je dus de hand geven. Jonne is ook aan het veranderen in een soort hormonale kleuterpuber. De gewenning aan Romme vergt dus gewoon tijd en aandacht voor ons allemaal. En Jonne moet opeens delen, rekening houden met het feit dat hij ons niet altijd meteen tot zijn beschikking heeft en weet ik veel wat nog meer.
Oh.. ik houd mijn hart vast voor het moment dat kozakkenman weer aan het werk moet. (heb gelukkig nog bijna twee weken samen). Ben zelf ook zo bang dat het dan gaat escaleren of dat ik zelf alleen maar boos kan worden.

Fijn dat je het hier even schrijft Belana. Want je gevoelens zijn (denk ik) ook mijn voorland.
Gisteren vertelde een vriendin van me precies hetzelfde. Haar tweede werd geboren en nr. 1 veranderde ook in een druk, vervelend mannetje. Dat ze soms ook echt dacht: ga jij maar eens lekker een dag naar .. opa/oma/weg met papa.
Dikke kus
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:49:06 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053751
Ik weet het, je moet juist rustig blijven en negeren her en der en normaal lukt me dat, maar wat snoopy zegt, ik ben ff heel erg moe nu en heb zomaar ff last van het ontzwangeren ook denk ik, het voelt hormonaal weet je wel... en Liam die aan alles moet wennen.
Vandaag kan ik zelf ook alleen nog maar schreeuwen terwijl ik normaal helemaal niet zo ben.
Hij is nu naar bed trouwens, dat wilde hij zelf ook wel, hij ging gisteren vrij laat en was vroeg weer wakker, dat helpt ook al niet.
Het is een fase, ik weet het en het komt ook wel weer goed. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er zo doorheen zit, valt nog mee.
tex, jij ook sterkte met Noah... die kan er ook wat van momenteel he?

Ik ga zo ook ff slapen... als Ezra ten minste mee wil werken daarin
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:52:40 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053840
kozakken, tja, het hoort er ff bij denk ik. Maar leuk is anders... ik vind het ook wel sneu voor Liam hoor trouwens. En ik probeer hem al zoveel mogelijk aandacht te geven... maar niks helpt echt. Vooral dat gejank om alles... daar kan ik heel slecht tegen. Alles wat ie zegt of vraagt gaat op zo'n jankerig toontje.... daar word ik heel cranky van.
nou ja.... slapen dus, dat is wel even goed voor deze mama...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:58:43 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_41053991
truste Belana!
herkent dat jankerige ook zo goed.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:09:19 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41055586
Oh Belana. Ik zou je nu toch wel heel graag een knuffel willen komen geven. En dan maken we er maar meteen een groepshug van, want zo te horen kan Kozakken er ook wel eentje gebruiken. Om over de mama's van de rest van de Peuterpubertjes nog maar te zwijgen.

Ik herken de driftbuien ook en hier is nummer twee nog niet eens actief in the picture. Het slapen zal jullie vast goed doen. En ik hoop dat Liam misschien jou kan helpen door lief te zijn en niet zo te piepen en te janken..... Ik probeer Fleur op dit moment duidelijk te maken dat ze niet hoeft te piepen om zichzelf hoorbaar te maken. Als ze voor me komt staan en gewoon vertelt wat ze wilt dat kan ik zien of dat wil gaan lukken en wanneer.....

Ik wens jullie allemaal in elk geval veel sterkte met het vinden van de rust en de gulden middenweg. Want bedenk wel dat jij ook nog gelukkig moet zijn....ze pikken ook jouw stemming op.....
pi_41055826
Belana heel herkenbaar. En Liam reageert natuurlijk al helemaal fel omdat jij zo moe bent, dat heeft hij heel goed door. Maar wat ik deed met Joshua is hem in de naughty corner zetten als hij brutaal of vervelend was. Echt heel erg strikt zijn en dan ging het even over. Maar dit kan wel even duren hoor. Joshua is er gelukkig even overheen, maar ik heb ook zeker geen leuke paar maanden gehad met hem. Erg vermoeiend en vergt ook veel energie. Sterkte ermee

En juist op dat schreeuwen reageren ze he, precies wat ze willen. Om gek van te worden.

Ik vind het echt helemaal te gek dat Joshua nu 2 talig kan praten, echt knap gewoon, want het is zoveel wat hij moet onthouden. Maar ja ze zijn zo flexibel als ze zo jong zijn. En denk nou niet dat Joshua al zoveel praat, want hij is pas een maandje of 2 terug begonnen met napraten. Maar echt elke dag komt er zoveel nieuws uit. Het gaat gewoon heel snel nu.

Chantel heeft even een tandjes aanval. Die heeft er 3 kiezen bijgetoverd de afgelopen 2 weken. Dus zere billen en heel onstabiel op haar beentjes. Haar hoofdje zit echt onder de blauwe en open plekjes door het vallen Maar goed, hopelijk gaat dat snel over en is ze er weer even vanaf. Gelukkig is ze er niet zo heel erg ziek van als Joshua weleens was. En ze slaapt ook gewoon goed, ook wel een verademing
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:21:33 #54
81992 Githa
pi_41059610
Tex, Belana en Kozakken Het is een fase... ja, dat weten we wel, maar het is zo niet leuk, zo vermoeiend en om hopeloos van te worden.
Jordy heeft het een 2 weken terug gehad, niet luisteren, driftbuien en huilen de hele dag door, maar gelukkig heeft hij dat maar een weekje vol gehouden.

Probeer zoveel mogelijk positief te blijven en laat je niet meesleuren in zijn boosheid, want dan beland je in een cirkeltje....heel veel sterkte en succes voor jullie, hopelijk is het snel een beetje beter.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:32:47 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_41059899
Och Belana, Tex en Kozakken, sterkte! Ik herken het gevoel nog wel van Daan, toen Judith net geboren was. Hopelijk helpt het als je een beetje kunt rusten (had ik toen weinig tijd voor met een overspannen man). Ik was eens bij m'n zus en zat er ook zo doorheen. Daan wou niet aan tafel zitten tijdens het eten en mijn zus maakte een grapje en hij zat zo... een eyeopener voor mij! Humor... daar had ik in geen tijden meer aan gedacht!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:44:17 #56
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41062144
Belana, Tex, Kozakken...
pi_41064228
hier ook wel eens van die dagen hoor, dat het erg lastig is om niet in zo'n negatieve cirkel te belanden. en wat bij 2 ook zo fijn is: als de een met z'n verkeerde been uit bed gestapt is, doet de ander al heel snel 'vrolijk' mee. zitten ze tegen elkaar op te gillen/zeuren, zeeerrr irritant! maar inderdaad, een grapje of een ander onverwachte actie: muziek draaien, samen gek dansen oid, wil wel eens helpen om de sfeer te doorbreken. en als je zelf zo moe bent heb je daar nou juist vaak geen energie voor, dat maakt het zo lastig. sterkte ermee!

anna heeft trouwens sowieso de laatste dagen het gillen ontdekt hoor. bij elk klein dingetje dat tegen zit begint ze te krijsen als een speenvarken! ik negeer het zoveel mogelijk maar m'n oren tuten er af en toe van. pfff! hopelijk is dit ook een gril van (zeer!) tijdelijke aard.

maar vanmorgen bij 't CB geweest met 'r en daar vonden ze haar heel vlot en grappig, 't is ook een heerlijk ding hoor. ze weegt nu 11.7kg en is 83 cm lang.
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:17:38 #58
81992 Githa
pi_41064709
Jordy doet de hele dag al niks anders als slaan hij heeft dat echt geleerd van andere kindjes en vindt het schijnbaar erg stoer.
RandaV was hier net even voor een minimeet ivm de kleertjes en hij heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien ...ahum
Hij vond het schijnbaar niet leuk dat ze gingen dus meneer krijgt een driftbui en in zijn boosheid gaat hij mij slaan ik spreek hem dan aan dat ik dat niet leuk vind, maar dan maakt hij nog een "sla-beweging" en dus mag hij even in de hoek afkoelen, voor de zoveelste keer vandaag

Moeilijk hoor dat slaan...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:25:22 #59
103793 kozakken
Living the life
pi_41064947
Het zijn hier ook gewoonweg momenten hoor. (waarsch. net zoals bij Belana en tex). Het slaaptekort speelt me dan ook echt parten. Want 't temprament zit er toch ook gewoon wat er eerst ook zat. Alleen mijn eigen lontje is natuurlijk ook een stuk korter.

Verder is Jonne nl. ook een echte grote broer die 't heerlijk vindt om bolderig kusjes te geven en in z'n enthousiasme liever niets anders doet dan aaien, op schoot?? en kusjes geven. Maar ja.... wanneer ik net zit te voeden en Romme wordt platgedrukt kan de situatie ook wel eens uit de hand lopen. Net zoals wanneer hij denkt dat hij meer kan bereiken door te gillen, miauwen en janken.
Ik heb mezelf nu maar een periode ten doel gesteld van een week of zes om in ieder geval de eerste regelmaat weer te hervinden.
(En dan komen vast de regeldagen van Romme tussendoor om alle rust weer in 't honderd te gooien )
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:27:59 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065024
hier is het zeker ook mijn eigen korte lontje wat parten speelt ik sta af en toe te schreeuwen als een viswijf.... wat voor voorbeeld geef je dan... Ik heb me vanmiddag dus wat beter op proberen te stellen en dat gaat ook beter. (lukt alleen niet altijd)
Ik zou wat geven voor een nachtje bijtanken
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:29:25 #61
81992 Githa
pi_41065064
ooohw maar een kleine Ezra mag best blijven logeren hoor
en Liam ook, da's vast een leuk vriendje voor Jordy...kunnen ze wedstrijdje driftklikkeren doen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:32:39 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065165
draai je je 2 tellen om om dit hier te typen... eet ie zijn wasco op

Is het al bedtijd???
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:33:08 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065184
Oe ja leuk Githa, bij jou logeren he?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:36:54 #64
81992 Githa
pi_41065292
gezellig hoor Belana!
Maar het is vandaag echt wees-eens-super-vervelend-dag
Hij luisterd voor geen meter en als ik dan vraag waar zijn oren zitten zegt "hier"en wijst ie naar zijn oortjes en dan zeg ik: "zet ze is aan dan!"
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:39:10 #65
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41065351
Githa het is inderdaad rete-irritant maar wees blij dat het geen bijten is. Dat deed mijn petekind dus, ik geloof dat er bij me zus nog steeds littekens zichtbaar van zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:42:49 #66
81992 Githa
pi_41065441
Hij heeft geen tandjes om mee te bijten dus dat heeft dan geen effect
Maar idd dat is nóg erger.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:45:06 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_41065519
githa, vanavond gaan ze vroeg naar bed en wij nemen een borrel (en gaan er vroeg achteraan)
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:51:43 #68
81992 Githa
pi_41065764
vroeg naar bed ben ik helemaal voorstander van!
Hoe laat is het ?
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:52:52 #69
81992 Githa
pi_41065800
Maar Magneet, je hebt een leuke zoon ... en nog zo klein dan is Jordy echt een beer
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:56:11 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41065920
Amber is in een goede bui vandaag
We hebben net bramen geplukt

En gisteren weer op de wc geplast (en dat gaf ze zelf aan )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41066058
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:00 schreef bixister het volgende:
maar inderdaad, een grapje of een ander onverwachte actie: muziek draaien, samen gek dansen oid, wil wel eens helpen om de sfeer te doorbreken.
En dat werkt hier nu dus juist niet. Bij Noah is het vast ook anders dan bij Belana en Kozakken, omdat hier geen broertje/zusje is, en dus niet vanwege jaloezie.
Tot vanochtend kon ik die driftbuien wel hebben, meestal kan ik er wel om lachen, maar zo vaak als het nu is, is het gewoon niet leuk meer Vanochtend haalde ik hem uit bed en het was meteen weer raak, en zag het alweer voor me dat het de hele dag zo ging en had er bij voorbaat alweer genoeg van En hij kan zichzelf bijzonder goed vermaken gelukkig (*afklopt* )

Ik heb hem vandaag veel zelf laten spelen en uitzoeken en dat werkt blijkbaar beter nu. Als ik het hem naar de zin ga maken doe ik het toch niet goed

Githa, dat slaan doet Noah nu ook vaak. Enerzijds omdat ie het een leuk spelletje blijkt te vinden, en anderzijds als ie een driftbui heeft en dus boos is. Vermoeiend en lastig vind ik het...
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:06:00 #72
81992 Githa
pi_41066182
Hier helpt spontaan een grapje of muziek e.d. ook totaal niet, dat maakt hem alleen nóg bozer....als hij echt een driftbui heeft wil hij niks en dan is ook echt helemaal niks grappig negeren is dan nog het beste medicijn.

Dat slaan is ook erg vermoeiend, maar dat is eigenlijk alles wat je steeds moet corrigeren.... je bent er gewoon weer de hele dag mee bezig...maar ook dat gaat over iig in deze mate dan.
Over het algemeen kan ik er goed tegen, maar soms heb ik het ook wel even gehad met hem en ben ik blij als papa thuis komt die het even kan overnemen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:12:44 #73
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41066368
Klinkt ellendig allemaal. Succes.

Jolie en ik zoeken steeds fijne schoenen voor haar maar ze past maar heel weinig schoenen. Ze wil graag met klitteband maar dat is er maar weinig voor meisjes en zeker niet voor een hoge wreef. Zielig is het, zoveel passen. Zaterdag maar weer proberen. Nu heeft er net ook nog een kip in d'r sok gepikt (sokken in sandalen) op de kinderboerderij. Kutkip. En we moeten echt snel schoenen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:24:18 #74
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41066673
Lb-ke. Luuke heeft ook een hoge wreef. (Aldus de dame van de schoenenwinkel. Misschien zijn het wel gewoon nog babyvetjes.) Ze heeft schoenen van Fred de la Bretoniere en die passen perfect. Met klittenband! (En schreeuwend rose) Ik heb ze uit de uitverkoop, geen idee wat ze kosten zo. Maar ze zijn er!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:26:11 #75
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41066734
michelle vandaag, op de schommel, heel veel plezier, ze ziet kindjes op de glijbaan dus wil ze naar de glijbaan.
We zijn nog niet halverwege of er gaat een ander kindje naar haar schommel toe, gillen en krijsen, wand een ander kindje mag niet schommelen.
Kindje uit geschomeld en michelle weer op de schommel, maar dat kindje gaat naar de glijbaan en dat mag ook niet, dus weer gillen en krijsen, ben van pure ellende maar weg gegaan.

en vanochtend viel ze ook nog eens op de tafel met als gevolg dat haar riempje tussen haar tandvlees en bovenlip gescheurt is, ze op 2 plaatsen tanden door haar lip heeft en een flinke dikke paarse lip, ze is vandaag dus erg zielig!
En nu zit ze lekker met haar tut(doek waar ze altijd in sliep) op de bank naar baby tv te kijken en te zwaaien naar alles wat voorbij komt , ze is toch best wel lief hoor!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:54:33 #76
81992 Githa
pi_41067414
Hestria en Michelle...
Wat zielig van je lipje...helemaal paars, gossie! Vraag aan je mama maar eens lekkere ijsjes dat zal vast helpen

OOOhw, dat alles-is-leuk-wat-andere-kindjes-doen is zo herkenbaar
Maar ze zijn ook een beetje van dezelfde leeftijd geloof ik.
Jordy wil alles geven aan andere kindjes, als ze het dan maar niet té leuk of té goed naar hun zin hebben
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:13:16 #77
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41067850
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:54 schreef Githa het volgende:
Hestria en Michelle...
Wat zielig van je lipje...helemaal paars, gossie! Vraag aan je mama maar eens lekkere ijsjes dat zal vast helpen

OOOhw, dat alles-is-leuk-wat-andere-kindjes-doen is zo herkenbaar
Maar ze zijn ook een beetje van dezelfde leeftijd geloof ik.
Jordy wil alles geven aan andere kindjes, als ze het dan maar niet té leuk of té goed naar hun zin hebben
ijsjes heeft ze vadaag al een stuk of 4 op, is het enigste wat koelt, ijsblokjes laat ze nog niet zitten
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:17:09 #78
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41067940
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:24 schreef Lishe het volgende:
Lb-ke. Luuke heeft ook een hoge wreef. (Aldus de dame van de schoenenwinkel. Misschien zijn het wel gewoon nog babyvetjes.) Ze heeft schoenen van Fred de la Bretoniere en die passen perfect. Met klittenband! (En schreeuwend rose) Ik heb ze uit de uitverkoop, geen idee wat ze kosten zo. Maar ze zijn er!
Foto?
Ach ja anders kopen we gewoon jongensschoenen hoor. Zo erg is het allemaal niet. Jolie vindt het zelf moeilijk als andere mensen aan haar zitten. Er is één winkel waar ze wel graag komt en daar heeft ze dan ook 8 soorten gepast. Maar ja niks zat goed.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:42:13 #79
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41070285
Meiden, bedankt Door jullie verhalen ben ik voorlopig even flink uitgerammeld Hier hebben we ook zo'n driftkikkertje rondhupsen. Op het moment gaat het wel maar we hebben wel best een heftige periode compleet met bijten, slaan, gillen en kopstoten achter de rug. De gang lijkt nu best goed te werken. Momenteel hoeven we bij vervelend gedrag alleen maar te vragen of hij naar de gang wil. Over het algemeen is de reactie "neeeeeeeeeee, neeeeeeee" en dan houdt hij op met klieren. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we weer in een nieuwe fase terecht komen want als je het mij vraagt bestaat het leven van een kindje meer uit fases dan uit gewoon leven
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:43:43 #80
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41070351
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:12 schreef Luchtbel het volgende:
Klinkt ellendig allemaal. Succes.

Jolie en ik zoeken steeds fijne schoenen voor haar maar ze past maar heel weinig schoenen. Ze wil graag met klitteband maar dat is er maar weinig voor meisjes en zeker niet voor een hoge wreef. Zielig is het, zoveel passen. Zaterdag maar weer proberen. Nu heeft er net ook nog een kip in d'r sok gepikt (sokken in sandalen) op de kinderboerderij. Kutkip. En we moeten echt snel schoenen
In het nieuwe stadshart van Almere zag ik laatst leuke schoenen. Een soort laarsjes met klittenband. Ik weet alleen niet meer in welke maat ze ze hadden. Ze zijn van Brakkies.
Het was bij Topmerken Schoenen Outlet of iets in die richting.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:44:51 #81
3142 m@x
pi_41070390
Oh ja, Jolietje, ik voel met je mee. Schoenen zoeken is stom
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:56:01 #82
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41073226
Michele laat je maar lekker verwennen met ijsjes...

Jolie...verschrikkelijk he...

En voor Belana.....doen. Neem inderdaad dat weekend.....want het is voor jou en voor Liam daarna een stuk gezelliger. En ik weet het....makkelijk gezegd, maar toch!
pi_41073338
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:42 schreef m@x het volgende:
De gang lijkt nu best goed te werken. Momenteel hoeven we bij vervelend gedrag alleen maar te vragen of hij naar de gang wil. Over het algemeen is de reactie "neeeeeeeeeee, neeeeeeee" en dan houdt hij op met klieren.
Hier werkt de gang anders
[boosmodus]"Sven als je nou niet luistert, dan ga je naar de gang"[/boosmodus]

reactie van Sven:

"Oké mama, doe jij dan hard de deur dicht, dat vind ik leuk"

Hier valt het met de peuterpuberperikenlen best mee, waar ik alleen zo moe van word is dat hij zooo slecht luistert, tenminste, hij luistert pas als er dreigementen van wegdoen van zijn auto's tegenover staat.
Dat gaat zo: "Sven doe ... je schoenen aan/uit ... ruim je speelgoed op .... doe je kleren uit want ja gaat in bad etc... Dit herhaal ik een paar keer maar het kan net zo goed tegen een muur gezegd worden.
Luidt de zin echter hetzelfde maar met de toevoeging "want anders zetten je we speelgoed op de kast" dan weet hij niet hoe snel hij luid protesterend (tegen de sanctie) doet wat hem gevraagd word.
Zo jammer dat het met dreigementen moet
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:02:05 #84
81992 Githa
pi_41073463
en als je nu eens zegt "dan mag je dadelijk * iets leuks* " ipv de straf ? ... want zo te lezen is Sven redelijk makkelijk van zijn negatieve gedrag af te halen.
pi_41073702
Peuterpubertijd sucks. Klinkt heel bekend dat moeten dreigen idd. Maar nu helpt dat dreigen nog. Ik heb er nog een puber bij en daar helpt het niet meer bij
Het word echt gezellig hier als peuterpuber en tienerpuber samen gaan spannen tegen mij. Overigens heeft Djulian nu de macht van nee door dankzij zijn zus.
Maar aan de andere kant zijn er ook leuke momenten. Ik breng smiddags Djulian naar bed en dat gaat goed. sAvonds legt Rick hem altijd op bed(en dan babbelt hij rustig een paar uur in bed voor hij gaat slapen), maar de laatste 2 dagen riep Djulian om mij erbij. Hij wil echt die knuffel hebben van mij en mijn ritueel van het naar bed brengen, zei heel lief dag mama doei en voor we beneden kwamen was hij al stil Dat doet je als moeder ff heel goed
pi_41073774
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:02 schreef Githa het volgende:
en als je nu eens zegt "dan mag je dadelijk * iets leuks* " ipv de straf ? ... want zo te lezen is Sven redelijk makkelijk van zijn negatieve gedrag af te halen.
Dat doen we ook wel eens hoor. Hij is helemaal gek op het moment van de Cars dvd bijvoorbeeld. En dan is het ook weleens zo van dat als hij opschiet dat hij die dan mag kijken, of dat we iets anders gaan doen. Maar dat komt ook niet altijd uit en die dreigementen werken dan wel. En eigenlijk vind ik dat hij sommige dingen maar gewoon moet doen zonder iedere keer een beloning. Een gegeven vinger is bij Sven al snel een hand als we niet oppassen

Driftbuien zoals hierboven zijn vermeld heeft hij gelukkig niet zo vaak (ff afkloppen) maar als hij ze heeft werkt hier trouwens ook het gewoon negeren het beste. Even flink uit laten razen, en dan op het eind even met hem praten en hem dan kalmeren.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:13:56 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41073952
Easy, ik wilde nog altijd zeggen dat ik in een vlaag van verstandsverbijstering het filmpje van Sven dat hij de hele tijd "ik zei niet ...domme" zei aan Katja heb laten zien. Ze heeft het er nog heel vaak over en vraagt telkens of ze het filmpje nog een keer mag zien. Zo leuk om een ander kind stiekem verboden woorden te horen zeggen. Dat filmpje is echt een klassieker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41074059
was dat woord niet kl**tzak?
(ik vond 't ook een klassieker ja!!)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:29:21 #89
37150 livelink
pi_41074429
Ja, dat zou ook nog kunnen. Katja heeft er in ieder geval in haar versie 'domme' van gemaakt, maar nu je het zegt..
pi_41074458
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:16 schreef bixister het volgende:
was dat woord niet kl**tzak?
(ik vond 't ook een klassieker ja!!)
Dat was idd het woord
Hij zegt het overigens al een tijdje niet meer

[ Bericht 29% gewijzigd door easy-going op 23-08-2006 21:24:44 (filmpje heeft er weer lang genoeg gestaan :)) ]
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:43:16 #91
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41074913
PFFFF kan dus met grotendeels van de dames handen schudden, het is ook echt of ze je betrappen op je eigen slechte tijden. Ik voel me nl op moment erg min door een gehoorgang ontsteking en dat wordt echt volledig uitgebuit door madam dingen doen die ze al weken niet deed enorm gillen en krijzen plus ongelovelijk drammen om haar zin te krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:45:43 #92
81992 Githa
pi_41075014
Dat ben ik met je eens hoor Easy-going, ze mogen best door hebben dat ze soms gewoon moeten luisteren, maar het is ook wel lekker dat een andere methode ook werkt, mocht het even je neus uit komen

Rottdog, jij ook wéér een gehoorgang ontsteking? ...
En ja, ze hebben een neus voor bad timing
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:46:08 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_41075030
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben weer

wat ik een hele erge vind is dat Liam alles napraat wat wij tegen hem zeggen, zoals bv: praat niet zo brutaal! Dat zegt ie dus rustig tegen mij he... niet zo brutaal praten mama!!! of hij zegt: doe normaal mama!!!
Ergens, zeker als ik het hier opschrijf, is het enorm komisch, maar op die momenten kan ie echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:46:24 #94
37150 livelink
pi_41075046
Kinderen zijn zo slim wat dat betreft. Hopelijk knap je snel op, Rottdog en dan zal het vanzelf wel beter gaan.

Hij blijft ontzettend leuk, Easy
Misschien laat ik hem in moment van zwakte nog wel weer een keer zien aan Katja.
pi_41075192
Easy going dat filmpje
Maar hij heeft er zo'n lief stemmetje bij
En hij heeft t niet gezegd he
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:52:23 #96
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_41075253
Dat filmpje!! Wat een giller!
Ik vind slaan ook best moeilijk om je reaktie op te bepalen. Op de manier waarop Cas eens in de zoveel tijd van zich af maait, om je vervolgens taxerend aan te kijken, hebben ons doen besluiten om het te negeren. Het houdt dan ook weer op, gelukkig. Want op kopieergedrag hebben wij een patent hier. Pfffoew, soms uitermate vermoeiend.
pi_41075523
Sven

Ik ben vanmorgen schoenen wezen kopen met jongste en had me al op het ergste voorbereid maar dat viel me alles mee! Ik liep een winkel in, hij wees wat aan, we pasten ze, hij rende er meteen 3 rondjes op zonder struikelen en we konden afrekenen. Nog geen 10 minuten
De driftbuien van meneer lijken we nu grotendeels achter de rug te hebben, goddank. Hij is nog steeds wel erg ondernemend en ondeugend maar dat is de aard van het beestje zullen we maar zeggen.
Waar oudste altijd vroeg of hij naar de wc kon omdat hij zo nodig moest, zo horen we jongste regelmatig brullen van uit de gang "Papa of mama! Ik heb geplast en gepoept!"
Het is wel ff wat anders, zo`n voortvarend kind
Saartje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:03:58 #98
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41075634
Fleur heeft ook haar fase van slaan en bijten gehad. In eerste instantie inderdaad vermanend toegesproken en daarna alleen genegeerd. Nadat het alleen nog maar sporadisch voorkwam wel duidelijk weer vastgepakt en gezegd dat het niet geaccepteerd wordt door papa en mama...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:27:32 #99
61800 Rottdog
pi_41076422
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:45 schreef Githa het volgende:

Rottdog, jij ook wéér een gehoorgang ontsteking? ...
En ja, ze hebben een neus voor bad timing
Ja nu rechts heb er een oor bij aan
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:50:32 #100
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41077199
Hier hebben we tegenwoordig "Saskia is stout! Saskia gang zitten" en nadat ze dat zelf gezegd heeft gaat ze op de deurmat zitten.
En dat dus ook momenten dat ze helemaal niet stout is (hooguit een beetje dwars).

Belaan, hier krijgen we ook bijdehandte opmerkingen terug tegenwoordig.. en standaard na een 'echt niet' van mijn kant krijgen we een 'eg wel' terug
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41078108
Haha, Myrthe heeft het 'nee waar' ook ontdekt en doet niets liever dan de hele tijd wellus-niettessen.

Heb je al bij Van Haren gekeken LB? De Elefanten-collectie daar heeft veel lage schoenen met veters en klittenband dacht ik. En anders Scapino misschien (drVisser)? De meeste winkels hebben vooral laarzen, maar dat vinden Myrthe en ik helemaal niet erg.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 10:21:03 #102
81992 Githa
pi_41086729
Ik gaf Jordy net tomatensap in zijn beker,ff proberen. Hij begint heftig te drinken en ik zie dat koppie vertrekken naar een vies gezicht en er volgt een koude rilling van kop tot teen, helemaal verafschuwd kijkt hij me aan wahahaha die had ik moeten filmen.

Niemand hier interesse in deze schoentjes? Zijn zijn nog helemaal nieuw. Jordy heeft ze gekregen maar ik vind het meer iets voor een meid.
Ze zijn in maat 22, zonde als ze hier in de kast blijven liggen.
pi_41088000
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:01 schreef texelonia het volgende:
En dat werkt hier nu dus juist niet.
[..]
driftbuien [..]
we hadden het ook over 2 verschillende dingen volgens mij, zulke echte driftbuien/aanvallen zijn niet met een grapje weg te wuiven natuurlijk. anna kan er de laatste tijd ook wat van hoor, dan is ze echt met 't verkeerde been uit bed gestapt en kan om niks in razernij/groot verdriet uitbarsten. extra lastig omdat ze voorheen toch eigenlijk alleen maar huilde als er echt iets was, dus ik heb nu al een paar keer onterecht piet vreselijk op z'n kop gegeven.

ik probeer er over 't algemeen toch maar zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken (aan 't gegil en gedrama), en op andere momenten (zoals iemand anders ook opperde) een positieve aandacht-offensief in te zetten (ze overladen met knuffels en complimentjes etc, in ieder geval véél aandacht).
quote:
Ik heb hem vandaag veel zelf laten spelen en uitzoeken en dat werkt blijkbaar beter nu. Als ik het hem naar de zin ga maken doe ik het toch niet goed
ja dat werkt hier vaak ook het best hoor, alleen zijn sommige speeltjes op zo'n moment minder geschikt...

succes ermee!
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 18:06:14 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41100740
Ik hou van ebay
Wat vinden jullie van de nieuwe nike shox van Samara?

Is er eigenlijk een topic om ongegeneerd te pimpen met nieuwe kids outfits of schoenen?
Hebben jullie nooit dat je smelt als je je kindje in iets nieuws of gewoon erg leuks ziet?
Of heb ik dat alleen?
  Moderator woensdag 23 augustus 2006 @ 18:07:06 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41100763
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:06 schreef senesta het volgende:
Ik hou van ebay
Wat vinden jullie van de nieuwe nike shox van Samara?

[afbeelding]
[afbeelding]

Is er eigenlijk een topic om ongegeneerd te pimpen met nieuwe kids outfits of schoenen?
Hebben jullie nooit dat je smelt als je je kindje in iets nieuws of gewoon erg leuks ziet?
Of heb ik dat alleen?
Natuurlijk smelt ik altijd van mijn kindje maar sommige dingen staan gewoon zooo leuk
pi_41102188
MrBos komt net thuis met schoenen met lichtjes voor Myrthe van de Lidl Wel lief, die lichtjes hoeven van mij niet zo maar Myrthe vindt ze geweldig (en als de batterij leeg is doen de lichtjes het niet meer (Met klittenband Luchtbel !)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:57:51 #107
103793 kozakken
Living the life
pi_41104345
Schoenen met lichtjes
Ik kreeg hier een tijdje terug les in 'zet je voeten maar op aarde hoor '
Ik was heel stylisch bezig met het inrichten van Jonnes nieuwe kamer. En tja.. in een groot bed hoort nu eenmaal een nieuw dekbed en dus ook nieuwe dekbedhoezen.
Ik had al helemaal bedacht dat mooie felle kleurtjes, beetje stylisch ofzo wel heel mooi zou lijken.
Maar ja.. Jonne riep meteen 'Traktor erop!!' . En hij mocht ook een dekbedhoes kiezen. Ik mopperen dat dat toch misschien helemaal niet zo leuk was.
Zegt kozakkenman: 'Als hij dat nou wil.. Laat toch, het is toch zijn kamer'.
-Amen- en stil was ik. Tja... als hij dat nou wil.

Helpen jullie me trouwens nog eens herinneren aan dit verhaal wanneer Jonne thuiskomt met een verschrikkelijke trui, meisje/jongen, piercing of tatoo

Meer peuter gericht. Jonne is vanavond een kwartier (!!) lang aan het springen geweest. Echt, gewoon twee voeten de lucht in en dat lekker op z'n platvoeten landen En dat niet alleen. Nee, Romme moest ook naar Jonne kijken. (En ik maar roepen dat Romme het prachtig vond )
Het was zo leuk om te zien. Zo grappig hoe hij heel stoer zo stond te springen. En een half uurtje later lag hij in z'n pyama lekker in bed met vis en was hij weer zo klein.

Naast alle kriegel-moment heb ik deze moment zo hard nodig als tegenwicht. Gelukkig zijn ze er!
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 23:45:32 #108
81992 Githa
pi_41113897
Jordy roept de hele dag "Bob...Bob...Bob bouwwwww...Bob"en nu is hij vanmiddag met oma naar de stad geweest en is hij zijn bob de bouwer pop verloren

Hij heeft ook een riem van bob de bouwer en telkens als je vraagt waar Bob is dan gaat die trui omhoog óók als hij de riem niet aan heeft....
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:37:58 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_41119698
Liam is uit logeren bij opa en oma.... vinden opa en oma leuk, Liam vind het leuk en mama vind het ook best even leuk
kozakken, kan me erg vinden in de laatste zin van je post. Gelukkig heb ik met Liam ook nog die lieve, grappige, schattige momenten dat mijn hart smelt. het jochie heeft het zo moeilijk met zichzelf gewoon. Hij wil niks, vind niks leuk, en maar huilen vaak. Het is allemaal aandacht vragen en ik heb wel wat gehad aan de reacties hier. Ik negeer nu het negatieve en geef aandacht aan het positieve. Het scheelt ook dat ik nu al 2 nachten heb door kunnen slapen van 11 tot half 5

Githa, een Bob de Bouwer riem? Oe, waar haal je die? dat zou Liam stoer vinden, hij heeft toevallig gisteren een helm en een hamer gekregen van mijn ouders en dat was al helemaal top.
stormy waters...
sailin'
pi_41119755
haha die helm en hamer heeft Piet gisteren ook gekregen bij wijze van vroeg verjaardagskado.
lekker dat ie even uit logeren is Belana!

Jordy je bob-pop verloren, wat baaaalen!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:46:42 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41119813
Kozakken, als je dan toch die felle kleurtjes wil voor het 'stylish' effect: Léon heeft én een tractor op zijn dekbed én op zijn kussensloop én in felle kleurtjes.
Dit plaatje en effect is mede mogelijk gemaakt door de Hema:

Ik herken die kriegelmomenten ook. Ik kan jullie enigszins geruststellen; als je iets verder bent wordt het allemaal iets makkelijker te behappen. Léon heeft dat ook de eerste weken heel erg gehad en dat ging me dwars door mijn hart. Nu heeft hij zich neergelegd bij de situatie en kunnen we weer echt met elkaar genieten.

Belana, lekker geslapen dan ook vannacht?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:47:41 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_41119830
jaaaaa, die heeft Liam ook die is er gek van

Ik heb heerlijk geslapen dutch
stormy waters...
sailin'
pi_41119838
die heeft piet ook.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 08:51:48 #114
81992 Githa
pi_41119882
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:37 schreef Belana het volgende:

Githa, een Bob de Bouwer riem? Oe, waar haal je die? dat zou Liam stoer vinden, hij heeft toevallig gisteren een helm en een hamer gekregen van mijn ouders en dat was al helemaal top.
Bij de zeeman
In alle maten en voor maar 1,95
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:53:29 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41119908
En dan 's ochtends worden alle auto's en tractors en vrachtwagen en bussen weer opnieuw bewonderd en dan moet mama ook weer verbaasd meekijken.
Hij heeft deze trouwens ook, vind ik ook zo vreselijk leuk. Vooral ook omdat hij ook andersom gebruikt kan worden.

Hij heeft een streepjeskamer, dus die combi van streepjes en bolletjes zijn erg stylish verantwoord.

Waaat??? Bob de Bouwer-riemen bij de Zeeman? Oké weet ik eindelijk waar ik naartoe moet.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:55:27 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_41119929
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:51 schreef Githa het volgende:

[..]

Bij de zeeman
In alle maten en voor maar 1,95
Naar de zeeman gaat
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 09:03:47 #117
81992 Githa
pi_41120050
btw voor de Dora liefhebbers...er zijn ook Dora riempjes voor 1,95 en superman en en en nog véél meer.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:09:23 #118
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41120129
Ik háát Dora.
En die aap van haar, die háát ik ook.
De Tweenies die háát ik ook, want daar heb je datzelfde stemmetje als die van die geháte aap. En de rest van Tweenies vind ik ook rete-irri-tant.
O ja, nog zoiets wat ik háát: Lazy Town. Haat, haat, haat!!
Maar ja Léon hè: "Doet ie Skottekus nou?"
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 09:13:10 #119
81992 Githa
pi_41120193
Dutch..... oke, oke, géén Dora!
Bob is ook véél cooler maar wie noemt zijn kat nu tiettus
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:27:09 #120
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41120416
Maar ze leren er wel Engels door en dat is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk

Jolie tegen mama:
Ai lof oe
Mama:
I love you to
Jolie tegen mijn vriend:
Ai lof oe toe toe

† In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 09:28:43 #121
81992 Githa
pi_41120449
Jolie... wat vreselijk lief én knap!
Jordy slaapt nog en ik ben al even wakker waar ben ik meebezig
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:31:36 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_41120510
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:09 schreef dutchie het volgende:
Ik háát Dora.
En die aap van haar, die háát ik ook.
De Tweenies die háát ik ook, want daar heb je datzelfde stemmetje als die van die geháte aap. En de rest van Tweenies vind ik ook rete-irri-tant.
klopt
die aaaaap
die stém!!

Maar het houdt Liam soms wel van de straat
stormy waters...
sailin'
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:42:05 #123
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_41120712
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:28 schreef Githa het volgende:
Jolie... wat vreselijk lief én knap!
Jordy slaapt nog en ik ben al even wakker waar ben ik meebezig
ik heb geeb idee githa , maar slim is anders
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 10:12:53 #124
81992 Githa
pi_41121388
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:42 schreef reni het volgende:

[..]

ik heb geeb idee githa , maar slim is anders
Heb je over een dik half uurtje de koffie klaar
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:55 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41121798
Isa heeft deze:

donderdag 24 augustus 2006 @ 11:04:03 #126
116937 reni
pi_41122721
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:12 schreef Githa het volgende:

[..]

Heb je over een dik half uurtje de koffie klaar
tuurlijk altijd
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:25:25 #127
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41132845
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:13 schreef Githa het volgende:
maar wie noemt zijn kat nu tiettus
ik

Ik had natuurlijk van de week mijn mond moeten houden over een goedgehumeurde Amber. Sinds die uitspraak van mij heeft ze de ene driftbui na de andere
Als iets niet lukt: gillen en op de grond liggend
Als iets niet mag: schreeuwen en op de grond liggen
Als mama iets wel of juist niet doet wat madame wil: brullen, brullen en brullen. En op de grond liggen

Maar verder is ze wel lief hoor
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 augustus 2006 @ 16:31:21 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41133104
Leuk he, dat gillen... Isa wil niet uit de auto, Isa wil niet in het winkelwagentje zitten, Isa wil niet in de auto, Isa wil niet [vul maar in]... en alles gaat met veel gegil gepaard

Maar inderdaad, verder is ze heel lief hoor
pi_41138823
Dat Hema dekbed met die auto's Als Djulian die ziet word hij gek denk ik.

Djulian is van Pep,Toet en Vro-vroep kortweg hardschreeuwend: auuutoooooooo.
Bob de bouwer is bob bo
Spongebob (zat djen wel eens te kijkendat haat ik dus ) bo bob
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 20:00:47 #130
81992 Githa
pi_41139455
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:25 schreef LadyS het volgende:

[..]

ik
oeps
pi_41140717
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 09:13 schreef Githa het volgende:
Dutch..... oke, oke, géén Dora!
Bob is ook véél cooler maar wie noemt zijn kat nu tiettus
Ik kijk al die kinderseries nooit (doelgroep hè ) maar hoor die namen van dat bob de bouwer gebeuren wel voorbij komen in die vreselijk irritante bob de bouwer macaroni reclame. Ik dacht altijd dat ik het verkeerd verstond. En nog weet ik niet hoe al die dingen heten. Ik versta altijd Scoop, neuk en tiettus, maar dat zal het wel niet zijn
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:08:27 #132
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41142057
Ik had het nooit verwacht, maar toch is het vandaag gebeurd.. Teigetje is van zijn troon gestoten.

Bambi kwam, zag en overwon. Helemaal euforisch was Suus, toen ze Bambi ontdekte bij die ene supermarkt die meent op de kleintjes te willen letten. Bambi werd vastgepakt en niet meer losgelaten. De barcode hebben we er bij de kassa zelfs af moeten slopen zodat hij ingescand kon worden. Loslaten was geen optie. Na veel gevraag, gesmeek en zelfs omkopingspogingen hadden we Suus zover dat Bambi tijdens het eten op de bank mocht, anders had hij zeker naast haar bord / op haar schoot gelegen en onder de appelmoes/jus/yoghurt gezeten. Tijdens het badritueel moest Bambi op de wastafel, zodat hij kon toekijken hoe ze haar haartjes ging wassen en haar tandjes ging poetsen en liefdevol werd hij vastgeklemd en half gewurgd bij het naar bed gaan. Teigetje ligt nog wel in haar bedje, maar is een plekje naar het hoofdeind opgeschoven. Bambi ligt nu op teigetjes oude plek, ingeklemd in haar armen. Het is ware liefde tussen een peuter en een pluchen hertje...

† In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 21:09:35 #133
81992 Githa
pi_41142089
Scoop, dizzy, liftie, muck ( neuk ) rolly, hector, tiettus, wendy, sput en natuurlijk Bob heb ik ze nu allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 21:09:49 #134
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41142097
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:45 schreef Githa het volgende:
Jordy roept de hele dag "Bob...Bob...Bob bouwwwww...Bob"en nu is hij vanmiddag met oma naar de stad geweest en is hij zijn bob de bouwer pop verloren

Hij heeft ook een riem van bob de bouwer en telkens als je vraagt waar Bob is dan gaat die trui omhoog óók als hij de riem niet aan heeft....
Heb je een foto van de Bob-pop? Wij hebben er eentje hier, als het toevallig dezelfde is denk ik dat Jordy hem wel mag hebben van Christan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 21:11:41 #135
81992 Githa
pi_41142177
Nee, zelfs geen foto van Bob
Maar het was een gewone bob met helm en een waterpomptang onder zijn riem.
pi_41142195
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:48 schreef bixister het volgende:
die heeft piet ook.
Sven ook

en die moet ook als het tijd is om gewassen te worden, 's avonds meteen weer terug op zijn bed (dat dekbedovertrek gaat onder luid protest de wasmachine in)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:12:30 #137
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41142207
Ach wat een lieve foto. Ze is er overduidelijk héél gelukkig mee, Ireth!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 21:13:15 #138
13151 crew  Rewimo
pi_41142237
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:11 schreef Githa het volgende:
Nee, zelfs geen foto van Bob
Maar het was een gewone bob met helm en een waterpomptang onder zijn riem.
Die hebben wij dan ook. Zal ik het vragen aan Christan morgen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41142254
oeeeeeeeei Suus wat een plaatje en het is inderdaad wel en lief beestje he die bambi...

Hier trouwens wel een totale Dora-fanaat in huis....Om moe van de te worden, maar goed, gelukkig is de dvd-speler beneden stuk en ziet ze het alleen in Engels....dus het is niet meer Zwieber niet stelen, maar Swiper no swiping... en als ze iets heeeeeeel graag wil is het niet alsjeblieft, maar aljepleaseeeee.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 21:14:09 #140
81992 Githa
pi_41142276
Dat is super lief, maar ik wil niks van Christan afpakken hoor ik kan voor Jordy best opzoek gaan voor een nieuwe.
  Jubileum moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 21:15:34 #141
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41142340
Suus leuk is hij he? Iris heeft hem ook, dezelfde liefde als bij Suus, en ze kijken samen naar Bambi 2.
"Kijk Bamb (ja echt zo afgekort) Jouw papa is op tv! Kijk Bamb, jouw stampertje"
Etc. Etc.
Zeer vertederend...

Iris heeft trouwens een nieuwe rol hier in huis, ze is verpleegster voor Sjors. Sjors is dinsdag geopereerd, er is een stuk voet bij hem weggehaald met tumor, en Iris is de aangewezen kattenverpleegkundige. Ze houdt hem constant in de gaten, brengt bakjes water en geeft hem eten (op haar hand) en snoepjes. Vanavond moest Sjors een kap op, om niet te kunnen kluiven aan de hechtingen, en ze heeft geholpen om een mooi plekje in de schuur voor Sjors te maken. Hij kan nl. niet meer door het kattenluikje met die kap op zijn hoofd, dus hij mag zolang in de schuur slapen 's nachts. (Hij wil niet in huis, hij is eventjes bang voor de andere kat)
Ze heeft een dekentje voor hem neergelegd, en allemaal eten en drinken erbij zodat hij lekker kan slapen. "Zo is het gezellig he Sjors?" zei ze toen ze klaar was.
We konden haar met heeeeel veel moeite overtuigen dat het niet nodig was dat ze er ook bij sliep vannacht.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 21:17:40 #142
13151 crew  Rewimo
pi_41142454
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:14 schreef Githa het volgende:
Dat is super lief, maar ik wil niks van Christan afpakken hoor ik kan voor Jordy best opzoek gaan voor een nieuwe.
Hij speelt er niet meer mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 augustus 2006 @ 21:18:30 #143
13151 crew  Rewimo
pi_41142493
Iris
pi_41142657
Iris wat ben jij lief voor de poes. Een echte verzorgerster in wording....
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:25:36 #145
103793 kozakken
Living the life
pi_41142794
Wat een leuke dekbedden allemaal. Jammer genoeg vallen de meesten van de Hema al af, omdat we een groot bed hebben ipv peuterbed. (en laten daar nou net alle leuke hoezen tussen zitten )

Die van de ikea zijn ook errug leuk zeg!
Jammer dat ik voorlopig niet meer hoef. Heb er nu drie en dus geen goed excuus voor nog een extra exemplaar.

En vergeet ik nou toch bijna te reageren op Lieve, Lieve Jolie
en Suus met d'r hertje 'k zie het helemaal voor me bij de kleine grote kruidenier enzo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:04:55 #146
61800 Rottdog
pi_41144237
Zuster Iris

Suus met bami Zoë der benaming voor bambi

Wat liefffff Jolie

Arme Jordy
pi_41146289
Rottdog, hoe gaat het nu verder met Zoe? Ik zag in 't hoe-zwaar-is-je-baby-topic dat ze pas opnieuw gewogen is, gaat ze nog steeds zo hard omhoog in de curve? ik dacht ineens aan al die dingen waarvoor een 18-kilo-grens geldt: ons autostoeltje, de bugaboo, enz.. lijkt me ook lastig voor jullie.
En gaat 't verder goed?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:33:15 #148
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41147092
Daar ben ik idd ook wel benieuwd naar..

Mag ik even jubelen?..
Rappapaaaa..... Rappapaaaa.....

Hanne doet wat losse stapjes!

Het is wel tussen pappa en mamma (of zoals vanavond, oma en mamma) in en dan heen en weer, maar ze doet 't! We moeten wel even onze handen losjes onder d'r okseltjes houden anders zakt ze net zo snel weer door haar hoefjes en komt ze pijlsnel naar je toe gekropen.
Af en toe zie je haar overdag even staan twijfelen. Dan staat ze los bij het pcmeubel of bij de tafel en dan zie je dat ze eigenlijk wel wil proberen om een stapje te doen, ze wankelt even en besluit dan toc maar om kruipend de oversteek te maken.

En onze grote kleine man is weer thuis van vier dagen logeren bij opa en oma. Wat is ie dan ineens groot zeg, als je vier dagen alleen Hanne hebt gezien. Hij heeft het goed naar z'n zin gehad. Elke dag belden we even maar meneer was dan niet aanspreekbaar.. "Neeheee.. Ik ben bezig! " De Lego was interessanter.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:27:19 #149
37150 livelink
pi_41148872
Wat goed van Hanne
En wat lekker dat Wilyan het zo naar zijn zin heeft gehad bij Opa en Oma. Vier dagen is wel lang, hoor. Langer dan 1 nachtje heb ik het nog nooit aangedurfd. En ik denk dat mijn ouders veel langer dan dat ook niet zouden willen. Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan Job dan aan hen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 07:56:46 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41153577
Gisteren haalde ik Maria op van het kinderdagverblijf. Ik tilde d'r op en zag dat ze een andere broek aan had, niet één van haarzelf. Dus ik zei: “was je broek vies geworden, moest je een andere aan?” Ik verwachtte niet eens echt een reactie. Zegt ze ineens, wijzend naar een meisje dat door haar vader opgetild werd: “Daar mijn broek!” Ik kijk en verdomd, dat meisje draagt het spijkerbroekje dat Maria ook heeft. Maar is het echt haar spijkerbroek? Ja, zo blijkt. De leidster wist het niet meer en had gedacht het zo goed te doen.
“Niette broek Maria”, zeg je over de broek die ik inmiddels aan het uittrekken ben om te wisselen, zodat het weer klopt.“Dát mijn broek!”
Ik vind het zo knap en zeg lachend tegen de leidster die het even niet meer wist: “Je kunt die dingen prima aan Maria vragen, die weet het precies en kan het je zo vertellen. Hoor maar”! Had ze niet verwacht, maar ze moet er ook heel hard om lachen. Zo stoer dat ze die dingen weet en dan zegt (wel pas als ik er ben, dotje).

Zo zegt ze ook als we naar buiten gaan bij oké weer: "Lekkuh weertje! Lekkuh zommetje!" Ik lach me rot de hele dag. En moet haar steeds naar me toetrekken en tegen me aandrukken. Ze is wel echt álles, hoor.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 08:08:52 #151
13151 crew  Rewimo
pi_41153648
Ehm Jordy, Christan wil toch nog geen afscheid nemen van zijn Bob...
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:20:24 #152
81992 Githa
pi_41154573
Geeft niks Christan Bob is gewoon lief!
Toch lief dat je aan ons dacht Rewimo!
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:22:56 #153
81992 Githa
pi_41154632
Maria, dat is echt heel knap

Hanne jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, je kan stappen
en Wilyan 4 dagen wqeg ik zou na dag 1 zal aan het aftellen zijn
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:33:27 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41154832
Maria wat knap van jou. Wat ben jij een lieve meid voor jouw mama zeg met al dat geklets.

En Hanne...zelf stappen..goed hoor!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:51:34 #155
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41155209
Hanne, stappen, wat knap!
En Maria die al zoveel weet....
Suus, ik begrijp heel erg goed dat je Bambi verkiest boven je andere beesten hoor. Bambi is mooi en Bambi is een hertje.

Gezien de tractordekbedhoezen..... Ik ben zoooo bang dat over een tijdje Luuke's hele mooie kamer ineens in K3 stijl moet ofzo. Of dat ze alles van de Disneyprinsessen wil. Want ik hou daar helemaal niet van. Dus tot die dag geniet ik maar dubbelop van alle (door mama uitgezochte ) pracht en praal op haar kamer.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:54:47 #156
81992 Githa
pi_41155280
Daar ben ik nu al van aan het bij aan het komen Lishe
Jordy wil overal Bob en tja, wie ben ik dan het is ook zo schattig hoe hij s'avonds de Bobposter aan de muur een kusje gaat geven
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:59:21 #157
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41155376
Lishe
Dat heb ik dus juist met die auto's. Léon heeft net een prachtige kamer gekregen en wat doet papa? Die hangt er een knoeperd van een poster van een F1-auto op. En Léon vindt het prachtig. Mama niet. Mama wil kikkers op zijn kamer, mama wil dat haar zoontje niet zo snel groot wordt.
Stomme papa.

Hanne knap hoor! Noli wat ben je dan trots hè?

Githa bedankt! Léon is inmiddels ook in het bezit van een Bob de Bouwer-riemen én sokken. Hij heeft ook die pop waar jij het over heeft, maar die wil hij echt nog niet afstaan. Is zijn maatje.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:59:27 #158
61800 Rottdog
pi_41155378
Poejmojn eigenlijk staat ze sinds de laatste weging stil kwa gewicht, kan wel merken aan kleding dat ze de lucht ingaat en haar buikje verdwijnt beetje bij beetje dus wie weet blijkt het straks allemaal mee te vallen. Over een mnd of 4 gaan we weer naar het CB omdat dan pas duidelijk is wat de verhouding tussen lengte en gewicht is. Het is gewoon een mooi bolle tante die me de oren van de kop kletst en nu vraagt of ik wil opschieten want ze wil naar beeden (beneden).

Hanne grote meid

Stoere Wilyan

Maria slimme tante

Droom al nachten lang over de toekomstige kamer van Zoë met alle kunst en kitsch
erop aan We gaan in November beginnen met voor haar een nieuw kamertje met een groot bed enzo maar wat ben ik blij dat het nog eventjes duurt
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:04:43 #159
13151 crew  Rewimo
pi_41155483
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:51 schreef Lishe het volgende:
Gezien de tractordekbedhoezen..... Ik ben zoooo bang dat over een tijdje Luuke's hele mooie kamer ineens in K3 stijl moet ofzo. Of dat ze alles van de Disneyprinsessen wil. Want ik hou daar helemaal niet van. Dus tot die dag geniet ik maar dubbelop van alle (door mama uitgezochte ) pracht en praal op haar kamer.
Nou ja, zolang je het dan bij een dekbedhoes kan houden...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:08:32 #160
116937 reni
pi_41155555
en weet je wat dan nog veel erger is.

Ben je zelf eindelijk zo ver dat je de"babykamer" wil veranderen voor ze .in het geen wat ze graag willen, en dan krijg je na een half jaar als je geluk hebt mmm dit is eigenlijk niet meer helemaal leuk ik wil graag .................
Begint alles weer van voor af aan.
pi_41155604
ik zag die bob-poppen laatst nog bij bart smit, misschien zijn ze daar nog te koop?

ach lishe, voorlopig ben je nog lekker de baas hoor over luukes kamer.

hanne, wat knap!!!

maria ook al zo slim met 'r kleding-inzicht, grappig is dat die verrassende dingen die ze ineens dondersgoed blijken te weten.
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:15:09 #162
81992 Githa
pi_41155702
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:11 schreef bixister het volgende:
ik zag die bob-poppen laatst nog bij bart smit, misschien zijn ze daar nog te koop?
Vast wel, het is niet zo dat ik wanhopig op zoek ben hoor, mocht die indruk er zijn Jordy heeft genoeg spulletje van Bob waarop hij hem kan zien en mochten we de pop ergens tegenkomen dan nemen we hem uiteraard mee.
Gewoon zonde dat hij hem verloren is.
pi_41155817
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:08 schreef reni het volgende:
en weet je wat dan nog veel erger is.

Ben je zelf eindelijk zo ver dat je de"babykamer" wil veranderen voor ze .in het geen wat ze graag willen, en dan krijg je na een half jaar als je geluk hebt mmm dit is eigenlijk niet meer helemaal leuk ik wil graag .................
Begint alles weer van voor af aan.
ik vind ze nog wel erg klein om daar al zoveel stem in te krijgen eigenlijk. maar goed, dan maar beschouwen als een mooie oefening in leren 'blij zijn met wat je hebt' lijkt me. kom nou, je gaat toch niet ieder half jaar de kinderkamer restylen omdat je kind het niet meer zo leuk vindt?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:24:01 #164
116937 reni
pi_41155911
nee ,tuurlijk niet.
ik bedoel maar te zeggen ben je zelf eindelik zo ver dat je het gaat veranderen.
Kinderen Beslissen toch en beetje mee je gaat een kamer niet blauw maken als ze een hekel hebben aan blauw de kleur die ze mooi vinden oid.
Kinderen groeien nu eenmaal harder dan je wil dat ze doen.Dus ook hun eigen ideen over iets.
Wil dus niet zeggen dat ze dat dan ook krijgen .
alleen de les "volgende keer beter nadenken"
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:25:08 #165
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41155930
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:19 schreef bixister het volgende:

[..]

ik vind ze nog wel erg klein om daar al zoveel stem in te krijgen eigenlijk. maar goed, dan maar beschouwen als een mooie oefening in leren 'blij zijn met wat je hebt' lijkt me. kom nou, je gaat toch niet ieder half jaar de kinderkamer restylen omdat je kind het niet meer zo leuk vindt?
Precies Sterre heeft een jaartje geleden een prinsessendekbedhoes uitgekozen. Nu heeft ze een hekel aan roze. Als die hoes er nu om zit gaat ze eerst wel piepen (Ik hou niet van roze, ik wil geen prinsessen), dan zeg ik dat ze maar gauw d'r ogen dicht moet doen en gaan slapen, dan ziet ze het ook niet meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:32:18 #166
13151 crew  Rewimo
pi_41156062
Een tipje: vrij neutrale wanden en aankleding met accessoires Magneet- en prikborden zijn handig, evenals verwijderbare muurstickers. Mocht kindlief dan echt gruwen van zijn een half jaar geleden nog helemaal te gekke idolen, dan kun je redelijk simpel de kamer aanpassen aan de nieuwste rage
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:36:39 #167
116937 reni
pi_41156168
Wat ik dus bedoel te zeggen
ik vind het toch iedere keer best een stap van baby naar kleuter kamer en daarna naar voor ons dan meidenkamer .
als ik dr eindelijk aan toe ben over te stappen van baby naar bv. prinsessenkamer zijn ze al 3 of 4 bij de 5 of 6 vinden ze t een beetje kinderachtig en moet jij al weer gaan beginnen met het idee te verwerken dat ze wel heel snel groot worden .
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:40:19 #168
81992 Githa
pi_41156261
Dus ze zeuren 3 jaar voor een princessenkamer en tegen de tijd dat jij toe bent aan de Big Change dan zijn zij alweer over de princessen fase heen en moet je weer wennen aan iets anders ...zoiets Reni?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:42:20 #169
116937 reni
pi_41156317
ja doe maar , want ik krijg t toch niet neer gezet zoals ik het bedoel.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:45:36 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41156417
Jup. De kamer van Fleur is neutraal met blauw. En ze wilde (let op de verleden tijd) graag een Jip&Janneke kamer. Nou die heeft ze nu. Met raamstickers en gewone stickers. J&J gordijnen en kleine acecoires. Begint ze nu dat ze een Diddl kamer wil. Ik heb ze gezegd dat ze die pas krijgt als ze groter is. Dus als ze naar de basisschool gaat. Als ze over een jaar dus nog steeds een Diddl kamer wil....dan halen J&J weg en dan vervangen we. Maar tot die tijd, doet ze het er maar mooi mee. En anders krijgt ze gewoon een neutrale kamer. Maar een thema pas over een jaar.

En over dingen die je er niet wilt hebben, maar wel hebt....Het was onze oude studeerkamer met een mega-grote foto van een KDC-10 die F-16 boven Bosnie aan het bijtanken is (overgehouden aan mijn vorige werkgever) en toen ik tegen zei dat ie eraf kon, hoorde ik toch echt het luchtalarm afgaan naast me. EEEEEEEEEEEE, mama de vliegtuigen moeten blijven. Die zijn nu van MIJ!!!" Nou, ja duidelijk een J&J kamer met F-16's.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:47:21 #171
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41156475
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef reni het volgende:
ja doe maar , want ik krijg t toch niet neer gezet zoals ik het bedoel.
Volgens mij bedoel je dat eer je er zelf aan gewend bent dat je kind een peuter is met bijbehorende peuterkamer ze alweer toe zijn aan een grotere kindjes kamer. Je emoties daarbij lopen altijd 1 stapje achter in dit proces.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:48:50 #172
116937 reni
pi_41156517
juist ja
  Jubileum moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:28:05 #173
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41174905
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:56 schreef Sugar het volgende:

Zo zegt ze ook als we naar buiten gaan bij oké weer: "Lekkuh weertje! Lekkuh zommetje!" Ik lach me rot de hele dag. En moet haar steeds naar me toetrekken en tegen me aandrukken. Ze is wel echt álles, hoor.
Heerlijk om dit soort dingen te lezen vind ik, het maakt je hele dag weer goed dit soort verhalen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41176984
-weg ivm bloot-

Iemand een idee wat dit kan zijn ? Myrthe zit opeens helemaal onder. Het zijn geen muggenbulten, want het zijn er wel 100 in totaal. Sommige heel grote plakkaten, ook heel kleintjes, geen puntjes in het midden wat op een steek van een insect wijst..

[ Bericht 13% gewijzigd door Ladybos op 25-08-2006 22:11:31 ]
  Jubileum moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:31:10 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41177081
Netelroos misschien?
UItleg:
Urticaria zijn heftig jeukende kleine of grote bultjes en verhevenheden die overal op de huid kunnen voorkomen. Ze kunnen samensmelten tot grote ‘kwaddels’, vaak met een witte ring eromheen. Ze ontwikkelen zich zeer snel (vaak binnen 30 minuten) en trekken vervolgens binnen 12-24 uur weer weg. De meeste mensen hebben vooral ‘s avonds klachten van urticaria die dan tegen de ochtend weer verdwijnen.

http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:32:31 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41177132
Lijkt op netelroos, maar durf het niet met zekerheid te zegen.... Jeukt het? Of doet het pijn?

