abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:08:36 #201
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41189924
Pietje en Bix; gefeliciteerd!!! Drie al weer, wat een vent Bix!
pi_41189969
Vlekken zijn weg
Piet gefeliciteerd
pi_41190015
Nou, nog even over het slapen hoor. Het inslapen gaat dus prima, ze slaapt in d'r eigen bedje, gaat nu ook rustig slapen. Maar ze wordt nu weer een aantal keer wakker iedere nacht, en blijft dan ook heel lang doorzeuren/huilen (ong. 3 kwartier). Toen ze bij ons in bed lag sliep ze meestal door of wel een paar keer wakker maar zonder huilen meteen weer in slaap vallen. En dit is zooooo vermoeiend, ik ben echt blij dat ze in d'r eigen bedje slaapt maar ik ben in staat om d'r toch maar weer bij ons neer te leggen want iedere nacht aan het spoken schiet ook niet op. Overigens heb ik de indruk dat Myrthe veel beter uitgeslapen is nu ze in haar eigen bedje slaapt want ze is veel vrolijker/liever overdag. Maar mama wil ook zo graag lekker slapen... Iemand nog tips ?
  † In Memoriam † zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:26:19 #204
81992 Githa
pi_41190207
Moeilijk hoor LadyBos, misschien nog wat langer de tijd geven?
Ze is nu gewend geraakt aan het in haar eigen bedje slapen dus mischien gaat het wennen aan het doorslapen ook nog wel lukken.
Nu klinkt dat allemaal zo makkelijk hé, maar jullie moeten het ook wel vol kunnen houden.
Bij je in bed nemen is niks verkeerds aan, maar je hebt eerder besloten dat dát ook niet een al te beste oplossing was en de kans dat het weer gaat worden als het was bestaat dan wel natuurlijk.

Verder heb ik niet echt tips voor je, helaas
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:51:02 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41191857
Erg moeilijk Ladybos. Ik zou ook zeggen nog even volhouden, maar goed jullie moeten het wel volkunnen houden....Is het een optie om het om te draaien. Zij in haar eigen bed en jij op het moment dat ze begint te huilen ernaast om d'r gerust te stellen. Zo kun je zelf ook in de gaten houden wat het een tweede keer veroorzaakt. Is het door dromen, zijn er geluiden die haar wekken of maakt ze zichzelf door een bepaalde beweging wakker.
Ik weet niet of dit verantwoord is en je over een jaar dus nog naast d'r ligt, maar het is gewoon een idee.....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:55:54 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41194248
Bix gefeliciteerd!!! Drie jaar alweer

@Reni, over die kamertjes, Cheyenne en Chinook hadden in ons vorige huis teletubbiebehang
Dat hadden ze ook nog toen we daar weg gingen (ze waren toen 6 en 7), temeer omdat ik al anderhalf jaar wist dat ik zou gaan verhuizen, maar ik heb er wel van geleerd. GEEN THEMA'S meer

Alleen een leuke kleur en een vrolijk gordijn of zo. Hoewel ik bij Jessai nu wel een kinderachtige muurschildering heb, waar hij over drie jaar wel op uit gekeken is vrees ik, maar dan plak ik er wel een behangetje over, tis maar één muurtje.
pi_41194635
Ik kom ff 'hoi' zeggen hier! Sara is sinds gisteren 1 jaar, en dus verhuis ik hiernaartoe
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14:05 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_41194668
haaaaaai Sara en Fuente
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:15:42 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_41194709
Liam heeft ineens vreselijk de schijterij zeg (excuse my french) hij had er helemaal pijn van en flinke rooie plekken. Wat dat nou weer is. paracetamolletje doet gelukkig wonderen. misschien dat hem dit gewoon al dwar heeft gezeten en het de vervelende buien van vandeweek verklaart
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:42:01 #210
156412 hestria
erg gastvrij
pi_41206304
ben helemaal weer verliefd op mijn meisje!
Heb vandaag een echte kus van haar gehad , compleet met appelstroop en yogurt, maar ben helemaal blij, eerst deed ze alleen maar haar hoofdje naar voren zo van kus me maar, maar dit waren echte kussen, compleet met smak geluiden en getuite lippen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 10:04:08 #211
81992 Githa
pi_41216839
Hetria, dat zijn de mooiste momenten hé

Liam, beterschap
ik had het gister ineens, spugen en misselijk....voelde me zo ziek kon alleen maar boven de wc hangen, maar na een paar uurtjes verdween het weer net zo snel als het gekomen was, ik hoop dat het bij Liam ook zo snel over is.
pi_41217543
Liam, snel opknappen hoor!

