Ik zou toch echt om een echo vragen Tex. Alles leuk en aardig met die hormonen van je HA, maar mss is het toch handig om te weten wat er nou precies aan de hand is. Zoals ik al eerder zei dacht ik ook bij mijn eerste MK dat ik het vruchtje al verloren was, maar op de echo (ik had in dit geval "geluk"omdat ik al bij een gyn liep) was er nog wel wat te zien. Helaas was ik ziek (griep) op het moment dat ze een curretage wilden doen, en dus wilde de aneastasist (weet ff niet hoe je het schrijft, en te lui om het op te zoeken
![]()
) het niet doen. Ze brengen je liever niet met koorts onder narcose.
Lang verhaal kort te maken, de dag voordat ik uiteindelijk gecurreteerd zou woorden verloor ik het vruchtje alsnog. Drie weken met af en aan buikpijn, weinig vloeien, hevig vloeien en heel veel onzekerheid.
Misschien klinkt het bot, maar ik had echt last van het gevoel dat, als het dan toch over was, ik ook wilde dat het over was. En niet nog dagelijks geconfronteerd worden met het feit dat ik een miskraam had.
Toen ik daarna weer een miskraam had heb ik ook onmiddelijk gevraagd om een curretage, en gekregen (drie dagen later). Dat was voor mij een stuk beter te verwerken als die slepende toestand daarvoor, ben nog steeds blij dat het zo kon, en dat mijn gyn het ook zo goed begreep.