abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 21:53:40 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40917209
Vervolg van Hoe gaat het met de moeders? Deel 24

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:10:43 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_40917940
Mag ik dan beginnen met dat ik me als moeder van nu 2 prachtige kinderen heel rijk voel
Ik heb het best druk nu op een dag en ik ben mega moe, maar ik vind het geweldig!
Van het ontzwangeren heb ik niet zo heel veel last voor mijn gevoel dit keer, maar ik heb ook geen extreme zwangerschapskwalen gehad. (ja, ik was enorm snel op mijn tenen getrapt, dat wel ja )
Ik herstel sneller dit keer ook en het vloeien is ook al gestopt. Ik ben heel blij dat ik mijn lijf weer terug heb en dat er een prachtig, lief, mooi, knap heerlijk ventje in de wieg ligt
Ik heb hier vreselijk naar uit gekeken... en dan bedoel ik echt dit moment... de eerste perikelen na de geboorte weer achter de rug en alles in weer wat relatief rustiger vaarwater.
kortom, met deze moeder zit het wel goed
stormy waters...
sailin'
pi_40917943
Prima openingspost. We waren aan het kletsen over afvallen na de bevalling. Fijn dat je man het wat genuanceerd heeft Cattie. Soms kunnen ze zo lekker uit de hoek komen

Kijk en daar is Belana ook al Geweldig dat je je dit keer zo goed voelt. En je hebt gelijk, je hebt een prachtig mooi mannetje gebaard!
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:22:20 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918451
Maar ik wilde Cattie nog wel even een hart onder de riem steken . Ik kwam beide keren gigantisch aan, maar het ging er ook vanzelf weer af. Ik denk echt dat je jezelf 9 maanden tot een jaar moet gunnen voordat je lijf weer (bijna) is zoals het was. En vooral niet idioot gaan lijnen, daar help je alleen je stofwisseling maar van over de rel, en dan heb je nog een veel groter probleem.

En wat betreft je man, hij zal het echt wel niet zo verkeerd bedoelen, maar maak hem wčl duidelijk dat je net een kind gedragen en gebaard hebt, en dat je lijf nou eenmaal geen elastiekje is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40918545
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...

Maar even on topic: Wat geweldig dat je het allemaal geweldig vindt Belana!
Met mij gaat het als moeder zijnde verder ook helemaal prima. Ik geniet intens van mijn grote kleine man, ik ben echt verliefd op hem! Ik heb nooit geweten dat de liefde voor je kind zo ontzettend diep gaat! Echt geweldig. En hij doet het goed, wat mij ook heel erg goed doet!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:25:16 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_40918595
dat is mijn ervaring ook, het kan ff duren, maar het komt weer goed (zelfs zonder sporten )
Moet zeggen dat ook dat dus dit keer een stuk sneller gaat, nog 3 kilo van mijn startgewicht
stormy waters...
sailin'
pi_40918620
Ik heb sinds een week of twee weer het gevoel dat ik mijzelf weer ben. Ik val minder uit naar manlief, heb weer meer geduld en eindelijk, eindelijk heb ik het idee dat ik het huishouden weer aan kan Wat ook wel heel erg helpt is dat Emma meer en meer onafhankelijk van mij wordt. Ze kan rustig drie kwartier zelf inde box spelen of zich even vermaken op haar kamer terwijl ik de was ophang of ff snel onder douche stap.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40918656
Fijn Belana

Nog even over dat dieten tijdens de bv-periode: goed op je eten en calorie-inname letten mag wel. Het klopt idd dat je meestal meer calorieen nodig hebt dan normaal (ik heb 't toen eens voor mezelf met een amerikaanse site uitgerekend en zou normaal 2000 cal oid moeten innemen en tijdens de bv 3000, per dag dus). Rustig-aan afslanken mag, tot zo'n pond per week. Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt. Veel vrouwen vallen vanzelf af door de borstvoeding (ik zelf vrij veel, maar dat was pas na een tijdje/paar maanden en echt niet meteen na de bevalling al). Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam. LLL heeft een folder die misschien handig is, ik ken 'm zelf niet: http://www.lll.borstvoeding.nl/brochures/2_voedingmoeder.html
Op www.borstvoedingsforum.nl komen ook regelmatig vragen voorbij over dit ondw dus daar is met de zoekfunctie wel veel te vinden.
Maar fijn dat je man het genuanceerd heeft Cattie
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:29:34 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918801
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:24 schreef cattie het volgende:
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...
Da's vrij slank . Die 10 kilo gaat er echt vanzelf af, dat zul je zien. Met BV, en je loopt je de tandjes met zo'n kleine baby (is mijn ervaring). Komt echt goed! Maar gun jezelf de tijd, je hebt al je energie hard nodig.
Ik vind dat trouwens niet off topic, je lijf na de bevalling hoort toch echt bij het verse moederschap, in mijn ogen.
pi_40919563
Bah, moet helaas toch gaan sporten. Mn buikje wil niet weg.

Verder voel ik me als moeder goed. Ben trots op Kim, wat ze allemaal kan en doet. Maar nu vooral moe, vanwege een paar zware nachten.

Enne Cattie, bij jou komt het afvallen vast goed! Zitten de kilo's verspreid, of plaatselijk?
Bij mij dus plaatselijk. (of mag je het hier niet over hebben?)
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 22:46:54 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40919644
Afvallen hoort toch bij het ontzwangeren? Dus dat mag gewoon hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40933385
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40935311
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:20 schreef MeNicole het volgende:
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
ik ben jaloehoers!
Heb me nog niet gewogen, maar al die twintig kilo's zijn er nog niet af. En dan wil ik daarna eigenlijk nog wel een paar kilo af vallen om écht lekker in mijn vel te zitten.
Maar ja, we zien het wel. Eerst maar een bij komen van de zwangerschap. En stiekem hoop ik natuurlijk dat ik een van die vrouwen ben die door het geven van BV af gaat vallen

Moeder zijn bevalt me uitstekend, al ben ik nog elke dag verbaasd hoe alles ineens om kan draaien. Dingen die vroeger belangrijk waren zijn het nu niet meer en dingen die vroeger moeite kosten doe je nu gewoon omdat je kind het nodig heeft.
*zucht*, wat hou ik veel van haar
pi_41011587
hoelang kan het maximaal duren eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt?
of is er geen maximum?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41013172
bij bv? wat denk je van een jaar of 4/5? Dat is standaard bij de !Kung maar hier in 't Westen zit je gemiddeld eerder op een maand of 14/15 als je "eco-borstvoedt".
(Bij mij bijna anderhalf jaar.)
pi_41014702
maar ik geef dus al 3 maanden geen bv meer..
pi_41015187
Volgens mij valt er niet veel over te zeggen hoe lang het kan duren na stoppen met bv.. op amerikaanse sites wordt wel gezegd dat het meestal 2-8 weken duurt dan. Maar misschien kun je voor de zekerheid beter even bij je huisarts navragen wat hun 'beleid' is? Ik denk dat je je tot een maand of 9 nog geen zorgen hoeft te maken hoor, komt wel meer voor op zich. Er zijn ook vrouwen die stoppen met bv omdat ze zwanger wllen worden en bij wie het dan nog maanden duurt voor ze weer vruchtbaar zijn.
  maandag 21 augustus 2006 @ 07:24:59 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_41020798
bij mij heeft het de vorige keer na het stoppen met de BV ongeveer een maand of 4/5 geduurd nog pinquit dus je hebt nog wel ff hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41030029
Hoelang moet je eigenlijk wachten tot je weer sex mag? Heb niet helemaal opgelet toen de vlos dat aan het uitleggen was denk ik
Liefde
pi_41030382
volgens mij mag je dat gewoon zelf weten.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:40:10 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_41030472
Ik las laatst dat wordt aangeraden om het pas weer na een maand te doen.
Ik moet er nog niet aan denken, ik associeer mijn vagina nog veel te erg met de bevalling...
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:41:22 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030519
MeNicole , na 6 weken. Maar eigenlijk pas als jij je daar goed bij voelt.
off the record; gisteravond voelde ik me voor het eerst weer 'goed' . en daarna voelde ik me nog beter . Bij ons dus na net geen 9 weken

Cattie, zullen we elkaar de hand schudden? Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik qua gewicht. Ik woog 59 kilo voor de zwangerschap (bij 1.68) en ik blijf nu gewoon hangen op 69 kilo.
Poemojn, ik ben zo blij dat jij hier ook bent. Jij komt altijd met een stukje informatie die ik zelf nog niet gevonden had (of te lui was om te zoeken ). Vooral dat stuk over:
quote:
Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt
en
quote:
Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam
vind ik erg interessant.
A zou dus betekenen dat ik snel mijn kilo's kwijt zou zijn, maar B spreekt het tegen. Oftewel ik heb gewoon vette pech.
Maar ik ga eens proberen of het me lukt een pond per week af te vallen. Ik wil het zó graag kwijt. Ik zit verdorie nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken.
En als er iemand roept "geduld is een schone zaak", jammer dat heb ik even niet. Ik wil het nú kwijt. Ik wou dat ik Sylvie Meis - Van der Vaart of hoe ze zich de laatste tijd ook noemt, heette.

Het probleem wat ik ook heb is dat ik met de bv ook gewoon veel honger heb. En dan moet ik wat eten. Probeer het zo verantwoord mogelijk te doen, maar het is toch gewoon meer dan dat ik normaal gesproken zou eten als ik geen bv gaf. Normaal gesproken eet ik nl. helemaal niet zoveel. Dus zo val ik ook niet echt af.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41030628
Ik dacht dat je pas weer seks mocht als het bloeden was gestopt? Omdat het anders nog een open wond is, en dus infectiegevaar...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:45:50 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030688
Tex, jij gaat door voor de koelkast.
pi_41030834
Het bloeden is wel gestopt maar dat kan ook zo weer beginnen. Maar hoef ook niet meteen al te neuken zeg maar maar alleen klaarkomen mag toch al wel. Dat heeft toch helemaal nix met een open wond te maken enzo
Liefde
pi_41031160
Nee maar kan misschien wel weer bloedverlies veroorzaken omdat je baarmoeder samentrekt? Is verder niets op tegen, bij bv geven komt ook oxytocine vrij waardoor de baarmoeder samentrekt (is wel een lagere dosis per keer lijkt mij) en dat wordt juist als voordeel gezien, gemiddeld minder lang navloeien.

Fijn dat je er iets mee kunt Dutchie en gewoon voorzichtig sporten kan best als je dat prettiger vindt. Maar je werkt bij een sportschool dus daar weet je zelf vast alles van.
Ik heb het gevoel dat ik nu helemaal niet hoef te sporten gelukkig een huis met twee trappen nu.
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:15:03 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_41031451
poeh MeNicole, je bent er vlot bij! Niks op tegen trouwens, alleen zelf moet ik er nog heel even niet aan denken....
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:20:14 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_41031617
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:41 schreef dutchie het volgende:
(..)
Cattie, zullen we elkaar de hand schudden? Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik qua gewicht. Ik woog 59 kilo voor de zwangerschap (bij 1.68) en ik blijf nu gewoon hangen op 69 kilo.
(..)
Ik vind het prima om elkaar de hand te schudden, maar alleen onder de voorwaarde dat we dat over een tijdje weer doen omdat we dan alle 10 de kilo's kwijt zijn!
pi_41032018
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:50 schreef MeNicole het volgende:
Het bloeden is wel gestopt maar dat kan ook zo weer beginnen. Maar hoef ook niet meteen al te neuken zeg maar maar alleen klaarkomen mag toch al wel. Dat heeft toch helemaal nix met een open wond te maken enzo
Nee, maar dan hoef je ook niet te wachten verder.
Ik moest er zelf ook niet zo snel al weer aan denken, maar er zijn mensen die in de kraamweek al 'aan de gang' gaan. Hoorde ik van mijn kraamverzorgster die weleens mensen had betrapt
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41035314
Dutchie, jij werkt in een sportschool?
Ik heb al tig jaar niet gesport en helaas moet ik nu wel. Ken jij BBB? Is dat goed om oa buikje kwijt te raken? ik ben helaas wel een maat gegroeid. T wil er niet af.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:19:43 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41036920
Ik had na een week weer maar volgens mij ligt het met een KS wel anders
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41037325
Het is gewoon niet zo dat ik mijn onderkant nu voor iets aan zie dat alleen maar kan bevallen zeg maar. Kevin zegt wel dat het nog wel een groot gat is waar Mika uit is gekomen maar ja dat is geweest dus daar denk ik helemaal niet meer aan.
Maar moet wel toegeven dat ik nog niet durf hoor
Liefde
pi_41037372
Nou, dat is ook heel persoonlijk denk ik evenstar. Ik vloeide toch zeker zo'n 10 weken en heb erg veel pijn (gehad) aan het litteken. Infectie gedoe gehad en aan de anticiotica geweest. Mijn hoofd én mijn lichaam stonden er echt niet naar in die tijd.
Variety is the spice of life
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:44:25 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41037670
Oh dat sowieso nebelung, maar bedoel dat er dan geen tijdsgrens aan zit ? bij mij was de wond al op dag 3 helemaal dicht en is denk ik meer een gevoel ook..
pi_41038950
Ik vloei trouwens ook nog steeds. Ook ben ik vreselijk moe. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41039086
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:36 schreef texelonia het volgende:
Ik vloei trouwens ook nog steeds. Ook ben ik vreselijk moe. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
Dat zou zeker met elkaar te maken kunnen hebben Tex, misschien is het een goed idee om even je HB te laten prikken bij de huisarts? Als het aan de lage kant is zou een kuurtje floradix of evt. ijzerpillen misschien geen kwaad kunnen.
Hoe lang vloei je nu al?
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:41:10 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_41039103
ik vind het iig wel lang duren tex.... zou het even laten checken als ik jou was.
stormy waters...
sailin'
pi_41039197
Texelonia, als je constant blijft vloeien kan je bloedarmoede krijgen doordat je lichaam het verlies van bloed door het vloeien niet bij kan benen met de aanmaak. En van bloedarmoede kan je erg moe worden.
pi_41039297
3 weken nu. Van de huisarts zou ik nog een week moeten wachten. Als ik verder geen klachten als buikpijn en koorts kreeg. Over vermoeidheid heeft ie het niet gehad volgens mij.
Het is overigens wel heeeeeeel weinig steeds hoor, met af en toe een dagje weer wat meer. Maar ja dat is nu al 2 weken zo en alles bij elkaar op geteld...

Zit me alleen af te vragen of ik wel weer terug naar de huisarts ga, of dat ik beter naar ziekenhuis kan gaan voor echo enzow...
©Dumbo
pi_41039517
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:47 schreef texelonia het volgende:
3 weken nu. Van de huisarts zou ik nog een week moeten wachten. Als ik verder geen klachten als buikpijn en koorts kreeg. Over vermoeidheid heeft ie het niet gehad volgens mij.
Het is overigens wel heeeeeeel weinig steeds hoor, met af en toe een dagje weer wat meer. Maar ja dat is nu al 2 weken zo en alles bij elkaar op geteld...

Zit me alleen af te vragen of ik wel weer terug naar de huisarts ga, of dat ik beter naar ziekenhuis kan gaan voor echo enzow...
Voor een echo zal je toch doorgestuurd moeten worden door je huisarts lijkt me. Als ik in jouw schoenen stodn zou ik zelf floradix nemen om te kijken of dat je wat oppept.
Op zich zou drie weken vloeien makkelijk moeten kunnen maar je weet niet hoe je HB voor die tijd was en emoties of een wat lagere weerstand kunnen ook voor vermoeidheid zorgen.
pi_41039616
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh dat sowieso nebelung, maar bedoel dat er dan geen tijdsgrens aan zit ? bij mij was de wond al op dag 3 helemaal dicht en is denk ik meer een gevoel ook..
Jawel, ook 6 weken. Voor het vloeien.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:17 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41039652
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:55 schreef nebelung het volgende:

[..]

Jawel, ook 6 weken. Voor het vloeien.
uh oops
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:59:04 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41039750
Ook met een KS zit er een wond in je baarmoeder (daar waar de placenta gezeten heeft), die heeft gewoon 6 weken nodig om te helen. De 6 weken geen gemeenschap regel is dus puur bedoeld om infectie aan die wond te voorkomen.
pi_41039922
Ja wat leah zegt dus. Ik kwam er niet uit. Ik heb nog zulke slechte herinneringen aan die tijd dat ik er niet helder over kan zijn. (precies het goede topic om dit te melden ook nog eens )
pi_41040554
Ik vloei gelukkig al een tijd niet meer, heb alleen nog last van afscheiding. Ik durf zelf nog niet te , komt nog wel. Ik heb wel zin maar wacht liever nog even
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:47:53 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41041377
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:33 schreef MeNicole het volgende:
Het is gewoon niet zo dat ik mijn onderkant nu voor iets aan zie dat alleen maar kan bevallen zeg maar. Kevin zegt wel dat het nog wel een groot gat is waar Mika uit is gekomen maar ja dat is geweest
Dat is nog maar te hopen natuurlijk

Tex, ik vind het echt best wel lang duren hoor. Zeker als je er ook moe van bent en alles. Heb je gevraagd of ze bloed willen prikken?
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:48:56 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41041412
Tex, het klinkt een beetje zoals bij mij vorig jaar.
Even langs de HA en door laten sturen voor een echo lijkt me best een aanrader.
Mij is toen verteld dat dat heel erg wisselende vloeien vaak duidt op een achtergebleven restje. (bij mij was 't ook een paar dagen alleen bij 't afvegen en andere dagen had ik echt meer bescherming nodig en dat wisselde zich steeds af).
Vaak blijft een zw.test ook positief geven in dat geval (bij mij dus niet, maar er zat nog wel wat).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:25:36 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41042570
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:22 schreef Ingrid19 het volgende:
Dutchie, jij werkt in een sportschool?
Ik heb al tig jaar niet gesport en helaas moet ik nu wel. Ken jij BBB? Is dat goed om oa buikje kwijt te raken? ik ben helaas wel een maat gegroeid. T wil er niet af.
BBB klinkt als Borsten, Buik en Billen. BodyBalance of Bodyshape genoemd bijv. Is een perfecte les om back in to shape te raken. Tempo ligt niet idioot hoog (hoeft ook niet voor vetverbranding) en de lessen zijn heel gevarieerd. Je kunt er wel ontzettende spierpijn van krijgen. Deze lessen zijn het meest aan te raden - naast gewoon trainen in de zaal. - als je al een tijd niet gesport hebt of na de bevalling weer wil beginnen. Is het meest verantwoord.

