Kut-keeper is dan meteen wel de compleet andere kant van het verhaal. Maak die jongen dan beter, dat is godverpielekes toch je taak! En als je geen verstand hebt van keepen, regel dan iemand die dat wel heeft! Je moet opbouwend kritiek leveren. Afzeikend kritiek heeft niemand wat aan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:50 schreef Yeahinho het volgende:
Ja hallo, daar valt gewoon niks positiefs van te maken.
Natuurlijk proberen we ze bij de wedstrijden op te peppen, en ook de slechte spelers positief te coachen. Maar hier mag ik toch wel eerlijk zijn?
Daar zitten we al wel aan te denken jaquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik zou hem uit de selectie zetten!
keeperstraining? Of heb je geen keeper van de selectie die hem wat fijne kneepjes kan bijbrengen of laat hem eens naar een wedstrijd van het 1e of 2e kijken, misschien leert hij daar wat van.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
Wat valt er dan in hemelsnaam nog te coachen of beter aan te maken....?
10-0quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef TerroRobbie het volgende:
Morgen moeten wij voor de beker tegen OJC D1, kunnen er vast geen klote van
Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
Al 3 wedstrijden lang roepen we voor, tijdens, in de rust van, weer tijdens, en na de match dat de bal van achteruit naar de zijkant gespeeld moet worden. Maar wat doet onze keeper keeer op keer? De bal laag over de grond uitschieten, dwars door het midden, bij de spits van de tegenstander in zijn voeten.
Wat valt er dan in hemelsnaam nog te coachen of beter aan te maken....?
Gewonnen natuurlijk. Anders stond er geenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:43 schreef Zjakkie het volgende:
Gewonnen of verloren?
Hij keept omdat ie dat wilquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:53 schreef kaputwiehund het volgende:
Mijn keeper is de beste die er bij zIt. Kan zo in de D mee.
Waarom keept hij eigenlijk? (laat me raden: in voetballen is hij nog slechter?).
D is heel veldquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben geen trainer maar keeper, misschien heb je er iets aan.
Zie eens te achterhalen waarom hij dat doet. In de lagere jeugdelftallen was ik ook een "trapper", om de eenvoudige reden dat de bal dan verder van het eigen doel af was, en ik geen vertrouwen in de opbouwende kwaliteiten van de verdediging had. Gelukkig kon ik aardig trappen Bij de D op volledig veld (volgens mij spelen die tegenwoordig half of heb ik dat verkeerd begrepen) haalde ik al de middellijn.
Als het om doeltrappen gaat zou je de laatste man kunnen laten trappen. Ik weet niet hoe actief de backs zich aanbieden? Laat ze echt aan de lijn van het strafschopgebied komen, al roepende naar de keeper, niet van die half slapende backs die de bal eigenlijk niet verwachten en die je als keeper zelf wakker moet roepen. Succes!
Niet toegeven aan gejank, je kunt met hem praten, maar als hij gaat janken moet je hem niet opeens in de goal zetten. Stel gewoon de betere keeper op. Als dat andere keepertje begint te janken, mooi laten janken verder en hem op het veld opstellen. Wil hij dat niet? Ok.. dan niet..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Hij keept omdat ie dat wil. We hebben dus 2 keepers en die andere kan beter keepen (en minder goed voetballen), dus is onze keus makkelijk... maarja, als ie niet mag keepen dan gaat ie huilen
.
Natuurlijk moet je zo'n jongen ook af en toe eens laten keepen, maar als zo'n jongen verder wil komen moet je hem laten accepteren dat er iemand is die beter op de keeperspositie past. Waarschijnlijk zullen de twee keepers hun hele jeugd bij elkaar in het team zitten en dus met elkaar te maken krijgen. Op een gegeven moment wordt de keuze toch gemaakt, twee keepers is teveelquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:39 schreef PAA-053 het volgende:
Nou ja aan de andere kant, Yeahinho heeft geen selectieteam (toch?). En dan vind ik de keuze om iedereen lekker te laten spelen op de plek die hij/zij leuk vindt niet zo'n vreemde, onder het mom van "iedereen betaalt contributie".
