quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:01 schreef Djeez het volgende:
kim is 3 nachten bij mijn schoonouders blijven slapen. (vanwege klussen in huis) Ze is er nu weer, maar kent ons niet meer. Ze huilt alleen maar.
Zal ze alleen moeten wennen?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:05 schreef nebelung het volgende:
Natuurlijk, ze moet weer even wennen. Van de ene situatie naar de andere situatie is toch nog echt een grote overgang soms op deze leeftijd. Komt wel goed hoor, geen zorgen. Gewoon lekker knuffelen!
Juist ja, dat was ik bijna vergetenquote:Op zondag 6 augustus 2006 11:44 schreef nebelung het volgende:
En je wilt weten hoe reflux wordt vastgesteld!
Bedankt voor je uitgebreide reactie evenstar! Hypoallergene voeding zat ik ook aan te denken ja omdat de papa als baby een lactose intolerantie had.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en hoe wordt reflux vast gesteld :
In ons geval was het overduidelijk dat ons dochtertje reflux en kma later kea allergie heeft. Is bij ons door een Kinderats gedaan.
Meestal kunnen ze aan de hand van jullie ervaring wel een diagnose maken of dit reflux is of niet.
vaak wordt er Zantac voorgeschreven ( ik zou dan echter vragen om de losec die heeft een betere werking) en moet je dat dan even proberen en moet dan zichtbaar verbetering opgeven.
Wanneer dit allemaal niet helpt kan het zijn dat ze een ph-metrie gaan doen, maar dat doen ze niet zo heel vlot.
Over de overstap van BV. naar flesvoeding. Ik zou dan bij voorbaat al hypoallergene voeding geven.
Omdat je vaak bij reflux kindjes ziet dat ze een KMA/KEA hebben.
Typische reflux kenmerken:
Zuur ruikende spuug, doorzichtige spuug, gebalde vuistjes, kan zijn dat ze huilerig zijn. opgetrokken knietjes, overstrekte houding, voorkeurshouding.
Een bezoekje aan een chiropractor oid is ook een goed idee om te kijken of de werveltjes goed staan want ook dat kan dus reflux veroorzaken![]()
[quote]quote:
Het is zodanig onder controle dat het niet meer zo extreem is. Maar we gebruiken nog wel met en met de losec als ze weer erg last heeft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:57 schreef Pixels24 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Wilde alles in 1 bericht quoten, maar dat lukt niet helemaal.
Evenstar is het bij jouw meiske onder controle nu?
-Knip-
Nee we hebben hier gewoon de flesquote:Op zondag 6 augustus 2006 17:05 schreef cattie het volgende:
Nog gefeliciteerd MeNicole! Wat een mooie vent en wat fijn dat alles oke is.
Geef je borstvoeding?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:38 schreef Randa_v het volgende:
Het eerste tandje van Merlijn is een feit. Er zit nu een mooi hard ribbeltje beneden in zijn mondje.![]()
Het gros van de nachtvoedingen doe ik liggend en dan word ik een paar uur later wakker met een tevreden slapend babietje naast mequote:Op maandag 7 augustus 2006 12:54 schreef dutchie het volgende:
Ja maar, ja maar...
LadyS kijkt tv, maar ik kom eindelijk eens aan lezen toe tijdens het voeden. En vooral 's nachts was het dan mooi rustig. Nu heb ik 3 nieuwe boeken gehaald en gaat meneer ineens doorslapen? Dacht het niet!![]()
Heel herkenbaar! Lekker toch! Ik vind het wel erg leuk wakker worden, met mijn mannetje naast me.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:10 schreef LadyS het volgende:
Het gros van de nachtvoedingen doe ik liggend en dan word ik een paar uur later wakker met een tevreden slapend babietje naast me(..)
Ik weet het, kom ik weer aan met mijn chiropractor, maar toch, misschien is het handig om Cas een keer door een chiropractor na te laten kijken? Misschien heeft hij net als Ive een werveltje scheef zitten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:54 schreef dutchie het volgende:
(..)
O ja, Cas heeft een behoorlijke voorkeurshouding. Naar rechts. Valt me sinds gister eigenlijk pas op. Hij slaapt nl. wel om en om.
Maar als hij wakker wordt valt zijn hoofdje weer naar rechts. En ookal draai ik hem terug en leg al het speelgoed en overige interessante zaken links, hij draait meteen weer terug.
Ja, ik vind het ook heerlijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:16 schreef cattie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Lekker toch! Ik vind het wel erg leuk wakker worden, met mijn mannetje naast me.
Het zou inderdaad kunnen hoor, je hoort het wel vaker. Hier wel veel gekwijl met 4 maanden, maar heb nog een tandje gezien/gevoeld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:07 schreef D_D_T het volgende:
Wauw, ging ik net eens voelen in het mondje van mijn kleine meid.
Staan er 3 tandjes op doorkomen.
Zijn er hier meer baby's die al met 3 maanden tandjes krijgen?
Wat bij mij erg geholpen heeft mbt de voorkeurshouding;quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:52 schreef Belana het volgende:
ik hoop zelf dat ik eind van de week terecht kan! Ik heb een beetje genoeg van dat stijve stramme lijfen ik ben ook benieuwd naar Ezra en of er iets te doen is tegen zijn voorkeurshouding (hij draait zijn hoofdje juist naar links)
Dat is nou precies de bedoeling ervan Cattiequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:09 schreef cattie het volgende:
Een speentje accepteert Ive niet, die spuugt hij direct uit. Het probleem is ook dat ik niet echt diep kan slapen als hij naast me ligt, ik heb toch ergens in mijn achterhoofd zitten dat ik op moet letten.
Ik zal wat langer naast hem gaan zitten de volgende keer, hopelijk werkt dat!
Dat oefenen op de buik heb ik ook heel erg weinig gedaan. Ik hoorde wel het advies van elke dag een half uurtje. Als ik eraan dacht deed ik het 5 minuten en dan was het brullen. Uiteindelijk dus toch een klein beetje een platter schedeltje aan 1 kant en toen wel consequent gaan oefenen. Uiteindelijk begon ze het leuk te vinden en dus zo leuk dat ze al snel kon draaien.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:13 schreef dutchie het volgende:
Pixels o ja op de buik leggen. Dat doen we veel te weinig.![]()
Succes vandaag bij de ha.
Cattie heb je toevallig een reiswieg? Ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar hier heb ik de eerste tijd de reiswieg op het bed gezet. Eerst tussen ons in en later aan de zijkant. Na een nachtvoeding kon ik haar zo in 1 beweging in de reiswieg tillen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:36 schreef cattie het volgende:
Vraagje:
Ive heeft nu een paar nachten gehad dat hij niet in zijn eigen bedje wil slapen. De nacht verloopt dan ongeveer zo:
rond half 11 laatste voeding en naar eigen bedje, Ive valt direct in slaap (dit gaat dus gelukkig prima). Tussen 1 en 2 wakker voor voeding, tijdens de voeding (ik voed liggend) vallen we beiden in slaap. Na een tijdje (half uur ofzo) word ik wakker en leg ik Ive terug in zijn bedje. Hij slaapt dan nog. Na ongeveer 5 minuten gaat hij huilen en de enige manier om hem stil te krijgen is om hem uit zijn bedje te halen en bij mij in bed te leggen. Dan vallen we beiden in slaap en na een tijdje word ik wakker en leg ik hem weer in zijn bedje. Tegen 5 uur wordt hij wakker voor de volgende voeding. Ik voed weer liggend, we vallen in slaap, na een tijdje word ik wakker, leg hem terug in zijn eigen bedje en ja hoor, na een kwartier ofzo wordt hij weer wakker en wil alleen maar in slaap vallen bij mij.
Dit is nogal vermoeiend voor mij (en ook wel voor hem lijkt mij). Heeft iemand hier tips voor?
Dat wilde ik dus net gaan zeggenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:23 schreef Saffier het volgende:
Cattie, is het bedje lekker warm als je Ive teruglegt? Dat hij dus niet wakker wordt van een koud bedje. Tobias kon echt niet in slaap vallen in een koud bedje. Ik legde tijdens de voeding dan een kruik (of 2) in zijn wiegje, bleef het lekker op temperatuur.
Ok. Ik hou zelf niet zo van boter. Maar dat is dus voor Kim wel goed.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
boter is niet verkeerd hoor Ingrid
geprakte banaan, jam,smeerkaas smeerworst poeh en de rest herinner ik me eigenlijk niet zo goed meer.
Kijken kan geen kwaad.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:07 schreef poemojn het volgende:
Jam kan ook nog. als je helemaal verantwoord bezig wilt zijn kun je eens in een reformzaak kijken, hebben ze wel veel toegevoegde suiker- en zoetstofvrije soorten waarschijnlijk.
Telkens als ik naar m kijk begint er een stemmetje in mn hoofd te zeuren dat t toch echt de laatste is en dat ik daar extra van moet genieten en dat alles zo snel gaat....quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Belana het volgende:
ik ben dus juist van de wat grotere babiesdat hele kleine... dat is lief en schattig, maar verder kan ik er niet zoveel mee
Ik zal het bv fijn vinden als Ezra gaat lachen, dat je dan wat contact hebt zeg maar, het is nu zo eenzijdig voor mijn gevoel...
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:51 schreef dutchie het volgende:
Vamp hier net zo. Ik prop Cas net zo lief nog in een maatje 50 ookal past hij daar echt niet meer in.Het is wel de laatste hč.
Wij gaan trouwens maandag pas voor het eerst na het cb. De 6 weken controle viel precies in hun vakantie dus werd het 2 weken later. Ben intussen wel retenieuwsgierig hoe lang en zwaar Cas is. We hebben hier zo'n ouderwetse weegschaal, dus zelf wegen lukt niet. Je weet wel zo eentje die je voor je gemak nog even wat bijdraait.
Cas 'kletst' intussen vrolijk tegen je aan hoor. Het is niet meer dan 'aku', maar vreselijk schattig en je hebt zo hele gesprekken met hem.
Dat koude bedje vind ik idd een hele goede tip! Ik ga vanaf nu Ive voeden terwijl hij in een dekentje ligt gewikkeld. Het is nu 's nachts ook best wel fris in onze slaapkamer (ik denk max 18 graden) en dan is het ook niet lekker om vanaf een koud bed naar een warm bed te gaan, zou ik zelf ook niet lekker vinden.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:21 schreef chacama het volgende:
Cattie ook ik zeg....een koud bed wordt je wakker van. Ik had Fleur met voeden altijd in een slaapzak of handdoek (soort van ingebakerd) liggen. Die was dan lekker warm. En met doek en al ging ze dan weer terug in haar bedje. Zo trok de kou niet op en sliep ze lekker door. Oh, waarbij ik wel moet zeggen dat Fleur op een schapenvachtje slaapt. En dit haar ook veel heeft geholpen om rustig te worden. Haar kleedje is nu trouwens niet weg te denken uit haar bed.
Dat vind ik ook wel moeilijk, zo'n klein wezentje waarvan je maar moet raden wat ermee is als ie huilt. Maar het valt me mee, van tevoren had ik het erger verwacht. Ik was erg bang dat ik m'n kindje pas leuk zou gaan vinden als ie een stuk groter was, maar die vrees was helemaal onterecht.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:57 schreef Belana het volgende:
ik ben dus juist van de wat grotere babiesdat hele kleine... dat is lief en schattig, maar verder kan ik er niet zoveel mee
Ik zal het bv fijn vinden als Ezra gaat lachen, dat je dan wat contact hebt zeg maar, het is nu zo eenzijdig voor mijn gevoel...
Dat wist ik niet!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:13 schreef Vicky het volgende:
Dutch, de nieuwste autostoel van Maxi Cosi
[afbeelding]
Waarom krijgt hij op het kdv nog geen brood? Als jij aangeeft dat hij dat mag kunnen ze dat toch moeilijk weigeren te geven?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:39 schreef Randa_v het volgende:
Jammergenoeg laten ze hem op het KDV nog geen boterham meeëten en krijgt hij dus 3x drinken (vandaag was dit, 80cc, 40cc, 60 cc) en 2x fruithap (groot potje, 2x de helft) op een dag met soms een ligastuk tussendoor. Zit er toch over te denken hoe ik dit nu moet gaan doen en met iets te komen zodat Merlijn meer vocht binnenkrijgt.
Tja wat kan ik ermee doen??
Merlijn gaat maar twee dagen en de avonden ben ik toch thuis en mag hij drinken wat hij wil, mag hij altijd eigenlijkquote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:18 schreef Jelief het volgende:
[..]
Waarom krijgt hij op het kdv nog geen brood? Als jij aangeeft dat hij dat mag kunnen ze dat toch moeilijk weigeren te geven?
Is het een idee om een papje te maken van de liga met bv? zo krijgt hij wat extra vocht binnen. Of wat bv door de fruithap doen, al is het maar 20 cc ofzo.
Tja en verder weet ik het ook niet, Emma drinkt nog steeds niet geweldig op het kdv, ze krijgt daar wel af en toe wat sap als ze de fles met bv niet goed drinkt. De ene keer heeft ze net 50 cc gedronken en de andere keer ruim 250 (dat is veel voor haar doen).
Omdat Emma maar een dag gaat maak ik me er niet zo druk om al vond ik het met die extreme warmte niet prettig dat ze zo weinig dronk.
Het is een ramp helaasquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:26 schreef Belana het volgende:
evenstar, ik heb niet altijd alles mee gelezen, maar ik begrijp dat de bijvoeding van Arwen best moeilijkheden oplevert he? Vaak groeien ze er wel overheen hoor meid, maar voor nu, veel sterkte!
Kim tijgert nog niet. Vind gewoon buikliggen wel erg leuk en afzetten. Zitten kan ze nog niet. Al probeert ze nu wel zelf overeind te komen. Proberen te staan doet ze nog niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
trouwens wel eem vraagje over wat anders... om van lig naar zit te komen heeft arwen best nog veel moeite.. ook zelf rechtopzitten lukt vaker niet dan wel.. maar om van zit naar stand te komen is peanuts en dan wilt ze stappen en aan de tafel/bank staan.
Mij is gezegd wanneer ze dit zelf aangeven gewoon laten doen.. maar moeten ze niet eerst zitten.. en kan ik dat wat oefenen?
Dat is heel wisselend en afhankelijk van het kindje. Mijn tante is 7 jaar terug bevallen van een tweeling, die wogen evenveel als de tweeling van je vriendin. Mijn tante was 36 weken zwanger toen ze beviel, en mocht de volgende dag met beide kindjes naar huis.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:41 schreef dutchie het volgende:
Tot wanneer blijven babies eigenlijk in de couveuse? 2500 gram toch? En wanneer worden ze ontslagen uit het zh qua weken? Ik meen iets van 36 weken.
Vriendin van me is nl. gister bevallen van haar tweeling. De ene was 2500 gram en de ander, uit mijn hoofd, 2300 gram. En ze zijn met 35 weken geboren.
Ik heb mijn vriendin gisteravond heel even aan de telefoon gehad, maar ze was echt kapot. Dus er kwam niet veel meer uit. Dus dan hang je op en dan zit je nog vol vragen. En vandaag zijn we langs elkaar heen aan het bellen. Elke keer als ik bel nemen zij niet op en als zij bellen ben ik net ergens mee bezig of net te laat. Dus weet ik nog niks eigenlijk.
Alleen dat het met alledrie gisteravond iig goed ging.
Merlijn had uiteindelijk een hele kleine hoeveelheid tussen de middag gedronken. Verder niets, geen water, geen kv niets op het KDV. Wel weer een potje leeg.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:37 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Merlijn gaat maar twee dagen en de avonden ben ik toch thuis en mag hij drinken wat hij wil, mag hij altijd eigenlijk.
De tips heb ik doorgegeven op het KDV en ze gaan het gewoon proberen. Bedankt. Ik zie een potje eigenlijk ook wel als iets waar vocht dus ik denk dat het ook echt wel losloopt verder, heb ze ook op het hart gedrukt dat ze geen zorgen hoeven te maken, hij pakt 's avonds wel wat hij nodig heeft. De boterham komt denk ik pas later, het is niet erg, thuis krijgt hij ook niet altijd nog een boterham.
Hallo zeg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Paps slaapt er doorheen, ik uiteraard niet.. ik word er door geprikkeld.
Wees consequent.quote:Enerzijds ben ik enigszins streng, anderszijds ben ik troostend en geduldig.
Mooi!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ook wel. Hij heeft zich afgelopen dagen als een heer gedragen. Hij zag dat ik het niet meer trok...~borstvoeden is ook een vak~.. een offerde zich op en beval mij te gaan slapen. Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen!
Dat doen jullie goed.quote:En ik probeer streng te zijn en daarbij een veilige sfeer voor Kendahl te creeeren, dat hij toch het gevoel heeft dat wij er voor hem zijn als hij zich onveilig voelt.
'k Heb toch de hoop dat het op den duur beter zal gaan.