Tex, ik sluit me aan bij de rest; vind je vloeien ook wat lang duren.
pi_41045090
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:25 schreef dutchie het volgende:

[..]

BBB klinkt als Borsten, Buik en Billen. BodyBalance of Bodyshape genoemd bijv. Is een perfecte les om back in to shape te raken. Tempo ligt niet idioot hoog (hoeft ook niet voor vetverbranding) en de lessen zijn heel gevarieerd. Je kunt er wel ontzettende spierpijn van krijgen. Deze lessen zijn het meest aan te raden - naast gewoon trainen in de zaal. - als je al een tijd niet gesport hebt of na de bevalling weer wil beginnen. Is het meest verantwoord.

Tex, ik sluit me aan bij de rest; vind je vloeien ook wat lang duren.
Ja, borst, billen, buik idd. Ik heb zo'n ontzettende hekel aan sport, vind het ook wel eng. (ben er altijd op school heel erg mee gepest, beetje trauma aan ove gehouden)
Maar het moet er toch eens van komen.

Ohja, Tex, ik sluit me bij de rest aan. Vind het ook lang duren.
pi_41045994
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:48 schreef E.T. het volgende:
Tex, het klinkt een beetje zoals bij mij vorig jaar.
Even langs de HA en door laten sturen voor een echo lijkt me best een aanrader.
Mij is toen verteld dat dat heel erg wisselende vloeien vaak duidt op een achtergebleven restje. (bij mij was 't ook een paar dagen alleen bij 't afvegen en andere dagen had ik echt meer bescherming nodig en dat wisselde zich steeds af).
Vaak blijft een zw.test ook positief geven in dat geval (bij mij dus niet, maar er zat nog wel wat).
Klinkt idd wel een beetje hetzelfde...

Alleen de huisarts had het over medicijnen om de boel 'op te schonen' als het ware, en dus niet over echo enzow. In die medicijnen zitten hormonen, daarom geven ze dat liever niet te snel, en ik heb daar eigenlijk ook geen zin in. Maar ja tijden hiermee rond lopen en zo moe zijn heb ik ook geen zin in

Heb geen test meer gedaan trouwens, leek me niet nodig en zonde van m'n geld... Maar misselijkheid bijv is wel weg.
©Dumbo
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:35:00 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046413
Ik zou toch echt om een echo vragen Tex. Alles leuk en aardig met die hormonen van je HA, maar mss is het toch handig om te weten wat er nou precies aan de hand is. Zoals ik al eerder zei dacht ik ook bij mijn eerste MK dat ik het vruchtje al verloren was, maar op de echo (ik had in dit geval "geluk"omdat ik al bij een gyn liep) was er nog wel wat te zien. Helaas was ik ziek (griep) op het moment dat ze een curretage wilden doen, en dus wilde de aneastasist (weet ff niet hoe je het schrijft, en te lui om het op te zoeken ) het niet doen. Ze brengen je liever niet met koorts onder narcose.

Lang verhaal kort te maken, de dag voordat ik uiteindelijk gecurreteerd zou woorden verloor ik het vruchtje alsnog. Drie weken met af en aan buikpijn, weinig vloeien, hevig vloeien en heel veel onzekerheid.
Misschien klinkt het bot, maar ik had echt last van het gevoel dat, als het dan toch over was, ik ook wilde dat het over was. En niet nog dagelijks geconfronteerd worden met het feit dat ik een miskraam had.
Toen ik daarna weer een miskraam had heb ik ook onmiddelijk gevraagd om een curretage, en gekregen (drie dagen later). Dat was voor mij een stuk beter te verwerken als die slepende toestand daarvoor, ben nog steeds blij dat het zo kon, en dat mijn gyn het ook zo goed begreep.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:40:23 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046581
En wat ik eigenlijk met dat lange verhaal wilde zeggen, vraag echt om een echo, het is gewoon belangrijk om te weten wat er aan de hand is. Ik vind dat je nu toch wel te lang aan het modderen bent. Zeker met de vermoeidheid die daarbij komt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:44:33 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41046715
Toen ik mijn miskraam kreeg en het wel erg pijnlijk vond worden en wel erg veel bloed verloor heb ik trouwens gewoon een verloskundige gebeld. Voor mij hoorde gewoon alles met betrekking tot zwangerschap bij de verloskundige. De verloskundige heeft mij toen doorgestuurd naar een qynaecoloog. Dus misschien is het zinvol voor jou om ook nog een verloskundige te bellen, Texelonia. Die hebben toch denk ik wat meer ervaring met miskramen dan huisartsen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41046919
Ja dat bedoelde ik eigenlijk met "naar het ziekenhuis gaan". De verloskundige die ik had met Noah's zwangerschap waren ook gewoon van het ziekenhuis namelijk. Omdat de huisarts het over afwachten en die medicijnen had, dacht er daarom aan om de verloskunde afdeling van het ziekenhuis te bellen en kijken wat zij zeggen.... Weet alleen niet of ik de juiste nummers nog heb/kan vinden.
©Dumbo
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:52:47 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046972
Ziekenhuis bellen op het algemene nummer , vragen naar de vlos die je toen had.
pi_41047051
Die naam weet ik echt niet meer Maar heb alle folders uit die tijd nog wel ergens liggen als het goed is, dus zal eens gaan zoeken van de week
©Dumbo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:00:01 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41047167
Ja, gewoon doen, Texelonia. Ik heb toen met die miskraam om 07.00 's ochtends het noodnummer gebeld en als vanzelfsprekend kwam de vk ook meteen naar me toe. Volgens mij is dat best normaal dat ze ook bij miskramen aanspreekpunt zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41056175
Met deze moeder gaat het nu wel goed. Ik moet zeggen dat ik het een stuk makkelijker vind worden nu Chantel loopt en beide kinderen met elkaar beginnen te spelen. Als ze baby zijn, zijn ze nog zo afhankelijk en dan vooral met een peuter die je ook nog even uitmelkt met zijn kuren, is dat niet altijd even makkelijk. Ik geniet er nu ook echt wel veel meer van

Tex, wat vervelend dat je nu nog steeds vloeit.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:23:24 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_41057703
Morgen heb ik de nabespreking met de gynaecologe. Ik ga zodadelijk maar eens al mijn vragen op papier zetten. Ik ben heel blij dat ik dat gesprek heb, ik hoop dat ik daarmee de bevalling enigszins kan afsluiten.
pi_41058127
Cattie, spannend dat gesprek. ik hoop dat het een positief gesprek wordt waar je wat aan hebt. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:54:07 #61
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41058703
Tex, ik zou ook om een echo vragen. Sterkte ermee meid, met alles, het lijkt me vreselijk om een miskraam te krijgen
pi_41063591
Nou heb verloskundige gebeld en die begon ook al over "nog even aankijken" dus ik begon me al een enorme zeikerd en aansteller te vinden, maar nu mag ik morgen terugbellen om een afspraak voor een echo te maken (degene die de afspraken maakt was er niet) zul je altijd zien dat tussen nu en de uiteindelijke afspraak voor de echo het toch nog stopt, hč
©Dumbo
pi_41063738
Ja maar dan heb je wel de afspraak staan ipv nu hopen dat het stopt. Beter het zekere voor het onzekere Tex!
pi_41064196
Ik kan er op internet niets over vinden... dus vraag ik het toch maar hier.. na wikken en wegen
Na de bevalling stopte ik na ongeveer twee weken met vloeien. Nu na weer gemeenschap te hebben gehad, komt er oud bloed uit. Niet heel veel, maar toch... Is dit normaal?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41086771
Nou bel ik vandaag om die afspraak te maken, moet ik toch eerst een verwijzing van de huisarts hebben. Omdat ze nog helemaal geen gegevens van me hebben wat deze zwangerschap betreft. Als ik dus meteen de verloskundige had gebeld toen ik wist dat ik zwanger was, had het blijkbaar wel gekund?

Verdomme, ik ben het zat!
©Dumbo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:23:22 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_41086793
He texelonia, wat naar allemaal.
Sterkte!
pi_41087047
PV. Door de gemeenschap heb je waarschijnlijk je baarmoeder weer even geprikkeld (klaarkomen:samentrekken baarmoeder). Hierdoor kunnen nog restjes bloed loskomen. Zolang het geen vers bloed is zou ik me geen zorgen maken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:35:26 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41087088
Tex
pi_41087120
voor Tex!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:34:04 #70
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41092252
Ach Tex...
pi_41092424
Tex
pi_41092457
Aaaaaah Tex toch. Rottig zeg.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 13:48:56 #73
43556 miss_dynastie
pi_41092691
Tex, gewoon aandringen hoor bij je huisarts, echt!
pi_41094835
Ik ga een afspraak met de huisarts maken voor na het weekend, dan is ook de termijn dat ik van hem moest afwachten voorbij. En dan idd aandringen op een echo ipv die medicijnen met hormonen, want daar heb ik niet z'n trek in... Met een echo is het tenminste meteen duidelijk lijkt me.

En nog beter is het als het voor die tijd gewoon echt echt echt eens over is natuurlijk.

Is het trouwens mogelijk dat ik nu in één ruk door weer ongesteld ga worden? Want heb nu af en toe menstruatie-achtige pijntjes, buikpijn én rugpijn, wat ik normaal met menstruatie ook altijd (alleen dan stuk pijnlijker dan nu).
©Dumbo
pi_41096400
tex, ik had toen de keus: chemische currettage (mbv een vaginaal in te brengen pil) of een gewone currettage. voor een gewone currettage moet je vaak nog weer op een wachtlijst (dat viel mij toen vreselijk tegen, dus be prepared) en de chemische kon meteen. ook kon je zo'n chemische currettage (na inbrengen van dat ding) gewoon thuis verder afwachten/uitzitten, maar het idee van zo'n heftig middel in m'n buik stond me toch wat teveel tegen en ik heb toen toch voor de 'gewone' currettage gekozen.

en die ongesteldheidpijn, hoort misschien nog bij de miskraam? ik werd 6 weken na de currettage weer voor 't eerst gewoon ongesteld.
pi_41096554
Ah misschien is die chemische curretage dan waar mijn huisarts het over had? Medicijn of pil met hormonen noemde hij het.... Hormonen staat me dus juist tegen eigenlijk. Wachttijden en een curretage op zich zijn ook geen pretje natuurlijk. Maar ik wil gewoon niet meer hoeven afwachten en hopen dat het nu echt over is enzow....
©Dumbo
pi_41096737
het middel was toen officieel nog niet eens op de NL markt (wel in andere europese landen), maar was oorspronkelijk een medicijn tegen maagzweren oid, echt heel gek. (wie verzint er nou om zoiets eens te gaan uitproberen bij wijze van afdrijvend middel??) maar goed, of er ook hormonen in zaten is mij niet bekend. misschien is er tegenwoordig (toch alweer zo'n 4 jaar later) al weer iets heel anders op de markt. ik kan me dat gevoel 'en nu heeft het lang genoeg geduurd' ook nog goed herinneren, daarom zou ik als ik jou was niet tot na 't weekend wachten met naar de huisarts gaan. want mogelijk moet je daarna dus nóg een week wachten. sterkte!
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 15:57:48 #78
81992 Githa
pi_41096792
Mocht je kiezen voor een gewone curretage en er is een wachtlijst, dan kun je ook je verzekering bellen om te vragen waar je het snelst aan de beurt bent.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:17:42 #79
3011 E.T.
pi_41097438
He tex..
Het kan trouwens zo zijn dat een echo ook niet meteen duidelijkheid biedt (bij mij was bijv. op de echo niet iets 'aanwijsbaars' te zien, behalve een rommelig bm-slijmvlies). Verder zou je huisarts ook nog Primolut kunnen bedoelen, deze hebben ook de werking om de baarmoeder redelijk schoon te vegen.
Bij een onvolledige miskraam krijg je bij de meeste ziekenhuizen trouwens een 'spoed-currettage'. En bij spoed moet je in zo'n geval denken aan ca. een week

Bix, tijdens het ivf gebeuren had ik ook vaginale bolletjes om het bm-slijmvlies wat te helpen.. Bij mijn schoonzus is het gebeurd dat er een sticker op de verpakking zat 'goed kauwen' .. Die werden idd ook gebruikt voor mensen met maagklachten. (Gaat om het progesteron-hormoon in dat geval)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41097730
haha, goed kauwen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:29:33 #81
3011 E.T.
pi_41097878
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:25 schreef bixister het volgende:
haha, goed kauwen.
wel een goede training voor de bekkenbodemspieren
pi_41098175
Lekker

Maar goed punt Bix, ik heb nu een afspraak voor morgenochtend. Nu nog durven aan te dringen bij de huisarts, want daar ben ik niet zo goed in.

Githa, bedankt voor de tip!
©Dumbo
pi_41098766
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:34 schreef chacama het volgende:
PV. Door de gemeenschap heb je waarschijnlijk je baarmoeder weer even geprikkeld (klaarkomen:samentrekken baarmoeder). Hierdoor kunnen nog restjes bloed loskomen. Zolang het geen vers bloed is zou ik me geen zorgen maken.
Okee, bedankt Chac
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:26:05 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_41101290
Vandaag het ik het nagesprek bij de gyn gehad. Het was een heel fijn gesprek. Mij is precies uitgelegd hoe Ive lag en waar het "mis" ging. Ive kwam niet snel genoeg door het baringskanaal ivm zijn aaa ligging (hemelstaardertje). Op de ctg bleek dat hij daarop reageerde (zijn hartslag werd hoog), daarom is de vacuumpomp erbij gepakt, aangezien ik hem toen niet verder kreeg. De eerste vacuumpomp ging los omdat de arts assistente er te hard aan moest trekken. De gyn is toen gekomen ivm de 2e vacuumpomp. Het beleid is dat ze daar maximaal 3 weeen aan trekken, daarna wordt het een ks. Ive is op de 3e wee geboren, net op tijd dus.
De gyn vond dat ik het prima had gedaan en dat ik niet het gevoel moet hebben dat ik gefaald heb. Een eventueel 2e kindje kan weer aaa liggen, maar die kans is heel klein en Ive heeft de weg vrijgemaakt, dus dat zou makkelijker moeten gaan. In mijn dossier is gezet dat bij een volgende bevalling er sneller wordt ingegrepen en zo mogelijk geen vacuumpomp wordt gebruikt. Want oh wat was dat erg.... Die pijn vergeet ik volgens mij nooit weer.

Zo, een heel verhaal, maar het belangrijkste is dat ik opgelucht ben en het gevoel heb dat ik het wat heb kunnen afsluiten. En ik heb meer vertrouwen in een eventuele volgende bevalling.

Belana, hoe was jouw eindgesprek bij de vk?

Vandaag in de sportschool heb ik op de weegschaal gestaan, ik ben in 1 week 1 kg afgevallen, alleen door veel te lopen en niet te snoepen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:29:06 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41103349
Ik ga maandag voor de laatste controle en nabespreken, ik ben benieuwd. Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad cattie. En super dat je zoveel bent afgevallen in 1 week. Bij mij staat het stil, lijkt wel. Nog een weekje en dan mag ik er wat meer aan doen.

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst een midagje samen op stap geweest, en niet zo maar een uitje. We gingen strak in pak allebei en naar een royal afternoon high tea in het Amstel Hotel. Pure verwennerij dus. Vooral de chocolade fontein was erg lekker:

En we wilden natuurlijk een foto in de prachtige lobby. Daar zullen we niet snel nog eens komen gok ik zo maar.
Daarna heel snel naar huis gegaan, maar Jets had ons nog niet eens gemist Ze was gruwelijk verwend door oma's, tantes en nichtjes
Lekker douchen!
pi_41103471
Oehh Sjak, ziet er lekker uit zeg!!

*jaloers is*

Cattie, netjes hoor!! Ik ga maandag samen met hubbie aan de lijn, gezonder eten en samen sporten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41103502
Cattie, fijn dat je een goed gevoel aan ht geprek hebt overgehouden en dat je weet wat er precies gebeurd is!

Sjak, een chocoladefontein Dat klinkt goed zeg!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:39:18 #88
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41103740
Ja, en ziet er toch ook wel bijzonder uit hoor (zie de linkerfoto ) We hebben nog aan je gedacht snoopy toen we daar zo zaten. We hadden een tafeltje aan het raam en keken uit over de Amstel.
Lekker douchen!
pi_41104083
En mij niet eens even ophalen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:14:35 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_41104976
cattie, dat klinkt als een goed gesprek! Ik heb dat toentertijd niet gedaan omdat ik geen band had met die gyn, maar misschien was het beter geweest als ik dat wel gedaan had, goed van je dus! en lekker dat je een kilo kwijt bent

Mijn gesprek was ook goed en leuk en hartverwarmend. Ik ben er erg mee bezig geweest de afgelopen dagen en nu nog, dat dit dus de laatste keer was dat ik daar zou komen. het is echt een afgesloten hoofdstuk nu en daar ben ik best van. Niet dat ik nog een keer wil en ik ben ook heel blij dat het achter de rug is... maar toch.... ik ben 2 keer zwanger geweest en ik heb 2 prachtige mannen op de wereld gezet, ik ben daar enorm trots op. moeilijk uit te leggen dit gevoel.

sjak, wat heerlijk zeg! lekker samen even weg! good for you!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:22:23 #91
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41105271
Ik snap precies wat je bedoelt Belana.
Tijdens de zwangerschap van Kady was het contact met de VK praktijk ineens afgekapt bij 28 weken. Daarom was ik ook heel blij dat een van de VK's Kady in het ziekenhuis is komen opzoeken en ook nog eens bij ons thuis is geweest voor een afsluitend gesprek. Heb ik toentertijd echt op prijs gesteld. Zo kon ik het ook afsluiten omdat ik het ook als zeer bijzonder heb ervaren, die controles bij hen. Ook omdat ik er waarschijnlijk nooit meer zal komen.

Als ik er langs loop word ik nog steeds een beetje 'mooshy'. Ik heb er wel de 2 -tjes van mijn kinders voor het eerst gehoord...

[ Bericht 0% gewijzigd door Elegantly Wasted op 23-08-2006 21:48:40 ]
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_41108020
Ik heb nooit een afsluitgesprek gehad.

9 september is bij de sportschool een open dag. Daar gaan we heen en dan beslis ik wil voor sport ik ga doen. (bibber)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:03:09 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_41108844
Fijn Belana dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik kan me best voorstellen dat je er van wordt, het is tenslotte ook echt het einde van een bijzondere tijd.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:05:43 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_41108978
het was ook een emotioneel gesprek voor de vk zelf. we hebben het namelijk gehad over een naar stuk in de krant hier over hun praktijk. ze zouden niet hebben willen komen bij iemand en diegen is met 15 weken het kindje verloren. Maar dat verhaal klopt van geen kanten, is heel overtrokken en het is een hele moeilijke tijd voor hun. ik heb enorm met ze te doen, want alle 4 zijn juist enorm betrokken altijd en nemen je altijd serieus. Ik ben van plan nog iets leuks voor ze te doen.
stormy waters...
sailin'
pi_41120621
Morgen wordt Sara 1, wat is dat jaar snel gegaan zeg! Vorig jaar verloor ik de slijmprop vandaag, en ergens wist ik gewoon dat het zou beginnen. Ik ging nog als een idioot boodschappen doen bij allerlei winkels en heb nog enorm veel wassen gedraaid die dag. En rond 19:00 begon het een beetje op gang te komen, rond 23:00 echte weeen en om 3:50 was ze er al..
We vieren haar verjaardag zondag, heb een taart besteld bij de HEMA (met foto erop enzo) en vandaag gaat ze trakteren op het kdv...
Kleine meisjes worden groot
Werden jullie er ook zo emotioneel van?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:45:53 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41120785
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:53 schreef Lois het volgende:
Vervolg van Hoe gaat het met de moeders? Deel 24

terugplooien ( ! ),
! Die term heb ik nog eens jáááren geleden met Catootje samen bedacht, in een ver ver pre-kindertjes tijdperk! Wat grappig dat het nu een algemeen begrip is geworden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:47:43 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_41120825
Ik had er toen niet zo heel veel last van, wel weer denken aan de bevalling, dat wel. Die was met Liam nogal heftig en dat was ik weer even aan het verwerken ofzo. Ik denk dat ik het dit keer meer ga hebben omdat alles zo voor het laatst is
stormy waters...
sailin'
pi_41121944
Ik was écht van plan om aan te dringen op een echo, niet weg te gaan zonder verwijzing. Hij zei dat we 2 dingen konden doen, of die medicijnen of een echo, en voor ik kon zeggen dat ik dan een echo wilde, hing ie met een arts van het ziekenhuis aan de telefoon om advies te vragen en die zei geef die kuur maar. En om er dan nog tegenin te gaan....

sorry dat ik er zo over doordram hoor...
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:42:19 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_41122091
tja, tex... dat doe je dan een beetje zelf ook. als jij een echo wilt moet jij daar op aandringen meid....
stormy waters...
sailin'
pi_41122588
Moeilijk he, tex, om toch te zeggen wat jij wilt. Ik vond dat ook altijd vreselijk (en nog trouwens) maar nu lukt het vaak wel. Ik ben begonnen door na afloop van zo'n gesprek dat niet liep zoals ik wilde, terug te bellen. Dan zei ik dat ik er nog eens over had nagedacht maar dat dit toch niet was wat ik wilde. En dan krijg je gewoon alsnog wat je wilt.

Dus: bel die dokter en zeg dat je toch een echo wilt omdat je geen hormonenkuur wilt. En als de dokter een stilte laat vallen, krijg je vaak de neiging om die vol te praten, dat heb ik tenminste. Niet doen, want vaak praat je jezelf dan in een hoek. Gewoon nog eens herhalen dat je een echo wilt (het trucje van 'the broken record' of de plaat die blijft hangen).
pi_41122667
he wat lastig tex, maar ik zou 't ook doen zoals sombie suggereert. nu even moeilijk maar daar voel je je achteraf vast beter over.
pi_41122697
Tex, ik zou ook vragen om een echo, het is volgens mij hetgeen wat jij graag wilt, gewoon vragen meid, het is jouw lijf!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:06:26 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41122796
He Tex, weet je wat ik soms doe in zulke gevallen. Dan denk ik, als het over Jolie zou gaan, dan zou ik nu voor haar opkomen. Doordrammen tot ik mijn zin krijg en dat er gaat gebeuren waardoor ik kan weten hoe het met haar gezondheid is. Zo moet ik dan ook voor mezelf opkomen vind ik.
Wel echt doen hoor misschien helpt het ook voor je gevoel als echt zichtbaar is geweest hoe het ervoor staat.
pi_41122861
Ja dat is wel een goed op zich. Alleen weet ik niet hoe het moet... Bedoel de huisarts heeft telefonisch spreekuur alleen op woensdag, en verder dus officieel niet telefonisch bereikbaar. Moet ik dan gewoon de assistente bellen en het verhaal uitleggen?
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:11:33 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41122942
Ja. Dat is wat je moet doen denk ik.
pi_41123114
Inderdaad, gewoon nu bellen, als het anders moet, legt de assistente je het wel uit. Succes meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_41123435
Ja, doen, tex! Succes!
pi_41123677
Bellen Tex. Het is jouw lichaam. Als jij er geen rotzooi in wilt, zonder te weten of het echt gaat helpen, moet je bellen. En de assistent zal je dan maar gewoon moeten doorverbinden. Ga op je strepen staan. Jij bent net zo belangrijk!!!!
pi_41124628
Stomme stomme huisarts
Hij zei gewoon keihard dat ie me niet wilt doorverwijzen. Dat ie had overlegd met de gyneacoloog en dat die het niet nodig vond dus dat ie me toch geen echo gaat geven. Terwijl ik gisteren een verloskundige van hetzelfde ziekenhuis heb gesproken die zei dat ik gewoon een echo kon krijgen, alleen had ik wel verwijzing vn de huisarts nodig. Daarover zei de huisarts dat zij hem dan maar moest bellen, en dat zij (de huisarts en die gyn) dit hadden besloten en dat dat gewoon medisch verantwoord is blablabla en dat "als ik achter hun rug om" andere dingen wilden doen dat dan zelf moest weten maar dat ik het dan zelf moest regelen ofzow.

Bleh. Lul!
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:09:54 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41124707
OMG wat een zak hooi zeg!

Tex
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:11:55 #111
43556 miss_dynastie
pi_41124768
Dossier ophalen en een andere huisarts zoeken, tex. Tot die tijd kun je bij de eerste hulp terecht en daar ga je dan ook gewoon heen. Wat een zak
pi_41124788
Owjah hij zei ook nog dat je na een miskraam 6 weken bloedverlies mag hebben, en dat als ik een echo wilde ik dus nog maar langer moest afwachten.

Ik denk dat ik nu maar wel gewoon die kuur ga doen, dat zal vast ook wel gewoon z'n werk doen enzow, en heb gewoon geen zin meer in dit gezeik. Maar in het vevrolg neem ik dus wel mooi een andere huisarts.
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:07 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_41124852
das dan je huisarts
stormy waters...
sailin'
pi_41124903
Tex
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:16:43 #115
43556 miss_dynastie
pi_41124953
Het staat er trouwens wel heel bazig hierboven zie ik nu , maar ik kan me daar zo kwaad om maken he. Bezopen dat zo'n huisarts alle macht over jouw lijf heeft op deze manier
pi_41124986
Overigens had ik zonder verwijzing een echo kunnen krijgen als ik meteen toen ik zwanger was meteen de verloskundige had gebeld. Maar omdat ik nu niet in het systeem stond had ik wel een verwijzing nodig
Maar ja het was paar dagen voor we op vakantie gingen dus dacht dat regel ik allemaal wel na vakantie....
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:18:43 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_41125034
Tex, zou je anders die verloskundige nogmaals kunnen bellen en alles uitleggen? Misschien dat die wat voor je kan doen en hopelijk heeft zij wel begrip voor je situatie. Sterkte!

Oh, ik zie net dat je schrijft dat je dan voor de miskraam contact met de vk op had moeten nemen... Lijkt mij een stom bureaucratisch regeltje, misschien wil de vk er wel voor je van afwijken?
pi_41125292
wat een zak van een vent zeg tex, ik vind ’t heel rot voor je.
misschien is inderdaad via de vk toch nog iets mogelijk? bah.
pi_41126278
Wat goed dat je hebt gebeld, tex! En wat een *piep*huisarts, waardeloos! Ik hoop voor je dat de vk nog iets kan doen.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 13:03:51 #120
81992 Githa
pi_41126401
Jeetje Tex, wat een lul!
Heb je alle moed bij elkaar geraapt, krijg je zoiets.
Kan me voorstellen dat je zoiets hebt, laat maar zitten allemaal, ik neem die kuur wel, maar anders kun je toch nog eens die VK of het ZH bellen en daar je verhaal doen. Of natuurlijk een second opinion vragen bij een andere huisarts, dat recht heb je gewoon!

Persoonlijk zou het vertrouwen geschaad zijn jegens de huisarts wat maakt dat de drempel alleen maar groter wordt om voor jezelf op te komen.

Sterkte Tex ...
pi_41127048
Bedankt iedereen!
Maar ben uitgejankt en ik ga gewoon die kuur doen, en dan kom het ook vast wel allemaal goed. Maar wel een andere huisarts idd! Is niet de 1e keerdat ie zo doet namelijk, alleen is het nu een wat gevoeliger onderwerp.
©Dumbo
pi_41129197
godver tex, wat een klote huisarts heb je.

vreselijk, die mensen zouden toch moeten weten hoe je je kan voelen grrrmbl..
pi_41130435
tex, ik zou bijna vragen of je bij me in het dorp woont. Ik heb ook zo'n huisarts gehad. En wist nadat ie gedreigd had met anti-depresivia (ik vroeg om een andere pil ivm moodswings) niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ben naar een andere huisarts gegaan en die heeft me op basis van verstoord vertrouwen aangenomen. En ik ben zooooooooo blij dat ik die stap heb durven te nemen toen. Moet er niet aan denken dat de ene huisarts nu mijn zwangerschap zou begeleiden....bleg.
Ik vind het een rotstreek wat die man heeft gedaan. Ik snap je reactie om dan toch maar te gaan slikken, maar ik zou toch eerst nog VK bellen en een andere huisarts. Eerst daar de situatie uitleggen en dan kijken of een echo toch nog mogelijk is. Ik vind het geven van medicijnen een erg makkelijk uitweg, terwijl er nog niet goed gekeken is naar de oorzaak van het geheel.

sorry voor de preek...
pi_41131964
Ben gisteravond weer heerlijk met Mika onder de douche geweest. Is allemaal helemaal geweldig totdat hij in d egaten heeft dat mama ook tieten heeft Kon hem er nog net bij weghouden maar nu lekken ze weer van hier tot weet ik waar
Liefde
pi_41140884
Wat een verschrikkelijk persoon Tex.

Echt gek, dat moederschap. Ik ben nog niet echt gewend, elke keer weer raar dat er een kamer verderop zo'n klein mensje ligt dat vorige week nog in mijn buik zat. En die kraamtranen, wat een verschrikkelijke dingen zijn dat zeg. Ik heb mijn naweeen weg moeten puffen, maar liever dat nog een week dan dat emotionele gedoe de hele tijd terwijl ik zoveel geluk heb gehad met de zwangerschap, de bevalling en de tijd erna. Zelfs de kraamtijd is verder leuk. Emoties.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41141453
Hihi Yppy. Tja, kraamtranen. Het betekent alleen maar dat je hormonen weer hun plekje aan het terugvinden zijn in standje niet zwanger.....maar goed. Leuk is anders...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:56:42 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41141561
Tex, wat vervelend zeg. Doe je een keer zo je best om voor jezelf op te komen word je alsnog met een kluitje in het riet gestuurd. Je hebt het recht om serieus genomen te worden door je arts. Ik zou dus ook een ander zoeken. Gedoe allemaal

Ach Yppy, Laat ze maar gaan...
Lekker douchen!
pi_41153773
Ach Yppy, het wordt beter hoor, echt waar
MeNicole, wat fijn he, samen douchen met je humpie
Ach Tex, wat een *&^huisarts zeg, idd, een andere zoeken hoor! Bah, wat een rotlui lopen er toch rond en voor jou een

Sara is 1 geworden vandaag. Ik moest gisteravond werken tot 22:00, eenmaal op weg naar huis was ik telkens aan het denken *goh, nu begonnen de weeen* enz.
Eenmaal thuis hebben we alles versierd. Vannacht werd ik om 3:40 wakker, om 3:50 is Sara vorig jaar geboren, ook wel leuk om zo even 'langs te lopen'.
Vandaag vieren we het nog niet echt, zondag wel.
Sara
Merel
Ukje
pi_41231363
Pfff, ik begin me nu een beetje zorgen te maken de laatste tijd over hoe het met mij gaat. Na mezelf vaak voorbijgelopen te zijn en een veel aandacht eisende Merlijn kom ik weer het volgende obstakel tegen. Ik ben namelijk veel afgevallen en dat is zeer zeker niet de bedoeling. Mijn schildklier doet ook weer meer pijn en ik hoop dat die twee dingen niets met elkaar te maken hebben. Op het moment weeg ik nog maar 54 kilo, ik eet niet anders dan anders en probeer juist de vettere producten te gebruiken zoals roomboter en volle melkproducten in de hoop dat het beter wordt.

Nu geef ik natuurlijk nog wel borstvoeding en dat zal ook wel meespelen, maar ik ben me er echt van verschrokken toen ik vanmorgen op de weegschaal stond. Ruim 1,5 jaar geleden woog ik nog 62,5 kilo, ik werkte toen nog 32 uur op kantoor en had een sportstop ivm de winter. Net voor de zwangerschap zat ik op 58,5 kilo omdat ik toen wel weer aan de wandel was en daar vaak flink wat kilo's mee kwijt raak. Dat alles bij een lengte van 1.70. Nu heb ik gelukkig ook niet meer last van vermoeidheid of energietekort ofzo. Maar ik vind het idee dat als ik dadelijk weer aan de wandel ga niet fijn, zeker niet als ik daardoor ondanks de dingen die ik eet toch weer afval.

Merk hierdoor toch dat een kind en borstvoeding veel vergen van het lichaam, samen met de restanten van de zwangerschap, mijn schildklier. In oktober moet ik weer terug en ik hoop dat nog goed is en eigenlijk dat ik dan volledig ontzwangerd ben en de hormonen die de oorzaak zijn van de opgezette schildklier uit mijn lichaam zijn verdwenen, alhoewel er ook hormonen blijven doordat ik wel nog borstvoeding zal blijven geven. Het is allemaal toch wat .........

-edit- Ik heb het wel kouder dan normaal ..... misschien toch maar morgen de dokter eens bellen zodat ik weer eens naar een dieetist kan voor tips omtrent voeding omdat mijn darmen ook niet lekker lopen op het moment.

[ Bericht 6% gewijzigd door Randa_v op 27-08-2006 19:28:47 ]
pi_41238895
Idd de dokter bellen voor een bloedonderzoek. Maar 54 kilo bij 1.70m is nog niet zo gek weinig hoor (ik woog hetzelfde bij 1.76m toen ik zo afgevallen was, kwam bij mij vanzelf goed). Omdat je wel klachten hebt ervan verder en zelf je schildklier denkt te voelen is het natuurlijk wel goed om even bij de huisarts langs te gaan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:43:51 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247712
nou ja... wat poemojn zegt randa... kan er niks aan toevoegen eigenlijk. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 09:35:00 #132
81992 Githa
pi_41248424
Als je jezelf er niet lekker bij voelt is het nooit verkeerd om eens langs je huisarts te gaan Randa, ik kan je helaas geen tips geven,maar wens je veel sterkte!

Tex, hoe is het bij jou? ...
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:02:58 #133
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248946
Randa, naar de huisarts hoor....