Aan de andere kant, je probeert die jongens te leren voetballen en dat lukt niet makkelijker wanneer je bepaalde spelers hebt die gewoon afbreuk doen aan het niveau.
Moeilijke keuze
Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.quote:Op zondag 3 september 2006 16:09 schreef nickybol het volgende:
Dat los je heel simpel op. Als ouder van een f-je draag je de verantwoordelijkheid dat je kind op trainingen en wedstrijden is. Als een kind niet komt opdagen voor een wedstrijd of training zonder af te melden laat je ze een boete betalen (de ouders). Bijvoorbeeld 25 euro bij de 1e keer, 50 euro bij de 2e keer, 75 euro bij de 2e keer. Het moet een boete zijn die ze voelen. Geloof me, je zult nooit meer spelertjes hebben die niet op komen dagen.
Het is gewoon beleefdheid om je af te melden voor een training of wedstrijd als je niet kunt. Als je dat niet doet laat je je team in de steek en ben je heel asociaal tegenover je trainer. Hoe zou jij het vinden als je een training voorbereid hebt voor 12 mensen en er komen er maar 8? Dan ben je als onervaren trainer flink de klos. Ervaren trainers kunnen het meestal wel oplossen. Ze betalen om lid te zijn, maar moeten zich ook realiseren dat er bepaalde plichten aan verbonden zijn. Bij f-jes kun je beter praten over boetes voor de ouders, niet voor de kinderen.quote:Op zondag 3 september 2006 16:23 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat kun je bij het amateurvoetbal echt niet maken, die spelertjes zitten er niet omdat ze betaald krijgen. Ze betalen zelfs om lid te worden, je kunt hooguit spelers die niet afbellen of zomaar niet op komen dagen op de bank zetten. Of in extreme gevallen uit je team gooien, maar boetes geven gaat echt niet.
Dat had ik deze week ook, ik train e-3 en normaal hebben we 8/9 spelers maar er waren d'r ineens 13 door nieuwe aanmeldingen. Ik had een training voorbereid, maar die ging dus niet op voor 13 man, we kwamen trouwens ballen tekort voor die oefeningen. Nou heb ik heel weinig ervaring als trainer, dus het liep allemaal een beetje in de soep. Daar baalde ik na de tijd dus ook verschrikkelijk van, maar van de andere kant toch zelf wel weer bepaalde dingen geleerd. En het zou me een tweede keer ook niet weer overkomen denk ik. De 4 kleinere spelers van het team gaan nu trouwens samen met 4 jongens van de f3(hadden ook 13) een nieuw team vormen. Het zal voor sommige jongens wel een teleurstelling worden denk ik, maar het lijkt me wel beter voor ze. Ook i.v.m. speeltijd, komende zaterdag staat er bijvoorbeeld een compleet team(zonder keeper) wissel.quote:Op maandag 4 september 2006 21:37 schreef PAA-053 het volgende:
Even iets anders dan de discussie afmelden en hoe, enz.
Had vandaag 1e training met complete D2 team, was leuk maar ging niet helemaal super. Ik had meer spelers dan ik had vewacht, waardoor mijn organisatie wat minder ging. Heb daarom wat aanpassingen moeten doen maar die kwamen niet helemaal uit de verf.
Het was trouwens niet de 1e keer dat ik de spelers zag, er was maar een echte nieuwe bij, die net terug was van vakantie. Een enorme druktemaker! Vind ik wel leuk altijd
Morgen kijken bij D1 en dan woensdag weer training, voor aanvang daarvan ga ik ook wat regels doen icm de leider.
Wat een toeval, wij ookquote:Op zondag 10 september 2006 12:10 schreef PAA-053 het volgende:
Eerste wedstrijd gewonnen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |