abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 15:41:43 #201
108648 cattie
lieve moeder
pi_41585917
Fijn dat het de goede kant op gaat Randa!
pi_41586398
Ik las wat over bevallingen. Ik heb het juist wel bewust meegemaakt allemaal. Tijdens de eerste weeen heb ik zelfs in mijn dagboek zitten schrijven. De dagen daarna heb ik elk vrij moment verder geschreven over wat er gebeurd was. Ook omdat ik besef dat ik ontzettend veel geluk heb gehad met de bevalling en dat ik daar van moet genieten. (gek, genieten van je bevalling, maar ik was na afloop blij met hoe het is gegaan).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 7 september 2006 @ 16:18:45 #203
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41587084
Yppy heb ik ook gedaan; zo gauw ik kon na de bevalling (en niet 'lastig' gevallen werd door de kraamhulp die een ontzettende kwebbel was ) heb ik de laptop gepakt en heb alles opgeschreven. Ben er een hele avond zoet mee geweest. Stukken die ik er in het bevallingstopic uitgelaten heb gingen bijv. over Léon. Hoe moeilijk ik het had dat hij weggaan, toen de weëen eenmaal begonnen waren. Hoe hij zijn lijfje tegen me aan perste en zijn armpjes stevig om me heen sloeg, alsof hij wilde zeggen: "Komt allemaal goed mam." Ik moest zo huilen. Nu weer trouwens als ik er aan terug denk.
Wat jullie ook niet weten is dat ook hij tussentijds is thuis geweest. Toen ik naar huis 'mocht', omdat de ontsluiting niet doorzette, had het mannetje zo'n enorme behoefte om hem te zien dat oma hem is komen brengen. Wat was ik trots op die knul. Hij wist dat er iets was met mama (de weëen volgden elkaar toen heel snel op en ik kon niet net doen alsof er niets aan de hand was), maar hij was zo lief en leuk aan het spelen. Ik kon me toen ook veel beter houden toen hij weer met oma meeging. Hij straalde helemaal en gaf me weer zo'n lekkere knuffel, dat deed me zo goed toen. Alleen had het mannetje toen de tranen in de ogen staan.
Het is al zo'n vent hè Léon. Daarvoor kon ik me niet voorstellen hoe het was dat hij grote broer zou zijn. Het was nog zo'n klein mannetje. En voor mijn gevoel groeide hij op dat moment tot wat hij nu is, een echt ventje en grote broer.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41587151
aaahh léon!! goed voor mama gezorgd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 7 september 2006 @ 16:35:39 #205
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 23:08:17 #206
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41600350
Dutchie, het kan liggen aan teveel wijn, maar ik zit hier helemaal te snotteren over Léon. Wat een lief menneke!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41610680
Wat een schatje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:03:37 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41612664
Dutch....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:03:11 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41614188
Macka66 ik snotter nog steeds als ik eraan terugdenk.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:39:25 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41616819
Ik ben echt de kluts kwijt af en toe, nu ik moeder ben van én dat meisje dat ik zo heel goed ken en waarvan ik zo heel erg veel hou én dat jongetje dat ik nog helemaal moet leren kennen, dat steeds zoveel van me vraagt, dat me soms pijn doet en dat zoveel op zijn vader lijkt en niet op mij. Wat wankel ben ik en wat word ik overspoeld door liefde, angst, boosheid zelfs soms en ander hormonaal geweld.

Zij zo hyper, zo verward, zo anders dan voordat ze een broertje erbij had.
Hij zo klein, zo veeleisend, zo basaal en fysiek aanwezig.
Haar strijd met haar gevoel en met haar plek bij papa en mama.
Zijn natuurlijke drang dichtbij mij te zijn, dichtbij en veel.

Het raakt me heel erg die twee kindjes te zien, te voelen, te hebben, te begrijpen en niet-begrijpen. Mama van twee. Een dochter en een zoontje.
De 7e dag. Het zal groeien en goedkomen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41617308
Sugar... (emo, niet sarcastisch)
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:58:50 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41617404
Sugar, been there.
Is ook moeilijk. Léon had echt van die aanvallen de eerste 2 weken. Hij deed zo enorm zijn best, dat zag je gewoon. En dat greep me naar mijn hart. Af en toe wist hij het gewoon niet meer en stond gewoon te brullen om niets. En dan lag ik boven te huilen met Cas aan mijn borst. Pffff...
Het is gewoon weer heel hectisch en je moet ineens je aandacht gaan verdelen. Je wilt Maria voldoende aandacht geven, maar ook weer niet teveel. Want da's ook weer niet goed voor haar en Storm heeft je harder nodig. Bladiebladiebla... Je hoofd ligt volledig overhoop.
Hoe doe je dat nou eigenlijk, hoe kun je je aandacht zo verdelen dat iedereen tevreden is? Daar is geen antwoord op ben ik bang. Je doet gewoon je stinkende best en geleidelijk valt iedereen in zijn eigen patroon en keert de rust terug. Maar -om een bekend landelijk groen park te quoten- nu even niet.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:04:58 #213
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41617612
O ja, ik kan mijn trouwring weer om. Je weet wel dat ding van het sinaasappelnetje-debacle tijdens de zwangerschap.
Mijn ring eindelijk om en 'al' 2 1/2 maand na de bevalling.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:33:30 #214
105888 renzell
pi_41618579
Ik moet er gewoon de hele tijd van huilen. Wat een verwarring, ineens moeder van twee.
pi_41618870
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:39 schreef Sugar het volgende:
Ik ben echt de kluts kwijt af en toe, nu ik moeder ben van én dat meisje dat ik zo heel goed ken en waarvan ik zo heel erg veel hou én dat jongetje dat ik nog helemaal moet leren kennen, dat steeds zoveel van me vraagt, dat me soms pijn doet en dat zoveel op zijn vader lijkt en niet op mij. Wat wankel ben ik en wat word ik overspoeld door liefde, angst, boosheid zelfs soms en ander hormonaal geweld.

Zij zo hyper, zo verward, zo anders dan voordat ze een broertje erbij had.
Hij zo klein, zo veeleisend, zo basaal en fysiek aanwezig.
Haar strijd met haar gevoel en met haar plek bij papa en mama.
Zijn natuurlijke drang dichtbij mij te zijn, dichtbij en veel.

Het raakt me heel erg die twee kindjes te zien, te voelen, te hebben, te begrijpen en niet-begrijpen. Mama van twee. Een dochter en een zoontje.
De 7e dag. Het zal groeien en goedkomen.
Sugar, je laatste zin zegt het allemaal, 'het zal groeien en goedkomen', en dat is helemaal waar meid!
Dikke knuffel van hier
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:28:04 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41620455
sugar dikke knuffelkus , en ik hoop echt voor je dat het snel allemaal zijn plaatsje heeft gevonden
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:24:19 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_41624043
och sugar, wat zwaar he dat begin zo herkenbaar! maar het went, het krijgt een plekje allemaal heus!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:10:19 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41627123
Dat wat jullie vertellen over die eerste tijd en dat iedereen z'n eigen plekje weer moet zien te vinden.. waarbij de kleinste die aandacht echt nodig heeft als 'levensbelang' .. de oudste die ineens moet delen..
Moet zeggen dat ik daar best 'angstig' voor ben.. Hoe zal dat hier allemaal gaan lopen? hoe gaat Saskia dat doen? en wat voor aanpak vraagt zij dan van ons?

In elk geval fijn om jullie ervaringen te lezen al kan ik jullie op dit moment nog geen tips oid geven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41627323
Ik heb een beetje hetzelfde ET, maar ben wel 'blij' die ervaringen te lezen. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en misschien scheelt dat.
Sugar, ik hoop idd dat alles snel op z'n plek gaat vallen zoals Dutch en Belana zeggen. Dikke
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:23:04 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41627537
Same here. Ben ook erg nieuwsgierig hoe Fleur haar rol als grote zus gaat spelen en hoe ze dan toch nog kan begrijpen dat ze mijn kleine meisje blijft en altijd mama's vriendinnetje.... Ze roept nu constant wij zijn vriendjes.... (vooral als ik net een beetje boos ben geweest). En voor sugar een ....laat je ons ook weten hoe het goed komt....
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:17:07 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_41629381
tja, ik had die angst eigenlijk niet heel erg, maar het is echt even wennen allemaal ja. in het begin heel heftig voor iedereen, vanwege alle emoties en als moeder en met alle hormoon toestanden en kraamtranen e.d. is dat gewoon ff heel zwaar. of kan het zijn. de liefde die je voelt die alle kanten op gaat. best heavy. Liam ging ook ineens heeeeeel heftig doen. Het lijkt nu hier, na 8 weken, allemaal een beetje een plek te hebben, voor Liam ook bedoel ik dan, voor mij zelf was het al eerder goed.
stormy waters...
sailin'
pi_41629493
Ik ook
Buurvrouw vroeg vandaag aan Myrthe 'en wat wil je liever, een zusje of een broertje?' 'zusje' 'En vind je het leuk dat er een baby komt?' 'Nee.' Dus die heeft toen haar best gedaan alle positieve kanten van een baby erbij uitgebreid te benadrukken.

Sterkte ermee Sugar, het komt idd vast wel goed.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:23:50 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41629610
Ik heb het als heel erg wennen ervaren. Moeilijk, heftig, emotioneel, maar ook heel liefdevol en warm. 't Was even wennen aan het vergrote moederhart, en best moeilijk om je oudste in opperste verwarring te zien. Wat ik zelf erg moeilijk vond was dat Freek heel veel met Hub ging doen, omdat ik minder beschikbaar was. Maar het komt echt goed!
Terugkijkend wilde ik dat ik minder eisen aan mezelf gesteld had, dat huishouden loopt niet weg (en anders maar wel ), tijd en rust voor de kindjes zijn toch het belangrijkste.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:46:45 #224
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41630365
Het lijkt me zo heftig, een tweede kindje erbij en tegelijkertijd ben ik stiekem zo ontzettend jaloers op jullie. De zwangerschappen, de geboortes, de foto's, alles. Ik zou best heel erg graag ook nog een keer willen maar er zijn gewoon teveel bezwaren. Geld, oppas, studie, tijd, kind met gebruiksaanwijzing, ga zo maar door. En toch hè
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:54:16 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630607
ik snap wel wat je bedoelt m@x, want ik wilde het idd ook graag nog een keer mee maken en ik heb genoten en geniet ook nog steeds. ook juist wel van dat heftige, hoewel het soms zwaar is (geweest). Maar het moet ook passen in je leven en daar moet je over uit zijn.
Ik merk wel dat ik dit keer veel meer geniet van het babietje dat ezra is. Liam wilde ik graag groot denken ofzo en nu realiseer ik me hoe snel alles gaat en oei dit is echt de laatste keer dat ik een babietje heb het is zo lief en vertederend die kleine knuistjes en die kromme beentjes en die lachjes, ow! die lachjes als ie me ziet!!
maar nu laat ik je misschien nog meer rammelen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:56:54 #226
3142 m@x
pi_41630705
Inderdaad zeg, hou eens op Maar het idee dat ik inderdaad niet meer zwanger zal zijn en nooit meer een klein babietje zal hebben en dat Kai zo snel groot wordt is af en toe wel heftig. Ik vind het gewoon heel rot.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:02:37 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630916
ach, je hoeft toch niet nu daaover te beslissen?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:04:29 #228
3142 m@x
pi_41630974
Nee, dat is ook zo. Alleen denk ik dat ik de beslissing onbewust al heb genomen.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:05:27 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631000
M@x, toen ik na Freek nog een tweede wilde hebben heel veel mensen me voor gek verklaard. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat vooral om gezondheidsproblemen ging, niet zo zeer om praktische. Maar het gevoel was in mijn geval sterker, ik kon het niet weg rationaliseren. En ook het praktische gedeelte, overal is een oplossing voor . Mag ik vragen hoe oud je bent?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:09:28 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631125
Ach M@xxie..
ws heb ik het even gemist, maar een 2e zwangerschap zit er kennelijk niet meer in voor jullie?

E.T., Snoopy, Chacama en alle moeders die een 2e/3e kindje verwachten of willen; je kunt je er niet op voorbereiden. Ik heb me regelmatig tijdens de zwangerschap zelfs schuldig gevoeld naar Léon toe. Wat deed ik hem aan? Hij kon ik hem later uitleggen dat hij nog steeds mijn ventje is en dat ik nog steeds net zoveel van hem hou als voor de baby?
Je kunt het maar beter gewoon op je af laten komen. Er schijnen wel voorleesboekjes te zijn over het krijgen van een broertje/zusje. Maar dan nog is het gewoon heftig voor je eerstgeborene. De baby in huis, mama op bed of druk met de baby, alle visite, de kraamhulp. De kraamhulp was echt goud hier. Zoals zij met Léon omging dat ontnam bij mij een hoop onrust. En ik had me er al bij neergelegd dat Léon een beetje afstand zou nemen van mij. Toch is dat niet makkelijk.
Maar troost jullie, ook dat is maar een fase (alleen als je erin zit hè.. ). Vanavond lag ik lekker met Léon in de tuin op het gras te genieten van het ondergaande zonnetje en hij vertelde me honderduit. En die dikke pakkerd... dan weet je gewoon: die band kan gewoon nooit stuk.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:10:11 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_41631148
maar ik geloof dat m@x 's onbewuste beslissing een "nee" is... of heb ik het mis m@x?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:10:16 #232
3142 m@x
pi_41631152
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:05 schreef Leah het volgende:
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Nee dat mag je niet Ik ben nu 33. Hier spelen gezondheidsproblemen ook wel een rol in waarom het niet slim zou zijn om nog een kindje erbij te willen. Het is gewoon een combinatie van het gezondheidsaspect en het praktische maar het gevoel laat zich nu niet zo makkelijk in een hoekje drukken. Voor dat praktische stukje zou inderdaad wel een oplossing te vinden zijn maar niet op korte termijn.

Het is inderdaad een nee, Belana.

[ Bericht 26% gewijzigd door m@x op 08-09-2006 22:12:10 (aanvullinkje ter verduidelijking) ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:13:53 #233
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631252
Maar goed, dan heb je nog even M@x, gij jonge blom . Wie weet ziet het er over een jaar allemaal heel anders uit, dingen kunnen soms zo snel veranderen.
pi_41631280
Oh, maar ik verwacht ook niet dat ik Morris maar het kleinste beetje kan voorbereiden op wat komen gaat. Maar ik kan wel het gevoel terughalen van de tijd vlak na de bevalling. Al die hormonen die het roer in eigen hand kunnen nemen. Daar was ik toen helemaal niet op voorbereid, maar nu ik dit allemaal lees, weet ik gewoon dat dat weer komen gaat. Ik denk dat dat voor mijn gevoel al scheelt. En tuurlijk komt het allemaal goed uiteindelijk. Maar ik snap ook dat het zwaar en heftig is als je er middenin zit.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:15:44 #235
3142 m@x
pi_41631315
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:13 schreef Leah het volgende:
Maar goed, dan heb je nog even M@x, gij jonge blom . Wie weet ziet het er over een jaar allemaal heel anders uit, dingen kunnen soms zo snel veranderen.
Kijk, daar kan een mens weer even op vooruit. Weet je wat, over een jaar dan neem ik er gewoon drie En in de tussentijd geniet ik maar gewoon van wat ik heb.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:16:10 #236
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631337
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:09 schreef dutchie het volgende:
Ik heb me regelmatig tijdens de zwangerschap zelfs schuldig gevoeld naar Léon toe. Wat deed ik hem aan? Hij kon ik hem later uitleggen dat hij nog steeds mijn ventje is en dat ik nog steeds net zoveel van hem hou als voor de baby?
Dat had ik ook, maar ik heb mezelf op een gegeven moment eigenlijk heel bot voorgehouden dat ie nog geluk had. Een halve eeuw geleden had Freek misschien wel 6 brusjes gehad, en niemand die daar bij stil stond.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:17:34 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_41631386
Nou, ik snap die nee best heel goed. Het is mijn man die over een tweede begon hier en ik heb best evengoed moeten nadenken toen over alles. praktische zaken, maar ook gevoelsmatige. Ik rammelde niet zeg maar. dat heb ik trouwens nooit zo gedaan, hoe stom dat misschien ook mag klinken. Toch een ja geworden, door iets heels stoms. of het klinkt stom iig. Mijn broer zei op een gegeven moment tegen me "als ik dan aan kinderen begin wil ik er ook 2" (das dus al een tijd terug, inmiddels heeft ie er al 1 ) en die opmerking raakte me heel erg. ineens wist ik dat ik dat ook wilde, een gezin met 2 kinderen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:18:21 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631415
Leah, zo kan je het ook bekijken. Het is alleen zo bot zeggen tegen een 2-jarige: "Je moet niet zo zeuren, een halve eeuw geleden had je misschien al wel 6 brusjes gehad!"
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:19:19 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41631444
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:18 schreef dutchie het volgende:
Leah, zo kan je het ook bekijken. Het is alleen zo bot zeggen tegen een 2-jarige: "Je moet niet zo zeuren, een halve eeuw geleden had je misschien al wel 6 brusjes gehad!"

Ik bedoel meer dat het mij met mijn schuldgevoel hielp!
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:19:53 #240
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631462
Weet ik toch.
-edit-
Nu ik er bij nadenk, is toch best veel 6 brusjes in 2 jaar tijd.
pi_41631643

geen ding is onmogelijk Dutch
pi_41632042
M@x hier precies dezelfde situatie dus ik begrijp je gevoel helemaal Ik heb maar tegen mezelf gezegd dat ik nu nog niet hoef te beslissen, alhoewel ik met mijn verstand weet dat dat ook niet helemaal waar is. Ik ben ook 'al' 33 en het heeft 3,5 jaar geduurd voor ik van Myrthe zwanger was dus als ik nu nog jaren wacht met de beslissing en het wordt een ja, wat dan als het weer zo lang duurt. Maar ja, ik probeer ook mijn zegeningen te tellen, ik heb een heel lief meisje, een lieve man, mooi huis en zo, het is niet zo dat mijn leven niet 'compleet' is zo. Maar ja die rammelende eierstokken he..
  zaterdag 9 september 2006 @ 07:14:28 #243
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41641116
Ik heb er van tevoren ook niet onwijs bij stilgestaan hoe het zou zijn voor allevier. Dat kun je ook niet echt voorzien, denk ik. In elk geval is die verwarring er, maar is er ook het hele complete gevoel. Nu Storm iets rustiger is qua bv, voel ik me meteen gelukkiger met hem erbij. Dat is heel fijn.

Gisteren zijn we met z'n drieën (Maria was op het kdv) een klein stukje gaan wandelen. Storm in de draagdoek bij mijn man en ik ernaast. En om de tien meter in die doek spieken. Het ging heel goed, mensen kwamen gluren en zeiden: oeh, die is pas een paar weekjes, he? En dan glom ik van trots: nee, morgen pas een week. Vonden ze mij meteen heeeeeeeeeeel knap, hihi.

Nog even iets minder leuks: gisteren heeft de vlos het binnenste knoopje van mijn (oplosbare) hechting losgeknipt, dat zou dan iets verlichting geven. Maar nu heb ik júist de hele nacht een branderige pijn gehad op die plek. En een soort heel plaatselijk jeuk-gevoel. Ik vind het eng, ben wel 4 keer onder douche geweest vannacht en steeds kwam het gevoel weer terug. Ik weet niet of ik de vlos vandaag zomaar op 06 kan bellen hiervoor? Morgen komt er nog een keer iemand (andere vlos), maar die vind ik echt helemaal niet oké na een paar dingetjes en heb weinig vertrouwen dat dat morgen prettig is. Bovendien is het echt een rotgevoel, dat ik liever zo kort mogelijk heb. Zouden jullie bellen? Of naar hap ofzoiets?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41641178
Tuurlijk kan je bellen! Dat mag toch gewoon?
Doen hoor!

En wat lekker dat je een stukje hebt kunnen wandelen. Even naar buiten kan ook goed doen natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 08:50:35 #245
81992 Githa
pi_41641365
Ik zou gewoon bellen Sugar
'Plaatselijke jeuk' kan ook wel de genezing zijn..

Sugar wat is het geweldig als je dan weer even naar buiten kunt en vol trots je ventje kunt laten zien aan de wereld.
Ik weet nog wel dat ik in het begin met Jordy op straat liep met het gevoel "JOEHOEE! ik heb ene kindje, kijk dan die is van mij!"
pi_41641444
Bellen hoor Sugar, maar wat Githa zegt, het kan ook jeuken van de genezing. Maar als het vervelend is gewoon even bellen. En stoer wijf, al lekker op stap met Storm !
pi_41651931
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 07:14 schreef Sugar het volgende:
Ik heb er van tevoren ook niet onwijs bij stilgestaan hoe het zou zijn voor allevier. Dat kun je ook niet echt voorzien, denk ik. In elk geval is die verwarring er, maar is er ook het hele complete gevoel. Nu Storm iets rustiger is qua bv, voel ik me meteen gelukkiger met hem erbij. Dat is heel fijn.

Gisteren zijn we met z'n drieën (Maria was op het kdv) een klein stukje gaan wandelen. Storm in de draagdoek bij mijn man en ik ernaast. En om de tien meter in die doek spieken. Het ging heel goed, mensen kwamen gluren en zeiden: oeh, die is pas een paar weekjes, he? En dan glom ik van trots: nee, morgen pas een week. Vonden ze mij meteen heeeeeeeeeeel knap, hihi.

Nog even iets minder leuks: gisteren heeft de vlos het binnenste knoopje van mijn (oplosbare) hechting losgeknipt, dat zou dan iets verlichting geven. Maar nu heb ik júist de hele nacht een branderige pijn gehad op die plek. En een soort heel plaatselijk jeuk-gevoel. Ik vind het eng, ben wel 4 keer onder douche geweest vannacht en steeds kwam het gevoel weer terug. Ik weet niet of ik de vlos vandaag zomaar op 06 kan bellen hiervoor? Morgen komt er nog een keer iemand (andere vlos), maar die vind ik echt helemaal niet oké na een paar dingetjes en heb weinig vertrouwen dat dat morgen prettig is. Bovendien is het echt een rotgevoel, dat ik liever zo kort mogelijk heb. Zouden jullie bellen? Of naar hap ofzoiets?
Heb je nog gebeld?

Ik ben trots op mezelf! Ik heb me ingeschreven bij de sportschool. Ik heb as vrijdag een conditietest, zal wel nihil zijn. En de week erop begin ik. Ik begin geloof ik met cardio. Als ik een conditie heb gekweekt, dan ga ik er BBB bij doen.
Ik, die een hekel heeft aan sport en er altijd mee gepest is, ga sporten!
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:20:41 #248
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41654494
Ja, vanochtend meteen gebeld. De kraam heeft gekeken en zag niets geks, en de vlos die ik belde zei: dompelbadje met warm water nemen en vaseline smeren. waarschijnlijk is het gewoon schraal.

Ik heb wel vaseline gesmeerd, maar ik heb heel veel pijn eraan en mijn man dacht dat het misschien toch een beetje aan het ontsteken is. Morgen komt er sowieso dus die vlos die ik niet zo fijn vind. Die moet er maar heel goed naar kijken. Want vandaag heb ik bijna alleen maar gehuild van de pijn.

Goed van je Ingrid, dat je de moed hebt te gaan sporten! Knap!
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 19:31:22 #249
81992 Githa
pi_41654826
Ik nam ook elke avond een sodabad Sugar, het hielp me goed!
Misschien toch eens proberen, waarschijnlijk raden ze je dat ook aan mocht het een ontsteking zijn of een beginnende.
Sterkte maar weer het kan vreselijk veel pijn doen.

ohw, en harde stoelen werken echt het is alleen het gaan zitten wat het zo erg maakt maar dan is het wel lekker en krijg je een goede doorbloeding
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:39:22 #250
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41655073
Ja, githa, ik weet het van die harde stoelen. Dat lukt me ook gelukkig al vanaf het begin. Maar ik heb nu andere pijn dan de gewone hechtingenpijn, merk ik. Het brandt en schrijnt op één plek heel erg.
pi_41657797
Klinkt toch niet goed hoor Sugar, het kan best zeer doen maar niet zo veel op 1 plek lijkt me. Misschien weer een wondje of een hechting losgegaan ofzo ? Bah, naar voor je in ieder geval. Je hebt wel wat anders aan je hoofd nu.
pi_41658144
sugar, ik zou toch het zekere maar voor het onzekere nemen en een soda- of biotex badje nemen. mijn kraamhulp had daar een heel handig foefje voor, zodat je niet met je kont in een teiltje hoeft te gaan hangen: span een pedaalemmerzak over de wc-bril, maak die aan de achterkant met 2 knoopjes zo strak mogelijk vast. dan een beetje soda of biotex oplossen in warm water (niet te heet!): dat in het midden bovenop de pedaalemmerzak gieten. als 't goed is ontstaat daar vanzelf een klein kuiltje waar het water in blijft staan (hoeft maar een klein beetje te zijn hoor). daar kun je heel makkelijk op gaan zitten, mogelijk plenst er een beetje naast maar het zit wel veel comfortabeler dan in een teiltje en 't is echt heel makkelijk te maken. je kunt zo'n ontsteking maar beter zo vroeg mogelijk te lijf gaan. succes!
pi_41658641
Ja ik denk dat een sodabadje je pijn zeker kan verlichten, en baad het niet, schaad het niet! (Ik heb er ook een week 2x daags in gezeten ivm wijkend litteken)
Bix, ik paste met mijn kont niet in het afwasteiltje dus ik zat in bad, maar die truc van jouw hulp is echt goed! Ga ik onthouden voor als ik zelf ooit ... euh kraamhulp ben
ipv vaseline kun je ook bepanthen smeren, misschien had je het al in huis voor tepelkloven, rode billen, etc. maar dat is spul is echt goed voor schrale plekjes!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_41661093
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:39 schreef melonovy het volgende:
Ja ik denk dat een sodabadje je pijn zeker kan verlichten, en baad het niet, schaad het niet!
haha baad(t) 't niet, schaadt het wel in dit geval!
quote:
Ga ik onthouden voor als ik zelf ooit ... euh kraamhulp ben
waaaah wat ben je van plan, vertel op!
  zondag 10 september 2006 @ 02:32:44 #255
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41665741
Volgens mij is mijn cyclus weer een beetje op gang gekomen. Ik verlies van bruinig bloed, niet zoveel..maar toch. En ik had wat krampjes, maar helemaal niet pijnlijk ofzo. Dus het is maar een klein beetje. Maar het zegt mij wel één ding: ik ben waarschijnlijk weer vruchtbaar. Ik denk dat ik qua anti-conceptie voor de minipil ga kiezen. Ook al moet je die heel stipt innemen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 10 september 2006 @ 09:41:50 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41667958
Ik heb zelf een plastic 'badje' wat je in de toiletpot kunt zetten, waar je water in kunt doen en op kunt zitten. I-de-aal (lijkt me nog nooit nodig gehad...) voor zoiets denk ik! Had ik m ook voor gekocht, maar had ik achteraf beter niet kunnen doen. Hoewel, misschien kan ik hem de aankomende bevalling gebruiken (hopelijk niet ) ...
Ik had hem bij de Babywalz besteld, iets van 5 euro ofzo... zit ineens te bedenken dat het misschien ook wel een bidet heet?

Paradijsvogeltje, ik ben ook van plan een soort minipil te gaan nemen na de bevalling van ons derde kindje. Dat stipte innemen kan nog een probleem gaan worden, ik kan al niet eens eraan denken om elke dag vitamines te slikken ... Maar goed, ik wil borstvoeding geven en dat kun je niet samen met een gewone pil doen eigenlijk.
pi_41667969
Sugar, ik had ook een schraal gevoel op een gegeven moment. Zolang ik stilzat was er bijna niks aan de hand, maar met opstaan oid ..... Bij mij hielp het heel erg dat ik op een gegeven moment geen kraamverband meer gebruikte, maar een gewone Always maandverband. Die verbanden die in het kraampakket geleverd worden zijn hartstikke ruw, zei mijn kraamverzorgster.
Overigens zat het schrale gevoel bij mij niet precies op de hechting (dat dacht ik eerst wel), maar een stuk je meer omhoog (richting de anus dus). Het bleek dus een schaafwondje zijn die daar zat.