Heel fout advies hoor, maar heb je al geprobeerd hem bij je in bed te nemen? Het gaat tegen het CBadvies in, maar in veel culturen is het héél normaal. Zeker als je borstvoeding geeft is het fijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En ik probeer streng te zijn en daarbij een veilige sfeer voor Kendahl te creeeren, dat hij toch het gevoel heeft dat wij er voor hem zijn als hij zich onveilig voelt.
'k Heb toch de hoop dat het op den duur beter zal gaan.
Bedankt! Ga straks of morgen lezen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:25 schreef poemojn het volgende:
Ingrid, hier staan curves die het cb ook gebruikt online: http://www.ouders.nl/mfaq03.htm
Er is een curve ontwikkeld pas door het WHO die als het goed is ook door onze consultatiebureaus in gebruik genomen gaan worden, ook voor met flesvoeding gevoede kinderen, en waarbij het gemiddelde gewicht lager uitkomt en de onderste lijnen dus ook. Zie http://www.who.int/childgrowth/standards/en/ en dan even doorklikken naar de voor jullie goede grafiek.
Nee, natuurlijk niet gekkiequote:Op zondag 13 augustus 2006 12:57 schreef Belana het volgende:
ow, het is natuurlijk ook geen aanval ofzo he,
Hier was er wel de voorbereiding, maar slechte begeleiding en support. Wel van mijn ouders en Djeez gelukkig.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:13 schreef nebelung het volgende:
En met een eventuele tweede: voorbereiding is echt heel fijn en met veel support kom je ook ver!
Gisteren zat er een grijs streepje wat er de dag ervoor niet zat, had ze het wel iets warm en was ze wat hangeriger, maar kan ook zijn op een verjaardag andere omgeving en meerdere mensen die ze niet kon en dan zit ze graag op schoot om alles te observeren. vanochtend gevoeld al puntje eruit, geen verhoging meer en niet huilerig of iets anders. had ze bij haar eerste tandje ook niet.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:13 schreef nebelung het volgende:
Heeft ze geen last van het tandje, Evenstar? En met een eventuele tweede: voorbereiding is echt heel fijn en met veel support kom je ook ver!
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:06 schreef sjak het volgende:
Deze is het
"Kusje" is ook zo'n vreselijk mooi nummer. Maar dansen doen we op AJ Kwak. En natuurlijk heel hard meezingen met Dikkertje Dap
Gelukkig!quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Het blijft voorlopig nog wel even aanmodderen dus, maar heb nu gelukkig een fijne dietistedie dus niet naar het boekje kijkt maar naar het kindje en naar wat onze ervaring is.
We hebben al een 5 CD box vol kinderliedjes... (enne, downlurken mocht niet...)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:09 schreef leentje2907 het volgende:
Sjak vond ik nou ook van die cd, maar hij begreep de hint niet.....![]()
Maar hij is echt leuk!!!
Precies, zo vind ik het ook. Zo geef ik Sara ook zetpilletje als ze geen koorts heeft maar zich duidelijk niet lekker voelt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:24 schreef LadyS het volgende:
De wijkverpleegkundige zei hier eens"over een paracetamolletje: "Volg je gevoel, als je het idee hebt dat je kindje zich niet lekker in haar vel voelt, aarzal dan niet en geef er eentje" (ging dus over het prikje). Dus zolang ze niet huilde enzo, gaf ik er geen eentje. Ook niet al ze "alleen maar" verhoging/koorts had
Evenstar wat fijn
Even snel, want moe, moe , moe en moet nog veel doen en straks ook naar cb.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:05 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, hoe is het nu met Kim? Als je het idee hebt dat ze pijn heeft en ze is echt ontroostbaar zou ik zelf gewoon een zetpilletje geven, maar dat ligt eraan hoe je er zelf over denkt.
wat grappig daar zat ik vanochtend ook al over na te denkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:45 schreef dutchie het volgende:
(ben nog steedsop die naam, als de volgende een meisje wordt, mocht die er komen, gaat zij dan Morwen heten? Éowyn 'bekt' niet zo lekker op zijn Nederlands
)
Gimli?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Haha voor een meisje zou ik het nog niet weten jongetje wel![]()
elke dag weerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:30 schreef dutchie het volgende:
Kennen jullie dit?
Je loopt even op de kamer van je babietje en ziet hem daar in het ledikantje liggen. Hij maakt van die vreselijk lieve geluidjes in zijn slaap en hij ruikt zo ontzettend lekker. En die wangetjes zijn om op te vreten gewoon.
Hou me vast, ik stijg op.![]()
![]()
Is het volle maan ofzo? Finn heeft nl. ook zo'n dag, slapen wil niet, spelen wil niet, voeden heb ik net gedaan, dus wat ie wel wilquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:57 schreef CrazyMoon het volgende:
pffff... sarah is de hele tijd al aan het huilen. En ik heb geen idee wat er is. Ik weet het, een huiluurtje mag best eens, maar het gaat nu al 2 uur door en ik word er zelf een beetje moe van. Het lijkt alsof ze niet in slaap kan komen. Zelfs oppakken en rondlopen helpt niks. Misschien is het de laatste dagen toch te druk voor haar geweest.
Doet mij een beetje denken aan oorpijn, ook dat niet willen drinken en het ook weer uitspugen. Als dit zo blijft zou ik het even laten nakijken door de huisarts, als je dat niet al bij het CB had gedaan...!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:29 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Even snel, want moe, moe , moe en moet nog veel doen en straks ook naar cb.
Met Kim gaat het redelijk.Vannacht tig keer eruit, omdat Kim telkens krijsend wakker werd.
Het begon gisteravond al. Geen idee wat er was/is. Geen koorts en geen krampen. Misschien tandje.
Ze is de laatste week ineens 's nachts vaker wakker. Normaal slaapt ze gewoon door.
Nu is ze wel vrolijk en speelt ze. Maar we maken ons een beetje zorgen, omdat ze weinig drinkt. Iig wil ze vaak de fles niet. Dwingen heeft geen nut, dan komt het er net zo hard weer uit. Ook spuugt ze vaker en heeft ze vaker een zure oprisping aanval.
Ze was vorige week bij de kinderarts. Nog geen 500 gr aangekomen in ruim 1,5 maand.
Heeft de ka niks over gezegd trouwens.
We gaan het vanmiddag bij het cb wel aankaarten.
Als Kim oorpijn heeft, met ze dan niet aan haar oren zitten? Ik zeg ook maar wat, hoor!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:01 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Doet mij een beetje denken aan oorpijn, ook dat niet willen drinken en het ook weer uitspugen. Als dit zo blijft zou ik het even laten nakijken door de huisarts, als je dat niet al bij het CB had gedaan...!
Snikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Hopenlijk voel je je snel beter merlijn!
hoe is het eigenlijk met kleine merlijn? En met alle andere lieve kleine en grote pukkies.
Saartje bijna weg hierwat gata het snel he fuente.. zucht..
Hopelijk duurt het niet zo lang en is ze dan weer haar vrolijke zelf. En slaapt ze weer goed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:08 schreef Igraine het volgende:
Die periodes hebben we hier ook gehad hoor Ingrid. Ook zo'n beetje rond de leeftijd dat Kim nu is. Duurde meestal zo'n anderhalve week en dan was het weer over. Ik deed er niets bijzonders aan als ik zeker wist dat er verder idd niets aan de hand was.
Ik troostte haar gewoon elke keer of gaf haar een beetje drinken en lag haar dan weer terug als ze stil was.
zou fijn zijn als het helpt, laat het nog maar ff weten als je wilt. Ik had dus al johannesbroodpitmeel beprobeert, maar dat werkte niet. ten eerste kreeg ie zijn fles dn niet leeg omdat het te vermoeiend was, vervolgens had ie dus wel snel weer honger en bovendien gaf ie nog steeds terug...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:28 schreef LadyS het volgende:
Hier is het eerste resultaat goed wat de babyflux betreft.
Ze heeft na deze voeding niks terug gegevenMaar goed, dus is wel te vroeg om echt een goed oordeel te geven natuurlijk, maar het ziet er hoopvol uit.
Het lastige is wel dat het een minimaal kwartier voor de voeding gegeven moet worden, en aangezien Iris te pas en te onpas gevoed wenst te worden, wordt het soms lastig om haar dat kwartier tevreden te houden
Oh Sjak, wat doe je!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef sjak het volgende:
* sjak zit hier ook even emo te zijn
Ik heb een cd met kinderliedjes opgezet (rode wangen van herman van veen). Deze heb ik heel lang geleden gekocht voor als ik ooit kinderen zou hebben. In de tussentijd heb ik 'm zelf grijs gedraaid. Maar nu mag ik 'm dan eindelijk voor onze Jetske draaien. Toen ik net met haar aan het dansen was op een van die liedjes kwamen dan ineens de kraamtranen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |