abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41263181
Lishe Moeilijk hoor. Volg je hart
pi_41273053
Myrthe heeft een nieuwe manier gevonden om haar zin te krijgen. Ze wil steeds graag dat haar vader en/of ik Nijntjes tekenen op haar schoolbord. Na een poosje stoppen we er dan mee omdat we er genoeg van hebben. Nu komt ze naar je toe met een verfrommeld papiertje in haar hand: '(ca)deautje voor papa/mama'. En in dat A4tje heeft ze dan een schoolbordkrijtje gestopt, dus als je het uitpakt zegt ze stralend 'tekenen?'
pi_41273174
Myrthe, dat vind ik wel heel slim bedacht hoor! En heel grappig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:33:25 #254
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41275759
Lishe, je krijgt een dikke . Moeilijk lijkt me! Jouw gevoel kan je alleen maar vertellen wat te kiezen, en wanneer. Echt weer zo'n ding waar niemand je raad in kan geven. Was het maar zo. Kon ik maar gewoon zeggen: doen, gewoon voor gaan! Wil ik eigenlijk ook zeggen, gevoelsmatig. Maar dit is zo groot, dat kun je alleen maar zelf beslissen, met je lief. Weet jij ook wel, dus ik zeg helemaal niets nieuws. Kortom; hele post overbodig. Ik kan alleen maar zeggen: succes! En: een jongetjesversie van Luuke lijkt mij persoonlijk een errug goed idee!

Ps- sorry, offtopic.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:27:48 #255
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41282672
heb ik al verteld hoe trots ik ben?

Ik ben trots Maxim had gisteren diarreedaar ben ik niet trots op en is dus mar liefst 3 x op de wc geweest om "te lozen". daarbij moest hij ook nog eens plassendat had hij nog nooit gedaan in potje of wc, en mijn reactie vond hij geloof ik zo leuk dat hij daarna bleef zeggen dat hij naar de wc moest, en elke keer als ik hem erop zette ging hij persen om te plassen en dan "dansen" op de wc dat deed ik toen hij plaste
mijn mannetje word zo snel groot gewoon

Myrthe jij bent slim hoor
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:29:46 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_41283053
jongens, wat doe je nou toch met een kind wat alleen maar jankt en gilt bij ieder dingetje dat hem niet bevalt? Ik ben een beetje ten einde raad, werkelijk waar.
Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, maar inmiddels kan ik zelf alleen nog maar janken om de situatie
Ik heb wel in de gaten dat Liam het zelf ook niet leuk vind en het is ook duidelijk om de veranderde situatie. gisteren was ie bv echt verdrietig. Hij zit zichzelf in de weg overal mee lijkt wel.
Maar ik weet echt niet meer hoe ik ermee om moet gaan. we botsen dan ook al weer heerlijk...
Ik doe enorm mijn best om rustig te blijven en het meeste negeer ik zelfs, maar na nu al een paar weken dit gedrag kan ik zelf wel gillen...
Ik hoop echt dat het de gewenning is en dat hij snel went dan aan de situatie...
stormy waters...
sailin'
pi_41283133
Belana en Liam heb er echt geen raad voor
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:03:13 #258
81992 Githa
pi_41283431
Belana ik kan me voorstellen dat je daar verdrietig en zelfs een beetje wanhopig van wordt. Ik denk dat Liam het moeilijk vind om op een positieve manier aandacht te vragen.
Hij zat eigenlijk al in die fase van uitproberen vóór Ezra geboren werd en nu zal hij dat nog moeilijk vinden natuurlijk.
Eigenlijk is dat ook harstikke moeilijk, er gebeurd zoveel.
Ik denk echt dat het een fase is en dat je consequent moet blijven, hoe moeilijk ook.
Negeer zijn gedrag of als het te erg is zet hem in de hoek oid en besteed extra aandacht aan hem als hij lief is.
Misschien moet je er ook duidelijk bij vertellen dat het nu Liam tijd is en niet Ezra en ook dat hij best boos mag zijn maar dat hij dat ook anders kan doen .... laat hem eens flink slaan in een kussen als hij zoveel boosheid in zich heeft.... duidelijk moet hij zijn kwaadheid lichamelijk kwijt.
Succes hoor... het is helemaal niet leuk zo

Maxim wat doe jij nou ....man wat goed
Ik ben trots op je hoor echt waar! .... al op de wc gepoept ...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:35:24 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41283888
Pfoeh, Belaan.. Misschien een optie om even (tussen de buien door) naar de speeltuin(tje) oid te gaan met z'n vieren? Ezra in de kinderwagen (hopend dat die slaapt) en dan even met Liam de glijbaan af, even schommelen samen.. Even de sleur van het binnenzitten doorbreken misschien..
(ik roep ook maar wat).
Verder hou ik dit belangstellend in de gaten.. dan kan ik er over een paar maanden ook m'n voordeel mee doen.

Sterkte iig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41284038
rot is dat belana. ik kan niet veel meer bedenken dan wat githa zegt; hij moet wel de ruimte krijgen om z'n gevoelens te uiten lijkt me, en waarschijnlijk kan ie een heleboel extra knuffels wel gebruiken denk ik, maar dat vervelende gedrag maakt dat niet zo makkelijk. heel veel succes ermee, probeer in ieder geval elke dag ook even wat exclusieve liam-tijd in te bouwen, los van of hij nu wel of niet lief is geweest.
pi_41284110
Kan me idd ook voorstellen dat het weer nu niet erg meewerkt. Hier ook een jongetje dat minder buitenkomt dan ik zou willen en dan kunnen ze hun energie ook gewoon minder goed kwijt lijkt wel.
Belana
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:59:06 #262
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_41284294
Belana, zwaar is dat zeg en ik kan me heel goed voorstellen dat je er zo moedeloos van word.

Bij fachelle werkte het goed als ze in de gang "mocht"gaan zitten en net zo hard huilen tot ze weer wat rustiger was en dan kon ze er wel rustig over praten/begrijpen waarom iets is of niet is .
In elk geval heel veel sterkte ermee want het valt niet mee .
Ik hoop idd dat hij snel is gewend
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:00:37 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_41284318
danljulliewel, ik ga idd maar even naar buiten straks, dat si wel een goeie. we hebben hier in de buurt een klein speeltuintje met glijbaan. Ezra is gelukkig niet zo moeilijk.
Het gaat echt op en af, het ene moment is ie heel lief aan het spelen (nu) en het volgende moment is ie aan het gillen als ie zijn zin niet krijgt. Ik merk wel dat als ik rustig blijf en alleen maar even zeg dat ie niet zo moet gillen, dat ie dan vrij snel wel weer iets anders gaat doen. consequent zijn is nu idd heel belangrijk, dat merk ik zeker.
het van me af schrijven hier helpt ook, ik blijf er rustiger door en u zijn we samen een toren van de lego aan het bouwen.
stormy waters...
sailin'
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:04:23 #264
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41284400
Met joey heb ik ook veel problemen gehad hoor, en bij mij was het erg heftig om dat in de eerste drie maanden van Samara ze nog twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen en mijn vader in die periode is overleden.

Achteraf heb ik Joey veel te lang laten bungelen in mijn excuses voor hem.
Steeds vond ik het zielig en ging dingen met hem doen omdat ik dacht dat ik teveel aan hem voorbij ging, ik voelde me toen ellendig en heb toen ook wel eens dingen laten glippen waarbij ik in had moeten grijpen, en later niet omdat ik me schuldig voelde.
Pas een jaar daarna had ik zoiets van, nu is het mooi geweest, we hebben hier ook gewoon regels en na twee weken strikte regels had ik eigenlijk weer een kindje die wist hoe zijn wereld in elkaar zat.
Achteraf denk ik dat consequent zijn ook een manier is om hun gevoel van veiligheid te waarborgen en ik heb hem in die tijd door laten medderen omdat ik medelijden met hem had en me schuldig voelde.
Maar goed, we zijn ook maar mensen he

Hij vond het trouwens ook erg leuk om veel mee te helpen met Samara, voelde hij zich volop grote broer
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:08:17 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_41284493
ow, das "goed" om te lezen senesta, want ik vind Liam ook wel eens zielig, maar dit sterkt me toch om vooral consequent te blijven, dank je voor je verhaal.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:37:38 #266
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41285063
geen tips, wel veel succes

ik heb mijn mannetje ingeschreven voor de psz
en daarbij is hij ook nog eens ziek, hij heeft me net compleet onder gekotst
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:06 #267
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41285076
Belana heel veel sterkte. En ook ik lees vol aandacht mee. Consequent zijn en de tips die gegeven zijn lijken me erg goed. Vooral het aangeven dat dit zijn tijd met jou is. En dat hij mag bepalen wat er gebeurd. Dat kan boos zijn, maar inderdaad ook gezellig bouwen met mama...Misschien nog een klein tipje. Vaste momenten voor hem inbouwen en daar ook zelf aan vast houden. Bijvoorbeeld. Als Ezra gedronken heeft en ligt te slapen dan is het Liam-tijd. Dus niet nog even dit en nog even dat.....Nee, puur even tijd voor hem. Net als dat je puur tijd hebt voor Ezra met voeden....
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:53:46 #268
81992 Githa
pi_41285466
Weer een mijlpaaltje hé Martine.
Maxim beterschap!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:14:35 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_41285999
ja chacama das zeker ook een goeie en doe ik nu ook wel. ik merk dat vooral het rustig blijven en zeggen dat ie niet moet gillen en dan negeren erg goed werkt, dan gaat ie snel weer wat anders doen. nee=nee werkt gelukkig nog steeds. Nu gaat ie ff een paar uurtjes slapen

Martineke, zeker een mijlpaal! en beterschap...
stormy waters...
sailin'
pi_41286151
bij piet werkte ook het trucje van alleen zeggen wat ie wél moest doen (dus niet teveel nadruk op wat ie niet mocht doen). dat nam soms echt belachelijke vormen aan ('záchtjes gillen piet!' ) maar werkte wel.
pi_41286162
knap van maxim zeg!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:20:54 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_41286175
ow, die ga ik ook uitproberen
echt, dit forum helpt zo vaak met dit soort dingen, die tips hier zijn goud waard!
stormy waters...
sailin'
pi_41286437
Belana, ik kan me indenken dat het best zwaar is zo. Succes met de tips die gegeven zijn, en zettum op!

Sara heeft iets nieuws ontdekt. Gaan huilen zodra wij 'nee Sara' zeggen..Voorbeeld: vanmorgen zat ze brood te eten, ze had niet zoveel trek, het ging met een tempo van niks . Op een gegeven moment pakte ze het bordje op en gooide het op z'n kop, 't brood vloog dus in het rond. Dus ik zei: nee Sara, dat mag niet. En meteen begon ze te huilen (zo'n verwend gillerig huiltje zonder traantjes). Gisteravond had ze hetzelfde toen ze van manlief niet naar buiten mocht kruipen en tijdens het aankleden gaat het ook niet naar haar wens en wordt er wat afgegild.
Wij hebben nu afgesproken dat we het gewoon compleet negeren, dus zodra ze naar aanleiding van een 'nee' gaat huilen, niets zeggen. Is dit de meest verstandige manier?
Moeilijk hoor, het echte 'opvoeden' gaat beginnen denk ik
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:20 #274
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41287459
indd een hele mijlpaal, t kleine mannetje van ruim 10 pond word echt groot nu
en het gaat ook zo snel.....poehee....

dat hebben wij ook even gehad met Maxim dat hij ging huilen als wij nee zeiden, wij hebben het genegeerd en hij hield er snel mee op.
pi_41288722
Maxim, goed zo!! Lekker alles op de wc doen hoor

Jammer genoeg lijkt Elise een terugval daarin te hebben. Na eigenlijk altijd wel droog te zijn (alleen 's nachts nog een luier om) gaat het nu een paar keer per dag fout. Ook een keer bij de peuterspeelzaal, terwijl ze het toch wel naar haar zin heeft.
Je vraagt heel duidelijk (terwijl je ervoor zorgt dat ze aandacht voor je heeft) of ze naar de wc moet, ze geeft een 'nee' en 5 minuten later is haar broek nat - zucht. We gaan maar weer naar de beloning toe als het goed ging. (1 chipje als ze goed geplast heeft, een stikkertje als ze de hele dag droog is)