Sara heeft nieuwe dingen geleerd. Ze kan nu aan 1 handje meelopen
En ze kan bellen, ze pakt de telefoon, achterstevoren en ondersteboven en hangt 'm achter haar hoor, en houdt dan dikke verhalen, compleet met gezichten erbij (boos, lachen, enz). Maar als er dan daadwerkelijk iemand aan de telefoon is, snapt ze het niet en is ze heel verbaast dat er geluid uitkomt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:28:09 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41218077
Fuente en Sara welkom in dit topic!

Beterschap voor Liam!

Hestria wat lief die kusjes! Noah geeft meestal ook een wang of een voorhoofd, maar z'n knuffels geeft ie wel echt kusjes! Heel af en toe geeft ie ons ook een echt kusje maar dat zijn helaas nog uitzonderingen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 15:37:06 #214
81992 Githa
pi_41224804
Ik word wel wat afgekust hier
Ook als Jordy iets doet en ik zeg daar ietsvan dan komt hij al aan "hmmmm" * smak* slijmbal!
pi_41225197
Ladybos, is het weer over met die vlekken? hele pagina over het hoofd gezien

Renzell, fijn dat Julius het daar zo naar z'n zin heeft gehad! Morris vindt grotere kinderen ook zo leuk. Grappig is dat.

Bix, wat heeft Piet getrakteerd?

Fuente en Sara, welkom hier!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:52:01 #216
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41225240
zat ik laatst nog te vertellen dat ik de "gangmethode" niks vond, kon niet de bedoeling zijn....
nou.....nu love ik de gangmethode
heb een tijdje stug volgehouden met de naughty chair maar dat werkte echt voor geen meter,Maxim rende constant weg van die plek, en ik er maar achteraan en consequent terug zetten, en hoe meer ik dat kon doen...hoe bozer ik er zelf van werd. dat leek me ook niet de bedoeling.
dus heb ik nu de gang met de deur dicht ingevoerd als strafplek, en die werkt wel merk ik pfieuwww scheelt een hoop stress bij mezelf, en maxim doet ook werkelijk weer normaal daarna.
en ik ben blij dat het werkt, onze katten waren aardig de dupe van zijn wilde praktijken

ow en kusjes maxim kust niet heel veel, maar wel heel veel kroelen, komt hij zo lief naar me toe en zegt dan "koewaa"

en maxim zei paar dagen terug " buiten nat", zn eerste 2 woordzinnetje normaal zegt hij alleen losse woorden
en gistereren was het ook al een zinnetje, alleen die weet ik niet meer.

en als ik dan toch bezig ben, laatst heeft hij weer op het potje gepoept, hij vond het alleen wel een beetje eng, want toen de poep kwam ging hij snel staan gelukkig kwam alles wel in het potje terecht
pi_41236243
Kusjes worden hier ook de hele dag uitgedeeld, heerlijk ! Ze kan ook heerlijk kroelen, het is gelukkig net zo'n vrijdoos als d'r moeder en vader

Na weer een zeer onrustige nacht toch besloten het anders aan te gaan pakken. Het liefste zouden we Myrthe in ons bed laten slapen, maar dat heeft voor ons 3 grote nadelen.
1. We gaan iedere avond in de jacuzzi op ons dakterras wat grenst aan onze slaapkamer, en van het open en dicht doen van de deur wordt Myrthe wakker.
2. Na het badderen willen we graag nog even knuffelen of zoiets en dat gaat nou niet echt handig met slapende dreumes op 50 cm afstand
3. Ondanks dat Myrthe veilig tussen ons in ligt (kan niet onder de deken komen etc.) slapen we toch onrustiger.

De door ons bedachte oplossing: Myrthe gaat slapen in d'r eigen bedje, in ieder geval totdat wij klaar zijn met badderen, knuffelen etc. Daarna leggen we haar in bedje nr. 2 (toch wel handig zo'n verzameling bedjes) wat tegen ons bed aangeschoven staat. MrBos heeft vanavond 1 zijkant van het bedje afgehaald en het matras op onze hoogte gemaakt, zodat ons bed eigenlijk verbreed is. Myrthe ligt dan in d'r eigen bedje maar ik kan toch lekker tegen dr aankruipen indien nodig en wenselijk Nu nog kijken of het plan in de praktijk ook zo werkt als wij hopen, het risico is natuurlijk dat ze niet meer wil gaan slapen in d'r eigen bed als ze eenmaal weer gewend is dat ze op onze kamer mag slapen. Maar we gaan dit eerst maar proberen, lukt het niet dan gaan we weer terug naar het helemaal op d'r eigen kamertje slapen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:51:50 #218
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41237054
Tjee LadyBos wat een gedoe , ik had gewoon doorgepakt snap het wel hoor daar niet van.

Klinkt heerlijk allemaal Martineke

Hier valt Zoë ook stil aan de telefoon, ze is druk aan het ja en nee knikken maar dat krijgen ze niet mee aan de andere kant
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:10:43 #219
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41237817
Ondanks de problemen met het slapen van Myrthe, ben ik toch wel een beetje jaloers bij het lezen van de woorden "jaccuzi" en "dakterras". Wat klinkt dat geweldig, elke avond buiten in de jacuzzi. En wat heerlijk dat jullie er ook echt gebruik van maken en hem niet alleen maar hebben staan.

Ik begrijp je oplossing wel met betrekking tot het slapen van Myrthe. Maar wordt ze dan niet wakker van het overleggen in bedje 2 (als ze ook al wakker wordt van de deur van het dakterras?) Dat zou me namelijk wel bezwaarlijk lijken. Ik zou haar geloof ik pas in bedje nummer 2 leggen als ze zelf 's nachts wakker wordt. ik heb trouwens vreselijk gelachen over het 10 bedjes verhaal

Hier was Job vanavond aan het spoken toen ik hem naar bed had gebracht. Ik hoorde hem nog praten en zingen en rondlopen, maar dat heb ik allemaal volledig genegeerd. Net ging ik kijken of hij inmiddels lekker sliep en hij lag inderdaad heerlijk te slapen........in ons bed! Dus Job wacht niet af wat wij voor hem beslissen, hij neemt gewoon zijn eigen besluit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 27 augustus 2006 @ 22:14:38 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41237971
Isa heeft weer eens hoge koorts Ze werd net wakker ervan, dus heb ik maar een zetpil gegeven. Ik vind het altijd zo zielig, zo'n warm klein hoopje op je schoot...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:21:27 #221
103793 kozakken
Living the life
pi_41238258
Arme Isa.. ach toch. Hoop snel dat ze zich weer wat beter gaat voelen.

Wat een gefiegel soms met hoe het wel en niet werkt he. Zoals met Myrthe, bedoel ik bv. Zo lastig om daar een goede middenweg in te vinden.
Ik vind het nu heerlijk dat Romme bij ons ligt, maar met een maand of drie/vier vind ik het net zo fijn om de slaapkamer weer voor onszelf te hebben. Voorzie ik ook nu Fijn dat iedereen daar zo lekker eigen keuzes in maakt!

Hier hebben we sinds gisteren een jongeman op klompjes. (Foto's volgen morgen ofzo nog wel) Hij stuiterde iets te vaak op kousevoeten naar buiten. Maar z'n schoenen zijn net wat te gecompliceerd om alleen aan te trekken. Gulden middenweg: klompen. Hij vind ze zo leuk! Hij struikelt er nog wel regelmatig mee en af en toe glijden ze nog uit. Maar trots dat hij is
Bijkomend voordeel voor moeders Ik kan horen wanneer hij zich naar buiten begeeft.
-Stamp, stamp, klonk, klonk -
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:51:09 #222
105888 renzell
pi_41239307
Fuente en Saar; welkom hier! Wat knap dat ze al lekker aan het handje loopt!

Klompjes zijn lief!!! Die wil ik ook voor Juul. Niets zo schattig als een klein jongetje op klompjes. Oh ja, toch wel, een klein jongetje op regenlaarsjes.

Isa
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:54:40 #223
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41239474
Ik mis alles hier!
Saartje en Fuente Hoi!
En Piet al 3!! Wauw! Ik hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben, Bix!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:02:25 #224
105888 renzell
pi_41239836
Ik ook Lishe.... het is gewoon bijna niet bij te houden allemaal.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:03:51 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41239901
Met je oppasmams! Sjonge. Was het voor jullie allledrie niet heel erg wennen? Ik vond het al vreselijk Luuke weg te brengen toen ze zo klein was. Maar Juul snapt al zoveel. Dappere Dodo´s zijn jullie!
pi_41239910
Beterschap Isa

Welkom hier nieuwe dreumesjes en een leuke verjaardag gehad Piet?

Ladybos, ik zou ook dat co-sleeperidee proberen denk ik, maar zoals Livelink zegt overleggen als ze wakker wordt. Dan is de kans op doorslapen denk ik ook groter dan wanneer je haar alvast preventief overlegt, tenzij ze dan echt heel diep blijft slapen. Onze Myrthe ging pas goed doorslapen toen man hier stopte met de preventieve aanpak (op zich logisch hoor, hij moest haar anders 's nachts overtillen dus als hij moe was deed hij dat alvast als hij zelf naar bed ging).
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:09:08 #227
105888 renzell
pi_41240096
Nee heerlijk! Ik vind het juist heerlijk! Juul is zo makkelijk dat het me niet veel moeite kost hem bij de oppasmams achter te laten. Hij is er aan toe, voel ik aan alles. Ik denk echt dat ie (nog) gelukkig(er) wordt van al die nieuwe mensen en vooral al die nieuwe kindjes om zich heen.
Juul ging sowieso al vaak naar opa en oma en/of vriendjes en vriendinnetjes van paps en mams, dus dat 'achterlaten' zijn we al een beetje gewend. Scheelt vast ook.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:16:17 #228
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41240378
Fijn hoor! In dat geval ben ik gewoon blij voor jullie dan!
En dat ´achterlaten´went inderdaad. Tenminste, ik heb daar ook geen moeite mee omdat het altijd wel goed gaat. Nou, leuk, ben benieuwd wat voor streken hij gaat overnemen van de grote jongens!
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:26:26 #229
105888 renzell
pi_41240832
Ja, ik ook. Het begint sowieso een duveltje te worden, een klein, ondeugend ratje! Daar gaan we nog wat mee te stellen krijgen voorspel ik zo.
pi_41241106
bij ons gaat het wegbrengen van anna nog altijd gepaard met groot drama, terwijl er bij piet eigenlijk nooit een vuiltje aan de lucht lijkt, hij gaat altijd meteen spelen en hoeft niet eens zo nodig gedag te zeggen/zwaaien. gelukkig duurt anna's verdriet/boosheid volgens de juffen doorgaans maar heel even, maar ik vind het altijd wel erg rot om te zien.

fijn dat julius 't zo naar z'n zin heeft bij de nieuwe oppasmoeder!

piets verjaardag was leuk, maar piet vond al dat bezoek wel wat veel. pas toen bijna iedereen weer weg was kwam hij wat los, maar ja dat is ook wel typisch piet. hij is gruwelijk verwend, zal straks alles eens bij elkaar zetten. ook het vieren op het kinderdagverblijf was heel leuk geweest, meneer was wel echt jarig hoor de afgelopen 3 dagen. foto's volgen binnenkort.

ik vrees trouwens dat anna oorpijn heeft, ze was zo aan 't jammeren, vanmiddag al toen ze wakker werd (tijdens piets feestje was ze vervolgens ook echt niet zo lekker in orde), en vanavond weer. ze huilt wel vaker (understatement) als ze moet slapen maar dit was echt anders. uiteindelijk maar een zetpil gegeven, maar ook daarna was ze toch nog lang onrustig en zielig.
pi_41247584
Wij hebben gisteren de kamer van Morris een beetje verbouwd ivm met de komst van Snoepje.
De commode staat nu in onze kamer. dat leek ons handiger omdat het wiegje daarstraks ook komt te hangen. Dus het bedje van Morris verschoven en nu is hij vannacht 3x wakker geweest. Het is toch weer even wennen blijkbaar zo'n nieuwe inrichting. Gelukkig sliep hij vanaf een uur of 3 helemaal door en werd zelfs niet wakker van de knoertharde regenbuien.

Ik ben echt erg benieuwd hoe hij het straks vindt als de baby er is.
Zijn er nog tips & trucs om een 2-jarige daar op voor te bereiden? Ik heb wel zo'n boekje van de buitelende baby, maar verder heb ik het idee dat hij er nog niets van snapt.

Anna en Isa, wordt maar snel weer beter!
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:41:50 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247698
Ik heb Liam er niet echt op voor kunnen bereiden hoor snoop, wel steeds verteld (zeker in die laatste weken) dat er binnenkort een baby zou zijn, zijn kleine broertje etc. maar toen Ezra er eenmaal was snapte hij een paar weken lang niet dat die baby dus uit mijn buik was gekomen, dat waren 2 verschillende dingen voor hem. Nu, na 6 weken zeg tie dan "is uit de buik komen he mama?" dus dat heeft even geduurt. En verder is het gewoon enorm wennen voor ze.
Mijn vk vertelde dat ze ergens gelezen had dat je het kan vergelijken met de volgende situatie:

je komt thuis en je man ligt met een andere vrouw in bed.
Hij zegt vervolgens tegen je: ik hou van jou schat, maar ik hou ook van haar...
en ze blijft!

Ik vond het wel erg duidelijk maken hoe het kan voelen in ieder geval.
Maar het komt wel goed. Hoe Morris reageert moet je dan zien en op inspelen denk ik.
Ik geef Liam wel wat meer aandacht, meer knuffelen, samen spelen soms, van die dingen.
En heel langzaam begint het iets normaler te worden geloof ik.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:43:14 #233
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41247704
Wat worden alle kindjes hier toch snel groot.

Wegbrengen naar de opvang/oma is hier gelukkig geen probleem. Zodra we binnen wandelen roept Kai al "daaaaaag" en mogen we vertrekken. Er is een tijd geweest dat het wel met een hoop drama gepaard ging maar dat hebben we gelukkig achter de rug.

Ik ben overigens echt supertrots op Kai. Hij is nu continu bezig met staan en optrekken. Zijn beentjes stonden eerst in een soort spreidstand als hij stond maar dat doet hij niet meer. Hij houdt zijn beentjes nu keurig naast elkaar en zijn voetjes staan ook niet meer zo raar naar binnen toe. Zaterdag betrapten we hem erop dat hij probeerde stapjes te zetten langs de tafel
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:45:08 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247717
Begint ie het leuk te vinden m@x? en het nut ervan in te zien? wel fijn om nou vooruitgang te zien denk ik!
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:51:03 #235
3142 m@x
pi_41247775
Volgens mij vindt hij het helemaal geweldig. Hij is zelf ook wel heel trots. Hij begint ook showtjes op te voeren. Op één been balanceren en dan heel trots kijken van "mama, kijk mij eens". Verder klimt ie op alles waar hij bij kan: de salontafel, de trap, ons bed, de bank, zijn eigen stoeltje, etc. Het is echt super om hem zo te zien.
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:56:55 #236
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41247844
Oh, snoop, ik weet niet of het kindjes echt helpt om het fenomeen baby en buik te snappen, maar hier is "Kleine Pluis" van Dick Bruna echt een grote hit. Nijntje krijgt dan een broertje of zusje (de kleine Pluis). Hebben we op verzoek van maria wééékenlang elke avond voorgelezen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:58:45 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247876
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:51 schreef m@x het volgende:
Volgens mij vindt hij het helemaal geweldig. Hij is zelf ook wel heel trots. Hij begint ook showtjes op te voeren. Op één been balanceren en dan heel trots kijken van "mama, kijk mij eens". Verder klimt ie op alles waar hij bij kan: de salontafel, de trap, ons bed, de bank, zijn eigen stoeltje, etc. Het is echt super om hem zo te zien.
dat klinkt echt super! wat zullen jullie genieten zeg!
stormy waters...
sailin'
pi_41247978
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:41 schreef Belana het volgende:

Mijn vk vertelde dat ze ergens gelezen had dat je het kan vergelijken met de volgende situatie:

je komt thuis en je man ligt met een andere vrouw in bed.
Hij zegt vervolgens tegen je: ik hou van jou schat, maar ik hou ook van haar...
en ze blijft!
dat is wel een goeie vergelijking denk ik. Wat erg eigenlijk, wat doen we hem aan

Sugar, kleine Pluis hebben we hier ook ergens liggen, dat ga ik eens opgraven!

En M@x, wat heerlijk dat er zo'n vooruitgang in zit. En dan die trotse blikken van Kai erbij
Merk je nu dat hij wat minder snel drifitg wordt? Of maakt dat niet uit?
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:15:34 #239
3142 m@x
pi_41248110
Kai is ook helemaal weg van "Kleine Pluis". Zowiezo is alles van Nijntje ("Geintjah") goed geloof ik. Hij is helemaal gek van voorlezen. Laatst las ik hem "Karel in het ziekenhuis" voor. Aan de hand van de plaatjes kon hij het verhaal al helemaal navertellen. "Tintje (kindje), pelen(spelen), boem, au, toto (ziekenauto), huis (ziekenhuis), peistah (pleister), bed"

De driftbuien zijn inderdaad in rap tempo aan het afnemen. Natuurlijk springt hij af en toe nog uit zijn vel maar dat is meer als er iets niet lukt of als hij zijn zin niet krijgt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:20:55 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_41248189
dat zijn de normale driftbuien idd m@x
lekker hoor dat dat ook beter gaat, zeker ook voor hemzelf
stormy waters...
sailin'
pi_41248197
Gisteren vierden we Sara's verjaardag echt, het was superleuk en druk en Sara ging iedereen af om te knuffelen. Veel leuke cadeaus en kleding gekregen, dus ze is goed verwend
Maar het volgende. Sara gaat 2 dagen in de week naar opa en oma, die passen dan op. Mega leuk en ze heeft het heel erg naar d'r zin, is gek op opa en oma. Gisteren vertelde opa echter, dat hij Sara een tik over d'r vingers had gegeven, omdat ze ergens aanzat waar ze niet bij mag komen. Sara gaf heel eigenwijs een tik terug op zijn vingers (jaja ze bijt wel van zich af). Hij vertelde het eigenlijk als leuk verhaal, omdat Sara dus een tik teruggaf. Maar ik ben zelf helemaal niet van de 'tikken over de vingers', zeker niet nu ze nog maar net 1 is.
Manlief is het met mij eens, maar 'durft' er niets van te zeggen. Dus kan ik het vanmiddag oplossen Hoe kan ik dit nou tactisch aangeven?
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:25:51 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_41248258
gewoon zeggen, recht op de man af lijkt mij altijd het beste fuente. is misschien moeilijk, maar dan kunnen er ook geen misverstanden over bestaan.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 09:26:56 #243
81992 Githa
pi_41248274
Ik zou het gewoon direct vertellen Fuente... en er dan zeker bij vertellen dat je weet hoe goed ze het bedoelen, maar dat jij een andere methode gebruikt om Sara te corrigeren en dat jullie graag op één lijn zitten.
Ik zou dan niet te veel blijven hangen op het feit dat het gebeurd is, maar gewoon hoe het anders moet/kan.
Maar het blijven moeilijke dingen om te doen hier ook een aantal keren zo'n gesprekje aan moeten gaan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:41:28 #244
3142 m@x
pi_41248541
Hier dezelfde ervaring haar Fuente. Opa en oma passen één dag in de week op en ook daar heeft Kai wel eens een tik op zijn vingers gekregen. We hebben aan ze uitgelegd dat we ons kunnen voorstellen dat er mensen zijn die hun kinderen op die manier proberen te corrigeren, dat dat niet onze manier van opvoeden is en dat we het fijn zouden vinden als ze onze manier ook bij hun thuis doorvoeren (in het kader van consequent zijn, voorkomen van verwarring, blahblah ). Het blijft rot om aan te kaarten en we zagen er ook heel erg tegenop maar uiteindelijk hebben ze het heel goed opgevat. Ik denk dat je het gesprek niet te zwaar moet maken, dan valt het vast mee.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:42:07 #245
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248553
Ja Fuente, echt gewoon vertellen hoor. Zou hetzelfde bij een andere vorm van opvang gebeuren (KDV, gastouder) is de stap om het te vertellen misschien minder groot, omdat je dat dan zakelijker kan bekijken. En omdat je Sara 2 dagen aan hen toevertrouwd mag je ook dingen vertellen waar je het niet mee eens bent. Ook al is dat soms heel moeilijk. Succes!
Luuke heeft, buiten het KDV een vaste oppas, mijn vriendinnetje. Op de momenten dat ik extra moet werken, en zij oppast, betaal ik haar. Zodat ik me niet schuldig voel om haar te vragen, maar vooral omdat het voor mij makkelijker maakt dingen te vertellen waar ik het niet mee eens zou zijn.

Oeh Belana, ik schrik van die vergelijking van je verloskundige. Aan de ene kant erg verduidelijkend en aan de andere kant.... Wat doen we ze aan!!!!!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:43:53 #246
3142 m@x
pi_41248587
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:42 schreef Lishe het volgende:
Oeh Belana, ik schrik van die vergelijking van je verloskundige. Aan de ene kant erg verduidelijkend en aan de andere kant.... Wat doen we ze aan!!!!!!!
Heb je ons wat te vertellen?
pi_41248613
Gewoon zeggen dus Is denk ik ook wel het beste. Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:54:46 #248
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248786
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:43 schreef m@x het volgende:

[..]

Heb je ons wat te vertellen?
Was het maar zo. Ik schrijf het wel even van me af in het moeder topic...
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:41:57 #249
103793 kozakken
Living the life
pi_41251323
Succes Fuente! Dat soort gesprekken zijn nooit gemakkelijk. (Hier ook al een aantal kleine puntjes aangekaart. Hier passen de ene opa en oma 1 dag en de andere opa en oma 1,5 dag op. Gaat prima, maar af en toe net niet helemaal zoals wij dat zouden doen)
Wat wel zo is, is dat is sommige dingen ook maar gewoon laat gebeuren (Dit soort dingen trouwens niet hoor!) Dan geef ik thuis aan dat thuis thuis is, en bij opa en oma de dingen soms net iets anders mogen gaan.
Maar de grote lijnen liggen redelijk op een lijn.

Oh Lishe -het daar bij laat. soms kan ik beter m'n mond houden-

De vergelijking van de vk vind ik redelijk ver doorgevoerd. Ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. Maar wel mis ik daarin nog de periode van zwangerschap en evt. voorbereiding. Verder probeer ik extra tijd alleen met Jonne door te brengen.
Wat we hier trouwens al een aantal maanden hebben ingevoerd is het 'eve kletse' vlak voor het slapen gaan. Net na het zingen en voordat wij de deur uit marcheren mag hij lekker in zijn bedje nog even tegen ons aan praten. Dan hebben we het even over de dag en wat er allemaal gebeurd is. En wat we gegeten hebben en allerhande dingen nog meer. Is echt het speciale moment van papa of mama en Jonne.
pi_41263131
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:51 schreef Rottdog het volgende:
Tjee LadyBos wat een gedoe , ik had gewoon doorgepakt snap het wel hoor daar niet van.
Ik ook hoor Rottdog maar MrBos kon er niet tegen om Myrthe te laten huilen. Gevolg was dus dat ze wel in d'r eigen bed sliep maar dat een van ons tweeen er naast kon gaan liggen, en dat was nou ook weer niet de bedoeling Vannacht dus overgelegd toen wij naar bed gingen en dat ging prima, ze heeft lekker doorgeslapen, af en toe een piepje maar ze is niet echt wakker geweest. Alleen wel vroeg wakker (7.15). Vannacht maar eens proberen om d'r over te leggen als ze wakker wordt en niet meteen als wij naar bed gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')