N.a.v. van een opmerkinkje van M@x in dreumestopic
Ik durf niet. Ik durf de dokter niet te bellen, ik durf niet naar de gyn, ik wil die stomme pillen niet. Ik twijfel over de financien, wil eigenlijk eerst weer helemaal op de rit zitten. Ik wil heel graag zwanger zijn, echt heeel graag, ik zou zo graag een broertje of zusje voor Luuke willen. En misschien valt die weg ernaartoe wel mee. En hee, financieel kan er heus nog wel een kindje bij. Maar ik ben zo bang voor het wachten, de ziekenhuisbezoekjes, teleurstelling. Bij Luuke is het zo goed en snel gegaan (De eerste poging Clomid, al met al met vooronderzoeken zijn we een half jaartje bezig geweest). En stel dat het nu wel heel lang duurt, dat ik me weer depressief voel, en dat Luuke dat dan merkt.
En ik voel me een vreselijke aansteller. Bij Luuke is het immers ook goed gegaan. ´Ik heb er immers al 1`(Ja echt, dat zeggen mensen... " Oooo, maar als het nu niet lukt heb je in ieder geval Luuke al" . Ja inderdaad, daar ben ik heel gelukkig mee. Maar Luuke is niet kindje2.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_41249008
Och Lishe
Ik kan me je twijfels voorstellen... Het is ook zo onzeker allemaal, je weet niet hoe lang het gaat duren...
Wat een vreselijk domme opmerkingen van 'je hebt al een kindje', daarom kun je nog wel verlangen naar een tweede!
Je bent zeker geen aansteller.
Ik denk dat je hierin echt je gevoel moet volgen, je weet van tevoren niet of je depressief wordt, je weet niet of het lang gaat duren, misschien valt het allemaal enorm mee en gaat het net zo snel als bij Luuke?
Dikke knuffel van hier..
Sara
Merel
Ukje
pi_41249082
Lishe, wat vreselijk jammer dat het ook op die manier moet. kan me voorstellen dat het een enorme drempel is. Misschien heb je gewoon nog wat tijd nodig om moed te verzamelen en ben je er ineens 'klaar' voor. Ik hoop het echt voor je. Heel veel sterkte met je beslissing.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:15:20 #136
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41249196
Oh Lishe, het was niet mijn bedoeling om het op die manier aan te kaarten. Sorry

Ik kan me voorstellen dat de drempel om weer de MMM in te stappen erg hoog is. Dat het met Luuke zo voorspoedig is verlopen wil inderdaad niet zeggen dat dat nu ook zo zal lopen maar het is ook geen garantie dat het nu wel heel lang gaat duren. Ik denk dat niemand je die zekerheid kan bieden en misschien heb je, zoals snoopy dat ook al zegt, net nog even een extra duwtje nodig. Sterkte in ieder geval
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:17:39 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_41249243
lishe het lijkt mij ook moeilijk zo'n stap. goed erover denken is verstandig denk ik. maarja, dan al je emoties nog. sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:23:40 #138
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41249365
Dank voor jullie lieve reacties. En M@x, zo nam ik het ook niet op hoor, maar moest even mijn hart luchten toen ik het zo zag staan.
Ik denk ook dat lief en ik de enige zijn die de stap kunnen nemen. Hij is zo lief hierin en begrijpt het ook. En ik weet wel, als het eenmaal loopt, dat het ook leuk en spannend en dromen is. Maar soms wou ik gewoon dat het allemaal ´gewoon´was. (Ik hoop gewoon op een wonder. Dat ik lekker toch ineens zwanger ben, zonder poespas. ) En als het eenmaal zover is, hoop ik er net zo om te grappen en te lachen als de vorige keer. En dat we het dan weer ´toch maar even flikken.´
Jullie zijn lief!
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 10:27:32 #139
81992 Githa
pi_41249445
Lieve Lishe
Je moet je gevoel volgen meid, het kan een slopende periode worden, maar ik weet zeker dat je het kan.... je bent altijd zo moedig en ookal maakt het je depressief, jij zult altijd een Top moeder voor Luuke zijn... je bent er nu al zo meebezig, dat gaat jou lukken hoor
Hopelijk kun je je negatieve gedachtens een beetje relativeren... je bent sterker als je zelf denkt
pi_41249449
Lishe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41249513
Lishe, ik begrijp precies wat je bedoelt. Een dergelijke opmerking heb ik ook geplaatst in het "overwegingen 2e kindje" topic. Nu zijn wij er voorlopig helemaal niet mee bezig, want ik begin volgende week met een nieuwe opleiding van 3 jaar, maar het is wel iets waar we het vaak over hebben.

Ook wij zijn bij de 1e ronde clomid zwanger geraakt, maar het traject wat daaraan vooraf ging heeft iets van 1 1/2 jaar geduurd. En dat heeft me achteraf gezien meer energie gekost dan ik eigenlijk wilde toegeven op dat moment (want ontzettende stoere en nuchtere vrouw )
Maar de twijfels.....
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:51:12 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_41249964
Voor dat ik moeder werd was het ergste wat iemand kon doen mij midden in de nacht wakker maken.
Maar met Ive is alles anders. 2x per nacht geeF ik hem met alle liefde bv en 's ochtends leg ik hem wel eens naast me in bed, mijn man is dan al opgestaan en dus hebben we de ruimte. Dan dutten we nog een beetje, echt slapen lukt dan niet meer. Maar als ik dan eventjes toch geslapen heb en ik doe mijn ogen open, dan ben ik zo blij en gelukkig! Mijn mooie mannetje die dan naast me ligt . Ik verheug me dan direct op de dag die komen gaat, weer een mooie nieuwe dag met mijn gezinnetje!

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 28-08-2006 11:11:52 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:09:55 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_41250438
cattie, wat klink je heerlijk gelukkig
stormy waters...
sailin'
pi_41254543
Nou, akties afgewerkt. Donderdag even bloed laten prikken op de schildklier en volgende week donderdag naar de dietiste. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden. Gewoon bij de assistente de benodigde dingetjes gehaald en nu hopen dat mijn bloed goed is denk ik dan.
pi_41261563
Lekker Randa
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_41265376
Randa Lishe

Deze mama is vanavond moe, maar voldaan. Vandaag weer voor het eerst gewerkt, vermoeiend, maar wel leuk, ik zat er meteen weer helemaal in. Daarna lekker even met Finn gespeeld en die ligt nu na z'n badje en een voeding prinsheerlijk te maffen
Deze combi bevalt me wel geloof ik, het thuiszitten was wel weer mooi geweest.
pi_41265862
Mooi Randa!

Deze moeder is vandaag erg blij dat haar lieve dochtertje heerlijk slaapt. goed drinkt en weinig tot geen krampjes lijkt te hebben. Blijkbaar heeft ze toch veel baat bij weinig prikkels want nu ze de hele dag op de slaapkamer is is ze een stuk rustiger.
En dat maakt mama ook weer een stuk rustiger, want oh wat is het moeilijk om te zien dat je kind iets dwars zit zonder daar iets aan te kunnen doen. hartverscheurend!
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:00:19 #148
3011 E.T.
pi_41266858
Wat kan je weer aan werken toe zijn he Tamea?
Weet nog dat ik 't ook weer heerlijk vond om weer aan de slag te gaan na m'n verlof
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:56:34 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_41269202
tamea, ik snap wat je bedoelt Ik merk nu na 7 weken dat ik eigenlijk alweer toe ben aan een vergroting van mijn wereld. Ik heb eigenlijk nog vakantie na mijn verlof gepland, maar misschien stel ik die vakantieweken wel uit en ga ik toch eerder aan de slag.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:04:00 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41269506
Ik ga deze week twee middagen naar mijn werk voor de diploma uitreikingen. Ik neem Jetske wel mee, ik ben benieuwd hoe ik het vind om daar weer te zijn. Ik merk ook dat ik me wat lamlendiger ga voelen nu ik al zo'n tijd thuis ben, ik heb op dit moment echt nergens zin in Het zal ook wel met het weer te maken hebben, je gaat niet zo makkelijk de deur uit met die regen.

Fijn owlet dat alles weer wat beter loopt. Ik vind het ook zo moeilijk als er iets met Jets is, je weet soms gewoon echt niet wat er is of dat ze gewoon huilt om het huilen, moeilijk hoor. Gelukkig huilt ze niet zo vaak.

Lishe, sterkte met het maken van de beslissing.
Randa, ik zou ook even langs gaan bij de dokter, ik zag volgens mij ook dat je dat al gedaan hebt, goed zo!
Lekker douchen!
pi_41272008
Hoe is het nu met jou Tex?

Lishe, succes en sterkte bij het maken van jullie keus.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:33:34 #152
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41282693
Lishe dikke knuf en ik hoop dat je er uitkomt samen met je

Tamea wat lekker dat je er weer uit kunt ik word jaloers zo ong.....
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:16:48 #153
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41284666
Dank jullie voor al die lieve reacties. Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts. Een dubbele, was nodig volgens de assistente.
Ik ga hem de situatie uitleggen en er gewoon eens over praten. Toen ik lief later belde om erover te vertellen zei hij dat hij graag meewilde. Ik ben zo blij dat hij het zo van ons samen maakt. Ik denk er veel te veel alleen over.
Het heeft me ook wel opgelucht om het hier eens even van me af te schrijven.
(En vanochtend, tijdens het douchen en aankleden bedacht ik me dat er nog wel een klein kindje bij ons ochtenritueel past. )

Igraine, ik wist helemaal niet dat je dezelfde weg moest als wij. , want soms is het best moeilijk. En ik herken je houding zo. Ach, wat is het nou voor probleem.... en later weer knalhard huilen, want.....
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:19:18 #154
81992 Githa
pi_41284716
Lishe, wat goed dat je gebeld hebt en wat lief van Xtracer dat soorts teun moet je hebben ...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:17:19 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_41286079
Lishe, wat goed
stormy waters...
sailin'
pi_41287889
Lishe, wat goed van je en wat fijn dat je man meegaat. Dat geeft op de een of andere manier nog wat meer steun kan ik me voorstellen. Echt iets wat je met z'n tweeën gaat doen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:30:20 #157
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41290051
Lishe wat goed! En wat fijn dat je man meegaat. Het speelt zich misschien allemaal in jouw lichaam af, maar idd is het iets van jullie samen.
©Dumbo
pi_41290282
Lishe goed dat je gebeld heb! En fijn dat je man mee gaat. Succes
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:40:39 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41290365
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:35 schreef Githa het volgende:
Tex, hoe is het bij jou? ...
Lief dat je dat vraagt

Ik ben een beetje depri van de hormonen. Van de nuvaring ben ik ook vreselijk depri geweest wat ook een van de redenen was dat ik eigenlijk geen hormonen wilde (had ik de huisarts ook verteld). Maar het scheelt dat ik weet dat het daardoor komt en dat ik nog maar 6 dagen hoef te slikken. En hopelijk is daarna alles gewoon weer normaal
©Dumbo
pi_41292997
sterkte hoor tex, en ik blijf het rot vinden dat je die stomme hormonen überhaupt moest nemen.

lishe, wat doortastend, goed!!
pi_41296457
Tex balen van die hormomen, hopenlijk zijn de 6 dagen snel om en ben je idd er van af
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:02:41 #162
81992 Githa
pi_41296579
Tex, ik vind ook nog steeds dat hij daar rekening mee had moeten houden... balen dat je er nu toch depri van bent, maar ik vind het wel super knap dat je dat op zo'n moment nog wel weet te relativeren.
We tellen af
Doen ze wel hun werk, of is dat te vroeg om te zeggen?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:22:31 #163
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41297227
Thanx

Githa, het bloedverlies is wel meteen verminderd en inmiddels over, maar ik geloof ook dat de pillen er eerst voor zorgen dat de baarmoederwand dikker wordt enzow, en zodra je stopt met de pillen volgt een menstruatie. Net zoiets als De pil dus, maar dan over een kortere periode.
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:25:14 #164
81992 Githa
pi_41297317
Dus eigenlijk na die menstruatie zou je kunnen zeggen of het echt heeft geholpen.
Laten we hopen dat dat iig het geval is.
pi_41299985
Vervelend dat je nu dan eerst weer menstruatie krijgt. Ik duim iig voor je!

[ Bericht 73% gewijzigd door Anitra op 29-08-2006 20:08:33 ]
pi_41302846
Lishe, goed zo dat je samen naar de dokter gaat. Het is óók iets van jullie samen toch? En ik vond het ook altijd heel fijn dat manlief meeging naar de dokter en het ziekenhuis etc...
Heel veel succes en sterkte en hopelijk snel het gewenste resultaat!

Ja die houding hč, achteraf gezien is het gewoon zenuwslopend geweest. Daarom ook enorm veel respect voor al die meiden de nog veel verder in die MMM moeten/zitten
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:37:21 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_41333354
Naar aanleiding van het bevallingsverhaal van Kozakken (mooi verhaal hoor!) realiseer ik me opeens dat ik een stukje van de bevalling mis. Het belangrijkste stukje... Ik weet nog dat ik moest persen terwijl de gyn aan de vacuumpomp trok (oh wat deed dat pijn) en daarna dat Ive omhoog gehouden werd en op mijn borst werd gelegd. Ik weet niet meer dat hij uit me kwam, geboren werd. Ik weet niet hoe dat voelde, ik voelde alleen maar gigantische pijn. Op zich maakt het eigenlijk niet uit dat ik dat niet meer weet, Ive is er lekker en alles gaat goed, maar toch zit ik nog een beetje met mijn bevalling in mijn maag. Zo, dat moest ik even van me af schrijven.
pi_41335077
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 17:37 schreef cattie het volgende:
Naar aanleiding van het bevallingsverhaal van Kozakken (mooi verhaal hoor!) realiseer ik me opeens dat ik een stukje van de bevalling mis. Het belangrijkste stukje... Ik weet nog dat ik moest persen terwijl de gyn aan de vacuumpomp trok (oh wat deed dat pijn) en daarna dat Ive omhoog gehouden werd en op mijn borst werd gelegd. Ik weet niet meer dat hij uit me kwam, geboren werd. Ik weet niet hoe dat voelde, ik voelde alleen maar gigantische pijn. Op zich maakt het eigenlijk niet uit dat ik dat niet meer weet, Ive is er lekker en alles gaat goed, maar toch zit ik nog een beetje met mijn bevalling in mijn maag. Zo, dat moest ik even van me af schrijven.
Herkenbaar! De bevalling van Sara ging zo razendsnel en met zo'n weeenstorm dat ik me de details niet meer kan herinneren, ook de eerste uren erna niet meer. Alleen bepaalde dingen dan weer wel.
Jammer is dat he, ik heb me er enigzins overheen gezet, het is nu eenmaal zo, en gelukkig is ze gezond en ik ook

Tex, wat rot dat je zo'n last hebt van de hormonen. Hoe lang duurt de kuur in totaal?

Lishe, goed dat je naar de dokter gaat meid!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:33:27 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_41335172
cattie, dat is het nadeel van een vaccumbevalling, je voelt niet echt dat je kindje geboren wordt want die wordt er met best veel geweld uitgetrokken. Ik heb dus datzelfde gehad bij Liam, ik weet nog wel dat het hoofdje stond, maar verder niks. Ik weet nu door de geboorte van Ezra pas hoe het voelt als je het zelf doet, daarom vond ik dat ook zo mooi.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:42:01 #170
108648 cattie
lieve moeder
pi_41337415
Dank jullie voor de reacties! Het is dus niet zo vreemd dat ik dat niet weet. Ik heb het er met mijn man over gehad en hij heeft me verteld wat er gebeurd is.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:39:02 #171
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41338755
Schanulleke heeft ook veel voor me moeten invullen. Ik merk dat ik dat ook erg moeilijk vind. Laatst had ik de afsluitende afspraak bij de VK en toen moest ik er weer over huilen. Die hele bevalling is me ook zo tegen gevallen misschien ook maar beter dat ik niet alles meer weet

Vandaag baal ik even, morgen begint Schanul weer met school en ik zie er tegen op straks weer vaak alleen te zijn ' avonds. En het begint nu al, hij is er nu niet, morgen dan niet en ook dit weekend is hij twee avonden (en nachten) weg. Bah!

Oja, en dan ook nog wat leuks. Vandaag ben ik bij de diplomauitreiking geweest van de eerste groep leerlingen (morgen de tweede) en Jetske was voorbeeldig! Ik was zo trots, ze lag naar iedereen te lachen en iedereen vond haar zo mooi

[ Bericht 23% gewijzigd door sjak op 30-08-2006 20:55:14 ]
Lekker douchen!
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:01:40 #172
108648 cattie
lieve moeder
pi_41390052
Straks moeten mijn man en ik naar een huwelijk van vrienden, wat betekent dat Ive voor het eerst naar een oppas gaat. Ik heb het volste vertrouwen in de oppas (een goede vriendin) maar toch ben ik er best wel zenuwachtig voor. Zal alles wel goed met hem gaan? Zal hij wel goed drinken? Ga ik hem niet afschuwelijk missen? Enz. enz. Uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen, maar ik vind het wel erg spannend, zo'n eerste keer.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:12:54 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41407519
deze mama is eindelijk ongesteld geworden. tenminste.. sort of .. halfheid

en krijg die tampons dr niet meer in loop ik straks nog met van die verbanden in mn broek

dacht juist; ik zal wel supersupersupertampons nodig hebben, maar de normaal krijg ik al niet verder dan 1 cm..
pi_41409986
Ik zou es kijken of je mini's wel al kan verdragen en dan langzaam opbouwen naar normaal...
de eerste keer is wat gevoelig, maar het gaat beter eerlijk waar
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:54:10 #175
103793 kozakken
Living the life
pi_41410988
Ben nu pas echt in verschillende topics aan het bijlezen. En Cattie, wilde toch nog even reageren. Bij de bevalling van Jonne (ons eerste kindje en in het ziekenhuis geboren) ging het heel anders. Ik was me nu ook zelf veel bewuster van dat hele proces en ik wilde ook graag een aantal dingen 'voelen'.
Want ik heb bv. bij Jonne ook nauwelijks gevoeld hoe dat laatste stukje ging. Tenminste, totaal niet bewust meegekregen. Ook daar zijn later pas door te praten een aantal dingen gaan dagen terwijl Jonne toen al een paar maanden oud was.

Iemand vertelde me trouwens ook dat je bij een tweede kindje ook veel beter bv. het hoofdje voelt staan dan bij de eerste. Weet niet of het waar is, maar in mijn geval klopt het absoluut. Daarnaast ging de bevalling van Romme (het uiteindleijke persen) natuuriljk ook niet echt super langzaam, dus voelde ik het verschil ook heel goed.
en blijf praten Cattie!

Wat leuk Sjak, dat het zo goed ging met Jetske. Leuk he
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:55:09 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_41424954
Dank je Kozakken! Ik hoop dat ik het bij de 2e ook beter zal voelen (al hoop ik nu nog dat de 2e met de ooievaar komt, maar dat zal er wel niet inzitten.).

Gisteren is prima gegaan met Ive bij de oppas. En het viel me mee hoe erg ik hem miste, alleen op het einde, 's avonds, miste ik hem erg en was ik blij dat ik naar huis kon.
Vanmiddag is mijn broertje terug gekomen uit Canada (hij liep daar stage) en heeft hij voor het eerst zijn neefje gezien, dat vond ik wel erg leuk! En hij ook.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:11:30 #177
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_41426786
Deze bemoeimoeder, is inmiddels na twee weken gewend aan het dagelijkse ritme van een echt gezinnetje. Het scheelt natuurlijk wel dat ons manneke al 7 jaar is, en dus al enige regelmaat in z'n leven heeft. Z'n doen en laten draait voornamelijk rondom school en de tijd die daarna overblijft.

En ik moet zeggen, tot nu toe valt het allemaal wel mee. Op m'n werk kan ik gelukkig flexibel aan de arbeid, temeer ook omdat mijn ook onregelmatig werkt. Zodoende kunnen we voor zorgen dat er altijd minstens één van ons is om hem naar school te brengen of weer op te halen en 's avonds thuis is. En hij hoeft zelfs niet iedere dag over te blijven, maar kan gewoon thuis een plat ei met spek komen eten.

Verders is het een heel sociaal ventje, en heeft hij z'n oude vriendschappen weer snel opgehaald, nieuwe opgedaan, en zelfs na een week had hij al verkering. Dus dat komt wel goed. Ook het feit dat hij de hele week bij ons is, en z'n zus bij hun moeder woont [70km verderop] en dat hij die dus alleen in het weekend ziet, valt ons reuze mee.

We zijn voorbereid op een terugval, maar tot op heden valt het allemaal wel mee. Sommige collega's vroegen zich af waar ik toch aan begon, maar dit hoort er gewoon bij. Of het er nu biologisch wel of niet één van ons samen is, wij zorgen ervoor dat hij gelukkig kan worden. En dat lukt tot nu toe aardig. Al heeft mama de [h-]ex af en toe nog wel van die rare streken, maar we denken maar dat ze zich ook aan het aanpassen is.

Kortom... het valt allemaal wel mee... maar zoals ik al in het rammeltopic meldde, ben ik blij dat die van ons zichzelf kunnen bedruipen, en zou ik op dit moment niet staan te kijken op een pasgeboren hummeltje. En dat komt er naar alle waarschijnlijkheid ook niet, dus we leven ons nu helemaal uit op dit manneke, en z'n zus als die volgend weekend weer hier naartoe komt.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_41438759
Cattie ook hier herkenning, ook ik heb de bevalling eigenlijk nog niet verwerkt. Maar het voelt zo stom dat je dat na ruim 1,5 jaar nog steeds niet verwerkt hebt. Ik heb me wezenloos geperst maar omdat Myrthe klem zat met d'r schouder is ze nooit goed gezakt, dus als ik dan lees bij sommige bevallingsverhalen dat ze het kindje echt voelen zakken moet ik altijd even slikken. En uiteindelijk is ze er dus letterlijk uitgesleurd en geduwd (ass. trekken aan de pomp, gyn als een idioot duwen op mijn buik) dus dat was ook een heftige slachtpartij die alleen maar in een waas van pijn en angst of alles wel goed met d'r was voorbij is gegaan. Ik had een onderwaterbevalling 'gepland', want ik wilde de overgang voor Myrthe van buik naar wereld zo rustig en geleidelijk mogelijk maken. Ik ben nog steeds heel verdrietig dat het zo het tegenovergesteld is geworden, met grof geweld is ze uit me gerukt, dat vind ik echt heel erg. Tegelijkertijd ben ik ook heel dankbaar dat het zo kon, want anders had ze het niet overleefd. Heel dubbel dus.
  zondag 3 september 2006 @ 08:25:08 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41445203
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:55 schreef cattie het volgende:
Dank je Kozakken! Ik hoop dat ik het bij de 2e ook beter zal voelen (al hoop ik nu nog dat de 2e met de ooievaar komt, maar dat zal er wel niet inzitten.).
Ik hoop ook op diezelfde ooievaar Cattie! Maar LadyBos beschrijft het wel goed, het is heel dubbel. Je weet dat het nodig was maar ik had er ook zo'n andere voorstelling van hoe het zou gaan.
Fijn dat het goed is gegaan bij de oppas, heb je een leuke dag gehad?

Welkom Sjeekie-Beekie, dat lijkt me ook wat om ineens je gezin uit te breiden met een kind van 7 jaar (dat zal een zware bevalling zijn geweest ) Fijn dat het zo goed gaat allemaal en dat hij zo lekker zijn weg vindt. Praat je wel met hem over zijn zusje en de afstand die er nu tussen hun inzit of heeft hij helemaal geen behoefte om te praten?

Ik heb hier de eerste Schanul-loze nacht gehad en het gaat gelukkig allemaal goed. Ik begin mezelf al wat minder grieperig te voelen en Jetske is een stuk rustiger dan de afgelopen dagen. Ik werd vanochtend weer begroet door een prachtige glimlach
Lekker douchen!
  zondag 3 september 2006 @ 12:30:15 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_41448130
ik snap jullie gevoelens erg goed ten aanzien van de bevalling en een eventuele 2e. Ik heb dat precies zo gehad en ik was ook erg bang voor de 2e bevalling. Terwijl die dus eigenlijk uiteindelijk heel snel en voorspoedig ging, hetgeen dus ook meestal het geval is bij een 2e. de ontsluiting gaat bij een 2e veel sneller meestal bv. Ik heb het hier nu ook gezien aan de meeste mensen die van nummer 2 zijn bevallen, allemaal snelle en redelijk makkelijke bevallingen.
Misschien dat dit hoop geeft voor de toekomst
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 14:43:40 #181
44200 Sjeekie_Beekie
pi_41451146
quote:
Op zondag 3 september 2006 08:25 schreef sjak het volgende:
Welkom Sjeekie-Beekie, dat lijkt me ook wat om ineens je gezin uit te breiden met een kind van 7 jaar (dat zal een zware bevalling zijn geweest ) Fijn dat het zo goed gaat allemaal en dat hij zo lekker zijn weg vindt. Praat je wel met hem over zijn zusje en de afstand die er nu tussen hun inzit of heeft hij helemaal geen behoefte om te praten?
Het was zeker geen makkelijke "bevalling". Sinds een jaar gaat het beterder met zijn ex, maar we hebben bijna 3 jaar moeten vechten tegen haar regime. Nu nog zelfs maakt ze opmerkingen, die niet tof zijn. Niet voor ons, maar daar zijn we volwassen voor, maar ook niet voor haar kids.

Zo wil ons manneke altijd een kuifje in z'n haar. Hij kwakt er zelf wat gel is en hij is helemaal "the man" in groep 4. Nu gingen we anderhalve week naar de kapper, hij helemaal uitgelegd wat hij wilde, zij aan de slag en hij vond het helemaal geweldig. Verteld hij daags naderhand dat hij van mama altijd stekeltjes moet , maar toen was het er al af, dus pech voor de mama . Dus ik breng hem op vrijdagavond naar mams... die maakte een opmerking in de trand van... hmmmzzzz je bent dus naar de kapper geweest?

Hij helemaal trots met z'n nieuwe kapsel EN kuifje... mama wat minder blij. Als hij dan op zondagavond thuis komt, heeft hij toch weer stekeltjes... en zodra mams de deur uit is, vraagt hij gelijk of hij toch niet nog eventjes onder de douche mag... omdat hij 's maandags zo niet naar school wil. Dat vind ik toch best sneu voor zo'n manneke.

Wij proberen hem te stimuleren om een eigen beeld, mening, visie, idee, smaak, wat dan ook over/in dingen te ontwikkelen. En dus ook die kans te geven. Hij wil hij een hanekam of dreadlocks... als hij er maar gelukkig mee is... mams heeft liever een fotomodelkindje.

Het is een heel gevoelig manneke, die wel aanvoelt dat de wereld niet draait om mooie dingen. Maar ook om hele andere dingen. Vaak komt hij uit zichzelf meehelpen met de was opvouwen, of de vaatwasser inruimen. Hoeft hij niet te doen... maar hij vind het gezellig om samen iets te doen. En na de minder leuke klusjes, blijft er tijd over voor leuke dingen, zoals een spelletje spelen. Jammer dat z'n moeder er anders over denkt. Maar hij is 12 dagen hier, en 2 dagen daar... tot nu toe draagt hij z'n lot trots.

Over de afstand... hij geeft zelf goed aan hoe hij er over denkt. En als hij wil bellen, dan kan dat natuurlijk ook altijd. En verders hebben we een web-cam, en kan hij MSN-en met z'n zus. Tot nu toe is hij blij met onze onverdeelde aandacht en heeft hij rust gevonden. Hij kon soms heel fel uit de hoek komen, maar nu kruipt hij ook lekker tegen je aan in de bank om tv te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 03-09-2006 14:45:25 (Toch stiekum een lang verhaal geworden) ]
Oudste, Jongste en Lara
  zondag 3 september 2006 @ 21:40:02 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_41463013
Het typisch is, dat het echt precies zo is zoals Belana aangeeft. Dit was idd zo'n andere bevalling. Zo veel meer bewust. Misschien juist ook omdat ik de bevalling van Jonne heus wel als heel positief, maar toch ook heel heftig heb ervaren. In het ziekenhuis is het natuurlijk ook zowiezo meer 'medisch' dan thuis. Daarnaast is Jonne ook bijna met de vacuum geboren omdat het persen 1,5 uur duurde en het op het laatst ook echt 'moest'. Ook zijn uiteindelijke geboorte heb ik heel anders beleefd. Niet zo gevoeld en zeker zo niet beleefd. Alleen maar intens opgelucht dat Jonne geboren was.
Achteraf gezien heb ik deze bevalling nodig gehad om de eerste bevalling ook een nog betere plek te kunnen geven.

Hier juist heel gemengd over mijn hele bv verhaal. Blij dat ik het geprobeerd heb, maar toch voelt het een klein beetje als falen omdat het dus juist niet lukt. (baal dat het vnl komt door mezelf en de operatie en vraag me dan opeens heel onrealistisch af waarom ik dat toch zo heb doorgezet enzo. Terwijl het medisch gezien ook echt moest vanwege rug)

Sjeekie_Beekie wat klink je lief over de mannetje Heerlijk om je verhalen te lezen. (hint: hopenlijk blijf je nog meer van dit soort mooie verhalen posten ook hier?

Korte samenvatting van deze mama: gemixed.
Blij met onze twee mannen , vermoeid , emoties die erg door elkaar lopen , toch nog meer bezig met de bevalling en geboorte dan ik had gedacht, mijn lijf een beetje terug , toch een stukje 'zwanger zijn' missen -noooit gedacht dat ik dat nog zou zeggen- , vol zorgen, gelukkig, gefrustreerd, lastig om aandacht te verdelen, verlang naar routine maar eigenlijk ook niet, kan opzien tegen de kleinste dingen of klusjes en kan vervolgens omslaan in een soort maniakale bui waarin alles schoon/opgeruimd/op orde moet zijn.
kortom: jantje lacht, jantje huilt
  maandag 4 september 2006 @ 14:02:51 #183
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41480832
Kozakken ik vroeg me al af hoe het met je was.

Lishe, wat kan ik verder nog zeggen? Ik vind het zo lief van X dat ie zo betrokken is. Tuurlijk, dat hoort zo. Maar er zijn genoeg mannen bij wie dit volledig langs hun gaat.
  maandag 4 september 2006 @ 15:50:05 #184
44200 Sjeekie_Beekie
pi_41483215
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:40 schreef kozakken het volgende:
Sjeekie_Beekie wat klink je lief over de mannetje Heerlijk om je verhalen te lezen. (hint: hopenlijk blijf je nog meer van dit soort mooie verhalen posten ook hier?
Dankje Kozakken...
En ik ga me eens verdiepen in het aangerade topic.
Oudste, Jongste en Lara
  maandag 4 september 2006 @ 17:52:56 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41486653
Sjeekiebeekie wel lastig dat moeder en vader niet altijd op een lijn zitten, maar zoals kozakken zegt je klinkt heel liefdevol .

Alle mama's met de heftige emoties rondom de bevalling een dikke ik herken het niet maar snap wel dat het niet fijn is.
  maandag 4 september 2006 @ 20:21:14 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41491758
Deze moeder is ziek: verkouden, hoofdpijn, keelpijn, moe, spierpijn... m.a.w.: kapot.
  maandag 4 september 2006 @ 20:32:44 #187
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41492186
Arme PV. Het heerst blijkbaar nogal, ik heb afgelopen dagen ook veel keelpijn en hoofdpijn gehad. Gelukkig is het al wat minder aan het worden. Sterkte ermee!

EW, heb jij het leuk gehad gisteren?

Sjeekie-Beekie, dat klinkt allemaal best goed na zo'n korte tijd. Lekker zo'n mannetje dat houdt van gezellig samen de was opvouwen

Oef, die hormonen ook Kozakken, die maken het allemaal nog zwaarder dan het al is.
Tja, ik kan me voorstellen dat je baalt dat je geen BV kan geven maar het heeft toch een goede reden. Als je altijd last van rugpijn had kon je die mannen niet lekker oppakken. BV geven maakt echt niet dat je een betere moeder bent, veel knuffelen wel.
Lekker douchen!
  maandag 4 september 2006 @ 22:47:12 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_41496922
Hormomen maken dat liefde en de rest (lees: Hormomama op z'n slechtst) zo dicht bij elkaar horen.
En piekeren en euforie dus ook binnen een half uur elkaar een keer of tien kunnen afwisselen

Het stomme is Sjak, dat je helemaal gelijk hebt. Ik bedoel, met mijn hoofd kan ik dat heel goed beredeneren. Maar mijn hart sjokt soms nogal achter de feiten aan Ik kan er nu gerust mee uit de voeten, maar het zijn wel de momenten die me nog steeds wat doen wanneer ik het erover heb. Alsof ik me toch elke keer weer wil verdedigen. Terwijl mijn hoofd best weet dat dat helemaal niet nodig is.
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 01:36:54 #189
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41502529
Kozakken, als het gaat om het missen van de fysieke intimiteit bij KV, er is een hulpmiddel. Er bestaat een borstvoeding hulp set (SNS), een flesje met een heel dun slangetje dat je tegen je tepel kan plakken. De baby neemt dan tepel en slangetje in de mond en zal gewoon zuigen. Zo krijgt 'ie naast wat er eventueel in de borst zit in een keer ook de KV (of afgekolfde BV) uit het flesje binnen.

Ik voed er zelf sinds afgelopen zaterdag mee, op voorstel van een lactatiekundige, omdat ik een aangeboren tekort aan klierweefsel in mijn borsten blijk te hebben. Het werkt goed, m'n dochter hapt vrolijk aan. Alleen haalt ze soms het slangetje los met d'r zwaaihandjes. En dan beledigd huilen natuurlijk

't Is volgens mij niet zo'n bekend hulpmiddel, dus daarom noemde ik het maar even.

toevoeging: ik vind het ook heel erg bewonderenswaardig dat Kozakken tot een beslissing heeft kunnen komen in zo'n hoofd versus hart situatie

[ Bericht 12% gewijzigd door Macka66 op 05-09-2006 19:37:05 (kwam wellicht wat verkeerd over) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:52:48 #190
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41506886
Dankje Sjak. Paplief is ook ziek, maar toch maar gaan werken. Oma ook ziek. Het zal inderdaad wel heersen...
Ik doe maar rustig aan vandaag en hoop dat ik Kendahl niet ook flink ziek maak. Maar het kwaad zal al geschied zijn. Of krijgt hij extra weerstand tegen griepvirussen mee vanuit de BV?
pi_41507108
Hij zal niet ziek worden door bij jou te drinken PV

Hij krijgt wel anti-stoffen mee van deze griep. Wat niet zegt dat hij niet ziek zal worden, maar dat komt dan door de lucht.

Beterschap

Macka66, fijn dat de BHS zo goed werkt!

Kozakken, je hebt, against the odds al, het geprobeerd! Dat is toch driewerf hulde!
pi_41516380
Als je bv hebt geprobeerd en het lukt niet, kun je daar niks aan doen. Lekker knuffelen tijdens de voeding kan altijd nog.

Bij ons gaat de bv nog steeds goed, al vind ik het erg zwaar en pijnlijk (kloofjes). Ik ben wel zo blij dat het lukt, dat het moed geeft om door te gaan (na 6 weken wordt het makkelijker toch???). Ik voel me wel een wandelende melkfabriek.
Omdat het zo'n slecht weer was, ben ik twee weken niet verder buiten geweest dan het balkon. Gisteren gingen we dan eindelijk met z'n drieen naar het winkelcentrum hier vlakbij. Vandaag ging ik alleen met Anna. Echt heerlijk om lekker buiten te wandelen. Ik voelde me meteen meer mens en minder melkfabriek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_41516746
stoer he, gewoon met je kind aan de wandel. heerlijk om die deur weer even uit te kunnen inderdaad, herinner ik me nog erg goed. (en nog hoor, maar inmiddels is 't toch weer wat anders).

tex, ben jij over 't ergste punt heen inmiddels? (ik hoop 't).

cattie wat prettig dat 't zo goed ging bij die bruiloft (en met ive bij de oppas). heb je toen ook nog moeten kolven tussendoor (of geef je geen bv?).
pi_41528371
Even eruit is heerlijk als je al die tijd aan huis gekluisterd bent geweest. Gelukkig zit het weer nu mee.

Deze mama is moe. M'n lichaam moet nog weer even wennen aan het werken en m'n borsten blijkbaar ook want Finn wordt 's nachts weer een keertje extra wakker om een voeding. Waar ik dan weer extra moe van word, dus zo modderen we maar even aan. Verder baal ik een beetje dat manlief toevallig deze en volgende week heel veel afspraken 's avonds heeft (volgende week is ie zelfs 2 nachten weg) waardoor hij ook even weinig op kan vangen. Gelukkig baalt hij er zelf ook van, maarja het kon even niet anders.
Ach ja, nog even doorbijten en het zal vanzelf wel weer wennen en bijregelen denk ik dan maar.
  dinsdag 5 september 2006 @ 22:43:28 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41531975
Bix, het gaat allemaal wel redelijk hier. Zaterdag de laatste pillen geslikt En vandaag ongesteld geworden. Dus nog even afwachten of het straks dan toch echt allemaal over is, maar daar ga ik wel vanuit.
©Dumbo
  woensdag 6 september 2006 @ 14:03:47 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41548541
Hč Tex, ik duim met je mee.

Tamea, kun je op je vrije dagen niet wat bijslapen als Finn ook ligt te slapen? Moet je echt doen hoor, het valt anders zo tegen allemaal. En je pakt ook veel sneller ziektes op door je verlaagde weerstand. Dus pak die rust wanneer je kunt.

Deze mama gaat volgende week ook weer aan het werk. Ik vind het maar raar, het is zo snel gegaan. Met Léon ging ik pas na 4 maanden weer aan het werk, nu na 2 1/2 al. Voor mijn gevoel op dit moment nog iets te snel. Maar ws zit ik er volgende week zo weer in. Maar als ik er al aan denk dat ik straks Cas weer achter moet laten...
  donderdag 7 september 2006 @ 09:23:03 #197
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41575035
Nou, Cas is met Léon mee naar het kdv deze ochtend. Gisteravond had ik helemaal de kriebels, maar toen ik hem vanmorgen achterliet was alles prima. Ik weet in welke omgeving hij terecht komt en hoe liefdevol de leidsters met de kinderen omgaan. Hij heeft het er vast naar zijn zin. En nu ga ik me omkleden om te sporten. Dan schiet de ochtend tenminste lekker op.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:36:39 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_41575298
gaat snel he dutch, de tijd, als je eenmaal je kleintje hebt. Ezra is ook alweer bijna 2 maanden
Ik heb nog vakantie na mijn verlof, dus ik hoef pas 16 oktober weer te werken. ik wilde wel eerder misschien, maar ik heb een oppas situatie die veranderd, dus dat gaat niet eerder lukken. geeft ook niet, ik begin het nu net echt leuk te vinden met Ezra, met zijn gelach en gekir, dus ik wil nog wel even genieten
stormy waters...
sailin'
pi_41579053
Fijn dat het tot nu toe goed gaat met de hormonen Tex.

En ja, dat verlof gaat heel snel, ik ben nu alweer zowat 2 weken aan het werk en Finn is alweer dik drie maanden oud.
Op m'n vrije dagen probeer ik wel rustig aan te doen dutchie, maar ik ben een zeer slechte overdag slaper en kan ook al niet goed tegen maar een uurtje slapen, dan word ik slechter wakker dan ik ervoor was. Voortaan dus maar weer eerder naar bed en vaker uurtje op de bank met een boekje ofzo.
Laatste midweek van september gaan we trouwens ook lekker even weg (huwelijksreis naar CenterParcs, nog een kadootje van familie voor ons trouwen in april) dus dan kan ik ook weer even bijtanken en uitslapen.
pi_41582933
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:36 schreef Randa_v het volgende:
Nou, akties afgewerkt. Donderdag even bloed laten prikken op de schildklier en volgende week donderdag naar de dietiste. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden. Gewoon bij de assistente de benodigde dingetjes gehaald en nu hopen dat mijn bloed goed is denk ik dan.
Nou heb nu een mooi voedingsadvies van de dietist langs me liggen voor mezelf, over twee weken mag ik weer op controle voor mijn gewicht. De weegschaal gaf 56 kilo aan, aangekleed, nu hard werken om aan de 60 kilo te komen. Alleen dan als ik dat haal en op peil weet te houden weet ik ook dat Merlijn goed te eten krijgt en ik niet alleen mezelf opmaak. Bloedprikken gaf uiteindelijk de uitslag dat mijn schildklier nog steeds normaal werkt al heb ik er wel meer pijn aan de vergroting. Ben wel benieuwd hoe lang zo een vergroting blijft zitten en of ik er met een volgende zwangerschap weer meer last van krijg, aangezien deze ws ook door de hormonen is ontstaan. Gelukkig is deze moeder bijna helemaal in orde en gaat het de goede kant op.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:41:43 #201
108648 cattie
lieve moeder
pi_41585917
Fijn dat het de goede kant op gaat Randa!
pi_41586398
Ik las wat over bevallingen. Ik heb het juist wel bewust meegemaakt allemaal. Tijdens de eerste weeen heb ik zelfs in mijn dagboek zitten schrijven. De dagen daarna heb ik elk vrij moment verder geschreven over wat er gebeurd was. Ook omdat ik besef dat ik ontzettend veel geluk heb gehad met de bevalling en dat ik daar van moet genieten. (gek, genieten van je bevalling, maar ik was na afloop blij met hoe het is gegaan).
*OUD heilige*
  donderdag 7 september 2006 @ 16:18:45 #203
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41587084
Yppy heb ik ook gedaan; zo gauw ik kon na de bevalling (en niet 'lastig' gevallen werd door de kraamhulp die een ontzettende kwebbel was ) heb ik de laptop gepakt en heb alles opgeschreven. Ben er een hele avond zoet mee geweest. Stukken die ik er in het bevallingstopic uitgelaten heb gingen bijv. over Léon. Hoe moeilijk ik het had dat hij weggaan, toen de weëen eenmaal begonnen waren. Hoe hij zijn lijfje tegen me aan perste en zijn armpjes stevig om me heen sloeg, alsof hij wilde zeggen: "Komt allemaal goed mam." Ik moest zo huilen. Nu weer trouwens als ik er aan terug denk.
Wat jullie ook niet weten is dat ook hij tussentijds is thuis geweest. Toen ik naar huis 'mocht', omdat de ontsluiting niet doorzette, had het mannetje zo'n enorme behoefte om hem te zien dat oma hem is komen brengen. Wat was ik trots op die knul. Hij wist dat er iets was met mama (de weëen volgden elkaar toen heel snel op en ik kon niet net doen alsof er niets aan de hand was), maar hij was zo lief en leuk aan het spelen. Ik kon me toen ook veel beter houden toen hij weer met oma meeging. Hij straalde helemaal en gaf me weer zo'n lekkere knuffel, dat deed me zo goed toen. Alleen had het mannetje toen de tranen in de ogen staan.
Het is al zo'n vent hč Léon. Daarvoor kon ik me niet voorstellen hoe het was dat hij grote broer zou zijn. Het was nog zo'n klein mannetje. En voor mijn gevoel groeide hij op dat moment tot wat hij nu is, een echt ventje en grote broer.
pi_41587151
aaahh léon!! goed voor mama gezorgd
  donderdag 7 september 2006 @ 16:35:39 #205
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 23:08:17 #206
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41600350
Dutchie, het kan liggen aan teveel wijn, maar ik zit hier helemaal te snotteren over Léon. Wat een lief menneke!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41610680
Wat een schatje.
*OUD heilige*
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:03:37 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41612664
Dutch....
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:03:11 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614188
Macka66 ik snotter nog steeds als ik eraan terugdenk.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:39:25 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41616819
Ik ben echt de kluts kwijt af en toe, nu ik moeder ben van én dat meisje dat ik zo heel goed ken en waarvan ik zo heel erg veel hou én dat jongetje dat ik nog helemaal moet leren kennen, dat steeds zoveel van me vraagt, dat me soms pijn doet en dat zoveel op zijn vader lijkt en niet op mij. Wat wankel ben ik en wat word ik overspoeld door liefde, angst, boosheid zelfs soms en ander hormonaal geweld.

Zij zo hyper, zo verward, zo anders dan voordat ze een broertje erbij had.
Hij zo klein, zo veeleisend, zo basaal en fysiek aanwezig.
Haar strijd met haar gevoel en met haar plek bij papa en mama.
Zijn natuurlijke drang dichtbij mij te zijn, dichtbij en veel.

Het raakt me heel erg die twee kindjes te zien, te voelen, te hebben, te begrijpen en niet-begrijpen. Mama van twee. Een dochter en een zoontje.
De 7e dag. Het zal groeien en goedkomen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41617308
Sugar... (emo, niet sarcastisch)
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:58:50 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41617404
Sugar, been there.
Is ook moeilijk. Léon had echt van die aanvallen de eerste 2 weken. Hij deed zo enorm zijn best, dat zag je gewoon. En dat greep me naar mijn hart. Af en toe wist hij het gewoon niet meer en stond gewoon te brullen om niets. En dan lag ik boven te huilen met Cas aan mijn borst. Pffff...
Het is gewoon weer heel hectisch en je moet ineens je aandacht gaan verdelen. Je wilt Maria voldoende aandacht geven, maar ook weer niet teveel. Want da's ook weer niet goed voor haar en Storm heeft je harder nodig. Bladiebladiebla... Je hoofd ligt volledig overhoop.
Hoe doe je dat nou eigenlijk, hoe kun je je aandacht zo verdelen dat iedereen tevreden is? Daar is geen antwoord op ben ik bang. Je doet gewoon je stinkende best en geleidelijk valt iedereen in zijn eigen patroon en keert de rust terug. Maar -om een bekend landelijk groen park te quoten- nu even niet.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:04:58 #213
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41617612
O ja, ik kan mijn trouwring weer om. Je weet wel dat ding van het sinaasappelnetje-debacle tijdens de zwangerschap.
Mijn ring eindelijk om en 'al' 2 1/2 maand na de bevalling.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:33:30 #214
105888 renzell
pi_41618579
Ik moet er gewoon de hele tijd van huilen. Wat een verwarring, ineens moeder van twee.
pi_41618870
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:39 schreef Sugar het volgende:
Ik ben echt de kluts kwijt af en toe, nu ik moeder ben van én dat meisje dat ik zo heel goed ken en waarvan ik zo heel erg veel hou én dat jongetje dat ik nog helemaal moet leren kennen, dat steeds zoveel van me vraagt, dat me soms pijn doet en dat zoveel op zijn vader lijkt en niet op mij. Wat wankel ben ik en wat word ik overspoeld door liefde, angst, boosheid zelfs soms en ander hormonaal geweld.

Zij zo hyper, zo verward, zo anders dan voordat ze een broertje erbij had.
Hij zo klein, zo veeleisend, zo basaal en fysiek aanwezig.
Haar strijd met haar gevoel en met haar plek bij papa en mama.
Zijn natuurlijke drang dichtbij mij te zijn, dichtbij en veel.

Het raakt me heel erg die twee kindjes te zien, te voelen, te hebben, te begrijpen en niet-begrijpen. Mama van twee. Een dochter en een zoontje.
De 7e dag. Het zal groeien en goedkomen.
Sugar, je laatste zin zegt het allemaal, 'het zal groeien en goedkomen', en dat is helemaal waar meid!
Dikke knuffel van hier
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:28:04 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41620455
sugar dikke knuffelkus , en ik hoop echt voor je dat het snel allemaal zijn plaatsje heeft gevonden
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:24:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_41624043
och sugar, wat zwaar he dat begin zo herkenbaar! maar het went, het krijgt een plekje allemaal heus!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:10:19 #218
3011 E.T.
pi_41627123
Dat wat jullie vertellen over die eerste tijd en dat iedereen z'n eigen plekje weer moet zien te vinden.. waarbij de kleinste die aandacht echt nodig heeft als 'levensbelang' .. de oudste die ineens moet delen..
Moet zeggen dat ik daar best 'angstig' voor ben.. Hoe zal dat hier allemaal gaan lopen? hoe gaat Saskia dat doen? en wat voor aanpak vraagt zij dan van ons?

In elk geval fijn om jullie ervaringen te lezen al kan ik jullie op dit moment nog geen tips oid geven..
pi_41627323
Ik heb een beetje hetzelfde ET, maar ben wel 'blij' die ervaringen te lezen. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en misschien scheelt dat.
Sugar, ik hoop idd dat alles snel op z'n plek gaat vallen zoals Dutch en Belana zeggen. Dikke
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:23:04 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41627537
Same here. Ben ook erg nieuwsgierig hoe Fleur haar rol als grote zus gaat spelen en hoe ze dan toch nog kan begrijpen dat ze mijn kleine meisje blijft en altijd mama's vriendinnetje.... Ze roept nu constant wij zijn vriendjes.... (vooral als ik net een beetje boos ben geweest). En voor sugar een ....laat je ons ook weten hoe het goed komt....
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:17:07 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_41629381
tja, ik had die angst eigenlijk niet heel erg, maar het is echt even wennen allemaal ja. in het begin heel heftig voor iedereen, vanwege alle emoties en als moeder en met alle hormoon toestanden en kraamtranen e.d. is dat gewoon ff heel zwaar. of kan het zijn. de liefde die je voelt die alle kanten op gaat. best heavy. Liam ging ook ineens heeeeeel heftig doen. Het lijkt nu hier, na 8 weken, allemaal een beetje een plek te hebben, voor Liam ook bedoel ik dan, voor mij zelf was het al eerder goed.
stormy waters...
sailin'
pi_41629493
Ik ook
Buurvrouw vroeg vandaag aan Myrthe 'en wat wil je liever, een zusje of een broertje?' 'zusje' 'En vind je het leuk dat er een baby komt?' 'Nee.' Dus die heeft toen haar best gedaan alle positieve kanten van een baby erbij uitgebreid te benadrukken.

Sterkte ermee Sugar, het komt idd vast wel goed.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:23:50 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41629610
Ik heb het als heel erg wennen ervaren. Moeilijk, heftig, emotioneel, maar ook heel liefdevol en warm. 't Was even wennen aan het vergrote moederhart, en best moeilijk om je oudste in opperste verwarring te zien. Wat ik zelf erg moeilijk vond was dat Freek heel veel met Hub ging doen, omdat ik minder beschikbaar was. Maar het komt echt goed!
Terugkijkend wilde ik dat ik minder eisen aan mezelf gesteld had, dat huishouden loopt niet weg (en anders maar wel ), tijd en rust voor de kindjes zijn toch het belangrijkste.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:46:45 #224
3142 m@x
pi_41630365
Het lijkt me zo heftig, een tweede kindje erbij en tegelijkertijd ben ik stiekem zo ontzettend jaloers op jullie. De zwangerschappen, de geboortes, de foto's, alles. Ik zou best heel erg graag ook nog een keer willen maar er zijn gewoon teveel bezwaren. Geld, oppas, studie, tijd, kind met gebruiksaanwijzing, ga zo maar door. En toch hč
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:54:16 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630607
ik snap wel wat je bedoelt m@x, want ik wilde het idd ook graag nog een keer mee maken en ik heb genoten en geniet ook nog steeds. ook juist wel van dat heftige, hoewel het soms zwaar is (geweest). Maar het moet ook passen in je leven en daar moet je over uit zijn.
Ik merk wel dat ik dit keer veel meer geniet van het babietje dat ezra is. Liam wilde ik graag groot denken ofzo en nu realiseer ik me hoe snel alles gaat en oei dit is echt de laatste keer dat ik een babietje heb het is zo lief en vertederend die kleine knuistjes en die kromme beentjes en die lachjes, ow! die lachjes als ie me ziet!!
maar nu laat ik je misschien nog meer rammelen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:56:54 #226
3142 m@x
pi_41630705
Inderdaad zeg, hou eens op Maar het idee dat ik inderdaad niet meer zwanger zal zijn en nooit meer een klein babietje zal hebben en dat Kai zo snel groot wordt is af en toe wel heftig. Ik vind het gewoon heel rot.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:02:37 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630916
ach, je hoeft toch niet nu daaover te beslissen?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:04:29 #228
3142 m@x
pi_41630974
Nee, dat is ook zo. Alleen denk ik dat ik de beslissing onbewust al heb genomen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:05:27 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631000
M@x, toen ik na Freek nog een tweede wilde hebben heel veel mensen me voor gek verklaard. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat vooral om gezondheidsproblemen ging, niet zo zeer om praktische. Maar het gevoel was in mijn geval sterker, ik kon het niet weg rationaliseren. En ook het praktische gedeelte, overal is een oplossing voor . Mag ik vragen hoe oud je bent?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:09:28 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631125
Ach M@xxie..
ws heb ik het even gemist, maar een 2e zwangerschap zit er kennelijk niet meer in voor jullie?

E.T., Snoopy, Chacama en alle moeders die een 2e/3e kindje verwachten of willen; je kunt je er niet op voorbereiden. Ik heb me regelmatig tijdens de zwangerschap zelfs schuldig gevoeld naar Léon toe. Wat deed ik hem aan? Hij kon ik hem later uitleggen dat hij nog steeds mijn ventje is en dat ik nog steeds net zoveel van hem hou als voor de baby?
Je kunt het maar beter gewoon op je af laten komen. Er schijnen wel voorleesboekjes te zijn over het krijgen van een broertje/zusje. Maar dan nog is het gewoon heftig voor je eerstgeborene. De baby in huis, mama op bed of druk met de baby, alle visite, de kraamhulp. De kraamhulp was echt goud hier. Zoals zij met Léon omging dat ontnam bij mij een hoop onrust. En ik had me er al bij neergelegd dat Léon een beetje afstand zou nemen van mij. Toch is dat niet makkelijk.
Maar troost jullie, ook dat is maar een fase (alleen als je erin zit hč.. ). Vanavond lag ik lekker met Léon in de tuin op het gras te genieten van het ondergaande zonnetje en hij vertelde me honderduit. En die dikke pakkerd... dan weet je gewoon: die band kan gewoon nooit stuk.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:10:11 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_41631148
maar ik geloof dat m@x 's onbewuste beslissing een "nee" is... of heb ik het mis m@x?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:10:16 #232
3142 m@x
pi_41631152
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:05 schreef Leah het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Nee dat mag je niet Ik ben nu 33. Hier spelen gezondheidsproblemen ook wel een rol in waarom het niet slim zou zijn om nog een kindje erbij te willen. Het is gewoon een combinatie van het gezondheidsaspect en het praktische maar het gevoel laat zich nu niet zo makkelijk in een hoekje drukken. Voor dat praktische stukje zou inderdaad wel een oplossing te vinden zijn maar niet op korte termijn.

Het is inderdaad een nee, Belana.

[ Bericht 26% gewijzigd door m@x op 08-09-2006 22:12:10 (aanvullinkje ter verduidelijking) ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:13:53 #233
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631252
Maar goed, dan heb je nog even M@x, gij jonge blom . Wie weet ziet het er over een jaar allemaal heel anders uit, dingen kunnen soms zo snel veranderen.
pi_41631280
Oh, maar ik verwacht ook niet dat ik Morris maar het kleinste beetje kan voorbereiden op wat komen gaat. Maar ik kan wel het gevoel terughalen van de tijd vlak na de bevalling. Al die hormonen die het roer in eigen hand kunnen nemen. Daar was ik toen helemaal niet op voorbereid, maar nu ik dit allemaal lees, weet ik gewoon dat dat weer komen gaat. Ik denk dat dat voor mijn gevoel al scheelt. En tuurlijk komt het allemaal goed uiteindelijk. Maar ik snap ook dat het zwaar en heftig is als je er middenin zit.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:15:44 #235
3142 m@x
pi_41631315
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:13 schreef Leah het volgende:
Maar goed, dan heb je nog even M@x, gij jonge blom . Wie weet ziet het er over een jaar allemaal heel anders uit, dingen kunnen soms zo snel veranderen.
Kijk, daar kan een mens weer even op vooruit. Weet je wat, over een jaar dan neem ik er gewoon drie En in de tussentijd geniet ik maar gewoon van wat ik heb.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:16:10 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631337
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:09 schreef dutchie het volgende:
Ik heb me regelmatig tijdens de zwangerschap zelfs schuldig gevoeld naar Léon toe. Wat deed ik hem aan? Hij kon ik hem later uitleggen dat hij nog steeds mijn ventje is en dat ik nog steeds net zoveel van hem hou als voor de baby?
Dat had ik ook, maar ik heb mezelf op een gegeven moment eigenlijk heel bot voorgehouden dat ie nog geluk had. Een halve eeuw geleden had Freek misschien wel 6 brusjes gehad, en niemand die daar bij stil stond.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:17:34 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_41631386
Nou, ik snap die nee best heel goed. Het is mijn man die over een tweede begon hier en ik heb best evengoed moeten nadenken toen over alles. praktische zaken, maar ook gevoelsmatige. Ik rammelde niet zeg maar. dat heb ik trouwens nooit zo gedaan, hoe stom dat misschien ook mag klinken. Toch een ja geworden, door iets heels stoms. of het klinkt stom iig. Mijn broer zei op een gegeven moment tegen me "als ik dan aan kinderen begin wil ik er ook 2" (das dus al een tijd terug, inmiddels heeft ie er al 1 ) en die opmerking raakte me heel erg. ineens wist ik dat ik dat ook wilde, een gezin met 2 kinderen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:18:21 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631415
Leah, zo kan je het ook bekijken. Het is alleen zo bot zeggen tegen een 2-jarige: "Je moet niet zo zeuren, een halve eeuw geleden had je misschien al wel 6 brusjes gehad!"
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:19:19 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631444
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:18 schreef dutchie het volgende:
Leah, zo kan je het ook bekijken. Het is alleen zo bot zeggen tegen een 2-jarige: "Je moet niet zo zeuren, een halve eeuw geleden had je misschien al wel 6 brusjes gehad!"

Ik bedoel meer dat het mij met mijn schuldgevoel hielp!
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:19:53 #240
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631462
Weet ik toch.
-edit-
Nu ik er bij nadenk, is toch best veel 6 brusjes in 2 jaar tijd.
pi_41631643

geen ding is onmogelijk Dutch
pi_41632042
M@x hier precies dezelfde situatie dus ik begrijp je gevoel helemaal Ik heb maar tegen mezelf gezegd dat ik nu nog niet hoef te beslissen, alhoewel ik met mijn verstand weet dat dat ook niet helemaal waar is. Ik ben ook 'al' 33 en het heeft 3,5 jaar geduurd voor ik van Myrthe zwanger was dus als ik nu nog jaren wacht met de beslissing en het wordt een ja, wat dan als het weer zo lang duurt. Maar ja, ik probeer ook mijn zegeningen te tellen, ik heb een heel lief meisje, een lieve man, mooi huis en zo, het is niet zo dat mijn leven niet 'compleet' is zo. Maar ja die rammelende eierstokken he..
  zaterdag 9 september 2006 @ 07:14:28 #243
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41641116
Ik heb er van tevoren ook niet onwijs bij stilgestaan hoe het zou zijn voor allevier. Dat kun je ook niet echt voorzien, denk ik. In elk geval is die verwarring er, maar is er ook het hele complete gevoel. Nu Storm iets rustiger is qua bv, voel ik me meteen gelukkiger met hem erbij. Dat is heel fijn.

Gisteren zijn we met z'n drieën (Maria was op het kdv) een klein stukje gaan wandelen. Storm in de draagdoek bij mijn man en ik ernaast. En om de tien meter in die doek spieken. Het ging heel goed, mensen kwamen gluren en zeiden: oeh, die is pas een paar weekjes, he? En dan glom ik van trots: nee, morgen pas een week. Vonden ze mij meteen heeeeeeeeeeel knap, hihi.

Nog even iets minder leuks: gisteren heeft de vlos het binnenste knoopje van mijn (oplosbare) hechting losgeknipt, dat zou dan iets verlichting geven. Maar nu heb ik júist de hele nacht een branderige pijn gehad op die plek. En een soort heel plaatselijk jeuk-gevoel. Ik vind het eng, ben wel 4 keer onder douche geweest vannacht en steeds kwam het gevoel weer terug. Ik weet niet of ik de vlos vandaag zomaar op 06 kan bellen hiervoor? Morgen komt er nog een keer iemand (andere vlos), maar die vind ik echt helemaal niet oké na een paar dingetjes en heb weinig vertrouwen dat dat morgen prettig is. Bovendien is het echt een rotgevoel, dat ik liever zo kort mogelijk heb. Zouden jullie bellen? Of naar hap ofzoiets?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41641178
Tuurlijk kan je bellen! Dat mag toch gewoon?
Doen hoor!

En wat lekker dat je een stukje hebt kunnen wandelen. Even naar buiten kan ook goed doen natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 08:50:35 #245
81992 Githa
pi_41641365
Ik zou gewoon bellen Sugar
'Plaatselijke jeuk' kan ook wel de genezing zijn..

Sugar wat is het geweldig als je dan weer even naar buiten kunt en vol trots je ventje kunt laten zien aan de wereld.
Ik weet nog wel dat ik in het begin met Jordy op straat liep met het gevoel "JOEHOEE! ik heb ene kindje, kijk dan die is van mij!"
pi_41641444
Bellen hoor Sugar, maar wat Githa zegt, het kan ook jeuken van de genezing. Maar als het vervelend is gewoon even bellen. En stoer wijf, al lekker op stap met Storm !
pi_41651931
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 07:14 schreef Sugar het volgende:
Ik heb er van tevoren ook niet onwijs bij stilgestaan hoe het zou zijn voor allevier. Dat kun je ook niet echt voorzien, denk ik. In elk geval is die verwarring er, maar is er ook het hele complete gevoel. Nu Storm iets rustiger is qua bv, voel ik me meteen gelukkiger met hem erbij. Dat is heel fijn.

Gisteren zijn we met z'n drieën (Maria was op het kdv) een klein stukje gaan wandelen. Storm in de draagdoek bij mijn man en ik ernaast. En om de tien meter in die doek spieken. Het ging heel goed, mensen kwamen gluren en zeiden: oeh, die is pas een paar weekjes, he? En dan glom ik van trots: nee, morgen pas een week. Vonden ze mij meteen heeeeeeeeeeel knap, hihi.

Nog even iets minder leuks: gisteren heeft de vlos het binnenste knoopje van mijn (oplosbare) hechting losgeknipt, dat zou dan iets verlichting geven. Maar nu heb ik júist de hele nacht een branderige pijn gehad op die plek. En een soort heel plaatselijk jeuk-gevoel. Ik vind het eng, ben wel 4 keer onder douche geweest vannacht en steeds kwam het gevoel weer terug. Ik weet niet of ik de vlos vandaag zomaar op 06 kan bellen hiervoor? Morgen komt er nog een keer iemand (andere vlos), maar die vind ik echt helemaal niet oké na een paar dingetjes en heb weinig vertrouwen dat dat morgen prettig is. Bovendien is het echt een rotgevoel, dat ik liever zo kort mogelijk heb. Zouden jullie bellen? Of naar hap ofzoiets?
Heb je nog gebeld?

Ik ben trots op mezelf! Ik heb me ingeschreven bij de sportschool. Ik heb as vrijdag een conditietest, zal wel nihil zijn. En de week erop begin ik. Ik begin geloof ik met cardio. Als ik een conditie heb gekweekt, dan ga ik er BBB bij doen.
Ik, die een hekel heeft aan sport en er altijd mee gepest is, ga sporten!
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:20:41 #248
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41654494
Ja, vanochtend meteen gebeld. De kraam heeft gekeken en zag niets geks, en de vlos die ik belde zei: dompelbadje met warm water nemen en vaseline smeren. waarschijnlijk is het gewoon schraal.

Ik heb wel vaseline gesmeerd, maar ik heb heel veel pijn eraan en mijn man dacht dat het misschien toch een beetje aan het ontsteken is. Morgen komt er sowieso dus die vlos die ik niet zo fijn vind. Die moet er maar heel goed naar kijken. Want vandaag heb ik bijna alleen maar gehuild van de pijn.

Goed van je Ingrid, dat je de moed hebt te gaan sporten! Knap!
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 19:31:22 #249
81992 Githa
pi_41654826
Ik nam ook elke avond een sodabad Sugar, het hielp me goed!
Misschien toch eens proberen, waarschijnlijk raden ze je dat ook aan mocht het een ontsteking zijn of een beginnende.
Sterkte maar weer het kan vreselijk veel pijn doen.

ohw, en harde stoelen werken echt het is alleen het gaan zitten wat het zo erg maakt maar dan is het wel lekker en krijg je een goede doorbloeding
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:39:22 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41655073
Ja, githa, ik weet het van die harde stoelen. Dat lukt me ook gelukkig al vanaf het begin. Maar ik heb nu andere pijn dan de gewone hechtingenpijn, merk ik. Het brandt en schrijnt op één plek heel erg.
pi_41657797
Klinkt toch niet goed hoor Sugar, het kan best zeer doen maar niet zo veel op 1 plek lijkt me. Misschien weer een wondje of een hechting losgegaan ofzo ? Bah, naar voor je in ieder geval. Je hebt wel wat anders aan je hoofd nu.
pi_41658144
sugar, ik zou toch het zekere maar voor het onzekere nemen en een soda- of biotex badje nemen. mijn kraamhulp had daar een heel handig foefje voor, zodat je niet met je kont in een teiltje hoeft te gaan hangen: span een pedaalemmerzak over de wc-bril, maak die aan de achterkant met 2 knoopjes zo strak mogelijk vast. dan een beetje soda of biotex oplossen in warm water (niet te heet!): dat in het midden bovenop de pedaalemmerzak gieten. als 't goed is ontstaat daar vanzelf een klein kuiltje waar het water in blijft staan (hoeft maar een klein beetje te zijn hoor). daar kun je heel makkelijk op gaan zitten, mogelijk plenst er een beetje naast maar het zit wel veel comfortabeler dan in een teiltje en 't is echt heel makkelijk te maken. je kunt zo'n ontsteking maar beter zo vroeg mogelijk te lijf gaan. succes!
pi_41658641
Ja ik denk dat een sodabadje je pijn zeker kan verlichten, en baad het niet, schaad het niet! (Ik heb er ook een week 2x daags in gezeten ivm wijkend litteken)
Bix, ik paste met mijn kont niet in het afwasteiltje dus ik zat in bad, maar die truc van jouw hulp is echt goed! Ga ik onthouden voor als ik zelf ooit ... euh kraamhulp ben
ipv vaseline kun je ook bepanthen smeren, misschien had je het al in huis voor tepelkloven, rode billen, etc. maar dat is spul is echt goed voor schrale plekjes!
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_41661093
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:39 schreef melonovy het volgende:
Ja ik denk dat een sodabadje je pijn zeker kan verlichten, en baad het niet, schaad het niet!
haha baad(t) 't niet, schaadt het wel in dit geval!
quote:
Ga ik onthouden voor als ik zelf ooit ... euh kraamhulp ben
waaaah wat ben je van plan, vertel op!
  zondag 10 september 2006 @ 02:32:44 #255
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41665741
Volgens mij is mijn cyclus weer een beetje op gang gekomen. Ik verlies van bruinig bloed, niet zoveel..maar toch. En ik had wat krampjes, maar helemaal niet pijnlijk ofzo. Dus het is maar een klein beetje. Maar het zegt mij wel één ding: ik ben waarschijnlijk weer vruchtbaar. Ik denk dat ik qua anti-conceptie voor de minipil ga kiezen. Ook al moet je die heel stipt innemen.
  zondag 10 september 2006 @ 09:41:50 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667958
Ik heb zelf een plastic 'badje' wat je in de toiletpot kunt zetten, waar je water in kunt doen en op kunt zitten. I-de-aal (lijkt me nog nooit nodig gehad...) voor zoiets denk ik! Had ik m ook voor gekocht, maar had ik achteraf beter niet kunnen doen. Hoewel, misschien kan ik hem de aankomende bevalling gebruiken (hopelijk niet ) ...
Ik had hem bij de Babywalz besteld, iets van 5 euro ofzo... zit ineens te bedenken dat het misschien ook wel een bidet heet?

Paradijsvogeltje, ik ben ook van plan een soort minipil te gaan nemen na de bevalling van ons derde kindje. Dat stipte innemen kan nog een probleem gaan worden, ik kan al niet eens eraan denken om elke dag vitamines te slikken ... Maar goed, ik wil borstvoeding geven en dat kun je niet samen met een gewone pil doen eigenlijk.
pi_41667969
Sugar, ik had ook een schraal gevoel op een gegeven moment. Zolang ik stilzat was er bijna niks aan de hand, maar met opstaan oid ..... Bij mij hielp het heel erg dat ik op een gegeven moment geen kraamverband meer gebruikte, maar een gewone Always maandverband. Die verbanden die in het kraampakket geleverd worden zijn hartstikke ruw, zei mijn kraamverzorgster.
Overigens zat het schrale gevoel bij mij niet precies op de hechting (dat dacht ik eerst wel), maar een stuk je meer omhoog (richting de anus dus). Het bleek dus een schaafwondje zijn die daar zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door LadyS op 10-09-2006 09:44:29 (verduidelijking) ]
  zondag 10 september 2006 @ 10:47:01 #258
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41668647
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:41 schreef Suzanna het volgende:
Paradijsvogeltje, ik ben ook van plan een soort minipil te gaan nemen na de bevalling van ons derde kindje. Dat stipte innemen kan nog een probleem gaan worden, ik kan al niet eens eraan denken om elke dag vitamines te slikken ... Maar goed, ik wil borstvoeding geven en dat kun je niet samen met een gewone pil doen eigenlijk.
Misschien kun je iets van een alarm zetten om je eraan te herinneren dat je de pil moet slikken? Kan bijv met mobiele telefoon ofzow.
©Dumbo
  zondag 10 september 2006 @ 12:47:04 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_41671625
Sugar, wat rot. Mijn kraamverzorgster raadde afgekoelde kamillethee aan ipv biotex, schijnt wat vriendelijker voor de huid te zijn en ook zijn werk te doen.
pi_41673483
Hier gebruikte we op advies van de vk, de wilde kastanje badschuim van kruidvat eigen merk. Dit verzachte en maakte het ook schoon. Gelukkig hebben we een bad, dankbaar gebruik van gemaakt de vele hechtingen.
  zondag 10 september 2006 @ 20:32:31 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41686113
Het gaat er al veeeeeel beter mee!
De vlos heeft vandaag gekeken (en het was de fijnste vlos juist die onverwacht kwam!) en het zag er allemaal goed uit. Ik heb vandaag ook niet veel last, dus ben blij.
  zondag 10 september 2006 @ 20:36:08 #262
3142 m@x
pi_41686238
En nu lekker genieten van je kraamtijd
  zondag 10 september 2006 @ 20:37:18 #263
105888 renzell
pi_41686278
Wat heerlijk meiske!!! Ben ook blij voor je.
  zondag 10 september 2006 @ 20:56:13 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_41686987
fijn sugar! hoop dat je nu kunt genieten!
stormy waters...
sailin'
  zondag 10 september 2006 @ 23:24:41 #265
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41693044
Ik ken het verhaal van de harde stoelen en de sodabadjes enzo. Ik had ook last van mijn hechtingen.
Het verschil tussen jou en mij, Sugar, is dat ik oplosbare hechtingen had en jij blijkbaar niet.
Bij mij kwamen ze er langzaam uit, beetje bij beetje. Toch is een het op een bepaalde plek steeds gevoelig geweest vanaf het begin en daar is het ook gaan ontsteken. Vooral na het fietsen had ik er dagen last van. Dus dat mocht ik toen even niet meer van mezelf.
Maargoed, het hielp om af en toe even te luchten. Dus geen ondergoed, vooral 's nachts want overdag moet je toch wat aan
En jeuk wil vaak idd ook wel zeggen dat het geneest he?

@ Suzanna: het schijnt dat er bij de Apotheek doosjes met alarm verkrijgbaar zijn. Die stel je in op een bepaalde tijd en dan gaat het alarm af op het juiste tijdstip, aldus mijn moeder. Ik ga er zelf ook naar vragen, misschien ook iets voor jou. Al is het waarschijnlijk bedoeld voor 'seniele ouwe mensen'...., wij mogen er vast ook van profiteren
pi_41693855
Wat bij mij goed hielp tegen dat schrijnende gevoel was zonder onderbroek en maandverband slapen. gewoon met mijn kont op een incontinentiematje.
Ik had trouwens volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis oplosbare hechtingen maar ik heb ze er uiteindelijk een paar dagen terug (vier weken na de bevalling dus) zelf maar uitgeknipt. Er was helemaal niets opgelost ...
  zondag 10 september 2006 @ 23:54:58 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41694092
Bij mij duurde dat ook even, hoor Owlet. Bij mij verdween het laatste restje pas bij zes weken, nu drie weken geleden.
Ik hoop dat je er geen last van gaat krijgen.
Dat naakt slapen deed ik dus ook. Maar ik zie nu ook dat het al over is bij Sugar.
  maandag 11 september 2006 @ 07:29:56 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_41697712
ach die hechtingen Ik heb er dit keer gelukkig helemaal geen last van gehad en alles is keurig opgelost en geheeld gelukkig.
Ik heb ook het idee dat ik ongesteld ga worden PV, is het bij jou nog doorgezet? Wij hebben maar weer condooms gekocht aan de pil wil ik niet namelijk. er moet een knoopie in bij Nick en dat vind ie ook wel goed, maar hij moet er ff klaar voor zijn denk ik.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 13:53:01 #269
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41704974
Wij hebben zaterdag voor het eerst weer samen een echt feestje gehad. Vrienden gingen trouwen. We waren voor de hele dag uitgenodigd dus het werd ook gelijk de eerste keer dat Jetske gig logeren en de eerste keer dat ik buitenshuis ging kolven. Helaas ging dat kolven niet zo geweldig (geen goede ruimte, uiteindelijk ergens in een douche met batterijen snel wat afgekolfd, nu zere borsten daardoor maar ja) Het feest was geweldig, we hebben weer heerlijk samen gedanst en lekker verliefd gedaan Het was een leuke dag. Jetske heeft zich helemaal prima gedragen bij mijn zusje, weer iemand die verliefd is op onze dochter.

Gisteren hebben we dus redelijk kunnen uitslapen en daarna Jetske weer opgehaald. En we waren gisteren een jaar getrouwd

Lekker douchen!
  maandag 11 september 2006 @ 14:49:58 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_41706715
lekker sjak en van harte nog!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 15:36:11 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41708180
Sjak en Schanulleke gefeliciteerd! Heb ineens ook weer die 'swing' in mijn hoofd van Candeda.

Morgen is het 12 september en ga ik weer aan het werk. Onvoorstelbaar wat is de tijd voorbij gevlogen. Zo ben je nog topzwanger -en zwaar en smeek je je kindje om nu toch eens naar buiten te komen en zo moet je weer aan het werk. Dat kleine druppie in de veilige armen van oma achterlatend.
Ik ben er aan de ene kant helemaal klaar voor, heb het hier thuis nu wel gezien. Maar toch had ik nog wel graag langer met mijn jongste knulletje willen tutten. Maar ja, het moederschap is nu eenmaal een lang proces van loslaten.
  maandag 11 september 2006 @ 15:49:51 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_41708579
wow, tijd gaat snel he dutch! Maar ook wel weer lekker om te gaan werken
stormy waters...
sailin'
pi_41709465
Leuke foto's Sjak!

Lijkt me echt gek Dutchie, weer gaan werken. Mijn collega's waren er vorige week en het boeide me totaal niet wat ze vertelden.

Onze vk raadde juist een spiraaltje aan. En dan eentje met minder hormonen. Volgens haar is dat beter ivm de borstvoeding. Gelukkig heb ik nog een paar weken voor ik daar actief mee aan de slag moet. Eerst maar de zes weken uitzitten.
*OUD heilige*
  maandag 11 september 2006 @ 16:22:08 #274
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41709612
Lekker hoor Dutcie! Ik heb nog officieel een paar weken te gaan plus nog een paar weken vakantie. Inmiddels ben ik het thuiszitten al behoorlijk zat en ik heb besloten om 1 dag in de week weer een paar uur te gaan werken. Ook om mezelf te beschermen, er zitten een paar behoorlijke deadlines aan te komen en als ik er nu niet mee begin (of iemand de opdracht geef bepaalde dingen te doen) dan moet ik als ik terug kom na mijn verlof zo vreselijk hard gaan werken, dat zie ik ook niet zitten.
Lekker douchen!
pi_41711806
Ik moet er echt niet aan denken om weer aan het werk te gaan, kan er echt een beetje van in paniek raken merk ik.
Het lijkt wel alsof ik een nieuwe fase in mijn leven in ben gegaan en mijn huidige werk een beetje ben ontgroeit.
Gelukkig kwam er een vacature vrij voor een baan op een antroposofisch huisartsencentrum. Een baan die me erg goed ligt, die weer helemaal terug is in de richting waar mijn interessen liggen (in tegenstelling tot mijn baan nu), die om de hoek is van mijn oppasadres zodat de oppas niet door de spits naar mij toe hoeft EN die ook nog eens in de woonplaats en wijk is waar we binnen nu en anderhalf jaar een huis willen kopen.

NU maar hopen dat het wat gaat worden, de brief is de deur uit en het is wachten op een uitnodiging of afwijzing...

Anticonceptie vind ik trouwens heel moeilijk. Ik wil de pil niet meer omdat ik zo min mogelijk hormonen wil slikken.
Ik wil geen spiraaltje omdat ik de permanente ontstekingsreactie niet goed voor mijn lichaam vind en ik bovendien niet wil klooien met een baarmoeder die nog een keer zwanger zal moeten worden (hopelijk).
Implanon bevat hormonen, nuvaring ook en bovendie ga ik die laatste zeker vergeten vrees ik.

Waarschijnlijk zullen het dus voorlopig condooms worden, in combinatie met natural family planning en langdurig volledig op verzoek BV geven.
Gelukkig is de noodzaak tot onvruchtbaarheid niet zo heel groot, we willen een tweede wel een jaar of twee uitstellen maar mocht het zo lopen dan is er nog geen man over boord.
pi_41712110
Owlet. evt kun je misschien iets als femcap nog overwegen? De b etrouwbaarheid daarvan is wel lager na een bevalling.
pi_41712143
MOOOOOI Sjak! Nog van harte!
Het model lijkt heel erg op mijn jurk, strak en simpel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41712173
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:39 schreef poemojn het volgende:
Owlet. evt kun je misschien iets als femcap nog overwegen? De b etrouwbaarheid daarvan is wel lager na een bevalling.
geen idee wat het is, ik ga meteen even googlen

edit: een soort pessarium dus! Da's zeker het overwegen waard, merci!

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 11-09-2006 17:51:39 ]
pi_41725133
Weet niet waar ik het neer moet zetten, maar het dreumes en peutertopic leek mij niet de goede plek, dus maar even hier omdat ik het toch even kwijt wil.

De onderzoeken donderdag doen meer met me dan ik vanmorgen dacht. De hele dag ben ik er al mee bezig en weet dat ik geen conclusies moet trekken voor we de uitslagen hebben. Maar ik heb een knoop in mijn maag en vraag me af wat er werkelijk met Djulian aan de hand is. Ruim een jaar geleden werd BHS vast gesteld door de huisarts, maar hij zei toen al dat er een aantal dingen op epilepsie leken, maar hij vond verder onderzoek niet nodig want het was BHS. De laatste aanvallen waren zo erg dat we dachten dat hij er niet meer uit kwam. Nu pas komen die emoties naar boven. Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt zodat we weten wat we moeten doen, zodat Djulian die angst niet meer hoeft te hebben.
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:19:18 #280
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41725677
Logisch Anitra dat het zoveel met je doet, je hebt het wel over je eigen vlees en bloed. Zou ook alle spookscenario's weten te bedenken. Meid heel veel sterkte
pi_41725731
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:59 schreef Anitra het volgende:
Weet niet waar ik het neer moet zetten, maar het dreumes en peutertopic leek mij niet de goede plek, dus maar even hier omdat ik het toch even kwijt wil.

De onderzoeken donderdag doen meer met me dan ik vanmorgen dacht. De hele dag ben ik er al mee bezig en weet dat ik geen conclusies moet trekken voor we de uitslagen hebben. Maar ik heb een knoop in mijn maag en vraag me af wat er werkelijk met Djulian aan de hand is. Ruim een jaar geleden werd BHS vast gesteld door de huisarts, maar hij zei toen al dat er een aantal dingen op epilepsie leken, maar hij vond verder onderzoek niet nodig want het was BHS. De laatste aanvallen waren zo erg dat we dachten dat hij er niet meer uit kwam. Nu pas komen die emoties naar boven. Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt zodat we weten wat we moeten doen, zodat Djulian die angst niet meer hoeft te hebben.
Waar staat BHS voor?
Syllables govern the world
pi_41726126
breath holding spell.
griezelig anitra, lijkt me ook niet meer dan logisch dat je knetterbezorgd bent. nog eens extra door thijs' overlijden lijkt me. goed dat het grondig onderzocht wordt, ik hoop voor je dat de uitslagen je zorgen weg nemen.

sjak, gefeliciteerd nog, erg leuk om die foto's (deels weer) te zien! heel wat gebeurd in dat 1e jaar he.
  dinsdag 12 september 2006 @ 06:11:23 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_41727841
och anitra, kan me je zorgen zeker goed voorstellen. he bah zeg... sterkte hoor meid!
stormy waters...
sailin'
pi_41730625
hihi Bix, ik heb wel eens de gedachten om me te laten omscholen tot kraamhulp, maar ik heb zo mijn twijfels

Jeetje Anitra, wat spannend allemaal, en best eng ook hoor, getsie... Sterkte met afwachten!
Het voelt goed hč?
A je to!
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:43:30 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41730737
Anitra, sterkte hoor...
Sjak wat een mooie foto's , nog een verlate gefelcitieerd
Dutch, alweer aan het werk.... Sjonge, da's rap! Hopelijk gaat het je weer goed af, en die eerste week gewoon op je eigen tempo werken he? Wen eerst maar weer eens aan het van huis zijn.

Nog even een update-tje van mij... Ik ben gisteren bij de (hele lieve, leuke) gyn geweest. Heb een stuk duidelijkheid gekregen. De menstruaties zijn niet het gevolg van een ei-sprong.... en hij betrok lief er ook echt bij. Er gaan hier dus weer tijden van moodswings, hoofdpijn en depressies aanbreken. Maar ik ben voorbereid!
Hopelijk hopelijk hopelijk kan ik jullie niet over al te lang wat streepjes laten zien...
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:10:26 #286
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41731338
Hé Lishe, als je het een keertje beu bent en je je ook alweer afvraagt waar je het voor doet; kijk dan even naar die mooie dochter van je. En je weet me te vinden hč.

Anitra, het gaat hier om jouw kind en daar zijn dat soort emoties heel logisch toch? Zeker zoals Bix al zei met Thijs in je achterhoofd. Het lijkt me heel griezelig.

P.S. ben dus aan het werk, maar moet eerst mijn laptop weer opnieuw reorganiseren. En als ik dan toch moet wachten tot ie klaar is...
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:16:08 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_41731492
Lishe, er komen zware tijden aan als ik het zo lees, maar je weet waarvoor

heej dutch! werken moet je!
stormy waters...
sailin'
pi_41734099
Sterkte Lishe, hopelijk helpt het heel snel

Anitra, logisch dat je het eng vindt.. maar hopelijk hebben ze wel iets wat helpt tegen die aanvallen
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:57 #289
105888 renzell
pi_41736423
Lieve Lishe; ik duim voor honderd streepjes, snel!!! En natuurlijk voor een heel mooi, lief kindje...
pi_41736552
Lishe ik hoop dat je gauw 2 streepjes hebt en niet de hele mmm door moet om het te bereiken, ik en mijn man hebben besloten tot januari gewoon te proberen en is het in januari nog niet gelukt dan gaan we weer langs de gyn.
pi_41746579
Lishe ik duim voor 2 snelle streepjes voor jullie

Dutch hoe was het werken?

Faja fijn dat jullie iig een periode afgesproken hebben

Het was gister ook een rare dag. Ik was gelijk uitgerekend met Phluphy en Bar was een paar dagen na ons uitgerekend en met zijn 3tjes waren we de laatste week van augustus uitgerekend. Dat er dan op Danyel zijn geboorte dag de gedachten van de arts worden uit gesproken die richting epileptie gaan en in je gedachten zit je bij Thijs.
Je gaat de raarste dingen in je hoofd halen en elk ding dat Djulian doet leg je op de weegschaal. Is dit normaal gedrag, is die beweging anders dan normaal?
Morgen komt mijn moeder helpen en dan donderdag de testen, tot 5 oktober moet ik die enge gedachten uit mijn hoofd gooien, niks is immers zeker tot de uitslagen.
Dus geef me gerust op mijn donder als ik het weer eens te zwart zie
pi_41792199
Lishe, succes!
Anitra:

Even met het goede nieuws beginnen: Ik ben in 4 weken bijna 4 kg afgevallen, nog ruim 6 te gaan! Gaat goed dus. Alleen broeken zijn een ramp... Mijn benen en heupen zijn weer redelijk hun oude formaat, maar mijn buik nog niet, dus ik krijg geen broeken dicht. Ik ben de stad in geweest voor nieuwe broeken, maar als ik ze dicht krijg bij mijn buik, zwabberen ze om mijn kont en benen. Is het normaal dat ik nu nog een buikje heb, hebben meer ontzwangerende vrouwen dat? Ik ben weer begonnen met buikspieroefeningen, hopelijk helpt dat een beetje.

Verder gaat het trouwens geweldig. Het moederschap is nog veel leuker dan ik dacht. Ik heb nu het gevoel dat ik completer ben. Ik ben ook veel energieker en opgewekter dan voordat Ive er was. En ik hou zo veel van hem, ik wist niet dat het mogelijk was zoveel van iemand te houden en zo blij met iemand te zijn!
  donderdag 14 september 2006 @ 09:15:59 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_41793123
hier ook voornamelijk nog buik cattie en ook hier buikspieroefeningen. die buik duurt gewoon het langst. ik baal daar ook wel van, maarja, tis niet anders.
lekker hoor 4 kilo er af! hoe doe je dat?
stormy waters...
sailin'
pi_41793828
Ik wilde nog even laten weten dat mn menstruatie alweer een paar dagen over is en dat de ellende nu dan blijkbaar echt voorbij is
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 09:59:45 #295
81992 Githa
pi_41794124
Tex, wat fijn!
Ook niet te veel last van de medicatie gehad ?
pi_41794443
Nou ja eigenlijk wel, dat neerslachtige/depressieve enzow. Maar het hielp wel dat ik wist dat het daardoor kwam. En de periode was natuurlijk wel te overzien. En nu is het allemaal voorbij
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 10:14:06 #297
81992 Githa
pi_41794475
Nou gelukkig maar, dat je een miskraam hebt is al erg genoeg daar heb je depressies door de medicatie helemaal niet bij nodig
  donderdag 14 september 2006 @ 11:00:36 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795534
Gelukkig, tex!

Poemojn, had jij nou ook een fluxus (veel bloedverlies) gehad met de bevalling van Myrthe? En weet je nog hoe lang het duurde voordat je je weer echt oké voelde?

Ik merk dat het fysieke herstel deze keer juist zwaarder valt dan na de ks van vorige keer. Daarom ben ik benieuwd, zie ook op tegen straks 2 kindjes aan moeten kunnen (liefst op een vreedzame manier) terwijl ik me nog niet oké voel.
pi_41795638
Sugar ik heb 3,5 liter bloed verloren en het duurde bij mij maaaanden voordat ik daar weer van hersteld was. Floradix hielp hier wel goed trouwens (wel bah !).
  donderdag 14 september 2006 @ 11:05:27 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795668
3,5 liter!!! En je hebt maar 5 liter!
Jeetje.

Krijg je dan geen bloed toegediend?
pi_41795716
Ja ik heb toen 2 liter toegediend gekregen, dus 'netto' 1,5 liter kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')