Verder wordt ze wel erg wijs:
Mama roept van boven naar beneden: 'Geef je Elise nog een kiwi?' maar Elise wilde een appel en roept: 'Nee, appel!' maar ze moest toch een kiwi. Roept Elise dan heel hard (letterlijk): 'Geef kiwi maar aan mama' Ze kreeg toch een kiwi, trouwens
pi_41288786
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:05 schreef Martineke het volgende:
indd een hele mijlpaal, t kleine mannetje van ruim 10 pond word echt groot nu
en het gaat ook zo snel.....poehee....

dat hebben wij ook even gehad met Maxim dat hij ging huilen als wij nee zeiden, wij hebben het genegeerd en hij hield er snel mee op.
Ja, dat hebben wij ook gedaan en doen dat nog, want het is zo af en toe toch nog nodig.
En het is dan heel zielig, zo'n meisje dat zo zielig huilt omdat ze haar zin niet krijgt
pi_41288856
waarom per se een kiwi geven als ze om een appel vraagt? fruit is fruit toch?
Saartje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:32:15 #278
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41290114
Kiwi zitten meer vitaminen in Noah noemt al het eten "appel" trouwens

Belana wat moeilijk, kan me voorstellen dat je dan echt met je handen in het haar kunt zitten. Heb verder geen tips meer voor je, maar wil je wel nog even sterkte wensen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:42:25 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41290413
Belana wat is dat toch rot he, en zielig voor jullie allemaal. Ik heb egen tips maar ik wil je wel even succes wensen weer
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:45:28 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41290491
Jolie en ik zijn vanochtend een wcding gaan kopen. We hebben de hele ochtend samen in haar kamer gespeeld want anders moeten we eerst de trap af voor we bij de wc zijn.
Het resultaat: 5 keer op de wc, 1 keer ernaast, 1 keer op de grond. Kleine meisjes worden groot.
Ik weet dat het allemaal nog niks zegt en misschien blijft het hier wel bij maar ze weet al zo goed wanneer ze moet plassen. Dat vind ik wel goed van haar!

pi_41290836
wow jolie, wat knap!!!

tex, wat grappig, piet heeft het woord appel ook een tijdje voor van alles gebruikt, hij bedoelde er ook 'lekker' mee. werd toen meer 'appo' en al zegt hij al lang gewoon 'lekker', 'appo' blijft bij ons een aanduiding voor lekker. voor de grap zegt ie 't nog wel eens als ie iets super lekker vindt, gisteren nog: 'super appo gekookt papa!'.

fuente, haha mooi he die drama-kuren. toch vind ik volledig negeren wel wat streng klinken, je kunt bijvoobeeld wel een beetje ruimte geven aan haar gevoel door het te benoemen ('vind je dat zo jammer?' of 'vervelend he'. zonder toe te geven aan het gehuil/gegil/gekrijs zelf (jaja anna kan er tegenwoordig ook wat van). dat is tenminste hoe ik 't meestal doe, dan voelt ze in ieder geval (hopelijk) dat ik haar wel 'hoor/begrijp', ook al moet hetgene waar ze tegen protesteert toch gewoon doorgang vinden.
pi_41291022
Tex, wat een kindjes worden het dan al he!

jolie, goed zo

Bix, zit wat in! Al deed ik dat dus eerst, zo van: Ach Saartje, hoef je toch niet om te huilen? je mag alleen niet 'en dan benoemen wat niet mag'.Maar ik heb 't idee dat ze het niet snapt (ze is nog maar 1) en meestal gaat het huilen dan een toontje hoger.
hoewel ik op zich ook wel wat inzie in het blijven benoemen, op den duur zal ze het vanzelf snappen. Wat ik echt niet meer doe is wanneer ze huilt haar optillen, je had die tevreden lach es moeten zien toen ik dat dus deed (ik vond het namelijk zielig)
Thnx voor jullie tips!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:06:22 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41291152
Ik doe dat ook hoor Fuente. Ook al was ze nog maar één. Er komt een moment dat ze het wel snapt en ik vond het zelf gewoon te zielig. Als ik zelf onredelijk doe tegen iemand wordt ik ook niet graag genegeerd. Tuurlijk hoef je jezelf niet tot het uiterste te laten drijven enzo maar toch. Ik ga daar wel in mee. Er moet ook ruimte zijn voor haar gevoelens, ook al gaat het om een verkeerd paar sokken ofzo.
pi_41291341
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
waarom per se een kiwi geven als ze om een appel vraagt? fruit is fruit toch?
um.. we hadden haast en een kiwi gaat sneller. Natuurlijk niet echt een reden, maar ze doet gerust een half uur over een appel en een kiwi is er in 5 minuten in.
Als ze kiwi niet lekker vindt, ok, duidelijk. Maar ze smikkelt het wel lekker op als ze het krijgt. Het ging ook meer om haar reactie.
pi_41291426
ja, Bix, je hebt gelijk; als Elise iets wil maar niet mag en daarom begint te klagen (lees: liefst hard te huilen) dan beginnen wij ook zo.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:29:25 #286
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41291934
Al het fruit is hier heel lang aardbei geweest, terwijl ze helemaal geen aardbei lust

Myrthe goed gevonden meisje

Maxim grote jongen

Liam hopelijk zijn je buien snel over

Zie der nou zitten de prinses op de grote wc

Hier ook gillen en huilen als ze der zin niet krijgt, dan krijgt ze een waarschuwing en helpt die niet staat ze gewoon 2 min op de gang uit te razen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:50:51 #287
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41294528
Maxim is echt ziek .... nou ja...hij oogt niet echt ziek en hij speelt gewoon lekker, maar zn eten houd hij niet binnen
en diarree heb ik sinds vanmorgen niet meer gezien
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:26 #288
103793 kozakken
Living the life
pi_41295385
Nee is hier ook het beginwoord van een dramaprinsen aktie Nog net niet op de grond, maar wel enorm dramatisch huilen en het liefste dan met zijn hoofd op mijn schone broek.

Net zoals Belana zuig ik alle jengel-tips ook op! Een aantal dingen doen we al wel, maar het is goed om het hier weer eens bevestigd te zien. Vooral het consequent blijven en gewoon blijven doen vind ik belangrijk. Maar he... ik moet nog wel oppassen wat ik zeg, want deze week is kozakkenman nog bij huis. Mijn echte vuurproef begint volgende week pas.

En Jolie
Jonne kijkt naar het potje, maar daar is ook bijna alles mee gezegd. Plus dat ik het momenteel ook niet het meest uitgelezen moment vind om met zindelijk worden te beginnen
Maar oh Jolie Wat kijkt ze ook al lekker groot zeg!
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:27 #289
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41300649
Ik had eigenlijk een vraagje.
Samara heeft best wel een klein kamertje, nou is dat op zich niet zo'n probleem maar ze presteert het nu steeds om vanaf haar bed op het raamkozijn te klimmen.
Nu heb ik haar bed al overdwars gezet maar de tijd komt er natuurlijk aan dat ze gaat schuiven met het bed, dat doet ze nu al met anderen meubeltjes in de woonkamer.
Ik kan gewoon bijna niets vinden aan raambeveiliging.
De ramen hier zijn enkelglas en ik heb weinig zin in een kindje wat door het raam duikelt.
Iemand hier goede tips?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:31:11 #290
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41300822
Plakplastic op de ramen (van dat doorzichtige) houdt het breken iig wat tegen. Wij hebben draai-kiep ramen, daar is ook weinig voor te vinden, maar dat hebben we opgelost door een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver.
Heb je hier wat aan?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:42:34 #291
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_41301254
-edit- dit was wel een tip, maar niet eentje voor het probleem
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_41301552
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:30 schreef Fuente het volgende:
Belana, ik kan me indenken dat het best zwaar is zo. Succes met de tips die gegeven zijn, en zettum op!

Sara heeft iets nieuws ontdekt. Gaan huilen zodra wij 'nee Sara' zeggen..Voorbeeld: vanmorgen zat ze brood te eten, ze had niet zoveel trek, het ging met een tempo van niks . Op een gegeven moment pakte ze het bordje op en gooide het op z'n kop, 't brood vloog dus in het rond. Dus ik zei: nee Sara, dat mag niet. En meteen begon ze te huilen (zo'n verwend gillerig huiltje zonder traantjes). Gisteravond had ze hetzelfde toen ze van manlief niet naar buiten mocht kruipen en tijdens het aankleden gaat het ook niet naar haar wens en wordt er wat afgegild.
Wij hebben nu afgesproken dat we het gewoon compleet negeren, dus zodra ze naar aanleiding van een 'nee' gaat huilen, niets zeggen. Is dit de meest verstandige manier?
Moeilijk hoor, het echte 'opvoeden' gaat beginnen denk ik
Myhron is daar een tijdje terug ook mee begonnen, en die een maandje ouder dan Sara dus grote kans dat het bij de leeftijd hoort.
Ik zeg meestal iets als, "Joh doe niet zo gek" of "Daar hoef je toch niet om te huilen" maar dan wel op een hele lieve troostende manier. En alleen als ze echt 'onredelijk' huilt zeg maar. En nog doet ze het wel hoor, maar vaak blijft het ook bij een huilgrimas die ze dan trekt en daarna gaat ze toch maar weer gewoon lachen of kletsen.

Idd het echte opvoeden begint nu, daar dacht ik pas geleden ook nog aan.

Oh en wat ze soms ook doet (en heel goed) is van die 'Stervende Zwaan acties' maar die zijn ook na 5 seconden weer over meestal.
pi_41303850
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver. Heb je hier wat aan?
Jij gaat door voor de GoudenTips-Award Klinkt als een prima oplossing voor Myrthe's kamer (dakraam)!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:56:33 #294
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41304491
Oe, zinnetje doordrijven Daar is Kai ook een ster in. Negeren werkt hier het beste en als hij door blijft gillen dan gaat hij even op de gang om af te koelen.

Lastig trouwens, al die kindjes met verse brusjes. Ik kan me voorstellen dat het lastig is met zo'n vers babietje erbij maar ik zou proberen om wat 'speciale' tijd in te ruimen voor het oudste kindje. Gewoon even één op één contact en samen een boekje lezen, een toren bouwen, wandelen, etc. Tja, en verder inderdaad consequent blijven en niet alleen de negatieve dingen aanhalen maar ook prijzen als de oudste iets goed doet. Een beetje wat de rest ook al heeft gepost

Wij hebben vandaag een gesprek gehad met de juf van Kai. Ze vertelde dat zijn grove motoriek erg achterblijft (duh ) maar dat hij op andere gebieden (fijne motoriek en verstandelijk) weer voorloopt op zijn leeftijdsgenootjes. Conclusie is dat hij, of hij nou loopt of niet, vanaf november naar de peutergroep mag Omdat dat natuurlijk nog best een tijdje duurt mag hij tot die tijd regelmatig bij zijn nieuwe groep komen spelen. We zijn echt helemaal blij.

Voor ik het vergeet: complimenten voor de wc-plassers en wc-poepers
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_41304619
Weer een stap vooruit M@x Fijn voor jullie!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41304691
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:56 schreef m@x het volgende:
Oe, zinnetje doordrijven Daar is Kai ook een ster in. Negeren werkt hier het beste en als hij door blijft gillen dan gaat hij even op de gang om af te koelen.
Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bij

Goed van Kai dat hij naar de peutergroep mag, en goed voor jullie
  Moderator dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:01:22 #297
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41304701
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef Leah het volgende:
Plakplastic op de ramen (van dat doorzichtige) houdt het breken iig wat tegen. Wij hebben draai-kiep ramen, daar is ook weinig voor te vinden, maar dat hebben we opgelost door een oogje op het kozijn, een oogje op het raam, en daartussen een ijzeren kettinkje, zodat het raam nog wel open kan, maar niet te ver.
Heb je hier wat aan?
Tja op zich wel, al ben ik nog steeds bang dat ze door het raam valt.
We hebben slechte kozijnen, die worden in december! vervangen en we hebben ook maar enkelt glas.
Ze klimt dus helemaal op de vensterbank!
We hebben een hekje in tweeen gezaagd en die tegen de ramen aangeschroefd.
Verder zijn deze tips inderdaad nuttig, alvast bedankt!
pi_41304759
M@x wat fijn dat Kai over mag naar de andere groep
pi_41304910
luchtbel wat een knapperd die Jolie!!!
En M@x wat ontzettend fijn!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:06:01 #300
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41304920
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:01 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ach zinnetje doordrijven probeer ik ook nog steeds, alleen huil en krijs ik er niet meer bij
Ik hoef zelfs niet meer naar de gang.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')