abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 21:53:40 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40917209
Vervolg van Hoe gaat het met de moeders? Deel 24

Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:10:43 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_40917940
Mag ik dan beginnen met dat ik me als moeder van nu 2 prachtige kinderen heel rijk voel
Ik heb het best druk nu op een dag en ik ben mega moe, maar ik vind het geweldig!
Van het ontzwangeren heb ik niet zo heel veel last voor mijn gevoel dit keer, maar ik heb ook geen extreme zwangerschapskwalen gehad. (ja, ik was enorm snel op mijn tenen getrapt, dat wel ja )
Ik herstel sneller dit keer ook en het vloeien is ook al gestopt. Ik ben heel blij dat ik mijn lijf weer terug heb en dat er een prachtig, lief, mooi, knap heerlijk ventje in de wieg ligt
Ik heb hier vreselijk naar uit gekeken... en dan bedoel ik echt dit moment... de eerste perikelen na de geboorte weer achter de rug en alles in weer wat relatief rustiger vaarwater.
kortom, met deze moeder zit het wel goed
stormy waters...
sailin'
pi_40917943
Prima openingspost. We waren aan het kletsen over afvallen na de bevalling. Fijn dat je man het wat genuanceerd heeft Cattie. Soms kunnen ze zo lekker uit de hoek komen

Kijk en daar is Belana ook al Geweldig dat je je dit keer zo goed voelt. En je hebt gelijk, je hebt een prachtig mooi mannetje gebaard!
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:22:20 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918451
Maar ik wilde Cattie nog wel even een hart onder de riem steken . Ik kwam beide keren gigantisch aan, maar het ging er ook vanzelf weer af. Ik denk echt dat je jezelf 9 maanden tot een jaar moet gunnen voordat je lijf weer (bijna) is zoals het was. En vooral niet idioot gaan lijnen, daar help je alleen je stofwisseling maar van over de rel, en dan heb je nog een veel groter probleem.

En wat betreft je man, hij zal het echt wel niet zo verkeerd bedoelen, maar maak hem wèl duidelijk dat je net een kind gedragen en gebaard hebt, en dat je lijf nou eenmaal geen elastiekje is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40918545
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...

Maar even on topic: Wat geweldig dat je het allemaal geweldig vindt Belana!
Met mij gaat het als moeder zijnde verder ook helemaal prima. Ik geniet intens van mijn grote kleine man, ik ben echt verliefd op hem! Ik heb nooit geweten dat de liefde voor je kind zo ontzettend diep gaat! Echt geweldig. En hij doet het goed, wat mij ook heel erg goed doet!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:25:16 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_40918595
dat is mijn ervaring ook, het kan ff duren, maar het komt weer goed (zelfs zonder sporten )
Moet zeggen dat ook dat dus dit keer een stuk sneller gaat, nog 3 kilo van mijn startgewicht
stormy waters...
sailin'
pi_40918620
Ik heb sinds een week of twee weer het gevoel dat ik mijzelf weer ben. Ik val minder uit naar manlief, heb weer meer geduld en eindelijk, eindelijk heb ik het idee dat ik het huishouden weer aan kan Wat ook wel heel erg helpt is dat Emma meer en meer onafhankelijk van mij wordt. Ze kan rustig drie kwartier zelf inde box spelen of zich even vermaken op haar kamer terwijl ik de was ophang of ff snel onder douche stap.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40918656
Fijn Belana

Nog even over dat dieten tijdens de bv-periode: goed op je eten en calorie-inname letten mag wel. Het klopt idd dat je meestal meer calorieen nodig hebt dan normaal (ik heb 't toen eens voor mezelf met een amerikaanse site uitgerekend en zou normaal 2000 cal oid moeten innemen en tijdens de bv 3000, per dag dus). Rustig-aan afslanken mag, tot zo'n pond per week. Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt. Veel vrouwen vallen vanzelf af door de borstvoeding (ik zelf vrij veel, maar dat was pas na een tijdje/paar maanden en echt niet meteen na de bevalling al). Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam. LLL heeft een folder die misschien handig is, ik ken 'm zelf niet: http://www.lll.borstvoeding.nl/brochures/2_voedingmoeder.html
Op www.borstvoedingsforum.nl komen ook regelmatig vragen voorbij over dit ondw dus daar is met de zoekfunctie wel veel te vinden.
Maar fijn dat je man het genuanceerd heeft Cattie
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:29:34 #9
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40918801
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:24 schreef cattie het volgende:
@ Leah, dank je voor je hart onder de riem! En wat is slank? Normaal weeg ik ongeveer 65 kg bij een lengte van 1.70 m, nu dus 10 kg meer.
Soms denk ik van mijn man dat hij zich goed in kan leven in vrouwen, maar nu blijkt wel weer dat het ook een botte boer kan zijn...
Da's vrij slank . Die 10 kilo gaat er echt vanzelf af, dat zul je zien. Met BV, en je loopt je de tandjes met zo'n kleine baby (is mijn ervaring). Komt echt goed! Maar gun jezelf de tijd, je hebt al je energie hard nodig.
Ik vind dat trouwens niet off topic, je lijf na de bevalling hoort toch echt bij het verse moederschap, in mijn ogen.
pi_40919563
Bah, moet helaas toch gaan sporten. Mn buikje wil niet weg.

Verder voel ik me als moeder goed. Ben trots op Kim, wat ze allemaal kan en doet. Maar nu vooral moe, vanwege een paar zware nachten.

Enne Cattie, bij jou komt het afvallen vast goed! Zitten de kilo's verspreid, of plaatselijk?
Bij mij dus plaatselijk. (of mag je het hier niet over hebben?)
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 22:46:54 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40919644
Afvallen hoort toch bij het ontzwangeren? Dus dat mag gewoon hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40933385
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40935311
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:20 schreef MeNicole het volgende:
Ben hier met de bevalling "maar" 6 kilo kwijt geraakt maar toch zit ik 10 kilo onder mijn gewicht waar ik mee begon

En verder gaat het hier echt super. Vind het echt zo leuk om mama te zijn
ik ben jaloehoers!
Heb me nog niet gewogen, maar al die twintig kilo's zijn er nog niet af. En dan wil ik daarna eigenlijk nog wel een paar kilo af vallen om écht lekker in mijn vel te zitten.
Maar ja, we zien het wel. Eerst maar een bij komen van de zwangerschap. En stiekem hoop ik natuurlijk dat ik een van die vrouwen ben die door het geven van BV af gaat vallen

Moeder zijn bevalt me uitstekend, al ben ik nog elke dag verbaasd hoe alles ineens om kan draaien. Dingen die vroeger belangrijk waren zijn het nu niet meer en dingen die vroeger moeite kosten doe je nu gewoon omdat je kind het nodig heeft.
*zucht*, wat hou ik veel van haar
pi_41011587
hoelang kan het maximaal duren eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt?
of is er geen maximum?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41013172
bij bv? wat denk je van een jaar of 4/5? Dat is standaard bij de !Kung maar hier in 't Westen zit je gemiddeld eerder op een maand of 14/15 als je "eco-borstvoedt".
(Bij mij bijna anderhalf jaar.)
pi_41014702
maar ik geef dus al 3 maanden geen bv meer..
pi_41015187
Volgens mij valt er niet veel over te zeggen hoe lang het kan duren na stoppen met bv.. op amerikaanse sites wordt wel gezegd dat het meestal 2-8 weken duurt dan. Maar misschien kun je voor de zekerheid beter even bij je huisarts navragen wat hun 'beleid' is? Ik denk dat je je tot een maand of 9 nog geen zorgen hoeft te maken hoor, komt wel meer voor op zich. Er zijn ook vrouwen die stoppen met bv omdat ze zwanger wllen worden en bij wie het dan nog maanden duurt voor ze weer vruchtbaar zijn.
  maandag 21 augustus 2006 @ 07:24:59 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_41020798
bij mij heeft het de vorige keer na het stoppen met de BV ongeveer een maand of 4/5 geduurd nog pinquit dus je hebt nog wel ff hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41030029
Hoelang moet je eigenlijk wachten tot je weer sex mag? Heb niet helemaal opgelet toen de vlos dat aan het uitleggen was denk ik
Liefde
pi_41030382
volgens mij mag je dat gewoon zelf weten.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:40:10 #21
108648 cattie
lieve moeder
pi_41030472
Ik las laatst dat wordt aangeraden om het pas weer na een maand te doen.
Ik moet er nog niet aan denken, ik associeer mijn vagina nog veel te erg met de bevalling...
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:41:22 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030519
MeNicole , na 6 weken. Maar eigenlijk pas als jij je daar goed bij voelt.
off the record; gisteravond voelde ik me voor het eerst weer 'goed' . en daarna voelde ik me nog beter . Bij ons dus na net geen 9 weken

Cattie, zullen we elkaar de hand schudden? Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik qua gewicht. Ik woog 59 kilo voor de zwangerschap (bij 1.68) en ik blijf nu gewoon hangen op 69 kilo.
Poemojn, ik ben zo blij dat jij hier ook bent. Jij komt altijd met een stukje informatie die ik zelf nog niet gevonden had (of te lui was om te zoeken ). Vooral dat stuk over:
quote:
Het risico van gifstoffen in de moedermelk door afvallen is niet zo groot zolang het gaat om 'zwangerschapsvet'. Dat vet is nl recent opgebouwd en bevat dus ook minder afvalstoffen dan vet dat al langer in je lijf rondhangt
en
quote:
Sommigen hebben de pech dat ze juist dan langer vet vasthouden omdat ze die als reserve nodig hebben voor de borstvoeding volgens hun lichaam
vind ik erg interessant.
A zou dus betekenen dat ik snel mijn kilo's kwijt zou zijn, maar B spreekt het tegen. Oftewel ik heb gewoon vette pech.
Maar ik ga eens proberen of het me lukt een pond per week af te vallen. Ik wil het zó graag kwijt. Ik zit verdorie nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken.
En als er iemand roept "geduld is een schone zaak", jammer dat heb ik even niet. Ik wil het nú kwijt. Ik wou dat ik Sylvie Meis - Van der Vaart of hoe ze zich de laatste tijd ook noemt, heette.

Het probleem wat ik ook heb is dat ik met de bv ook gewoon veel honger heb. En dan moet ik wat eten. Probeer het zo verantwoord mogelijk te doen, maar het is toch gewoon meer dan dat ik normaal gesproken zou eten als ik geen bv gaf. Normaal gesproken eet ik nl. helemaal niet zoveel. Dus zo val ik ook niet echt af.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_41030628
Ik dacht dat je pas weer seks mocht als het bloeden was gestopt? Omdat het anders nog een open wond is, en dus infectiegevaar...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:45:50 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41030688
Tex, jij gaat door voor de koelkast.
pi_41030834
Het bloeden is wel gestopt maar dat kan ook zo weer beginnen. Maar hoef ook niet meteen al te neuken zeg maar maar alleen klaarkomen mag toch al wel. Dat heeft toch helemaal nix met een open wond te maken enzo
Liefde
pi_41031160
Nee maar kan misschien wel weer bloedverlies veroorzaken omdat je baarmoeder samentrekt? Is verder niets op tegen, bij bv geven komt ook oxytocine vrij waardoor de baarmoeder samentrekt (is wel een lagere dosis per keer lijkt mij) en dat wordt juist als voordeel gezien, gemiddeld minder lang navloeien.

Fijn dat je er iets mee kunt Dutchie en gewoon voorzichtig sporten kan best als je dat prettiger vindt. Maar je werkt bij een sportschool dus daar weet je zelf vast alles van.
Ik heb het gevoel dat ik nu helemaal niet hoef te sporten gelukkig een huis met twee trappen nu.
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:15:03 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_41031451
poeh MeNicole, je bent er vlot bij! Niks op tegen trouwens, alleen zelf moet ik er nog heel even niet aan denken....
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:20:14 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_41031617
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:41 schreef dutchie het volgende:
(..)
Cattie, zullen we elkaar de hand schudden? Volgens mij heb je hetzelfde probleem als ik qua gewicht. Ik woog 59 kilo voor de zwangerschap (bij 1.68) en ik blijf nu gewoon hangen op 69 kilo.
(..)
Ik vind het prima om elkaar de hand te schudden, maar alleen onder de voorwaarde dat we dat over een tijdje weer doen omdat we dan alle 10 de kilo's kwijt zijn!
pi_41032018
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:50 schreef MeNicole het volgende:
Het bloeden is wel gestopt maar dat kan ook zo weer beginnen. Maar hoef ook niet meteen al te neuken zeg maar maar alleen klaarkomen mag toch al wel. Dat heeft toch helemaal nix met een open wond te maken enzo
Nee, maar dan hoef je ook niet te wachten verder.
Ik moest er zelf ook niet zo snel al weer aan denken, maar er zijn mensen die in de kraamweek al 'aan de gang' gaan. Hoorde ik van mijn kraamverzorgster die weleens mensen had betrapt
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41035314
Dutchie, jij werkt in een sportschool?
Ik heb al tig jaar niet gesport en helaas moet ik nu wel. Ken jij BBB? Is dat goed om oa buikje kwijt te raken? ik ben helaas wel een maat gegroeid. T wil er niet af.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:19:43 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41036920
Ik had na een week weer maar volgens mij ligt het met een KS wel anders
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41037325
Het is gewoon niet zo dat ik mijn onderkant nu voor iets aan zie dat alleen maar kan bevallen zeg maar. Kevin zegt wel dat het nog wel een groot gat is waar Mika uit is gekomen maar ja dat is geweest dus daar denk ik helemaal niet meer aan.
Maar moet wel toegeven dat ik nog niet durf hoor
Liefde
pi_41037372
Nou, dat is ook heel persoonlijk denk ik evenstar. Ik vloeide toch zeker zo'n 10 weken en heb erg veel pijn (gehad) aan het litteken. Infectie gedoe gehad en aan de anticiotica geweest. Mijn hoofd én mijn lichaam stonden er echt niet naar in die tijd.
Variety is the spice of life
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:44:25 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41037670
Oh dat sowieso nebelung, maar bedoel dat er dan geen tijdsgrens aan zit ? bij mij was de wond al op dag 3 helemaal dicht en is denk ik meer een gevoel ook..
pi_41038950
Ik vloei trouwens ook nog steeds. Ook ben ik vreselijk moe. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41039086
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:36 schreef texelonia het volgende:
Ik vloei trouwens ook nog steeds. Ook ben ik vreselijk moe. Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?
Dat zou zeker met elkaar te maken kunnen hebben Tex, misschien is het een goed idee om even je HB te laten prikken bij de huisarts? Als het aan de lage kant is zou een kuurtje floradix of evt. ijzerpillen misschien geen kwaad kunnen.
Hoe lang vloei je nu al?
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:41:10 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_41039103
ik vind het iig wel lang duren tex.... zou het even laten checken als ik jou was.
stormy waters...
sailin'
pi_41039197
Texelonia, als je constant blijft vloeien kan je bloedarmoede krijgen doordat je lichaam het verlies van bloed door het vloeien niet bij kan benen met de aanmaak. En van bloedarmoede kan je erg moe worden.
pi_41039297
3 weken nu. Van de huisarts zou ik nog een week moeten wachten. Als ik verder geen klachten als buikpijn en koorts kreeg. Over vermoeidheid heeft ie het niet gehad volgens mij.
Het is overigens wel heeeeeeel weinig steeds hoor, met af en toe een dagje weer wat meer. Maar ja dat is nu al 2 weken zo en alles bij elkaar op geteld...

Zit me alleen af te vragen of ik wel weer terug naar de huisarts ga, of dat ik beter naar ziekenhuis kan gaan voor echo enzow...
©Dumbo
pi_41039517
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:47 schreef texelonia het volgende:
3 weken nu. Van de huisarts zou ik nog een week moeten wachten. Als ik verder geen klachten als buikpijn en koorts kreeg. Over vermoeidheid heeft ie het niet gehad volgens mij.
Het is overigens wel heeeeeeel weinig steeds hoor, met af en toe een dagje weer wat meer. Maar ja dat is nu al 2 weken zo en alles bij elkaar op geteld...

Zit me alleen af te vragen of ik wel weer terug naar de huisarts ga, of dat ik beter naar ziekenhuis kan gaan voor echo enzow...
Voor een echo zal je toch doorgestuurd moeten worden door je huisarts lijkt me. Als ik in jouw schoenen stodn zou ik zelf floradix nemen om te kijken of dat je wat oppept.
Op zich zou drie weken vloeien makkelijk moeten kunnen maar je weet niet hoe je HB voor die tijd was en emoties of een wat lagere weerstand kunnen ook voor vermoeidheid zorgen.
pi_41039616
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh dat sowieso nebelung, maar bedoel dat er dan geen tijdsgrens aan zit ? bij mij was de wond al op dag 3 helemaal dicht en is denk ik meer een gevoel ook..
Jawel, ook 6 weken. Voor het vloeien.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:56:17 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41039652
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:55 schreef nebelung het volgende:

[..]

Jawel, ook 6 weken. Voor het vloeien.
uh oops
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:59:04 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41039750
Ook met een KS zit er een wond in je baarmoeder (daar waar de placenta gezeten heeft), die heeft gewoon 6 weken nodig om te helen. De 6 weken geen gemeenschap regel is dus puur bedoeld om infectie aan die wond te voorkomen.
pi_41039922
Ja wat leah zegt dus. Ik kwam er niet uit. Ik heb nog zulke slechte herinneringen aan die tijd dat ik er niet helder over kan zijn. (precies het goede topic om dit te melden ook nog eens )
pi_41040554
Ik vloei gelukkig al een tijd niet meer, heb alleen nog last van afscheiding. Ik durf zelf nog niet te , komt nog wel. Ik heb wel zin maar wacht liever nog even
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:47:53 #46
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41041377
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:33 schreef MeNicole het volgende:
Het is gewoon niet zo dat ik mijn onderkant nu voor iets aan zie dat alleen maar kan bevallen zeg maar. Kevin zegt wel dat het nog wel een groot gat is waar Mika uit is gekomen maar ja dat is geweest
Dat is nog maar te hopen natuurlijk

Tex, ik vind het echt best wel lang duren hoor. Zeker als je er ook moe van bent en alles. Heb je gevraagd of ze bloed willen prikken?
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:48:56 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41041412
Tex, het klinkt een beetje zoals bij mij vorig jaar.
Even langs de HA en door laten sturen voor een echo lijkt me best een aanrader.
Mij is toen verteld dat dat heel erg wisselende vloeien vaak duidt op een achtergebleven restje. (bij mij was 't ook een paar dagen alleen bij 't afvegen en andere dagen had ik echt meer bescherming nodig en dat wisselde zich steeds af).
Vaak blijft een zw.test ook positief geven in dat geval (bij mij dus niet, maar er zat nog wel wat).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:25:36 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41042570
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:22 schreef Ingrid19 het volgende:
Dutchie, jij werkt in een sportschool?
Ik heb al tig jaar niet gesport en helaas moet ik nu wel. Ken jij BBB? Is dat goed om oa buikje kwijt te raken? ik ben helaas wel een maat gegroeid. T wil er niet af.
BBB klinkt als Borsten, Buik en Billen. BodyBalance of Bodyshape genoemd bijv. Is een perfecte les om back in to shape te raken. Tempo ligt niet idioot hoog (hoeft ook niet voor vetverbranding) en de lessen zijn heel gevarieerd. Je kunt er wel ontzettende spierpijn van krijgen. Deze lessen zijn het meest aan te raden - naast gewoon trainen in de zaal. - als je al een tijd niet gesport hebt of na de bevalling weer wil beginnen. Is het meest verantwoord.

Tex, ik sluit me aan bij de rest; vind je vloeien ook wat lang duren.
pi_41045090
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:25 schreef dutchie het volgende:

[..]

BBB klinkt als Borsten, Buik en Billen. BodyBalance of Bodyshape genoemd bijv. Is een perfecte les om back in to shape te raken. Tempo ligt niet idioot hoog (hoeft ook niet voor vetverbranding) en de lessen zijn heel gevarieerd. Je kunt er wel ontzettende spierpijn van krijgen. Deze lessen zijn het meest aan te raden - naast gewoon trainen in de zaal. - als je al een tijd niet gesport hebt of na de bevalling weer wil beginnen. Is het meest verantwoord.

Tex, ik sluit me aan bij de rest; vind je vloeien ook wat lang duren.
Ja, borst, billen, buik idd. Ik heb zo'n ontzettende hekel aan sport, vind het ook wel eng. (ben er altijd op school heel erg mee gepest, beetje trauma aan ove gehouden)
Maar het moet er toch eens van komen.

Ohja, Tex, ik sluit me bij de rest aan. Vind het ook lang duren.
pi_41045994
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:48 schreef E.T. het volgende:
Tex, het klinkt een beetje zoals bij mij vorig jaar.
Even langs de HA en door laten sturen voor een echo lijkt me best een aanrader.
Mij is toen verteld dat dat heel erg wisselende vloeien vaak duidt op een achtergebleven restje. (bij mij was 't ook een paar dagen alleen bij 't afvegen en andere dagen had ik echt meer bescherming nodig en dat wisselde zich steeds af).
Vaak blijft een zw.test ook positief geven in dat geval (bij mij dus niet, maar er zat nog wel wat).
Klinkt idd wel een beetje hetzelfde...

Alleen de huisarts had het over medicijnen om de boel 'op te schonen' als het ware, en dus niet over echo enzow. In die medicijnen zitten hormonen, daarom geven ze dat liever niet te snel, en ik heb daar eigenlijk ook geen zin in. Maar ja tijden hiermee rond lopen en zo moe zijn heb ik ook geen zin in

Heb geen test meer gedaan trouwens, leek me niet nodig en zonde van m'n geld... Maar misselijkheid bijv is wel weg.
©Dumbo
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:35:00 #51
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046413
Ik zou toch echt om een echo vragen Tex. Alles leuk en aardig met die hormonen van je HA, maar mss is het toch handig om te weten wat er nou precies aan de hand is. Zoals ik al eerder zei dacht ik ook bij mijn eerste MK dat ik het vruchtje al verloren was, maar op de echo (ik had in dit geval "geluk"omdat ik al bij een gyn liep) was er nog wel wat te zien. Helaas was ik ziek (griep) op het moment dat ze een curretage wilden doen, en dus wilde de aneastasist (weet ff niet hoe je het schrijft, en te lui om het op te zoeken ) het niet doen. Ze brengen je liever niet met koorts onder narcose.

Lang verhaal kort te maken, de dag voordat ik uiteindelijk gecurreteerd zou woorden verloor ik het vruchtje alsnog. Drie weken met af en aan buikpijn, weinig vloeien, hevig vloeien en heel veel onzekerheid.
Misschien klinkt het bot, maar ik had echt last van het gevoel dat, als het dan toch over was, ik ook wilde dat het over was. En niet nog dagelijks geconfronteerd worden met het feit dat ik een miskraam had.
Toen ik daarna weer een miskraam had heb ik ook onmiddelijk gevraagd om een curretage, en gekregen (drie dagen later). Dat was voor mij een stuk beter te verwerken als die slepende toestand daarvoor, ben nog steeds blij dat het zo kon, en dat mijn gyn het ook zo goed begreep.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:40:23 #52
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046581
En wat ik eigenlijk met dat lange verhaal wilde zeggen, vraag echt om een echo, het is gewoon belangrijk om te weten wat er aan de hand is. Ik vind dat je nu toch wel te lang aan het modderen bent. Zeker met de vermoeidheid die daarbij komt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:44:33 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41046715
Toen ik mijn miskraam kreeg en het wel erg pijnlijk vond worden en wel erg veel bloed verloor heb ik trouwens gewoon een verloskundige gebeld. Voor mij hoorde gewoon alles met betrekking tot zwangerschap bij de verloskundige. De verloskundige heeft mij toen doorgestuurd naar een qynaecoloog. Dus misschien is het zinvol voor jou om ook nog een verloskundige te bellen, Texelonia. Die hebben toch denk ik wat meer ervaring met miskramen dan huisartsen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41046919
Ja dat bedoelde ik eigenlijk met "naar het ziekenhuis gaan". De verloskundige die ik had met Noah's zwangerschap waren ook gewoon van het ziekenhuis namelijk. Omdat de huisarts het over afwachten en die medicijnen had, dacht er daarom aan om de verloskunde afdeling van het ziekenhuis te bellen en kijken wat zij zeggen.... Weet alleen niet of ik de juiste nummers nog heb/kan vinden.
©Dumbo
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:52:47 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41046972
Ziekenhuis bellen op het algemene nummer , vragen naar de vlos die je toen had.
pi_41047051
Die naam weet ik echt niet meer Maar heb alle folders uit die tijd nog wel ergens liggen als het goed is, dus zal eens gaan zoeken van de week
©Dumbo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:00:01 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_41047167
Ja, gewoon doen, Texelonia. Ik heb toen met die miskraam om 07.00 's ochtends het noodnummer gebeld en als vanzelfsprekend kwam de vk ook meteen naar me toe. Volgens mij is dat best normaal dat ze ook bij miskramen aanspreekpunt zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_41056175
Met deze moeder gaat het nu wel goed. Ik moet zeggen dat ik het een stuk makkelijker vind worden nu Chantel loopt en beide kinderen met elkaar beginnen te spelen. Als ze baby zijn, zijn ze nog zo afhankelijk en dan vooral met een peuter die je ook nog even uitmelkt met zijn kuren, is dat niet altijd even makkelijk. Ik geniet er nu ook echt wel veel meer van

Tex, wat vervelend dat je nu nog steeds vloeit.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:23:24 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_41057703
Morgen heb ik de nabespreking met de gynaecologe. Ik ga zodadelijk maar eens al mijn vragen op papier zetten. Ik ben heel blij dat ik dat gesprek heb, ik hoop dat ik daarmee de bevalling enigszins kan afsluiten.
pi_41058127
Cattie, spannend dat gesprek. ik hoop dat het een positief gesprek wordt waar je wat aan hebt. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:54:07 #61
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41058703
Tex, ik zou ook om een echo vragen. Sterkte ermee meid, met alles, het lijkt me vreselijk om een miskraam te krijgen
pi_41063591
Nou heb verloskundige gebeld en die begon ook al over "nog even aankijken" dus ik begon me al een enorme zeikerd en aansteller te vinden, maar nu mag ik morgen terugbellen om een afspraak voor een echo te maken (degene die de afspraken maakt was er niet) zul je altijd zien dat tussen nu en de uiteindelijke afspraak voor de echo het toch nog stopt, hè
©Dumbo
pi_41063738
Ja maar dan heb je wel de afspraak staan ipv nu hopen dat het stopt. Beter het zekere voor het onzekere Tex!
pi_41064196
Ik kan er op internet niets over vinden... dus vraag ik het toch maar hier.. na wikken en wegen
Na de bevalling stopte ik na ongeveer twee weken met vloeien. Nu na weer gemeenschap te hebben gehad, komt er oud bloed uit. Niet heel veel, maar toch... Is dit normaal?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41086771
Nou bel ik vandaag om die afspraak te maken, moet ik toch eerst een verwijzing van de huisarts hebben. Omdat ze nog helemaal geen gegevens van me hebben wat deze zwangerschap betreft. Als ik dus meteen de verloskundige had gebeld toen ik wist dat ik zwanger was, had het blijkbaar wel gekund?

Verdomme, ik ben het zat!
©Dumbo
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:23:22 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_41086793
He texelonia, wat naar allemaal.
Sterkte!
pi_41087047
PV. Door de gemeenschap heb je waarschijnlijk je baarmoeder weer even geprikkeld (klaarkomen:samentrekken baarmoeder). Hierdoor kunnen nog restjes bloed loskomen. Zolang het geen vers bloed is zou ik me geen zorgen maken.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:35:26 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41087088
Tex
pi_41087120
voor Tex!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:34:04 #70
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41092252
Ach Tex...
pi_41092424
Tex
pi_41092457
Aaaaaah Tex toch. Rottig zeg.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 13:48:56 #73
43556 miss_dynastie
pi_41092691
Tex, gewoon aandringen hoor bij je huisarts, echt!
pi_41094835
Ik ga een afspraak met de huisarts maken voor na het weekend, dan is ook de termijn dat ik van hem moest afwachten voorbij. En dan idd aandringen op een echo ipv die medicijnen met hormonen, want daar heb ik niet z'n trek in... Met een echo is het tenminste meteen duidelijk lijkt me.

En nog beter is het als het voor die tijd gewoon echt echt echt eens over is natuurlijk.

Is het trouwens mogelijk dat ik nu in één ruk door weer ongesteld ga worden? Want heb nu af en toe menstruatie-achtige pijntjes, buikpijn én rugpijn, wat ik normaal met menstruatie ook altijd (alleen dan stuk pijnlijker dan nu).
©Dumbo
pi_41096400
tex, ik had toen de keus: chemische currettage (mbv een vaginaal in te brengen pil) of een gewone currettage. voor een gewone currettage moet je vaak nog weer op een wachtlijst (dat viel mij toen vreselijk tegen, dus be prepared) en de chemische kon meteen. ook kon je zo'n chemische currettage (na inbrengen van dat ding) gewoon thuis verder afwachten/uitzitten, maar het idee van zo'n heftig middel in m'n buik stond me toch wat teveel tegen en ik heb toen toch voor de 'gewone' currettage gekozen.

en die ongesteldheidpijn, hoort misschien nog bij de miskraam? ik werd 6 weken na de currettage weer voor 't eerst gewoon ongesteld.
pi_41096554
Ah misschien is die chemische curretage dan waar mijn huisarts het over had? Medicijn of pil met hormonen noemde hij het.... Hormonen staat me dus juist tegen eigenlijk. Wachttijden en een curretage op zich zijn ook geen pretje natuurlijk. Maar ik wil gewoon niet meer hoeven afwachten en hopen dat het nu echt over is enzow....
©Dumbo
pi_41096737
het middel was toen officieel nog niet eens op de NL markt (wel in andere europese landen), maar was oorspronkelijk een medicijn tegen maagzweren oid, echt heel gek. (wie verzint er nou om zoiets eens te gaan uitproberen bij wijze van afdrijvend middel??) maar goed, of er ook hormonen in zaten is mij niet bekend. misschien is er tegenwoordig (toch alweer zo'n 4 jaar later) al weer iets heel anders op de markt. ik kan me dat gevoel 'en nu heeft het lang genoeg geduurd' ook nog goed herinneren, daarom zou ik als ik jou was niet tot na 't weekend wachten met naar de huisarts gaan. want mogelijk moet je daarna dus nóg een week wachten. sterkte!
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 15:57:48 #78
81992 Githa
pi_41096792
Mocht je kiezen voor een gewone curretage en er is een wachtlijst, dan kun je ook je verzekering bellen om te vragen waar je het snelst aan de beurt bent.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:17:42 #79
3011 E.T.
pi_41097438
He tex..
Het kan trouwens zo zijn dat een echo ook niet meteen duidelijkheid biedt (bij mij was bijv. op de echo niet iets 'aanwijsbaars' te zien, behalve een rommelig bm-slijmvlies). Verder zou je huisarts ook nog Primolut kunnen bedoelen, deze hebben ook de werking om de baarmoeder redelijk schoon te vegen.
Bij een onvolledige miskraam krijg je bij de meeste ziekenhuizen trouwens een 'spoed-currettage'. En bij spoed moet je in zo'n geval denken aan ca. een week

Bix, tijdens het ivf gebeuren had ik ook vaginale bolletjes om het bm-slijmvlies wat te helpen.. Bij mijn schoonzus is het gebeurd dat er een sticker op de verpakking zat 'goed kauwen' .. Die werden idd ook gebruikt voor mensen met maagklachten. (Gaat om het progesteron-hormoon in dat geval)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41097730
haha, goed kauwen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:29:33 #81
3011 E.T.
pi_41097878
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:25 schreef bixister het volgende:
haha, goed kauwen.
wel een goede training voor de bekkenbodemspieren
pi_41098175
Lekker

Maar goed punt Bix, ik heb nu een afspraak voor morgenochtend. Nu nog durven aan te dringen bij de huisarts, want daar ben ik niet zo goed in.

Githa, bedankt voor de tip!
©Dumbo
pi_41098766
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:34 schreef chacama het volgende:
PV. Door de gemeenschap heb je waarschijnlijk je baarmoeder weer even geprikkeld (klaarkomen:samentrekken baarmoeder). Hierdoor kunnen nog restjes bloed loskomen. Zolang het geen vers bloed is zou ik me geen zorgen maken.
Okee, bedankt Chac
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:26:05 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_41101290
Vandaag het ik het nagesprek bij de gyn gehad. Het was een heel fijn gesprek. Mij is precies uitgelegd hoe Ive lag en waar het "mis" ging. Ive kwam niet snel genoeg door het baringskanaal ivm zijn aaa ligging (hemelstaardertje). Op de ctg bleek dat hij daarop reageerde (zijn hartslag werd hoog), daarom is de vacuumpomp erbij gepakt, aangezien ik hem toen niet verder kreeg. De eerste vacuumpomp ging los omdat de arts assistente er te hard aan moest trekken. De gyn is toen gekomen ivm de 2e vacuumpomp. Het beleid is dat ze daar maximaal 3 weeen aan trekken, daarna wordt het een ks. Ive is op de 3e wee geboren, net op tijd dus.
De gyn vond dat ik het prima had gedaan en dat ik niet het gevoel moet hebben dat ik gefaald heb. Een eventueel 2e kindje kan weer aaa liggen, maar die kans is heel klein en Ive heeft de weg vrijgemaakt, dus dat zou makkelijker moeten gaan. In mijn dossier is gezet dat bij een volgende bevalling er sneller wordt ingegrepen en zo mogelijk geen vacuumpomp wordt gebruikt. Want oh wat was dat erg.... Die pijn vergeet ik volgens mij nooit weer.

Zo, een heel verhaal, maar het belangrijkste is dat ik opgelucht ben en het gevoel heb dat ik het wat heb kunnen afsluiten. En ik heb meer vertrouwen in een eventuele volgende bevalling.

Belana, hoe was jouw eindgesprek bij de vk?

Vandaag in de sportschool heb ik op de weegschaal gestaan, ik ben in 1 week 1 kg afgevallen, alleen door veel te lopen en niet te snoepen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:29:06 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41103349
Ik ga maandag voor de laatste controle en nabespreken, ik ben benieuwd. Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad cattie. En super dat je zoveel bent afgevallen in 1 week. Bij mij staat het stil, lijkt wel. Nog een weekje en dan mag ik er wat meer aan doen.

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst een midagje samen op stap geweest, en niet zo maar een uitje. We gingen strak in pak allebei en naar een royal afternoon high tea in het Amstel Hotel. Pure verwennerij dus. Vooral de chocolade fontein was erg lekker:

En we wilden natuurlijk een foto in de prachtige lobby. Daar zullen we niet snel nog eens komen gok ik zo maar.
Daarna heel snel naar huis gegaan, maar Jets had ons nog niet eens gemist Ze was gruwelijk verwend door oma's, tantes en nichtjes
Lekker douchen!
pi_41103471
Oehh Sjak, ziet er lekker uit zeg!!

*jaloers is*

Cattie, netjes hoor!! Ik ga maandag samen met hubbie aan de lijn, gezonder eten en samen sporten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41103502
Cattie, fijn dat je een goed gevoel aan ht geprek hebt overgehouden en dat je weet wat er precies gebeurd is!

Sjak, een chocoladefontein Dat klinkt goed zeg!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:39:18 #88
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41103740
Ja, en ziet er toch ook wel bijzonder uit hoor (zie de linkerfoto ) We hebben nog aan je gedacht snoopy toen we daar zo zaten. We hadden een tafeltje aan het raam en keken uit over de Amstel.
Lekker douchen!
pi_41104083
En mij niet eens even ophalen!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:14:35 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_41104976
cattie, dat klinkt als een goed gesprek! Ik heb dat toentertijd niet gedaan omdat ik geen band had met die gyn, maar misschien was het beter geweest als ik dat wel gedaan had, goed van je dus! en lekker dat je een kilo kwijt bent

Mijn gesprek was ook goed en leuk en hartverwarmend. Ik ben er erg mee bezig geweest de afgelopen dagen en nu nog, dat dit dus de laatste keer was dat ik daar zou komen. het is echt een afgesloten hoofdstuk nu en daar ben ik best van. Niet dat ik nog een keer wil en ik ben ook heel blij dat het achter de rug is... maar toch.... ik ben 2 keer zwanger geweest en ik heb 2 prachtige mannen op de wereld gezet, ik ben daar enorm trots op. moeilijk uit te leggen dit gevoel.

sjak, wat heerlijk zeg! lekker samen even weg! good for you!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:22:23 #91
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41105271
Ik snap precies wat je bedoelt Belana.
Tijdens de zwangerschap van Kady was het contact met de VK praktijk ineens afgekapt bij 28 weken. Daarom was ik ook heel blij dat een van de VK's Kady in het ziekenhuis is komen opzoeken en ook nog eens bij ons thuis is geweest voor een afsluitend gesprek. Heb ik toentertijd echt op prijs gesteld. Zo kon ik het ook afsluiten omdat ik het ook als zeer bijzonder heb ervaren, die controles bij hen. Ook omdat ik er waarschijnlijk nooit meer zal komen.

Als ik er langs loop word ik nog steeds een beetje 'mooshy'. Ik heb er wel de 2 -tjes van mijn kinders voor het eerst gehoord...

[ Bericht 0% gewijzigd door Elegantly Wasted op 23-08-2006 21:48:40 ]
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_41108020
Ik heb nooit een afsluitgesprek gehad.

9 september is bij de sportschool een open dag. Daar gaan we heen en dan beslis ik wil voor sport ik ga doen. (bibber)
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:03:09 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_41108844
Fijn Belana dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik kan me best voorstellen dat je er van wordt, het is tenslotte ook echt het einde van een bijzondere tijd.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:05:43 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_41108978
het was ook een emotioneel gesprek voor de vk zelf. we hebben het namelijk gehad over een naar stuk in de krant hier over hun praktijk. ze zouden niet hebben willen komen bij iemand en diegen is met 15 weken het kindje verloren. Maar dat verhaal klopt van geen kanten, is heel overtrokken en het is een hele moeilijke tijd voor hun. ik heb enorm met ze te doen, want alle 4 zijn juist enorm betrokken altijd en nemen je altijd serieus. Ik ben van plan nog iets leuks voor ze te doen.
stormy waters...
sailin'
pi_41120621
Morgen wordt Sara 1, wat is dat jaar snel gegaan zeg! Vorig jaar verloor ik de slijmprop vandaag, en ergens wist ik gewoon dat het zou beginnen. Ik ging nog als een idioot boodschappen doen bij allerlei winkels en heb nog enorm veel wassen gedraaid die dag. En rond 19:00 begon het een beetje op gang te komen, rond 23:00 echte weeen en om 3:50 was ze er al..
We vieren haar verjaardag zondag, heb een taart besteld bij de HEMA (met foto erop enzo) en vandaag gaat ze trakteren op het kdv...
Kleine meisjes worden groot
Werden jullie er ook zo emotioneel van?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:45:53 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_41120785
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:53 schreef Lois het volgende:
Vervolg van Hoe gaat het met de moeders? Deel 24

terugplooien ( ! ),
! Die term heb ik nog eens jáááren geleden met Catootje samen bedacht, in een ver ver pre-kindertjes tijdperk! Wat grappig dat het nu een algemeen begrip is geworden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:47:43 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_41120825
Ik had er toen niet zo heel veel last van, wel weer denken aan de bevalling, dat wel. Die was met Liam nogal heftig en dat was ik weer even aan het verwerken ofzo. Ik denk dat ik het dit keer meer ga hebben omdat alles zo voor het laatst is
stormy waters...
sailin'
pi_41121944
Ik was écht van plan om aan te dringen op een echo, niet weg te gaan zonder verwijzing. Hij zei dat we 2 dingen konden doen, of die medicijnen of een echo, en voor ik kon zeggen dat ik dan een echo wilde, hing ie met een arts van het ziekenhuis aan de telefoon om advies te vragen en die zei geef die kuur maar. En om er dan nog tegenin te gaan....

sorry dat ik er zo over doordram hoor...
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:42:19 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_41122091
tja, tex... dat doe je dan een beetje zelf ook. als jij een echo wilt moet jij daar op aandringen meid....
stormy waters...
sailin'
pi_41122588
Moeilijk he, tex, om toch te zeggen wat jij wilt. Ik vond dat ook altijd vreselijk (en nog trouwens) maar nu lukt het vaak wel. Ik ben begonnen door na afloop van zo'n gesprek dat niet liep zoals ik wilde, terug te bellen. Dan zei ik dat ik er nog eens over had nagedacht maar dat dit toch niet was wat ik wilde. En dan krijg je gewoon alsnog wat je wilt.

Dus: bel die dokter en zeg dat je toch een echo wilt omdat je geen hormonenkuur wilt. En als de dokter een stilte laat vallen, krijg je vaak de neiging om die vol te praten, dat heb ik tenminste. Niet doen, want vaak praat je jezelf dan in een hoek. Gewoon nog eens herhalen dat je een echo wilt (het trucje van 'the broken record' of de plaat die blijft hangen).
pi_41122667
he wat lastig tex, maar ik zou 't ook doen zoals sombie suggereert. nu even moeilijk maar daar voel je je achteraf vast beter over.
pi_41122697
Tex, ik zou ook vragen om een echo, het is volgens mij hetgeen wat jij graag wilt, gewoon vragen meid, het is jouw lijf!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:06:26 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41122796
He Tex, weet je wat ik soms doe in zulke gevallen. Dan denk ik, als het over Jolie zou gaan, dan zou ik nu voor haar opkomen. Doordrammen tot ik mijn zin krijg en dat er gaat gebeuren waardoor ik kan weten hoe het met haar gezondheid is. Zo moet ik dan ook voor mezelf opkomen vind ik.
Wel echt doen hoor misschien helpt het ook voor je gevoel als echt zichtbaar is geweest hoe het ervoor staat.
pi_41122861
Ja dat is wel een goed op zich. Alleen weet ik niet hoe het moet... Bedoel de huisarts heeft telefonisch spreekuur alleen op woensdag, en verder dus officieel niet telefonisch bereikbaar. Moet ik dan gewoon de assistente bellen en het verhaal uitleggen?
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:11:33 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41122942
Ja. Dat is wat je moet doen denk ik.
pi_41123114
Inderdaad, gewoon nu bellen, als het anders moet, legt de assistente je het wel uit. Succes meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_41123435
Ja, doen, tex! Succes!
pi_41123677
Bellen Tex. Het is jouw lichaam. Als jij er geen rotzooi in wilt, zonder te weten of het echt gaat helpen, moet je bellen. En de assistent zal je dan maar gewoon moeten doorverbinden. Ga op je strepen staan. Jij bent net zo belangrijk!!!!
pi_41124628
Stomme stomme huisarts
Hij zei gewoon keihard dat ie me niet wilt doorverwijzen. Dat ie had overlegd met de gyneacoloog en dat die het niet nodig vond dus dat ie me toch geen echo gaat geven. Terwijl ik gisteren een verloskundige van hetzelfde ziekenhuis heb gesproken die zei dat ik gewoon een echo kon krijgen, alleen had ik wel verwijzing vn de huisarts nodig. Daarover zei de huisarts dat zij hem dan maar moest bellen, en dat zij (de huisarts en die gyn) dit hadden besloten en dat dat gewoon medisch verantwoord is blablabla en dat "als ik achter hun rug om" andere dingen wilden doen dat dan zelf moest weten maar dat ik het dan zelf moest regelen ofzow.

Bleh. Lul!
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:09:54 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41124707
OMG wat een zak hooi zeg!

Tex
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:11:55 #111
43556 miss_dynastie
pi_41124768
Dossier ophalen en een andere huisarts zoeken, tex. Tot die tijd kun je bij de eerste hulp terecht en daar ga je dan ook gewoon heen. Wat een zak
pi_41124788
Owjah hij zei ook nog dat je na een miskraam 6 weken bloedverlies mag hebben, en dat als ik een echo wilde ik dus nog maar langer moest afwachten.

Ik denk dat ik nu maar wel gewoon die kuur ga doen, dat zal vast ook wel gewoon z'n werk doen enzow, en heb gewoon geen zin meer in dit gezeik. Maar in het vevrolg neem ik dus wel mooi een andere huisarts.
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:07 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_41124852
das dan je huisarts
stormy waters...
sailin'
pi_41124903
Tex
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:16:43 #115
43556 miss_dynastie
pi_41124953
Het staat er trouwens wel heel bazig hierboven zie ik nu , maar ik kan me daar zo kwaad om maken he. Bezopen dat zo'n huisarts alle macht over jouw lijf heeft op deze manier
pi_41124986
Overigens had ik zonder verwijzing een echo kunnen krijgen als ik meteen toen ik zwanger was meteen de verloskundige had gebeld. Maar omdat ik nu niet in het systeem stond had ik wel een verwijzing nodig
Maar ja het was paar dagen voor we op vakantie gingen dus dacht dat regel ik allemaal wel na vakantie....
©Dumbo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:18:43 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_41125034
Tex, zou je anders die verloskundige nogmaals kunnen bellen en alles uitleggen? Misschien dat die wat voor je kan doen en hopelijk heeft zij wel begrip voor je situatie. Sterkte!

Oh, ik zie net dat je schrijft dat je dan voor de miskraam contact met de vk op had moeten nemen... Lijkt mij een stom bureaucratisch regeltje, misschien wil de vk er wel voor je van afwijken?
pi_41125292
wat een zak van een vent zeg tex, ik vind ’t heel rot voor je.
misschien is inderdaad via de vk toch nog iets mogelijk? bah.
pi_41126278
Wat goed dat je hebt gebeld, tex! En wat een *piep*huisarts, waardeloos! Ik hoop voor je dat de vk nog iets kan doen.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 13:03:51 #120
81992 Githa
pi_41126401
Jeetje Tex, wat een lul!
Heb je alle moed bij elkaar geraapt, krijg je zoiets.
Kan me voorstellen dat je zoiets hebt, laat maar zitten allemaal, ik neem die kuur wel, maar anders kun je toch nog eens die VK of het ZH bellen en daar je verhaal doen. Of natuurlijk een second opinion vragen bij een andere huisarts, dat recht heb je gewoon!

Persoonlijk zou het vertrouwen geschaad zijn jegens de huisarts wat maakt dat de drempel alleen maar groter wordt om voor jezelf op te komen.

Sterkte Tex ...
pi_41127048
Bedankt iedereen!
Maar ben uitgejankt en ik ga gewoon die kuur doen, en dan kom het ook vast wel allemaal goed. Maar wel een andere huisarts idd! Is niet de 1e keerdat ie zo doet namelijk, alleen is het nu een wat gevoeliger onderwerp.
©Dumbo
pi_41129197
godver tex, wat een klote huisarts heb je.

vreselijk, die mensen zouden toch moeten weten hoe je je kan voelen grrrmbl..
pi_41130435
tex, ik zou bijna vragen of je bij me in het dorp woont. Ik heb ook zo'n huisarts gehad. En wist nadat ie gedreigd had met anti-depresivia (ik vroeg om een andere pil ivm moodswings) niet hoe snel ik daar weg moest zijn. Ben naar een andere huisarts gegaan en die heeft me op basis van verstoord vertrouwen aangenomen. En ik ben zooooooooo blij dat ik die stap heb durven te nemen toen. Moet er niet aan denken dat de ene huisarts nu mijn zwangerschap zou begeleiden....bleg.
Ik vind het een rotstreek wat die man heeft gedaan. Ik snap je reactie om dan toch maar te gaan slikken, maar ik zou toch eerst nog VK bellen en een andere huisarts. Eerst daar de situatie uitleggen en dan kijken of een echo toch nog mogelijk is. Ik vind het geven van medicijnen een erg makkelijk uitweg, terwijl er nog niet goed gekeken is naar de oorzaak van het geheel.

sorry voor de preek...
pi_41131964
Ben gisteravond weer heerlijk met Mika onder de douche geweest. Is allemaal helemaal geweldig totdat hij in d egaten heeft dat mama ook tieten heeft Kon hem er nog net bij weghouden maar nu lekken ze weer van hier tot weet ik waar
Liefde
pi_41140884
Wat een verschrikkelijk persoon Tex.

Echt gek, dat moederschap. Ik ben nog niet echt gewend, elke keer weer raar dat er een kamer verderop zo'n klein mensje ligt dat vorige week nog in mijn buik zat. En die kraamtranen, wat een verschrikkelijke dingen zijn dat zeg. Ik heb mijn naweeen weg moeten puffen, maar liever dat nog een week dan dat emotionele gedoe de hele tijd terwijl ik zoveel geluk heb gehad met de zwangerschap, de bevalling en de tijd erna. Zelfs de kraamtijd is verder leuk. Emoties.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41141453
Hihi Yppy. Tja, kraamtranen. Het betekent alleen maar dat je hormonen weer hun plekje aan het terugvinden zijn in standje niet zwanger.....maar goed. Leuk is anders...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:56:42 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41141561
Tex, wat vervelend zeg. Doe je een keer zo je best om voor jezelf op te komen word je alsnog met een kluitje in het riet gestuurd. Je hebt het recht om serieus genomen te worden door je arts. Ik zou dus ook een ander zoeken. Gedoe allemaal

Ach Yppy, Laat ze maar gaan...
Lekker douchen!
pi_41153773
Ach Yppy, het wordt beter hoor, echt waar
MeNicole, wat fijn he, samen douchen met je humpie
Ach Tex, wat een *&^huisarts zeg, idd, een andere zoeken hoor! Bah, wat een rotlui lopen er toch rond en voor jou een

Sara is 1 geworden vandaag. Ik moest gisteravond werken tot 22:00, eenmaal op weg naar huis was ik telkens aan het denken *goh, nu begonnen de weeen* enz.
Eenmaal thuis hebben we alles versierd. Vannacht werd ik om 3:40 wakker, om 3:50 is Sara vorig jaar geboren, ook wel leuk om zo even 'langs te lopen'.
Vandaag vieren we het nog niet echt, zondag wel.
Sara
Merel
Ukje
pi_41231363
Pfff, ik begin me nu een beetje zorgen te maken de laatste tijd over hoe het met mij gaat. Na mezelf vaak voorbijgelopen te zijn en een veel aandacht eisende Merlijn kom ik weer het volgende obstakel tegen. Ik ben namelijk veel afgevallen en dat is zeer zeker niet de bedoeling. Mijn schildklier doet ook weer meer pijn en ik hoop dat die twee dingen niets met elkaar te maken hebben. Op het moment weeg ik nog maar 54 kilo, ik eet niet anders dan anders en probeer juist de vettere producten te gebruiken zoals roomboter en volle melkproducten in de hoop dat het beter wordt.

Nu geef ik natuurlijk nog wel borstvoeding en dat zal ook wel meespelen, maar ik ben me er echt van verschrokken toen ik vanmorgen op de weegschaal stond. Ruim 1,5 jaar geleden woog ik nog 62,5 kilo, ik werkte toen nog 32 uur op kantoor en had een sportstop ivm de winter. Net voor de zwangerschap zat ik op 58,5 kilo omdat ik toen wel weer aan de wandel was en daar vaak flink wat kilo's mee kwijt raak. Dat alles bij een lengte van 1.70. Nu heb ik gelukkig ook niet meer last van vermoeidheid of energietekort ofzo. Maar ik vind het idee dat als ik dadelijk weer aan de wandel ga niet fijn, zeker niet als ik daardoor ondanks de dingen die ik eet toch weer afval.

Merk hierdoor toch dat een kind en borstvoeding veel vergen van het lichaam, samen met de restanten van de zwangerschap, mijn schildklier. In oktober moet ik weer terug en ik hoop dat nog goed is en eigenlijk dat ik dan volledig ontzwangerd ben en de hormonen die de oorzaak zijn van de opgezette schildklier uit mijn lichaam zijn verdwenen, alhoewel er ook hormonen blijven doordat ik wel nog borstvoeding zal blijven geven. Het is allemaal toch wat .........

-edit- Ik heb het wel kouder dan normaal ..... misschien toch maar morgen de dokter eens bellen zodat ik weer eens naar een dieetist kan voor tips omtrent voeding omdat mijn darmen ook niet lekker lopen op het moment.

[ Bericht 6% gewijzigd door Randa_v op 27-08-2006 19:28:47 ]
pi_41238895
Idd de dokter bellen voor een bloedonderzoek. Maar 54 kilo bij 1.70m is nog niet zo gek weinig hoor (ik woog hetzelfde bij 1.76m toen ik zo afgevallen was, kwam bij mij vanzelf goed). Omdat je wel klachten hebt ervan verder en zelf je schildklier denkt te voelen is het natuurlijk wel goed om even bij de huisarts langs te gaan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:43:51 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_41247712
nou ja... wat poemojn zegt randa... kan er niks aan toevoegen eigenlijk. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 09:35:00 #132
81992 Githa
pi_41248424
Als je jezelf er niet lekker bij voelt is het nooit verkeerd om eens langs je huisarts te gaan Randa, ik kan je helaas geen tips geven,maar wens je veel sterkte!

Tex, hoe is het bij jou? ...
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:02:58 #133
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41248946
Randa, naar de huisarts hoor....