[ Bericht 4% gewijzigd door LadyS op 10-09-2006 09:44:29 (verduidelijking) ]
  zondag 10 september 2006 @ 10:47:01 #258
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41668647
quote:
Op zondag 10 september 2006 09:41 schreef Suzanna het volgende:
Paradijsvogeltje, ik ben ook van plan een soort minipil te gaan nemen na de bevalling van ons derde kindje. Dat stipte innemen kan nog een probleem gaan worden, ik kan al niet eens eraan denken om elke dag vitamines te slikken ... Maar goed, ik wil borstvoeding geven en dat kun je niet samen met een gewone pil doen eigenlijk.
Misschien kun je iets van een alarm zetten om je eraan te herinneren dat je de pil moet slikken? Kan bijv met mobiele telefoon ofzow.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 10 september 2006 @ 12:47:04 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_41671625
Sugar, wat rot. Mijn kraamverzorgster raadde afgekoelde kamillethee aan ipv biotex, schijnt wat vriendelijker voor de huid te zijn en ook zijn werk te doen.
pi_41673483
Hier gebruikte we op advies van de vk, de wilde kastanje badschuim van kruidvat eigen merk. Dit verzachte en maakte het ook schoon. Gelukkig hebben we een bad, dankbaar gebruik van gemaakt de vele hechtingen.
  zondag 10 september 2006 @ 20:32:31 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41686113
Het gaat er al veeeeeel beter mee!
De vlos heeft vandaag gekeken (en het was de fijnste vlos juist die onverwacht kwam!) en het zag er allemaal goed uit. Ik heb vandaag ook niet veel last, dus ben blij.
  zondag 10 september 2006 @ 20:36:08 #262
3142 m@x
pi_41686238
En nu lekker genieten van je kraamtijd
  zondag 10 september 2006 @ 20:37:18 #263
105888 renzell
pi_41686278
Wat heerlijk meiske!!! Ben ook blij voor je.
  zondag 10 september 2006 @ 20:56:13 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_41686987
fijn sugar! hoop dat je nu kunt genieten!
stormy waters...
sailin'
  zondag 10 september 2006 @ 23:24:41 #265
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41693044
Ik ken het verhaal van de harde stoelen en de sodabadjes enzo. Ik had ook last van mijn hechtingen.
Het verschil tussen jou en mij, Sugar, is dat ik oplosbare hechtingen had en jij blijkbaar niet.
Bij mij kwamen ze er langzaam uit, beetje bij beetje. Toch is een het op een bepaalde plek steeds gevoelig geweest vanaf het begin en daar is het ook gaan ontsteken. Vooral na het fietsen had ik er dagen last van. Dus dat mocht ik toen even niet meer van mezelf.
Maargoed, het hielp om af en toe even te luchten. Dus geen ondergoed, vooral 's nachts want overdag moet je toch wat aan
En jeuk wil vaak idd ook wel zeggen dat het geneest he?

@ Suzanna: het schijnt dat er bij de Apotheek doosjes met alarm verkrijgbaar zijn. Die stel je in op een bepaalde tijd en dan gaat het alarm af op het juiste tijdstip, aldus mijn moeder. Ik ga er zelf ook naar vragen, misschien ook iets voor jou. Al is het waarschijnlijk bedoeld voor 'seniele ouwe mensen'...., wij mogen er vast ook van profiteren
pi_41693855
Wat bij mij goed hielp tegen dat schrijnende gevoel was zonder onderbroek en maandverband slapen. gewoon met mijn kont op een incontinentiematje.
Ik had trouwens volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis oplosbare hechtingen maar ik heb ze er uiteindelijk een paar dagen terug (vier weken na de bevalling dus) zelf maar uitgeknipt. Er was helemaal niets opgelost ...
  zondag 10 september 2006 @ 23:54:58 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41694092
Bij mij duurde dat ook even, hoor Owlet. Bij mij verdween het laatste restje pas bij zes weken, nu drie weken geleden.
Ik hoop dat je er geen last van gaat krijgen.
Dat naakt slapen deed ik dus ook. Maar ik zie nu ook dat het al over is bij Sugar.
  maandag 11 september 2006 @ 07:29:56 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_41697712
ach die hechtingen Ik heb er dit keer gelukkig helemaal geen last van gehad en alles is keurig opgelost en geheeld gelukkig.
Ik heb ook het idee dat ik ongesteld ga worden PV, is het bij jou nog doorgezet? Wij hebben maar weer condooms gekocht aan de pil wil ik niet namelijk. er moet een knoopie in bij Nick en dat vind ie ook wel goed, maar hij moet er ff klaar voor zijn denk ik.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 13:53:01 #269
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41704974
Wij hebben zaterdag voor het eerst weer samen een echt feestje gehad. Vrienden gingen trouwen. We waren voor de hele dag uitgenodigd dus het werd ook gelijk de eerste keer dat Jetske gig logeren en de eerste keer dat ik buitenshuis ging kolven. Helaas ging dat kolven niet zo geweldig (geen goede ruimte, uiteindelijk ergens in een douche met batterijen snel wat afgekolfd, nu zere borsten daardoor maar ja) Het feest was geweldig, we hebben weer heerlijk samen gedanst en lekker verliefd gedaan Het was een leuke dag. Jetske heeft zich helemaal prima gedragen bij mijn zusje, weer iemand die verliefd is op onze dochter.

Gisteren hebben we dus redelijk kunnen uitslapen en daarna Jetske weer opgehaald. En we waren gisteren een jaar getrouwd

Lekker douchen!
  maandag 11 september 2006 @ 14:49:58 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_41706715
lekker sjak en van harte nog!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 15:36:11 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41708180
Sjak en Schanulleke gefeliciteerd! Heb ineens ook weer die 'swing' in mijn hoofd van Candeda.

Morgen is het 12 september en ga ik weer aan het werk. Onvoorstelbaar wat is de tijd voorbij gevlogen. Zo ben je nog topzwanger -en zwaar en smeek je je kindje om nu toch eens naar buiten te komen en zo moet je weer aan het werk. Dat kleine druppie in de veilige armen van oma achterlatend.
Ik ben er aan de ene kant helemaal klaar voor, heb het hier thuis nu wel gezien. Maar toch had ik nog wel graag langer met mijn jongste knulletje willen tutten. Maar ja, het moederschap is nu eenmaal een lang proces van loslaten.
  maandag 11 september 2006 @ 15:49:51 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_41708579
wow, tijd gaat snel he dutch! Maar ook wel weer lekker om te gaan werken
stormy waters...
sailin'
pi_41709465
Leuke foto's Sjak!

Lijkt me echt gek Dutchie, weer gaan werken. Mijn collega's waren er vorige week en het boeide me totaal niet wat ze vertelden.

Onze vk raadde juist een spiraaltje aan. En dan eentje met minder hormonen. Volgens haar is dat beter ivm de borstvoeding. Gelukkig heb ik nog een paar weken voor ik daar actief mee aan de slag moet. Eerst maar de zes weken uitzitten.
*OUD heilige*
  maandag 11 september 2006 @ 16:22:08 #274
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41709612
Lekker hoor Dutcie! Ik heb nog officieel een paar weken te gaan plus nog een paar weken vakantie. Inmiddels ben ik het thuiszitten al behoorlijk zat en ik heb besloten om 1 dag in de week weer een paar uur te gaan werken. Ook om mezelf te beschermen, er zitten een paar behoorlijke deadlines aan te komen en als ik er nu niet mee begin (of iemand de opdracht geef bepaalde dingen te doen) dan moet ik als ik terug kom na mijn verlof zo vreselijk hard gaan werken, dat zie ik ook niet zitten.
Lekker douchen!
pi_41711806
Ik moet er echt niet aan denken om weer aan het werk te gaan, kan er echt een beetje van in paniek raken merk ik.
Het lijkt wel alsof ik een nieuwe fase in mijn leven in ben gegaan en mijn huidige werk een beetje ben ontgroeit.
Gelukkig kwam er een vacature vrij voor een baan op een antroposofisch huisartsencentrum. Een baan die me erg goed ligt, die weer helemaal terug is in de richting waar mijn interessen liggen (in tegenstelling tot mijn baan nu), die om de hoek is van mijn oppasadres zodat de oppas niet door de spits naar mij toe hoeft EN die ook nog eens in de woonplaats en wijk is waar we binnen nu en anderhalf jaar een huis willen kopen.

NU maar hopen dat het wat gaat worden, de brief is de deur uit en het is wachten op een uitnodiging of afwijzing...

Anticonceptie vind ik trouwens heel moeilijk. Ik wil de pil niet meer omdat ik zo min mogelijk hormonen wil slikken.
Ik wil geen spiraaltje omdat ik de permanente ontstekingsreactie niet goed voor mijn lichaam vind en ik bovendien niet wil klooien met een baarmoeder die nog een keer zwanger zal moeten worden (hopelijk).
Implanon bevat hormonen, nuvaring ook en bovendie ga ik die laatste zeker vergeten vrees ik.

Waarschijnlijk zullen het dus voorlopig condooms worden, in combinatie met natural family planning en langdurig volledig op verzoek BV geven.
Gelukkig is de noodzaak tot onvruchtbaarheid niet zo heel groot, we willen een tweede wel een jaar of twee uitstellen maar mocht het zo lopen dan is er nog geen man over boord.
pi_41712110
Owlet. evt kun je misschien iets als femcap nog overwegen? De b etrouwbaarheid daarvan is wel lager na een bevalling.
pi_41712143
MOOOOOI Sjak! Nog van harte!
Het model lijkt heel erg op mijn jurk, strak en simpel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_41712173
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:39 schreef poemojn het volgende:
Owlet. evt kun je misschien iets als femcap nog overwegen? De b etrouwbaarheid daarvan is wel lager na een bevalling.
geen idee wat het is, ik ga meteen even googlen

edit: een soort pessarium dus! Da's zeker het overwegen waard, merci!

[ Bericht 9% gewijzigd door owlet op 11-09-2006 17:51:39 ]
pi_41725133
Weet niet waar ik het neer moet zetten, maar het dreumes en peutertopic leek mij niet de goede plek, dus maar even hier omdat ik het toch even kwijt wil.

De onderzoeken donderdag doen meer met me dan ik vanmorgen dacht. De hele dag ben ik er al mee bezig en weet dat ik geen conclusies moet trekken voor we de uitslagen hebben. Maar ik heb een knoop in mijn maag en vraag me af wat er werkelijk met Djulian aan de hand is. Ruim een jaar geleden werd BHS vast gesteld door de huisarts, maar hij zei toen al dat er een aantal dingen op epilepsie leken, maar hij vond verder onderzoek niet nodig want het was BHS. De laatste aanvallen waren zo erg dat we dachten dat hij er niet meer uit kwam. Nu pas komen die emoties naar boven. Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt zodat we weten wat we moeten doen, zodat Djulian die angst niet meer hoeft te hebben.
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:19:18 #280
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41725677
Logisch Anitra dat het zoveel met je doet, je hebt het wel over je eigen vlees en bloed. Zou ook alle spookscenario's weten te bedenken. Meid heel veel sterkte
pi_41725731
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:59 schreef Anitra het volgende:
Weet niet waar ik het neer moet zetten, maar het dreumes en peutertopic leek mij niet de goede plek, dus maar even hier omdat ik het toch even kwijt wil.

De onderzoeken donderdag doen meer met me dan ik vanmorgen dacht. De hele dag ben ik er al mee bezig en weet dat ik geen conclusies moet trekken voor we de uitslagen hebben. Maar ik heb een knoop in mijn maag en vraag me af wat er werkelijk met Djulian aan de hand is. Ruim een jaar geleden werd BHS vast gesteld door de huisarts, maar hij zei toen al dat er een aantal dingen op epilepsie leken, maar hij vond verder onderzoek niet nodig want het was BHS. De laatste aanvallen waren zo erg dat we dachten dat hij er niet meer uit kwam. Nu pas komen die emoties naar boven. Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt zodat we weten wat we moeten doen, zodat Djulian die angst niet meer hoeft te hebben.
Waar staat BHS voor?
Syllables govern the world
pi_41726126
breath holding spell.
griezelig anitra, lijkt me ook niet meer dan logisch dat je knetterbezorgd bent. nog eens extra door thijs' overlijden lijkt me. goed dat het grondig onderzocht wordt, ik hoop voor je dat de uitslagen je zorgen weg nemen.

sjak, gefeliciteerd nog, erg leuk om die foto's (deels weer) te zien! heel wat gebeurd in dat 1e jaar he.
  dinsdag 12 september 2006 @ 06:11:23 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_41727841
och anitra, kan me je zorgen zeker goed voorstellen. he bah zeg... sterkte hoor meid!
stormy waters...
sailin'
pi_41730625
hihi Bix, ik heb wel eens de gedachten om me te laten omscholen tot kraamhulp, maar ik heb zo mijn twijfels

Jeetje Anitra, wat spannend allemaal, en best eng ook hoor, getsie... Sterkte met afwachten!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:43:30 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41730737
Anitra, sterkte hoor...
Sjak wat een mooie foto's , nog een verlate gefelcitieerd
Dutch, alweer aan het werk.... Sjonge, da's rap! Hopelijk gaat het je weer goed af, en die eerste week gewoon op je eigen tempo werken he? Wen eerst maar weer eens aan het van huis zijn.

Nog even een update-tje van mij... Ik ben gisteren bij de (hele lieve, leuke) gyn geweest. Heb een stuk duidelijkheid gekregen. De menstruaties zijn niet het gevolg van een ei-sprong.... en hij betrok lief er ook echt bij. Er gaan hier dus weer tijden van moodswings, hoofdpijn en depressies aanbreken. Maar ik ben voorbereid!
Hopelijk hopelijk hopelijk kan ik jullie niet over al te lang wat streepjes laten zien...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:10:26 #286
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41731338
Hé Lishe, als je het een keertje beu bent en je je ook alweer afvraagt waar je het voor doet; kijk dan even naar die mooie dochter van je. En je weet me te vinden hè.

Anitra, het gaat hier om jouw kind en daar zijn dat soort emoties heel logisch toch? Zeker zoals Bix al zei met Thijs in je achterhoofd. Het lijkt me heel griezelig.

P.S. ben dus aan het werk, maar moet eerst mijn laptop weer opnieuw reorganiseren. En als ik dan toch moet wachten tot ie klaar is...
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:16:08 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_41731492
Lishe, er komen zware tijden aan als ik het zo lees, maar je weet waarvoor

heej dutch! werken moet je!
stormy waters...
sailin'
pi_41734099
Sterkte Lishe, hopelijk helpt het heel snel

Anitra, logisch dat je het eng vindt.. maar hopelijk hebben ze wel iets wat helpt tegen die aanvallen
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:37:57 #289
105888 renzell
pi_41736423
Lieve Lishe; ik duim voor honderd streepjes, snel!!! En natuurlijk voor een heel mooi, lief kindje...
pi_41736552
Lishe ik hoop dat je gauw 2 streepjes hebt en niet de hele mmm door moet om het te bereiken, ik en mijn man hebben besloten tot januari gewoon te proberen en is het in januari nog niet gelukt dan gaan we weer langs de gyn.
pi_41746579
Lishe ik duim voor 2 snelle streepjes voor jullie

Dutch hoe was het werken?

Faja fijn dat jullie iig een periode afgesproken hebben

Het was gister ook een rare dag. Ik was gelijk uitgerekend met Phluphy en Bar was een paar dagen na ons uitgerekend en met zijn 3tjes waren we de laatste week van augustus uitgerekend. Dat er dan op Danyel zijn geboorte dag de gedachten van de arts worden uit gesproken die richting epileptie gaan en in je gedachten zit je bij Thijs.
Je gaat de raarste dingen in je hoofd halen en elk ding dat Djulian doet leg je op de weegschaal. Is dit normaal gedrag, is die beweging anders dan normaal?
Morgen komt mijn moeder helpen en dan donderdag de testen, tot 5 oktober moet ik die enge gedachten uit mijn hoofd gooien, niks is immers zeker tot de uitslagen.
Dus geef me gerust op mijn donder als ik het weer eens te zwart zie
pi_41792199
Lishe, succes!
Anitra:

Even met het goede nieuws beginnen: Ik ben in 4 weken bijna 4 kg afgevallen, nog ruim 6 te gaan! Gaat goed dus. Alleen broeken zijn een ramp... Mijn benen en heupen zijn weer redelijk hun oude formaat, maar mijn buik nog niet, dus ik krijg geen broeken dicht. Ik ben de stad in geweest voor nieuwe broeken, maar als ik ze dicht krijg bij mijn buik, zwabberen ze om mijn kont en benen. Is het normaal dat ik nu nog een buikje heb, hebben meer ontzwangerende vrouwen dat? Ik ben weer begonnen met buikspieroefeningen, hopelijk helpt dat een beetje.

Verder gaat het trouwens geweldig. Het moederschap is nog veel leuker dan ik dacht. Ik heb nu het gevoel dat ik completer ben. Ik ben ook veel energieker en opgewekter dan voordat Ive er was. En ik hou zo veel van hem, ik wist niet dat het mogelijk was zoveel van iemand te houden en zo blij met iemand te zijn!
  donderdag 14 september 2006 @ 09:15:59 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_41793123
hier ook voornamelijk nog buik cattie en ook hier buikspieroefeningen. die buik duurt gewoon het langst. ik baal daar ook wel van, maarja, tis niet anders.
lekker hoor 4 kilo er af! hoe doe je dat?
stormy waters...
sailin'
pi_41793828
Ik wilde nog even laten weten dat mn menstruatie alweer een paar dagen over is en dat de ellende nu dan blijkbaar echt voorbij is
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 09:59:45 #295
81992 Githa
pi_41794124
Tex, wat fijn!
Ook niet te veel last van de medicatie gehad ?
pi_41794443
Nou ja eigenlijk wel, dat neerslachtige/depressieve enzow. Maar het hielp wel dat ik wist dat het daardoor kwam. En de periode was natuurlijk wel te overzien. En nu is het allemaal voorbij
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 10:14:06 #297
81992 Githa
pi_41794475
Nou gelukkig maar, dat je een miskraam hebt is al erg genoeg daar heb je depressies door de medicatie helemaal niet bij nodig
  donderdag 14 september 2006 @ 11:00:36 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795534
Gelukkig, tex!

Poemojn, had jij nou ook een fluxus (veel bloedverlies) gehad met de bevalling van Myrthe? En weet je nog hoe lang het duurde voordat je je weer echt oké voelde?

Ik merk dat het fysieke herstel deze keer juist zwaarder valt dan na de ks van vorige keer. Daarom ben ik benieuwd, zie ook op tegen straks 2 kindjes aan moeten kunnen (liefst op een vreedzame manier) terwijl ik me nog niet oké voel.
pi_41795638
Sugar ik heb 3,5 liter bloed verloren en het duurde bij mij maaaanden voordat ik daar weer van hersteld was. Floradix hielp hier wel goed trouwens (wel bah !).
  donderdag 14 september 2006 @ 11:05:27 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41795668
3,5 liter!!! En je hebt maar 5 liter!
Jeetje.

Krijg je dan geen bloed toegediend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')