abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:12:58 #51
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41277183
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:50 schreef Yeahinho het volgende:
Ja hallo, daar valt gewoon niks positiefs van te maken .

Natuurlijk proberen we ze bij de wedstrijden op te peppen, en ook de slechte spelers positief te coachen. Maar hier mag ik toch wel eerlijk zijn?
Kut-keeper is dan meteen wel de compleet andere kant van het verhaal. Maak die jongen dan beter, dat is godverpielekes toch je taak! En als je geen verstand hebt van keepen, regel dan iemand die dat wel heeft! Je moet opbouwend kritiek leveren. Afzeikend kritiek heeft niemand wat aan.
pi_41292056
Al 3 wedstrijden lang roepen we voor, tijdens, in de rust van, weer tijdens, en na de match dat de bal van achteruit naar de zijkant gespeeld moet worden. Maar wat doet onze keeper keeer op keer? De bal laag over de grond uitschieten, dwars door het midden, bij de spits van de tegenstander in zijn voeten .

Wat valt er dan in hemelsnaam nog te coachen of beter aan te maken....?
pi_41292116
Ik zou hem uit de selectie zetten!
pi_41292959
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik zou hem uit de selectie zetten!
Daar zitten we al wel aan te denken ja .
pi_41293101
Ons talentvolle keepertje gaat waarschijnlijk naar de F2 Maar daar tegenover gaat er wel weer een kabouterteam opgericht worden en zijn we van het kleinste grut af.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:32:20 #56
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41295602
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:

keeperstraining? Of heb je geen keeper van de selectie die hem wat fijne kneepjes kan bijbrengen of laat hem eens naar een wedstrijd van het 1e of 2e kijken, misschien leert hij daar wat van.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_41307877
Ja of gooi er een oefenvorm op die start met een uittrap van de keeper naar een van de twee backs. Heel simpel, misschien wel te, maar dan heeft hij de beweging tenminste in zijn geheugen zitten. En daar kun je dan weer naar verwijzen als het moment in de wedstrijd weer voorkomt.
pi_41318210
Mijn keeper is de beste die er bij zIt. Kan zo in de D mee.

Waarom keept hij eigenlijk? (laat me raden: in voetballen is hij nog slechter?).
Zu hause ist alles besser
pi_41322878
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef TerroRobbie het volgende:
Morgen moeten wij voor de beker tegen OJC D1, kunnen er vast geen klote van
10-0
pi_41323231
Gewonnen of verloren?
pi_41328359
De smiley impliceert (of eigenlijk, expliceert) wel iets hoor
pi_41329044
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
Al 3 wedstrijden lang roepen we voor, tijdens, in de rust van, weer tijdens, en na de match dat de bal van achteruit naar de zijkant gespeeld moet worden. Maar wat doet onze keeper keeer op keer? De bal laag over de grond uitschieten, dwars door het midden, bij de spits van de tegenstander in zijn voeten .

Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.

Zie eens te achterhalen waarom hij dat doet. In de lagere jeugdelftallen was ik ook een "trapper", om de eenvoudige reden dat de bal dan verder van het eigen doel af was, en ik geen vertrouwen in de opbouwende kwaliteiten van de verdediging had. Gelukkig kon ik aardig trappen Bij de D op volledig veld (volgens mij spelen die tegenwoordig half of heb ik dat verkeerd begrepen) haalde ik al de middellijn.

Als het om doeltrappen gaat zou je de laatste man kunnen laten trappen. Ik weet niet hoe actief de backs zich aanbieden? Laat ze echt aan de lijn van het strafschopgebied komen, al roepende naar de keeper, niet van die half slapende backs die de bal eigenlijk niet verwachten en die je als keeper zelf wakker moet roepen. Succes!
pi_41330144
Ik ga binnekort ook D'tjes begeleiden. Geen trainingen maar coaching.
Mijn passie is coaching en oppeppen van die mannetjes.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_41345604
Mijn mannekes hebben, zonder mij begeleiding (ik was te laat thuis) met 10-0 verloren
pi_41345683
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef Zjakkie het volgende:
Gewonnen of verloren?
Gewonnen natuurlijk. Anders stond er geen achter. Maar straftraining.
pi_41346427
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:53 schreef kaputwiehund het volgende:
Mijn keeper is de beste die er bij zIt. Kan zo in de D mee.

Waarom keept hij eigenlijk? (laat me raden: in voetballen is hij nog slechter?).
Hij keept omdat ie dat wil . We hebben dus 2 keepers en die andere kan beter keepen (en minder goed voetballen), dus is onze keus makkelijk... maarja, als ie niet mag keepen dan gaat ie huilen .
pi_41354354
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:26 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.

Zie eens te achterhalen waarom hij dat doet. In de lagere jeugdelftallen was ik ook een "trapper", om de eenvoudige reden dat de bal dan verder van het eigen doel af was, en ik geen vertrouwen in de opbouwende kwaliteiten van de verdediging had. Gelukkig kon ik aardig trappen Bij de D op volledig veld (volgens mij spelen die tegenwoordig half of heb ik dat verkeerd begrepen) haalde ik al de middellijn.

Als het om doeltrappen gaat zou je de laatste man kunnen laten trappen. Ik weet niet hoe actief de backs zich aanbieden? Laat ze echt aan de lijn van het strafschopgebied komen, al roepende naar de keeper, niet van die half slapende backs die de bal eigenlijk niet verwachten en die je als keeper zelf wakker moet roepen. Succes!
D is heel veld

Heb trouwens ook zo'n mannetje in het team. De rechtsbuiten. Hij trekt steeds veel te veel naar binnen zodat hij de centrumspits klemloopt. Heb al wel 300 keer gezegd dat hij breed moet houden. Natuurlijk mag hij naar binnen trekken als het nodig is, en dat doet hij dan ook goed, maar hij blijft steeds weer in het midden kleven. Roep ik hem naar de zijkant.. blijft hij er nog geen 5 tellen staan en hij trekt weer naar binnen. Heb zo'n idee dat hij misschien bang is dat hij - als hij zo ver weg staat - niet met het spel meedoet ofzo. Misschien is het ook een beetje eigenwijzigheid, want eigenwijs is hij (al kan ik goed met hem opschieten), daarnaast heeft hij bij de KNVB gevoetbald, dus denkt hij nogal gauw dat hij gelijk heeft
Signature
pi_41354406
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:40 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hij keept omdat ie dat wil . We hebben dus 2 keepers en die andere kan beter keepen (en minder goed voetballen), dus is onze keus makkelijk... maarja, als ie niet mag keepen dan gaat ie huilen .
Niet toegeven aan gejank, je kunt met hem praten, maar als hij gaat janken moet je hem niet opeens in de goal zetten. Stel gewoon de betere keeper op. Als dat andere keepertje begint te janken, mooi laten janken verder en hem op het veld opstellen. Wil hij dat niet? Ok.. dan niet..
Signature
pi_41358429
Nou ja aan de andere kant, Yeahinho heeft geen selectieteam (toch? ). En dan vind ik de keuze om iedereen lekker te laten spelen op de plek die hij/zij leuk vindt niet zo'n vreemde, onder het mom van "iedereen betaalt contributie".

Aan de andere kant, je probeert die jongens te leren voetballen en dat lukt niet makkelijker wanneer je bepaalde spelers hebt die gewoon afbreuk doen aan het niveau.

Moeilijke keuze
pi_41358980
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:39 schreef PAA-053 het volgende:
Nou ja aan de andere kant, Yeahinho heeft geen selectieteam (toch? ). En dan vind ik de keuze om iedereen lekker te laten spelen op de plek die hij/zij leuk vindt niet zo'n vreemde, onder het mom van "iedereen betaalt contributie".

Aan de andere kant, je probeert die jongens te leren voetballen en dat lukt niet makkelijker wanneer je bepaalde spelers hebt die gewoon afbreuk doen aan het niveau.

Moeilijke keuze
Natuurlijk moet je zo'n jongen ook af en toe eens laten keepen, maar als zo'n jongen verder wil komen moet je hem laten accepteren dat er iemand is die beter op de keeperspositie past. Waarschijnlijk zullen de twee keepers hun hele jeugd bij elkaar in het team zitten en dus met elkaar te maken krijgen. Op een gegeven moment wordt de keuze toch gemaakt, twee keepers is teveel In dat geval kun je hem beter leren voetballen en af en toe laten keepen, dan aan z'n gejank toegeven. Na een paar keer niet op z'n gejank ingaan stopt hij vanzelf met z'n gejank
Signature
pi_41359028
Oja.. en zeg hem dat hij met z'n gejank op een wijf lijkt, wil ook nog weleens helpen Onze keeper was altijd de laatste die de kleedkamer uitkwam.. hij was zo traag met omkleden.. zei eens voor de gein (dat wist hij ook, dat het voor de gein was natuurlijk ) dat hij wel op een wijf leek. Hij is zelden nog de laatste
Signature
pi_41359626
Probeer er eens achter te komen waarom hij niet wil voetballen. Vaak komt dat voort uit onzekerheid of uit een vervelende ervaring uit het verleden. Spreek anders af dat hij voortaan een helft mag keepen en een helft moet voetballen. Zet hem vervolgens een paar keer op een leuke plek neer. Met een beetje geluk slaat hij om.
pi_41361877
Ja, maar houdt het wel leuk voor zo;n jongen. Ook hij voetbalt voor zijn plezier.
pi_41362402
Jullie hebben wel heel gemakkelijke oplossingen... op papier dan .

Hij was ingedeeld als voetballer, en kwam speciaal met zijn moeder naar de club om te vragen waarom er geen (k) achter zijn naam stond, terwijl ie toch het hele seizoen bij de E had gekeept! Hij zat er bijna bij te janken .

Je kunt het dan toch niet maken om te zeggen "pech gehad, die andere is beter dus ga jij maar voetballen"? Nu moeten ze dus om-en-om keepen, maar in de paar wedstrijdjes en trainingen die ik ze tot nu toe bezig heb gezien, is wel duidelijk dat Keeper A (diegene die bijna jankte) totaal niet kan keepen en voetballend een aardige kracht is, en Keeper B gewoon een slechte rechtsback is en juist wél soms een bal tegenhoudt.

Zaterdag keept keeper B gelukkig weer. Hopelijk winnen we dan onze eerste wedstrijd, en kan ik naderhand zeggen "zie je nou wel, we hebben jou echt nodig in het veld!!" .
pi_41362411
Uiteraard staat plezier voorop. Zeker op deze leeftijd. Alleen heb die die kinderen vaak een enorme tunnelvisie. Ze denken heel vaak dat ze maar een ding kunnen. praktijkvoorbeeldje:

Ik heb een speler die van zichzelf vond dat hij alleen in de spits kon voetballen. Daar heeft hij absoluut de het inzicht niet voor. Hij heeft juist ruimte nodig. Hij is snel en heeft een uitstekende trap in de poten. Ik hem aan het begin van het seizoen apart gepakt en uitgelegd, dat ik in hem een ideale rechtsbuiten zag. Het koste wat moeite om hem te overtuigen, maar inmiddels vind hij het geweldig en bij het bekertoernooi van afgelopen zaterdag schiet hij er zes in.

Vaak is het gewoon een kwestie van zelfvertrouwen en overtuiging.
pi_41362640
Klopt.
pi_41362811
Waarom laat je de twee keepers niet gewoon om de 5 wedstrijden keeper. Ik weet zelf uit eigen ervaring dat je er niet veel beter van wordt iedere wedstrijd te wisselen
pi_41363761
Ik heb op de manier van PAA-053 ook een talentje ontdekt!

Omdat 1 spelertje heel slecht is, en we mede door zijn dramatische (niet) meeverdedigen als halfspeler verloren met 3-5 (terwijl we terwijl hij wissel stond na een 0-2 achterstand tot 3-2 terug waren gekomen), hebben ik en mijn mede-trainer/coach besloten dat we hem voortaan als het even kan zover mogelijk van ons eigen doel opstellen. Dat werd in de spits dus... maar daarvoor moest een ander spitsje wijken, en hem zetten we met tegenzin rechtshalf. En wat denk je? We spelen 2-2 en hij scoort 2 keer uit een solo .

Hij heeft in zijn voetballoopbaan pas 1x gescoord vertelde ie naderhand, en nu dus 2 in 1 wedstrijd . Dinsdag kwam ie na de training naar me toe, en zei met een glimlach "mag ik nou rechtshalf blijven?" .
pi_41366565
Kun je me mijn methode even uitleggen?
Ik ben er overigens erg trots op
pi_41366798
pi_41367217
Shit, de methode van kaputwiehund dus .
pi_41379089
Shit idd, had ik bijna een eigen methode te pakken. Nou ja, ik blijf zoeken
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:05:32 #83
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_41419533
Vandaag hebben mijn jongens keurig met 1-9 gewonnen in de beker tegen Excelsior C6. Wij zijn NEO C4. Komende donderdag spelen we tegen Excelsior C7

[ Bericht 6% gewijzigd door Damzkieee op 02-09-2006 21:00:04 ]
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_41430716
Eerste competitiewedstrijd: 6-2 overwinning.Mijn voormalig spits, nu rechtshalf had er weer 4 inliggen.
pi_41432408
Wij in de laatste minuut verloren 2-1 tegen SDC Putten.
pi_41435539
0-8 gewonnen .

Daarbij moet wel gezegd worden dat de tegenstander er echt gewoon níets van kon . Maar goed, dat slechte keepertje heeft dit keer heel aardig voorstopper gespeeld, en zelfs gescoord . Hopelijk kunnen we dat nog een paar keer benadrukken en wil ie niet meer zo persé keepen .
pi_41449435
Ik stond gisteren weer vroeg op om bij de F2 nog wat spelertjes te lenen. Wij hebben er na nog een herindeling op papier nog 8, waarvan er al 2 zich afgemeld hadden. De spelertjes van de F2 wilden wel allemaal graag nog een wedstrijd spelen, de ouders lagen alleen dwars. Jammer, maar geen probleem. Misschien wil de tegenstander ons er wel 1 geven (zo ging dat bij ons toen ik in de F zat) en anders was wellicht 6 tegen 6 een optie.

Toen de tijd dan was aangebroken om te vertrekken stonden er echter maar 3 mannekes klaar om mee te gaan! Eentje schijnt op vakantie gegaan te zijn, waar ze afgelopen woensdag, maandag en vorige week zaterdag niks over gezegd hadden. Eentje zei later dat ie door zn vader te laat wakker gemaakt werd, en die andere die nog zou komen, nog steeds geen idee waarom die er niet was.

Overigens heb ik daarvoor nog een wedstrijd van de D2 gefloten. De trainer van hun had last van zn lies en kon niet zo goed lopen en de leider komt nog maar net kijken die wou liever eerst even aanzien hoe andere scheidsrechters het deden. Nou was het voor mij ook na vorige week de 2e wedstrijd die ik ooit floot, maar ik loop dan al ietsje langer mee in het voetbalcircuit. Onze D2 won die wedstrijd trouwens met 16-1 van de Marjola Girls.
pi_41451450
En hoe heb je het nou opgelost met je Ffies?
pi_41452155
De wedstrijd is afgelast, en a.s. maandag op de training zullen de ouders even aangesproken worden.
  zondag 3 september 2006 @ 16:09:47 #90
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41453291
Dat los je heel simpel op. Als ouder van een f-je draag je de verantwoordelijkheid dat je kind op trainingen en wedstrijden is. Als een kind niet komt opdagen voor een wedstrijd of training zonder af te melden laat je ze een boete betalen (de ouders). Bijvoorbeeld 25 euro bij de 1e keer, 50 euro bij de 2e keer, 75 euro bij de 2e keer. Het moet een boete zijn die ze voelen. Geloof me, je zult nooit meer spelertjes hebben die niet op komen dagen.
pi_41453384
Ik ben bang dat als we dat gaan doen, dat we dan heel veel leden kwijtraken
  zondag 3 september 2006 @ 16:21:50 #92
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41453561
Als ze zich gewoon afmelden is er niets aan de hand. En als ze toch niet komen, wat heb je dan aan die leden?
pi_41453598
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:09 schreef nickybol het volgende:
Dat los je heel simpel op. Als ouder van een f-je draag je de verantwoordelijkheid dat je kind op trainingen en wedstrijden is. Als een kind niet komt opdagen voor een wedstrijd of training zonder af te melden laat je ze een boete betalen (de ouders). Bijvoorbeeld 25 euro bij de 1e keer, 50 euro bij de 2e keer, 75 euro bij de 2e keer. Het moet een boete zijn die ze voelen. Geloof me, je zult nooit meer spelertjes hebben die niet op komen dagen.
Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.
  zondag 3 september 2006 @ 16:24:58 #94
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41453621
Ik wil trouwens wel vertellen wat ik persoonlijk doe als spelers die bij mij trainen niet komen op een training en zich niet afmelden. Bij groepstrainingen staat niet afmelden gelijk aan de training erna niet mee mogen doen. Bij privétrainingen breng ik twee keer het uurtarief in rekening.
  zondag 3 september 2006 @ 16:28:03 #95
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_41453695
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:23 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.
Het is gewoon beleefdheid om je af te melden voor een training of wedstrijd als je niet kunt. Als je dat niet doet laat je je team in de steek en ben je heel asociaal tegenover je trainer. Hoe zou jij het vinden als je een training voorbereid hebt voor 12 mensen en er komen er maar 8? Dan ben je als onervaren trainer flink de klos. Ervaren trainers kunnen het meestal wel oplossen. Ze betalen om lid te zijn, maar moeten zich ook realiseren dat er bepaalde plichten aan verbonden zijn. Bij f-jes kun je beter praten over boetes voor de ouders, niet voor de kinderen.
pi_41494772
Even iets anders dan de discussie afmelden en hoe, enz.

Had vandaag 1e training met complete D2 team, was leuk maar ging niet helemaal super. Ik had meer spelers dan ik had vewacht, waardoor mijn organisatie wat minder ging. Heb daarom wat aanpassingen moeten doen maar die kwamen niet helemaal uit de verf.

Het was trouwens niet de 1e keer dat ik de spelers zag, er was maar een echte nieuwe bij, die net terug was van vakantie. Een enorme druktemaker! Vind ik wel leuk altijd

Morgen kijken bij D1 en dan woensdag weer training, voor aanvang daarvan ga ik ook wat regels doen icm de leider.
pi_41495969
Zo, net het goede bericht dat wij door zijn in de beker. Toch niet on aardig met VVOG ASVD en Lelystad e1 in de poule!

Nu ben ik benieuwd tegen wie we moeten!
pi_41617015
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:37 schreef PAA-053 het volgende:
Even iets anders dan de discussie afmelden en hoe, enz.

Had vandaag 1e training met complete D2 team, was leuk maar ging niet helemaal super. Ik had meer spelers dan ik had vewacht, waardoor mijn organisatie wat minder ging. Heb daarom wat aanpassingen moeten doen maar die kwamen niet helemaal uit de verf.

Het was trouwens niet de 1e keer dat ik de spelers zag, er was maar een echte nieuwe bij, die net terug was van vakantie. Een enorme druktemaker! Vind ik wel leuk altijd

Morgen kijken bij D1 en dan woensdag weer training, voor aanvang daarvan ga ik ook wat regels doen icm de leider.
Dat had ik deze week ook, ik train e-3 en normaal hebben we 8/9 spelers maar er waren d'r ineens 13 door nieuwe aanmeldingen. Ik had een training voorbereid, maar die ging dus niet op voor 13 man, we kwamen trouwens ballen tekort voor die oefeningen. Nou heb ik heel weinig ervaring als trainer, dus het liep allemaal een beetje in de soep. Daar baalde ik na de tijd dus ook verschrikkelijk van, maar van de andere kant toch zelf wel weer bepaalde dingen geleerd. En het zou me een tweede keer ook niet weer overkomen denk ik. De 4 kleinere spelers van het team gaan nu trouwens samen met 4 jongens van de f3(hadden ook 13) een nieuw team vormen. Het zal voor sommige jongens wel een teleurstelling worden denk ik, maar het lijkt me wel beter voor ze. Ook i.v.m. speeltijd, komende zaterdag staat er bijvoorbeeld een compleet team(zonder keeper) wissel.
pi_41670653
Eerste wedstrijd gewonnen!

1-5 voor ons en we waren veel beter. Dit geeft vertrouwen en ook zeker een goede sfeer! Ook teamfoto staat nu op de site, het seizoen is echt begonnen. We staan nu trouwens ook eerste

We speelden prima, mooi snel combinatiespel. We moeten wel nog meer de zijkanten en daarmee de ruimte van het speelveld benutten.
pi_41671435
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:10 schreef PAA-053 het volgende:
Eerste wedstrijd gewonnen!
Wat een toeval, wij ook

Thuis tegen DEVO uit Bosschenhoofd, 9-1 nog wel! Onze eigen Inzaghi scoorde er 6. Hij deed niks, alleen maar voorin staan en wachten tot hij de bal kreeg, toen draaide hij zich naar het goal en schoot. Een aardig gemiddelde heeft hij zo opgebouwd, van de 8 kansen scoorde hij er dus 6.

Een ander jongetje was precies tegenovergesteld, hij vroeg voor de wedstrijd of hij mocht verdedigen, en bleef de hele wedstrijd achterin staan. Hij deed ook niks, tot de tegenstander eraan kwam, toen rende hij er naartoe en schoot de bal weg. Alleen aan het eind van de wedstrijd wilde hij wat meer meevoetballen en rende wat vaker mee naar voren, wellicht omdat zijn vader hem dit opdroeg. Na de wedstrijd hoorde ik zijn vader iig zeggen dat hij wat meer mee moest voetballen.

Daarnaast zit er ook nog een meisje in ons team, dat de hele wedstrijd maar op en neer blijft rennen, de bal haalt en naar voren dribbelt, dat doet ze ook heel goed! Er zit wel iets in dit team!

Vorig jaar speelden de meesten van mijn huidige team (de F3 dus) in de F4, en toen verloren ze elke wedstrijd en scoorden ze zelf bijna nooit, dus nu waren ze wel heel blij.Tijdens de wedstrijd renden er ook een paar het hele veld over om aan mij en aan mijn medecoach te vertellen dat ze het heel leuk vonden omdat ze een keertje gingen winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')