haha das wel jammer.. heb zelf niets gehoord eigelijk dat er nu al oefenwedstrijden bij asvd zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 11:23 schreef Dennus-F het volgende:
tjooo,
eindelijk weer een nieuw trainerstopic, wij zouden gister tegen ASV Dronten spelen maar toen wij aankwamenwas er niemand vn de E1 van ASV Dronten. Niks bekend bij hun. Dus helaas een 3-0 winst zonder te spelen.
Toch nog even getraint helaas was de motivatie minder door dat ze veel liever een wedstrijd hadden gespeeld.
Zou mooi zijn, dank jequote:Op maandag 21 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:
Frits ik heb hier een mooi boek liggen, ik antwoord morgen even uitgebreider met info uit dat boek.
En tijdens de wedstrijd bloemetjes plukken enzo.. echt prachtigquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:05 schreef Zjakkie het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst een jeugdteam (F3) coachen, samen met een vriend van me. Hij wordt trainer en ik moet zaterdag die kindertjes begeleiden. Gisteren de eerste training gehad... Ik begin een beetje te begrijpen waar ik aan begonnen ben... Wat zijn ze nog druk op die leeftijd!
Een klein jongetje begrijpt nog niet helemaal wat voetbal is. Ik heb hem moeten uitleggen wat het veld is en dat hij de bal alleen van de tegenstander af moet pakken. Ik boog even door mn knieën en die kindertjes gingen in mn haar kijken of ik geen vlooien heb. Als je zegt wat ze moeten doen, dan doen ze dat ook wel, maar ze luisteren niet altijd als je iets aan het vertellen bent.... En zo was er nog veel meer. Het zal een leuk jaartje worden.
Ik heb een paar jaar geleden de E11 en een seizoen later de D3 (eigenlijk de E1 op een groot veld tegen BVO's) getraind, dus wist ongeveer wel waar ik aan begonquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:27 schreef PAA-053 het volgende:
Hehe, je bent aan het mooiste vak ter wereld begonnen Yeahinho
Dat klinkt heel bekend ja, dat je wat aan het uitleggen bent en midden in je uitleg staan d'r 2 te kijken naar iets wat in de bosjes beweegt. Maar het is wel leuk om te doen. Jammer genoeg zijn we maandag al na een half uurtje gestopt omdat het maar bleef onweren. Vanavond is het gelukkig beter weer.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:05 schreef Zjakkie het volgende:
Als je zegt wat ze moeten doen, dan doen ze dat ook wel, maar ze luisteren niet altijd als je iets aan het vertellen bent.... En zo was er nog veel meer. Het zal een leuk jaartje worden.
Nou, ik zou het als jeugdbestuur toch wel belangrijk vinden bij die teams ook. Hoe beter ze leren voetballen, hoe leuker ze het toch vinden, en hoe langer ze ook bij je vereniging blijven. Als je trouwens in de breedte sterker bent lijkt me alleen maar goed voor een vereniging.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Wat heeft het trainen van de D8 met het jeugdplan te maken?
Er komt wel eens een D-coördinator kijken, die we om hulp en tips kunnen vragen als we dat willen, maar we doen gewoon wat leuke oefeningen, en zolang die mannen een uur beziggehouden worden vindt iedereen het wel best. Het zullen toch geen nieuwe Huntelaars worden.
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Heb de afgelopen trainingen eerst gezorgd dat ze me eerst aankeken voordat ik wat ging uitleggen. Daar gaat weer tijd inzitten, en dat is alleen maar slecht voor de concentratie heb ik gemerkt. En sommige spelertjes raken er een beetje geïrriteerd door.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:08 schreef nickybol het volgende:
Even nog een opmerking. Het lijkt alsof kinderen tijdens een uitleg niet luisteren: de andere kant opkijken, aan hun veters zitten te pulken, etc. maar vaak letten ze dan toch wel op. Dat ze je niet met open mond aankijken betekent niet dat ze niet opletten. Aan de andere kant heb je ook kinderen die je overmatig aanstaren.
Ik bedoel dus dingen als kappen en draaien etc. Denk aan Wiel Coerver. Overigens is dat bij veel amateurclubs zo hoor.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:31 schreef PAA-053 het volgende:
"Train vooral niet op techniek, we willen niet dat onze spelers met een bal om leren gaan. Ze moeten wel hard kunnen lopen!"Flauw natuurlijk, maar hoe moet ik die vraag wel interpreteren? Was dat echt zo?
Onbegrijpelijk, toch?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dingen als kappen en draaien etc. Denk aan Wiel Coerver. Overigens is dat bij veel amateurclubs zo hoor.
Juist, het duurde dus iets langer maar hier is het dan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:
Frits ik heb hier een mooi boek liggen, ik antwoord morgen even uitgebreider met info uit dat boek.
Ik hoop dat je hierdoor iets beter leert hoe kinderen functioneren! Ik betrap mij zelf er ook nog wel eens op dat ik heel veel van tennis weet, maar relatief weinig van kinderen. Misschien hebben meer sporttrainers hier last van.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:07 schreef Solstice het volgende:
[..]
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Heb de afgelopen trainingen eerst gezorgd dat ze me eerst aankeken voordat ik wat ging uitleggen. Daar gaat weer tijd inzitten, en dat is alleen maar slecht voor de concentratie heb ik gemerkt. En sommige spelertjes raken er een beetje geïrriteerd door.
Vader rood?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:29 schreef just me het volgende:
Wellicht is een cursus "omgaan met lastige ouders" ook wel essentieel voor een jeugdtrainer
toevoeging: vader (zelf aktief binnen onze club) staat te kijken bij de training van zijn zoon die in de C1 speelt. C1 heeft een nieuwe trainer en vader en de trainer liggen elkaar niet. Zegt vader tegen zoon: "je hoeft niet te luisteren naar die trainer hoor want die blijft hier toch niet lang"
Deze vader had die uitspraak niet "mogen" doen omdat hij in het voetbalbestuur zitquote:
Tot nu toe heb ik je nog geen domme dingen horen zeggen hoor, dus blijf maar rondhangen als je wilt. Best interessant om ook is te horen wat ze vanuit andere sporten met de jeugd doen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef nickybol het volgende:
Dit zijn maar een paar tips van een tennisleraar (haha lekker relevant dus). Hopelijk kun je er wat mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |