abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:16:59 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_40703143
ach gossie arme Sara! Ow, wat schrik je dan he!

Ezra begint het 's nachts langer slapen echt door te krijgen geloof ik, gisteravond heeft hij om half 10 zijn laatste voeding gehad en vanmorgen om 4 uur kwam hij weer. Zou leuk zijn als ie een uur of 11 nog zou eten en daarna 6 uur zou slapen, maarja, dat kan je niet dwingen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:18:27 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40703170
hoop dat ze er geen last van heeft krijgt nog..

lekker belana
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:26:27 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_40703310
evenstar, ik heb niet altijd alles mee gelezen, maar ik begrijp dat de bijvoeding van Arwen best moeilijkheden oplevert he? Vaak groeien ze er wel overheen hoor meid, maar voor nu, veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:36:32 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40703506
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:26 schreef Belana het volgende:
evenstar, ik heb niet altijd alles mee gelezen, maar ik begrijp dat de bijvoeding van Arwen best moeilijkheden oplevert he? Vaak groeien ze er wel overheen hoor meid, maar voor nu, veel sterkte!
Het is een ramp helaas maar ik blijf hoop houden dat ze er uiteindelijk overheen groeit .
Ze is verder zo leuk, en knap en lief en wijs al.
Ze slaapt goed, kruipt lekker, brabbelt soms de oren van je kop, vermaakt zich zelf prima, heeft de mooiste sprekende ogen die je maar bedenken kan... dus eigenlijk heb ik niets te klagen... bedoel wat kan je je nog meer wensen

trouwens wel eem vraagje over wat anders... om van lig naar zit te komen heeft arwen best nog veel moeite.. ook zelf rechtopzitten lukt vaker niet dan wel.. maar om van zit naar stand te komen is peanuts en dan wilt ze stappen en aan de tafel/bank staan.
Mij is gezegd wanneer ze dit zelf aangeven gewoon laten doen.. maar moeten ze niet eerst zitten.. en kan ik dat wat oefenen?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:40:54 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_40703620
ze moet niks hoor evenstar, goed zo die gaat zeggen we hier. dat zitten leert ze vanzelf ook nog wel

Vriendin van mij haar zoontje heeft tot ie zeker 2 was alleen maar flesvoeding gehad (ook nog andere oorzaak dan allergie, maar ook allergie dus) inmiddels is ie bijna 3 en eet goed mee en heeft geen allergie meer. Er is echt hoop!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:41 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40703661
waarschijnlijk reflux erbij, komt nogal vaak voor bij kea/kma
pi_40703764
Dat van dat gaan zitten maakt niet uit Evenstar. Hoe oud is Arwen nu? Sara ging zelf zitten toen ze bijna 8 maanden was, en staan toen ze 10 maanden was.
Maar de volgorde maakt op zich niet zo gek veel uit, er zijn ook kindjes die bijv, nooit kruipen maar gewoon in 1 keer gaan lopen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40704350
Evenstar

Saartje

Amber heeft behoorlijk goed geslapen. Ze lag er om 21.30 in. Ze is een paar keer wakker geworde maar ook weer gewoon in slaap gevallen. Om 5.15 was ze het zat. Even wat gedronken en om 5.45 lag ze er weer in. Om 7.15 hoorde ik piepen en mekkeren, geen aandacht aan gegeven en ze is weer in slaap gevallen tot 8.30!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:11:10 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_40704395
lekker vicky
stormy waters...
sailin'
pi_40704406
Vicky, dat gaat dus al iets beter! Fijn joh dat je een goede nacht hebt gehad
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:50:04 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40707165
sara is bijna 1
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40709870
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:36 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

trouwens wel eem vraagje over wat anders... om van lig naar zit te komen heeft arwen best nog veel moeite.. ook zelf rechtopzitten lukt vaker niet dan wel.. maar om van zit naar stand te komen is peanuts en dan wilt ze stappen en aan de tafel/bank staan.
Mij is gezegd wanneer ze dit zelf aangeven gewoon laten doen.. maar moeten ze niet eerst zitten.. en kan ik dat wat oefenen?
Kim tijgert nog niet. Vind gewoon buikliggen wel erg leuk en afzetten. Zitten kan ze nog niet. Al probeert ze nu wel zelf overeind te komen. Proberen te staan doet ze nog niet.
Wat ik eik wil zeggen; elk kind doet het op zn eigen tempo. Soms maak ik me er wel zorgen om.
Ook omdat je dan om je heen hoort en bv hier leest dat babies van haar leeftijd, of jonger het wel kunnen.
We oefenen speels een beetje.

Ohja, ze brabbelt er op los. Heel lief!
pi_40710386
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:50 schreef pinquit het volgende:
sara is bijna 1
i know *emo is*
Pffff het is echt vreselijk hard gegaan
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:41:52 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40712363
Tot wanneer blijven babies eigenlijk in de couveuse? 2500 gram toch? En wanneer worden ze ontslagen uit het zh qua weken? Ik meen iets van 36 weken.
Vriendin van me is nl. gister bevallen van haar tweeling. De ene was 2500 gram en de ander, uit mijn hoofd, 2300 gram. En ze zijn met 35 weken geboren.
Ik heb mijn vriendin gisteravond heel even aan de telefoon gehad, maar ze was echt kapot. Dus er kwam niet veel meer uit. Dus dan hang je op en dan zit je nog vol vragen. En vandaag zijn we langs elkaar heen aan het bellen. Elke keer als ik bel nemen zij niet op en als zij bellen ben ik net ergens mee bezig of net te laat. Dus weet ik nog niks eigenlijk.
Alleen dat het met alledrie gisteravond iig goed ging.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40712537
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:41 schreef dutchie het volgende:
Tot wanneer blijven babies eigenlijk in de couveuse? 2500 gram toch? En wanneer worden ze ontslagen uit het zh qua weken? Ik meen iets van 36 weken.
Vriendin van me is nl. gister bevallen van haar tweeling. De ene was 2500 gram en de ander, uit mijn hoofd, 2300 gram. En ze zijn met 35 weken geboren.
Ik heb mijn vriendin gisteravond heel even aan de telefoon gehad, maar ze was echt kapot. Dus er kwam niet veel meer uit. Dus dan hang je op en dan zit je nog vol vragen. En vandaag zijn we langs elkaar heen aan het bellen. Elke keer als ik bel nemen zij niet op en als zij bellen ben ik net ergens mee bezig of net te laat. Dus weet ik nog niks eigenlijk.
Alleen dat het met alledrie gisteravond iig goed ging.
Dat is heel wisselend en afhankelijk van het kindje. Mijn tante is 7 jaar terug bevallen van een tweeling, die wogen evenveel als de tweeling van je vriendin. Mijn tante was 36 weken zwanger toen ze beviel, en mocht de volgende dag met beide kindjes naar huis.
Sara
Merel
Ukje
pi_40712887
Mag ik even trots zijn dat het hier al 2 nachten goed gaat qau slapen. Mikael heeft gister om 10 uur zijn laatste fles gehad en toen vannacht om half 4 pas weer. En daarna om 7 uur. Wiew wat doet een paar uur slaap een mens toch goed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:56:50 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40714963
* sjak zit hier ook even emo te zijn
Ik heb een cd met kinderliedjes opgezet (rode wangen van herman van veen). Deze heb ik heel lang geleden gekocht voor als ik ooit kinderen zou hebben. In de tussentijd heb ik 'm zelf grijs gedraaid. Maar nu mag ik 'm dan eindelijk voor onze Jetske draaien. Toen ik net met haar aan het dansen was op een van die liedjes kwamen dan ineens de kraamtranen.
Lekker douchen!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:04:34 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40715224
hoe lief is dat zeg
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:05:03 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40715242
een cd met kinderliedjes van herman van veen die wil ik ook
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:06:58 #155
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40715310
Deze is het

"Kusje" is ook zo'n vreselijk mooi nummer. Maar dansen doen we op AJ Kwak. En natuurlijk heel hard meezingen met Dikkertje Dap
Lekker douchen!
pi_40715430
Ze blijven in de couveuse totdat de normale draagtijd zou zijn volbracht (40 weken).
Vanaf 36 weken gaan ze idd wel kijken hoe sterk de kleine (in jouw geval meervoud natuurlijk) is en of hij/zij het op eigen kracht kan.
Als dat zo is, dan krijg je de kleine mee.

Bron: gisteren allemaal aan mij uitgelegd aangezien mijn kleine ook de couveuse is ingegaan.
(33 weken / 2270 gram)
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:28:21 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_40717657
sjak wat mooi

en nu pas kraamtranen wow! Ik heb wat afgejankt
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:01:47 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40718496
ik heb een labeltjes kindje zat net met rode wangen van de inspanning van zn fles met het labeltje van een beer te spelen. zo lief

bedenk me net dat de rode wangen misschien niet van de inspanning zijn, hij slaapt al de hele dag veel en is wat stilletjes. maar vind het nu zo zielig om te tempen, hij slaapt net bijna
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:09:34 #159
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40725659
ik heb vandaag een slaapbeeb, hij heeft gisteren zn eerste prikjes gehad. hij heeft nog nooit zoveel geslapen volgens mij..... voordeel is wel dat ik vandaag megaveel tijd had voor Maxim ineens
pi_40725797
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 08:37 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Merlijn gaat maar twee dagen en de avonden ben ik toch thuis en mag hij drinken wat hij wil, mag hij altijd eigenlijk .

De tips heb ik doorgegeven op het KDV en ze gaan het gewoon proberen. Bedankt . Ik zie een potje eigenlijk ook wel als iets waar vocht dus ik denk dat het ook echt wel losloopt verder, heb ze ook op het hart gedrukt dat ze geen zorgen hoeven te maken, hij pakt 's avonds wel wat hij nodig heeft. De boterham komt denk ik pas later, het is niet erg, thuis krijgt hij ook niet altijd nog een boterham.
Merlijn had uiteindelijk een hele kleine hoeveelheid tussen de middag gedronken. Verder niets, geen water, geen kv niets op het KDV. Wel weer een potje leeg. Tenminste een beetje vocht. Niet echt leuk vonden ze bij het KDV, maar ja. Ze hadden tegen 17.00 wel besloten omdat meneer de fles weer weigerde om dan maar gewoon op mij te wachten, want bij mij zou die ws wel drinken. Al moest ik daar ook wel wat moeite voordoen omdat hij het drinken zittend op de bank weigerde en ik dus boven op bed liggend moest gaan voeden.
pi_40726743
Moeilijk hè Randa, om het een beetje los te laten? Emma heeft vandaag wel uit de fles gedronken een keer 60 en een keer 80, niet veel dus. Maarja de rest gaat er wel goed in dus dat valt dan wel weer mee.

We zijn naastde Rapley nu ook maar begonnen met wat gepureerd eten geven, zo gaat er toch wat meer in dan als ze zelf eet. Ze moet wel heelerg wennen aan die dunne derrie en zo'n raar ding in haar mond. Maar na drie dagen dezelfde smaak lijkt ze het toch door te hebben.
Ze ontwikkeld zich zo hard de laatste week. Gisteren liep ze behoorlijk stabiel zelf achter de loopwagen aan(foto straks in fototopic) en ze kan nu vanuit buikligging op haar knieën gaan zitten. We hebben vanavond na het bad met zijn tweetjes naar haar zitten kijken hoe ze lekker aan het spelen was.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40729343
Vandaag wederom meerdere malen naar ziekenhuis geweest.
Een kleine verrassing vanavond:
We gingen naar de couveuse unit voor de 19:45 voeding en daar werden we (zoals altijd) vriendelijk begroet.

De vraag werd gesteld of mijn vrouw uit de rolstoel wilde komen en in een wat gemakkelijkere stoel wilde gaan zitten.
Tristan zou uit de couveuse komen om eens een uurtje met ons te knuffelen.
Wat een zegen, dat hadden we helemaal niet verwacht!

We waren als een kind ( ) zo blij, dat we met onze jongen mochten knuffelen.
Heerlijk heeft hij tegen Marije aan gelegen, samen wrijven en knuffelen, veel huidcontact maken en lieve woordjes zingen en zeggen.
Ik zou bijna jaloers worden (of is dat egoïstisch?).
Dat laatste zeg ik ook met een glimlach hoor, want ik heb lekker meegeknuffeld!

Gisteren werd nog gezegd dat we hier de eerste dagen niet op hoefden te hopen, maar het gebeurde dan toch.
Ik verwacht niet dat het nu ineens crescendo gaat hoor, ik ben best nuchter en realistisch.
Hij kan nog terugvallen, hij heeft sowieso nog een hoop hulp en aandacht nodig.
Er is al aangegeven dat ze het van dag tot dag bekijken, er veel overleg is met de kinderartsen en dat hij de eerstvolgende vijf (!) weken waarschijnlijk niet naar huis mag.

Toch was dit een heerlijk uurtje, dat kunnen ze ons niet meer afnemen.

Hij krijgt nog steeds wat zuurstof extra hier en daar.
Vanmorgen kreeg hij nog 24% (normaal in de atmosfeer is 21%), en dat zouden ze langzaam terugschroeven.
Vanmiddag heeft hij toch nog eventjes aan de 30% gelegen, mar toen hij na het knuffelen terug de couveuse inging kreeg hij even niks mee.
Nu weet ik wel dat het van moment tot moment kan schelen en dat de verpleegster nog even met de dokter moest overleggen voor de planning voor de nacht, maar toch...
Blijkbaar kan het menneke het wel zelf, maar geven ze hem gewoon hulp omdat hij nog zo klein is en hij die hulp zo goed kan gebruiken.

Dubbelpost in Zwangerschap en Geboorte deel 228 , ik moet mijn plekje nog een beetje vinden. Iemand tips?
pi_40730597
Intussen... ben ik alweer op de been. Alleen fietsen nog niet, i.v.m. irriterende hechtingen.
Maar we zijn 29 juli verhuisd. De eigenlijke datum van Kendahl, hahaha! En nu zitten we lekker in ons eigen huisje....
Ik voel me best en het gaat ook wel goed. Ik heb wel een paar vraagjes:
* je leest overal dat je in het eerste jaar je kindje niet kunt verwennen. Dat snap ik ook wel, maar je kunt toch moeilijk je kindje niets weigeren. Je kunt hem niet blijven voeden of knuffelen. Er zijn toch echt momenten dat ze moeten slapen. Het ging een poosje goed, maar de laatste paar dagen is hij weer 's nachts wakker. Ik leg hem neer na de laatste voeding en hij begint te jengelen. Ik stel hem gerust of stop er een speen in, maar even later huilt hij weer.
Dat lukt best wel hoor, maar op een gegeven moment zijn papa en mama ook moe en willen ze slapen. En dan laten we hem maar even huilen en hopen we dat het stopt. Soms stopt het en soms niet. Als het niet stopt, dan moet ik er weer uit. Paps slaapt er doorheen, ik uiteraard niet.. ik word er door geprikkeld. Enerzijds ben ik enigszins streng, anderszijds ben ik troostend en geduldig. Doe ik het wel goed?

... ben de rest van de vraagjes vergeten... 'tis ook laat....
Nouja... de rest komt later wel als ook mijn pc op het internet is aangesloten.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40730735
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Paps slaapt er doorheen, ik uiteraard niet.. ik word er door geprikkeld.
Hallo zeg.
Hij heeft ook zijn verantwoordelijkheden, spreek hem daar gerust op aan.
Dit kan en wil en mag je niet alleen doen!
quote:
Enerzijds ben ik enigszins streng, anderszijds ben ik troostend en geduldig.
Wees consequent.
Wees eenduidig.
KIndjes begrijpen subtiliteiten (nog) niet.
Wees duidelijk en schep regelmaat.
(ja, dat betekent af en toe ook hard zijn)

pi_40730895
Op die leeftijd ging bij Myrthe echt alles nog op verzoek. Kan ook, ze kreeg haar eigen ritme in de loop der tijd. Streng zijn werd veel later pas nodig.
Om maar even met een tegenstrijdig advies te komen.
pi_40730899
Oh, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ook wel. Hij heeft zich afgelopen dagen als een heer gedragen. Hij zag dat ik het niet meer trok...~borstvoeden is ook een vak~.. een offerde zich op en beval mij te gaan slapen. Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen!

En ik probeer streng te zijn en daarbij een veilige sfeer voor Kendahl te creeeren, dat hij toch het gevoel heeft dat wij er voor hem zijn als hij zich onveilig voelt.
'k Heb toch de hoop dat het op den duur beter zal gaan.
pi_40730976
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Oh, hij neemt zijn verantwoordelijkheden ook wel. Hij heeft zich afgelopen dagen als een heer gedragen. Hij zag dat ik het niet meer trok...~borstvoeden is ook een vak~.. een offerde zich op en beval mij te gaan slapen. Gelukkig hoef ik het niet alleen te doen!
Mooi!
Heeft ie al bloemen gebracht?
quote:
En ik probeer streng te zijn en daarbij een veilige sfeer voor Kendahl te creeeren, dat hij toch het gevoel heeft dat wij er voor hem zijn als hij zich onveilig voelt.
Dat doen jullie goed.
Fijn om te horen!
pi_40731132
soms heb je als ouder ook even bevestiging nodig.
En nee: Papa heeft een hekel aan bloemen. We hebben wel een vaas omdat we welkomstbloemen van de buren hadden gekregen, hihihi!
Nja.... een hekel... hij heeft er niet zo veel mee.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 07:43:02 #169
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40735585
PPL gefeliciteerd met Tristan! Wat super dat jullie zo lekker geknuffeld hebben.
Wat een ontzettend mooi mannetje (wist niet dat dat er allemaal zo 'gaaf' uitzag met 33 weken), had veel meer plooien en frummels verwacht. En wat een mooi gewicht al! Mijn oudste woog maar 600 gram meer bij 38 weken zwangerschap.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 08:22:56 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_40735657
PPL, wat fijn dat jullie zo hebben kunnen knuffelen wat heerlijk zeg! en hier in het babietjestopic ben je volledig op je plaats nu toch?
PV'tje, ik ben zelf erg van rust en regelmaat, werkt voor mij en mijn kinderen het beste. Ik doe dus echt niet alles op verzoek van mijn kindje. Nou moet ik zeggen dat ik tot op heden een makkelijk kindje heb, hij huilt alleen als ie honger heeft. Dat kan zomaar veranderen natuurlijk.
Ik vind iig dat je niks "fout" doet hoor
stormy waters...
sailin'
pi_40735726
Ik probeer er ook wat regelmaat in te houden. Ik probeer niet elk moment te voeden, maar als dat echt is wat ze wil, dan krijgt ze het gewoon en dan ga ik niet met gekromde tenen wachten tot die 3 uur voorbij zijn. dat mijn schoonmoeder dat kon, gewoon laten huilen (ook niet uit bed halen dus ) tot het tijd was voor de volgende voeding. Iris komt nog maar heel weinig 's nachts, maar als ze wel komt, is het voeden, een kus en een knuffel en weer terug naar bed. Dus niet te gezellig maken, zeg maar.
Ik heb ook gelezen dat je vanaf een week of 6 's avonds als een ritueel kunt invoeren. Dus bijvoorbeeld, in bad, pyamaatje aan voeden en dan op bed leggen.Dan schijnen ze ook te leren dat het tijd is om te slapen.

PPL, wat een verrassing dat je opeens mocht knuffelen met je zoon, zeg!! En ik heb het in Z&G ook al gezegd. maar wat een mooie foto
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:07:37 #172
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40735857
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Heel fout advies hoor, maar heb je al geprobeerd hem bij je in bed te nemen? Het gaat tegen het CBadvies in, maar in veel culturen is het héél normaal. Zeker als je borstvoeding geeft is het fijn.

Velen willen het niet omdat ze denken dat ze zo hun kindje verwennen, maar alles wat je aanleert is ook af te leren (soms met een week even doorzetten, maar mijn kinderen zijn allemaal vrijwillig naar hun eigen bed gegaan). Als je een waterbed hebt, of een woelwater bent, vergeet mijn vraag/tip dan onmiddelijk .
Maar op die jonge leeftijd is laten huilen gewoon zinloos. (van de regen in de drup)

(Fijn hè, al die tegenstrijdige adviezen, heb je veel aan )
pi_40740800
Wie weet hoeveel Kim ongeveer per maand of week moet aankomen?
We hebben het idee dat Kim erg weinig is aangekomen.
Ze drinkt sinds ca een week niet alle flessen leeg. En sinds een dag of 3 spuugt ze ineens veel. Ze plast veel minder, maar heeft geen koorts en is niet suffig.
pi_40740840
Weer even een verslagje van mij.
Vandaag al meerdere malen in het ziekhuis geweest.
Vanochtend om 10:45 was er weer een knuffelmoment.
Hup, Tristan uit de couveuse.
Alleen kroop hij dit keer niet tegen mama aan, maar tegen papa.
Aangezien we graag lichaamswarmte delen en hij de geur en aanraking van zijn vader gewoon moet worden is dat gebeurd zoals te zien op onderstaande foto.

(Ik zit nog te twijfelen of deze foto ook nog even in dit topic moet )

Was heerlijk, we hebben vijf kwartier zitten kroelen .
Zal voorlopig wel even voor het laatst zijn geweest dat het zo lang kon.
Ik ben vanmiddag weer langsgeweest en Tristan heeft geelzucht.
Niet zo heel ernstig hoor, gebeurd vrij vaak, vooral bij prematuren.
Een of andere waarde mag niet boven de 170 zitten en hij scoort 171.
Hij krijgt nu fototherapie en ligt daarom onder een of andere lamp.
Daar mag hij niet langer dan een half uur onder uit, dus de knuffelsessie van vanavond zal ietsje korter zijn.
Blijkt dat zijn lever nog niet helemaal 'af' is en dat hij daardoor een of ander stofje (nog) niet goed afbreekt.

Heeft ook iets met ijzergehalte (HB-waarde) te maken.
Die is bij mijn vrouw tijdens de zwangerschap heel hoog gebleven.
Normaal is dat juist heel goed, maar bij prematuren kan je dan dit resultaat krijgen.

Voor de rest gaat het heel goed met hem.
Hij krijgt geen zuurtsof meer erbij, alleen af en toe een beetje 'voor de lekker'.
Dan eigenlijk alleen als hij zich moet inspannen.
Tijdens de knuffelsessies houd je dan af en toe even het zuurstofslangetje in de buurt van zijn gezichtje.
Niet dat hij het nodig heeft, maar hij doet zo zijn best en hij slurpt zovel energie dat hij best wat hulp verdient bij zijn moedige pogingen het zelf te doen.

Straks weer naar hem toe en dan mag hij ook even kennis maken met zijn oom (mijn broertje).
Dinsdag komt mijn vrouw waarschijnlijk thuis, dus dan is het gezinnetje al weer voor 66% compleet.
(en ik zit niet meer alleen, of ben ik té egoïstisch dat ik ze bij mij wil hebben).
Over een week of vijf mag Tristan waarschijnlijk naar huis.
Misschien eerder, maar dat wil ik niet horen.
Ik ga mijzelf niet verheugen op drie weken en zitten aftellen om op het laatste moment te horen dat hij toch nog niet naar huis mag.
Over vijf weken is hij helemaal klaar om met paps en mams mee te gaan.
Elke dag eerder is bonus, maar we rekenen gewoon maar nergens op.

Eigenlijk is het ook wel een beetje lekker dat ze hem nog even daar houden.
Hij word super verzorgd en goed in de gaten gehouden.
Daarnaast zijn we thuis ook nog niet helemaal klaar.
Hij is nu eenmaal te vroeg.
Niet dat er nog veel moet gebeuren hoor, is kwestie van puntjes op de spreekwoordelijke i zetten.

Tot slot nog even een foto van Tristan in de couveuse terwijl mams hem een beetje aan het strelen is.
Hier is hij dus nog niet begonnen aan de fototherapie, wel kan je goed zien hoe groot hij nu eigenlijk is.
De strepen door de foto komen doordat ik deze van buitenaf de couveuse heb genomen.

pi_40741025
Wat liefffff
Fijn om je kleintje vast te kunnen houden
pi_40741054
PPL, wat een schatje! Mooi dat het goed gaat.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:29:04 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_40741156
Och PPL, wat heerlijk dat je zo hebt kunnen kroelen
Ik denk dat het verstandig is dat je er zo tegenaan kijkt zoals je doet, dan kan het alleen maar meevallen. lekker dat iig je vrouw al naar huis mag.
stormy waters...
sailin'
pi_40741975
ik kom ook maar eens kijken hier!
Ronja doet het heerlijk, er begint steeds meer ritme en rust te komen in ons vernieuwde leven.
Ook de BVgaat naar omstandigheden goed. Zoals verwacht reageerde de übergevoelige huid van mijn tepels meteen met een paar kleine kloofjes maar met een andere aanlegtechniek, een tube bioforcecreme en twee theezeefjes beginnen ze er weer bovenop te komen.
* owlet gaat weer even met dochter op bed liggen. typen met een hand is ook niet alles
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:14:36 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_40749984
haaj owlet en Ronja
wat lekker joh dat het allemaal zo voorspoedig gaat meteen zo fijn dat ze er nu is he

Met Ezra gaat het goed. Ook hij heeft inmiddels een beetje ritme. Dat bestaat uit slapen, eten, poepen en piesen Het is een heel tevreden mannetje, zo lief Overdag eet hij zo om de 4 uur en 's avonds wil ie iets vaker om dan rond deze tijd aan zijn nachtje te beginnen. Alles bij elkaar eet ie vrij veel, maar niet overdreven. Ik heb inmiddels in mijn autootje de airbags uit laten zetten zodat ik ten minste weg kan als ik wil of moet. Ik kreeg de maxi cosi niet echt lekker op de achterbank namelijk, dan zat ik met mijn neus op het stuur. (ik heb een suzuki alto...beetje te klein toch...) ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind dat ie naast me staat, hoewel achterin eigenlijk veiliger is. Het zal zo ff moeten de komende maanden. Grote broer Liam vind hem erg lief, gaat vaak bij hem kroelen en zegt dan: "heej knul, heej ezra" en geeft kusjes. erg lief
stormy waters...
sailin'
pi_40750293
LadyS, nog een generatie eerder kwam de wijkverpleegkundige soms langs om de sleutel van de babykamer 's avonds mee te nemen zodat pa en ma hun huilende kind niet konden oppakken 's nachts. Rust en regelmaat ten koste van alles werd toen het beste gevonden.. uitgevonden door een man die het vreselijk vond dat zijn vrouw en hun nanny zijn zoontje zoveel knuffelden, daar kon het geen grote sterke jongen van worden dus verbood hij hen dat en ventileerde zijn theorieën die erg populair werden Niet mijn stijl dus maar gelukkig krijgen kinderen met een week of 6 wel echt zelf een ritme gewoonlijk en op verzoek voeden gaat ook op verzoek van de moeder, niet alleen van het kind (ik voedde dus bijv voor het winkelen ook als ze nog niet aangaf dat ze honger had, zodat 't niet midden in de winkel ineens nodig zou zijn)..

Fijn dat het goed gaat Owlet en Belana!

Lieve foto's weer PPL.

Ingrid, hier staan curves die het cb ook gebruikt online: http://www.ouders.nl/mfaq03.htm
Er is een curve ontwikkeld pas door het WHO die als het goed is ook door onze consultatiebureaus in gebruik genomen gaan worden, ook voor met flesvoeding gevoede kinderen, en waarbij het gemiddelde gewicht lager uitkomt en de onderste lijnen dus ook. Zie http://www.who.int/childgrowth/standards/en/ en dan even doorklikken naar de voor jullie goede grafiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')