N.a.v. van een opmerkinkje van M@x in dreumestopic
Ik durf niet. Ik durf de dokter niet te bellen, ik durf niet naar de gyn, ik wil die stomme pillen niet. Ik twijfel over de financien, wil eigenlijk eerst weer helemaal op de rit zitten. Ik wil heel graag zwanger zijn, echt heeel graag, ik zou zo graag een broertje of zusje voor Luuke willen. En misschien valt die weg ernaartoe wel mee. En hee, financieel kan er heus nog wel een kindje bij. Maar ik ben zo bang voor het wachten, de ziekenhuisbezoekjes, teleurstelling. Bij Luuke is het zo goed en snel gegaan (De eerste poging Clomid, al met al met vooronderzoeken zijn we een half jaartje bezig geweest). En stel dat het nu wel heel lang duurt, dat ik me weer depressief voel, en dat Luuke dat dan merkt.
En ik voel me een vreselijke aansteller. Bij Luuke is het immers ook goed gegaan. ´Ik heb er immers al 1`(Ja echt, dat zeggen mensen... " Oooo, maar als het nu niet lukt heb je in ieder geval Luuke al" . Ja inderdaad, daar ben ik heel gelukkig mee. Maar Luuke is niet kindje2.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_41249008
Och Lishe
Ik kan me je twijfels voorstellen... Het is ook zo onzeker allemaal, je weet niet hoe lang het gaat duren...
Wat een vreselijk domme opmerkingen van 'je hebt al een kindje', daarom kun je nog wel verlangen naar een tweede!
Je bent zeker geen aansteller.
Ik denk dat je hierin echt je gevoel moet volgen, je weet van tevoren niet of je depressief wordt, je weet niet of het lang gaat duren, misschien valt het allemaal enorm mee en gaat het net zo snel als bij Luuke?
Dikke knuffel van hier..
Sara
Merel
Ukje
pi_41249082
Lishe, wat vreselijk jammer dat het ook op die manier moet. kan me voorstellen dat het een enorme drempel is. Misschien heb je gewoon nog wat tijd nodig om moed te verzamelen en ben je er ineens 'klaar' voor. Ik hoop het echt voor je. Heel veel sterkte met je beslissing.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:15:20 #136
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41249196
Oh Lishe, het was niet mijn bedoeling om het op die manier aan te kaarten. Sorry

Ik kan me voorstellen dat de drempel om weer de MMM in te stappen erg hoog is. Dat het met Luuke zo voorspoedig is verlopen wil inderdaad niet zeggen dat dat nu ook zo zal lopen maar het is ook geen garantie dat het nu wel heel lang gaat duren. Ik denk dat niemand je die zekerheid kan bieden en misschien heb je, zoals snoopy dat ook al zegt, net nog even een extra duwtje nodig. Sterkte in ieder geval
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:17:39 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_41249243
lishe het lijkt mij ook moeilijk zo'n stap. goed erover denken is verstandig denk ik. maarja, dan al je emoties nog. sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:23:40 #138
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_41249365
Dank voor jullie lieve reacties. En M@x, zo nam ik het ook niet op hoor, maar moest even mijn hart luchten toen ik het zo zag staan.
Ik denk ook dat lief en ik de enige zijn die de stap kunnen nemen. Hij is zo lief hierin en begrijpt het ook. En ik weet wel, als het eenmaal loopt, dat het ook leuk en spannend en dromen is. Maar soms wou ik gewoon dat het allemaal ´gewoon´was. (Ik hoop gewoon op een wonder. Dat ik lekker toch ineens zwanger ben, zonder poespas. ) En als het eenmaal zover is, hoop ik er net zo om te grappen en te lachen als de vorige keer. En dat we het dan weer ´toch maar even flikken.´
Jullie zijn lief!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 10:27:32 #139
81992 Githa
pi_41249445
Lieve Lishe
Je moet je gevoel volgen meid, het kan een slopende periode worden, maar ik weet zeker dat je het kan.... je bent altijd zo moedig en ookal maakt het je depressief, jij zult altijd een Top moeder voor Luuke zijn... je bent er nu al zo meebezig, dat gaat jou lukken hoor
Hopelijk kun je je negatieve gedachtens een beetje relativeren... je bent sterker als je zelf denkt
pi_41249449
Lishe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41249513
Lishe, ik begrijp precies wat je bedoelt. Een dergelijke opmerking heb ik ook geplaatst in het "overwegingen 2e kindje" topic. Nu zijn wij er voorlopig helemaal niet mee bezig, want ik begin volgende week met een nieuwe opleiding van 3 jaar, maar het is wel iets waar we het vaak over hebben.

Ook wij zijn bij de 1e ronde clomid zwanger geraakt, maar het traject wat daaraan vooraf ging heeft iets van 1 1/2 jaar geduurd. En dat heeft me achteraf gezien meer energie gekost dan ik eigenlijk wilde toegeven op dat moment (want ontzettende stoere en nuchtere vrouw )
Maar de twijfels.....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:51:12 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_41249964
Voor dat ik moeder werd was het ergste wat iemand kon doen mij midden in de nacht wakker maken.
Maar met Ive is alles anders. 2x per nacht geeF ik hem met alle liefde bv en 's ochtends leg ik hem wel eens naast me in bed, mijn man is dan al opgestaan en dus hebben we de ruimte. Dan dutten we nog een beetje, echt slapen lukt dan niet meer. Maar als ik dan eventjes toch geslapen heb en ik doe mijn ogen open, dan ben ik zo blij en gelukkig! Mijn mooie mannetje die dan naast me ligt . Ik verheug me dan direct op de dag die komen gaat, weer een mooie nieuwe dag met mijn gezinnetje!

[ Bericht 1% gewijzigd door cattie op 28-08-2006 11:11:52 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:09:55 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_41250438
cattie, wat klink je heerlijk gelukkig
stormy waters...
sailin'
pi_41254543
Nou, akties afgewerkt. Donderdag even bloed laten prikken op de schildklier en volgende week donderdag naar de dietiste. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden. Gewoon bij de assistente de benodigde dingetjes gehaald en nu hopen dat mijn bloed goed is denk ik dan.
pi_41261563
Lekker Randa
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_41265376
Randa Lishe

Deze mama is vanavond moe, maar voldaan. Vandaag weer voor het eerst gewerkt, vermoeiend, maar wel leuk, ik zat er meteen weer helemaal in. Daarna lekker even met Finn gespeeld en die ligt nu na z'n badje en een voeding prinsheerlijk te maffen
Deze combi bevalt me wel geloof ik, het thuiszitten was wel weer mooi geweest.
pi_41265862
Mooi Randa!

Deze moeder is vandaag erg blij dat haar lieve dochtertje heerlijk slaapt. goed drinkt en weinig tot geen krampjes lijkt te hebben. Blijkbaar heeft ze toch veel baat bij weinig prikkels want nu ze de hele dag op de slaapkamer is is ze een stuk rustiger.
En dat maakt mama ook weer een stuk rustiger, want oh wat is het moeilijk om te zien dat je kind iets dwars zit zonder daar iets aan te kunnen doen. hartverscheurend!
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:00:19 #148
3011 E.T.
pi_41266858
Wat kan je weer aan werken toe zijn he Tamea?
Weet nog dat ik 't ook weer heerlijk vond om weer aan de slag te gaan na m'n verlof
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:56:34 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_41269202
tamea, ik snap wat je bedoelt Ik merk nu na 7 weken dat ik eigenlijk alweer toe ben aan een vergroting van mijn wereld. Ik heb eigenlijk nog vakantie na mijn verlof gepland, maar misschien stel ik die vakantieweken wel uit en ga ik toch eerder aan de slag.
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:04:00 #150
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41269506
Ik ga deze week twee middagen naar mijn werk voor de diploma uitreikingen. Ik neem Jetske wel mee, ik ben benieuwd hoe ik het vind om daar weer te zijn. Ik merk ook dat ik me wat lamlendiger ga voelen nu ik al zo'n tijd thuis ben, ik heb op dit moment echt nergens zin in Het zal ook wel met het weer te maken hebben, je gaat niet zo makkelijk de deur uit met die regen.

Fijn owlet dat alles weer wat beter loopt. Ik vind het ook zo moeilijk als er iets met Jets is, je weet soms gewoon echt niet wat er is of dat ze gewoon huilt om het huilen, moeilijk hoor. Gelukkig huilt ze niet zo vaak.

Lishe, sterkte met het maken van de beslissing.
Randa, ik zou ook even langs gaan bij de dokter, ik zag volgens mij ook dat je dat al gedaan hebt, goed zo!
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')