abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40971027
Als dan helemaal niemand een nieuw topic opent, dan doe ik het maar.

Dit is dus het 4e amateurvoetbaltrainers-topic. Het topic waar amateurvoetbaltrainers met elkaar kunnen praten en discussiëren over alles wat het trainersvak zo mooi/verschrikkelijk maakt. Blessures, lastige kinderen, spelvreugde, dilemma's, opstellingen, tactieken.. werkelijk álles kan hier besproken worden!

Links naar voorgaande delen:
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic!
Het Grote amateur-jeugd voetbaltrainers Topic Deel II
Het Grote Amateur-jeugd Voetbaltrainers Topic Deel III
pi_40971136
Oja, ik ben dus vorige week gestrikt om samen met een teamgenoot de D8 komend seizoen te gaan trainen/coachen/begeleiden omdat ze niemand anders hadden . Vandaag stond de eerste oefenwedstrijd op het programma (die ik vanwege werk moest missen ), zonder dat we ook maar hadden getraind, elkaar ook maar één keer hadden gezien, of die mannen zelfs een bal hadden aangeraakt .

Maar goed, de helden haalden een verdienstelijk 1-1 gelijkspel mee uit Kaatsheuvel (DESK) . De ouders vonden het fantastisch, want de niet-nederlagen in de vorige jaren zijn op één hand te tellen . Deze wedstrijd had overigens zelfs een overwinning kunnen zijn als onze keeper niet over een volkomen ongevaarlijke bal heen had getrapt in de slotminuten .

Aldus de verhalen van mijn medetrainer . Dinsdag zie ik de jongens voor het eerst bij de training, zaterdag de eerste bekerwedstrijd, maandagavond weer voor de beker, dinsdag weer trainen (in m'n eentje), en dan begint de competitie al.:D
pi_40983144
Ja helaas Yeahinho, sinds een paar uur terug heb ik pas weer internet (en een ingerichte studentenkamer ) vandaar.....mooie OP trouwens

Leuk dat je weer een team gaat trainen, ook al ben je trainer tegen wil en dank Wordt vast een mooi seizoen!

Satnley, misschien kom ik je wel eens tegen op de Groningse velden dit seizoen Check je mail trouwens ook even
pi_40992321
tjooo,

eindelijk weer een nieuw trainerstopic, wij zouden gister tegen ASV Dronten spelen maar toen wij aankwamenwas er niemand vn de E1 van ASV Dronten. Niks bekend bij hun. Dus helaas een 3-0 winst zonder te spelen.

Toch nog even getraint helaas was de motivatie minder door dat ze veel liever een wedstrijd hadden gespeeld.
pi_41004746
Goeienavond

Ben dit jaar voor het eerst leider van een jeugdteam, de D1. Samen met een vriend doe ik dat. Jammer genoeg hebben ze voor de D2 nog geen leiding/trainer, dus voorlopig geeft de trainer van ons team (D1), de D1 en de D2 training op woensdag. Op maandag gaan wij (de leiding van de D1), de D1 en D2 voorlopig training geven.

Ok, heb nog nooit training gegeven en kan natuurlijk wel wat oefeningetjes verzinnen, maar ik wil geen saaie training maken. Hoe maak ik nu een leuke en leerzame training voor jongens van de D? En vooral: wát leer je jongens uit de D? Hoe ver kun je in oefeningen gaan? (Ok, na een tijdje weet je vanzelf wel wat ze kunnen, maar moet dus beginnen.)

Hoop op een paar reacties
Signature
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2006 @ 18:22:29 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41004787
PAA-053 ik wil je even iets vragen over je nieuwe club maar wil dat niet via het forum doen.. kun je mij even een mailtje sturen?
zanks!!

[ Bericht 9% gewijzigd door just me op 21-08-2006 11:07:42 ]
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_41019833
Frits ik heb hier een mooi boek liggen, ik antwoord morgen even uitgebreider met info uit dat boek.
pi_41042608
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:23 schreef Dennus-F het volgende:
tjooo,

eindelijk weer een nieuw trainerstopic, wij zouden gister tegen ASV Dronten spelen maar toen wij aankwamenwas er niemand vn de E1 van ASV Dronten. Niks bekend bij hun. Dus helaas een 3-0 winst zonder te spelen.

Toch nog even getraint helaas was de motivatie minder door dat ze veel liever een wedstrijd hadden gespeeld.
haha das wel jammer.. heb zelf niets gehoord eigelijk dat er nu al oefenwedstrijden bij asvd zijn
pi_41045247
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:
Frits ik heb hier een mooi boek liggen, ik antwoord morgen even uitgebreider met info uit dat boek.
Zou mooi zijn, dank je

Heb vandaag de eerste training gegeven en het was leuk

Jammer genoeg een lage opkomst omdat de woensdagavondtrainer doorgegeven had aan een groot deel dat er vandaag geen trainen was, maargoed.

Met 6 D-pupillen getraind, halverwege kwam m'n wederhelft ook nog. Met z'n tweeën verder die 6 jongens getraind en het was

Heb ze eerst een warming-up laten doen (leek nergens op), maar toen begon het te onweren. Even naar binnen gegaan en zelf erna een korte betere warming up gedaan. Daarna heb ik ze in tweetallen in een vierkant laten overspelen/kaatsen/tikken/dribbelen, het viel iig in de smaak bij ze. Één tweetal moest grappig zijn (ik kende één van die jongens al en het is een lastige), maar ik liet ze maar even.. Hierna heb ik twee lijnen uitgezet, zo'n 2 meter uit elkaar, en heb ze over laten tikken, kaatsen. Één tweetal deed het goed, een ander tweetal kon het niet zo goed, maar na wat extra uitleg ging het beter (ik heb ze wat geleerd ). Het vervelende tweetal bleef vervelend doen, dus heb aan de andere kant van het trainingsveld voor hun een lijn uitgezet, waar ze samen de oefening konden doen. Dit bleek zeer geslaagd, want ze konden tegen niemand meer leuk doen en gingen serieus de oefening doen (2-0 voor mij ). Hierna heb ik ze over laten koppen op dezelfde afstand. Twee tweetallen konden het redelijk tot goed, het mindere tweetal was bang voor de bal, maakte geen kopbeweging, trok het hoofd weg ed. Heb ze ook hier even apart extra uitleg gegeven en aan het eind van de oefening ging het een stuk beter (3-0 ). Halverwege de oefening kwam m'n wederhelft terug van z'n werk, dus samen de training voortgezet. Na het koppen heb ik ze een afrondoefening laten doen die ik al uitgezet had. Gewoon simpel slalommen en afronden op de goal, vinden ze hartstikke leuk en ze leren balcontrole in de slalom (bal dichtbij houden) en ze oefenen het schieten.

Heb afgesloten met een 4 tegen 4 partijtje, waarin wij (de trainers) ook meededen.

Om nu te zeggen dat het een hele serieuze training was, nee. Een leuke training was het wel, én ik heb ze wat geleerd. Het is gewoon echt leuk om te doen

Gewoon een uitdaging om het jochie met de grote bek in te dimmen en serieus mee te laten doen, en het verlegen jongetje die eigenlijk niet zo zelfverzekerd voetbalt aan te sporen om zelfverzekerder te zijn, en uit te leggen hoe het moet. Gewoon. top om te doen

Een geïmproviseerde training, niet tegengevallen, maar in het vervolg zal ik wat oefeningen opzoeken, zodat ik niet zo hoef te improviseren

Het was een training aan maar 6 man, dit zal volgende week zeker 4 keer zoveel zijn (D1 en D2), dus dan zal het waarschijnlijk tegenvallen, maar misschien valt het wel mee, want als je een groep eenmaal fanatiek aan het werk hebt..

Ze vonden het een leuke training en ze hebben wat geleerd, dus daar ben ik blij om (En zelf heb ik ook genoten )
Signature
pi_41046230
Dance Plaza,

Het was een officieele wedstrijd, een beker pot!
pi_41053016
Ik ga dit jaar voor het eerst een jeugdteam (F3) coachen, samen met een vriend van me. Hij wordt trainer en ik moet zaterdag die kindertjes begeleiden. Gisteren de eerste training gehad... Ik begin een beetje te begrijpen waar ik aan begonnen ben... Wat zijn ze nog druk op die leeftijd!

Een klein jongetje begrijpt nog niet helemaal wat voetbal is. Ik heb hem moeten uitleggen wat het veld is en dat hij de bal alleen van de tegenstander af moet pakken. Ik boog even door mn knieën en die kindertjes gingen in mn haar kijken of ik geen vlooien heb. Als je zegt wat ze moeten doen, dan doen ze dat ook wel, maar ze luisteren niet altijd als je iets aan het vertellen bent.... En zo was er nog veel meer. Het zal een leuk jaartje worden.
pi_41059974
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:05 schreef Zjakkie het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst een jeugdteam (F3) coachen, samen met een vriend van me. Hij wordt trainer en ik moet zaterdag die kindertjes begeleiden. Gisteren de eerste training gehad... Ik begin een beetje te begrijpen waar ik aan begonnen ben... Wat zijn ze nog druk op die leeftijd!

Een klein jongetje begrijpt nog niet helemaal wat voetbal is. Ik heb hem moeten uitleggen wat het veld is en dat hij de bal alleen van de tegenstander af moet pakken. Ik boog even door mn knieën en die kindertjes gingen in mn haar kijken of ik geen vlooien heb. Als je zegt wat ze moeten doen, dan doen ze dat ook wel, maar ze luisteren niet altijd als je iets aan het vertellen bent.... En zo was er nog veel meer. Het zal een leuk jaartje worden.
En tijdens de wedstrijd bloemetjes plukken enzo.. echt prachtig
Signature
pi_41060799
Vanavond de eerste training met de jeugd .

Ik heb er echt totaal geen zin in . Waar ben ik toch weer aan begonnen...
pi_41060924
Vanavond al weer de 5e training. Waarschijnlijk E1/E2 gezamelijk!
pi_41063385
Hehe, je bent aan het mooiste vak ter wereld begonnen Yeahinho

Gisteravond 1e training met Be Quick D1/D2 gehad, en het ging erg goed. Spelers waren enthousiast ook al heb ik ''er kort bovenop gezeten'' gisteravond Verleden jaar heb ik daar een foutje in gemaakt en dat laat ik niet weer gebeuren.
Veel technische vormen natuurlijk gedaan voor een eerste training, vanavond direct weer en dan ga ik er ook een beetje passing in verwerken. Deze week sowieso elke speler een bal, veel techniek, veel 'inkomen en opfrissen' en dan zaterdag de eerste bekerwedstrijd met D1 en zondag toernooi met D1 en D2 (Ajax komt ook )

Ik geniet er weer helemaal van

Succes allemaal!
pi_41095819
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 15:27 schreef PAA-053 het volgende:
Hehe, je bent aan het mooiste vak ter wereld begonnen Yeahinho
Ik heb een paar jaar geleden de E11 en een seizoen later de D3 (eigenlijk de E1 op een groot veld tegen BVO's) getraind, dus wist ongeveer wel waar ik aan begon .

Maar het was gisteren eigenlijk best tof . Ze luisterden heel behoorlijk, en de leeftijd is best tof . Ze zijn niet meer zo héél speels, maar wel nog echt kind. In groep 7/8 zitten ze allemaal, mooie leeftijd .

Zaterdag de eerste échte wedstrijd, voor de beker .
pi_41096798
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:05 schreef Zjakkie het volgende:
Als je zegt wat ze moeten doen, dan doen ze dat ook wel, maar ze luisteren niet altijd als je iets aan het vertellen bent.... En zo was er nog veel meer. Het zal een leuk jaartje worden.
Dat klinkt heel bekend ja, dat je wat aan het uitleggen bent en midden in je uitleg staan d'r 2 te kijken naar iets wat in de bosjes beweegt. Maar het is wel leuk om te doen. Jammer genoeg zijn we maandag al na een half uurtje gestopt omdat het maar bleef onweren. Vanavond is het gelukkig beter weer.
pi_41097109
Ik kom zelf uit de tennissport, maar ik vind het als tennisleraar altijd leuk om eens bij andere sporten om het hoekje te krijgen. Wat me hier opvalt is dat het lijkt alsof sommige trainers totaal niet weten waar ze mee bezig zijn (niet vervelend bedoeld overigens). Hoe ben je dan ooit voetbaltrainer geworden? Om even een parallel te trekken met de tenniswereld: voor de a-licentie (het lesgeven aan beginners en jeugd) ben je een jaar bezig, 1 a 2 volle dagen per week. Voor de b-licentie (het lesgeven aan spelers van zowat elk niveau) herhaal je dit zelfde proces nog eens. De meeste tennisleraren werken dan ook enkel als tennisleraar (full-time of part-time) Hoe werkt dit in de voetbalwereld? Ik kan me voorstellen dat je niet full-time als voetbaltraining kunt werken. Kun je er een goede boterham mee verdienen? Wat houden de opleidingen in de voetbalwereld in?
pi_41097151
Even nog een opmerking. Het lijkt alsof kinderen tijdens een uitleg niet luisteren: de andere kant opkijken, aan hun veters zitten te pulken, etc. maar vaak letten ze dan toch wel op. Dat ze je niet met open mond aankijken betekent niet dat ze niet opletten. Aan de andere kant heb je ook kinderen die je overmatig aanstaren.
pi_41098123
Dat werkt zo niet met voetbal nickybol. Iedereen kan trainer worden, want zelfs zonder enig criterium is het vaak al lastig genoeg om iemand te vinden die het team een seizoen bezig wil houden .

Vaak wordt het een vader, of - als de mannekes geluk hebben - een paar fanatieke spelers van de club, zoals eigenljk iedereen hier dus .

Het is allemaal vrijwillig enzo, dus wordt er niks verdiend (of wellicht voor het trainen van de hogere jeugdteams een kleine vergoeding). Maar zoals gezegd: het is totaal niet te vergelijken met tennis, dus verdere uitleg is overbodig.
pi_41098433
Ik begrijp het. Is dit ook zo bij de senioren/1e elftallen?

Nog even een tip: als je een training bedenkt, denk dan in doelen en niet in oefeningen. Bedenk wat je de kinderen wilt leren en bedenk daar vervolgens oefeningen bij. Eerst heel gesloten, en daarna worden de oefeningen steeds opener, uiteindelijk resulterend in een eindspel met zo min mogelijk beperkingen.
pi_41099680
Bij de 1e elftallen (en andere selectieteams) zijn natuurlijk wel 'gediplomeerde' trainers aangesteld, maar bij alle lager spelende teams komt dat niet voor.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 20:00:43 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41104449
Jammer eigenlijk... is er dan niet een gediplomeerde trainer die de grote lijnen uitzet of moeten jullie dat zelf bedenken ?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_41112138
Je hebt toch een jeugdplan?

Vandaag tegen de buren van VVOG, deze club speelt al jaren in de hoofdklasse met hun E1.

We speelde zeer sterk, echter helaas niet gewonnen door een tweetal foutjes van mijn keeper 4-2...
pi_41113360
Wat heeft het trainen van de D8 met het jeugdplan te maken?

Er komt wel eens een D-coördinator kijken, die we om hulp en tips kunnen vragen als we dat willen, maar we doen gewoon wat leuke oefeningen, en zolang die mannen een uur beziggehouden worden vindt iedereen het wel best. Het zullen toch geen nieuwe Huntelaars worden .
pi_41115592
Mogen jullie eigenlijk al op techniek trainen bij OJC, Yeahinho?
Vroeger mocht dat nl nooit.
pi_41117791

"Train vooral niet op techniek, we willen niet dat onze spelers met een bal om leren gaan. Ze moeten wel hard kunnen lopen!"

Flauw natuurlijk, maar hoe moet ik die vraag wel interpreteren? Was dat echt zo?
pi_41124495
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Wat heeft het trainen van de D8 met het jeugdplan te maken?

Er komt wel eens een D-coördinator kijken, die we om hulp en tips kunnen vragen als we dat willen, maar we doen gewoon wat leuke oefeningen, en zolang die mannen een uur beziggehouden worden vindt iedereen het wel best. Het zullen toch geen nieuwe Huntelaars worden .
Nou, ik zou het als jeugdbestuur toch wel belangrijk vinden bij die teams ook. Hoe beter ze leren voetballen, hoe leuker ze het toch vinden, en hoe langer ze ook bij je vereniging blijven. Als je trouwens in de breedte sterker bent lijkt me alleen maar goed voor een vereniging.
pi_41124603
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:08 schreef nickybol het volgende:
Even nog een opmerking. Het lijkt alsof kinderen tijdens een uitleg niet luisteren: de andere kant opkijken, aan hun veters zitten te pulken, etc. maar vaak letten ze dan toch wel op. Dat ze je niet met open mond aankijken betekent niet dat ze niet opletten. Aan de andere kant heb je ook kinderen die je overmatig aanstaren.
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Heb de afgelopen trainingen eerst gezorgd dat ze me eerst aankeken voordat ik wat ging uitleggen. Daar gaat weer tijd inzitten, en dat is alleen maar slecht voor de concentratie heb ik gemerkt. En sommige spelertjes raken er een beetje geïrriteerd door.
pi_41124810
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 02:31 schreef PAA-053 het volgende:

"Train vooral niet op techniek, we willen niet dat onze spelers met een bal om leren gaan. Ze moeten wel hard kunnen lopen!"

Flauw natuurlijk, maar hoe moet ik die vraag wel interpreteren? Was dat echt zo?
Ik bedoel dus dingen als kappen en draaien etc. Denk aan Wiel Coerver. Overigens is dat bij veel amateurclubs zo hoor.
pi_41125734
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dingen als kappen en draaien etc. Denk aan Wiel Coerver. Overigens is dat bij veel amateurclubs zo hoor.
Onbegrijpelijk, toch?
pi_41125814
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:
Juist, het duurde dus iets langer maar hier is het dan.

Je vraag: "Hoe maak ik nu een leuke en leerzame training voor jongens van de D? En vooral: wát leer je jongens uit de D? Hoe ver kun je in oefeningen gaan?"

Ik heb hier dus een mooi boek liggen (vind ik zelf). Het is geschreven door Bert van Lingen, trainer bij de KNVB, en heet Het Coachen van Jeugdvoetballers. Aanrader!

Daarin staat:

D-pupillen
Van basisspelrijpheid naar wedstrijdrijpheid
Bal/basisvorm als middel.

In deze fase gaat het om het ontwikkelen van het inzicht in het voetballen T I c (Techniek is al behandeld in F en E, Inzicht gebeurt nu en communicatie komt nog).

Spelers moeten eerst het inzicht in de 3 teamfuncties (opbouwen, aanvallen en verdedigen) leren herkennen en dan binnen een teamorganisatie (1-4-3-3) kunnen functioneren. Posities dienen inhoud te krijgen, steeds binnen de 3 teamfuncties en gekoppeld aan de plaats op het speelveld.

Concreet betekent dit aandacht voor:
  • Veldbezetting/teamorganisatie
  • onderlinge afstanden
  • kwaliteit van het positiespel (met en zonder bal)
  • diepte in het spel

Regel bij dit alles is: wanneer er onvoldoende inzicht, kennis van de bedoelingen is, zal de ontwikkeling stagneren.

-------------------------------------------------------

Alles lett. geciteerd. Sla het maar even op, misschien mag het niet van de mods. Succes ermee in ieder geval. Als je meer wilt weten zeg je het maar, of leen het boek!
  • pi_41131936
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Solstice het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik dan weer niet. Heb de afgelopen trainingen eerst gezorgd dat ze me eerst aankeken voordat ik wat ging uitleggen. Daar gaat weer tijd inzitten, en dat is alleen maar slecht voor de concentratie heb ik gemerkt. En sommige spelertjes raken er een beetje geïrriteerd door.
    Ik hoop dat je hierdoor iets beter leert hoe kinderen functioneren! Ik betrap mij zelf er ook nog wel eens op dat ik heel veel van tennis weet, maar relatief weinig van kinderen. Misschien hebben meer sporttrainers hier last van.

Over die jeugdplannen: als je als vereniging ongediplomeerde, onervaren trainers op jeugdteams zet is een structuur toch wel het minste wat je een trainer moet kunnen bieden. Een concreet lesplan met waar hij of zij mee bezig moet kunnen gaan, eventueel zelfs met kant en klare lesjes en ontwikkelingsdoelen. Maar ik neem aan dat zulke info vast wel bij de voetbalbond verkrijgbaar is!
      † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 18:29:43 #34
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_41136532
    Wellicht is een cursus "omgaan met lastige ouders" ook wel essentieel voor een jeugdtrainer

toevoeging: vader (zelf aktief binnen onze club) staat te kijken bij de training van zijn zoon die in de C1 speelt. C1 heeft een nieuwe trainer en vader en de trainer liggen elkaar niet. Zegt vader tegen zoon: "je hoeft niet te luisteren naar die trainer hoor want die blijft hier toch niet lang "

[ Bericht 54% gewijzigd door just me op 25-08-2006 15:01:58 ]
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_41192949
    Ik ben er ook weer. Dit jaar ga ik 2x in de week de E1 en E2 van Diepenveen trainen, en 1 keer in de week de D3.

Afgelopen woensdag de eerste bekerwedstrijd gehad. We mixen nu de E1 en E2 nog door elkaar, mede door de vele vakanties/scoutingkamp/dagkamp. Woensdag met de E1 verloren met 11-2 van Sportlust Vroomshoop. Dat was een dispensatie-team, en dat was bij sommige spelers van hun vergeleken met de mijne (veel 1e jaars E-tjes).

Vanochtend was ik als leider met de E2 mee, omdat de eigenlijke leider nog op vakantie is. En vanochtend weer met een mix-team gespeeld, en met 5-4 gewonnen. Dus we gaan nu volledig voor de beker met de E2, want met de E1 wordt denk ik moeilijk.
    Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
    pi_41196303
    Dat is competitievervalsing

Wij speelden beker met D1 tegen Gomos D1, een eersteklasser. We speelden sterk, mooi snel combinerend, maar de afwerking was gewoon heel slecht. Veel kansen gecreeerd, maar alles gemist. Veel beter dan Gomos gespeeld, maar wel 0-0. Jammer!

Morgen toernooi met D1 en D2 bij HSC in Hoogezand-Sappemeer tegen o.a. Ajax!
    pi_41200035
    Mooi man ! Wij hebben met 7-1 gewonnen van SV Lelystad, voor het verslag verwijs ik je door naar onze website. www.zwartwite1.nl
    pi_41206491
    Vandaag mijn eerste (beker)wedstrijd met onze helden gehad . Al binnen 10 minuten was het 0-2 door twee trieste fouten achterin . Toen tot de rust stand gehouden en zelfs wat afstandschoten geproduceerd .

In de rust even verteld dat ze niet bang moesten zijn voor die mannekes van BVV, en dat werkte blijkbaar . We zetten ze compleet vast op eigen helft, en binnen 10 minuten was het 3-2 voor ons!!

Hierna was het echter over met de pret (een paar mindere goden moesten er weer in na hun reservebeurt) en het werd uiteindelijk 3-5, door weer wat fouten achterin .
    pi_41217490
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 18:29 schreef just me het volgende:
    Wellicht is een cursus "omgaan met lastige ouders" ook wel essentieel voor een jeugdtrainer

toevoeging: vader (zelf aktief binnen onze club) staat te kijken bij de training van zijn zoon die in de C1 speelt. C1 heeft een nieuwe trainer en vader en de trainer liggen elkaar niet. Zegt vader tegen zoon: "je hoeft niet te luisteren naar die trainer hoor want die blijft hier toch niet lang "
    Vader rood?
    Signature
    pi_41217536
    Heb gisteren trouwens net als Yeahinho onze eerste bekerwedstrijd gehad. Het leuke was dat het de club uit m'n eigen dorp was, waar ik tot vorig seizoen gevoetbald heb.

Voetbal nu dus zelf in een buurdorp, waar het imo veel gezelliger is, en daar ben ik nu dus trainer/leider van de D1. Gisteren voor de wedstrijd de jongens ingepeperd dat ik níet wou verliezen natuurlijk. Op een gegeven moment staan we 0-3 voor, draaien een paar jongens zich om naar mij: "We doen het voor jou, *naam*!" Prachtig om te zien die jongens.. Uiteindelijk met 3-6 gewonnen
    Signature
    pi_41219332
    Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd met de F3 gehad. Mocht hem nog gaan fluiten ook. Dat viel toch niet mee.

Op de training maandag was er al een manneke dat zei dat ie graag wou keepen, maar dan wou ie wel handschoenen van iemand anders lenen, die ook wil keepen. Dus de trainer zei: Van mij mag je keepen maar dan moet je wel je eigen handschoenen regelen. Dus hij kwam gisteren aan met handschoenen. Hij heeft talent, dat was wel duidelijk! De opvolger van Van der Sar over een jaar of 15! Die andere die wil keepen mocht dan weer (helaas) de tweede helft in het doel staan. Die was wat minder goed en lette ook wat minder op.

Daarnaast hebben we ook een paar nieuwe spelers die wel in het veld staan maar verder niks doen. Een van hen vroeg mij ook nog wanneer we gingen stoppen, ik heb niet echt het idee dat ie het erg leuk vond.

Tot slot waren er ook een paar die vorig jaar en misschien zelfs dat jaar daarvoor al lid waren en wel enigszins weten wat ze moeten doen. Het is zo jammer voor hun dat er een paar zijn die dat niet weten.

Al met al moet er nog veel gebeuren, willen ze over 20 jaar op een WK staan... Op dat ene keepertje na dus.

De wedstrijd is trouwens in 0-6 geëindigd, na een 0-1 ruststand.
      † In Memoriam † zondag 27 augustus 2006 @ 14:10:59 #42
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_41222311
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 10:53 schreef FritsFluitketel het volgende:

Vader rood?
    Deze vader had die uitspraak niet "mogen" doen omdat hij in het voetbalbestuur zit

Maar het is wel jammer dat het vaak ouders zijn die het een trainer moeilijk kunnen maken.
    Mijn vriend is hoofdtrainer van de D's en hij legde de hele nieuwe groep D's uit wat de regels zijn dus op tijd voor een training zijn, afmelden als je niet kunt komen trainen dan wel een wedstrijd spelen, badslippers mee voor onder de douche enz. enz. krijgt hij vanaf de kant van een moeder te horen "jeetje het lijkt de gestapo wel met al die regels". Hij heeft de moeder dringend doch vriendelijk verzocht zich niet met zijn uitleg te bemoeien en dat ze anders maar gewoon in het clubhuis moet gaan zitten.
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      zondag 27 augustus 2006 @ 23:02:21 #43
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41239833
    Ouders kunnen hel zijn, dat ervaar ik vaak genoeg als tennistrainer. Je moet er mee kunnen omgaan. Je moet ze kunnen bespelen. Je moet ze net dat kleine zoethoudertje geven zodat ze voor altijd met open mond naar je luisteren. Ouders zijn simpele wezens. Ze zijn net als hun kinderen. Het enige wat je moet doen is duidelijk met ze praten, 1 op 1. Je moet ze in vertrouwen nemen en deelgenoot maken van je werkwijze. Als je het goed aanpakt kun je ouders zelfs voor je laten werken.
    pi_41248468
    * kaputwiehund komt hier ook even kijken.

De afgelopen jaren ben ik als jeugdleider actief geweest bij de E2. Vorig jaar heb ik noodgedwongen een half jaar de trainingen overgenomen. Dat beviel me eigenlijk prima. Dit jaar train ik dus samen met mijn vriendin een elftal.

Trainingen staan voornamelijk in het teken van aanleren van de juiste technieken en het leren samenspelen. Het is een beetje jammer dat er behoorlijk wat kwaliteitsverschil tussen de jongens zit. Er zijn er een paar die E1-waardig zijn en een paar die bloemetjes, vogels en luchtballonen veel leuker vinden dan voetballen. Eens kijken of we daar dit jaar iets van kunnen maken.

Probleem waar ik tegen aan loop is de variatie in trainingsoefeningen. Met name oefeningen die gericht zijn op het verdedigen mis ik een beetje. (de jongens ook, gezien de uitslagen ) Iemand nog tips voor een goed boekwerk met wat oefeningen?
    Zu hause ist alles besser
      maandag 28 augustus 2006 @ 10:57:16 #45
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41250124
    Wees creatief, bedenk wat je wilt bereiken en bedenk eens wat leuke oefeningen. Probeer ze uit de volgende training, werken ze, mooi houd ze! Werken ze niet, pech gehad, volgende oefening beter! De mensen die oefeningen in boekjes bedenken zijn ook geen wondermensen natuurlijk, die hebben precies hetzelfde systeem gevolgd.

Een paar dingen waar je aan moet denken:
    1. gaan van technisch naar tactisch, dus eerst het technische element in een training, dan het tactische
    2. spelers kunnen geen nieuwe technieken aanleren als ze vermoeid zijn, doe dit dus aan het begin van een training
    3. ga van specifiek naar opener. Als de pass niet goed gaat, eerst alleen simpel oefenen op passings, daarna de oefening iets uitbreiden met iets meer vrijheid voor de kinderen, en op het eind wil je natuurlijk toe naar een zo open mogelijke oefening (dit zou dus een eindpartijtje kunnen zijn)
    4. tactiek kun je alleen trainen als kinderen keuzes hebben. Als je tactiek gaat trainen op een manier dat kinderen alleen maar doen wat jij ze gezegd hebt te doen train je geen tactiek. Kinderen hebben immers geen keuze.

Dit zijn maar een paar tips van een tennisleraar (haha lekker relevant dus). Hopelijk kun je er wat mee.
    pi_41267884
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef nickybol het volgende:
    Dit zijn maar een paar tips van een tennisleraar (haha lekker relevant dus). Hopelijk kun je er wat mee.
    Tot nu toe heb ik je nog geen domme dingen horen zeggen hoor, dus blijf maar rondhangen als je wilt. Best interessant om ook is te horen wat ze vanuit andere sporten met de jeugd doen.
    pi_41271321
    2-2 gespeeld vanavond. Veel beter, kansen te over, maar gewoon nog niet winnen .

Eerste helft harde wind mee, en dus alleen op hun helft gevoetbald. Tijdens de eerste de beste counter vloog echter een lage voorzet gewoon bij de 1e paal binnen. De keeper stond gewoon op de zestien toe te kijken . Toch nog 1-1 voor rust na een prachtige solo van een snelle aanvaller, die we tegen zijn zin in rechtshalf hadden gezet .

Na rust scoorde hij weer!! 2-1 dus, en hij vertelde ons naderhand dat ie nu al 3 goals in totaal had gescoord. Wij snapten het niet, maar hij bedoelde dat ie dus pas 1 keer had gescoord voor vanavond . Daarna kansen te over op de 3-1, maar die keeper van hun hield er echt alles uit. Toen een paar minuten voor tijd de 2e keer dat ze bij onze goal kwamen, en meteen 2-2... wat een kut-keeper hebben wij ook .
      maandag 28 augustus 2006 @ 21:50:33 #48
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41271511
    Haha lekker positief over je eigen spelertje. Een beetje support voor je eigen kind kan geen kwaad. Doe er wat aan! Regel een keeperstrainer voor die jongen!
    pi_41273961
    Ja hallo, daar valt gewoon niks positiefs van te maken .

Natuurlijk proberen we ze bij de wedstrijden op te peppen, en ook de slechte spelers positief te coachen. Maar hier mag ik toch wel eerlijk zijn?
    pi_41275187
    Morgen moeten wij voor de beker tegen OJC D1, kunnen er vast geen klote van
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:12:58 #51
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41277183
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:50 schreef Yeahinho het volgende:
    Ja hallo, daar valt gewoon niks positiefs van te maken .

Natuurlijk proberen we ze bij de wedstrijden op te peppen, en ook de slechte spelers positief te coachen. Maar hier mag ik toch wel eerlijk zijn?
    Kut-keeper is dan meteen wel de compleet andere kant van het verhaal. Maak die jongen dan beter, dat is godverpielekes toch je taak! En als je geen verstand hebt van keepen, regel dan iemand die dat wel heeft! Je moet opbouwend kritiek leveren. Afzeikend kritiek heeft niemand wat aan.
    pi_41292056
    Al 3 wedstrijden lang roepen we voor, tijdens, in de rust van, weer tijdens, en na de match dat de bal van achteruit naar de zijkant gespeeld moet worden. Maar wat doet onze keeper keeer op keer? De bal laag over de grond uitschieten, dwars door het midden, bij de spits van de tegenstander in zijn voeten .

Wat valt er dan in hemelsnaam nog te coachen of beter aan te maken....?
    pi_41292116
    Ik zou hem uit de selectie zetten!
    pi_41292959
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 14:34 schreef TerroRobbie het volgende:
    Ik zou hem uit de selectie zetten!
    Daar zitten we al wel aan te denken ja .
    pi_41293101
    Ons talentvolle keepertje gaat waarschijnlijk naar de F2 Maar daar tegenover gaat er wel weer een kabouterteam opgericht worden en zijn we van het kleinste grut af.
      † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:32:20 #56
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_41295602
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:

keeperstraining? Of heb je geen keeper van de selectie die hem wat fijne kneepjes kan bijbrengen of laat hem eens naar een wedstrijd van het 1e of 2e kijken, misschien leert hij daar wat van.
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_41307877
    Ja of gooi er een oefenvorm op die start met een uittrap van de keeper naar een van de twee backs. Heel simpel, misschien wel te, maar dan heeft hij de beweging tenminste in zijn geheugen zitten. En daar kun je dan weer naar verwijzen als het moment in de wedstrijd weer voorkomt.
    pi_41318210
    Mijn keeper is de beste die er bij zIt. Kan zo in de D mee.

Waarom keept hij eigenlijk? (laat me raden: in voetballen is hij nog slechter?).
    pi_41322878
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef TerroRobbie het volgende:
    Morgen moeten wij voor de beker tegen OJC D1, kunnen er vast geen klote van
    10-0
    pi_41323231
    Gewonnen of verloren?
    pi_41328359
    De smiley impliceert (of eigenlijk, expliceert) wel iets hoor
    pi_41329044
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
    Al 3 wedstrijden lang roepen we voor, tijdens, in de rust van, weer tijdens, en na de match dat de bal van achteruit naar de zijkant gespeeld moet worden. Maar wat doet onze keeper keeer op keer? De bal laag over de grond uitschieten, dwars door het midden, bij de spits van de tegenstander in zijn voeten .

Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.

Zie eens te achterhalen waarom hij dat doet. In de lagere jeugdelftallen was ik ook een "trapper", om de eenvoudige reden dat de bal dan verder van het eigen doel af was, en ik geen vertrouwen in de opbouwende kwaliteiten van de verdediging had. Gelukkig kon ik aardig trappen Bij de D op volledig veld (volgens mij spelen die tegenwoordig half of heb ik dat verkeerd begrepen) haalde ik al de middellijn.

Als het om doeltrappen gaat zou je de laatste man kunnen laten trappen. Ik weet niet hoe actief de backs zich aanbieden? Laat ze echt aan de lijn van het strafschopgebied komen, al roepende naar de keeper, niet van die half slapende backs die de bal eigenlijk niet verwachten en die je als keeper zelf wakker moet roepen. Succes!
    pi_41330144
    Ik ga binnekort ook D'tjes begeleiden. Geen trainingen maar coaching.
    Mijn passie is coaching en oppeppen van die mannetjes.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_41345604
    Mijn mannekes hebben, zonder mij begeleiding (ik was te laat thuis) met 10-0 verloren
    pi_41345683
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef Zjakkie het volgende:
    Gewonnen of verloren?
    Gewonnen natuurlijk. Anders stond er geen achter. Maar straftraining.
    pi_41346427
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 09:53 schreef kaputwiehund het volgende:
    Mijn keeper is de beste die er bij zIt. Kan zo in de D mee.

Waarom keept hij eigenlijk? (laat me raden: in voetballen is hij nog slechter?).
    Hij keept omdat ie dat wil . We hebben dus 2 keepers en die andere kan beter keepen (en minder goed voetballen), dus is onze keus makkelijk... maarja, als ie niet mag keepen dan gaat ie huilen .
    pi_41354354
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 15:26 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.

Zie eens te achterhalen waarom hij dat doet. In de lagere jeugdelftallen was ik ook een "trapper", om de eenvoudige reden dat de bal dan verder van het eigen doel af was, en ik geen vertrouwen in de opbouwende kwaliteiten van de verdediging had. Gelukkig kon ik aardig trappen Bij de D op volledig veld (volgens mij spelen die tegenwoordig half of heb ik dat verkeerd begrepen) haalde ik al de middellijn.

Als het om doeltrappen gaat zou je de laatste man kunnen laten trappen. Ik weet niet hoe actief de backs zich aanbieden? Laat ze echt aan de lijn van het strafschopgebied komen, al roepende naar de keeper, niet van die half slapende backs die de bal eigenlijk niet verwachten en die je als keeper zelf wakker moet roepen. Succes!
    D is heel veld

Heb trouwens ook zo'n mannetje in het team. De rechtsbuiten. Hij trekt steeds veel te veel naar binnen zodat hij de centrumspits klemloopt. Heb al wel 300 keer gezegd dat hij breed moet houden. Natuurlijk mag hij naar binnen trekken als het nodig is, en dat doet hij dan ook goed, maar hij blijft steeds weer in het midden kleven. Roep ik hem naar de zijkant.. blijft hij er nog geen 5 tellen staan en hij trekt weer naar binnen. Heb zo'n idee dat hij misschien bang is dat hij - als hij zo ver weg staat - niet met het spel meedoet ofzo. Misschien is het ook een beetje eigenwijzigheid, want eigenwijs is hij (al kan ik goed met hem opschieten), daarnaast heeft hij bij de KNVB gevoetbald, dus denkt hij nogal gauw dat hij gelijk heeft
    Signature
    pi_41354406
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 23:40 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hij keept omdat ie dat wil . We hebben dus 2 keepers en die andere kan beter keepen (en minder goed voetballen), dus is onze keus makkelijk... maarja, als ie niet mag keepen dan gaat ie huilen .
    Niet toegeven aan gejank, je kunt met hem praten, maar als hij gaat janken moet je hem niet opeens in de goal zetten. Stel gewoon de betere keeper op. Als dat andere keepertje begint te janken, mooi laten janken verder en hem op het veld opstellen. Wil hij dat niet? Ok.. dan niet..
    Signature
    pi_41358429
    Nou ja aan de andere kant, Yeahinho heeft geen selectieteam (toch? ). En dan vind ik de keuze om iedereen lekker te laten spelen op de plek die hij/zij leuk vindt niet zo'n vreemde, onder het mom van "iedereen betaalt contributie".

Aan de andere kant, je probeert die jongens te leren voetballen en dat lukt niet makkelijker wanneer je bepaalde spelers hebt die gewoon afbreuk doen aan het niveau.

Moeilijke keuze
    pi_41358980
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 12:39 schreef PAA-053 het volgende:
    Nou ja aan de andere kant, Yeahinho heeft geen selectieteam (toch? ). En dan vind ik de keuze om iedereen lekker te laten spelen op de plek die hij/zij leuk vindt niet zo'n vreemde, onder het mom van "iedereen betaalt contributie".

Aan de andere kant, je probeert die jongens te leren voetballen en dat lukt niet makkelijker wanneer je bepaalde spelers hebt die gewoon afbreuk doen aan het niveau.

Moeilijke keuze
    Natuurlijk moet je zo'n jongen ook af en toe eens laten keepen, maar als zo'n jongen verder wil komen moet je hem laten accepteren dat er iemand is die beter op de keeperspositie past. Waarschijnlijk zullen de twee keepers hun hele jeugd bij elkaar in het team zitten en dus met elkaar te maken krijgen. Op een gegeven moment wordt de keuze toch gemaakt, twee keepers is teveel In dat geval kun je hem beter leren voetballen en af en toe laten keepen, dan aan z'n gejank toegeven. Na een paar keer niet op z'n gejank ingaan stopt hij vanzelf met z'n gejank
    Signature
    pi_41359028
    Oja.. en zeg hem dat hij met z'n gejank op een wijf lijkt, wil ook nog weleens helpen Onze keeper was altijd de laatste die de kleedkamer uitkwam.. hij was zo traag met omkleden.. zei eens voor de gein (dat wist hij ook, dat het voor de gein was natuurlijk ) dat hij wel op een wijf leek. Hij is zelden nog de laatste
    Signature
    pi_41359626
    Probeer er eens achter te komen waarom hij niet wil voetballen. Vaak komt dat voort uit onzekerheid of uit een vervelende ervaring uit het verleden. Spreek anders af dat hij voortaan een helft mag keepen en een helft moet voetballen. Zet hem vervolgens een paar keer op een leuke plek neer. Met een beetje geluk slaat hij om.
    pi_41361877
    Ja, maar houdt het wel leuk voor zo;n jongen. Ook hij voetbalt voor zijn plezier.
    pi_41362402
    Jullie hebben wel heel gemakkelijke oplossingen... op papier dan .

Hij was ingedeeld als voetballer, en kwam speciaal met zijn moeder naar de club om te vragen waarom er geen (k) achter zijn naam stond, terwijl ie toch het hele seizoen bij de E had gekeept! Hij zat er bijna bij te janken .

Je kunt het dan toch niet maken om te zeggen "pech gehad, die andere is beter dus ga jij maar voetballen"? Nu moeten ze dus om-en-om keepen, maar in de paar wedstrijdjes en trainingen die ik ze tot nu toe bezig heb gezien, is wel duidelijk dat Keeper A (diegene die bijna jankte) totaal niet kan keepen en voetballend een aardige kracht is, en Keeper B gewoon een slechte rechtsback is en juist wél soms een bal tegenhoudt.

Zaterdag keept keeper B gelukkig weer. Hopelijk winnen we dan onze eerste wedstrijd, en kan ik naderhand zeggen "zie je nou wel, we hebben jou echt nodig in het veld!!" .
    pi_41362411
    Uiteraard staat plezier voorop. Zeker op deze leeftijd. Alleen heb die die kinderen vaak een enorme tunnelvisie. Ze denken heel vaak dat ze maar een ding kunnen. praktijkvoorbeeldje:

Ik heb een speler die van zichzelf vond dat hij alleen in de spits kon voetballen. Daar heeft hij absoluut de het inzicht niet voor. Hij heeft juist ruimte nodig. Hij is snel en heeft een uitstekende trap in de poten. Ik hem aan het begin van het seizoen apart gepakt en uitgelegd, dat ik in hem een ideale rechtsbuiten zag. Het koste wat moeite om hem te overtuigen, maar inmiddels vind hij het geweldig en bij het bekertoernooi van afgelopen zaterdag schiet hij er zes in.

Vaak is het gewoon een kwestie van zelfvertrouwen en overtuiging.
    pi_41362640
    Klopt.
    pi_41362811
    Waarom laat je de twee keepers niet gewoon om de 5 wedstrijden keeper. Ik weet zelf uit eigen ervaring dat je er niet veel beter van wordt iedere wedstrijd te wisselen
    pi_41363761
    Ik heb op de manier van PAA-053 ook een talentje ontdekt!

Omdat 1 spelertje heel slecht is, en we mede door zijn dramatische (niet) meeverdedigen als halfspeler verloren met 3-5 (terwijl we terwijl hij wissel stond na een 0-2 achterstand tot 3-2 terug waren gekomen), hebben ik en mijn mede-trainer/coach besloten dat we hem voortaan als het even kan zover mogelijk van ons eigen doel opstellen. Dat werd in de spits dus... maar daarvoor moest een ander spitsje wijken, en hem zetten we met tegenzin rechtshalf. En wat denk je? We spelen 2-2 en hij scoort 2 keer uit een solo .

Hij heeft in zijn voetballoopbaan pas 1x gescoord vertelde ie naderhand, en nu dus 2 in 1 wedstrijd . Dinsdag kwam ie na de training naar me toe, en zei met een glimlach "mag ik nou rechtshalf blijven?" .
    pi_41366565
    Kun je me mijn methode even uitleggen?
    Ik ben er overigens erg trots op
    pi_41366798
    pi_41367217
    Shit, de methode van kaputwiehund dus .
    pi_41379089
    Shit idd, had ik bijna een eigen methode te pakken. Nou ja, ik blijf zoeken
      zaterdag 2 september 2006 @ 12:05:32 #83
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_41419533
    Vandaag hebben mijn jongens keurig met 1-9 gewonnen in de beker tegen Excelsior C6. Wij zijn NEO C4. Komende donderdag spelen we tegen Excelsior C7

[ Bericht 6% gewijzigd door Damzkieee op 02-09-2006 21:00:04 ]
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_41430716
    Eerste competitiewedstrijd: 6-2 overwinning.Mijn voormalig spits, nu rechtshalf had er weer 4 inliggen.
    pi_41432408
    Wij in de laatste minuut verloren 2-1 tegen SDC Putten.
    pi_41435539
    0-8 gewonnen .

Daarbij moet wel gezegd worden dat de tegenstander er echt gewoon níets van kon . Maar goed, dat slechte keepertje heeft dit keer heel aardig voorstopper gespeeld, en zelfs gescoord . Hopelijk kunnen we dat nog een paar keer benadrukken en wil ie niet meer zo persé keepen .
    pi_41449435
    Ik stond gisteren weer vroeg op om bij de F2 nog wat spelertjes te lenen. Wij hebben er na nog een herindeling op papier nog 8, waarvan er al 2 zich afgemeld hadden. De spelertjes van de F2 wilden wel allemaal graag nog een wedstrijd spelen, de ouders lagen alleen dwars. Jammer, maar geen probleem. Misschien wil de tegenstander ons er wel 1 geven (zo ging dat bij ons toen ik in de F zat) en anders was wellicht 6 tegen 6 een optie.

Toen de tijd dan was aangebroken om te vertrekken stonden er echter maar 3 mannekes klaar om mee te gaan! Eentje schijnt op vakantie gegaan te zijn, waar ze afgelopen woensdag, maandag en vorige week zaterdag niks over gezegd hadden. Eentje zei later dat ie door zn vader te laat wakker gemaakt werd, en die andere die nog zou komen, nog steeds geen idee waarom die er niet was.

Overigens heb ik daarvoor nog een wedstrijd van de D2 gefloten. De trainer van hun had last van zn lies en kon niet zo goed lopen en de leider komt nog maar net kijken die wou liever eerst even aanzien hoe andere scheidsrechters het deden. Nou was het voor mij ook na vorige week de 2e wedstrijd die ik ooit floot, maar ik loop dan al ietsje langer mee in het voetbalcircuit. Onze D2 won die wedstrijd trouwens met 16-1 van de Marjola Girls.
    pi_41451450
    En hoe heb je het nou opgelost met je Ffies?
    pi_41452155
    De wedstrijd is afgelast, en a.s. maandag op de training zullen de ouders even aangesproken worden.
      zondag 3 september 2006 @ 16:09:47 #90
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41453291
    Dat los je heel simpel op. Als ouder van een f-je draag je de verantwoordelijkheid dat je kind op trainingen en wedstrijden is. Als een kind niet komt opdagen voor een wedstrijd of training zonder af te melden laat je ze een boete betalen (de ouders). Bijvoorbeeld 25 euro bij de 1e keer, 50 euro bij de 2e keer, 75 euro bij de 2e keer. Het moet een boete zijn die ze voelen. Geloof me, je zult nooit meer spelertjes hebben die niet op komen dagen.
    pi_41453384
    Ik ben bang dat als we dat gaan doen, dat we dan heel veel leden kwijtraken
      zondag 3 september 2006 @ 16:21:50 #92
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41453561
    Als ze zich gewoon afmelden is er niets aan de hand. En als ze toch niet komen, wat heb je dan aan die leden?
    pi_41453598
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 16:09 schreef nickybol het volgende:
    Dat los je heel simpel op. Als ouder van een f-je draag je de verantwoordelijkheid dat je kind op trainingen en wedstrijden is. Als een kind niet komt opdagen voor een wedstrijd of training zonder af te melden laat je ze een boete betalen (de ouders). Bijvoorbeeld 25 euro bij de 1e keer, 50 euro bij de 2e keer, 75 euro bij de 2e keer. Het moet een boete zijn die ze voelen. Geloof me, je zult nooit meer spelertjes hebben die niet op komen dagen.
    Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.
      zondag 3 september 2006 @ 16:24:58 #94
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41453621
    Ik wil trouwens wel vertellen wat ik persoonlijk doe als spelers die bij mij trainen niet komen op een training en zich niet afmelden. Bij groepstrainingen staat niet afmelden gelijk aan de training erna niet mee mogen doen. Bij privétrainingen breng ik twee keer het uurtarief in rekening.
      zondag 3 september 2006 @ 16:28:03 #95
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41453695
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 16:23 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.
    Het is gewoon beleefdheid om je af te melden voor een training of wedstrijd als je niet kunt. Als je dat niet doet laat je je team in de steek en ben je heel asociaal tegenover je trainer. Hoe zou jij het vinden als je een training voorbereid hebt voor 12 mensen en er komen er maar 8? Dan ben je als onervaren trainer flink de klos. Ervaren trainers kunnen het meestal wel oplossen. Ze betalen om lid te zijn, maar moeten zich ook realiseren dat er bepaalde plichten aan verbonden zijn. Bij f-jes kun je beter praten over boetes voor de ouders, niet voor de kinderen.
    pi_41494772
    Even iets anders dan de discussie afmelden en hoe, enz.

Had vandaag 1e training met complete D2 team, was leuk maar ging niet helemaal super. Ik had meer spelers dan ik had vewacht, waardoor mijn organisatie wat minder ging. Heb daarom wat aanpassingen moeten doen maar die kwamen niet helemaal uit de verf.

Het was trouwens niet de 1e keer dat ik de spelers zag, er was maar een echte nieuwe bij, die net terug was van vakantie. Een enorme druktemaker! Vind ik wel leuk altijd

Morgen kijken bij D1 en dan woensdag weer training, voor aanvang daarvan ga ik ook wat regels doen icm de leider.
    pi_41495969
    Zo, net het goede bericht dat wij door zijn in de beker. Toch niet on aardig met VVOG ASVD en Lelystad e1 in de poule!

Nu ben ik benieuwd tegen wie we moeten!
    pi_41617015
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 21:37 schreef PAA-053 het volgende:
    Even iets anders dan de discussie afmelden en hoe, enz.

Had vandaag 1e training met complete D2 team, was leuk maar ging niet helemaal super. Ik had meer spelers dan ik had vewacht, waardoor mijn organisatie wat minder ging. Heb daarom wat aanpassingen moeten doen maar die kwamen niet helemaal uit de verf.

Het was trouwens niet de 1e keer dat ik de spelers zag, er was maar een echte nieuwe bij, die net terug was van vakantie. Een enorme druktemaker! Vind ik wel leuk altijd

Morgen kijken bij D1 en dan woensdag weer training, voor aanvang daarvan ga ik ook wat regels doen icm de leider.
    Dat had ik deze week ook, ik train e-3 en normaal hebben we 8/9 spelers maar er waren d'r ineens 13 door nieuwe aanmeldingen. Ik had een training voorbereid, maar die ging dus niet op voor 13 man, we kwamen trouwens ballen tekort voor die oefeningen. Nou heb ik heel weinig ervaring als trainer, dus het liep allemaal een beetje in de soep. Daar baalde ik na de tijd dus ook verschrikkelijk van, maar van de andere kant toch zelf wel weer bepaalde dingen geleerd. En het zou me een tweede keer ook niet weer overkomen denk ik. De 4 kleinere spelers van het team gaan nu trouwens samen met 4 jongens van de f3(hadden ook 13) een nieuw team vormen. Het zal voor sommige jongens wel een teleurstelling worden denk ik, maar het lijkt me wel beter voor ze. Ook i.v.m. speeltijd, komende zaterdag staat er bijvoorbeeld een compleet team(zonder keeper) wissel.
    pi_41670653
    Eerste wedstrijd gewonnen!

1-5 voor ons en we waren veel beter. Dit geeft vertrouwen en ook zeker een goede sfeer! Ook teamfoto staat nu op de site, het seizoen is echt begonnen. We staan nu trouwens ook eerste

We speelden prima, mooi snel combinatiespel. We moeten wel nog meer de zijkanten en daarmee de ruimte van het speelveld benutten.
    pi_41671435
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 12:10 schreef PAA-053 het volgende:
    Eerste wedstrijd gewonnen!
    Wat een toeval, wij ook

Thuis tegen DEVO uit Bosschenhoofd, 9-1 nog wel! Onze eigen Inzaghi scoorde er 6. Hij deed niks, alleen maar voorin staan en wachten tot hij de bal kreeg, toen draaide hij zich naar het goal en schoot. Een aardig gemiddelde heeft hij zo opgebouwd, van de 8 kansen scoorde hij er dus 6.

Een ander jongetje was precies tegenovergesteld, hij vroeg voor de wedstrijd of hij mocht verdedigen, en bleef de hele wedstrijd achterin staan. Hij deed ook niks, tot de tegenstander eraan kwam, toen rende hij er naartoe en schoot de bal weg. Alleen aan het eind van de wedstrijd wilde hij wat meer meevoetballen en rende wat vaker mee naar voren, wellicht omdat zijn vader hem dit opdroeg. Na de wedstrijd hoorde ik zijn vader iig zeggen dat hij wat meer mee moest voetballen.

Daarnaast zit er ook nog een meisje in ons team, dat de hele wedstrijd maar op en neer blijft rennen, de bal haalt en naar voren dribbelt, dat doet ze ook heel goed! Er zit wel iets in dit team!

Vorig jaar speelden de meesten van mijn huidige team (de F3 dus) in de F4, en toen verloren ze elke wedstrijd en scoorden ze zelf bijna nooit, dus nu waren ze wel heel blij.Tijdens de wedstrijd renden er ook een paar het hele veld over om aan mij en aan mijn medecoach te vertellen dat ze het heel leuk vonden omdat ze een keertje gingen winnen.
    pi_41716972
    Ben d'r even flauw van nu. Vanavond training gehad en ik kreeg vlak voor de training te horen dat ik er alleen voor stond(normaal is er een andere trainer, of de leider helpt me). Nou heb ik net 4 trainingen ervaring, en dan 1 wedstrijd afgelopen zaterdag. En ik heb eigenlijk nog weinig verstand van hoe ik met een groep kinderen om moet gaan(ben ik niet streng genoeg, of te streng). Ik had dus ook wat oefeningen opgezet, d'r rekening mee houdend dat er 2 trainers zouden zijn, dat moest ik dus ook weer aanpassen, maar ik had zo snel niet wat anders. Dus dat kwam al niet zo goed over.

Nou ging het bij het laatste partijtje dus ook aardig mis, de spelertjes liepen constant te zeiken op mekaar, en ik wist eerst niet zo goed wat ik ermee moest. Later maar gezegd dat wie nog weer liep te zeiken op iemand anders zich kon gaan douchen, begon d'r nog weer een tegen me, maar hij doet dit en hij doet het ook. Dus nog een keer herhaald, toen zei die dan ga ik wel douchen, dus heb hem weggestuurd. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik goed aan doe, en hoe ik ze moet aanpakken. Dus als iemand wat tips heeft over orde houden, en hoe ver je daarin moet gaan, graag.
    pi_41718890
    Heb ik ook vaak Solstice. In je eentje de boel leiden valt echt niet mee, en ik weet ook nooit of ik het wel goed doe. Soms denk ik dat ze me ondersneeuwen, maar als ik dan strenger optreed dan vind ik mezelf weer zo'n dictator . Vorige week moest ik ook in m'n eentje trainen, en toen kwam ik ook balend thuis. Op dat moment wilde ik er het liefst per direct mee stoppen, erg klote is dat! Zaterdag ging het echter weer erg leuk .

Oja, zaterdag . We hadden de 1e wedstrijd dus met 8-0 gewonnen, en stonden daarom bovenaan. De tegenstander had met 4-3 gewonnen, dus wilden ze van ons winnen en de koppositie overnemen. En dat lukte ze nogal . 1e minuut 0-1, 2e minuut 0-2, 4e minuut 0-3, 7e minuut 0-4, enz . Ruststand 0-8...

Echt iedereen stond er letterlijk bij te kijken hoe die mannen iedereen voorbij liepen, en alles erin schoten. Toen in de rust dus op een positieve manier gezegd dat ze zich niet af moesten laten slachten!! Verliezen mag (ze waren immers gewoon beter), maar niet op die manier. Even een sterke verdediging in elkaar gebouwd (leuk altijd, dat opstellinkje maken ), en ja hoor..... 2e helft ging goed!! Pas in de allerlaatste minuut werd het 0-9 uit een penalty (handsbal, beetje overdreven maar goed).

We hebben dus dik verloren, en zullen dat waarschijnlijk nog wel meer gaan doen, maar ik was toch trots op ze .
    pi_41719208
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:02 schreef Yeahinho het volgende:
    Heb ik ook vaak Solstice. In je eentje de boel leiden valt echt niet mee, en ik weet ook nooit of ik het wel goed doe. Soms denk ik dat ze me ondersneeuwen, maar als ik dan strenger optreed dan vind ik mezelf weer zo'n dictator . Vorige week moest ik ook in m'n eentje trainen, en toen kwam ik ook balend thuis. Op dat moment wilde ik er het liefst per direct mee stoppen, erg klote is dat! Zaterdag ging het echter weer erg leuk .
    Heb ook nog ff met die jongen gesproken na de tijd, maar wat me nog het ergste stak was dat ie zei dat hij er zelf geen plezier meer aan had. Terwijl het een van de fanatiekste spelers is normaal, maar hij was het gezeik op mekaar gewoon zat.
    pi_41719258
    Hoe oud zijn die mannen van jou dan?

Ik heb D-tjes van een jaar of 10/11, daar valt nog niet zo serieus mee te praten eigenlijk.
      maandag 11 september 2006 @ 21:15:08 #105
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_41719422
    Eerste competitiewedstrijd met 3-2 verloren. We kwamen nog op 0-1, maar werden eigenlijk verrast door de sterke tegenstander. Je kon duidelijk zien dat de jongens niet gewend waren aan tegenstand. Vorig seizoen alles ruim gewonnen (doelsaldo 114-4), dus dit was even goed voor ze.
    Vooral op het fysieke vlak komen ze veel te kort. Heeft iemand nog tips voor conditionele oefeningen trouwens?
    29.10 Novastar HMH
    pi_41719871
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:10 schreef Yeahinho het volgende:
    Hoe oud zijn die mannen van jou dan?

Ik heb D-tjes van een jaar of 10/11, daar valt nog niet zo serieus mee te praten eigenlijk.
    E-tjes, bijna allemaal 9 jaar. Nou, volgens mij hielp het ook geen flikker. Naja, woensdag gaan we wat vaste regels bespreken met de z'n drieën, de leider, andere trainer en ik. Ik heb ook ff uitgelegd dat ik er nog niks geen ervaring mee heb aan de leider. Op zich heb ik er nou ook wel van geleerd, volgende training is het gewoon wie niet normaal mee wil doen kan eerst 5 minuten aan de kant zitten en dan weer meedoen. Als dat niet helpt kan ie zich gaan douchen.
      maandag 11 september 2006 @ 21:24:20 #107
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41719901
    Wat heel goed werkt bij teams is heel simpel. Laat de spelers zelf bedenken wat mag en wat niet mag. Stel dus samen met de kinderen een soort protocol op. Dit kan heel simpel zijn en hoeft je maar een kwartiertje van je training te kosten. Vervolgens laat je de spelers ook zelf de straffen verzinnen. Bijvoorbeeld: te laat komen = niet mee doen met de training, niet afmelden = een hele wedstrijd wissel, maar je kunt ook hele hilarische straffen nemen als alle 15 coupletten van het Wilhelmus zingen. Als je spelers dit soort dingen samen zelf laat bepalen wordt het ook veel meer geaccepteerd.
      maandag 11 september 2006 @ 21:28:01 #108
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41720073
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:15 schreef Damzkieee het volgende:

Vooral op het fysieke vlak komen ze veel te kort. Heeft iemand nog tips voor conditionele oefeningen trouwens?
    Ja natuurlijk heb ik die.

Tip 1: niet doen als je er geen verstand van hebt. Bij jongens in de groei en puberteit kun je zo ongelooflijk veel kapotmaken als je niet weet waar je mee bezig bent. Het conditionele gedeelte van de sport is een vak apart. Ga niet zelf aan de slag. Vraag desnoods de looptrainer van het eerste om wat advies, win advies in bij de knltb of huur een conditietrainer in die je wat advies kan geven en wat raamwerk voor de trainingen. Dat ze in de voetbalwereld vrijwilligers zonder ervaring kinderen laten leren hoe ze tegen een bal moeten schoppen en hoe ze tactisch moeten spelen is tot daaraan toe, maar conditietraining door onervaren mensen kan een lichaam kapotmaken.
    pi_41720164
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:15 schreef Damzkieee het volgende:
    Eerste competitiewedstrijd met 3-2 verloren. We kwamen nog op 0-1, maar werden eigenlijk verrast door de sterke tegenstander. Je kon duidelijk zien dat de jongens niet gewend waren aan tegenstand. Vorig seizoen alles ruim gewonnen (doelsaldo 114-4), dus dit was even goed voor ze.
    Hoe oud zijn je spelertjes? Voor hun 14e geloof ik, heeft het namelijk nog helemaal geen nut op conditie te trainen. Als ze voor die leeftijd fysiek zwakker zijn is het jammer, maar dan zullen ze het met voetbal op moeten lossen. Hun conditie word al aardig goed met spelvormen enzo trouwens.
    pi_41720481
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 21:29 schreef Solstice het volgende:
    [..]
    Voor hun 14e geloof ik, heeft het namelijk nog helemaal geen nut op conditie te trainen.
    Dat heb ik ook ooit ergens gelezen. Wat wel heel goed is om ze een goede startsnelheid bij te brengen, door wat korte sprintoefeningen te doen.

En wat te doen met jochies die continu aan het mekkeren zijn: ik neem de grootste druktemakers en zeg ze dat ze nou een keer serieus moeten doen. Daar een beetje omheen dollen, zodat ze weten dat ze heus wel lol mogen maken, maar dat het op bepaalde momente gewoon stil en serieus moet zijn. En vaak helpt dat bij mij wel.
      maandag 11 september 2006 @ 22:16:20 #111
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_41721838
    Er zijn bepaalde leeftijdsperiodes waarin kinderen zeer gevoelig zijn voor bepaalde vormen van training. De zeer sensibele periode voor training van het uithoudingsvermogen ligt zo vanaf het 14e/15e levensjaar. Hiervoor kun je zeker al wel trainen op uithoudingsvermogen, dit kan al vanaf een jaar of 8, dan wel hoogstens 1 a 2x per week voorzichtig. Je moet sowieso oppassen met volledige conditietraining, dit kun je eigenlijk pas opvoeren naar het maximum na de 2e groeispurt in de puberteit.

Conditietraining is echt zo`n gespecialiseerd gebied, daar zou ik als voetbaltrainer niet aan beginnen. Laat dat over aan specialisten. Eventueel huur je een keer voor een paar uur een conditiespecialist die je kan helpen om een raamwerkje op te stellen voor je conditietraining. Als je namen wilt weten, kan ik er wel wat voor je geven.
    pi_41763124
    Dat hoor je inderdaad vaak, dat kinderen onder een bepaalde leeftijd ongevoelig zijn voor conditietraining. Dit is niet waar. Het uithoudingsvermogen van jonge kinderen, zelfs eerstejaars F-jes, kan verbeterd worden.

Pure conditietraining, dat moet je echter niet doen. Ten eerste omdat het lichaam nog niet klaar is voor aanmaak van bepaalde hormonen die de 'conditie' sterk verberen. Ten tweede omdat dan vaak het voetballen vergeten wordt, en dat moeten pupillen doen.

Waarom ik zeg dat het niet waar is dat het uithoudingsvermogen van jonge spelers niet verbeterd kan worden, is o.a. eigen ervaring. Wanneer je binnen je voetbaltraining oefeningen doet waarbij de spelers veel intensief bezig zijn (zonder specifieke conditietraining te geven, alles met bal), dan zullen ze in de wedstrijd na verloop van tijd langer door kunnen gaan. Nogmaals, eigen ervaring. Ze hebben dan nooit het idee gehad met conditietraining bezig te zijn geweest: ze hebben gewoon gevoetbald.

Foppe de Haan heeft hier eens iets heel goeds over gezegd: voetbaltraining is conditietraining, en conditietraining is voetbaltraining.

En dat klopt, als kinderen aan het voetballen zijn verbeteren ze spelenderwijs hun uithoudingsvermogen. Nog een reden om ze geen rondjes te laten lopen, het is gewoon niet nodig.

Overigens ga ik met mijn D-team dit seizoen beginnen met conditietraining.
    pi_41763487
    Gisteren training gegeven (wat we trouwens vaak met zijn tweeen doen). Ging op zich best goed, alleen ben ik bang dat ik een afhaker heb. Hij had het er de hele tijd over dat hij wilde gaan tennissen en toonde erg weinig inzet. Ik heb verteld dat we nu met voetballen bezig zijn en dat hij na de training weer aan het tennissen kan gaan denken. Ik ben bang dat we hem gaan kwijtraken (qua voetbal vind ik het niet erg, want hij raakt geen pepernoot, maar toch voelt het een beetje als een nederlaag voor me). binnenkort maar eens met hem en/of zijn ouders gaan praten.

Wat ik vaak met mijn jongens doe is korte sprintwedstrijdjes tegen elkaar (met en zonder bal). Dat vinden ze ook nog leuk ook.
    pi_41817172
    Haha tennis is ook een fantastische sport! (Aldus de tennisleraar) Nog een keer mijn mening over conditietraining met jonge kinderen, en dan zal ik er mee ophouden. Doe het niet als je er geen verstand van hebt! Je kunt lichamen kapot maken zonder dat je het weet!

Iedereen is gevoelig voor conditietraining, op bepaalde leeftijden zijn ze echter gevoeliger. Hier zijn van die hartstikke leuke tabelletjes voor per grondmotorische eigenschap.
      donderdag 14 september 2006 @ 22:28:33 #115
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_41817645
    4-4 vandaag na een 2-4 voorsprong...niet goed dus...wat een onzin trouwens, beker voetbal voor A2 Junioren...de helft kan niet want moet werken e.d. kut knvb
    Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
    27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
    Mijn party reviews
    pi_41817851
    Kunnen niet-selectieteams een keer veel voetballen, is het weer niet goed.
      donderdag 14 september 2006 @ 22:41:50 #117
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_41818135
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef PAA-053 het volgende:
    Kunnen niet-selectieteams een keer veel voetballen, is het weer niet goed.
    Dat is bullshit. Ik coach nu al 4,5 jaar de B2 en ben meegegaan naar de A2 dit zijn jongens echt voor het plezier, een vriendengroep, biertje na de wedstrijd enzovoorts. Ze zijn nu allemaal 18/19 en de helft heeft al een vaste baan.

We trainen 1 keer in de week en een wedstrijd op zaterdag, dat vind iedereen meer dan genoeg.

En NEE dan ben ik (zijn wij) dus niet blij met een doordeweekse bekerwedstrijd om 18.30 ( 17.30 vertrekken dus).

De helft kan er niet zijn omdat ze nog moeten werken tot 18.00 ( of tot 17.00 maar als je ergens uit de regio werkt, zoals bij ons het geval kun je nooit om 17.30 klaarstaan). EN de helft die er wel is wil liever Ajax zien dan zelf voetballen.

ook omdat de beker voor ons 0 waarde heeft. als je een keer per ongeluk een ronde verder komt, dan kom je daar toch uiteindelijk tegen veel betere teams. Het geeft alleen maar extra DOORDEWEEKSE wedstrijden en daar zit niemand op te wachten op dit niveau.
    Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
    Mijn party reviews
    pi_41820427
    Dan geef je je niet op voor de beker.
    Of kan dat tegenwoordig niet meer?
      donderdag 14 september 2006 @ 23:44:27 #119
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_41820661
    tuurlijk niet anders ga ik toch niet klagen....

knvb gestapo
    Mijn party reviews
    pi_41826200
    Sethje,

Je bent niet verplicht om de beker te spelen hoor. Je club geeft je daar ieder jaar voor op!
      vrijdag 15 september 2006 @ 08:51:35 #121
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_41826253
    Je weet hoe het werkt bij amateurclubs..bij ons gaan ze echt niet aan elk team individueel vragen of ze beker ja of te nee willen spelen.

Volgens mij plant de knvb je ook gewoon "standaard" in.

Vaak vallen ze ook voor de start van de competitie dan is het niet zo'n punt, je gebruikt ze dan als oefenwedstrijden. Maar dit is gewoon irritant midden in de week.
    Mijn party reviews
    pi_41828551
    Ik weet niet hoeveel teams jullie hhebben maar je kan ook zelf aangeven dat je geen beker wil spelen aan je wedstrijd secretatris!
    pi_41835157
    Ik vind bekerwedstrijdjes juist wel leuk .
    Aan het begin van het seizoen dan, zodat je als oefenwedstrijden kunt gebruiken...

Over enkele weken moeten wij echter nog onze 3e poulewedstrijd, terwijl we pas 1 punt hebben gehaald in de vorige 2. Een wedstrijd om des keizers baard dus .

Met mijn eigen team willen we juist wél zoveel mogelijk spelen, desnoods doordeweeks. Maar die kutclub heeft ons niet aangemeld voor de nieuwe bekercompetitie voor lagere senioren .
    pi_41835379
    hah!

Wij spelen met de E1 op dit moment iedere dinsdag of woensdag een wedstrijd en dan natuurlijk zaterdag weer.

Puur om meer te leren/ ingespeeld te raken!
    pi_41942457
    Jullie uitslagen van dit weekend?

Wij met 2-3 gewonnen van Kwiek D1 maar we speelden veel minder dan in de eerste wedstrijd.
      dinsdag 19 september 2006 @ 08:56:00 #126
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_41943143
    3-2 verloren van koploper SVG, wederom een A1 tegen onze A2.... We kunnen heel goed mee maar de spelers die eigenlijk te goed zijn voor dit niveau maken dan het verschil.

We staan nu onderaan maar we waren eigenlijk sterker, wedstrijd werd beslist door hun lepe te goede voorhoede, en omdat we zelf te veel kansen mistten.

Zaterdag onze eerste overwinning verwacht ik, we hebben nu 3 gespeeld 3 verloren, maar wel tegen de top3, ze winnen alledrie hun wedstrijden met grote cijfers.
    Mijn party reviews
    pi_41943336
    Zaterdag zwaluwen toernooi gehad...

Zwart Wit E1 - VVOG E1 0-0
    Zwart WIt E1- Lelystad E1 0-0
    Zwart Wit E1 - Unicum E1 1-0
    Zwart Wit E1 - Zeewolde E1 0-0

1 keer gescoord maar, moet wel bij zeggen een keer of 5 a6 keer lat en paal geraakt. De wedstrijden waren ook kort 10 mins.. Al met al een aardig resultaat
    pi_41943853
    Straks weer in m'n eentje trainen....
    pi_41944659
    Straks een oefenwedstrijd tegen DOSKampen E1. Mis 2 spelers heb er 1 vanm de E2. Denk dat het lastig wordt!
    pi_41947225
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 09:45 schreef Yeahinho het volgende:
    Straks weer in m'n eentje trainen....
    Lekker dan. Weet je al wat je gaat doen?
    pi_41951454
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 12:13 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Lekker dan. Weet je al wat je gaat doen?
    Nee . Ik heb wel leuke ideëen, maar ten eerste hebben we gewoon te veel spelers die simpelweg geen bal over 5 meter kunnen trappen (dus vallen al heel veel oefeningen af), en daarnaast hebben we een grasveldje ter grootte van een zaalvoetbalveldje ter beschikking .
    pi_41963994
    Zo een goed resultaat tegen DOS Kampen E1 5-4 gewonnen!
    pi_41964358
    Nou hoe ging het Yeahinho?

Stukje voorwaardenscheppend beleid van je club, zo'n klein trainingsveld Het blijft vreemd dat de lagere elftallen altijd het ondergeschoven kindje zijn.
    Wij, D-selectie, trainen altijd op kunstgras. D4 en D5 een uur in de week en verder op een knollenveld. Net als vele andere lage teams.
    pi_41964602
    Sja, dat is blijkbaar overal hetzelfde PAA... bij ons is het altijd zo geweest dat de lagere teams (waarin ik zelf ook altijd heb gevoetbald en nog voetbal) ondergeschoven worden, al zien de beleidsbepalers dat natuurlijk heel anders.

Het ging nog vrij aardig eigenlijk. Ik heb ze onderbewust nog flink laten rennen (estafette met en zonder bal) want die conditie moet beter!
    pi_41966321
    Ja, de beleidsbepalers noemen dat 'prioriteiten stellen' .....

Ik had vanavond de D1, lekkere training gehad. Sowieso ga ik ze trainen op dinsdag de komende 2 maanden want de vaste trainer heeft dan iets met werk. Leuk om te doen, en natuurlijk een super ervaring
    En omdat ik morgen mijn eigen team D2 heb, kan ik vanavond mooi dingen uitproberen die ik dan morgen voor de 2e keer (en dus makkelijker) kan uitleggen en coachen!
    pi_41974847
    Wij stonden laatst met drie voetbal en drie korfbal elftallen op een veld te kloten. Toen de (duurbetaalde, ja echt) korfbaltrainer vond dat we een stuk op moesten schuifen zijn we even uit ons vel geknapt. Kwestie maar even bij het bestuur neergelegd.

Gisteren heb ik mijn vriendin alleen laten trainen. (er kwam een beun bij me thuis om wat kabeltjes te trekken). Dat was best aardig gegaan, alhoewel je met zijn tweeën toch meer kunt sturen en controleren.
    pi_41975436
    Ik ben vandaag vrij en ga maar even de oude dvds van wiel coerver uit de kast halen.
    pi_41987709
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 09:09 schreef Dennus-F het volgende:

1 keer gescoord maar, moet wel bij zeggen een keer of 5 a6 keer lat en paal geraakt. De wedstrijden waren ook kort 10 mins.. Al met al een aardig resultaat
    Heb ook zwaluwen toernooi gehad. 4 x gespeeld 4 x verloren, dus de jongens waren aardig teleurgesteld achteraf. Voor het toernooi nog moeite gehad om 7 spelers bij elkaar te krijgen, omdat er 1 vrijdagavond om half tien pas afzegde. Een andere kan om de week een keer niet, waar we ook nog niks van afwisten, en weer een ander was een dagje naar het pretpark. Dus we stonden zaterdagochtend eerst met 6 man bij voorwaarts. D'r is uiteindelijk een meisje uit de F-4 na gekomen, zodat we toch met 7 konden voetballen. Dat meisje scoorde ook de enige goal van het toernooi trouwens. Maar een van de jongens liep ook nog constant te klagen op en om het veld, dus ik baalde wel dat ik hem niet kon wisselen.

Een van de pluspunten was wel dat we nadat we eventjes allebei(leider en ik) 3/4 spelers apart hebben genomen en ze aan de hand van een wedstrijd van de E-1 die ook op dat terrein moest spelen, wat dingen uitgelegd hebben, ze wat meer uit mekaar en in de positie gingen spelen.
    quote:
    Ik ben vandaag vrij en ga maar even de oude dvds van wiel coerver uit de kast halen.
    Ben d'r nu ook mee begonnen, maar ik wil denk ik te veel in een keer. Ik probeerde(tot vandaag) elke week 2 oefeningen in te voeren. Maar omdat het niveau aardig laag is, duurt het wat langer voordat ze het oppikken, zodat andere oefeningen niet aan bod komen. En ze raken een beetje gefrustreerd en verveeld, omdat het niet de leukste en makkelijkste oefeningen zijn in het begin, en ze steeds even stil staan als ik laat zien wat ze fout doen(wat op zich al frustrerend is).

Ik ga dat vanavond dus veranderen, ik begin weer bij oefening 1, die leg ik uit, moeten ze dan 3 minuten fanatiek oefenen steeds. Dat wissel ik dan af met 2:2, een korte sprint/sneldribbel-oefening en 1:1 met afwerken op de goal. Met op het eind partij, waar ze vooral op moeten letten dat ze in de positie en niet op een kluitje blijven spelen. Is kijken of ze dat leuker vinden, en sneller oppikken. Zijn de snel voetenwerk oefeningen van de complete werken van Coerver trouwens. Owja, ik weet niet of er hier verder iemand met de Coerver methode traint, maar dan zou ik graag willen horen hoe jullie dat in je trainingen verwerken, als jullie willen.
    pi_41999755
    Wij trainen op dinsdag en donderdag ongeveer 1,5 uur ik pak morgen 3 keer een half uur met 3 spelers. De andere 6 doen een oefening met mijn mede trainer.

Morgen train ik op de volgende punten:

Schieten op leeggoal (moet er in zijn)
    Schieten na op wippen (timing)
    1 tegen 1 (weinig tegenstand) schot word verdediger en andersom
    Schieten met beide voeten (trainer legt de bal aan van achteren links rechts)
    Schieten van uit de lucht (trainer achter het goal en gooit)
    Dribbelen schieten (kort dribbelen dan schieten)
    Afronden van uit een voorzet (hoe maakt niet uit hoofd/omhaal/volley) Blijf bewegen
    Rollend bal schieten (links rechts)(Conditie)

Het is nog even de vraag hoeveel ik werkelijk kan doen. een ding is zeker na ongeveer 30 minuten (steeds 1 minuut hard werken 1 minuut rust) Dus werkelijk maar 15 minuten hard werken.
    pi_42028148
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 09:09 schreef Dennus-F het volgende:

Jij komt uit de buurt

Wij:

Veluwse Boys D1 - Sparta Nijkerk D1 1-0
    Veluwse Boys D1 - SDV Barneveld 7-0
    Veluwse Boys D1 - VVOP D4 7-0
    Veluwse Boys D1 - Terschuurse Boys D2 2-0

Ja.. eerste dus
    Signature
    pi_42028407
    Ik denk niet dat je tegen Sparta D1 gespeeld hebt:P deze jongens speelde tegen onze d1:P
    pi_42033578
    Dat denk ik ook niet
    Sparta Nijkerk D1 is Hoofdklasse.
    pi_42040061
    1e klasse hoor:P Maar ze hebben dit jaar een zeer sterk team
    pi_42041069
    Dan zijn ze gedegradeerd.
    pi_42041088
    Ze hebben zeker een sterk team. Groot gedeelte van de E1 van vorig speelt daar nu in, en dat was een goede lichting. Hadden we het altijd erg moeilijk tegen

Wat een prachtindeling trouwens, die competitie!
    pi_42041685
    Ziet er leuk uit! Zaterdag moeten wij tegen WSV weet je daar wat van?
    pi_42041928
    Nou afgelopen jaar was dat super, dit jaar minder. Dat zoontje van Frank Berghuis (extreem goed, heel gevaarlijk en een eerstejaars vorig jaar) is naar Vitesse/AGOVV D3 dus daar heb je geluk mee.
    Bij ons waren het kleine, snelle, technische mannetjes en daarom werden het ook altijd hele leuke, spannende wedstrijden tegen ons. We waren aan elkaar gewaagd.

Het team van dit jaar ken ik niet zo goed, maar ze hebben dik gewonnen van onze E2. Nou is onze E2 dit jaar heel zwak, en de trainer met wie ik vorig jaar samen trainde traint nu de E2. Hij vertelde me dat WSV minder is dan vorig seizoen.

Dus, qua spelers weet ik er niet veel van, maar zo sterk als vorig jaar zullen ze niet zijn. Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat ze technisch en snel voetballen.

Succes!
    pi_42042158
    hmmm ze hebben 2 x gewonnen en wij 2 x verloren. Hopelijk winnen we... De volgende twee wedstrijden zijn belangrijker tegen VVOG en VVOP deze moeten wel gewonnen worden eigenlijk
    pi_42042446
    Kun je lijkt me ook wel hebben. Natuurlijk weet ik weinig van de lichtingen af, maar deze twee clubs zitten met hun E-teams praktisch altijd onderaan in de Hoofdklasse.......as far as I know.
    pi_42043700
    VVOG is vorig jaar 2e geworden in de hoofdklasse, maar zijn nu zeer zwak.

Over 2 weken mogen we is oefenen tegen Vitesse
    pi_42043870
    Moet te doen zijn, Vitesse. Zijn een jaartje jonger he.......als je tenminste met 2ejaars speelt en dat doe jij niet helemaal toch?
    pi_42043934
    nee, drie 2e jaars. Ik ben benieuwd in februari spelen we ook nog tegen Feyenoord en in april spelen we een toernooi bij Lisse met ajax feyenoord psv etc..! ik ga pauze houden
    pi_42082775
    0-1 verloren van FC Lewenborg D1. Eerste verlies van het seizoen, maar 40 min. lang waren we gewoon veel beter. Zij hadden echt een engeltje op de lat!

We speelden beter, speelden voor onszelf ook gewoon goed, goede inzet ook bij de jongens.....dat verlies is jammer maar maakt me weinig uit; ik ben trots op hoe ze gevoetbald hebben!
    pi_42082794
    En jullie?
    pi_42084137
    Weer 6-0 verloren . Hier valt gewoon echt niks van te maken ben ik bang...

Rust 1-0 pas, toen effe naar binnen gegaan en een paar minuten wat punten opgenoemd die beter moesten. Geprobeerd om simpele dingen als 'aansluiten naar de middenlijn om ze buitenspel te zetten', 'actief meedoen aan het spel, ook als je de bal niet hebt' en 'kijken waar je heen speelt, niet blind de bal wegschieten' duidelijk te maken. Maar het mooiste is dat ze daar dan niet van willen leren, maar gewoon er tegenin gaan met irrelevante dingen... "ja maar die lange bij hun duwt mij steeds keihard!" .

We hielden nog even stand, maar aan het eind werden we compleet overlopen. En dan gewoon net als de profs de scheids de schuld geven . Een keer mag je dat wel zeggen, maar ze bleven maar doorzeiken tot na het douchen toe... ik heb gezegd dat degene die zo onsportief blijft doen er de volgende keer gewoon wissel staat!

Maar goed, gelukkig hebben ze er wel nog allemaal plezier in .
    pi_42087153
    5-2 verloren, matig gevoetbalt. verschrikkelijk rubberveld + scheids 1 wedstrijd ooit van hem
    pi_42087633
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 19:28 schreef Yeahinho het volgende:
    Weer 6-0 verloren . Hier valt gewoon echt niks van te maken ben ik bang...

Rust 1-0 pas, toen effe naar binnen gegaan en een paar minuten wat punten opgenoemd die beter moesten. Geprobeerd om simpele dingen als 'aansluiten naar de middenlijn om ze buitenspel te zetten', 'actief meedoen aan het spel, ook als je de bal niet hebt' en 'kijken waar je heen speelt, niet blind de bal wegschieten' duidelijk te maken. Maar het mooiste is dat ze daar dan niet van willen leren, maar gewoon er tegenin gaan met irrelevante dingen... "ja maar die lange bij hun duwt mij steeds keihard!" .

We hielden nog even stand, maar aan het eind werden we compleet overlopen. En dan gewoon net als de profs de scheids de schuld geven . Een keer mag je dat wel zeggen, maar ze bleven maar doorzeiken tot na het douchen toe... ik heb gezegd dat degene die zo onsportief blijft doen er de volgende keer gewoon wissel staat!

Maar goed, gelukkig hebben ze er wel nog allemaal plezier in .
    Klinkt als een exacte kopie van mijn wedstrijd gisteren. Precies hetzelfde gezeik, maar dan met 5-0 verloren niet met 6-0.
    pi_42089046
    Ik had weer 4 afmeldingen, wel allemaal echt afgemeld, de laatste vrijdagmiddag nog. Eén speler is er van de zgn. mini's overgekomen (voor altijd) en een speler van de F2 geleend. De tegenstander was zo aardig om ons ook nog een speler te lenen, zodat we gewoon 7 tegen 7 konden spelen. Bij rust stonden we met 4-0 achter, na rust ging het veel beter en scoorden wij even veel als zij. Uitslag dus 5-1.
    pi_42107706
    Ik ben zelf niet wezen kijken in verband met een familieweekend , maar van de leiders begreep ik dat het een 3-0 overwinning was. Dat is 9 uit 3. Langzamerhand beginnen ze een beetje naast de schoenen te lopen. Dat wordt nog leuk naar de winterstop als het zo doorgaat. Lekker drie klasses hoger worden ingedeeld.
    pi_42134238
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 11:34 schreef Zjakkie het volgende:
    Ik had weer 4 afmeldingen, wel allemaal echt afgemeld, de laatste vrijdagmiddag nog. Eén speler is er van de zgn. mini's overgekomen (voor altijd) en een speler van de F2 geleend. De tegenstander was zo aardig om ons ook nog een speler te lenen, zodat we gewoon 7 tegen 7 konden spelen. Bij rust stonden we met 4-0 achter, na rust ging het veel beter en scoorden wij even veel als zij. Uitslag dus 5-1.
    Wel irritant dat je dan niet met de jongens waar je mee traint kunt spelen. Kun je nooit is ergens aan bouwen... Lijkt me voor de jongens die er wel altijd zijn ook niet leuk trouwens.

Gisteravond liep de training bij mij ook weer is naar de kloten. Ik was zelf een beetje afwezig en legde de dingen niet goed uit, en was de controle een beetje kwijt. Moest ook snel weer wat oefenvormen veranderen omdat m'n collega-trainer voor die avond me aan het begin van de avond vertelde dat ie vlak na half zeven weg moest(beginnen om 6). En de techniekvormen liepen weer niet echt lekker, maar dat pak ik de volgende keer dan ook anders aan. Tot nu toe in ieder geval elke week nog wat bijgeleerd .
    pi_42135202
    Vanavond lekker trainer, op ons mooie nieuwe grassmasterveld. Eindelijk een echt vlak veld.

woensdag een wedstrijdje. Vanavond even weer wat dingen aanhalen die zaterdag minder goed gingen
    pi_42197403
    Is dat niet veel zo kort achter mekaar, een training en een wedstrijd?
    pi_42198143
    Zaterdag waarschijnlijk geen wedstrijd.

Er is een manneke van 8 overleden (ik heb geen idee hoe en wat), en nou zit de helft van mijn team in de klas van het broertje van het gestorven jongetje. Ze gaan met heel de klas naar de uitvaart (logisch), maar nu heb ik dus nog maar 8 spelers over...

Hoe moet ik de wedstrijd uit laten stellen enzo?
    pi_42198205
    Moet het bestuur dat niet doen? Ik zou gewoon iemand van het jeugdbestuur of de wedstrijdsecretaris is opbellen om te vragen wat je moet doen.
    pi_42198305
    Gewoon even je secretaris bellen, die regelt dat zo voor je.

Verder Solstice, maakt niet zo veel uit hoor, er werd gister nog gevraagt of we aub vandaag ook nog konden gaan trainen. Dat werdt even te veel dacht ik zo.

De wedstrijd is trouwens met 10-0 gewonnen..
    pi_42266285
    Ben trots op mijn mannen. We speelden weer erg goed maar pakten nu ook de punten
    1-2 gewonnen van de concurrent HS '88. Stijgen ws. weer een plek op de ranglijst en blijven bij de eerste 4.

Jullie? Wellicht iets meer dan een uitslag posten, klein verslagje?
    pi_42266682
    Wij hebben vandaag met 9-8 gewonnen van Eefde E1. Ja, je leest het goed, een echte korfbal/waterpolo uitslag. De wedstrijd was wel 1 groot foutenfestijn, maar dat maakt me niet uit.

Ook was er nog een scout van FC Zwolle. 1: ik ben anti-zwolle 2: waarom worden jochies van 8 gescout? 2 jochies van mijn team worden nu gevolgd door Zwolle, en 2 andere door Vitesse/Agovv. Zelf ben ik er niet echt een voorstander van, maar voor de jochies is het natuurlijk wel leuk.
      zaterdag 30 september 2006 @ 22:36:51 #168
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_42268023
    De trainer is anti-zwolle dus gun je het je leerlingen niet om eens in een goed opleidingssysteem terechte komen? Jochies van 8 worden gescout omdat als je ze in die leeftijd in een goed opleidingssysteem zet, je ze het meest kunt leren. Topsport begint jong. Ik ben zelf tennistrainer en werk ook in de bondsjeugdopleiding. Kinderen van 8 kunnen bij eens niet eens op de voorspeeldag komen. Te oud. Wij scouten vooral 5 en 6 jarigen.
    pi_42269260
    Vandaag met 9-1 op broek van de medekoploper.En het was nog verdiend ook. Ze liepen echt als kippen zonder kop over het veld. Mijn keeper melde zich gisteren af, waardoor ik mijn spelverdeler in het doel moest zetten, maar dat was niet de oorzaak voor de nederlaag. Dit jaar geen kampioensschap
    pi_42276164
    Wij hebben 3-3 gespeeld, en daarmee het eerste punt gehaald in de hoofdklasse. Ook bij ons stond er een scout langs de lijn van FC Utrecht, deze man heeft ook het nodige geschreven over mijn team.

Dinsdag moeten we tegen Vitesse, ik ben benieuwd!
    pi_42485297
    Gisteren met 8-1 gewonnen. We staan nu 2e en de sfeer is echt super. Hartstikke leuk allemaal
    pi_42485795
    Wij hebben gister met 3-0 gewonnen van Sportclub Deventer E1, en staan nu op doelsaldo 2e. De hele wedstrijd speelden we redelijk, maar nog te nonchalant. Onze verdediging kwam meedere keren met 2 tegen 4 te staan, maar konden dat telkens makkelijk oplossen.

Voorin daarentegen waren we totaal niet scherp. Ook stond er een kleine maar best wel goed lijnkeeper op goal. En onze jongens kregen de bal maar niet hoog in het doel.

Over het algemeen was ik tevreden met de overwinning (van het team van een vriend van mij). Volgende week hebben we een lastige thuiswedstrijd tegen de nummer 4, Sallandia. Meestal zijn dat wat fysiekere jongens, dus daar gaan we ze deze week maar op voorbereiden.

Nog een vraag: weet iemand of in de 1e klasse er een halve competitie of een hele competitie wordt gespeeld. Dit omdat het allemaal is veranderd (van 6 naar 12 teams), maar er op de KNVB-site nog wel steeds over voor- en najaar wordt gesproken.
    pi_42486782
    Gisteren voor het eerst in onze nieuwe sponsor-tenues gespeeld . Vooraf de sponsor (het bedrijf van een vader van die mannen) bedankt; praatje en bloemetje van de club, en ik had samen met mijn mede-trainer een flinke pot drop (daar scheen ie van te houden) gegeven.

De aanvoerder, keeper en zoon van de sponsor hadden het tenue al aangedaan vóór het bedankje, als 'presentatie' kwamen zij toen de sponsorruimte (jaja, zelfs die hebben wij ) inlopen, waar alle ouders en overige spelers wachtten .

Daarna de wedstrijd... sja daar heb ik het liever niet over . We moesten tegen de onderste, waar we uit met 0-8 hadden gewonnen. Ze hebben nieuwe spelers erbij (getuige de gelijke spelen die ze behaalden tegen een middenmoter en 1 van de 2 bovensten), maar toch speelden wij de hele 1e helft op hun helft. Rust echter 0-0, en 2e helft kregen zíj de wind mee. Toen dus gelijkopgaand, maar uitslag? 0-3 .

We kunnen gewoon echt niet beter, maar als we maar plezier houden . Al wordt dat de komende weken wel lastig ben ik bang, aangezien dit de enige wedstrijd was die we voor de winterstop nog kónden winnen .
    pi_42498488
    maikel, je speelt 2 competities!
    pi_42692877
    Wij speelden gisteren een goede eerste helft, maar in de tweede helft speelden we niet meer ons eigen spel. We lieten ons (meer nog dan in de 1e helf) meeslepen in het fysieke spel van de tegenstander.

Op basis van de voorsprong uit de 1e helft hebben we met 2-1 gewonnen. De jongens hebben met man en macht de voorsprong verdedigd, en de keeper blonk uit. Echt een overwinning op karakter
    pi_42694275
    Ik ben trots op mijn mannekes! Vorige week speelden we tegen Unitas'30 een kansloze wedstrijd, 0-14 verloren. Gisteren moesten we tegen dezelfden. Nu had onze keeper zich afgemeld, die er toch niks van kan dus dat was al een voordeel. Nog 2 andere spelertjes konden ook niet aanwezig zijn, die wel wat beter zijn dus dat was jammer. Maar de F2 was vrij, daar hebben we 2 goede spelertjes van geleend. Bovendien ging de coach van de F2 ook mee, die al wat meer ervaring met het coachen van kleine kindertjes heeft. En een van de beste spelers van de tegenstander, een negertje die 2x zo groot was als de rest.

Hierdoor kregen we een totaal andere wedstrijd dan vorige week. Wij begonnen veel beter en hadden ook recht op een overwinning. We kwamen ook twee keer voor, maar uiteindelijk verloren we heel lullig met 3-2.
    pi_42702524
    Het was weer zover gisteren... het begin van de wedstrijd niks de mindere, uit een corner zelfs een mooie kopbal (!!) die op de lat uiteen spatte. Maar we scoren weer niet, dus valt ie aan de andere kant wel. Twee keer zelfs, rust 0-2.

Toen in de kleedkamer gezegd dat we op moesten letten, want meestal geven we in het 1e stuk na rust de wedstrijd weg. Ja, natuurlijk zouden ze er op letten . Maar nee hoor, binnen 10 minuten was het dus 0-6 .

Gelukkig zijn we niet voor de 5e wedstrijd op rij doelpuntloos gebleven: de jongen die voor rust op de lat kopte, maakte er hierna nog twee. 2-6 dus, voor de verandering weer een keer verloren... dat het maar snel winterstop mag worden, en we daarna zo laag mogelijk ingedeeld worden!!
    pi_42703568
    Wij hebben in een hele lastige wedstrijd met 4-3 gewonnen van Sallandia. Uit eerdere wedstrijd wist ik dat dit nog wel eens een fysieke wedstrijd kon worden met veel duwen/trekken/schoppen van hun, en dat bleek ook waar te zijn. We kwamen 2x op voorsprong, maar gaven dat ook weer uit handen. 4 minuten voor tijd stonden we nog met 3-2 achter, maar met wat fantastische schoten maakten we gelukkig toch nog de 4-3.

Totaal nu dus 5 gespeeld, 5 gewonnen. We staan nu denk ik 2e, want Schalkhaar heeft (waarschijnlijk) evenveel punten, maar een beter doelsaldo.
    pi_42714844
    12-2 nederlaag tegen de E5 van een dorp bij ons uit de gemeente. Ik weet niet wat er de laatste weken aan de hand is, maar het loopt voor geen kant. Iedereen loopt als een kip zonder kop over het veld heen. Deze week geen trainingen i.v.m. de herfstvakantie, maar vanaf volgende week ga ik de nadruk leggen op het tactische verhaal. Leuk dat ze een balletje in de kruising kunnen trappen, maar als ik in de wedstrijd tot vier keer toe mijn rechtsbak, linksvoorin zie lopen klopt er toch iets niet. Iemand ervaringen met het uitleggen op een magneetbord bij E-tjes?
    pi_42716385
    Ik denk dat je die gastjes op zoveel mogelijk posities moet laten spelen. Als ze ergens spelen dan moeten ze die wedstrijd wel de 'verantwoordelijkheden' voor dat plekkie oppakken.

Misschien wil die rechtsback heel graag linksvoor spelen. Zet hem dan ook zeker daar een paar keer neer. Maar staat hij rechtsback, dan zal hij rechtsback moeten spelen ook.

Magneetbord kun je gebruiken, maar ik denk dat die spelertjes heel goed weten waar hun positie is, alleen lopen ze daar niet omdat ze dat simpelweg niet willen.
    pi_42717235
    Wij gaan altijd voor de thuiswedstrijden de bestuurskamer in, en daar schrijf ik opmerkingen op het whiteboard, maar ook voorbeelden. Dus hoe de corners genomen moeten worden (indraaiend, 5 mtr van de goal, en dat iedereen moet inlopen), maar ook met het doorschuiven van spelers bij het opbouwen. Dus dat de 2e verdediger er niet achter blijft lopen.

Dit gaat bij mij al wel 2 jaar goed, maar dan heb ik het ook over een hoofdklasse-team, en dit jaar 1e klasse, en dan weet ik niet helemaal in hoeverre dit van toepassing is op een lager E-team. Maar je kunt het toch altijd proberen.

Ook handig is om een goedkoop whiteboardje te kopen bij de Kwantum, en tijdens de wedstrijd jongens te wisselen, en het dan uit leggen.
    pi_42742156
    Ja ga ik misschien ook wel doen, zo'n whiteboardje aanschaffen. Wat kost dat ongeveer?
    Nu werk ik soms met van die grote vellen papier. Is wel handig maar je krijgt het nauwelijks goed mee, en je moet ze vantevoren maken en de info is niet aan te passen.

Gisteravond oefenwedstrijdje gespeeld tegen vv De Weide D2, team van een kennis van me. Was leuke wedstrijd over 3x20 minuten. Met 1-4 gewonnen en de 2e en 3e periode echt goed gespeeld. Veel jongens op nieuwe posities uitgeprobeerd met hele verrassende, positieve uitkomsten.
    pi_42742487
    Probeer het eens bij KWD, en daar kost het geloof ik 17 euro daar heb ik ook zo'n bordje gekocht!
    pi_42850495
    Ik heb de catalogus inmiddels binnen, ziet er goed uit

Morgen heb ik de jongens vrij gegeven, maandag weer trainen. We hadden geen competitie en ik ga een lang weekend terug naar huis, en maar weer eens een kijkje nemen bij mijn oude club.

Jullie wel competitie?
    pi_42851283
    Ja ik speel tegen AGOVV E1. Had je de KWD Catalogus aangevraagt¤?
    pi_43028825
    Jup, best aardig, schaf dat ding binnenkort denk ik wel ff aan.

Gisteren slecht gespeeld en verdiend verloren , met 0-1 van Siddeburen D1. Overigens een dubieuze penalty, die goal
    Zij stonden 3e en wij 2e, dat was dus een belangrijke pot....
    pi_43030385
    Ik heb met mijn F3 de wedstrijd van het jaar gewonnen! Buurman Virtus werd met 2-0 verslagen.

Ik heb ze ooit beloofd dat ze een snoepzak zouden krijgen als ze wonnen, maar als ze van Virtus winnen krijgen ze er zelfs 2, zei ik.

Tot nu toe stonden we nog onderaan met 0 punten (de tegenstander van wie we gewonnen hadden is uit de competitie gestapt), uit verloren we ook nog van ze met 7-1. Nu bleek dat ze toch iets geleerd hadden van ons, en er werd heel goed gespeeld. De verdediging liet niks door, waardoor onze (matige) keeper gelukkig alleen maar uittrappen te doen kreeg. Verder is er een nieuw manneke lid geworden, die al gelijk liet zien dat ie ook talent had.

Al met al ben ik zeer blij met deze overwinning. Op naar de volgende
      zondag 29 oktober 2006 @ 11:31:17 #188
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_43030646
    Gisteren zo weinig spelers en toch nog een 4-4 weten te pakken bij het altijd lastige Excelsior '31 C4. Met 3 spelers uit NEO C6 (zelf C4), die er werkelijk niets van begrepen hebben we het toch nog op een gelijkspelletje weten te houden
    29.10 Novastar HMH
    pi_43031571
    Wij hebben weer eens verloren, voor de verandering met 0-6 .

Wat we ook proberen, er is echt gewoon niks van te maken... terwijl ze het toch echt wel kunnen, want ook deze keer zei de trainer van de tegenstander "de eerste 10 minuten waren jullie beter, en dacht ik dat we het lastig zouden krijgen". Maarja, dan valt de 0-1.. en wordt het automatisch 0-2, 0-3, 0-4, enz...
    pi_43031583
    Wij gister de eerste echte overwinning van het jaar tegen Sparta Nijkerk E1, nu kijken of we de stijgende lijn van afgelopen weken door kunnen zetten!
    pi_43032586
    Zo, da's knap! Vorig jaar was Sparta zeer sterk, nu mindere lichting of hebben jullie ze gewoon overklast?
    pi_43036412
    Mindere lichting denk ik:)

Ook waren wij natuurlijk aardig sterk
    pi_43253497
    2-0 gewonnen. Was ik erg blij mee na het verlies van vorige week, ivm zelfvertrouwen en dergelijke. Eerste helft speelden we goed, tweede helft absoluut niet. Lees over een paar uurtjes het verslag op www.bequick1887.nl en dan D2.

Wat hebben jullie gedaan?
    pi_43253673
    Verloren met 0-4. Weer hetzelfde als de laatste weken eigenlijk, veel kansen gecreëerd maar alles mis. Mijn spelers zijn technisch wel steeds beter, maar bij de tegenstander blijft iedereen vaak goed op de plek staan, en wordt er meer overgepassed. Dat terwijl die van mij toch vaak zelf een actie gaan maken. Is niks mis mee natuurlijk, want ik zie zelfs de minste voetballers steeds technisch beter worden en mannetjes uitkappen. Alleen jammer dat je zo wel veel wedstrijden verliest.
    pi_43254805
    Dat gevoel ken, wij zijn ook vaak beter maar helaas verliezen we nog te veel!
    pi_43263901
    Ik denk dat de spelers d'r later wel voordeel van hebben, als ze nu technisch zo veel mogelijk leren. Tactiek en slimmigheid kan altijd nog komen.
    pi_43264007
    Weer hetzelfde verhaal.... lang 0-0 en aardig gevoetbald, daarna valt de 0-1 en binnen 10 minuten is het 0-3. Na rust kans op kans voor de tegenpartij, maar het bleef 'gelukkig' 0-4 .
    pi_43264310
    Het gaat de goede kant op. Er moeten alleen nog wat meer kansen afgemaakt worden. 3-2 gewonnen van DIOZ F2, zij hadden 3 kansen waar ze (mede door onze slechte keeper) er 2 van benutten, wij hadden er veel meer en scoorden er maar 3. Maar 6 punten uit 2 wedstrijden is iets om trots op te zijn!
    pi_43442237
    Morgen spelen wij tegen de nummer 1. Wij staan nog steeds 2e, nu wel gedeeld. Het wordt dus een belangrijke, spannende en leuke wedstrijd!

De afgelopen week hebben we maandag echt zeer slecht getraint. Dit lag aan de instelling van enkele jongens, die zich ondanks de wedstrijd niet konden motiveren. Het lullige is dat dit maar een paar jongens zijn, terwijl het merendeel wel echt heel graag wil. Deze jongens heb ik dat wel even laten weten, de woensdagtraining was dan ook stukken beter. Zij beginnen morgen overigens niet in de basis (aangezien woensdag nog steeds niet echt goed was).

Daarnaast heb ik een spelertje dat echt niet mee kan komen, niet alleen qua voetballend vermogen maar ook qua instelling. Ouders en medespelers beginnen dit te merken en te ventileren. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
    Ik denk erover om hem volgende week met D3 mee te laten gaan....
    pi_43453344
    GVD. Net met 6-1 verloren, we speelden verdomme met een hele andere opstelling!
    pi_43454975
    ... juist. Dan ben je vast niet de trainer, of wel?

Wij hebben goed gespeeld en gewonnen van de nummer 1
    Keihard weggespeeld met 3-0! Jongens natuurlijk euforisch, dik feest, prachtig
    pi_43457522
    Wij hebben het in de 2e helft weg gegeven 5 mins voor tijd 1-1 tegen CSV Apeldoorn..
    pi_43457706
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 16:16 schreef PAA-053 het volgende:
    ... juist. Dan ben je vast niet de trainer, of wel?

Wij hebben goed gespeeld en gewonnen van de nummer 1
    Keihard weggespeeld met 3-0! Jongens natuurlijk euforisch, dik feest, prachtig
    Nee
    pi_43460286
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:16 schreef PAA-053 het volgende:
    Daarnaast heb ik een spelertje dat echt niet mee kan komen, niet alleen qua voetballend vermogen maar ook qua instelling. Ouders en medespelers beginnen dit te merken en te ventileren. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
    Ik denk erover om hem volgende week met D3 mee te laten gaan....
    Heb je geen jeugdcoordinator met wie je dit soort zaken kunt overleggen. Persoonlijk neig ik erna hem eerst eens met een teruggang naar de D3 te dreigen als hij beter zijn best doet, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat je al met hem (en/of zijn ouders) gesproken hebt. Heeft dat niet geholpen, gewoon een weekje verbannen.

Edit: Vandaag met 2-1 gewonnen na een achterstand. Als ik ze kon verbannen, had ik er volgende week nog 1 over gehad
      zaterdag 11 november 2006 @ 22:35:24 #205
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_43464470
    Afgelast
    29.10 Novastar HMH
    pi_43465279
    Ja dat gedonder begint ook weer......

Kaput, ik ga er idd maandag met de JC over praten!
    pi_43465537
    Van ons ook afgelast. Voor niks zo vroeg mn bed uit.
    pi_43470249
    Nu was het is andersom. Wij werden weggespeeld, maar ons keepertje was in topvorm. Vlak voor tijd nog met 3-2 gewonnen, maar vond het wel jammer dat de jongens niet zo veel met de techniekoefeningen deden gisteren. Misschien komende week is allebei, goed spelen en winnen.
    pi_43481012
    We hebben eindelijk een keer niet verloren dit weekend .

We lagen namelijk stil .
    pi_43588404
    Zo, had vandaag een hele beste trainingsdag. Vanaf half 2 's middags trainde ik F9, E7, E3 en D2. Dat is 4 uur en een kwartier achter elkaar

Was erg leuk, maar heb het nu wel gezien
      donderdag 16 november 2006 @ 21:19:56 #211
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_43621285
    Dat is best wel zwaar ja...ik draai als tennisleraar wel eens dagen van 10 uur, maar dat is echt bijna niet te doen, dan moet je echt je rustmomenten inlassen en goed eten.
    pi_43621519
    Dinsdag lekker getraind . Ik was weer eens in m'n eentje (net zoals vorige week, en ook weer komende zaterdag ) maar alle 15 luisterden ze redelijk goed, en ze deden goed mee. Drie kwartier in de regen gestaan, maar toch een geslaagde training.

Hopelijk heeft ie gewerkt, want zaterdag moeten we met ons doelsaldo van -40 uit naar de koploper .

Maar goed, de sfeer is nog steeds opperbest. Het zijn allemaal vriendjes van elkaar, en zaterdag 2 december hebben we een surprise-avond gepland staan . Als het voetballen niet lukt, dan moeten we maar op een andere manier lol hebben .
    pi_43635691
    gisteren was drama. resultaat: twee jongetjes tijdelijk er langs gezet. Vier huilende koters. Training stil gelegd. gepassioneerde speeche gehouden over teamgeest en ze toen de vraag gesteld wat ze wilden of naar huis of voortaan teamgenoten zijn. Het werd dus het laastste (duh). Daarna ging het redelijk, maar ik krijg er een beetje de schijt van. Kut koters
    pi_43635831
    quote:
    Op vrijdag 17 november 2006 13:54 schreef kaputwiehund het volgende:
    gisteren was drama. resultaat: twee jongetjes tijdelijk er langs gezet. Vier huilende koters. Training stil gelegd. gepassioneerde speeche gehouden over teamgeest en ze toen de vraag gesteld wat ze wilden of naar huis of voortaan teamgenoten zijn. Het werd dus het laastste (duh). Daarna ging het redelijk, maar ik krijg er een beetje de schijt van. Kut koters
    Wat zei je, iets over VOC-mentaliteit?
    pi_43666131
    2-2 gelijk tegen ZNC D1, de een-na-laatste. 1e helft was gewoon goed, tweede helft was dramatisch. We vergaten helemaal te voetballen. We liepen net in op de koploper, jammer dit. Maar ach, de sfeer is nog steeds goed, de jongens hebben het leuk en leren veel.

Volgende week beter!
    pi_43666421
    7-1 verloren .

Hetzelfde verhaal als altijds: 3-0 achter bij rust, einduitslag had ik op 6-0 gegokt .

Het werd zelfs 7-0 tijdens de kampioenswedstrijd van de tegenstander, maar de laatste 10 minuten hebben we ze vastgezet op hun eigen helft, en creëerden kans op kans (die we natuurlijk allemaal verneukten ). Maar toen... een paar minuten voor tijd was het eindelijk zover, we scoorden zowaar . De meegereisde fans (ouders) gingen uit hun dak alsof we de wereldbeker wonnen .
    pi_43673283
    6-0 verloren... alleen dat laatste doelpunt was ik vergeten dus ik had er maar 5 opgeschreven Gelukkig vond de coach van de tegenpartij dat niet zo erg
    pi_43680179
    3-2 overwinning. Had wel 10-0 kunnen zijn. Het zit er voor ons op voor dit jaar.

We zijn al toe aan de winterstop.Vanaf volgende week gaan we nog maar 1 keer in de week trainen. Heb ik tenminste ook een beetje rust. Ik geloof dat we pas in maart verder gaan. Gaat bij jullie de trainingsfrequentie ook terug gedurende de winterstop?
      zondag 19 november 2006 @ 13:00:46 #219
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_43681545
    wow dat is wel een hele lange winterstop....

Normaal is ie niet zo lang toch?
    pi_43682042
    bij ons begint ie de 23e december en beginnen we weer eind feb
    pi_43701216
    16 December tot 10 februari, maar we spelen minstens 3 wedstrijden vanaf 20 januari en er zal wel wat in te halen zijn. Ik geef ze van de training wel enkele weken vakantie, niet alle.
    pi_44451259
    Zo, hier is al lang niet meer gepost!

Na de winst op de koploper hadden wij een mindere periode. In 3 op zich makkelijke wedstrijden slechts 2 punten gehaald. De laatste wedstrijd voor de winterstop echter weer geniaal voetbal en een goede overwinning van 3-1. Zo kan het gaan in jeugdvoetbal!

Nu is het voor ons winterstop. We trainen nog 2x en hebben morgen een oefenwedstrijd tegen een Hoofdklasser. Leuk om te zien waar we tegen zo'n tegenstander staan. De trainingen geef ik lekker losjes, leuke dingen doen en plezier maken.

Tussen kerst en oud&nieuw hebben we een zaalvoetbaltoernooi in Duitsland. Mooie bende

Hoe is het jullie vergaan in de laatste wedstrijden voor de winterstop?
    pi_45416807
    Vandaag weer voor de eerste keer getraind, dus hoogste tijd voor een kick.

Afgelopen zaterdag een zaaltje gehuurd, en een onderling toernooitje gehouden.
    Aanstaande maandag een gesprek over volgend jaar. Ik en mijn mede-trainer willen wel door, en vinden dit team heel leuk. Voetballend houdt het echter niet over (licht uitgedrukt), dus willen we met de beteren van dit team hogerop. Nu nog een stuk of 8/9 andere aardige voetballers aan zien te trekken...
    pi_45428002
    goede kick

We beginnen dinsdag weer met de trainingen. Zaterdag alweer de eerste wedstrijd. We gaan een paar lastige maanden tegemoet. Om de een of andere reden zijn we fors hoger ingedeeld. Bovendien zijn we verhuist van de regio Noord-Limburg naar Brabant. Een kleine voorspelling voor dit voorjaar. 9 wedstrijden. Nul punten. Vijf doelpunten voor. 87 tegen. Kan het alleen maar meevallen.

Overigens is dit voorlopig mijn laatste seizoen als trainer. Ik heb een andere baan die flink wat tijd in gaat nemen en ga het gewoon niet redden om twee in de week training te geven. Misschien dat ik nog wel iets op zaterdag ga doen.
    pi_45432787
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 08:19 schreef kaputwiehund het volgende:
    [...]9 wedstrijden. [...]
    Wij spelen meestal een even aantal wedstrijden.

Ontopic: Onze trainingen zijn ook weer begonnen, maar die doe ik niet. Afgelopen zaterdag zouden we een onderling toernooitje houden met de F1, F2, F3 en de mini's, maar vanwege een zeer matige opkomst (de F1 en F2 kwamen niet) hebben we er een training van gemaakt, samen met de wel 3 E4 spelertjes die op waren komen dagen.

A.s. zaterdag gaan we met de hele F en de mini's (als ze nu wel allemaal komen) naar een speelbos en volgende week staat dan de eerste competitiewedstrijd weer op het programma.
    pi_45432958
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 11:58 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Wij spelen meestal een even aantal wedstrijden.
    ik heb toch echt maar negen wedstrijden op het programma staan. In de najaarcompetitie had ook niet iedereen hetzelfde aantal wedstrijden gespeeld.
    pi_45433014
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 12:04 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

ik heb toch echt maar negen wedstrijden op het programma staan. In de najaarcompetitie had ook niet iedereen hetzelfde aantal wedstrijden gespeeld.
    Oh Twee keer tegen elke tegenstander uit de competitie, dan kom ik toch op een even aantal uit
    pi_45433079
    bij de E hebben we een aparte voor -en najaarscompetitie. We spelen dit voorjaar ook tegen hele andere tegenstanders dan voor de winterstop. We spelen dus maar één keer tegen elke tegenstander. Ik heb het zelf ook niet verzonnen
    pi_45433146
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 12:08 schreef kaputwiehund het volgende:
    bij de E hebben we een aparte voor -en najaarscompetitie. We spelen dit voorjaar ook tegen hele andere tegenstanders dan voor de winterstop. We spelen dus maar één keer tegen elke tegenstander. Ik heb het zelf ook niet verzonnen
    Aha dat verklaart het! Wij hebben ook een aparte voor- en najaarscompetitie, maar dan met 6 teams in een competitie, dus 5 tegenstanders, uit en thuis is dus 10 wedstrijden.
    pi_45442681
    Zijn hier vorige week al begonnen, maar d'r is niet veel wat je kunt doen met dit weer. In februari beginnen we weer met 2 x in de week. Ben wel benieuwd hoe we ingedeeld worden trouwens, d'r staat nog niks op de knvb-site.
    pi_45443663
    In de najaarscompetitie zaten we nog met 6 teams in de competitie (in totaal 9 wedstrijden gespeeld, de laatste werd afgelast en is nooit meer ingehaald).

Nu zijn we maar met 4 andere teams ingedeeld, dus staan er slechts 8 wedstrijden op het programma. We spelen (door afgelastingen ivm open dagen middelbare scholen) ook pas in februari het eerste competitieduel.
    pi_45450929
    wij pas 24 februari!

we zijn al van 2 januari weer aan t voetballen..!
    pi_45535441
    Zo, dat is al wel heel snel!
    Wij zijn alweer bezig vanaf 8 januari, dat is gewoon beleid bij onze selectieteams. Vorige week geweldig gespeeld maar verloren (met 1-4, geflatteerd) van een zeer sterke tegenstander.

Vandaag gewonnen, met 2-1, van De Held D1. Net als wij een 1e klasser. We speelden sterk maar door de extreme wind verbind ik geen enkele waarneming aan deze pot Het was nauwelijks te doen.

Overigens is er 1 jongen naar D1 en hebben wij er 2 voor teruggekregen. De twee nieuwe jongens passen goed in het team en voelden zich direct thuis. Hebben natuurlijk de hele wedstrijd gespeeld, wat in D1 maar heel weinig (lees: nooit) was gebeurd. Zegt zo'n kereltje na de wedstrijd met een big smile: "Mama, ik heb weer eens een hele wedstrijd gespeeld! Echt leuk!"
    Daar doe je het voor he
    pi_45537084
    wij vandaan gewonnen met 6-2 van dvs
    pi_45689990
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 17:28 schreef Dennus-F het volgende:
    wij vandaan gewonnen met 6-2 van dvs
    Da's trouwens netjes zeg! Vorig seizoen een prima team, dit jaar weer of is het een mindere lichting?

Morgen oefenen tegen een hoofdklasser. Leuke wedstrijd denk ik

En, de indelingen qua trainers voor het komende seizoen beginnen weer. Hebben jullie daar al iets over gehoord?
    pi_45703564
    Ja, Ik ben gevraagt door vvog om daar wat te gaan doen. Dus het hangt anders af van morgen.
    pi_45707023
    Onze regio ligt eruit morgen... Maar een keertje uitslapen is ook wel eens leuk.
      zondag 28 januari 2007 @ 13:19:54 #238
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45754020
    Ik weet nog niet welk team ik ga trainen, maar ik ben zelf coördinator, dus ben vooral druk met de indeling van de teams. Ik zou F1 ook best een seizoen willen doen.

Als wij bij Be Quick moeten spelen, ben je er bij hè, PAA? Dat is zaterdag 7 april.
    pi_45757600
    Ik zal mijn best doen!
    We moeten dan uit naar Siddeburen dus misschien lukt het wel helemaal niet met de tijd....maar dat zien we wel.

De trainers van BQ hebben een mailtje moeten sturen met hun 'ambitie' voor volgend jaar. Binnenkort worden we uitgenodigd voor gesprekken. Ik ben wel benieuwd

Trouwens, geflatteerd 2-6 verloren van die Hoofdklasser. Onze invalkeeper had zijn dag niet helemaal
      zondag 28 januari 2007 @ 16:31:46 #240
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45761076
    Wat heb je opgegeven als jouw 'ambitie' dan?
      dinsdag 30 januari 2007 @ 19:10:41 #241
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45832535
    PAA.. zie mijn vorige vraag??

Zouden trouwens a.s. zaterdag oefenen tegen Be Quick E1, maar het weer is zo goed dat ingeplande competitie waarschijnlijk gewoon doorgaat.
    pi_45833666
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 15:03 schreef PAA-053 het volgende:

De trainers van BQ hebben een mailtje moeten sturen met hun 'ambitie' voor volgend jaar. Binnenkort worden we uitgenodigd voor gesprekken. Ik ben wel benieuwd
    Zo'n gesprek hebben wij vorige week al gehad. Over onze toekomst, en over die van de spelertjes individueel. We hebben een lijstje in moeten vullen, en daarop punten moeten geven voor dingen als schot, spelinzicht, mentaliteit, enz, enz.

Ik en mijn medetrainer willen wel doorgaan, maar niet op deze manier. We hebben een heel leuk team, maar qua voetbal is het gewoon diep triest. Ons voorstel was daarom om met de betere voetballers van dit team naar een D4/5 te gaan, aangevuld met andere aardige voetballertjes. De D-coördinator had hetzelfde idee.

De komende weken gaat ie met alle D-trainers een gesprek aan, en dan zal het balletje gaan rollen...
    pi_45833801
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:37 schreef Yeahinho het volgende:
    Ons voorstel was daarom om met de betere voetballers van dit team naar een D4/5 te gaan, aangevuld met andere aardige voetballertjes.
    Dat willen ze waarschijnlijk allemaal.
    pi_45834351
    Laat ik ook maar weer eens reageren. Tijdje niet meer gedaan.

Afgelopen half jaar nipt kampioen geworden in de 1e klasse. Op het veld ging het dus super, tijdens de zaaltoernooien ging het drama.

Maar zoals ik hier lees zijn jullie dus ook al bezig met volgend seizoen. Ik en mijn collegaleider willen dat ook graag al, alleen de technische commissie nog niet. Zaterdag hebben we in ieder geval een gesprek met de technische commissie, en dan zie ik wel of ik me in hun visie wil en kan inpassen.

Zij vinden het op dit moment nog veel te vroeg, maar ik vind het juist belangrijk om nu al dingen te weten, om zo ook al vast naar spelers te gaan kijken voor volgend seizoen.
    pi_45834362
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:40 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat willen ze waarschijnlijk allemaal.
    Wie wil wat allemaal .
      dinsdag 30 januari 2007 @ 19:54:10 #246
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45834405
    Je moet wel voorbereiden voor volgend seizoen, maar spelers kunnen zich na de winter ook nog spectaculair ontwikkelen, dus nog geen beslissingen nemen.
    pi_45885656
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    PAA.. zie mijn vorige vraag??

Zouden trouwens a.s. zaterdag oefenen tegen Be Quick E1, maar het weer is zo goed dat ingeplande competitie waarschijnlijk gewoon doorgaat.
    ~

Ik mail je wel zsm. Zit nu in de bieb, want heb thuuis geen internet en heb nog 1 minuut....geen tijd dus
      zaterdag 3 februari 2007 @ 17:23:22 #248
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_45945639
    Ok cool, ik ben benieuwd.
    pi_45945943
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

We hebben eindelijk weer een keer gewonnen, met 7-1 nog wel .

Hulde aan mijn mannen *trots is*.
    pi_45948636
    Wij hebben de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie ook gewonnen! 0-1 van buurman Virtus! Mijn dag was weer helemaal goed! Ondanks dat we nog vele kansen gemist hadden waardoor het nog even spannend werd, mag je over 3 punten toch nooit klagen.

De F1 moest ook tegen Virtus, en die wonnen zelfs met 5-0. Lijkt me duidelijk wie de beste club van Zevenbergen is
    pi_45950639
    Oefenwedstrijdje gespeeld tegen Achilles 1894 D2, uit Assen. Zeker eerste helft supergoed spel, 3-1 gewonnen. Laatste oefenpot voor de comp. weer begint dus dit geeft wel vertrouwen Het team staat!
    pi_45950659
    En Stanley, je mailtje komt eraan!
    pi_46037297
    met 15 of 16-0 verloren van Luctor E3, waren gewoon een stukkie technischer en sneller.
    pi_46053383
    Morgen met de F1/E1/E2 bij feyenoord voetballen!
      dinsdag 6 februari 2007 @ 20:47:46 #255
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46084875
    Gewoon een keer aangeschreven en konden vandaag komen.

De F1 en E2 hebben verloren met 3-1 en 9-0 en wij hebben gewonnen met 2-1 !! binnen 2 mins stonden we 2-0 voor!
    pi_46213527
    Mooi, verloren van E1/E2 van Be Quick! Met 2-1.....

Eigenlijk 'kan dat niet', een ouder team dat van een jonger team verliest.
    Maar ik gun het E1/E2 wel, ze speelden echt al verrassend goed onder aanvoering van enkele talenten.

Daar komt bij dat wij beter waren, er sneeuw lag en hun goals vielen onder buitenspel (1) en een persoonlijke fout (2). Ik verbind er dan ook geen conclusies aan
    pi_46214777
    1-1 gespeeld gisteren, naderhand het hele team een frietje met drinken gegeven.

We hebben nu al meer punten (4) dan in totaal voor de winterstop (3), dus nu is het echt leuk .
      zondag 11 februari 2007 @ 20:09:19 #259
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46214887
    Zuidlaren-uit afgelast. Getraind.
    pi_46215054
    Wat een geouwehoer zeg die spelerspassen. We moesten gister met de B1 tegen de B1 van Excelsior Zetten voetballen. Hun de formulieren ingevuld, dus de scheids (Een leider van de thuisspelende club) wil de spelerspassen zien. Dus hij checkt de namen die met de namen die er op de lijst staan, en het klopte allemaal. Alleen had hij niet naar de leeftijd gekeken. Dus ik vraag aan de leider van Excelsior Zetten of ik het formulier mag zien dat die speler een dispensatie speler is. Hun kwamen met het antwoord dat ze die waren vergeten. Dat heb ik dus op het formulier gezet.
    In de eerste helft een hoop geouwehoer, en er word door onze trainer vermoed dat hun met meer A spelers aan het spelen zijn. Ik in de rust even naar de competitie indeling van de KNVB gesurft, en wat blijkt? Dat team blijkt helemaal geen dispensatie team te zijn. Op het formulier staat nu dat die speler geen papieren bij zich had, dus niet speelgerechtig was.
    Doet de KNVB hier wat mee?
    Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
      zondag 11 februari 2007 @ 20:16:36 #261
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46215181
    Ja, wordt hard aangepakt. Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden.
      dinsdag 13 februari 2007 @ 16:52:20 #262
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46262968
    Ik vrees nu al weer voor afgelasting. Gaat het nog droog worden deze week offeh..
    pi_46280041
    Training vandaag afgelast.

Zaterdag geen wedstrijd ivm carnaval, week erop weer niet ivm vakantie, dus we hebben nu 2 weken rust. Net nu we op stoom waren geraakt .
    pi_46286919
    Gister met een combinatie elftal van 1e jaars B1 spelers en 2e jaars C1 spelers tegen de C2 van NEC gespeeld. Na 14 seconden al 1-0 achter. Dus wij stonden al langs de lijn van "WTF" dit word een afslachting. Maar uit eindelijk kwamen we nog terug tot 5-3. De eindstand werd 7-3.
    Leuk om zo'n wedstrijd een keer mee te maken.
    pi_46296858
    Wij hebben met 2-3 verloren afgelopen zaterdag. Eerste helft waren we niet zo goed, en we kwamen ook al na een minuut met 0-1 achter. Toen kwamen we nog wel gelijk, maar toch gingen we met 1-3 rusten. De tweede helft waren wij constant in de aanval, maar de spitsen schoten steeds tegen de keeper of naast. Of mijn aanvallertjes wilden te graag zelf scoren. Uiteindelijk is het dus nog wel 2-3 geworden.
      zondag 18 februari 2007 @ 01:01:27 #266
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46415852
    Vandaag werkelijk geweldige wedstrijd gespeeld tegen GRC E1. Helaas 3-4 verloren, maar we speelden fantastisch. Inzet, juiste beslissingen, snelheid van inspelen en handelen. Ik was zeer trots.
    pi_46420053
    Gefeliciteerd Stanley, mag je idd trots op zijn

0-0 tegen Lewenborg D1. Onze concurrent voor de 3e plek. Matige wedstrijd; kluitjesvoetbal en weinig kansen aan beide kanten. Lewenborg kreeg de grootste kansen, maar 0-0 was terecht. 2e helft wel heel goede inzet getoond waar ik erg tevreden mee was.
    We verliezen weer 2 punten in de strijd om het kampioenschap
      maandag 19 februari 2007 @ 16:31:24 #268
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46460845
    PAA, in theorie zouden we ook kunnen oefenen tegen elkaar, als ik ook E1 aanvul met wat tweedejaars E2-spelers.

Hoe deden jullie dat toen met buitenspel?
    pi_46489472
    Tsja we speelden met buitenspel, alleen........we hadden geen grensrechters
    Dus dat werd een wat rommelig geheel wat nogal vaak appellerende spelers tot gevolg had, terwijl er doorgespeeld werd. Kwam ook een goal uit voort trouwens.

Maargoed, wanneer er grensrechters zijn zou ik gewoon met buitenspel spelen. Het is immers oefenen op het grote veld, met alles wat daarbij hoort.

Ik weet trouwens niet of het voor ons veel zin zou hebben, om tegen jullie te spelen. No pun intended, maar de weerstanden zullen nogal uiteenlopen. Daarbij kun je als D-team in zo'n geval eigenlijk alleen maar verliezen. Maar als je het graag wilt, kunnen we het er best eens over hebben
    pi_46489499
    quote:
    Op zondag 11 februari 2007 20:13 schreef Vakkie_W het volgende:
    Wat een geouwehoer zeg die spelerspassen. We moesten gister met de B1 tegen de B1 van Excelsior Zetten voetballen. Hun de formulieren ingevuld, dus de scheids (Een leider van de thuisspelende club) wil de spelerspassen zien. Dus hij checkt de namen die met de namen die er op de lijst staan, en het klopte allemaal. Alleen had hij niet naar de leeftijd gekeken. Dus ik vraag aan de leider van Excelsior Zetten of ik het formulier mag zien dat die speler een dispensatie speler is. Hun kwamen met het antwoord dat ze die waren vergeten. Dat heb ik dus op het formulier gezet.
    In de eerste helft een hoop geouwehoer, en er word door onze trainer vermoed dat hun met meer A spelers aan het spelen zijn. Ik in de rust even naar de competitie indeling van de KNVB gesurft, en wat blijkt? Dat team blijkt helemaal geen dispensatie team te zijn. Op het formulier staat nu dat die speler geen papieren bij zich had, dus niet speelgerechtig was.
    Doet de KNVB hier wat mee?
    De eindstand (1-1) staat gewoon op de site van de KNVB. Blijkbaar doen ze er niets mee???
    pi_46512838
    quote:
    Op dinsdag 20 februari 2007 14:22 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

De eindstand (1-1) staat gewoon op de site van de KNVB. Blijkbaar doen ze er niets mee???
    Kan voorlopig zijn. Loopt er nog een protest of iets dergelijks?
    pi_46517714
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 00:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Kan voorlopig zijn. Loopt er nog een protest of iets dergelijks?
    Nee, er is alleen melding van gemaakt op het wedstrijd formulier. Hun trainer gaf aan dat hij de dispensatiepapieren was vergeten. Maar achteraf bleek dat ze geen dispensatie hebben voor hun elftal.
    pi_46523717
    Tussen het carnavallen door nog een oefenwedstrijd geregeld voor komende zaterdag.

De leider van NIVO Sparta D2 belde me of we tegen hen wilden spelen... volgens mij een paar maatjes te groot voor mijn mannen, maar we zullen zien. We zijn wel wat gewend qua (dik) verliezen .
    pi_46536437
    Ik train nu naast E1 ook de E5. Dat is wel weer even wennen, maar ik zie het met zeer veel vertrouwen tegemoet. Die jongens moeten echt alles nog leren.
    pi_46549982
    Best leuk is dat he? Ik doe ook E7 en F9, echt gaaf om te doen
    pi_46560306
    Ja, ik vond het wel erg leuk, maar een grote omschakeling. Goed voor me.
      vrijdag 23 februari 2007 @ 20:29:52 #277
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46604797
    Komende twee zaterdagen vrij. Ik maak een strak schema van maart tot aan de zomer. Eerste twee weken alleen maar schaarbewegingen oefenen op de training en dan in de wedstrijd iedereen op iedere positie de hele tijd mannetje voorbij met schaar binnendoor of buitenom. Genieten!
    pi_46605962
    alleen maar schaarbewegingen? leer ze eerst maar eens fatsoenlijk te dribbelen kappen en draaien:P

Ik bedoel niet dat het slecht hoor! Maar je kunt beter even een oefening of 4 a 5 iedere training 20 of 30 keer doen en dat 2 of 3 weken halen!
      vrijdag 23 februari 2007 @ 21:07:40 #279
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46606054
    We zijn al een half jaar onderweg, dat kunnen ze al.
    pi_46629108
    Gelukkig maar

Ik heb de mannetjes de hele week vrij gegeven. Ben zelf ook bij mijn ouders deze week. We beginnen weer op maandag 5 maart.
    pi_46630193
    Vandaag gespeeld bij en tegen het befaamde NIVO Sparta van tong80, de D2 daarvan dan.

Ze hadden in tegenstelling tot ons allemaal tweedejaars D-spelers, dus onze 2-0 nederlaag viel best mee. We hebben het aardig gedaan, en hadden zelfs een doelpuntje verdiend (maakten er ook een, maar afgekeurd wegens buitenspel).
      zondag 25 februari 2007 @ 02:42:18 #282
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46645608
    quote:
    Op zaterdag 24 februari 2007 17:46 schreef PAA-053 het volgende:
    Gelukkig maar

Ik heb de mannetjes de hele week vrij gegeven. Ben zelf ook bij mijn ouders deze week. We beginnen weer op maandag 5 maart.
    Vakantie is ook training. Na een week niets doen zie je bij de herstart het nieuwe basisniveau. Daarna knallen tot aan de zomer!
    pi_46658254
    Juist, de race naar het evt. kampioenschap

Wordt voor ons lastig, we hebben al 10 pnt. achter op de nummer een, en 5 op de nummer twee als die hun twee inhaalwedstrijden winnen. Ik mik op de 3e plaats. Wat zijn jullie doelen voor na de winterstop, mbt de ranglijst?
      zondag 25 februari 2007 @ 15:50:53 #284
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46658582
    Ranglijst interesseert me niet. Twee ploegen die op resultaat spelen (verdedigend, altijd lange bal spelen) winnen bijna alles, wij zullen waarschijnlijk derde worden. Als we misschien uit de hoofdklasse zouden vliegen, zou ik misschien bepaalde aanpassingen doen die puur resultaatgericht zijn, maar dat is niet aan de orde. Totaalvoetbal waarbij iedereen op elke positie kan spelen is mijn doel voor de komende maanden.
    pi_46659561
    Mooi dat jullie derde staan. Onze E2 heeft het stukken moeilijker. Logisch ook. Wie zijn die twee ploegen?
      zondag 25 februari 2007 @ 18:04:49 #286
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46663889
    Hoogezand en GRC. Jullie E2 voetbalt wel van achteruit. Lange termijn versus korte termijn.

We staan nog geen derde volgens mij, maar daar eindigen we wel.
      zondag 25 februari 2007 @ 18:46:08 #287
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46665426
    In de volgende OP alle trainers van FOK?
    pi_46665759
    Goed idee, maar je hebt nog maar iets meer dan 10 posts om dat lijstje compleet te krijgen.
      zondag 25 februari 2007 @ 18:57:02 #289
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46665843
    Mja.. ik ben maar een passant, maar bij voetballende FOKkers zie je ook zo'n lijstje.. het zou wel passen denk ik.
    pi_46665950
    zal wel leuk zijn als we dat zouden doen!
      zondag 25 februari 2007 @ 18:59:44 #291
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46665969
    PAA is de vader van deze reeks toch?
    pi_46666104
    Ja hallo, met dit geneuzel maken we het topic lekker snel vol... maar mijn hele lijstje bestaat momentele uit welgeteld 1 naam, en dat is die van mezelf .
      zondag 25 februari 2007 @ 19:04:32 #293
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46666180
    Gewoon dit topic doorlezen en eventueel vorige, zo moeilijk is het niet.
    pi_46666474
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
    Gewoon dit topic doorlezen en eventueel vorige, zo moeilijk is het niet.
    Ja, gewoon even 4 x 300 posts doorlezen, simpel toch .

Doe jij het even?
      zondag 25 februari 2007 @ 19:16:52 #295
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46666674
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:11 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Ja, gewoon even 4 x 300 posts doorlezen, simpel toch .

Doe jij het even?
    Je kunt toch snel zien wie regelmatig post. Je formuleert het wat ongelukkig.
    pi_46668487
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Je kunt toch snel zien wie regelmatig post. Je formuleert het wat ongelukkig.
    Dat wel, maar ik weet niet van welk team en welke club iedere Fokker precies trainer is.

En om nou álle posts af te gaan, om na te gaan welk team ze ook alweer coachen...

Maar goed, ik zou zeggen: ga je gang .
      zondag 25 februari 2007 @ 20:07:51 #297
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    pi_46668678
    Haha.. oh, je wilt ook meteen het team erbij zetten. Daar had ik niet aan gedacht. Dat wisselt ook nog wel eens natuurlijk en PAA heeft dus meerdere teams.
    pi_46674654
    Wil ik wel een keertje doen hoor
    Heb toch vakantie
    pi_46675538
    Dan mag je wel opschieten, want je hebt - na deze - nog welgeteld 2 posts de tijd .
      maandag 26 februari 2007 @ 11:20:05 #300
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
      maandag 26 februari 2007 @ 11:20:13 #301
    44591 Stanley_Climbfall
    out of your league
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')