Heeft ze ergens in gezeten dat je weet....rokje blote benen.... in de tuin of daarbuiten in planten....??

Hoe dan ook veel sterkte en voor Myrthe een dikke
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:32:31 #177
13151 crew  Rewimo
pi_41177133
Jeetje, dat ziet er heftig uit Een of andere allergie misschien?
pi_41177165
Ik dacht als eerste aan brandnetels. Dat is nl de reactie die Djulian er op heeft.
Maar denk niet dat ze in de brandnetels gezeten heeft toch?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:34:39 #179
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41177216
zo zag het er bij Freek ook uit idd. Maar ik heb nooit zeker geweten of het netelroos was...Het was zo snel weg dat ik er niet mee naar de HA ben gegaan. Wat ik later van Saskia van ET en Swets heb gezien op foto's was het idd netelroos.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41177298
Het jeukt wel (ze krabt er aan) maar ze is wel vrolijk verder, dus heel erg veel last heeft ze er ook niet van. Het werd zo rood/wit toen ze uit bad kwam (nog veel feller dan je op de foto ziet, het zijn echt witte plakkaten en de rest van de huid erom heen is rood).
pi_41177319
Dat is idd wat Myrthe ook wel eens heeft Kan overal van komen..

Is morgen weer over hopelijk, beterschap!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:39:01 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41177363
Misschien om de jeuk weg te halen even koelen. Weet niet of talkpeoder mag en of het dan erger wordt de jeuk of minder.
pi_41177371
Het zou een allergische reactie kunnen zijn op de badolie, maar die gebruik ik al een week of 1,5 dus wel raar dat ze er nu opeens op zou reageren. Misschien de warmte van het bad wat het triggert, ik las op de site die Lois gaf iets over warmte.
pi_41177412
Myrthe heeft er sneller last van als ze bijv al veel muggenbulten heeft, dus een opeenstapelende combinatie van factoren. Misschien bij jullie ook.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:41:05 #185
3011 E.T.
pi_41177444
zo ziet/zag netelroos er bij Saskia op z'n ergst uit. Alleen is dit maar een momentopname, en de vlekken veranderen voortduren van kleur en vorm.

Als ik de foto van Myrthe zie, is mijn eerste reactie ook direct "Netelroos" Zo ziet het er bij Saskia ook meestal uit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41177731
Netelroos ja. Ik heb het zelf heftig gehad en nu nog geregeld.
Kan door voeding komen (histaminerijk) Maar ook door medicijnen. Nou ja eigenlijk door van alles. Soms verdwijnt het spontaan, maar het kan ook langdurig zijn. Ligt er ook aan wat de oorzaak is.
Ik zou de jeuk verlichten met wat mentholpoeder. Maar echt helpen doet t niet. Ook verplaatsen de plekken. Zodra ze krabt word het erger en gaan vaak ook de gekrabte plaatsen opzetten.
Sterkte ermee voor je kleine meid. Echt heel vervelend.
Als ze het morgen nog heeft zou ik de dokter even om advies vragen.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:53:05 #187
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_41177874
Hmmm ik weet het niet Ladybos, Netelroos is de vlek zeg maar rood en de huid er omheen wit, dit lijkt meer andersom en de vlekjes/vlekken zijn bij Myrthe ook echt verdikt. Ik vind het geloof ik meer lijken op contactallergie(wat overigens volgens mij ook netelroos kan veroorzaken). Lekker duidelijk he?

Vind je avatar trouwens echt heel mooi je meisje wordt echt groot nu he?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_41178111

vind dit er meer op lijken of niet?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:00:53 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41178157
Zo zag het er bij Freek ook uit. Maar dat was dus echt met een half uurtje weer weg. Geen jeuk ook.
pi_41178170
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:59 schreef Rottdog het volgende:
Poejmojn eigenlijk staat ze sinds de laatste weging stil kwa gewicht, kan wel merken aan kleding dat ze de lucht ingaat en haar buikje verdwijnt beetje bij beetje dus wie weet blijkt het straks allemaal mee te vallen. Over een mnd of 4 gaan we weer naar het CB omdat dan pas duidelijk is wat de verhouding tussen lengte en gewicht is. Het is gewoon een mooi bolle tante die me de oren van de kop kletst en nu vraagt of ik wil opschieten want ze wil naar beeden (beneden).
Wel fjin dat ze stilstaat en langer ljikt te worden. Goed dat ze zoveel kletst doet Myrthe ook steeds, die is nog maar nauwelijks stil te krijgen.
pi_41178531
Het lijkt inderdaad meer op Anitra's foto. Maar brandnetels zijn het niet geweest in ieder geval. Anyway, de dame ligt lekker te slapen, volgens mij heeft ze er niet veel last van. Bedankt allemaal voor het meedenken Ik ga nu de foto even weghalen, ivm rare figuren die kicken op blote billetjes
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:11:51 #192
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41178560
Jeetje, wat ziet dat er naar uit zeg, die foto's. Hopelijk ziet het er enger uit dan het is. Rrrrr, krijg al jeuk als ik er naar kijk.

Juultje is trouwens gister voor het eerst in zijn leven naar een officiele oppasmams geweest. Het ging hartstikke goed. De grotere kindjes (van 7 ongeveer) deden toneelstukjes en stoeiden met elkaar en Juultje rolde over de grond van het lachen. De mams (die zelf ook Juul heet) noemde hem een 'heerlijk kind' en ik was daar helemaal trots van. Ze zei ook direct dat ze heel goed begreep waarom ik vind dat Juultje andere kindjes om zich heen nodig heeft. Hij bloeide helemaal op tussen al die grote, stoere kids. Verder heeft ie 2 pannenkoeken op en wreef ie daarbij steeds over z'n buikje omdat ie het zo lekker vond. Mijn lieve kleine smulpaap!
pi_41178604
Bij mij waren de vlekken overgens ook wit, wat dikker dan de rest en rood eromheen. En dat waren dus galbulten/netelroos.
Hopelijk is ze er morgen vanaf ladybos.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:15:04 #194
105888 renzell
pi_41178684
Ladybos; wat is dat trouwens een ontzettend leuke foto, die usericon van je! Wat een meidje is het al daar. Lief!!!
pi_41179270
Juultje Klinkt als een geslaagde oppas Rens ! Fijn !

Ja he wat een meid wordt het al he. Ze is zo wijs opeens. Zeker nu ze zoveel kletst merk je pas hoeveel ze al begrijpt. Ze kan precies duidelijk maken wat ze wil. En houdt ons ook voor de gek, wijzen alsof er iets heeeeel leuks te zien is en dan 'daar ! daar ! Kijk !' roepen en dan is er helemaal niets, lache ! Dat smoeltje dan van d'r En zelf uit een glas drinken, en de was doen, en lekker knuffelen. Ze was vandaag echt superlief, ik heb echt genoten van d'r. Een tijdje terug had ze zo'n periode dat ze echt heel vervelend was (het is een faaaaase was mijn mantra) maar dagen zoals vandaag die mogen van mij wel eeuwig duren.
pi_41182912
de was doen, handiggg!!!! fijn dat 't zo goed gaat ladyB. afgezien van die gekke vlekken dan, hopelijk niks ernstigs. ik heb de foto niet gezien maar denk ook niet dat ik iets zinnigs kan toevoegen aan wat er al gezegd is, ik heb niet zoveel vlek-ervaring.

nog een paar minuutjes en piet is al 3.... time flies! ben natuurlijk lekker aan 't terugmijmeren over 3 jaar geleden, toen was 't allemaal nog maar net begonnen en was ik helemaal hyperdepyper dat 't begonnen was (eindelijk). echt in jubelstemming vertrokken wij naar het ziekenhuis. een aantal uren en gemene weeën verder was die jubelstemming wel wat afgezakt overigens.

kado's zijn ingepakt, slingers hangen, dus we zijn er helemaal klaar voor. feestje vandaag op 't kdv was reuze geslaagd, gelukkig. vantevoren was ie helemaal zenuwachtig.
pi_41182944
O Bix gefeliciteerd
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:20:27 #198
81992 Githa
pi_41183807
Piet maar ik feliciteerd niet hoor, want dat mag niet hier
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:35:11 #199
116937 reni
pi_41189238
hoe is t nu met de vlekken van Myrthe?
Hopelijk al iets beter
  † In Memoriam † zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:02:15 #200
81992 Githa
pi_41189865
Ben benieuwd wat Piet van zijn super gave fiets vindt

En LadyBos, ik sluit me bij Reni aan, hoe is het met Myrthe ?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:08:36 #201
105888 renzell
pi_41189924
Pietje en Bix; gefeliciteerd!!! Drie al weer, wat een vent Bix!
pi_41189969
Vlekken zijn weg
Piet gefeliciteerd
pi_41190015
Nou, nog even over het slapen hoor. Het inslapen gaat dus prima, ze slaapt in d'r eigen bedje, gaat nu ook rustig slapen. Maar ze wordt nu weer een aantal keer wakker iedere nacht, en blijft dan ook heel lang doorzeuren/huilen (ong. 3 kwartier). Toen ze bij ons in bed lag sliep ze meestal door of wel een paar keer wakker maar zonder huilen meteen weer in slaap vallen. En dit is zooooo vermoeiend, ik ben echt blij dat ze in d'r eigen bedje slaapt maar ik ben in staat om d'r toch maar weer bij ons neer te leggen want iedere nacht aan het spoken schiet ook niet op. Overigens heb ik de indruk dat Myrthe veel beter uitgeslapen is nu ze in haar eigen bedje slaapt want ze is veel vrolijker/liever overdag. Maar mama wil ook zo graag lekker slapen... Iemand nog tips ?
  † In Memoriam † zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:26:19 #204
81992 Githa
pi_41190207
Moeilijk hoor LadyBos, misschien nog wat langer de tijd geven?
Ze is nu gewend geraakt aan het in haar eigen bedje slapen dus mischien gaat het wennen aan het doorslapen ook nog wel lukken.
Nu klinkt dat allemaal zo makkelijk hé, maar jullie moeten het ook wel vol kunnen houden.
Bij je in bed nemen is niks verkeerds aan, maar je hebt eerder besloten dat dát ook niet een al te beste oplossing was en de kans dat het weer gaat worden als het was bestaat dan wel natuurlijk.

Verder heb ik niet echt tips voor je, helaas
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:51:02 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41191857
Erg moeilijk Ladybos. Ik zou ook zeggen nog even volhouden, maar goed jullie moeten het wel volkunnen houden....Is het een optie om het om te draaien. Zij in haar eigen bed en jij op het moment dat ze begint te huilen ernaast om d'r gerust te stellen. Zo kun je zelf ook in de gaten houden wat het een tweede keer veroorzaakt. Is het door dromen, zijn er geluiden die haar wekken of maakt ze zichzelf door een bepaalde beweging wakker.
Ik weet niet of dit verantwoord is en je over een jaar dus nog naast d'r ligt, maar het is gewoon een idee.....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:55:54 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41194248
Bix gefeliciteerd!!! Drie jaar alweer

@Reni, over die kamertjes, Cheyenne en Chinook hadden in ons vorige huis teletubbiebehang
Dat hadden ze ook nog toen we daar weg gingen (ze waren toen 6 en 7), temeer omdat ik al anderhalf jaar wist dat ik zou gaan verhuizen, maar ik heb er wel van geleerd. GEEN THEMA'S meer

Alleen een leuke kleur en een vrolijk gordijn of zo. Hoewel ik bij Jessai nu wel een kinderachtige muurschildering heb, waar hij over drie jaar wel op uit gekeken is vrees ik, maar dan plak ik er wel een behangetje over, tis maar één muurtje.
pi_41194635
Ik kom ff 'hoi' zeggen hier! Sara is sinds gisteren 1 jaar, en dus verhuis ik hiernaartoe
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14:05 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_41194668
haaaaaai Sara en Fuente
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:15:42 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_41194709
Liam heeft ineens vreselijk de schijterij zeg (excuse my french) hij had er helemaal pijn van en flinke rooie plekken. Wat dat nou weer is. paracetamolletje doet gelukkig wonderen. misschien dat hem dit gewoon al dwar heeft gezeten en het de vervelende buien van vandeweek verklaart
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:42:01 #210
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41206304
ben helemaal weer verliefd op mijn meisje!
Heb vandaag een echte kus van haar gehad , compleet met appelstroop en yogurt, maar ben helemaal blij, eerst deed ze alleen maar haar hoofdje naar voren zo van kus me maar, maar dit waren echte kussen, compleet met smak geluiden en getuite lippen.
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 10:04:08 #211
81992 Githa
pi_41216839
Hetria, dat zijn de mooiste momenten hé

Liam, beterschap
ik had het gister ineens, spugen en misselijk....voelde me zo ziek kon alleen maar boven de wc hangen, maar na een paar uurtjes verdween het weer net zo snel als het gekomen was, ik hoop dat het bij Liam ook zo snel over is.
pi_41217543
Liam, snel opknappen hoor!

Sara heeft nieuwe dingen geleerd. Ze kan nu aan 1 handje meelopen
En ze kan bellen, ze pakt de telefoon, achterstevoren en ondersteboven en hangt 'm achter haar hoor, en houdt dan dikke verhalen, compleet met gezichten erbij (boos, lachen, enz). Maar als er dan daadwerkelijk iemand aan de telefoon is, snapt ze het niet en is ze heel verbaast dat er geluid uitkomt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:28:09 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41218077
Fuente en Sara welkom in dit topic!

Beterschap voor Liam!

Hestria wat lief die kusjes! Noah geeft meestal ook een wang of een voorhoofd, maar z'n knuffels geeft ie wel echt kusjes! Heel af en toe geeft ie ons ook een echt kusje maar dat zijn helaas nog uitzonderingen...
©Dumbo
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 15:37:06 #214
81992 Githa
pi_41224804
Ik word wel wat afgekust hier
Ook als Jordy iets doet en ik zeg daar ietsvan dan komt hij al aan "hmmmm" * smak* slijmbal!
pi_41225197
Ladybos, is het weer over met die vlekken? hele pagina over het hoofd gezien

Renzell, fijn dat Julius het daar zo naar z'n zin heeft gehad! Morris vindt grotere kinderen ook zo leuk. Grappig is dat.

Bix, wat heeft Piet getrakteerd?

Fuente en Sara, welkom hier!
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:52:01 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41225240
zat ik laatst nog te vertellen dat ik de "gangmethode" niks vond, kon niet de bedoeling zijn....
nou.....nu love ik de gangmethode
heb een tijdje stug volgehouden met de naughty chair maar dat werkte echt voor geen meter,Maxim rende constant weg van die plek, en ik er maar achteraan en consequent terug zetten, en hoe meer ik dat kon doen...hoe bozer ik er zelf van werd. dat leek me ook niet de bedoeling.
dus heb ik nu de gang met de deur dicht ingevoerd als strafplek, en die werkt wel merk ik pfieuwww scheelt een hoop stress bij mezelf, en maxim doet ook werkelijk weer normaal daarna.
en ik ben blij dat het werkt, onze katten waren aardig de dupe van zijn wilde praktijken

ow en kusjes maxim kust niet heel veel, maar wel heel veel kroelen, komt hij zo lief naar me toe en zegt dan "koewaa"

en maxim zei paar dagen terug " buiten nat", zn eerste 2 woordzinnetje normaal zegt hij alleen losse woorden
en gistereren was het ook al een zinnetje, alleen die weet ik niet meer.

en als ik dan toch bezig ben, laatst heeft hij weer op het potje gepoept, hij vond het alleen wel een beetje eng, want toen de poep kwam ging hij snel staan gelukkig kwam alles wel in het potje terecht
pi_41236243
Kusjes worden hier ook de hele dag uitgedeeld, heerlijk ! Ze kan ook heerlijk kroelen, het is gelukkig net zo'n vrijdoos als d'r moeder en vader

Na weer een zeer onrustige nacht toch besloten het anders aan te gaan pakken. Het liefste zouden we Myrthe in ons bed laten slapen, maar dat heeft voor ons 3 grote nadelen.
1. We gaan iedere avond in de jacuzzi op ons dakterras wat grenst aan onze slaapkamer, en van het open en dicht doen van de deur wordt Myrthe wakker.
2. Na het badderen willen we graag nog even knuffelen of zoiets en dat gaat nou niet echt handig met slapende dreumes op 50 cm afstand
3. Ondanks dat Myrthe veilig tussen ons in ligt (kan niet onder de deken komen etc.) slapen we toch onrustiger.

De door ons bedachte oplossing: Myrthe gaat slapen in d'r eigen bedje, in ieder geval totdat wij klaar zijn met badderen, knuffelen etc. Daarna leggen we haar in bedje nr. 2 (toch wel handig zo'n verzameling bedjes) wat tegen ons bed aangeschoven staat. MrBos heeft vanavond 1 zijkant van het bedje afgehaald en het matras op onze hoogte gemaakt, zodat ons bed eigenlijk verbreed is. Myrthe ligt dan in d'r eigen bedje maar ik kan toch lekker tegen dr aankruipen indien nodig en wenselijk Nu nog kijken of het plan in de praktijk ook zo werkt als wij hopen, het risico is natuurlijk dat ze niet meer wil gaan slapen in d'r eigen bed als ze eenmaal weer gewend is dat ze op onze kamer mag slapen. Maar we gaan dit eerst maar proberen, lukt het niet dan gaan we weer terug naar het helemaal op d'r eigen kamertje slapen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:51:50 #218
61800 Rottdog
pi_41237054
Tjee LadyBos wat een gedoe , ik had gewoon doorgepakt snap het wel hoor daar niet van.

Klinkt heerlijk allemaal Martineke

Hier valt Zoë ook stil aan de telefoon, ze is druk aan het ja en nee knikken maar dat krijgen ze niet mee aan de andere kant
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:10:43 #219
37150 livelink
pi_41237817
Ondanks de problemen met het slapen van Myrthe, ben ik toch wel een beetje jaloers bij het lezen van de woorden "jaccuzi" en "dakterras". Wat klinkt dat geweldig, elke avond buiten in de jacuzzi. En wat heerlijk dat jullie er ook echt gebruik van maken en hem niet alleen maar hebben staan.

Ik begrijp je oplossing wel met betrekking tot het slapen van Myrthe. Maar wordt ze dan niet wakker van het overleggen in bedje 2 (als ze ook al wakker wordt van de deur van het dakterras?) Dat zou me namelijk wel bezwaarlijk lijken. Ik zou haar geloof ik pas in bedje nummer 2 leggen als ze zelf 's nachts wakker wordt. ik heb trouwens vreselijk gelachen over het 10 bedjes verhaal

Hier was Job vanavond aan het spoken toen ik hem naar bed had gebracht. Ik hoorde hem nog praten en zingen en rondlopen, maar dat heb ik allemaal volledig genegeerd. Net ging ik kijken of hij inmiddels lekker sliep en hij lag inderdaad heerlijk te slapen........in ons bed! Dus Job wacht niet af wat wij voor hem beslissen, hij neemt gewoon zijn eigen besluit.
  Licht Ontvlambaar zondag 27 augustus 2006 @ 22:14:38 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41237971
Isa heeft weer eens hoge koorts Ze werd net wakker ervan, dus heb ik maar een zetpil gegeven. Ik vind het altijd zo zielig, zo'n warm klein hoopje op je schoot...
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:21:27 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_41238258
Arme Isa.. ach toch. Hoop snel dat ze zich weer wat beter gaat voelen.

Wat een gefiegel soms met hoe het wel en niet werkt he. Zoals met Myrthe, bedoel ik bv. Zo lastig om daar een goede middenweg in te vinden.
Ik vind het nu heerlijk dat Romme bij ons ligt, maar met een maand of drie/vier vind ik het net zo fijn om de slaapkamer weer voor onszelf te hebben. Voorzie ik ook nu Fijn dat iedereen daar zo lekker eigen keuzes in maakt!

Hier hebben we sinds gisteren een jongeman op klompjes. (Foto's volgen morgen ofzo nog wel) Hij stuiterde iets te vaak op kousevoeten naar buiten. Maar z'n schoenen zijn net wat te gecompliceerd om alleen aan te trekken. Gulden middenweg: klompen. Hij vind ze zo leuk! Hij struikelt er nog wel regelmatig mee en af en toe glijden ze nog uit. Maar trots dat hij is
Bijkomend voordeel voor moeders Ik kan horen wanneer hij zich naar buiten begeeft.
-Stamp, stamp, klonk, klonk -
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:51:09 #222
105888 renzell
pi_41239307
Fuente en Saar; welkom hier! Wat knap dat ze al lekker aan het handje loopt!

Klompjes zijn lief!!! Die wil ik ook voor Juul. Niets zo schattig als een klein jongetje op klompjes. Oh ja, toch wel, een klein jongetje op regenlaarsjes.

Isa
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:54:40 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41239474
Ik mis alles hier!
Saartje en Fuente Hoi!
En Piet al 3!! Wauw! Ik hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben, Bix!
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:02:25 #224
105888 renzell
pi_41239836
Ik ook Lishe.... het is gewoon bijna niet bij te houden allemaal.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:03:51 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41239901
Met je oppasmams! Sjonge. Was het voor jullie allledrie niet heel erg wennen? Ik vond het al vreselijk Luuke weg te brengen toen ze zo klein was. Maar Juul snapt al zoveel. Dappere Dodo´s zijn jullie!
pi_41239910
Beterschap Isa

Welkom hier nieuwe dreumesjes en een leuke verjaardag gehad Piet?

Ladybos, ik zou ook dat co-sleeperidee proberen denk ik, maar zoals Livelink zegt overleggen als ze wakker wordt. Dan is de kans op doorslapen denk ik ook groter dan wanneer je haar alvast preventief overlegt, tenzij ze dan echt heel diep blijft slapen. Onze Myrthe ging pas goed doorslapen toen man hier stopte met de preventieve aanpak (op zich logisch hoor, hij moest haar anders 's nachts overtillen dus als hij moe was deed hij dat alvast als hij zelf naar bed ging).
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:09:08 #227
105888 renzell
pi_41240096
Nee heerlijk! Ik vind het juist heerlijk! Juul is zo makkelijk dat het me niet veel moeite kost hem bij de oppasmams achter te laten. Hij is er aan toe, voel ik aan alles. Ik denk echt dat ie (nog) gelukkig(er) wordt van al die nieuwe mensen en vooral al die nieuwe kindjes om zich heen.
Juul ging sowieso al vaak naar opa en oma en/of vriendjes en vriendinnetjes van paps en mams, dus dat 'achterlaten' zijn we al een beetje gewend. Scheelt vast ook.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:16:17 #228
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41240378
Fijn hoor! In dat geval ben ik gewoon blij voor jullie dan!
En dat ´achterlaten´went inderdaad. Tenminste, ik heb daar ook geen moeite mee omdat het altijd wel goed gaat. Nou, leuk, ben benieuwd wat voor streken hij gaat overnemen van de grote jongens!
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:26:26 #229
105888 renzell
pi_41240832
Ja, ik ook. Het begint sowieso een duveltje te worden, een klein, ondeugend ratje! Daar gaan we nog wat mee te stellen krijgen voorspel ik zo.
pi_41241106
bij ons gaat het wegbrengen van anna nog altijd gepaard met groot drama, terwijl er bij piet eigenlijk nooit een vuiltje aan de lucht lijkt, hij gaat altijd meteen spelen en hoeft niet eens zo nodig gedag te zeggen/zwaaien. gelukkig duurt anna's verdriet/boosheid volgens de juffen doorgaans maar heel even, maar ik vind het altijd wel erg rot om te zien.

fijn dat julius 't zo naar z'n zin heeft bij de nieuwe oppasmoeder!

piets verjaardag was leuk, maar piet vond al dat bezoek wel wat veel. pas toen bijna iedereen weer weg was kwam hij wat los, maar ja dat is ook wel typisch piet. hij is gruwelijk verwend, zal straks alles eens bij elkaar zetten. ook het vieren op het kinderdagverblijf was heel leuk geweest, meneer was wel echt jarig hoor de afgelopen 3 dagen. foto's volgen binnenkort.

ik vrees trouwens dat anna oorpijn heeft, ze was zo aan 't jammeren, vanmiddag al toen ze wakker werd (tijdens piets feestje was ze vervolgens ook echt niet zo lekker in orde), en vanavond weer. ze huilt wel vaker (understatement) als ze moet slapen maar dit was echt anders. uiteindelijk maar een zetpil gegeven, maar ook daarna was ze toch nog lang onrustig en zielig.
pi_41247584
Wij hebben gisteren de kamer van Morris een beetje verbouwd ivm met de komst van Snoepje.
De commode staat nu in onze kamer. dat leek ons handiger omdat het wiegje daarstraks ook komt te hangen. Dus het bedje van Morris verschoven en nu is hij vannacht 3x wakker geweest. Het is toch weer even wennen blijkbaar zo'n nieuwe inrichting. Gelukkig sliep hij vanaf een uur of 3 helemaal door en werd zelfs niet wakker van de knoertharde regenbuien.

Ik ben echt erg benieuwd hoe hij het straks vindt als de baby er is.
Zijn er nog tips & trucs om een 2-jarige daar op voor te bereiden? Ik heb wel zo'n boekje van de buitelende baby, maar verder heb ik het idee dat hij er nog niets van snapt.

Anna en Isa, wordt maar snel weer beter!
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:41:50 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247698
Ik heb Liam er niet echt op voor kunnen bereiden hoor snoop, wel steeds verteld (zeker in die laatste weken) dat er binnenkort een baby zou zijn, zijn kleine broertje etc. maar toen Ezra er eenmaal was snapte hij een paar weken lang niet dat die baby dus uit mijn buik was gekomen, dat waren 2 verschillende dingen voor hem. Nu, na 6 weken zeg tie dan "is uit de buik komen he mama?" dus dat heeft even geduurt. En verder is het gewoon enorm wennen voor ze.
Mijn vk vertelde dat ze ergens gelezen had dat je het kan vergelijken met de volgende situatie:

je komt thuis en je man ligt met een andere vrouw in bed.
Hij zegt vervolgens tegen je: ik hou van jou schat, maar ik hou ook van haar...
en ze blijft!

Ik vond het wel erg duidelijk maken hoe het kan voelen in ieder geval.
Maar het komt wel goed. Hoe Morris reageert moet je dan zien en op inspelen denk ik.
Ik geef Liam wel wat meer aandacht, meer knuffelen, samen spelen soms, van die dingen.
En heel langzaam begint het iets normaler te worden geloof ik.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:43:14 #233
3142 m@x
pi_41247704
Wat worden alle kindjes hier toch snel groot.

Wegbrengen naar de opvang/oma is hier gelukkig geen probleem. Zodra we binnen wandelen roept Kai al "daaaaaag" en mogen we vertrekken. Er is een tijd geweest dat het wel met een hoop drama gepaard ging maar dat hebben we gelukkig achter de rug.

Ik ben overigens echt supertrots op Kai. Hij is nu continu bezig met staan en optrekken. Zijn beentjes stonden eerst in een soort spreidstand als hij stond maar dat doet hij niet meer. Hij houdt zijn beentjes nu keurig naast elkaar en zijn voetjes staan ook niet meer zo raar naar binnen toe. Zaterdag betrapten we hem erop dat hij probeerde stapjes te zetten langs de tafel
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:45:08 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247717
Begint ie het leuk te vinden m@x? en het nut ervan in te zien? wel fijn om nou vooruitgang te zien denk ik!
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:51:03 #235
3142 m@x
pi_41247775
Volgens mij vindt hij het helemaal geweldig. Hij is zelf ook wel heel trots. Hij begint ook showtjes op te voeren. Op één been balanceren en dan heel trots kijken van "mama, kijk mij eens". Verder klimt ie op alles waar hij bij kan: de salontafel, de trap, ons bed, de bank, zijn eigen stoeltje, etc. Het is echt super om hem zo te zien.
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:56:55 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41247844
Oh, snoop, ik weet niet of het kindjes echt helpt om het fenomeen baby en buik te snappen, maar hier is "Kleine Pluis" van Dick Bruna echt een grote hit. Nijntje krijgt dan een broertje of zusje (de kleine Pluis). Hebben we op verzoek van maria wééékenlang elke avond voorgelezen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:58:45 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247876
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:51 schreef m@x het volgende:
Volgens mij vindt hij het helemaal geweldig. Hij is zelf ook wel heel trots. Hij begint ook showtjes op te voeren. Op één been balanceren en dan heel trots kijken van "mama, kijk mij eens". Verder klimt ie op alles waar hij bij kan: de salontafel, de trap, ons bed, de bank, zijn eigen stoeltje, etc. Het is echt super om hem zo te zien.
dat klinkt echt super! wat zullen jullie genieten zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_41247978
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:41 schreef Belana het volgende:

Mijn vk vertelde dat ze ergens gelezen had dat je het kan vergelijken met de volgende situatie:

je komt thuis en je man ligt met een andere vrouw in bed.
Hij zegt vervolgens tegen je: ik hou van jou schat, maar ik hou ook van haar...
en ze blijft!
dat is wel een goeie vergelijking denk ik. Wat erg eigenlijk, wat doen we hem aan

Sugar, kleine Pluis hebben we hier ook ergens liggen, dat ga ik eens opgraven!

En M@x, wat heerlijk dat er zo'n vooruitgang in zit. En dan die trotse blikken van Kai erbij
Merk je nu dat hij wat minder snel drifitg wordt? Of maakt dat niet uit?
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:15:34 #239
3142 m@x
pi_41248110
Kai is ook helemaal weg van "Kleine Pluis". Zowiezo is alles van Nijntje ("Geintjah") goed geloof ik. Hij is helemaal gek van voorlezen. Laatst las ik hem "Karel in het ziekenhuis" voor. Aan de hand van de plaatjes kon hij het verhaal al helemaal navertellen. "Tintje (kindje), pelen(spelen), boem, au, toto (ziekenauto), huis (ziekenhuis), peistah (pleister), bed"

De driftbuien zijn inderdaad in rap tempo aan het afnemen. Natuurlijk springt hij af en toe nog uit zijn vel maar dat is meer als er iets niet lukt of als hij zijn zin niet krijgt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:20:55 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_41248189
dat zijn de normale driftbuien idd m@x
lekker hoor dat dat ook beter gaat, zeker ook voor hemzelf
stormy waters...
sailin'
pi_41248197
Gisteren vierden we Sara's verjaardag echt, het was superleuk en druk en Sara ging iedereen af om te knuffelen. Veel leuke cadeaus en kleding gekregen, dus ze is goed verwend
Maar het volgende. Sara gaat 2 dagen in de week naar opa en oma, die passen dan op. Mega leuk en ze heeft het heel erg naar d'r zin, is gek op opa en oma. Gisteren vertelde opa echter, dat hij Sara een tik over d'r vingers had gegeven, omdat ze ergens aanzat waar ze niet bij mag komen. Sara gaf heel eigenwijs een tik terug op zijn vingers (jaja ze bijt wel van zich af). Hij vertelde het eigenlijk als leuk verhaal, omdat Sara dus een tik teruggaf. Maar ik ben zelf helemaal niet van de 'tikken over de vingers', zeker niet nu ze nog maar net 1 is.
Manlief is het met mij eens, maar 'durft' er niets van te zeggen. Dus kan ik het vanmiddag oplossen Hoe kan ik dit nou tactisch aangeven?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:25:51 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_41248258
gewoon zeggen, recht op de man af lijkt mij altijd het beste fuente. is misschien moeilijk, maar dan kunnen er ook geen misverstanden over bestaan.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 09:26:56 #243
81992 Githa
pi_41248274
Ik zou het gewoon direct vertellen Fuente... en er dan zeker bij vertellen dat je weet hoe goed ze het bedoelen, maar dat jij een andere methode gebruikt om Sara te corrigeren en dat jullie graag op één lijn zitten.
Ik zou dan niet te veel blijven hangen op het feit dat het gebeurd is, maar gewoon hoe het anders moet/kan.
Maar het blijven moeilijke dingen om te doen hier ook een aantal keren zo'n gesprekje aan moeten gaan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:41:28 #244
3142 m@x
pi_41248541
Hier dezelfde ervaring haar Fuente. Opa en oma passen één dag in de week op en ook daar heeft Kai wel eens een tik op zijn vingers gekregen. We hebben aan ze uitgelegd dat we ons kunnen voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen op die manier proberen te corrigeren, dat dat niet onze manier van opvoeden is en dat we het fijn zouden vinden als ze onze manier ook bij hun thuis doorvoeren (in het kader van consequent zijn, voorkomen van verwarring, blahblah ). Het blijft rot om aan te kaarten en we zagen er ook heel erg tegenop maar uiteindelijk hebben ze het heel goed opgevat. Ik denk dat je het gesprek niet te zwaar moet maken, dan valt het vast mee.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:42:07 #245
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248553
Ja Fuente, echt gewoon vertellen hoor. Zou hetzelfde bij een andere vorm van opvang gebeuren (KDV, gastouder) is de stap om het te vertellen misschien minder groot, omdat je dat dan zakelijker kan bekijken. En omdat je Sara 2 dagen aan hen toevertrouwd mag je ook dingen vertellen waar je het niet mee eens bent. Ook al is dat soms heel moeilijk. Succes!
Luuke heeft, buiten het KDV een vaste oppas, mijn vriendinnetje. Op de momenten dat ik extra moet werken, en zij oppast, betaal ik haar. Zodat ik me niet schuldig voel om haar te vragen, maar vooral omdat het voor mij makkelijker maakt dingen te vertellen waar ik het niet mee eens zou zijn.

Oeh Belana, ik schrik van die vergelijking van je verloskundige. Aan de ene kant erg verduidelijkend en aan de andere kant.... Wat doen we ze aan!!!!!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:43:53 #246
3142 m@x
pi_41248587
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:42 schreef Lishe het volgende:
Oeh Belana, ik schrik van die vergelijking van je verloskundige. Aan de ene kant erg verduidelijkend en aan de andere kant.... Wat doen we ze aan!!!!!!!
Heb je ons wat te vertellen?
pi_41248613
Gewoon zeggen dus Is denk ik ook wel het beste. Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:54:46 #248
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248786
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:43 schreef m@x het volgende:

[..]

Heb je ons wat te vertellen?
Was het maar zo. Ik schrijf het wel even van me af in het moeder topic...
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:41:57 #249
103793 kozakken
Living the life
pi_41251323
Succes Fuente! Dat soort gesprekken zijn nooit gemakkelijk. (Hier ook al een aantal kleine puntjes aangekaart. Hier passen de ene opa en oma 1 dag en de andere opa en oma 1,5 dag op. Gaat prima, maar af en toe net niet helemaal zoals wij dat zouden doen)
Wat wel zo is, is dat is sommige dingen ook maar gewoon laat gebeuren (Dit soort dingen trouwens niet hoor!) Dan geef ik thuis aan dat thuis thuis is, en bij opa en oma de dingen soms net iets anders mogen gaan.
Maar de grote lijnen liggen redelijk op een lijn.

Oh Lishe -het daar bij laat. soms kan ik beter m'n mond houden-

De vergelijking van de vk vind ik redelijk ver doorgevoerd. Ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. Maar wel mis ik daarin nog de periode van zwangerschap en evt. voorbereiding. Verder probeer ik extra tijd alleen met Jonne door te brengen.
Wat we hier trouwens al een aantal maanden hebben ingevoerd is het 'eve kletse' vlak voor het slapen gaan. Net na het zingen en voordat wij de deur uit marcheren mag hij lekker in zijn bedje nog even tegen ons aan praten. Dan hebben we het even over de dag en wat er allemaal gebeurd is. En wat we gegeten hebben en allerhande dingen nog meer. Is echt het speciale moment van papa of mama en Jonne.
pi_41263131
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:51 schreef Rottdog het volgende:
Tjee LadyBos wat een gedoe , ik had gewoon doorgepakt snap het wel hoor daar niet van.
Ik ook hoor Rottdog maar MrBos kon er niet tegen om Myrthe te laten huilen. Gevolg was dus dat ze wel in d'r eigen bed sliep maar dat een van ons tweeen er naast kon gaan liggen, en dat was nou ook weer niet de bedoeling Vannacht dus overgelegd toen wij naar bed gingen en dat ging prima, ze heeft lekker doorgeslapen, af en toe een piepje maar ze is niet echt wakker geweest. Alleen wel vroeg wakker (7.15). Vannacht maar eens proberen om d'r over te leggen als ze wakker wordt en niet meteen als wij naar bed gaan.
pi_41263181
Lishe Moeilijk hoor. Volg je hart
pi_41273053
Myrthe heeft een nieuwe manier gevonden om haar zin te krijgen. Ze wil steeds graag dat haar vader en/of ik Nijntjes tekenen op haar schoolbord. Na een poosje stoppen we er dan mee omdat we er genoeg van hebben. Nu komt ze naar je toe met een verfrommeld papiertje in haar hand: '(ca)deautje voor papa/mama'. En in dat A4tje heeft ze dan een schoolbordkrijtje gestopt, dus als je het uitpakt zegt ze stralend 'tekenen?'
pi_41273174
Myrthe, dat vind ik wel heel slim bedacht hoor! En heel grappig.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:33:25 #254
105888 renzell
pi_41275759
Lishe, je krijgt een dikke . Moeilijk lijkt me! Jouw gevoel kan je alleen maar vertellen wat te kiezen, en wanneer. Echt weer zo'n ding waar niemand je raad in kan geven. Was het maar zo. Kon ik maar gewoon zeggen: doen, gewoon voor gaan! Wil ik eigenlijk ook zeggen, gevoelsmatig. Maar dit is zo groot, dat kun je alleen maar zelf beslissen, met je lief. Weet jij ook wel, dus ik zeg helemaal niets nieuws. Kortom; hele post overbodig. Ik kan alleen maar zeggen: succes! En: een jongetjesversie van Luuke lijkt mij persoonlijk een errug goed idee!

Ps- sorry, offtopic.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:27:48 #255
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41282672
heb ik al verteld hoe trots ik ben?

Ik ben trots Maxim had gisteren diarreedaar ben ik niet trots op en is dus mar liefst 3 x op de wc geweest om "te lozen". daarbij moest hij ook nog eens plassendat had hij nog nooit gedaan in potje of wc, en mijn reactie vond hij geloof ik zo leuk dat hij daarna bleef zeggen dat hij naar de wc moest, en elke keer als ik hem erop zette ging hij persen om te plassen en dan "dansen" op de wc dat deed ik toen hij plaste
mijn mannetje word zo snel groot gewoon

Myrthe jij bent slim hoor
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:29:46 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_41283053
jongens, wat doe je nou toch met een kind wat alleen maar jankt en gilt bij ieder dingetje dat hem niet bevalt? Ik ben een beetje ten einde raad, werkelijk waar.
Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, maar inmiddels kan ik zelf alleen nog maar janken om de situatie
Ik heb wel in de gaten dat Liam het zelf ook niet leuk vind en het is ook duidelijk om de veranderde situatie. gisteren was ie bv echt verdrietig. Hij zit zichzelf in de weg overal mee lijkt wel.
Maar ik weet echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan. we botsen dan ook al weer heerlijk...
Ik doe enorm mijn best om rustig te blijven en het meeste negeer ik zelfs, maar na nu al een paar weken dit gedrag kan ik zelf wel gillen...
Ik hoop echt dat het de gewenning is en dat hij snel went dan aan de situatie...
stormy waters...
sailin'
pi_41283133
Belana en Liam heb er echt geen raad voor
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:03:13 #258
81992 Githa
pi_41283431
Belana ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig en zelfs een beetje wanhopig van wordt. Ik denk dat Liam het moeilijk vind om op een positieve manier aandacht te vragen.
Hij zat eigenlijk al in die fase van uitproberen vóór Ezra geboren werd en nu zal hij dat nog moeilijk vinden natuurlijk.
Eigenlijk is dat ook harstikke moeilijk, er gebeurd zoveel.
Ik denk echt dat het een fase is en dat je consequent moet blijven, hoe moeilijk ook.
Negeer zijn gedrag of als het te erg is zet hem in de hoek oid en besteed extra aandacht aan hem als hij lief is.
Misschien moet je er ook duidelijk bij vertellen dat het nu Liam tijd is en niet Ezra en ook dat hij best boos mag zijn maar dat hij dat ook anders kan doen .... laat hem eens flink slaan in een kussen als hij zoveel boosheid in zich heeft.... duidelijk moet hij zijn kwaadheid lichamelijk kwijt.
Succes hoor... het is helemaal niet leuk zo

Maxim wat doe jij nou ....man wat goed
Ik ben trots op je hoor echt waar! .... al op de wc gepoept ...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:35:24 #259
3011 E.T.
pi_41283888
Pfoeh, Belaan.. Misschien een optie om even (tussen de buien door) naar de speeltuin(tje) oid te gaan met z'n vieren? Ezra in de kinderwagen (hopend dat die slaapt) en dan even met Liam de glijbaan af, even schommelen samen.. Even de sleur van het binnenzitten doorbreken misschien..
(ik roep ook maar wat).
Verder hou ik dit belangstellend in de gaten.. dan kan ik er over een paar maanden ook m'n voordeel mee doen.

Sterkte iig!
pi_41284038
rot is dat belana. ik kan niet veel meer bedenken dan wat githa zegt; hij moet wel de ruimte krijgen om z'n gevoelens te uiten lijkt me, en waarschijnlijk kan ie een heleboel extra knuffels wel gebruiken denk ik, maar dat vervelende gedrag maakt dat niet zo makkelijk. heel veel succes ermee, probeer in ieder geval elke dag ook even wat exclusieve liam-tijd in te bouwen, los van of hij nu wel of niet lief is geweest.
pi_41284110
Kan me idd ook voorstellen dat het weer nu niet erg meewerkt. Hier ook een jongetje dat minder buitenkomt dan ik zou willen en dan kunnen ze hun energie ook gewoon minder goed kwijt lijkt wel.
Belana
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:59:06 #262
116937 reni
pi_41284294
Belana, zwaar is dat zeg en ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo moedeloos van word.

Bij fachelle werkte het goed als ze in de gang "mocht"gaan zitten en net zo hard huilen tot ze weer wat rustiger was en dan kon ze er wel rustig over praten/begrijpen waarom iets is of niet is .
In elk geval heel veel sterkte ermee want het valt niet mee .
Ik hoop idd dat hij snel is gewend
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:00:37 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_41284318
danljulliewel, ik ga idd maar even naar buiten straks, dat si wel een goeie. we hebben hier in de buurt een klein speeltuintje met glijbaan. Ezra is gelukkig niet zo moeilijk.
Het gaat echt op en af, het ene moment is ie heel lief aan het spelen (nu) en het volgende moment is ie aan het gillen als ie zijn zin niet krijgt. Ik merk wel dat als ik rustig blijf en alleen maar even zeg dat ie niet zo moet gillen, dat ie dan vrij snel wel weer iets anders gaat doen. consequent zijn is nu idd heel belangrijk, dat merk ik zeker.
het van me af schrijven hier helpt ook, ik blijf er rustiger door en u zijn we samen een toren van de lego aan het bouwen.
stormy waters...
sailin'
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:04:23 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41284400
Met joey heb ik ook veel problemen gehad hoor, en bij mij was het erg heftig om dat in de eerste drie maanden van Samara ze nog twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen en mijn vader in die periode is overleden.

Achteraf heb ik Joey veel te lang laten bungelen in mijn excuses voor hem.
Steeds vond ik het zielig en ging dingen met hem doen omdat ik dacht dat ik teveel aan hem voorbij ging, ik voelde me toen ellendig en heb toen ook wel eens dingen laten glippen waarbij ik in had moeten grijpen, en later niet omdat ik me schuldig voelde.
Pas een jaar daarna had ik zoiets van, nu is het mooi geweest, we hebben hier ook gewoon regels en na twee weken strikte regels had ik eigenlijk weer een kindje die wist hoe zijn wereld in elkaar zat.
Achteraf denk ik dat consequent zijn ook een manier is om hun gevoel van veiligheid te waarborgen en ik heb hem in die tijd door laten medderen omdat ik medelijden met hem had en me schuldig voelde.
Maar goed, we zijn ook maar mensen he

Hij vond het trouwens ook erg leuk om veel mee te helpen met Samara, voelde hij zich volop grote broer
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:08:17 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_41284493
ow, das "goed" om te lezen senesta, want ik vind Liam ook wel eens zielig, maar dit sterkt me toch om vooral consequent te blijven, dank je voor je verhaal.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:37:38 #266
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41285063
geen tips, wel veel succes

ik heb mijn mannetje ingeschreven voor de psz
en daarbij is hij ook nog eens ziek, hij heeft me net compleet onder gekotst
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:06 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41285076
Belana heel veel sterkte. En ook ik lees vol aandacht mee. Consequent zijn en de tips die gegeven zijn lijken me erg goed. Vooral het aangeven dat dit zijn tijd met jou is. En dat hij mag bepalen wat er gebeurd. Dat kan boos zijn, maar inderdaad ook gezellig bouwen met mama...Misschien nog een klein tipje. Vaste momenten voor hem inbouwen en daar ook zelf aan vast houden. Bijvoorbeeld. Als Ezra gedronken heeft en ligt te slapen dan is het Liam-tijd. Dus niet nog even dit en nog even dat.....Nee, puur even tijd voor hem. Net als dat je puur tijd hebt voor Ezra met voeden....
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:53:46 #268
81992 Githa
pi_41285466
Weer een mijlpaaltje hé Martine.
Maxim beterschap!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:14:35 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_41285999
ja chacama das zeker ook een goeie en doe ik nu ook wel. ik merk dat vooral het rustig blijven en zeggen dat ie niet moet gillen en dan negeren erg goed werkt, dan gaat ie snel weer wat anders doen. nee=nee werkt gelukkig nog steeds. Nu gaat ie ff een paar uurtjes slapen

Martineke, zeker een mijlpaal! en beterschap...
stormy waters...
sailin'
pi_41286151
bij piet werkte ook het trucje van alleen zeggen wat ie wél moest doen (dus niet teveel nadruk op wat ie niet mocht doen). dat nam soms echt belachelijke vormen aan ('záchtjes gillen piet!' ) maar werkte wel.
pi_41286162
knap van maxim zeg!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:20:54 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_41286175
ow, die ga ik ook uitproberen
echt, dit forum helpt zo vaak met dit soort dingen, die tips hier zijn goud waard!
stormy waters...
sailin'
pi_41286437
Belana, ik kan me indenken dat het best zwaar is zo. Succes met de tips die gegeven zijn, en zettum op!

Sara heeft iets nieuws ontdekt. Gaan huilen zodra wij 'nee Sara' zeggen..Voorbeeld: vanmorgen zat ze brood te eten, ze had niet zoveel trek, het ging met een tempo van niks . Op een gegeven moment pakte ze het bordje op en gooide het op z'n kop, 't brood vloog dus in het rond. Dus ik zei: nee Sara, dat mag niet. En meteen begon ze te huilen (zo'n verwend gillerig huiltje zonder traantjes). Gisteravond had ze hetzelfde toen ze van manlief niet naar buiten mocht kruipen en tijdens het aankleden gaat het ook niet naar haar wens en wordt er wat afgegild.
Wij hebben nu afgesproken dat we het gewoon compleet negeren, dus zodra ze naar aanleiding van een 'nee' gaat huilen, niets zeggen. Is dit de meest verstandige manier?
Moeilijk hoor, het echte 'opvoeden' gaat beginnen denk ik
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:20 #274
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41287459
indd een hele mijlpaal, t kleine mannetje van ruim 10 pond word echt groot nu
en het gaat ook zo snel.....poehee....

dat hebben wij ook even gehad met Maxim dat hij ging huilen als wij nee zeiden, wij hebben het genegeerd en hij hield er snel mee op.
pi_41288722
Maxim, goed zo!! Lekker alles op de wc doen hoor

Jammer genoeg lijkt Elise een terugval daarin te hebben. Na eigenlijk altijd wel droog te zijn (alleen 's nachts nog een luier om) gaat het nu een paar keer per dag fout. Ook een keer bij de peuterspeelzaal, terwijl ze het toch wel naar haar zin heeft.
Je vraagt heel duidelijk (terwijl je ervoor zorgt dat ze aandacht voor je heeft) of ze naar de wc moet, ze geeft een 'nee' en 5 minuten later is haar broek nat - zucht. We gaan maar weer naar de beloning toe als het goed ging. (1 chipje als ze goed geplast heeft, een stikkertje als ze de hele dag droog is)

Verder wordt ze wel erg wijs:
Mama roept van boven naar beneden: 'Geef je Elise nog een kiwi?' maar Elise wilde een appel en roept: 'Nee, appel!' maar ze moest toch een kiwi. Roept Elise dan heel hard (letterlijk): 'Geef kiwi maar aan mama' Ze kreeg toch een kiwi, trouwens
pi_41288786
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:05 schreef Martineke het volgende:
indd een hele mijlpaal, t kleine mannetje van ruim 10 pond word echt groot nu
en het gaat ook zo snel.....poehee....

dat hebben wij ook even gehad met Maxim dat hij ging huilen als wij nee zeiden, wij hebben het genegeerd en hij hield er snel mee op.
Ja, dat hebben wij ook gedaan en doen dat nog, want het is zo af en toe toch nog nodig.
En het is dan heel zielig, zo'n meisje dat zo zielig huilt omdat ze haar zin niet krijgt
pi_41288856
waarom per se een kiwi geven als ze om een appel vraagt? fruit is fruit toch?
Saartje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:32:15 #278
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41290114
Kiwi zitten meer vitaminen in Noah noemt al het eten "appel" trouwens

Belana wat moeilijk, kan me voorstellen dat je dan echt met je handen in het haar kunt zitten. Heb verder geen tips meer voor je, maar wil je wel nog even sterkte wensen
©Dumbo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:42:25 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41290413
Belana wat is dat toch rot he, en zielig voor jullie allemaal. Ik heb egen tips maar ik wil je wel even succes wensen weer
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:45:28 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41290491
Jolie en ik zijn vanochtend een wcding gaan kopen. We hebben de hele ochtend samen in haar kamer gespeeld want anders moeten we eerst de trap af voor we bij de wc zijn.
Het resultaat: 5 keer op de wc, 1 keer ernaast, 1 keer op de grond. Kleine meisjes worden groot.
Ik weet dat het allemaal nog niks zegt en misschien blijft het hier wel bij maar ze weet al zo goed wanneer ze moet plassen. Dat vind ik wel goed van haar!

pi_41290836
wow jolie, wat knap!!!

tex, wat grappig, piet heeft het woord appel ook een tijdje voor van alles gebruikt, hij bedoelde er ook 'lekker' mee. werd toen meer 'appo' en al zegt hij al lang gewoon 'lekker', 'appo' blijft bij ons een aanduiding voor lekker. voor de grap zegt ie 't nog wel eens als ie iets super lekker vindt, gisteren nog: 'super appo gekookt papa!'.

fuente, haha mooi he die drama-kuren. toch vind ik volledig negeren wel wat streng klinken, je kunt bijvoobeeld wel een beetje ruimte geven aan haar gevoel door het te benoemen ('vind je dat zo jammer?' of 'vervelend he'. zonder toe te geven aan het gehuil/gegil/gekrijs zelf (jaja anna kan er tegenwoordig ook wat van). dat is tenminste hoe ik 't meestal doe, dan voelt ze in ieder geval (hopelijk) dat ik haar wel 'hoor/begrijp', ook al moet hetgene waar ze tegen protesteert toch gewoon doorgang vinden.
pi_41291022
Tex, wat een kindjes worden het dan al he!

jolie, goed zo

Bix, zit wat in! Al deed ik dat dus eerst, zo van: Ach Saartje, hoef je toch niet om te huilen? je mag alleen niet 'en dan benoemen wat niet mag'.Maar ik heb 't idee dat ze het niet snapt (ze is nog maar 1) en meestal gaat het huilen dan een toontje hoger.
hoewel ik op zich ook wel wat inzie in het blijven benoemen, op den duur zal ze het vanzelf snappen. Wat ik echt niet meer doe is wanneer ze huilt haar optillen, je had die tevreden lach es moeten zien toen ik dat dus deed (ik vond het namelijk zielig)
Thnx voor jullie tips!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:06:22 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41291152
Ik doe dat ook hoor Fuente. Ook al was ze nog maar één. Er komt een moment dat ze het wel snapt en ik vond het zelf gewoon te zielig. Als ik zelf onredelijk doe tegen iemand wordt ik ook niet graag genegeerd. Tuurlijk hoef je jezelf niet tot het uiterste te laten drijven enzo maar toch. Ik ga daar wel in mee. Er moet ook ruimte zijn voor haar gevoelens, ook al gaat het om een verkeerd paar sokken ofzo.
pi_41291341
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
waarom per se een kiwi geven als ze om een appel vraagt? fruit is fruit toch?
um.. we hadden haast en een kiwi gaat sneller. Natuurlijk niet echt een reden, maar ze doet gerust een half uur over een appel en een kiwi is er in 5 minuten in.
Als ze kiwi niet lekker vindt, ok, duidelijk. Maar ze smikkelt het wel lekker op als ze het krijgt. Het ging ook meer om haar reactie.
pi_41291426
ja, Bix, je hebt gelijk; als Elise iets wil maar niet mag en daarom begint te klagen (lees: liefst hard te huilen) dan beginnen wij ook zo.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:29:25 #286
61800 Rottdog
pi_41291934
Al het fruit is hier heel lang aardbei geweest, terwijl ze helemaal geen aardbei lust

Myrthe goed gevonden meisje

Maxim grote jongen

Liam hopelijk zijn je buien snel over

Zie der nou zitten de prinses op de grote wc

Hier ook gillen en huilen als ze der zin niet krijgt, dan krijgt ze een waarschuwing en helpt die niet staat ze gewoon 2 min op de gang uit te razen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:50:51 #287
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41294528
Maxim is echt ziek .... nou ja...hij oogt niet echt ziek en hij speelt gewoon lekker, maar zn eten houd hij niet binnen
en diarree heb ik sinds vanmorgen niet meer gezien
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:26 #288
103793 kozakken
Living the life
pi_41295385
Nee is hier ook het beginwoord van een dramaprinsen aktie Nog net niet op de grond, maar wel enorm dramatisch huilen en het liefste dan met zijn hoofd op mijn schone broek.

Net zoals Belana zuig ik alle jengel-tips ook op! Een aantal dingen doen we al wel, maar het is goed om het hier weer eens bevestigd te zien. Vooral het consequent blijven en gewoon blijven doen vind ik belangrijk. Maar he... ik moet nog wel oppassen wat ik zeg, want deze week is kozakkenman nog bij huis. Mijn echte vuurproef begint volgende week pas.

En Jolie
Jonne kijkt naar het potje, maar daar is ook bijna alles mee gezegd. Plus dat ik het momenteel ook niet het meest uitgelezen moment vind om met zindelijk worden te beginnen
Maar oh Jolie Wat kijkt ze ook al lekker groot zeg!
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:27 #289
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41300649
Ik had eigenlijk een vraagje.
Samara heeft best wel een klein kamertje, nou is dat op zich niet zo'n probleem maar ze presteert het nu steeds om vanaf haar bed op het raamkozijn te klimmen.
Nu heb ik haar bed al overdwars gezet maar de tijd komt er natuurlijk aan dat ze gaat schuiven met het bed, dat doet ze nu al met anderen meubeltjes in de woonkamer.
Ik kan gewoon bijna niets vinden aan raambeveiliging.
De ramen hier zijn enkelglas en ik heb weinig zin in een kindje wat door het raam duikelt.
Iemand hier goede tips?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:31:11 #290
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41300822
Plakplastic op de ramen (van dat doorzichtige) houdt het breken iig wat tegen. Wij hebben draai-kiep ramen, daar is ook weinig voor te vinden, maar dat hebben we opgelost door een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver.
Heb je hier wat aan?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42:34 #291
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_41301254
-edit- dit was wel een tip, maar niet eentje voor het probleem
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_41301552
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:30 schreef Fuente het volgende:
Belana, ik kan me indenken dat het best zwaar is zo. Succes met de tips die gegeven zijn, en zettum op!

Sara heeft iets nieuws ontdekt. Gaan huilen zodra wij 'nee Sara' zeggen..Voorbeeld: vanmorgen zat ze brood te eten, ze had niet zoveel trek, het ging met een tempo van niks . Op een gegeven moment pakte ze het bordje op en gooide het op z'n kop, 't brood vloog dus in het rond. Dus ik zei: nee Sara, dat mag niet. En meteen begon ze te huilen (zo'n verwend gillerig huiltje zonder traantjes). Gisteravond had ze hetzelfde toen ze van manlief niet naar buiten mocht kruipen en tijdens het aankleden gaat het ook niet naar haar wens en wordt er wat afgegild.
Wij hebben nu afgesproken dat we het gewoon compleet negeren, dus zodra ze naar aanleiding van een 'nee' gaat huilen, niets zeggen. Is dit de meest verstandige manier?
Moeilijk hoor, het echte 'opvoeden' gaat beginnen denk ik
Myhron is daar een tijdje terug ook mee begonnen, en die een maandje ouder dan Sara dus grote kans dat het bij de leeftijd hoort.
Ik zeg meestal iets als, "Joh doe niet zo gek" of "Daar hoef je toch niet om te huilen" maar dan wel op een hele lieve troostende manier. En alleen als ze echt 'onredelijk' huilt zeg maar. En nog doet ze het wel hoor, maar vaak blijft het ook bij een huilgrimas die ze dan trekt en daarna gaat ze toch maar weer gewoon lachen of kletsen.

Idd het echte opvoeden begint nu, daar dacht ik pas geleden ook nog aan.

Oh en wat ze soms ook doet (en heel goed) is van die 'Stervende Zwaan acties' maar die zijn ook na 5 seconden weer over meestal.
pi_41303850
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver. Heb je hier wat aan?
Jij gaat door voor de GoudenTips-Award Klinkt als een prima oplossing voor Myrthe's kamer (dakraam)!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:56:33 #294
3142 m@x
pi_41304491
Oe, zinnetje doordrijven Daar is Kai ook een ster in. Negeren werkt hier het beste en als hij door blijft gillen dan gaat hij even op de gang om af te koelen.

Lastig trouwens, al die kindjes met verse brusjes. Ik kan me voorstellen dat het lastig is met zo'n vers babietje erbij maar ik zou proberen om wat 'speciale' tijd in te ruimen voor het oudste kindje. Gewoon even één op één contact en samen een boekje lezen, een toren bouwen, wandelen, etc. Tja, en verder inderdaad consequent blijven en niet alleen de negatieve dingen aanhalen maar ook prijzen als de oudste iets goed doet. Een beetje wat de rest ook al heeft gepost

Wij hebben vandaag een gesprek gehad met de juf van Kai. Ze vertelde dat zijn grove motoriek erg achterblijft (duh ) maar dat hij op andere gebieden (fijne motoriek en verstandelijk) weer voorloopt op zijn leeftijdsgenootjes. Conclusie is dat hij, of hij nou loopt of niet, vanaf november naar de peutergroep mag Omdat dat natuurlijk nog best een tijdje duurt mag hij tot die tijd regelmatig bij zijn nieuwe groep komen spelen. We zijn echt helemaal blij.

Voor ik het vergeet: complimenten voor de wc-plassers en wc-poepers
pi_41304619
Weer een stap vooruit M@x Fijn voor jullie!
pi_41304691
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:56 schreef m@x het volgende:
Oe, zinnetje doordrijven Daar is Kai ook een ster in. Negeren werkt hier het beste en als hij door blijft gillen dan gaat hij even op de gang om af te koelen.
Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bij

Goed van Kai dat hij naar de peutergroep mag, en goed voor jullie
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:01:22 #297
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41304701
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
Plakplastic op de ramen (van dat doorzichtige) houdt het breken iig wat tegen. Wij hebben draai-kiep ramen, daar is ook weinig voor te vinden, maar dat hebben we opgelost door een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver.
Heb je hier wat aan?
Tja op zich wel, al ben ik nog steeds bang dat ze door het raam valt.
We hebben slechte kozijnen, die worden in december! vervangen en we hebben ook maar enkelt glas.
Ze klimt dus helemaal op de vensterbank!
We hebben een hekje in tweeen gezaagd en die tegen de ramen aangeschroefd.
Verder zijn deze tips inderdaad nuttig, alvast bedankt!
pi_41304759
M@x wat fijn dat Kai over mag naar de andere groep
pi_41304910
luchtbel wat een knapperd die Jolie!!!
En M@x wat ontzettend fijn!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:06:01 #300
3142 m@x
pi_41304920
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:01 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bij
Ik hoef zelfs niet meer naar de gang.
  Jubileum moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:07:37 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41304995
Ach kijk Jolie nu toch zitten Wat geweldig

M@x dat moet een heerlijk gevoel geven, dat er wel wat achterstand is maar op andere punten grote voorsprong. Heerlijk hoor
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')